Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
Zo, we hebben besloten toch een nieuwe MY te bestellen. Onze eerste nieuwe auto ooit! Benieuwd naar de levertijd :)

En hopen er veel plezier van te hebben met ons gezin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mke1982
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04-2024
Nijntje12 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:00:
Zo, we hebben besloten toch een nieuwe MY te bestellen. Onze eerste nieuwe auto ooit! Benieuwd naar de levertijd :)

Mooie keuze, moet je lang wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:51
De model Y komt nu in aanmerking voor subsidie. Wanneer hebben ze die prijs verlaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
japps schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:27:
De model Y komt nu in aanmerking voor subsidie. Wanneer hebben ze die prijs verlaagd?
Als ik me niet vergis op 1 nov

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:56
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:51:
[...]

Net SMS ontvangen. Aflevering aankomende vrijdag in Utrecht oOo
Afgelopen vrijdag de Model Y opgehaald in Utrecht. Na de voorloopauto bij Alphabet te hebben ingeleverd in het prima herfstweer een 'mooie' wandeling door Nieuwegein en Utrecht gemaakt. Iets na 13:30 me gemeld bij de balie, waar ik er achter kwam. dat mijn rijbewijs nog thuis lag :o Gelukkig was mijn vrouw thuis aan het werk en kon een foto van het rijbewijs appen _/-\o_

2 rondjes rond de Model Y gelopen en alles zag er super netjes uit, ook van binnen geen gaps oid. Begonnen met profiel instellen en nog wat instructie gekregen van de jongedame van het uitgiftepunt.

Eerste ritje was wat druk op de snelweg (vrijdagmiddag spits) dus nog niet echt de snelheid kunnen testen, maar alles werkte prima incl. autopilot. Gisteren was het takkeweer dus de automatische ruitenwisser ook kunnen checken. Werkt prima en zoals je verwacht. Vrijdag na het ophalen had ik hem ook al op auto-stand staan en met de laagstaande zon ook geen enkel issue.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oh-pCEwv7N7uqvaG6O8O1Vd-c4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JD9QzYYsJXaL1yYtI7rfQjKz.jpg?f=fotoalbum_large

Voor nu helaas nog aan de laadpaal om de hoek, omdat de leasemaatschappij het vlotte afleverproces van Tesla niet kan bijbenen :/ Laadpaal thuis wordt als het goed is in december geïnstalleerd. Erg blij met de Model Y en kan me melden in het andere topic :)

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:51
Nijntje12 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:00:

Prima keuze, als je het mij vraagt. Ook wij hebben sinds september een Model Y RWD uit Berlijn. Inmiddels 3000km mee gereden, wat natuurlijk nog maar weinig is.
Heerlijke auto ! Ruim, veel meer dan snel genoeg, goede stoelen, stil en zuinig. Rijdt erg makkelijk, ook al is het een forse auto. Dit mede dankzij de kleine hulpjes, zoals iets omlaag draaiende spiegels bij achteruit rijden, waardoor je de trottoirbanden beter ziet en de camerabeelden als je de richtingaanwijzer gebruikt.
Heel veel ontspannen en veilige kilometers toegewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
mke1982 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:17:
[...]

Mooie keuze, moet je lang wachten?
Levertijd staat op deze week (18 - 25 november) en heb ook al een VIN nummer..

Lijkt mij wel heel erg optimistisch, zit alleen nog even te stoeien hoe dat nu met betalen werkt.
Megat schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:39:
[...]
Prima keuze, als je het mij vraagt. Ook wij hebben sinds september een Model Y RWD uit Berlijn. Inmiddels 3000km mee gereden, wat natuurlijk nog maar weinig is.
Heerlijke auto ! Ruim, veel meer dan snel genoeg, goede stoelen, stil en zuinig. Rijdt erg makkelijk, ook al is het een forse auto. Dit mede dankzij de kleine hulpjes, zoals iets omlaag draaiende spiegels bij achteruit rijden, waardoor je de trottoirbanden beter ziet en de camerabeelden als je de richtingaanwijzer gebruikt.
Heel veel ontspannen en veilige kilometers toegewenst.
Goed om te horen! We moesten beide erg wennen omdat het een forse auto is, wat eigenlijk raar is omdat we nu al een stationauto rijden. Alleen als je nog geen gevoel hebt met een auto is alles wennen.

Dankjewel! We zijn nu al blij met onze keuze :)

[ Voor 57% gewijzigd door Nijntje12 op 19-11-2023 14:42 . Reden: Nog een reactie toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faustino
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-11-2023
Blijkbaar staan er de nodige standaard modellen op de Trigger!
Model 3 RDW all black, maandag 13 november in nota bij de LM, de dag er op bericht van ALD, woensdag de app geïnstalleerd, de verwachte leverdatum was toen 23 november-7 december, donderdag een sms van Tesla, 1 december ophalen in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:29
Krijg je voordat je de auto ophaalt ook al een nummerbord? Wel handig als de auto al verzekerd moet zijn bij ophalen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Faustino schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:12:
Blijkbaar staan er de nodige standaard modellen op de Trigger!
Model 3 RDW all black, maandag 13 november in nota bij de LM, de dag er op bericht van ALD, woensdag de app geïnstalleerd, de verwachte leverdatum was toen 23 november-7 december, donderdag een sms van Tesla, 1 december ophalen in Tilburg.
Ik ben benieuwd wanneer ze de Stealth Grey vlot gaan beginnen leveren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
Jonazzty schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:29:
[...]

Ik ben benieuwd wanneer ze de Stealth Grey vlot gaan beginnen leveren…
Ik begreep van Tesla dat de Stealth Grey nog niet op de boot staat die 23-11 in Zeebrugge aankomt, maar zeker weet ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
LorenzoG schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:19:
Krijg je voordat je de auto ophaalt ook al een nummerbord? Wel handig als de auto al verzekerd moet zijn bij ophalen
Ik ga er van uit dat je vraagt of je het kenteken krijgt voordat je de auto op gaat halen. Het antwoord is: Ja.
Een paar dagen voor de aflevering krijg je de gegevens die nodig zijn om de auto te kunnen verzekeren in je mailbox.
Wij hoefden bij het ophalen van de auto in Tilburg niet aan te tonen dat hij verzekerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Niet online
mke1982 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:34:
[...]

Ik begreep van Tesla dat de Stealth Grey nog niet op de boot staat die 23-11 in Zeebrugge aankomt, maar zeker weet ik het niet.
Mijn LR in stealth grey staat op de Hoegh Trigger die 23-11 aan komt en mag het op 1 december gaan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Hoe zit dat eigenlijk als je een dag hebt voor levering die niet uit komt? Wij moeten een behoorlijk stuk rijden naar Tilburg namelijk, dus het zou fijn zijn als het op een dag kan dat we er tijd voor hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Nijntje12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:52:
Hoe zit dat eigenlijk als je een dag hebt voor levering die niet uit komt? Wij moeten een behoorlijk stuk rijden naar Tilburg namelijk, dus het zou fijn zijn als het op een dag kan dat we er tijd voor hebben..
Over het algemeen heb je ongeveer een week speling om de afhaaldatum te verschuiven, voor zover als ik weet. Dit geldt echter niet op het einde van het kwartaal. Dan houden ze echt een strakke planning aan qua datum. Ik meen te weten dat er wel wat meer mogelijk is voor wat het tijdstip van afhalen betreft op de vastgestelde aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Megat schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:00:
[...]
Over het algemeen heb je ongeveer een week speling om de afhaaldatum te verschuiven, voor zover als ik weet. Dit geldt echter niet op het einde van het kwartaal. Dan houden ze echt een strakke planning aan qua datum. Ik meen te weten dat er wel wat meer mogelijk is voor wat het tijdstip van afhalen betreft op de vastgestelde aflevering
Dankjewel voor je snelle en duidelijke reactie! Een week speling is prima. Dan valt er wel wat te regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oguzhan58
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-05 11:46
Nijntje12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:52:
Ik heb vorige week een sms'je ontvangen waarin stond dat ik een dagje mag reserveren om hem te gaan ophalen. In de sms staat een link waarbij je op de site van tesla terecht komt en je een dag te zien krijgt waarop je hem al zou kunnen ophalen. Je kan binnen een week van de aangegeven datum een dag en tijdslot kiezen.

Hiernaast zou je door te bellen een later datum kunnen kiezen, maar het geautomatiseerde systeem verwacht volgens mij dat je hem binnen een week komt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
BasRR schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:03:
[...]

Mijn LR in stealth grey staat op de Hoegh Trigger die 23-11 aan komt en mag het op 1 december gaan ophalen.
Oh Nice!! Wanneer besteld? Verder “gewoon basic”? Of nog extra opties? Volgens tesla komt die van mij pas op 25/12, wat ik eigenlijk een heel rare datum vindt want da’s een feestdag. Kvind het ook wat laat, maar daar kan ik allicht nog minder aandoen 😅🤷🏼‍♂️…

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een tesla ophalen op rare data / tijdstippen? Of is dat echt enkel tijdens kantooruren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:24:
[...]

Klopt. Stealth gray vondt ik niet mooi genoeg. Voor het zelfde geld heb ik dan liever zwart met glascoating.

En daarnaast ga ik vanaf nu de was straat niet meer bezoeken en alles met de hand wassen.
Volgens mij moet je de bodem ook eens reinigen na het zout in de winter periode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

038Robijno schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:13:
[...]

Volgens mij moet je de bodem ook eens reinigen na het zout in de winter periode..
Klopt. Maar dat is met elke auto toch zo?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
Jonazzty schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:10:
[...]
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een tesla ophalen op rare data / tijdstippen? Of is dat echt enkel tijdens kantooruren?
Voor zover als ik weet worden de auto's normaliter van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren afgeleverd. Er zijn uitzonderingen, in die zin dat er bij extreme drukte ook op zaterdag afgeleverd wordt. Dit zou bijvoorbeeld op het eind van dit jaar het geval kunnen zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LorenzoG
Voor iedereen die op Trigger wacht, daar vaart hij 😅.

Ik vond een webcam met uitzicht op zee langs de route. Verder verveel ik me helemaal niet hoor 😉.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQMEL6no4UU-_GY6wyumal6RzRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYB7V0HqRHAvK9l1ZMSR58iE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
BasRR schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:03:
[...]

Oh! Goed nieuws, dan staat onze M3’s bij elkaar op de boot!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriky
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:36
Ik ben in blijde verwachting van een model Y RWD uit Berlijn. Dat hij nu subsidie heeft was voor ons het laatste zetje, en ik vermoed voor vele anderen ook want de straten staan opeens vol met Model Y's hier.

Deze wordt waarschijnlijk deze week al geleverd. De levertijden zijn momenteel enorm snel voor de standaard configs heb ik ondervonden. Zo snel zelfs dat wij hem telefonisch hebben uitgesteld na de initiële bestelling: we moesten onze huidige auto nog verkopen en hadden op de 2 a 3 weken levertijd gerekend. Echter, ik bestelde zondagavond 20u, en kreeg maandagmorgen al een VIN, kenteken en een ophaaldatum op de donderdag erna.

Ik vraag me wel af waarom het niet mogelijk is om de auto iets lokaler op te halen. Ik vind het nogal wat dat ik naar Tilburg moet afreizen, dat is toch 3 uur reizen met het OV.

Edit: en ook deze keer krijg ik al om half 10 een link om het ophalen in te plannen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Eriky op 20-11-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Help, ik had een datum gekozen en nu heeft het systeem ineens een andere datum ingepland waarop we helemaal niet kunnen.

Ik heb een nummer gevonden van Tesla Tilburg, maar geen idee of het de juiste is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriky
Nijntje12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:11:
Help, ik had een datum gekozen en nu heeft het systeem ineens een andere datum ingepland waarop we helemaal niet kunnen.

Ik heb een nummer gevonden van Tesla Tilburg, maar geen idee of het de juiste is?
Ik denk dat dat de juiste is, gewoon proberen. Maar een lokaal Tesla service centrum kan je ook helpen heb ik gemerkt. Ik kwam er niet doorheen bij Tilburg namelijk (lange wachttijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Eriky schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:15:
[...]

Ik denk dat dat de juiste is, gewoon proberen. Maar een lokaal Tesla service centrum kan je ook helpen heb ik gemerkt. Ik kwam er niet doorheen bij Tilburg namelijk (lange wachttijd).
Ik kom er inderdaad ook niet tussen, heb inmiddels wel sms gestuurd met aangepaste datum. Geen idee of dat werkt?

Anders ga ik een andere vestiging wel even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriky
Nijntje12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:18:
[...]

Ik kom er inderdaad ook niet tussen, heb inmiddels wel sms gestuurd met aangepaste datum. Geen idee of dat werkt?

Anders ga ik een andere vestiging wel even bellen
Durf niet te zeggen of dat werk. Ik weet wel dat ik de eerste keer geen optie kreeg om het online in te plannen, en nu wel. Die eerste keer stond er wel dat ik terug kon sms'en inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Eriky schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:22:
[...]

Durf niet te zeggen of dat werk. Ik weet wel dat ik de eerste keer geen optie kreeg om het online in te plannen, en nu wel. Die eerste keer stond er wel dat ik terug kon sms'en inderdaad.
Dat bellen is wel een ramp zeg, je staat echt lang in de wacht.. hier kreeg ik wel opties alleen ik had iets anders aangeklikt en ineens zegt het systeem bevestigd voor een totaal andere datum. Lekker dan.

Eindelijk iemand aan de lijn na 40 minuten en het is gelukt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nijntje12 op 20-11-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cetudor
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-08 00:33
De MY uit China (Shanghai fabriek) heeft meer range, snellere optrek en mooier interieur (https://www.tesla.cn/modely/design). Wordt dit model ook binnenkort in Europa verwacht of vallen we hier buiten de boot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriky
cetudor schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:17:
De MY uit China (Shanghai fabriek) heeft meer range, snellere optrek en mooier interieur (https://www.tesla.cn/modely/design). Wordt dit model ook binnenkort in Europa verwacht of vallen we hier buiten de boot?
Voor zover ik weet, is hier niets over bekend en kan niemand er iets zinnigs over zeggen. Ik heb besloten hier niet op te wachten, zeker omdat er NU subsidie op de Y zit en dan straks misschien niet meer. De prijzen gaan bijvoorbeeld in China weer omhoog zag ik gisteren. Dat kan hier ook gebeuren als Tesla de verkooptargets voor het laatste kwartaal heeft gehaald. Maar ja, had natuurlijk ook graag die update meegepakt. Ik hoop wel dat we geluk hebben en er inderdaad HW4 in de Model Y zit nu zoals nu op een aantal plaatsen wordt beweerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Eriky schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:27:
[...]

Voor zover ik weet, is hier niets over bekend en kan niemand er iets zinnigs over zeggen. Ik heb besloten hier niet op te wachten, zeker omdat er NU subsidie op de Y zit en dan straks misschien niet meer. De prijzen gaan bijvoorbeeld in China weer omhoog zag ik gisteren. Dat kan hier ook gebeuren als Tesla de verkooptargets voor het laatste kwartaal heeft gehaald. Maar ja, had natuurlijk ook graag die update meegepakt. Ik hoop wel dat we geluk hebben en er inderdaad HW4 in de Model Y zit nu zoals nu op een aantal plaatsen wordt beweerd.
Hier hetzelfde verhaal, door de subsidie werd voor ons de Tesla ineens een bereikbare auto. Het is toch een behoorlijk bedrag als je hem prive koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geffe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Serpz0r schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:05:
[...]

Als het goed is maakt PON een account voor je aan bij Tesla, daarmee kan je inloggen, op de app of op de site en zie je je RN en/of levertijd.

Maar reken maar op half januari
En gelijk heb je. Ze hebben uiteindelijk pas voor zover ik weet het order uitgestuurd toen ik om een RN nummer ging vragen en kreeg een mail van ze met het RN nummer en inlog bij de app. Ondertussen is duidelijk geworden dat als Tesla niet voor 30-11 kon leveren dat het pas 15 januari mag gebeuren. Teleurstellend, want ik kan eigenlijk niet wachten...

Besteld op 20 november
verwachte levertijd in de app is nu 7-11 weken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Goedemiddag,

Is er een document vanuit Tesla wat beschrijft dat een trekhaak achteraf monteren dezelfde eigenschappen heeft als een af fabriek trekhaak? De lease maatschappij Alfabet wil of kan de vaste trekhaak niet omzetten naar een achteraf montage ivm een snellere levering.

Tesla geeft op de website nog steeds alleen de af fabriek haak aan. Kost € 1.350 en kan inderdaad 1000 kg trekken.
Die heeft de specs zoals je ze omschrijft, maar dan moet ie ook echt in de fabriek gemonteerd worden. Zo zit ie ook in het contract.

Achteraf montage biedt Tesla momenteel alleen aan op onderstaande niet Model 3 types. Dat is ook de info waar de leasemaatschappijen zich op baseren.
Voor de nieuwe Model 3 is er nog geen info bekend, daarom ook de no-go vanuit leasemaatschappijen voor montage achteraf.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 20:18
cautje schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:12:
Goedemiddag,

Is er een document vanuit Tesla wat beschrijft dat een trekhaak achteraf monteren dezelfde eigenschappen heeft als een af fabriek trekhaak? De lease maatschappij Alfabet wil of kan de vaste trekhaak niet omzetten naar een achteraf montage ivm een snellere levering.

Tesla geeft op de website nog steeds alleen de af fabriek haak aan. Kost € 1.350 en kan inderdaad 1000 kg trekken.
Die heeft de specs zoals je ze omschrijft, maar dan moet ie ook echt in de fabriek gemonteerd worden. Zo zit ie ook in het contract.

Achteraf montage biedt Tesla momenteel alleen aan op onderstaande niet Model 3 types. Dat is ook de info waar de leasemaatschappijen zich op baseren.
Voor de nieuwe Model 3 is er nog geen info bekend, daarom ook de no-go vanuit leasemaatschappijen voor montage achteraf.

Bedankt!
Ik heb dit zitten uitpluizen, omdat ik voor de subsidie in aanmerking wilde komen (privé) en de fabriek af trekhaak er qua bedrag niet meer bij paste.

In de Model 3 handleiding is te zien hoe de trekhaak achteraf gemonteerd moet worden, dat lijkt wel een Tesla specifieke manier van plaatsen te zijn, dus zal ook achteraf door Tesla moeten gebeuren. Dit lijkt vergelijkbaar met de Model Y.
Alle model 3 Highlands hebben 1000kg trekgewicht op het kenteken staan, dit kan je bij de RDW opendata opzoeken.

Maar ik snap dat dit voor een leasemaatschappij niet genoeg bewijs is. Dan zal je inderdaad moeten wachten totdat de trekhaak in de webshop staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

cetudor schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:17:
Dit is in Berlijn nog niet doorgevoerd zover ik weet. Voorjaar 2024 moet dat beschikbaar komen in de EU, althans dat is de verwachting online (lees X/Twitter).

Tot we het ook daadwerkelijk in de configuratie van de NL pagina kunnen zien, kan je er vanuit gaan dat het vernieuwde design nog niet in Berlijn wordt geproduceerd.

Dus zal sowieso een tussenstap zijn omdat er over 12 tot 16 maanden een ''project juniper'' upgrade aan komt voor de model Y. Dit is de upgrade die daadwerkelijk alle upgrades die nu ook zijn doorgevoerd op de 3 naar de Y brengt. Dus niet enkel de cosmetische opsmuk.

Voor de rest. Ik heb het over deze upgrade:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz3s3PDmT-PdYXH3Yqk-VGsRM4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/92Zs407Mt6RNiG40TdaVWq6P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door spartacusNLD op 20-11-2023 14:02 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Her-man
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-07-2024
Ook ik ben in blijde afwachting van een MY LR. Lease via MHC.
  • Model Y Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
  • Lakkleur Deep Blue Metallic
  • 19" Gemini-velgen
  • Volledig zwart premium interieur
  • 5-zits configuratie
  • Autopilot
  • Trekhaak
Reden voor de LR: in de winter een range van 300km. Uit en thuis zodat ik thuis kan laden. M’n huidige EV kan dat ook en bevalt prima.

Besteld in juni. Leverdatum 12 december - 31 december. Oorspronkelijk was dat tot 10 februari. Ben benieuwd.

Al bijna 2/3 maanden een RN. Nog geen VIN.

[ Voor 3% gewijzigd door Her-man op 20-11-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Laatst online: 17-09 10:26
Net een sms gekregen van tesla om een tijdslot te boeken. Locatie staat ineens op Brussel , terwijl de lease-firma Hasselt had doorgegeven.

Gaat toch weer een heel gedoe worden om die afspraak te verzetten me dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
zwasie schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:39:
Net een sms gekregen van tesla om een tijdslot te boeken. Locatie staat ineens op Brussel , terwijl de lease-firma Hasselt had doorgegeven.

Gaat toch weer een heel gedoe worden om die afspraak te verzetten me dunkt
Ga gewoon naar Brussel. Trein naar Zuidstation en dan een Uber.
De rit naar huis is dan al direct genieten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Tommie12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:57:
[...]

Ga gewoon naar Brussel. Trein naar Zuidstation en dan een Uber.
De rit naar huis is dan al direct genieten.
Moet nog zien.
Moet mijn oude leasewagen nog inleveren en normaal wilt leaseplan dat graag laten samenvallen . Morgen eens horen of die mogelijkheid er is of totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pattex
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06-04-2024
Model 3 RWD

Besteld 9 nov (FrieslandLease)
Stealth Grey
19 Inch Nova
Trekhaak
Zwart Interieur

Staat momenteel op levering 17-31 dec.

Nog geen VIN. Iemand nog een zelfde configuratie of meer info beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
Pattex schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:53:
Model 3 RWD

Stealth Grey
19 Inch Nova
Trekhaak
Zwart Interieur

Hier gelijkaardig:

Besteld 10/10 (ALD Automotive)
Stealth Grey
18” Aero-velgen
Zwart interieur.

Momenteel delivery timeframe : 25/12(-31/12).

Geen kat die dat geloofd, maar tesla blijft voet bij stuk houden dat het die datum wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguzhan58
Model 3 RWD

Stealth Grey
19 Inch Nova
Trekhaak
Zwart Interieur

Ik heb op 3 November een standaard Model 3 RWD besteld (wit, zwart interieur, 18 inch velgen, geen trekhaak) via ALD en ik kreeg hem direct met een VIN nummer in de Tesla app te zien.

Initiële datum stond toen op 14-28 November en ondertussen is het bevestigd dat de boot hier rond 23 November aankomt en ik hem 1 December kan ophalen. (Boot is vertrokken op 25-10 zie ik, dus een kleine maand vaartijd)

Aangezien Tesla wel een datum indicatie geeft maar geen VIN nummer doet mij vermoeden dat rond die tijd een volgende boot verwacht wordt en Tesla aan het afwachten is tot ze weten of er een auto volgens jouw specificatie op de boot wordt gezet. Als ze dat al wisten had je gewoon een VIN nummer toegekend gehad.

Misschien als je wat verder zoekt kan je vinden welke boot nog moet vertrekken van TAICANG (Hoegh Trigger komt hiervandaan) en aanmeert in ZEEBRUGGE (of SUEZ wat mogelijk ook als tussenstop aangegeven kan worden). Als boot al onderweg is en je hebt geen VIN is de kans groot dat het niet meer dit jaar wordt. Let ook op dat er meerdere boten binnen die twee weken kunnen aankomen.

[ Voor 2% gewijzigd door Oguzhan58 op 20-11-2023 21:49 . Reden: LM aangegeven en vertrek boot aangegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
Vandaag een winterbanden wissel aangevraagd. 30-11 auto ophalen bij Tesla, 01-12 banden wissel bij Euromaster. Week erop naar de Ardennen, mooie testrit.

Alleen een contract nummer en meldcode nodig voor het inplannen, mooie service 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Oguzhan58 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:45:
[...]

Initiële datum stond toen op 14-28 November en ondertussen is het bevestigd dat de boot hier rond 23 November aankomt en ik hem 1 December kan ophalen. (Boot is vertrokken op 25-10 zie ik, dus een kleine maand vaartijd)

Als boot al onderweg is en je hebt geen VIN is de kans groot dat het niet meer dit jaar wordt. Let ook op dat er meerdere boten binnen die twee weken kunnen aankomen.
Ben je dat zeker?
Hier besteld 10/10. In de initiële bestel bevestiging stond 24/10… maar toen ik 24/10 geen info of wagen had ontvangen, heb ik naar ALD gebeld en daar zeiden ze “tesla heeft de datum net aangepast naar “25/12 - 31/12” en toen ik 2 weken later by tesla informeerde zeiden ze mij “25/12”… 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
zwasie schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:23:
[...]

Moet nog zien.
Moet mijn oude leasewagen nog inleveren en normaal wilt leaseplan dat graag laten samenvallen . Morgen eens horen of die mogelijkheid er is of totaal niet
Een leaseauto laten ophalen kan niet bij Tesla….
Die ophalers laten de auto’s te lang staan, en de parking bij Tesla is gewoon te klein.

Gewoon bij je thuis op op je bedrijf laten ophalen werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguzhan58
Jonazzty schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:10:
[...]

Ben je dat zeker?
Hier besteld 10/10. In de initiële bestel bevestiging stond 24/10… maar toen ik 24/10 geen info of wagen had ontvangen, heb ik naar ALD gebeld en daar zeiden ze “tesla heeft de datum net aangepast naar “25/12 - 31/12” en toen ik 2 weken later by tesla informeerde zeiden ze mij “25/12”… 🤷🏼‍♂️
Het gedeelte over mijn bestelling met alle data is zeker. Gedeelte over de volgende boot einde van het jaar is een educated guess over hoe het bij mij is gelopen. Als ze een boot onderweg hebben met een auto volgens jouw specificatie wordt de VIN toegekend aan jouw bestelling (zolang hij vrij staat natuurlijk).

Ik zie in jouw configuratie niks over een trekhaak staan, dus het volgende is misschien wel of niet toepasselijk voor jou. Het hebben van een trekhaak zorgt ervoor dat je pas ergens volgend jaar de auto krijgt aangezien de auto niet met trekhaak standaard geleverd wordt nog. Je kan als ik anderen heb begrepen bellen en de trekhaak als achteraf monteren laten aanmerken, maar dat is bij de ene LM wel mogelijk en de andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selem87
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-11-2024
Vooral voor alle Belgische collega’s: hoe krijgen jullie allemaal Teslas erdoor bij de LM?

Werkgever krijgt de wagen niet besteld bij mij. Tesla geeft blijkbaar in zn nieuwe voorwaarden maar 3 (!) dagen om de offerte rond te krijgen. Tussen KBC die deze moet opsturen naar ons, onze fleet manager die deze dan bij HR van de groep moet krijgen, die dan naar CEO moeten voor tekenen en dan terug naar Tesla/KBC duurt dit eerder 7-10 dagen.

Fleet manager heeft dan nog eens met Tesla gebeld. Ze willen de offerte langer laten gelden maar dan moet er 'gewoon' ff 25.000 euro op tafel gelegd worden ter reservatie. Ook geen optie blijkbaar. Dus nu is globaal beslist, geen Tesla meer.

Ik koos geen Tesla owv goeie service, daar was ik me van bewust na wat ervaringen te lezen. Maar dit slaat toch alles? Ok, we zijn op gebied van procedures niet bepaald het snelste bedrijf maar hiermee gaan toch meer bedrijven gewoon Tesla niet meer als optie zien? KBC bevestigd volgens mijn werkgever ook dat het een ramp is om er besteld te krijgen.

Hyper frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 04:30:
Vooral voor alle Belgische collega’s: hoe krijgen jullie allemaal Teslas erdoor bij de LM?

Werkgever krijgt de wagen niet besteld bij mij. Tesla geeft blijkbaar in zn nieuwe voorwaarden maar 3 (!) dagen om de offerte rond te krijgen. Tussen KBC die deze moet opsturen naar ons, onze fleet manager die deze dan bij HR van de groep moet krijgen, die dan naar CEO moeten voor tekenen en dan terug naar Tesla/KBC duurt dit eerder 7-10 dagen.

Fleet manager heeft dan nog eens met Tesla gebeld. Ze willen de offerte langer laten gelden maar dan moet er 'gewoon' ff 25.000 euro op tafel gelegd worden ter reservatie. Ook geen optie blijkbaar. Dus nu is globaal beslist, geen Tesla meer.

Ik koos geen Tesla owv goeie service, daar was ik me van bewust na wat ervaringen te lezen. Maar dit slaat toch alles? Ok, we zijn op gebied van procedures niet bepaald het snelste bedrijf maar hiermee gaan toch meer bedrijven gewoon Tesla niet meer als optie zien? KBC bevestigd volgens mijn werkgever ook dat het een ramp is om er besteld te krijgen.

Hyper frustrerend.
Tesla en Belgische leasemaatschappijen zijn inderdaad een ramp. Bij mij hebben ze bestelling gedaan met een lever-ristrictie dan doet tesla niks tot een bepaalde datum en kan de nodige administratie door bedrijf en leasemaatschappij gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Tommie12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:23:
[...]

Een leaseauto laten ophalen kan niet bij Tesla….
Die ophalers laten de auto’s te lang staan, en de parking bij Tesla is gewoon te klein.

Gewoon bij je thuis op op je bedrijf laten ophalen werkt beter.
Zegt Tommie?

@zwasie je kunt gerust een afspraak maken met je leasemaatschappij om je leaseauto bij (de parkeerplaats van) Tesla op te laten halen. Zo heb ik het ook gedaan. Wel heb ik buiten gewacht tot ze de oude auto mee hebben genomen en pas daarna de nieuwe binnen opgehaald. Je kunt niet je sleutels afgeven bij Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12

Hyper frustrerend.
Gelijkaardige ervaring hier bij Arval. Ik denk dat je het moet nuanceren. Tesla verkoopt graag, maar geeft geen kickback kortingen aan de LM. Met als gevolg dat LM niet graag Tesla verkopen.
Mijn zoon heeft een Tesla besteld via Belfius lease en dat schijnt makkelijker te lopen.

Maar ik snap niet wat de offerte hierbij komt doen….. een offerte druk je gewoon zelf af van de website, dat doen de ‘adviseurs’ van Tesla ook.

In elk geval, als Tesla in België geen auto’s meer verkocht krijgt via LM, dan hebben ze een probleem… want zowat 80% loopt op die manier.

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 21-11-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selem87
zwasie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 06:59:
[...]

Tesla en Belgische leasemaatschappijen zijn inderdaad een ramp.....
Ga ik toch ook nog eens over informeren als dat geen optie is. Tnx!
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:47:
[...]
Gelijkaardige ervaring hier bij Arval....
Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen bij Arval of is het ook gewoon iets anders geworden? Ik snap het ook niet. Probleem is dat alle info vanuit Tesla via LM via onze - vrij luie - fleetmanager tot bij mij komt. Ik mag niets van rechtstreeks contact opnemen met de LM. En als ik Tesla opbel vallen die uit de lucht en zijn ze ook niet echt behulpzaam.
Educated guess is dat gezien de offerte van Telsa maar 3 dagen geldig is, KBC bang is om een commitment te doen in hun eigen offerte naar ons. Want wat als Tesla in die paar dagen dat wij er extra over doen zijn prijzen aanpast, wat ze wel eens durven. Maar dan zou ik denken dat KBC dan maar een clausule in hun offerte moet steken en opgelost. Dat gezegd, KBC is ook de LM die vorig jaar even Tesla heeft geband omdat er geen zekerheid was over prijzen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:07:
[...]

[...]

Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen bij Arval of is het ook gewoon iets anders geworden? Ik snap het ook niet. Probleem is dat alle info vanuit Tesla via LM via onze - vrij luie - fleetmanager tot bij mij komt. Ik mag niets van rechtstreeks contact opnemen met de LM. En als ik Tesla opbel vallen die uit de lucht en zijn ze ook niet echt behulpzaam.
Educated guess is dat gezien de offerte van Telsa maar 3 dagen geldig is, KBC bang is om een commitment te doen in hun eigen offerte naar ons. Want wat als Tesla in die paar dagen dat wij er extra over doen zijn prijzen aanpast, wat ze wel eens durven. Maar dan zou ik denken dat KBC dan maar een clausule in hun offerte moet steken en opgelost. Dat gezegd, KBC is ook de LM die vorig jaar even Tesla heeft geband omdat er geen zekerheid was over prijzen...
Lijkt me toch eens issue te zijn bij KBC dan. Wij werken samen met leaseplan en de communicatie is nu ook niet hun sterkste kant en ze doen ook niet graag veel moeite om dingen uit te zoeken.

Maar wel nooit issues gehad met bestelling en aanpassing van mijn Tesla. Ook niet bij de highland upgrade

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:07:
[...]

[...]

Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen bij Arval of is het ook gewoon iets anders geworden?
Bij mij is het gelukt met Arval, maar die waren sowieso zo slecht bezig dat het bij ons nu allemaal loopt via KBC lease.

Maar... ik heb de laatste Tesla in het bedrijf. Iemand heeft ergens ver weg beslist dat Tesla momenteel niet op de lijst van aanvaarde merken staat....
De reden is: om electrische auto's te kunnen geven aan de lagere categoriëen moeten ze daar grotere volumes kunnen aanbieden zodat ze daar dikke kortingen krijgen.
En dus minder Tesla's...
Dat zal waarschijnlijk zo blijven tot Tesla de "2" uit brengt.... in de hoop dat die dan buitengewoon goed is zodat iedereen daar naar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
mke1982 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:57:
Vandaag een winterbanden wissel aangevraagd. 30-11 auto ophalen bij Tesla, 01-12 banden wissel bij Euromaster. Week erop naar de Ardennen, mooie testrit.

Alleen een contract nummer en meldcode nodig voor het inplannen, mooie service 👌
Optimistisch, ophaaldatum kan maar zo gewijzigd worden (bij mij 3x achter elkaar).
Hoop dat je bij Euromaster kosteloos mag verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
turkeyhakan schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:16:
[...]

Zegt Tommie?

@zwasie je kunt gerust een afspraak maken met je leasemaatschappij om je leaseauto bij (de parkeerplaats van) Tesla op te laten halen. Zo heb ik het ook gedaan. Wel heb ik buiten gewacht tot ze de oude auto mee hebben genomen en pas daarna de nieuwe binnen opgehaald. Je kunt niet je sleutels afgeven bij Tesla.
Contact gehad met lease-maatschappij zij weten van niks . Ze wisten zelfs niet dat de wagen er was. Dus er is langs hun kant niks voorzien van papieren of nummerplaat.

Kreeg de raad om alle communicatie van tesla te negeren en te wachten op communicatie van hun. Iets zegt mij dat dit weer lachen gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Model 3 RWD

Stealth Grey
19 Inch Nova
Trekhaak
Zwart Interieur

Met trekhaak komt begin volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 09:07
Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:47:
[...]

In elk geval, als Tesla in België geen auto’s meer verkocht krijgt via LM, dan hebben ze een probleem… want zowat 80% loopt op die manier.
Heb je een bron voor dit percentage, of roep je maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Martijntj schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:04:
[...]

Heb je een bron voor dit percentage, of roep je maar wat?
Ik roep zomaar wat.... gebaseerd op het feit dat de totale markt voor nieuwe auto's in België zowat 61,9% van de nieuwe auto's bedrijfswagens zijn.

Vermits Tesla in een iets hoger segment speelt zal dat hoger zijn dan die 61,9%

https://gocar.be/nl/auton...n%20van%20nieuwe%20auto's.

"Opvallend is dat de daling vooral te wijten is aan de particuliere kopers, want de auto’s voor professioneel gebruik of bedrijfswagens zijn in 2022 met 2,5 procent gegroeid. Ze vertegenwoordigen nu 61,9 procent van de inschrijvingen van nieuwe auto’s."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
winwiz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:50:
Ah nieuwe ontwikkelingen MY RWD Deep Blue stond van 2 jan - 2 maart staat nu op 25 nov - 2 december met VIN nummer XP7 dus Giga Berlin met BYOD battery..
Zojuist de SMS gekregen. Afhalen in Utrecht gepland op vrijdag 24 november om 11:00

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-PAX2
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 16:07
Gisteren mijn éérste leaseauto besteld, een LR MY in Quicksilver. Hopelijk kan Tesla/LM (of de kerstman!) deze voor de kerst leveren. O+
Nog geen informatie van de LM ontvangen m.b.t. levering, hopelijk volgt dat spoedig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Goedkeuring auto financiering is binnen 8)

Nu hopen dat die Glovis Splendor en Asteria Leader schepen doorvaren (ze zitten bij elkaar in het kielzoch lijk wel). Want twee schepen die tegelijkertijd aankomen, gecombineerd met lease maatschapijen die niet in december uit willen leveren, gaat volgens mij zorgen voor wat voorraad. En dat in Q4.. dat moet wel korting opleveren toch? :9

Ik wacht i.i.g. nog 2 of 3 weken (ongeduldig) af.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 21-11-2023 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
SiErRa schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:01:
[...]

Optimistisch, ophaaldatum kan maar zo gewijzigd worden (bij mij 3x achter elkaar).
Hoop dat je bij Euromaster kosteloos mag verzetten.
Tja, als de auto 30-11 niet wordt geleverd schuif ik de datum door. Het is akkoord door de leasemij, dus als de auto niet wordt geleverd schuift het door.

Net het kenteken doorgekregen, wordt echt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
winwiz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:30:
[...]

Zojuist de SMS gekregen. Afhalen in Utrecht gepland op vrijdag 24 november om 11:00
En inmiddels ook kenteken doorgekregen.....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
winwiz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:30:
[...]

Afhalen in Utrecht lijkt mij echt top, wij hadden alleen de keuze Tilburg :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Nijntje12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:17:
[...]

Afhalen in Utrecht lijkt mij echt top, wij hadden alleen de keuze Tilburg :(
Ja ik was er blij verrast mee. Ik had al goede hoop omdat ik ook vanuit Utrecht verwelkomt was een paar maanden terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:03
endless90 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:11:
Nu al twee weken bezig om de verzochte leverdatum door de LM (Alphabet) te laten wijzigen van begin januari naar half december. Tesla zegt geen nieuwe leverdatum te hebben ontvangen, en LM zegt dat ze het al twee keer hebben aangegeven bij Tesla. Gevalletje kastje muur… Heel vervelend. Tips zijn welkom 😇.
Gisteren nog maar eens met de LM (Alphabet) gebeld dat ik in de Tesla app na verschillende e-mailtjes/telefoontjes geen nieuwe leverdatum zie. Nu geven ze aan dat ik over circa twee weken een sms kan verwachten waarna ik de afhaling in kan plannen.

Ik heb er nog steeds geen prettig/overtuigd gevoel bij, in de app staat nog steeds 5 januari...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-J0B4qJfdy-oiC6NJVkwfdXE5Kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ISj1sAxUX8nH0xpG8K5kWfI6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Oeh, de eindfactuur staat nu op het account. Met leverdatum 21-11…

Dan zal de SMS niet lang op zich laten wachten denk (hoop) ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:41
Gister bij Alphabet een bestelling geplaatst voor een Model 3 RWD in Ultra Red (zonder verdere opties/accessoires). Zowel Alphabet als mijn werkgever moet hem nog goedkeuren dus nog geen idee van de levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Ik heb vanochtend ook een sms gehad met het kenteken erin.

Morgen over 7 dagen mag ik naar Tilburg. Ik hoop alleen dat er geen vertraging aankomt want de Trigger heeft denk ik flinke tegenwind, gaat al een dag niet harder dan 10 knoppen en lijkt op dit tempo een dag later in Zeebrugge aan te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:48

Hyper frustrerend.
Bij mijn bedrijf via leaseplan was dit geen probleem. Papierwerk is in parallel met de bestelling van leaseplan gelopen. We zijn wel een groot bedrijf die al lang met leaseplan samenwerkt.

Mag maandag mijn Model Y Performance ophalen.
Besteld via leaseplan (België).

Iemand uit België die met openbaar vervoer naar Drogenbos is gegaan? Zag er op eerste zicht goed doenbaar uit (5minuten wandelen van station Vorst-zuid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
matriskie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:49:
[...]

Bij mijn bedrijf via leaseplan was dit geen probleem. Papierwerk is in parallel met de bestelling van leaseplan gelopen. We zijn wel een groot bedrijf die al lang met leaseplan samenwerkt.

Mag maandag mijn Model Y Performance ophalen.
Besteld via leaseplan (België).

Iemand uit België die met openbaar vervoer naar Drogenbos is gegaan? Zag er op eerste zicht goed doenbaar uit (5minuten wandelen van station Vorst-zuid).
Hier ook leaseplan Belgie.

Bestellen was allemaal geen issue : levering is toch nog iets anders precies :) .
Tesla heeft nu precies eenzijdig een afspraak gezet op 28/11 , terwijl leaseplan zegt, wij weten van niks negeer alle communicatie van tesla maar. Pas vanaf dat wij zeggen dat de wagen er is, mag je een afspraak maken

Benieuwd hoe het verder gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
winwiz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:25:
[...]

Ja ik was er blij verrast mee. Ik had al goede hoop omdat ik ook vanuit Utrecht verwelkomt was een paar maanden terug
Fijn hoor! Niet dat ik rijden vervelend vind, alleen met 2 kleine kinderen is het een ander verhaal. Dan had ik liever Utrecht gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selem87
Vooral voor alle Belgische collega’s......
Ale vooruit, het bewijs dat je maar beter zelf actie onderneemt. Ik stond op het punt voor een BMW iX1 als alternatief te gaan en ik dacht nog een laatste poging te doen bij Tesla.
Zelf gebeld en ze bevestigden, niet onverwacht, dat KBC bij hun al 1000-en auto's zonder issue heeft besteld en er vandaag alleen al rond de 60 besteld waren. (ik herhaal wat de rep zei, geen idee als dat realistisch is)
En ja, officieel zijn hun offertes 1 dag geldig maar voor LM kijken ze daar niet zo strikt naar.

Dus heb ik maar zelf de account manager bij KBC gebeld. Niet de bedoeling normaal maar desperate times..... Blijkbaar was het enige probleem de eerste keer dat Tesla toen uitzonderlijk toch had gezegd dat de offerte niet meer geldig was. De voorwaarden waren gewijzigd. Geen uitleg wat dan precies gewijzigd was, naar goede Tesla gewoonte. Het gaat niet altijd vlot volgens hem maar hij raadde aan gewoon opnieuw te proberen.

Na overleg met fleetmanager dan toch maar een nieuwe offerte ingediend bij KBC. En nu hopen dat die "andere voorwaarden" niet de prijs waren. Want een M3LR met trekhaak kon er op 2 euro na NET in. En als ik naar een SR moet gaan wordt het toch de iX1.

Bid voor mij aub. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonjour
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 28-08 17:44
selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:05:
[...]

Ale vooruit, het bewijs dat je maar beter zelf actie onderneemt. Ik stond op het punt voor een BMW iX1 als alternatief te gaan en ik dacht nog een laatste poging te doen bij Tesla.
Zelf gebeld en ze bevestigden, niet onverwacht, dat KBC bij hun al 1000-en auto's zonder issue heeft besteld en er vandaag alleen al rond de 60 besteld waren. (ik herhaal wat de rep zei, geen idee als dat realistisch is)
En ja, officieel zijn hun offertes 1 dag geldig maar voor LM kijken ze daar niet zo strikt naar.

Dus heb ik maar zelf de account manager bij KBC gebeld. Niet de bedoeling normaal maar desperate times..... Blijkbaar was het enige probleem de eerste keer dat Tesla toen uitzonderlijk toch had gezegd dat de offerte niet meer geldig was. De voorwaarden waren gewijzigd. Geen uitleg wat dan precies gewijzigd was, naar goede Tesla gewoonte. Het gaat niet altijd vlot volgens hem maar hij raadde aan gewoon opnieuw te proberen.

Na overleg met fleetmanager dan toch maar een nieuwe offerte ingediend bij KBC. En nu hopen dat die "andere voorwaarden" niet de prijs waren. Want een M3LR met trekhaak kon er op 2 euro na NET in. En als ik naar een SR moet gaan wordt het toch de iX1.

Bid voor mij aub. ;)
Waarom heb je de M3LR wel liever dan de bmw maar de SR niet? SR heeft nog altijd duidelijk meer bereik, hogere laadsnelheid en is bijna even snel als de bmw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• selem87
bonjour schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:19:
[...]

Waarom heb je de M3LR wel liever dan de bmw maar de SR niet? SR heeft nog altijd duidelijk meer bereik, hogere laadsnelheid en is bijna even snel als de bmw.
Goeie vraag. :) Na testrit met de BMW vond ik dat ook echt wel een heel fijne wagen. Iets minder spartaanse interieur is altijd leuk, vind ik. De uitrusting in mijn budget moet niet onderdoen en overtreft de Tesla hier en daar (360 view vb). Ik koop de Tesla niet voor zn looks. Niet dat ik hem lelijk vind maar de BMW met wat M prulletjes hier en daar en 19' velgen vind ik persoonlijk wel vet. Koffer bij BMW is heel wat praktischer, ...
Dus de keuze was sowieso heel nipt voor mij. Maar zoveel extra range op die LR (wij doen vrij vaak Limburg <-> West-Vlaanderen) en de performance doen het hem net bij mij.

Het klopt uiteraard wat je zegt, zelfs de SR wint op nog wat vlakken van de BMW maar dan is het voor mij net niet genoeg meer. Ben al heel veel back and forth geweest hoor tussen die 2.

Maar dat is nu uiteindelijk de beslissing voor ik mezelf helemaal zot maak. 8)7 Ofwel wordt het een Tesla LR ofwel de BMW. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Laatst online: 28-08 17:44
selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:36:
[...]

Goeie vraag. :) Na testrit met de BMW vond ik dat ook echt wel een heel fijne wagen. Iets minder spartaanse interieur is altijd leuk, vind ik. De uitrusting in mijn budget moet niet onderdoen en overtreft de Tesla hier en daar (360 view vb). Ik koop de Tesla niet voor zn looks. Niet dat ik hem lelijk vind maar de BMW met wat M prulletjes hier en daar en 19' velgen vind ik persoonlijk wel vet. Koffer bij BMW is heel wat praktischer, ...
Dus de keuze was sowieso heel nipt voor mij. Maar zoveel extra range op die LR (wij doen vrij vaak Limburg <-> West-Vlaanderen) en de performance doen het hem net bij mij.

Het klopt uiteraard wat je zegt, zelfs de SR wint op nog wat vlakken van de BMW maar dan is het voor mij net niet genoeg meer. Ben al heel veel back and forth geweest hoor tussen die 2.

Maar dat is nu uiteindelijk de beslissing voor ik mezelf helemaal zot maak. 8)7 Ofwel wordt het een Tesla LR ofwel de BMW. :)
Was niet de bedoeling om je zot te maken ;) Maar je verhaal is duidelijk. Als ik het zo lees is een MY SR misschien wat? Koffer nog groter/praktischer, meer range, sneller laden... En is zelfs een MY LR niet goedkoper dan een beetje uitgeruste bmw? Een quote uit een test van de bmw iX1 op autofans.be:

BMW heeft zijn compactste elektrische SUV best wel slim geprijsd. Enkel de Tesla Model Y gooit grondig roet in hun eten, want als Long Range beschikt die over een groter rijbereik, meer kracht en meer standaarduitrusting dan deze iX1 voor 3.000 euro minder. Maar goed: sinds Tesla’s laatste prijsverlaging kunnen zowat alle concurrenten het wel schudden.

Of maak ik je nu nog zotter? :?

[ Voor 13% gewijzigd door bonjour op 21-11-2023 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• selem87
bonjour schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:49:
[...]

Was niet de bedoeling om je zot te maken ;) Maar je verhaal is duidelijk. Als ik het zo lees is een MY SR misschien wat? Koffer nog groter/praktischer, meer range, sneller laden... En is zelfs een MY LR niet goedkoper dan een beetje uitgeruste bmw?
Of maak ik je nu nog zotter? :?
Geen nood, ik ben mezelf (en de vriendin) al meer dan 3 maand zot aan het maken met kiezen en vergelijken. ;) MY SR is voor mij dan ook weer net niet tov de BMW. Nipt, maar net niet. MY LR zou ik wss wel boven de BMW verkiezen maar gaat dan weer net niet meer in budget. Of ik moet mijn trekhaak opgeven en dat wil ik niet. :)

Catalogusprijs is de Y zeker goedkoper dan een uitgeruste iX1. Maar in lease zegt dat niet veel heb ik gemerkt. In tegenstelling tot Tesla hebben we bij BMW mooie fleetkorting. En daarboven rekent KBC daar precies een gunstiger tarief, ik vermoed dat dat oa met restwaarde ofzo te maken heeft. Ik snap geen hol van hun prijzen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackberry
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 26-08 18:50
Vandaag Model 3 stealth grey besteld, zonder trekhaak, prive. Zal jullie op de hoogte houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Jackberry schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:21:
Vandaag Model 3 stealth grey besteld, zonder trekhaak, prive. Zal jullie op de hoogte houden ;)
Privé zal het wel meevallen denk ik. Heb de indruk dat het vooral trager gaat als er een LM mee gemoeid is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Same here!

Wat staat er bij jou?
Ik had eerst 2-6 weken, maar dat is nu 1 januari - 25 februai...

Het lijkt er op dat er net weer een schip vertrokken is vanuit Shanghai, de Morning Champion. Staat alleen nog niet bij waar in Europa hij naar toe gaat voor zo ver ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxandrian
  • Laatst online: 11-02 11:23
Twee weken terug bericht van LM (LeasePlan) dat ik een nieuwe auto kon bestellen. Na proefritten in verschillende EV's, eigenlijk zonder serieuze concurrentie uitgekomen bij de Model Y. Inmiddels besteld en met RN in de Tesla-app. Wel lange wachttijd voor de boeg aangezien m'n huidige contract pas op 18 april afloopt... grrr

Model Y
Midnight Cherry Red
20" Induction Wheels
Trekhaak

1e window: 21-22 weken
2e window: 18 april - 27 juni (dat laatste mag ik toch niet hopen)

Benieuwd of Giga Berlin tegen die tijd ook de Model Y's maakt met het nieuwe interieur. Hoop het stiekem niet, vind die houtlook juist wel mooi.

Enfin, wat is jullie ervaring met zo'n lange window om te wachten. Wijzigt er dan nog veel in de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
Zeemon123 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:34:
[...]

Same here!

Wat staat er bij jou?
Ik had eerst 2-6 weken, maar dat is nu 1 januari - 25 februai...

Het lijkt er op dat er net weer een schip vertrokken is vanuit Shanghai, de Morning Champion. Staat alleen nog niet bij waar in Europa hij naar toe gaat voor zo ver ik kan zien.
Pas vandaag besteld dus staat bij mij nog op 2-6 weken. Had stiekem gehoopt op voor de kerst maar dat gaat hem niet worden als ik jouw order zo lees. Hoelang tijd zat er tussen voordat je levertijd kreeg?

Andere vraag, is die orderbevestiging na aanbetaling voldoende voor SEPP aanvraag of moet je wachten op contract?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Jackberry schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:29:
[...]

Pas vandaag besteld dus staat bij mij nog op 2-6 weken. Had stiekem gehoopt op voor de kerst maar dat gaat hem niet worden als ik jouw order zo lees. Hoelang tijd zat er tussen voordat je levertijd kreeg?

Andere vraag, is die orderbevestiging na aanbetaling voldoende voor SEPP aanvraag of moet je wachten op contract?
Na 2 dagen was hij verplaatst. Betekent niet per se dat het vertraagd is voor wat ik gelezen heb. Kan maar zo zijn dat de volgende batch groter is dan verwacht en het ineens weer naar voren gaat.

SEPP kan je gewoon al aanvragen :) je moet wel een indicatie van de leverdatum opgeven. Ik denk dat ze tegen die tijd gaan kijken of er inderdaad iets op je naam staat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:29:
Goedkeuring auto financiering is binnen 8)

Nu hopen dat die Glovis Splendor en Asteria Leader schepen doorvaren (ze zitten bij elkaar in het kielzoch lijk wel). Want twee schepen die tegelijkertijd aankomen, gecombineerd met lease maatschapijen die niet in december uit willen leveren, gaat volgens mij zorgen voor wat voorraad. En dat in Q4.. dat moet wel korting opleveren toch? :9

Ik wacht i.i.g. nog 2 of 3 weken (ongeduldig) af.
Niet gelukt :+

Besteldatum 22-11-2023
Model 3 Achterwielaandrijving
Lakkleur Solid Black
18'' Photon-velgen
Zwart Premium-interieur
Autopilot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3h9YLSHhH93ds_I1sSBaX5KH7pc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i7diY8f0usBH4AwLjcnBPOKD.png?f=user_large

Vrouwlief vondt het wel fijn als we hem nog dit jaar krijgen. En Tesla Utrecht geeft aan dat er dit jaar geen voorraad meer verwacht wordt. :> Toch maar vroeger dan gepland besteld.

RN nummer stond er meteen bij trouwens, maar daar kan je niet zoveel mee toch? Dit zal het bestelnummer zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 22-11-2023 08:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Haunted
spartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:25:
[...]

[Afbeelding]

Vrouwlief vondt het wel fijn als we hem nog dit jaar krijgen. En Tesla Utrecht geeft aan dat er dit jaar geen voorraad meer verwacht wordt. :> Toch maar vroeger dan gepland besteld.

RN nummer stond er meteen bij trouwens. :)
Gefeliciteerd! En welkom bij de club der wachtenden 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:25:
[...]

Besteldatum 22-11-2023
Lakkleur Solid Black
18'' Photon-velgen
Zwart Premium-interieur
Autopilot

[Afbeelding]

RN nummer stond er meteen bij trouwens, maar daar kan je niet zoveel mee toch? Dit zal het bestelnummer zijn?
uhmm.. er staat direct al een VIN nummer in de app en website :o

heb ik heel veel geluk of kan dit nummer ook weer verdwijnen? heb even teruggekeken in het topic.. en bij heel veel mensen verdwijnt deze weer. Zal bij mij ook wel gebeuren. We wachten nu wel rustig af 8)

[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 22-11-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Er staat op de factuur hier KM stand: 30km. Is dat normaal voor een nieuwe auto?

En voor degene die weleens in Tilburg zijn geweest, kan je daar een beetje rijden met een kinderwagen? 2 kids moeten mee, om ze nu de hele tijd te moeten tillen..

Volgende week vrijdag ophalen, zin in!

[ Voor 7% gewijzigd door Nijntje12 op 22-11-2023 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strykeforce
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 11:25
Nijntje12 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:15:
Er staat op de factuur hier KM stand: 30km. Is dat normaal voor een nieuwe auto?

En voor degene die weleens in Tilburg zijn geweest, kan je daar een beetje rijden met een kinderwagen? 2 kids moeten mee, om ze nu de hele tijd te moeten tillen..

Volgende week vrijdag ophalen, zin in!
Is een vaste waarde, stond bij ook er op maar daadwerkelijk stond er nog geen 10 op.

Plek/ruimte zat in Tilburg. Er is een soort van lounge waar je kan zitten en ook kleine teslas en kleurplaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
Strykeforce schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:33:
[...]

Is een vaste waarde, stond bij ook er op maar daadwerkelijk stond er nog geen 10 op.

Plek/ruimte zat in Tilburg. Er is een soort van lounge waar je kan zitten en ook kleine teslas en kleurplaten.
Ah super, de oudste is gek van auto's dus dat gaat wel goed komen :*)

Vond 30km al een bijzondere waarde, dankjewel voor je reactie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Haunted
[...]

Ah ik vroeg het me ook al af. 30km vond ik ook al raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 15:03
[...]

Bij mij stond er 5 km op bij ophalen..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Zeemon123 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 01:10:
[...]

SEPP kan je gewoon al aanvragen :) je moet wel een indicatie van de leverdatum opgeven. Ik denk dat ze tegen die tijd gaan kijken of er inderdaad iets op je naam staat....
Je kan de aanvraag wel doen, maar dan moet je later alsnog het kenteken doorgeven.
Je krijgt wel het geld pas als je het kenteken doorgeeft en de tenaamstelling heeft plaatsgevonden.. dus als je de auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Nijntje12 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:15:
Klinkt misschien wat vreemd, maar ik zou oppas regelen. Stel dat je wat ontdekt wat nog niet goed is, en ze gaan het ter plekke oplossen, dan zit je er zo een paar uur. En met kinderen erbij voel je je toch snel geneigd om de auto maar zo snel mogelijk mee te krijgen en snel naar huis te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
SiErRa schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:12:
[...]

Je kan de aanvraag wel doen, maar dan moet je later alsnog het kenteken doorgeven.
Je krijgt wel het geld pas als je het kenteken doorgeeft en de tenaamstelling heeft plaatsgevonden.. dus als je de auto hebt.
Ik zou sepp meteen aanvragen en niet wachten. Je hebt er namelijk pas recht op na aanmelding. Stel dat je wacht tot je de auto eind december krijgt, zou in theorie de pot op kunnen zijn. Als je je aanmeld zodra je de bestel order hebt, ben je ieder geval verzekerd dat je niet mis grijpt. Maargoed, er zit nog zoveel in de pot dat je waarschijnlijk sowieso niet mis gaat grijpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:38:
[...]

uhmm.. er staat direct al een VIN nummer in de app en website :o

heb ik heel veel geluk of kan dit nummer ook weer verdwijnen? heb even teruggekeken in het topic.. en bij heel veel mensen verdwijnt deze weer. Zal bij mij ook wel gebeuren. We wachten nu wel rustig af 8)
Verwachte levertijd: November 22 - December 01

_/-\o_ :D *O*

vanmorgen besteld :Y)

Lakkleur Solid Black
18'' Photon-velgen
Zwart Premium-interieur
Autopilot

Meteen maar proberen op te zoeken of die op de HOEGH TRIGGER staat.. maar die VIN tool blijft maar zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5x10tY9G_3cs71BKNFhcAtUeWPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mwCtAZzGcsG8S8ngaeRAiigS.png?f=user_large

Staat die daar dan niet op? Of is die tool zeer langzaam?

[ Voor 54% gewijzigd door spartacusNLD op 22-11-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackberry
Kleine update alvast, Tesla belde vanmorgen om de order te bevestigen. Ze gaven aan dat Stealth grey wat moeilijk leverbaar is en ik wel uit moest gaan van de volledige 6 weken levertijd. levertijd staat nog op 2-6 weken in de app..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Haunted
spartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:22:
[...]

Verwachte levertijd: November 22 - December 01

_/-\o_ :D *O*

vanmorgen besteld :Y)

Lakkleur Solid Black
18'' Photon-velgen
Zwart Premium-interieur
Autopilot

Meteen maar proberen op te zoeken of die op de HOEGH TRIGGER staat.. maar die VIN tool blijft maar zoeken:
[Afbeelding]

Staat die daar dan niet op? Of is die tool zeer langzaam?
Die was bij mij eerst ook heel langzaam, en later kreeg ik de melding dat ze de VIN niet konden vinden.
Ik heb het vermoeden dat die van dan mij al ergens staat, De Trigger is nu nog bij de Golf van Biskaje en zou morgen aan moeten komen, als dat al lukt.

En anders staat ie misschien op de Tannhauser, en die is gepland voor aankomst op de 25e. Dan wordt het al krap om voor 1 december te leveren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debuteer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 09:56
Hier 23-10 een witte M3 rwd met trekhaak besteld, nu nog steeds een RN nummer en geen VIN nummer. Klopt het dat dat wel lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Debuteer schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:30:
Hier 23-10 een witte M3 rwd met trekhaak besteld, nu nog steeds een RN nummer en geen VIN nummer. Klopt het dat dat wel lang duurt?
trekhaken zijn problematisch blijkbaar. Zoek maar terug in het topic.

Pagina: 1 ... 454 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.