9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Niet in de app zelf maar in de Tesla account in de browserEvolutionX schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:04:
[...]
Kreeg je een verzoek voor de eindbetaling in de app?
Ik begreep trouwens dat het een handmatige overschrijving betreft in tegenstelling tot de aanbetaling, klopt dat?Barse87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:26:
[...]
Niet in de app zelf maar in de Tesla account in de browser
CorrectGreatsword schreef op maandag 24 juli 2023 @ 16:28:
[...]
Ik begreep trouwens dat het een handmatige overschrijving betreft in tegenstelling tot de aanbetaling, klopt dat?
Levering staat gepland op 2-8.
Gaaf, komt het een beetje overheen met de indicatie tijd die Tesla aangaf?bitrain schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:33:
Wij hebben ook 10-7 een voorraad witte model 3 RWD besteld en zojuist de leverings-sms gehad!
En anderen die eerder besteld hadden, moeten langer wachten, dat snap ik niet.bitrain schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:33:
Wij hebben ook 10-7 een voorraad witte model 3 RWD besteld en zojuist de leverings-sms gehad!
Hoe dan ook, fijn voor jou
Model Y Wit RWD met 20inch velgen.
9-7 besteld 10-7 link met Tesla Account.
28-7 ophalen in Tilburg.
Beetje hetzelfde als paar posts eerder, initieel 10-19 levering verwacht volgens de app, maar dat werd iedere dag een dag opgeschoven. Na een mailtje werd eind juli verwacht en het wordt dus 2 augustus.Crazy-monkey4 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:42:
[...]
Gaaf, komt het een beetje overheen met de indicatie tijd die Tesla aangaf?
VIN was wel al snel bekend op de aanbetalingsfactuur.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Weet je zeker dat je alles hebt gedaan en bovenin dat balkje met de verschillende stappen staat "wachten op beoordeling" of iets in die richting?cacofant schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:42:
Ik wacht al drie dagen op goedkeuring van Findio terwijl ik RN nummer en VIN allang heb.. grrr wachten duurt lang...
In de eerste instantie was ik 1 dingetje vergeten en dan gebeurt er dus nog niks. Daarna ging het eigenlijk erg snel, als in een paar uur.
En anders gewoon even bellen, volgens mij vanaf 13.00 zijn ze er (ondanks dat er staat vanaf 09.00) en meestal max een paar minuten wachttijd.
[ Voor 12% gewijzigd door Sivvis op 24-07-2023 21:50 ]
Op is op als ze jou configuratie niet meer hebben?
Weet je nog wat ze hadden gedaan toen een bepaalde kleurcombinatie niet meer leverbaar was (bijv. Red Multi Coat en Midnight Silver Metallic bij de Y)? Juistem, gratis en voor niets geüpgraded naar de nieuwe versie (Quick Silver / Midnight Cherry Red).038Robijno schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 00:38:
De nieuwe model 3 die eraan schijnt te komen, hoe gaan ze dat doen voor de mensen die nu een bestelling doen van het bestaande type? Is het dan gewoon 'helaas pindakaas' en dan opnieuw de nieuwe type aanschaffen? Aangezien ze niet op bestelling produceren.
Op is op als ze jou configuratie niet meer hebben?
Ja want ik ben al in mailcontact met Findio.. ze hopen vandaag uitsluitsel te geven zeggen ze.. vreemd omdat mijn Private Lease nu hoger is dan de toekomstige huurkoop.. dan snap ik niet dat het zolang moet duren. Rest van de situatie is niets veranderd.Sivvis schreef op maandag 24 juli 2023 @ 21:47:
[...]
Weet je zeker dat je alles hebt gedaan en bovenin dat balkje met de verschillende stappen staat "wachten op beoordeling" of iets in die richting?
In de eerste instantie was ik 1 dingetje vergeten en dan gebeurt er dus nog niks. Daarna ging het eigenlijk erg snel, als in een paar uur.
En anders gewoon even bellen, volgens mij vanaf 13.00 zijn ze er (ondanks dat er staat vanaf 09.00) en meestal max een paar minuten wachttijd.
Tesla Model 3 RWD (2023)
In principe geen enkele. Kan je niet declareren? Kan ik wel, maar gelukkig 10k credits voor SuC gekregen in december. Voor vakantie, dat welBroodro0ster schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:43:
[...]
Mijn laadpas dekt geen Tesla super chargers, dus tegen wat credits zou ik geen nee zeggen :-)
In Nederland snelladen vooral bij fastned. Is zelfde idee als tesla, ook niet kloten met je laadpas als je 't 1x instelt.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
In Nederland ben je beter af bij Fastned ben ik van mening. Je hoeft de snelweg vaak niet af. Alleen wel veel minder stalls + minder snel laden bij de meeste laadstations.Oekol schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:32:
[...]
In principe geen enkele. Kan je niet declareren? Kan ik wel, maar gelukkig 10k credits voor SuC gekregen in december. Voor vakantie, dat wel
In Nederland snelladen vooral bij fastned. Is zelfde idee als tesla, ook niet kloten met je laadpas als je 't 1x instelt.
Welk model heb je en wanneer besteld?Barse87 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:17:
Zojuist een sms ontvangen, 2 augustus mag ik de auto ophalen!!
Ik heb de afspraak dat ik kwartaal mijn laadkosten van thuis indien. Ik zou SUC kosten daar ook wel kunnen op vermelden. Langs de andere kant ben ik aan het kijken om een laadpaal aan te schaffen zodat ik thuis gewoon met mijn laadpas kan afrekenen zonder nog iets handmatig te moeten declareren. Dan gaan ze niet blij zijn als ik nog enkel voor de SUC laadkosten een papiertje binnen breng.Oekol schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:32:
[...]
In principe geen enkele. Kan je niet declareren? Kan ik wel, maar gelukkig 10k credits voor SuC gekregen in december. Voor vakantie, dat wel
Maar mijn laadpas ondersteunt wel Fastned en ik heb inderdaad gezien dat je de laadpas kan koppelen aan jouw account/auto zodat je een SUC ervaring hebt. Heb alleen nog niet goed gekeken naar de dekking van Fastned buiten BE/NL.
OT: Leuk om te zien dat de SMS'jes binnenstromen! Ik hoop volgende week ook zo'n SMS'je te krijgen :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Broodro0ster op 25-07-2023 09:32 ]
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
19 juli een mail gestuurd om te informeren naar de status, kreeg de dag erna een mail. Verwachtte aankomst was nu 09/08. Leverdatum was te plannen vanaf 10/08
20 juli kenteken en SMS met leverafspraak ontvangen. 14/08 mag ik hem ophalen in Tilburg
Sinds 22 juli staat er nu ook een betaalverzoek klaar wanneer in inlog op de Tesla website, maar ik heb nog geen eindfactuur ontvangen. Ben benieuwd wanneer ik die mag ontvangen.
Spannend!Barse87 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:17:
Zojuist een sms ontvangen, 2 augustus mag ik de auto ophalen!!
Model 3 RWD in het wit met het zwarte interieur en geen overige opties. 10 juli besteld en betreft een privé aanschaf...
[ Voor 16% gewijzigd door lvl2011 op 25-07-2023 10:15 ]
15-07 bestelling geplaatst (model 3 wit rwd + trekhaak)
19-07 kenteken ontvangen na contact met lokale dealer.
24-07 sms gekregen om 01-08 op te halen.
25-07 laten verplaatsen naar 11-08 ivm vakantie 😄
[ Voor 10% gewijzigd door Qoon3x op 25-07-2023 16:02 ]
Midnight Grey wordt niet meer gemaakt voor de Y. Niet in Europa in ieder geval en aangezien de RWD sinds kort ook in Berlijn wordt gemaakt gaat je gekozen configuratie dus niet geleverd worden.lvl2011 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:09:
Same here Model Y RWD Midnight grey, niets vernomen. (Eind juni besteld)
In dit geval wordt het waarschijnlijk bijbetalen voor Quick SIlver of een andere kleur kiezen.
Ik denk dat het om een leaseauto gaat --> even contact opnemen met LM.
[ Voor 14% gewijzigd door turkeyhakan op 25-07-2023 10:20 ]
Maar op het moment van bestellen was deze kleur nog beschikbaar.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Midnight Grey wordt niet meer gemaakt voor de Y. Niet in Europa in ieder geval en aangezien de RWD sinds kort ook in Berlijn wordt gemaakt gaat je gekozen configuratie dus niet geleverd worden.
In dit geval wordt het waarschijnlijk bijbetalen voor Quick SIlver of een andere kleur kiezen.
Ik denk dat het om een leaseauto gaat --> even contact opnemen met LM.
Maar ik denk dat je even contact moet opnemen met je Tesla Advisor of LM. En dan hoor ik graag of ik gelijk heb.lvl2011 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:40:
[...]
Maar op het moment van bestellen was deze kleur nog beschikbaar.
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ik kan nergens mailadres vinden van Tesla voor info mbt leveringen, staat dat ergens op de website? Ik zie het niet :-)Barse87 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 11:19:
Ik ga zo ook maar een proberen om te bellen met Tesla NL. Heb nog steeds geen reactie op mijn email van voor het weekend...
Tesla Model 3 RWD (2023)
DeliveryNL@tesla.comcacofant schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:25:
[...]
Ik kan nergens mailadres vinden van Tesla voor info mbt leveringen, staat dat ergens op de website? Ik zie het niet :-)
eindfactuur nog niet opgemaakt , heb geen referal -500 op de voorlopige afrekening , moet ik mij daar zorgen over maken?? heb al contact gezocht met tesla nederland , maar geen respons
Nu wil ik liever niet teveel betalen om later terug te laten storten...
slimmehotspot.nl
Het is vooral BeNeLux. Daarbuiten moet je 'geluk' hebben. Wat betreft het declareren voor Tesla, dat is nou eenmaal hoe het werkt. Laatst kwam er in het topic langs dat er blijkbaar vanuit EU gevraagd wordt voor een oplossing met betaalterminal. De eerste SuC kwam toen ook langs, dat is misschien een 'goeie' ontwikkeling.Broodro0ster schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:30:
[...]
Maar mijn laadpas ondersteunt wel Fastned en ik heb inderdaad gezien dat je de laadpas kan koppelen aan jouw account/auto zodat je een SUC ervaring hebt. Heb alleen nog niet goed gekeken naar de dekking van Fastned buiten BE/NL.
OT: Leuk om te zien dat de SMS'jes binnenstromen! Ik hoop volgende week ook zo'n SMS'je te krijgen :-)

Succes met je levering, de SMS zal vast snel je kant op komen.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Hasselt is een drama momenteel.KPM2C schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:55:
Blijkbaar zijn ze nu wel begonnen met actief de locatie van Sint Niklaas (tijdelijke opslag) leeg te maken… MY LR zou morgen in Hasselt arriveren… hopelijk zaterdag ochtend afhalen na vakantie… afspraak ligt vast maar nog steeds geen enkele reactie of contact mogelijk met Hasselt zelf…
Die mensen doen hun uiterste best, maar die krijgen het echt niet meer verwerkt allemaal.
Tesla gaat echt dringend eens wat meer vestigingen moeten opendoen. Of de bestaande uitbreiden met volk en ruimte.
Edd bleef verschuiven tot en met: ergens tussen 25-7-2023 en 8-8-2023Joosie200 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 14:32:
Gekocht: Tesla model Y LR MCR 19 inch, zwart interieur, geen trekhaak
Besteldatum: 27 juni 2023
Tesla SMS: 28 juni 2023, voltooi de administratie online en betaling, uw Tesla zal spoedig worden afgeleverd. Contact ons wanneer dit u niet uitkomt.
Tesla account: leverdatum tussen 30 juni en 15 juli
SMS binnen: 25-7-2023
Feitelijke ophaaldatum 28-7-2023
Al met al 4 weken. Wat niet heeft geholpen was mijn verzoek om de model Y elders op te halen. Vrijdag maar zien hoe de MCR erbij staat na een ritje op de oplegger van Caens naar Parijs, Valenton nabij Disneyland Parijs.
Zwart met trekhaak
Besteld op 10 juli!
Verwachte levering eind augustus / eind septemberturkeyhakan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Maar ik denk dat je even contact moet opnemen met je Tesla Advisor of LM. En dan hoor ik graag of ik gelijk heb.
Ik hoop het voor je...lvl2011 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:18:
[...]
Verwachte levering eind augustus / eind september
super_dirk in "Het grote Tesla Levering topic"
De referral korting zou zichtbaar moeten zijn als op je mijn tesla inlogt en op betalingen klikt (plusje klikken bij details weergeven).xdc schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 13:03:
11/7 besteld (voorraad model model 3 wit) vandaag sms ontvangen leveringsdatum 2-8
eindfactuur nog niet opgemaakt , heb geen referal -500 op de voorlopige afrekening , moet ik mij daar zorgen over maken?? heb al contact gezocht met tesla nederland , maar geen respons
Nu wil ik liever niet teveel betalen om later terug te laten storten...
Weet iemand dat zo?
[ Voor 12% gewijzigd door 038Robijno op 25-07-2023 15:33 ]
Niet verwacht, en erg netjes.
Mn 150 gratis laad kilometers nog niet ontvangen (wel mail gehad). Maar misschien zijn die dan nu wel vervallen...
Je kunt het proberen. Anders kun je ook informeren bij Tesla zelf. Wanneer je een link hebt gekregen om een account aan te maken, dan kunnen zij het ook zien. Zelf heb ik mijn auto via een andere leasemaatschappij (en zakelijke lease); Tesla kon mij zo het RN nummer geven toen ik hen belde.038Robijno schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:33:
Weet iemand of je ook een RN nummer kan krijgen van Justlease? Gaat om private lease..
Weet iemand dat zo?
De 150 gratis kilometers waren bij mij eerst wel zichtbaar, maar later (na een update) niet meer. Hierover gebeld, Tesla kon wel zien dat er aan mijn account nog die 150 laadkilometers waren gekoppeld.Unknown schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:43:
Begin juni bestel en 10 juli de M3 RWD opgehaald. Ergens in juli kwam de actie van 500 euro korting. Maar ik had al besteld en geleverd gekregen. Vandaag zag ik dat er toch gewoon 500,- was bijgeschreven op mn credit card.
Niet verwacht, en erg netjes.
Mn 150 gratis laad kilometers nog niet ontvangen (wel mail gehad). Maar misschien zijn die dan nu wel vervallen...
Zaterdag heb ik voor het eerst de supercharger gebruikt (meer dan 150 laadkilometers) maar op dit moment kan ik daar nog niets van zien in de app.
Kon "upgraden - cq bijbetalen" voor quicksilver of andere kleur kiezen. Ben voor de blauwe gegaan.. nu wachten op update levering. Midgrey was geen optie meer.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 15:20:
[...]
Ik hoop het voor je...
super_dirk in "Het grote Tesla Levering topic"
En zojuist een sms met kenteken gehad en een afhaalbevestiging voor as vrijdag! Als modellen daadwerkelijk op voorraad zijn gaat het dus wel snel 😂EvolutionX schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:37:
Was het wachten beu, de verwachting is nu 2 aug in Tilburg en daarna een afspraak. Was een uurtje geleden een voorraad model online dat ook daadwerkelijk op voorraad was in Tilburg, heb dus nog maar een bestelling gedaan en deze staat zal zo goed als klaar hoorde ik aan de telefoon.
EvolutionX schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:37:
Was het wachten beu, de verwachting is nu 2 aug in Tilburg en daarna een afspraak. Was een uurtje geleden een voorraad model online dat ook daadwerkelijk op voorraad was in Tilburg, heb dus nog maar een bestelling gedaan en deze staat zal zo goed als klaar hoorde ik aan de telefoon.
Huh wat, heb je er nu 2 besteld dan? Ga je die eerste dan annuleren? Waarom geven ze die nu op voorraad is dan niet aan jou of iemand anders die hem al eerder besteld heeft? Snap er echt niks van.EvolutionX schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:18:
[...]
En zojuist een sms met kenteken gehad en een afhaalbevestiging voor as vrijdag! Als modellen daadwerkelijk op voorraad zijn gaat het dus wel snel 😂
Die andere hebben ze geannuleerd idd, krijg de aanbetaling daarvan wel terug. Dit voorraad model was nog niet verkocht blijkbaar, mijn vorige bestelling is neem ik aan weer beschikbaar nu.Greatsword schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:30:
[...]
[...]
Huh wat, heb je er nu 2 besteld dan? Ga je die eerste dan annuleren? Waarom geven ze die nu op voorraad is dan aan jou of iemand anders die hem al eerder besteld heeft? Snap er echt niks van.
Je referral korting ben je wel kwijt dan of is die 500,- er ook nog af gegaan? Heb je dan gewoon naar Til store gebeld?EvolutionX schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:36:
[...]
Die andere hebben ze geannuleerd idd, krijg de aanbetaling daarvan wel terug. Dit voorraad model was nog niet verkocht blijkbaar, mijn vorige bestelling is neem ik aan weer beschikbaar nu.
Ik snap het ook niet goed. Mijn bestelling schuift ook op en toen ik Tesla belde wouden ze meekijken als er een gelijke configuratie voorradig was in België. Dan kon ik deze week nog rijden.Greatsword schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:30:
[...]
[...]
Huh wat, heb je er nu 2 besteld dan? Ga je die eerste dan annuleren? Waarom geven ze die nu op voorraad is dan niet aan jou of iemand anders die hem al eerder besteld heeft? Snap er echt niks van.
Ik kon een witte met trekhaak krijgen of grijze met wit interieur, maar beide was het een 1000euro opleg van mijn kant, dus heb gepast. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat er niemand toevallig die config besteld heeft die nu aan het wachten is.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Referral gewoon opnieuw toegepast, was geen probleem. Gewoon naar Tilburg bellen is nu overigens niet te doen, gisteren en vandaag opgegeven na een uur in de wacht. Mailen naar deliverynl of je toegewezen contactpersoon bellen gaat beter.Greatsword schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:37:
[...]
Je referral korting ben je wel kwijt dan of is die 500,- er ook nog af gegaan? Heb je dan gewoon naar Til store gebeld?
Maar mijn vorige bestelling was al met al een ronmeltje, veel informatie per telefoon gehad de afgelopen week die achteraf gewoon niet juist was.
Klopt dat wel? Lijkt mij wel wat lang duren
[ Voor 3% gewijzigd door 038Robijno op 25-07-2023 18:23 ]
Het hele stocksysteem zit niet logisch in elkaar. Mensen wachten op hun bestelling terwijl er een identieke stockauto beschikbaar is. En dan moet je fratsen uithalen zoals hierboven en een dubbele bestelling doen en de ene annuleren zodat je hem sneller hebt. Ik ken geen enkele grote fabrikant die zo te werk gaat met bestellingen.Broodro0ster schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 17:37:
[...]
Ik snap het ook niet goed. Mijn bestelling schuift ook op en toen ik Tesla belde wouden ze meekijken als er een gelijke configuratie voorradig was in België. Dan kon ik deze week nog rijden.
Ik kon een witte met trekhaak krijgen of grijze met wit interieur, maar beide was het een 1000euro opleg van mijn kant, dus heb gepast. Maar je gaat mij niet wijsmaken dat er niemand toevallig die config besteld heeft die nu aan het wachten is.
Zo zag ik twee weken na mijn bestelling dezelfde MCR LR model Y in Parijs. Denk dat scheelt wachten tot de oplegger vol staat in Caens. Dus ik mailen: kan ik die niet toegewezen krijgen? Nee dat kon niet: specs waren hetzelfde. Uiteindelijk nog twee weken gewacht maar het voelt toch vreemd. Een voorraadmodel bestellen en er dan eentje zien in je ophaalvestiging naar keuze en die niet toegewezen krijgen.Pufster schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:52:
[...]
Het hele stocksysteem zit niet logisch in elkaar. Mensen wachten op hun bestelling terwijl er een identieke stockauto beschikbaar is. En dan moet je fratsen uithalen zoals hierboven en een dubbele bestelling doen en de ene annuleren zodat je hem sneller hebt. Ik ken geen enkele grote fabrikant die zo te werk gaat met bestellingen.
Maargoed 4 weken later en ik kan hem deze week wel ophalen. Voor een nieuw exemplaar en de tekorten qua chips wacht je bij andere merken langer dan dat. Het vervelende vond ik de radiostilte. Nul followup. Ik doe mijn grootste uitgave en ik kon dus 3 weken wachten tot ik de ophaalsms ontving. Daar valt toch ook een beter systeem voor te verzinnen. Voor mij part met wekelijks sms. Status: in afwachting van transport. Status: in transport. Status: in afwachting van showroom ready maken. Status: ophaal ready. Zit je in elk geval minder te gissen bij toegewezen vin hoe het ervoor staat.
En dan kon ik nog wat zien in de app want prive aankoop. Als leaser heb je zelfs de vin info niet in de app tenzij je het zelf gaat navragen.
Standaard teller .... zelfs toen de leverdatum van mijn auto bekend was veranderde dat niet038Robijno schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:10:
Ik heb gisteren een Tesla Model 3 performance besteld bij Justlease (prive).. hier staat 16 weken levertijd.
Klopt dat wel? Lijkt mij wel wat lang duren
Ik kreeg bij justlease de RN via een Tesla mail om mij te bedanken en een account aan te maken, daar zou ik op wachten.
[ Voor 14% gewijzigd door geraroz op 25-07-2023 20:59 ]
Okee top.. dus kan ook maar 4 of 5 weken zijn als ik het goed begrijp?geraroz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:59:
[...]
Standaard teller .... zelfs toen de leverdatum van mijn auto bekend was veranderde dat niet
Ik kreeg bij justlease de RN via een Tesla mail om mij te bedanken en een account aan te maken, daar zou ik op wachten.
Heb jij jouw Tesla inmiddels kunnen ophalen en zo ja, hoe lang en zag het traject eruit?geraroz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 20:59:
[...]
Standaard teller .... zelfs toen de leverdatum van mijn auto bekend was veranderde dat niet
(m3 rwd zwart/zwart) heb ik getekend bij justlease op 18-04 en op 22-06 mijn auto opgehaald bij Tesla.ClubberLang schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:41:
[...]
Heb jij jouw Tesla inmiddels kunnen ophalen en zo ja, hoe lang en zag het traject eruit?
De eerste 2 weken doen ze niets ivm herroepingsrecht, daarna bestellen ze de auto hij Tesla. Daar krijg je dan van Tesla een mail van met een RN nummer (en de vraag om een account te maken als je deze niet hebt). Daarna is het een tijd stil tot je de SMS krijgt en dan haal je de auto op bij Tesla in Tilburg. In de tussentijd kan je als (private) lease rijder in de app of website niks zien, maar ze kunnen je wel meer vertellen via het delivery emailadres.038Robijno schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:35:
[...]
Okee top.. dus kan ook maar 4 of 5 weken zijn als ik het goed begrijp?
Ik had eerst in Januari de Smart #1 Brabus besteld.. maar er is nog steeds geen duidelijkheid over een Nederlandse release (3x uitgesteld, zou eerst eind Mei kunnen rijden).geraroz schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 21:49:
[...]
De eerste 2 weken doen ze niets ivm herroepingsrecht, daarna bestellen ze de auto hij Tesla. Daar krijg je dan van Tesla een mail van met een RN nummer (en de vraag om een account te maken als je deze niet hebt). Daarna is het een tijd stil tot je de SMS krijgt en dan haal je de auto op bij Tesla in Tilburg. In de tussentijd kan je als (private) lease rijder in de app of website niks zien, maar ze kunnen je wel meer vertellen via het delivery emailadres.
Dus heb getekend zodat ik geen herroepingsrecht meer heb.
Dus zou snel kunnen gaan nu.
Gelukkig mag je bij de concurrent soms wel 2 jaar wachten op je auto.Pufster schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 19:52:
[...]
Het hele stocksysteem zit niet logisch in elkaar. Mensen wachten op hun bestelling terwijl er een identieke stockauto beschikbaar is. En dan moet je fratsen uithalen zoals hierboven en een dubbele bestelling doen en de ene annuleren zodat je hem sneller hebt. Ik ken geen enkele grote fabrikant die zo te werk gaat met bestellingen.
Wat ook niet altijd klopt. Ik had de nieuwe iX1 op iets meer dan 2 maandenOmslachtig012 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:14:
[...]
Gelukkig mag je bij de concurrent soms wel 2 jaar wachten op je auto.
Wanneer heb je dit doorgekregen? Die boot zou normaliter (= nu vertraagd naar 31 juli) 28 juli aankomen in Barcelona. Maar ik denk niet dat ze vanuit Barcelona naar NL vervoerd gaan worden. Vooral niet, omdat die boot na Barcelona waarschijnlijk nog naar Southampton gaat varen.Pufster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:08:
De volgende boot die toekomt is de Grande Mirafiori op 31 augustus in Barcelona. Gezien ik doorkreeg van Tesla dat 2 augustus auto zou moeten toekomen in Tilburg leek deze boot wel een kandidaat, maar 2 dagen via truck naar Nederland lijkt me wel te vlot vanuit Barcelona. Denk dat de auto’s hier al zijn of per container toekomen op een ander schip.
Denk eerder een container, even bellen en vragen?
[ Voor 47% gewijzigd door EvolutionX op 26-07-2023 12:27 ]
Vanochtend geprobeerd maar niet gelukt, model wit RWD konden ze niet eerder leveren dan degene die nu al aan mijn account is gekoppeld. Wordt dus volgende week ergensEvolutionX schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:21:
Er staat er weer eentje (witte m3 rwd) klaar voor levering, als je lang moet wachten kun je vragen of ze hem omzetten:
Knip
[ Voor 18% gewijzigd door Notna op 26-07-2023 12:28 . Reden: Referral weg ]
Je kunt achterhalen wanneer die ongeveer is gemaakt, that's it :-) Als eigenaar heb je ook niet veel aan een VIN, is gewoon het chassisnummer van je auto. https://tesla-info.com/vin-decoder.phpScott10 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:32:
Ik heb al enige tijd een RN-nummer, en 2 weken geleden is er een VIN gekoppeld aan mijn account. Na wat mailcontact met DeliveryNL heb ik vandaag het VIN-nummer gekregen. Kan ik hier überhaupt iets mee als de Tesla door LM is besteld? Ik heb 2 weken geleden gehoord dat de aflevering gepland staat tussen 1 en 10 augustus, maar nog geen sms ontvangen. Er staat trouwens een restrictie op tot 1 augustus.
Een LR RWD kun je alleen zakelijk leasen. Als particulier kun je alleen een voorraad model kopen inderdaad.EvolutionX schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:21:
Valt me trouwens nu pas op dat je de rwd long range alleen als voorraadmodel online kunt aanschaffen 😊 Kan me best voorstellen dat je je vergist en bij long range automatisch aan de duurdere awd denkt…
Op de site stond juli/augustus als leverdatumDeze auto verwachten wij eind augustus binnen te krijgen, dus een specifieke leverdatum kunnen we niet geven. Je kunt in ieder geval uitgaan van begin september.
We weten natuurlijk niet of de modellen die in september geleverd gaan worden M3 Highland zijn... dus kan wellicht ook goed voor je uitpakken :-)DonnieDoezoe schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:36:
Begin juli besteld en dit krijg ik terug van deliveryNL
[...]
Op de site stond juli/augustus als leverdatum
Wat heb je besteld en in welke uitvoering?DonnieDoezoe schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:36:
Begin juli besteld en dit krijg ik terug van deliveryNL
[...]
Op de site stond juli/augustus als leverdatum
Hier MY RWD Wit / Zwart interieur en trekhaak
[ Voor 8% gewijzigd door Wdrawing op 26-07-2023 14:03 ]
Maandag een medewerker uit Brugge aan de lijn gehad en gevraagd als die daar kon opgehaald worden. Hij ging het regelen, maar ik krijg enkel Tesla Antwerpen als leveringslocatie te zien in app en Tesla is terug onbereikbaar. Wat een ramp gedoe om een medewerker te kunnen spreken...
Iemand aan de lijn krijgen is een ramp en logistiek ook… na 2 weken uitstel stond transport van Sint Niklaas naar Hasselt nu vast…. Vandaag eindelijk iemand aan de lijn gekregen… oei staat nog altijd in Sint Niklaas. Opvolging blijkbaar 0. Nu iemand van Zaventem aan de lijn gehad die ging kijken om te regelen om hem te kunnen afhalen. Desnoods naar hun vestiging. Wagen staat al minstens een maand in Sint Niklaas en al meer dan 2 weken op nummerplaat. Service qua aflevering in Hasselt is minder dan 0, Sales mensen daar doen nog hun best maar de verantwoordelijke voor aflevering daar is echt beneden 0 en geen enkele opvolging.Broodro0ster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:10:
Zonet ook de SMS gehad om de afhaling van mijn "stockwagen" te doen tussen 2 en 4 augustus.
Maandag een medewerker uit Brugge aan de lijn gehad en gevraagd als die daar kon opgehaald worden. Hij ging het regelen, maar ik krijg enkel Tesla Antwerpen als leveringslocatie te zien in app en Tesla is terug onbereikbaar. Wat een ramp gedoe om een medewerker te kunnen spreken...
Mijn advies: ga je wagen ophalen waar die ook staat. Grote kans dat je op de dag van levering ter plekke er spontaan achter komt dat je auto nog niet op transport is gezet. Je zal niet de eerste zijnBroodro0ster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:10:
Zonet ook de SMS gehad om de afhaling van mijn "stockwagen" te doen tussen 2 en 4 augustus.
Hopelijk pakt dat voor mij ook goed uitturkeyhakan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:52:
[...]
We weten natuurlijk niet of de modellen die in september geleverd gaan worden M3 Highland zijn... dus kan wellicht ook goed voor je uitpakken :-)
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Vandaag melding gekregen van LM met mijn nummerplaat en dat afleverlocatie Tesla Brugge is terwijl tot nu toe altijd Gent bij de LM bekend stond. Ik vermoed dat mijn telefoon van maandag naar Tesla Brugge er voor gezorgd heeft dat auto daar zal toekomen ondanks ik dit niet heb gevraagd. Maakt voor mij op zich niet meer uit maar ik zal wel nog eens navragen of dit wel klopt. Sta je anders op de verkeerde plek…Broodro0ster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:10:
Wel nog geen sms gekregen.
Ook jij zal niet de eerste zijn dat je kentekenplaten naar een andere vestiging zijn verstuurd dan waar je auto staat.Pufster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:09:
[...]
Vandaag melding gekregen van LM met mijn nummerplaat en dat afleverlocatie Tesla Brugge is terwijl tot nu toe altijd Gent bij de LM bekend stond. Ik vermoed dat mijn telefoon van maandag naar Tesla Brugge er voor gezorgd heeft dat auto daar zal toekomen ondanks ik dit niet heb gevraagd. Maakt voor mij op zich niet meer uit maar ik zal wel nog eens navragen of dit wel klopt. Sta je anders op de verkeerde plek…
Net Zaventem nog aan de lijn (Hasselt steeds onbereikbaar), ze konden de wagen tracken en zat momenteel op de E17 dus eindelijk op transport…Pufster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:09:
[...]
Vandaag melding gekregen van LM met mijn nummerplaat en dat afleverlocatie Tesla Brugge is terwijl tot nu toe altijd Gent bij de LM bekend stond. Ik vermoed dat mijn telefoon van maandag naar Tesla Brugge er voor gezorgd heeft dat auto daar zal toekomen ondanks ik dit niet heb gevraagd. Maakt voor mij op zich niet meer uit maar ik zal wel nog eens navragen of dit wel klopt. Sta je anders op de verkeerde plek…
Ik bel naar Zaventem, nemen op en leggen direct terug neer. Kan het bijna niet gelovenKPM2C schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:10:
[...]
Net Zaventem nog aan de lijn (Hasselt steeds onbereikbaar), ze konden de wagen tracken en zat momenteel op de E17 dus eindelijk op transport…
Inmiddels Tesla Brugge aan de lijn gehad en ze kunnen ze het niet meer wijzigen. Geen drama, alleen iets minder handig om zo'n verre rit te doen met een peuter achterin nu het kinderdagverblijf gesloten is door vakantie. Vanavond eens horen als er geen grootouders beschikbaar zijn om op te passenPufster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:09:
[...]
Hier ook net Brugge aan de lijn gehad. Auto zou daar toekomen 1 augustus. Dus ergens volgende week ook afleveringBroodro0ster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:30:
[...]
Inmiddels Tesla Brugge aan de lijn gehad en ze kunnen ze het niet meer wijzigen. Geen drama, alleen iets minder handig om zo'n verre rit te doen met een peuter achterin nu het kinderdagverblijf gesloten is door vakantie. Vanavond eens horen als er geen grootouders beschikbaar zijn om op te passen
Btw ik weet niet of je een aanloop of Lease wagen moet achterlaten maar Tesla heeft aangegeven geen wagens te parkeren dus naast de peuter mogelijks ook nog een 2de chauffeur meenemenBroodro0ster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:30:
[...]
Inmiddels Tesla Brugge aan de lijn gehad en ze kunnen ze het niet meer wijzigen. Geen drama, alleen iets minder handig om zo'n verre rit te doen met een peuter achterin nu het kinderdagverblijf gesloten is door vakantie. Vanavond eens horen als er geen grootouders beschikbaar zijn om op te passen
Hier net gebeld. Wagen aangekomen dus kan zaterdag afhalen. MY AWD wit/wit met 20” en trekhaakPufster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:38:
[...]
Hier ook net Brugge aan de lijn gehad. Auto zou daar toekomen 1 augustus. Dus ergens volgende week ook aflevering
Eindelijk../
:fill(white):strip_exif()/f/image/M77Uy1OZ1l4s2LAygNwVzofp.png?f=user_large)
mm..verkeerde topic, ik zet hem ook even in het andere...
[ Voor 10% gewijzigd door datadevil op 26-07-2023 15:48 ]
We maken er een gezinsuitstap van. Mijn vriendin brengt me naar de Tesla garage zodat we geen auto moeten achterlaten. Maar sowieso zit ik eigenlijk al aanstaande maandag zonder wagen.KPM2C schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:45:
[...]
Btw ik weet niet of je een aanloop of Lease wagen moet achterlaten maar Tesla heeft aangegeven geen wagens te parkeren dus naast de peuter mogelijks ook nog een 2de chauffeur meenemen
Tesla MY RWD Zwart en 20"Wdrawing schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:55:
[...]
Wat heb je besteld en in welke uitvoering?
Hier MY RWD Wit / Zwart interieur en trekhaak
Het boeit ze echt niks denk ik. En anders doe je het buiten op de parkeerplaats naast de hal.EvolutionX schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:09:
Iemand ervaring met het meteen wisselen van wieldoppen met aftermarket Aliexpress wieldoppen in het aflevercentrum? Mijn Arachnid wieldoppen zijn mooi op tijd binnen iig, lijkt me niet dat ze het heel erg waarderen als je daar meteen die wieldoppen wisselt, maar toch kriebelt het al
[Afbeelding]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
welke zijn dit op alixpress heb je een link voor mij ?? 99 euro plus 56 euro shipping ?EvolutionX schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:09:
Iemand ervaring met het meteen wisselen van wieldoppen met aftermarket Aliexpress wieldoppen in het aflevercentrum? Mijn Arachnid wieldoppen zijn mooi op tijd binnen iig, lijkt me niet dat ze het heel erg waarderen als je daar meteen die wieldoppen wisselt, maar toch kriebelt het al
[Afbeelding]
zijn deze net zo goed als de meegeleverde aero wieldoppen?
wat moet je voor inspectie doen dan? heb je een lijstje voor ons waar we op moeten letten bij afhalen??Pufster schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:54:
Ik heb ook andere doppen besteld. Gezien ik al 30 min uitreik om de hele inspectie te doen doe ik wel de wieldoppen thuis rustig.
[ Voor 21% gewijzigd door xdc op 26-07-2023 18:22 ]
slimmehotspot.nl
Linkje heb ik niet maar was 125 euro incl. versnelde shipping kwijt (seller TSL Model3 Y Store Store, maar prijzen en shipping mogelijkheden verschillen per dag...).xdc schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:21:
[...]
welke zijn dit op alixpress heb je een link voor mij ?? 99 euro plus 56 euro shipping ?
zijn deze net zo goed als de meegeleverde aero wieldoppen?
[...]
wat moet je voor inspectie doen dan? heb je een lijstje voor ons waar we op moeten letten bij afhalen??
De reviews die ik las is dat de uberturbines een marginaal hoger verbruik hebben en de arachnid's zelfs een iets lager verbruik hebben dan de standaard wieldoppen. Maar al met al verwaarloosbaar.
[ Voor 3% gewijzigd door EvolutionX op 26-07-2023 18:45 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.