Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
Tissa12345 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:07:
[...]

Tesla heeft bevestigd dat er geen leverrestrictie voor december is afgegeven voor Alphabet, dus daar kan het niet aan liggen. Volgens hen komen er gewoon heel beperkt modellen met de kleur Stealth Grey deze kant op.

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Wil Tesla best geloven, maar vind het toch een apart verhaal. Of zien we straks gewoon bijna geen Stealth Grey Tesla Model 3 in Nederland rondrijden? Wel uniek 😄.
hier zelfde ellende.
Besteld door ALD Automotive op 10/10/2023.
bij bestelbevestiging stond levering 24/10/2023.
24/10 gebeld = "ah tesla heeft het aangepast naar 25/12" ...

2 weken later tesla zelf gebeld en daar werd dan gezegd "tussen 25/12 en 31/12" .. als ik vroeg hoe dat kon zo laat dan was de uitleg ofwel niets ofwel "er zijn er veel besteld meneer en die van u is pas 10/10 besteld" ofwel "er is een serieuze backlog in bestellingen ..." ... Ik hoop dus dat ik hem nog in 2023 ga ontvangen maar vrees ervoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
Tissa12345 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:37:
Ik heb nog eens geinformeerd bij Tesla voor mijn levering en ze gaven aan dat de leverdatum wat verder vooruit ligt vanwege de kleur Stealth Grey. Andere mensen met dezelfde ervaring?

22 oktober besteld via Alphabet:
Tesla model 3 Achterwielaandrijving
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

Verwachte leverdatum: 1 janauari - 16 maart
Ik heb dezelfde indicatie voor RWD Ultra Red met trekhaak. Besteld op 26-10. Ik had gevraagd of de levering eerder zou zijn als ik de trekhaak uit de configuratie zou halen, maar dat zou niets uitmaken aldus Tesla. Dus daarmee zou het inderdaad aan de kleur kunnen liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ifreerider
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 09-09 16:34
Tissa12345 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:37:
Ik heb nog eens geinformeerd bij Tesla voor mijn levering en ze gaven aan dat de leverdatum wat verder vooruit ligt vanwege de kleur Stealth Grey. Andere mensen met dezelfde ervaring?

22 oktober besteld via Alphabet:
Tesla model 3 Achterwielaandrijving
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

Verwachte leverdatum: 1 janauari - 16 maart
Ik heb een M3 LR Stealth Grey in bestelling. Volgens de VIN zit hij op de Hoegh Trigger. Gisteren de SMS ontvangen en via de link 29 November afgesproken voor de aflevering

Nog geen kenteken overigens …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:29
pascalw schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:04:
[...]

Ik heb dezelfde indicatie voor RWD Ultra Red met trekhaak. Besteld op 26-10. Ik had gevraagd of de levering eerder zou zijn als ik de trekhaak uit de configuratie zou halen, maar dat zou niets uitmaken aldus Tesla. Dus daarmee zou het inderdaad aan de kleur kunnen liggen.
Ik heb 27-10 de RWD model 3 ultra red bestelt, en daar heb ik gisteren een afspraak voor kunnen maken. Ik kan hem 29 november ophalen. Misschien dat het nu niet meer uitmaakt omdat de auto’s op de Trigger al verdeelt zijn en er gewacht moet worden op de volgende boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
RangoTangoNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 10:46:
Zie in dit topic overigens al wel dat mensen M3 met trekhaak geleverd krijgen.
Er zijn nog geen M3's geleverd met trekhaak toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-09 20:23
LorenzoG schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:48:
[...]

Ik heb 27-10 de RWD model 3 ultra red bestelt, en daar heb ik gisteren een afspraak voor kunnen maken. Ik kan hem 29 november ophalen. Misschien dat het nu niet meer uitmaakt omdat de auto’s op de Trigger al verdeelt zijn en er gewacht moet worden op de volgende boot?
Hm dat zou kunnen, of het is tóch de trekhaak. Achja, ik heb geduld (dat maak ik mezelf wijs :+ ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teslarossa
  • Laatst online: 22-07-2024
pascalw schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 18:04:
[...]

Ik heb ook een rode besteld en volgens een medewerker van Tesla zijn er een heleboel rode onderweg naar hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 08:29
LorenzoG schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:35:
[...]

Heb jij ook overgemaakt naar NL69CITI7004015827? Ik kan een rekening nummer van ze niet zo snel vinden. Dat ga ik dat ook vast in orde maken.
Dat is inderdaad de IBAN die ik gebruikt heb in de overboeking, onder vermelding van mijn RN nummer. Maar dat staat allemaal op je factuur PDF, ik zou die nog even goed checken. Die factuur zie je als het goed is in je account op tesla.com. Ook staat daar precies wat je eventueel allemaal nog moet doen, waaronder een duidelijke betaalinstructie en dat je een betaalbewijs moet mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:06
Iemand enig idee wat ze verwachten van het verzekeringsbewijs? Moet vanmiddag een auto halen, verzekerd via Rabobank Zakelijk (Interpolis) op maandag (toen ik het kenteken kreeg) met ingangsdatum vandaag; heb wel een polisnummer maar groene kaart en polis zijn allebei nog niet beschikbaar, en kan nog enkele dagen duren volgens de Rabo.

edit Volgens Megat in "Het grote Tesla Levering topic" werd er niet om gevraagd - we gaan het zien.

[ Voor 16% gewijzigd door creator1988 op 15-11-2023 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
creator1988 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:55:
Iemand enig idee wat ze verwachten van het verzekeringsbewijs? Moet vanmiddag een auto halen, verzekerd via Rabobank Zakelijk (Interpolis) op maandag (toen ik het kenteken kreeg) met ingangsdatum vandaag; heb wel een polisnummer maar groene kaart en polis zijn allebei nog niet beschikbaar, en kan nog enkele dagen duren volgens de Rabo.

edit Volgens Megat in "Het grote Tesla Levering topic" werd er niet om gevraagd - we gaan het zien.
Als je een polisnummer hebt is het kenteken gewoon verzekerd.
Groene kaart is geen officieel verzekeringsbewijs in dat opzicht (als jij niet betaalt wordt je verzekering opgeschort maar heb je nog steeds een groene kaart en polis). Obv kenteken is te zien of de auto dekking heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door bustertje op 15-11-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
Deze week nog steeds niks gehoord van Tesla m.b.t tot mijn Ultra Red die denkt dat hij in Shanghai staat. Gisteren de leasemaatschappij gebeld om Tesla te pushen want die waren ook niet happy hier mee. Het valt me net op in de app dat mijn VIN verdwenen is en er staat nu enkel een streepje '-'. Zou best kunnen dat dat al een paar dagen zo is, want had niet meer op de details geklikt. Dus dat klinkt een beetje alsof ze de hoop hebben opgegeven met mijn auto en me een nieuwe VIN gaan geven, maar vraag me af hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe Ultra Red RWD kan krijgen. Kan me ook niet voorstellen dat het de bedoeling is dat ik maanden lang ga rondrijden in een leen auto van Tesla Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de MYP uit Berlijn nieuwe/comfortabelere vering levert dan de rest van de fabrieken.
Klopt dit? Wil eigenlijk voor een blauwe gaan maar deze komt niet uit Berlijn.

[ Voor 3% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-11-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Laatst online: 31-03 19:19
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:51:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de MYP uit Berlijn nieuwe/comfortabelere vering levert dan de rest van de fabrieken.
Volgens mij komen alle MYP uit Berlijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Zijn er meer die wel op de Trigger staan met afleverdatum tussen 21-11 en 5-12, maar die nog geen SMS hebben gehad voor een afspraak? Heb als afleverlocatie Groningen, wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
  • Laatst online: 12-10-2024
Palthe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:42:
Zijn er meer die wel op de Trigger staan met afleverdatum tussen 21-11 en 5-12, maar die nog geen SMS hebben gehad voor een afspraak? Heb als afleverlocatie Groningen, wellicht dat het daarmee te maken heeft.
Er staan ook auto's op de Tannhauser met afleverdatum 21-11 en 5-12 in elk geval 1 ;)
Nog geen SMS ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
038Robijno schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:34:
[...]

Volgens mij komen alle MYP uit Berlijn..
Dat dacht ik ook, maar blijkbaar komen ze ook uit China. Te grote vraag in Europa ? Bepaalde kleuren ? LR/RWD ? :?
Zie: https://twitter.com/mortenlund89/status/1724515095579967929

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

den11 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:44:
[...]

Er staan ook auto's op de Tannhauser met afleverdatum 21-11 en 5-12 in elk geval 1 ;)
Nog geen SMS ontvangen.
Ah ok dank voor de info. Die van mij staat op de Trigger volgens mijn vin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:16

djbarney

XBL: DeejayBarney

djbarney schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:53:
na een hoop heen en weer met de leasemaatschappij na het cancellen van mijn in maart bestelde model 3 long range rwd, is maandag dan eindelijk een model 3 rwd highland besteld, in ultrared met 18'' photon en het zwart/witte interieur. Eerste indicatie in de tesla app maandag was 8 tot 12 weken levertijd, maar die is vandaag al veranderd naar 2 tot 6 weken. nog geen Vin te zien, maar die zal vanzelf wel opduiken. Interessant is dat het RN nummer van de order uit maart dit jaar niet is veranderd, maar de visuals in de app wel netjes zijn bijgewerkt afgelopen maandag :)
en gisteren weer veranderd van 2/6 weken naar 8/12 weken.. neem aan dat dan leaseplan wel weer zal zijn met de 2023 vs 2024 uitlevering. Oh well, afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanyeeast
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 25-08-2024
Palthe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:42:
Die van mij staat volgens de VIN ook op de Trigger en heb ook nog geen SMS ontvangen. Mijn afleverlocatie is Tilburg, dus daar lijkt het niet vanaf te komen. De boot meert als het goed is op 23-11 aan in Zeebrugge, dus we hebben nog wat speling.

Ik verwacht ergens deze week of begin volgende week een SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:06
creator1988 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:55:

Inderdaad niets gevraagd tijdens het ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Laatst online: 21:37
Vandaag ook mee in de club echter niet zo goede ervaring:

11.00 ophalen maar was er eerder. Zag gelijk aan de voorkant zwarte pitten en vliegroest. Vooral voorklep maar geen foto van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPSUFguB_zhDZDKUr9uF7Q3so14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KS0vUKK5TCs4JrtGMTpi2khJ.jpg?f=fotoalbum_large

Verder lijmvlekken op pano en middenconsole.
Geen ramp.

Auto weg en na half uur terug gepolijst. Bij aanrijden zag ik in de weerkaatsing een deuk aan linkerportier. Een flinke ook.
Had medewerker van polijsten niet gezien.
Over uurtje zou die klaar zijn 13.00. Helaas daarna nog een uur gewacht.
Weinig personeel en iedereen vliegt.
Maar goed druk is druk.

Daarna 14.30 alles ok dus afgemeld en naar buiten. Op de parkeerplaats even nalopen.
Zie ik dat de achterlicht defect is qua schade.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RMNgGqu1ZFRzMYIHfqJPlN-gc5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2uMpoxRLaRT1CiAHphIzNO5.jpg?f=fotoalbum_large

Weer terug en bleek dus vanaf fabriek te zijn dus konden niks moet service afspraak maken.

Tijden dat gesprek zag ik ook de sierlijst aan een kant naar boven plus het rubber.
Auto weer half uur weg. Zaten tegen 15.30 te hikken dus flinke dagdeel weg.

Maar goed net service verzoek ingeschoten voor het achterlicht.
Er was onderweg al een update van navigatie en systeem 38.8?

Camerasensors werken nog niet maar moet nog “inrijden” plus alle banden op 2.7 in oranje? Hoort zo zeiden ze maar krijg de melding niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Ik ben een leek dus vergeef my de domme vraag, maar hoe komen jullie aan een VIN als jullie wachten op een tesla via een LM? Ik heb al heel wat moeten doen om gewoon het reservation number te pakken te krijgen. En elke keer ik met tesla bel hoor ik hetzelfde “er is nog geen vin gekoppeld aan je reservatie”…

En via de app kan ik niets volgen want de LM vertelde dat ze eens de wagen klaar is om afgeleverd te worden aan mij ze “een procedure gaan starten om de wagen naar een account van mij over te zetten”.. maar nog geen idee of dat op m’n privé-mail zal mogen of corporate zal moeten.

Ik heb dankzij dit topic al door dat een VIN allicht pas beschikbaar is als de wagen effectief op de boot zit, maar hoe geraak ik aan de vin als ik in de app niets kan volgen? …

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanyeeast
Jonazzty schreef op woensdag 15 november 2023 @ 21:00:
Ik ben een leek dus vergeef my de domme vraag, maar hoe komen jullie aan een VIN als jullie wachten op een tesla via een LM? Ik heb al heel wat moeten doen om gewoon het reservation number te pakken te krijgen. En elke keer ik met tesla bel hoor ik hetzelfde “er is nog geen vin gekoppeld aan je reservatie”…

En via de app kan ik niets volgen want de LM vertelde dat ze eens de wagen klaar is om afgeleverd te worden aan mij ze “een procedure gaan starten om de wagen naar een account van mij over te zetten”.. maar nog geen idee of dat op m’n privé-mail zal mogen of corporate zal moeten.

Ik heb dankzij dit topic al door dat een VIN allicht pas beschikbaar is als de wagen effectief op de boot zit, maar hoe geraak ik aan de vin als ik in de app niets kan volgen? …

Bedankt!
Mijn Tesla is via Alphabet besteld. Zodra ik de Tesla app had gedownload en inlogde met het e-mailadres wat ook bij de Leasepartner staat geregistreerd kwam mijn setup + RN nummer + VIN nummer beschikbaar (voor het VIN nummer moet je wel even doorklikken op ‘Details van het voertuig’)

Dit was voor mij één dag na bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Kanyeeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 22:02:
[...]

Mijn Tesla is via Alphabet besteld. Zodra ik de Tesla app had gedownload en inlogde met het e-mailadres wat ook bij de Leasepartner staat geregistreerd kwam mijn setup + RN nummer + VIN nummer beschikbaar (voor het VIN nummer moet je wel even doorklikken op ‘Details van het voertuig’)

Dit was voor mij één dag na bestelling
Helaas, als ik inlog met de account die ik maakte op het mailadres van m’n werk, dan staat er (nog?) nergens een voertuig vermeld. Kan alleen door de documentatie van alle voertuigen en de shop bladeren…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
paulzurrr schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 21:34:
[...]

9 November lever afspraak ingepland. Levering 15 November
Vandaag de Model Y in ontvangst mogen nemen. Kleine beschadiging van het lakwerk op de A stijl. Is ter plekke gerepareerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanyeeast
Kanyeeast schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:43:
[...]

Die van mij staat volgens de VIN ook op de Trigger en heb ook nog geen SMS ontvangen. Mijn afleverlocatie is Tilburg, dus daar lijkt het niet vanaf te komen. De boot meert als het goed is op 23-11 aan in Zeebrugge, dus we hebben nog wat speling.

Ik verwacht ergens deze week of begin volgende week een SMS.
Update: zojuist de SMS ontvangen en een afleverafspraak ingepland voor 29 november in Tilburg.

Bijzonder rap voor een bestelling op 13 november.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:08

s3n

Asbes schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:46:
Vandaag ook mee in de club echter niet zo goede ervaring:
Dit soort berichten houden mij nog een beetje tegen om al een keuze te maken voor een nieuwe auto. Het zal vast allemaal opgelost worden voor je, maar een medewerker met een beetje eer voor zijn werk had dit ook wel moeten zien.

• den11
Kanyeeast schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:08:
[...]

Update: zojuist de SMS ontvangen en een afleverafspraak ingepland voor 29 november in Tilburg.

Bijzonder rap voor een bestelling op 13 november.
Inderdaad, dat is wel heel snel. wat voor eentje ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijn2511
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 09:37
fRiEtJeSaTe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:51:
Blauwe komt gewoon uit Berlijn, gister de mijne opgehaald en die komt daar ook vandaan. Ik vind de vering niet oncomfortabel, maar ik kom van een Audi A3. Ik kan me voorstellen dat mensen die uit een Skoda of Citroen komen hem wat stug vinden.

• mke1982
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04-2024
bustertje schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:53:
[...]

Er zijn nog geen M3's geleverd met trekhaak toch?
Ik heb mijn trekhaak laten veranderen door de leasemij naar achteraf montage en er is direct door Tesla een auto gematcht. 27-11 binnenkomst Utrecht, uitlevering november (ivm afleverblokkade vanuit leasemij voor de maand december)

• mke1982
Mother_lepard schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:37:
[...]

En echt 2 min na mijn reactie een sms dat ik hem deze week kan ophalen bij Tesla in Tilburg :o oOo
Oh nice!
Ik heb de bestelling aan laten passen naar trekhaak achteraf en hoop einde maand op te kunnen halen. chassisnummer is al gekoppeld.
VIN check is HÖEGH TRIGGER/ arrival 23-11 in Zeebrugge _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door mke1982 op 16-11-2023 15:48 ]

• Jonazzty
mke1982 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:45:
[...]

Oh nice!
Ik heb de bestelling aan laten passen naar trekhaak achteraf en hoop einde maand op te kunnen halen. chassisnummer is al gekoppeld.
VIN check is HÖEGH TRIGGER/ arrival 23-11 in Zeebrugge _/-\o_
lucky you ! :-D ik ben echt jaloers op mensen die toegang hebben tot hun VIN.. .

• fRiEtJeSaTe
Martijn2511 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:17:
[...]
Blauwe komt gewoon uit Berlijn, gister de mijne opgehaald en die komt daar ook vandaan. Ik vind de vering niet oncomfortabel, maar ik kom van een Audi A3. Ik kan me voorstellen dat mensen die uit een Skoda of Citroen komen hem wat stug vinden.
Ik kom uit een M3LR 2019.
Ik denk dat alles beter is dan dit. :X

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
Om welke lease maatschappij gaat het hier ?

Bij Pon is het mij nog niet gelukt om de trekhaak achteraf te laten monteren.

• Flapske_kort_nl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-03 20:58
In afwachting van mijn bestelling via LM Athlon, verwachte levering 27-11 / 27-12:

MY LR MCR
19"
Zwart Interieur
Trekhaak

Zit elke dag te wachten op de sms voor een afleverafspraak, maar zal wel nog minimaal 2 weekjes duren voordat hij komt.

Wel nog een vraagje over het afleverpakket van de Tesla's, hoor namelijk verschillende verhalen erover.....met wat voor laadkapel en hoe lang worden Tesla's uitgeleverd tegenwoordig?

Moet nog weten of ik een laadkabel voor thuis moet kopen of niet.

• mke1982
Jonazzty schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:13:
[...]

lucky you ! :-D ik ben echt jaloers op mensen die toegang hebben tot hun VIN.. .
Ik heb Tesla meerdere keren gebeld om te vragen naar een oplossing voor levering in november, ze kwamen met de optie trekhaak achteraf laten monteren. Daarop ook direct een M3 RWD in blauw met zwart interieur gevonden en de leasemij achterna gezeten dat ze zsm het bestelbonnetje aanpassen en telefonisch contact met Tesla Delivery opnemen. Dat heeft gewerkt!
Nu hopen dat de auto daadwerkelijk 27-11 in Utrecht wordt afgeleverd, anders krijg ik 'm niet in dit jaar. December is no-go voor leasemij.

• mke1982
StarboardIsonic schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:25:

Dutchlease.

ze zijn voorzichtig omdat ik het verleden bij de Model S geen homologatie/typegoedkeuring was voor een trekhaak, dus achteraf monteren zorgde voor problemen (geen trekgewicht of kogeldruk)
De Model 3 en Y hebben allemaal standaard deze goedkeuring, dus de trekhaak kan altijd achteraf worden gemonteerd. Maar Tesla is niet zo duidelijk met deze communicatie, dus PON is voorzichtig.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Voor mijn nog te leveren Y was het Dutchlease geen probleem achteraf

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33
Mijn nieuwe M3 Highland na een behandeling met keramische coating:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LUKvqHKWpzJqLLE0dJ8FXfY8QmU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fKeemVHYsgtVlWlVI1shpCkt.jpg?f=user_large

• mke1982
Ynnoz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:32:

[Afbeelding]
Mooi hoor! Knappe kleur 👌

Laat je de wieldoppen erop zitten? Is het esthetisch of range gerelateerd als je dat doet. Ik twijfel wat ik ga doen, het range voordeel met 18 inch wielen is vooral dat je dunnere banden/ wielen hebt en een betere rolweerstand denk ik.

• Jonazzty

[Afbeelding]
Netjes! Welke heb je erop laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Jonazzty schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:55:
[...]

Netjes! Welke heb je erop laten zetten?
Cartec Ceramic Guard Si Carbon++ Coating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
mke1982 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:13:
[...]

Mooi hoor! Knappe kleur 👌

Laat je de wieldoppen erop zitten? Is het esthetisch of range gerelateerd als je dat doet. Ik twijfel wat ik ga doen, het range voordeel met 18 inch wielen is vooral dat je dunnere banden/ wielen hebt en een betere rolweerstand denk ik.
Wielen blijven standaard, zowel range als esthetisch gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:11

[Afbeelding]
Ziet er goed uit! Waar heb je het laten doen en hoe lang waren ze er zoet mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-09 15:03
Ben ook wel benieuwd naar waar je het hebt laten doen, hoe lang ze ermee bezig waren en de kosten ;-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Gyrolion schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:17:
[...]

Ziet er goed uit! Waar heb je het laten doen en hoe lang waren ze er zoet mee?
Tweelaags bij mij (Carfema, Zoetermeer). Kosten zijn boven de €1000. Je zou het ook zelf kunnen doen, alleen vind ik met een polijstmachine op een nieuwe auto wat eng en ik heb mijn leeftijd tegen om alles zelf te doen (69). Ik was de auto vier dagen kwijt (uitharden na iedere laag).

Blijft minimaal 5 jaar op de auto en je hoeft de auto alleen maar af te spoelen met water om deze schoon te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ynnoz op 17-11-2023 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
Weer een update over mijn situatie. VIN is nog altijd verdwenen. Gisteren met Tesla gebeld maar die zeiden dat ik maar een mail moest sturen naar Tesla Tilburg, gedaan maar uiteraard geen antwoord gekregen. Sinds vandaag staat verwachte levering op 17 december-31 december dus klinkt heel erg alsof ik een andere auto ga krijgen. Maar zou dus betekenen dat ik nog een maand met hun leenauto moet rondrijden en ik ben van 18 tot 23 december niet in Nederland dus dat helpt ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:05

spartacusNLD

This is Sparta!!

[Afbeelding]
Netjes!

Ik ben zelf ook op zoek gegaan naar een bedrijf wat een nette glasgoating kon plaatsen op mijn nieuwe model 3. Ik kwam uiteindelijk hier uit: https://detailfaktor.nl/glascoating/

Afgesproken dat de auto volledig met de hand wordt schoongemaakt, gepolijst en vervolgens één laag glascoating krijgt. Hij gebruikt deze coating: Gyeon Mohs EVO Q2 Krijgt vrij goede reviews online, dus ik ben hoopvol.

Daarnaast gaat er op het glas rondom ook nog een coating dat het water er af zou moeten lopen. Op de ruiten gaat dit spul: Gyeon Q² View

Voor een enkele laag glasgoating (36 mnd blijft het zitten) en alle ruiten (12 maanden) kwamen we uit op 850 euro ex btw. Dat is dus inclusief complete detail aan de buitenkant. Schoonmaakwerk voor de binnenkant hoefde niet en leverde nog 50 euro korting op.

[ Voor 6% gewijzigd door spartacusNLD op 17-11-2023 10:47 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Laatst online: 28-08 17:44
mijn levering is enigszins vertraagd:

6 nov bestelling: M3 RWD Ultra Red, verder alles standaard
6 nov RN nummer en levertijd 2-6 weken
16 nov verwachte levering 1 jan - 25 feb (!)
Nog geen VIN

Lijkt er op of er geen niet-toegekende Ultra Reds onderweg zijn met een boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benderke
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 17:23
Bestelling 30/10
Leverafspraak 22/11 (Brugge - België)
Model Y LR - zwart met trekhaak

Vreemd genoeg gaat de trekhaak gewoon meegeleverd worden, maar niet gemonteerd zijn. Binnen de 2 weken komt er een firma de auto halen en trekhaak laten keuren (in België moet een trekhaak gekeurd worden).

De man van Tesla zei met dat ik die trekhaak zelf moet monteren - dat het een fluitje van een cent is.
Lijkt me wel een verschil in vergelijking met in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
bonjour schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:32:

Nog geen VIN

wow, 1/1 - 25/2 is wel heel veraf en ruim gerekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddos13
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-05-2024
StarboardIsonic schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:25:

Hier bij mij precies hetzelfde :( . een paar keer pon gesproken of de trekhaak achteraf gemonteerd kan worden. Telkens krijg ik van Pon als antwoord dat dit niet kan terwijl ik hier verschillende malen hoor dat het wel kan.

Besteld bij Pon op 11 September. Levertijd al een aantal keer veranderd staat nu op 31 Dec tot 24 Febr :(. laatste keer dat ik een wagen bij Pon bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoeptrommel
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10-03-2024
eddos13 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:17:
[...]

Hier bij mij precies hetzelfde :( . een paar keer pon gesproken of de trekhaak achteraf gemonteerd kan worden. Telkens krijg ik van Pon als antwoord dat dit niet kan terwijl ik hier verschillende malen hoor dat het wel kan.

Besteld bij Pon op 11 September. Levertijd al een aantal keer veranderd staat nu op 31 Dec tot 24 Febr :(. laatste keer dat ik een wagen bij Pon bestel.
Misschien een schrale troost, maar hier staat hij al vanaf 8 juni in bestelling en nog steeds geen Vin of ander teken van leven. Verwacht tussen 31dec en 24 feb. M3, blauw en de welbekende trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Bij deze stap ik in op de hype train! :)

Gisteren een RWD Model 3 in Stealth Grey besteld. Ik las hier al dat dat een moeilijke kleur is. Ben benieuwd! Voor alsnog 2-6 weken.

Gelijk ook even een vraagje: ik zoek een wallbox waarmee ik met Tibber automatisch in de daluurtjes kan laden tot in ingesteld punt. Offfff.... kan ik dat volledig door de Tesla laten doen? Tibber heeft namelijk wel een Tesla integratie waar dat zo bij staat beschreven, dus dan zou ik gewoon een 'domme' wallbox kunnen aanschaffen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Zeemon123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:46:

Gisteren een RWD Model 3 in Stealth Grey besteld. Ik las hier al dat dat een moeilijke kleur is. Ben benieuwd! Voor alsnog 2-6 weken.

Gelijk ook even een vraagje: ik zoek een wallbox waarmee ik met Tibber automatisch in de daluurtjes kan laden tot in ingesteld punt. Offfff.... kan ik dat volledig door de Tesla laten doen? Tibber heeft namelijk wel een Tesla integratie waar dat zo bij staat beschreven, dus dan zou ik gewoon een 'domme' wallbox kunnen aanschaffen..?
klopt.. ik snap het ook niet echt.. Meestal als je bij tesla het duurste kiest lig je bovenaan hun kastje, maar met Stealth Grey is dat precies net omgekeerd .... :-( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Zeemon123 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:46:

De hype was >3 jaar geleden. Nu kom je gewoon bij de club, toch proficiat.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:52
Ynnoz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:25:
[...]

Tweelaags bij mij (Carfema, Zoetermeer). Kosten zijn boven de €1000. Je zou het ook zelf kunnen doen, alleen vind ik met een polijstmachine op een nieuwe auto wat eng en ik heb mijn leeftijd tegen om alles zelf te doen (69). Ik was de auto vier dagen kwijt (uitharden na iedere laag).

Blijft minimaal 5 jaar op de auto en je hoeft de auto alleen maar af te spoelen met water om deze schoon te krijgen.
Dat zou wmb de eerste coating zijn die je alleen maar moet spoelen. Geloof me, je moet hem nog steeds gewoon raken met je washandschoen.

Het water en vuil vloeit er wat beter af met schoonmaken, maar voor de rest blijft je auto echt niet schoon. Er gaat gewoon vuil kleven aan de coating en die moet je gewoon raken om het schoon te maken. Zelfde geldt voor PPF en wrappen.

Wel goed om te zien dat ook bezitters van 'goedkopere' auto's hiervoor gaan kiezen. Dit bedoel ik niet verkeerd, maar normaliter wordt dit gedaan bij duurdere auto's.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeemon123
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-03-2024
Tommie12 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:59:
[...]

De hype was >3 jaar geleden. Nu kom je gewoon bij de club, toch proficiat.
Thanks! :)

Highland hype dan? Nee?? :P

[ Voor 31% gewijzigd door Zeemon123 op 17-11-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:32
Goedemiddag,

Ik heb al even in dit topic zitten lezen wat betreft levertijden. De levertijden die op de website van Tesla worden aangegeven, zijn deze een beetje betrouwbaar? Of moet ik daar nog weken bij tellen?

Voor januari heb ik de auto namelijk nodig, het betreft een prive aankoop model Y RWD in het wit waar ik naar zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:38
Ah nieuwe ontwikkelingen MY RWD Deep Blue stond van 2 jan - 2 maart staat nu op 25 nov - 2 december met VIN nummer XP7 dus Giga Berlin met BYOD battery..

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:58
Nijntje12 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:48:
Goedemiddag,

Ik heb al even in dit topic zitten lezen wat betreft levertijden. De levertijden die op de website van Tesla worden aangegeven, zijn deze een beetje betrouwbaar? Of moet ik daar nog weken bij tellen?

Voor januari heb ik de auto namelijk nodig, het betreft een prive aankoop model Y RWD in het wit waar ik naar zit te kijken.
Waarom kies je geen stockmodel, dan ben je vrij zeker dat je de auto hebt op een paar dagen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:51
Tommie12 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:05:
[...]

Waarom kies je geen stockmodel, dan ben je vrij zeker dat je de auto hebt op een paar dagen.
Klopt inderdaad.Exact een week na bestelling konden wij onze voorraad Model Y ophalen in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:04

[Afbeelding]
Wat een prachtige uitvoering ook :9 Ziet er echt top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijntje12
Tommie12 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:05:
[...]

Megat schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:52:
[...]
Klopt inderdaad.Exact een week na bestelling konden wij onze voorraad Model Y ophalen in Tilburg
Dat is inderdaad ook nog een optie. Een week is vrij vlot.

Wat ik hieruit begrijp is dat de levertijden op de website nog weleens kunnen uitlopen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:45
Nijntje12 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:38:
[...]

[...]

Dat is inderdaad ook nog een optie. Een week is vrij vlot.

Wat ik hieruit begrijp is dat de levertijden op de website nog weleens kunnen uitlopen? :P
Dat is alleen voor de model 3, de Y komt uit Duitsland en is redelijk snel leverbaar. De 3 wordt geïmporteerd met de boot uit shanghai dus kan wel even duren als hij niet op de boot staat😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
Snoeptrommel schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:26:
[...]

Misschien een schrale troost, maar hier staat hij al vanaf 8 juni in bestelling en nog steeds geen Vin of ander teken van leven. Verwacht tussen 31dec en 24 feb. M3, blauw en de welbekende trekhaak.
Ik begrijp niet waarom je de trekhaak niet van de bestelbon laat halen, dan vraag je ‘m daarna weer aan aangezien Tesla de haak kan monteren en je hebt dan gewoon typegoedkeuring + trek gewicht+ kogel druk. Ik zou dit per mail van Tesla bevestigd willen zien, dat naar je leasemij sturen en dan heb je vrij vlot je nieuwe M3!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Net vanavond een nieuwe M3 besteld bij Tesla Roermond na nog een proefrit in de MY.

Gewoon de basic uitvoering in wit. Levering tussen 25-11 en 2-12 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
The_Haunted schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:16:
Net vanavond een nieuwe M3 besteld bij Tesla Roermond na nog een proefrit in de MY.

Gewoon de basic uitvoering in wit. Levering tussen 25-11 en 2-12 😋
Gefeliciteerd!
Wat waren je beweegredenen om te kiezen voor een M3 vs MY?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:19:
[...]

Gefeliciteerd!
Wat waren je beweegredenen om te kiezen voor een M3 vs MY?
Dat zijn er verschillende:
Wij hebben geen kinderen, en die staan ook niet op de planning. We hebben de ruimte niet echt nodig.
Verder komt de M3 nog een stuk verder dan de MY qua range.
En heel belangrijk: de WAF. Mijn vrouw vindt de M3 mooier, zeker met de nieuwe neus.
De stoelen zitten fijner en hebben ook koeling.
En als laatste: ik heb de M3 prive gekocht. 🫣 En dan maakt 2000 euro toch ook wel iets uit. 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geffe
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11-2024
Het is eindelijk zo ver. Na vele jaren wachten de kans om een Tesla te kiezen, precies als er een nieuwe versie uit komt! De testrit met een SR was geweldig, alleen het geluidssysteem was wat teleurstellend. Dan maar gokken op de LR.

Model 3 LR
Stealth Grey
Nova 19”
Zwart Int.

Bestelling bij Pon ging er 16 nov uit
Gister gebeld met Tesla maar die vroegen om een RN nummer die ik niet ontvangen nog heb..

Weten jullie hoe lang het duurt voordat je een leveringsdatum ontvangt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 16:17
Geffe schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 09:33:
Het is eindelijk zo ver. Na vele jaren wachten de kans om een Tesla te kiezen, precies als er een nieuwe versie uit komt! De testrit met een SR was geweldig, alleen het geluidssysteem was wat teleurstellend. Dan maar gokken op de LR.

Model 3 LR
Stealth Grey
Nova 19”
Zwart Int.

Bestelling bij Pon ging er 16 nov uit
Gister gebeld met Tesla maar die vroegen om een RN nummer die ik niet ontvangen nog heb..

Weten jullie hoe lang het duurt voordat je een leveringsdatum ontvangt?
Als het goed is maakt PON een account voor je aan bij Tesla, daarmee kan je inloggen, op de app of op de site en zie je je RN en/of levertijd.

Maar reken maar op half januari

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Serpz0r schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:05:
[...]
Maar reken maar op half januari
Omdat het vanuit een LM besteld is neem ik aan? (want leveren in december is voor hen nadelig)

Ik wil prive een M3 aanschaffen en de auto in januari ontvangen zodat het precies aansluit op het kunnen inleveren van mijn private lease auto. Te vroeg de auto in ontvangst nemen is dan weer zonde, maar laat moet ik ook niet hebbe.. dus ik vraag me af wanneer nu het beste moment is om te bestellen? is die 2 tot 6 weken voor prive aankopen betrouwbaar? iemand die me kan helpen?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Laatst online: 28-08 17:44
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:47:
[...]

Omdat het vanuit een LM besteld is neem ik aan? (want leveren in december is voor hen nadelig)

Ik wil prive een M3 aanschaffen en de auto in januari ontvangen zodat het precies aansluit op het kunnen inleveren van mijn private lease auto. Te vroeg de auto in ontvangst nemen is dan weer zonde, maar laat moet ik ook niet hebbe.. dus ik vraag me af wanneer nu het beste moment is om te bestellen? is die 2 tot 6 weken voor prive aankopen betrouwbaar? iemand die me kan helpen?
Ligt aan de kleur. Ik heb 6 nov privé een RWD Ultra Red besteld, levering staat nu op jan/feb 2024.
Witte zijn sneller leverbaar, binnen paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:11
Spanning alom hiero, ik zit in de verwachte levering van 21 nov - 5 december, heb al een VIN, maar nog geen bericht van Tesla... verwacht dat ik dan mn bestelling richting de 5e kan ophalen.

Iemand ook een verwachting van 21 - 5 dec en nog geen bericht ontvangen? Of moet ik me iets zorgen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

bonjour schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:15:
[...]

Ligt aan de kleur. Ik heb 6 nov privé een RWD Ultra Red besteld, levering staat nu op jan/feb 2024.
Witte zijn sneller leverbaar, binnen paar weken.
hmm oke. Ik wil een m3 in solid black gaan bestellen. Iemand die recent een zwart heeft besteld en hier wat over kan roepen? (het liefst prive aankoop)

Want ik neem aan dat het bij Tesla niet mogelijk is om aan te geven ''ik wil hem in die week afhalen''? :P

[ Voor 12% gewijzigd door spartacusNLD op 18-11-2023 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:16

djbarney

XBL: DeejayBarney

bonjour schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 11:32:

Nog geen VIN

Bij mij in de app is dit gisteren ook veranderd inderdaad, ging van 8 tot 12 weken naar 15 januari - 29 februari. Heb ook nog geen VIN. Verder inderdaad Ultra Red, RWD maar dan nog wel het witte interieur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nijntje12
renz schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:49:
[...]

Dat is alleen voor de model 3, de Y komt uit Duitsland en is redelijk snel leverbaar. De 3 wordt geïmporteerd met de boot uit shanghai dus kan wel even duren als hij niet op de boot staat😉
Dankjewel voor je reactie! Dan is de kans inderdaad groter dat de levertijd gehaald word.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:30
Gyrolion schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:18:
Iemand ook een verwachting van 21 - 5 dec en nog geen bericht ontvangen? Of moet ik me iets zorgen gaan maken.
Ik heb een blauwe M3LR besteld en VIN gekregen, datum ook 21 nov - 5dec.
Tesla heeft aangegeven dat deze op de Tannhauser staat met ETA in Zeebrugge van 25 nov.
Ik verwacht komende week een SMS maar deze heb ik dus ook nog niet gehad.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angriebirdie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-09 23:26
[...]

Je mag twee keer de levering met 20 dagen uitstellen. Dus dan zit je al bijna in januari.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:05
Angriebirdie schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:13:
[...]

Je mag twee keer de levering met 20 dagen uitstellen. Dus dan zit je al bijna in januari.
Einde kwartaal kan dat toch niet? Dan vergeven ze 'm aan iemand anders.

@spartacusNLD Zou persoonlijk in jouw situatie de tweede week december afwachten. Als de LMen dan on hold staan wil Tesla er graag van af (met korting). Dan is leveren in 3 dagen mogelijk. De dubbele lasten voor enkele weken zullen wel opwegen tegen de waarschijnlijke kortingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:13
Spanning alom hiero, ik zit in de verwachte levering van 21 nov - 5 december, heb al een VIN, maar nog geen bericht van Tesla... verwacht dat ik dan mn bestelling richting de 5e kan ophalen.

Hier hetzelfde, ben benieuwd wanneer de sms voor aflevering komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germanicus
  • Laatst online: 07-09 08:24
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:19:
[...]

hmm oke. Ik wil een m3 in solid black gaan bestellen. Iemand die recent een zwart heeft besteld en hier wat over kan roepen? (het liefst prive aankoop)

Want ik neem aan dat het bij Tesla niet mogelijk is om aan te geven ''ik wil hem in die week afhalen''? :P
Hangt af van het aantal beschikbare (nog niet verkochte) auto's. Ik heb een witte M3 RWD (privé) op 26 okt besteld. De app gaf aan levering tussen 14 nov en 28 nov. Uiteindelijke levering is 4 dec (dus +/- 5 weken). Als je nu besteld en is de kans aanwezig dat er nog niet verkochte auto's op de boten die in dec arriveren staan. Als je halverwege dec besteld is de kans groter dat de levering in januari valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11

Yep, ik ook nog geen bericht. Ik weet wel dat hij op de Tannhauser staat en die verwacht vanaf 25-11 in Zeebrugge te zijn. Dus nog even geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
[...]

Heb je Tesla al gebeld ? Wellicht kunnen ze dat het beste voor je regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Maurice- schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:44:
[...]
@spartacusNLD Zou persoonlijk in jouw situatie de tweede week december afwachten. Als de LMen dan on hold staan wil Tesla er graag van af (met korting). Dan is leveren in 3 dagen mogelijk. De dubbele lasten voor enkele weken zullen wel opwegen tegen de waarschijnlijke kortingen.
Ga ik dit doen :) hopelijk dus voorraad korting zoals je voorspeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

den11 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:27:
[...]
Heb je Tesla al gebeld ? Wellicht kunnen ze dat het beste voor je regelen.
Je kan alleen de service centers bellen. Die hebben geen invloed op levertijd neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoarakrzs
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 29-04 11:17
Ik heb via Athlon een RWD model 3 in ultra red en 19 inch velgen en verder alles standaard een bestelling. De auto is volgens Athlon 16 november besteld, maar dit was als het goed is al weken geleden bij ze aangeleverd. Ik heb op 17 november een mail gehad van Tesla om de app in te stellen met het account die is gemaakt op mijn zakelijk e-mailadres.

In de app stond er eerst verwachte levering tussen 26 november en 5 december. Zelfde avond is er een leverafspraak bevestigd in de app voor 30 november. Ik hoop dat dit inmiddels accuraat is en niet meer zal veranderen.

Ik zie dat mensen de locatie schatten/weten doormiddel van het VIN nummer. Hoe kan ik dit doen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IwR3vX7kOdCl6DKy2Ivk-v5-w8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPY9nn0N8kjtKVTpeJpSqKCj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door zoarakrzs op 18-11-2023 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 11:19:
[...]

Heb je de zwarte lak in het echt gezien? Erg gevoelig en je ziet er alles op. Vond het zelf een no-go. Ben voor Blauw gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-09 21:03
Nu al twee weken bezig om de verzochte leverdatum door de LM (Alphabet) te laten wijzigen van begin januari naar half december. Tesla zegt geen nieuwe leverdatum te hebben ontvangen, en LM zegt dat ze het al twee keer hebben aangegeven bij Tesla. Gevalletje kastje muur… Heel vervelend. Tips zijn welkom 😇.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarossa
  • Laatst online: 22-07-2024
endless90 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:11:
Nu al twee weken bezig om de verzochte leverdatum door de LM (Alphabet) te laten wijzigen van begin januari naar half december. Tesla zegt geen nieuwe leverdatum te hebben ontvangen, en LM zegt dat ze het al twee keer hebben aangegeven bij Tesla. Gevalletje kastje muur… Heel vervelend. Tips zijn welkom 😇.
Dat is helaas een bekend verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

mke1982 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:05:
[...]

Heb je de zwarte lak in het echt gezien? Erg gevoelig en je ziet er alles op. Vond het zelf een no-go. Ben voor Blauw gegaan.
Ja! En juist om die reden niet voor stealth gray gegaan. De 800 euro besparing investeer ik vervolgens in een glas coating voor op de lak en alle ruiten. Ik neem verder het exta schoonmaak werk voor lief:)

Ik wil alle ruiten achter de B stijlen ook laten tinten en daarmee black on black effect creëren wat me erg moei lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
zoarakrzs schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:51:
Ik heb via Athlon een RWD model 3 in ultra red en 19 inch velgen en verder alles standaard een bestelling. De auto is volgens Athlon 16 november besteld, maar dit was als het goed is al weken geleden bij ze aangeleverd. Ik heb op 17 november een mail gehad van Tesla om de app in te stellen met het account die is gemaakt op mijn zakelijk e-mailadres.

In de app stond er eerst verwachte levering tussen 26 november en 5 december. Zelfde avond is er een leverafspraak bevestigd in de app voor 30 november. Ik hoop dat dit inmiddels accuraat is en niet meer zal veranderen.

Ik zie dat mensen de locatie schatten/weten doormiddel van het VIN nummer. Hoe kan ik dit doen?

[Afbeelding]
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Kun je hier checken!
De boot komt 23-11 in Zeebrugge aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:19:
[...]

Ja! En juist om die reden niet voor stealth gray gegaan. De 800 euro besparing investeer ik vervolgens in een glas coating voor op de lak en alle ruiten. Ik neem verder het exta schoonmaak werk voor lief:)

Ik wil alle ruiten achter de B stijlen ook laten tinten en daarmee black on black effect creëren wat me erg moei lijkt.
Ik dacht dat alleen de zwarte lak de wat zwakkere lak was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mke1982
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:19:
[...]

Tja, de lak is minder sterk als de metallic lak en je ziet er alles op. Maar een glas coating helpt wel, het is wel mooi met laten tinten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

maharens schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:22:
[...]

Ik dacht dat alleen de zwarte lak de wat zwakkere lak was?
Klopt. Stealth gray vondt ik niet mooi genoeg. Voor het zelfde geld heb ik dan liever zwart met glascoating.

En daarnaast ga ik vanaf nu de was straat niet meer bezoeken en alles met de hand wassen.

[ Voor 13% gewijzigd door spartacusNLD op 18-11-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mke1982
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:24:
[...]

Klopt. Stealth gray vondt ik niet mooi genoeg. Voor het zelfde geld heb ik dan liever zwart met glascoating.

En daarnaast ga ik vanaf nu de was straat niet meer bezoeken en alles met de hand wassen.
Oei, mooi voornemen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Nu ik op mijn lease bak zie wat voor mini krassen er overal zitten schrik je daar echt van..

En nu mijn volgende auto "echt" prive bezit wordt ga je er toch anders over nadenken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
spartacusNLD schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:24:
[...]

Ah vandaar de 800 euro, nu snap ik het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
endless90 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:11:
Het hangt ervan af of je de accountmanager van jouw bedrijf bij Alphabet kunt bereiken. Tip van mijn kant is, bel Tesla Delivery (020) 365 00 08 en laat ze aan de hand van jouw bestelling een auto matchen (ze reserveren niets). Als die er is kun je jouw accountmanager van Alphabet bellen en verwijzen naar Tesla en de gematchte auto. Als er geen auto op de boot staat ben je inderdaad wat later aan de beurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
Palthe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:51:
[...]

Ah ok dank voor de info. Die van mij staat op de Trigger volgens mijn vin
De Trigger is 5 jaar ouder dan de Tannhausser en blijkbaar (gemiddeld) 2 knopen langzamer, die Tannhauser haalt hem straks nog in :)
Pagina: 1 ... 453 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.