Eerst een SMS met het kenteken gekregen en daarna al vrij snel een SMS voor een afspraak voor de levering in Tilburg. In de app kan je het niet zien in ieder geval. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er aankomende week nog plek is.Thermometer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:17:
[...]
Nog geen idee eigenlijk, de start knop werkt bij mij nog niet om een afspraak te maken, zie wel de VIN onder 'Details van het voertuig'. Of waar kon jij dat zien?
Vandaag per SMS ook het kenteken ontvangen (ophalen op 9/11).
Ben benieuwd of ik al een highland ‘in het wild’ zie voordat ie em zelf mag ophalen. Ik gok van wel.
Ben benieuwd of ik al een highland ‘in het wild’ zie voordat ie em zelf mag ophalen. Ik gok van wel.
had gister sms om afspraak te maken, vandaag kenteken.blep schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:21:
[...]
Eerst een SMS met het kenteken gekregen en daarna al vrij snel een SMS voor een afspraak voor de levering in Tilburg. In de app kan je het niet zien in ieder geval. Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat er aankomende week nog plek is.
In de app staat alles nog hetzelfde, online op pc wel wijzigingen
Heb je wellicht een paar foto's van de camera's aan de zijkant en bij de voorruit? Ben benieuwd of ze met de nieuwe HW4 camera's worden afgeleverd.blue22 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:18:
Vanochtend mijn nieuwe M3 opgehaald in Tilburg (RWD, Stealth Gray, zwart, 19 inch) bij Tesla in Tilburg. Flink wat witte en zwarte M3's, een enkele rode en grijze. Soepel proces met ophalen, enkel even 10min wachten met het op naam zetten.
• Op de auto zaten nog wel enkele lijmresten van de beschermfolie die erop heeft gezeten, met name op de velgen en de raamomlijstingen. Daarnaast zat er in een van de bakjes in de middenconsole een lichte kras. Dit aangegeven, de auto werd naar achteren gereden en dit werd ter plekke netjes hersteld. De lak was verder heel netjes, ook trof ik geen grote panelgaps.
• De medewerkers gaven ook aan, net als enkelen op dit forum: controleer de auto goed voordat je uitcheckt!
• Mijn auto was 100% opgeladen. In de hal staan ze ook aan of bij een charger. Heb overigens ook 150km gratis supercharger tegoed gekregen van Tesla.
• De auto wordt ook geleverd met luxe kentekenplaten, dat was vroeger niet zo volgens mij.
Er zijn na vandaag zo'n 50-60 M3 Highlands afgeleverd in NL wisten ze me ook te vertellen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Angriebirdie schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:43:
[...]
Gaaf hoor! Heb je zwarte bekleding? Ik ben erg benieuwd naar het materiaal aan de binnenkant van de deuren bij de RWD. In de showroom heb ik in de AWD gezeten en daar is alcantara gebruikt. Wat ik op de website zie en ook heb gehoord, is dat de stof op de deuren bij de RWD hetzelfde is als de stof op het dashboard, klopt dat? Voelt dat nog een beetje premium aan? En heb je wellicht een foto ervan?
:strip_exif()/f/image/r6L1Df1isLzZsTX4XMRnOCiI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zmQabWknmWx81L89zSNVFUWV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5ThTs2CJjxdb2h4n45C1zv0.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren heeft de leasemaatschappij voor mij de Model 3 rwd besteld.
Staat in de app dat die tussen 1 en 8 november geleverd kan worden.
Vandaag ook SMS gehad met kenteken.
In hoeverre kan ik hier van uit gaan? Ik begreep dat ze best bekend staan dat ze afleverdatums uit stellen.
Dit wordt mijn eerste EV. Dus ben zelf ook echt enorm benieuwd. Ik werd ook al netjes gebeld vandaag door de Tesla dealer dat de auto bij de dealer stond en de opties door gesproken of alles klopt.
In hoeverre kan ik hier van uit gaan? Ik begreep dat ze best bekend staan dat ze afleverdatums uit stellen.
Dit wordt mijn eerste EV. Dus ben zelf ook echt enorm benieuwd. Ik werd ook al netjes gebeld vandaag door de Tesla dealer dat de auto bij de dealer stond en de opties door gesproken of alles klopt.
Is helemaal niks mis mee. Prima combi!
Hier kan je zeker vanuit gaan, zeker omdat je het kenteken al hebt en de auto al bij de dealer staat. Ik ben dan zelfs verbaasd dat het nog een aantal dagen duurt. Ik denk dat je een van de weinigen bent waarbij er ZO snel afgeleverd wordt.Mirr0r schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:49:
Gisteren heeft de leasemaatschappij voor mij de Model 3 rwd besteld.
Geen idee waarom het zo snel is. Ben ik er blij mee? ja zeker!Martijntj schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:21:
[...]
Hier kan je zeker vanuit gaan, zeker omdat je het kenteken al hebt en de auto al bij de dealer staat. Ik ben dan zelfs verbaasd dat het nog een aantal dagen duurt. Ik denk dat je een van de weinigen bent waarbij er ZO snel afgeleverd wordt.
Dan kan ik namelijk mijn eigen auto al te koop gaan zetten.
Nu heb ik dan ook echt een kale variant besteld:
Model 3 RWD
pearl white (was ook wat ik het liefst wil, en helemaal mooi dat het de goedkoopste kleur is)
18 inch wielen
Zwarte interieur
Inmiddels ook sms ontvangen met kenteken en meldcode. Is het nog van belang dat je deze doorspeelt naar de leasemaatschappij (alphabet in dit geval) of deelt Tesla deze informatie ook met de LM?
Niet nodig om door te geven, Tesla geeft het door aan LM.TM3HL schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:07:
Inmiddels ook sms ontvangen met kenteken en meldcode. Is het nog van belang dat je deze doorspeelt naar de leasemaatschappij (alphabet in dit geval) of deelt Tesla deze informatie ook met de LM?
Ook ik kreeg vandaag meldcode en kenteken. Ben benieuwd wanneer ik de afspraak kan maken voor ophalen zodat ik het ramen tinten kan plannen dezelfde dag.
stealth grey
19 inch
Zwart interieur
RWD
Besteld eind september/
stealth grey
19 inch
Zwart interieur
RWD
Besteld eind september/
Ik moet morgen mijn definitieve keuze qua kleur doorgeven. Ik twijfel nog erg tussen zwart of stealth grey.. Als ik de oude M3 zou mogen kiezen en ik had de keuze tussen zwart en de oude kleur grijs, dan had ik zwart gekozen. De vernieuwde stealth grey versie vind ik er echter een stuk mooier uitzien. Zijn er hier mensen die dezelfde keuze hebben moeten maken en wellicht wat voors- en tegens hebben?
Ik vind ze nu even mooi, daarom zwart gekozen omdat het goedkoper is. Persoonlijk is zwart voor mij wat tijdlozer, en aangezien ik langer dan 4 jaar met de auto wil doen was dat voor mij ook een overweging. Het soort grijs is voor mijn gevoel iets meer aan trends onderhevig. Om de paar jaar een andere kleur grijs.J-Engelen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:25:
Ik moet morgen mijn definitieve keuze qua kleur doorgeven. Ik twijfel nog erg tussen zwart of stealth grey.. Als ik de oude M3 zou mogen kiezen en ik had de keuze tussen zwart en de oude kleur grijs, dan had ik zwart gekozen. De vernieuwde stealth grey versie vind ik er echter een stuk mooier uitzien. Zijn er hier mensen die dezelfde keuze hebben moeten maken en wellicht wat voors- en tegens hebben?
Beter dan bij mij: exact dezelfde auto besteld bij Tesla 28 september (6 september bij LM) levering tussen 2 januari en 2 maart.Thermometer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:25:
Hier ook nu een update w.b.t. m'n lease Model Y RWD (blauw) bestelling.
Timeline (voor wie er net eentje besteld heeft en ook ongeduldig elke dag de app checkt)
5 oktober: besteld door LM (verwachting okt-nov in de app)
7 oktober: verandering in app naar 12 okt - 28 okt
13 oktober: verandering in app naar 13 okt - 29 okt (dit liep daarna elke dag op met 1 dag totdat het vast bleef staan op 25 okt - 15 november)
20 oktober: LM stuurde door 'verwachte leverdatum: 30 okt'
Vandaag: VIN ontvangen + 'verwachte leverdatum: 25 oktober - 1 november'
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Heb je met of zonder trekhaak? Ik heb precies dezelfde situatie, maar ik heb niet het idee dat de leasemaatschappij het probleem is.winwiz schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:50:
[...]
Beter dan bij mij: exact dezelfde auto besteld bij Tesla 28 september (6 september bij LM) levering tussen 2 januari en 2 maart.LM heeft waarschijnlijk gezegd ehh volgend jaar pas leveren hè
Ik zou nooit zwart pakken vanwege het vele wassen, steenslag en alles wat je erop ziet. Dan altijd grey! Ik had een witte model 3 voor 3 jaar lang en ook als die schoon was , was ie toch vies omdat je in alle kieren, de instap enz vuil zag zitten wat zich opbouwde. hij was nooit echt helemaal schoon.J-Engelen schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:25:
De rode kleur is prachtig!antwerpenmike schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:21:
[...]
Ik zou nooit zwart pakken vanwege het vele wassen, steenslag en alles wat je erop ziet. Dan altijd grey! Ik had een witte model 3 voor 3 jaar lang en ook als die schoon was , was ie toch vies omdat je in alle kieren, de instap enz vuil zag zitten wat zich opbouwde. hij was nooit echt helemaal schoon.
welke ramen worden geblindeerd?antwerpenmike schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:38:
Ook ik kreeg vandaag meldcode en kenteken. Ben benieuwd wanneer ik de afspraak kan maken voor ophalen zodat ik het ramen tinten kan plannen dezelfde dag.
stealth grey
19 inch
Zwart interieur
RWD
Besteld eind september/
Mag ik vragen waar en wat dit kost?
Zonder trekhaakbuzzert_nl schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:16:
[...]
Heb je met of zonder trekhaak? Ik heb precies dezelfde situatie, maar ik heb niet het idee dat de leasemaatschappij het probleem is.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Toevallig met trekhaak? Afgelopen maandag exact de zelfde configuratie besteld (maar dan met trekhaak) nadat mijn M3 LR RWD geannuleerd werd. Leasemaatschappij geeft aan dat als de auto voor 15 nov geleverd kan worden het mag. Anders pas na 1 Jan…antwerpenmike schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:38:
stealth grey
19 inch
Zwart interieur
RWD
Besteld eind september/
Ha! Lijkt me dan niet dat je hem in dec mag ontvangen 😉mauricefoldes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:15:
[...]
Nee, ik ben ook een "leasert" haha 😁
Zojuist ook in de app 25 nov - 21 dec als verwachtte datum.
Iemand die de stuurwiel verwarming kan bevestigen in de rwd. In het boekje staat indien aanwezig. (Vandaar)
Weet je toevallig of het zwarte interieur uitgerust is met de stoelventilatie, of is dit alleen bij het witte interieur?
Kan namelijk vrijwel alleen voorbeelden vinden van het witte interieur icm AWD model.
[ Voor 4% gewijzigd door Datalogic op 25-10-2023 23:28 ]
Deze kan ik bevestigen.Asbes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:41:
Iemand die de stuurwiel verwarming kan bevestigen in de rwd. In het boekje staat indien aanwezig. (Vandaar)
Achterpoetieren en het laatste dakdeel/achterruit … bij Luna tinting in Eindhoven. Prijs moet je even opvragen +\- 450 ofzoAsbes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
welke ramen worden geblindeerd?
Mag ik vragen waar en wat dit kost?
Nee zonder trekhaakPattex schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:34:
[...]
Toevallig met trekhaak? Afgelopen maandag exact de zelfde configuratie besteld (maar dan met trekhaak) nadat mijn M3 LR RWD geannuleerd werd. Leasemaatschappij geeft aan dat als de auto voor 15 nov geleverd kan worden het mag. Anders pas na 1 Jan…
Kan de achterruit op de m3 netjes worden getint? Vraag me dat af vanwege het dak dat geleidelijk overloopt in een tint.antwerpenmike schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:47:
[...]
Achterpoetieren en het laatste dakdeel/achterruit … bij Luna tinting in Eindhoven. Prijs moet je even opvragen +\- 450 ofzo
Ik wil dit zelf straks ook laten doen bij de M3 en had precies dezelfde vraag.Angriebirdie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 06:00:
[...]
Kan de achterruit op de m3 netjes worden getint? Vraag me dat af vanwege het dak dat geleidelijk overloopt in een tint.
Tesland zelf doet standaard tot de bovenste ruitverwarming draad, en voor €60 extra de gehele achterruit.
"Als optie kunt u het achterraam in zijn geheel laten tinten. Standaard wordt het achterste gedeelte getint tot en met de hoogste draad van de verwarming. Van buitenaf ziet u daar niets van. Alleen van binnen uit is de rand enigsinds zichtbaar.
Omdat het achterraam van de Tesla Model 3 bijzonder groot is en doorloopt tot in het dak, is dit raam erg uitdagend en er is ook een extra brede folie nodig."
Ik ga zelf voor de volledige achteruit, omdat ik bang ben dat ik me aan een overgang er in ga irriteren.
Even goed navragen en overleggen bij het bedrijf waar je het wilt laten doen.
Alle refreshed model 3s hebben stoelventilatie. Het maakt niet uit welk model of kleur interieur je kiest.Datalogic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:17:
[...]
Weet je toevallig of het zwarte interieur uitgerust is met de stoelventilatie, of is dit alleen bij het witte interieur?
Kan namelijk vrijwel alleen voorbeelden vinden van het witte interieur icm AWD model.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ja, is aanwezig!Datalogic schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:17:
[...]
Was aan het lezen over Sentry mode, zit er nog steeds een usb van 64Gb in de auto?
Iemand advies over de SSD of Micro Sd voor sentry-mode?
Ben van plan deze aan te schaffen.
Samsung Pro Endurance 256gb micro SD with a USB reader.
SSD zou niet veel zin hebben ivm schrijfsnelheid Tesla?
Ik heb gewoon een simpele 128gb usb stick van amazon gebruikt. Kostte een tientje, werkt naar behorenveldenjp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:27:
[...]
Was aan het lezen over Sentry mode, zit er nog steeds een usb van 64Gb in de auto?
Keep it cool
Nee, ze doen gewoon die hele dakraam dus niet alleen tot de overloop en dan is het gewoon netjes.Angriebirdie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 06:00:
[...]
Kan de achterruit op de m3 netjes worden getint? Vraag me dat af vanwege het dak dat geleidelijk overloopt in een tint.
Mooi! Wellicht staat die zwarte rechts met 19" velgen na het weekend voor me klaar 😀Valentijn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:29:
Ik was vanmorgen bij tesla Utrecht. Daar rolde de eerste highlands (voor aflevering) van de vrachtwagen[Afbeelding]
Ik haal de Highland vanmiddag op in Groningen. Ik ben blijkbaar de 2e persoon die een Highland ontvangt bij deze filiaal. Had eerlijk gezegd verwacht dat Groningen als 1 van de laatsten zou zijn maar valt mee dus.
Bij mij is alleen het achterste stuk gedaan met een stuk overlap. Je ziet een balk aan de binnenkant, maar daar stoor ik me niet aan. van buitenuit onzichtbaar.Angriebirdie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 06:00:
[...]
https://www.carmeltint.com/images/20190507_151255115_iOS.jpg
Je kan hem helemaal doen. Dan heb je geen balk, maar is het dak (standaard al getint) te donker imo
[ Voor 5% gewijzigd door Valentijn op 26-10-2023 10:25 ]
Keep it cool
In Den bosch doen ze het voor 250.antwerpenmike schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 23:47:
[...]
Achterpoetieren en het laatste dakdeel/achterruit … bij Luna tinting in Eindhoven. Prijs moet je even opvragen +\- 450 ofzo
Keep it cool
Heb je hiervan een foto van binnen en buiten toevallig?Valentijn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:24:
[...]
Bij mij is alleen het achterste stuk gedaan met een stuk overlap. Je ziet een balk aan de binnenkant, maar daar stoor ik me niet aan. van buitenuit onzichtbaar.
https://www.carmeltint.com/images/20190507_151255115_iOS.jpg
Je kan hem helemaal doen. Dan heb je geen balk, maar is het dak (standaard al getint) te donker imo
Ik heb zelf alleen de achter portieren + kleine ruitjes laten tinten. Doordat het dan achter donkerder is, is het van buiten ook niet zo'n see through meer.Angriebirdie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 06:00:
[...]
Anders is het inderdaad kiezen tussen, voor mij, twee kwaden: of je ziet een lijn halverwege of de helft van je pano dak is veel donkerder dan origineel (tint op tint) wat de ruimtelijkheid wegneemt.
Zo ziet de helft er bijvoorbeeld uit.
:strip_exif()/f/image/xBKaswU7nwUZzPNmMaDObZdO.jpg?f=fotoalbum_large)
Overlap ziet er hier min of meer hetzelfde uit. Ik heb een solid black M3 met de zwarte lijsten en grepen, ook gelijk 10% tint erop gezet.Maurice- schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:28:
[...]
Ik heb zelf alleen de achter portieren + kleine ruitjes laten tinten. Doordat het dan achter donkerder is, is het van buiten ook niet zo'n see through meer.
Anders is het inderdaad kiezen tussen, voor mij, twee kwaden: of je ziet een lijn halverwege of de helft van je pano dak is veel donkerder dan origineel (tint op tint) wat de ruimtelijkheid wegneemt.
[Afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door Microkid op 08-12-2023 16:27 ]
Keep it cool
Wat is je VIN? misschien zie ik hem vanmiddag staan.Sjagga schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Mooi! Wellicht staat die zwarte rechts met 19" velgen na het weekend voor me klaar 😀
Keep it cool
interesse adresje misschien? dus achterkant en zijruiten achter

19-09 besteld en nadat de lever window een aantal keer is verschoven in de app, zojuist de VIN ontvangen.
Levering tussen 21-11 en 5-12.
M3LR, Stealth Grey, zwart interieur, Photon velgen, geen trekhaak.
Levering tussen 21-11 en 5-12.
M3LR, Stealth Grey, zwart interieur, Photon velgen, geen trekhaak.
Bij mij is de levering weer naar voren gegaan. Van 21 november - 31 december naar 14 november - 28 november.
M3 - LR - Stealth Grey - 18" - zwart interieur - geen trekhaak.
Apart dat mijn leverwindow dichterbij is dan hierboven vermeld (zelfde config), maar ik heb nog geen VIN
.
Apart dat mijn leverwindow dichterbij is dan hierboven vermeld (zelfde config), maar ik heb nog geen VIN
Apart.B85 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:54:
Bij mij is de levering weer naar voren gegaan. Van 21 november - 31 december naar 14 november - 28 november.
Apart dat mijn leverwindow dichterbij is dan hierboven vermeld (zelfde config), maar ik heb nog geen VIN.
Wat is je orderdatum?
Hier 15-09 besteld
Levering van 15 November - 31 December geen VIN
M3 - LR - Stealth Grey - 18" - zwart interieur - Met trekhaak.
Levering van 15 November - 31 December geen VIN
M3 - LR - Stealth Grey - 18" - zwart interieur - Met trekhaak.
Ja zo dacht ik er ook over! Tint op tint vind ik zonde van het panoramisch dak. Een lijn lijkt me ook lelijk.. misschien doe ik eerst zoals jij alleen de zijramen. Kan altijd nog het dak doen. Heb je een foto van buiten gezien? Ziet het er niet gek uit dat alleen het achterraam geen tint heeft? En welk % tint heb je geplaatst bij de portieren achter? Dacht zelf aan 35% lichtdoorlatend.Maurice- schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:28:
[...]
Ik heb zelf alleen de achter portieren + kleine ruitjes laten tinten. Doordat het dan achter donkerder is, is het van buiten ook niet zo'n see through meer.
[Afbeelding]
Zojuist vin toegewezen gekregen.
M3 LR deep blue geen TH en standaard velgen
Levertijd is naar voren gegaan naar 14-28NOV bij huegliners gecheckt en een hit op de VIN.
Staat op de Hueg trigger, ETA 23 nov in zeebrugge.
Levertijd is naar voren gegaan naar 14-28NOV bij huegliners gecheckt en een hit op de VIN.
Hier ook zojuist VIN toegewezen gekregen, LR Pearl White, Zwart Interieur, MET trekhaak! Levering naar 21 nov - 5 dec
Hier ook! zelfde auto, zelfde leveringsdata.apvanderwaal schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:09:
Hier ook zojuist VIN toegewezen gekregen, LR Pearl White, Zwart Interieur, MET trekhaak! Levering naar 21 nov - 5 dec
Besteldatum 26 juli, gewijzigd naar highland versie rond begin oktober.
Zie mijn eerdere post voor een foto van de buitenkantAngriebirdie schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:23:
[...]
Ja zo dacht ik er ook over! Tint op tint vind ik zonde van het panoramisch dak. Een lijn lijkt me ook lelijk.. misschien doe ik eerst zoals jij alleen de zijramen. Kan altijd nog het dak doen. Heb je een foto van buiten gezien? Ziet het er niet gek uit dat alleen het achterraam geen tint heeft? En welk % tint heb je geplaatst bij de portieren achter? Dacht zelf aan 35% lichtdoorlatend.
Keep it cool
Vandaag de levering SMS ontvangen en kon een afspraak maken voor 31 oktoberThermometer schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:25:
Hier ook nu een update w.b.t. m'n lease Model Y RWD (blauw) bestelling.
Timeline (voor wie er net eentje besteld heeft en ook ongeduldig elke dag de app checkt)
5 oktober: besteld door LM (verwachting okt-nov in de app)
7 oktober: verandering in app naar 12 okt - 28 okt
13 oktober: verandering in app naar 13 okt - 29 okt (dit liep daarna elke dag op met 1 dag totdat het vast bleef staan op 25 okt - 15 november)
20 oktober: LM stuurde door 'verwachte leverdatum: 30 okt'
Vandaag: VIN ontvangen + 'verwachte leverdatum: 25 oktober - 1 november'
:strip_exif()/f/image/iA0pIrS84kTDeXTvmYyBD0Fr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UcZU8iRV5FokaJ2A7WYCCwat.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aoMPoto0u1jPSaczS0maBP1V.jpg?f=fotoalbum_large)
10/15 procent tint, alles achter de B stijl.Dutchlimits schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:27:
[...]
Heb je hiervan een foto van binnen en buiten toevallig?
:strip_exif()/f/image/Rbf12y4ejSnnK5hpcwatXsGU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Microkid op 08-12-2023 16:28 ]
Keep it cool
https://maps.app.goo.gl/NHzFQ3yjBuuWcAiF9veldenjp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:46:
[...]
interesse adresje misschien? dus achterkant en zijruiten achter
Keep it cool
Ik ben de allereerste klant in Groningen die een Highland heeft ontvangen.
Wat pictures.

Wat pictures.

Afgezien van het feit dat het tinten van de ruiten een beetje off-topic is. Wat is het voordeel ervan?Valentijn schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:03:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[...]
10/15 procent tint, alles achter de B stijl.
Looks en stealth campingFlyingmonkey schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Afgezien van het feit dat het tinten van de ruiten een beetje off-topic is. Wat is het voordeel ervan?
Keep it cool
Door jouw berichtje ben ik even in de app gaan kijken en is mijn leverdatum ook aangepast van Van 21 november - 31 december naar 21 november - 5 december 😀. + een VIN nummer, kan ik hem nu in de gaten houden.B85 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:54:
Apart dat mijn leverwindow dichterbij is dan hierboven vermeld (zelfde config), maar ik heb nog geen VIN.
M3 - LR - Deep Blue - 18" - zwart interieur - geen trekhaak.
Fijn! Hoe hou je hem in de gaten? Niet gewoon afwachten?mauricefoldes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:57:
[...]
Door jouw berichtje ben ik even in de app gaan kijken en is mijn leverdatum ook aangepast van Van 21 november - 31 december naar 21 november - 5 december 😀. + een VIN nummer, kan ik hem nu in de gaten houden.
M3 - LR - Deep Blue - 18" - zwart interieur - geen trekhaak.
I will be picking up M3 on 10th Nov and want to do PPF (paint protection film) on front and mirrors to protect the paint.
Has any one did that before or has any reference locations?
Has any one did that before or has any reference locations?
D-Man
Ik gok dat alle leaserijders sowieso de Tesla pas in 2024 krijgen? 
:fill(white):strip_exif()/f/image/k7s6lrGqbHHPiMRuSSsEaklA.png?f=user_large)
Hmm, waarom heeft mijn Tesla bestelling geen wielen
:fill(white):strip_exif()/f/image/k7s6lrGqbHHPiMRuSSsEaklA.png?f=user_large)
[ Voor 64% gewijzigd door Sebazzz op 26-10-2023 17:07 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Let op! De USB stick die door Tesla geleverd wordt is een SSD geen standaard USB stick gebaseerd op Flash memory. Deze zijn vele malen betrouwbaarder dan een gewone USB stick. Als je toch een flash achtig opslag medium wil gebruiken dan inderdaad een Endurance.veldenjp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:27:
[...]
Ik ben een leaserijder, maar ik kreeg vandaag bericht dat hij onderweg is en dat ik hem begin december kan verwachten als de boot ook volgens schema aankomt.Sebazzz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:03:
[Afbeelding]
Nee hoor, ik heb vorige week de operational lease aanvraag gedaan bij Tesla op de site en over twee weken kan ik mijn RWD afhalen in Tilburg.Sebazzz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:03:
Mooi man!! Maandag kan ik 'm ophalen. Zat lang in dubio over de kleur, maar door deze fotos weer helemaal happy met de keuze voor wit, dus thanks voor de fotosDutchlimits schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:10:
Ik ben de allereerste klant in Groningen die een Highland heeft ontvangen.
Wat pictures.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Asbes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:12:
[...]
Ik ben erg benieuwd naar de dodehoek herkenning. Men noemt dat dit bijna niet zichtbaar is (in de speaker) als je toch foto’s schiet
/f/image/dQKSpp7NeZyAYwnVaH41gsFu.png?f=fotoalbum_large)
Subtiel dus
Voor de mensen die vandaag hebben opgehaald in Tilburg? Hoeveel % charge zat erin?
Ik mag hem morgen ophalen en kreeg al een mail met 150km supercharger “cadeau”
Proficiat.Pindakaaskroket schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:52:
Voor de mensen die vandaag hebben opgehaald in Tilburg? Hoeveel % charge zat erin?
Geen zorgen man, als de batterij leeg is, dan kan je makkelijk snelladen. Die functie is inbegrepen.
Bij de meeste Tesla rijders is de range anxiety na 3 dagen weg.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Mailtje kreeg ik ook. Afgelopen dinsdag opgehaald (lease) en er zat bij aankomst 34% in. Onderweg naar huis aan een supercharger gehangen. Ging als een speer!Pindakaaskroket schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:52:
Laadpas lag vandaag op de mat, ook wel handig
Thanks! Ja maak me ook geen zorgen hoor, maar laadt graag thuis morgen ivm avondspits vermijdenTommie12 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:56:
[...]
Proficiat.
Geen zorgen man, als de batterij leeg is, dan kan je makkelijk snelladen. Die functie is inbegrepen.![]()
Bij de meeste Tesla rijders is de range anxiety na 3 dagen weg.
Dus er zit toch aan beide kanten een dodehoeksensor? In de handleiding klonk het alsof deze alleen aan de bestuurderskant zou zitten.Ingmar7 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:20:
[...]
[Afbeelding]
Subtiel dusmaar in echt meer oranje, die kleur valt hier wat weg, ik begin er aan te wennen, gaat steeds meer opvallen.
Heb inmiddels een VIN en staat op de hoegh trigger. Nog even geduld
Hoe kom je hierachter? Via die Excel sheet of op een andere manier? Ik kan daar weinig info uit ophalen. Mijn voertuig heeft ook een levertijd van 14-28 november nl.renz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:04:
Zojuist vin toegewezen gekregen.
Edit: gevonden.
Als je direct naar een SC gaat hoe betaal je dan of direct met je tegoed maar wat als je die niet hebt?InZane schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:24:
[...]
Mailtje kreeg ik ook. Afgelopen dinsdag opgehaald (lease) en er zat bij aankomst 34% in. Onderweg naar huis aan een supercharger gehangen. Ging als een speer!
Laadpas lag vandaag op de mat, ook wel handig
Zie overal dat het alleen “inprikken” is. 😀
Koppel je bankrekening in de app (account) voor gebruik van Tesla chargers.Asbes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:13:
[...]
Als je direct naar een SC gaat hoe betaal je dan of direct met je tegoed maar wat als je die niet hebt?
Zie overal dat het alleen “inprikken” is. 😀
[ Voor 4% gewijzigd door Ynnoz op 26-10-2023 23:58 ]
Vandaag model 3 RWD opgehaald in Utrecht. De auto stond daar aan de lader. Toen ik weg reed 80%. Na 145km naar huis rijden, bijna alleen snelweg overdag, was er nog 50% over.Pindakaaskroket schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:52:
De auto rijdt fantastisch - stil, comfortabel en snel, prima bereik.
Rotondes lijkt te wennen met de richtingaanwijzers, we gaan zien hoe snel het echt went. Op de snelweg zijn ze erg plezierig. Maar ik ben er nog niet achter hoe je zonder de stalks snel switcht van cruise control naar autosteer en terug - het is of cruise control en bij dubbelklikken de melding dat autosteer uit staat, zet auto in P om te veranderen, of alleen maar autosteer.
Wel een paneeltje dat net wat rechter had gekund, en wat bij de andere autos ook echt rechter was. Op advies van de mevrouw bij Tesla Utrecht heb ik een serviceverzoek gestart vanuit de app daarvoor. Hebben meer mensen dat?
128GB nu volgens de uitleg vandaag.veldenjp schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:27:
[...]
Zodra jij je account hebt geactiveerd in utrecht, begint je auto alle updates te verwerken. Dat eet batterij.
Overigens ook in utrecht opgehaald,
-
[ Voor 139% gewijzigd door MarcelRijk op 01-11-2023 16:00 ]
Dit is mijn bestelling:
Heeft iemand ervaring met het Winterpakket? Zouden ze die al monteren?
Ik moet me nog oriënteren op de verzekering. Zijn er goede tips?
Ik denk ook na over een coating, lakbeschermingsfolie, en spatlappen. Ik ben benieuwd naar wat anderen doen op dit gebied.
- Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive
- Lakkleur Stealth Grey
- 18'' Photon-velgen
- Zwart Premium-interieur
- Autopilot
- Full Self-Driving Capability
- 18” Photon Pirelli winterpakket
- Voyage 47
- Load port Taicang
- Planned load 25.10.2023
- Departure date 26.10.2023
- Discharge port Zeebrugge
- Arrival date 23.11.2023
Heeft iemand ervaring met het Winterpakket? Zouden ze die al monteren?
Ik denk ook na over een coating, lakbeschermingsfolie, en spatlappen. Ik ben benieuwd naar wat anderen doen op dit gebied.
Wat was je levertijd eerst voor dit bericht dan? Januari/Maart? Of wel dichterbij al?apvanderwaal schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:09:
Heb een bestelling voor een RWD Pearl White, Zwart Interieur, MET trekhaak. Maar die staat nog steeds op Januari/Maart. Terwijl als je deze nu op de site bestelt, er 2-6 weken staat. 6 weken vanaf nu is december. Dus ergens klopt iets niet
Heb een stille hoop dat het ook december gaat worden voor RWD's met trekhaak.
Levertijd stond bij mij eerst op 23 jan - 7 april. LR, Pearl White, zwart, MET trekhaak.Fidelity schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:23:
[...]
Wat was je levertijd eerst voor dit bericht dan? Januari/Maart? Of wel dichterbij al?
Heb een bestelling voor een RWD Pearl White, Zwart Interieur, MET trekhaak. Maar die staat nog steeds op Januari/Maart. Terwijl als je deze nu op de site bestelt, er 2-6 weken staat. 6 weken vanaf nu is december. Dus ergens klopt iets niet![]()
Heb een stille hoop dat het ook december gaat worden voor RWD's met trekhaak.
Dat is toen gewijzigd naar 21 november - 5 december.
Er was ook een VIN gekoppeld aan mijn bestelling, maar deze was na één dag al niet meer zichtbaar in de app..
Over dit laatste -> Ik heb dit ook gehad, kreeg een VIN in de Tesla app die naar een paar dagen weer uit de app verdween. Uit contact met een Tesla Sales Adviser stond de auto intern in hun systeem nog steeds gekoppeld en is die nooit ontkoppeld geweest. Een kleine week later kwam de VIN inderdaad weer in de app, dezelfde VIN als voorheen.V burgerking schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:22:
[...]
Levertijd stond bij mij eerst op 23 jan - 7 april. LR, Pearl White, zwart, MET trekhaak.
Dat is toen gewijzigd naar 21 november - 5 december.
Er was ook een VIN gekoppeld aan mijn bestelling, maar deze was na één dag al niet meer zichtbaar in de app..
ZLM en Klaverblad bijvoorbeeld, zijn verzekeraars die geen Tesla accepteren.Ifreerider schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:02:
Diverse verzekeraars eisen aanvullende maatregelen ivm diefstal. ANWB is daar een voorbeeld van.
Goed informeren lijkt mij verstandig
Ik heb voor nu inshared als verzekering genomen, blijkbaar beste uit test consumentenbond en leek ook nog het goedkoopste voor all risk met 6 jaar. Maar ik heb me verder (nog) niet echt goed verdiept, dus tips idd welkomIfreerider schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:02:
Welk paneeltje bedoel je?
Ik vond aan 1 kant de overgang van bovenkant koplamp naar het paneel naast de 'frunkkap' niet mooi vlak, een opstaande rand zeg maar. Bij andere koplamp was overgang wel mooi gestroomlijnd. Bang dat dit wat extra windgeruis oplevert. Bij aantal andere M3 gevoeld en waren er meer die dat hadden. Gevraagd of dit op te lossen was door de koplamp behuizing iets naar voren te verstellen maar antwoord was; nee niet mogelijk.Pieter_621 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:23:
[...]
Wel een paneeltje dat net wat rechter had gekund, en wat bij de andere autos ook echt rechter was. Op advies van de mevrouw bij Tesla Utrecht heb ik een serviceverzoek gestart vanuit de app daarvoor. Hebben meer mensen dat?
[ Voor 5% gewijzigd door lakieman op 27-10-2023 17:31 ]
Het proces duurde erg lang. Medewerkers waren erg druk en hadden geen tijd om alle vragen te beantwoorden. Je hebt 24 uur na de levering om eventuele gebreken aan de auto te melden. Ik had geen idee wat er mis kon zijn. Ik zag wat lijmresten hier en daar. Bovendien moet ik echt wennen aan de regeneratieve breaking en de stuur indicatoren. Ik wist bijvoorbeeld niet hoe ik de cruisecontrol moest inschakelen
Weet iemand of regeneratieve breaking uitgeschakeld kan worden? Ik vond het best irritant.

Weet iemand of regeneratieve breaking uitgeschakeld kan worden? Ik vond het best irritant.
Ik had een afspraak voor het ophalen van een Model 3 (rwd, blauw) voor aankomende maandag in Utrecht maar werd vandaag gebeld dat de auto vast staat bij de douane in Zeebrugge... Afspraak is nu verplaatst naar woensdag. Iemand dit wel eens eerder gehoord? Reden om extra goed op schade te controleren?
Kijk even in het manual wat je online kan inzien. Misschien ook raadzaam om je in te lezen voordat je de auto haalt.Billy.Boy schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:04:
Het proces duurde erg lang. Medewerkers waren erg druk en hadden geen tijd om alle vragen te beantwoorden. Je hebt 24 uur na de levering om eventuele gebreken aan de auto te melden. Ik had geen idee wat er mis kon zijn. Ik zag wat lijmresten hier en daar. Bovendien moet ik echt wennen aan de regeneratieve breaking en de stuur indicatoren. Ik wist bijvoorbeeld niet hoe ik de cruisecontrol moest inschakelen![]()
Vandaag de m3 rwd opgehaald. Alles ging eigenlijk soepel.
Oppervlakkige kras gezien en wat lijmresten op de raamlijsten. 15 min later alles klaar.
Auto was 100pct opgeladen. De tweede blauwe highland in NL.
Rijden is volwassener dan de prefacelift. Veel betere demping en vering. Stuurgedrag is prima. Samen met sec rwd erg leuk om mee te spelen. Zonder vervelend te stuiteren of oneffenheden door te geven.
Geluid is minder dan de LR. Minder ruimtelijk. Iets minder detail in mid en met name hoog. Laag is minder maar vind ik minder erg. Doch nog steeds een prima geluidsinstallatie. Voor mij niet de meerprijs waard.
Stoelen zijn beter, geluidsisolatie ook. Afwerking prima. Geen panelgaps. Interieur voelt luxe maar niet over the top.
Enjoy!
Oppervlakkige kras gezien en wat lijmresten op de raamlijsten. 15 min later alles klaar.
Auto was 100pct opgeladen. De tweede blauwe highland in NL.
Rijden is volwassener dan de prefacelift. Veel betere demping en vering. Stuurgedrag is prima. Samen met sec rwd erg leuk om mee te spelen. Zonder vervelend te stuiteren of oneffenheden door te geven.
Geluid is minder dan de LR. Minder ruimtelijk. Iets minder detail in mid en met name hoog. Laag is minder maar vind ik minder erg. Doch nog steeds een prima geluidsinstallatie. Voor mij niet de meerprijs waard.
Stoelen zijn beter, geluidsisolatie ook. Afwerking prima. Geen panelgaps. Interieur voelt luxe maar niet over the top.
Enjoy!
Die van mij heeft een indruk op het dashboard voor de rest vrijwel perfect rondom.
Ook trilt de auto licht op de snelweg. Banden plat van het verschippen of toch laten balanceren?
Ook trilt de auto licht op de snelweg. Banden plat van het verschippen of toch laten balanceren?
Volgens mij kan dat niet meer. Polestar kan dat nog wel. Ik denk dat dat nou net de kracht is van Tesla. Daardoor de enorme range. Gewoon even wennen…Billy.Boy schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:04:
1. Het is fijn voor kinderen achterin.Flyingmonkey schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:18:
[...]
Afgezien van het feit dat het tinten van de ruiten een beetje off-topic is. Wat is het voordeel ervan?
2. De auto wordt - in de zon geparkeerd - minder snel warm.
3. Anderen zien moeilijker wat jij in jouw auto hebt liggen.
4. Het raam inslaan is aanzienlijk lastiger met folie, omdat het de glassplinters bij elkaar houdt. (voor- en na-deel)
5. Tinten van de bestuurderskant en passagierskant is wel fijn als je met laaghangende zon van links of rechts rijdt. Wel een heel lichte tint, zodat je goed oogcontact met ander verkeer kan maken.
6. Ik vind het mooi, vooral als je van voor naar achter steeds een tintje donkerder doet. (maar dat is heel subjectief)
Schijnt dat je tegenwoordig ook een UV beschermende PPF op de voorruit kan doen. Dan hoef je helemaal nooit meer met een zonnebril te rijden. Ik heb inmiddels te veel steenslag in de voorruit, dus ik kan dat niet meer.
There's no place like 127.0.0.1
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.