Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-09 21:37
Vind de velgen best wel mooi eigenlijk zo zonder de doppen. Worden zeker pas bij levering erop geduwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:33
Leuk om te zien dat de lak rondom de handvatten beter beschermd is bij de zwarte auto's dan bij de blauwe en witte. En dan wordt hier nog met droge ontkend dat de zwarte lak erg kwetsbaar is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_so_soup
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik was in de veronderstelling dat de handvatten en raam lijsten zwart zouden zijn ipv verchroomd. Zag dat ook op verschillende reviews en in de app zijn ze ook zwart. Dus toch chroom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuXFluX
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01-09 11:29
me_so_soup schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Ik was in de veronderstelling dat de handvatten en raam lijsten zwart zouden zijn ipv verchroomd. Zag dat ook op verschillende reviews en in de app zijn ze ook zwart. Dus toch chroom?
Als je inzoomt op de tweede foto zie je dat het beschermfolie is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• me_so_soup
  • Laatst online: 27-01-2024
LuXFluX schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:02:
[...]

Als je inzoomt op de tweede foto zie je dat het beschermfolie is
Thanks, my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 15:33
Maurice- schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:45:
[...]

Leuk om te zien dat de lak rondom de handvatten beter beschermd is bij de zwarte auto's dan bij de blauwe en witte. En dan wordt hier nog met droge ontkend dat de zwarte lak erg kwetsbaar is. :+
Laatste wagen lijkt me Stealth Grey te zijn en die heeft ook die extra bescherming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingmonkey
  • Laatst online: 15-03-2024
zwasie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:08:
[...]

Laatste wagen lijkt me Stealth Grey te zijn en die heeft ook die extra bescherming.
Denk je niet een zwarte met vuil? Lijkt mij dat dit geen Stealth Grey is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtreMeZ
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik zie ook chrome omlijsting rond de ramen. Is dit een optie? Als ik hem samenstel en op mijn afbeelding in de app kijk zie ik de omlijsting zwart?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
XtreMeZ schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:20:
Ik zie ook chrome omlijsting rond de ramen. Is dit een optie? Als ik hem samenstel en op mijn afbeelding in de app kijk zie ik de omlijsting zwart?
Betreft een witte beschermfolie die je ziet.
De lijsten zijn verder gewoon zwart. (gelukkig, geen fan van chrome.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtreMeZ
  • Laatst online: 04-11-2023
BasRR schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:24:
[...]

Betreft een witte beschermfolie die je ziet.
De lijsten zijn verder gewoon zwart. (gelukkig, geen fan van chrome.)
Gelukkig, hier geen fan van chrome.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Flyingmonkey schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

Denk je niet een zwarte met vuil? Lijkt mij dat dit geen Stealth Grey is
Ik twijfel.
Zeker als je inzoomt is het verschil wel heel groot . Misschien wel te groot om gewoon vuil te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyingmonkey
  • Laatst online: 15-03-2024
zwasie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:34:
[...]

Ik twijfel.
Zeker als je inzoomt is het verschil wel heel groot . Misschien wel te groot om gewoon vuil te zijn.
Hmm, zou kunnen. Ik dacht dat de Stealth Grey nog wel een wat lichter zou zijn, zeker in daglicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flyingmonkey schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:08:
[...]

Hmm, zou kunnen. Ik dacht dat de Stealth Grey nog wel een wat lichter zou zijn, zeker in daglicht.
Dat is gewoon zwart. Stealth Grey is zeker lichter.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desislaf
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 10:47
Op 17 oktober mijn M3 RWD Zwart/Zwart/Geen trekhaak besteld. Ik heb een VIN-nummer toegewezen gekregen en de leverdatum ligt tussen 29 oktober en 12 november.

Trouwens, de verkoopagent van het kantoor in Utrecht controleerde de voorraad in de winkel via hun systeem en vertelde me wat ik precies moest bestellen als ik de auto zo snel mogelijk wilde hebben. Er waren diverse RWD auto's op voorraad en 2 Long Range auto's met witte kleur die zo snel mogelijk geleverd kunnen worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eddos13
  • Laatst online: 15-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fpEVSc6jI_LCXFXR56C9dRBVSaY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sxaRomcIgC2QHUhksThMEaN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgG52l-Duspizpmy9_3hepwgWTI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PD302dXgxpXUUzbfGfF8zR2u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwuuCcKIfiDd6D9fpPdbXBgSpSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HTIyZba0zCEK17QqQKBTjcNo.jpg?f=fotoalbum_large

Net in Tilburg geweest om een MY op te halen voor een collega en daar staan al de eerste M3 voor uitlevering 😀. Mijn M3 RWD met trekhaak staat nu gepland op 30 november volgend LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-09 13:23
eddos13 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net in Tilburg geweest om een MY op te halen voor een collega en daar staan al de eerste M3 voor uitlevering 😀. Mijn M3 RWD met trekhaak staat nu gepland op 30 november volgend LM.
Gaaf! Toevallig ook een rode op de foto gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-09 19:01
eddos13 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:04:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit! Het front van de MY ziet er wat bedaagd uit in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Falch schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:23:
[...]

Ziet er goed uit! Het front van de MY ziet er wat bedaagd uit in vergelijking.
Wou net hetzelfde schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddos13
  • Laatst online: 15-05-2024
Ecke82 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:14:
[...]

Gaaf! Toevallig ook een rode op de foto gezet?
Helaas ik had zo snel geen rode gezien op het terrein.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20-09 16:44
Veel plezier voor de mensen die morgen de eerste M3 highlands in Tilburg kunnen gaan ophalen! Spannend! Keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
Weet iemand of de M3 rwd alarm heeft?
De verzekering verreist klasse 3 inclusief certificaat.

Echter kan ik hier niet snel lezen of dit het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 17:30
Asbes schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:47:
Weet iemand of de M3 rwd alarm heeft?
De verzekering verreist klasse 3 inclusief certificaat.

Echter kan ik hier niet snel lezen of dit het geval is.
Eerste hit op Google:
https://tesla360.nl/wat-v...sklasse-heeft-mijn-tesla/

Probleem is het certificaat deel. Welke verzekeraar vereist dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smitje64
  • Laatst online: 07-12-2023
Stiekem wel wat jaloers op de leveringen komende week. Hier M3 RWD wit/zwart/trekhaak op 29 augustus besteld. Tot vandaag stond verwachte levertijd steeds op 16 nov t/m 31 jan. Sinds vandaag is dit 25 nov t/m 31 dec geworden. Smallere bandbreedte dus, en per saldo ook iets een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
smitje64 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:58:
Stiekem wel wat jaloers op de leveringen komende week. Hier M3 RWD wit/zwart/trekhaak op 29 augustus besteld. Tot vandaag stond verwachte levertijd steeds op 16 nov t/m 31 jan. Sinds vandaag is dit 25 nov t/m 31 dec geworden. Smallere bandbreedte dus, en per saldo ook iets een vooruitgang.
Als het zakelijke lease is even een beetje druk opvoeren dat ze hem wel dit jaar uitleveren. Leasemij's zijn geneigd om hem nog even vast te houden tot 2024 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:58

Sebazzz

3dp

bustertje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:16:
[...]

Als het zakelijke lease is even een beetje druk opvoeren dat ze hem wel dit jaar uitleveren. Leasemij's zijn geneigd om hem nog even vast te houden tot 2024 ;)
Als je doelt op bijtelling, die regels veranderen pas jaarwisseling 24/25.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:21
Sebazzz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 22:52:
[...]

Als je doelt op bijtelling, die regels veranderen pas jaarwisseling 24/25.
Dit gaat volgensmij meer over de datum op kenteken. Veel mensen selecteren bij de koop van een tweedehans auto op “bouwjaar vanaf”. Dus kan het voor de LM gunstiger zijn een auto van 2024 te hebben dan van 2023, restwaarde is net wat hoger ookal is de auto maar n maand ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:43
Op X (Twitter) is te zien dat Duitsland reeds begonnen is met uitleveren.

https://twitter.com/Berli...AUtJBzbpxMNXSrN3Ipvg&s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:00
Net even met Tesla gechat en zij geven aan dat ze enkel in Tilburg leveren (wat volgens mij ook niet helemaal klopt) en dat de delivery location voor mijn Tesla op Tilburg staat. Dus ik ben blij want dat scheelt weer een uur reistijd in vergelijking met wanneer ik naar Amsterdam Zuid-Oost had moeten gaan zoals de LM aangaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desislaf
Goedemorgen allemaal. Een korte vraag: Findio heeft mijn verzoek goedgekeurd, maar op mijn Tesla-account zie ik nog steeds dat de stap 'huurkoop' nog niet is voltooid en Tesla heeft mij een e-mail gestuurd om de betalingsmethode te kiezen. Moet ik op dit moment iets doen, omdat ik de betaalmethode niet kan wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-09 17:21
desislaf schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:56:
Goedemorgen allemaal. Een korte vraag: Findio heeft mijn verzoek goedgekeurd, maar op mijn Tesla-account zie ik nog steeds dat de stap 'huurkoop' nog niet is voltooid en Tesla heeft mij een e-mail gestuurd om de betalingsmethode te kiezen. Moet ik op dit moment iets doen, omdat ik de betaalmethode niet kan wijzigen.
Klinkt alsof er iets niet goed is gegaan. Ik heb ook voor huurkoop gekozen en na goedkeuring was mijn Tesla account veranderd in een scherm met RN nummer en nog paar velden die ik een dag later in kon vullen (tenaamstelling auto + adres).

Maar als het pas net goedgekeurd is, gewoon nog even afwachten. Als je account al een week (sinds goedkeuring) zo staat, zou ik contact opnemen met Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desislaf
Fidelity schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:09:
[...]

Klinkt alsof er iets niet goed is gegaan. Ik heb ook voor huurkoop gekozen en na goedkeuring was mijn Tesla account veranderd in een scherm met RN nummer en nog paar velden die ik een dag later in kon vullen (tenaamstelling auto + adres).

Maar als het pas net goedgekeurd is, gewoon nog even afwachten. Als je account al een week (sinds goedkeuring) zo staat, zou ik contact opnemen met Tesla
Ik heb ook een registratiegedeelte en heb het al ingevuld. Ik kan ook RN- en VIN-nummers zien. Zal ze vandaag bellen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 17:12
Ik moet nog 3 dagen aftellen... Dan is mijn Model 3 (met kenteken X-243-DB) op de weg te zien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asbes
Dutchlimits schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:39:
Ik moet nog 3 dagen aftellen... Dan is mijn Model 3 (met kenteken X-243-DB) op de weg te zien. :D
Leuk! Ik heb ook Witt
Maar volgens Sepp is dit toch niet goed dan? Registratie staat op 22-10 en tenaamstelling nu dus bijvoorbeeld 24-10.

Er staat expliciet dat de 3 data hetzelfde moeten zijn.

Iemand hier ervaring mee? :? (Leek)

Kentekenregister / Kentekenbewijs OVI-kentekencheck RDW*
1. Datum 1e toelating 1. Datum 1e toelating
2. Datum 1e inschrijving in Nederland 2. Datum 1e tenaamstelling in Nederland
3. Datum tenaamstellinG

[ Voor 19% gewijzigd door Asbes op 23-10-2023 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TM3HL
  • Laatst online: 28-11-2023
Hoever voordat de boot aankwam konden diegene die een afspraak hebben deze maken?

Mijn verwachte levertijd is 29 oktober tm 12 november. Ik verwacht daarom dat deze auto op de Neptune Barcelona staat welke vrijdag 27 oktober aankomt in Zeebrugge.

Sinds vanochtend is in de app mijn VIN nummer veranderd naar "Details van het voertuig" waar ik het VIN nummer inclusief overige informatie kan terugvinden.

Ik kijk elke dag op de app of een afspraak plannen al lukt maar helaas haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
Asbes schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Leuk! Ik heb ook Witt
Maar volgens Sepp is dit toch niet goed dan? Registratie staat op 22-10 en tenaamstelling nu dus bijvoorbeeld 24-10.

Er staat expliciet dat de 3 data hetzelfde moeten zijn.

Iemand hier ervaring mee? :? (Leek)

Kentekenregister / Kentekenbewijs OVI-kentekencheck RDW*
1. Datum 1e toelating 1. Datum 1e toelating
2. Datum 1e inschrijving in Nederland 2. Datum 1e tenaamstelling in Nederland
3. Datum tenaamstellinG
Er is een opmerking "Staat nog niet op kenteken" als je bijv via Finnik kijkt. Denk dat ze daarnaar kijken qua moment maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 09:16
TM3HL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:50:
Hoever voordat de boot aankwam konden diegene die een afspraak hebben deze maken?

Mijn verwachte levertijd is 29 oktober tm 12 november. Ik verwacht daarom dat deze auto op de Neptune Barcelona staat welke vrijdag 27 oktober aankomt in Zeebrugge.

Sinds vanochtend is in de app mijn VIN nummer veranderd naar "Details van het voertuig" waar ik het VIN nummer inclusief overige informatie kan terugvinden.

Wat heb je besteld en wanneer? Geeft mij ook een indicatie :)

Maar in principe is het zo dat je een sms krijgt zodra je kan plannen. En inderdaad vrijdag aankomen is hoogstwaarschijnlijk dinsdag in tilburg ( als er geen erge schade is geconstateerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TM3HL
renz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Wat heb je besteld en wanneer? Geeft mij ook een indicatie :)

Maar in principe is het zo dat je een sms krijgt zodra je kan plannen. En inderdaad vrijdag aankomen is hoogstwaarschijnlijk dinsdag in tilburg ( als er geen erge schade is geconstateerd)
Model 3 Achterwielaandrijving
Lakkleur Pearl White
18" Photon-velgen
Zwart Premium-intereur

Trekhaak had ik dus origineel wel besteld, maar dat heb ik laten wijzigen zodat ik de auto al eerder in ontvangst kan nemen. Had namelijk geen zin in een voorloop/tussen auto en de trekhaak heeft Tesla bevestigd kan ik achteraf laten monteren. Dus dit ook met Alphabet zo afgesproken dat we dat later wel oppakken. Eerst die wagen maar in ontvangst nemen haha. In de Tesla app zie ik dus als besteldatum 31 juli 2023 staan. Maar dat is recentelijk (2 weken terug) gewijzigd naar zonder trekhaak, echter blijft de besteldatum volgens tesla gewoon 31 juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiErRa
TM3HL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:50:

Hier hetzelfde, M3 RWD, Stealth Grey, Zwart interieur. 22-9 besteld. Die wijziging in de app was bij mij al ergens vorige week. Twijfelde of dat niet door een update van de app zelf kwam.

https://tesla-updates.github.io/ is trouwens hernoemt naar https://whereboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaakpollak
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-02-2024
SiErRa schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Hier hetzelfde, M3 RWD, Stealth Grey, Zwart interieur. 22-9 besteld. Die wijziging in de app was bij mij al ergens vorige week. Twijfelde of dat niet door een update van de app zelf kwam.

https://tesla-updates.github.io/ is trouwens hernoemt naar https://whereboat.com
Zelfde bestelling gedaan op 6 oktober. Verwachte levering 24 oktober - 7 november. Nog geen sms ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wha
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 11:23

wha

Komende woensdag ga ik mijn M3 afhalen, hoeveel % zijn de accu's geladen als je hem komt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-09 16:33
Hype, kan niet wachten tot ik ze tegen kom op de weg *O*
wha schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:46:
Komende woensdag ga ik mijn M3 afhalen, hoeveel % zijn de accu's geladen als je hem komt halen?
Mijne was vol, maar is volgens mij ook geluk hebben. Bij mij was het relatief rustig, nu met een boot vol M3s kan het er ook wel eens bij inschieten lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:06
Dutchlimits schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:39:
Ik mag lekker morgen ;) Maar bij mij gaat het om een MY RWD.
Moet er wel samen met de mrs voor van Apeldoorn naar Tilburg rijden en weer terug. Je kunt wel nagaan wie er met de Tesla terugrijdt :P

[ Voor 3% gewijzigd door InZane op 23-10-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Ik kreeg net deze mail van Tesla:

“Als gevolg van nieuw beleid in de sector moet uw voertuig worden vervoerd met een maximale lading van de batterij van 50%. Dit betekent dat de laadtoestand van de batterij van uw Model 3 op de leveringsafspraak lager kan zijn dan voor Tesla gebruikelijk is.

Ter compensatie van dit ongemak geven wij u 150 km gratis Supercharging*. U kunt uw Supercharging-tegoed enkele dagen na de levering bekijken in het gedeelte 'Refereren en verdienen' in de Tesla-app.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 16:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ingmar7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

“Als gevolg van nieuw beleid in de sector moet uw voertuig worden vervoerd met een maximale lading van de batterij van 50%. Dit betekent dat de laadtoestand van de batterij van uw Model 3 op de leveringsafspraak lager kan zijn dan voor Tesla gebruikelijk is.

Ter compensatie van dit ongemak geven wij u 150 km gratis Supercharging*. U kunt uw Supercharging-tegoed enkele dagen na de levering bekijken in het gedeelte 'Refereren en verdienen' in de Tesla-app.”
Waarom staan er bij die tesla centra dan niet een trits superchargers en zorgen ze dat alles netjes afgeladen is? :P 150km staat natuurlijk niet gelijk aan 50% van de capaciteit toch?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Laat even een eerste indruk achter in het algemene topic aub :) ik ben benieuwd naar de bouwkwaliteit bijvoorbeeld (panel gaps etc).

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ingmar7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Mja, die had ik net ook in m'n inbox. Nou ja, ik zie het morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datalogic
  • Laatst online: 07-06-2024
Bestelling van mijn M3 RWD bevestigd vandaag op 23 Oktober.
Geen trekhaak kleur solid black interieur black.
Zojuist al een RN en VIN nummer ontvangen.

Op mijn Tesla app staat verwachte levertijd op 31 Okt - 12 Nov.
Fingers crossed dat hij op de Neptune Barcelona staat die onderweg is naar Zeebrugge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP313
  • Laatst online: 24-10-2023
Net een dag voor de levering een telefoontje gehad dat de levering een aantal dagen wordt uitgesteld wegens logistieke problemen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingmar7
BP313 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:19:
Net een dag voor de levering een telefoontje gehad dat de levering een aantal dagen wordt uitgesteld wegens logistieke problemen…
Oh, nee, balen. Zijn ze wel heel erg laat mee zo op het einde van de werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
Ingmar7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:30:
[...]

Oh, nee, balen. Zijn ze wel heel erg laat mee zo op het einde van de werkdag.
Vorig kwartaal werden er mensen 's ochtends afgebeld terwijl ze in de middag zouden afhalen. Volgens mij ook hier een Tweaker die z'n leaseauto al had ingeleverd en in de trein naar Tilburg zat. Zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
Maurice- schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:57:
[...]

Vorig kwartaal werden er mensen 's ochtends afgebeld terwijl ze in de middag zouden afhalen. Volgens mij ook hier een Tweaker die z'n leaseauto al had ingeleverd en in de trein naar Tilburg zat. Zuur.
Ik ga morgen ook ophalen, hoop dat het uitzonderingen zijn….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Ingmar7 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:59:
[...]

Ik ga morgen ook ophalen, hoop dat het uitzonderingen zijn….
Nou dat hoop ik ook! Woensdag moet ik m'n huidige auto inleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 13:35
SiErRa schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Eerste hit op Google:
https://tesla360.nl/wat-v...sklasse-heeft-mijn-tesla/

Probleem is het certificaat deel. Welke verzekeraar vereist dit?
ANWB bij voorbeeld. Klaverblad en ZLM willen helemaal geen Tesla verzekeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 13:35
spartacusNLD schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:11:
[...]

Waarom staan er bij die tesla centra dan niet een trits superchargers en zorgen ze dat alles netjes afgeladen is? :P 150km staat natuurlijk niet gelijk aan 50% van de capaciteit toch?
in Tilburg staan veel laadpalen. In de afleverhal staat volgens mij bij elke plek een laadpaal.
Onze auto ( made in Germany )was trouwens tot 100% geladen bij aflevering en ook nog eens 150 km supercharger gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
Megat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:07:
[...]
ANWB bij voorbeeld. Klaverblad en ZLM willen helemaal geen Tesla verzekeren
Oei, daar wilde ik eigenlijk ook verzekeren (ben ik nu ook verzekerd), ik ga het denk ik nog even navragen, want ik vind hier https://www.anwb.nl/verze...ering/veelgestelde-vragen (bij Moet mijn auto voldoen aan een alarmeis?) Dat het vanaf 45000 is, en laat die van mijn 44990 zijn ;).

Update: nog even nagevraagd bij de ANWB, het is een specifieke eis voor Tesla, los van de cataloguswaarde. Dat wordt een andere verzekeraar zoeken, weinig zin om een lojack te moeten installeren in een auto die deze feature eigenlijk gewoon heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door SiErRa op 23-10-2023 18:06 . Reden: Nagevraagd bij ANWB ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raviculus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 10:55
SiErRa schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:35:
[...]

Oei, daar wilde ik eigenlijk ook verzekeren (ben ik nu ook verzekerd), ik ga het denk ik nog even navragen, want ik vind hier https://www.anwb.nl/verze...ering/veelgestelde-vragen (bij Moet mijn auto voldoen aan een alarmeis?) Dat het vanaf 45000 is, en laat die van mijn 44990 zijn ;).

Update: nog even nagevraagd bij de ANWB, het is een specifieke eis voor Tesla, los van de cataloguswaarde. Dat wordt een andere verzekeraar zoeken, weinig zin om een lojack te moeten installeren in een auto die deze feature eigenlijk gewoon heeft.
Ik zit mede om die reden bij Unive, zij hebben die lojack eis niet.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• ollivier
  • Laatst online: 14-04-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hyGHGQA0LuLfB2IZv0i9YSRrhNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JnPQ0MID6QA5n862UL2iOeR9.jpg?f=fotoalbum_large
Juist afgehaald in Brugge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Laatst online: 22:06
Wauw, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Ook bijzonderheden gevonden?

Valt me op dat bij alle highlands in het wit, de bumpers wat lichter uitvallen dan het plaatwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollivier
Dutchlimits schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:06:
Ook bijzonderheden gevonden?

Valt me op dat bij alle highlands in het wit, de bumpers wat lichter uitvallen dan het plaatwerk
Is mijn eerste tesla.
Wat opvalt is dat de voorliep veel steviger is dan bij de model Y.
Dit benadrukte de medewerker van tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchlimits
ollivier schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:08:
[...]

Is mijn eerste tesla.
Wat opvalt is dat de voorliep veel steviger is dan bij de model Y.
Dit benadrukte de medewerker van tesla.
Wat bedoel je met voorliep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollivier
Autocorrect, ik bedoelde de voorklep. Beter voor het sluiten van de frunk.

[ Voor 8% gewijzigd door ollivier op 23-10-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
ollivier schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Autocorrect, ik bedoelde de voorklep. Beter voor het sluiten van de frunk.
Bedoel je t plaatwerk? (gezien de deuken in het verleden) - dat zou prachtig nieuws zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Dutchlimits op 23-10-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollivier
Dutchlimits schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:14:
[...]

Bedoel je t plaatwerk? (gezien de deuken in het verleden)
Inderdaad, is een stuk steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
ollivier schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Inderdaad, is een stuk steviger.
Goed om te weten! Ik was al bang om dat ding dicht te drukken, ik ben nogal autistisch als het om deuken gaat. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Is dat de RWD of AWD?
Werd hij in Brugge met een volle batterij geleverd?
Ik heb de mijne aanstaande woensdag ingepland. Ik moet van de andere kant van 't land komen.
Er zei iemand in deze thread dat de achterruiten niet getint zijn, klopt dat, ik zie het niet goed op je foto.

[ Voor 9% gewijzigd door Twilkie op 23-10-2023 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollivier
Twilkie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Is dat de RWD of AWD?
Werd hij in Brugge met een volle batterij geleverd?
Ik heb de mijne aanstaande woensdag ingepland. Ik moet van de andere kant van 't land komen.
RWD, mijn afspraak is rond 10 uur verplaatst van donderdag naar deze middag. Hierdoor maar 40% maar besnaar supercharger geweest en kon hem volladen zonder kosten als compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
ollivier schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:27:
[...]

RWD, mijn afspraak is rond 10 uur verplaatst van donderdag naar deze middag. Hierdoor maar 40% maar besnaar supercharger geweest en kon hem volladen zonder kosten als compensatie.
Door u verplaats of door Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tess75
  • Laatst online: 06-12-2023
Simone96 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:29:
Net even met Tesla gechat en zij geven aan dat ze enkel in Tilburg leveren (wat volgens mij ook niet helemaal klopt) en dat de delivery location voor mijn Tesla op Tilburg staat. Dus ik ben blij want dat scheelt weer een uur reistijd in vergelijking met wanneer ik naar Amsterdam Zuid-Oost had moeten gaan zoals de LM aangaf
Mag hopen dat dit inderdaad niet klopt, heb afspraak in utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Laatst online: 20-09 15:38
Nice! Ik kan niet meer wachten oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollivier
Twilkie schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:32:
[...]

Door u verplaats of door Tesla?
Beide eigenlijk. Platen waren binnen en ik had meegegeven zo snel als mogelijk afleveren.
Ze belden dat de wagen in orde was en ik vroeg of het vroeger kon.
Was geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Tess75 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:37:
[...]

In België is het ook zo.
Ik moet 200 km naar Brugge. Ik werk op 3 km van Tesla Hasselt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Ook een levering gevonden in Apeldoorn via X:

https://x.com/EstherKokke.../1716401828240228474?s=20

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SMy6p5TTxp1sQWyyf-YNDZAylo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbPxPD7A2XG6ybbruCaZJuxB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Q09IvjIc5NVXYfdaGAAtPNC2iM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lZF9pS9hhKtka49D2ReQdoo5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jHwJXx3gcR--LvuMfIJOhIjx2F8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3saWbcb0ZM7GfI6JD4Bo0Vy0.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet nog wachten tot mid januari :O

Wat is die ook mooi in het zwart! Het is dat er zoveel slechte verhalen rondgaan rondom de zwarte kleur (dit zou de dunste lak zijn van tesla, en dus snel beschadigen?) daarom dat ik maar voor stealth gray ga..

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 23-10-2023 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Interessant voor als je een race red hebt besteld en/of een M3 met trekhaak:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXqi-NSKrvmoxK4axF04krbuJ-k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/L1Xuyq6tf1exg6Nwb8F1y5gy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
spartacusNLD schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:51:
Ook een levering gevonden in Apeldoorn via X:

https://x.com/EstherKokke.../1716401828240228474?s=20

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet nog wachten tot mid januari :O

Wat is die ook mooi in het zwart! Het is dat er zoveel slechte verhalen rondgaan rondom de zwarte kleur (dit zou de dunste lak zijn van tesla, en dus snel beschadigen?) daarom dat ik maar voor stealth gray ga..
Mijn ultra red staat nog steeds voor 29 okt - 12 november, heel benieuwd wanneer we wat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Thomason schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:03:
[...]

Mijn ultra red staat nog steeds voor 29 okt - 12 november, heel benieuwd wanneer we wat horen.
Dan zal deze waarschijnlijk dan op het volgende schip staan wat op de 27e in zeebrugge aankomt: https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9762546

Dit sluit ook aan op jou lever termijn.

[ Voor 5% gewijzigd door spartacusNLD op 23-10-2023 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
spartacusNLD schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:05:
[...]

Dan zal deze waarschijnlijk dan op het volgende schip staan wat op de 27e in zeebrugge aankomt: https://www.vesselfinder.com/nl/vessels/details/9762546

Dit sluit ook aan op jou lever termijn.
Ben hem al een tijdje aan het stalken dus ga er stiekem ook vanuit. Opzicht leuk om dit helemaal te volgen zo. Ook de afleveringen die mensen nu hebben en de ervaringen die ze ermee hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
*Ugchelen zo te zien :P

Mooi hoor! Kijk er alweer naar uit dat m'n SEPP termijn voorbij is. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 23-10-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan28
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13-09 20:32
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het interieur in de nacht. Geen foto's nog van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Zwart is mooi ja, enkele uren na het wassen. Daarna is de pret over. (ik heb al enkele zwarte auto's gehad: altijd vies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Maurice- schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:38:
[...]
Mooi hoor! Kijk er alweer naar uit dat m'n SEPP termijn voorbij is. :+
Hoezo? De SEPP is toch nog in 2024 actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
Tess75 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:37:
[...]

Mijne staat gewoon op Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Wauw ben nu toch wel jaloers op de mensen die hem deze week al krijgen :D
Levertijd voor mijn RWD Ultra Red is nog steeds 14-21 november. Kan ook niet echt achterhalen op welk schip hij dan precies staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
spartacusNLD schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:28:
[...]

Hoezo? De SEPP is toch nog in 2024 actief?
Haha nee, ik bedoelde dat je de auto 3 jaar op naam moet houden om de SEPP niet terug te hoeven betalen. Heb de mijne nog geen jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Maurice- schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:34:
[...]

Haha nee, ik bedoelde dat je de auto 3 jaar op naam moet houden om de SEPP niet terug te hoeven betalen. Heb de mijne nog geen jaar.
noujah.. "moet".. je betaald anders gewoon een deel van subsidie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52
Simone96 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:33:
Wauw ben nu toch wel jaloers op de mensen die hem deze week al krijgen :D
Levertijd voor mijn RWD Ultra Red is nog steeds 14-21 november. Kan ook niet echt achterhalen op welk schip hij dan precies staat.
Mijn RDW Ultra Red op 15 november - 31 december. Met trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
Ik kijk nu net in de app en mijn leveringsdatum is ineens vervroegd van 14-21 november naar 26 oktober - 9 november. Hebben ze ineens ergens een rode Tesla gevonden of zo? Afspraak maken kan nog niet via de app en ik moet eigenlijk wachten totdat ik mijn huidige leaseauto heb ingeleverd op 10 november.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• InZane
Simone96 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:16:
Ik kijk nu net in de app en mijn leveringsdatum is ineens vervroegd van 14-21 november naar 26 oktober - 9 november. Hebben ze ineens ergens een rode Tesla gevonden of zo? Afspraak maken kan nog niet via de app en ik moet eigenlijk wachten totdat ik mijn huidige leaseauto heb ingeleverd op 10 november.
Zie je al een VIN in de app?

Wij stappen zo de auto in om richting Tilburg te knallen rijden om daar m'n MY op te halen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
InZane schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Zie je al een VIN in de app?

Wij stappen zo de auto in om richting Tilburg te knallen rijden om daar m'n MY op te halen *O*
Ja maar ik zie al twee weken een VIN en de VIN is nog steeds hetzelfde. Dus beetje vaag dat hij dan ineens eerder hier zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Simone96 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:16:
Er is een nieuwe lading onderweg hé.
Boot zou normaal vrijdag aankomen in Zeebrugge : dus daar zal misschien eentje opstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desislaf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/itnubERHuNXE2qNL2AgYg-6VEqQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h9G2ofdbtuSlb2UbXMd0kuif.png?f=fotoalbum_large

Mijn betaling is goedgekeurd en overgedragen van Findio voor Tesla. Ik heb ook RN, VIN en kenteken. Ik kan echter nog geen ophaaldatum kiezen. :(
Op 17 oktober besteld. RWD/Black/No-Tow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
desislaf schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:51:
...
Ik heb ook RN, VIN en kenteken. Ik kan echter nog geen ophaaldatum kiezen. :(
Op 17 oktober besteld. RWD/Black/No-Tow.
Dat is niet gek, dat heeft volgens mij niemand met die datumrange (waarschijnlijk een auto die op het Neptune Barcelona schip staat).

Update: krijg zojuist de SMS om te afspraak te plannen binnen :9~

[ Voor 8% gewijzigd door SiErRa op 24-10-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-09 09:16
Ligt het aan mij of zitten bij de eerste leveringen alleen maar RWD?
Ik heb nog 26jan - 10 april hier staan in de app. (ook geen vin)

17 okt besteld
AWD Deep Blue 18"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
renz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:58:

17 okt besteld
AWD Deep Blue 18"
Hier een AWD met datum 28/10 - 9/11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

renz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 09:58:

17 okt besteld
AWD Deep Blue 18"
Daar lijkt het wel op. Zie mijn eerdere post:
spartacusNLD schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:58:
Interessant voor als je een race red hebt besteld en/of een M3 met trekhaak:

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simone96
Ik kan nu zelfs een afspraak inplannen, dus gaat erg snel ineens. De enige opties die ik krijg is vrijdag 3 november, maandag 6 november en dinsdag 7 november. Weet iemand toevallig of de afsprakenplanner maar maximaal 2 weken vooruit gaat want anders wacht ik tot vrijdag en plan ik hem in op vrijdag 10 november en kan ik het combineren met het inleveren van mijn leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TM3HL
Ik heb ook zojuist een sms gehad en afspraak ingepland, kon kiezen tussen 6-7-8 november.

Maandag de 6e it isss!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsbertH1995
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23-05 13:29
Ik heb zojuist ook een SMS gehad om mijn M3 Ultra Red op te halen. Voor vrijdag 3 november afspraak gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginzz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 12:49
Zojuist ook een sms gehad, om afspr in te plannen voor 8 nov, gaat om een LR/zwart/zwart 19 inch.
Zijn er nog meer LR gepland voor levering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldenjp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb ook zojuist een sms gehad en afspraak ingepland, kon kiezen tussen 6-7-8 november.

Ik wil eigenlijk laatste week november, heb wel gesmst met 3 data maar beter langsgaan of bellen?

Pagina: 1 ... 446 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.