Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 13:18
De leverdatum voor mijn Highland schuift precies elk dag op in de app. Staat nu op 7/11 - 13/11 , maar een afspraak maken kan nog niet.

Is begonnen eind oktober dat die telkens 1 dag opschuift . Gok dat het issue bij de leasemaatschappij zit en dat het wachten zal worden tot begin van volgend jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 14:11
Check op die pagina het geluid bij "Geluid in interieur bij acceleratie in Ludicrous-modus". Leuk gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:56
Weet iemand toevallig of er ergens een telefoonnummer te vinden is van Tesla Tilburg Delivery Center? Ik kan online enkel het telefoonnummer van het Tilburg Service Center vinden maar dat is een andere locatie dan het Delivery Center.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Benjiman23
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-06 11:27
Simone96 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:32:
Weet iemand toevallig of er ergens een telefoonnummer te vinden is van Tesla Tilburg Delivery Center? Ik kan online enkel het telefoonnummer van het Tilburg Service Center vinden maar dat is een andere locatie dan het Delivery Center.
0137998814

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• antwerpenmike
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hVet86P7-ZGFurZ6cXIb4ULXOqs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLtKTuPc749RfJadXzO82A4T.jpg?f=fotoalbum_large

Midnight grey m3 2019
Stealth grey m3 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 14:26
nnjjmmkk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:48:
[...]

Heb je dat toevallig ook gecontroleerd met een lakdiktemeter? Of een factuur voorbij zien komen?
Deden ze terplekke achter,binnen en kwartier was hij terug ;) Zaten echt putjes in de rand, waar de lak ook af was. Was al bang dat hij gespoten ging worden, maar hebben ze gelukkig niet gedaan.

[ Voor 18% gewijzigd door EvolutionX op 08-11-2023 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
Erg gaaf! Klopt het dat de kentekenplaat geen opgedrukte letters heeft? Dacht dat ze dit standaard deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Update over mijn nieuwe Tesla die denkt dat hij in Shanghai is.
Ik heb vandaag af en toe de app geopend en kon dan zien dat ze de deur of de frunk/trunk open hadden, en dat ze er dus mee bezig waren. Ook hebben ze hem vanmiddag uit service mode gehaald en zag ik dat ze er 3km mee gereden hebben. Locatie gaf nog steeds Shanghai aan.

Rond 16:30 heb ik Tesla Tilburg gebeld want wilde wel graag weten wat de status was. De dame die antwoordde, kon in haar systeem niks zien maar zou me laten terugbellen door iemand die er meer van wist. Dit is niet gebeurd.

Ik open nu net de app en ben ineens weer op het leveringsscherm. Zelfde RN en VIN nummer en kan ineens weer een afspraak maken voor de levering, met als enige optie morgen. Dus ik zal morgen wel weer gaan bellen want geen idee wat dit dan moet betekenen. Geen sms of iets dergelijke ontvangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Simone96 op 08-11-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-06 15:34
Simone96 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:29:
Update over mijn nieuwe Tesla die denkt dat hij in Shanghai is.
Ik heb vandaag af en toe de app geopend en kon dan zien dat ze de deur of de frunk/trunk open hadden, en dat ze er dus mee bezig waren. Ook hebben ze hem vanmiddag uit service mode gehaald en zag ik dat ze er 3km mee gereden hebben. Locatie gaf nog steeds Shanghai aan.

Rond 16:30 heb ik Tesla Tilburg gebeld want wilde wel graag weten wat de status was. De dame die antwoordde, kon in haar systeem niks zien maar zou me laten terugbellen door iemand die er meer van wist. Dit is niet gebeurd.

Ik open nu net de app en ben ineens weer op het leveringsscherm. Zelfde RN en VIN nummer en kan ineens weer een afspraak maken voor de levering, met als enige optie morgen. Dus ik zal morgen wel weer gaan bellen want geen idee wat dit dan moet betekenen. Geen sms of iets dergelijke ontvangen.
Lekker dan (not) 😒
Volgens mij hadden wij dezelfde dag besteld en ik heb de levering kunnen uitstellen tot woensdag volgende week.

Dit ivm huidige leaseauto.

Weet iemand of je daar op het parkeerterrein je auto kan laten staan (gesloten hek?) ik zou hem dan de volgende dag willen ophalen. (Wel leveren en ophalen dus). Ivm vervoer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
  • Laatst online: 12-10-2024
Vandaag VIN nummer in app gekregen;
17-10 besteld, eta 2 - 6 weken
18-10 aanpassing datum eta 26 nov - 31 dec
30-10 vin onder water en aanpassing lever datum eta 21-nov 5-dec
8-11 vin in app zichtbaar en nog steeds eta 21-nov 5-dec

M3 LR Stealth Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnjjmmkk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
EvolutionX schreef op woensdag 8 november 2023 @ 18:16:
[...]

Deden ze terplekke achter,binnen en kwartier was hij terug ;) Zaten echt putjes in de rand, waar de lak ook af was. Was al bang dat hij gespoten ging worden, maar hebben ze gelukkig niet gedaan.
Oh kijk, dat klinkt beter dan mijn situatie. Als ze mijn bumper ook ter plekke hadden kunnen vervangen zou ik hem nog geaccepteerd hebben maar de mijne zou naar een derde partij gaan (één of ander autoschadeherstel bedrijf dat samenwerkt met Tesla, maar dus niet door Tesla zelf). Daarom heb ik de mijne vandaag niet geaccepteerd en is er een nieuwe auto (nieuwe vin stond direct in de app) aan mijn bestelling gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
Van uit de LM kreeg is gisteren te horen dat er geen:

Uitvoering:
Model 3 RWD
Pearl White
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Trekhaak (wordt later door Tesla geplaatst)

beschikbaar zijn? Levering nu 15 jan 15 maart. LM levering stop in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 03:10
StarboardIsonic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:03:
Van uit de LM kreeg is gisteren te horen dat er geen:

Uitvoering:
Model 3 RWD
Pearl White
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Trekhaak (wordt later door Tesla geplaatst)

beschikbaar zijn? Levering nu 15 jan 15 maart. LM levering stop in december.
Kan door de trekhaak komen, die bestellingen worden allemaal uitgesteld of worden pas later geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
Vind het vreemd dat er nu vanuit Tesla wordt vermeld dat deze standaard modellen niet leverbaar zouden zijn. Krijg het idee dat de LM niks meer onderneemt om dit jaar/deze maand nog te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-03-2024
StarboardIsonic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:37:
Vind het vreemd dat er nu vanuit Tesla wordt vermeld dat deze standaard modellen niet leverbaar zouden zijn. Krijg het idee dat de LM niks meer onderneemt om dit jaar/deze maand nog te leveren.
Heb ook dat vermoeden.
Ik heb er ene laten bestellen via ALD Lease en daar gingen ze helemaal de mist in, en steken ze het van bij het begin op tesla. Is mn eerste lease-tesla dus ik heb geen idee, maar het blijft wel vervelend :-p...

Bestelling door LM geplaatst op 10 Oktober 2023... Toen kregen ze de bevestiging dat levering voorzien zou zijn op 24/10/2023 ... Maar uiteraard 24/10 geen mails of telefoontjes ontvangen dus geen levering.

Heb dan zelf eens gebeld naar LM en toen zeiden ze "ah ondertussen is de delivery date bijgewerkt naar 25/11 - 31/12 ..." ... dus terug naar af ...

Het is nochthans een super basic model 3. Alleen de kleur, Stealth Gray. voor de rest stock. Géén trekhaak, géén FSD ofzo.. En aangezien de leasing hem besteld heb ik dus ook géén optie om de bestelling te tracken. Als ik inlog in de app zegt hij dat er geen voertuig is. Dusja..

Laatste keer dat ik naar tesla belde (24/10..) zeiden ze dat er zelfs nog geen auto/VIN gelinkt was aan mijn bestelling dusja...

Denken jullie dat de kans er nog in zit dat hij toch nog voor 31/12/2023 zou geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-06 07:00
Ik heb gisteren mijn M3 (standaard, blauw, geen trekhaak of andere opties) laten aanpassen met verzochte leverdatum van begin januari naar half december. Mijn LM deed daar niet moeilijk over (Alphabet). Moet echter de aangepaste leverdatum nog wel terugzien in de Tesla app, daar staat hij nog op 5jan - 10maart.

[ Voor 8% gewijzigd door endless90 op 09-11-2023 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
endless90 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:59:
Ik heb gisteren mijn M3 (standaard, blauw, geen trekhaak of andere opties) laten aanpassen met verzochte leverdatum van begin januari naar half december. Mijn LM deed daar niet moeilijk over (Alphabet). Moet echter de aangepaste leverdatum nog wel terugzien in de Tesla app, daar staat hij nog op 5jan - 10maart.
hoe doe je dat? Mij was gezegd dat hier de LM de touwtjes in handen had en ik alleen maar kon wachten op "het nieuws" van Tesla die mij komt melden dat er een delivery afspraak moet gemaakt worden. Al gaat er ook de ronde dat die sowieso op kantoor zou geleverd worden en ik misschien zelfs niet eens naar een delivery center moet...

Maar laatste keer dat ik rechtstreeks naar Tesla belde waren ze niet zo blij dat ik zelf belde want in hun ogen ben ik niet de klant maar de LM.... En als ik naar een nieuwe datum vraag bij de LM, dan zeggen zij "ja wij hebben daar niets aan te zeggen, het is Tesla die ons die datum doorgeeft... wij kunnen dat alleen noteren en u mededelen" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
“Kastje naar de muur “ verhaal. Denk je snel een Tesla op de stoep te hebben staan, straks 6 maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
StarboardIsonic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:10:
“Kastje naar de muur “ verhaal. Denk je snel een Tesla op de stoep te hebben staan, straks 6 maanden verder.
Ja, en op hun webiste blijft tesla maar tonen dat als je nu een besteld je hem binnen de 3-6 weken ofzo hebt... Ik snap dan niet dat een LM daar zolang over doet, maar dat zal wel weer aan mij liggen :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
Jonazzty schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:03:
[...]

hoe doe je dat? Mij was gezegd dat hier de LM de touwtjes in handen had en ik alleen maar kon wachten op "het nieuws" van Tesla die mij komt melden dat er een delivery afspraak moet gemaakt worden. Al gaat er ook de ronde dat die sowieso op kantoor zou geleverd worden en ik misschien zelfs niet eens naar een delivery center moet...

Maar laatste keer dat ik rechtstreeks naar Tesla belde waren ze niet zo blij dat ik zelf belde want in hun ogen ben ik niet de klant maar de LM.... En als ik naar een nieuwe datum vraag bij de LM, dan zeggen zij "ja wij hebben daar niets aan te zeggen, het is Tesla die ons die datum doorgeeft... wij kunnen dat alleen noteren en u mededelen" ...
De LM is hier aan zet. Zij kunnen de bestelling bij Tesla gewoon aanpassen. Met Tesla heb je nu nog weinig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
StarboardIsonic schreef op donderdag 9 november 2023 @ 11:37:
Krijg het idee dat de LM niks meer onderneemt om dit jaar/deze maand nog te leveren.
Klopt hoor. Vanaf november stelt men liever uit naar het nieuwe jaar, zodat het een 2024 auto wordt. Is beter voor de restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-01 18:46
Ik denk niet dat er nog veel mensen hier in het topic zijn die de auto al hebben, maar enig idee hoe betrouwbaar de datums vanuit Tesla zijn? Ik zit ook in de groep van 21 nov - 5 dec. Dus de Hoegh Trigger die op 23 november aankomt in Zeebrugge. Ik ben best benieuwd hoe lang het duurt om de auto's vanaf de boot naar Tilburg te brengen.

Behalve dat ik er erg naar uitkijk, moeten we ook onze huidige auto 17 november inleveren en zitten we dus even zonder auto. Niet erg voor een week of 2, maar als het pas later in december gaat worden kan ik beter een tussenoplossing gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
endless90 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 12:25:
[...]

De LM is hier aan zet. Zij kunnen de bestelling bij Tesla gewoon aanpassen. Met Tesla heb je nu nog weinig te maken.
echt? pff, dan spelen zij gewoon het spelletje mee want LM zegt op hun beurt altijd dat zij daar niets aan te zeggen hebben en afhankelijk zijn van tesla... nuja, ik kan daar wellicht zelf weinig aandoen..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 17-06 14:44
LorenzoG schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:04:
Ik denk niet dat er nog veel mensen hier in het topic zijn die de auto al hebben, maar enig idee hoe betrouwbaar de datums vanuit Tesla zijn? Ik zit ook in de groep van 21 nov - 5 dec. Dus de Hoegh Trigger die op 23 november aankomt in Zeebrugge. Ik ben best benieuwd hoe lang het duurt om de auto's vanaf de boot naar Tilburg te brengen.

Behalve dat ik er erg naar uitkijk, moeten we ook onze huidige auto 17 november inleveren en zitten we dus even zonder auto. Niet erg voor een week of 2, maar als het pas later in december gaat worden kan ik beter een tussenoplossing gaan zoeken.
Ik heb mijn auto sinds eergisteren, hoop dat dit enige indicatie geeft, ik had mijn eigen auto iets te snel verkocht, omdat de levering toch nog uitliep. De eerste geplande datum is geen garantie.
  • 22 sept besteld
  • Er stond eerst okt-nov in de app
  • Daarna 29-okt - 12-nov
  • 24 okt kon ik een aflever afspraak inplannen (vanaf 1 nov), toen was het schip ergens rond Gibraltar
  • 25 okt kenteken ontvangen
  • 27 okt kwam het schip aan in Zeebrugge
  • 1 nov gebeld dat de afspraak verzet moest worden naar 6 nov, auto stond nog in Zeebrugge
  • 3 nov gebeld dat de afspraak nog een dag verzet moest worden i.v.m. de storm
  • 7 nov auto opgehaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomason
LorenzoG schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:04:

Bij mij duurde het ongeveer 1,5 week totdat de auto vanuit de haven naar Utrecht (in mijn geval) werd gebracht. Maar hoor wisselende verhalen dus is niet per se wat van te zeggen. Je krijgt vaak wel redelijk snel bevestiging van je afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-06 18:29
Hier het verloop aan mijn zijde:

22 oktober besteld:
Tesla model 3 Achterwielaandrijving
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

- 25 oktober RN nummer toegewezen gekregen
- Verwachte leverdatum: 2-6 weken
- Verwachte leverdatum: 3 december - 31 december
- Verwachte leverdatum: 20 november 4 december: VIN toegewezen
- Verwachte leverdatum: 1 janauari - 16 maart: VIN verdwenen

Zojuist gebeld met Alphabet: ze hebben geen leverrestrictie in december. Volgens hun loopt al het contact omtrent de bestelling via Tesla.

Op mijn beurt Tesla gecontacteerd en zij gaven aan dat Alphabet inderdaad geen leverrestrictie hanteert in december. De reden dat de VIN verdwenen is wordt toegewezen aan het feit dat mijn bestelling gekoppeld was aan een boot die onderweg was naar Barcelona. Medewerker kon geen exacte leverdatum afgeven, maar gaf wel aan dat het hoogstwaarschijnlijk eerder zal zijn dan de indicatie (1 janauari - 16 maart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endless90
Tissa12345 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:20:
Hier het verloop aan mijn zijde:

22 oktober besteld:
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

- 25 oktober RN nummer toegewezen gekregen
- Verwachte leverdatum: 2-6 weken
- Verwachte leverdatum: 3 december - 31 december
- Verwachte leverdatum: 20 november 4 december: VIN toegewezen
- Verwachte leverdatum: 1 janauari - 16 maart: VIN verdwenen

Zojuist gebeld met Alphabet: ze hebben geen leverrestrictie in december. Volgens hun loopt al het contact omtrent de bestelling via Tesla.

Op mijn beurt Tesla gecontacteerd en zij gaven aan dat Alphabet inderdaad geen leverrestrictie hanteert in december. De reden dat de VIN verdwenen is wordt toegewezen aan het feit dat mijn bestelling gekoppeld was aan een boot die onderweg was naar Barcelona. Medewerker kon geen exacte leverdatum afgeven, maar gaf wel aan dat het hoogstwaarschijnlijk eerder zal zijn dan de indicati (1 janauari - 16 maar)
Fijn om te lezen dat Alphabet daadwerkelijk geen leverrestrictie heeft. Ik heb gisteren mijn leverdatum laten aanpassen naar half december. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42
Ik heb net van Tesla doorgekregen waar mijn VIN nummer is.
De VIN van de M3LR die ik besteld heb staat op de Tannhauser. :-)
In de app staat er als verwachte datum: 21 november - 5 december.

Zie ook:
https://www.myshiptracking.com/nl/?mmsi=265827240

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LorenzoG
Stetho schreef op donderdag 9 november 2023 @ 15:21:
Ik heb net van Tesla doorgekregen waar mijn VIN nummer is.
De VIN van de M3LR die ik besteld heb staat op de Tannhauser. :-)
In de app staat er als verwachte datum: 21 november - 5 december.

Zie ook:
https://www.myshiptracking.com/nl/?mmsi=265827240
De Tannhauser is ondertussen al een stuk verder dan die site laat zien, deze site update vaker:

https://shipinfo.net/find...MO-9731640_MMSI-265827240

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:33
Hier hetzelfde met de LM

14 okt besteld, verwachtte leverdatum was toen 23nov-5dec 2 weken geleden aangepast naar 15-jan tot 15 maart. Had wel een vin nummer toegewezen.

Net even gebeld naar tesla. Ze gaven aan dat LM 15 jan als eerste mogelijkheid had aangegeven. Dit is aangegeven vanuit Pon. Er is een leverristrictie vanaf half nov tot jan.

Tesla Tilburg gaf wel aan dat er genoeg is om binnen 2 weken uit te leveren in de LR config. En als ik de posts hier mag geloven is de RWD het populairst. Heeft iemand al een LR mogen ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Leasemaatschappijen en tesla het blijft een ramp. Hier blijft de app elke dag een nieuwe levertermijn tonen : van de huidige dag tot een week later .

Maw : auto staat er wss gewoon, maar leasemaatschappij doet wss niks ivm inschrijving

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:46
Vandaag mijn Model 3 kunnen ophalen bij Tesla in Tilburg. Allemaal prima verlopen.

Bestelling: 8 okt - witte Model 3, zwart interieur, RWD, geen trekhaak
Reserveringsnummer/inplannen levering: 24 okt
Kenteken: 25 okt
Levering: 9 nov

Was wat vroeg aanwezig bij het Delivery Center maar dat was geen probleem; kon binnen 10 minuten naar mijn auto die tot 99% was opgeladen (handig gezien ik nog 150km terug moest).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klYEL2MxXmNXwM_ciLee_gZMgHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0vX5WZRaHO6nqoaEf5tEgCNl.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGEuuk1OI8NIDM2UqKjpdoKkTdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkLQC6FM0CyIHxisUuyFZyyz.jpg?f=fotoalbum_large
Behalve wat weg laten poetsen van vuil geen lakdefecten of andere zaken bemerkt (ook thuis nu niet), hal is wel wat matig belicht om de auto goed te inspecteren. Stonden trouwens vooral zwarte en witte M3s, hooguit een handvol andere kleuren (1 rode); en natuurlijk een hoop MYs. Medewerkers waren behulpzaam; had met name even hulp nodig omdat de auto nog in het Chinees was ingesteld (gelukkig geen GPS problemen zoals bij sommigen).

Na zo'n 45 minuten vertrokken; auto was ook meteen zichtbaar in de app en het kalibreren was na 15 minuten rijden ook volbracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzG7_yXelFxaNrh0gy8airiWX6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Liics4RFsUQn0jHvWR06PdQI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLxyU4tgp2Ch079dvEGpbHNBkpI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/osmF0zV0hcuAWSPCgiNbWLzB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qy-DG1O9lR8OCfj9-i1kFHgEq0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3m4ujIVIPrsMyyob1R3Ng6Q.jpg?f=fotoalbum_large

Erg tevreden mee toe nu toe. Mijn vrouw rijdt al twee jaar een Mach-E en de M3 doet hier erg aan denken; hoewel de M3 wel wat scherper lijkt te sturen en misschien net een tikje sneller is. Ikzelf rij al jaren een MX-5 (ND) maar vond het tijd om een comfortabelere daily driver aan te schaffen (de MX-5 blijft in bezit voor de zomer/vakanties :P ).

Ik vroeg me wel af of autopilot ook aan kan blijven als je van rijbaan wisselt, of automatisch weer aan kan gaan? Bij de Mach-E is het zo dat wanneer je de ' auto pilot' aangezet hebt deze bij een rijbaanwissel wel de ACC aan laat en automatisch weer autonoom doorrijdt wanneer je weer op een rijbaan zit (maw je hoeft dit niet weer aan te zetten). Bij de M3 moet ik autopilot weer handmatig aanzetten. Is dit te veranderen?

Verder nog geen overmatige problemen gehad met de ruitenwissers ondanks het regenachtige weer op de terugweg. Morgen maar eens een supercharger uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Falch schreef op donderdag 9 november 2023 @ 20:27:
Behalve wat weg laten poetsen van vuil geen lakdefecten of andere zaken bemerkt (ook thuis nu niet), hal is wel wat matig belicht om de auto goed te inspecteren. Stonden trouwens vooral zwarte en witte M3s, hooguit een handvol andere kleuren (1 rode); en natuurlijk een hoop MYs. Medewerkers waren behulpzaam; had met name even hulp nodig omdat de auto nog in het Chinees was ingesteld (gelukkig geen GPS problemen zoals bij sommigen).
Ik ben de persoon met de Chinese GPS problemen. Was bij jou de taal in het Chinees of de navigatie zoals bij mij? En wat hebben ze gedaan om het op te lossen? Bij mij was de taal wel Nederlands maar de GPS stond alsof hij in Shanghai was en de tijd was ook Chinese tijd. Probleem is blijkbaar nog altijd niet opgelost want heb nog altijd niks gehoord van Tesla sinds ik mijn auto heb moeten achterlaten dinsdag. Heb ze meerdere keren gebeld maar ze kunnen me geen status update geven.

Veel plezier met je auto! Ik hoop dat ik de mijne ook snel terug krijg.

[ Voor 5% gewijzigd door Simone96 op 09-11-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
Simone96 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:19:
[...]

Ik ben de persoon met de Chinese GPS problemen. Was bij jou de taal in het Chinees of de navigatie zoals bij mij? En wat hebben ze gedaan om het op te lossen? Bij mij was de taal wel Nederlands maar de GPS stond alsof hij in Shanghai was en de tijd was ook Chinese tijd. Probleem is blijkbaar nog altijd niet opgelost want heb nog altijd niks gehoord van Tesla sinds ik mijn auto heb moeten achterlaten dinsdag. Heb ze meerdere keren gebeld maar ze kunnen me geen status update geven.

Veel plezier met je auto! Ik hoop dat ik de mijne ook snel terug krijg.
Balen dat het probleem nog niet is opgelost. Bij mij was het juist andersom, het GPS signaal klopte maar de taal was nog in het Chinees. De verkoper moest even de menustructuur van de Tesla naast de mijne raadplegen om dit om te zetten naar Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Falch schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:46:
[...]

Balen dat het probleem nog niet is opgelost. Bij mij was het juist andersom, het GPS signaal klopte maar de taal was nog in het Chinees. De verkoper moest even de menustructuur van de Tesla naast de mijne raadplegen om dit om te zetten naar Nederlands.
Oh fijn dat het bij jou dus een instelling was die je wel handmatig kan wijzigen. De tijd kan je namelijk blijkbaar niet handmatig wijzigen en zorgde er dus ook voor dat het scherm heel erg gedimd was etc omdat de auto dacht dat het avond was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falch
Simone96 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 21:50:
[...]

Oh fijn dat het bij jou dus een instelling was die je wel handmatig kan wijzigen. De tijd kan je namelijk blijkbaar niet handmatig wijzigen en zorgde er dus ook voor dat het scherm heel erg gedimd was etc omdat de auto dacht dat het avond was.
Ja ik schrok even toen alles in het Chinees stond maar dit was gelukkig snel opgelost. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datalogic
  • Laatst online: 07-06-2024
Heeft iemand er ervaring mee dat de ambient lights s’avonds minder fel zijn (lijkt het) als gedurende de dag.

Wanneer ik de kleur selecteer gaat de brightness ineens omhoog van de lights, echter wanneer ik uit dit menu ga dimt hij ze weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
Datalogic schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:07:
Heeft iemand er ervaring mee dat de ambient lights s’avonds minder fel zijn (lijkt het) als gedurende de dag.

Wanneer ik de kleur selecteer gaat de brightness ineens omhoog van de lights, echter wanneer ik uit dit menu ga dimt hij ze weer.
is dat niet standaard? in mijn huidige niet tesla wagen is de verlichting in de wagen 's avonds en 's nachts ook wat dimmed om niet te veel afleiding te hebben (denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomason
Datalogic schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:07:

Jup hier ook, lijkt zo te horen. Hij dimt met het scherm mee, maar 's avonds is hij zo licht dat je m bijna niet ziet. Zonde, zou mooier zijn als die wat feller zou kunnen.

Wie weet met een update dat het een keer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuXFluX
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-06 17:09
Heeft iemand hier met een M3 Highland ook moeite heeft met het handmatig openen van de laadpoort (door hem in te drukken)?
Het is me één keer gelukt om de laadpoort zo te openen. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar, waar ik ook druk. Auto zit niet op slot.

Elders las ik dat bij het vorige model het magneetje waar dit mechanisme mee werkt er wel eens afvalt, maar zo te zien is dit magneetje op de highland helemaal niet meer aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:16
Ik ben aangekomen bij het moment van betaling en zie nu een verschil tussen rekeningnr (266074340) en iban (NL69CITI7004015827). Ik pak meestal gewoon iban, maar als ik terug kijk in dit topic zie ik een iban die overeenkomt met het rekeningnr (NL76 CITI 0266 0743 40).

Meer mensen die hiermee hebben lopen stoeien? :)

Dit gaat overigens via de website, ik heb nog geen mail ontvangen met verzoek tot betaling, komt die ook nog?

EDIT: op de website het factuur bekeken en het iban wat daarin staat (NL69CITI7004015827) gebruikt.
EDIT2: mail gestuurd met bewijs van betaling, reply ontvangen dat alles in goed orde ontvangen is en wordt verwerkt, en een paar uur later zie ik in het overzicht online dat het gelukt is.

[ Voor 39% gewijzigd door wes- op 10-11-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
LuXFluX schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:02:
Heeft iemand hier met een M3 Highland ook moeite heeft met het handmatig openen van de laadpoort (door hem in te drukken)?
Het is me één keer gelukt om de laadpoort zo te openen. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar, waar ik ook druk. Auto zit niet op slot.

Elders las ik dat bij het vorige model het magneetje waar dit mechanisme mee werkt er wel eens afvalt, maar zo te zien is dit magneetje op de highland helemaal niet meer aanwezig.
Bij mij zit die laag op het kapje, werkt tot nu toe wel iedere keer.

Ik heb wel problemen met mijn midden console, de voorste bak opent de ene keer heel goed en de andere keer krijg ik hem met geen mogelijkheid openhoudend. Hij pakt het magneetje niet lijkt het wel, maar soms pakt die hem dan wel weer even heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuXFluX
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-06 17:09
Thomason schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:09:
[...]

Bij mij zit die laag op het kapje, werkt tot nu toe wel iedere keer.

Ik heb wel problemen met mijn midden console, de voorste bak opent de ene keer heel goed en de andere keer krijg ik hem met geen mogelijkheid openhoudend. Hij pakt het magneetje niet lijkt het wel, maar soms pakt die hem dan wel weer even heel goed.
Zie je echt een magneetje zitten?

Middenconsole doet het bij mij dan wel weer altijd goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
LuXFluX schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:41:
[...]

Zie je echt een magneetje zitten?

Middenconsole doet het bij mij dan wel weer altijd goed
Zal zo eens kijken, volgensmij zie je niet echt aan de buitenkant. Maar als ik onderop het kapje van de laadklep druk dan voel je dan die wat meegeeft en dan los komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
  • Laatst online: 29-04-2024
Interessant om te lezen.

Mijn auto is 06-11 besteld en door de leasemij bevestigd voor verwachte levering 30-11. Dit is bij Dutchlease (PON) en zij leveren niet in december.

De tesla app met RN nummer zegt 24-28 weken levertijd..
renz schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:38:
Hier hetzelfde met de LM

14 okt besteld, verwachtte leverdatum was toen 23nov-5dec 2 weken geleden aangepast naar 15-jan tot 15 maart. Had wel een vin nummer toegewezen.

Net even gebeld naar tesla. Ze gaven aan dat LM 15 jan als eerste mogelijkheid had aangegeven. Dit is aangegeven vanuit Pon. Er is een leverristrictie vanaf half nov tot jan.

Tesla Tilburg gaf wel aan dat er genoeg is om binnen 2 weken uit te leveren in de LR config. En als ik de posts hier mag geloven is de RWD het populairst. Heeft iemand al een LR mogen ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
mke1982 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:11:
Interessant om te lezen.

Mijn auto is 06-11 besteld en door de leasemij bevestigd voor verwachte levering 30-11. Dit is bij Dutchlease (PON) en zij leveren niet in december.

De tesla app met RN nummer zegt 24-28 weken levertijd..

[...]
ja, bij het bestellen bij de LM hier (ALD Automotive) was het hier ook "verwachte levering" 2 weken later... maar 2 weken later werd mij gezegd "eind december, Tesla heeft het aangepast" .. net nog eens gebeld naar Tesla en nagevraagd en ook vandaag zeiden ze "eind van het jaar wellicht, meer kan ik nog niet zeggen, je bestelling heeft zelfs nog geen VIN dus..."

Dus ik zou niet direct hopen op die 2 weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
Jonazzty schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:31:
[...]

ja, bij het bestellen bij de LM hier (ALD Automotive) was het hier ook "verwachte levering" 2 weken later... maar 2 weken later werd mij gezegd "eind december, Tesla heeft het aangepast" .. net nog eens gebeld naar Tesla en nagevraagd en ook vandaag zeiden ze "eind van het jaar wellicht, meer kan ik nog niet zeggen, je bestelling heeft zelfs nog geen VIN dus..."

Dus ik zou niet direct hopen op die 2 weken..
Ai, ik heb net Tesla gesproken en zij hadden per ongeluk een afleverrestrictie geplaatst van april 2024.
Dit wordt verwijderd, maar de eerste Deep Blue metallic komt 02-12 aan in Zeebrugge. Dus levering januari pas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonazzty
mke1982 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:43:
[...]

Ai, ik heb net Tesla gesproken en zij hadden per ongeluk een afleverrestrictie geplaatst van april 2024.
Dit wordt verwijderd, maar de eerste Deep Blue metallic komt 02-12 aan in Zeebrugge. Dus levering januari pas...
dus hij komt begin december en toch pas levering in Januari? da's toch vreemd, nee?
Vraag mij dan af wanneer die van mij zou aankomen, want hier blijven ze nu volhouden "levering eind december" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 14:28
wes- schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:08:
Ik ben aangekomen bij het moment van betaling en zie nu een verschil tussen rekeningnr (266074340) en iban (NL69CITI7004015827). Ik pak meestal gewoon iban, maar als ik terug kijk in dit topic zie ik een iban die overeenkomt met het rekeningnr (NL76 CITI 0266 0743 40).

Meer mensen die hiermee hebben lopen stoeien? :)

Dit gaat overigens via de website, ik heb nog geen mail ontvangen met verzoek tot betaling, komt die ook nog?

EDIT: op de website het factuur bekeken en het iban wat daarin staat (NL69CITI7004015827) gebruikt.
Heb het betaalverzoek ook niet afgewacht en eergisteren betaald naar dat IBAN. Afschrift gemaild en de volgende dag stond de betaling al bij de voltooide taken.

Mijn bestelling:
  • M3 LR Ultra Red
  • 19'' velgen
  • wit interieur
  • 6 november besteld (privé)
  • 7 november VIN in Tesla app
  • verwachte leverdatum: 21 november - 5 december
  • VIN gevonden op de Höegh Trigger
Verzekering ben ik nog niet uit. Mijn huidige verzekeraar vindt de M3 LR eigenlijk te snel ("het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog"). Zodra ik het kenteken heb kan ik ze nogmaals bellen om een uitzondering te vragen. Anders wordt het waarschijnlijk Univé wat anderen in dit topic voorstelden: prijs lijkt goed, geen extra eisen (zoals een LoJack) en het glazen dak is ook meeverzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
Jonazzty schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:46:
[...]

dus hij komt begin december en toch pas levering in Januari? da's toch vreemd, nee?
Vraag mij dan af wanneer die van mij zou aankomen, want hier blijven ze nu volhouden "levering eind december" ...
levering januari komt door de afleverrestrictie vanuit de leasemij. Die leveren niet uit in december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-06 19:16
kabski schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:53:
[...]

Heb het betaalverzoek ook niet afgewacht en eergisteren betaald naar dat IBAN. Afschrift gemaild en de volgende dag stond de betaling al bij de voltooide taken.

Mijn bestelling:
  • M3 LR Ultra Red
  • 19'' velgen
  • wit interieur
Verzekering ben ik nog niet uit. Mijn huidige verzekeraar vindt de M3 LR eigenlijk te snel ("het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog"). Zodra ik het kenteken heb kan ik ze nogmaals bellen om een uitzondering te vragen. Anders wordt het waarschijnlijk Univé wat anderen in dit topic voorstelden: prijs lijkt goed, geen extra eisen (zoals een LoJack) en het glazen dak is ook meeverzekerd.
Hier is het ook gelukt en staat bij voltooide taken.
Verzekering ben ik ook niet helemaal uit, maar wordt hoogstwaarschijnlijk ook Univé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benderke
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-04 11:13
zwasie schreef op donderdag 9 november 2023 @ 17:40:
Leasemaatschappijen en tesla het blijft een ramp. Hier blijft de app elke dag een nieuwe levertermijn tonen : van de huidige dag tot een week later .

Maw : auto staat er wss gewoon, maar leasemaatschappij doet wss niks ivm inschrijving
Ik heb afleverdatum tussen gisteren en de 16de. Ondertussen verspringen naar vandaag en de 16de... dus je denk dat de lease hier de vertragende factor is?
(Zou best kunnen).

Ok had eigenlijk al een smsje verwacht ivm aflevering maar dat komt maar niet. ik blijf maar de app elk uur controleren:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-06 23:00
paulzurrr schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:26:
[...]

7 November verwachte levering: 11 November - 18 November
7 November VIN gekregen
9 November lever afspraak ingepland. Levering 15 November

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Gisteren gechat met Tesla en gevraagd of zij konden zien wat de status van de auto was. Ze ging het uitzoeken en zou me later die dag terugbellen. Om 16:30 heeft ze me ook daadwerkelijk teruggebeld en gaf ze aan dat ze contact had gehad met het delivery center en dat ze bezig waren om de stickers en het plastic en dergelijke van de auto te halen en deze gereed te maken. Toen gaf ik aan dat ik de auto dinsdag al had opgehaald en dat ik hem daar moest laten vanwege een probleem met de gps. En toen zei ze ineens dat de auto bij het service center stond en dat ze aan het wachten waren op onderdelen die gisteren of maandag zouden komen en dat het dan nog een paar dagen zou duren en ik hem dan waarschijnlijk zou kunnen ophalen. Als dat zou kloppen klinkt het dus alsof de gps module kapot is en het daarom zo lang duurt. Maar vond het hele verhaal een beetje vaag, zeker omdat ze in eerste instantie een heel ander verhaal had. Maar goed ik zal maar weer afwachten. Hopelijk hoor ik volgende week meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benderke
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-04 11:13
Simone96 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:43:
Gisteren gechat met Tesla en gevraagd of zij konden zien wat de status van de auto was. Ze ging het uitzoeken en zou me later die dag terugbellen. Om 16:30 heeft ze me ook daadwerkelijk teruggebeld en gaf ze aan dat ze contact had gehad met het delivery center en dat ze bezig waren om de stickers en het plastic en dergelijke van de auto te halen en deze gereed te maken. Toen gaf ik aan dat ik de auto dinsdag al had opgehaald en dat ik hem daar moest laten vanwege een probleem met de gps. En toen zei ze ineens dat de auto bij het service center stond en dat ze aan het wachten waren op onderdelen die gisteren of maandag zouden komen en dat het dan nog een paar dagen zou duren en ik hem dan waarschijnlijk zou kunnen ophalen. Als dat zou kloppen klinkt het dus alsof de gps module kapot is en het daarom zo lang duurt. Maar vond het hele verhaal een beetje vaag, zeker omdat ze in eerste instantie een heel ander verhaal had. Maar goed ik zal maar weer afwachten. Hopelijk hoor ik volgende week meer.
Hoe kan je chatten met Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 17-06 16:58
benderke schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:46:
[...]

Hoe kan je chatten met Tesla?
Service request indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-02 16:56
Ik leer veel in dit topic. Heb eens mijn bestelling en VIN getracked.

Config: Model 3 LR AWD, White, 19" Nova.
Besteldatum: 23 oktober
Verwachte leverdatum: 21 november - 5 december

Kreeg na de bestelling een dag later al een VIN.
De leaseovereenkomst is pas in week van 6 november getekend.
De Hoegh tracker zegt "Arrival Zeebruggo on 23.11.2023"

Dit zit er goed uit of niet? Ik lever mijn huidige auto volgende week in. Heb voor de tussentijd een elektrische fiets en een regenpak ter beschikking 8)7 Hoop max. een weekje te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Skupjo schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:57:
Ik leer veel in dit topic. Heb eens mijn bestelling en VIN getracked.

Config: Model 3 LR AWD, White, 19" Nova.
Besteldatum: 23 oktober
Verwachte leverdatum: 21 november - 5 december

Kreeg na de bestelling een dag later al een VIN.
De leaseovereenkomst is pas in week van 6 november getekend.
De Hoegh tracker zegt "Arrival Zeebruggo on 23.11.2023"

Dit zit er goed uit of niet? Ik lever mijn huidige auto volgende week in. Heb voor de tussentijd een elektrische fiets en een regenpak ter beschikking 8)7 Hoop max. een weekje te moeten doen.
De Trigger ligt nu voor het Suez kanaal te wachten, ben de halve dag naar die tracker aan het staren haha.
Ik lever vrijdag mijn auto al in, zal ook een week of 2 zonder auto zitten. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat de auto in Tilburg aankomt, hopelijk voor eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 12:44
LorenzoG schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:35:
[...]

De Trigger ligt nu voor het Suez kanaal te wachten, ben de halve dag naar die tracker aan het staren haha.
Ik lever vrijdag mijn auto al in, zal ook een week of 2 zonder auto zitten. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat de auto in Tilburg aankomt, hopelijk voor eind november.
gebruik je vesselfinder om dat te tracken? die is toch niet heel accuraat tenzij je een account hebt?

edit: en terwijl ik dit type krijg ik een sms om een ophaal afspraak te maken voor mijn blue metallic rwd :)

[ Voor 9% gewijzigd door Yokidrink op 13-11-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
benderke schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:22:
[...]

Ik heb afleverdatum tussen gisteren en de 16de. Ondertussen verspringen naar vandaag en de 16de... dus je denk dat de lease hier de vertragende factor is?
(Zou best kunnen).

Ok had eigenlijk al een smsje verwacht ivm aflevering maar dat komt maar niet. ik blijf maar de app elk uur controleren:)
Geen idee : ofwel is mijn wagen in de zee gevallen ofwel is het de leasing-maatschappij.

Hier blijft het maar verspringen en ondertussen zie ik de ene na de andere tesla hier rondrijden. Dus ze leveren blijkbaar toch volle bak auto's uit.

Volgende week komen ze mijn laadpaal installeren, zal zonder testen moeten gebeuren, aangezien ik er meer en meer vanuit ga dat de lease de wagen gewoon gaat tegenhouden tot begin volgend jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Simone96 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:43:
Dat is wel balen, dan had je de auto eigenlijk net zogoed mee kunnen nemen en bij een service center in de buurt kunnen laten fixen als het component er was.

Qua communicatie gaan er wel veel mis, wat voorkomen had kunnen worden. Had een serviceverzoek voor een winterbandenset ingediend. Vorige week alles ingevuld en afspraak ingepland voor morgen. En nu wordt ie afgezegd omdat de wielen niet op voorraad zijn.. dat hadden ze toch ook wel eerder kunnen weten :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LorenzoG
Ik krijg ook net een sms. Kan hem de 29ste ophalen. M3 Ultra Red standard Range, zwart interieur.

Ik gebruik deze 2:
https://shipinfo.net/vess...si=258389000&hours_ago=24

https://www.marinetraffic...me/shipid:3654922/zoom:10

[ Voor 11% gewijzigd door LorenzoG op 13-11-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-06 13:18

B85

Ik heb ook een afspraak kunnen maken. LR - Stealth Grey - geen trekhaak - 18" proton - zwart interieur. Op 1 september besteld. Levering tussen 14 en 28 november. Afspraak gemaakt voor 5 december (vroegst mogelijk optie). Staat ook op de Hoegh Trigger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 12:44
B85 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:53:
Ik heb ook een afspraak kunnen maken. LR - Stealth Grey - geen trekhaak - 18" proton - zwart interieur. Op 1 september besteld. Levering tussen 14 en 28 november. Afspraak gemaakt voor 5 december (vroegst mogelijk optie). Staat ook op de Hoegh Trigger.
Wel interessant dat we al een afspraak kunnen maken terwijl ze nog kebab zitten te eten bij het Suez Kanaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman23
  • Laatst online: 15-06 11:27
Benjiman23 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:07:
Besteld op 31 oktober Tesla Roermond
Verwachte levering : 21 november - 5 december

Uitvoering:
Model 3 RWD
Solid Black
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Net SMS gekregen om ophaling in te plannen. Eerst volgende mogelijkheid was 5 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colin43
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
Benjiman23 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:58:
[...]

Net SMS gekregen om ophaling in te plannen. Eerst volgende mogelijkheid was 5 december.
Bij mij hetzelfde! Mooi dat er in ieder geval een datum is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Edwin
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb ook een afspraak kunnen maken, 1-december in Utrecht :D

Uitvoering:
Model 3 RWD
Ultra Red
Zwart interieur
18'' Photon-velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabski
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 14:28
kabski schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:53:
  • M3 LR Ultra Red
  • 19'' velgen
  • wit interieur
Ook hier is de sms binnengekomen, leveringsafspraak staat op 29 november. :*)
Benieuwd wanneer het kenteken bekend is ivm verzekering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
SiErRa schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:43:
[...]

Dat is wel balen, dan had je de auto eigenlijk net zogoed mee kunnen nemen en bij een service center in de buurt kunnen laten fixen als het component er was.

Qua communicatie gaan er wel veel mis, wat voorkomen had kunnen worden. Had een serviceverzoek voor een winterbandenset ingediend. Vorige week alles ingevuld en afspraak ingepland voor morgen. En nu wordt ie afgezegd omdat de wielen niet op voorraad zijn.. dat hadden ze toch ook wel eerder kunnen weten :z
Ja dat dacht ik achteraf gezien ook. Maar had verwacht dat het niet zo lang zou duren. En ik denk persoonlijk dat autopilot ook niet goed had gewerkt want de snelheidslimiteiten zijn volgens mij gedeeltelijk ook afhankelijk van gps locatie. Dus dat was ook geen fijne rit naar huis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
Yokidrink schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:41:
[...]

gebruik je vesselfinder om dat te tracken? die is toch niet heel accuraat tenzij je een account hebt?

edit: en terwijl ik dit type krijg ik een sms om een ophaal afspraak te maken voor mijn blue metallic rwd :)
Yes, kreeg ook een SMS daar straks.

Maakte een foutje met het inplannen van de leverafspraak. 8)7
Dit lijkt met geen mogelijkheid te wijzigen zijn in de app. Kan verder nergens een nummer, mail of chatbot vinden. Iemand een idee?

Dat blijft frustrerend bij Tesla. Qua support lijken ze veel op Bunq. Zolang je op de 'happy path' zit, is het prima, maar bij afwijkingen ben je overgeleverd aan een digitale muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
Skupjo schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:43:
[...]

Yes, kreeg ook een SMS daar straks.

Maakte een foutje met het inplannen van de leverafspraak. 8)7
Dit lijkt met geen mogelijkheid te wijzigen zijn in de app. Kan verder nergens een nummer, mail of chatbot vinden. Iemand een idee?

Dat blijft frustrerend bij Tesla. Qua support lijken ze veel op Bunq. Zolang je op de 'happy path' zit, is het prima, maar bij afwijkingen ben je overgeleverd aan een digitale muur.
Je kan terug SMS'en dat wordt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
Mother_lepard schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:01:
[...]

Dat is het probleem van PON. Overigens als ik niet in de Tesla app had gekeken had ik niet eens geweten dat PON dit had gedaan. 7(8)7
Inmiddels 1,5 week verder en onder de streep nog geen steek verder. Met name LM blijft maar om de hete brij heen draaien en wil geen reden geven waarom de datum is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
Mother_lepard schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:07:
[...]

Inmiddels 1,5 week verder en onder de streep nog geen steek verder. Met name LM blijft maar om de hete brij heen draaien en wil geen reden geven waarom de datum is gewijzigd.
PON levert niet in december, dan krijg je een 2024 auto. Dus dat zal het zo maar eens kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21
december 2023 of januari 2024 kan zo een paar duizend euro schelen in restwaarde bij einde lease.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 13:53
Jup, de mijne is ook door PON besteld op 13 oktober en levertijd is zojuist aangepast naar 31 december - 24 februari.
Met wel als opmerking: ALS er eentje voor 30 november beschikbaar komt dat ik die dan krijg, maar daar heb ik geen vertrouwen in.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travian
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik begreep dat het beste is om de batterij tussen 20 en 80% te houden om hem zo goed mogelijk in vorm te houden.

Is het met de M3 Highland ook het geval dat 80% het beste is of is dit enkel bij de LR/ AWD het geval?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Germanicus
  • Laatst online: 16-06 14:04
Ook de sms gehad. Mag hem 4 dec ophalen in Tilburg. zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Die van mij staat ook op de Trigger, nog geen SMS ontvangen. Kan komen omdat ik hem in Groningen wil afhalen, wellicht. Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
Travian schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:13:
Ik begreep dat het beste is om de batterij tussen 20 en 80% te houden om hem zo goed mogelijk in vorm te houden.

Is het met de M3 Highland ook het geval dat 80% het beste is of is dit enkel bij de LR/ AWD het geval?

Gr
Dat is een wekelijks terugkerend onderwerp in het Y & 3 topic :+

Kort samengevat: bij voorkeur niet onder 20% laten staan en minimaal 1 keer per week tot 100% laden (RWD LFP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricefoldes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 10:17
Vanmiddag ook een SMS ontvangen om een afspraak te maken.
ik heb een afspraak kunnen maken voor maandag 4 december in de ochtend, in Utrecht.
Wel apart, aangezien ik twee weken geleden een mail kreeg dat ik naar Tilburg moest komen 😂. Utrecht is dichterbij, dus pluspunt.

Uitvoering:
Model 3 LR AWD
Deep Blue
18'' Photon-velgen
Zwart interieur
Autopilot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Laatst online: 17-06 15:34
Ivm leaseauto einde = 1 dec, blijft mijn Highland straks 2 weken (Stil) staan.

Wel wat instellen en met de app etc.

Raden jullie aan op 80% te laten? En dan weer 1x per week naar 100% na 1 december. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvolutionX
nnjjmmkk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:48:
[...]

Heb je dat toevallig ook gecontroleerd met een lakdiktemeter? Of een factuur voorbij zien komen?
Nee beiden niet, dus net even gecontroleerd.
Beter niet kunnen doen, wat een dunne lak zeg (met ook nog ~1um aan cquartz coating) :+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq2nNpELRzru4qCqEjD84OPJvN8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oXQEP1GIhoIzk8kd8fV6nYtu.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door EvolutionX op 13-11-2023 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Hier ook vandaag SMS en leverafspraak kunnen maken voor 5 december. Was ook de eerste mogelijkheid die ik kreeg. Besteld op 14 september.

Witte LR AWD
Velgen 19" Nova
Zwart Interieur
Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
mke1982 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:12:
[...]

PON levert niet in december, dan krijg je een 2024 auto. Dus dat zal het zo maar eens kunnen zijn!
En echt 2 min na mijn reactie een sms dat ik hem deze week kan ophalen bij Tesla in Tilburg :o oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonjour
  • Laatst online: 17-04 23:04
[quote]kabski schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:53:
[...]

Mijn bestelling:
  • M3 LR Ultra Red
  • 19'' velgen
  • wit interieur
Dat is snel gegaan. ik heb op 6 november besteld:
M3 RWD
Ultra Red
18"
zwart interieur
geen trekhaak

Wel RN, maar nog geen VIN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnjjmmkk
  • Laatst online: 14-11-2023
EvolutionX schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:54:
[...]

Beter niet kunnen doen, wat een dunne lak zeg (met ook nog ~1um aan cquartz coating) :+ [Afbeelding]
Dat is inderdaad erg dun en dan is wit nog zogenaamd ‘multi coat’… ppf is dus geen overbodige luxe.
Ter referentie; (BMW in sparkling gray metallic)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrkK7N2xiPx8zSXuC1HSZ2ILD5E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xVk6iDaVRle88Bkdo2T3aN7u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:36
f4stf0rw4rd schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:20:

Uitvoering:
Model Y LR
Pearl White
zwart interieur
19'' Gemini-velgen
Trekhaak
update: 13 november VIN zichtbaar in de app. Verwachte levering 16 - 30 november. Nu wachten op de SMS.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 17-06 16:58
Travian schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:13:

Gr
Je zit in het leveringen topic en je kunt het beste het andere topic gewoon even doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangoTangoNL
  • Laatst online: 01-02-2024
Besteld op 22 september:
Model 3 RWD, White, 18” Photon, Zwart interieur, Trekhaak.

Inmiddels al aardig wat datumaanpassingen gehad:
- Verwachte leverdatum: oktober - november
- Verwachte leverdatum: 7 oktober - 23 oktober
- Verwachte leverdatum: 15 november - 31 december
- Verwachte leverdatum: 25 december - 31 december

Gisteren is de verwachte leverdatum weer aangepast naar 31 december – 24 februari.
Gedurende deze tijd nog geen VIN-nummer toegewezen gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door RangoTangoNL op 15-11-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanyeeast
  • Laatst online: 25-08-2024
Besteld op 13 november via LM (Alphabet), dus zonder afleverrestricties in december:

Model 3 RWD, Solid Black, 18” Photon, Zwart interieur, Autopilot.

13-11: Bestelling
14-11: Auto RN-nummer + VIN nummer beschikbaar in app en getraceerd op de Hoegh Trigger.
14-11: Verwachte leverdatum 21 november t/m 5 december.

De Hoegh Trigger is op dit moment door het Suez kanaal aan het trekken volgens:
https://www.myshiptracking.com/nl/?mmsi=258389000

Ziet er goed uit, toch?

Hopelijk deze week een SMS voor het maken van de afleverafspraak.

[ Voor 13% gewijzigd door Kanyeeast op 14-11-2023 11:16 . Reden: extra info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:10:
[...]

update: 13 november VIN zichtbaar in de app. Verwachte levering 16 - 30 november. Nu wachten op de SMS.
Net SMS ontvangen. Aflevering aankomende vrijdag in Utrecht oOo

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
EvolutionX schreef op maandag 13 november 2023 @ 19:54:
[...]
Beter niet kunnen doen, wat een dunne lak zeg (met ook nog ~1um aan cquartz coating) :+ [Afbeelding]
Maar wel 200m extra range! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85

B85

Hoe lang na het maken van een afspraak is doorgaans het kenteken bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
Ik heb nog eens geinformeerd bij Tesla voor mijn levering en ze gaven aan dat de leverdatum wat verder vooruit ligt vanwege de kleur Stealth Grey. Andere mensen met dezelfde ervaring?

22 oktober besteld via Alphabet:
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

Verwachte leverdatum: 1 janauari - 16 maart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 13:53
Tissa12345 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:37:
Ik heb nog eens geinformeerd bij Tesla voor mijn levering en ze gaven aan dat de leverdatum wat verder vooruit ligt vanwege de kleur Stealth Grey. Andere mensen met dezelfde ervaring?

22 oktober besteld via Alphabet:
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

Verwachte leverdatum: 1 janauari - 16 maart
Ik heb ook een Stealth Grey besteld, maar bij mij is het vooral LM die vanwege de restwaarde de auto naar 2024 heeft verplaatst, en met die leverdatum kan je er wel vanuit gaan dat hij pas eind december of begin januari besteld gaat worden.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f4stf0rw4rd
B85 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 13:28:
Hoe lang na het maken van een afspraak is doorgaans het kenteken bekend?
ff nagekeken en bij mij zat er ruim een half uur tussen het versturen van de 'JA' sms en de sms met daarin het kenteken van Tesla. Definitieve bevestiging afspraak sms kwam weer ruim een half uur daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85

B85

f4stf0rw4rd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:51:
[...]

ff nagekeken en bij mij zat er ruim een half uur tussen het versturen van de 'JA' sms en de sms met daarin het kenteken van Tesla. Definitieve bevestiging afspraak sms kwam weer ruim een half uur daarna.
Goed om te weten. Ik hoefde echter niet per sms te reageren. Ik kreeg een link per sms om de afspraak in te plannen, waarna deze in de app bevestigd is. Ik meen me te herinneren (maar wellicht staat het me niet goed meer bij) dat dit 4 of 5 jaar geleden bij mijn vorige Tesla anders verliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skupjo
SiErRa schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:52:
[...]

Je kan terug SMS'en dat wordt gelezen.
Dank je. Dat werkt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
bonjour schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:51:
[quote]kabski schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:53:
[...]

Mijn bestelling:
  • M3 LR Ultra Red
  • 19'' velgen
  • wit interieur
Dat is snel gegaan. ik heb op 6 november besteld:
M3 RWD
Ultra Red
18"
zwart interieur
geen trekhaak

Wel RN, maar nog geen VIN...
Heb jij ook overgemaakt naar NL69CITI7004015827? Ik kan een rekening nummer van ze niet zo snel vinden. Dat ga ik dat ook vast in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
Serpz0r schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 14:04:
[...]

Ik heb ook een Stealth Grey besteld, maar bij mij is het vooral LM die vanwege de restwaarde de auto naar 2024 heeft verplaatst, en met die leverdatum kan je er wel vanuit gaan dat hij pas eind december of begin januari besteld gaat worden.
Tesla heeft bevestigd dat er geen leverrestrictie voor december is afgegeven voor Alphabet, dus daar kan het niet aan liggen. Volgens hen komen er gewoon heel beperkt modellen met de kleur Stealth Grey deze kant op.

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Wil Tesla best geloven, maar vind het toch een apart verhaal. Of zien we straks gewoon bijna geen Stealth Grey Tesla Model 3 in Nederland rondrijden? Wel uniek 😄.
Pagina: 1 ... 452 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.