- howdiehowdie
- Registratie: Augustus 2023
-
Laatst online: 05-04-2025
Hier even een overzicht van mijn situatie:
29 juli: Voorraadmodel M3 RWD besteld (privé) met de status ‘binnenkort leverbaar’. Op de aanbetalingsfactuur is ook meteen het VIN Nummer te zien. In de app staat levering tussen 30 juli en 12 augustus. VIN is niet zichtbaar in de app, alleen RN.
3 augustus: uit interesse contact opgenomen met deliveryNL om te informeren waar mijn auto zich bevindt. Er werd verteld dat de momenteel ‘onderweg was naar de haven in Tilburg’. Geen idee wat dit precies inhoudt, staat hij nog op de boot, of stond hij al op de vrachtwagen naar Tilburg?
6 augustus: uiterlijke leveringsdatum schuift steeds een dag op.
9 augustus: nogmaals contact opgenomen met Tesla, toen werd verteld dat ‘de boot vertraging heeft en eigenlijk eind vorige week aan had moeten komen’, men kon niet vertellen op welke boot de auto zich bevindt omdat het niet zichtbaar was.
10 augustus: In de app staat nu levering tussen 9-16 augustus, verder nog geen VIN in de app te zien, alleen op de factuur. Als ik kijk naar de boten die onderweg zijn, lijkt het me sterk dat hij daarop staat omdat het dan nog een tijdje duurt voordat hij in Zeebrugge aankomt. Dit match niet echt met de originele leveringsdatum. VIN ook gecheckt bij Hoegh en daar staat hij ook niet op.
Is er iemand anders die iets vergelijkbaars heeft?
- bpbxl
- Registratie: Juli 2023
-
Laatst online: 10-02-2024
24/7: M3 RWD privé besteld, uit voorraad, leveringsdatum 24-31 juli
27/7: Findio goedgekeurd, leveringsdatum++
leveringsdatum++ elke dag
02/8: auto in Tilburg, leveringsdatum 2-9 aug
03/8: inruiltaxatie beschikbaar, leveringsdatum 3-10 aug
04/8: VIN in dashboard, leveringsdatum 9-23 aug, eindbetalingsverzoek ontvangen en betaald, SMS met kenteken en afspraak link
14/8: levering geplanned
Dus als het lukt ook 2 weken langer als voorspeld.
- bob-nwk
- Registratie: Februari 2008
-
Laatst online: 08-05 16:50
Ik lees veel negatieve ervaringen met Arval. Helaas kan ik hier ook over meepraten.
Gisteren mijn Model Y op mogen halen (voorraadmodel, besteld op 31/07).
Het ging niet bepaald van een leien dakje. Ik had de afleverafspraak eigenlijk al een week eerder staan, maar Arval kreeg het niet voor elkaar om op tijd alle papieren in order te krijgen. Ze zijn ongeveer een week bezig geweest om het contract, de OTT en de bijbehorende PO bij Tesla te krijgen. Toen ik vervolgens om 15:00 uur de auto op wilde halen, kreeg ik te horen dater een verkeerd bedrag op de PO stond (zonder korting omdat het een voorraadmodel betrof) met als resultaat dat k de auto niet mee kreeg! Op vrijdagmiddag (om 16:30 inmiddels) viel dat natuurlijk niet meer te corrigeren.
Gisteren dan maar een nieuwe poging (na dagelijks nagejaagd te hebben bij zovel Tesla als Arval om te contrleren of nu wel alles in orde was), en ook toen weer kreeg ik te horen dat het niet in orde was: Arval zou de OTT nog niet op hebben gestuurd (ondanks het feit dat Arval mij had verzekerd dat alles nu in orde zou zijn). Gelukkig was het nu wel in een half uurtje geregeld en kreeg ik de auto wel mee.
Maar nu heb ik weer een nieuw probleem: de auto is nog steeds niet zichtbaar in de app. Ik had verwacht dat deze na een uurtje zichtbaar zou zijn, maar we zijn inmiddels ruim 43 uur verder. De auto was ten tijde van de bestelling zichtbaar maar verdween een paar dagen geleden (waarschijnlijk omdat Arval de auto toen heeft overgenomen).
Iemand ervaring hiermee? Moet ik nog langer wachten of moet Arval/Tesla de auto koppelen aan mijn account?
Let op:
Op
https://tesla-updates.github.io/ &
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren:
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het
Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus
absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.