Vandaag mijn Model 3 kunnen ophalen bij Tesla in Tilburg. Allemaal prima verlopen.
Bestelling: 8 okt - witte Model 3, zwart interieur, RWD, geen trekhaak
Reserveringsnummer/inplannen levering: 24 okt
Kenteken: 25 okt
Levering: 9 nov
Was wat vroeg aanwezig bij het Delivery Center maar dat was geen probleem; kon binnen 10 minuten naar mijn auto die tot 99% was opgeladen (handig gezien ik nog 150km terug moest).
:strip_exif()/f/image/VkLQC6FM0CyIHxisUuyFZyyz.jpg?f=fotoalbum_large)
Behalve wat weg laten poetsen van vuil geen lakdefecten of andere zaken bemerkt (ook thuis nu niet), hal is wel wat matig belicht om de auto goed te inspecteren. Stonden trouwens vooral zwarte en witte M3s, hooguit een handvol andere kleuren (1 rode); en natuurlijk een hoop MYs. Medewerkers waren behulpzaam; had met name even hulp nodig omdat de auto nog in het Chinees was ingesteld (gelukkig geen GPS problemen zoals bij sommigen).
Na zo'n 45 minuten vertrokken; auto was ook meteen zichtbaar in de app en het kalibreren was na 15 minuten rijden ook volbracht.
Erg tevreden mee toe nu toe. Mijn vrouw rijdt al twee jaar een Mach-E en de M3 doet hier erg aan denken; hoewel de M3 wel wat scherper lijkt te sturen en misschien net een tikje sneller is. Ikzelf rij al jaren een MX-5 (ND) maar vond het tijd om een comfortabelere daily driver aan te schaffen (de MX-5 blijft in bezit voor de zomer/vakanties

).
Ik vroeg me wel af of autopilot ook aan kan blijven als je van rijbaan wisselt, of automatisch weer aan kan gaan? Bij de Mach-E is het zo dat wanneer je de ' auto pilot' aangezet hebt deze bij een rijbaanwissel wel de ACC aan laat en automatisch weer autonoom doorrijdt wanneer je weer op een rijbaan zit (maw je hoeft dit niet weer aan te zetten). Bij de M3 moet ik autopilot weer handmatig aanzetten. Is dit te veranderen?
Verder nog geen overmatige problemen gehad met de ruitenwissers ondanks het regenachtige weer op de terugweg. Morgen maar eens een supercharger uitproberen.