• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Baiko schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:05:
[...]

Hopelijk pakt dat voor mij ook goed uit :) 25/5 M3P white-pearl besteld. Huidige lease gaat er per 12/8 uit, dus zal wel niet veel eerder besteld worden.
Vanochtend heeft mijn private leasemaatschappij, de bestelling doorgeven aan tesla.. ook een witte model 3 performance.

Ik kan alleen een RN nummer krijgen van de leasemaatschappij?
Omdat Delivery van Tesla zegt dat ze een RN nummer moeten hebben.. kunnen ze dat niet opzoeken dan? Of moet ik iemand anders daarvoor gaan mailen..

• Rhino666
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-12 20:46
Hallo allemaal,
Ik heb onlangs een m3 voorraadmodel besteld.
Mijn huidige auto wil ik bij Tesla inruilen.
De voorlopige taxatie viel mij niet tegen, dus een definitieve taxatie aangevraagd.
Verder alles al ingevuld en opgestuurd middels het account.
Nu is de status in mijn account al twee dagen..... Inruiltaxatie wordt uitgevoerd.
Weet iemand hoe lang het normaal duurt voor de definitieve taxatie?
Ik vind het nu toch wel erg lang duren.
En zo lang de taxatie niet rond is kan ik niet verder met bestellen.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-12 18:51
038Robijno schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:15:
[...]

Vanochtend heeft mijn private leasemaatschappij, de bestelling doorgeven aan tesla.. ook een witte model 3 performance.

Ik kan alleen een RN nummer krijgen van de leasemaatschappij?
Omdat Delivery van Tesla zegt dat ze een RN nummer moeten hebben.. kunnen ze dat niet opzoeken dan? Of moet ik iemand anders daarvoor gaan mailen..
Heb jij al een link gekregen om een Tesla account aan te maken? Zoja, en je hebt dat ook inderdaad gedaan, dan zou Tesla ook het RN nummer moeten kunnen achterhalen.

Wanneer je al een Tesla account had, of zonder die link hebt aangemaakt, dan kan het natuurlijk zijn dat zaken nog niet gekoppeld zijn, en dan kunnen ze mogelijk nog niets zien.

Overigens had ik je dat ook al eerder gemeld:
Brobbel schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:03:
Je kunt het proberen. Anders kun je ook informeren bij Tesla zelf. Wanneer je een link hebt gekregen om een account aan te maken, dan kunnen zij het ook zien. Zelf heb ik mijn auto via een andere leasemaatschappij (en zakelijke lease); Tesla kon mij zo het RN nummer geven toen ik hen belde.

[ Voor 21% gewijzigd door Brobbel op 27-07-2023 08:41 ]

• 038Robijno
Brobbel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:21:
[...]

Heb jij al een link gekregen om een Tesla account aan te maken? Zoja, en je hebt dat ook inderdaad gedaan, dan zou Tesla ook het RN nummer moeten kunnen achterhalen.

Wanneer je al een Tesla account had, of zonder die link hebt aangemaakt, dan kan het natuurlijk zijn dat zaken nog niet gekoppeld zijn, en dan kunnen ze mogelijk nog niets zien.

[...]
Ik had idd al een Tesla account aangemaakt..
Heb nog geen mail van ze gehad. Dus dat had ik beter niet kunnen doen blijkbaar.

• 038Robijno
Brobbel schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:21:
[...]

[...]
Naar welke email adres kan ik die vraag uitzetten?

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:35
038Robijno schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Ik had idd al een Tesla account aangemaakt..
Heb nog geen mail van ze gehad. Dus dat had ik beter niet kunnen doen blijkbaar.
Dat had ik ook al gedaan, dus de mail die ik kreeg was RN nummer en bedankje. Er gaat niks mis doordat het account al bestaat.

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-12 21:23
Wel bijzonder, ik volg dit topic al een tijdje. Maar verstuurd Tesla tegenwoordig e-mails in plaats van SMS?

Krijg zojuist een e-mail vanuit Tesla met een RN en als subject "pick up car". Dat het streven is 2 aug ophalen in Tilburg. Met ook de tekst in de e-mail "Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP" via e-mail? Lijkt wel copy-paste tekst vanuit SMS.

Zie verder ook geen links in de mail (toch voor de zekerheid maar even door een mail analyser gehaald). Tesla verstuurd via SendGrid?

25/5 besteld via LM, M3P Pearl-White, zwart interieur.

Huidige lease loopt pas 12/8 af.

Tesla account niets, Leasemaatschappij Portal nog altijd 18-9 levertijd.

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Barse87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:35:
Er is progressie!
Mijn VIN is nu zichtbaar in mijn Tesla Account. Stond vanaf het begin al op mijn aanbetalingsfactuur maar nu dus ook zichtbaar in de app...
Barse87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Linksboven in de app, direct onder het RN nummer
Barse87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:37:
En zo kan het ineens rap gaan.

Heb vanmiddag het kenteken per sms ontvangen en het verzoek voor de eindbetaling voldaan. Alhoewel er in mijn Tesla account nog levering 24-31 juli staat, stond er in de mail dat de verwachte leverdatum ná 1 of 2 augustus zal plaats vinden...
Ik zie het nu ook ineens in de app staan, voorheen alleen op de aanbetalingsfactuur.
Datum verschoof steeds met een dagje (voorraad model besteld op 10-7) en nu staat er ineens 31-7 / 14-8 :(

Hopelijk gaat het nu ook zo snel als bij jou, want mijn geduld begint wel op te raken (initiële verwachting was tussen 10 en 19 Juli.

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-12 18:51
038Robijno schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:11:
[...]

Naar welke email adres kan ik die vraag uitzetten?
Toen ik een testrit maakte kreeg ik het emailadres van de betreffende verkoper. Hij is mijn contactpersoon.
(Helaas mogen er geen persoonsgegevens gedeeld worden)

Je kunt anders ook bellen met Tesla. In mijn geval was het vestiging Zwolle. Wanneer je googlet op Tesla + plaatsnaam dan krijg je ook een telefoonnummer te zien. Via dit algemene nummer krijg je ene keuzemenu, de eerste keuze is voor mensen die een Tesla willen bestellen of in afwachting zijn van levering.

Zelf heb ik steeds zeer klantvriendelijke mensen aan de lijn gehad die echt meedachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Brobbel op 27-07-2023 13:29 ]

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 23:01
Greatsword schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:04:
[...]

[...]

[...]

Ik zie het nu ook ineens in de app staan, voorheen alleen op de aanbetalingsfactuur.
Datum verschoof steeds met een dagje (voorraad model besteld op 10-7) en nu staat er ineens 31-7 / 14-8 :(

Hopelijk gaat het nu ook zo snel als bij jou, want mijn geduld begint wel op te raken (initiële verwachting was tussen 10 en 19 Juli.
Als die bestellingen van 10-7 met verwachtte leverdatum van 10-19 uit dezelfde levering moet komen dan is nog onzeker wanneer hij nu echt geleverd wordt, ik had meerdere statussen en toezeggingen per telefoon gehad, mijn toegewezen contactpersoon zei tijdens het laatste gesprek dat hij verwacht dat deze 2 aug. in Tilburg aan zou komen (dat is een andere locatie dan de afleverlocatie blijkbaar) en dan klaargemaakt en ingepland moet worden, ik zou dan in de loop van die week een sms krijgen en deze naar verwachting begin van de week erop op kunnen halen.

Geen idee of dit voor al die 10-7 bestellingen geldt, maar dit had aan de voorkant veel beter gecommuniceerd moeten worden, ik kreeg van begin af aan steeds een 'verwachting' dat hij een week later zou worden uitgeleverd.... 8)7

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:28
EvolutionX schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Als die bestellingen van 10-7 met verwachtte leverdatum van 10-19 uit dezelfde levering moet komen dan is nog onzeker wanneer hij nu echt geleverd wordt, ik had meerdere statussen en toezeggingen per telefoon gehad, mijn toegewezen contactpersoon zei tijdens het laatste gesprek dat hij verwacht dat deze 2 aug. in Tilburg aan zou komen (dat is een andere locatie dan de afleverlocatie blijkbaar) en dan klaargemaakt en ingepland moet worden, ik zou dan in de loop van die week een sms krijgen en deze naar verwachting begin van de week erop op kunnen halen.

Geen idee of dit voor al die 10-7 bestellingen geldt, maar dit had aan de voorkant veel beter gecommuniceerd moeten worden, ik kreeg van begin af aan steeds een 'verwachting' dat hij een week later zou worden uitgeleverd.... 8)7
Mijn bestelling van 11/7 zou in eerste instantie vandaag worden geleverd in Groningen. Eerder deze week contact gehad en de levering is nu verschoven naar maandag 31/7. Van Tesla Groningen begreep ik zojuist telefonisch dat de auto is ingepland voor transport naar Groningen en dat de auto daar naar verwachting a.s. zaterdag is. Dat zou betekenen dat ik hem inderdaad maandag kan ophalen. Of er moet toch onverhoopt nog vertraging zijn met het transport, maar dat was niet de verwachting.

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:25
VeeGee schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Mijn bestelling van 11/7 zou in eerste instantie vandaag worden geleverd in Groningen. Eerder deze week contact gehad en de levering is nu verschoven naar maandag 31/7. Van Tesla Groningen begreep ik zojuist telefonisch dat de auto is ingepland voor transport naar Groningen en dat de auto daar naar verwachting a.s. zaterdag is. Dat zou betekenen dat ik hem inderdaad maandag kan ophalen. Of er moet toch onverhoopt nog vertraging zijn met het transport, maar dat was niet de verwachting.
Hoe heb jij dat eigenlijk geregeld? Ik wilde mijn auto ophalen in Zwolle maar dat was niet mogelijk. Terwijl Zwolle op de route richting Groningen ligt.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:28
Barse87 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Hoe heb jij dat eigenlijk geregeld? Ik wilde mijn auto ophalen in Zwolle maar dat was niet mogelijk. Terwijl Zwolle op de route richting Groningen ligt.
Ik heb na mijn bestelling vrij snel even contact gezocht met Tesla Groningen. Het was geen probleem om transport naar Groningen te regelen (kosteloos). Ophalen in Tilburg was uiteraard ook mogelijk als ik hem sneller wilde hebben, maar het gemak van Groningen was voor mij toch doorslaggevend.

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:19
Barse87 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Hier hetzelfde. Woon vlakbij Tesla Zwolle/Wezep, maar dat was geen mogelijkheid.

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10
Krijg hier net de SMS binnen dat ik hem 8/8 kan komen ophalen

MYRWD Wit / Zwart met trekhaak 10-7 besteld

• ClubberLang
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09-2023
ClubberLang schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:31:
Ook hier een Tesla Model Y RWD PW. Verder standaard zonder extra opties:

- Besteld 11 juli door LM
- 11 juli toegang tot Tesla account gekregen.

Vanuit de LM kreeg ik te horen dat de leverancier (Tesla dus) verwacht te leveren in week 42. Dat zou dan halverwege oktober pas zijn. Een lichte teleurstelling, maar ik houd hoop dat levering mogelijk al eerder plaats kan vinden.
Nadat ik Tesla had gemaild kreeg ik vandaag per mail te horen dat mijn Tesla een VIN heeft en dat de verwachte levertijd eind augustus/ begin september is. Aftellen dan maar.

Overigens zie ik nog niks van een auto of VIN in mijn Tesla account staan.

• Ronn2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-03-2024
SMS met leverdatum gekregen voor ophalen uit Groningen. Voorraadmodel (zwart/zwart/trekhaak).

Verplaatsen van ophaallocatie van Tilburg naar Groningen was gelukkig geen probleem. Daardoor inderdaad waarschijnlijk wel wat later de auto in bezit, maar scheelt een hoop geregel.

Nu de dagen aftellen!:)

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15
Ook hier een SMS met leverdatum gekregen. 3 augustus ophalen in Tilburg.

MYRWD QS / wit besteld op 17 juli

Gaat best snel zo met een model Y uit Berlijn.

• Greatsword
  • Niet online
Geen SMS hier, maar ik zie nu in mijn Tesla account wel de resterende betaling open staan.

@Altazar @Ronn2 @Wdrawing hebben/hadden jullie al volledig betaald voordat je de SMS kreeg met leverdatum?

• Ronn2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-03-2024
Greatsword schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:30:
Geen SMS hier, maar ik zie nu in mijn Tesla account wel de resterende betaling open staan.

@Altazar @Ronn2 @Wdrawing hebben/hadden jullie al volledig betaald voordat je de SMS kreeg met leverdatum?
Nee alleen de aanbetaling, verder staat alles nog open. Levering is gepland voor 9 augustus.

• Wdrawing
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 21:10

Het betreft een lease auto, dus ga er vanuit dat ze dat wel gedaan hebben. Ik als al reeds aan het mailen met delivery en kreeg een SMS na ik gevraagd had of er al een VIN bekend was. VIN die ik trouwens kreeg was een auto uit Berlijn en ze gaven wel aan dat het een auto uit China is. Dus we gaan wel zien welke versie het gaat worden.

• Altazar

Nee, hier ook niet. Alleen de aanbetaling. Wij kopen de auto prive trouwens. Misschien maakt dat nog uit?

• EvolutionX
Altazar schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:07:
[...]

Nee, hier ook niet. Alleen de aanbetaling. Wij kopen de auto prive trouwens. Misschien maakt dat nog uit?
Nee hier ook prive aanschaf. Je moet eigenlijk wachten op de eindfactuur (ik vroeg er om bij het deliveryNL adres en stond niet lang daarna bij de documenten.)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4BPgTK1pN2fllUkGyS-J9cPY5AU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V4TGXWzHnLRm1GIQPkRBc9Xj.jpg?f=user_large

Zodra je het bedrag hebt overgemaakt verandert de status een werkdag later ongeveer in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3_a36dw26FRZ6m56Yd7yh1STOs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HgELhMvlUghCqGPWgSteCJVM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door EvolutionX op 27-07-2023 19:25 ]

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Heb sinds vandaag een VIN nummer, onder de vin nummer staat er 'werk nu uw Tesla app bij om uw leveringstaken te voltooien.', de app is net geüpdatet.

Dien ik iets te doen ofzo?!

PS model y rwd, zwart met trekhaak en 19" velgen midden eind mei besteld

[ Voor 31% gewijzigd door killerbie op 27-07-2023 21:59 ]

• ClubberLang
  • Laatst online: 12-09-2023
killerbie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:19:
Heb sinds vandaag een VIN nummer, onder de vin nummer staat er 'werk nu uw Tesla app bij om uw leveringstaken te voltooien.', de app is net geüpdatet.

Dan duurt de levering best lang. Had je een restrictie?

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
killerbie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:19:

Ook alle vragen beantwoord? (Volgens mij moest ik wat uploaden/invullen).

Met update de app bedoelen ze niet de laatste versie hebben, maar je gegevens up to date hebben/brengen.

• killerbie
ClubberLang schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Dan duurt de levering best lang. Had je een restrictie?
Restrictie?
Volgens de app levering tussen vandaag en 12/08. Heb toevallig vakantie vanaf 1t augustus, zou echt fenomenaal zijn om de vakantie met de Tesla in te gaan trouwens.

• killerbie
Fly-guy schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:02:
[...]

Ook alle vragen beantwoord? (Volgens mij moest ik wat uploaden/invullen).

Met update de app bedoelen ze niet de laatste versie hebben, maar je gegevens up to date hebben/brengen.
Het enige wat ik niet bij mijn profiel ingegeven heb is een creditkaart of rekeningnummer (bedrijfswagen). Ik krijg nergens een melding dat ik nog iets zou moeten ingeven of dergelijke 🥴
killerbie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 23:26:
[...]

Restrictie?
Volgens de app levering tussen vandaag en 12/08. Heb toevallig vakantie vanaf 1t augustus, zou echt fenomenaal zijn om de vakantie met de Tesla in te gaan trouwens.
Restrictie vanuit LM dat de auto niet eerder geleverd mag worden dan datum x. Vaak omdat er nog een huidige auto is met een contract.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• killerbie
Inspired schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Restrictie vanuit LM dat de auto niet eerder geleverd mag worden dan datum x. Vaak omdat er nog een huidige auto is met een contract.
Neen normaal niet, ik rij nu met een audi die op naam van weet ik veel staat (inloopwagen) :-D
er staat ook weldegelijk een leverdatum bij mn wagen in de app van tesla hoor

• Greatsword
  • Niet online
  • 10 Juli privé een "snel leverbaar" Model 3 RWD model besteld, verwachte levering tussen 10 en 19 Juli.
  • Leverdatum bleef steeds een dagje opschuiven.
  • Zelf meerdere keren contact opgenomen voor meer informatie, vertraging op zee, vertraging met logistiek, vertraging met transport.
  • 19 Juli SMS ontvangen met Kenteken (na mail contact met Tesla Delivery).
  • 27 Juli zag ik in mijn account ineens de restbetaling open staan zonder enige vorm van communicatie, uiteraard gelijk overgemaakt.
  • 28 Juli SMS ontvangen, levering mogelijk vanaf 8/8 en gekozen voor ophalen op 11/8.
Snel leverbaar betekende in mijn geval dus als nog minimaal 4 weken!

Nu nog 2 weken wachten/volhouden dus, dit hele proces voelt echt traag en vermoeiend aan :(
Hopelijk gaat alles vanaf nu beter en vergeten we dit hele gedoe zodra we hem eindelijk hebben.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:18:
Soortgelijke ervaring. Ach ja, gaf me wel de tijd om wat accessoires thuis bezorgd te krijgen. Elk nadeel hep zijn voordeel. ;)

• Sivvis
  • Laatst online: 26-11 05:59
  • 10 Juli privé een "snel leverbaar" Model 3 RWD model besteld, verwachte levering tussen 10 en 19 Juli.
  • Zelf meerdere keren contact opgenomen voor meer informatie, vertraging op zee, vertraging met logistiek, vertraging met transport.
  • 27 Juli zag ik in mijn account ineens de restbetaling open staan zonder enige vorm van communicatie, uiteraard gelijk overgemaakt.
  • 28 Juli SMS ontvangen, levering mogelijk vanaf 8/8 en gekozen voor ophalen op 11/8.

Nu nog 2 weken wachten/volhouden dus, dit hele proces voelt echt traag en vermoeiend aan :(
Hopelijk gaat alles vanaf nu beter en vergeten we dit hele gedoe zodra we hem eindelijk hebben.
Dat er geen meldingen komen maar dat alles in je account staat had ik je al voor gewaarschuwd, dat verraste mij ook een beetje met de rest betaling.

Ik heb 3/7 besteld, 7/7 restbetaling gedaan (nadat financiering was goedgekeurd), op 13/7 bestelling veranderd naar een voorraadmodel met showroomkorting, ook "binnenkort leverbaar", maar wacht nogsteeds op de SMS met kenteken en afhaaldatum.

Verder zelfde verhaal als iedereen, dat die datum maar op blijft schuiven en niemand meer kan vertellen waar die auto is. Het is een showroommodel volgens de korting, maar nu zou hij nog op de boot staan krijg ik net te horen? Terwijl ik eerder te horen kreeg dat hij in Oosterhout stond? Heb jij contact met jouw verkoper of met Delivery Tilburg?

Frustrerend wel, maar de andere autos waar ik eerder naar keek; Cupra Born en Skoda Enyaq hadden levertijden van 6+ maanden tenzij je een uitgeklede lease versie wilt hebben. Dus het valt nog mee

• Greatsword
  • Niet online
@Sivvis Eerste contact was Telefonisch met TIL, maar die verwezen me door naar Zwolle aangezien ik daar een testrit had gedaan, dat werd dus gelijk mijn contactpersoon.

Het blijven uiteraard first world problems, maar zoals ik al eerder zei in dit topic, we zijn zo gewend aan "voor 22:00 besteld morgen in huis" Track & Trace etc, dat dit hele proces gewoon onwennig en slecht aanvoelt.

Normaliter zou ik zeggen, verkoop pas iets, als je het daadwerkelijk binnen of op voorraad hebt, maar het probleem is dat mensen het toch wel kopen en al helemaal als ze in de aanbieding zijn.

• Sivvis
Greatsword schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:34:
@Sivvis Eerste contact was Telefonisch met TIL, maar die verwezen me door naar Zwolle aangezien ik daar een testrit had gedaan, dat werd dus gelijk mijn contactpersoon.

Het blijven uiteraard first world problems, maar zoals ik al eerder zei in dit topic, we zijn zo gewend aan "voor 22:00 besteld morgen in huis" Track & Trace etc, dat dit hele proces gewoon onwennig en slecht aanvoelt.

Normaliter zou ik zeggen, verkoop pas iets, als je het daadwerkelijk binnen of op voorraad hebt, maar het probleem is dat mensen het toch wel kopen en al helemaal als ze in de aanbieding zijn.
Ok jammer, mijn contract kan me helaas niet meer vertellen op dit moment anders dan vertraging van de boot, hopelijk niet die bij Ameland (grapje).
Dus dan wacht ik nog even verder. Had gehoopt dat delivery misschien een telefoonnummer heeft.

• Jip79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2023
super_dirk schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:38:
[...]

Ik werd gisteren gebeld door LM dat midgrey niet meer leverbaar is (baal ik van..). Had bevestiging van LM wel ontvangen. Nu opnieuw keuze maken. Quicksilver is 1,4k extra maar zit ook in mijn bijtelling en geen zin in. Zal zwart gaan worden denk ik..

Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt. Betreft een RDW Y bij mij
Welke LM heb jij?

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-12 20:55
Ondertussen zie ik in de app leverdatum 3 augustus. Was eerst 9 aug wat Tesla Brugge ook zei aan de telefoon maar is dus week naar voren verschoven. Is via LM dus verrast dat ik dit toch kon zien in de app, anderen hier zeiden dat je niets ziet tot aflevering.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:53

En jij vindt 4 weken niet snel genoeg? Ik nodig je van harte uit om naar Kia te gaan!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
super_dirk schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 12:38:
[...]

Ik werd gisteren gebeld door LM dat midgrey niet meer leverbaar is (baal ik van..). Had bevestiging van LM wel ontvangen. Nu opnieuw keuze maken. Quicksilver is 1,4k extra maar zit ook in mijn bijtelling en geen zin in. Zal zwart gaan worden denk ik..

Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt. Betreft een RDW Y bij mij
zou dan blauw nemen. Goedkoper dan grijs, en iig metallic dus stuk sterker dan zwarte lak.

• Greatsword
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 13:04:
[...]

En jij vindt 4 weken niet snel genoeg? Ik nodig je van harte uit om naar Kia te gaan!
Uit dit topic heb ik vernomen dat het binnen een week mogelijk moet zijn, dus ja, dan vind ik 4 weken veel.

Lange levertijden zijn niks voor mij, dus weer wat geleerd voor de volgende keer.

• 038Robijno
Greatsword schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:49:
[...]

Uit dit topic heb ik vernomen dat het binnen een week mogelijk moet zijn, dus ja, dan vind ik 4 weken veel.

Lange levertijden zijn niks voor mij, dus weer wat geleerd voor de volgende keer.
Kan idd snel gaan..
Ik had begin Januari een pre order geplaatst voor de Smart #1 brabus, die zou dan geleverd worden in Nederland eind Mei/begin Juni.. is al paar keer verplaatst en de 'verwachting' is nu november! Dus geannuleerd bij Justlease, en voor een M3P wit gegaan. Ben nu ook benieuwd of het zo snel gaat als dat er meestal woest beweerd.
Wacht nu ook al bijna minstens 8 maanden op een nieuwe auto.

• KPM2C
  • Laatst online: 10:09
Krijg je nu standaard 150 km supercharging km?
Ik ga morgen MY afhalen en kreeg vandaag al een mail met 150 gratis km. Wil dit dan per definitie zeggen dat mijn MY maar beperkt opgeladen is?

Wat ook bizar is - sinds vandaag zie ik reeds RN/VIN en wagen in de app inclusief aflever afspraak… nochtans een LM wagen en tot gisteren niets te zien in de app

• turkeyhakan
Greatsword schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 15:49:
[...]

Als je een voorraad model koopt die binnenkort leverbaar is kun je niet verwachten dat dit binnen een week is.

Modellen die klaar zijn voor levering en dat staat expliciet weergeven kunnen veel sneller geleverd worden en waarschijnlijk ook binnen die week.

Dus de volgende keer beter inlezen ipv Tesla de schuld te geven.

• turkeyhakan
KPM2C schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:27:
Ik ga morgen MY afhalen en kreeg vandaag al een mail met 150 gratis km. Wil dit dan per definitie zeggen dat mijn MY maar beperkt opgeladen is?

Wat ook bizar is - sinds vandaag zie ik reeds RN/VIN en wagen in de app inclusief aflever afspraak… nochtans een LM wagen en tot gisteren niets te zien in de app
Die van mij was tot 90% geladen. Die 150 km krijg je wel een keer, niet op de dag van levering iig.

• Altazar

Fijn dat je nu eindelijk een datum hebt. Het blijft een beetje gissen welke auto nou echt al bijna in Tilburg is en meteen kan worden meegenomen. Ik vermoed dat Tesla best wel een aantal auto's van de boot met korting van de hand wou doen voordat de nieuwe model 3 er komt. Dat doen ze dan niet in één keer, maar over meerdere weken verschillende autos aanbieden die ook nog eens op verschillende boten varen. En dan heb je net pech dat het logistiek niet in orde is. En dan is Tesla niet de meest proactieve in communiceren over de status.

Wel beetje krom dat ze het verkopen als direct leverbaar. Doe dan binnenkort leverbaar. Het helpt mij dan wel om te relativeren. Andere EV's kennen een langere doorlooptijd.

En als je eenmaal rijdt, maakt de auto een hoop goed! :)

• Pufster
KPM2C schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:27:

Idem hier. Ook via LM en sinds 2 dagen afspraak in app. Stond eerst 9 augustus, sinds deze ochtend 3 augustus. Wel nog geen sms. Bij telefonisch contact met Tesla eerder deze week spraken ze ook van deze tijdspanne ongeveer dus zal wel kloppen denk ik.

• EvolutionX
Vandaag de m3 rwd opgehaald in Tilburg, had om 16u een afspraak maar was er al om 15:15, auto stond klaar en 100% geladen. Echter was de rand van de voordeur beschadigd(vreemde pitjes waar de lak uit was) een medewerker heeft hem toen naar ‘achteren’ gebracht en nog geen kwartier later stond hij weer klaar met een nieuwe deur er in. Al met al goed bevallen qua aflevering

[ Voor 5% gewijzigd door EvolutionX op 28-07-2023 18:06 ]

• Greatsword
  • Niet online
EvolutionX schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:05:
Vandaag de m3 rwd opgehaald in Tilburg, had om 16u een afspraak maar was er al om 15:15, auto stond klaar en 100% geladen. Echter was de rand van de voordeur beschadigd(vreemde pitjes waar de lak uit was) een medewerker heeft hem toen naar ‘achteren’ gebracht en nog geen kwartier later stond hij weer klaar met een nieuwe deur er in. Al met al goed bevallen qua aflevering
Gefeliciteerd en veel plezier ermee, ben super jaloers dat je nu al kan rijden ;)

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
Edit :)

[ Voor 98% gewijzigd door endless90 op 29-07-2023 20:01 ]

• super_dirk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 21:36
LM is Arval

• turkeyhakan
Altazar schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:46:
[...]

Wel beetje krom dat ze het verkopen als direct leverbaar. Doe dan binnenkort leverbaar. Het helpt mij dan wel om te relativeren. Andere EV's kennen een langere doorlooptijd.
Heb je mijn berichtje wel gelezen? Meneer heeft een auto gekocht die “binnenkort leverbaar” is. Dus niet 1 die “klaar voor levering” is. Er zijn 2 smaken. 1 maand is nog steeds super snel.

• turkeyhakan
EvolutionX schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 18:05:
Nieuwe deur? Dat hebben ze snel gedaan!

• KPM2C
… auto nog aan het afhalen… blijkt dat heel het bodywork vol hangt met hars vlekjes die ze er nu proberen af te polieren…

• Greatsword
  • Niet online
KPM2C schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:13:
… auto nog aan het afhalen… blijkt dat heel het bodywork vol hangt met hars vlekjes die ze er nu proberen af te polieren…
Op zaterdag?

• turkeyhakan
Goed begin zou je zeggen. Nou heb ik ook niet heel veel bomen in Tilburg gezien. Tenzij je uit België komt.

• turkeyhakan
Volgens mij zijn sommige aflevercentra incidenteel ook op zaterdag geopend.

• KPM2C
In Hasselt… uiteindelijk heel de auto terug opnieuw gepolijst

• Greatsword
  • Niet online
KPM2C schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:40:
[...]

In Hasselt… uiteindelijk heel de auto terug opnieuw gepolijst
Hoe lang heeft dat hele geintje nu gekost?

• KPM2C
Greatsword schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Hoe lang heeft dat hele geintje nu gekost?
Afhaling stond gepland om 11u, om 13u naar huis vertrokken. Denk dat ze ongeveer 1,5u zijn bezig geweest

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:45
Wil je niet onnodig bang maken maar als ze een groot deel van de auto hebben gedaan zou ik wel onafhankelijk een dikte meting van de lak laten uitvoeren. Kijkend naar hoe onvakkundig en onzorgvuldig ze dat in Tilburg doen.. Als ze nu al een groot deel van de blanke lak weg hebben geschuurd zorgt dat later voor problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Maurice- op 29-07-2023 14:57 ]

• EvolutionX
Maurice- schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Wil je niet onnodig bang maken maar als ze een groot deel van de auto hebben gedaan zou ik wel onafhankelijk een dikte meting van de lak laten uitvoeren. Kijkend naar hoe onvakkundig en onzorgvuldig ze dat in Tilburg doen.. Als ze nu al een groot deel van de blanke lak weg hebben geschuurd zorgt dat later voor problemen.
De kans dat ze een 'groot deel van de blanke lak' hebben weggeschuurd lijkt me behoorlijk overdreven, tis niet zo dat ze dat de auto gaan wetsanden :+ Als het een donkere kleur is zou ik wel in zonlicht eventjes kijken of er geen hologrammen zichtbaar zijn, dan zou ik even teruggaan of zelf excentrisch even napolijsten.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:45
EvolutionX schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:01:
[...]

De kans dat ze een 'groot deel van de blanke lak' hebben weggeschuurd lijkt me behoorlijk overdreven, tis niet zo dat ze dat de auto gaan wetsanden :+ Als het een donkere kleur is zou ik wel in zonlicht eventjes kijken of er geen hologrammen zichtbaar zijn, dan zou ik even teruggaan of zelf excentrisch even napolijsten.
In dit topic (of 3&Y) was er iemand waarbij op de frunk zelfs door de blanke lak was gepolijst in Tilburg. Hoe ze de lak van mijn M3 hebben verpest heb ik hier ook al eerder gedeeld.

• KPM2C
Maurice- schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 15:52:
[...]

In dit topic (of 3&Y) was er iemand waarbij op de frunk zelfs door de blanke lak was gepolijst in Tilburg. Hoe ze de lak van mijn M3 hebben verpest heb ik hier ook al eerder gedeeld.
Ik zal zien. Is een LM wagen - wou gewoon dat het proper was maar verder niet van plan veel mee te doen

• turkeyhakan
Maurice- schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:56:
[...]

Helemaal mee eens!

• SKW
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22-10-2023

SKW

Hi all,

Ik wil een tesla model y kopen. Tijdens mijn zoektocht op de site van tesla zag ik ook nieuwe auto’s staan bij ‘snel leverbaar’ met een iets goedkopere prijskaartje. Ik heb al geprobeerd om daar meer informatie over te krijgen, ook via deze forum. Maar kon helaas weinig daarover teruglezen. Zijn deze auto’s ook echt nieuw en wat is de reden dat deze auto’s iets goedkoper zijn? Alvast bedankt voor de informatie!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-11 15:36
SKW schreef op zondag 30 juli 2023 @ 13:36:
Hi all,

Ik wil een tesla model y kopen. Tijdens mijn zoektocht op de site van tesla zag ik ook nieuwe auto’s staan bij ‘snel leverbaar’ met een iets goedkopere prijskaartje. Ik heb al geprobeerd om daar meer informatie over te krijgen, ook via deze forum. Maar kon helaas weinig daarover teruglezen. Zijn deze auto’s ook echt nieuw en wat is de reden dat deze auto’s iets goedkoper zijn? Alvast bedankt voor de informatie!
Als er een km stand bij staat is het een demo. De rest is nieuw. Goedkoper zijn ze omdat ze al op voorraad staan / bijna aankomen maar er blijkbaar nog geen koper voor hebben.

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-12 18:30
Ruvo schreef op zondag 30 juli 2023 @ 16:40:
[...]

Binnen de eerste 14 dagen inleveren, maar wel 500 euro aanbetaling kwijt?
Ik heb mijn Tesla m3 rwd SR besteld op 19 juli. Na een aantal dagen gebeld met Tesla om te vragen of de verwachte datum in de app realistisch was. Dit bleek niet zo te zijn. Mijn Tesla komt volgens planning op 1 augustus op een schip aan in de haven van Zeebrugge. Verwachte levertijd is de eerste helft van augustus. Ik ben benieuwd, maar ben stiekem heel ongeduldig en hoop eind deze week. Maar geen idee hoeveel tijd er zit tussen aankomst per schip en levering in Tilburg….

• cacofant
  • Laatst online: 19-12 09:57
Ik heb 20 juli besteld, wel meteen een VIN nummer gekregen (Model 3 RWD standaard kleur wit, zwart interieur).

Leverdatum in de app is nu al verschoven tussen 28 juli en 11 augustus.
Ik ben tot 19 augustus op vakantie, dus ik hoop dat ik hem dan de 21e ofzo kan ophalen. Zal voor eind augustus moeten ivm de Findio actie rente tarief.

Al is dat wel gek, stel dat de auto uiteindelijk pas halverwege september wordt afgeleverd, zit ik aan een duurdere rente?! Is toch niet mijn probleem dat de auto dan later is?

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Adrenaline0182
cacofant schreef op zondag 30 juli 2023 @ 19:01:
Ik heb 20 juli besteld, wel meteen een VIN nummer gekregen (Model 3 RWD standaard kleur wit, zwart interieur).

Leverdatum in de app is nu al verschoven tussen 28 juli en 11 augustus.
Ik ben tot 19 augustus op vakantie, dus ik hoop dat ik hem dan de 21e ofzo kan ophalen. Zal voor eind augustus moeten ivm de Findio actie rente tarief.

Al is dat wel gek, stel dat de auto uiteindelijk pas halverwege september wordt afgeleverd, zit ik aan een duurdere rente?! Is toch niet mijn probleem dat de auto dan later is?
Wat vreemd. Bij mij verplaatst de datum elke dag in de app met +1 (nu dus uiterlijk 6-8). Maar mijn vermoeden zegt dat jouw datum betrouwbaarder is. Die van ons zit op hetzelfde schip…

• cacofant
Oh ik dacht dat die van mij al hier zou zijn omdat er direct een VIN nummer beschikbaar was bij het bestellen. Maar dan kunnen ze dus ook nog op een schip staan begrijp ik?

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Sivvis
cacofant schreef op zondag 30 juli 2023 @ 20:34:
Oh ik dacht dat die van mij al hier zou zijn omdat er direct een VIN nummer beschikbaar was bij het bestellen. Maar dan kunnen ze dus ook nog op een schip staan begrijp ik?
Yep

• cacofant
Ben ook benieuwd wanneer ik dan een kenteken krijg ivm de verzekering regelen...

Tesla Model 3 RWD (2023)

• bpbxl
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik heb M3 RWD besteld op 24 juli, uit voorraad. Er staat wel een VIN op mijn aanbetalingsfactuur maar niet op mijn dashboard, dus weet zelf niet of ik een VIN heb. Findio was snel afgerond maar wacht nog steeds op een inruiltaxatie (is dat een blocking point?).

Verwachte levertijd was 25/7 - 1/8 en blijf steeds een dagje opschuiven, is nu al verschoven tussen 30/7 - 6/8.

• 038Robijno
Komen er binnenkort nog boten aan?

• Adrenaline0182
038Robijno schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:50:
Komen er binnenkort nog boten aan?
Als het goed is komende dinsdag in Zeebrugge.
bpbxl schreef op zondag 30 juli 2023 @ 21:17:
Ik heb M3 RWD besteld op 24 juli, uit voorraad. Er staat wel een VIN op mijn aanbetalingsfactuur maar niet op mijn dashboard, dus weet zelf niet of ik een VIN heb. Findio was snel afgerond maar wacht nog steeds op een inruiltaxatie (is dat een blocking point?).

Verwachte levertijd was 25/7 - 1/8 en blijf steeds een dagje opschuiven, is nu al verschoven tussen 30/7 - 6/8.
Precies hetzelfde als bij mij. Heb wel een VIN in mijn dashboard overigens. Denk dat je eind van komende week meer weet.

• 038Robijno
Adrenaline0182 schreef op zondag 30 juli 2023 @ 23:57:
[...]

Als het goed is komende dinsdag in Zeebrugge.
Is dat de enige boot voorlopig dan?

Ik heb de mijne 26 juli besteld, M3P wit/zwart.. lijkt mij heel sterk dat ik er al 1 kan bemachtigen aangezien ik alleen een RN heb.
Al hoop ik wel dat ik enigszins een keer een beetje geluk heb met de auto.

• Jip79
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09-2023
Nou het hoge woord is er bij mij ook uit.... Nieuwe bestelling moeten plaatsen omdat de kleur niet meer leverbaar is 8)7 . Vandaag maar contact opnemen met de LM. Mijn LM is Alphabet...... Kijken wat ze kunnen betekenen....

• Adrenaline0182
038Robijno schreef op maandag 31 juli 2023 @ 00:08:
[...]

Is dat de enige boot voorlopig dan?

Ik heb de mijne 26 juli besteld, M3P wit/zwart.. lijkt mij heel sterk dat ik er al 1 kan bemachtigen aangezien ik alleen een RN heb.
Al hoop ik wel dat ik enigszins een keer een beetje geluk heb met de auto.
Vast niet het enige schip, wel de eerste. Ik vroeg de dame die ik aan de lijn had van Tesla of ze mij niet eerder aan mijn auto kon helpen. Toen is ze gaan kijken of ze er eentje met me kon ruilen maar zei na een korte zoektocht: Het eerstvolgende schip wordt 1-8 verwacht en daar staat jouw Tesla op....

• Pufster
In de app stond er al een week 3 augustus, nummerplaten zouden ook zijn ontvangen bij Tesla Brugge maar ik kreeg nog altijd geen sms. Dus maar even gebeld, er is vertraging vanuit logistiek Tilburg naar België, dus auto komt nu maar toe op 8 augustus.

• J-lo85
  • Laatst online: 25-08-2023
Even een account aangemaakt om mijn voortgang te delen.

24-05 - Model Y Long Range, Wit, Zwart interieur, Gemini velgen, zonder trekhaak besteld via LM (Multilease)
25-05 - Mail van Tesla om account aan te maken.
---Radiostilte---
27-07 - SMS van Tesla. Ophalen op 07-08
28-07 - Kenteken en ViN via SMS ontvangen.
31-07 - Tesla te zien in de app van de LM

Nog 1 week wachten en dan afreizen naar Tilburg.

[ Voor 0% gewijzigd door J-lo85 op 31-07-2023 11:13 . Reden: Spelfout ]

• bpbxl
  • Laatst online: 10-02-2024
Adrenaline0182 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Vast niet het enige schip, wel de eerste. Ik vroeg de dame die ik aan de lijn had van Tesla of ze mij niet eerder aan mijn auto kon helpen. Toen is ze gaan kijken of ze er eentje met me kon ruilen maar zei na een korte zoektocht: Het eerstvolgende schip wordt 1-8 verwacht en daar staat jouw Tesla op....
Onze Teslas staan wss op de GARNET LEADER, aankomst op woensdag 2 Aug: https://www.myshiptrackin...msi-309905000-imo-9357327

• Adrenaline0182
bpbxl schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Onze Teslas staan wss op de GARNET LEADER, aankomst op woensdag 2 Aug: https://www.myshiptrackin...msi-309905000-imo-9357327
Dat heb jij goed gevonden, thanks! _/-\o_

• cacofant
Adrenaline0182 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Dat heb jij goed gevonden, thanks! _/-\o_
Kan die van mij daar ook op staan, gezien het nu al verschoven is naar 11-08?

Nu staat in de app zelfs 11-25 augustus :-(
Ik moet de auto voor 31-08 hebben ivm Findio.. hoe gaan ze daar mee om??

[ Voor 19% gewijzigd door cacofant op 31-07-2023 11:58 ]

Tesla Model 3 RWD (2023)

• turkeyhakan
cacofant schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:45:
[...]

Je hebt nog bijna een week speling. En anders is het 6,49% rente betalen. Geen man overboord, toch? Gezien de huidige catalogusprijzen :) :)

• cacofant
Geen man overboord, maar wel een beetje zonde. Ik ben akkoord gegaan met een offere van 3,49% en door externe factoren ga ik dan bijna het dubbele betalen aan rente.. is wel een beetje raar eigenlijk..

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Adrenaline0182
cacofant schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:45:
[...]

Die kans lijkt me groter dan 90% aangezien we een (op de kleur na) identieke Tesla hebben besteld op precies dezelfde dag. Mijn verwachte leverdatum in de app verschuift dagelijks 1 dag, maar dat zegt volgens mij dus precies niks. Je hebt pas een datum als ze contact met je opnemen....

• turkeyhakan
cacofant schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:36:
Geen man overboord, maar wel een beetje zonde. Ik ben akkoord gegaan met een offere van 3,49% en door externe factoren ga ik dan bijna het dubbele betalen aan rente.. is wel een beetje raar eigenlijk..
Er staat ook helemaal nergens aangegeven dat je een gegarandeerde levering in augustus zou hebben. De levertijden op de website van Tesla zijn indicaties. Maar deze komen tegenwoordig wel overeen met de werkelijkheid. Dus nog even geduld :-) Dat wordt beloond met een super gave auto!!

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 31-07-2023 12:53 ]

• Pufster
Al bij al blijft Tesla wel snel leveren met andere merken maar om nu te zeggen dat de indicaties van Tesla ook werkelijkheid zijn vind ik niet. Als je de laatste paar pagina’s bekijkt is bij iedereen de datum opgeschoven na datum die bij bestelling stond. Die van mij een maand.

• SKW

SKW

cacofant schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:36:
Ik wil deze week een tesla (snel leverbaar) aankopen icm een lening van findio voor 3.49%. Maar als de auto dus niet in augustus wordt geleverd heb je te maken met 6.49%? Zodra ik de aankoop doe is het rentepercentage van 3.49% toch vast?

• Sivvis
Pufster schreef op maandag 31 juli 2023 @ 13:13:
Al bij al blijft Tesla wel snel leveren met andere merken maar om nu te zeggen dat de indicaties van Tesla ook werkelijkheid zijn vind ik niet. Als je de laatste paar pagina’s bekijkt is bij iedereen de datum opgeschoven na datum die bij bestelling stond. Die van mij een maand.
Datum bij mij staat nu op 31/7 - 11/8, maar via de mail zeggen ze eerder 3 weken. Op 13/7 heb ik een voorraad / showroommodel gekocht, maar ze zeggen dat mijn auto nog onderweg is naar Tilburg en ontwijken mijn directe vraag of hij nog op de boot staat.

Wordt dus nog redelijk knijpen wat betreft financiering (Findio), wat toch ~€60/maand - ~€3500 op de totaalprijs.

• cacofant
SKW schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:58:
[...]

Ik wil deze week een tesla (snel leverbaar) aankopen icm een lening van findio voor 3.49%. Maar als de auto dus niet in augustus wordt geleverd heb je te maken met 6.49%? Zodra ik de aankoop doe is het rentepercentage van 3.49% toch vast?
Ik begrijp uit alles dat als de auto niet voor 31 augustus op naam staat, dat je dan 6,49 procent rente betaald. Is nog steeds minder dan de meeste aanbieders, maar ik vind het echt raar dat dit zomaar kan. Ik heb getekend voor 3,49 procent, kan dus zomaar eenzijdig gewijzigd worden. Heel vreemd..

Tesla Model 3 RWD (2023)

• RsDSmileY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-03 06:19
RsDSmileY schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:52:
[...]

Fingers crossed, Mijn huidig leasecontract loopt vandaag af. Begin Mei heb ik een M3 AWD LR besteld.

Hoop snel iets te horen van Tesla ;)
Zojuist de sms gehad, 3 augustus ophalen in Tilburg... ben op vakantie tot en met 5 augustus en daarna nog van 7 tot en met 14 augustus... 7(8)7

Morgen maar eens even contacten wat mogelijk is...

• Sivvis
cacofant schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:23:
[...]

Ik begrijp uit alles dat als de auto niet voor 31 augustus op naam staat, dat je dan 6,49 procent rente betaald. Is nog steeds minder dan de meeste aanbieders, maar ik vind het echt raar dat dit zomaar kan. Ik heb getekend voor 3,49 procent, kan dus zomaar eenzijdig gewijzigd worden. Heel vreemd..
Hoe gaan ze dat doen vraag ik me af? In mijn contract met Findio staat overal 3,48%, zonder dat daar randvoorwaarden worden genoemd volgens mij. Zodra Findio de lening goedkeurd is het bindend. Hopelijk lees ik niks over het hoofd.

Misschien is het puur om mensen over te halen snel te beslissen?

• thechip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-10 08:40
Jip79 schreef op maandag 31 juli 2023 @ 09:18:
[...]

Nou het hoge woord is er bij mij ook uit.... Nieuwe bestelling moeten plaatsen omdat de kleur niet meer leverbaar is 8)7 . Vandaag maar contact opnemen met de LM. Mijn LM is Alphabet...... Kijken wat ze kunnen betekenen....
Welke kleur heb je besteld dan?

• SKW

SKW

Vol enthousiasme model y via ‘snel leverbaar ‘ besteld zonder referral. Tesla gelijk gebeld en gevraagd of de bestelling geannuleerd kon worden en ik zo de bestelling met referral kon plaatsen. Maar dan zou ik blijkbaar weer die aanbetaling van 500€ kwijt zijn.

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13
cacofant schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:23:
[...]

Deze onduidelijkheid weerhoudt mij er momenteel van een bestelling te doen...

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• SKW

SKW

Tom Paris schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:02:
[...]

Ik heb gebeld met Tesla en ze gaven inderdaad aan dat de levering in augustus moet plaatsvinden voor die rente van 3.49%. Via ‘snel leverbaar’ moest het goedkomen, nu nog kijken of dat ook zo is in de praktijk.

• Adrenaline0182
SKW schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:25:
[...]

Ik heb gebeld met Tesla en ze gaven inderdaad aan dat de levering in augustus moet plaatsvinden voor die rente van 3.49%. Via ‘snel leverbaar’ moest het goedkomen, nu nog kijken of dat ook zo is in de praktijk.
Vast wel joh, overmorgen komt dat schip aan. Binnen dan en 2 weken heb jij je Tesla. Hoop en denk ik.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:58
Tom Paris schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:02:
[...]

En wat zegt jouw eigen bank? In België is het 3.99% momenteel voor een wagen. Eenmaal het contract getekend is, heb je 3-12 maand om het geld op te nemen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:13
Broodro0ster schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:01:
[...]

En wat zegt jouw eigen bank? In België is het 3.99% momenteel voor een wagen. Eenmaal het contract getekend is, heb je 3-12 maand om het geld op te nemen.
7,2%, daarom is de actie van Tesla op het moment zo interessant.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Pagina: 1 ... 433 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.