Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bradleybee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-05 13:25
Sivvis schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:41:
[...]

Hoe gaan ze dat doen vraag ik me af? In mijn contract met Findio staat overal 3,48%, zonder dat daar randvoorwaarden worden genoemd volgens mij. Zodra Findio de lening goedkeurd is het bindend. Hopelijk lees ik niks over het hoofd.

Misschien is het puur om mensen over te halen snel te beslissen?
Vraag mij dat inderdaad af. Ik heb overigens nog steeds geen aanbod gehad van Findio (inmiddels bijna week verder), hoelang duurde het voordat je een offerte kreeg? In de tussentijd bij andere financierders al wel offertes ontvangen maar liggen toch significant hoger dan de 3,48% rente die Findio biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-05 10:31
bradleybee schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Vraag mij dat inderdaad af. Ik heb overigens nog steeds geen aanbod gehad van Findio (inmiddels bijna week verder), hoelang duurde het voordat je een offerte kreeg? In de tussentijd bij andere financierders al wel offertes ontvangen maar liggen toch significant hoger dan de 3,48% rente die Findio biedt.
Via Tesla de auto besteld en €500 reservering betaald, dan kan je ergens tijdens het bestelproces selecteren dat je huurkoop wil via Findio, waarna je doorverwezen wordt. Daarna binnen 1,5 uur via email een aanbod, waarna je uiteraard nog wel allerlei documenten moet uploaden en een contract moet ondertekening (online met DigiD/iDIN)

Mocht je financiering niet lukken via Findio door afwijzing krijg je volgens mij je reservering terug, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Edit: Ja dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho_v4qBAdeIVHXhoMixBYfmH0_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zpsf2fMUhZxGKwwle4RkNFmc.png?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Sivvis op 31-07-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:58
-

[ Voor 100% gewijzigd door turkeyhakan op 01-08-2023 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:59
Tom Paris schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:10:
[...]

7,2%, daarom is de actie van Tesla op het moment zo interessant.
Oh wow, dat is wel heel veel…
Hoogste dat ik België kreeg was 4.9% en laagste 3.99% toen ik 3 weken geleden terug mijn lening afgelopen heb voor de wagen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 20:07

xdc

SKW schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:01:
Vol enthousiasme model y via ‘snel leverbaar ‘ besteld zonder referral. Tesla gelijk gebeld en gevraagd of de bestelling geannuleerd kon worden en ik zo de bestelling met referral kon plaatsen. Maar dan zou ik blijkbaar weer die aanbetaling van 500€ kwijt zijn.
onzin je mag gewoon annuleren , wet koop op afstand is nog altijd leidend. je kan gewoon opnieuw bestellen.

er staat ook "behalve wanneer wettelijke annuleringsrechten van toepassing zijn"

zelf vind ik het erg lelijk wat tesla doet

Consumenten hebben meestal bedenktijd als u iets op een bepaalde manier verkoopt, zoals online of per telefoon. Zij mogen tot en met 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract is bevestigd van de koop af. Dat mag zonder reden. U moet dit vóór de koop uitleggen. bron acm.nl

[ Voor 31% gewijzigd door xdc op 01-08-2023 08:53 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jip79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2023
thechip schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:44:
[...]

Welke kleur heb je besteld dan?
Ik had midnight silver. Ik ben nu voor Quicksilver gegaan. Gelukkig paste dit nog binnen mijn budget....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

xdc schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 08:49:
[...]

onzin je mag gewoon annuleren , wet koop op afstand is nog altijd leidend. je kan gewoon opnieuw bestellen.

er staat ook "behalve wanneer wettelijke annuleringsrechten van toepassing zijn"

zelf vind ik het erg lelijk wat tesla doet

Consumenten hebben meestal bedenktijd als u iets op een bepaalde manier verkoopt, zoals online of per telefoon. Zij mogen tot en met 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract is bevestigd van de koop af. Dat mag zonder reden. U moet dit vóór de koop uitleggen. bron acm.nl
Zojuist gebeld en aangegeven dat ik toch 14 dagen bedenktijd heb. Hij gaf aan dat dit geldig was voor de volle prijs en levering van auto, die 500€ ben ik hoe dan ook kwijt. Dus annuleren en bestelling opnieuw heeft geen nut. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasfaak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-05 22:07
21-06 Bestelling bevestigd door LM (ALD) (MY RWD Midnight silver metallic zonder verdere opties)
28-06 RN ontvangen na gebeld te hebben met Tesla
05-07 Gebeld met Tesla om te vragen of Midnight Silver überhaupt nog geleverd gaat worden, gezien het helemaal uit de configurator gehaald is. Medewerker zei dat alle geplaatste orders in die kleur gewoon gemaakt gaan worden.

Sindsdien niets meer gehoord.

Is er iemand die recent een leverdatum gekregen heeft voor een MY RWD Midnight silver metallic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Klaasfaak schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:16:
21-06 Bestelling bevestigd door LM (ALD) (MY RWD Midnight silver metallic zonder verdere opties)
05-07 Gebeld met Tesla om te vragen of Midnight Silver überhaupt nog geleverd gaat worden, gezien het helemaal uit de configurator gehaald is. Medewerker zei dat alle geplaatste orders in die kleur gewoon gemaakt gaan worden.

Is er iemand die recent een leverdatum gekregen heeft voor een MY RWD Midnight silver metallic?
2 berichten boven je iemand met zelfde kleur en die moest opnieuw aanvragen met de vervangende kleur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
Nog maar eens bewijsje dat logistiek soms alle kanten op kan bij Tesla. Ik bel gisteren naar Tesla Brugge voor info. Auto stond reeds in Tilburg maar door vertragingen in het transport komt hij maar op 7 augustus toe bij de dealer. Afleverafspraak 8 augustus. Ik mail eens naar Tesla Tilburg vandaag uit interesse. Krijg ik terug dat hij deze ochtend werd afgeleverd in Brugge. Ok dan. Nu maar eens terug contact opnemen om afspraak te vervroegen als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasfaak
Henvar schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:25:
[...]

2 berichten boven je iemand met zelfde kleur en die moest opnieuw aanvragen met de vervangende kleur
Dat zag ik, echter heeft Tesla tegen mij gezegd dat het gewoon geleverd gaat worden. Dus ben benieuwd of er meer zijn die op de zelfde kleur wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvl2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11-2024

Same here, ALD ook, zijn het nu aan het uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

SKW schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:05:
[...]

Zojuist gebeld en aangegeven dat ik toch 14 dagen bedenktijd heb. Hij gaf aan dat dit geldig was voor de volle prijs en levering van auto, die 500€ ben ik hoe dan ook kwijt. Dus annuleren en bestelling opnieuw heeft geen nut. Vreemd.
gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen..

ik dacht dat er een systeem zat in de levertijden ook daar ben ik van teruggekomen
2 vrienden hebben besteld (beide zwart basismodel 3) waarvan 1 vriend die een dag eerder had besteld nog geen kenteken en of ophaaldatum heeft gehad, de ander mag hem al a.s. vrijdag ophalen.

ik kan as donderdag ophalen basismodel 3 (wit) maar helaas zonder referral (die was niet goed doorgekomen!) ondanks goede screenshots..... 8)7 van refferal. (klantenservice zegt: "iedereen kan een screenshot maken")

ik wacht nu op een drop om de auto opnieuw te bestellen .... (na overleg tesla dealer zwolle)
tot zover mijn fantastische ervaring met tesla .... dat beloofd wat. (verder niks dan lof voor tesla zwolle , maar de klantenservice / backoffice waar die dan ook mag zitten terrible.)

[ Voor 12% gewijzigd door xdc op 01-08-2023 12:17 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:28
xdc schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:14:
[...]

gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas 2 verschillende dingen..

ik dacht dat er een systeem zat in de levertijden ook daar ben ik van teruggekomen
2 vrienden hebben besteld (beide zwart basismodel 3) waarvan 1 vriend die een dag eerder had besteld nog geen kenteken en of ophaaldatum heeft gehad, de ander mag hem al a.s. vrijdag ophalen.

ik kan as donderdag ophalen basismodel 3 (wit) maar helaas zonder referral (die was niet goed doorgekomen!) ondanks goede screenshots..... 8)7 van refferal. (klantenservice zegt: "iedereen kan een screenshot maken")

ik wacht nu op een drop om de auto opnieuw te bestellen .... (na overleg tesla dealer zwolle)
tot zover mijn fantastische ervaring met tesla .... dat beloofd wat. (verder niks dan lof voor tesla zwolle , maar de klantenservice / backoffice waar die dan ook mag zitten terrible.)
Op welke datum heb jij je bestelling geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

ik heb besteld op 11-7 leverdatum 03-08 (ga waarschijnlijk annuleren) (wit basis model 3 met trekhaak)

vrienden die hem vrijdag 4-8 krijgen hebben hem besteld op 26/07 (zwart basis model 3 )

andere vrienden die hem hebben besteld op 25-07 (zwart basis model 3) hebben ook nog geen reactie gehad.

[ Voor 37% gewijzigd door xdc op 01-08-2023 12:26 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
xdc schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:22:
ik heb besteld op 11-7 leverdatum 03-08 (ga waarschijnlijk annuleren)

vrienden die hem vrijdag 4-8 krijgen hebben hem besteld op 26/07
Huh, ik heb een zwarte basis besteld op 19/7 maar heb nog geen datum? Wat ontzettend vreemd dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
xdc schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:22:
ik heb besteld op 11-7 leverdatum 03-08 (ga waarschijnlijk annuleren) (wit basis model 3 met trekhaak)

vrienden die hem vrijdag 4-8 krijgen hebben hem besteld op 26/07 (zwart basis model 3 )

andere vrienden die hem hebben besteld op 25-07 (zwart basis model 3) hebben ook nog geen reactie gehad.
Ik heb een model 3 performance wit met zwart interieur besteld ook op 26-7..
Verwachting is eind september.

Jullie hebben geluk als je de auto zo snel al kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

wij hebben voorraad modellen gekocht daarom snelle levering.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11
Inderdaad en als hij klaar voor levering is dan gaat het helemaal snel.

Mijn bestelling van 25-7 kon ik 28-7 al ophalen.
Nog steeds zeer blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2ABjAEzEzqU0lJjxytwZjl8oE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vhdPxsXZ8zUyB3iKQuAo0cM8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door EvolutionX op 01-08-2023 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xdc

xdc

mooi hoor! zojuist nav deze foto ook maar de arachnid wielcovers besteld , 93.50 euro op ali (tesla parts store) nul reviews , dus we gaan het meemaken

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Pufster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:28:
Nog maar eens bewijsje dat logistiek soms alle kanten op kan bij Tesla. Ik bel gisteren naar Tesla Brugge voor info. Auto stond reeds in Tilburg maar door vertragingen in het transport komt hij maar op 7 augustus toe bij de dealer. Afleverafspraak 8 augustus. Ik mail eens naar Tesla Tilburg vandaag uit interesse. Krijg ik terug dat hij deze ochtend werd afgeleverd in Brugge. Ok dan. Nu maar eens terug contact opnemen om afspraak te vervroegen als dat kan.
Afspraak kunnen verschuiven naar nu donderdag 13u30. Al bij al tevreden met vroegere datum, maar ik vind wel dat Tesla wat pro actiever te werk mag gaan. Als je nu een update wil moet je zelf maar contact nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Pufster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Afspraak kunnen verschuiven naar nu donderdag 13u30. Al bij al tevreden met vroegere datum, maar ik vind wel dat Tesla wat pro actiever te werk mag gaan. Als je nu een update wil moet je zelf maar contact nemen en de info is na 1 dag al verouderd soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Tesla net gebeld om te vragen hoe dat nou zit. Mijne 19-7 besteld, maar desondanks nog geen zicht op een datum. Terwijl andere mensen dezelfde auto laten hebben besteld en hem vrijdag kunnen ophalen. “Die komen dan waarschijnlijk uit Berlijn”. Ja boeiend. Het is dus blijkbaar niet wie het eerst kom, wie het eerst maalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Pufster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:09:
[...]

Afspraak kunnen verschuiven naar nu donderdag 13u30. Al bij al tevreden met vroegere datum, maar ik vind wel dat Tesla wat pro actiever te werk mag gaan. Als je nu een update wil moet je zelf maar contact nemen.
Succes! Ik heb net een berichtje gekregen dat hij klaar staat in Aartselaar om morgen afgehaald te worden.
Het was nog wat spannend voor de nummerplaten want donderdag had ik pas de documenten van Tesla ontvangen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Adrenaline0182 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:14:
Tesla net gebeld om te vragen hoe dat nou zit. Mijne 19-7 besteld, maar desondanks nog geen zicht op een datum. Terwijl andere mensen dezelfde auto laten hebben besteld en hem vrijdag kunnen ophalen. “Die komen dan waarschijnlijk uit Berlijn”. Ja boeiend. Het is dus blijkbaar niet wie het eerst kom, wie het eerst maalt.
Boeiend? Lees je aub in. Er zijn auto's die uit Berlijn komen en er zijn auto's die uit Shanghai komen. Shanghai ligt in China trouwens, ter info voor jou.

Als een auto vandaag is geproduceerd in Berlijn, kun je deze in de praktijk 7 dagen later ophalen. Er komt zo veel meer bij kijken als de auto uit China komt. Dus wees geduldig zou mijn advies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpbxl
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-02-2024
bpbxl schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:17:
Ik heb M3 RWD besteld op 24 juli, uit voorraad. Er staat wel een VIN op mijn aanbetalingsfactuur maar niet op mijn dashboard, dus weet zelf niet of ik een VIN heb. Findio was snel afgerond maar wacht nog steeds op een inruiltaxatie (is dat een blocking point?).

Verwachte levertijd was 25/7 - 1/8 en blijf steeds een dagje opschuiven, is nu al verschoven tussen 30/7 - 6/8.
Volgens DeliveryNL is mijn auto inmiddels in Nederland aangekomen (maar nog niet in Tilburg). Was misschien wel op het schip dat dit wk in Zeebrugge aangekomen is? Levertijd ligt tussen 1 en 8 Aug, het is dus een kwestie van dagen nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13
Conform afspraak met Tesla heb ik gisteren mijn Model 3 RWD in Groningen opgehaald (besteld op 11/7). Aflevering verliep verder soepel. Er stonden erg veel nieuwe Model 3 en Y te wachten op een nieuwe eigenaar.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serjcan
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
hallo, ik heb mijn auto op 17 juli besteld en ik zie geen exacte leverdatum. Ook zie ik de betalingsmogelijkheid niet op de app, maar wel op internet. Het gaat echter niet via Ideal. Er wordt alleen IBAN verstrekt. Moet ik doorgaan? Ik spreek geen Nederlands, dus ik vertaal mijn woorden naar het Nederlands om op één lijn te komen met jullie. Sorry als mijn tekst niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

serjcan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:32:
hallo, ik heb mijn auto op 17 juli besteld en ik zie geen exacte leverdatum. Ook zie ik de betalingsmogelijkheid niet op de app, maar wel op internet. Het gaat echter niet via Ideal. Er wordt alleen IBAN verstrekt. Moet ik doorgaan? Ik spreek geen Nederlands, dus ik vertaal mijn woorden naar het Nederlands om op één lijn te komen met jullie. Sorry als mijn tekst niet klopt.
Betaling is inderdaad alleen via de site, daar staan de gegevens die je kunt gebruiken voor de handmatige overschrijving. Exacte leverdatum krijg je per SMS.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djohnnie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:01
Ik heb eerder dit jaar bij m'n werkgever een blauwe MYLR AWD, 19-inch met trekhaak besteld bij Athlon (België). Ik heb nog geen communicatie ontvangen (buiten een initiële goedgekeurde offerte) van Athlon of Tesla.
Nu installeerde ik gisteren de Tesla App op m'n telefoon en na inloggen met m'n persoonlijke email adres zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKpnPu677nWHB70HbK2kCW4Z4GA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oQHtoSTnvfm9o1YBy5dtmaSO.jpg?f=fotoalbum_large

Heel toevallig dat mijn werkgever dan mijn persoonlijke email account heeft doorgegeven aan Athlon blijkbaar.

Hoe zeker kan ik zijn over de juistheid van deze verwachte levering range?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:19
Djohnnie schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 17:00:
Ik heb eerder dit jaar bij m'n werkgever een blauwe MYLR AWD, 19-inch met trekhaak besteld bij Athlon (België). Ik heb nog geen communicatie ontvangen (buiten een initiële goedgekeurde offerte) van Athlon of Tesla.
Nu installeerde ik gisteren de Tesla App op m'n telefoon en na inloggen met m'n persoonlijke email adres zie ik het volgende:
[Afbeelding]

Heel toevallig dat mijn werkgever dan mijn persoonlijke email account heeft doorgegeven aan Athlon blijkbaar.

Hoe zeker kan ik zijn over de juistheid van deze verwachte levering range?
Het is niet je werkgever die die data deelt, maar wel Athlon. Op één of andere manier hebben die dan toch je persoonlijke mailadres ingegeven. (kan ook een tikfout zijn: piet.janssens@bedrijf.com hebben ze misschien ingevoerd als piet.janssens@gmail.com?)

Zeker zijn over die range... ben je nooit, maar deze komt uit Berlijn, is niet te ver weg in tijd, dus kan best lukken.
Je kan er op speculeren dat je auto nog niet uit de fabriek gerold is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcal
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-07-2024
xdc schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:09:
mooi hoor! zojuist nav deze foto ook maar de arachnid wielcovers besteld , 93.50 euro op ali (tesla parts store) nul reviews , dus we gaan het meemaken
Die wieldoppen zien er inderdaad wel knap uit.
Bestaan er geljkaardige voor de Model Y (19 inch)?
Tot nu toe vond ik de originele Gemini wel knapper dan de alternatieven die ik online zag, met uitzondering van deze als ze voor de Y zouden bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasfaak

Update: Net een mail gestuurd naar DeliveryNL met de vraag naar een indicatie qua levering. Kreeg binnen 3 minuten antwoord dat ze hem eind deze maand verwachten en begin september kunnen leveren.

Dus ze leveren de Midnight Silver’s nog wel als ik dit zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerdude
  • Laatst online: 30-08-2023
Man man LM 8)7

Aangegeven dat Tesla Brugge het dichtsbijzijnde is, laten ze niet leveren in Hasselt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Morgen mag ik mijn wagen afhalen. Ik kreeg deze middag een mailtje dat ik 150km super charger credits zal krijgen omdat de batterij niet voller dan 50% mag zijn op het transport.
Hoe vol was jullie accu bij het ophalen? Ik moet nog een 100km huiswaarts en ik laad bij voorkeur pas thuis. Heb namelijk nog geen laadpas en de supercharger is omrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serjcan
Ik heb een bericht ontvangen over mijn Tesla-bestelling om op te halen. Ik zal echter in het buitenland zijn gedurende de 4 dagen die ze me hebben aangeboden om te kiezen. Is het mogelijk om de auto op een andere datum op te halen? Hoe kan ik contact opnemen met Tesla? Ik zie geen contactgegevens voor een dergelijk probleem.
Ik heb nog een paar vragen:
1) Wanneer moet ik mijn autoverzekering regelen?
2) Moet het beginnen vanaf de datum dat we de auto ophalen of een andere datum?
3) Ook zie ik mijn kenteken niet. Wanneer zal ik het leren?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:29
serjcan schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:19:
Ik heb een bericht ontvangen over mijn Tesla-bestelling om op te halen. Ik zal echter in het buitenland zijn gedurende de 4 dagen die ze me hebben aangeboden om te kiezen. Is het mogelijk om de auto op een andere datum op te halen? Hoe kan ik contact opnemen met Tesla? Ik zie geen contactgegevens voor een dergelijk probleem.
Je kan reageren op de SMS met je eigen voorstel.
Ik heb nog een paar vragen:
Bedankt
1/2) vanaf de dag dat je hem ophaalt en er mee de weg op gaat moet je verzekerd zijn.
3) deze komt nog, was bij ons paar dagen later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bedankt
Wachten tot je het kenteken krijgt (paar dagen voor levering), dan verzekering afsluiten met als ingangsdatum de afhaal datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Broodro0ster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 20:12:
Morgen mag ik mijn wagen afhalen. Ik kreeg deze middag een mailtje dat ik 150km super charger credits zal krijgen omdat de batterij niet voller dan 50% mag zijn op het transport.
Hoe vol was jullie accu bij het ophalen? Ik moet nog een 100km huiswaarts en ik laad bij voorkeur pas thuis. Heb namelijk nog geen laadpas en de supercharger is omrijden.
Is niets van te zeggen hoe vol de accu is, soms heb je geluk en is ie redelijk vol, soms heb je ook geluk dat je bij het afhalen nog wat kunt laden tijdens het controleren. Dat heb ik hier verschillende keren gelezen. Denk zelf dat je daar het beste op kunt inzetten. Gewoon zo snel mogelijk bij iemand aangeven dat je 100km moet rijden en graag nog wat wilt laden.
De 150km credits krijg je ook niet meteen, kan enkele dagen tussen zitten. Dus als je pech hebt ga je laden en moet je deze alsnog afrekenen later.
In het ergste geval moet ie zelf even wat regelen om ergens te kunnen laden. Fastned (als dit zonder pas mogelijk is, weet ik even niet) bijvoorbeeld.

Dus zsm aan de lader hangen bij tesla zelf!

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
ZeRoC00L schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:14:
[...]

Is niets van te zeggen hoe vol de accu is, soms heb je geluk en is ie redelijk vol, soms heb je ook geluk dat je bij het afhalen nog wat kunt laden tijdens het controleren. Dat heb ik hier verschillende keren gelezen. Denk zelf dat je daar het beste op kunt inzetten. Gewoon zo snel mogelijk bij iemand aangeven dat je 100km moet rijden en graag nog wat wilt laden.
De 150km credits krijg je ook niet meteen, kan enkele dagen tussen zitten. Dus als je pech hebt ga je laden en moet je deze alsnog afrekenen later.
In het ergste geval moet ie zelf even wat regelen om ergens te kunnen laden. Fastned (als dit zonder pas mogelijk is, weet ik even niet) bijvoorbeeld.

Dus zsm aan de lader hangen bij tesla zelf!
Thanks! Dan ga ik vragen als ze nog wat kunnen bijladen ter plaatse. Fastned is wel onderweg, maar mijn laadpas is nog onderweg. Ben de eerste EV rijder op het bedrijf en het loopt allemaal wat vertraging op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 20:36
Deze mail heb ik ook gehad. Bij afhalen was hij netjes tot 90% geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 09:58
Ik heb vandaag deze mail ook gehad :) (vorige week mail van Tesla met afhalen 2-8, maar dat moest de LM allemaal maar regelen). Eigenlijk 0 informatie, maar gratis superchargen 150km is dan toch enigsinds een bevestiging?

25/5 besteld via LM, M3P White-Pearl met zwart interieur. Kan niet wachten eigenlijk _/-\o_

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KPM2C
  • Laatst online: 17-09-2023
Broodro0ster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Thanks! Dan ga ik vragen als ze nog wat kunnen bijladen ter plaatse. Fastned is wel onderweg, maar mijn laadpas is nog onderweg. Ben de eerste EV rijder op het bedrijf en het loopt allemaal wat vertraging op.
Mijne had bij afhalen ongeveer 70% - hangt af van waar en wanneer ze de wagen parkeren. Ik ben gaan afhalen om 11u30 en denk dat ze hem s ochtends is aan de laadpaal hadden gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
KPM2C schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:54:
[...]

Mijne had bij afhalen ongeveer 70% - hangt af van waar en wanneer ze de wagen parkeren. Ik ben gaan afhalen om 11u30 en denk dat ze hem s ochtends is aan de laadpaal hadden gehangen.
Met 70% zou ik heel blij zijn. Dat zou ruim voldoende moeten zijn.
Ik ga hem om 16h afhalen dus hopelijk zijn ze zo vriendelijk om hem nog een paar uurtjes aan de laadpaal te hangen.
Ik kijk er naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKW
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

Vraagje, levering is bij mij nu tusse. 24 augustus - 7 september, betreft een tesla via ‘snel leverbaar’. Gezien ik graag gebruik wil maken van het rentepercentage van 3.49% moet de auto in augustus geleverd worden. Tot wanneer is annuleren van de bestelling mogelijk? Als de auto namelijk pas in september geleverd wordt wil ik de bestelling wellicht annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-05 12:00
Ik zit met hetzelfde probleem, levering staat nu tussen 11-25 augustus. Ik kan hem pas vanaf de 21e ophalen ivm vakantie, dus hoop ook dat ik het voor die 3,49 procent krijg dan. Als het september wordt heb ik ook een hogere rente.

Ik vind dit raar, en vraag mij af of dit wel zomaar kan. Ik heb immers getekend voor 3,49 procent. Er staat nergens iets in het getekende document over een verhoging na een bepaalde datum. Behoudens een waarschuwing nu op de Tesla site.

Aan de andere kant, ga je die drie procent echt merken op het totaal denk ik dan. Het is nog steeds gunstiger dan bij de meeste banken, daar betaal je zo 8 procent of meer.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Broodro0ster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:17:
[...]

Regel gewoon snel een account bij Freshmile, dan kan je via de app laden.
En dan claim je de kosten terug bij je werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesignJunkie
  • Laatst online: 14-08-2023
Ik heb m'n Model 3 dual motor(wit,trekhaak)besteld op 30 juni, toen stond er nog juli-augustus 2023... dan iets later gewijzigd naar augustus-september....dan terug naar juli-augustus... en nu sinds 2 weken plots naar 30 september - 14 december?? Best misleidend die leveringsdatums op de site bij bestelling :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 12:10
DesignJunkie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:02:
Ik heb m'n Model 3 dual motor(wit,trekhaak)besteld op 30 juni, toen stond er nog juli-augustus 2023... dan iets later gewijzigd naar augustus-september....dan terug naar juli-augustus... en nu sinds 2 weken plots naar 30 september - 14 december?? Best misleidend die leveringsdatums op de site bij bestelling :(
Vermoedelijk de refresh van Model 3 dan, die Highland upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
DesignJunkie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:02:
Denk dat je eind augustus wel een levering kunt verwachten. Ga uit van je oorspronkelijke leverdata. Die in de app schiet alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesignJunkie
  • Laatst online: 14-08-2023
Martijntj schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:27:
[...]

Vermoedelijk de refresh van Model 3 dan, die Highland upgrade.
Hopelijk niet, vind de wijziging van geen pinkers naast het stuur en het schakelen op het scherm niet echt een goed ding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16-05 19:30
DesignJunkie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:59:
[...]

Hopelijk niet, vind de wijziging van geen pinkers naast het stuur en het schakelen op het scherm niet echt een goed ding :X
De pinkers kan je alvast oplossen met een S3XY button!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serjcan
is er een telefoonnummer dat ik kan bellen om de leverdatum te bespreken? ik heb 013 799 8814 geprobeerd, maar de muziek begint zonder informatie, dus ik weet niet zeker of het in gebruik is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:22
Gisteren was het zo ver, mijn Model 3 RWD - LR (blauw + trekhaak) opgehaald!

8 juli besteld (voorraadmodel, binnenkort leverbaar). Ik had direct een vin nummer.
14 juli ontving ik een afspraakvoorstel voor 1 augustus (ik had die middag ook contact gehad met verkoopadviseur, weet niet of hij dit gepusht heeft)
18 juli kreeg ik al het kenteken door
1 augustus heb ik mijn auto in de middag opgehaald.

Ik was wat huiverig na alle informatie over krassen in de lak of andere afwerking, maar hij zag er heel netjes uit (en ik ben over het algemeen aardig kritisch). Hij was 89% volgeladen en heb ook nog 150KM supercharging ontvangen.

Wel bijzonder om een auto op te halen wat zo massaal gaat. Ik hoef geen hele ceremonie, maar dit was toch wel erg onpersoonlijk. Er stonden binnen in de afleverhal met name 3's en Y's en buiten stonden er echt honderden Y's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik ben wel erg blij dat ik recent mijn M3P heb opgehaald hoor. De levertijden staan nu op november 2023 - januari 2024 voor de P variant. Ik hoef niet perse het nieuwste model.

Lekker genieten en we zien over een paar jaar wel weer wat de markt te bieden heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
turkeyhakan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:48:
Ik ben wel erg blij dat ik recent mijn M3P heb opgehaald hoor. De levertijden staan nu op november 2023 - januari 2024 voor de P variant. Ik hoef niet perse het nieuwste model.

Lekker genieten en we zien over een paar jaar wel weer wat de markt te bieden heeft!
Ik heb 26 juli de performance besteld.. toen stond er nog September/Oktober.
Mag hopen dat die van mij in die grens geleverd gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
038Robijno schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:17:
[...]

Ik heb 26 juli de performance besteld.. toen stond er nog September/Oktober.
Mag hopen dat die van mij in die grens geleverd gaat worden..
Ik hoop het voor je, maar project Highland staat op de stoep dus in jouw geval maakt het denk ik niet veel uit of het nou oktober of november wordt in ruil voor een nieuwer model toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
turkeyhakan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:21:
[...]

Ik hoop het voor je, maar project Highland staat op de stoep dus in jouw geval maakt het denk ik niet veel uit of het nou oktober of november wordt in ruil voor een nieuwer model toch? :D
Nou.. december of januari maakt wel uit. Duurt dan bijna 'weer' een half jaar.
Had de #1 Brabus besteld begin Januari en deze zou eind mei/juni in nederland uitkomen.. nu dus geannuleerd omdat deze ook voor de zoveelste keer was opgeschoven naar nu November.

Dacht dan neem ik een Tesla, sneller leverbaar. Blijkbaar niet.

[ Voor 6% gewijzigd door 038Robijno op 02-08-2023 13:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xdc

xdc

nou net bericht van Tesla Zwolle (niets dan lof voor die jongens) , mag morgen toch mijn tesla ophalen 14:30 in Tilburg. _/-\o_
nu pas net betaald , hopelijk is de betaling op tijd binnen.

11-7 besteld , 03-08 ophalen (wit standaard model 3 rwd, met trekhaak) (voorraad model)

[ Voor 29% gewijzigd door xdc op 02-08-2023 13:37 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
038Robijno schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:26:
[...]

Nou.. december of januari maakt wel uit. Duurt dan bijna 'weer' een half jaar.
Had de #1 Brabus besteld begin Januari en deze zou eind mei/juni in nederland uitkomen.. nu dus geannuleerd omdat deze ook voor de zoveelste keer was opgeschoven naar nu November.

Dacht dan neem ik een Tesla, sneller leverbaar. Blijkbaar niet.
December of januari is inderdaad een ander verhaal. Maar dat heb je mij ook niet horen zeggen.
Ik weet niet welke uitvoering je hebt besteld: anders de snel leverbaar M3P's in de gaten houden en je bestelling direct laten omzetten zodra er 1 beschikbaar is. Tipje van de sluier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
turkeyhakan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

December of januari is inderdaad een ander verhaal. Maar dat heb je mij ook niet horen zeggen.
Ik weet niet welke uitvoering je hebt besteld: anders de snel leverbaar M3P's in de gaten houden en je bestelling direct laten omzetten zodra er 1 beschikbaar is. Tipje van de sluier.
Model 3 performance wit, zwart interieur.
Bij private lease kun je geen voorraad model koppelen werd mij gisteren verteld door Tesla zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serjcan
RsDSmileY schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Zojuist de sms gehad, 3 augustus ophalen in Tilburg... ben op vakantie tot en met 5 augustus en daarna nog van 7 tot en met 14 augustus... 7(8)7

Morgen maar eens even contacten wat mogelijk is...
Zou je contact met ze kunnen opnemen? Zo ja, hoe heeft u dat gedaan? Hebben ze je geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bpbxl
  • Laatst online: 10-02-2024
...

[ Voor 97% gewijzigd door bpbxl op 02-08-2023 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik vind het heel snel gaan bij Tesla. Vorige week woensdag 26 juli heeft de LM voor mij bestelling doorgezet voor de Y RWD black.
Gisteren een email dat ik de auto maandag a.s. mag ophalen. nog nooit zo kort op een auto hoeven te wachten.

Enige is dat de trekhaak later gemonteerd wordt, deze is voor achteraf montage niet op voorraad, dat duurt nog een paar maanden, maar die overleef ik nog wel zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bitrain
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:29
Wij hebben hem vanochtend in Tilburg met 100% opgehaald. Maar er zijn overal laders dus bijladen is daar in ieder geval geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-05 10:31
Vandaag na een paar dagen quasi-antwoord van DeliveryNL dat de verwachten termijn nu laatste 2 weken Augustus is.
17/7 besteldatum voorraad showroommodel M3 RWD wit exterieur, zwart interieur.
Volgens mijn account EDD 3/8 - 17/8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
Zo, deze middag mijn model 3 rwd gaan ophalen in antwerpen. Het was er best druk, maar de wagens werden voor vertrek nog even aan de super charger gehangen terwijl je ondertussen even de tutorials kon doorlopen.
Tegen dat we vertrokken was de batterij 91% en met 68% thuis gekomen na een rit van exact 100km.

In de rit naar huis merkte ik wel dat mijn stuur lichtjes schuin staat. Best melden zeker en hopen dat ze opnieuw uitlijnen?
Ook 10 minuten na thuiskomst nog even naar de supermakt gereden. Toen ik instapte starte het beeldscherm op en 20sec later viel het uit en kreeg ik het Tesla logo te zien. Na een minuut was terug alles OK. De delivery checkout hebben ze wel pas gedaan toen ik onderweg was naar huis, omdat anders de super charger beurt nog aangerekend ging worden. Misschien moest dat nog verwerkt worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:43
Ook ik heb vandaag mijn Model 3 RWD pearl white opgehaald (10 juli besteld, prive aanschaf). Ik was ruim 1,5u te vroeg maar dat was geen probleem. Uitgebreid de auto geïnspecteerd. Zag hier en daar wat vlekjes op de lak die ter plekke werden weggepoetst. Binnenin ook wat vlekjes die met een doekje weggeveegd kunnen worden.

Super blij met deze auto. Rijdt heerlijk, range is ruim voldoende voor ons, acceleratie is meer dan zat en last but not least, de standaard audio valt me heel erg mee! Wat ik al eerder zei, goed vergelijkbaar met Dynaudio bij Volkswagen maar dan toch iets ruimtelijker… En in vergelijking met de premium audio in de model Y vind ik de verschillen vrij minimaal…

Bij thuiskomst direct de spatlappen erop gezet zodat de dorpel ook langer schoon blijft.

Enige wat mij opviel tijdens het rijden is dat het stuur echt minimaal naar rechts staat. Denk ca 2gr naar rechts… moet ik hiervoor een serviceverzoek inschieten of denken jullie dat dit “within spec” is?

Ps over de afgelegde afstand van 186km geen enkele phantom brake gehad!

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:13
Ik heb precies hetzelfde gevoel met mij stuurwiel. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn daarmee. Toch afspraak maken? Kan het uitlijning zijn?

Edit: welke banden hebben jullie? Ook e Primacy?

[ Voor 15% gewijzigd door VeeGee op 02-08-2023 22:38 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-05 09:16
Ik heb gehoord van andere tweakers dat het verstandig is om na levering nog even uit te laten lijnen. Tesla schijnt er niet heel goed in te zijn voor een levering. Een lokale garage kan dat zo voor je doen. Een effect dat je merkt is idd dat het stuur meer naar links of rechts staat.

Het kan zeker geen kwaad en kan banden besparen. Ik ga in ieder geval na levering nog even uitlijnen. Als je het bij Tesla laat doen, even vragen naar het uitlijningsrapport. Dan heb je bewijs of ze het goed gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
Barse87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:39:
Ook ik heb vandaag mijn Model 3 RWD pearl white opgehaald (10 juli besteld, prive aanschaf). Ik was ruim 1,5u te vroeg maar dat was geen probleem. Uitgebreid de auto geïnspecteerd. Zag hier en daar wat vlekjes op de lak die ter plekke werden weggepoetst. Binnenin ook wat vlekjes die met een doekje weggeveegd kunnen worden.

Super blij met deze auto. Rijdt heerlijk, range is ruim voldoende voor ons, acceleratie is meer dan zat en last but not least, de standaard audio valt me heel erg mee! Wat ik al eerder zei, goed vergelijkbaar met Dynaudio bij Volkswagen maar dan toch iets ruimtelijker… En in vergelijking met de premium audio in de model Y vind ik de verschillen vrij minimaal…

Bij thuiskomst direct de spatlappen erop gezet zodat de dorpel ook langer schoon blijft.

Enige wat mij opviel tijdens het rijden is dat het stuur echt minimaal naar rechts staat. Denk ca 2gr naar rechts… moet ik hiervoor een serviceverzoek inschieten of denken jullie dat dit “within spec” is?

Ps over de afgelegde afstand van 186km geen enkele phantom brake gehad!
Exact hetzelfde hier. Stuur staat een graad of 2 naar rechts.
De panel gaps zagen er goed uit bij mij. De lak heb ik helaas niet goed kunnen inspecteren. De auto's staan buiten in België en het regent al de de hele dag met vlagen. Sinds thuiskomt is het nog niet meer dan 5min gestopt met regenen, dus nog geen grondigde inspectie kunnen doen.

Het rijdt heerlijk, maar de mijne is wel bang van vrachtwagen. Een vrachtwagen 200m verderop en hij gaat al in de remmen als je lekker 120km/h op TACC rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2023
lvl2011 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:08:
[...]

Same here, ALD ook, zijn het nu aan het uitzoeken.
Ik heb inmiddels een nieuwe kleur moeten bestellen, maar dat kwam omdat die van mij niet eerder geleverd mocht worden door de LM dan eind september. Dus ik hoop voor jou dat die midnight silver gewoon geleverd gaat worden.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-05 21:30
xdc schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:36:
nou net bericht van Tesla Zwolle (niets dan lof voor die jongens) , mag morgen toch mijn tesla ophalen 14:30 in Tilburg. _/-\o_
nu pas net betaald , hopelijk is de betaling op tijd binnen.

11-7 besteld , 03-08 ophalen (wit standaard model 3 rwd, met trekhaak) (voorraad model)
Ik had een vergelijkbare situatie (dag van te voren pas betaald vanwege een ontbrekend dingetje aan Tesla's kant). Tip verzend je betaalbewijs naar deliverynl@tesla.com dan verwerken ze het in het systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-05 21:30
Netsrek schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:27:
Ik vind het heel snel gaan bij Tesla. Vorige week woensdag 26 juli heeft de LM voor mij bestelling doorgezet voor de Y RWD black.
Gisteren een email dat ik de auto maandag a.s. mag ophalen. nog nooit zo kort op een auto hoeven te wachten.

Enige is dat de trekhaak later gemonteerd wordt, deze is voor achteraf montage niet op voorraad, dat duurt nog een paar maanden, maar die overleef ik nog wel zonder.
Gaaf he?? Ik had mijn model y rwd white op 22 juli besteld en ik mocht hem de 28e ophalen. Helemaal blij mee.
Het ging nog sneller dan een tweedehands auto kopen van bestelling tot levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Jeetje die witte mY RWD wit en zwart gaan snel eruit. Zit ik gewoon te wachten op m’n blauwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClubberLang
  • Laatst online: 12-09-2023
Hingj0n schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:07:
[...]

Gaaf he?? Ik had mijn model y rwd white op 22 juli besteld en ik mocht hem de 28e ophalen. Helemaal blij mee.
Het ging nog sneller dan een tweedehands auto kopen van bestelling tot levering!
Mijn Model Y rwd white besteld via LM op 11-7. Buiten een uitnodiging voor een account aan te maken helaas niets meer vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
ClubberLang schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Mijn Model Y rwd white besteld via LM op 11-7. Buiten een uitnodiging voor een account aan te maken helaas niets meer vernomen.
Hier idem , 11-07 besteld door LM.
App aangemaakt en daarna radiostilte. Het is nu aan Tesla.

Maar ik heb ook nog een restrictie voor 25-08.
Dus zal wel september worden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 09:58
ClubberLang schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 13:20:
[...]

Zo ging dat bij mij ook. 25/5 M3P besteld, account aanmaken via Tesla.

Stil :) Niks te zien op Tesla of LM Portal.

Vorige week 27-7 een SMS vanuit Tesla voor afhalen op 2-8. Dit moest ik negeren, want LM zou het afhandelen.

Deze week 1-8 eind van de dag een mail vanuit Tesla met 150km superchargen.

Sinds gisteren 2-8 een Kenteken beschikbaar op de portal van de LM.

Auto's worden afgeleverd op kantoor zelf, dus ik ben benieuwd.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Weet iemand hoeveel boten er per maand of kwartaal aankomen met Tesla's?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy-monkey4
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 21:29
038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:42:
Volgens mij kwam er vandaag een boot aan bij de Eemshaven met elektrische auto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Crazy-monkey4 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:47:
[...]

Volgens mij kwam er vandaag een boot aan bij de Eemshaven met elektrische auto's. :)
Volgens mij is dit niet heel grappig. Vooral niet gezien de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:42:
Ik kan je deze website van harte aanbevelen: https://tesla-updates.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
Gaan deze bijna allemaal naar Zeebrugge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
038Robijno schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:52:
[...]

Gaan deze bijna allemaal naar Zeebrugge?
Nee, dit zijn alle bekende Tesla boten. Tegenwoordig worden ze blijkbaar ook in containerboten vervoerd alleen blijft de oprichter van die website dat ontkennen :-) Dus die zie je dan weer niet terug.

[ Voor 6% gewijzigd door turkeyhakan op 03-08-2023 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Precision.Inc.
  • Laatst online: 09-03 19:17
VeeGee schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:36:
Ik heb precies hetzelfde gevoel met mij stuurwiel. Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn daarmee. Toch afspraak maken? Kan het uitlijning zijn?

Edit: welke banden hebben jullie? Ook e Primacy?
Bij die van mij heb ik dat ook. Kleine 2 graden.. Heb het laten nakijken bij SC, maar bij wegrijden nog steeds niet recht. Denk dat die opnieuw uitgelijnd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
turkeyhakan schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

Nee, dit zijn alle bekende Tesla boten. Tegenwoordig worden ze blijkbaar ook in containerboten vervoerd alleen blijft de oprichter van die website dat ontkennen :-) Dus die zie je dan weer niet terug.
Heb je daar een bron voor?
Auto's in containers steken is gewoon duur, moeilijk, complex... en vooral onhandig als je er 3000 ineens wil verschepen.
Dat kan wel eens gebeuren voor een enkele of speciale auto, maar niet voor serieproductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 12:10
Tommie12 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

Auto's in containers steken is gewoon duur, moeilijk, complex... en vooral onhandig als je er 3000 ineens wil verschepen.
Dat kan wel eens gebeuren voor een enkele of speciale auto, maar niet voor serieproductie.
Volgens Tesla kwam mijn M3 in een container en dat leek te kloppen, want rondom afleverdatum was er volledig geen schip in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
Waar ik ook benieuwd naar ben: wat is de tijdspanne van een schip dat aankomt in de haven van Zeebrugge en de daadwerkelijke aankomst in Tilburg. En zijn ze dan gelijk klaar voor levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Adrenaline0182 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:35:
Waar ik ook benieuwd naar ben: wat is de tijdspanne van een schip dat aankomt in de haven van Zeebrugge en de daadwerkelijke aankomst in Tilburg. En zijn ze dan gelijk klaar voor levering?
Dat gaat soms in dagen, soms gaan er een paar weken over.

Als er 3000 auto's van een schip komen, dan duurt het wel even eer ze met vrachtwagens per 5-7 stuks op de juiste plaats belanden.
Soms komen ze ook nog terecht op een "tussenparking".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tommie12 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:24:
[...]

Ik ben je bron!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11
Gebaseerd op aannames dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 23:35
Vandaag mijn witte m3 rwd samen met mijn vader in Tilburg opgehaald. Verliep erg soepel, huidige auto na een korte inspectie achter kunnen laten.
Op de tesla nog geen krasje kunnen ontdekken, ook alle carrosserie-en interieurdelen lijken goed aan te sluiten.
Enige puntje was dat de accu maar voor 23% geladen was, daar kon ik niet mee thuiskomen. Maar werd prima opgelost door hem even aan de supercharger te hangen. Na ongeveer 20 minuten wachten met ruim 80% naar huis gereden.
Bij het eerste stuk van de 140km naar huis trilde de auto iets (vierkante banden?) maar had het idee dat dit bij thuiskomst al nagenoeg verdwenen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RsDSmileY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-03 06:19
serjcan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

Zou je contact met ze kunnen opnemen? Zo ja, hoe heeft u dat gedaan? Hebben ze je geholpen?
Helaas geen telefoonnummer. Alleen bereikbaar via sms en e-mail. Op zaterdag zijn ze niet open dus nu haal ik hem a.s. maandag om 9.30 uur op in Tilburg. En daarna naar huis om in te laden en door op vakantie :P

Edit: Auto zou maar 1 week worden vastgehouden. Geen coulance ivm vakantieperiode....

[ Voor 9% gewijzigd door RsDSmileY op 03-08-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Altazar schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:49:
Ik heb gehoord van andere tweakers dat het verstandig is om na levering nog even uit te laten lijnen. Tesla schijnt er niet heel goed in te zijn voor een levering. Een lokale garage kan dat zo voor je doen. Een effect dat je merkt is idd dat het stuur meer naar links of rechts staat.

Het kan zeker geen kwaad en kan banden besparen. Ik ga in ieder geval na levering nog even uitlijnen. Als je het bij Tesla laat doen, even vragen naar het uitlijningsrapport. Dan heb je bewijs of ze het goed gedaan hebben.
vandaag mijn tesla model 3 opgehaald, vermoeden is dat de banden niet netjes zijn uitgelijnd of gebalanceerd de tesla trilt iets bij km boven de 80km per uur .... gebeld , service forumulier invullen in de app , kosten bedragen 114 euro en kan pas 24 augustus terecht. (zwolle)

wat denken jullie lokaal laten doen goedkoper ? maar zou dit niet gewoon onder garantie moeten vallen?

overigens verder heel blij met de wagen , geen dingen kunnen ontdekken die raar waren of mis,
verder is autopilot heerlijk

[ Voor 5% gewijzigd door xdc op 03-08-2023 20:31 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ha ha als je dit topic doorleest zie je dat mijn M3 uit een container komt. Ik heb zelfs gezegd dat ik op een bepaalde dag een sms zou moeten ontvangen omdat mijn schip was gearriveerd: en dat klopte als een bus.

Dus voordat u dergelijke uitspraken doet: leest u zichzelf even in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
XPS15 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:53:
Vandaag mijn witte m3 rwd samen met mijn vader in Tilburg opgehaald. Verliep erg soepel, huidige auto na een korte inspectie achter kunnen laten.
Op de tesla nog geen krasje kunnen ontdekken, ook alle carrosserie-en interieurdelen lijken goed aan te sluiten.
Enige puntje was dat de accu maar voor 23% geladen was, daar kon ik niet mee thuiskomen. Maar werd prima opgelost door hem even aan de supercharger te hangen. Na ongeveer 20 minuten wachten met ruim 80% naar huis gereden.
Bij het eerste stuk van de 140km naar huis trilde de auto iets (vierkante banden?) maar had het idee dat dit bij thuiskomst al nagenoeg verdwenen was.
Werd de auto zichtbaar in de tesla app op moment van afhalen, of kon je dit al eerder zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

hier werd hij pas zichtbaar bij ophalen, na de incheck balie.
kon uitgebreid de auto checken op mijn plek waar de auto al (binnen) stond geparkeerd.

overigens was mijn auto ook 100% opgeladen en heb ik ook de email gehad voor 150km gratis superchargen
vanavond weer een stukje gereden (niet harder dan 80) voelde ff geen trillingen meer ...

van de week nog even testen op de snelweg...

[ Voor 22% gewijzigd door xdc op 03-08-2023 23:46 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XPS15
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 23:35
Netsrek schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:39:
[...]

Werd de auto zichtbaar in de tesla app op moment van afhalen, of kon je dit al eerder zien?
Pas zichtbaar op het moment van afhalen. Zaterdag weer een wat langere rit op de planning, ben benieuwd of ik dan autopilot aan de gang krijg. Kreeg ik vandaag nog niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
XPS15 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:12:
[...]

Pas zichtbaar op het moment van afhalen. Zaterdag weer een wat langere rit op de planning, ben benieuwd of ik dan autopilot aan de gang krijg. Kreeg ik vandaag nog niet voor elkaar.
Heb je autopilot wel aan staan onder het kopje autopilot in de instellingen?

Wellicht zijn je camera’s nog aan het kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
XPS15 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 00:12:
[...]

Ik moest die nog aan zetten in het menu onder autopilot. Je moet wel in park staan om die aan te zetten.
Camera’s moeten ook caliberen, maar dat gaat automatisch na een 30-40km snelweg rijden.

Pagina: 1 ... 434 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.