Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:48
De levertijd van Model 3 configuraties met trekhaak lijkt toch nog steeds vrij lang te zijn. Direct na bestelling stond er bij mij in de app een indicatie van 2-6 weken, inmiddels is dit aangepast naar 1-jan - 16 mrt. Hopelijk wordt het toch nog eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-06 12:10
pascalw schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:37:
De levertijd van Model 3 configuraties met trekhaak lijkt toch nog steeds vrij lang te zijn.
De combinatie Tesla met trekhaak af fabriek, lijkt niet de ideale combinatie te zijn. Dit geldt trouwens voor de Model Y in gelijke mate meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:47
Gisteravond M3 RWD wit, zwart interieur met 18” velgen besteld. Stond op 2-6 weken, werd na een paar minuten al aangepast met EDD op 4 - 11 november.

Had het snel maar niet zo snel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
pascalw schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:37:
De levertijd van Model 3 configuraties met trekhaak lijkt toch nog steeds vrij lang te zijn. Direct na bestelling stond er bij mij in de app een indicatie van 2-6 weken, inmiddels is dit aangepast naar 1-jan - 16 mrt. Hopelijk wordt het toch nog eerder.
Ik ben er bang voor. Mijn bestelling dateert van april. Leverdatum staat nu op 15 nov - 31 dec. Maar ben bang dat de LM de auto pas in 2024 wil leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tess75
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 06-12-2023
Ook 27e opgehaald utrecht mijne stond naast de jouwe 😁. Moet zeggen was enige klant op dat moment. Alles snel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ifreerider
  • Laatst online: 06-06 09:21
Wat is er eigenlijk voor nodig om de m3 hl in Utrecht te laten leveren? Bij het bestellen herinner ik me dat alleen Tilburg een optie was. Ik ben laatst langs geweest in Utrecht en kreeg toen een wat vaag antwoord dat er daar meer laders waren en daarom Tilburg voornamelijk werd gebruikt voor uitleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tess75
  • Laatst online: 06-12-2023
Ifreerider schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:23:
Wat is er eigenlijk voor nodig om de m3 hl in Utrecht te laten leveren? Bij het bestellen herinner ik me dat alleen Tilburg een optie was. Ik ben laatst langs geweest in Utrecht en kreeg toen een wat vaag antwoord dat er daar meer laders waren en daarom Tilburg voornamelijk werd gebruikt voor uitleveren.
Geen idee, heb besteld via lease, en had als enige optie bij afspraak maken utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pieter_621
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 31-05 17:33
Tess75 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:45:
[...]

Geen idee, heb besteld via lease, en had als enige optie bij afspraak maken utrecht.
Bij mij hetzelfde. Wellicht deels op basis van woonplaats? Tilburg is echt de andere kant van het land voor mij, inclusief niet zo fantastische treinverbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilde_gans
  • Laatst online: 01-12-2024
Ifreerider schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 16:23:
Ik had Tilburg gekozen (enige optie), maar opeens stond er halverwege het wachten Utrecht als uitleverlocatie op de factuur. Wat voor mij een stuk makkelijker is overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door wilde_gans op 28-10-2023 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Ik woon in de Meern (lees hard roepen en Tesla Utrecht kan het horen), maar voor zover ik weet mag ik straks naar Tilburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34
Highland valt wel meteen op door zijn lampen. Er reed er een achter mij X-747-?? op naam per 26-10, dus gloedje nieuw. Veel plezier ermee

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-06 21:52
den11 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:25:
[...]

Volgens mij kan dat niet meer. Polestar kan dat nog wel. Ik denk dat dat nou net de kracht is van Tesla. Daardoor de enorme range. Gewoon even wennen…
Went heel snel, is mijn ervaring, na een weekje wil je niet anders meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lakieman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-11-2023
winwiz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 22:45:
Highland valt wel meteen op door zijn lampen. Er reed er een achter mij X-747-?? op naam per 26-10, dus gloedje nieuw. Veel plezier ermee
Dankje! :*)
En zwart staat hem goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 20:34

spartacusNLD

This is Sparta!!

lakieman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Ik heb hem in het zwart gezien in Utrecht. En met de video's die er nu van uitkomen in het zwart begin ik echt te twijfelen tussen zwart en stealth gray. Ik heb gelukkig nog een week of 6 voordat ik mag kiezen :)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

rai_rob schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:02:
Vandaag opgehaald was inderdaad best druk maar verliep best snel, langste wachten is auto op naam zetten, ook ik vind hem bij 120 km/h wat trillen maar dat leek na een stukje rijden minder te zijn, verder niks kunnen vinden wat niet naar me zin was. Auto was 100% opgeladen en hing aan de lader.

[Afbeelding]
Dit helpt bijvoorbeeld ook niet. <3

En dan ook nog is de optie om de achterramen te tinten en je hebt helemaal een mooie auto :o

bijvoorbeeld op deze manier: klik naar post van getinte M3.

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 29-10-2023 11:28 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-Engelen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
rai_rob schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:02:
Vandaag opgehaald was inderdaad best druk maar verliep best snel, langste wachten is auto op naam zetten, ook ik vind hem bij 120 km/h wat trillen maar dat leek na een stukje rijden minder te zijn, verder niks kunnen vinden wat niet naar me zin was. Auto was 100% opgeladen en hing aan de lader.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Trillen was ook bij mijn proefrit en zeer hinderlijk aanwezig. Volgens de Tesla medewerkers wordt dit veroorzaakt door het lange stilstaan op de kade en boot. De trilling zou na zo'n 20 rijuren moeten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
lakieman schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:11:
[...]

Ah dat was jij. Ja stond hem bijzonder goed. :)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
spartacusNLD schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Ik heb hem in het zwart gezien in Utrecht. En met de video's die er nu van uitkomen in het zwart begin ik echt te twijfelen tussen zwart en stealth gray. Ik heb gelukkig nog een week of 6 voordat ik mag kiezen :)
Er kan best wat verschil in de lak zitten. Ik merk dat de lak van mijn zwarte M3 ongelofelijk zacht is. Een krassen magneet. Heb het vaker gehoord.

Daarnaast is zwart een unilak. Lees: je ziet iedere kras of onvolkomenheid

Keep it cool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Voor wie een bestelling met trekhaak heeft: er lijkt schot in de zaak te komen! Mijn verwachte levertijd is zojuist van 15-11 tot 31-12 verschoven naar 21-11 tot 5-12. Nog geen VIN te zien. Uitvoering is LR, Stealth Grey, 19 inch, zwart interieur en dus een trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smitje64
  • Laatst online: 07-12-2023
bjonnie schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 06:52:
Voor wie een bestelling met trekhaak heeft: er lijkt schot in de zaak te komen! Mijn verwachte levertijd is zojuist van 15-11 tot 31-12 verschoven naar 21-11 tot 5-12. Nog geen VIN te zien. Uitvoering is LR, Stealth Grey, 19 inch, zwart interieur en dus een trekhaak.
Volgens mij zag ik die datumrange verschuiving bij een paar andere LR met trekhaak laatst ook. Bij mij, RWD met trekhaak, nog steeds 25-11 tot 31-12 (privé aanschaf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Edwin
  • Laatst online: 08-02-2024
Vorige week, 26-10-2023, een Tesla Model 3 besteld via Athlon.
• Model 3 Standaard Range
• Lakkleur Ultra Red
• 18'' Photon-velgen
• Zwart Premium-interieur
• Autopilot
Verwachte levertijd: tussen 21-11-2023 / 5-12-2023.
Kan niet wachten om de afspraak in te plannen en op te halen! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaut89
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 19-01-2024
Iemand in België al een ophaaldatum kunnen vastleggen?
Neptune Barcelona is afgelopen vrijdag toegekomen in Zeebrugge.

Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:07
thibaut89 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:55:
Iemand in België al een ophaaldatum kunnen vastleggen?
Neptune Barcelona is afgelopen vrijdag toegekomen in Zeebrugge.

Spannend!
Het lijkt (in ieder geval in Nederland) zo dat de afspraken al worden ingepland, voordat het betreffende schip nog is aangemeerd. Sterker nog, zodra het schip ergens halverwege de Middellandse zee is, worden de afspraken ingepland.

Dus al je nog geen ophaaldatum (en een datumrange groter dan 29-okt - 12-nov) hebt, zit je auto waarschijnlijk op het volgende schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Bij mij is sinds gisteren de Est.Delivery datum veranderd.

Was: 1 november - 8 november
Is geworden: 29 october - 5 november.

Ik hoop dus dat ik vandaag bericht krijg dat ik mag plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:51
SiErRa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Het lijkt (in ieder geval in Nederland) zo dat de afspraken al worden ingepland, voordat het betreffende schip nog is aangemeerd. Sterker nog, zodra het schip ergens halverwege de Middellandse zee is, worden de afspraken ingepland.

Dus al je nog geen ophaaldatum (en een datumrange groter dan 29-okt - 12-nov) hebt, zit je auto waarschijnlijk op het volgende schip.
Klopt; mijn auto stond op de Neptune Barcelona en een aantal dagen voordat die aankwam kreeg ik steeds meer informatie (kenteken, bestelafspraak) binnen. Woensdag ophalen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 14:46
Valentijn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 22:44:
[...]

Er kan best wat verschil in de lak zitten. Ik merk dat de lak van mijn zwarte M3 ongelofelijk zacht is. Een krassen magneet. Heb het vaker gehoord.

Daarnaast is zwart een unilak. Lees: je ziet iedere kras of onvolkomenheid
Een unilak hoeft helemaal niet slechter te zijn dan een andere (bijv. metallic) lak. Tesla is blijkbaar ruk, evenals Peugeot met de Noir lak op vnl. oude bestelbussen. Beide zijn dus zacht. Mercedes heeft weer vrij sterke unilak. Het zit hem dus niet in de naam unilak, maar hoe de fabrikant het maakt/verwerkt. Een goede unilak is tegenwoordig afgeschermd met meerdere transparante lagen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Mirr0r schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:07:
Bij mij is sinds gisteren de Est.Delivery datum veranderd.

Was: 1 november - 8 november
Is geworden: 29 october - 5 november.

Ik hoop dus dat ik vandaag bericht krijg dat ik mag plannen.
Dat is wel apart dat je nog niet hebt gehoord, misschien eens bellen (of met de LM, als die er tussen zit).
Volgens mij heeft iedereen hier met die datums hun afspraak al wel kunnen plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttcMse
  • Laatst online: 06-11-2023
SiErRa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Dat is wel apart dat je nog niet hebt gehoord, misschien eens bellen (of met de LM, als die er tussen zit).
Volgens mij heeft iedereen hier met die datums hun afspraak al wel kunnen plannen.
Hier ook Bélgië met een geplande leverdatum van 28oktober-9november, dus het kan wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
AttcMse schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:45:
[...]

Hier ook Bélgië met een geplande leverdatum van 28oktober-9november, dus het kan wel
Maar dat is toch gek, je zit nu al in de datum range en je hebt nog geen afspraak. Moet je alle dagen je agenda vrij hebben als je de auto plots moet ophalen, aangezien je meestal maar 3 dagen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttcMse
SiErRa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:52:
[...]

Maar dat is toch gek, je zit nu al in de datum range en je hebt nog geen afspraak. Moet je alle dagen je agenda vrij hebben als je de auto plots moet ophalen, aangezien je meestal maar 3 dagen krijgt.
Voor mij persoonlijk geen probleem maar kan wel lastig zijn. Zou het nu ook wel graag weten wanneer dus straks toch mogelijks bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 15:55
AttcMse schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:53:
[...]

Voor mij persoonlijk geen probleem maar kan wel lastig zijn. Zou het nu ook wel graag weten wanneer dus straks toch mogelijks bellen
Is het echt zo dat je maar een beperkte optie voor afhaal hebt? dat kan nog leuk worden met werk dan :)
mijn levering staat nu overigens tussen 14 en 28 november, maar het verandert dagelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaut89
  • Laatst online: 19-01-2024
[...]

In België moet blijkbaar eerst het transport van Zeebrugge naar Brugge geregeld zijn alvorens ze de eindfactuur doorsturen en je een afhaaldatum kunt inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttcMse
thibaut89 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:35:
[...]

In België moet blijkbaar eerst het transport van Zeebrugge naar Brugge geregeld zijn alvorens ze de eindfactuur doorsturen en je een afhaaldatum kunt inplannen.
Dat verklaart veel ! Hopelijk komt de factuur snel binnen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
[...]

LM geeft aan dat ik blijkbaar meer weer dan zij omdat Tesla zijn contact eerst met mij heeft.
Tesla center waar die geleverd gaat worden proberen te bellen maar er werd niet opgenomen.
Straks maar weer eens proberen.

EDIT:

Ik heb Tesla support gesproken en ze geven aan dat de auto in Tilburg staat en ik vandaag of deze week nog een SMS krijg voor een afspraak. En dat ik hem dan in Tilburg kan ophalen.
Wel jammer dat de auto in Tilburg opgehaald moet worden terwijl ik een Tesla center om de hoek heb staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Mirr0r op 30-10-2023 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• den11
  • Laatst online: 12-10-2024
Als je levering aangepast is maar je hebt nog geen VIN nummer... Het kan het best wel eens zijn dat hij onderwater al wel bekend is.

Je kunt in de pagina bron van je Tesla-account-webpagina je VIN nummer vinden als je zoekt op
code:
1
"vin"

Sinds vandaag staat hij er bij mij bij. Dat zou betekenen dat hij al op een schip staat volgens mij.

Verwachte levering 21 nov - 5 dec <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik heb zojuist mijn bevestiging voor afleverings afspraak ontvangen.
Nu is het alleen even kijken wie mij naar Tilburg kan rijden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastinoo
  • Laatst online: 28-11-2023
17-9 M3 via LM besteld.
Lak: ultra-red
Interieur: zwart
Velgen: 18”
Trekhaak: nee

Sinds eergisteren een vin in de app.
Gezien de Hoegh Trigger onderweg is, even mijn VIN ingevoerd op hun tracker. Ze staat inderdaad op dit schip. Verwachte aankomst in Zeebrugge 23-11. Dus nog eventjes volhouden :D.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIlNU8fnRjm6l6Ii4L2hpv8BxXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFNMv9c4J3hPbgeQelTfTXOj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blep
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-08-2024
Zojuist mijn MY LR opgehaald. Hoop highlands gezien. Toch wel een erg mooie auto om te zien in het echt. Levering ging soepel en snel, al had ik wel maar 30% accu. Iets om rekening mee te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_E-HsOvIEX6lSmWMh-e6Zvxlys=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eq32WwU2XXClYzBfulskB0J0.jpg?f=fotoalbum_large

Thermometer is morgen aan de beurt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:11
blep schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:25:
Thermometer is morgen aan de beurt :P
Thermometer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zojuist mijn MY LR opgehaald. Hoop highlands gezien. Toch wel een erg mooie auto om te zien in het echt. Levering ging soepel en snel, al had ik wel maar 30% accu. Iets om rekening mee te houden.
Daarom krijg je toch ook 150Km super charge gratis bij een nieuwe auto ?
Of zijn ze daar ook al weer mee gestopt ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06 10:52
ZeRoC00L schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Daarom krijg je toch ook 150Km super charge gratis bij een nieuwe auto ?
Of zijn ze daar ook al weer mee gestopt ?
Ik heb mijn M3 zaterdag in Brugge afgehaald. Ik heb de 150km gratis nog gekregen.
Nog niet moeten gebruiken, ik had 100% toen ik vertrok bij de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blep
Sorry, andere tweaker die ook een Model Y had besteld.

Ik heb verder inderdaad 150km gratis superchargen gehad. Ik haalde de rit naar huis alleen net niet met 30%, dus moest via een supercharger naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
blep schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Sorry, andere tweaker die ook een Model Y had besteld.

Ik heb verder inderdaad 150km gratis superchargen gehad. Ik haalde de rit naar huis alleen net niet met 30%, dus moest via een supercharger naar huis.
Gefeliciteerd met de aankoop! Ik hoop dat je de Y LR in de aanbieding hebt mogen kopen.. want op basis van je kenteken kom ik op een fiscale waarde waarmee je een paar weken geleden nog een Y P kon kopen (en geld had overgehouden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blep
turkeyhakan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Gefeliciteerd met de aankoop! Ik hoop dat je de Y LR in de aanbieding hebt mogen kopen.. want op basis van je kenteken kom ik op een fiscale waarde waarmee je een paar weken geleden nog een Y P kon kopen (en geld had overgehouden).
Bedankt :). Jammer genoeg geen korting. Die aanbiedingen heb ik sowieso niets van meegekregen.

Bedoeling is om de auto 10-15 jaar te houden. Over z’n periode maakt korting me niet heel veel uit en ik had ook niet echt interesse in een performance, maar korting blijft natuurlijk korting, dus wellicht stom geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-06 18:29
Update vanuit mijn kant:

22 oktober besteld:
Tesla model 3 Achterwielaandrijving
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

- 25 oktober RN nummer toegewezen gekregen
- Verwachte leverdatum: 2-6 weken
- Verwachte leverdatum: 3 december - 31 december
- Verwachte leverdatum: 20 november 4 december

Laatste verwachte leverdatum is van vandaag. Tevens een VIN nummer sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
blep schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:35:
[...]

Bedankt :). Jammer genoeg geen korting. Die aanbiedingen heb ik sowieso niets van meegekregen.

Bedoeling is om de auto 10-15 jaar te houden. Over z’n periode maakt korting me niet heel veel uit en ik had ook niet echt interesse in een performance, maar korting blijft natuurlijk korting, dus wellicht stom geweest.
10-15 jaar? Ik hoor graag van je als dat gelukt is :-) De Y LR was voor minder dan 50k te koop. Volgend jaar wordt er ook een facelift (project Jupiter) verwacht en mogelijk op hele korte termijn nog een kleine facelift met o.a. led interieurverlichting (in China al verkrijgbaar).

[ Voor 18% gewijzigd door turkeyhakan op 30-10-2023 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
Levering ging soepel en snel, al had ik wel maar 30% accu. Iets om rekening mee te houden.
In Tilburg: laadpalen genoeg. Even vragen of hij - tijdens nog een bakje koffie- wat in de hal bijgeladen kan worden. Als het niet te druk is schijnt dat toegestaan te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
SiErRa schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:52:
[...]Maar dat is toch gek, je zit nu al in de datum range en je hebt nog geen afspraak. Moet je alle dagen je agenda vrij hebben als je de auto plots moet ophalen, aangezien je meestal maar 3 dagen krijgt.
Voor zover als ik begrepen heb krijg je een raam van 7 kalenderdagen om de aflevering in te plannen. Tegen het einde van het kwartaal schijn je die ruimte niet te krijgen. Ik hoorde de dan gekochte auto’s voor het einde van het betreffende kwartaal opgehaald dienen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirr0r
Ik had een SMS met een afspraak voor donderdag. terug een SMS verstuurd met een voorkeur datum en tijd en kreeg netjes 10 minuten later een antwoord dat de afspraak voor mijn voorkeur datum goedgekeurd was.

Maar het is inderdaad echt wel vervelend om binnen die datum alles vrij te moeten houden.
Tilburg is ook niet om de hoek ofzo voor velen. Je moet ook vervoer regelen ernaar toe.

Maar je moet je voorkeur datum dus wel binnen die periode plannen als de app aangaf voor aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:58
turkeyhakan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Misschien mijn onwetendheid, maar op basis van het kenteken en de bijbehorende fiscale waarde kan je toch nooit zien wat iemand daadwerkelijk betaald heeft, dan snap ik je opmerking wellicht niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tissa12345
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-06 18:29
Tissa12345 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 15:35:
Update vanuit mijn kant:

22 oktober besteld:
Tesla model 3 Achterwielaandrijving
Stealth Grey
19” Nova-velgen
Zwart interieur
Autopilot

- 25 oktober RN nummer toegewezen gekregen
- Verwachte leverdatum: 2-6 weken
- Verwachte leverdatum: 3 december - 31 december
- Verwachte leverdatum: 20 november 4 december

Laatste verwachte leverdatum is van vandaag. Tevens een VIN nummer sinds vandaag.
Tot zover mijn VIN… inmiddels weer uit de app verdwenen.

Meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
maharens schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:43:
[...]

Misschien mijn onwetendheid, maar op basis van het kenteken en de bijbehorende fiscale waarde kan je toch nooit zien wat iemand daadwerkelijk betaald heeft, dan snap ik je opmerking wellicht niet helemaal.
Nee inderdaad, maar een Y LR is al een paar weken niet meer in de aanbieding geweest en een privé auto die nu op kenteken gezet wordt = reguliere prijs.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vivec0
  • Laatst online: 11-06 21:45
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Vanochtend mijn M3 highland opgehaald, die stond in een grote hal aan een van de vele laders. Die was 100% bij ophalen. Maar goed voor mensen om er rekening mee te houden dat het minder kan zijn.
Oplevering was goed. Kwartiertje in een lounge moeten wachten. Niks negatiefs kunnen vinden qua afwerking.

Ik ben echt verliefd op de nieuwe m3. Het meest positief verrast ben ik over het comfort en hoe compleet alles aanvoelt. Rijdt heerlijk en de stoel zit echt top. Software werkt ook heerlijk vloeiend.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xBqhCxYjiLXTl-lCPESsoXjSgOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lYmRhIg4CnL0NdrFId5fAVA.jpg?f=fotoalbum_large (foto in parkeergarage, niet in tesla loods)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 22:51
Weet iemand waar je doorgaans een nieuwe Y moet ophalen? Is dat Tilburg of Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

GroeneWandelaar schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:23:
Weet iemand waar je doorgaans een nieuwe Y moet ophalen? Is dat Tilburg of Utrecht?
Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• illmatic010
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-06 14:55
turkeyhakan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 18:15:
[...]

Nee inderdaad, maar een Y LR is al een paar weken niet meer in de aanbieding geweest en een privé auto die nu op kenteken gezet wordt = reguliere prijs.
Fiscale waarde aka catalogusprijs staat los van de aankoopprijs. Ik heb mijn MYP voor 57K gekocht uit de inventory, catalogusprijs voor de bijtelling is 62K helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AsBest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05-2024
GroeneWandelaar schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:23:
Utrecht of Groningen kan ook (naast Tilburg natuurlijk).

[ Voor 5% gewijzigd door AsBest op 30-10-2023 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _KweeNie_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 20:41
Verwachte leverdatum voor M3 LR Ultra Red 19" (zonder trekhaak) is zojuist veranderd van 21 november - 5 december naar 15 januari - 15 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
_KweeNie_ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:03:
Verwachte leverdatum voor M3 LR Ultra Red 19" (zonder trekhaak) is zojuist veranderd van 21 november - 5 december naar 15 januari - 15 maart.
Dat is minder leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teslarossa
  • Laatst online: 22-07-2024
Vandaag besteld:

- model 3 RWD
- zwart interieur
- ultra red
- 18 inch
- trekhaak achteraf

Volgens LM levering tweede helft december 2023.
Ben benieuwd welke reactie ik van Tesla krijg.

[ Voor 14% gewijzigd door Teslarossa op 30-10-2023 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:44

B85

Mastinoo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 14:15:
17-9 M3 via LM besteld.
Lak: ultra-red
Interieur: zwart
Velgen: 18”
Trekhaak: nee

Sinds eergisteren een vin in de app.
Gezien de Hoegh Trigger onderweg is, even mijn VIN ingevoerd op hun tracker. Ze staat inderdaad op dit schip. Verwachte aankomst in Zeebrugge 23-11. Dus nog eventjes volhouden :D.

[Afbeelding]
Die van mij staat ook op dit schip. Aankomst 23e. Maar levertijd in de app staat op 14 nov - 28 nov. Kan nooit eerder worden dan de 28e lijkt me? Eerder begin december zelfs misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V burgerking
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-09-2024
_KweeNie_ schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:03:
Hier ook levering naar 15 Jan - 15 mrt. Ondanks eerder VIN al zichtbaar was in de app. Laten we hopen dat het weer veranderd in de loop van de week

LR met trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
illmatic010 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Fiscale waarde aka catalogusprijs staat los van de aankoopprijs. Ik heb mijn MYP voor 57K gekocht uit de inventory, catalogusprijs voor de bijtelling is 62K helaas.
Dat weet ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastinoo
  • Laatst online: 28-11-2023
B85 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:15:
[...]

Die van mij staat ook op dit schip. Aankomst 23e. Maar levertijd in de app staat op 14 nov - 28 nov. Kan nooit eerder worden dan de 28e lijkt me? Eerder begin december zelfs misschien?
Ik denk dat 28-11 de vroegste datum zou kunnen zijn inderdaad. Meest logische zal eerste week december zijn. Als het goed is zullen we over een dag of 10 berichten moeten krijgen om een afspraak in te plannen gezien ze dan halverwege de middellandse zee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttcMse
Zijn er ondertussen al afspraken kunnen ingepland worden in België van de autos die op Neptune stonden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:05
Zie nu al meerdere mensen die het hebben over ontbrekende VIN nummers. Om een paar te taggen: @Tissa12345 @V burgerking @den11

Ik dacht dat het volgende "trucje" algemeen bekend was hier, maar blijkbaar niet bekend genoeg :) Dus daarom deel ik hem even:

Hoe vind ik verborgen order informatie zoals mijn VIN nummer:

1. Log in op je Tesla account
  2. Open nu de volgende link om alle details te zien:
    https://www.tesla.com/teslaaccount/oxp-bff-api/user-orders
  3. Alle "verborgen" informatie over je order komt nu naar voren. Waaronder het VIN nummer (indien toegekend).
Edit 2 nov: hmmm bovenstaand trucje lijkt ineens niet meer te werken. Info blijft leeg. Jammer! Wie weet is dit in de toekomst nog nuttig.

[ Voor 9% gewijzigd door Fidelity op 02-11-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:49
Fidelity schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:38:
Zie nu al meerdere mensen die het hebben over ontbrekende VIN nummers. Om een paar te taggen: @Tissa12345 @V burgerking @den11

Ik dacht dat het volgende "trucje" algemeen bekend was hier, maar blijkbaar niet bekend genoeg :) Dus daarom deel ik hem even:

3. Alle "verborgen" informatie over je order komt nu naar voren. Waaronder het VIN nummer (indien toegekend).
Ik zie via lease daar nog niet veel interessants staan; wat me wel opvalt is dat de afbeelding op de account pagina het niet doet, als ik die URL los opvraag krijg ik een HTTP 412

https://static-assets.tes...QTR&nogheelveelparameters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Ik zie via lease daar nog niet veel interessants staan; wat me wel opvalt is dat de afbeelding op de account pagina het niet doet, als ik die URL los opvraag krijg ik een HTTP 412

Werkt op mijn account perfect! Tweakers verkleint onderstaande afbeelding, maar de link werkt ook top:
Afbeeldingslocatie: https://static-assets.tesla.com/v1/compositor/?model=m3&view=STUD_3QTR&size=1440&options=$APBS,$IPB2,$PPSW,$SC04,$TW01,$MDL3,$W38A,$MT351,$CPF0&bkba_opt=1

[ Voor 15% gewijzigd door Fidelity op 31-10-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjonnie
  • Laatst online: 07:11
Fidelity schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:38:

Mijne valt er net tussenin. Via bovenstaande link nog niet te zien, maar via een cmd+F op de paginabron van de bestelling wel. Daar staat hij onder:
code:
1
Tesla.ProductF.Data.Insurance.vin
Ook leuk dat daaronder staat:
code:
1
"vinIsRevealed": false
Als ik de VIN check lijkt het wel precies te passen bij mijn configuratie, dus ik ben aardig zeker dat het de juiste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yokidrink
Niemand hier die voor de blauwe versie gegaan is? Ik heb ook inmiddels gezien dat mijn M3 ook op de boot staat met aanmeer datum op de 23e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:00
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:05:
[...]

Had ik ook en na de aflevering was dat nog zo. Volgens mij komt dat inderdaad doordat het om een lease-auto gaat.

Edit: Net even ingelogd en het gebeurt nog steeds. Mijn auto staat allang hier op de oprit.

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 31-10-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Laatst online: 01-03 20:52
InZane schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:30:
[...]

Had ik ook en na de aflevering was dat nog zo. Volgens mij komt dat inderdaad doordat het om een lease-auto gaat.

Edit: Net even ingelogd en het gebeurt nog steeds. Mijn auto staat allang hier op de oprit.
Ik zie als leasert ook alleen maar een schaduw zonder auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauricefoldes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:29
Yokidrink schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:24:
Niemand hier die voor de blauwe versie gegaan is? Ik heb ook inmiddels gezien dat mijn M3 ook op de boot staat met aanmeer datum op de 23e
Jawel! 🫡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 08:47
Yokidrink schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:24:
Hier ook een blauwe versie met trekhaak die op de "trigger" zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
Model 3 RWD met trekhaak heeft een flinke update gekregen: van 9 jan/24 maart nu naar 8 nov / 15 nov

Uitvoering:
Model 3 RWD
Pearl White
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Trekhaak

Besteld op:
3 oktober

Zou zeggen dat die dan potentieel op "Glovis Champion" boot kan staan. Maar het blijft mij onduidelijk hoe ik dat kan checken omdat zij volgens mij geen VIN check hebben zoals Hoegh.

Iemand enig idee hoe je kan checken op welke boot je VIN staat?

[ Voor 14% gewijzigd door Fidelity op 31-10-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokidrink
theroy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:51:
[...]

Hier ook een blauwe versie met trekhaak die op de "trigger" zou moeten staan.
Ik voel me al een stuk minder alleen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzert_nl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 09:38
Fidelity schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:54:
Model 3 RWD met trekhaak heeft een flinke update gekregen: van 9 jan/24 maart nu naar 8 nov / 15 nov
Welke uitvoering en kleur? En wanneer heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
buzzert_nl schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:17:
Welke uitvoering en kleur? En wanneer heb je besteld?
Uitvoering:
Model 3 RWD
Pearl White
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Trekhaak

Besteld op:
3 oktober

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricefoldes
Fidelity schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:54:

Uitvoering:
Model 3 RWD
Pearl White
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Trekhaak

Besteld op:
3 oktober

Zou zeggen dat die dan potentieel op "Glovis Champion" boot kan staan. Maar het blijft mij onduidelijk hoe ik dat kan checken omdat zij volgens mij geen VIN check hebben zoals Hoegh.

Iemand enig idee hoe je kan checken op welke boot je VIN staat?
Yes, dat kan via https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarboardIsonic
  • Laatst online: 12-02-2024
Die van mij staat nog op (LM) : 15 Nov > 31 Dec

Uitvoering:
Model 3 RWD
Pearl White
zwart interieur
18'' Photon-velgen
Trekhaak

Besteld op:
20 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidelity
Dat kan toch niet? Het gaat niet om een Hoegh boot, maar een Glovis boot.

Als ik mijn VIN invul (neem aan het complete nummer dus beginnend met LRW3.....) dan wordt er niets gevonden. Wat op zich niet gek is, want volgens mij staat mijn Model 3 op de "Glovis Champion" zoals aangegeven. En zij hebben geen tracking dacht ik?

But please correct me if I'm wrong _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benderke
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-04 11:13
De lease maatschappij heeft mijn bestelling ook doorgegeven aan Tesla (ik kreeg plots een mailtje van Tesla).

Model Y LR - Zwart - 19" velgen met trekhaak
Besteldatum: 30 oktober
Levering: 2-3 weken
Locatie: België - aflevering in Brugge (Gent was blijkbaar niet mogelijk).

Levering volgens LM: "Tweede helft van november 2023"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricefoldes
Fidelity schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Dat kan toch niet? Het gaat niet om een Hoegh boot, maar een Glovis boot.

Als ik mijn VIN invul (neem aan het complete nummer dus beginnend met LRW3.....) dan wordt er niets gevonden. Wat op zich niet gek is, want volgens mij staat mijn Model 3 op de "Glovis Champion" zoals aangegeven. En zij hebben geen tracking dacht ik?

But please correct me if I'm wrong _/-\o_
Ik kreeg dit ook maar doorgestuurd en het werkte, vandaar (tevens in het onderstaande bericht terug te lezen in het oranje/gele venster)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:51
Tesla belde net dat mijn M3 die eigenlijk morgen geleverd zou worden in Utrecht nog niet binnen is, stond op de trailer in de haven van Zeebrugge. Komt vrijdag in de loop van de dag binnen. Afspraak verplaatst naar maandag.

Netjes en direct opgelost maar heel zuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fidelity
Hmm in update op voorgaand bericht krijg ik ineens deze email van Tesla met als reden waarom mijn levering zo versneld is. Ter info: ik heb Tesla hierover nog nooit gebeld of gemaild, dit kreeg ik dus uit het niets:
Om de levering van uw Model 3 te bespoedigen, zal hij nog niet uitgerust zijn met de trekhaak wanneer u hem ophaalt. Wij laten u weten wanneer u een serviceafspraak kunt maken voor de montage achteraf van de zeer sterke stalen trekhaak en trekhaakkogel. Deze montage achteraf is gratis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6Af_CSbwGEfjDV-p6x2uR4O9gg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ky5evAKQcmMNiC6oLFU5S9fu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Fidelity op 31-10-2023 16:04 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:35

Thermometer

Whoop Whoop!

Vandaag m'n lease Model Y RWD (blauw) opgehaald in Tilburg. Goede ervaring, ik kon direct naar de auto toe, auto zat op 100% geladen (ondanks 150km gratis superchargen mailtje) en afwerking was top.

Heb 1 streep kunnen vinden op de bumper die ik met m'n vinger niet wegkreeg, maar die is weg gepolijst daar. Binnen 20 minuten stond ik buiten met de auto. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9tR40-X3ZhwxKtyIs_iaNYMH-nA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VfKNiLHaf4smVm18yYLlQ1LJ.jpg?f=fotoalbum_large

Timeline
5 oktober: besteld door LM (verwachting okt-nov in de app)
7 oktober: verandering in app naar 12 okt - 28 okt
13 oktober: verandering in app naar 13 okt - 29 okt (dit liep daarna elke dag op met 1 dag totdat het vast bleef staan op 25 okt - 15 november)
20 oktober: LM stuurde door 'verwachte leverdatum: 30 okt'
25 oktober: VIN ontvangen + 'verwachte leverdatum: 25 oktober - 1 november'
26 oktober: Afhaalafspraak SMS ontvangen en bevestigd
31 oktober: Opgehaald in Tilburg

Accessoires
Deze lijken me tof om aan te schaffen, maar ben benieuwd naar jullie tips!
- Wieldoppen mat zwart
- Bakjes voor in de middenconsole
- Vloermat van frunk
- Spatlappen voor
- 'Spoiler' (maar het is als bescherming van de lak, mocht ik of m'n partner per ongeluk de achterklep in een laag plafond garage omhoog doen :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blep
Thermometer schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:12:
Vandaag m'n lease Model Y RWD (blauw) opgehaald in Tilburg. Goede ervaring, ik kon direct naar de auto toe, auto zat op 100% geladen (ondanks 150km gratis superchargen mailtje) en afwerking was top.

Heb 1 streep kunnen vinden op de bumper die ik met m'n vinger niet wegkreeg, maar die is weg gepolijst daar. Binnen 20 minuten stond ik buiten met de auto. _/-\o_

[Afbeelding]

Timeline
13 oktober: verandering in app naar 13 okt - 29 okt (dit liep daarna elke dag op met 1 dag totdat het vast bleef staan op 25 okt - 15 november)

Accessoires
- Wieldoppen mat zwart
- Vloermat van frunk
- Spatlappen voor
- 'Spoiler' (maar het is als bescherming van de lak, mocht ik of m'n partner per ongeluk de achterklep in een laag plafond garage omhoog doen :P)
Gefeliciteerd 🥂

Fijn dat hij 100% geladen was. Ik heb zelf al wieldoppen besteld (bij Amazon) en zal binnenkort in het model 3/y topic foto’s plaatsen.

Hoe bevalt het :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
Voor de geïnteresseerden, bij het voorbij rijden zag ik dat er een rode Highland met wit interieur in de showroom van Tesla Zwolle staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:48
Fidelity schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:03:
Hmm in update op voorgaand bericht krijg ik ineens deze email van Tesla met als reden waarom mijn levering zo versneld is. Ter info: ik heb Tesla hierover nog nooit gebeld of gemaild, dit kreeg ik dus uit het niets:

[...]

[Afbeelding]
Nice! Dat is wel netjes. Goed voor de verkoopcijfers 2023 van Tesla en fijn dat je de auto eerder krijgt. Hopelijk krijg ik dit ook aangeboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 10:11

[Afbeelding]

Timeline

Accessoires
- Wieldoppen mat zwart
- Vloermat van frunk
- Spatlappen voor
Proficiat. Zwarte wieldoppen zou ik zeker doen idd! Dacht eigenlijk dat de Model Y inmiddels met zwarte wieldoppen geleverd werd, maar zie dat dit nog alleen in China is. Stukken beter vind ik zelf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29Or8b81p-FECJqTZT1PHVHzN78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tBcLX1um0rXpL8ZbrCTIkYRa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sjagga
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
Vandaag heb ik ook de M3 (LR) mogen ophalen in Utrecht. Het ophalen was weinig spannend; het was rustig en twee Engels sprekende medewerkers wezen me op de auto en wanneer ik klaar was met inspecteren moest ik even tekenen en poef, app gesynced en wegrijden maar.

Op het terrein in Utrecht stonden nog tientallen nieuwe M3's, met name zwart wit en grijs, hier en daar een blauwe. Auto was tot 80% opgeladen.

Eerste korte ritjes waren super. Ik ben heel positief verrast door het interieur (hoogwaardig voelende materialen) en de rust tijdens het rijden, echt een genot. Redelijk wat instellingen al weten te vinden, maar het blijft even wennen. Met name de knipperlichten op rotondes en in bochtige stukken, geen idee hoe dat ooit moet gaan werken.

Wel heb ik één licht hinderlijk puntje welke ik niet uitgeschakeld krijg. Bij overschrijden van de snelheidslimiet volgt een geluidssignaal. Dit kun je per rit uitzetten door op het verkeersbordje te tikken, maar ik wil het standaard uitzetten. Dit kon blijkbaar in de oude ("speed assist"), maar ik kan dit nergens meer vinden. Iemand tips? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKGzB0zlMVSJ3Fa-kas_mkC6jsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bseheds2ukIJuClDKEuTjwyI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Sjagga schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:24:
Wel heb ik één licht hinderlijk puntje welke ik niet uitgeschakeld krijg. Bij overschrijden van de snelheidslimiet volgt een geluidssignaal. Dit kun je per rit uitzetten door op het verkeersbordje te tikken, maar ik wil het standaard uitzetten. Dit kon blijkbaar in de oude ("speed assist"), maar ik kan dit nergens meer vinden. Iemand tips? :)
Dit mag niet meer volgens EU wetgeving. Elke nieuwe auto moet dit gaan implementeren. Zit niks anders op dan dit elke rit uit te moeten zetten via de door jou aangegeven methode.

Gefeliciteerd met de verder geweldige auto! Super mooie foto :D

De Nova velgen zijn zo nog mooier dan digitaal.. <3

En is dit nu zwart of stealth gray?

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 31-10-2023 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Engelen
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-11-2023
Sjagga schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:24:
Vandaag heb ik ook de M3 (LR) mogen ophalen in Utrecht. Het ophalen was weinig spannend; het was rustig en twee Engels sprekende medewerkers wezen me op de auto en wanneer ik klaar was met inspecteren moest ik even tekenen en poef, app gesynced en wegrijden maar.

Op het terrein in Utrecht stonden nog tientallen nieuwe M3's, met name zwart wit en grijs, hier en daar een blauwe. Auto was tot 80% opgeladen.

Eerste korte ritjes waren super. Ik ben heel positief verrast door het interieur (hoogwaardig voelende materialen) en de rust tijdens het rijden, echt een genot. Redelijk wat instellingen al weten te vinden, maar het blijft even wennen. Met name de knipperlichten op rotondes en in bochtige stukken, geen idee hoe dat ooit moet gaan werken.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd met de aankoop van je auto! Heb je nog wat meer foto's van je auto en kun je die hier delen ;-)? Deze configuratie heeft ook mijn voorkeur, maar kan ze nog bijzonder weinig. Voornamelijk wit en grijs te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online

[Afbeelding]

Timeline

Accessoires
- Wieldoppen mat zwart
- Vloermat van frunk
- Spatlappen voor
Sowieso zwarte doppen. M’n mY knapte er enorm van op. Naar mijn bescheiden mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:58
spartacusNLD schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:27:
[...]

Dit mag niet meer volgens EU wetgeving. Elke nieuwe auto moet dit gaan implementeren. Zit niks anders op dan dit elke rit uit te moeten zetten via de door jou aangegeven methode.
Je vergeet nog de voor de hand liggende optie, namelijk 'niet te hard rijden' :)

Gelukkig kan je het in de M3 snel uitzetten, bij andere merken moet je diep de menu's in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
[...]

Dat zijn iedere rit al 2 handelingen dus. Verkeersbordje tikken en naar Autopilot, rijstrookoverschrijding noodgevallen uitschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjagga
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-08-2024
[...]

Ai, daar was ik al een beetje bang voor. Dan maar accepteren :) bedankt voor de snelle reactie in ieder geval!

Dit is zwart. Ik ben er ook zeer gecharmeerd van, en de Nova velgen staan erg mooi eronder.

Ik zal de komende dagen wat meer foto's maken, deze en onderstaande is momenteel alles wat ik heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG7lx6TKx6TpnjXusKWNPQspUHY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3wGtUKocOPFybzj2K4kzCLL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtreMeZ
  • Laatst online: 04-11-2023
XtreMeZ schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:13:
Hier 15-09 besteld

Levering van 15 November - 31 December geen VIN

M3 - LR - Stealth Grey - 18" - zwart interieur - Met trekhaak.
VIN ontvangen levertijd veranderd van 15/11 tot 31/12 naar 25/11 tot 09/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_so_soup
  • Laatst online: 27-01-2024
XtreMeZ schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:40:
[...]

VIN ontvangen levertijd veranderd van 15/11 tot 31/12 naar 25/11 tot 09/12
Staat die van jou toevallig ook op de Hoegh die op 23/11 aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtreMeZ
  • Laatst online: 04-11-2023
me_so_soup schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:02:
[...]

Staat die van jou toevallig ook op de Hoegh die op 23/11 aankomt?
Ik denk het niet, mijn VIN word niet gevonden op de website van Hoegh
Pagina: 1 ... 449 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.