Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:41
Fidelity schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:31:
[...]

Is dit ook beschikbaar als je geen Enhanced of Full autopilot hebt afgenomen? Oftwel; zit dit bij de standaard Tesla uitrusting?
Zit er standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjagga
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
spartacusNLD schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:47:
[...]

Hoe heb je trouwens het ophalen in Utrecht geregeld? :) wordt niet standaard aangeboden toch?
Gek genoeg was dit allemaal al zo ingeregeld. Wellicht dat de Leasemaatschappij (Leaaeplan) hier iets voor heeft gedaan, anders is het stom toeval. Ik woon wel binnen 10km van Tesla Utrecht, misschien dat dat ook meespeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 19:33
spartacusNLD schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:47:
[...]

Hoe heb je trouwens het ophalen in Utrecht geregeld? :) wordt niet standaard aangeboden toch?
Ik (particuliere aanschaf) krijg de M3 afgeleverd in Utrecht a.s. dinsdag. Niets voor gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ynnoz schreef op zondag 5 november 2023 @ 14:01:
[...]

Ik (particuliere aanschaf) krijg de M3 afgeleverd in Utrecht a.s. dinsdag. Niets voor gedaan.
Maar waar heb je deze voorkeur dan aangegeven? Of gaat dit dan tegenwoordig op woonplaats?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
spartacusNLD schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:27:
[...]

Maar waar heb je deze voorkeur dan aangegeven? Of gaat dit dan tegenwoordig op woonplaats?
Geen idee. Ik woon in Zoetermeer en in het begin stond ook Tilburg genoteerd als plaats. Later gewijzigd in Utrecht. Nu meer gelezen dat de rode Tesla's in Utrecht worden afgeleverd maar dat kan niet de reden zijn. Misschien te druk in Tilburg dat een gedeelte wordt verplaatst naar Utrecht en/of andere plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 18:29
Ik heb in de openingspost gelezen dat je een dag of 2, 3 na aankomst van de boot in Zeebrugge een sms krijgt met een afhaal afspraak een weekje vooruit. Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, is dat de laatste maanden ook nog steeds zo of gaat het ook wel eens sneller? Ik ben verder helemaal niet ongeduldig hoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travian
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-12-2023
Morgen afhalen in tilburg, gaan er nog meer mensen? Iemand iets gehoord over verzetten weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 11:45
smitje64 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:17:
[...]

Ik heb exact dezelfde uitvoering, en ook gister de afspraak kunnen maken om op 10 november af te halen in Tilburg (10.30u). Besteld 29 augustus.
Enig idee op welk ship jouw auto staat? Ik dacht Glovis Champion, maar die gaat naar Spanje blijkbaar. Vermoedelijk zonder auto's voor NL begreep ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18-09 16:31
Travian schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:31:
Morgen afhalen in tilburg, gaan er nog meer mensen? Iemand iets gehoord over verzetten weer?
Ik ga morgen ook naar Tilburg, einde van de ochtend. Heb vrijdag gebeld of mijn auto er al was en dat was die. Dus hoop dat het niet verzet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

rai_rob schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:02:
Vandaag opgehaald was inderdaad best druk maar verliep best snel, langste wachten is auto op naam zetten, ook ik vind hem bij 120 km/h wat trillen maar dat leek na een stukje rijden minder te zijn, verder niks kunnen vinden wat niet naar me zin was. Auto was 100% opgeladen en hing aan de lader.

[Afbeelding]
Ik zat nog wat afbeeldingen terug te kijken uit dit topic.. valt me nu pas op. Waar is je kenteken?

Of is dit gewoon een goede photoshop? :P

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:32
spartacusNLD schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:45:
[...]

Ik zat nog wat afbeeldingen terug te kijken uit dit topic.. valt me nu pas op. Waar is je kenteken?

Goede Photoshop? Paint op Windows 92 bedoel je. :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cf7dO0s-GHvUau3UkpZEaLFwMUo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ythWIjDPrEtsrIldDyUXr5a3.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:49
Ik woon in Apeldoorn maar moest eind augustus mijn Model 3 RWD gewoon in Tilburg ophalen, er viel niets te kiezen helaas..

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Goedemorgen,
12 ockt besteld, Model 3
Ik had een VIN nummer en een datum van20 nov tot 4 dec.
Nu is het vin nummer weg en staat er een datum van 26 dec toy 31 dec.
Weet iemand hoe dit kan? Wat is er aan de hand?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman23
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 13:35
cautje schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:01:
Goedemorgen,
12 ockt besteld, Model 3
Bedankt!
Leaseauto?
Leasemaatschappijen leveren liever geen auto`s uit in de maand december.
Waarschijnlijk heeft de leasemaatschappij de reservering van jouw auto terug laten vrijgeven door Tesla om zo een nieuwe reservering te bekomen in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 16:17
cautje schreef op maandag 6 november 2023 @ 09:01:
Goedemorgen,
12 ockt besteld, Model 3
Bedankt!
Ik heb exact hetzelfde.
Misschien is onze boot gezonken :+

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman23
Serpz0r schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:16:
[...]

Ik heb exact hetzelfde.
Misschien is onze boot gezonken :+
:)
Hoegh Trigger?
Mijn reserving staat nog altijd op 21 november - 5 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:38
cacofant schreef op maandag 6 november 2023 @ 07:30:
Ik woon in Apeldoorn maar moest eind augustus mijn Model 3 RWD gewoon in Tilburg ophalen, er viel niets te kiezen helaas..
Hier ook Apeldoorn, maar moest 24 oktober ook naar Tilburg om m'n MY RWD te halen. Gelukkig kon m'n vrouw me wel 'ff' brengen, dus ik hoefde iig niet met 't OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Benjiman23 schreef op maandag 6 november 2023 @ 10:28:
[...]

:)
Hoegh Trigger?
Mijn reserving staat nog altijd op 21 november - 5 december.
Ben de Trigger paar keer per dag aan het volgen, gaat er niet sneller van maar wel leuk :) . Staat nog steeds gepland voor aankomst op de 23ste in Zeebrugge. Hopelijk zo min mogelijk dagen tussen Zeebrugge en Tilburg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjiman23
LorenzoG schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:42:
[...]

Ben de Trigger paar keer per dag aan het volgen, gaat er niet sneller van maar wel leuk :) . Staat nog steeds gepland voor aankomst op de 23ste in Zeebrugge. Hopelijk zo min mogelijk dagen tussen Zeebrugge en Tilburg..
Op welke site volg je dit? Ik op Vesselfinder, de laatste update is van 4 dagen geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Benjiman23 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:48:
[...]

Op welke site volg je dit? Ik op Vesselfinder, de laatste update is van 4 dagen geleden.
https://whereboat.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LorenzoG
Benjiman23 schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:48:
[...]

https://shipinfo.net/vess...i=258389000&hours_ago=336

Deze heeft veel vaker updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:11
InZane schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:06:
[...]

Hier ook Apeldoorn, maar moest 24 oktober ook naar Tilburg om m'n MY RWD te halen. Gelukkig kon m'n vrouw me wel 'ff' brengen, dus ik hoefde iig niet met 't OV.
Vreemd. Ook hier Apeldoorn :D
Afgelopen week in Utrecht de M3 opgehaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rai_rob
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:40
spartacusNLD schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:45:
[...]

Pixel Pro 8 :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttcMse
  • Laatst online: 06-11-2023
thibaut89 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:20:
[...]

Hier (België) ook nog steeds geen afspraak.
Wagen staat sinds afgelopen vrijdag in Zeebrugge.
Moet zijn dat het transport tussen Zeebrugge en (in mijn geval) Brugge toch niet zo vlot loopt 😬.
Ondertussen al een afspraak kunnen maken? Hier staat nog steeds verwachte levering tot 11 november, maar nog geen bericht

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• antwerpenmike
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11-2023
Ben vandaag mijn m3 RWD stealth grey ophalen. 4 oktober besteld.

Moet zeggen dat de lak wel echt wat te wensen over laat hoor… motorkap zal vol krasjes en lijmresten en op andere plekken ook. Van binnen alles prima en zag ook niet echt constructie foutjes ofzo of grote gaps.

Ze zijn hem nu opnieuw poetsen en dat was ook echt wel nodig

Check je auto dus goed hoe langer ik keek hoe meer ik zag!

De deuren zijn net van een Mercedes s-klasse zo zwaar en dik voelen die aan.

Morgen de tint folie erop. Voor foto heb ik de brightness vd camera zo afgesteld dat ie accuraat de kleur grijs weergeeft. Het is namelijk echt een donkere kleur!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/efOS5-FFkgSsgU7HGRIhcbVy8qI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQ1CHVKJvjX04FARBX24JpiD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door antwerpenmike op 06-11-2023 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

antwerpenmike schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:16:

Moet zeggen dat de lak wel echt wat te wensen over laat hoor… motorkap zal vol krasjes en lijmresten en op andere plekken ook. Van binnen alles prima en zag ook niet echt constructie foutjes ofzo of grote gaps.

Morgen de tint folie erop. Voor foto heb ik de brightness vd camera zo afgesteld dat ie accuraat de kleur grijs weergeeft. Het is namelijk echt een donkere kleur![Afbeelding]
Hebben ze uiteindelijk alles weg kunnen krijgen? en graag een foto zodra de ruiten getint zijn! :)

Daarnaast ben ik benieuwd of hij in daglicht ook nog steeds zo donker is. Dat viel me bij een testrit ook op. Viel wat tegen. Het is wel heel erg ''stealth'' idd. Ik twijfelde nog omdat ik hem in een regenbui bij slecht daglicht gezien heb.

Veel plezier ermee!

[ Voor 10% gewijzigd door spartacusNLD op 06-11-2023 13:45 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Thomason
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/35qGbLdLFKhbmXSU-q6RDucd-xo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVkppo4g8pM296vYuJhyB0wV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lt6qhg3AX3Gzdc4IGygtO8wY4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k6KfYarHXdYn2uKv7N2WhQ4k.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend ook de M3 opgehaald in Ultra Red, wat een fantastische kleur is het om te zien. Levering in Utrecht, auto was helemaal opgeladen en werd binnengereden en daar kon je hem controleren en meenemen. Auto was keurig schoon en heb na grondig controleren niks kunnen vinden wat het melden waard was.

Auto rijdt ook goed, een stuk volwassener en zachter dan de voorganger. Top wagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
Thomason schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:18:
Vanochtend ook de M3 opgehaald in Ultra Red, wat een fantastische kleur is het om te zien. Levering in Utrecht, auto was helemaal opgeladen en werd binnengereden en daar kon je hem controleren en meenemen. Auto was keurig schoon en heb na grondig controleren niks kunnen vinden wat het melden waard was.

Auto rijdt ook goed, een stuk volwassener en zachter dan de voorganger. Top wagen!
Gefeliciteerd! Ik morgen in Utrecht de M3 in dezelfde kleur met ook witte bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
Ynnoz schreef op maandag 6 november 2023 @ 14:40:
[...]

Gefeliciteerd! Ik morgen in Utrecht de M3 in dezelfde kleur met ook witte bekleding.
Ga je geen spijt van krijgen! Geweldige combinatie om te zien. Veel plezier morgen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mke1982
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-04-2024
Vandaag bevestiging en RN nummer ontvangen.

Verwachte levering : 24 -28 weken (zal vast veranderen komende dagen)

Uitvoering:
Model 3 RWD
Deep Blue metallic
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Trekhaak

Bij Dutchlease, leverstop in december. Hopen dat de auto in november komt, anders januari!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-Engelen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-11-2023

Morgen de tint folie erop. Voor foto heb ik de brightness vd camera zo afgesteld dat ie accuraat de kleur grijs weergeeft. Het is namelijk echt een donkere kleur![Afbeelding]
Nice! Zou je hier wat foto's kunnen delen zodra de achterruiten getint zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antwerpenmike
spartacusNLD schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:41:
[...]

Hebben ze uiteindelijk alles weg kunnen krijgen? en graag een foto zodra de ruiten getint zijn! :)

Daarnaast ben ik benieuwd of hij in daglicht ook nog steeds zo donker is. Dat viel me bij een testrit ook op. Viel wat tegen. Het is wel heel erg ''stealth'' idd. Ik twijfelde nog omdat ik hem in een regenbui bij slecht daglicht gezien heb.

Veel plezier ermee!
Ja hij was na 45 min wachten gewoon netjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antwerpenmike
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smLf1E9IgC-KvpsMAf7cofDS_iA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yDUfiPyv2ptONRhYSylBf7tK.jpg?f=fotoalbum_large

Kapjes eraf halen is niet heel makkelijk maar het word er ook niet heel veel mooier op denk ik !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:00

Ik ga die van mij morgen ophalen 22-sept besteld, maar levering 3x uitgesteld.
Grappig heb dezelfde kleur en alle letters van het kenteken zijn ook hetzelfde :)

Bedankt voor de info, ik ga de lak ook maar extra goed controleren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GijsbertH1995
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-05 13:29
GijsbertH1995 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:29:

Maandag laat ik de zijruiten en de achterruiten tinten. Ik zal daar ook wel even foto van posten, zodat jullie kunnen zien hoe dit staat bij deze kleur.

[Afbeelding]
Vandaag zijruiten en achterruit laten tinten. 80% alles. Van buiten is het nu één geheel met het dak. Heb wat foto’s gemaakt en zou deze, zoals ik had beloofd, delen. Bij deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L0ksfgEuNssifD14n20exKBNp2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8O31Zpi5RsRRsbBdcXwKB2fv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AI5h7EXDAp1i7Qw8Yp44t-xBsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GgLB52pbUP5V5b9cbVKHDMjz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MQGU2wpIxHTEtlINXq3cKGia9Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kz5pQnpprDUH9gQCS8RVFK42.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPkvm160boiXs5BJVZuPeASeO4A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDqloq3vTrGDto7oWdHgcnR8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

antwerpenmike schreef op maandag 6 november 2023 @ 16:06:
[Afbeelding]

Kapjes eraf halen is niet heel makkelijk maar het word er ook niet heel veel mooier op denk ik !
Dit zitten er op wegens de aerodynamica. Heb wel foto's gezien van wagens zonder die plastic delen. Zal eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den11
  • Laatst online: 12-10-2024
[Afbeelding]

Jammer dat het kapjes zijn, wat mij betreft; lekker erop laten... Mooie velg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SileX schreef op donderdag 2 november 2023 @ 19:58:
Vandaag eindelijk een VIN gekregen van mijn MYP uit Berlijn.
Levering tussen 6 - 13 november.

Ophalen zal Tilburg zijn. Voor het eerst in jaaaaren met OV die kant op haha.
Vandaag afspraak sms gekregen - eerste beschikbare optie maar genomen; donderdag, 10u in Tilburg.

MYP here we gooo *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:26
Kreeg net een belletje van Tesla, mijn levering gaat morgen niet door vanwege een “containment hold” op mijn auto. Die mag blijkbaar met die status de weg niet op. Morgen gaan de technici ernaar kijken en dan word ik weer gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
FrameWork. schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:27:
Kreeg net een belletje van Tesla, mijn levering gaat morgen niet door vanwege een “containment hold” op mijn auto. Die mag blijkbaar met die status de weg niet op. Morgen gaan de technici ernaar kijken en dan word ik weer gebeld.
Gaat dit om een Model 3 Highland of Model Y?
Containment hold means they discovered a problem in production, and they are stopping sales on cars that got made and shipped before they caught it. Like a recall but before sales happened. They might know your car has the problem, or it might just be a possibility. They’ll have to inspect and potentially fix every held car - hopefully they already know what the fix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Fidelity schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:19:
[...]

[...]
Een highland. Ik kon de medewerker niet geheel verstaan, ik zie dat er nl. ook zoiets bestaat als “containment fault”. Mogelijk dat dat bedoeld werd :-)

Edit: In de Tesla app zie ik nu een andere VIN staan.

[ Voor 7% gewijzigd door FrameWork. op 06-11-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Fidelity schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:19:
[...]

[...]
Als dit waar is.. * koopt Tesla short aandelen * :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V burgerking
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-09-2024
Hier weer een nieuwe leverdatum te zien met VIN. LR wit zwart + trekhaak.

Was eerst 21 nov - 5 dec (met VIN)
Toen 15 jan - 15mrt (zonder VIN)

Tesla gaf aan dat datum naar 2024 was gezet door LeasePlan. Bij LeasePlan wisten ze van niets en is er nogmaals doorgegeven z.s.m. te leveren.

Datum is nu 14 nov - 28 Nov, met VIN. Weet niet of dit dezelfde VIN is als eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
V burgerking schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:28:
Hier weer een nieuwe leverdatum te zien met VIN. LR wit zwart + trekhaak.

Was eerst 21 nov - 5 dec (met VIN)
Toen 15 jan - 15mrt (zonder VIN)

Tesla gaf aan dat datum naar 2024 was gezet door LeasePlan. Bij LeasePlan wisten ze van niets en is er nogmaals doorgegeven z.s.m. te leveren.

Datum is nu 14 nov - 28 Nov, met VIN. Weet niet of dit dezelfde VIN is als eerder.
Vandaag ook met Tesla gebeld, kreeg meer het idee dat het vanuit Tesla komt dan vanuit de LM. Nog geen zicht wanneer de eerste Highlands met trekhaak arriveren. Achteraf monteren is een optie wel tegen extra kosten €1500,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

[Afbeelding]

Dit zijn de velgen zonder kapjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtbfrruqD2QoIHGlvdejYBVW508=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FzY7G1BVABNxjLrE86impVBE.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:37
ik heb ook een M3 besteld. :-)
Een blauwe standaard LR met het plan hier later de trekhaak op te laten zetten.
En nu wachten.... en de boten in gaten houden.

Nu las ik eerst dat hij op de Glovis Champion zou kunnen staan maar nu zie ik dat deze toch niet naar Zeebrugge gaat maar naar Barcelona.

Andere mogelijkheid is de Hoegh Trigger maar ik kan bij Hoegh mijn VIN niet vin-den. :-(

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Stetho schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:13:
ik heb ook een M3 besteld. :-)
Een blauwe standaard LR met het plan hier later de trekhaak op te laten zetten.
En nu wachten.... en de boten in gaten houden.

Nu las ik eerst dat hij op de Glovis Champion zou kunnen staan maar nu zie ik dat deze toch niet naar Zeebrugge gaat maar naar Barcelona.

Andere mogelijkheid is de Hoegh Trigger maar ik kan bij Hoegh mijn VIN niet vin-den. :-(
Wat is je opgegeven lever tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
spartacusNLD schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:38:
[...]

Wat is je opgegeven lever tijd?
Ohja,
ik heb in de app 21 november - 5 december staan.

I'm a bit .... confused. I find the Rails framework sexy. Is that wrong? Am I dirty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Stetho schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:42:
[...]

Ohja,
ik heb in de app 21 november - 5 december staan.
Zou ik denken HOEGH TRIGGER of GLOVIS CHALLENGE.

Dit X (Twitter) profiel houd ook alle schepen in de gaten. Kan je ook nog even doorspitten: https://twitter.com/mortenlund89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stetho
spartacusNLD schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:43:
[...]

Zou ik denken HOEGH TRIGGER of GLOVIS CHALLENGE.

Dit X (Twitter) profiel houd ook alle schepen in de gaten. Kan je ook nog even doorspitten: https://twitter.com/mortenlund89
Thx.

Ik dacht aan de Glovis Champion eerder omdat de VIN niet bij Hoegh gevonden wordt.
Maar ik zie in de https://bit.ly/TeslaCarriers GoogleSheet bij de Champion èn de Challenge de eindbestemming Barcelona staan.
Klopt dat niet of is dat een tussenstop voor Zeebrugge?
Ik neem aan dat de auto's niet met de oplegger naar Nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
StarboardIsonic schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:44:
Achteraf monteren is een optie wel tegen extra kosten €1500,-
Nee hoor, is kosteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:33
Voor de Belgische vrienden deze morgen een lading Tesla’s (model 3 Highland) op de E313 richting Hasselt zien passeren

[ Voor 8% gewijzigd door zwasie op 07-11-2023 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travian
Hij is binnen de model 3 highland solid black. Wat een fantastische wagen.

Soms bij hogere snelheid 120+ een kleine trilling zo lijkt. Is dit een bekend iets bij Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TM3HL
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-11-2023
Gisteren in Tilburg mijn M3 opgehaald. Helemaal blij mee, nog een hoop te ontdekken maar wat een geweldige auto.

Auto was bij ophalen 100% maar kan zijn omdat mijn afspraak om 15.00 was en hij wellicht al hele dag aan de paal stond binnen. Heb wel de 150 snellaadkm's ontvangen van Tesla dus dat is mooi meegenomen.

Verder gaat het heel soepel, genoeg mogelijkheid tot vragen etc.

Heb gelijk afgestemd hoe ik de trekhaak er op kon laten zetten. Het is simpel weg een belletje of via de app een service afspraak inplannen en dit wordt geregeld. Dus geen spijt van mijn wijziging in configuratie zodat ik nu mijn auto al kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
Travian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:47:

Soms bij hogere snelheid 120+ een kleine trilling zo lijkt. Is dit een bekend iets bij Tesla?
Dat komt mogelijk door platte banden van het transport. Zou na 20 uur rijden beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
TM3HL schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:04:
Gisteren in Tilburg mijn M3 opgehaald. Helemaal blij mee, nog een hoop te ontdekken maar wat een geweldige auto.

Auto was bij ophalen 100% maar kan zijn omdat mijn afspraak om 15.00 was en hij wellicht al hele dag aan de paal stond binnen. Heb wel de 150 snellaadkm's ontvangen van Tesla dus dat is mooi meegenomen.

Verder gaat het heel soepel, genoeg mogelijkheid tot vragen etc.

Heb gelijk afgestemd hoe ik de trekhaak er op kon laten zetten. Het is simpel weg een belletje of via de app een service afspraak inplannen en dit wordt geregeld. Dus geen spijt van mijn wijziging in configuratie zodat ik nu mijn auto al kan rijden.
Was er al zicht op wanneer de trekhaak kon worden gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16-09 00:14
Het inleveren van de huidige leaseauto ging wat sneller dan verwacht, dus kom waarschijnlijk al om 10:30 in Tilburg aan ipv om 11:30. Dus hopelijk staat de auto al klaar dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:35
Simone96 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:36:
Het inleveren van de huidige leaseauto ging wat sneller dan verwacht, dus kom waarschijnlijk al om 10:30 in Tilburg aan ipv om 11:30. Dus hopelijk staat de auto al klaar dan.
Ik was bij afhalen 3 uur te vroeg(!) omdat dat mijn enige moment was waarop ik een lift kon krijgen naar Tilburg. Stond toen al met 80% lading klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
Travian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 07:47:

Yes dit heb ik ook, maar merk dat het al minder aan het worden is na ongeveer 250 km. Lijkt te komen omdat de auto ruim n maand stilgestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
Simone96 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 09:36:
Bij mij moesten ze de platen er alleen nog opklikken, de rest was hij al opgeladen en klaar om geleverd te worden. Was ook te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
Nieuwe update voor mijn highland (RWD, Pearl White, zwart interieur, 18” Photon): ik krijg een andere auto toegewezen en kan deze toch vandaag nog ophalen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Simone96
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDbz2HYAk6nN8NmywcuWoHwd5YY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cPmJuyGWstV6kHIqxYygvT8T.jpg?f=fotoalbum_large

Auto had nog geen kentekenplaten dus die hebben ze er nog snel opgezet. Hij is 100% opgeladen dus dat is fijn. Hij was helaas best wel vies, veel stof, vlekken en lijmresten dus ze hebben hem nu naar achteren meegenomen om hem nog even te poetsen.

Blijkbaar zat er ook nog een diepe kras ergens die ik zelf nog niet eens gezien had dus die zijn ze nu ook nog even weg aan het polijsten

[ Voor 10% gewijzigd door Simone96 op 07-11-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brintabrinta
  • Laatst online: 12-11-2023
MY AWD levering voorzien in Brugge op 08/11 maar wegens problemen met het transport in Zeebrugge verplaatst naar een nog nader te bepalen tijdstip. Vermoedelijk (hopelijk) ergens in de week van 13 november.

Iemand een soortgelijke verplaatsing? Al verdere info ontvangen van Tesla?

APP geeft nog altijd levering aan op 08/11 vermoedelijk zal dat aangepast worden als de nieuwe datum bekend is.

Update... datum zojuist aangepast naar 10/11 in de app. Nog niet bevestigd met een medewerker.

[ Voor 26% gewijzigd door brintabrinta op 07-11-2023 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:49
Simone96 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:06:
[Afbeelding]

Auto had nog geen kentekenplaten dus die hebben ze er nog snel opgezet. Hij is 100% opgeladen dus dat is fijn. Hij was helaas best wel vies, veel stof, vlekken en lijmresten dus ze hebben hem nu naar achteren meegenomen om hem nog even te poetsen.

Blijkbaar zat er ook nog een diepe kras ergens die ik zelf nog niet eens gezien had dus die zijn ze nu ook nog even weg aan het polijsten
Laat je nummerplaat aan de voorkant ook even recht zetten, lijkt scheef te zitten, was bij mij ook het geval :-)

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Dus de navigatie stond nog in China en de tijd op 19:30. Dat zou vanzelf goed gezet worden als ik weg reed bij Tesla zeiden ze, maar dat gebeurde niet. Rondje over het industrieterrein gereden en veranderde niks. Tesla gebeld maar die wisten het ook niet. Terug naar Tesla gereden en nu hebben ze hem weer naar binnen gereden, zodat een update die er was sneller kon downloaden en dat zou het hopelijk moeten fixen. Maar ze hadden dit nog nooit gehoord blijkbaar, dus ik ben wel de pechvogel vandaag…

Reset door knoppen op het stuur in te houden hielp ook niet.

Visualisatie van andere weggebruikers op werkte trouwens ook niet, maar weet niet of dat is doordat hij nog moet kalibreren

[ Voor 10% gewijzigd door Simone96 op 07-11-2023 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Utrecht heeft vandaag een M3 zwart wit dag zo te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LazozVbfUDyHytNokxULAm7DZJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cesKKrrA1p7gaPZ85eZIBfJa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TM3HL
Simone96 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:57:
Dus de navigatie stond nog in China en de tijd op 19:30. Dat zou vanzelf goed gezet worden als ik weg reed bij Tesla zeiden ze, maar dat gebeurde niet. Rondje over het industrieterrein gereden en veranderde niks. Tesla gebeld maar die wisten het ook niet. Terug naar Tesla gereden en nu hebben ze hem weer naar binnen gereden, zodat een update die er was sneller kon downloaden en dat zou het hopelijk moeten fixen. Maar ze hadden dit nog nooit gehoord blijkbaar, dus ik ben wel de pechvogel vandaag…

Visualisatie van andere weggebruikers op werkte trouwens ook niet, maar weet niet of dat is doordat hij nog moet kalibreren
Dat laatste is inderdaad kaliberen. Ik reed weg bij Tesla Tilburg en ter hoogte van oprit snelweg richting Breda was kalibreren voltooit en kon ik gebruik maken van ACC en zag ik ook de mede weggebruikers in beeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08 13:18
paulzurrr schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:31:
Bestelling voor MY RWD Quicksilver gemaakt!

26 Oktober bestelling gedaan via LM
26 Oktober meteen RN nummer gekregen
26 Oktober verwachte levering: 2-3 weken
28 Oktober verwachte levering: 18 November - 25 December

Nog geen VIN gekregen.

Specifieke uitvoering:
Model Y Achterwielaandrijving
Lakkleur Quicksilver
19" Gemini-velgen
Volledig zwart premium interieur
7 November verwachte levering: 11 November - 18 November
7 November VIN gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Simone96 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:57:

Ik was ook in Tilburg vanmorgen, en mij bij het hetzelfde, al staat mij locatie vast in Tilburg, ik heb het laten noteren en ben toch maar naar huis gereden omdat mijn tijd (en geduld) op was. Moest 25km naar huis en hij is nog niet gekalibreerd nu.

Bij mij werken overigens alle camera's ook niet, ze dachten dat het kwam door een half afgemaakte update. Maar na die update bleef het.

[ Voor 6% gewijzigd door SiErRa op 07-11-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
When calibration is complete, Autopilot features are available for use. Calibration typically completes after driving 20-25 miles (32-40 km), but the distance varies depending on road and environmental conditions. For example, calibration completes quicker when driving on a straight road with multiple lanes (such as a controlled-access highway

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
SiErRa schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ik was ook in Tilburg vanmorgen, en mij bij het hetzelfde, al staat mij locatie vast in Tilburg, ik heb het laten noteren en ben toch maar naar huis gereden omdat mijn tijd (en geduld) op was. Moest 25km naar huis en hij is nog niet gekalibreerd nu.
Ze zijn bij mij momenteel nog steeds aan het kijken naar het issue met twee engineers. Gedeeltelijk komt het doordat hij nog iets van containment hold had in China of zo iets dergelijke. Ze hebben daarna nog een nieuwe update gepushed maar dat was ook al een half uur geleden en zie in de app dat hij nog steeds als locatie Shanghai aangeeft.

Wellicht dat uiteindelijk een stuk ermee rijden toch de oplossing is maar wilde het wel laten checken want moet nog 1,5 uur naar huis rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik denk dat ik een van de weinige ben die dit topic even heeft doorgekeken om te kijken hoe ik een nieuwe Tesla zo laat mogelijk geleverd kan krijgen... :+
Rij nu al een Model 3 met 8% tot 45k en die is in maart verplicht aan vervanging toe volgens de baas, erg jammer want van de totale 9,5% bijtelling naar zo'n 19% bijtelling gaan is best een maandbedrag waar je iets leuk van kan doen. Daarom zou ik zo lang mogelijk in deze 8% willen blijven rijden, maar Tesla is zo verdomd snel met leveren ;(
Er is een bijzondere situatie met m'n werkgever waardoor leverrestricties heel veel problemen kunnen veroorzaken, maar ik denk dat ik midden december de bestelling bij de leasemaatschappij laat doen, dan lijkt het me dat er niet opeens nog een lading Highlands op 30 december binnenkomt en z.s.m. geleverd moet worden zoals in 2019 :P
Zou er in december nog een incentive zijn die het voor leaserijders ook aantrekkelijk maakt om te bestellen? Eerst was er die 2 maanden gratis FSD, x km gratis Superchargen heb ik niks aan want dat is al via de baas all-inclusive.

Voordeel is wel, van de 2019/2020-versie Standard Range Plus naar een Highland Long Range. 5,6s naar 4,4s stoplichtsprint en WLTP van 404km naar 678km met 18" velgen of 629km op 19" :o :9~
Elektrische kofferklep, betere geluidsisolatie, warmtepomp, geventileerde stoelen... Zou bijna de stalks niet missen ;w

[ Voor 27% gewijzigd door MacorgaZ op 07-11-2023 14:40 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Simone96 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:15:
[...]

Ze zijn bij mij momenteel nog steeds aan het kijken naar het issue met twee engineers. Gedeeltelijk komt het doordat hij nog iets van containment hold had in China of zo iets dergelijke. Ze hebben daarna nog een nieuwe update gepushed maar dat was ook al een half uur geleden en zie in de app dat hij nog steeds als locatie Shanghai aangeeft.

Wellicht dat uiteindelijk een stuk ermee rijden toch de oplossing is maar wilde het wel laten checken want moet nog 1,5 uur naar huis rijden.
Deden de camera's het bij jou wel? (achteruit en links/rechts bij knipperlicht?)
Ben in ieder geval niet de enige met dit issue, al lijkt het spontaan op te kunnen lossen (https://teslamotorsclub.c...-highland-problem.315247/)

Update: Ook bij mij is het opgelost, zojuist nog een stukje gereden nadat ie een uurtje aan de lader thuis had gehangen en opeens werkt zowel de GPS als de camera's. Vision is nog aan het calibreren, maar ik zie al wel wat lijntjes op de weg en rond de auto.

[ Voor 23% gewijzigd door SiErRa op 07-11-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginzz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:49
spartacusNLD schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:57:
Utrecht heeft vandaag een M3 zwart wit dag zo te zien:

[Afbeelding]
Ik mag in Utrecht morgenochtend m’n M3 AWD /LR met 19 inch ophalen, dus we zullen zien 😁.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
MacorgaZ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:35:
Ik denk dat ik een van de weinige ben die dit topic even heeft doorgekeken om te kijken hoe ik een nieuwe Tesla zo laat mogelijk geleverd kan krijgen... :+
Rij nu al een Model 3 met 8% tot 45k en die is in maart verplicht aan vervanging toe volgens de baas, erg jammer want van de totale 9,5% bijtelling naar zo'n 19% bijtelling gaan is best een maandbedrag waar je iets leuk van kan doen. Daarom zou ik zo lang mogelijk in deze 8% willen blijven rijden, maar Tesla is zo verdomd snel met leveren ;(
Er is een bijzondere situatie met m'n werkgever waardoor leverrestricties heel veel problemen kunnen veroorzaken, maar ik denk dat ik midden december de bestelling bij de leasemaatschappij laat doen, dan lijkt het me dat er niet opeens nog een lading Highlands op 30 december binnenkomt en z.s.m. geleverd moet worden zoals in 2019 :P
Zou er in december nog een incentive zijn die het voor leaserijders ook aantrekkelijk maakt om te bestellen? Eerst was er die 2 maanden gratis FSD, x km gratis Superchargen heb ik niks aan want dat is al via de baas all-inclusive.

Voordeel is wel, van de 2019/2020-versie Standard Range Plus naar een Highland Long Range. 5,6s naar 4,4s stoplichtsprint en WLTP van 404km naar 678km met 18" velgen of 629km op 19" :o :9~
Elektrische kofferklep, betere geluidsisolatie, warmtepomp, geventileerde stoelen... Zou bijna de stalks niet missen ;w
Gewoon eentje met trekhaak bestellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brintabrinta
MacorgaZ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:35:
Mijn Tesla werd door mijn leasefirma besteld begin juni met aflevermogelijkheid van 05/11. Dit werd volledig correct gepland door Tesla. De auto zou gisteren zijn geleverd in Zeebrugge met morgen als afleverlogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brintabrinta
brintabrinta schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:11:
MY AWD levering voorzien in Brugge op 08/11 maar wegens problemen met het transport in Zeebrugge verplaatst naar een nog nader te bepalen tijdstip. Vermoedelijk (hopelijk) ergens in de week van 13 november.

Iemand een soortgelijke verplaatsing? Al verdere info ontvangen van Tesla?

APP geeft nog altijd levering aan op 08/11 vermoedelijk zal dat aangepast worden als de nieuwe datum bekend is.

Update... datum zojuist aangepast naar 10/11 in de app. Nog niet bevestigd met een medewerker.
Zojuist gebeld door Tesla. De auto staat nog in Berlijn. ETA +10 dagen vermoedelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
SiErRa schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:43:
[...]

Deden de camera's het bij jou wel? (achteruit en links/rechts bij knipperlicht?)
Ben in ieder geval niet de enige met dit issue, al lijkt het spontaan op te kunnen lossen (https://teslamotorsclub.c...-highland-problem.315247/)

Update: Ook bij mij is het opgelost, zojuist nog een stukje gereden nadat ie een uurtje aan de lader thuis had gehangen en opeens werkt zowel de GPS als de camera's. Vision is nog aan het calibreren, maar ik zie al wel wat lijntjes op de weg en rond de auto.
Camera's deden het ja.
Ben nu net thuis, maar ze hebben me naar huis gestuurd met een leenauto. Ze kregen het issue niet gefixed, dus mocht hem niet meenemen.
Dus ja eerste indruk is slecht. Hopen dat ze het snel opgelost hebben en dan kan ik waarschijnlijk weer op en naar naar Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
bustertje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:00:
[...]

Gewoon eentje met trekhaak bestellen ;)
Haha, goeie tip. Komt helaas dan wel in de bijtelling en die wil ik juist besparen.
brintabrinta schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:35:
[...]

Mijn Tesla werd door mijn leasefirma besteld begin juni met aflevermogelijkheid van 05/11. Dit werd volledig correct gepland door Tesla. De auto zou gisteren zijn geleverd in Zeebrugge met morgen als afleverlogelijkheid.
Hmm, ik lees juist veel dat Tesla niks met leverrestricties doet, maar die datum als orderdatum gaat zien. Als ze dan bij mij in maart pas gaan kijken "Hebben we nog een Highland in precies die config staan? Nee? Oei, dan wordt het ergens in Q2". Dat het bij jou wel is goed gegaan (naast de vertraging) is ideaal.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarossa
  • Laatst online: 22-07-2024
MacorgaZ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:44:
[...]

Haha, goeie tip. Komt helaas dan wel in de bijtelling en die wil ik juist besparen.

[...]

Hmm, ik lees juist veel dat Tesla niks met leverrestricties doet, maar die datum als orderdatum gaat zien. Als ze dan bij mij in maart pas gaan kijken "Hebben we nog een Highland in precies die config staan? Nee? Oei, dan wordt het ergens in Q2". Dat het bij jou wel is goed gegaan (naast de vertraging) is ideaal.
Op de door de leasemaatschappij aangegeven leverdatum gaat Tesla pas kijken of de bestelde auto op voorraad en beschikbaar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• antwerpenmike
Zoals beloofd foto’s vd stealth grey met tint! Prachtig! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5JdT84PTRCWpQ47M2MiPLGD838U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7GaMYEZ2Rds5U4ebycahPaaX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hadGX8Jz0vOPCxH4b27wzmWD85U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QkTux2RArVDUEMy5DidWtCha.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH1_RYMvZ5ZzJhJ4XJP1OI_iXIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdMmbNfzV9NkYgdvlH3z8FPC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-EF1B07Pq7fqnJXWCTcTv23qi0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S2XTzI0hrB8NIgEeU7XW5Zru.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Gp1ERh8YIe8HKJx3-unZqcc0NU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROFv0PBSfCXta57puCFrPm9D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfCTWyUGRDz3ZUAkCOrL7I3L1fs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyZrxvuKoX27Bus6E0MnPpKr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
Heb je de voorruiten ook een voorzien van een tint of lijkt dat zo omdat het wat donkerder is? Echt heel vet! Waar heb je dit laten doen en wat kostte dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antwerpenmike
Thomason schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:58:
[...]

Heb je de voorruiten ook een voorzien van een tint of lijkt dat zo omdat het wat donkerder is? Echt heel vet! Waar heb je dit laten doen en wat kostte dat?
Dat lijkt, ik vind de voorruiten weinig meerwaarde hebben. Ik heb ook een e63 privé en dat is echt mijn liefhebbers auto en daar heb ik het wel gedaan, kost vaak ongeveer 100euro extra maar als je binnen de grens van de wet blijft zal je echt goed moeten kijken om het te zien. Dus voor deze auto als dagelijks vervoer dacht ik laat maar zitten. Dit kost ongeveer 460 euro, er zijn vast plekken waar het goedkoper kan bij een beunhaasje maar gezien ik het graag heel netjes en via de lease maatschappij heb gedaan ben ik op advies van tesla naar een erkend bedrijf geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antwerpenmike
Thomason schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:58:
[...]

Heb ook met opzet een zwart interieur gepakt omdat dan alles wat donkerder kijkt in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnjjmmkk
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
Vandaag kreeg ik te horen dat de levering van mijn zwarte Model 3 met een week is verzet ivm 'transportschade', het gaat om een kras in de bumper. Tesla gaf aan dat de auto hierom naar de 'body shop' moet om de schade te herstellen.
Nu komen de volgende vragen naar boven;
Heeft iemand enig idee of dit betekent dat ze de bumper opnieuw (met de hand) zullen spuiten? Kan me namelijk niet voorstellen dat de auto enkel voor polijstwerk naar de body shop moet. Zal de kwaliteit van het spuitwerk slechter of juist beter zijn?
Stel dat ik kleur- of kwaliteitsverschil ga zien in de lak, is dat reden om de auto dan niet aan te nemen?

Ik heb zelf slechte ervaringen met gespoten bumpers; kleurverschil/ lak die zelfs loslaat. Toen ging het om tweedehandse auto's maar vind het nu toch wel een raar idee om met een nieuwe auto weg te rijden terwijl de bumper al een keer gespoten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
nnjjmmkk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:23:
Vandaag kreeg ik te horen dat de levering van mijn zwarte Model 3 met een week is verzet ivm 'transportschade', het gaat om een kras in de bumper. Tesla gaf aan dat de auto hierom naar de 'body shop' moet om de schade te herstellen.
Nu komen de volgende vragen naar boven;
Heeft iemand enig idee of dit betekent dat ze de bumper opnieuw (met de hand) zullen spuiten? Kan me namelijk niet voorstellen dat de auto enkel voor polijstwerk naar de body shop moet. Zal de kwaliteit van het spuitwerk slechter of juist beter zijn?
Stel dat ik kleur- of kwaliteitsverschil ga zien in de lak, is dat reden om de auto dan niet aan te nemen?
Erg merkwaardig dat hij voor levering al gespoten moet worden. Als het om een leaseauto zou ik hem aannemen als het niet zichtbaar is. Als het om een privé auto gaat zou ik kritischer zijn en hem miss laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travian
Ben nu aan het laden en zie in mn app dat het bizar traag gaat. Het betreft een publieke laadpaal in een nieuwe parkeergarage. Is 13a = 13 ampere? Is maar 18 kmpu? Kan ik ergens instellen dat die volle kracht gaat laden of is dit simpelweg het maximale dat zo’n paal aankan? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsUcEhQzhGVvvOj93mDLSnsFS3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mkBjVnlDe3mLJDKNUGHeHFte.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ynnoz
Vandaag mijn rode M3 Highland afgeleverd gekregen in Utrecht. Alles volgens de planning en de auto was 100% opgeladen. Auto zelf was perfect.

In Utrecht werden er vandaag 14 M3's afgeleverd en morgen staan er meer dan 30 te wachten op hun nieuwe eigenaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_UaYRr1UpWGS_-36mEiDmqlIH4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4Y1dAxBCrM2EQSp1N8BJKLr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
antwerpenmike schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:29:
[...]

Dat lijkt, ik vind de voorruiten weinig meerwaarde hebben. Ik heb ook een e63 privé en dat is echt mijn liefhebbers auto en daar heb ik het wel gedaan, kost vaak ongeveer 100euro extra maar als je binnen de grens van de wet blijft zal je echt goed moeten kijken om het te zien. Dus voor deze auto als dagelijks vervoer dacht ik laat maar zitten. Dit kost ongeveer 460 euro, er zijn vast plekken waar het goedkoper kan bij een beunhaasje maar gezien ik het graag heel netjes en via de lease maatschappij heb gedaan ben ik op advies van tesla naar een erkend bedrijf geweest.
Hoe heb je dit precies via de leasemaatschappij laten doen? Gaat het om zakelijke lease cq. betaalt de werkgever uiteindelijk je getinte ruiten? Of betaal je het zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnjjmmkk
buzzert_nl schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:41:
[...]

Erg merkwaardig dat hij voor levering al gespoten moet worden. Als het om een leaseauto zou ik hem aannemen als het niet zichtbaar is. Als het om een privé auto gaat zou ik kritischer zijn en hem miss laten staan.
Het gaat om een privé auto. Wat mij vooral laat twijfelen is het feit dat een Google search naar ‘Tesla body shop’ wijst op lijst met autoschadeherstel bedrijven, simpel gezegd koop ik dus een schade auto maar wel voor de nieuwprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 20:53
nnjjmmkk schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:44:
[...]

Het gaat om een privé auto. Wat mij vooral laat twijfelen is het feit dat een Google search naar ‘Tesla body shop’ wijst op lijst met autoschadeherstel bedrijven, simpel gezegd koop ik dus een schade auto maar wel voor de nieuwprijs
De mijne had transportschade op de deur, daar hebben ze een nieuwe deur in gezet ipv spuiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnjjmmkk
EvolutionX schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:46:
[...]

De mijne had transportschade op de deur, daar hebben ze een nieuwe deur in gezet ipv spuiten
Heb je dat toevallig ook gecontroleerd met een lakdiktemeter? Of een factuur voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Travian schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 20:35:
Ben nu aan het laden en zie in mn app dat het bizar traag gaat. Het betreft een publieke laadpaal in een nieuwe parkeergarage. Is 13a = 13 ampere? Is maar 18 kmpu? Kan ik ergens instellen dat die volle kracht gaat laden of is dit simpelweg het maximale dat zo’n paal aankan?
Ja, 16 ampere is dan maximaal, blijkbaar is deze iets beperkt, maar dit is 1fase dus effectief de snelheid wat een granny charger op een gewoon stopcontact doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maiker3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-05-2024
Ben nu aan het laden en zie in mn app dat het bizar traag gaat. Het betreft een publieke laadpaal in een nieuwe parkeergarage. Is 13a = 13 ampere? Is maar 18 kmpu? Kan ik ergens instellen dat die volle kracht gaat laden of is dit simpelweg het maximale dat zo’n paal aankan? [Afbeelding]
Verwacht een slechte paal.
De meeste halen minimaal 16A wat zich vertaald naar ongeveer 70 km/ph aan range.
daarnaast loopt de snelheid vaak nog op na een paar minuten omdat de accu nog niet warm genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ben nu aan het laden en zie in mn app dat het bizar traag gaat. Het betreft een publieke laadpaal in een nieuwe parkeergarage. Is 13a = 13 ampere? Is maar 18 kmpu? Kan ik ergens instellen dat die volle kracht gaat laden of is dit simpelweg het maximale dat zo’n paal aankan? [Afbeelding]
Staat ook geen (3) achter, dus eenfase. En wat de rest zegt, je bent hier nu eenfase met 13A aan het laden. Dat is gewoon langzaam.
Als je de batterij op % zet dan zie je ook met hoeveel kW hij aan het laden is. Dat zal 3 kW zijn.
En hoger kan blijkbaar niet, 13/13A betekent dat hij met 13A aan het laden is en het maximum 13A is.

Hoe staat de paal in de apps geregistreerd? Als 11 kW? Dan is die stuk.
Of er is iets met je laadkabel of je auto natuurlijk, maar ik neem aan dat je op andere plekken wel sneller kunt laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Maasluip op 08-11-2023 09:01 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antwerpenmike
Jerry- schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:29:
[...]

Hoe heb je dit precies via de leasemaatschappij laten doen? Gaat het om zakelijke lease cq. betaalt de werkgever uiteindelijk je getinte ruiten? Of betaal je het zelf?
Werkgever. Als accessoire toegevoegd in de calculator en toen de offerte naar de lease maatschappij doorgezet. En kunde factuur ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:04

djbarney

XBL: DeejayBarney

na een hoop heen en weer met de leasemaatschappij na het cancellen van mijn in maart bestelde model 3 long range rwd, is maandag dan eindelijk een model 3 rwd highland besteld, in ultrared met 18'' photon en het zwart/witte interieur. Eerste indicatie in de tesla app maandag was 8 tot 12 weken levertijd, maar die is vandaag al veranderd naar 2 tot 6 weken. nog geen Vin te zien, maar die zal vanzelf wel opduiken. Interessant is dat het RN nummer van de order uit maart dit jaar niet is veranderd, maar de visuals in de app wel netjes zijn bijgewerkt afgelopen maandag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TM3HL
Een geweldige auto die M3 Highland, echter op dag 3 mijn eerste service afspraak al gepland haha...

Stap vanochtend de auto in naar werk een een ratelend geluid midden/rechtsvoor. Dacht gelijk aan de AC, want het klinkt alsof je een pokemonkaart tussen je spaken plakt ;) Een tikkend geluid bij de ventilator in ieder geval.

Als ik AC uitzet is het ook weg, en als je die weer aanvinkt voel je het opkomen en hoor je het tikken versnellen tot weer een vast ritme.

Via de app een aanvraag gepland en kan maandag 13 november terecht. Ben benieuwd of ze het snel kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18-09 06:38
TM3HL schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:22:
Een geweldige auto die M3 Highland, echter op dag 3 mijn eerste service afspraak al gepland haha...

Stap vanochtend de auto in naar werk een een ratelend geluid midden/rechtsvoor. Dacht gelijk aan de AC, want het klinkt alsof je een pokemonkaart tussen je spaken plakt ;) Een tikkend geluid bij de ventilator in ieder geval.

Als ik AC uitzet is het ook weg, en als je die weer aanvinkt voel je het opkomen en hoor je het tikken versnellen tot weer een vast ritme.

Via de app een aanvraag gepland en kan maandag 13 november terecht. Ben benieuwd of ze het snel kunnen fixen.
https://www.tesla.com/own...0van%20airco%2Dcompressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-01 16:04
antwerpenmike schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:58:
[...]

Werkgever. Als accessoire toegevoegd in de calculator en toen de offerte naar de lease maatschappij doorgezet. En kunde factuur ook.
Nice, goede tip. Dan ga ik dat ook doen. Had je de velgen ook niet als accessoire kunnen toevoegen? Soms wordt dat ook gezien als accessoire namelijk.
Pagina: 1 ... 451 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.