Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 22:31
Wat krijg je tegenwoordig mee aan kabel/thuislader bij een nieuwe M3Y LR? Of helemaal niets meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Armo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:07:
Wat krijg je tegenwoordig mee aan kabel/thuislader bij een nieuwe M3Y LR? Of helemaal niets meer?
Een lange Type 2 kabel (6-7m) en een granny/schuko thuislader.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:17
Sivvis schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:02:
Vandaag mijn M3 SR opgehaald. Zag er eigenlijk allemaal goed uit, 98% batterij. Maar alle 4 de velgen...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Jeetje wat is hier mee gebeurd? heb je dit op tijd gezien en een melding van gemaakt? Ga ik a.s. woensdag even goed op letten. weet ook niet of dit een uitzondering is, nog niet eerder gelezen (wel dat ze snel beschadigen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sivvis schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:02:
Vandaag mijn M3 SR opgehaald. Zag er eigenlijk allemaal goed uit, 98% batterij. Maar alle 4 de velgen...
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Je zou die auto’s gewoon zomaar klaar moeten zetten in Tilburg. Heb je toch ook geen leuk werk lijkt me. Tesla is top verder hoor maar dit soort afleveringen kan ik wel slecht tegen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Inspired schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

Je zou die auto’s gewoon zomaar klaar moeten zetten in Tilburg. Heb je toch ook geen leuk werk lijkt me. Tesla is top verder hoor maar dit soort afleveringen kan ik wel slecht tegen.
Inderdaad, doe er direct nieuwe caps op, of als die er niet zijn zorg er even voor dat je die alsnog toestuurt.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 27-06 15:44

DS7

Taro schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:42:
[...]

Inderdaad, doe er direct nieuwe caps op, of als die er niet zijn zorg er even voor dat je die alsnog toestuurt.
Het is de velg zelf die beschadigd is.

Nou gebeurt dat in de praktijk toch wel, want op de een of andere manier is dat standaard bij Tesla, maar ze hoeven het niet voor je te doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-06 22:31
DS7 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:44:
[...]
maar ze hoeven het niet voor je te doen natuurlijk.
Het is wel effectief want dan voel jij je niet schuldig, je hebt het immers niet zelf gedaan :+

Zonder gekheid…ik vind dit soort dingen echt niet kunnen. Ik snap dat ze niet uren aan elke auto kunnen spenderen om uitgebreid te controleren maar je zou toch zeggen dat ze een basic checklist (moeten) hebben die ze doorlopen voordat de klant langs komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

DS7 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:44:
[...]

Het is de velg zelf die beschadigd is.
Ah, dacht de caps....
Nou gebeurt dat in de praktijk toch wel, want op de een of andere manier is dat standaard bij Tesla, maar ze hoeven het niet voor je te doen natuurlijk.
Hier na 6 maanden anders nog geen enkele beschadiging hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Armo schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:55:
[...]
Zonder gekheid…ik vind dit soort dingen echt niet kunnen. Ik snap dat ze niet uren aan elke auto kunnen spenderen om uitgebreid te controleren maar je zou toch zeggen dat ze een basic checklist (moeten) hebben die ze doorlopen voordat de klant langs komt?
Sterker nog, het is duurder voor ze om het later alsnog te fixen dan het nu direct op te lossen. Daarnaast levert het imagoschade op.

Maar ergens zullen ze er wel een goede reden voor hebben.

Wat je overigens bij heel veel bedrijven ziet is dat er verschillende budgetten, potjes en bonusregelingen zijn. Zo kan het voor bijv. een projectleider beter voor de marge van een project zijn om het project eerder op te leveren en de restpunten bij bijv. een serviceteam onder te brengen ipv deze zelf nog op te pakken, waardoor hij/zij een lagere bonus zou krijgen. Tesla is natuurlijk anders georganiseerd, maar toch zal er wel een goede reden voor zijn om dit te laten gebeuren ipv op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 09:19
markbenq schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:35:
[...]

Jeetje wat is hier mee gebeurd? heb je dit op tijd gezien en een melding van gemaakt? Ga ik a.s. woensdag even goed op letten. weet ook niet of dit een uitzondering is, nog niet eerder gelezen (wel dat ze snel beschadigen)
Geen idee, vooral omdat het aan beide kanten is. Het was het eerste dat me op viel, rechts achter zat een put in van 4 mm diep en was de band zelf ook wat beschadigd. Maar nadat ik er wat van zei hebben ze ze zonder moeilijk doen alle 4 vervangen voor nieuwe. Was natuurlijk ook de enige optie.
Taro schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:42:
[...]

Waren niet de caps maar de velg zelf zoals @DS7 zegt.

Te gek voor woorden dat het onopgemerkt is, maar ze lossen het zonder moeilijk te doen op, dus ja ...
De rest was allemaal top in orde, al vraag ik me in mijn achterhoofd af of er niet nog iets anders was. Vrijdag kreeg ik een SMS dat het 1,5 uur later werd, en vandaag stond mijn auto niet in de zaal maar ergens buiten aan de supercharger net nadat hij gewassen was en moest die beste man hem nog gaan halen toen ik vroeg waar de auto stond. Of is dat vrij normaal?

Wel grappig om tijdens het wachten te zien. Je hebt grofweg de mensen die heel lang rond de auto lopen kijken of alles perfect is, stappen daarna in en rijden weg. En je hebt mensen die maken van buiten een foto, gaan vervolgens een uur lang in die auto zitten om te kijken hoe alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@Sivvis Ben je uiteindelijk die 1,5 uur later gegaan of toch de originele tijd?

Maar dan zal er idd iets aan de hand zijn geweest, ze hebben dan of andere zaken hersteld en dit niet, of uiteindelijk besloten er niets mee te doen. Het stinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

Levering van mijn model y vindt plaats tussen 28 augustus - 8 september. Ik heb deels hiervoor financiering gebruikt van findio en deels eigen inleg. Wanneer moet ik mijn eigen inleg betalen? Ik zie nu namelijk op mijn tesla account dat ik kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
Taro schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:39:
@Sivvis Ben je uiteindelijk die 1,5 uur later gegaan of toch de originele tijd?

Maar dan zal er idd iets aan de hand zijn geweest, ze hebben dan of andere zaken hersteld en dit niet, of uiteindelijk besloten er niets mee te doen. Het stinkt...
Uiteindelijk kwam ik zelfs ruim een half uur later daar aan. Ging allemaal niet volgens plan op mijn werk, en toen waren er ook nog eens geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg dus dat waren bussen... En alsnog moest ik daar een half uur wachten op weet ik veel wat. Iets vaags met documenten die ze nog niet hadden ontvangen?

Mijn ervaring is dus dat het een zooitje ongeregeld is daar, maar wel met mensen die hard hun best (lijken te?) doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

SKW schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:57:
Levering van mijn model y vindt plaats tussen 28 augustus - 8 september. Ik heb deels hiervoor financiering gebruikt van findio en deels eigen inleg. Wanneer moet ik mijn eigen inleg betalen? Ik zie nu namelijk op mijn tesla account dat ik kan betalen.
Voordat je de auto op gaat halen moet alles voldaan zijn excl. het Findio gedeelte, dat regelen ze achter de schermen. Ik zou je eigen deel dus enkele dagen van tevoren overmaken, omdat je vaak ook tegen de dagelijkse limiet van het overboeken aanloopt en je wilt de levering niet vertragen omdat het niet op tijd is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Sivvis schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:00:
[...]

Uiteindelijk kwam ik zelfs ruim een half uur later daar aan. Ging allemaal niet volgens plan op mijn werk, en toen waren er ook nog eens geen treinen tussen Den Bosch en Tilburg dus dat waren bussen... En alsnog moest ik daar een half uur wachten op weet ik veel wat. Iets vaags met documenten die ze nog niet hadden ontvangen?
Balen dat het zo is verlopen... Maar als ze de velgen fixxen kan je er hopelijk wel vele jaren van genieten.
Mijn ervaring is dus dat het een zooitje ongeregeld is daar, maar wel met mensen die hard hun best (lijken te?) doen.
Het verschilt echt heel erg, ik heb 2x een super goede ervaring gehad. De medewerkers lijken daarnaast zeker hun best te doen en zijn vaak erg aardig, al zal er soms ook iemand een dag wat minder zin in hebben :). De vraag is echter of er bepaalde richtlijnen zijn die ze moeten volgen of dat er soms gewoon iemand minder zijn best doet en ligt te slapen bij de controles. Ik kan mij niet voorstellen dat het richtlijnen zijn, want als die ooit zouden lekken dan wordt de reputatie van Tesla extra beschadigd. Hoop dus dat het onoplettendheid betreft, wat sowieso ook niet goed te praten valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Mijn ophaal ervaring van afgelopen vrijdag was echt helemaal top.

Eerst nog even rustig wat gedronken in de launch en de auto stond direct voor ons klaar.

Opgeladen tot 100% en de kleine vlekjes die we tegen kwamen werden binnen een half uurtje opgelost. We zijn zeker een uur bezig geweest om de checklist te doorlopen en daartoe hadden we ook gewoon alle gelegenheid.

1 vlek binnen in het interieur helaas over het hoofd gezien, dus daar wachten we nog even op de afwikkeling nadat we via de app service hebben aangevraagd.

Verder was alles ook compleet in de M3 RDW, Matten, Laders en zelfs een EHBO kit zat er bij.

Ook nog een mail gehad met 150 KM Supercharging tegoed en het enige wat eigenlijk tegenviel was het kleine aanbod merchandise. Het meeste was al uitverkocht of niet beschikbaar in de gewenste maten, dus we blijven de webshop in de gaten houden ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• serjcan
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Greatsword schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:26:
Mijn ophaal ervaring van afgelopen vrijdag was echt helemaal top.

Eerst nog even rustig wat gedronken in de launch en de auto stond direct voor ons klaar.

Opgeladen tot 100% en de kleine vlekjes die we tegen kwamen werden binnen een half uurtje opgelost. We zijn zeker een uur bezig geweest om de checklist te doorlopen en daartoe hadden we ook gewoon alle gelegenheid.

1 vlek binnen in het interieur helaas over het hoofd gezien, dus daar wachten we nog even op de afwikkeling nadat we via de app service hebben aangevraagd.

Verder was alles ook compleet in de M3 RDW, Matten, Laders en zelfs een EHBO kit zat er bij.

Ook nog een mail gehad met 150 KM Supercharging tegoed en het enige wat eigenlijk tegenviel was het kleine aanbod merchandise. Het meeste was al uitverkocht of niet beschikbaar in de gewenste maten, dus we blijven de webshop in de gaten houden ;)
Zou je je checklist kunnen delen?
Vrijdag haal ik ons ​​standard range op. kun je de foto's van de Laders en zelfs een EHBO-kit delen? dan weet ik wat ik kan verwachten :).
En moet ik zelf iets met de RDW doen of regelt Tesla al het papierwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinPeaks
  • Laatst online: 23-01-2024
bradleybee schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:05:
[...]

Heb jij inmiddels al een update?
Ja ik heb contact gehad met Tesla, met als reactie :” Op dit moment is de auto nog onderweg naar Tilburg met een geschatte binnenkomst datum van 20 -24 Augustus.”

Mij is nog steeds onduidelijk of de auto nog op een boot staat of ergens gestationeerd staat om getransporteerd te worden naar Tilburg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
TwinPeaks schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:50:
[...]

Ja ik heb contact gehad met Tesla, met als reactie :” Op dit moment is de auto nog onderweg naar Tilburg met een geschatte binnenkomst datum van 20 -24 Augustus.”

Mij is nog steeds onduidelijk of de auto nog op een boot staat of ergens gestationeerd staat om getransporteerd te worden naar Tilburg.
Maakt dat wat uit? Zolang hij er maar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
serjcan schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Vrijdag haal ik ons ​​standard range op. kun je de foto's van de Laders en zelfs een EHBO-kit delen? dan weet ik wat ik kan verwachten :).
Naar mijn mening is het gebruiken van een checklist echt iets van de begin jaren. De auto’s staan er tegenwoordig prima bij, uitzonderingen met de velgen zoals hierboven als unieke uitzondering. Mechanische mankementen zijn toch pas te merken tijdens het rijden. Hoe de auto in de lak staat is over het algemeen binnen niet goed te beoordelen.

Mijn lak zag er super strak uit toen de auto binnen stond, een dag later liep ik naar de auto en zag ik allemaal hologrammen van het net niet goed poetsen van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bradleybee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 13:25
synx6 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:08:
[...]

Nja ik snap het wel. Je koopt immers een auto omdat er bijv. "snel leverbaar" staat, dan mag je er vanuit gaan dat ze enigszins zicht hebben waar dat ding staat ivm een leverdatum (of week). Snel wordt al gauw een erg relatief begrip zo. Vorige vroeg ik telefonisch om een update en kreeg een soortgelijk antwoord dat hij-zich-ergens-tussen-China-en-Tilburg-bevindt :+
howdiehowdie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Inmiddels enkele updates:
10 augustus: in de avond was het VIN nummer zichtbaar in de app
11 augustus: was de geplande levering gewijzigd naar 15-29 augustus. Vriend van me was toevallig bij een Tesla dealer en die had nog navraag gedaan. De auto bleek inmiddels wel in Nederland te zijn, maar nog niet in Tilburg.
14 augustus: betaling stond online open en de auto betaald

Nu afwachten op de SMS....
Bij mij exact zelfde verloop. Lijkt toch schot in de roos te zitten, hopelijk deze maand nog rijden.
EDIT: Inmiddels SMS ontvangen, volgende week ophalen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door bradleybee op 15-08-2023 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howdiehowdie
  • Laatst online: 05-04 16:55
howdiehowdie schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Inmiddels enkele updates:
10 augustus: in de avond was het VIN nummer zichtbaar in de app
11 augustus: was de geplande levering gewijzigd naar 15-29 augustus. Vriend van me was toevallig bij een Tesla dealer en die had nog navraag gedaan. De auto bleek inmiddels wel in Nederland te zijn, maar nog niet in Tilburg.
14 augustus: betaling stond online open en de auto betaald

Nu afwachten op de SMS....
Vandaag de SMS ontvangen en volgende week dinsdag ophalen. Alleen nog even afwachten op het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:54
Misschien een beetje OT hier, maar ik heb nu in het zonlicht gemerkt dat ik een behoorlijke hologram heb op mijn motorkap. Auto is 4 maand oud, dus geen zin om daarmee terug naar tesla te gaan.
Kan ik dat oplossen zonder speciaal gereedschap?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinPeaks
synx6 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:08:
[...]

Nouja, ik wil hem voor september in ontvangst nemen om eventuele renteverhoging(Findio) naar 6,49% te voorkomen. Maar ondertussen heb ik de levering SMS ontvangen, en kan hem vanaf volgende week ophalen.

(ik had 25 augustus RWD black, voorraadmodel besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinPeaks
[...]

Dit is de enige checklist die ik ben tegengekomen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Qua spul;

EHBO kit -

https://shop.tesla.com/nl...idsset-voor-pech-onderweg

Charger -

https://shop.tesla.com/product/mobile-connector

Type 2 laadkabel -

Gewoon een standaard 4/5 meter laadkabel. Blauw of zwart dacht ik. Ik kreeg bij mij Y onlangs een blauwe.

Qua RDW regelt Tesla alles afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
TwinPeaks schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:51:
[...]

Nouja, ik wil hem voor september in ontvangst nemen om eventuele renteverhoging(Findio) naar 6,49% te voorkomen. Maar ondertussen heb ik de levering SMS ontvangen, en kan hem vanaf volgende week ophalen.

(ik had 25 augustus RWD black, voorraadmodel besteld)
Kun je het geld niet nu al laten storten op je rekening? Dan heb je geen renterisico meer. Alleen nog een leveringsrisico ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7

DS7

SKW schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:57:
Ik zou een paar dagen van te voren betalen. Verwerkingstijd bij Tesla is niet altijd even snel.

Al hebben ze mij ook ooit een auto mee willen geven terwijl ik nog niet had betaald. Moesten ze op stel en sprong een factuur gaan maken voor mij omdat ik daar een opmerking over had gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06 13:23
Vanmorgen afhaal afspraak gemaakt, 25-08. Meteen de aanbetaling maar voldaan.
Nu aftellen...

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:45
Tommie12 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:39:
Misschien een beetje OT hier, maar ik heb nu in het zonlicht gemerkt dat ik een behoorlijke hologram heb op mijn motorkap. Auto is 4 maand oud, dus geen zin om daarmee terug naar tesla te gaan.
Ik zou er even mee langs een detailer rijden voor advies, maar volgens mij moet je dat er uit polijsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
De Hoëgh Tokyo schip is bijna bij het Suez Kanaal.. kort daarna worden er toch VIN nummers gekoppeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-06 21:41
038Robijno schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 14:43:
De Hoëgh Tokyo schip is bijna bij het Suez Kanaal.. kort daarna worden er toch VIN nummers gekoppeld?
Mijn vin staat op die boot. Aankomst 27-8 zeebrugge. Ik heb al een week een vin. 1-08 besteld MY rwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
gamerszvidx schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:30:
[...]

Mijn vin staat op die boot. Aankomst 27-8 zeebrugge. Ik heb al een week een vin. 1-08 besteld MY rwd
Aaah okee..
Dan zal mijn bestelde M3P er wel niet op staan (25-7 besteld).. dan had ik het ook al wel geweten.
Zal voorlopig wel niet komen, zie nog geen andere boten die onderweg zijn naar Zeebrugge toe.
Dan ga ik er maar vanuit dat ik de highland model ga ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpbxl
  • Laatst online: 10-02-2024
Zij regelen alles voor je alleen maar als je een ndls rijbewijs of ID hebt. Voor buitenlandse rijbewijzen of diplomatieke IDs moet je het zelf bij de RDW doen (vooraf levering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
038Robijno schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 16:32:
[...]

Aaah okee..
Dan zal mijn bestelde M3P er wel niet op staan (25-7 besteld).. dan had ik het ook al wel geweten.
Zal voorlopig wel niet komen, zie nog geen andere boten die onderweg zijn naar Zeebrugge toe.
Dan ga ik er maar vanuit dat ik de highland model ga ontvangen.
Waar zie jij trouwens waar de boot nu is?
Zie alleen de vertrek en eind plaats en datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
gamerszvidx schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:19:
[...]

Waar zie jij trouwens waar de boot nu is?
Zie alleen de vertrek en eind plaats en datum
Aantal pagina's terug staat een Tesla tracker.
Is nu bij het Suez kanaal.
Gelukkig voor jou staat hij op die boot.
Mijne zal wel einde jaar komen. Heb ik weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

synx6 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:00:
[...]

Kun je het geld niet nu al laten storten op je rekening? Dan heb je geen renterisico meer. Alleen nog een leveringsrisico ;)
Findio maakt het geld direct over naar Tesla, dus dat gaat helaas niet op.

Als het contract is getekend staat het rentepercentage vast, de datum van levering maakt dan niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

038Robijno schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:01:
[...]

Aantal pagina's terug staat een Tesla tracker.
Is nu bij het Suez kanaal.
Gelukkig voor jou staat hij op die boot.
Mijne zal wel einde jaar komen. Heb ik weer.
Die trackers staan ook bovenin de topicwaarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW

SKW

Taro schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:55:
[...]

Die trackers staan ook bovenin de topicwaarschuwing :)
Hoe weet je op welke boot je auto staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

SKW schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:03:
[...]

Hoe weet je op welke boot je auto staat?
De enige 100% garantie/bevestiging is de Hoegh VIN checker, in de stappen daarvoor is het een kwestie van logisch redeneren, hopen, coins flippen, een vleugje gokken en een gezonde dosis karma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW

SKW

Taro schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:05:
[...]

De enige 100% garantie/bevestiging is de Hoegh VIN checker, in de stappen daarvoor is het een kwestie van logisch redeneren, hopen, coins flippen, een vleugje gokken en een gezonde dosis karma.
Via die site vindt die helaas niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

SKW schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:51:
[...]

Via die site vindt die helaas niks.
Dan is je volgende kans: Een verwachte leverdatum in de Tesla omgeving zien die matched met de aankomst van een niet-Hoegh boot dmv 1 van die 2 kaarten. Meestal krijg je een SMS bericht tussen een aantal dagen voor het bereiken van het Suez kanaal en het net verlaten van het Suez kanaal.

Edit: Mits de auto niet uit Berlijn komt uiteraard :)

[ Voor 6% gewijzigd door Taro op 15-08-2023 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW

SKW

Taro schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:54:
[...]

Dan is je volgende kans: Een verwachte leverdatum in de Tesla omgeving zien die matched met de aankomst van een niet-Hoegh boot dmv 1 van die 2 kaarten. Meestal krijg je een SMS bericht tussen een aantal dagen voor het bereiken van het Suez kanaal en het net verlaten van het Suez kanaal.

Edit: Mits de auto niet uit Berlijn komt uiteraard :)
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:23
Tommie12 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 11:39:
Je doelt op swirls neem ik aan? Je auto gaat door de wasstraat meen ik gelezen te hebben, dus niks meer dan logisch dat je dit ziet. Met iets wat je zelf hebt veroorzaakt naar Tesla gaan kan ik niet helemaal plaatsen.

Voor jouw info: ik was mijn Tesla's met de hand en heb na ruim een jaar nog steeds geen swirls, of hologrammen zoals ze in België zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 16-08-2023 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennismatt
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 12-01 14:02
Is er hier iemand die ervaring heeft met het bestellen van een voorraadmodel vanaf de website van Tesla?
Ik ben namelijk benieuwd wat de fiscale waarde gaat worden voor deze auto. Is dat gewoon de nieuwprijswaarde van deze auto's of is het de verkoopprijs waarvoor ze op de site staan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-10-2024
Dennismatt schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:39:
Is er hier iemand die ervaring heeft met het bestellen van een voorraadmodel vanaf de website van Tesla?
Ik ben namelijk benieuwd wat de fiscale waarde gaat worden voor deze auto. Is dat gewoon de nieuwprijswaarde van deze auto's of is het de verkoopprijs waarvoor ze op de site staan?
De nieuwprijswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
turkeyhakan schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 07:06:
[...]

Je doelt op swirls neem ik aan? Je auto gaat door de wasstraat meen ik gelezen te hebben, dus niks meer dan logisch dat je dit ziet. Met iets wat je zelf hebt veroorzaakt naar Tesla gaan kan ik niet helemaal plaatsen.

Voor jouw info: ik was mijn Tesla's met de hand en heb na ruim een jaar nog steeds geen swirls, of hologrammen zoals ze in België zeggen.
Nee, het gaat niet over swirls, het gaat over een paar hologrammen op de motorkap. Ik zie ze enkel als de zon schijnt, en lig er zeker niet van wakker.
Ik schrijf toch ook dat ik het zelf wil oplossen.
De wasstraat ga ik niet opgeven, ik moet de auto zelfs maandelijks wassen van mijn werkgever en die vergoedt het bonnetje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serjcan
Tesla vraagt om de verzekeringspolis voor de levering. Ik kon de auto echter nog niet verzekeren aangezien ik de meldcode niet weet aangezien ik het kentekenbewijs bij de auto krijg. wat moet ik doen? Staat het ergens anders geschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serjcan schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 10:18:
Tesla vraagt om de verzekeringspolis voor de levering. Ik kon de auto echter nog niet verzekeren aangezien ik de meldcode niet weet aangezien ik het kentekenbewijs bij de auto krijg. wat moet ik doen? Staat het ergens anders geschreven?
Als je de VIN weet heb je de meldcode ook. Staat ook in de SMS als het goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 16-08-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
In de SMS waar je je kenteken krijgt staat dat de laatste 4 cijfers van je VIN je meldcode is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-10-2024
De meldcode van je auto is gelijk aan de laatste vier cijfers van het chassisnummer van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Laatst online: 01-06 18:54
Tommie12 schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 09:54:
[...]

Nee, het gaat niet over swirls, het gaat over een paar hologrammen op de motorkap. Ik zie ze enkel als de zon schijnt, en lig er zeker niet van wakker.
Ik schrijf toch ook dat ik het zelf wil oplossen.
De wasstraat ga ik niet opgeven, ik moet de auto zelfs maandelijks wassen van mijn werkgever en die vergoedt het bonnetje ook.
Hologrammen krijg je er alleen uit door te polijsten. Als je dit niet zelf kan zul je langs een detailer moeten.
Vraag is of het veel waard is aangezien je wel door de wasstraat gaat dus er wel swirls zichtbaar zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 00:24
Weet je dat zeker en zo ja heb je iets waar dit beschreven staat? Ik heb namelijk dezelfde vraag. Ik ging er vanuit dat het de verkoopprijs is namelijk. Waarom weet ik niet. Gewoon een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
thechip schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

Weet je dat zeker en zo ja heb je iets waar dit beschreven staat? Ik heb namelijk dezelfde vraag. Ik ging er vanuit dat het de verkoopprijs is namelijk. Waarom weet ik niet. Gewoon een aanname.
Ik heb een showroommodel gekocht en bij de RDW staat de originele waarde van €41990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-06 00:24
Sivvis schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:48:
[...]

Ik heb een showroommodel gekocht en bij de RDW staat de originele waarde van €41990.
Het ging mij meer om de bijtelling of heb jij hem privé gekocht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7

DS7

thechip schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:18:
[...]

100% zeker. En kun je ook gewoon lezen als je je kenteken bij rdw.nl ingeeft.

De wet spreekt over catalogusprijs. En dus niet de overeengekomen prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door DS7 op 16-08-2023 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sivvis
thechip schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 18:08:
[...]

Het ging mij meer om de bijtelling of heb jij hem privé gekocht?
Ah zo, privé.

Als ik even snel Google vind ik dit
Die cataloguswaarde wordt ook wel de fiscale waarde genoemd. Dat is niet hetzelfde als de prijs onderaan de streep als je de auto zou kopen. Korting wordt niet van deze waarde afgetrokken, maar anderzijds worden kosten rijklaarmaken die tegenwoordig in de verkoopadviesprijs moeten zijn verwerkt niet meegeteld voor de bijtelling.

• Sabre77
  • Laatst online: 25-06 14:30
Whoohaa.. Net SMS gekregen voor het ophalen van mijn Model Y RWD uit China...

31-08 10:30 :D

• Henvar
  • Niet online
Sabre77 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:01:

Wanneer besteld?
Lease of particulier?

• Sabre77
Henvar schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Wanneer besteld?
6 juni via de website van Leaseplan, maar uiteindelijk heb ik op 21 juni nog de kleur veranderd van blauw naar wit en dat kon nog omdat de auto nog niet besteld was. Er zat een leverbeperking op van 30 juli. dus wanneer hij exact besteld is, geen idee.

op 26 juli kreeg ik de VIN opgestuurd bij navraag bij TeslaDelivery.

Lease of particulier?
Lease via Leaseplan

• SKW

SKW

Sabre77 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:01:

Ik ook, hoe weet je dat deze uit China komt? Is dat toevallig te zien aan het vin nummer?

• Tommie12
Vermits er een leverbeperking op zat tot 30/7 is dat voor Tesla de besteldatum.

Gaat vlot!

• gamerszvidx
SKW schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:40:
[...]

Ik ook, hoe weet je dat deze uit China komt? Is dat toevallig te zien aan het vin nummer?
Als je vin begint met lrw komt die uit China.
https://teslatap.com/vin-decoder/

• Sabre77
Inderdaad, ik heb mijn VIN hierop ingevoerd en daar kwam China uit..
De auto staat niet op een Hoegh ship want daar kreeg ik geen hit op. Persoonlijk denk ik dat ie op de Morning Carina staat, want dit komt op 24-08 in Zeebrugge aan

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:17
TESLA UPDATE - Uw Model Y met reserveringsnummer; RNxxxx is momenteel gepland op 29/08/2023 om 15:30 aan de 1-7 Asteriastraat, Tilburg, 5047 RM. Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen. Komt de voorgestelde datum en tijd u niet uit, antwoord dan graag met een door u gewenste leverdatum en tijdstip. Wij zijn voor leveringen geopend van maandag t/m vrijdag tussen 9.30 en 16.00 uur. U dient uw Tesla binnen 7 dagen in ontvangst te nemen na het eerste geplande leverafspraak. De datum kan nog gewijzigd worden. Wij nemen contact met u op in het geval van een dergelijke wijziging. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP
het balletje rolt eindelijk!

• DS7

DS7

Altijd spannend als de leverdatum zo dicht bij het einde van de maand zit (alhoewel ik mij niet kan voorstellen dat te late levering iets uitmaakt voor het percentage, aangezien je voor die tijd al hebt getekend). Ik kreeg mijn huidige ooit op de 31e december geleverd. Dan is het wel heel lullig als iemand iets verpest en het kenteken niet tijdig aan de auto wordt gekoppeld.

(ja, dat komt voor, ik ken iemand die het is overkomen)

[ Voor 1% gewijzigd door Notna op 17-08-2023 14:42 . Reden: Het is hier niet de HK ]

• Henvar
  • Niet online
Begin beetje te twijfelen of eind aug voor mij nog haalbaar is… bij bestellen MyRW was levertijd juli aug en als ik nu de smsjes zie ophalen eind aug en ik heb nog niks ontvangen…

Of het moet een Berlijn Variant worden die niet op de boot hoeft..

• 038Robijno
Henvar schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:29:
Begin beetje te twijfelen of eind aug voor mij nog haalbaar is… bij bestellen MyRW was levertijd juli aug en als ik nu de smsjes zie ophalen eind aug en ik heb nog niks ontvangen…

Of het moet een Berlijn Variant worden die niet op de boot hoeft..
Wat opvallend is voor mij, is dat het aardig rustig is met het leveren van de Tesla's (vooral de M3).. waar je eerst maar een paar weken hoefde te wachten, lijkt het nu ook maanden te gaan duren.

• Henvar
  • Niet online
038Robijno schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:09:
[...]

Wat opvallend is voor mij, is dat het aardig rustig is met het leveren van de Tesla's (vooral de M3).. waar je eerst maar een paar weken hoefde te wachten, lijkt het nu ook maanden te gaan duren.
Tja M3 is logisch Tesla gaat starten met nieuwe versie M3. Dus productie huidige versie stopt.
My valt me ‘tegen’. Collega had zijn M3rwd zwart na 3 weken ofzo. Ik heb dus nog niks gehoord van m’n blauwe
Aan de andere kant bij andere merken duurt het soms maanden /jaar dus mag eigenlijk niet klagen (ben gewoon wat ongeduldig) :P

• 038Robijno
Henvar schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:17:
[...]

Tja M3 is logisch Tesla gaat starten met nieuwe versie M3. Dus productie huidige versie stopt.
My valt me ‘tegen’. Collega had zijn M3rwd zwart na 3 weken ofzo. Ik heb dus nog niks gehoord van m’n blauwe
Aan de andere kant bij andere merken duurt het soms maanden /jaar dus mag eigenlijk niet klagen (ben gewoon wat ongeduldig) :P
Ik moest ook bijna een jaar wachten op een ander merk (Smart #1 Brabus).. paar weken geleden geannuleerd omdat het weer uitgesteld is tot minimaal november, terwijl de landen om ons heen de auto al hebben. Ik had de auto begin Januari besteld.

Toen ik op 25-7 de M3P bestelde, stond er September/Oktober.. kort ná dat ik de M3P had besteld, stond er ineens November/Januari 2024 |:(
Dus ik hoop dat ik de 'oude' versie nog krijg.
Ook mede omdat ik veel accessoires had besteld voor de huide M3P :P

• ClubberLang
  • Laatst online: 12-09-2023
Sabre77 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:55:
[...]

Inderdaad, ik heb mijn VIN hierop ingevoerd en daar kwam China uit..
De auto staat niet op een Hoegh ship want daar kreeg ik geen hit op. Persoonlijk denk ik dat ie op de Morning Carina staat, want dit komt op 24-08 in Zeebrugge aan
Ook ik heb vanochtend de sms ontvangen. 31-8 ophalen. Overigens denk ik dat jouw Tesla al een tijdje in Nederland is. Bij de Tesla dealer in DH konden ze mij twee weken geleden al vertellen dat de auto al in NL was en deze is gefabriceerd in China.

• EBoZ64
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-02-2024
Gisteren een mailtje ontvangen van Tesla met daarin het RN en VIN nummer van mijn toekomstige Model Y. Uit de VIN blijkt dat deze uit Duitsland komt.
Tevens de melding dat ik binnenkort zal worden uitgenodigd voor de aflevering. Nog ff wachten dus.
Is overigens een bestelling door de leasemaatschappij.

[ Voor 15% gewijzigd door EBoZ64 op 17-08-2023 18:14 ]

• Mc_Smurf
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-06 15:23
EBoZ64 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:09:
Gisteren een mailtje ontvangen van Tesla met daarin het RN en VIN nummer van mijn toekomstige Model Y. Uit de VIN blijkt dat deze uit Duitsland komt.
Tevens de melding dat ik binnenkort zal worden uitgenodigd voor de aflevering. Nog ff wachten dus.
Is overigens een bestelling door de leasemaatschappij.
Wanneer besteld?

• EBoZ64
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-02-2024
Is begin Mei besteld maar met een aflever-restrictie van eind Juni (i.v.m. aflopen huidig contract). Daarna op mijn verzoek met 2 maanden naar achteren geschoven. Levering volgens de leasemaatschappij in de week van 24 t/m 31 Augustus. Daarna radiostilte. Begin vorige week een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon bij Tesla. Gisteren dus antwoord gekregen van een collega van deze contactpersoon. Zal wel met de vakantieperiode te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-05 22:51
Waar worden tegenwoordig nieuwe MY afgeleverd? Ik kan mij nog die modderige kade in Amsterdam herinneren voor de M3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DS7

DS7

GroeneWandelaar schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 08:51:
Waar worden tegenwoordig nieuwe MY afgeleverd? Ik kan mij nog die modderige kade in Amsterdam herinneren voor de M3.
Die is er niet meer. Er zijn nu meerdere locaties waaronder Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serjcan
Ik ga vandaag mijn M3 ophalen in Tilburg. Wat moet ik doen als ik een probleem met de auto zie? Gaan ze mee om de auto te controleren? Zou het opnemen van een video in de toekomst helpen als we na vandaag een probleem opmerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
serjcan schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 10:50:
Ik ga vandaag mijn M3 ophalen in Tilburg. Wat moet ik doen als ik een probleem met de auto zie? Gaan ze mee om de auto te controleren? Zou het opnemen van een video in de toekomst helpen als we na vandaag een probleem opmerken?
Meteen daar melden. Lopen medewerkers rond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:21
Ik was voornemens een voorraadmodel van de 3 aan te schaffen, maar zoals wel vaker te lang twijfelen, teveel reviews kijken... En te laat een testrit gepland. Afgelopen weken heeft de site vol gestaan met voorraad maar nu is er niks meer te bekennen. Van Tesla krijg ik terug 'site gewoon maar in de gaten houden'. Dan gaan we dat maar doen, al denk ik dat de refresh behoorlijk roet in het eten aan het gooien is |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 17:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

T-Blizzard schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:00:
Ik was voornemens een voorraadmodel van de 3 aan te schaffen, maar zoals wel vaker te lang twijfelen, teveel reviews kijken... En te laat een testrit gepland. Afgelopen weken heeft de site vol gestaan met voorraad maar nu is er niks meer te bekennen. Van Tesla krijg ik terug 'site gewoon maar in de gaten houden'. Dan gaan we dat maar doen, al denk ik dat de refresh behoorlijk roet in het eten aan het gooien is |:(
De productie van de ''oude'' versie zou idd al gestopt zijn in China als ik Twitter/X mag geloven.. viel me ook al op dat de voorraad vandaag ineens leeg was.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
T-Blizzard schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:00:
Ik had vandaag even contact met een teslacenter ivm mijn bestelling. Deze kon dit niet ontkrachten dan wel bevestigen. Kortom, dat heeft er zeker mee te maken. Ik denk dat ik ook aan het wachten kom. Wachten is niet erg maar ik heb het gevoel dat highland geen verbetering is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 12:21
synx6 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Ik had vandaag even contact met een teslacenter ivm mijn bestelling. Deze kon dit niet ontkrachten dan wel bevestigen. Kortom, dat heeft er zeker mee te maken. Ik denk dat ik ook aan het wachten kom. Wachten is niet erg maar ik heb het gevoel dat highland geen verbetering is…
Dat gevoel heb ik ook een beetje, ik zou ook geen probleem hebben met eentje waar de kop van af is maar als je dan de prijzen ziet (https://www.dewaalautogro...rijs-is-incl-btw-32569039 bijv) dan heb ik liever een nieuwe :o. Daarentegen heb je dan wel weer parkeersensoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
Heb een goedgekeurde offerte liggen bij de leasemaatschappij, maar die geven aan de Model 3 niet meer te kunnen inkopen / leveren. Was een redelijke scherpe leaseprijs, dus dat is wel balen……. Huidige auto gaat medio december uit de lease. Meer mensen hier last van?

Volgende week op vakantie naar de VS en daar een Model Y gehuurd. Eerst die maar eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serjcan
hallo, ik heb vandaag mijn auto gekregen (model 3 sr+). alles is in orde, maar ik zie de adapter niet om op te laden. Ik zie alleen deze kabel samen met stopcontactlader. Ik zie een zwarte adapter in de Tesla-video's om op te laden. Ontbreekt het? Ik merkte het thuis. ook kreeg ik geen 4 seizoenen mat, maar de medewerker vertelde me dat het niet gratis wordt verstrekt. Is het voor iedereen hetzelfde?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qo9t_6b-BGCIpIzrPrSEclXJ0yM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LsFYmkuTz10nsOxZnX1bNkvk.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xmcAdqDHYyImy9yPFOC27R5HQVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/93Oh9bh7mSS7vCv1xHaOCnip.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcal
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
serjcan schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 18:30:
hallo, ik heb vandaag mijn auto gekregen (model 3 sr+). alles is in orde, maar ik zie de adapter niet om op te laden. Ik zie alleen deze kabel samen met stopcontactlader. Ik zie een zwarte adapter in de Tesla-video's om op te laden. Ontbreekt het? Ik merkte het thuis. ook kreeg ik geen 4 seizoenen mat, maar de medewerker vertelde me dat het niet gratis wordt verstrekt. Is het voor iedereen hetzelfde?
Die adapter heb je hier in Europa niet nodig, die kabels volgen gewoon de zelfde standaard zoals elke andere EV in Europa.
Ik geloof dat ze die adapter in Amerika wel nodig hebben, en zelf nog eens het omgekeerde voor niet Tesla's die wel een Tesla supercharger wilt gebruiken daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-06 09:02
Tesla heeft in de VS inderdaad hun eigen standaard die afwijkt van CSS2 in Europa. Om in de VS met een Tesla aan een normale laadpaal (type 2) te laden, heb je een extra adapter nodig. Zelfde geldt voor snelladen bij niet superchargers. Viel me ook op dat ze in VS 110v hebben, dus via stopcontact laden (type 1) gaat heel traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-06 17:12

spartacusNLD

This is Sparta!!

synx6 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

Waarop baseer je dat gevoel? hoe is dat met eerdere refreshes gegaan?

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
spartacusNLD schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 19:31:
[...]

Waarop baseer je dat gevoel? hoe is dat met eerdere refreshes gegaan?
Eerdere refreshes durf ik niet te zeggen. Gevoel is gebaseerd op alle geruchten tot nu toe plus dat er weer kinderziektes in kunnen zitten. Persoonlijk vind ik het interieur met de houten inleg prima. Ik heb begrepen dat dit eenvoudiger wordt. Enige dat ik mis in de rwd is de premium audio. Maar dat is geen kostenbesparing…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
Update:
11-07 besteld door LM
25-08 levering, is een restrictie (geloofde ik al niet in, maar toch)
Gisteren een mail van LM dat ze contact hebben gehad met Tesla.
Deze geven nu aan: 30-09. Precies de laatste dag van het kwartaal.

Dus eigenlijk is alles tussen nu en 30-09 mogelijk |:(

Edit: MY LR all black, 19 inch

[ Voor 5% gewijzigd door Storm300 op 18-08-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW

SKW

Ik mag mijn auto eind deze maand ophalen. Ik wil via mijn account het bedrag betalen wat nog openstaat, alleen wil dat maar niet lukken. Er staat ‘verstuur een beveiligde betaling’ maar kan niks aanklikken. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:36
SKW schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:44:
Ik mag mijn auto eind deze maand ophalen. Ik wil via mijn account het bedrag betalen wat nog openstaat, alleen wil dat maar niet lukken. Er staat ‘verstuur een beveiligde betaling’ maar kan niks aanklikken. Iemand tips?
Ik moest het gewoon overmaken, geen aparte betaal link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:45
SKW schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:44:
Je moet dat bedrag zelf overmaken met de bankgegevens die daar aangegeven staan. Daarna een mailtje sturen naar het e-mail adres wat ook op die pagina staat met de afschrift van de bank om het proces te versnellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
MY rwd besteld via LM (zakelijk) kreeg donderdag mail van Tesla dat de bestelling binnen was en dat ik dat de levering binnenkort kan gaan plaats vinden. Heb tot op heden nog geen sms gehad..

Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen bestelling en ontvangen sms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DevonS schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 15:50:
MY rwd besteld via LM (zakelijk) kreeg donderdag mail van Tesla dat de bestelling binnen was en dat ik dat de levering binnenkort kan gaan plaats vinden. Heb tot op heden nog geen sms gehad..

Hoe veel tijd zat er bij jullie tussen bestelling en ontvangen sms?
Lastig. Kan een week zijn maar ook 3 maand. Geen huidige auto met nog een contract? Volgens mij moet het binnen een paar weken wel lukken. Welke config precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevonS
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22-03-2024
Inspired schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:06:
[...]

Lastig. Kan een week zijn maar ook 3 maand. Geen huidige auto met nog een contract? Volgens mij moet het binnen een paar weken wel lukken. Welke config precies?
Huidige auto is een tijdelijke. MYRWD, wit, zwart int. Standaard wieldoppen. Eigenlijk dus helemaal standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchlimits
  • Laatst online: 24-06 16:27
Weet iemand hoe het zit met de subsidie van 3000 euro, gezien de levertijd en het eindigen van de subsidie 31-12-23, kan je de subsidie pas krijgen bij het leveren of al vanaf het bestelmoment? Als ik nu nog bestel twijfel ik of ik dat nog ga redden, kan wel maar stel dat het wel langer duurt..

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchlimits op 19-08-2023 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07:45
Dutchlimits schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:55:
Weet iemand hoe het zit met de subsidie van 3000 euro, gezien de levertijd en het eindigen van de subsidie 31-12-23, kan je de subsidie pas krijgen bij het leveren of al vanaf het bestelmoment? Als ik nu nog bestel twijfel ik of ik dat nog ga redden, kan wel maar stel dat het wel langer duurt..
Je kan hem nu al aanvragen, maar de uiteindelijke betaling kan pas starten als de auto op je naam staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ClubberLang
  • Laatst online: 12-09-2023
DevonS schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:22:
[...]

Huidige auto is een tijdelijke. MYRWD, wit, zwart int. Standaard wieldoppen. Eigenlijk dus helemaal standaard.
11 juli besteld.
10 augustus vervolgens de eerste sms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKW

SKW

schumi1986 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:51:
[...]

Je moet dat bedrag zelf overmaken met de bankgegevens die daar aangegeven staan. Daarna een mailtje sturen naar het e-mail adres wat ook op die pagina staat met de afschrift van de bank om het proces te versnellen
Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MD2222
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17-11-2023
Mijn leverdatum van MY LR QS staat op 26/8 - 5/9 (besteld op 21/7 via LM). Ik heb nog wel geen sms gehad.
Pagina: 1 ... 437 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.