• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:45
038Robijno schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Volgens mij mag een leasemaatschappij nooit zomaar een bestelling annuleren..
Je had al een RN en dat staat vast tot je de order zelf annuleert.

Dat zou betekenen dat alle leasemaatschappijen de orders zouden cancelen.
Waar staat dat hij al een RN had, laat staan een bevestiging?
Als Tesla niet kan leveren, wat kan de leasemaatschappij dan anders doen dan annuleren?

Willem

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Ik ben dan ook diegenen die het zal van annuleren tov de leasemaatschappij, wat de leasemaatschappij er vervolgens mee doet is niet mijn issue.

[ Voor 35% gewijzigd door killerbie op 09-08-2023 09:23 ]

• ClubberLang
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09-2023
J-lo85 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:05:
Gisteren was het zover. Mijn Model Y Long Range opgehaald in Tilburg.

Levering ging zeer vlot en geen fouten kunnen ontdekken. Bij thuiskomst gelijk de aftermarkt wheel covers erop gezet die ik 2 maanden geleden al had besteld op AliExpress. Ziet er gelijk een stuk beter uit.

Van bestelling bij LM tot aan levering heeft het process net iets minder dan tweeënhalve maand geduurd.

[Afbeelding]
Nice! Mag ik vragen welke je hebt besteld?

• JanMan
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-08-2023
Ecke82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

Waar staat dat hij al een RN had, laat staan een bevestiging?
Als Tesla niet kan leveren, wat kan de leasemaatschappij dan anders doen dan annuleren?

Willem
Ik had inderdaad geen RN nummer. Order was wel al een week bij Tesla binnen alleen sturen ze dan geen bevestiging. Begreep van de lease maatschappij dat er nog wel AWD LR en standaard RWD uitgeleverd wordt indien besteld maar geen nieuwe bestellingen.

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-11 23:32
Ik heb afgelopen donderdag mijn Tesla opgehaald en mijn Volvo ingeruild. De Volvo staat tot op heden nog steeds op mijn naam (bron carbase). Gisteren contact gezocht via de mail met contactpersoon binnen Tesla en die gaf aan dat het vrijwaringsbewijs via de mail komt zodra de auto is overgeschreven. Dit had ondertussen toch al wel gebeurd mogen zijn?
Heeft iemand ervaring hoe lang het geduurd heeft bij het inruilen van een auto bij Tesla?

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03:05
Heeft iemand een idee hoe lang je je nieuwe auto kan laten staan in Tilburg? Ik wil een model Y bestellen, en heb vanaf half november plek; maar het is maar een gok wanneer een auto geleverd wordt als ik hem begin oktober bestel?

• J-lo85
  • Laatst online: 25-08-2023
ClubberLang schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:24:
[...]

Nice! Mag ik vragen welke je hebt besteld?
Deze zijn het.

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:50

djbarney

XBL: DeejayBarney

JanMan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 20:38:
[...]

Ik had inderdaad geen RN nummer. Order was wel al een week bij Tesla binnen alleen sturen ze dan geen bevestiging. Begreep van de lease maatschappij dat er nog wel AWD LR en standaard RWD uitgeleverd wordt indien besteld maar geen nieuwe bestellingen.
ben benieuwd hoe dat verder gaat, heb zelf ook een model 3 rwd long range besteld in die weken dat ie beschikbaar was via leaseplan, heb ondertussen wel een RN nummer maar leaseplan kan mij inderdaad ook niets vertellen over levertijd nog. mijn huidige 2019 model 3 sr+ verloopt mid september, dus dan zou ook de nieuwe geleverd moeten gaan worden. ik wacht nog wel even af, en anders volgende week tesla maar even bellen om te kijken of zij meer info hebben. mocht die van mij ook geannuleerd worden dan mag leaseplan daar inderdaad een oplossing voor gaan zoeken, volgens mij hebben ze tijd zat gehad om die auto van te voren te regelen in de config die ik heb besteld :)
djbarney schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:03:
[...]

ben benieuwd hoe dat verder gaat, heb zelf ook een model 3 rwd long range besteld in die weken dat ie beschikbaar was via leaseplan, heb ondertussen wel een RN nummer maar leaseplan kan mij inderdaad ook niets vertellen over levertijd nog. mijn huidige 2019 model 3 sr+ verloopt mid september, dus dan zou ook de nieuwe geleverd moeten gaan worden. ik wacht nog wel even af, en anders volgende week tesla maar even bellen om te kijken of zij meer info hebben. mocht die van mij ook geannuleerd worden dan mag leaseplan daar inderdaad een oplossing voor gaan zoeken, volgens mij hebben ze tijd zat gehad om die auto van te voren te regelen in de config die ik heb besteld :)
Die auto gaat niet komen. Tesla zoekt sowieso geen auto voor een restrictie datum. LP kan er moeilijk zelf een maken. Zou nu alvast contact opnemen en wat anders zoeken. Model 3 heeft nu ook een langere levertijd ivm Highland. Zou zelf lekker voor de normale RWD gaan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

creator1988 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:55:
Heeft iemand een idee hoe lang je je nieuwe auto kan laten staan in Tilburg? Ik wil een model Y bestellen, en heb vanaf half november plek; maar het is maar een gok wanneer een auto geleverd wordt als ik hem begin oktober bestel?
Voorraad kost geld. Tesla wil er vanaf. Sowieso willen ze voor eind oktober alles weg hebben ivm kwartaaleinde. Welke Y wil je? Beetje gangbare config is snel te leveren.

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:45
Inspired schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

Die auto gaat niet komen. Tesla zoekt sowieso geen auto voor een restrictie datum. LP kan er moeilijk zelf een maken. Zou nu alvast contact opnemen en wat anders zoeken. Model 3 heeft nu ook een langere levertijd ivm Highland. Zou zelf lekker voor de normale RWD gaan.
Als ie een RN nummer heeft kan die auto toch op de boot staan?
Ecke82 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:36:
[...]

Als ie een RN nummer heeft kan die auto toch op de boot staan?
Met een restrictie van half september? Nee. Die kans is nul imho.

• Gotcha_NL
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 31-07 17:26
quote]creator1988 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 10:55:
[/quote]

Zodra de auto toegekend wordt krijg je een datum om hem op te halen. Deze kun je tot maximaal 1 week uitstellen / verplaatsen.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Inspired schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:39:
[...]

Met een restrictie van half september? Nee. Die kans is nul imho.
Ik heb mijn M3P 25 juli besteld.. wordt deze denk je nog voor einde kwartaal van September nog geleverd? heb al ruim 2 weken een RN.
Of zal het dan de nieuwe model zijn?
Toen ik bestelde stond er September/Oktober.

• SKW
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

Ik heb sinds vandaag een vin nummer, weet iemand wanneer je ongeveer exacte datum krijgt van levering? Verder heb ik geprobeerd via de site die eerder hier is gedeeld om de boot te volgen met mijn vin nummer, maar helaas lukt dat niet. Wellicht is het nog te vroeg.

Verder vandaag tesla gesproken over het rentepercentage vanaf september, maar krijg eigenlijk geen expliciet antwoord. Blijft een beetje vaag.

• TwinPeaks
  • Laatst online: 23-01-2024
SKW schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:36:
Ik heb sinds vandaag een vin nummer, weet iemand wanneer je ongeveer exacte datum krijgt van levering? Verder heb ik geprobeerd via de site die eerder hier is gedeeld om de boot te volgen met mijn vin nummer, maar helaas lukt dat niet. Wellicht is het nog te vroeg.

Verder vandaag tesla gesproken over het rentepercentage vanaf september, maar krijg eigenlijk geen expliciet antwoord. Blijft een beetje vaag.
Wanneer heb jij hem besteld, en wat staat er bij je verwachte levertijd?

• SKW

SKW

TwinPeaks schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:08:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld, en wat staat er bij je verwachte levertijd?
Ik heb de bestelling 31 juli geplaatst. Verwachte leverdatum 24 augustus - 7 september.

• 038Robijno
SKW schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 20:17:
[...]

Ik heb de bestelling 31 juli geplaatst. Verwachte leverdatum 24 augustus - 7 september.
Welk model heb je?
Particulier of lease?

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-11 13:12
Beste allemaal,
Vanmiddag hebben we - voor de tweede keer - een proefrit gemaakt met de Y RWD in Duiven, dit nadat we de afgelopen week ook met een Volvo XC40 en een Skoda Enyaq proef reden. We gaan de Tesla definitief (privé) kopen. Van de mevrouw, die ons uiterst vriendelijk antwoord gaf op een lijstje vragen, hoorden we, dat er momenteel uit zowel Duitsland als China model Y auto’s worden aangevoerd. Volgens haar zijn er praktisch gesproken geen verschillen. Bij de Duitse is de bekleding aan de zijkanten in de koffer hoger dan bij de Chinese en een stukje van de achterportierbekleding is van een iets ander materiaal. Grootste verschil is het type batterij. Ze vertelde dat er bij de bestelling geen voorkeur mogelijk is voor een bepaald productieland of type batterij.

• SKW

SKW

038Robijno schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:38:
[...]

Welk model heb je?
Particulier of lease?
Model Y particulier

• ClubberLang
SKW schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:36:

Waar zie jij je VIN nummer?

• SKW

SKW

Linksboven in de tesla app onder mijn RN nummer.

• dcal
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
Megat schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 22:31:
Beste allemaal,
Vanmiddag hebben we - voor de tweede keer - een proefrit gemaakt met de Y RWD in Duiven, dit nadat we de afgelopen week ook met een Volvo XC40 en een Skoda Enyaq proef reden. We gaan de Tesla definitief (privé) kopen. Van de mevrouw, die ons uiterst vriendelijk antwoord gaf op een lijstje vragen, hoorden we, dat er momenteel uit zowel Duitsland als China model Y auto’s worden aangevoerd. Volgens haar zijn er praktisch gesproken geen verschillen. Bij de Duitse is de bekleding aan de zijkanten in de koffer hoger dan bij de Chinese en een stukje van de achterportierbekleding is van een iets ander materiaal. Grootste verschil is het type batterij. Ze vertelde dat er bij de bestelling geen voorkeur mogelijk is voor een bepaald productieland of type batterij.
Als je voor het nieuwe rood of grijs gaat, dan ben je volgens mij wel zeker dat die uit Duitsland komt?

• howdiehowdie
  • Laatst online: 05-04 16:55
Hier even een overzicht van mijn situatie:

29 juli: Voorraadmodel M3 RWD besteld (privé) met de status ‘binnenkort leverbaar’. Op de aanbetalingsfactuur is ook meteen het VIN Nummer te zien. In de app staat levering tussen 30 juli en 12 augustus. VIN is niet zichtbaar in de app, alleen RN.

3 augustus: uit interesse contact opgenomen met deliveryNL om te informeren waar mijn auto zich bevindt. Er werd verteld dat de momenteel ‘onderweg was naar de haven in Tilburg’. Geen idee wat dit precies inhoudt, staat hij nog op de boot, of stond hij al op de vrachtwagen naar Tilburg?
6 augustus: uiterlijke leveringsdatum schuift steeds een dag op.

9 augustus: nogmaals contact opgenomen met Tesla, toen werd verteld dat ‘de boot vertraging heeft en eigenlijk eind vorige week aan had moeten komen’, men kon niet vertellen op welke boot de auto zich bevindt omdat het niet zichtbaar was.

10 augustus: In de app staat nu levering tussen 9-16 augustus, verder nog geen VIN in de app te zien, alleen op de factuur. Als ik kijk naar de boten die onderweg zijn, lijkt het me sterk dat hij daarop staat omdat het dan nog een tijdje duurt voordat hij in Zeebrugge aankomt. Dit match niet echt met de originele leveringsdatum. VIN ook gecheckt bij Hoegh en daar staat hij ook niet op.

Is er iemand anders die iets vergelijkbaars heeft?

• killerbie
howdiehowdie schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:23:

29 juli: Voorraadmodel M3 RWD besteld (privé) met de status ‘binnenkort leverbaar’. Op de aanbetalingsfactuur is ook meteen het VIN Nummer te zien. In de app staat levering tussen 30 juli en 12 augustus. VIN is niet zichtbaar in de app, alleen RN.

3 augustus: uit interesse contact opgenomen met deliveryNL om te informeren waar mijn auto zich bevindt. Er werd verteld dat de momenteel ‘onderweg was naar de haven in Tilburg’. Geen idee wat dit precies inhoudt, staat hij nog op de boot, of stond hij al op de vrachtwagen naar Tilburg?

9 augustus: nogmaals contact opgenomen met Tesla, toen werd verteld dat ‘de boot vertraging heeft en eigenlijk eind vorige week aan had moeten komen’, men kon niet vertellen op welke boot de auto zich bevindt omdat het niet zichtbaar was.

10 augustus: In de app staat nu levering tussen 9-16 augustus, verder nog geen VIN in de app te zien, alleen op de factuur. Als ik kijk naar de boten die onderweg zijn, lijkt het me sterk dat hij daarop staat omdat het dan nog een tijdje duurt voordat hij in Zeebrugge aankomt. Dit match niet echt met de originele leveringsdatum. VIN ook gecheckt bij Hoegh en daar staat hij ook niet op.

Bijna exact dezelfde data gekregen, zelfde issue met RN en VIN.
Vandaag 29/08 als leverdag gekregen met uur erbij, ik vermoed dat je zelf ook een update kunt verwachten.

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-11 13:12
dcal schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Als je voor het nieuwe rood of grijs gaat, dan ben je wel zeker dat die uit Duitsland komt?
Dank je voor de aanvulling. Het klopt wat je schrijft

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:49

Ik heb 11 juli een snel leverbare Model 3 RWD besteld. Leverdatum was 16-24 juli geloof ik en dat bleef uiteindelijk maar opschuiven. Tot ik dan eind juli de verlossend SMS kreeg. 2 augustus ben ik hem gaan ophalen. Ik heb dus 3 weken moeten wachten in totaal. Wat ongeveer 2 weken langer was als voorspeld.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• TwinPeaks

- 25 juli: Tesla M3 RWD - zwart - snel leverbaar besteld met als uiterlijk leverdatum 11 augustus.
- 28 juli: VIN nummer bekend
- 31 juli: verwachte leverdatum veranderd naar : 11 augustus - 25 augustus
- 4 augustus: SMS ontvangen met kenteken na contact met deliverynl@tesla.com

Ik vraag me af of 25 augustus ook haalbaar gaat zijn, aangezien ik nog geen afspraak heb ontvangen om mijn auto op te halen, en de boot naar Zeebrugge nog redelijk ver weg is.

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:50

djbarney

XBL: DeejayBarney

Inspired schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 12:13:
[...]

ondertussen even contact opgenomen met tesla, zij geven in ieder geval nog geen cancellation maar geven aan in afwachting te zijn van een beschikbare auto die ze dan kunnen koppelen aan de order. Ik wacht wel gewoon even af, wellicht word ie inderdaad nog gecancelled, en tegen die tijd zie ik wel weer verder.. wellicht is er tegen die tijd meer bekend over highland, en anders kijk ik wel of er met de lease iets te regelen is om mn huidige 4% machientje nog langer door te rijden, daar waren ze vroeger ook niet moeilijk mee
djbarney schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 16:05:
[...]

ondertussen even contact opgenomen met tesla, zij geven in ieder geval nog geen cancellation maar geven aan in afwachting te zijn van een beschikbare auto die ze dan kunnen koppelen aan de order. Ik wacht wel gewoon even af, wellicht word ie inderdaad nog gecancelled, en tegen die tijd zie ik wel weer verder.. wellicht is er tegen die tijd meer bekend over highland, en anders kijk ik wel of er met de lease iets te regelen is om mn huidige 4% machientje nog langer door te rijden, daar waren ze vroeger ook niet moeilijk mee
Verlengen kan altijd wel. Ik zou dat sowieso nog doen denk ik in jou geval. Ik wilde meer ruimte en heb afscheid van de 4% Model 3 genomen. De Highland RWD krijgt ook weer meer capaciteit en kan zomaar weer eens iets rapper zijn dan de huidige RWD.

• SKW

SKW

Weet iemand hoe het zit met de annulering van de bestelling? Tot wanneer kan je afzien van de auto?

Ik krijg namelijk geen duidelijk antwoord van tesla zelf.

[ Voor 23% gewijzigd door SKW op 10-08-2023 17:19 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:02
SKW schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:19:
Weet iemand hoe het zit met de annulering van de bestelling? Tot wanneer kan je afzien van de auto?

Ik krijg namelijk geen duidelijk antwoord van tesla zelf.
Dag van levering :) Aanbetaling ben je dan logischerwijs wel kwijt.

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-10 08:40
Ben benieuwd hoe het zal gaan met levering van mijn M3LR AWD. Half juli besteld maar aangegeven dat ze nog niet mochten uitleveren ivm vakantie. Toen ik besteld had (portal LM) stond bij indicatie levertijd half augustus. Maar LM heeft de order nog niet vrijgegeven. Ben pas over een week terug van vakantie.Zal geen augustus meer worden gok ik zo? Benieuwd of ik dan de facelift ga krijgen.

• ClubberLang
Vandaag de welbekende sms van Tesla gekregen met levertermijn Tesla MY rwd tussen 28 aug - 8 sept. Heb via LM op 11-7 besteld.

• bpbxl
  • Laatst online: 10-02-2024
24/7: M3 RWD privé besteld, uit voorraad, leveringsdatum 24-31 juli
27/7: Findio goedgekeurd, leveringsdatum++
leveringsdatum++ elke dag
02/8: auto in Tilburg, leveringsdatum 2-9 aug
03/8: inruiltaxatie beschikbaar, leveringsdatum 3-10 aug
04/8: VIN in dashboard, leveringsdatum 9-23 aug, eindbetalingsverzoek ontvangen en betaald, SMS met kenteken en afspraak link
14/8: levering geplanned

Dus als het lukt ook 2 weken langer als voorspeld.
Maurice- schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 17:21:
[...]

Dag van levering :) Aanbetaling ben je dan logischerwijs wel kwijt.
Eigenlijk nog tot binnen 14 dagen na ophalen. Aanbetaling ben je idd wel kwijt.

thechip schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:40:
Ben benieuwd hoe het zal gaan met levering van mijn M3LR AWD. Half juli besteld maar aangegeven dat ze nog niet mochten uitleveren ivm vakantie. Toen ik besteld had (portal LM) stond bij indicatie levertijd half augustus. Maar LM heeft de order nog niet vrijgegeven. Ben pas over een week terug van vakantie.Zal geen augustus meer worden gok ik zo? Benieuwd of ik dan de facelift ga krijgen.
Tja, afwachten. Wanneer geeft de LM je order vrij? Waarom niet nu al? Je mag sowieso een week uistellen. Er is nog wel wat onderweg dacht ik. Als je graag een nieuwe wil dan juist de restrictie nog ff verlengen. :)

• TwinPeaks
bpbxl schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:31:
24/7: M3 RWD privé besteld, uit voorraad, leveringsdatum 24-31 juli
27/7: Findio goedgekeurd, leveringsdatum++
leveringsdatum++ elke dag
02/8: auto in Tilburg, leveringsdatum 2-9 aug
03/8: inruiltaxatie beschikbaar, leveringsdatum 3-10 aug
04/8: VIN in dashboard, leveringsdatum 9-23 aug, eindbetalingsverzoek ontvangen en betaald, SMS met kenteken en afspraak link
14/8: levering geplanned

Dus als het lukt ook 2 weken langer als voorspeld.
Denk je dat je de afspraak link hebt ontvangen doordat je de resterende bedrag hebt betaald?

• bpbxl
TwinPeaks schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:49:
[...]

Denk je dat je de afspraak link hebt ontvangen doordat je de resterende bedrag hebt betaald?
Zou kunnen... Het SMS kwam idd een uur nadat ik het bewijs van betaling naar DeliveryNL had gemaild.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 12:25
Ik heb gisterochtend kenteken SMS ontvangen na contact via mail te hebben gehad. Ik moest wachten van DeliveryNL op definitieve afrekening alvorens te betalen. Aflevering is dus nog niet geplanned.
Verzekering kan ik pas regelen als ik de afleverdatum weet natuurlijk.

Hoeveel tijd zit er tussen kenteken SMS en ophaal SMS?

Tesla Model 3 RWD (2023)

• cacofant
Ik ben me even aan het verdiepen in de SEPP regeling voor de subsidie.
Daar zie ik echter staan:

"Volgens de subsidieregeling is een nieuwe personenauto, een auto waarvan in het kentekenregister (RDW), de datum eerste toelating, de datum tenaamstelling en de datum eerste inschrijving in Nederland, gelijk zijn."

Als ik echter kijk bij het gestuurde kenteken op de RDW site staat Datum inschrijving in NL op 25-07-2023. Betekend dit nu dat ik geen subsidie kan krijgen als nieuwe auto? want datum tenaamstelling etc gaat anders zijn dan 25-07-2023...

Dat zal lekker wezen weer...

Tesla Model 3 RWD (2023)

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-11 07:52
ClubberLang schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:11:
Vandaag de welbekende sms van Tesla gekregen met levertermijn Tesla MY rwd tussen 28 aug - 8 sept. Heb via LM op 11-7 besteld.
Ik heb precies dezelfde sms gehad. ook rond begin juli besteld.
Ben benieuwd........

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 16:29
cacofant schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:33:
Ik ben me even aan het verdiepen in de SEPP regeling voor de subsidie.
Daar zie ik echter staan:

"Volgens de subsidieregeling is een nieuwe personenauto, een auto waarvan in het kentekenregister (RDW), de datum eerste toelating, de datum tenaamstelling en de datum eerste inschrijving in Nederland, gelijk zijn."

Als ik echter kijk bij het gestuurde kenteken op de RDW site staat Datum inschrijving in NL op 25-07-2023. Betekend dit nu dat ik geen subsidie kan krijgen als nieuwe auto? want datum tenaamstelling etc gaat anders zijn dan 25-07-2023...

Dat zal lekker wezen weer...
Maak je geen zorgen, die krijg je gewoon. Mits je voor een SR model bent gegaan. Ik heb 3 dagen geleden mijn SEPP subsidie aangevraagd, 2 dagen later kreeg ik al de toekenning binnen. Ongekend snel haha!

• Sabre77
  • Laatst online: 16:23
samv5 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:59:
[...]

Ben benieuwd........
Yup, Ik heb ook dezelfde SMS gekregen voor mijn MY RWD. 28 Aug - 8 Sept :D

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-11 17:14
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:01:
[...]

Maak je geen zorgen, die krijg je gewoon. Mits je voor een SR model bent gegaan. Ik heb 3 dagen geleden mijn SEPP subsidie aangevraagd, 2 dagen later kreeg ik al de toekenning binnen. Ongekend snel haha!
Niet te vroeg juichen. Ik heb precies hetzelfde maar in de toekenning staat het volgende:
Beslissing
Ik heb besloten u subsidie te verlenen. De subsidie bedraagt € 2.950,-. Op dit bedrag heeft u
recht als uw vaststellingsverzoek aan de voorwaarden uit deze regeling voldoet. Voordat
uitbetaling van de subsidie plaatsvindt wordt er o.a. getoetst of de auto voldoet aan de
definitie van ‘nieuwe personenauto’, de catalogusprijs en de actieradius die in het
kentekenregister (RDW) zijn opgenomen. Houdt u er rekening mee dat we dit bij de
vaststelling altijd controleren.

De subsidieverlening is de eerste stap in uw aanvraag. Nu u beschikt over de
subsidieverlening, zijn de volgende stappen van belang.
Edit: Dat "vaststellingsverzoek" kan pas als de auto daadwerkelijk is geleverd en in het kentekenregister op naam staat.

Het lijkt er op dat dit een mededeling is dat er nog ruimte in het SEPP budget is maar niet dat ik er daadwerkelijk al recht op heb?

[ Voor 10% gewijzigd door Sivvis op 11-08-2023 08:29 ]

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoelang na het ontvangen van de SMS moet er iets te zien zijn in de Tesla app?

• Sivvis
Welke "de SMS" ? Bij mij was de levertijd in de app nagenoeg gelijk zichtbaar nadat ik via de link van de SMS een datum had gekozen.

Als het iets met LM te maken heeft weet ik niet hoe dat werkt.
lvl2011 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:32:
Hoelang na het ontvangen van de SMS moet er iets te zien zijn in de Tesla app?
Bij het wegrijden met de auto zal de auto verschijnen in de app. Tot die tijd zie je bij lease niks.

• killercow84
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:03
Sabre77 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:04:
[...]

Yup, Ik heb ook dezelfde SMS gekregen voor mijn MY RWD. 28 Aug - 8 Sept :D
Heb ook dezelfde SMS mogen ontvangen, een MY RWD besteld 22-6 via LM. :)

• killerbie
thechip schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 19:40:
Sowieso niet, uw wagen zal daar al klaarstaan. Bovendien zijn ze de Facelift nog aan het proefdraaien.

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
Inspired schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:50:
[...]

Bij het wegrijden met de auto zal de auto verschijnen in de app. Tot die tijd zie je bij lease niks.
Bij mij staat er Est. Delivery: 11 August - 20 October van Athlon zelf.

Vrij tot zeer ruim maar dus wel degelijk iets van een leasemaatschappij die op voorhand zichtbaar is in de app.

Vanaf vandaag dus zal gewoon tot daar gaan en melden dat ik mijn wagen kom halen :+

• ClubberLang
MrGeek schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:42:
[...]

Bij mij staat er Est. Delivery: 11 August - 20 October van Athlon zelf.

Vrij tot zeer ruim maar dus wel degelijk iets van een leasemaatschappij die op voorhand zichtbaar is in de app.

Vanaf vandaag dus zal gewoon tot daar gaan en melden dat ik mijn wagen kom halen :+
Athlon geeft gewoon maar een datum op, maar lijkt mij niet van Tesla zelf te komen.

Bij mij gaven ze aan dat leverdatum rond tweede week van oktober zou zijn. Gister van Tesla de sms gehad dat levering tussen 28 aug - 8 sept plaats gaat vinden.

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
ClubberLang schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 20:11:
Hier (MY LR) ook 11-7 door LM besteld, maar met restrictie voor levering 25-8.
Dus sms zal nog even duren :-(

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-10 16:29
Sivvis schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 08:22:
[...]

Niet te vroeg juichen. Ik heb precies hetzelfde maar in de toekenning staat het volgende:

[...]

Edit: Dat "vaststellingsverzoek" kan pas als de auto daadwerkelijk is geleverd en in het kentekenregister op naam staat.

Het lijkt er op dat dit een mededeling is dat er nog ruimte in het SEPP budget is maar niet dat ik er daadwerkelijk al recht op heb?
Dat is gewoonweg een formaliteit. Het gaat erom dat de auto daadwerkelijk op jouw naam komt en niet een hogere catalogusprijs heeft dan 45k.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 18:59
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:19:
[...]

Dat is gewoonweg een formaliteit. Het gaat erom dat de auto daadwerkelijk op jouw naam komt en niet een hogere catalogusprijs heeft dan 45k.
Inderdaad. Zolang er nog geld in de subsidiepot zit zou ik me niet zo druk maken.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• Streamerke
  • Laatst online: 11-08-2023
Hey allemaal!

De aankoop van een Tesla en de strubbelingen in het proces hebben mij tot hier gebracht:

- Ik kocht op 29/7 een Tesla, voorraadwagen, voor levering tussen 30/7 en 5/8 stond aangegeven
- Contant en volledig betaald
- Levering zou gebeuren in Aartselaar (Antwerpen)
- Via account krijg ik keuze leverdatum... ten vroegste 14/8 en dus een week later. Soit, kwam me goed uit want vrije dag voor mij
- Gisteren plots eenzijdige wijziging leverdatum naar 25/8 tijdens werkdag en moeilijk voor mij
- Telefonisch is Aartselaar NIET te bereiken (dozijn keer geprobeerd) bleek eerder al toen ik vragen had tijdens eerste dagen na bestelling
- Email wordt niet op gereageerd...

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: is dit normaal? Ik vind dit van een boertig niveau!

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-10 08:40
killerbie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Sowieso niet, uw wagen zal daar al klaarstaan. Bovendien zijn ze de Facelift nog aan het proefdraaien.
Ook prima 🥳 mijn M3 uit 2019 SR is aan vervanging toe. Dus laat maar komen facelift of huidige model maakt me niet zoveel uit. Ga er sowieso op voorruit
killerbie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:39:
[...]

Met een leverrestrictie van half augustus gaat Tesla nog niks klaar zetten.

Ze zullen volgende week gaan kijken. Als er dan geen match is kan het ook langer gaan duren. Wie weet tot Highland.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 11-08-2023 12:17 ]

• 038Robijno
Welke boten gaan er naar Zeebrugge, is dat alleen de Hoegh Tokyo? en wat is dan de verwachte aankomst..

Als mijn model 3 performance niet op een schip staat dat onderweg is, dan neem ik aan dat ik dan de nieuwe Highland kan ontvangen?

[ Voor 53% gewijzigd door 038Robijno op 11-08-2023 12:25 ]

038Robijno schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:23:
Welke boten gaan er naar Zeebrugge, is dat alleen de Hoegh Tokyo? en wat is dan de verwachte aankomst..

Als mijn model 3 performance niet op een schip staat dat onderweg is, dan neem ik aan dat ik dan de nieuwe Highland kan ontvangen?
Die kans is dan aanwezig maar misschien komt er nog wel een laatste lading onze kant op. Alleen Tesla weet het. :) Is het lease of prive?

• 038Robijno
Inspired schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:32:
[...]

Die kans is dan aanwezig maar misschien komt er nog wel een laatste lading onze kant op. Alleen Tesla weet het. :) Is het lease of prive?
Private lease.. besteld op 26 juli.
Stond op het moment van bestellen September/ Oktober.
M3P.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:44

Hoe vaak is die vraag hier wel niet gesteld? Even zoeken :-)

• MrGeek
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 08:19
ClubberLang schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 10:10:
[...]

Athlon geeft gewoon maar een datum op, maar lijkt mij niet van Tesla zelf te komen.

Bij mij gaven ze aan dat leverdatum rond tweede week van oktober zou zijn. Gister van Tesla de sms gehad dat levering tussen 28 aug - 8 sept plaats gaat vinden.
Staat in de Tesla app zelf nogthans.
We zullen het zien.

• TwinPeaks

• DesignJunkie
  • Laatst online: 14-08-2023
Streamerke schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:46:
Hey allemaal!

De aankoop van een Tesla en de strubbelingen in het proces hebben mij tot hier gebracht:

- Ik kocht op 29/7 een Tesla, voorraadwagen, voor levering tussen 30/7 en 5/8 stond aangegeven
- Via account krijg ik keuze leverdatum... ten vroegste 14/8 en dus een week later. Soit, kwam me goed uit want vrije dag voor mij
- Gisteren plots eenzijdige wijziging leverdatum naar 25/8 tijdens werkdag en moeilijk voor mij
- Telefonisch is Aartselaar NIET te bereiken (dozijn keer geprobeerd) bleek eerder al toen ik vragen had tijdens eerste dagen na bestelling

Vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: is dit normaal? Ik vind dit van een boertig niveau!
Zelfde hier... besteld op 30/6, toen leverdatum juli-augustus.... tot 2,5 week geleden, plots 30 september - 14 december??? Toch eens 1 keertje telefonisch iemand te pakken gekregen (een 2-tal weken geleden) die me vertelde dat eerst de transferparkings leeg moesten gemaakt worden(en dat dan vast mijn leveringsdatum terug zou wijzigen) en dat ze gingen nakijken hoe het kwam dat de leverdatum zo laat werd gezet ....
Begin deze week gemaild, al elke dag proberen te bellen.... Tot nu toe nog steeds geen reactie en leverdatum nog altijd sept-december... :(

• killerbie
Streamerke schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:46:
Hey allemaal!

Voor het bestellen ben ik er met een vriendin langs gegaan om wat info te verkrijgen en kennis te maken met het tesla infotainment systeem.
Het enige wat ik kwa info gekregen heb is 'zoals je kan zien is dit een auto zaals alle anderen, best wel ruim en zachte zetels, buiten staan er nog als u wilt kijken'.

In Aartselear sucken de tesla medewerkers enorm. Ondertussen weet ik nog steeds niet met 100% zekerheid welke opties ik nu al dan niet heb....
Over 2 weken mag ik een auto gaan halen waarvan ik 0.0 info verkregen heb vanuit tesla zelf.... gelukkig bestaan er fora en youtube kanalen...

• howdiehowdie
DesignJunkie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:47:
[...]

Zelfde hier... besteld op 30/6, toen leverdatum juli-augustus.... tot 2,5 week geleden, plots 30 september - 14 december??? Toch eens 1 keertje telefonisch iemand te pakken gekregen (een 2-tal weken geleden) die me vertelde dat eerst de transferparkings leeg moesten gemaakt worden(en dat dan vast mijn leveringsdatum terug zou wijzigen) en dat ze gingen nakijken hoe het kwam dat de leverdatum zo laat werd gezet ....
Begin deze week gemaild, al elke dag proberen te bellen.... Tot nu toe nog steeds geen reactie en leverdatum nog altijd sept-december... :(
Heb je al een VIN?

• DesignJunkie
Nope, zelfs dat niet...

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 15:59
Vandaag eindelijk mijn MYP opgehaald.

Alles ging vlot, stond na 15 al buiten in de auto.
Geen mankementen kunnen ontdekken.

Na 20 minuten was kalibratie klaar, AP werkt uitstekend.

Daarna nog even flink stroom gegeven op de A2, wat een beest is die P zeg. 😳

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hVPcTdUcQe3qilsdSCXNB7daLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0Xpqc1F08ZracUaXdXYbFqU.jpg?f=fotoalbum_large

• 038Robijno
The_Woesh schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:44:

[Afbeelding]
Ik kan ook echt niet meer wachten op mijn M3P..
Wat een gave kleur is dat!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 10:09
The_Woesh schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:44:

[Afbeelding]
Mooie kleur!

Ligt het aan de foto/hoek of..?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JlZGH6aqEB7beETTLvnbuwvbRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaBkgNpCEjPcRz8vrLTbhrpO.jpg?f=fotoalbum_large

• bradleybee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-10 15:41

Vrijwel hetzelfde verhaal hier.
  • 27 juli: M3 RWD "snel leverbaar" besteld particulier. Op aanbetalingsfactuur staat de VIN en ook vindbaar in de code in portal, niet In de app staat alleen RN en levering tussen 28 juli - 11 augustus.
  • 2 aug: Uiterlijke leverdatum schuift elke dag een beetje op. Na meerdere keren Tesla te hebben gebeld kon een van de medewerkers zien dat er een kenteken gekoppeld was en gaf deze toen telefonisch door.
  • 3 aug: DeliveryNL gemaild met verzoek om een update. Op dit moment is uw auto onderweg naar onze fabriek in Tilburg. Zodra een exacte leverdatum inzichtelijk is, ontvangt u per SMS update een voorstel voor levering.
  • 11 aug: Levering staat inmiddels tussen 15 - 29 augustus. VIN sinds vandaag zichtbaar in de app.
Ik vraag me een beetje af wat "snel leverbaar" nu in de praktijk betekent, blijft gewoon vaag allemaal. Niemand weet precies waar dat ding is, maar ze zeggen wel "snel leverbaar". Hoe dan?

[ Voor 3% gewijzigd door bradleybee op 11-08-2023 16:36 ]

Armo schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 16:33:
[...]

Mooie kleur!

Ligt het aan de foto/hoek of..?

[Afbeelding]
Achterportieren hangen er vaak scheef in. Mijne ook. Ene kant erger dan de andere kant. Na de vakantie maar eens naar laten kijken. Tesla werkt niet met een blaadje om xx punten te checken voor aflevering. Misschien geen enkel merk meer tegenwoordig. Het is dozen schuiven. Van de vrachtwagen, door de wasstraat en afleveren. Veel mensen accepteren het en de rest proberen ze af te wimpelen. Als je blijft aandringen fixen ze het. Maar verder top auto’s hoor. Maar dit zul je moeten accepteren. :)

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 15:59
Beetje mieren geneuk denk ik.

Hoger komt de vauw niet uit.

En de plastic wielijst heeft een inkeping.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iW3nkWipWpuevIcFtADAuHtvBAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hv3Mg9MeodVCiFGsBFYKjrSd.jpg?f=fotoalbum_large

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-11 10:09
The_Woesh schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 17:32:
En de plastic wielijst heeft een inkeping.
Dan is het wel een beetje mierenneuken idd. Vond het al vreemd dat bovenkant netjes uitgelijnd is.

• molekuul
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-01-2024
[...]

Ben benieuwd........
Ook ik heb deze SMS ontvangen, op 20 juli besteld door de LM

• bpbxl
Ondanks een lang geplande leveringsafspraak voor aanstaande maandag, schrijft Knip, het is niet de bedoeling namen van medewerkers te noemen, zie ook de topicwaarschuwing. mij vrijdagavond dat ik zelf de auto moet registreren bij de RDW en een specifiek uittreksel bij de gemeente moet halen. Bovendien vergeet ze me het overdrachtsnummer toe te sturen. Het niveau van onbekwaamheid en onvoorbereidheid van de Tesla team is fascinerend 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 09:47 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:02
bpbxl schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:32:
Ondanks een lang geplande leveringsafspraak voor aanstaande maandag, schrijft Knip mij vrijdagavond dat ik zelf de auto moet registreren bij de RDW en een specifiek uittreksel bij de gemeente moet halen. Bovendien vergeet ze me het overdrachtsnummer toe te sturen. Het niveau van onbekwaamheid en onvoorbereidheid van de Tesla team is fascinerend 8)7
Op jouw werk gaat altijd alles goed?

Daarenboven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZXGsR43IVNlr-VRqhXFamEF22o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EN2Rlho3WdFrGoMcc6g361ou.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 1% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 09:47 ]

• ClubberLang
bpbxl schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 09:32:
Ondanks een lang geplande leveringsafspraak voor aanstaande maandag, schrijft Knip mij vrijdagavond dat ik zelf de auto moet registreren bij de RDW en een specifiek uittreksel bij de gemeente moet halen. Bovendien vergeet ze me het overdrachtsnummer toe te sturen. Het niveau van onbekwaamheid en onvoorbereidheid van de Tesla team is fascinerend 8)7
Ik blijf het ook wel bijzonder vinden voor een merk dat zich wilt 'meten' met de grotere Duitse merken dat ze zo nalatigheid zijn met hun service. Het is toch eigenlijk te zot voor woorden dat je bij aflevering je auto moet controleren of alle naden wel goed aansluiten.

[ Voor 1% gewijzigd door Taro op 12-08-2023 09:48 ]

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-11 09:15
[...]

Ben benieuwd........
15 juli besteld en kreeg net dit

Tesla Update - Uw Tesla is onderweg! Wij verwachten uw Model Y met reserveringsnummer *knip* in de periode van 28 augustus tot 8 september aan u te kunnen leveren. Bent u in deze periode niet in de gelegenheid om levering te nemen reageer dan op deze sms wanneer u wel beschikbaar bent. We zullen u naar verwachting volgende week een leverdatum sturen per sms.

• SKW

SKW

DonnieDoezoe schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:49:
[...]

Tesla Update - Uw Tesla is onderweg! Wij verwachten uw Model Y met reserveringsnummer *knip* in de periode van 28 augustus tot 8 september aan u te kunnen leveren. Bent u in deze periode niet in de gelegenheid om levering te nemen reageer dan op deze sms wanneer u wel beschikbaar bent. We zullen u naar verwachting volgende week een leverdatum sturen per sms.
Ook ik heb deze sms ontvangen een aantal dagen terug. Iemand toevallig tesla nog gebeld omtrent het rentepercentage?

• DesignJunkie
Vandaag nog maar eens een halve dag aan het bellen geweest voor binnen te geraken bij Tesla Aartselaar hoe het zit met de lang verlegde leverdatum....zonder resultaat... Dus ik weet wel, als ik hem nog niet had besteld en zoals bij andere fabrikanten, gebeld had voor info te vragen en er gewoon niet binnengeraak, dat ze hun Tesla konden houden. Dan was ik wel gewoon op zoek gegaan naar een andere auto.... probleem is dat ik er al eens een testrit heb mee gedaan en er helemaal aan verkocht was... :X

[ Voor 5% gewijzigd door DesignJunkie op 12-08-2023 18:27 ]

• 038Robijno
DesignJunkie schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 18:26:
Vandaag nog maar eens een halve dag aan het bellen geweest voor binnen te geraken bij Tesla Aartselaar hoe het zit met de lang verlegde leverdatum....zonder resultaat... Dus ik weet wel, als ik hem nog niet had besteld en zoals bij andere fabrikanten, gebeld had voor info te vragen en er gewoon niet binnengeraak, dat ze hun Tesla konden houden. Dan was ik wel gewoon op zoek gegaan naar een andere auto.... probleem is dat ik er al eens een testrit heb mee gedaan en er helemaal aan verkocht was... :X
Vindt het zelf wel akelig stil qua leveringen wat ik hier lees.. een maand geleden vonden er echt veel leveringen plaats en veel updates hier op het forum.
Nu echt heel weinig, al helemaal voor de Model 3 modellen helaas.

• Sivvis
Gisteren een SMS gekregen dat de tijd 1,5 uur is opgeschoven maandag.
Eigenlijk had ik al transport heen geregeld die helaas niet later kan. Is er een kans dat als ik gewoon op de originele tijd mij daar meld de auto mee krijg of is dat wel strak geregeld en moet ik daar 1,5 uur wachten?
Het wachten op zich is dan nog niet zo'n ramp, maar het komt op mijn werk erg slecht uit die nieuwe tijd.

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
DonnieDoezoe schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:49:
[...]

Nou ben benieuwd. Die van mij 25-26 juli besteld. Zul je net zien dat die van mij in m’n vakantie wordt geleverd :X

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

038Robijno schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Vindt het zelf wel akelig stil qua leveringen wat ik hier lees.. een maand geleden vonden er echt veel leveringen plaats en veel updates hier op het forum.
Nu echt heel weinig, al helemaal voor de Model 3 modellen helaas.
Eind van het kwartaal is het altijd drukker, nog 4-5 weken wachten dus :)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Sivvis schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 20:15:
Gisteren een SMS gekregen dat de tijd 1,5 uur is opgeschoven maandag.
Eigenlijk had ik al transport heen geregeld die helaas niet later kan. Is er een kans dat als ik gewoon op de originele tijd mij daar meld de auto mee krijg of is dat wel strak geregeld en moet ik daar 1,5 uur wachten?
Het wachten op zich is dan nog niet zo'n ramp, maar het komt op mijn werk erg slecht uit die nieuwe tijd.
Doorgaans is het geen probleem als je 30-60 minuten eerder bent, de auto's staan vaak al eerder klaar. Aangezien ze het bij jou nadrukkelijk hebben uitgesteld zal dat waarschijnlijk anders zijn, maar ik zou gewoon de originele tijd verschijnen. Indien mogelijk even een laptop/tablet meenemen en wat werken / leuke dingen doen, bakje koffie nemen en wachten.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 07:10
Ik lees veel negatieve ervaringen met Arval. Helaas kan ik hier ook over meepraten.

Gisteren mijn Model Y op mogen halen (voorraadmodel, besteld op 31/07).
Het ging niet bepaald van een leien dakje. Ik had de afleverafspraak eigenlijk al een week eerder staan, maar Arval kreeg het niet voor elkaar om op tijd alle papieren in order te krijgen. Ze zijn ongeveer een week bezig geweest om het contract, de OTT en de bijbehorende PO bij Tesla te krijgen. Toen ik vervolgens om 15:00 uur de auto op wilde halen, kreeg ik te horen dater een verkeerd bedrag op de PO stond (zonder korting omdat het een voorraadmodel betrof) met als resultaat dat k de auto niet mee kreeg! Op vrijdagmiddag (om 16:30 inmiddels) viel dat natuurlijk niet meer te corrigeren.

Gisteren dan maar een nieuwe poging (na dagelijks nagejaagd te hebben bij zovel Tesla als Arval om te contrleren of nu wel alles in orde was), en ook toen weer kreeg ik te horen dat het niet in orde was: Arval zou de OTT nog niet op hebben gestuurd (ondanks het feit dat Arval mij had verzekerd dat alles nu in orde zou zijn). Gelukkig was het nu wel in een half uurtje geregeld en kreeg ik de auto wel mee.

Maar nu heb ik weer een nieuw probleem: de auto is nog steeds niet zichtbaar in de app. Ik had verwacht dat deze na een uurtje zichtbaar zou zijn, maar we zijn inmiddels ruim 43 uur verder. De auto was ten tijde van de bestelling zichtbaar maar verdween een paar dagen geleden (waarschijnlijk omdat Arval de auto toen heeft overgenomen).

Iemand ervaring hiermee? Moet ik nog langer wachten of moet Arval/Tesla de auto koppelen aan mijn account?

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-10 09:35
bob-nwk schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:51:
Ik lees veel negatieve ervaringen met Arval. Helaas kan ik hier ook over meepraten.

Het ging niet bepaald van een leien dakje. Ik had de afleverafspraak eigenlijk al een week eerder staan, maar Arval kreeg het niet voor elkaar om op tijd alle papieren in order te krijgen. Ze zijn ongeveer een week bezig geweest om het contract, de OTT en de bijbehorende PO bij Tesla te krijgen. Toen ik vervolgens om 15:00 uur de auto op wilde halen, kreeg ik te horen dater een verkeerd bedrag op de PO stond (zonder korting omdat het een voorraadmodel betrof) met als resultaat dat k de auto niet mee kreeg! Op vrijdagmiddag (om 16:30 inmiddels) viel dat natuurlijk niet meer te corrigeren.

Gisteren dan maar een nieuwe poging (na dagelijks nagejaagd te hebben bij zovel Tesla als Arval om te contrleren of nu wel alles in orde was), en ook toen weer kreeg ik te horen dat het niet in orde was: Arval zou de OTT nog niet op hebben gestuurd (ondanks het feit dat Arval mij had verzekerd dat alles nu in orde zou zijn). Gelukkig was het nu wel in een half uurtje geregeld en kreeg ik de auto wel mee.

Maar nu heb ik weer een nieuw probleem: de auto is nog steeds niet zichtbaar in de app. Ik had verwacht dat deze na een uurtje zichtbaar zou zijn, maar we zijn inmiddels ruim 43 uur verder. De auto was ten tijde van de bestelling zichtbaar maar verdween een paar dagen geleden (waarschijnlijk omdat Arval de auto toen heeft overgenomen).

Iemand ervaring hiermee? Moet ik nog langer wachten of moet Arval/Tesla de auto koppelen aan mijn account?
Dit had ik in 2019 ook met leaseplan. Je moet Arval bellen, auto in de app moeten zij met Tesla regelen.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Bij het ophalen een hele checklist doorlopen maar helaas toch iets over het hoofd gezien.

Weet iemand of dit makkelijk op te lossen is? Ga er zelf nog niks aan doen tot het service bericht is opgepakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sd6sk9GGUto8Js_eck_SZyQnavI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qpP2iieDhayhsdrDM5qMDsBs.jpg?f=fotoalbum_large

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
bob-nwk schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:51:

Ik heb ongeveer hetzelfde voorgehad. Een half uurtje na aflevering verscheen de wagen bij mij in de app want er was eerst een verkeerd mailadres gekoppeld. Nadien, nu 4 maanden verder, is mijn auto al tweemaal terug uit de app verdwenen. Telkens heeft Tesla dit terug in orde gebracht en het bracht me telkens terug een maand gratis premium abonnement op (30d test) :-)

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:14
Greatsword schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:32:
Bij het ophalen een hele checklist doorlopen maar helaas toch iets over het hoofd gezien.

Weet iemand of dit makkelijk op te lossen is? Ga er zelf nog niks aan doen tot het service bericht is opgepakt.

[Afbeelding]
Ik had ook een vlek op diezelfde plek. Gewoon met een vochtig (baby)doekje schoonvegen…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 07:10
RFAMLK schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 13:05:
[...]

Dit had ik in 2019 ook met leaseplan. Je moet Arval bellen, auto in de app moeten zij met Tesla regelen.
Thanks voor je reactie, dan ga ik morgen Arval maar weer bellen.

Ik kon trouwens wel superchargen gelukkig (was voor mij ook nog maar de vraag) :)

• markbenq
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:45
Hier kort mijn tijdslijn;

Zaterdag 29 juli testrit gedaan, na het weekend besloten om een nieuwe aan te schaffen (wel snel leverbaar ivm de kortingen) helaas waren toen alle voorraad modellen verkocht. Week erna bijna elk vrij uur wezen kijken op de website voor nieuwe voorraad.

- Vrijdag 4 augustus (laat in de avond): M3 RWD besteld (voorraad model, wit met standaard interieur). VIN staat direct op het tesla account. Levering tussen 4 en 11 augustus.
- Zaterdag 5 augustus alle informatie ingevuld (incl. info in te ruilen auto)
- Vrijdag 11 augustus sms ontvangen voor inplannen van levering (leveringsdatum in account was al enkele keren doorgeschoven)
- Woensdag 16 augustus ophalen in Tilburg :) Dit was de eerst mogelijke afspraak en kwam voor ons uit.

• cacofant
Huh hoe kan dit. Mijn bestelling M3 RWD is 25 juli doorgezet. Afgelopen vrijdag pas kenteken ontvangen, maar nog geen ophaaldatum. Wel had ik 25 juli meteen een VIN...

Levering volgens Tesla app nu tussen 15 en 29 aug. Blijft maar schuiven.

[ Voor 18% gewijzigd door cacofant op 14-08-2023 10:00 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

• bradleybee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 25-10 15:41
TwinPeaks schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 14:35:
[...]

- 25 juli: Tesla M3 RWD - zwart - snel leverbaar besteld met als uiterlijk leverdatum 11 augustus.
- 28 juli: VIN nummer bekend
- 31 juli: verwachte leverdatum veranderd naar : 11 augustus - 25 augustus
- 4 augustus: SMS ontvangen met kenteken na contact met deliverynl@tesla.com

Ik vraag me af of 25 augustus ook haalbaar gaat zijn, aangezien ik nog geen afspraak heb ontvangen om mijn auto op te halen, en de boot naar Zeebrugge nog redelijk ver weg is.
Heb jij inmiddels al een update?

• howdiehowdie

Inmiddels enkele updates:
10 augustus: in de avond was het VIN nummer zichtbaar in de app
11 augustus: was de geplande levering gewijzigd naar 15-29 augustus. Vriend van me was toevallig bij een Tesla dealer en die had nog navraag gedaan. De auto bleek inmiddels wel in Nederland te zijn, maar nog niet in Tilburg.
14 augustus: betaling stond online open en de auto betaald

Nu afwachten op de SMS....

• DesignJunkie
Vandaag nog maar eens naar Tesla Aartselaar gebeld, met een vriendelijke man, die ik 3 weken geleden ook al gecontacteerd had. Nog eens heel de situatie uitgelegd... en daar werd mij bevestigd dat de leverdatum van 30 sept - 14 december wel lijkt te kloppen omdat er een nieuw model aankomt... Na wat overleg toch kunnen regelen dat ik mijn bestelling kan omzetten naar een voorraadmodel Midnight Grey met trekhaak (ik had een witte met trekhaak besteld) waar ze de Full Self driving afhalen en dus het voorraadmodel 1 van de volgende dagen mag ophalen in Brugge. En dat voor zelfs 1800€ minder dan de witte die ik eind juli besteld had... Dus als het goed is, mag het ook eens gezegd worden!!! _/-\o_ _/-\o_

• Sivvis
Vandaag mijn M3 SR opgehaald. Zag er eigenlijk allemaal goed uit, 98% batterij. Maar alle 4 de velgen...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVOVtZ0uGZnaR_H_RVcQbUm4xTs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBQ04ki5ekQePiLw8kN1Ltaf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/449Ova8istyNThbpShR3JUVruTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmMJryS8I8xAApCaStIfKSDW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xikMnO3ohcsX_gHMbm4iNIBa3Ps=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OW7qMtSkzVXrTI4VV1lHkRtu.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NJZR1UmofMEYiZhgE1yaryBKowI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HPw1RyWTEm3knTxe1KdpCFTx.jpg?f=fotoalbum_tile
Pagina: 1 ... 436 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.