Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

Ik heb een aantal mailtjes van tesla gekregen met het verzoek om mijn betaalwijze in te voeren. Ik wacht nu af op findio, maar moet ik misschien zelf nog iets doen? Tips?

[ Voor 50% gewijzigd door SKW op 04-08-2023 19:51 . Reden: Niet meer van toepassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matriskie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 15:48
Ik heb een MYP via leaseplan België besteld op 25/06/23. White-trekhaak. Ik kreeg te horen dat mijn wagen zou geleverd worden 08/12/23. Toch een stuk langer dan er op de website stond.
Ik zag nu in de 'binnenkort beschikbaar' lijst exact het model staan dat ik wil.
Zou Tesla zelf de link leggen en deze wagen linken met een bestelling? Of moet ik contact opnemen en vragen of ze die kunnen linken aan mijn bestelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcal
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
matriskie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:32:
Ik heb een MYP via leaseplan België besteld op 25/06/23. White-trekhaak. Ik kreeg te horen dat mijn wagen zou geleverd worden 08/12/23. Toch een stuk langer dan er op de website stond.
Ik zag nu in de 'binnenkort beschikbaar' lijst exact het model staan dat ik wil.
Zou Tesla zelf de link leggen en deze wagen linken met een bestelling? Of moet ik contact opnemen en vragen of ze die kunnen linken aan mijn bestelling?
Ik denk niet dat ze zelf die link zullen leggen. Door de beperkte keuzemogelijkheden kan je volgens mij praktisch elke wagen als stock terugvinden, in het bijzondere een witte Y.

Gisteren ook de Y in ontvangst genomen, de batterij was ook maar 30%. De auto was ook ver van proper en overal lijmresten, niks onoverkomelijk, maar ze kunnen de drukte duidelijk niet aan hier in België. Winterbanden komen ook pas achteraf, al is dat een goede zaak dan moet ik ze niet gelijk stockeren.
Gelijk tijd/geld kwijt aan de auto opladen en wassen.
Met die 150km gratis zelf niet genoeg om tot 100% te gaan en gelijk op aan het naar huis rijden. Dan is dat toch maar wat pover?
Eigenlijk lijkt mij de eerste dag gratis superchargen logischer, zodat je minimaal éénmaal naar 100% kan gaan. Iemand die al wat meer gratis supercharge credits gehad heeft? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 19:19
Gisteren een testrit gemaakt in een Model 3 RWD, eigenlijk na aanleiding van de voorraad modellen van afgelopen weken. Deze is dermate goed bevallen dat ik best de stap zou willen maken maar de 38K versies zijn de hele week al niet meer te vinden. De dame van Tesla gaf aan dat die prijzen uitzonderlijk waren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54
T-Blizzard schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 11:06:
Gisteren een testrit gemaakt in een Model 3 RWD, eigenlijk na aanleiding van de voorraad modellen van afgelopen weken. Deze is dermate goed bevallen dat ik best de stap zou willen maken maar de 38K versies zijn de hele week al niet meer te vinden. De dame van Tesla gaf aan dat die prijzen uitzonderlijk waren :X
Ik zou gewoon meerdere keren per dag kijken, vooral vroeg in de ochtend staat het soms vol met voorraad. De laatste dagen valt alleen idd wel tegen qua voorraad modellen, met een beetje geluk komen er nog demo modellen van de RWD met lage km-stand die nog goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matriskie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:32:
Je rijdt nu al niet een leaseauto die tot december moet? Ik heb onlangs dezelfde besteld via Leaseplan NL. Was er binnen drie weken. En die moest ook nog eens uit Berlijn komen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinPeaks
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 23-01-2024
cacofant schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 07:32:
Ik zit met hetzelfde probleem, levering staat nu tussen 11-25 augustus. Ik kan hem pas vanaf de 21e ophalen ivm vakantie, dus hoop ook dat ik het voor die 3,49 procent krijg dan. Als het september wordt heb ik ook een hogere rente.

Ik vind dit raar, en vraag mij af of dit wel zomaar kan. Ik heb immers getekend voor 3,49 procent. Er staat nergens iets in het getekende document over een verhoging na een bepaalde datum. Behoudens een waarschuwing nu op de Tesla site.

Aan de andere kant, ga je die drie procent echt merken op het totaal denk ik dan. Het is nog steeds gunstiger dan bij de meeste banken, daar betaal je zo 8 procent of meer.
Ja, ik zit dus ook met hetzelfde probleem. Ik heb de Tesla Model 3 met achterwielaandrijving uit voorraad op 25 juli besteld en het zou oorspronkelijk voor 11 augustus worden geleverd. Nu staat er als verwachte leveringsperiode: 11 augustus - 25 augustus. Ik ben inderdaad een lening aangegaan bij Finidio tegen een rentepercentage van 3,49%. Echter, een paar dagen geleden ontdekte ik dat als de auto pas in september wordt geleverd, ik ineens 6,5% rente moet gaan betalen. Dat kunnen ze toch niet zomaar doen? Onlangs heb ik gekeken, maar ik kan de banner met deze mededeling niet meer terugvinden. Nu rekenen ze wel 6,5% rente bij financial lease, terwijl het eerst 3,5% was. Ik heb zojuist Tesla gebeld om te vragen of dit verhaal klopt, maar de medewerker klonk niet erg overtuigend. Weet toevallig iemand hier meer over? Heeft iemand ervaring met de verwachte leveringsdatum? Is er een grote kans dat deze nogmaals wordt verschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bradleybee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 13:25
TwinPeaks schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:16:
[..

Ja, ik zit dus ook met hetzelfde probleem. Ik heb de Tesla Model 3 met achterwielaandrijving uit voorraad op 25 juli besteld en het zou oorspronkelijk voor 11 augustus worden geleverd. Nu staat er als verwachte leveringsperiode: 11 augustus - 25 augustus. Ik ben inderdaad een lening aangegaan bij Finidio tegen een rentepercentage van 3,49%. Echter, een paar dagen geleden ontdekte ik dat als de auto pas in september wordt geleverd, ik ineens 6,5% rente moet gaan betalen. Dat kunnen ze toch niet zomaar doen? Onlangs heb ik gekeken, maar ik kan de banner met deze mededeling niet meer terugvinden. Nu rekenen ze wel 6,5% rente bij financial lease, terwijl het eerst 3,5% was. Ik heb zojuist Tesla gebeld om te vragen of dit verhaal klopt, maar de medewerker klonk niet erg overtuigend. Weet toevallig iemand hier meer over? Heeft iemand ervaring met de verwachte leveringsdatum? Is er een grote kans dat deze nogmaals wordt verschoven?
Hier idem. Ik heb ook een Model 3 RWD die “snel leverbaar” was (dus voorraad) op 27 juli besteld. De leverdatum schuift elke dag in de app een beetje op, maar nogsteeds met de “uiterlijke” leverdatum op 11 augustus. Ik vraag me echter af of dit wel gehaald gaat worden want ik krijg geen andere updates, ook gemaild en gebeld maar wordt er niet wijzer van. Hoe ben je erachter gekomen dat jouw auto pas in september geleverd gaat worden?

Vwb de 3,49% mag je hier gewoon vanuitgaan, dit staat immers zo ook op je getekende contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcal
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
De Tesla Model Y na levering een gepoetst, hier en daar wat rare lijnen op de chrome elementen (overblijfsels van de stikkers?), maar het meest enge vind ik dat er wel wat roest onder die wieldoppen zit op de naaf.
Is dit normaal? Of best service voor aanvragen?
Op elke velg zit wel wat roest, op de ene al wat meer dan de andere.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbl68VXHpBlYRM9fT0DgXPlH7ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VuxFUNVs710wwHJASrJFYB9A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gve1JxNSU5_156nlbpYqcHQ1pFI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rz7i0EMLHvH1jKC8vDWH70ES.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door dcal op 04-08-2023 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howdiehowdie
  • Laatst online: 05-04 16:55
bradleybee schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Hier idem. Ik heb ook een Model 3 RWD die “snel leverbaar” was (dus voorraad) op 27 juli besteld. De leverdatum schuift elke dag in de app een beetje op, maar nogsteeds met de “uiterlijke” leverdatum op 11 augustus. Ik vraag me echter af of dit wel gehaald gaat worden want ik krijg geen andere updates, ook gemaild en gebeld maar wordt er niet wijzer van. Hoe ben je erachter gekomen dat jouw auto pas in september geleverd gaat worden?

Vwb de 3,49% mag je hier gewoon vanuitgaan, dit staat immers zo ook op je getekende contract.
Ik heb op 29 juli ook een voorraad model Model 3 RWD besteld. Uiterlijke leveringsdatum is 12 Augustus. Gisteren mail gehad van Tesla dat de auto momenteel onderweg was 'naar hun haven in Tilburg'. Verder werd er nog gezegd: 'Afhankelijk van hoe snel de auto vrijgegeven wordt door de haven, kunnen wij hem leveren.'

Via vesselfinder zag ik dat er vanmorgen een boot aan het lossen was, dus ik hoop dat hij daarop stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-06 22:23
howdiehowdie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb op 29 juli ook een voorraad model Model 3 RWD besteld. Uiterlijke leveringsdatum is 12 Augustus. Gisteren mail gehad van Tesla dat de auto momenteel onderweg was 'naar hun haven in Tilburg'. Verder werd er nog gezegd: 'Afhankelijk van hoe snel de auto vrijgegeven wordt door de haven, kunnen wij hem leveren.'

Via vesselfinder zag ik dat er vanmorgen een boot aan het lossen was, dus ik hoop dat hij daarop stond.
Kwam die mail van Tesla spontaan? Ik heb de 19e een bestelling geplaatst, maar zie de leveringsdatum in de app elke dag met 1 dag verplaatsen. Duidelijkheid via het telefoonnummer heb ik niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howdiehowdie
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

Kwam die mail van Tesla spontaan? Ik heb de 19e een bestelling geplaatst, maar zie de leveringsdatum in de app elke dag met 1 dag verplaatsen. Duidelijkheid via het telefoonnummer heb ik niet gekregen.
Nee ik heb zelf een mailtje gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:01:
[...]

Nee, dit soort mailtjes komen nav vragen aan het deliveryNL adres, persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met toezeggingen en inschattingen per telefoon of emailen en zou ik daar niet teveel waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinPeaks
bradleybee schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 12:56:
[...]

Ik ben er niet achtergekomen dat mijn auto in September wordt geleverd, maar als hij in September wordt geleverd dan bestaat de kans dat je dus 6,5% rente gaat betalen. Vooralsnog staat mijn uiterste leverdatum nog op 25 augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
EvolutionX schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Nee, dit soort mailtjes komen nav vragen aan het deliveryNL adres, persoonlijk heb ik geen goede ervaringen met toezeggingen en inschattingen per telefoon of emailen en zou ik daar niet teveel waarde aan hechten.
Daar was ik al bang voor. Bedankt, dan houd ik daar rekening mee. Nu maar hopen dat het alsnog snel rond komt. Mijn vrouw is 5 september uitgerekend en dan zou ik toch wel graag een auto hebben haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Is er in Tilburg trouwens ook een Shop om Merchandise te kopen? Zag op de website wel wat artikelen maar niet alles is op voorraad in de gewenste maten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpbxl
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-02-2024
M3P uit voorraad besteld op 24 juli, staat al een week in Tilburg.

EDIT: 4/8 SMS ontvangen, vroegste ophaalmogelijkheid 14/8

[ Voor 44% gewijzigd door bpbxl op 04-08-2023 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:42
Greatsword schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:34:
Is er in Tilburg trouwens ook een Shop om Merchandise te kopen? Zag op de website wel wat artikelen maar niet alles is op voorraad in de gewenste maten.
Ja die zit er naast ;)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:42
dcal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:32:
De Tesla Model Y na levering een gepoetst, hier en daar wat rare lijnen op de chrome elementen (overblijfsels van de stikkers?), maar het meest enge vind ik dat er wel wat roest onder die wieldoppen zit op de naaf.
Is dit normaal? Of best service voor aanvragen?
Op elke velg zit wel wat roest, op de ene al wat meer dan de andere.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op velgen zelf zou geen roest moeten zitten.

Wielnaaf is geen probleem, meer vliegroest dan iets anders, iedere auto van ieder merk heeft dit wel. Mocht je je er echt aan ergeren zou ik het zelf verwijderen en eventueel in 2K zetten of invetten. Maar persoonlijk zou ik het dopje terugzetten en je er niet druk over maken ;)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-06 09:19
Sivvis schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:32:
Vandaag na een paar dagen quasi-antwoord van DeliveryNL dat de verwachten termijn nu laatste 2 weken Augustus is.
17/7 besteldatum voorraad showroommodel M3 RWD wit exterieur, zwart interieur.
Volgens mijn account EDD 3/8 - 17/8.
Zojuist SMS ontvangen dus tijdlijn is als volgt:
  • Bestelling 3/7
  • Order aangepast naar dezelfde auto maar voorraad showroommodel 17/7
  • SMS ontvangen 4/8
  • Vroegste ophaalmogelijkheid 14/8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Model 3 besteld op 19 juli, zojuist een reservering kunnen maken voor 17 augustus ophalen. Ontvang zojuist een sms met een kenteken. Nu aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Adrenaline0182 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 17:18:
Model 3 besteld op 19 juli, zojuist een reservering kunnen maken voor 17 augustus ophalen. Ontvang zojuist een sms met een kenteken. Nu aftellen.
Gaaf.. welk type heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024
Gister bevestiging gekregen dat mijn Midnight silver mettalic Model Y 'gewoon' geleverd gaat worden. Ergens eind augustus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrenaline0182
038Robijno schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:28:
[...]

Gaaf.. welk type heb je besteld?
Model 3 SR, volledig zwart uitgevoerd. Wilde eerste voor de LR gaan, maar kwam er toen achter dat je de subsidie misliep. Dus dat scheelde me teveel geld.

Voelt toch altijd vreemd, zo’n groot bedrag overmaken. Ik heb een mailtje naar Tesla ter bevestiging gedaan. Is jullie ervaring dat dit bedrag snel wordt verwerkt? Zal vast alleen op werkdagen gebeuren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 20:22
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:06:
[...]

Model 3 SR, volledig zwart uitgevoerd. Wilde eerste voor de LR gaan, maar kwam er toen achter dat je de subsidie misliep. Dus dat scheelde me teveel geld.

Voelt toch altijd vreemd, zo’n groot bedrag overmaken. Ik heb een mailtje naar Tesla ter bevestiging gedaan. Is jullie ervaring dat dit bedrag snel wordt verwerkt? Zal vast alleen op werkdagen gebeuren…
Mijn ervaring was dat het na een paar uur al verwerkt was. Dit was in 2019 en eind vorig jaar. Inderdaad wel binnen kantooruren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Wel erg jammer dat er blijkbaar weinig Model 3 exemplaren worden geproduceerd t.o.v. de model Y..

Langere levertijden voor de 3 dan de Y, zelfs de model Y performance is snel te leveren als je die configureert.

Als je de performance besteld van de Model 3, krijg je hem pas eind dit jaar of zelfs in 2024.. ongeacht de kleur.

Heb de mijne (M3P) eind 26e Juli besteld en stond toen op September/oktober.. hoop dat het nog dit kwartaal gaat worden dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Daros schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:10:
[...]

Mijn ervaring was dat het na een paar uur al verwerkt was. Dit was in 2019 en eind vorig jaar. Inderdaad wel binnen kantooruren
Dan ga ik er maar vooruit dat dat maandag wordt verwerkt haha. Heb gisteravond de betaling gedaan en op de website staat het nu nog open. Zal wel handmatig moeten worden aangepast door een medewerker…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
038Robijno schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:22:
Wel erg jammer dat er blijkbaar weinig Model 3 exemplaren worden geproduceerd t.o.v. de model Y..

Langere levertijden voor de 3 dan de Y, zelfs de model Y performance is snel te leveren als je die configureert.

Als je de performance besteld van de Model 3, krijg je hem pas eind dit jaar of zelfs in 2024.. ongeacht de kleur.

Heb de mijne (M3P) eind 26e Juli besteld en stond toen op September/oktober.. hoop dat het nog dit kwartaal gaat worden dan..
Model 3 moet ook met de boot, een Y is binnen een week in NL. Ook zal de overgang naar Highland wat beginnen mee te spelen nu denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
Valt er op basis van wat jullie geleverd krijgen al iets te zeggen over of HW4 z’n weg nu standaard naar de MY heeft gevonden?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:05
Inspired schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Ook zal de overgang naar Highland wat beginnen mee te spelen nu denk ik.
Dat geloof ik ook.

Ben wel benieuwd wat dit betekent als je nu zou orderen en tussendoor komt Highland uit.

Krijg je dan je ‘oude’ 3 alsnog uitgeleverd? Of word je order geannuleerd en krijg je een tegenvoorstel voor een Highland?

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sivvis
Inspired schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Model 3 moet ook met de boot, een Y is binnen een week in NL. Ook zal de overgang naar Highland wat beginnen mee te spelen nu denk ik.
Op het TFF forum had iemand gepost dat zijn SA (Duitsland) via Tesla intern door had gekregen dat er vanuit Shanghai geen boten meer gaan het het "oude" model en dat de autos die nu nog worden uitgeleverd dus de laatste zijn. Uiteraard niet de meest betrouwbare bron maar klinkt wel plausibel.
MrMrq schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:43:
[...]

Dat geloof ik ook.

Ben wel benieuwd wat dit betekent als je nu zou orderen en tussendoor komt Highland uit.

Krijg je dan je ‘oude’ 3 alsnog uitgeleverd? Of word je order geannuleerd en krijg je een tegenvoorstel voor een Highland?
Mogelijk zo'n pop-up als ik kreeg over dat er geen ultrasoon meer in zit maar alleen met cameras?
Dan kan je accepteren of annuleren.

[ Voor 35% gewijzigd door Sivvis op 05-08-2023 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ClubberLang
  • Laatst online: 12-09-2023
Adrenaline0182 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:32:
[...]

Dan ga ik er maar vooruit dat dat maandag wordt verwerkt haha. Heb gisteravond de betaling gedaan en op de website staat het nu nog open. Zal wel handmatig moeten worden aangepast door een medewerker…
Klopt, ik vermoed dat de betaling pas maandag handmatig wordt verwerkt en je dus ergens begin volgende week bevestiging krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-05 22:32
Weet iemand of die vloermatten heeft gekregen in de model 3 SR?
Wij gaan hem volgende week ophalen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
runeazn schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:11:
Zitten er gewoon standaard bij tegenwoordig. Staat ook in de specs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:02
runeazn schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:11:
Ik heb de mijne afgelopen week opgehaald.
Vloermatten, AC laad kabel en granny charger zijn inbegrepen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Zijn er nog boten onderweg naar Zeebrugge met Tesla's?
Kan via de Tesla tracking niet zien welk schip er nu naar Zeebrugge toe gaan namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
038Robijno schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:49:
Zijn er nog boten onderweg naar Zeebrugge met Tesla's?
Kan via de Tesla tracking niet zien welk schip er nu naar Zeebrugge toe gaan namelijk..
HOEGH TOKYO

Als je een VIN hebt, check of je auto op deze boot staat https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
turkeyhakan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:58:
[...]

HOEGH TOKYO

Als je een VIN hebt, check of je auto op deze boot staat https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Ik heb de auto 2 weken geleden besteld, geen idee of hij hier op kan zitten.
Tesla Zwolle verwacht dat de auto in de maand September nog te kunnen afleveren..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
038Robijno schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:06:
[...]

Ik heb de auto 2 weken geleden besteld, geen idee of hij hier op kan zitten.
Tesla Zwolle verwacht dat de auto in de maand September nog te kunnen afleveren..
Dat verwacht ik wel. Deze boot komt rond 24 augustus aan. Maar als je je VIN hebt, kun je dus kijken of je auto op die boot staat.

Je kunt altijd navraag doen of er reeds een auto aan je gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 17:06
Ik zit een beetje op de wip; ik wil wel een voorraad model aanschaffen voor eind deze maand omdat ik een stukje wil financieren en de rente stijgt eind augustus. Door reizen de komende tijd kan ik hem echter pas eerste week september ophalen.

Hoe snel wil Tesla de voorraad modellen uitgeleverd hebben en kun je dat nog een beetje vertragen?

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sivvis
hommer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:43:
Ik zit een beetje op de wip; ik wil wel een voorraad model aanschaffen voor eind deze maand omdat ik een stukje wil financieren en de rente stijgt eind augustus. Door reizen de komende tijd kan ik hem echter pas eerste week september ophalen.

Hoe snel wil Tesla de voorraad modellen uitgeleverd hebben en kun je dat nog een beetje vertragen?
Het is niet zeker te zeggen dat de rente daadwerkelijk omhoog gaat.
In juli stond er dat bestellingen in juli met uitlevering in juli 3.49% was en daarna weer 6.??%, vervolgens stond de rente nog heel augustus op 3.49%.

Ligt ook aan welk model. Voorraad modellen van de 3 (die er nu niet veel meer zijn) moeten net als niet voorraadmodellen nog aankomen in de haven, alleen als er staat klaar voor levering kan het heel snel gaan, zelfs 1-2 dagen is soms mogelijk. Model Y kan wel een stuk sneller omdat die uit Duitsland komen.

Het is al vaker ter sprake gekomen hier maar niemand is volgens mij zeker wat er gebeurt als je de financiering nu doet en een contract hebt voor 3.49% maar de levering later is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hommer in principe kun je delivery een week uitstellen. Al zal het halverwege een kwartaal wellicht nog wel wat langer kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
hommer schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:43:

Gaat wss allemaal prima, financiering akkoord krijgen kan een week duren, levering moet daarna nog gepland worden etc, dus voor je het weet einde van de maand. En Tesla was (bij mij iig) vrij flexibel in het verzetten van de leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hommer
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-06 17:06
Sivvis schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:20:
[...]

In juli stond er dat bestellingen in juli met uitlevering in juli 3.49% was en daarna weer 6.??%, vervolgens stond de rente nog heel augustus op 3.49%.

Ligt ook aan welk model. Voorraad modellen van de 3 (die er nu niet veel meer zijn) moeten net als niet voorraadmodellen nog aankomen in de haven, alleen als er staat klaar voor levering kan het heel snel gaan, zelfs 1-2 dagen is soms mogelijk. Model Y kan wel een stuk sneller omdat die uit Duitsland komen.
Het gaat inderdaad om een Model Y.
Dat schermen met een hoger percentage is uiteindelijk ook gewoon een verkoop truc natuurlijk. Werkt blijkbaar wel....

t.k.a. sig space t.e.a.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
turkeyhakan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 08:39:
[...]

Dat verwacht ik wel. Deze boot komt rond 24 augustus aan. Maar als je je VIN hebt, kun je dus kijken of je auto op die boot staat.

Je kunt altijd navraag doen of er reeds een auto aan je gekoppeld is.
Om er even op terug te komen.. gaat wel om een performance model 3.
Maakt dat niet uit met de verwachte levering dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
038Robijno schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:26:
[...]

Om er even op terug te komen.. gaat wel om een performance model 3.
Maakt dat niet uit met de verwachte levering dan?
Volgens mij begrijp je niet precies wat ik bedoel.

- Je kunt navraag doen bij deliverynl (via mail) of bij je TA of er reeds een auto aan jouw ordernummer (RN nummer) is gekoppeld
- Als er een auto aan jouw order is gekoppeld betekent dit dat er een chassisnummer bekend is (= VIN nummer)
- Deze begint in jouw geval met LRW
- Indien je je VIN nummer hebt, kun je op de website die ik je heb verstrekt checken of je auto daar toevallig op staat
- Indien een match, kun je die boot volgen, indien geen match, staat die waarschijnlijk op een andere boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabre77
  • Laatst online: 10-06 08:45
turkeyhakan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 07:58:
[...]

HOEGH TOKYO

Ik heb wel een VIN en volgens Tesla komt hij einde Augustus aan in NL, maar hij staat niet op de Hoegh Tokyo.

Volgens de VIN komt ie wel uit China. Ik heb aan Tesla Delivery gevraagd of ze kunnen aangeven op welke boot hij staat.

Zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Sabre77 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

Ik heb wel een VIN en volgens Tesla komt hij einde Augustus aan in NL, maar hij staat niet op de Hoegh Tokyo.

Volgens de VIN komt ie wel uit China. Ik heb aan Tesla Delivery gevraagd of ze kunnen aangeven op welke boot hij staat.

Zijn er nog andere opties?
MORNING CARINA komt op 28 augustus aan in Zeebrugge. Misschien daar op? Helaas geen website om te controleren of je auto er op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03 17:27
Krijgen jullie inmiddels HW4 geleverd? Of komt de Y (en evt de 3) ook nu nog met HW3?

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabre77
  • Laatst online: 10-06 08:45
Brum schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:06:
Krijgen jullie inmiddels HW4 geleverd? Of komt de Y (en evt de 3) ook nu nog met HW3?
No clue, kan je dat ergens zien in je VIN oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Brum schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:06:
In de EU is er nog nergens HW4 geleverd op een 3/Y. Dus nee, voorlopig nog alleen HW3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Sabre77 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

No clue, kan je dat ergens zien in je VIN oid?
Helaas, maar ook niet nodig voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
turkeyhakan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:52:
[...]

Volgens mij begrijp je niet precies wat ik bedoel.

- Je kunt navraag doen bij deliverynl (via mail) of bij je TA of er reeds een auto aan jouw ordernummer (RN nummer) is gekoppeld
- Als er een auto aan jouw order is gekoppeld betekent dit dat er een chassisnummer bekend is (= VIN nummer)
- Deze begint in jouw geval met LRW
- Indien je je VIN nummer hebt, kun je op de website die ik je heb verstrekt checken of je auto daar toevallig op staat
- Indien een match, kun je die boot volgen, indien geen match, staat die waarschijnlijk op een andere boot.
Zeker snap ik je wel :)
Tesla gaf aan via de mail dat ze een ruwe schatting hadden van September t/m December.. vindt ik wel extreme lang eigenlijk.
Ze hebben dus nog geen VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott10
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:41
turkeyhakan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:36:
[...]

Je kunt achterhalen wanneer die ongeveer is gemaakt, that's it :-) Als eigenaar heb je ook niet veel aan een VIN, is gewoon het chassisnummer van je auto. https://tesla-info.com/vin-decoder.php
Inmiddels 7 augustus, en vorige week dinsdag is mij verteld dat ze de auto verwachten op 18 augustus in Tilburg en dat het dan nog 2 weken kan duren. Jammer.

Gaat trouwens om een M3 RWD Black.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjonnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 11:59
Er lijkt toch echts iets te gaan gebeuren rondom de Model 3 (Highland). Ik zie dat deze bij LeasePlan nu niet meer nieuw te bestellen is (alleen nog occasions). Ook op hun pagina met Tesla-aanbiedingen wordt nu alleen nog maar naar de Model Y verwezen, daar waar vorige week de Model 3 ook nog genoemd werd. Daarbij geven alle linkjes uit mijn geschiedenis voor de Model 3 bij hen nu een 404. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinPeaks
[...]

Het is al vaker ter sprake gekomen hier maar niemand is volgens mij zeker wat er gebeurt als je de financiering nu doet en een contract hebt voor 3.49% maar de levering later is.
Dit is inderdaad mijn voornaamste zorg. Ik heb de contracten doorgenomen, maar ik kan nergens vinden dat er sprake kan zijn van een rentewijziging. Opmerkelijk is dat de kredietovereenkomst nog niet definitief is, omdat deze nog niet door Tesla is bekrachtigd. Ik veronderstel dat ze dit pas zullen doen bij het afhalen van de auto. Hierdoor maak ik me zorgen dat er vanaf september wellicht een nieuwe overeenkomst wordt opgesteld met een aangepast rentepercentage. Ik hoop dat er iemand binnen deze discussie is die meer helderheid kan verschaffen over deze kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
[...]

mY Berlijn zijn volgens mij 2 specifieke (de duurste) kleuren toch? Rest komt gewoon met schip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:32
Henvar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

mY Berlijn zijn volgens mij 2 specifieke (de duurste) kleuren toch? Rest komt gewoon met schip
Alle MY komen nu uit Duitsland, volgens mij alleen nog de 2 oude kleuren niet meer als die optijd besteld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Wdrawing schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Alle MY komen nu uit Duitsland, volgens mij alleen nog de 2 oude kleuren niet meer als die optijd besteld waren.
Serieus? Dat wist niet.
Benieuwd of er nog verschil zit in kwaliteit tussen Duitsland en China/USA
Nou dan hoop ik dat ik snel wat hoor over m’n mY metallic blue

[ Voor 10% gewijzigd door Henvar op 07-08-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
[...]

Van waar komt deze info want ik ken er nog die hun MY LR nog moeten afhalen en deze komt wel degelijk uit China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
Ik krijg deze week een MY RWD geleverd en het VIN nummer is het model uit Duitsland. M'n VIN start met Y7CR

En deze zal zelfs ook de BYD batterij bevatten.

https://opendata.rdw.nl/V...l-Y-BYD-Battery/uuee-ju4b
https://www.autoweek.nl/a...y-rwd-nu-ook-uit-berlijn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wdrawing schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:08:
Ik krijg deze week een MY RWD geleverd en het VIN nummer is het model uit Duitsland. M'n VIN start met Y7CR

Als je VIN begint met XP7 heb je een auto weten te bemachtigen uit Duitsland. Als je VIN begint met 5YJ heb je een auto weten te bemachtigen uit Fremont (Amerika).

Dus wat is het nu?

En over de BYD accu: oud nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdrawing
turkeyhakan schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Als je VIN begint met XP7 heb je een auto weten te bemachtigen uit Duitsland. Als je VIN begint met 5YJ heb je een auto weten te bemachtigen uit Fremont (Amerika).

Dus wat is het nu?

En over de BYD accu: oud nieuws..
Sorry was een typo, maar het is inderdaad XP7Y. En het betreft een MY RWD in het wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djohnnie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 21:01
LucLey schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:07:
[...]

Van waar komt deze info want ik ken er nog die hun MY LR nog moeten afhalen en deze komt wel degelijk uit China?
Mijn blauwe MY LR wordt deze maand geleverd en heeft een XP7 VIN nummer: is dus Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
De levertijden van alle model 3 modellen lopen nu al wel behoorlijk op richting het einde van het jaar.. worden ze opeens zoveel verkocht ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Nee ze zijn begonnen met de fabricage van de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Henvar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:33:
Nee ze zijn begonnen met de fabricage van de update
Dus is het voor mij afwachten welk model ik ga krijgen?
Ik had 26 juli besteld.. levering stond toen September/oktober.
Als je nu besteld staat er november/januari 2024...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:42
De levering van mijn Tesla Y stond oorspronkelijk voor a.s woensdag maar nadat ik vandaag betaald heb is het ineens volgende week maandag geworden. Heb tesla hierover gebeld en zou terug gebeld worden maar dat is niet gebeurd…

Weet iemand welk nummer ik moet bellen om te kijken of ik toch nog woensdag mijn tesla op kan halen of is aan de nieuwe datum in mijn account niets meer te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:43

DS7

038Robijno schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:22:

Omdat je dan een Highland krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Robijno
DS7 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:57:
[...]

Omdat je dan een Highland krijgt.
Daar is nog niks definitief over..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:43

DS7

038Robijno schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:42:
[...]

Daar is nog niks definitief over..
Jawel. Het is nog niet officieel gecommuniceerd. Dat is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howdiehowdie
Vandaag te horen gekregen dat de boot waarop mijn M3 RWD staat vertraagd is. Zou eigenlijk afgelopen week aangekomen zijn maar nu is het onduidelijk wanneer hij aankomt volgens de tesla medewerker.
Leveringsdatum stond altijd uiterlijk op 12 augustus maar schuift nu telkens een dag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwinPeaks
howdiehowdie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:01:
Vandaag te horen gekregen dat de boot waarop mijn M3 RWD staat vertraagd is. Zou eigenlijk afgelopen week aangekomen zijn maar nu is het onduidelijk wanneer hij aankomt volgens de tesla medewerker.
Leveringsdatum stond altijd uiterlijk op 12 augustus maar schuift nu telkens een dag op.
Wanneer heb jij hem besteld, en is jou verteld om welke boot het gaat en waar die zich nu bevindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• howdiehowdie
TwinPeaks schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 21:08:
[...]

Wanneer heb jij hem besteld, en is jou verteld om welke boot het gaat en waar die zich nu bevindt?
Voorraadmodel op 29 juli besteld. Welke boot en waar die is, is me niet verteld, heb die vraag wel uitstaan…
VIN nummer heb ik wel al

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Wdrawing schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:08:

Djohnnie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:21:
[...]

Mijn blauwe MY LR wordt deze maand geleverd en heeft een XP7 VIN nummer: is dus Berlijn.
Wanneer hebben jullie je mY besteld?
Prive of LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djohnnie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 21:01
Henvar schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:35:
[...]

[...]

Wanneer hebben jullie je mY besteld?
Prive of LM?
Bedrijfswagen via Athlon lease in België.
Besteld in december 2022 bij Athlon, maar waarschijnlijk geblokkeerd tot 8 augustus omdat mijn huidige lease dan pas afloopt.
M'n Tesla app zegt levering op 14 augustus om 14:30. Verder heb ik wel nog geen communicatie ontvangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
DS7 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 20:09:
[...]

Jawel. Het is nog niet officieel gecommuniceerd. Dat is wat anders.
En jij werkt voor, eh, Tesla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Niet online
Djohnnie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 23:22:
[...]

Bedrijfswagen via Athlon lease in België.
Besteld in december 2022 bij Athlon, maar waarschijnlijk geblokkeerd tot 8 augustus omdat mijn huidige lease dan pas afloopt.
M'n Tesla app zegt levering op 14 augustus om 14:30. Verder heb ik wel nog geen communicatie ontvangen.
Edit
Verkeerd gelezen

[ Voor 15% gewijzigd door Henvar op 08-08-2023 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerszvidx
  • Laatst online: 22:59
[...]

Ik haak hier even in. 01-08 een MY RWD besteld, vandaag de VIN gehad. Deze begint met LRW, ofwel Shanghai

Lijkt erop dat ze nog overal vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMan
  • Laatst online: 24-08-2023
Mijn Tesla M3 RWD long range besteld op 28-07 via Leaseplan.
Zojuist na lange radiostilte vanuit Tesla en LM gehoord dat mijn order geannuleerd is door Tesla.
"Doordat dit model niet meer gemaakt wordt vanwege een opkomende facelift model" |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:33
JanMan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:48:
Zojuist na lange radiostilte vanuit Tesla en LM gehoord dat mijn order geannuleerd is door Tesla.
"Doordat dit model niet meer gemaakt wordt vanwege een opkomende facelift model" |:(
Wat een teleurstelling! Dan zullen ze teruggaan naar de 3 reguliere varianten.

Is het nog een optie om zelf een demo te reserveren en RN door te geven aan de leasemaatschappij? Volgens mij gelezen dat het bij anderen is gelukt met kortingsmodellen.

Er staat er nu 1 op voorraad met 3k korting en 1200km op de teller.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J-lo85
  • Laatst online: 25-08-2023
Gisteren was het zover. Mijn Model Y Long Range opgehaald in Tilburg.

Levering ging zeer vlot en geen fouten kunnen ontdekken. Bij thuiskomst gelijk de aftermarkt wheel covers erop gezet die ik 2 maanden geleden al had besteld op AliExpress. Ziet er gelijk een stuk beter uit.

Van bestelling bij LM tot aan levering heeft het process net iets minder dan tweeënhalve maand geduurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5ds4O33bTN6uwwAcpuxgVG-CsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Uk5yi30c4cixny0FNI7Nnhk6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 01:00
Maurice- schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Wat een teleurstelling! Dan zullen ze teruggaan naar de 3 reguliere varianten.

Is het nog een optie om zelf een demo te reserveren en RN door te geven aan de leasemaatschappij? Volgens mij gelezen dat het bij anderen is gelukt met kortingsmodellen.

Er staat er nu 1 op voorraad met 3k korting en 1200km op de teller.
Op de site van Leaseplan is momenteel geen enkele nieuwe Model 3 meer te vinden. Enkel nog 'occasion lease' en voorraadmodellen.
Lijkt me toch dat dit vooral door de Highland facelift komt.

Grote vraag is welke variaties er op de Highland beschikbaar gaan komen natuurlijk... en hamvraag is de uiteindelijke prijsstelling in Nederland. Het schijnt dat de Highland een stuk goedkoper te produceren is.

Als er nou een extra betaalbare 'short range' komt moet ik maar met m'n werkgever om tafel denk ik :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Richh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Op de site van Leaseplan is momenteel geen enkele nieuwe Model 3 meer te vinden. Enkel nog 'occasion lease' en voorraadmodellen.

Grote vraag is welke variaties er op de Highland beschikbaar gaan komen natuurlijk... en hamvraag is de uiteindelijke prijsstelling in Nederland. Het schijnt dat de Highland een stuk goedkoper te produceren is.

Als er nou een extra betaalbare 'short range' komt moet ik maar met m'n werkgever om tafel denk ik :+
Leuk leesvoer:

https://www.teslarati.com...ion-delivery-date-rumors/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:42
schumi1986 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 18:54:
De levering van mijn Tesla Y stond oorspronkelijk voor a.s woensdag maar nadat ik vandaag betaald heb is het ineens volgende week maandag geworden. Heb tesla hierover gebeld en zou terug gebeld worden maar dat is niet gebeurd…

Weet iemand welk nummer ik moet bellen om te kijken of ik toch nog woensdag mijn tesla op kan halen of is aan de nieuwe datum in mijn account niets meer te wijzigen?
Het is gelukt om de levering weer naar morgen te verschuiven.. precies 1 week na bestellen ophalen :)

Ik lees vooral dat Tesla Tilburg makkelijk te doen is met het OV maar is het ook mogelijk om met de auto te komen en deze ergens in de buurt van Tesla te parkeren? Die zou ik dan in de avond weer op kunnen halen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

schumi1986 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:28:
[...]

Het is gelukt om de levering weer naar morgen te verschuiven.. precies 1 week na bestellen ophalen :)

Ik lees vooral dat Tesla Tilburg makkelijk te doen is met het OV maar is het ook mogelijk om met de auto te komen en deze ergens in de buurt van Tesla te parkeren? Die zou ik dan in de avond weer op kunnen halen..
Geluksvogel!

Ik ga hem vrijdag ophalen, ook met het OV en voor donderdag een Hotel geboekt op loopafstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanMan
  • Laatst online: 24-08-2023
Richh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Daarom denk ik dat het beter is om nu te wachten op de Highland launch wel een risico op een levering in 2024 Maar als hij inderdaad onder de 30K gaat kosten dan val je volledig in het gunstige tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
JanMan schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Daarom denk ik dat het beter is om nu te wachten op de Highland launch wel een risico op een levering in 2024
Ligt eraan welk model je wilt. De Performance op de Tesla website heeft nu idd als verwachte levertijd tot januari, dus mogelijk 2024. Als je nu een RWD of LR aanklikt staat daar nog gewoon maanden bij die in dit jaar vallen.

Qua bijtelling maakt het overigens niet uit, die is volgend jaar hetzelfde als dit jaar (16% tot 30k).
Maar als hij inderdaad onder de 30K gaat kosten dan val je volledig in het gunstige tarief
Denk niet dat ze zo hard op prijs gaan concurreren :P een paar duizend euro tegen 22% bijtelling is natuurlijk ook geen drama.

Maar dat de RWD's de afgelopen 6 maanden flink zijn gedaald, gecombineerd met dat de Highland veel goedkoper moet zijn om te produceren... doet een mens hopen, toch? :P
Die €40.000 grens is wel een mooie om te doorbreken natuurlijk.

Al is het maar de vraag of Tesla dat ook wíl doen, want nodig is het natuurlijk niet gezien de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Richh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:42:

Maar dat de RWD's de afgelopen 6 maanden flink zijn gedaald, gecombineerd met dat de Highland veel goedkoper moet zijn om te produceren... doet een mens hopen, toch? :P
Die €40.000 grens is wel een mooie om te doorbreken natuurlijk.
If the report is accurate, the 200,000 yuan price would quite to roughly $27,811, which would make it extremely affordable and increase demand as the Model 3 and Model Y produced in China starts at 231,900 ($32,246.85) and 263,900 ($36,696.61), respectively.

Zelfs als er hier in NL nog 21% BTW bovenkomt, zou de model 3 op 39K uit komen en dat is dan nog zonder SEPP subsidie. Zou echt gestoord zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
...en dat is dan zelfs nog voor een 66kWh accu-variant!
Geen idee of dat LR or RWD is, voor mij is ~50kWh meer dan zat. Als het nou zo nog ietsje goedkoper kan... :)

Maar niet te vroeg juichen. Auto's zijn sowieso kneiterduur in de EU.
Een BYD Han zit ook rond de 200k yuan en moet in Nederland gewoon €70k opbrengen (maar dat is de importeur die aan het harken is geloof ik).
De Zeekr X kost in China minder dan die 200k yuan, maar moet in Nederland ook gewoon 45k euro kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotcha_NL
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-01 13:59
Iemand ervaring met het 'kopen' van een voorraad model i.c.m. Leaseplan? Beetje zonde om die korting te laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotcha_NL schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:01:
Iemand ervaring met het 'kopen' van een voorraad model i.c.m. Leaseplan? Beetje zonde om die korting te laten liggen...
Als de auto nieuw is dan moet dit kunnen. Tenminste, voorheen wel. Zelf bestellen en dan kan LP het RN nummer overnemen. Zou het wel even checken met ze vooraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 11:51
Greatsword schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Geluksvogel!

Ik ga hem vrijdag ophalen, ook met het OV en voor donderdag een Hotel geboekt op loopafstand ;)
vrijdag morgen ook, MYP MCR, ik kan niet meer wachten! Nog even beslissen of ik OV neem of mijn vrouw mij afzet, ze werkt die dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Woesh schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

vrijdag morgen ook, MYP MCR, ik kan niet meer wachten! Nog even beslissen of ik OV neem of mijn vrouw mij afzet, ze werkt die dag niet.
Ik ben absoluut geen OV tijger maar ik vond het prima met de trein en bus. Tegenwoordig met OV-Pay eigenlijk top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Damn merk net op dat ik nog helemaal geen VIN nummer heb, maar een RN nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
killerbie schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:36:
Damn merk net op dat ik nog helemaal geen VIN nummer heb, maar een RN nummer!
Ik ook niet. Heb 2 weken terug een M3P wit besteld, 25 Juli.
28 Juli RN gekregen.. denk dat ik de mijne pas eind dit jaar ga ontvangen, ondanks dat er toen nog stond September/Oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
038Robijno schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Ik ook niet. Heb 2 weken terug een M3P wit besteld, 25 Juli.
28 Juli RN gekregen.. denk dat ik de mijne pas eind dit jaar ga ontvangen, ondanks dat er toen nog stond September/Oktober.
Ik heb specifiek voor de Tesla gekozen voor de levertermijn, indien in die in september niet heb kan KBC het annuleren en bestel ik me een BMW i3.
Onze verantwoordelijke is nog een weekje op vakantie, heb haar alreeds een meeting invite verzonden zelfs.
Ik heb midden juni besteld hé.

In jouw geval, je bent te snel zenuwachtig aan het worden september oktober is nog wel even hé. Eind augustus nog maar 3 weken in mijn geval.

[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 08-08-2023 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 14-10-2024
Wat ongeloofelijk balen zeg! Had je al wel een RN nummer ontvangen?

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Volgens mij mag een leasemaatschappij nooit zomaar een bestelling annuleren..
Als je een RN hebt en dat staat dan vast tot je de order zelf annuleert.

Dat zou betekenen dat alle leasemaatschappijen de orders zouden cancelen.
Pagina: 1 ... 435 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.