Zo, we hebben besloten toch een nieuwe MY te bestellen. Onze eerste nieuwe auto ooit! Benieuwd naar de levertijd
En hopen er veel plezier van te hebben met ons gezin.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Mooie keuze, moet je lang wachten?Nijntje12 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:00:
Zo, we hebben besloten toch een nieuwe MY te bestellen. Onze eerste nieuwe auto ooit! Benieuwd naar de levertijd![]()
Als ik me niet vergis op 1 novjapps schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:27:
De model Y komt nu in aanmerking voor subsidie. Wanneer hebben ze die prijs verlaagd?
Afgelopen vrijdag de Model Y opgehaald in Utrecht. Na de voorloopauto bij Alphabet te hebben ingeleverd in het prima herfstweer een 'mooie' wandeling door Nieuwegein en Utrecht gemaakt. Iets na 13:30 me gemeld bij de balie, waar ik er achter kwam. dat mijn rijbewijs nog thuis lagf4stf0rw4rd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:51:
[...]
Net SMS ontvangen. Aflevering aankomende vrijdag in Utrecht
hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....
Prima keuze, als je het mij vraagt. Ook wij hebben sinds september een Model Y RWD uit Berlijn. Inmiddels 3000km mee gereden, wat natuurlijk nog maar weinig is.Nijntje12 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:00:
Zo, we hebben besloten toch een nieuwe MY te bestellen. Onze eerste nieuwe auto ooit! Benieuwd naar de levertijd![]()
Levertijd staat op deze week (18 - 25 november) en heb ook al een VIN nummer..
Goed om te horen! We moesten beide erg wennen omdat het een forse auto is, wat eigenlijk raar is omdat we nu al een stationauto rijden. Alleen als je nog geen gevoel hebt met een auto is alles wennen.Megat schreef op zondag 19 november 2023 @ 13:39:
[...]
Prima keuze, als je het mij vraagt. Ook wij hebben sinds september een Model Y RWD uit Berlijn. Inmiddels 3000km mee gereden, wat natuurlijk nog maar weinig is.
Heerlijke auto ! Ruim, veel meer dan snel genoeg, goede stoelen, stil en zuinig. Rijdt erg makkelijk, ook al is het een forse auto. Dit mede dankzij de kleine hulpjes, zoals iets omlaag draaiende spiegels bij achteruit rijden, waardoor je de trottoirbanden beter ziet en de camerabeelden als je de richtingaanwijzer gebruikt.
Heel veel ontspannen en veilige kilometers toegewenst.
[ Voor 57% gewijzigd door Nijntje12 op 19-11-2023 14:42 . Reden: Nog een reactie toegevoegd ]
Ik ben benieuwd wanneer ze de Stealth Grey vlot gaan beginnen leveren…Faustino schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:12:
Blijkbaar staan er de nodige standaard modellen op de Trigger!
Model 3 RDW all black, maandag 13 november in nota bij de LM, de dag er op bericht van ALD, woensdag de app geïnstalleerd, de verwachte leverdatum was toen 23 november-7 december, donderdag een sms van Tesla, 1 december ophalen in Tilburg.
Ik begreep van Tesla dat de Stealth Grey nog niet op de boot staat die 23-11 in Zeebrugge aankomt, maar zeker weet ik het niet.Jonazzty schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:29:
[...]
Ik ben benieuwd wanneer ze de Stealth Grey vlot gaan beginnen leveren…
Ik ga er van uit dat je vraagt of je het kenteken krijgt voordat je de auto op gaat halen. Het antwoord is: Ja.LorenzoG schreef op zondag 19 november 2023 @ 15:19:
Krijg je voordat je de auto ophaalt ook al een nummerbord? Wel handig als de auto al verzekerd moet zijn bij ophalen
Mijn LR in stealth grey staat op de Hoegh Trigger die 23-11 aan komt en mag het op 1 december gaan ophalen.mke1982 schreef op zondag 19 november 2023 @ 16:34:
[...]
Ik begreep van Tesla dat de Stealth Grey nog niet op de boot staat die 23-11 in Zeebrugge aankomt, maar zeker weet ik het niet.
Over het algemeen heb je ongeveer een week speling om de afhaaldatum te verschuiven, voor zover als ik weet. Dit geldt echter niet op het einde van het kwartaal. Dan houden ze echt een strakke planning aan qua datum. Ik meen te weten dat er wel wat meer mogelijk is voor wat het tijdstip van afhalen betreft op de vastgestelde afleveringNijntje12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:52:
Hoe zit dat eigenlijk als je een dag hebt voor levering die niet uit komt? Wij moeten een behoorlijk stuk rijden naar Tilburg namelijk, dus het zou fijn zijn als het op een dag kan dat we er tijd voor hebben..
Dankjewel voor je snelle en duidelijke reactie! Een week speling is prima. Dan valt er wel wat te regelen.Megat schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:00:
[...]
Over het algemeen heb je ongeveer een week speling om de afhaaldatum te verschuiven, voor zover als ik weet. Dit geldt echter niet op het einde van het kwartaal. Dan houden ze echt een strakke planning aan qua datum. Ik meen te weten dat er wel wat meer mogelijk is voor wat het tijdstip van afhalen betreft op de vastgestelde aflevering
Ik heb vorige week een sms'je ontvangen waarin stond dat ik een dagje mag reserveren om hem te gaan ophalen. In de sms staat een link waarbij je op de site van tesla terecht komt en je een dag te zien krijgt waarop je hem al zou kunnen ophalen. Je kan binnen een week van de aangegeven datum een dag en tijdslot kiezen.Nijntje12 schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:52:
Hoe zit dat eigenlijk als je een dag hebt voor levering die niet uit komt? Wij moeten een behoorlijk stuk rijden naar Tilburg namelijk, dus het zou fijn zijn als het op een dag kan dat we er tijd voor hebben..
Oh Nice!! Wanneer besteld? Verder “gewoon basic”? Of nog extra opties? Volgens tesla komt die van mij pas op 25/12, wat ik eigenlijk een heel rare datum vindt want da’s een feestdag. Kvind het ook wat laat, maar daar kan ik allicht nog minder aandoen 😅🤷🏼♂️…BasRR schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:03:
[...]
Mijn LR in stealth grey staat op de Hoegh Trigger die 23-11 aan komt en mag het op 1 december gaan ophalen.
Volgens mij moet je de bodem ook eens reinigen na het zout in de winter periode..spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:24:
[...]
Klopt. Stealth gray vondt ik niet mooi genoeg. Voor het zelfde geld heb ik dan liever zwart met glascoating.
En daarnaast ga ik vanaf nu de was straat niet meer bezoeken en alles met de hand wassen.
Klopt. Maar dat is met elke auto toch zo?038Robijno schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:13:
[...]
Volgens mij moet je de bodem ook eens reinigen na het zout in de winter periode..
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Voor zover als ik weet worden de auto's normaliter van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren afgeleverd. Er zijn uitzonderingen, in die zin dat er bij extreme drukte ook op zaterdag afgeleverd wordt. Dit zou bijvoorbeeld op het eind van dit jaar het geval kunnen zijn.Jonazzty schreef op zondag 19 november 2023 @ 19:10:
[...]
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een tesla ophalen op rare data / tijdstippen? Of is dat echt enkel tijdens kantooruren?
Oh! Goed nieuws, dan staat onze M3’s bij elkaar op de boot!BasRR schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:03:
[...]
Mijn LR in stealth grey staat op de Hoegh Trigger die 23-11 aan komt en mag het op 1 december gaan ophalen.
[ Voor 5% gewijzigd door Eriky op 20-11-2023 09:49 ]
Ik denk dat dat de juiste is, gewoon proberen. Maar een lokaal Tesla service centrum kan je ook helpen heb ik gemerkt. Ik kwam er niet doorheen bij Tilburg namelijk (lange wachttijd).Nijntje12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:11:
Help, ik had een datum gekozen en nu heeft het systeem ineens een andere datum ingepland waarop we helemaal niet kunnen.
Ik heb een nummer gevonden van Tesla Tilburg, maar geen idee of het de juiste is?
Ik kom er inderdaad ook niet tussen, heb inmiddels wel sms gestuurd met aangepaste datum. Geen idee of dat werkt?Eriky schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:15:
[...]
Ik denk dat dat de juiste is, gewoon proberen. Maar een lokaal Tesla service centrum kan je ook helpen heb ik gemerkt. Ik kwam er niet doorheen bij Tilburg namelijk (lange wachttijd).
Durf niet te zeggen of dat werk. Ik weet wel dat ik de eerste keer geen optie kreeg om het online in te plannen, en nu wel. Die eerste keer stond er wel dat ik terug kon sms'en inderdaad.Nijntje12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:18:
[...]
Ik kom er inderdaad ook niet tussen, heb inmiddels wel sms gestuurd met aangepaste datum. Geen idee of dat werkt?
Anders ga ik een andere vestiging wel even bellen
Dat bellen is wel een ramp zeg, je staat echt lang in de wacht.. hier kreeg ik wel opties alleen ik had iets anders aangeklikt en ineens zegt het systeem bevestigd voor een totaal andere datum. Lekker dan.Eriky schreef op maandag 20 november 2023 @ 10:22:
[...]
Durf niet te zeggen of dat werk. Ik weet wel dat ik de eerste keer geen optie kreeg om het online in te plannen, en nu wel. Die eerste keer stond er wel dat ik terug kon sms'en inderdaad.
[ Voor 5% gewijzigd door Nijntje12 op 20-11-2023 10:59 ]
Voor zover ik weet, is hier niets over bekend en kan niemand er iets zinnigs over zeggen. Ik heb besloten hier niet op te wachten, zeker omdat er NU subsidie op de Y zit en dan straks misschien niet meer. De prijzen gaan bijvoorbeeld in China weer omhoog zag ik gisteren. Dat kan hier ook gebeuren als Tesla de verkooptargets voor het laatste kwartaal heeft gehaald. Maar ja, had natuurlijk ook graag die update meegepakt. Ik hoop wel dat we geluk hebben en er inderdaad HW4 in de Model Y zit nu zoals nu op een aantal plaatsen wordt beweerd.cetudor schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:17:
De MY uit China (Shanghai fabriek) heeft meer range, snellere optrek en mooier interieur (https://www.tesla.cn/modely/design). Wordt dit model ook binnenkort in Europa verwacht of vallen we hier buiten de boot?
Hier hetzelfde verhaal, door de subsidie werd voor ons de Tesla ineens een bereikbare auto. Het is toch een behoorlijk bedrag als je hem prive koopt.Eriky schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:27:
[...]
Voor zover ik weet, is hier niets over bekend en kan niemand er iets zinnigs over zeggen. Ik heb besloten hier niet op te wachten, zeker omdat er NU subsidie op de Y zit en dan straks misschien niet meer. De prijzen gaan bijvoorbeeld in China weer omhoog zag ik gisteren. Dat kan hier ook gebeuren als Tesla de verkooptargets voor het laatste kwartaal heeft gehaald. Maar ja, had natuurlijk ook graag die update meegepakt. Ik hoop wel dat we geluk hebben en er inderdaad HW4 in de Model Y zit nu zoals nu op een aantal plaatsen wordt beweerd.
En gelijk heb je. Ze hebben uiteindelijk pas voor zover ik weet het order uitgestuurd toen ik om een RN nummer ging vragen en kreeg een mail van ze met het RN nummer en inlog bij de app. Ondertussen is duidelijk geworden dat als Tesla niet voor 30-11 kon leveren dat het pas 15 januari mag gebeuren. Teleurstellend, want ik kan eigenlijk niet wachten...Serpz0r schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:05:
[...]
Als het goed is maakt PON een account voor je aan bij Tesla, daarmee kan je inloggen, op de app of op de site en zie je je RN en/of levertijd.
Maar reken maar op half januari
Ik heb dit zitten uitpluizen, omdat ik voor de subsidie in aanmerking wilde komen (privé) en de fabriek af trekhaak er qua bedrag niet meer bij paste.cautje schreef op maandag 20 november 2023 @ 13:12:
Goedemiddag,
Is er een document vanuit Tesla wat beschrijft dat een trekhaak achteraf monteren dezelfde eigenschappen heeft als een af fabriek trekhaak? De lease maatschappij Alfabet wil of kan de vaste trekhaak niet omzetten naar een achteraf montage ivm een snellere levering.
Tesla geeft op de website nog steeds alleen de af fabriek haak aan. Kost € 1.350 en kan inderdaad 1000 kg trekken.
Die heeft de specs zoals je ze omschrijft, maar dan moet ie ook echt in de fabriek gemonteerd worden. Zo zit ie ook in het contract.
Achteraf montage biedt Tesla momenteel alleen aan op onderstaande niet Model 3 types. Dat is ook de info waar de leasemaatschappijen zich op baseren.
Voor de nieuwe Model 3 is er nog geen info bekend, daarom ook de no-go vanuit leasemaatschappijen voor montage achteraf.
Bedankt!
Dit is in Berlijn nog niet doorgevoerd zover ik weet. Voorjaar 2024 moet dat beschikbaar komen in de EU, althans dat is de verwachting online (lees X/Twitter).cetudor schreef op maandag 20 november 2023 @ 11:17:
De MY uit China (Shanghai fabriek) heeft meer range, snellere optrek en mooier interieur (https://www.tesla.cn/modely/design). Wordt dit model ook binnenkort in Europa verwacht of vallen we hier buiten de boot?
[ Voor 41% gewijzigd door spartacusNLD op 20-11-2023 14:02 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
[ Voor 3% gewijzigd door Her-man op 20-11-2023 16:29 ]
Ga gewoon naar Brussel. Trein naar Zuidstation en dan een Uber.zwasie schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:39:
Net een sms gekregen van tesla om een tijdslot te boeken. Locatie staat ineens op Brussel , terwijl de lease-firma Hasselt had doorgegeven.
Gaat toch weer een heel gedoe worden om die afspraak te verzetten me dunkt
Sony A7 iv en wat recycled glas
Moet nog zien.Tommie12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 18:57:
[...]
Ga gewoon naar Brussel. Trein naar Zuidstation en dan een Uber.
De rit naar huis is dan al direct genieten.
Hier gelijkaardig:Pattex schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:53:
Model 3 RWD
Besteld 9 nov (FrieslandLease)
Stealth Grey
19 Inch Nova
Trekhaak
Zwart Interieur
Staat momenteel op levering 17-31 dec.
Nog geen VIN. Iemand nog een zelfde configuratie of meer info beschikbaar?
Ik heb op 3 November een standaard Model 3 RWD besteld (wit, zwart interieur, 18 inch velgen, geen trekhaak) via ALD en ik kreeg hem direct met een VIN nummer in de Tesla app te zien.Pattex schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:53:
Model 3 RWD
Stealth Grey
19 Inch Nova
Trekhaak
Zwart Interieur
[ Voor 2% gewijzigd door Oguzhan58 op 20-11-2023 21:49 . Reden: LM aangegeven en vertrek boot aangegeven ]
Ben je dat zeker?Oguzhan58 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:45:
[...]
Initiële datum stond toen op 14-28 November en ondertussen is het bevestigd dat de boot hier rond 23 November aankomt en ik hem 1 December kan ophalen. (Boot is vertrokken op 25-10 zie ik, dus een kleine maand vaartijd)
Als boot al onderweg is en je hebt geen VIN is de kans groot dat het niet meer dit jaar wordt. Let ook op dat er meerdere boten binnen die twee weken kunnen aankomen.
Een leaseauto laten ophalen kan niet bij Tesla….zwasie schreef op maandag 20 november 2023 @ 19:23:
[...]
Moet nog zien.
Moet mijn oude leasewagen nog inleveren en normaal wilt leaseplan dat graag laten samenvallen . Morgen eens horen of die mogelijkheid er is of totaal niet
Het gedeelte over mijn bestelling met alle data is zeker. Gedeelte over de volgende boot einde van het jaar is een educated guess over hoe het bij mij is gelopen. Als ze een boot onderweg hebben met een auto volgens jouw specificatie wordt de VIN toegekend aan jouw bestelling (zolang hij vrij staat natuurlijk).Jonazzty schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:10:
[...]
Ben je dat zeker?
Hier besteld 10/10. In de initiële bestel bevestiging stond 24/10… maar toen ik 24/10 geen info of wagen had ontvangen, heb ik naar ALD gebeld en daar zeiden ze “tesla heeft de datum net aangepast naar “25/12 - 31/12” en toen ik 2 weken later by tesla informeerde zeiden ze mij “25/12”… 🤷🏼♂️
Tesla en Belgische leasemaatschappijen zijn inderdaad een ramp. Bij mij hebben ze bestelling gedaan met een lever-ristrictie dan doet tesla niks tot een bepaalde datum en kan de nodige administratie door bedrijf en leasemaatschappij gebeurenselem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 04:30:
Vooral voor alle Belgische collega’s: hoe krijgen jullie allemaal Teslas erdoor bij de LM?
Werkgever krijgt de wagen niet besteld bij mij. Tesla geeft blijkbaar in zn nieuwe voorwaarden maar 3 (!) dagen om de offerte rond te krijgen. Tussen KBC die deze moet opsturen naar ons, onze fleet manager die deze dan bij HR van de groep moet krijgen, die dan naar CEO moeten voor tekenen en dan terug naar Tesla/KBC duurt dit eerder 7-10 dagen.
Fleet manager heeft dan nog eens met Tesla gebeld. Ze willen de offerte langer laten gelden maar dan moet er 'gewoon' ff 25.000 euro op tafel gelegd worden ter reservatie. Ook geen optie blijkbaar. Dus nu is globaal beslist, geen Tesla meer.
Ik koos geen Tesla owv goeie service, daar was ik me van bewust na wat ervaringen te lezen. Maar dit slaat toch alles? Ok, we zijn op gebied van procedures niet bepaald het snelste bedrijf maar hiermee gaan toch meer bedrijven gewoon Tesla niet meer als optie zien? KBC bevestigd volgens mijn werkgever ook dat het een ramp is om er besteld te krijgen.
Hyper frustrerend.
Zegt Tommie?Tommie12 schreef op maandag 20 november 2023 @ 22:23:
[...]
Een leaseauto laten ophalen kan niet bij Tesla….
Die ophalers laten de auto’s te lang staan, en de parking bij Tesla is gewoon te klein.
Gewoon bij je thuis op op je bedrijf laten ophalen werkt beter.
Gelijkaardige ervaring hier bij Arval. Ik denk dat je het moet nuanceren. Tesla verkoopt graag, maar geeft geen kickback kortingen aan de LM. Met als gevolg dat LM niet graag Tesla verkopen.selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 04:30:
Vooral voor alle Belgische collega’s: hoe krijgen jullie allemaal Teslas erdoor bij de LM?
Werkgever krijgt de wagen niet besteld bij mij. Tesla geeft blijkbaar in zn nieuwe voorwaarden maar 3 (!) dagen om de offerte rond te krijgen. Tussen KBC die deze moet opsturen naar ons, onze fleet manager die deze dan bij HR van de groep moet krijgen, die dan naar CEO moeten voor tekenen en dan terug naar Tesla/KBC duurt dit eerder 7-10 dagen.
Fleet manager heeft dan nog eens met Tesla gebeld. Ze willen de offerte langer laten gelden maar dan moet er 'gewoon' ff 25.000 euro op tafel gelegd worden ter reservatie. Ook geen optie blijkbaar. Dus nu is globaal beslist, geen Tesla meer.
Ik koos geen Tesla owv goeie service, daar was ik me van bewust na wat ervaringen te lezen. Maar dit slaat toch alles? Ok, we zijn op gebied van procedures niet bepaald het snelste bedrijf maar hiermee gaan toch meer bedrijven gewoon Tesla niet meer als optie zien? KBC bevestigd volgens mijn werkgever ook dat het een ramp is om er besteld te krijgen.
Hyper frustrerend.
[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 21-11-2023 07:48 ]
Ga ik toch ook nog eens over informeren als dat geen optie is. Tnx!zwasie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 06:59:
[...]
Tesla en Belgische leasemaatschappijen zijn inderdaad een ramp.....
Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen bij Arval of is het ook gewoon iets anders geworden? Ik snap het ook niet. Probleem is dat alle info vanuit Tesla via LM via onze - vrij luie - fleetmanager tot bij mij komt. Ik mag niets van rechtstreeks contact opnemen met de LM. En als ik Tesla opbel vallen die uit de lucht en zijn ze ook niet echt behulpzaam.Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:47:
[...]
Gelijkaardige ervaring hier bij Arval....
Lijkt me toch eens issue te zijn bij KBC dan. Wij werken samen met leaseplan en de communicatie is nu ook niet hun sterkste kant en ze doen ook niet graag veel moeite om dingen uit te zoeken.selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:07:
[...]
Ga ik toch ook nog eens over informeren als dat geen optie is. Tnx!
[...]
Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen bij Arval of is het ook gewoon iets anders geworden? Ik snap het ook niet. Probleem is dat alle info vanuit Tesla via LM via onze - vrij luie - fleetmanager tot bij mij komt. Ik mag niets van rechtstreeks contact opnemen met de LM. En als ik Tesla opbel vallen die uit de lucht en zijn ze ook niet echt behulpzaam.
Educated guess is dat gezien de offerte van Telsa maar 3 dagen geldig is, KBC bang is om een commitment te doen in hun eigen offerte naar ons. Want wat als Tesla in die paar dagen dat wij er extra over doen zijn prijzen aanpast, wat ze wel eens durven. Maar dan zou ik denken dat KBC dan maar een clausule in hun offerte moet steken en opgelost. Dat gezegd, KBC is ook de LM die vorig jaar even Tesla heeft geband omdat er geen zekerheid was over prijzen...
Bij mij is het gelukt met Arval, maar die waren sowieso zo slecht bezig dat het bij ons nu allemaal loopt via KBC lease.selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 08:07:
[...]
Ga ik toch ook nog eens over informeren als dat geen optie is. Tnx!
[...]
Heb je het uiteindelijk kunnen oplossen bij Arval of is het ook gewoon iets anders geworden?
Optimistisch, ophaaldatum kan maar zo gewijzigd worden (bij mij 3x achter elkaar).mke1982 schreef op maandag 20 november 2023 @ 21:57:
Vandaag een winterbanden wissel aangevraagd. 30-11 auto ophalen bij Tesla, 01-12 banden wissel bij Euromaster. Week erop naar de Ardennen, mooie testrit.
Alleen een contract nummer en meldcode nodig voor het inplannen, mooie service 👌
Contact gehad met lease-maatschappij zij weten van niks . Ze wisten zelfs niet dat de wagen er was. Dus er is langs hun kant niks voorzien van papieren of nummerplaat.turkeyhakan schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:16:
[...]
Zegt Tommie?
@zwasie je kunt gerust een afspraak maken met je leasemaatschappij om je leaseauto bij (de parkeerplaats van) Tesla op te laten halen. Zo heb ik het ook gedaan. Wel heb ik buiten gewacht tot ze de oude auto mee hebben genomen en pas daarna de nieuwe binnen opgehaald. Je kunt niet je sleutels afgeven bij Tesla.
Met trekhaak komt begin volgend jaar.Pattex schreef op maandag 20 november 2023 @ 20:53:
Model 3 RWD
Stealth Grey
19 Inch Nova
Trekhaak
Zwart Interieur
Heb je een bron voor dit percentage, of roep je maar wat?Tommie12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 07:47:
[...]
In elk geval, als Tesla in België geen auto’s meer verkocht krijgt via LM, dan hebben ze een probleem… want zowat 80% loopt op die manier.
Ik roep zomaar wat.... gebaseerd op het feit dat de totale markt voor nieuwe auto's in België zowat 61,9% van de nieuwe auto's bedrijfswagens zijn.Martijntj schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:04:
[...]
Heb je een bron voor dit percentage, of roep je maar wat?
Zojuist de SMS gekregen. Afhalen in Utrecht gepland op vrijdag 24 november om 11:00winwiz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:50:
Ah nieuwe ontwikkelingen MY RWD Deep Blue stond van 2 jan - 2 maart staat nu op 25 nov - 2 december met VIN nummer XP7 dus Giga Berlin met BYOD battery..
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 21-11-2023 11:31 ]
Tja, als de auto 30-11 niet wordt geleverd schuif ik de datum door. Het is akkoord door de leasemij, dus als de auto niet wordt geleverd schuift het door.SiErRa schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 09:01:
[...]
Optimistisch, ophaaldatum kan maar zo gewijzigd worden (bij mij 3x achter elkaar).
Hoop dat je bij Euromaster kosteloos mag verzetten.
En inmiddels ook kenteken doorgekregen.....winwiz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:30:
[...]
Zojuist de SMS gekregen. Afhalen in Utrecht gepland op vrijdag 24 november om 11:00
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Afhalen in Utrecht lijkt mij echt top, wij hadden alleen de keuze Tilburgwinwiz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 10:30:
[...]
Zojuist de SMS gekregen. Afhalen in Utrecht gepland op vrijdag 24 november om 11:00
Ja ik was er blij verrast mee. Ik had al goede hoop omdat ik ook vanuit Utrecht verwelkomt was een paar maanden terugNijntje12 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:17:
[...]
Afhalen in Utrecht lijkt mij echt top, wij hadden alleen de keuze Tilburg
Gisteren nog maar eens met de LM (Alphabet) gebeld dat ik in de Tesla app na verschillende e-mailtjes/telefoontjes geen nieuwe leverdatum zie. Nu geven ze aan dat ik over circa twee weken een sms kan verwachten waarna ik de afhaling in kan plannen.endless90 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:11:
Nu al twee weken bezig om de verzochte leverdatum door de LM (Alphabet) te laten wijzigen van begin januari naar half december. Tesla zegt geen nieuwe leverdatum te hebben ontvangen, en LM zegt dat ze het al twee keer hebben aangegeven bij Tesla. Gevalletje kastje muur… Heel vervelend. Tips zijn welkom 😇.
Bij mijn bedrijf via leaseplan was dit geen probleem. Papierwerk is in parallel met de bestelling van leaseplan gelopen. We zijn wel een groot bedrijf die al lang met leaseplan samenwerkt.selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 04:30:
Hyper frustrerend.
Hier ook leaseplan Belgie.matriskie schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:49:
[...]
Bij mijn bedrijf via leaseplan was dit geen probleem. Papierwerk is in parallel met de bestelling van leaseplan gelopen. We zijn wel een groot bedrijf die al lang met leaseplan samenwerkt.
Mag maandag mijn Model Y Performance ophalen.
Besteld via leaseplan (België).
Iemand uit België die met openbaar vervoer naar Drogenbos is gegaan? Zag er op eerste zicht goed doenbaar uit (5minuten wandelen van station Vorst-zuid).
Fijn hoor! Niet dat ik rijden vervelend vind, alleen met 2 kleine kinderen is het een ander verhaal. Dan had ik liever Utrecht gehadwinwiz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 12:25:
[...]
Ja ik was er blij verrast mee. Ik had al goede hoop omdat ik ook vanuit Utrecht verwelkomt was een paar maanden terug
Ale vooruit, het bewijs dat je maar beter zelf actie onderneemt. Ik stond op het punt voor een BMW iX1 als alternatief te gaan en ik dacht nog een laatste poging te doen bij Tesla.selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 04:30:
Vooral voor alle Belgische collega’s......
Waarom heb je de M3LR wel liever dan de bmw maar de SR niet? SR heeft nog altijd duidelijk meer bereik, hogere laadsnelheid en is bijna even snel als de bmw.selem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:05:
[...]
Ale vooruit, het bewijs dat je maar beter zelf actie onderneemt. Ik stond op het punt voor een BMW iX1 als alternatief te gaan en ik dacht nog een laatste poging te doen bij Tesla.
Zelf gebeld en ze bevestigden, niet onverwacht, dat KBC bij hun al 1000-en auto's zonder issue heeft besteld en er vandaag alleen al rond de 60 besteld waren. (ik herhaal wat de rep zei, geen idee als dat realistisch is)
En ja, officieel zijn hun offertes 1 dag geldig maar voor LM kijken ze daar niet zo strikt naar.
Dus heb ik maar zelf de account manager bij KBC gebeld. Niet de bedoeling normaal maar desperate times..... Blijkbaar was het enige probleem de eerste keer dat Tesla toen uitzonderlijk toch had gezegd dat de offerte niet meer geldig was. De voorwaarden waren gewijzigd. Geen uitleg wat dan precies gewijzigd was, naar goede Tesla gewoonte. Het gaat niet altijd vlot volgens hem maar hij raadde aan gewoon opnieuw te proberen.
Na overleg met fleetmanager dan toch maar een nieuwe offerte ingediend bij KBC. En nu hopen dat die "andere voorwaarden" niet de prijs waren. Want een M3LR met trekhaak kon er op 2 euro na NET in. En als ik naar een SR moet gaan wordt het toch de iX1.
Bid voor mij aub.
Goeie vraag.bonjour schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:19:
[...]
Waarom heb je de M3LR wel liever dan de bmw maar de SR niet? SR heeft nog altijd duidelijk meer bereik, hogere laadsnelheid en is bijna even snel als de bmw.
Was niet de bedoeling om je zot te makenselem87 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:36:
[...]
Goeie vraag.Na testrit met de BMW vond ik dat ook echt wel een heel fijne wagen. Iets minder spartaanse interieur is altijd leuk, vind ik. De uitrusting in mijn budget moet niet onderdoen en overtreft de Tesla hier en daar (360 view vb). Ik koop de Tesla niet voor zn looks. Niet dat ik hem lelijk vind maar de BMW met wat M prulletjes hier en daar en 19' velgen vind ik persoonlijk wel vet. Koffer bij BMW is heel wat praktischer, ...
Dus de keuze was sowieso heel nipt voor mij. Maar zoveel extra range op die LR (wij doen vrij vaak Limburg <-> West-Vlaanderen) en de performance doen het hem net bij mij.
Het klopt uiteraard wat je zegt, zelfs de SR wint op nog wat vlakken van de BMW maar dan is het voor mij net niet genoeg meer. Ben al heel veel back and forth geweest hoor tussen die 2.
Maar dat is nu uiteindelijk de beslissing voor ik mezelf helemaal zot maak.Ofwel wordt het een Tesla LR ofwel de BMW.
[ Voor 13% gewijzigd door bonjour op 21-11-2023 21:54 ]
Geen nood, ik ben mezelf (en de vriendin) al meer dan 3 maand zot aan het maken met kiezen en vergelijken.bonjour schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 21:49:
[...]
Was niet de bedoeling om je zot te makenMaar je verhaal is duidelijk. Als ik het zo lees is een MY SR misschien wat? Koffer nog groter/praktischer, meer range, sneller laden... En is zelfs een MY LR niet goedkoper dan een beetje uitgeruste bmw?
Of maak ik je nu nog zotter?
Privé zal het wel meevallen denk ik. Heb de indruk dat het vooral trager gaat als er een LM mee gemoeid isJackberry schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:21:
Vandaag Model 3 stealth grey besteld, zonder trekhaak, prive. Zal jullie op de hoogte houden
Same here!Jackberry schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:21:
Vandaag Model 3 stealth grey besteld, zonder trekhaak, prive. Zal jullie op de hoogte houden
Pas vandaag besteld dus staat bij mij nog op 2-6 weken. Had stiekem gehoopt op voor de kerst maar dat gaat hem niet worden als ik jouw order zo lees. Hoelang tijd zat er tussen voordat je levertijd kreeg?Zeemon123 schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 23:34:
[...]
Same here!
Wat staat er bij jou?
Ik had eerst 2-6 weken, maar dat is nu 1 januari - 25 februai...
Het lijkt er op dat er net weer een schip vertrokken is vanuit Shanghai, de Morning Champion. Staat alleen nog niet bij waar in Europa hij naar toe gaat voor zo ver ik kan zien.
Na 2 dagen was hij verplaatst. Betekent niet per se dat het vertraagd is voor wat ik gelezen heb. Kan maar zo zijn dat de volgende batch groter is dan verwacht en het ineens weer naar voren gaat.Jackberry schreef op woensdag 22 november 2023 @ 00:29:
[...]
Pas vandaag besteld dus staat bij mij nog op 2-6 weken. Had stiekem gehoopt op voor de kerst maar dat gaat hem niet worden als ik jouw order zo lees. Hoelang tijd zat er tussen voordat je levertijd kreeg?
Andere vraag, is die orderbevestiging na aanbetaling voldoende voor SEPP aanvraag of moet je wachten op contract?
Niet geluktspartacusNLD schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:29:
Goedkeuring auto financiering is binnen![]()
Nu hopen dat die Glovis Splendor en Asteria Leader schepen doorvaren (ze zitten bij elkaar in het kielzoch lijk wel). Want twee schepen die tegelijkertijd aankomen, gecombineerd met lease maatschapijen die niet in december uit willen leveren, gaat volgens mij zorgen voor wat voorraad. En dat in Q4.. dat moet wel korting opleveren toch?
Ik wacht i.i.g. nog 2 of 3 weken (ongeduldig) af.
[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 22-11-2023 08:11 ]
Gefeliciteerd! En welkom bij de club der wachtenden 😁spartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:25:
[...]
Niet gelukt![]()
[Afbeelding]
Vrouwlief vondt het wel fijn als we hem nog dit jaar krijgen. En Tesla Utrecht geeft aan dat er dit jaar geen voorraad meer verwacht wordt.Toch maar vroeger dan gepland besteld.
RN nummer stond er meteen bij trouwens.
uhmm.. er staat direct al een VIN nummer in de app en websitespartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:25:
[...]
Niet gelukt![]()
Besteldatum 22-11-2023
Model 3 Achterwielaandrijving
Lakkleur Solid Black
18'' Photon-velgen
Zwart Premium-interieur
Autopilot
[Afbeelding]
Vrouwlief vondt het wel fijn als we hem nog dit jaar krijgen. En Tesla Utrecht geeft aan dat er dit jaar geen voorraad meer verwacht wordt.Toch maar vroeger dan gepland besteld.
RN nummer stond er meteen bij trouwens, maar daar kan je niet zoveel mee toch? Dit zal het bestelnummer zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door spartacusNLD op 22-11-2023 08:11 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Nijntje12 op 22-11-2023 08:15 ]
Is een vaste waarde, stond bij ook er op maar daadwerkelijk stond er nog geen 10 op.Nijntje12 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:15:
Er staat op de factuur hier KM stand: 30km. Is dat normaal voor een nieuwe auto?
En voor degene die weleens in Tilburg zijn geweest, kan je daar een beetje rijden met een kinderwagen? 2 kids moeten mee, om ze nu de hele tijd te moeten tillen..
Volgende week vrijdag ophalen, zin in!
Ah super, de oudste is gek van auto's dus dat gaat wel goed komenStrykeforce schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:33:
[...]
Is een vaste waarde, stond bij ook er op maar daadwerkelijk stond er nog geen 10 op.
Plek/ruimte zat in Tilburg. Er is een soort van lounge waar je kan zitten en ook kleine teslas en kleurplaten.
Ah ik vroeg het me ook al af. 30km vond ik ook al raar.Strykeforce schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:33:
[...]
Is een vaste waarde, stond bij ook er op maar daadwerkelijk stond er nog geen 10 op.
Plek/ruimte zat in Tilburg. Er is een soort van lounge waar je kan zitten en ook kleine teslas en kleurplaten.
Bij mij stond er 5 km op bij ophalen..Strykeforce schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:33:
[...]
Tesla Model 3 RWD (2023)
Je kan de aanvraag wel doen, maar dan moet je later alsnog het kenteken doorgeven.Zeemon123 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 01:10:
[...]
SEPP kan je gewoon al aanvragenje moet wel een indicatie van de leverdatum opgeven. Ik denk dat ze tegen die tijd gaan kijken of er inderdaad iets op je naam staat....
Klinkt misschien wat vreemd, maar ik zou oppas regelen. Stel dat je wat ontdekt wat nog niet goed is, en ze gaan het ter plekke oplossen, dan zit je er zo een paar uur. En met kinderen erbij voel je je toch snel geneigd om de auto maar zo snel mogelijk mee te krijgen en snel naar huis te gaan.Nijntje12 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:15:
En voor degene die weleens in Tilburg zijn geweest, kan je daar een beetje rijden met een kinderwagen? 2 kids moeten mee, om ze nu de hele tijd te moeten tillen..
Ik zou sepp meteen aanvragen en niet wachten. Je hebt er namelijk pas recht op na aanmelding. Stel dat je wacht tot je de auto eind december krijgt, zou in theorie de pot op kunnen zijn. Als je je aanmeld zodra je de bestel order hebt, ben je ieder geval verzekerd dat je niet mis grijpt. Maargoed, er zit nog zoveel in de pot dat je waarschijnlijk sowieso niet mis gaat grijpen.SiErRa schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:12:
[...]
Je kan de aanvraag wel doen, maar dan moet je later alsnog het kenteken doorgeven.
Je krijgt wel het geld pas als je het kenteken doorgeeft en de tenaamstelling heeft plaatsgevonden.. dus als je de auto hebt.
Verwachte levertijd: November 22 - December 01spartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 07:38:
[...]
uhmm.. er staat direct al een VIN nummer in de app en website
heb ik heel veel geluk of kan dit nummer ook weer verdwijnen? heb even teruggekeken in het topic.. en bij heel veel mensen verdwijnt deze weer. Zal bij mij ook wel gebeuren. We wachten nu wel rustig af
[ Voor 54% gewijzigd door spartacusNLD op 22-11-2023 11:46 ]
Kleine update alvast, Tesla belde vanmorgen om de order te bevestigen. Ze gaven aan dat Stealth grey wat moeilijk leverbaar is en ik wel uit moest gaan van de volledige 6 weken levertijd. levertijd staat nog op 2-6 weken in de app..Jackberry schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 22:21:
Die was bij mij eerst ook heel langzaam, en later kreeg ik de melding dat ze de VIN niet konden vinden.spartacusNLD schreef op woensdag 22 november 2023 @ 11:22:
[...]
Verwachte levertijd: November 22 - December 01
![]()
![]()
vanmorgen besteld![]()
Model 3 Achterwielaandrijving
Lakkleur Solid Black
18'' Photon-velgen
Zwart Premium-interieur
Autopilot
Meteen maar proberen op te zoeken of die op de HOEGH TRIGGER staat.. maar die VIN tool blijft maar zoeken:
[Afbeelding]
Staat die daar dan niet op? Of is die tool zeer langzaam?
trekhaken zijn problematisch blijkbaar. Zoek maar terug in het topic.Debuteer schreef op woensdag 22 november 2023 @ 12:30:
Hier 23-10 een witte M3 rwd met trekhaak besteld, nu nog steeds een RN nummer en geen VIN nummer. Klopt het dat dat wel lang duurt?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq