Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Niks is zeker als ik het zo lees op reddit.. Tesla in Australië zegt zelfs dat er waarschijnlijk geen nieuwe M3P aan komt.Inspired schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:16:
[...]
Zal neem ik aan hetzelfde als bij de RWD en LR gaan, gewoon gratis upgrade naar de Highland. Maar je kunt ook even Tesla bellen toch? Je zult niet de eerste met de vraag zijn. Al weten ze in NL vaak ook maar weinig. Zo kunnen ze waarschijnlijk nog niks zeggen over wannneer de P komt.
Tesla in Wezep weet niks of durft er niks over te zeggen.
Misschien dat ik een klein gelukje heb om naar een model y performance te switchen voor dezelfde voorwaarden.
Aangezien ik misschien anders het huidige contract kan ontbinden, aangezien er veel veranderingen zijn gedaan aan het nieuwe model en ik die niet heb besteld?
Bij Tesla is het altijd afwachten. Geen P lijkt mij vreemd maar goed, ik zit ook niet in Elon's inner circle. Hoe het zit met facelift en koop ontbinden weet ik niet. Extra probleem bij je is dat Justlease ertussen zit. Particulier kun je zo van de koop afzien.038Robijno schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:22:
[...]
Niks is zeker als ik het zo lees op reddit.. Tesla in Australië zegt zelfs dat er waarschijnlijk geen nieuwe M3P aan komt.
Tesla in Wezep weet niks of durft er niks over te zeggen.
Misschien dat ik een klein gelukje heb om naar een model y performance te switchen voor dezelfde voorwaarden.
Aangezien ik misschien anders het huidige contract kan ontbinden, aangezien er veel veranderingen zijn gedaan aan het nieuwe model en ik die niet heb besteld?
Denk dat Tesla best welwillend is. Desnoods naar LR met 19 inch en performance boost met nieuwe rode kleur.
[ Voor 6% gewijzigd door Inspired op 03-09-2023 08:38 ]
RN is een ordernummer. Dat heb je vanaf het moment dat je besteld hebt.Mc_Smurf schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:39:
[...]
Als er nog geen RN nummer is dan is er nog geen auto gekoppeld aan jouw bestelling en kunnen ze bij Tesla ook niet meer zien.
Om een indruk te geven van hoe snel dat gaat: ik heb op 8-8 een MYP besteld. Op 10-8 is deze gebouwd. Op 11-8 had ik de VIN. Op 12-8 het kenteken. Levering was op 24-8.
Er is gewoon niets bekend over de nieuwe P. Alleen een gerucht dat men nog aan het testen zou zijn. Als dat waar is, dan zou het mij verbazen als ze Nov23-Jan24 als levertermijn waar gaan maken. Maar ja, het kan natuurlijk ook gewoon niet waar zijn.038Robijno schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:04:
Zijn er hier nog mensen die ook een M3P in bestelling hebben staan? Maar niet meer de 'oude' gaan krijgen?
Wat zal daarmee gaan gebeuren? Krijg je gewoon de 'nieuwe' variant zonder bijkomende kosten of annuleren ze die oude bestelling?
Dan hoop ik dat ik onder dat contract uit kan komen.DS7 schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:39:
[...]
Er is gewoon niets bekend over de nieuwe P. Alleen een gerucht dat men nog aan het testen zou zijn. Als dat waar is, dan zou het mij verbazen als ze Nov23-Jan24 als levertermijn waar gaan maken. Maar ja, het kan natuurlijk ook gewoon niet waar zijn.
Wil zekerheid hebben, en nu heb ik dus niks qua info en zal ook een tijdje blijven zo.
Hopen dat ze kunnen switchen naar de Y onder de zelfde voorwaarden die ik afsloot voor de M3P.
Hij is namelijk ook nog te bestellen op de site van Justlease.. wel slecht.
Mijn M3RWD zou 25/9 geleverd worden als mijn huidige leasecontract afloopt en kreeg ook het mailtje van Tesla. Broekhuis wist echter nog van niets. Ben benieuwd of ze die nu omzetten naar het nieuwe model. Zou mooi zijn als dat lukt.038Robijno schreef op zondag 3 september 2023 @ 07:04:
Zijn er hier nog mensen die ook een M3P in bestelling hebben staan? Maar niet meer de 'oude' gaan krijgen?
Wat zal daarmee gaan gebeuren? Krijg je gewoon de 'nieuwe' variant zonder bijkomende kosten of annuleren ze die oude bestelling?
Het vreemde is, ik krijg helemaal geen mailtje van Tesla.. alleen dat er een upgrade is van het huidige model. Niet dat ik die ga krijgen of wat dan ook. Maar ik heb de performance besteld, en ik weet echter niks van iets. Überhaupt niet of het nieuwe model wel komt in de performance variant.bustertje schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:57:
[...]
Mijn M3RWD zou 25/9 geleverd worden als mijn huidige leasecontract afloopt en kreeg ook het mailtje van Tesla. Broekhuis wist echter nog van niets. Ben benieuwd of ze die nu omzetten naar het nieuwe model. Zou mooi zijn als dat lukt.
Heb ook geen idee of ze met private lease diezelfde order door laten lopen, ongeacht de prijsstijging van de performance.
Hoop dat mijn leasemaatschappij de order wil omzetten naar een Y variant met dezelfde voorwaarden. Maar dat zal wel niet, is 140 euro in de maand meer. Zullen ze vast niet cadeau gaan doen.
Of ze zijn mij kwijt als klant, als ik er onderuit kom.
Geen idee wat ik kan verwachten.
Ze zullen je inderdaad niets cadeau doen. Tesla mogelijk wel voor 1.000 Euro verschil, maar de LM doorgaans niet. Morgen even bellen neem ik aan?038Robijno schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:23:
[...]
Het vreemde is, ik krijg helemaal geen mailtje van Tesla.. alleen dat er een upgrade is van het huidige model. Niet dat ik die ga krijgen of wat dan ook. Maar ik heb de performance besteld, en ik weet echter niks van iets. Überhaupt niet of het nieuwe model wel komt in de performance variant.
Heb ook geen idee of ze met private lease diezelfde order door laten lopen, ongeacht de prijsstijging van de performance.
Hoop dat mijn leasemaatschappij de order wil omzetten naar een Y variant met dezelfde voorwaarden. Maar dat zal wel niet, is 140 euro in de maand meer. Zullen ze vast niet cadeau gaan doen.
Of ze zijn mij kwijt als klant, als ik er onderuit kom.
Geen idee wat ik kan verwachten.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV
'Áls' er een performance zou komen, zal het pas in Q1 zijn van 2024.. duurt imho wel lang als je al vanaf juli hebt besteld dan.Taro schreef op zondag 3 september 2023 @ 17:39:
[...]
Ze zullen je inderdaad niets cadeau doen. Tesla mogelijk wel voor 1.000 Euro verschil, maar de LM doorgaans niet. Morgen even bellen neem ik aan?
Prijzen zijn daarbij ook nog niet zeker.
Bellen doe ik sowieso, maar ik neem aan dat ik anders onder het contract uit kan.. aangezien het een andere 'model' qua uiterlijk als ook het interieur is dan wat ik besteld had.
En de leasemaatschappij zal mij liever niet kwijt willen..
Dan maar een model Y in plaats van een 3, is helaas wel wat langzamer. Maar is wel snel leverbaar.
[ Voor 12% gewijzigd door 038Robijno op 03-09-2023 17:45 ]
*knip* verkeerd gelezen je krijgt de 403 pas na inloggenNeyluzz schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:21:
Tesla stuurde mij net een SMS om een afhaalafspraak in te plannen voor mijn Model Y RWD echter krijg ik een HTTP 403 als ik inlog met het account dat aan de order gekoppeld is. Anderen die dit ook hebben ervaren?
[ Voor 10% gewijzigd door Mc_Smurf op 04-09-2023 12:28 ]
Nope! de link eindigt met /RNxxxMc_Smurf schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:28:
[...]
*knip* verkeerd gelezen je krijgt de 403 pas na inloggen
Bellen met Tesla voor het maken van een afspraak.Neyluzz schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:21:
Tesla stuurde mij net een SMS om een afhaalafspraak in te plannen voor mijn Model Y RWD echter krijg ik een HTTP 403 als ik inlog met het account dat aan de order gekoppeld is. Anderen die dit ook hebben ervaren?
Geloof dat het komt doordat jouw account niet de 'eigenaar' is waardoor je 403 krijgt.
Dat vermoeden had ik ook al. Er is nu zonder overleg een afspraakvoorstel gedaan die ik per sms ontving. Vreemd maar het lijkt erop dat Tesla's orderstraat niet goed compatibel is met (in ieder geval mijn) Lease maatschappij(en)Tsjare schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:33:
[...]
Bellen met Tesla voor het maken van een afspraak.
Geloof dat het komt doordat jouw account niet de 'eigenaar' is waardoor je 403 krijgt.
Dat gevoel heb ik ook, als ik inlog in de app zie ik mijn RN en VIN nummer alsook de afspraak staan ( voorlopig volgende week maandag ! ) maar als ik inlog in de website dan heb ik dat niet, zelfde account.Neyluzz schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:01:
[...]
Vreemd maar het lijkt erop dat Tesla's orderstraat niet goed compatibel is met (in ieder geval mijn) Lease maatschappij(en)
Ook de URL die ik terug vind: https://www.tesla.com/nl_BE/profile?rn=RNxxxx werkt daardoor niet omdat ik niet de eigenaar ben, maar ARVAL.
Ben al blij dat het via de app wel werkt, maar dat kan zeker beter !
Fijn dat de app wel werkt. Ik heb tot nu toe nergens inzicht in, zowel niet in de website als de app. Bijzonder dat ARVAL het anders geregeld heeft dan mijn leasemaatschappij.loxr25 schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:34:
[...]
Dat gevoel heb ik ook, als ik inlog in de app zie ik mijn RN en VIN nummer alsook de afspraak staan ( voorlopig volgende week maandag ! ) maar als ik inlog in de website dan heb ik dat niet, zelfde account.
Ook de URL die ik terug vind: https://www.tesla.com/nl_BE/profile?rn=RNxxxx werkt daardoor niet omdat ik niet de eigenaar ben, maar ARVAL.
Ik heb ook Arval als LM en in mijn casus zorgen zij zelf voor het afhalen van de auto bij Tesla en brengen de auto bij mij thuis. Voordeel is dat ze dan ook gelijk mijn oude lease auto meenemen. Wel zo comfortabel!loxr25 schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:34:
[...]
Dat gevoel heb ik ook, als ik inlog in de app zie ik mijn RN en VIN nummer alsook de afspraak staan ( voorlopig volgende week maandag ! ) maar als ik inlog in de website dan heb ik dat niet, zelfde account.
Alleen zie ik in de Tesla app helemaal niks (geen RN of VIN nummer) maar deze heb ik via email ontvangen.
[ Voor 6% gewijzigd door super_dirk op 04-09-2023 16:03 ]
Levering is met een week vertraagd, daar komen ze dan 2 dagen van tevoren mee... Gelukkig is de LM erg schappelijk met het oplossen van het hierdoor ontstane mobiliteitsprobleem.coelho schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 12:17:
Als het goed is wordt mijn MY LR volgende week uitgeleverd, mijn LM wist te vertellen dat de preferred delivery date nog op a.s. woensdag staat en dat de auto onderweg zou zijn. Verder nog niks bekend.
Best groot, als de configurator dit ook aangeeft. Beetje afhankelijk of het lease of koop is. Zeker bij lease kan er enige tijd overheen gaan voordat de auto daadwerkelijk besteld wordt.038Robijno schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:02:
Als ik deze week de Model y performance bestel in het wit met zwart interieur (geen voorraad model, maar zelf configureren) is het dan ook nog realistisch dat het deze maand nog wordt geleverd?
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
28/08/2023 mail van tesla met RN nummer
Telefonisch contaxt met Tesla gehad en de auto is al in NL, staat te wachten op transport naar Tilburg, verder nog niets.
Als ik mijn RN nummer invul op https://www.tesla.com/nl_BE/profile?rn=RNxxxx dan krijg ik ook een 403, ben benieuwd wanneer de oplevering zal zijn, justlease geeft aan medio December, maar gok dat zij niet de laatste informatie doorkrijgen.
I
Gewoon de lokale Tesla Store, google is your best friendHenvar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:54:
Kan iemand mij eventueel het nummer kunnen pm'en die je kan bellen als vraag hebt over leveren auto?
I
[ Voor 5% gewijzigd door Mc_Smurf op 05-09-2023 14:58 ]
HahahaMc_Smurf schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:58:
[...]
Gewoon de lokale Tesla Store, google is your best friend
Thnx soms is het zo simpel
Lokale Tesla store bellen inderdaad.Henvar schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:54:
Kan iemand mij eventueel het nummer kunnen pm'en die je kan bellen als vraag hebt over leveren auto?
I
Sony A7 iv en wat recycled glas
25-8 's avonds : prive aankoop MY Midnight Cherry Red, 19", zwart interieur en trekhaak.
Direct na bestelling RN number en binnen 10-15 minuten een VIN nummer bekend.
Volgende dag stond levering al op tussen 2 en 9 september. Ik heb het zelf iets vertraagd omdat het geld wat lang onderweg was.
5-9 : voorstel per SMS om 12/9 oplevering te doen. Dat wordt echter wss 14 of 15
Sehr gespannt
t.k.a. sig space t.e.a.b.
Hi,Inspired schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:54:
[...]
Highland is net nieuw dus ik denk niet dat er veel ervaringen zijn qua leveringen.Zal gewoon afwachten zijn. Je kunt geluk hebben met je gekozen config maar ook “pech”.
Thanks en logisch. Maar dacht dat wellicht anderen ervaring hebben met een soortgelijke situatie voor een ander model. Het gaat me niet specifiek om dit model, maar meer over het later leveren dan aangegeven (ook wanneer ik dezelfde configuratie opnieuw invul, dan staat er een aanzienlijk eerdere levering/ beschikbaarheid).
Denk dat het nog wat afwachten is. Op de site wil Tesla nog wel eens wat positiever zijn. Ik zou persoonlijk meer uitgaan van wat er nu in je account staat. Maar goed, het zal ook nog wat afhangen van hoe de prodcutie gaat qua ramp-up. En zoals altijd is het ook even de vraag of je config in grote aantallen onze kant op komt of dat je net een boot langer moet wachten. Q3 loopt eind deze maand af, dat zullen ze niet halen. Q4 loopt eind december af. Ze zullen er alles aan doen om dan zoveel mogelijk afgeleverd te hebben.B85 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:21:
[...]
Hi,
Thanks en logisch. Maar dacht dat wellicht anderen ervaring hebben met een soortgelijke situatie voor een ander model. Het gaat me niet specifiek om dit model, maar meer over het later leveren dan aangegeven (ook wanneer ik dezelfde configuratie opnieuw invul, dan staat er een aanzienlijk eerdere levering/ beschikbaarheid).
Mijn order werd ook gecorrigeerd van sep - nov naar okt - dec (een highland). Maar zou me niks verbazen als het weer opschuift gezien het nieuwe model, zal vast veel vraag zijn nuB85 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:21:
[...]
Hi,
Stond de jouwe toevallig op de Hoegh Tokyo? Die van ons wel en wij kunnen die vrijdag ochtend ophalen.Henvar schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:10:
Leverperiode van m’n mY was 1-8 sept.
Morgen maar na 1200 bellen want dit wordt wel krap
De boot is gisteravond aangekomen. Verwachte leverdatum was eerst tussen 28-8 en 8-09. Toen met de vertraging van de boot 1-9 en 14-9.
Hebben gister de sms gehad voor het inplannen.
Nee m’n mY komt uit Berlijn.. dus die zal niet op de boot komengamerszvidx schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:13:
[...]
Stond de jouwe toevallig op de Hoegh Tokyo? Die van ons wel en wij kunnen die vrijdag ochtend ophalen.
De boot is gisteravond aangekomen. Verwachte leverdatum was eerst tussen 28-8 en 8-09. Toen met de vertraging van de boot 1-9 en 14-9.
Hebben gister de sms gehad voor het inplannen.
Die van mij staat wel op die boot, is de jouwe via een LM?gamerszvidx schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:13:
[...]
Stond de jouwe toevallig op de Hoegh Tokyo? Die van ons wel en wij kunnen die vrijdag ochtend ophalen.
De boot is gisteravond aangekomen.
Ik heb nog niets van tesla gehoord
In de app zie ik wel: Levering Maandag 11 september bij 15:00
Beetje gekke zin, maar weet voor de rest niets, zou dit mijn afspraak zijn? dan toch maar eens bellen, want ik weet dus niet waar ...
MYLR MCR 20inch
[ Voor 9% gewijzigd door Tsjare op 07-09-2023 12:32 ]
Ja, sentry mode gebruikt redelijk wat, daarnaast staat mogelijk overheat protection nog aan, met deze temperaturen gaat ie dan zelf koelen.SKW schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:12:
Ik heb mijn model y dinsdag opgehaald. Deze in de middag geparkeerd en de volgende ochtend weer gestart. Geparkeerd met een range van 130km en bij start kon die nog maar 100km. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Bewakingsmodes stond wel aan en hij heeft een opname gemaakt 2 keer. Wellicht daarmee te maken of is er iets anders waar ik rekening mee kan houden?
Volg je bankbiljetten
Bij de MY RWD verlies je bijna een km per uur met Sentry aan. Dus een kleine twee dagen en dan 30km kwijt is normaal.SKW schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:12:
Ik heb mijn model y dinsdag opgehaald. Deze in de middag geparkeerd en de volgende ochtend weer gestart. Geparkeerd met een range van 130km en bij start kon die nog maar 100km. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Bewakingsmodes stond wel aan en hij heeft een opname gemaakt 2 keer. Wellicht daarmee te maken of is er iets anders waar ik rekening mee kan houden?
Kan je overheat protection uitzetten? Zo ja, is dat wel slim?ZeRoC00L schreef op donderdag 7 september 2023 @ 12:33:
[...]
Ja, sentry mode gebruikt redelijk wat, daarnaast staat mogelijk overheat protection nog aan, met deze temperaturen gaat ie dan zelf koelen.
Privé aangeschaft. Wij moeten hem in Tilburg ophalenloxr25 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 09:26:
[...]
Die van mij staat wel op die boot, is de jouwe via een LM?
Ik heb nog niets van tesla gehoord
In de app zie ik wel: Levering Maandag 11 september bij 15:00
Beetje gekke zin, maar weet voor de rest niets, zou dit mijn afspraak zijn? dan toch maar eens bellen, want ik weet dus niet waar ...
Afspraak voor levering
Vrijdag 8 september om 09:30
Tilburg Factory & Delivery Center
1-7 Asteriastraat
Natuurlijk is dat uit te zetten, en waarom niet, heb het nog nooit in een auto gehad, echt schadelijk is het volgens mij niet dat je auto wat warmer wordt….SKW schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:00:
[...]
Kan je overheat protection uitzetten? Zo ja, is dat wel slim?
Je kunt ook 2 minuten voordat je instapt gaan koelen via de app, is de auto ook al een stuk koeler en scheelt een hoop energie.
Volg je bankbiljetten
1. Stuur staat tikkeltje naar rechts. Zal iets met uitlijning te maken hebben?
2. 's Ochtends last van vochtige ramen. Met mijn vorige auto nooit last van gehad. Duurt een paar min voordat dit vocht weer weg is. Daarnaast zie ik dat de achterlichten bij het wassen van de auto ook wat vocht binnen laten.
Iemand bekend met bovenstaande?
Update: zojuist sms ontvangen voor oplevering: 12/8, dus alsnog erg snel gegaan!misku schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:45:
09/08/2023 via justlease (MYP - Quicksilver - Zwart interieur) besteld.
28/08/2023 mail van tesla met RN nummer
Telefonisch contaxt met Tesla gehad en de auto is al in NL, staat te wachten op transport naar Tilburg, verder nog niets.
Als ik mijn RN nummer invul op https://www.tesla.com/nl_BE/profile?rn=RNxxxx dan krijg ik ook een 403, ben benieuwd wanneer de oplevering zal zijn, justlease geeft aan medio December, maar gok dat zij niet de laatste informatie doorkrijgen.
Maar de datum waarop het voorgesteld was, was op 13-09 om 10.30
Deze heb ik verplaatst naar 14-09 om 11.00 ivm werk.
Wanneer, of krijg ik weer een reactie op deze sms?
[ Voor 7% gewijzigd door 038Robijno op 08-09-2023 11:45 ]
Dat duurde bij mij 1 uur 15 min. Volgens mij krijg je daarna nog berichten over je kenteken en meldcode (Hier in NL iig)038Robijno schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:44:
Ik heb zojuist een sms met een afleverings voorstel gehad..
Maar de datum waarop het voorgesteld was, was op 13-09 om 10.30
Deze heb ik verplaatst naar 14-09 om 11.00 ivm werk.
Wanneer, of krijg ik weer een reactie op deze sms?
Kenteken en meldcode zal ik niet gaan krijgen.. gaat om private lease MYP.Neyluzz schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:04:
[...]
Dat duurde bij mij 1 uur 15 min. Volgens mij krijg je daarna nog berichten over je kenteken en meldcode (Hier in NL iig)
Heb inmiddels Tesla Wezep kunnen bellen, en die hebben de nieuwe datum + tijd bevestigd.
Volgens hen krijg ik verder geen sms meer hierover?
Is het geluk om hem om te zetten? Nice.038Robijno schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:30:
[...]
Kenteken en meldcode zal ik niet gaan krijgen.. gaat om private lease MYP.
Heb inmiddels Tesla Wezep kunnen bellen, en die hebben de nieuwe datum + tijd bevestigd.
Volgens hen krijg ik verder geen sms meer hierover?
De eerste aan de Atlasstraat. Dit is een vrij grote hal, met daarin opgenomen een relatief kleine showroom en verder een grote ruimte voor het service centre. We werden netjes te woord gestaan in de airconditioned ruimte en kregen ook een drankje aangeboden in de ruim bemeten klanten lokaal, waar verschillende cliënten zaten te werken met hun laptop.
Het volgende pand was dat aan de Asteriastraat. Dit is de voormalige assemblagefabriek, waar nu het magazijn is en de afleverlocatie.
We kregen toestemming om in de - rondom van ramen voorziene ontvangstruimte - wat rond te kijken. Ook hier was een drankje voor ons beschikbaar.
Het lijkt in niets op dat wat we bij de gewone dealers gewend zijn. In mijn beleving is het meer vergelijkbaar met de gang van zaken als je bij het ziekenhuis een afspraak hebt.
Gelijk bij binnenkomst meldt de nieuwe eigenaar zich aan een balie waar wat gegevens worden gecontroleerd. Vervolgens mag men zijn plekje zoeken in de ontvangstruimte, met uitzicht op de rijen nieuwe auto’s die keurig in het gelid, op hun nieuwe baasje staan te wachten.
Na de wachttijd wordt je door een medewerker opgehaald en samen met wat papieren naar een volgende balie geleid. Hier worden weer wat gegevens geraadpleegd en wordt je door een medewerker naar je auto gebracht. Daar controleer je in zijn aanwezigheid of de diverse attributen, zoals pasjes, laadkabels, in de auto liggen. Als dat zo is, mag je zelf weten wat je doet. Je mag in de auto gaan zitten en er gelijk mee naar de uitgang rijden, of binnen de auto eerst inspecteren. Je ziet dat aardig wat mensen voor het laatste kiezen. Wij vonden dat wel grappig om te zien. De één heeft het in twee minuten gezien. Bij een ander loopt een compleet gezin de hele auto minutieus na, wat zomaar een half uur vergt. Er lijkt trouwens niemand van op te kijken als je de tijd ervoor neemt.
Bij de uitgang worden wederom wat zaken gecontroleerd en dan gaat de deur open en mag je met je nieuwe auto de wijde wereld in.
In mijn beleving is de aflevering ontdaan van elke franje. Ik vond het er erg onpersoonlijk aan toe gaan. Er is niets feestelijks aan.
Vind ik dat erg? Nee, niet echt. Het is blijkbaar de manier waarop Tesla werkt. Geen opsmuk of tierelantijnen. Gewoon een erg zakelijke transactie, niets meer en niets minder. Het is ook lopende band werk. Ik schat dat er tegelijkertijd wel een stuk of vijf afleveringen gaande zijn.
Wel vonden wij het de moeite waard om er eens te gaan kijken. Daardoor kunnen wij onze dochter alvast een beetje informeren voor als zij haar Model Y gaat halen.
Als je na de aflevering toe bent aan een hapje, dan kunnen wij “De Moerse Hoeve” aanbevelen. Het ligt op een paar honderd meter afstand. Wij aten er een ‘Moerse Hoeve uitmijter en behalve dat het een ruime portie was, sprong dit gerecht er ook qua opmaak en smaak uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Megat op 09-09-2023 14:15 ]
Op 8 september na zelf de Tesla vestiging in de buurt gemaild te hebben een RN nummer ontvangen, inclusief het volgende nieuws:
Gefeliciteerd meneer, uw Model Y is inmiddels geproduceerd en staat klaar voor transport vanuit DE naar Nederland. De levering staat gepland in de week van 18 september.
Ik weet niet of het reeds eerder vermeld is, maar een levertijd van +/- 2 weken wanneer besteld via LM is volgens mij bijzonder rap.
Nu met smart wachten op het SMS’je waarbij er een tijdstip van levering gepland kan worden! 🥳
Hier ook.. zelfde datum besteld.Kjellzw schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:30:
Hier op 6 september een Model Y RWD besteld via LM.
Op 8 september na zelf de Tesla vestiging in de buurt gemaild te hebben een RN nummer ontvangen, inclusief het volgende nieuws:
Gefeliciteerd meneer, uw Model Y is inmiddels geproduceerd en staat klaar voor transport vanuit DE naar Nederland. De levering staat gepland in de week van 18 september.
Ik weet niet of het reeds eerder vermeld is, maar een levertijd van +/- 2 weken wanneer besteld via LM is volgens mij bijzonder rap.
Nu met smart wachten op het SMS’je waarbij er een tijdstip van levering gepland kan worden! 🥳
MYP kon ik 13 september al ophalen in de sms van Tesla.
Maar ik heb dit verschoven naar 14e september aan het einde van de ochtend.
Het grote wachten is weer begonnen.
Met de M3 stond ik nog op de koude modderige kade in Amsterdam, ik heb begrepen dat het tegenwoordig beter is geregeld.
Ik heb op 4 september bij de LM een MY LR zwart/zwart besteld.Kjellzw schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:30:
Vervolgens hoorde ik dat de LM zelf pas op 7 september de order had ingeschoten bij Tesla
8 september een RN nummer ontvangen, Tesla gemaild voor een VIN maar die kreeg ik niet.
Alleen een reactie dat hij onderweg is naar Tilburg en mogelijk deze maand nog geleverd wordt.
Dus jij hebt wat meer geluk dan ik
Ik heb het vermoeden dat beide auto’s met hetzelfde transport naar NL zullen komen. Volgens mij is er op dit moment namelijk geen boot onderweg vanuit Shanghai naar Zeebrugge, wat er op zal duiden dat je ook een DE versie ontvangt.Dn Tinus schreef op zondag 10 september 2023 @ 00:27:
[...]
Ik heb op 4 september bij de LM een MY LR zwart/zwart besteld.
Vervolgens hoorde ik dat de LM zelf pas op 7 september de order had ingeschoten bij Tesla
8 september een RN nummer ontvangen, Tesla gemaild voor een VIN maar die kreeg ik niet.
Alleen een reactie dat hij onderweg is naar Tilburg en mogelijk deze maand nog geleverd wordt.
Dus jij hebt wat meer geluk dan ik
VIN heb ik overigens ook niet door gekregen, mogen ze enkel met de eigenaar van het voertuig communiceren, de LM in dit geval.
Ze kunnen nog steeds een wijziging mbt de datum sturen, dat gebeurd vaker niet dan wel.038Robijno schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:03:
Als Tesla een SMS stuurt met de afhaal datum, is de kans dan nog groot dat hun deze nog verplaatsen, of betekend dat gewoon dat ze de auto al binnen hebben op hun locatie en gewoon kunnen afleveren?
- een rammeltje rechtsvoor, merkbaar bij drempels, lijkt in het dashboardkastje te zitten?
- een constante luchtklapper, alsof er ergens een raampje open staat. Het viel me op dat dit ook met +/-15km per uur hoorbaar was, alsof het gegenereerd wordt door een interieurventilator.
- Sentry mode aan zuipt stroom, ging richting de 10% per nacht, dus helaas uit moeten schakelen
Jullie nog tips? Of gewoon aanmelden en inleveren voor service in de buurt?
Verder erg blij overigens, erg toffe bak en veul groter dan ik initieel dacht.
Ik mag toch wel aannemen dat de auto er al wel is dan?GroeneWandelaar schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:44:
[...]
Ze kunnen nog steeds een wijziging mbt de datum sturen, dat gebeurd vaker niet dan wel.
Waarom zouden ze anders een afspraak sms sturen?
Sentry mode heeft voor zo ver ik gezien heb online een aantal verschillende standen, 24/7 opname & enkel opname bij beweging rondom het voertuig.PhaeTom schreef op zondag 10 september 2023 @ 20:42:
Mijn Berlin MY RWD vrijdag opgehaald in Tilburg. Ik heb een vlekje op de achterkant van de bijrijderstoel en een kras op de laadklep gespot. Die krast is tegen mijn verwachting in gewoon weggepolijst, het vlekje weggepoetst. Naar huis gereden en twee punten vielen mij op tijdens de rit:
- een rammeltje rechtsvoor, merkbaar bij drempels, lijkt in het dashboardkastje te zitten?
- een constante luchtklapper, alsof er ergens een raampje open staat. Het viel me op dat dit ook met +/-15km per uur hoorbaar was, alsof het gegenereerd wordt door een interieurventilator.
- Sentry mode aan zuipt stroom, ging richting de 10% per nacht, dus helaas uit moeten schakelen
Jullie nog tips? Of gewoon aanmelden en inleveren voor service in de buurt?
Verder erg blij overigens, erg toffe bak en veul groter dan ik initieel dacht.
Het lijkt mij dat optie 2 een stuk zuiniger omgaat met de beschikbare elektriciteit.
Voor wat betreft de andere 2 punten, onder de noemer van vertrouwen is goed, controleren is beter, zou ik even een melding maken via de app.
Vanmorgen per mail een VIN vanuit Tesla gekregen, eigenaar is LMKjellzw schreef op zondag 10 september 2023 @ 07:34:
[...]
Ik heb het vermoeden dat beide auto’s met hetzelfde transport naar NL zullen komen. Volgens mij is er op dit moment namelijk geen boot onderweg vanuit Shanghai naar Zeebrugge, wat er op zal duiden dat je ook een DE versie ontvangt.
VIN heb ik overigens ook niet door gekregen, mogen ze enkel met de eigenaar van het voertuig communiceren, de LM in dit geval.
En de auto komt inderdaad uit Berlijn
Welke LM heb je?Kjellzw schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:30:
Die communiceren dan wel goed. De verwachting is, dat ik eind deze maand mijn MY RWD in ontvangst mag nemen. Maar ik heb van Alphabet of Tesla nog helemaal niets gehoord......
Heb zelf contact opgenomen met Tesla, vanuit de LM enkel gehoord dat ze de auto hebben besteld.Jip79 schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:01:
[...]
Die communiceren dan wel goed. De verwachting is, dat ik eind deze maand mijn MY RWD in ontvangst mag nemen. Maar ik heb van Alphabet of Tesla nog helemaal niets gehoord......
Waarschijnlijk krijg ik de auto woensdag of donderdag. Benieuwd hoe lang het duurt voor de LM mijn auto aan mijn Tesla account koppelt, ik moet namelijk later in de week direct een rit maken die te lang is om heen en terug zonder bijladen te doen. Naast mijn bestemming zit echter een SuC. Volgens ABRP zou ik aan 10 minuten daar genoeg hebben (uiteraard de auto ook nog niet aan ABRP gekoppeld, dus schattingen ipv werkelijk verbruik).coelho schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:57:
[...]
Levering is met een week vertraagd, daar komen ze dan 2 dagen van tevoren mee... Gelukkig is de LM erg schappelijk met het oplossen van het hierdoor ontstane mobiliteitsprobleem.
- Als de koppeling van de auto aan mijn account door de LM te lang duurt, dan neem ik aan dat ik niet bij de SuC kan laden? Of wellicht tegen voorbijgangerstarief?
- En praktisch omdat ik ZZPer ben: Is het mogelijk om van elke SuC charge een factuur te downloaden voor in mijn boekhouding? Dan kan ik mijn bankpas van de zakelijke rekening koppelen in mijn account.
Ja dit kan via de Tesla app. Ofwel als zip met een PDF per laadsessie ofwel als CSV bestand met alle laadsessies voor een gekozen maand.coelho schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:13:
[...]
- En praktisch omdat ik ZZPer ben: Is het mogelijk om van elke SuC charge een factuur te downloaden voor in mijn boekhouding? Dan kan ik mijn bankpas van de zakelijke rekening koppelen in mijn account.
Kreeg dus diezelfde vrijdag om 17h telefoon dat de afspraak afgelopen zaterdag niet meer door kon gaan wegens een terugroepactie op het achterlicht...killerbie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:34:
Morgen 10h kan ik er eindelijk om! besteld eind mei
Deze avond hopelijk eindelijk levering!
In principe zit de auto meteen in je account als je hem hebt. Je kunt dan ook meteen een CC of IBAN koppelen aan het account en dan kun je meteen SuCen. Laden bij een SuC kan volgens mij altijd. Je mag vziw ook nog wat in de min staan.coelho schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:13:
[...]
Waarschijnlijk krijg ik de auto woensdag of donderdag. Benieuwd hoe lang het duurt voor de LM mijn auto aan mijn Tesla account koppelt, ik moet namelijk later in de week direct een rit maken die te lang is om heen en terug zonder bijladen te doen. Naast mijn bestemming zit echter een SuC. Volgens ABRP zou ik aan 10 minuten daar genoeg hebben (uiteraard de auto ook nog niet aan ABRP gekoppeld, dus schattingen ipv werkelijk verbruik).
- Als de koppeling van de auto aan mijn account door de LM te lang duurt, dan neem ik aan dat ik niet bij de SuC kan laden? Of wellicht tegen voorbijgangerstarief?
Even een domme vraagKjellzw schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:40:
[...]
Heb zelf contact opgenomen met Tesla, vanuit de LM enkel gehoord dat ze de auto hebben besteld.
Maarre waar kan je het rn nummer invoeren om de status te checken?
Je kunt op basis van het RN nummer enkel informatie opvragen wanneer je zelf als eigenaar van de auto staat geregistreerd. Wanneer de auto eigendom is van de LM gaat dit dus niet, gezien je ook een e-mailadres dient in te voeren.Jip79 schreef op maandag 11 september 2023 @ 14:31:
[...]
Even een domme vraag![]()
Maarre waar kan je het rn nummer invoeren om de status te checken?
https://shop.tesla.com/orders/search
Vergeet ik helemaal update.Henvar schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:25:
Net even contact gehad.
Levertijd van 1-8 sept naar 10-20 sept.
mY rwd Berlijn
Dezelfde donderdag kreeg ik 1,5 uur na mn belletje het bekende smsje.
Morgen kan ik mn mY RWD ophalen.
Besteld op 25 juli
Had eerder midnight gray besteld maar kon niet meer worden geleverd.
- Order via LM 04-07
- Link naar portal ontvangen (registratie) op 10-07
- Email ontvangen met RN nummer vanuit Tesla ontvangen na eigen belletje naar Tesla
- Verwachte levertijd volgens LM - medio tweede week September
- 08-09 Auto staat klaar bij Tesla (kenteken ook al ontvangen) - wordt door service provider van LM a.s. donderdag thuisbezorgd (zonder strik er omheen...)
volgens mij vrijwel 0. zeker als je kenteken hebt gekregen.038Robijno schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 15:14:
Ik heb vandaag ook een VIN ontvangen via sms samen met het kenteken.. hoe groot is de kans nu nog dat er op de afgesproken datum/tijd niet gehaald kan worden? Aanstaande donderdag kan ik de auto ophalen (zou eerst morgen zijn, maar kon geen vrij krijgen van het werk).
Je auto staat gewoon fysiek klaar.
4-9: MY LR zwart/zwart besteld bij LM
7-9: LM heeft auto besteld bij Tesla
7-9: Mail om account aan te maken
8-9: RN nummer ontvangen van LM
11-9: VIN nummer ontvangen van Tesla
12-9: Kenteken ontvangen van Tesla
Nu hopen dat de lever sms heeeeeeel snel komt!!!!
Registratiedatum van kenteken is 1-9 volgens RDW
Dan is de meldcode voor mij toch overbodig neem ik aan?
Dat is toch voor de leasemaatschappij?
Hoe gaat dat bij LM en inspectie? Kopers hebben bij afhalen de kans om alles te checken en te melden. Maar die van jou krijg je geleverd door LM. Stel je constateert dan zaken, wat dan?super_dirk schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:06:
MY RWD - blauw - zwarte bekleding - standaard velg(dopjes) - update
Had eerder midnight gray besteld maar kon niet meer worden geleverd.
- Order via LM 04-07
- Link naar portal ontvangen (registratie) op 10-07
- Email ontvangen met RN nummer vanuit Tesla ontvangen na eigen belletje naar Tesla
- Verwachte levertijd volgens LM - medio tweede week September
- 08-09 Auto staat klaar bij Tesla (kenteken ook al ontvangen) - wordt door service provider van LM a.s. donderdag thuisbezorgd (zonder strik er omheen...)
Heb ik bij JustLease ter kennisgeving aangenomen, je krijgt vanzelf van JustLease je groene kaart en dergelijke. Negeren dus.038Robijno schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 17:25:
Ik heb een sms gehad met kenteken, maar er stond ook een meldcode in.. ik heb de auto 'private lease' aangeschaft.
Dan is de meldcode voor mij toch overbodig neem ik aan?
Dat is toch voor de leasemaatschappij?
Zo oplevering was dus uiteindelijk vandaag, van Amersfoort naar Tilburg met de trein. 1 woord: nooit_meer. Maar uiteindelijk bij Tesla aangekomen, fijne ontvangst, rijbewijs laten zien, krabbeltje en naar de auto. Kentekenplaten moesten er nog op en weg was ik. Mijn eerste EV en wat een genot!misku schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:26:
[...]
Update: zojuist sms ontvangen voor oplevering: 12/8, dus alsnog erg snel gegaan!
LM heeft juist een dienstverlener erop gezet voor dit vraagstuk zodat de inspectie niet door een willekeurige leaserijder wordt gedaan maar door een partij die dat dagelijks meerdere keren doet. Met het grote voordeel dat hij voor de deur thuis wordt afgeleverd, mijn oude lease auto direct wordt meegenomen en geen rit naar Tilburg (maar gewoon lekker thuis kan doorwerken).william89 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:28:
[...]
Hoe gaat dat bij LM en inspectie? Kopers hebben bij afhalen de kans om alles te checken en te melden. Maar die van jou krijg je geleverd door LM. Stel je constateert dan zaken, wat dan?
En het is en blijft een auto die eigendom is van de LM dus ach...
Dat is wel slim van de LM, mits ze net als bij mijn vorige auto dingen over het hoofd zien die ze vervolgens willen factureren.super_dirk schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:16:
[...]
LM heeft juist een dienstverlener erop gezet voor dit vraagstuk zodat de inspectie niet door een willekeurige leaserijder wordt gedaan maar door een partij die dat dagelijks meerdere keren doet. Met het grote voordeel dat hij voor de deur thuis wordt afgeleverd, mijn oude lease auto direct wordt meegenomen en geen rit naar Tilburg (maar gewoon lekker thuis kan doorwerken).
En het is en blijft een auto die eigendom is van de LM dus ach...
En ik rij het liefst zelf de eerste KM's in de nieuwe auto, we hadden hier laatst een student die de auto van mijn collega kwam brengen met al 300 km op de teller omdat hij vanuit Tilburg via Amsterdam naar Enschede kwam rijden.
Contact op genomen met SeC in Groningen (voor mij het dichtste bij) en aangegeven dat ik de auto gereserveerd had en gevraagd of het mogelijk was om de auto in Groningen op te halen. Bij het reserveren van de auto stond "ophalen in Tilburg". Dit was geen probleem en de vriendelijke medewerker heeft het e.e.a. direct in gang gezet.
Afgelopen vrijdag de auto opgehaald en na een korte inspectie weer naar huis.
Wat rijd dat lekker zeg als je uit een model 3 van 2019 komt. Ondanks dat het dan een performance is heb ik het gevoel dat de vering soepeler is als van de model 3.
Oh ja, nog even een plaatje:
Model Y P Midnight Cherry Red/White
Scherpe opmerking! Ga het morgen zien als ze hem komen brengen. Hopelijk wel met een gevulde batterij want de laadpas is er nog niet - oops.Dn Tinus schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:02:
[...]
Dat is wel slim van de LM, mits ze net als bij mijn vorige auto dingen over het hoofd zien die ze vervolgens willen factureren.
En ik rij het liefst zelf de eerste KM's in de nieuwe auto, we hadden hier laatst een student die de auto van mijn collega kwam brengen met al 300 km op de teller omdat hij vanuit Tilburg via Amsterdam naar Enschede kwam rijden.
Die wordt hopelijk vanmiddag of anders morgenvroeg door de LM ook hier geleverd in die kleur (maar met zwart interieur), alleen Long Range uitvoering. De auto is 10 minuten geleden aan mijn account toegevoegd. Mooi, zeker met de zon erop!Kadasz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:58:
Ik heb 2 weken geleden een Model Y Performance Midnight Cherry Red gereserveerd vanuit de voorraad op de Tesla website.
Contact op genomen met SeC in Groningen (voor mij het dichtste bij) en aangegeven dat ik de auto gereserveerd had en gevraagd of het mogelijk was om de auto in Groningen op te halen. Bij het reserveren van de auto stond "ophalen in Tilburg". Dit was geen probleem en de vriendelijke medewerker heeft het e.e.a. direct in gang gezet.
Afgelopen vrijdag de auto opgehaald en na een korte inspectie weer naar huis.
Wat rijd dat lekker zeg als je uit een model 3 van 2019 komt. Ondanks dat het dan een performance is heb ik het gevoel dat de vering soepeler is als van de model 3.
Oh ja, nog even een plaatje:
[Afbeelding]
Ik had een mail dat ze maar met halve lading afleveren en daarom zou Tesla 150km supercharging in mijn account gaan zetten.super_dirk schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:16:
Scherpe opmerking! Ga het morgen zien als ze hem komen brengen. Hopelijk wel met een gevulde batterij want de laadpas is er nog niet - oops.
De afspraak heb je toch via SMS gekregen? Dat is de bevestiging.lvl2011 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:15:
Ik heb voor morgen een leveringsafspraak staan. Ik heb echter vanuit Tesla helemaal niets vernomen na het plannen van de afspraak, is dit een normale gang van zaken? Lijkt mij dat je hier wel een bevestiging van krijgt toch met informatie?
Wat een hal.
Je krijgt het nummer te horen waar die staat en ga je gang.
Sleutels van m’n oude lease namen ze niet aan dus die staat nog daar en de sleutels bij m’n leasemaatschappij
2 maand geleden was afgeven van sleutels geen probleem…
Anyway m’n mY RWD was lekker tot 100 geladen (ondanks de mail met 150km gratis chargen)
Alles zag er goed uit. Geen schades.
Vanuit Tilburg naar huis was het echt wennen.
Hij is snel maar je merkt dat ie wat kilo’s meedraagt en one pedal drive is echt relax maar ook erg wennen.
Thuis de finishing touch gedaan en rijden maar
![]() | ![]() |
Vandaag 13-09 weer een update: Ik belde naar Tesla om wat zaken te controleren en vroeg gelijk naar een leverdatum.Dn Tinus schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:55:
Update:
4-9: MY LR zwart/zwart besteld bij LM
7-9: LM heeft auto besteld bij Tesla
7-9: Mail om account aan te maken
8-9: RN nummer ontvangen van LM
11-9: VIN nummer ontvangen van Tesla
12-9: Kenteken ontvangen van Tesla
Nu hopen dat de lever sms heeeeeeel snel komt!!!!
Registratiedatum van kenteken is 1-9 volgens RDW
Hele vriendelijke medewerker vertelde dat er nog geen sms was gestuurd maar hij kon me wel helpen door telefonisch een afspraak in te plannen
20-09: auto ophalen in Tilburg
Dus vanaf mijn bestelling bij LM 16 kalenderdagen
Vanaf bestelling LM 13 kalenderdagen,, volgens mij wel heel erg snel
EDIT: Ik heb nog een setje zwarte wieldoppen op marktplaats
Had 2 sets besteld en voor een ander type gekozen
[ Voor 14% gewijzigd door Dn Tinus op 13-09-2023 23:02 ]
Ik heb een SMS gekregen idd om een afspraak te maken. Lijkt me kleine moeite toch vanuit Tesla om na het maken van die afspraak een bevestiging te sturen?Inspired schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:19:
[...]
De afspraak heb je toch via SMS gekregen? Dat is de bevestiging.
Teveel moeite inderdaad.lvl2011 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:27:
[...]
Ik heb een SMS gekregen idd om een afspraak te maken. Lijkt me kleine moeite toch vanuit Tesla om na het maken van die afspraak een bevestiging te sturen?
Ik heb die van mij op 1 september besteld. Vrijwel gelijk een RN nummer gekregen. Geschatte levering half november - eind januari. Auto is al te zien in de app (met link naar account), als ik naar links veeg vanaf de huidige auto.Dutchlimits schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:49:
Iemand die ook al een model 3 highland gekoppeld heeft gekregen aan zijn/haar account?
Precies hetzelfde hier (minus de huidige auto). Betreft een M3 LR in Stealth Grey met trekhaak.B85 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:06:
[...]
Ik heb die van mij op 1 september besteld. Vrijwel gelijk een RN nummer gekregen. Geschatte levering half november - eind januari. Auto is al te zien in de app (met link naar account), als ik naar links veeg vanaf de huidige auto.
Congrats, alleen je wieldoppen zitten verkeerdHenvar schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:39:
Vandaag opgehaald.
Wat een hal.
Je krijgt het nummer te horen waar die staat en ga je gang.
Sleutels van m’n oude lease namen ze niet aan dus die staat nog daar en de sleutels bij m’n leasemaatschappij![]()
2 maand geleden was afgeven van sleutels geen probleem…
Anyway m’n mY RWD was lekker tot 100 geladen (ondanks de mail met 150km gratis chargen)
Alles zag er goed uit. Geen schades.
Vanuit Tilburg naar huis was het echt wennen.
Hij is snel maar je merkt dat ie wat kilo’s meedraagt en one pedal drive is echt relax maar ook erg wennen.
Thuis de finishing touch gedaan en rijden maar
[Afbeelding] [Afbeelding]
Is dat zo? Want net als bij de standaard loopt hij van dik naar dunEvolutionX schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:01:
[...]
Congrats, alleen je wieldoppen zitten verkeerd
Onze dochter wilde bij voorkeur een Tesla die in Berlijn van de band was gerold. Even naar Tesla Duiven gebeld of de door ons geselecteerde auto echt een Duitse was. Na de bevestiging door de adviseuse, stuurde ze ook gelijk de link van de betreffende auto door.
Gisterenmiddag 13-9 rond een uur of vier een nieuwe Model Y RWD wit met trekhaak besteld.
Een kwartier later de bevestiging met RN nummer.
Zojuist bericht : Woensdag 20-9 ‘s middags ophalen in Tilburg.
Dat is op de kop af exact een week tussen bestellen en leveren.
Grote stappen, snel thuis !
Heeft iemand een idee hoe betrouwbaar de verwachte leveringsdatum is die vermeld staat op de Tesla website?
Ik bestelde midden juli een Tesla model 3 met verwachte levertijd augustus-september.
Kort daarna werd dit aangepast naar 13 okt-07 dec en kreeg ik ook een mail dat mijn bestelling werd omgezet naar het nieuwe model.
Onlangs opnieuw een aanpassing naar 28-30 sept maar nog geen VIN-nummer.
Alvast bedankt!
Dit topic is gesloten.
![]()
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
:strip_exif()/f/image/Xgi1pwwNAFaI2ogbyJTIEULb.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/e2WcXoQJC2Kbeb7s7zTopVig.jpg?f=fotoalbum_tile)