• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19
thibaut89 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:24:
Goeienamiddag iedereen,

Heeft iemand een idee hoe betrouwbaar de verwachte leveringsdatum is die vermeld staat op de Tesla website?
Ik bestelde midden juli een Tesla model 3 met verwachte levertijd augustus-september.
Kort daarna werd dit aangepast naar 13 okt-07 dec en kreeg ik ook een mail dat mijn bestelling werd omgezet naar het nieuwe model.
Onlangs opnieuw een aanpassing naar 28-30 sept maar nog geen VIN-nummer.

Alvast bedankt! :)
Dat is lastig voorspellen, mijn voorraad model schoof weken op na de initiële leverdatum, maar er zijn ook zat voorbeelden waar de datum wel klopte.

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-05 13:26
Heeft een van jullie ervaring met het terugkrijgen va nde aanbetaling? Findio heeft het volledige bedrag gefinancieerd. Nu is met het eindfactuur de aanbetaling verrekend, maar findio heeft 500 meer overgemaakt natuurlijk.

Komt dit automatisch weer onze kant op? of moet je hiervoor contact opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V burgerking
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-09-2024
Zijn er al mensen waarvan de bestaande bestelling van de model 3 door de leasemaatschappij is omgezet naar de Highland versie?

LeasePlan heeft nog geen nieuwe info hierover. Het is voor mij dus nog onduidelijk of mijn bestelde LR RWD wordt omgezet naar een RWD of LR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:52
V burgerking schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:05:
Zijn er al mensen waarvan de bestaande bestelling van de model 3 door de leasemaatschappij is omgezet naar de Highland versie?

LeasePlan heeft nog geen nieuwe info hierover. Het is voor mij dus nog onduidelijk of mijn bestelde LR RWD wordt omgezet naar een RWD of LR.
Bij mij is bevestigd dat de bestelling is omgezet zonder prijs verandering. Betreft een RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bustertje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-03 20:52

Die van mij is ook omgezet naar een Highland. Zou aanvankelijk 25/9 het model RWD geleverd krijgen.

Hij wordt bij mij fiscaal gezien €2.000 goedkoper, omdat die oude 3 ten tijden van mijn bestelling nog op €45.000.

Omdat mijn oorspronkelijke levertijd dicht bij de release van de Highland zit is de verwachte levertijd eind oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Een auto uit Berlijn wil niet perse zeggen dat die beter is. Ik merk geen verschil tussen mijn China build M3 en mijn Duitsland Build Y.

Ze hebben/hadden allebei hun nodige rammels :-)

[ Voor 15% gewijzigd door turkeyhakan op 15-09-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:30
turkeyhakan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:29:Een auto uit Berlijn wil niet perse zeggen dat die beter is. Ik merk geen verschil tussen mijn China build M3 en mijn Duitsland Build Y.
Wat ik in vergelijkingen op Youtube zag, meen ik dat er regelmatig wordt gesproken over ‘anders’ en niet perse beter.
De zittingen uit de Duitse versie zouden meer aangepast zijn aan de bouw van West Europeanen.
Bij de Duitse Y is In de koffer is het bovendeel van de stijlen bekleed met een stof in plaats van hard plastic. Dit hoeft ook niet voor iedereen beter te zijn, maar is ook iets anders.
Bagageogen in de koffer bij die uit Berlijn ontbreken bij de Changhai versie, maar niet iedereen zal die ooit gebruiken.
Over de vering/demping wordt verschillend bericht. Soms zeggen mensen dat die uit Grunheide wat soepeler is.
De batterij schijnt een behoorlijk verschil te zijn, in ieder geval qua fabrikaat. Bij die van onze buurman is het momenteel de Chinese BYD blade uitvoering en bij die vande andere kant van de wereld een Chinese CATL exemplaar.
Waar ik wel benieuwd naar ben, maar nog niets over meen gezien te hebben is de lak kwaliteit.
De Amerikanen schijnen wat minder te zijn, maar ik weet dus niet hoe het in een vergelijking uitvalt voor de Aziatische versus de Europesche versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Megat op 15-09-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Megat schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:45:
De zittingen uit de Duitse versie zouden meer aangepast zijn aan de bouw van West Europeanen.
Ik vind de stoelen uit Berlijn juist minder prettig, vanwege de wang die strakker is. Persoonlijke mening uiteraard.
Bagageogen in de koffer bij die uit Berlijn ontbreken bij de Changhai versie, maar niet iedereen zal die ooit gebruiken.
Geldt alleen voor de Performance variant. Althans, dat was zo. Misschien is het aangepast, maar als ik de accessoires in de Tesla shop mag geloven is het nog steeds zo. De auto's uit China zijn inderdaad niet met die ogen afgeleverd.
Waar ik wel benieuwd naar ben, maar nog niets over meen gezien te hebben is de lak kwaliteit.
Mijn Y uit Berlijn had al vrij snel dat het op sommige plekken begon af te brokkelen. Kan toeval zijn, maar mijn 3 uit China heeft een hardere lak lijkt wel. Die heeft ook 2 maanden op de boot gestaan, dus wellicht kan dat het verschil zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megat
turkeyhakan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:13:[...]Geldt alleen voor de Performance variant. Althans, dat was zo. Misschien is het aangepast, maar als ik de accessoires in de Tesla shop mag geloven is het nog steeds zo.
Voor wat betreft de bagage ogen betreft : Hier kun je goed gelijk in hebben en had ik derhalve minder stellig moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2023
Yessssss,

Gisteren eindelijk de SMS ontvangen van Tesla dat ik volgende week vrijdag mijn MY RWD Quicksilver kan ophalen in Tilburg om 16.00 uur s'middags.
Nu aftellen en al heel veel zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:34

djbarney

XBL: DeejayBarney

ik heb voor een lr rwd bestelling via leaseplan inderdaad van leaseplan nog niets gehoord. Wel van tesla de bekende highland upgrade mail gehad waarin ze aangeven samen te werken met de lease maatschappij om de upgrade te doen. of het dus een RWD of LR word.. ik ga er voorlopig maar vanuit dat ze me een RWD gaan aansmeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddos13
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15-05-2024
M3 rwd op 8 september besteld levering eind december tot maart 😮. Zou het nog naar voren verschoven kunnen worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZuT7OA-KfNyOVuJXAGiLqExWZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSUUYtMrUv04WscqgPlmR3LM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
eddos13 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:40:
M3 rwd op 8 september besteld levering eind december tot maart 😮. Zou het nog naar voren verschoven kunnen worden?

[Afbeelding]
Oei… hoop het voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:24

[Afbeelding]
Mijn zoon kreeg exact hetzelfde te zien. Gaat wel over een LR.

Bizar dat de site aangeeft dat je een nieuwe bestelling wel krijgt in oct-nov.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddos13
  • Laatst online: 15-05-2024
Tommie12 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:18:
[...]

Mijn zoon kreeg exact hetzelfde te zien. Gaat wel over een LR.

Bizar dat de site aangeeft dat je een nieuwe bestelling wel krijgt in oct-nov.
Ja idd dat vind ik ook vreemd. Had eigenlijk oct-nov verwacht dan valt dit dan wel tegen.

• synx6

[Afbeelding]
Bij mij staat er inmiddels 13 oct tot 7 december. Afgebeelde auto betreft nog de pre refresh. Bijzonder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAelseHunter
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 01-12-2023
synx6 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:55:
[...]

Bij mij staat er inmiddels 13 oct tot 7 december. Afgebeelde auto betreft nog de pre refresh. Bijzonder!
Dit wordt door Tesla telefonisch bij mij ook aangegeven, ze verzekeren mij wel dat dit de nieuwe variant gaat zijn. Besteld via een zakelijke LM op 4 september.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Voor de mensen die hun nieuwe Tesla gaan ophalen in Tilburg.. controleer goed of je iets ziet aan de lak. Ik heb na 300km namelijk al een puntje op de motorkap dat op vloegroest lijkt en een zwarte lichte streep/kras (voelt het niet) boven de wielen.
Dit merkte ik ná het wassen met de hand pas.
038Robijno schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 17:41:
Voor de mensen die hun nieuwe Tesla gaan ophalen in Tilburg.. controleer goed of je iets ziet aan de lak. Ik heb na 300km namelijk al een puntje op de motorkap dat op vloegroest lijkt en een zwarte lichte streep/kras (voelt het niet) boven de wielen.
Dit merkte ik ná het wassen met de hand pas.
Hal is eigenlijk ook nèt niet licht genoeg. Hebben ze slim gedaan. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Inspired schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 18:19:
[...]

Hal is eigenlijk ook nèt niet licht genoeg. Hebben ze slim gedaan. :)
Dat klopt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 06-05 14:57

[Afbeelding]
Bijzondere Volkswagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:22
Ok ….. ik keek vandaag in de Tesla app en er staat zowaar een RN nr… verwachte levering : maart - mei. Het gaat hier om een M3 performance versie overigens.
Order is dus (nog) niet geannuleerd, de hoop op een M3P Highland is dus nog niet vervlogen

[ Voor 21% gewijzigd door DvD77 op 17-09-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-03 21:41

B85

Kunnen sommige mensen de beoogde levertijd ook in de app zien? Ik zie de auto wel, maar de levertijd enkel in mijn account via de webbrowser. Kan me dit van mijn vorige Tesla niet herinneren.

Van Tesla gehoord dat de vernieuwde M3 bij mij overigens in november geleverd wordt. LR stealth grey, zwart interieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvD77
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:22
B85 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:58:
Kunnen sommige mensen de beoogde levertijd ook in de app zien? Ik zie de auto wel, maar de levertijd enkel in mijn account via de webbrowser. Kan me dit van mijn vorige Tesla niet herinneren.

Van Tesla gehoord dat de vernieuwde M3 bij mij overigens in november geleverd wordt. LR stealth grey, zwart interieur.
In de app staat bij mij dus maart - mei maar in mn tesla account via de browser zie ik helemaal niks , ook geen bestelde auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

B85 schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:58:

Ik zie sinds vandaag ook mijn order in de app met rn nummer, de naam van de Leasemaatschappij en levertijd: september / October. In de browser voor mij dan dus weer niets te zien in 't account inderdaad.

Opvallend op zich: de foto van de blauwe model 3 die in de app staat bij mij, is nog het oude model. De videootjes over hoe alles werkt hebben ook nog specifiek de video over de stalks. Dit lijkt dus nog niet voor highland bijgewerkt te zijn, iig bij mij nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik mag ook dit jaar weer mee doen met de grote leveringsshow van Tesla. Dit is de 3e Tesla die ik geleverd krijg en elke keer is het weer grappig om te zien hoe het allemaal gaat. Dit jaar voor het eerst dat ik inderdaad na bestelling in de app mijn RN nummer terug vindt met de auto die ik besteld heb. Bij mij staat er een verwachte levering van December - Maart, terwijl op de website nu november-december wordt vermeld voor een LR, waar dit eerder oktober-november was. Mijn ervaring is dat geschatte levertijden altijd heel ruim zijn, tussentijds niet echt iets wordt aangepast of gecommuniceerd en je opeens wordt verrast omdat je een afspraak voor levering/afhalen kan maken. Deze LR is pas vorige week besteld.

Bij mij staat netjes een Highland afgebeeld. Ik ben wel bang dat als je nu leest dat er september/oktober staat en er een 'oude' staat afgebeeld, je deze ook krijgt. Volgens mij stond in de mail van Tesla namelijk ook dat ze gingen proberen je model om te zetten, dat is natuurlijk geen garantie. En als je besteld hebt voordat de Highland bekend was, lijkt me ook dat ze die mogen leveren. Maar het is Tesla, en doen het altijd net een beetje anders, dus we gaan het allemaal zien... Veel plezier met wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaut89
  • Laatst online: 19-01-2024
Hier nog steeds verwachte leveringsdatum van 28-30 sept.
Betreft M3 LR die besteld werd eind juli en werd omgezet naar Highland (bevestigingsmail ontvangen van Tesla van omzetting alsook in de app te zien).

Benieuwd of ze dit werkelijk gaan aanhouden gezien ongewijzigd sinds week of 2 en het feit dat dit volgende al zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
thibaut89 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:48:
Hier nog steeds verwachte leveringsdatum van 28-30 sept.
Betreft M3 LR die besteld werd eind juli en werd omgezet naar Highland (bevestigingsmail ontvangen van Tesla van omzetting alsook in de app te zien).

Benieuwd of ze dit werkelijk gaan aanhouden gezien ongewijzigd sinds week of 2 en het feit dat dit volgende al zou zijn.
Ik durf het te betwijfelen.
De eerste grote boot met Highlands zou pas vertrokken zijn in Shanghai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:50

spartacusNLD

This is Sparta!!

Tommie12 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:56:
[...]

klopt. Dit schip bevindt zich nu boven taiwan en zal begin oktober in het suez kanaal aanmeren voor een refuel en dan daarna richting Zeebrugge vertrekken waar die mid oktober aankomt. Tegen de tijd dat die dan in Tilburg klaarstaat ben je al bij eind oktober aangekomen denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApmKvq_qqy8ROBojndWoY4tIkOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L58s4dJJes64DR2WNYE36kgq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 18-09-2023 10:06 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

apvanderwaal schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:10:
Ik mag ook dit jaar weer mee doen met de grote leveringsshow van Tesla. Dit is de 3e Tesla die ik geleverd krijg en elke keer is het weer grappig om te zien hoe het allemaal gaat. Dit jaar voor het eerst dat ik inderdaad na bestelling in de app mijn RN nummer terug vindt met de auto die ik besteld heb. Bij mij staat er een verwachte levering van December - Maart, terwijl op de website nu november-december wordt vermeld voor een LR, waar dit eerder oktober-november was. Mijn ervaring is dat geschatte levertijden altijd heel ruim zijn, tussentijds niet echt iets wordt aangepast of gecommuniceerd en je opeens wordt verrast omdat je een afspraak voor levering/afhalen kan maken. Deze LR is pas vorige week besteld.

Bij mij staat netjes een Highland afgebeeld. Ik ben wel bang dat als je nu leest dat er september/oktober staat en er een 'oude' staat afgebeeld, je deze ook krijgt. Volgens mij stond in de mail van Tesla namelijk ook dat ze gingen proberen je model om te zetten, dat is natuurlijk geen garantie. En als je besteld hebt voordat de Highland bekend was, lijkt me ook dat ze die mogen leveren. Maar het is Tesla, en doen het altijd net een beetje anders, dus we gaan het allemaal zien... Veel plezier met wachten!
oh ik heb er geen enkele moeite mee als ze me toch een model 3 long range rwd leveren hoor, dat is nu eenmaal wat ik besteld heb :D zal in ieder geval de app eens meer in de gaten houden om te zien of dat nog veranderd de komende dagen/weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaut89
  • Laatst online: 19-01-2024
Tommie12 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:56:
[...]

Bizar dat ze dit dan niet aanpassen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
thibaut89 schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:12:
[...]

Bizar dat ze dit dan niet aanpassen 8)7
Tja... andere prioriteiten zeker?

In elk geval, binnen dik 3 weken is die boot in Europa en zal de levering wel starten.
Voor eind December willen ze niet te veel stock, dus er zal wel wat de boot op gaan vanaf begin Oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pattex
  • Laatst online: 06-04-2024
Zelf ook een M3 Longe Range RWD in bestelling staan, levering sept-okt. LM heeft bevesitigd dat mijn order geleverd gaat worden. Order van een collega (met dezelfde auto in Blue Metallic) is geanulleerd door Tesla omdat de M3 Longe range RWD niet in High-land uitvoering komt. Momenteel enkel nog RN nummer, ben benieuwd of deze al in Zeebrugge zijn, of samen met de Highland modellen net vetrokken zijn...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjLNW5fWFCnEZ-8wp9-WWh4Q3no=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8D6a5WdORuh9eaJxhekV1LLu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 09:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x0qfYN2uoPOeVxRCL1--ZTMT-Ts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HITjaKjrmzQPOaCYH9aSw4BK.jpg?f=fotoalbum_large

Verwachte levertijd: Oktober 13 - December 07
Ik heb nieuw model RWD besteld, redelijk grote datum range…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:40
Hier is de leverdatum ook verschoven van 19december-19maart naar 13oktober-7december.

Gaat om een model 3 LR AWD . Misschien dan toch geen highland model. Foto is ook nog steeds oud model

[ Voor 9% gewijzigd door zwasie op 18-09-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
Ingmar7 schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:43:
[Afbeelding]

Verwachte levertijd: Oktober 13 - December 07
Ik heb nieuw model RWD besteld, redelijk grote datum range…..
Die van mij was op 1 september omgezet naar een Highland en hoor net dat de levering op z'n vroegst eind januari wordt... Ook een RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pattex schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:14:
Zelf ook een M3 Longe Range RWD in bestelling staan, levering sept-okt. LM heeft bevesitigd dat mijn order geleverd gaat worden. Order van een collega (met dezelfde auto in Blue Metallic) is geanulleerd door Tesla omdat de M3 Longe range RWD niet in High-land uitvoering komt. Momenteel enkel nog RN nummer, ben benieuwd of deze al in Zeebrugge zijn, of samen met de Highland modellen net vetrokken zijn...
[Afbeelding]
Je krijgt dan nog gewoon het “oude” model dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
..

Mooie is dat de auto bij Tesla gewoon binnen twee weken terug kan. Zal een leaserijder niet kunnen maar bij een particuliere aanschaf is dat wel een optie.

[ Voor 31% gewijzigd door Inspired op 18-09-2023 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6

Heb van Tesla begrepen dat niet elke afbeelding beschikbaar is. Bij mij is het een highland. Dit is bevestigd aan mij en de LM. Als er nou genoeg blauwe op die boot staan dan is mid nov best realistisch!

We gaan het meemaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
bustertje schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:07:
[...]

Die van mij was op 1 september omgezet naar een Highland en hoor net dat de levering op z'n vroegst eind januari wordt... Ook een RWD
Daar zou ik minder blij van worden al is het door de bijtelling. Wat was de besteldatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pattex
Inspired schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:31:
[...]

Je krijgt dan nog gewoon het “oude” model dan?
Yeas! LM heeft bevestigd dat ik het “Oude” model krijg. Levering verwacht rond 30 sept volgens LM. Voorlopig alleen nog maar een RN nummer en Sept-Okt levering in de app. Nog geen Tesla SMS of VIN ontvangen. Hopelijk komt hij snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
synx6 schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:54:
[...]

Daar zou ik minder blij van worden al is het door de bijtelling. Wat was de besteldatum?
Bijtellingregels blijven hetzelfde in 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bustertje
[...]

Besteldatum was in maart. Toen was de M3 nog iets duurder dan die nu is, dus ik ga zelfs iets minder betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mijn bestelde MYP staat zojuist in mn Tesla app - gaat om een lease van Arval met een earliest delivery date van 1 november. Tevens staat er een RN nummer al bij.
Tesla Purmerend wist mij te vertellen, dat dan vanaf 1 november, het systeem gaat kijken voor een match.

Iemand ervaring hiermee icm lease ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
SileX schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:28:
Mijn bestelde MYP staat zojuist in mn Tesla app - gaat om een lease van Arval met een earliest delivery date van 1 november. Tevens staat er een RN nummer al bij.
Tesla Purmerend wist mij te vertellen, dat dan vanaf 1 november, het systeem gaat kijken voor een match.

Iemand ervaring hiermee icm lease ?
Ja, pas vanaf 1 November heb je dan een actief order, dus de kans wordt klein om dit jaar nog te rijden omdat LM niet graag leveringen krijgen in December (ivm restwaarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Tommie12 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:46:
[...]

Ja, pas vanaf 1 November heb je dan een actief order, dus de kans wordt klein om dit jaar nog te rijden omdat LM niet graag leveringen krijgen in December (ivm restwaarde).
Oh nee, Arval maak ik geen zorgen om, mijn vorige 2 autos zijn in december en november gewoon geleverd.

Ging meer om het systeem van Tesla, met het zoeken van een match vanaf 1 november.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
SileX schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:07:
[...]

Oh nee, Arval maak ik geen zorgen om, mijn vorige 2 autos zijn in december en november gewoon geleverd.

Ging meer om het systeem van Tesla, met het zoeken van een match vanaf 1 november.
Je hebt een aflopende auto per 1/11 denk ik? LM geeft dan een leverrestrictie mee richting Tesla. Effectief komt dit bij Tesla erop neer dat ze pas iets gaan doen vanaf 1/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 10:36:
[...]

Je hebt een aflopende auto per 1/11 denk ik? LM geeft dan een leverrestrictie mee richting Tesla. Effectief komt dit bij Tesla erop neer dat ze pas iets gaan doen vanaf 1/11.
JA klopt - huidige 'loopt af' op 8 november. Tesla systeem staat op 1/11.

Ok duidelijk - benieuwd hoe snel dit kan lopen. Auto bestelling staat al sinds maart dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP14
  • Laatst online: 16:10
misku schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:30:
[...]

Zo oplevering was dus uiteindelijk vandaag, van Amersfoort naar Tilburg met de trein. 1 woord: nooit_meer. Maar uiteindelijk bij Tesla aangekomen, fijne ontvangst, rijbewijs laten zien, krabbeltje en naar de auto. Kentekenplaten moesten er nog op en weg was ik. Mijn eerste EV en wat een genot! _/-\o_

[Afbeelding]
Heel mooi hoor. Zijn dat de 20 Inch velgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 15:49
SileX schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:40:
[...]

JA klopt - huidige 'loopt af' op 8 november. Tesla systeem staat op 1/11.

Ok duidelijk - benieuwd hoe snel dit kan lopen. Auto bestelling staat al sinds maart dit jaar.
Dat kan heel snel gaan, soms kan het ook wat langer duren..

Ik heb ook een auto via Arval besteld op 4-9.
Zij hebben de order op 6-9 doorgezet en ik mag hem morgen ophalen (MYLR zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
BP14 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:00:
[...]

Heel mooi hoor. Zijn dat de 20 Inch velgen?
Volgens mij zie ik een kleine spoiler, en is dit een Performance met 21"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Model 3 LR Stealth grey besteld.
13-9 is getekende offerte naar LM gestuurd.
Vandaag bestel bevestigen van LM ontvangen en direct daarop RN van Tesla.
Levering staat voor November/December.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rop137
  • Laatst online: 19-09-2023
Gisteren mijn Tesla model Y gaan ophalen in Drogenbos Brussel maar nu blijkt dat het gelijkvormigheidsattest er niet bij zit (CoC). Iemand die ditzelfde probleem heeft gehad? Ik dacht dat dit verplicht was in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
rop137 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 18:40:
Gisteren mijn Tesla model Y gaan ophalen in Drogenbos Brussel maar nu blijkt dat het gelijkvormigheidsattest er niet bij zit (CoC). Iemand die ditzelfde probleem heeft gehad? Ik dacht dat dit verplicht was in Europa.
Mijn auto heb ik daar ook opgehaald met COC.
Schiet gewoon een aanvraag in via de app. Ze sturen dat wel na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAdema schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:29:
[...]

Volgens mij zie ik een kleine spoiler, en is dit een Performance met 21"
Inderdaad een P. Zie ook de rode remklauwen. :)

• TM3HL
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik heb hier meerdere reacties gelezen over de verwachte levertijd die flink verschoven is in de app. Maar ik kom niet tot een conclusie.

Zelf heb ik via de zaak een M3 RWD bestelt bij Alphabet. Alphabet gaf aan dat deze besteld is per 2 augustus.
Vervolgens verscheen in het portaal van Alphabet een verwachte levertijd van 30 oktober.

Inmiddels per 1 september het welbekende mailtje gehad dat Tesla aangeeft met de leasemaatschappij in contact te zijn om mijn bestelling te updaten naar het nieuwste model.

Nu is de auto inclusief RN nummer ook zichtbaar in mijn Tesla app en zie ik daar tot mijn verbazing een verwachte levertijd van 26 december tm 10 maart (welke ik bij meerdere hierboven al voor heb zien komen).

Waar kan ik denk je vanuit gaan? Ik had toch wel met alles rekening gehouden met eind oktober/november.

Daarnaast heb ik ook nog geen bevestiging gehad van Alphabet dat ik daadwerkelijk het nieuwe model zal ontvangen, ondanks meerdere keren naar gevraagd. Ben benieuwd of iemand anders hier ervaringen mee heeft.

• bustertje
Ik heb een RN-nummer. Hoe krijg je die vervolgens zichtbaar in de Tesla-app?

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:13
[...]
Vanwege een hogere fiscale waarde bedoel je dan? De bijtellingsregels zelf wijzigen toch niet volgend jaar?

• Pindakaaskroket
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-05 09:24
3 september een RWD M3 besteld via Tesla, levertijd staat — zoals ik bij meerdere lees — tussen 13 oktober en 7 december.

• zwasie
TM3HL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:49:
Ik heb hier meerdere reacties gelezen over de verwachte levertijd die flink verschoven is in de app. Maar ik kom niet tot een conclusie.

Zelf heb ik via de zaak een M3 RWD bestelt bij Alphabet. Alphabet gaf aan dat deze besteld is per 2 augustus.
Vervolgens verscheen in het portaal van Alphabet een verwachte levertijd van 30 oktober.

Inmiddels per 1 september het welbekende mailtje gehad dat Tesla aangeeft met de leasemaatschappij in contact te zijn om mijn bestelling te updaten naar het nieuwste model.

Nu is de auto inclusief RN nummer ook zichtbaar in mijn Tesla app en zie ik daar tot mijn verbazing een verwachte levertijd van 26 december tm 10 maart (welke ik bij meerdere hierboven al voor heb zien komen).

Waar kan ik denk je vanuit gaan? Ik had toch wel met alles rekening gehouden met eind oktober/november.

Daarnaast heb ik ook nog geen bevestiging gehad van Alphabet dat ik daadwerkelijk het nieuwe model zal ontvangen, ondanks meerdere keren naar gevraagd. Ben benieuwd of iemand anders hier ervaringen mee heeft.
toon volledige bericht
Hier is na de aankondiging van de highland mijn bestelling de levertermijn eerst ook verschoven naar december-maart. Maar ondertussen is dit weer aangepast naar oktober-december.

Als je levertermijn pas in december valt ga je sowieso altijd een highland versie krijgen lijkt me. Aangezien Tesla gestart is met highland productie en ook de eerste boot onderweg naar Europa is. Ik dacht sowieso ook een highland-versie te krijgen aangezien de termijn naar december was gegaan. Maar nu die weer naar oktober-december is gezet, begin ik toch te twijfelen

[ Voor 11% gewijzigd door zwasie op 20-09-2023 15:00 ]

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:19

toon volledige bericht
Hier in april een M3 besteld (lease bij Alphabet, met leverdatum eind januari (datum op verzoek van mij, i.v.m. nog lopende leasecontract). Recent ook het emailtje gehad dat ik de Highland ga krijgen.

Wanneer ik nu in de Tesla app kijk staat er een leverdatum van 5-jan - 10-maart. Hopelijk gaat dit nog aangepast worden, heb de auto begin januari echt nodig. Verwacht komende dagen wel iets van Alphabet te horen.

• roland_otto
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-05 22:02
Weet iemand hoe strak de tijden zijn bij ophalen? Kan je bijvoorbeeld eerder komen of later?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:26
roland_otto schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:45:
Weet iemand hoe strak de tijden zijn bij ophalen? Kan je bijvoorbeeld eerder komen of later?
Ik was er anderhalf uur eerder omdat ik "toevallig" al in de buurt was. Wagen stond al klaar en ik kon 'm zo naar huis rijden. YMMV

• Pattex
Iemand toevallig ervaring met een Tesla die op afroep van de LM bij tesla staat?

Mijn Model 3 Longe range RWD besteld op 21-08 staat op afroep 30-09 vanwege aflopend contract in begin nov. Ik beschik momenteel over een RN nummer (met levering op sept/okt 2023 in de app) maar geen VIN. Iemand ervaring of de auto dan al op voorraad staat/ je op 30 sept de wel bekende sms krijgt voor ophalen? Zo ja hoe snel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 15:49
Neyluzz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:48:
[...]

Ik was er anderhalf uur eerder omdat ik "toevallig" al in de buurt was. Wagen stond al klaar en ik kon 'm zo naar huis rijden. YMMV
Ik was er vandaag ook een uur eerder en was allemaal geen probleem.

Ik vond het eigenlijk allemaal wel tof geregeld.
Je liep via een rode loper naar binnen, alsof je bij een standaard dealer was. Daar werden mijn gegevens gecontroleerd.
Vervolgens kreeg ik nog een drankje aangeboden en werd ik doorgestuurd naar de hal.
100 MY's stonden daar te wachten op hun berijder en in het midden zaten een paar medewerkers aan een bureau voor als je vragen had.
Ik ben naar de auto gelopen, heb ruim de tijd genomen om alles na te kijken (dacht ik).
Heb alles ingesteld terwijl de auto lekker door bleef laden tot 95% en heb zelfs nog met een collega zitten bellen. Daarna mezelf en de auto afgemeld bij het bureau in het midden en kon naar buiten rijden.

Ik heb dus over het hoofd gezien dat er wat kleine puntjes op de motorkap zaten, lijkt hars van een boom ofzo. Thuis er af gepoetst maar had er niet op moeten zitten als hij daar nog een keer gewassen wordt.

En vervolgens thuis nog een uurtje bezig geweest met alle accessoires en instellingen voor de telefoon e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
bustertje schreef op woensdag 20 september 2023 @ 09:14:
Ik heb een RN-nummer. Hoe krijg je die vervolgens zichtbaar in de Tesla-app?
Een RN-nummer kan je volgens mij niet in de App terugvinden, een VIN (unieke auto) wel, maar pas als er een auto aan je account is gekoppeld.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Pattex schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:25:
Iemand toevallig ervaring met een Tesla die op afroep van de LM bij tesla staat?

Mijn Model 3 Longe range RWD besteld op 21-08 staat op afroep 30-09 vanwege aflopend contract in begin nov. Ik beschik momenteel over een RN nummer (met levering op sept/okt 2023 in de app) maar geen VIN. Iemand ervaring of de auto dan al op voorraad staat/ je op 30 sept de wel bekende sms krijgt voor ophalen? Zo ja hoe snel?
Je krijgt pas een SMS als er een VIN (=jouw auto) aan je RN/bestelling is gekoppeld. Tesla zal pas vanaf 31-9 een beschikbare auto zoeken en aan je account koppelen. Dat kan enkele dagen, weken of zelfs maanden duren afhankelijk van of er een boot onderweg is uit Shanghai met nog beschikbare auto's of je auto in Berlijn geproduceerd wordt. Er is dus ook een kans dat je langer moet wachten en pas in/na oktober je auto krijgt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Pattex schreef op woensdag 20 september 2023 @ 18:25:

LM heeft dus een leverrestrictie van 30/9 meegegeven? Dan gaat Tesla tegen het eind van deze maand pas wat doen. Ik vraag me af of er nog een LR RWD gaat komen voor je. Zou peroonlijk dan liever overstappen op een Highland RWD.

• Megat
roland_otto schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:45:Weet iemand hoe strak de tijden zijn bij ophalen? Kan je bijvoorbeeld eerder komen of later?
Volgens een afleveringsmedewerker van Tesla is het afhankelijk van de drukte. Vandaag (20 sept.) was het rustig met ‘slechts’ 80 afleveringen en keken ze niet op een uurtje te vroeg komen. Op drukke dagen letten ze er wel scherper op en kan je wachttijd oplopen.

• Megat
Beste allemaal,
Vandaag exact een week na plaatsing van de privé bestelling, de minst dure witte Model Y RWD met trekhaak ‘geselecteerd op ‘made in Germany’ opgehaald.
Accu vol, vrij ruime panel gap van linker voorscherm (werd in ongeveer een kwartiertje opgelost). Verder was de auto netjes, al is het niet echt zo dat ze bij aflevering blinken.
Aflevering verloopt zakelijk, ontdaan van elke franje. Ik vergelijk het een beetje met de situatie als je als patiënt in een ziekenhuis komt voor een behandeling. Melden bij de balie en inschrijven, wachten in de wachtkamer, mee komen met een medewerker met papieren in de hand. Auto inspecteren, afmelden bij de balie. Uitchecken.
Na een uurtje reden we weg in de auto van onze keuze. Tot op heden tevreden over de gang van zaken.
Ik zag trouwens wel dat de kopers van prijzige Tesla’s een VIP behandeling krijgen. Hun auto’s staan veel ruimer opgesteld in een speciaal deel van de afleverhal. Ook was er steeds een medewerker die de klant terzijde stond en wegwijs maakte in de auto.

• Pattex
Inspired schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:58:
[...]

LM heeft dus een leverrestrictie van 30/9 meegegeven? Dan gaat Tesla tegen het eind van deze maand pas wat doen. Ik vraag me af of er nog een LR RWD gaat komen voor je. Zou peroonlijk dan liever overstappen op een Highland RWD.
Wat ik op dit moment dus krom vindt. Is dat ik enkel een RN nummer heb, maar de LM van tesla de bevestig heeft gekregen dat ik een M3 LR RWD ga krijgen. Mijn order is dus niet geannuleerd. Zou deze auto op voorraad staan en pas na de restrictiedatum gekoppeld worden? Of wordt mijn order na 30 sept alsnog geannuleerd…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pattex schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:08:
[...]

Wat ik op dit moment dus krom vindt. Is dat ik enkel een RN nummer heb, maar de LM van tesla de bevestig heeft gekregen dat ik een M3 LR RWD ga krijgen. Mijn order is dus niet geannuleerd. Zou deze auto op voorraad staan en pas na de restrictiedatum gekoppeld worden? Of wordt mijn order na 30 sept alsnog geannuleerd…?
Mja, ik werk er niet dus weet het niet zeker. :) Maar bevesiging van een bestelling zegt niet zoveelbij Tesla. Ik had in 2019 ook een LR RWD besteld. Die kwam ook ineens niet meer. Je kunt ook zelf met Tesla eens contact opnemen met je RN.

Ik kan me voorstellen dat de LM ook liever een Highland heeft, dus je kunt ook eens met de LM schakelen. Een Highland is toch wel weer wat beter. De huidige LR RWD heeft ook geen Premium audio dus het is eigenlijk alleen de 0-100 die iets beter is, en iets meer range.

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-05 22:42
Megat schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:53:
Beste allemaal,
Vandaag exact een week na plaatsing van de privé bestelling, de minst dure witte Model Y RWD met trekhaak ‘geselecteerd op ‘made in Germany’ opgehaald.
....
Bedoel je nu dat meebestellen van trekhaak ervoor zorgt dat je er 1 uit Berlijn krijgt?

• TM3HL
...

[ Voor 176% gewijzigd door TM3HL op 21-09-2023 12:48 ]

• TM3HL

toon volledige bericht
Zojuist waargenomen in het Alphabet portaal dat mijn besteldatum is gewijzigd van 2 augustus naar 20 september. Het lijkt er dus op dat ze een nieuwe bestelling hebben geplaatst wat ook de Highland gaat zijn want mijn fiscale waarde is ook gewijzigd.

Verwachte leverdatum blijven zij 30 oktober aangeven. Ondanks dat de tesla app dus iets anders vermeld.

Blijf hopen op 30 oktober dan maar

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 16:38
Pattex schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:08:
[...]

Ga er dan maar vanuit dat je de nieuwe krijgt. Ik heb in mei de bestelling geplaatst voor de M3 via lease, met leverrestrictie van begin november (ivm huidige leasecontract). Leasemaatschappij heeft destijds ook de bestelling gedaan bij Tesla en ik ging er dus eigenlijk vanuit dat die Tesla al ergens stond te wachten, maar dat bleek dus niet zo. Kreeg enkele weken geleden de mail van Tesla dat ik de upgrade zou krijgen en heb daarna geschakeld met de leasemaatschappij. Ik heb toevallig vandaag een nieuwe lease overeenkomst moeten tekenen (moest ook een andere kleur kiezen omdat MSM er niet meer is), en hoop dus voor het eind van het jaar de nieuwe te hebben.
Simone96 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:07:
[...]

Ga er dan maar vanuit dat je de nieuwe krijgt. Ik heb in mei de bestelling geplaatst voor de M3 via lease, met leverrestrictie van begin november (ivm huidige leasecontract). Leasemaatschappij heeft destijds ook de bestelling gedaan bij Tesla en ik ging er dus eigenlijk vanuit dat die Tesla al ergens stond te wachten, maar dat bleek dus niet zo. Kreeg enkele weken geleden de mail van Tesla dat ik de upgrade zou krijgen en heb daarna geschakeld met de leasemaatschappij. Ik heb toevallig vandaag een nieuwe lease overeenkomst moeten tekenen (moest ook een andere kleur kiezen omdat MSM er niet meer is), en hoop dus voor het eind van het jaar de nieuwe te hebben.
Er is geen Highland LR RWD.

• Pattex
Simone96 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:07:
[...]

Hmmm… als ik iedereen zo begrijp gaat mijn order gewoon geannuleerd worden… LR RWD is ook niet beschikbaar in highland versie dus dat wordt opnieuw kiezen ben ik bang. Zal eens contact opnemen met Tesla wat die zeggen!

• SVO8
Misschien informatie waar iemand iets mee kan:

Ik heb de (standaard) M3 besteld via een zakelijke leasemaatschappij. De bestelling is in juli doorgegeven met de opmerking dat de auto niet voor midden oktober geleverd mag worden;
- In de app zie ik een foto van de oude M3;
- in de app stond eerst levering december - maart, dit is zoals ik hier eerder gelezen heb inmiddels (gelukkig) weer teruggezet naar oktober - december

Vanmiddag via de tesla helpdesk een mail gestuurd met daarin de vraag of ik het oude model of de highland kan verwachten. Nog dezelfde dag(!) kreeg ik de bevestiging dat het inderdaad om de “2023” versie ging, dus de Highland. En dat ik de auto naar alle waarschijnlijkheid dus ook dit jaar nog kan verwachten.

Voor de gene met vragen is het dus zeker de moeite om met Tesla contact op te nemen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheAelseHunter
  • Registratie: Januari 2023
SVO8 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:27:

Ik heb de (standaard) M3 besteld via een zakelijke leasemaatschappij. De bestelling is in juli doorgegeven met de opmerking dat de auto niet voor midden oktober geleverd mag worden;
- in de app stond eerst levering december - maart, dit is zoals ik hier eerder gelezen heb inmiddels (gelukkig) weer teruggezet naar oktober - december

Vanmiddag via de tesla helpdesk een mail gestuurd met daarin de vraag of ik het oude model of de highland kan verwachten. Nog dezelfde dag(!) kreeg ik de bevestiging dat het inderdaad om de “2023” versie ging, dus de Highland. En dat ik de auto naar alle waarschijnlijkheid dus ook dit jaar nog kan verwachten.

Voor de gene met vragen is het dus zeker de moeite om met Tesla contact op te nemen!
Volgens mij is de 2024 versie de highland voor zover ik begreep, de 2023 noemen ze volgens mij nog het oude model. Ik zou het voor alle zekerheid even navragen of dit zeker weten het nieuwere model is zodat je het nog extra op papier bevestigd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwasie
SVO8 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:27:

2023 is toch het oude model ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVO8
TheAelseHunter schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:31:
[...]

Volgens mij is de 2024 versie de highland voor zover ik begreep, de 2023 noemen ze volgens mij nog het oude model. Ik zou het voor alle zekerheid even navragen of dit zeker weten het nieuwere model is zodat je het nog extra op papier bevestigd hebt.
Mailwisseling tussen mij en de medewerken van Tesla;

Bedankt voor het contact opnemen met Tesla.

U krijgt een 2023 model, het is nog even wachten op de match met de auto die aan uw eisen voldoet maar dit zal een 2023 model 3 zijn.

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben en ik wens u een hele fijne dag toe!

>

Hartelijk dank voor je reactie! Even voor de duidelijkheid, een 2023 model is dus het nieuwe gefacelifte model? 😊

>

Ja, een 2023 model is een nieuwer model.
Ik wens u veel plezier met uw nieuwe Tesla!

Nu toch nog maar een mailtje gestuurd voor de zekerheid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar7
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 09:53
SVO8 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:08:
[...]

Ik begreep ook dat highland het 2024 model is. Ze spreken in jouw mailwisseling van een “nieuwer” model. Niet perse het nieuwste. Hoop het wel voor je, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MY23 is het oude model inderdaad, MY24 is de nieuwe. Zou persoonlijk vragen of het de Highland is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-05 09:19
SVO8 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:08:
[...]

Mailwisseling tussen mij en de medewerken van Tesla;

Bedankt voor het contact opnemen met Tesla.

U krijgt een 2023 model, het is nog even wachten op de match met de auto die aan uw eisen voldoet maar dit zal een 2023 model 3 zijn.

Ik hoop u bij deze voldoende geïnformeerd te hebben en ik wens u een hele fijne dag toe!

>

Hartelijk dank voor je reactie! Even voor de duidelijkheid, een 2023 model is dus het nieuwe gefacelifte model? 😊

>

Ik wens u veel plezier met uw nieuwe Tesla!

Nu toch nog maar een mailtje gestuurd voor de zekerheid…
toon volledige bericht
Hoe heb je contact opgenomen met Tesla? Op hun website kan ik geen mailadres o.i.d. vinden namelijk.

• dene30
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
endless90 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:12:
[...]

Hoe heb je contact opgenomen met Tesla? Op hun website kan ik geen mailadres o.i.d. vinden namelijk.
Via het algemene e-mailadres
EU-customerhappiness@tesla.com

of rechtstreeks met de vestiging in de buurt. Het e-mailadres kun je opzoeken via onderstaande link

https://www.tesla.com/nl_...harger%2Cbodyshop%2Cparty

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 16:38
Ik ben vanmiddag eens langsgeweest bij tesla Utrecht. Zij gaven aan vanaf woensdag as de eerste tesla dealer in Nederland te zijn die de highland permanent in de showroom heeft staan

Verder gaven ze aan dat de eerstvolgende schepen allemaal zijn uitverkocht. Nu een M3 highland bestellen is begin 2024 pas ontvangen

Keep it cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 13:14
Valentijn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 16:50:
Ik ben vanmiddag eens langsgeweest bij tesla Utrecht. Zij gaven aan vanaf woensdag as de eerste tesla dealer in Nederland te zijn die de highland permanent in de showroom heeft staan

Verder gaven ze aan dat de eerstvolgende schepen allemaal zijn uitverkocht. Nu een M3 highland bestellen is begin 2024 pas ontvangen
Alleen in de showroom te hebben staan? Hebben ze ook aangegeven per wanneer de testritjes gepland kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B85
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-03 21:41

B85

De beoogde datum van mijn configuratie (LR, Stealth Grey) is naar voren gehaald: 16 oktober - 22 november (i.p.v. 16 november - 29 januari).

Ben benieuwd wanneer de de accessoires voor de nieuwe Model 3 in de shop verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:44

Ze hadden hem eerder al staan, maar waarschijnlijk komt de auto woensdag weer terug en blijft hij staan.

Ik heb vrijdag een M3 RWD in Stealth Grey besteld, VIN is nog niet bekend, maar hij staat nog op Oct - Nov.
Gezien ze de auto's vooraf bouwen en je toch vrij veel combinaties hebt, moet je denk ik net geluk hebben.

5 Kleuren x RWD/LR x Wel/Niet trekhaak x 18" of 19" x wit/zwart interieur = 80 combinaties.
(EAP / FSD niet meegeteld, omdat dat volgens mij alleen software is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TM3HL
Op aanraden van enkele reacties heb ik contact opgenomen met Tesla via de chat. Zij hebben mij doorgestuurd naar Tesla Tilburg. Zij gaven mij onderstaande reactie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyZXwUQFoInIV3JAr8nO6-CvMas=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GQU8QU6QIEvaRGBgS2787cyJ.png?f=fotoalbum_large

Ik laat jullie meer weten als ik een update heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:50

spartacusNLD

This is Sparta!!

Het is een verkoper er natuurlijk ook aan gelegen iets van urgentie te creëren om mensen sneller een keus te laten maken.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aphrodite
  • Laatst online: 22-02-2024
Eind augustus heeft de leasemaatschappij mijn TM 3 besteld. Ook hierna een mailtje ontvangen vanuit tesla dat ze in gesprek zijn om de nieuwe highland te mogen leveren. Zojuist met Tesla gebeld, en die kon mij garanderen dat het de nieuwe highland zou zijn. Het zou een administratieve verwerking zijn (puur het accoderen van een auto die 1000 euro nieuwer was), dus dat zou mooi zijn. :-) In de app zie ik vooralsnog een leverdatum van eind december t/m begin maart, met een foto van de pre-facelift model 3. Naar verwachting zijn de eerste nieuwe highlands binnen nu en twee weken aan wal (geen idee waar, maar ergens), en dan zou er voor mij een update moeten komen over de levertijd. Ben erg benieuwd, we wachten het nog even af. :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVO8
endless90 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:12:
[...]

Zojuist via de chat contact gehad met een medewerker. Hij bevestigde dat het écht om de highland gaat.

Tevens bevestigd hij dat de kans groot is dat de auto dit jaar geleverd zal worden en dat de kleur omgezet is van multi Color red naar het nieuwe ultra red.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

in mijn geval was er in juni een model 3 LR RWD besteld, met restrictie tot 12 september. Netjes een RN nummer gehad, die ik sinds vlak na de highland announcement (en nu nog steeds) keurig in de juiste kleur (oude model) in de tesla app zie staan. Gezien de levertijd daarvan in de app op september/october stond, en ik me toch afvroeg welke het dan precies zou worden.. blijkt via navraag door de leasemaatschappij bij tesla zelf, dat tesla mijn order dus inderdaad gecancelled heeft en ik het verder zelf mag uitzoeken. Nu maar ns even laten bezinken, de calculaties nogmaals doen en bekijken of ik nog wel zin heb om na zulke streken nogmaals mijn vertrouwen in Tesla te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
SVO8 schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:06:
[...]

Zojuist via de chat contact gehad met een medewerker. Hij bevestigde dat het écht om de highland gaat.

Tevens bevestigd hij dat de kans groot is dat de auto dit jaar geleverd zal worden en dat de kleur omgezet is van multi Color red naar het nieuwe ultra red.
Vraag mij zelfs af er uberhaupt nog 'oude' 3's worden geleverd. Enige optie om een niet highland te krijgen , is een voorraadmodel gok ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
djbarney schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:39:
in mijn geval was er in juni een model 3 LR RWD besteld, met restrictie tot 12 september. Netjes een RN nummer gehad, die ik sinds vlak na de highland announcement (en nu nog steeds) keurig in de juiste kleur (oude model) in de tesla app zie staan. Gezien de levertijd daarvan in de app op september/october stond, en ik me toch afvroeg welke het dan precies zou worden.. blijkt via navraag door de leasemaatschappij bij tesla zelf, dat tesla mijn order dus inderdaad gecancelled heeft en ik het verder zelf mag uitzoeken. Nu maar ns even laten bezinken, de calculaties nogmaals doen en bekijken of ik nog wel zin heb om na zulke streken nogmaals mijn vertrouwen in Tesla te steken.
Dat is een beetje het probleem van die uitvoering. In 2019 was die er ook even en zijn ook veel mensen teleurgesteld. Inclusief mezelf. :) Zou overigens ook liever een Highland RWD hebben dan oude LR RWD denk ik. Met name bij die LR RWD moet je ook eigenlijk niet bestellen met leverrestrictie. Dan is de kans op teleurstelling erg groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djbarney

djbarney

Inspired schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:31:
[...]

Dat is een beetje het probleem van die uitvoering. In 2019 was die er ook even en zijn ook veel mensen teleurgesteld. Inclusief mezelf. :) Zou overigens ook liever een Highland RWD hebben dan oude LR RWD denk ik. Met name bij die LR RWD moet je ook eigenlijk niet bestellen met leverrestrictie. Dan is de kans op teleurstelling erg groot.
Ja dit is ook niet onverwacht natuurlijk, en het verschil tussen highland en de lr rwd uit 2023 is ook een stukje kleiner geworden weer met de efficiency slag die ze met highland hebben gemaakt. De voornaamste reden dat ik toch wel wat teleurgesteld ben, is simpelweg het complete gebrek aan correcte communicatie. Dat er een lever restrictie is en tesla vervolgens dus de order als "leuk, maar daar doen we niets mee" beschouwt, wist ik ook niet van te voren. maakt op zich ook niet zoveel uit

Nu hoort dit ook bij Tesla (helaas), maar ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ik tegelijkertijd:

1. de order uberhaupt kon plaatsen als ze zelf intern al donders goed wisten dat ze die toch niet meer zouden gaan leveren.
2. dat ik dan meerdere keren contact heb gehad met zowel leasemaatschappij als tesla, beide partijen doen alsof hun neus bloed en ik me als klant toch vooral geen zorgen hoef te maken,
3 ik net als de rest de massa mail heb gehad, dat ik toch echt een highland zou krijgen en wederom er niets voor hoef te doen
4. ik het toch niet helemaal vertrouw en voor de zoveelste keer er achter aan moet bellen en dan pas de al lang verwachte apen uit de mouwen komen met een gecancelde order en zoek het maar uit.
5, as i type this, nog steeds gewoon in de tesla app staat met levertijd september october dit jaar.

op zich zijn de individuele punten allemaal wel soort van te begrijpen, een foutje kan een keer gebeuren.. na al 4 jaar tesla gereden te hebben, weet ik dat ze communicatief er soms gewoon een puinhoop van maken, maar ze maken het nu wel heel bont.

het is dat de concurrentie nog niet mee kan komen.. die hyundai ioniq 6 is bijvoorbeeld een toffe auto, maar dat navigatie systeem is echt nog van t jaar kruik vergeleken met de al 4 jaar oude 2019 model 3. uiteindelijk zal ik waarschijnlijk toch wel weer gewoon een model 3 rwd highland gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 06-05 14:57
Wel vreemd dat degenen met Stealth Grey een kortere levertijd hebben mbt highland. Ik heb indicatie okt-dec staan en heb besteld in augustus btw. Had verwacht dat de meest doorgaanse kleuren sneller geleverd zouden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pattex
djbarney schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:39:
Wanneer heb je te horen gekregen dat jouw order is geannuleerd? Ik heb namelijk precies hetzelfde. Momenteel een Model 3 Longe Range RWD in bestelling staan met leverrestricties 30 sept. Als ik het zo hoor kan ik ook opnieuw gaan zoeken… En zal ik eens contact leggen met de LM…
Pagina: 1 ... 441 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.