• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-11 16:22
Mijn voorraad model wat maandag besteld is, is ook nog onderweg waarbij de datum verschoven is.
Los van de levertijd (en topicwarning) had ik wel iets hogere verwachtingen van het kunnen traceren van de auto vanuit Tesla zelf.

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-11 23:37
Hier ook! 1 Augustus ophalen! :9~

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
monica66 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Wij hadden voor onze Tesla een Kia Niro EV besteld. Bij Kia krijg je sowieso geen updates, alleen als je erom vraagt. En duurt het dik een jaar voordat je je nieuwe auto hebt, terwijl er een levertijd van 4 maanden met je is afgesproken.

Tesla is in staat om snel te leveren. Dat het een keer wat langer kan duren is natuurlijk heel vervelend. Maar alsnog stúkken beter dan bij de concurrentie.
Het gaat niet om de levertijd op zich, maar om de "beloftes" die tesla doet. En in jouw verhaal maakt KIA zich dat ook schuldig aan (levertijd afspreken die nooit gehaald wordt).

En ik weet dat het allemaal verwachte data zijn, maar je ziet gewoon dat mensen er over vallen. Niet alleen hier, in elk tesla forum.
Ook weet ik dat het een first world problem is, maar het mag wel degelijk gezegd worden en het kan ook veel beter, maar dat is het geld waarschijnlijk niet waard.

Is het erg? Nee, wel irritant.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:23
empeetrois schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:41:
[...]

Hier ook! 1 Augustus ophalen! :9~
Wat heb jij besteld? ;-) Gefeliciteerd!

• KPM2C
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-09-2023
Vandaag slechte ervaring gehad met Tesla - begin vorige week contact met Tesla Hasselt - wagen gekoppeld met mijn bestelling via LM.

Wagen stond reeds in Sint-Niklaas bij depot - enkel nog transport naar Hasselt, plannen afspraak in begin volgende week, meerdere keren contact en alles wordt geregeld. Ik zorg nog dat ook de LM alles nog het nodige doet om de platen tijdig bij Tesla Hasselt te krijgen. Verliep niet vlot met LM maar uiteindelijk alles geregeld - was ook nodig want vertrekken 2de helft volgende week op vakantie.

Bel nog een laatste keer om het nieuws mee te geven aan Tesla dat ondanks de DIV problemen van deze week de nummerplaten tijdig arriveren..... "oei, het transport vanuit Sint-Niklaas is nog niet geregeld".....

Ik begrijp dit dit kan gebeuren als je nog niet echt contact hebt gehad, maar als je meerdere malen deze week alles afstemt met hen en het nodige nog regelt heb ik hier geen begrip voor. Conclusie: nog op zoek naar een huurauto om op vakantie te vertrekken met een Tesla MY die rustig staat te wachten in Sint-Niklaas sinds enkele weken....

Reden: "onze parking staat vol en we kunnen dus geen volledige vrachtwagen ontvangen vanuit Sint-Niklaas".... sta je dan

• turkeyhakan
KPM2C schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:26:
Vandaag slechte ervaring gehad met Tesla - begin vorige week contact met Tesla Hasselt - wagen gekoppeld met mijn bestelling via LM.

Wagen stond reeds in Sint-Niklaas bij depot - enkel nog transport naar Hasselt, plannen afspraak in begin volgende week, meerdere keren contact en alles wordt geregeld. Ik zorg nog dat ook de LM alles nog het nodige doet om de platen tijdig bij Tesla Hasselt te krijgen. Verliep niet vlot met LM maar uiteindelijk alles geregeld - was ook nodig want vertrekken 2de helft volgende week op vakantie.

Bel nog een laatste keer om het nieuws mee te geven aan Tesla dat ondanks de DIV problemen van deze week de nummerplaten tijdig arriveren..... "oei, het transport vanuit Sint-Niklaas is nog niet geregeld".....

Ik begrijp dit dit kan gebeuren als je nog niet echt contact hebt gehad, maar als je meerdere malen deze week alles afstemt met hen en het nodige nog regelt heb ik hier geen begrip voor. Conclusie: nog op zoek naar een huurauto om op vakantie te vertrekken met een Tesla MY die rustig staat te wachten in Sint-Niklaas sinds enkele weken....

Reden: "onze parking staat vol en we kunnen dus geen volledige vrachtwagen ontvangen vanuit Sint-Niklaas".... sta je dan
Welkom in Hasselt ;-)

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-11 23:37
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:33:
[...]

Wat heb jij besteld? ;-) Gefeliciteerd!
Een Model 3 LR RWD met trekhaak in het blauw. Verschil met de AWD was eigenlijk nu nog 'maar' 3500,-. Maar het ging me eigenlijk om de grotere range.

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-11 18:37
Vandaag bericht van delivery: Er is inmiddels een auto gekoppeld aan uw order welke wij eind Juli verwachten te kunnen leveren. Dat is dus aanzienlijk eerder dan halverwege september 👍🏻

• Barse87
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:39
Ik heb op 10-7 een witte Model 3 RWD besteld. Levering stond eerst op 10 tot 17 juli maar inmiddels verschoven naar 21 juli. Dus ongeduldig als ik ben heb ik vandaag met Delivery gemaild of er al wat meer informatie is en dit was zijn reactie:

“Hartelijk dank voor uw bericht. Uw auto is momenteel onderweg naar onze fabriek in Tilburg. Zodra hij bij de haven vrijgegeven wordt, hebben wij een exacte leverdatum inzichtelijk en zult u hiervan per SMS update op de hoogte gebracht worden. Wij zijn hierin dus afhankelijk van derde partijen, waardoor de leverdatum altijd iets opgeschoven kan worden. Wij verwachten momenteel uw auto in ieder geval deze maand te kunnen leveren.

Hopelijk hebben we spoedig meer nieuws!

Met vriendelijke groet, Kind regards,”

Kan ik hieruit opmaken dat mijn auto al aangekomen is op de haven en nog richting Tilburg moet of bedoeld hij te zeggen dat ie nog ergens op een boot staat?

Ps er is geen VIN met mij gecommuniceerd maar ik heb wel een VIN nummer gevonden op mijn aanbetalingsfactuur maar op Hoegh Trident krijg ik geen match…

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

• turkeyhakan
Barse87 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:32:
Kan ik hieruit opmaken dat mijn auto al aangekomen is op de haven en nog richting Tilburg moet
Dat denk ik wel ja!

• hb1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
Ik kreeg vanmiddag de bekende sms met leverdatum 28-07. Over twee weken op vrijdag dus.
9 juni besteld bij leasemaatschappij
22 juni mail van tesla met rn nummer dus ik gok toen betaling door LM
En vandaag dus sms voor 28-07

Wit/ zwart rwd m3

• SneyersGreg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 22:24
Vandaag mijn Model 3 RWD Wit/Zwart mogen afhalen in Hasselt. (besteld op 08/06/2023 bij Alphabet Belgie)

Afspraak was om 11u30, ons kantoor is +- 200m er vandaan , dus oude auto netjes proper gewassen achtergelaten bij ons op de Parking en te voet naar Tesla.

Was er om 11u25 en klokslag 11u30 riepen ze mijn naam af.
Omdat het via de LM was, moest ik nog op een website even wat info invullen en bevestigen dat ik hem in ontvangst genomen had.
Daarna kreeg ik ik het boekje met de 2 kaarten in en mocht ik mijn auto gaan zoeken (stond gewoon vooraan voor de showroom, dus dat was geen probleem) . Hij ging niet mee naar de auto, en als ik nog wat moest weten verwees hij mij naar een QR code op een blad waar wat "tutorials" op stonden.

Voor mij was dat nu helemaal geen issue , ben technisch genoeg en heb afgelopen maand elke Tesla filmpje op Youtube waarschijnlijk wel gezien :D. Onze Fleet Manager was ook meegeweest , omdat het de eerst Tesla in ons wagenpark was, en vroeg of ze met "minder technische mensen" wel meegaan voor uitleg naar de auto , maar dat was niet het geval. Alles kan je vinden via de QR code.

Om 11u38 liepen we buiten en was alles rond. Auto stond ondertussen ook al in mijn app
Spijtig genoeg wel maar 23% geladen , maar aan OffiCenter Hasselt (1KM van kantoor) staan E-Flux FastChargers die we mogen gebruiken met onze Shell Recharge Laadpas. Daar rustig iets gegeten en na een 40-50 minuten hadden we mooi 100% en kon de Fun beginnen.

Namiddag juist nog even naar de LM gebeld, omdat ik bepaalde opties niet in mijn app zag (premium connectivity, fast chargers ...) , waardoor ik er vanuit ging dat ik niet echt het "hoofdaccount" was van de wagen. LM bevestigde dit en vertelde mij dat ik op mail moet toestemming geven dat ze mijn info mogen doorgeven aan Tesla (GDPR blablabla), waarna ze zouden zorgen dat mijn account het hoofdaccount zou worden. (Tesla SC moeten we zelf betalen en via onkostennota's terugvorderen) maar wou vooral mijn SC in orde hebben voor als we begin augustus naar Spanje gaan.

Ik was enorm onder de indruk vooral van de witte kleur , is echt prachtig , en maandag komen de "Uberturbine" wieldoppen binnen, dan is hij helemaal af :)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
SneyersGreg schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:01:
Vandaag mijn Model 3 RWD Wit/Zwart mogen afhalen in Hasselt.

Om 11u38 liepen we buiten en was alles rond. Auto stond ondertussen ook al in mijn app
Spijtig genoeg wel maar 23% geladen ,
Sorry ik vind dat echt schandalig, 80% is toch wel het minimale wat ik zou verwachten, rekening houdend met wat battery drain e.d.

Voel me dan bijna verplicht om z.s.m. Op zoek te gaan naar de dichtstbijzijnde lader, terwijl je toch het gevoel wilt hebben om lekker relaxed weg te rijden.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Sorry ik vind dat echt schandalig, 80% is toch wel het minimale wat ik zou verwachten, rekening houdend met wat battery drain e.d.

Voel me dan bijna verplicht om z.s.m. Op zoek te gaan naar de dichtstbijzijnde lader, terwijl je toch het gevoel wilt hebben om lekker relaxed weg te rijden.
Is al langer het geval, daarom krijg je ook 150km gratis supercharger tegoed.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:07
[...]

Schandalig is wat overdreven. Zodra de autos van de boot afkomen begint direct het uitleveren aan klanten. Alle autos die worden afgehaald worden binnen aan een laadpaal gezet maar als jou auto toevallig pas net op een vrijkomende plek is gezet én jou afspraak zit daar kort op, tja dan is je auto nog niet helemaal geladen. Maar je hebt wél je auto retesnel mogen ontvangen.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ZeRoC00L schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Is al langer het geval, daarom krijg je ook 150km gratis supercharger tegoed.
150 km nog maar? Eerst was het toch de eerste dag gratis superchargen?

Signatures zijn voor boomers.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:27:
[...]

150 km nog maar? Eerst was het toch de eerste dag gratis superchargen?
Niet meer, blijkbaar. Ik moest gewoon betalen toen ik van 17 naar 99% oplaadde net na de levering, met aftrek van die 150km.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

[...]

Tesla communiceert hier ook over, omdat ze niet altijd de minimale 50% halen krijg je een tegoed. Het is gewoon erg lastig om zoveel auto's tegelijkertijd/achter elkaar te laden. En er zijn ook heel veel voorbeelden van kopers die met 90% (daar staan ze op ingesteld) weg konden rijden, incl. ikzelf. Heb overigens toen ik de auto ophaalde direct het schuifje naar 100% gezet, zodat het laden tijdens de inspectie gewoon door kon gaan. Blijf toch een Nederlander he ;)

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

[...]

Tja. Als je een aflevering met 90% opgeladen auto, doek erover, fles wijn, ophalen in de buurt en uitgebreide uitleg wilt dan moet je toch bij een ander merk zijn. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Taro schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Tesla communiceert hier ook over, omdat ze niet altijd de minimale 50% halen krijg je een tegoed. Het is gewoon erg lastig om zoveel auto's tegelijkertijd/achter elkaar te laden. En er zijn ook heel veel voorbeelden van kopers die met 90% (daar staan ze op ingesteld) weg konden rijden, incl. ikzelf. Heb overigens toen ik de auto ophaalde direct het schuifje naar 100% gezet, zodat het laden tijdens de inspectie gewoon door kon gaan. Blijf toch een Nederlander he ;)
Alleen bij particuliere koop denk ik dan? Ik heb verder nul info gehad als leaserijder. Alleen een sms dat ik hem op mag halen. Informatievoorziening blijft wat lastig bij leaserijders. Wel gek gezien het feit dat toch sowieso 50%+ lease is. :)

• ClubberLang
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-09-2023
Ook hier een Tesla Model Y RWD PW. Verder standaard zonder extra opties:

- Besteld 11 juli door LM
- 11 juli toegang tot Tesla account gekregen.

Vanuit de LM kreeg ik te horen dat de leverancier (Tesla dus) verwacht te leveren in week 42. Dat zou dan halverwege oktober pas zijn. Een lichte teleurstelling, maar ik houd hoop dat levering mogelijk al eerder plaats kan vinden.
ClubberLang schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:31:
Ook hier een Tesla Model Y RWD PW. Verder standaard zonder extra opties:

- Besteld 11 juli door LM
- 11 juli toegang tot Tesla account gekregen.

Vanuit de LM kreeg ik te horen dat de leverancier (Tesla dus) verwacht te leveren in week 42. Dat zou dan halverwege oktober pas zijn. Een lichte teleurstelling, maar ik houd hoop dat levering mogelijk al eerder plaats kan vinden.
Vraag me af of die datum echt van Tesla komt. Moet binnen een maand toch wel lukken. Tesla site geeft juli/augustus aan.

• iRinze
Inspired schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:08:
[...]

Vraag me af of die datum echt van Tesla komt. Moet binnen een maand toch wel lukken. Tesla site geeft juli/augustus aan.
Bij mij gaf de LM week 38 aan. Terwijl Tesla nu aangeeft dat er al een auto is gekoppeld en ze verwachten hem nog deze maand te kunnen leveren. Is vorige week besteld, een M3 LR RWD.
iRinze schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:17:
[...]

Bij mij gaf de LM week 38 aan. Terwijl Tesla nu aangeeft dat er al een auto is gekoppeld en ze verwachten hem nog deze maand te kunnen leveren. Is vorige week besteld, een M3 LR RWD.
Ja, en een Model 3 moet ook nog met de boot komen. De Y RWDs komen nu ook uit Berlijn.

• stefanbrekel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik lees nu al een tijdje mee en dacht zal me ook eens gaan mengen in de discussie :)
29 juni is mijn Tesla Model Y RWD Pearl White + 20 inch velgen besteld. Vanuit de leasemaatschappij is verwachting dat deze 30-9-2023 pas komt. Echter is de verwachting vanuit Tesla nog steeds Juli/Augustus, waarop de man van Tesla Delivery eerder verwachtte dat het augustus ging worden. Ik ben dus even benieuwd wanneer deze nu daadwerkelijk binnen gaat komen.

Wel een ander algemene vraag, ik wil graag het connectiviteits pakket afsluiten zodra ik de Tesla heb. Kan je dat gewoon via de app afnemen? of hoe gaat dat in zijn werking?
stefanbrekel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:24:
Ik lees nu al een tijdje mee en dacht zal me ook eens gaan mengen in de discussie :)
29 juni is mijn Tesla Model Y RWD Pearl White + 20 inch velgen besteld. Vanuit de leasemaatschappij is verwachting dat deze 30-9-2023 pas komt. Echter is de verwachting vanuit Tesla nog steeds Juli/Augustus, waarop de man van Tesla Delivery eerder verwachtte dat het augustus ging worden. Ik ben dus even benieuwd wanneer deze nu daadwerkelijk binnen gaat komen.

Wel een ander algemene vraag, ik wil graag het connectiviteits pakket afsluiten zodra ik de Tesla heb. Kan je dat gewoon via de app afnemen? of hoe gaat dat in zijn werking?
Dat kun je via de app regelen inderdaad. Zie; Inspired in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2" Je hebt overigens eerst een maand trial dus je hoeft het niet meteen op dag 1 te regelen.

Verder denk ik dat ze de levertijd redelijk pessimistisch inschatten. Ik weet even niet of Berlijn dicht gaat ivm vakanties maar voor eind augustus moet toch lukken lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 17-07-2023 08:42 ]

• turkeyhakan
Inspired schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:40:
[...]

Je hebt overigens eerst een maand trial dus je hoeft het niet meteen op dag 1 te regelen.
Volgens mij gaat die pas in na het afsluiten van het abonnement. Althans, dat was vorig jaar wel zo.
turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:51:
[...]

Volgens mij gaat die pas in na het afsluiten van het abonnement. Althans, dat was vorig jaar wel zo.
Oh? Dus als je nu tegenwoordig instapt bij het ophalen heb je niet meteen premium? Dat is wel wat jammer.

• turkeyhakan
Inspired schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Oh? Dus als je nu tegenwoordig instapt bij het ophalen heb je niet meteen premium? Dat is wel wat jammer.
Vorig jaar in september niet inderdaad. Na het ophalen van de auto destijds maar even gestopt bij een tankstation en via de app geabonneerd op Premium Connectivity. Pas daarna kreeg ik de bevestiging dat ik een maand gratis kreeg.

• SneyersGreg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 22:24
Inspired schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:00:
[...]

Ik heb mijn Tesla 14/07 afgehaald en heb gewoon premium connectivity tot 14/08.

Omdat ik zelf met mijn account geen premium connectivity kon aankopen in de app of in de auto zelf (waarschijnlijk door het "beperkt" account dat ik heb).
Maar dat zou de LM oplossen door mij als hoofdaccount te zetten.(wel nog in afwachting hierop , geen idee hoelang zoiets kan duren...)

• turkeyhakan
SneyersGreg schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:28:
[...]

Ik heb mijn Tesla 14/07 afgehaald en heb gewoon premium connectivity tot 14/08.

Omdat ik zelf met mijn account geen premium connectivity kon aankopen in de app of in de auto zelf (waarschijnlijk door het "beperkt" account dat ik heb).
Maar dat zou de LM oplossen door mij als hoofdaccount te zetten.(wel nog in afwachting hierop , geen idee hoelang zoiets kan duren...)
Goed om te weten! Ben benieuwd...

• stefanbrekel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-12-2024
turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:53:
[...]

Goed om te weten! Ben benieuwd...
Ik zal het laten weten hier in deze groep, zodra de auto geleverd is. Ik vrees wel dat ik tegen hetzelfde probleem aan ga lopen met de LM en het hebben van een "niet volledig account".

• turkeyhakan
stefanbrekel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:54:
[...]

Ik zal het laten weten hier in deze groep, zodra de auto geleverd is. Ik vrees wel dat ik tegen hetzelfde probleem aan ga lopen met de LM en het hebben van een "niet volledig account".
Die vraag heb ik hier gesteld: turkeyhakan in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2" en het kan dus blijkbaar wel.
[...]

Je hoeft geen hoofdaccount te hebben. Bijna elke leaserijder heeft tegenwoordig een beperkt account en daarmee kun je prima Premium Connectivity afsluiten. Doe ik ook. (LeasePlan NL)

Mocht je de optie niet hebben kun je met Tesla contact opnemen en die fixen dat dan vrij snel.

Bij mij ging het eerst wel mis omdat ik een hoofdaccount had, en daarna was er wat mis gegaan met overzetten naar beperkt account. Via onderstaande e-mail adres hebben ze het toen gefixed.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:48
[...]

Proefperiode van Premium Connectivity was bij ophalen al geactiveerd bij mij. Zie alleen nog niet hoe ik dat straks ga verlengen via de app. Maar dat komt vast goed.

Have you tried turning it off and on again?

• turkeyhakan
Inspired schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:14:
[...]

Je hoeft geen hoofdaccount te hebben. Bijna elke leaserijder heeft tegenwoordig een beperkt account en daarmee kun je prima Premium Connectivity afsluiten. Doe ik ook. (LeasePlan NL)

Mocht je de optie niet hebben kun je met Tesla contact opnemen en die fixen dat dan vrij snel.

Bij mij ging het eerst wel mis omdat ik een hoofdaccount had, en daarna was er wat mis gegaan met overzetten naar beperkt account. Via onderstaande e-mail adres hebben ze het toen gefixed.

***members only***
Dat mailadres is niet meer in gebruik / no longer monitored.
turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Dat mailadres is niet meer in gebruik / no longer monitored.
Ah, dan moet je het gewoon via de Tesla site doen. Maar goed, volgens mij gaat het gewoon goed tegenwoordig.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:31
Nog eens contact opgenomen met Tesla. Vorige week kreeg ik nog door dat model 3 rwd 18/7 toekomt. Vandaag zeggen ze begin augustus. Ik snap dat niet. Besteld eind juni en sinds dan zijn er meerdere stock modellen op de website met mijn configuratie die “klaar voor levering” of binnenkort staan.

• Barse87
Pufster schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:19:
Nog eens contact opgenomen met Tesla. Vorige week kreeg ik nog door dat model 3 rwd 18/7 toekomt. Vandaag zeggen ze begin augustus. Ik snap dat niet. Besteld eind juni en sinds dan zijn er meerdere stock modellen op de website met mijn configuratie die “klaar voor levering” of binnenkort staan.
Wat voor een uitvoering heb je precies?

Ik heb op 10-7 besteld, Model 3 RWD pearl white zonder opties. Mij hebben ze per mail gezegd dat ze deze maand nog gaan leveren…

De voorraadmodellen die op “klaar voor levering” staan komen helaas niet exact overeen met mijn configuratie.

Heb jij al wel een VIN ontvangen? Ik namelijk niet maar ik heb wel een VIN nummer gevonden op mijn aanbetalingsbewijs. Echter wanneer ik mijn VIN gebruik bij een shiptracker krijg ik geen match…

Bij de Tesla service center en berichten die ik online las kreeg ik het idee dat het “vandaag bestellen, deze week nog rijden” zou zijn, maar nu lijkt het eerder op meer dan een maand uit te komen. Ach ja ik heb er geen haast bij, maar het blijft gewoon lastig om te wachten op je nieuwe speeltje ☺️

• Pufster
Barse87 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:34:
[...]

Wat voor een uitvoering heb je precies?

Ik heb op 10-7 besteld, Model 3 RWD pearl white zonder opties. Mij hebben ze per mail gezegd dat ze deze maand nog gaan leveren…

De voorraadmodellen die op “klaar voor levering” staan komen helaas niet exact overeen met mijn configuratie.

Heb jij al wel een VIN ontvangen? Ik namelijk niet maar ik heb wel een VIN nummer gevonden op mijn aanbetalingsbewijs. Echter wanneer ik mijn VIN gebruik bij een shiptracker krijg ik geen match…

Bij de Tesla service center en berichten die ik online las kreeg ik het idee dat het “vandaag bestellen, deze week nog rijden” zou zijn, maar nu lijkt het eerder op meer dan een maand uit te komen. Ach ja ik heb er geen haast bij, maar het blijft gewoon lastig om te wachten op je nieuwe speeltje ☺️
Volledig standaard. Wit/zwart RWD. Is via lease. We kunnen niets anders dan wachten zeker. Nog geen VIN gekregen, enkel een RN nummer.

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:12
Inmiddels bij mijn privé-bestelling wel wat meer info. Ik had al vrij snel een VIN en kenteken. Sinds vandaag ook de eindfactuur in de Tesla-omgeving en per e-mail de bevestiging dat ze hem de 25e verwachten. Ophalen staat nu (nog niet definitief) gepland op donderdag 27 juli.

• Barse87
VeeGee schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:50:
Inmiddels bij mijn privé-bestelling wel wat meer info. Ik had al vrij snel een VIN en kenteken. Sinds vandaag ook de eindfactuur in de Tesla-omgeving en per e-mail de bevestiging dat ze hem de 25e verwachten. Ophalen staat nu (nog niet definitief) gepland op donderdag 27 juli.
Wanneer had je besteld?

Afgelopen dinsdag zo te zien. :)

Het grote Tesla Levering topic

• Barse87
Hmm ik zie het, wel vreemd dat het bij jou sneller gaat dan bij mij, terwijl ik een dag eerder heb besteld.
Wellicht een configuratie gekozen die “klaar voor levering” is.
Ik had er een met “binnenkort leverbaar”

• turkeyhakan
Barse87 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:08:
Hmm ik zie het, wel vreemd dat het bij jou sneller gaat dan bij mij, terwijl ik een dag eerder heb besteld.
Klaar voor levering = ook klaar voor levering = staat klaar in de hal.

• Greatsword
  • Niet online
Barse87 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:08:
Ik ook, standaard voorraad model besteld op 10/7 maar meer dan de bestelovereenkomst en aanbetaling factuur met VIN staat er niet in m’n account.

Datum wordt wel dagelijks opgeschoven, van 10-7 / 18-7 staat er nu inmiddels de 23ste.

Hoop dus ook volgende week, want ben erg ongeduldig;)

• EvolutionX
Greatsword schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:34:
[...]

Ik ook, standaard voorraad model besteld op 10/7 maar meer dan de bestelovereenkomst en aanbetaling factuur met VIN staat er niet in m’n account.

Datum wordt wel dagelijks opgeschoven, van 10-7 / 18-7 staat er nu inmiddels de 23ste.

Hoop dus ook volgende week, want ben erg ongeduldig;)
Bij mijn bestelling van een M3 rwd voorraad model die ik besteld heb vorige week maandag ook steeds opgeschoven, momenteel staat de levering op 16-27 juli (ipv 10-19 juli). Zal dus wel eind volgende week worden. Had eerlijk gezegd niet gelet op de status klaar voor levering of binnenkort leverbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door EvolutionX op 17-07-2023 15:34 ]

• Pufster
turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:32:
[...]

Klaar voor levering = ook klaar voor levering = staat klaar in de hal.
Dat zou je inderdaad denken, maar ook al voorbeelden gezien waar ze dan alsnog 2-3 weken moesten wachten op een “klaar voor levering” model.

• turkeyhakan
Pufster schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Dat zou je inderdaad denken, maar ook al voorbeelden gezien waar ze dan alsnog 2-3 weken moesten wachten op een “klaar voor levering” model.
Mee eens, maar dat is aan Tesla te wijten. Ik heb namelijk een M3P op het oog gehad die eerst op Klaar voor levering stond, daarna op Binnenkort leverbaar en nu weer op Klaar voor levering..

• Pufster
Ik merk ook op dat de website niet altijd duidelijk is. Bv een model 3 LR rwd staat er in de lijst tussen als “klaar voor levering”. Klik je er dan op om details te zien staat er “nieuwe auto - binnenkort”. Pak je een andere auto dan staat er wel 2 keer hetzelfde van klaar voor levering. Bij deze auto weet je dus niet wat het is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/coH0xbfVApaU1uFPoqTalY__kG8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10zq2gGyIVOUfBlyTrxziNBf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EU5n6LofAnBX8pkb0WqvjxP8cLE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HeMuDDTw4ajzgmmJZ5EJ0aNS.jpg?f=fotoalbum_tile

• VeeGee
Ik geloof overigens dat mijn auto wel 'Binnenkort leverbaar' was en niet 'Klaar voor levering'. Waarom het bij mij sneller gaat, durf ik niet te zeggen. Maar na contact met een adviseur had ik snel een VIN + kenteken. Service en contact met Tesla Groningen verloopt vooralsnog ook zeer prettig.

• Greatsword
  • Niet online
In het eerder gelinkte overzicht zie ik dat de eerst volgende Hoegh Trident pas op 31 Jul wordt verwacht.

Betekend dit dat er tot die tijd geen Tesla's hier in NL worden geleverd? Ik dacht begrepen te hebben dat die van mijn via een container of iets zou binnen komen, maar is dat dan niet via zo'n schip en dus niet te traceren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quon0CIHqxmrOq2tyf8ubM8yiUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zyNwgYGyQAga6AODMUZQd15i.png?f=fotoalbum_large

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:59
Greatsword schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:34:
In het eerder gelinkte overzicht zie ik dat de eerst volgende Hoegh Trident pas op 31 Jul wordt verwacht.

Betekend dit dat er tot die tijd geen Tesla's hier in NL worden geleverd? Ik dacht begrepen te hebben dat die van mijn via een container of iets zou binnen komen, maar is dat dan niet via zo'n schip en dus niet te traceren?

[Afbeelding]
Containerleveringen komen inderdaad niet via zo'n schip. In mijn geval was dat in mijn nadeel, mijn container is nog erg lang in de haven blijven staan terwijl auto's via zo'n carcarrier al wel snel geleverd werden.

• Pufster
Greatsword schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:34:

[Afbeelding]
Volgens de excel op pagina 1 zie ik 23 juli staan, ofwel kijk ik in de verkeerde kolom. Hoe dan ook zou kunnen kloppen want mijn auto zou nu begin augustus bij de dealer moeten staan…
We zijn er weer. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CNA1ZxzVKvqrOV-0ZmAKog_5uls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8NCA7rpkHilW1IYXQEc8jLTU.jpg?f=fotoalbum_large

Even een koffie erin en dan met de Y weg. Lekker rustig hier vandaag.

• xpsmaster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-05-2024
Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:25:
We zijn er weer. :)

[Afbeelding]

Even een koffie erin en dan met de Y weg. Lekker rustig hier vandaag.
Leuk, veel plezier! Ook even een foto van de Y zo? :)

Ik ben helaas nog steeds in afwachting sinds bestelling eind juni.. Tesla blijft juli/augustus aanhouden, zonder verder duidelijkheid te bieden.

• RsDSmileY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-03 06:19
xpsmaster schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:13:
[...]

Ik ben helaas nog steeds in afwachting sinds bestelling eind juni.. Tesla blijft juli/augustus aanhouden, zonder verder duidelijkheid te bieden.
Ik ben ook nog in afwachting van mijn bestelling van begin mei. Huidig leasecontract loopt a.s. maandag af. Tot op heden ook juli/augustus vanuit Leaseplan te horen gekregen. Verder wordt er weinig tot niets gecommuniceerd. :/

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:42
Vorige week dinsdag een Model 3 RWD uit voorraad besteld. Ik weet alleen niet meer als hij leverbaar was of binnenkort leverbaar.
Levering stond op 12/07 - 26/07. Inmiddels is het al een week opgeschoven en mijn huidige wagen ben ik eind deze maand kwijt. Even gebeld naar Tesla en die geven nu aan dat mogelijks nog langer zal duren en de kans klein is dat ik hem deze maand nog heb. Dat is niet zo fijn als je rekent op de datum die eerst weergegeven werd en waarbij ik toen wel nog wat marge had.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• VeeGee
Broodro0ster schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:40:
Vorige week dinsdag een Model 3 RWD uit voorraad besteld. Ik weet alleen niet meer als hij leverbaar was of binnenkort leverbaar.
Levering stond op 12/07 - 26/07. Inmiddels is het al een week opgeschoven en mijn huidige wagen ben ik eind deze maand kwijt. Even gebeld naar Tesla en die geven nu aan dat mogelijks nog langer zal duren en de kans klein is dat ik hem deze maand nog heb. Dat is niet zo fijn als je rekent op de datum die eerst weergegeven werd en waarbij ik toen wel nog wat marge had.
Bijzonder dat daar zo veel verschil in kan zitten. Ik heb de aflevering nu gepland op volgende week donderdag (onder voorbehoud van transport).

Heb je ondertussen al wel een kenteken en VIN?

• Broodro0ster
VeeGee schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:48:
[...]

Bijzonder dat daar zo veel verschil in kan zitten. Ik heb de aflevering nu gepland op volgende week donderdag (onder voorbehoud van transport).

Heb je ondertussen al wel een kenteken en VIN?
Ik heb de auto gekocht in België, daar moet je zelf het kenteken regelen nadat de verzekeringsmakkelaar het roze formulier ontvangen heeft. Daar wachten we nog op. Een VIN had ik al direct na de bestelling.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

[...]

Hierbij even een foto die ik ff snel geschoten heb bij het ophalen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEdkU8Lmc3g7MosqY6Te_0fYQNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MHl9llMcWKLcIsep6SQLN6Zo.jpg?f=fotoalbum_large

Nog even uitgebreid verslagje voor de geinteresseerden.

Vanmorgen dus 4 jaar na het ophalen van de Model 3 weer naar Tilburg. Ik kreeg het met LP niet voor elkaar dat ze daar de auto op zouden halen dus maar met de trein + bus. Ging verder prima, je kunt op 5 min lopen uitstappen dus op zich best te doen. Bij binnenkomst naam aan de medewerker achter de balie gegeven en auto stond helemaal klaar. Mocht naar "C6". Eerst ff rustig een koffie gedronken. Daarna naar de auto gelopen en ff een rondje gedaan. Kon niks geks vinden en alles was in orde. Hij hing niet meer aan de lader maar was al tot 90% opgeladen. Iemand van Tesla kwam er ff aangelopen en vroeg of alles in orde was. Was het wel, ik vroeg hem alleen even wanneer ik de Y in de app zou krijgen. Zou gebeuren als hij de auto uitschrijft bij hem dus heeft hij meteen ff gedaan. Kreeg alleen het ff niet zo snel voor elkaar om mijn Profiel uit de cloud in deze te krijgen. Maar goed, instellingen zijn ook zo gedaan. Maandje Premium Connectivity stond al meteen aan en granny/laadkabel en EHBO setje lag erin. (Oh, en luxe kentekenplaten. Net wat beter dan de normale versie die op de Model 3 in 2019 zat.) Toen ook de auto in de app en vol gas naar huis. :9~ Ik denk dat er nog twee of drie andere kopers waren om een auto op te halen. Hele hal wel vol met Ys en 3s. Wel prettig zo gedurende een rustigere periode. Al is het allemaal een geoliede machine daar. Dus ook een paar honderd afleveringen per dag is geen issue denk ik.

RsDSmileY schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Ik ben ook nog in afwachting van mijn bestelling van begin mei. Huidig leasecontract loopt a.s. maandag af. Tot op heden ook juli/augustus vanuit Leaseplan te horen gekregen. Verder wordt er weinig tot niets gecommuniceerd. :/
Er zal een restrictie opzitten tot 24/7 dan. Tot die tijd doet Tesla niks. Maandag (of een paar dagen eerder) zal Tesla pas daadwerkelijk gaan zoek.

[...]

Jij hebt geen aflopend contract? Waardoor er een restrictie op zit? Mijne is daadwerkelijk pas op 4/7 besteld en ik kon hem eigenlijk gisteren al ophalen. Hij stond overigens niet in NL, hij is vorige week pas naar NL gereden. Het kan dus snel gaan, maar is dus sowieso van belang dat er geen restrictie op gezet is door de LM. Eventueel kun je het RN nummer opvragen en even contact opnemen met Tesla. (Ook om te laten checken of er idd geen restrictie op zit.)

• Resusaap
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-10 19:35
Via Fleetagent staat nu 24/07 als verwachte leverdatum. Wanneer kan ik een sms verwachten? Is via LM Alphabet. Ik zie wel al een nummerplaat en een tecnhische keuring (trekhaak) op gisteren. Can’t wait! Maar ik wil de verlossing der sms hehe

• Greatsword
  • Niet online
Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:40:

Vanmorgen dus 4 jaar na het ophalen van de Model 3 weer naar Tilburg.

Hij hing niet meer aan de lader maar was al tot 90% opgeladen.
Kijk, dat klinkt al beter. Toevallig ook nog die 150km aan supercharge tegoed gehad?
Greatsword schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:49:
[...]

Kijk, dat klinkt al beter. Toevallig ook nog die 150km aan supercharge tegoed gehad?
Ja, tenminste. Kreeg een mail een dag voor het ophalen daarover. Staan verder nog niet in de app.

Resusaap schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:44:
Via Fleetagent staat nu 24/07 als verwachte leverdatum. Wanneer kan ik een sms verwachten? Is via LM Alphabet. Ik zie wel al een nummerplaat en een tecnhische keuring (trekhaak) op gisteren. Can’t wait! Maar ik wil de verlossing der sms hehe
Ik kreeg 13/7 een sms dat ik op 17/7 mocht komen. Bij Ys (uit Berlijn) is het wat korter dan auto’s die met de boot komen kan ik me zo voorstellen.

• xpsmaster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-05-2024
Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:45:
[...]

Jij hebt geen aflopend contract? Waardoor er een restrictie op zit? Mijne is daadwerkelijk pas op 4/7 besteld en ik kon hem eigenlijk gisteren al ophalen. Hij stond overigens niet in NL, hij is vorige week pas naar NL gereden. Het kan dus snel gaan, maar is dus sowieso van belang dat er geen restrictie op gezet is door de LM. Eventueel kun je het RN nummer opvragen en even contact opnemen met Tesla. (Ook om te laten checken of er idd geen restrictie op zit.)
Gave bak hoor! Veel plezier ermee! Hoop dat ik er ook snel naartoe kan om mijn black beast te halen!
Ik heb een aflopend contract inderdaad, maar mijn LM zou 10/07 als afroepdatum hebben meegegeven, dus waarschijnlijk wordt er pas sinds vorige week maandag daadwerkelijk naar een match gekeken.
RN heb ik inderdaad opgevraagd; maar Tesla geeft telkens aan dat ze nog niks weten, 'ergens in juli/augustus'.. dus dat schiet niet zo op.
xpsmaster schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:34:
[...]

Gave bak hoor! Veel plezier ermee! Hoop dat ik er ook snel naartoe kan om mijn black beast te halen!
Ik heb een aflopend contract inderdaad, maar mijn LM zou 10/07 als afroepdatum hebben meegegeven, dus waarschijnlijk wordt er pas sinds vorige week maandag daadwerkelijk naar een match gekeken.
RN heb ik inderdaad opgevraagd; maar Tesla geeft telkens aan dat ze nog niks weten, 'ergens in juli/augustus'.. dus dat schiet niet zo op.
Ja, ook delivery kan eigenlijk niks zien. Het is gewoon afwachten totdat er een auto is. Het zou nog deze maand kunnen maar moet je eigenlijk deze week een sms krijgen. Mijne was er dus binnen twee weken eigenlijk dus het kan wel. :)

• Resusaap
Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:11:
[...]

Ik kreeg 13/7 een sms dat ik op 17/7 mocht komen. Bij Ys (uit Berlijn) is het wat korter dan auto’s die met de boot komen kan ik me zo voorstellen.
Dan blijf ik hopen op 20/7 de sms te ontvangen voor aflevering 24/7 :).

• Barse87
Op het teslamotorsclub forum is er ook nog geen duidelijkheid over de lading Tesla's die op 11-7 met CRYSTAL RAY in Barcelona zijn aangekomen. Naar verluidt stonden daar 3458 Model Y's en 762 Model 3's op die volgens forumleden van daaruit uitgeleverd zullen worden in Spanje, Italië, Griekenland, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland.

Als dat zo is zouden ze nu toch al wel in Tilburg aangekomen zijn? Ik zou niet weten op welk schip mijn auto anders zou moeten staan (op Hoegh Trident krijg ik namelijk geen VIN match).

Ps. hierboven lees ik dat bij sommigen de auto per container zou zijn verscheept echter op teslamotorsclub wordt dat door meerderen ontkent...

• turkeyhakan
Barse87 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 21:45:
Op het teslamotorsclub forum is er ook nog geen duidelijkheid over de lading Tesla's die op 11-7 met CRYSTAL RAY in Barcelona zijn aangekomen. Naar verluidt stonden daar 3458 Model Y's en 762 Model 3's op die volgens forumleden van daaruit uitgeleverd zullen worden in Spanje, Italië, Griekenland, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland.

Als dat zo is zouden ze nu toch al wel in Tilburg aangekomen zijn? Ik zou niet weten op welk schip mijn auto anders zou moeten staan (op Hoegh Trident krijg ik namelijk geen VIN match).

Ps. hierboven lees ik dat bij sommigen de auto per container zou zijn verscheept echter op teslamotorsclub wordt dat door meerderen ontkent...
Die meneer weet niet alles heb ik het idee. Mijne is ook in een container vervoerd en afgelopen week aangekomen.

• EvolutionX
Had nog even gemaild met het delivery mailadres om te vragen of er nog iets bekend was qua levering van mijn voorraad model 3 rwd bestelling van 10-7 en wanneer het kenteken bekend zou worden, prompt daarna een email terug met een algemeen levering verhaal, maar wel ook meteen een sms-je met het kenteken :)

• Dyyon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 11:42
Ik heb de langverwachte SMS ontvangen. :-)

7/7 besteld door LM
18/7 SMS voor ophalen
3/8 afspraak ophalen

• Greatsword
  • Niet online
EvolutionX schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:15:
Had nog even gemaild met het delivery mailadres om te vragen of er nog iets bekend was qua levering van mijn voorraad model 3 rwd bestelling van 10-7 en wanneer het kenteken bekend zou worden, prompt daarna een email terug met een algemeen levering verhaal, maar wel ook meteen een sms-je met het kenteken :)
Heb ze ook maar gemaild dan, DeliveryNL@tesla.com toch?

Heb jij de eindfactuur nu ook al ontvangen?

• Resusaap
Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:11:
[...]

Vandaag telefoon gehad, ophalen 26/7 *O*

• turkeyhakan
Resusaap schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Vandaag telefoon gehad, ophalen 26/7 *O*
Hoe dan is de vraag, ik heb vorige week al een sms gehad voor een leverdatum die na die van jouw ligt. :-) Enige reden die ik kan bedenken is dat de auto nog niet in Tilburg is.

• Resusaap
turkeyhakan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:00:
[...]

Hoe dan is de vraag, ik heb vorige week al een sms gehad voor een leverdatum die na die van jouw ligt. :-) Enige reden die ik kan bedenken is dat de auto nog niet in Tilburg is.
Ik zit bij Tesla België, ik vroeg eerst 24/07 maar met transport werd dat moeilijk zeiden ze dus is ook zo dat deze op komst is. Zal dan een iets kalmere periode zijn qua afleveringen, in regio Brugge zitten we nu met bouw/zomerverlof.

Nog een aanvulling: MYP zwart/zwart met trekhaak is wss Berlijn en vrij courant?

[ Voor 7% gewijzigd door Resusaap op 19-07-2023 13:10 ]

turkeyhakan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:00:
[...]

Ja, de Ys gaan echt last minute volgens mij. De 3s (en Ys met de boot) zullen wat eerder gepland kunnen worden omdat ze al eerder weten dat ze eraan zitten te komen.

• turkeyhakan
Inspired schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:07:
[...]

Ja, de Ys gaan echt last minute volgens mij. De 3s (en Ys met de boot) zullen wat eerder gepland kunnen worden omdat ze al eerder weten dat ze eraan zitten te komen.
Gefeliciteerd met je YP trouwens. Ik las in het andere topic dat een SR+ rijder deze te snel vond ;-) Nou uit ervaring kan ik mededelen dat het vermogen snel went. Ik ben daarom ook overgestapt naar een M3P ipv een YP (= verkocht).

De Y is wel echt een familiewagen met onwijs veel ruimte. In de 3 zal dit wel gaan tegenvallen...

Hoe bevalt je Y?

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 19-07-2023 13:11 ]

turkeyhakan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:10:
[...]

Gefeliciteerd met je YP trouwens. Ik las in het andere topic dat een SR+ rijder deze te snel vond ;-) Nou uit ervaring kan ik mededelen dat het vermogen snel went. Ik ben daarom ook overgestapt naar een M3P ipv een YP (= verkocht).

De Y is wel echt een familiewagen met onwijs veel ruimte. In de 3 zal dit wel gaan tegenvallen...

Hoe bevalt je Y?
Ja, ik kom uit een Model 3 LR AWD dus was acceleratie al wel redelijk gewend. Al is die iets "langzamer" dan de Y P. Bevalt verder top. Met de kids is de ruimte gewoon erg prettig. Al hebben we het met de 3 ook prima kunnen redden. Daar zit toch best veel ruimte in ook. Huidige Tesla's zitten ook gewoon veeeel beter in elkaar dan de oude uit 2019. Dat verschil merk je meteen. De 3 is denk ik wat leuker/fijner om mee te gooien en te smijten. De Y is wat praktischer en wat imposanter. Het kan mij niet snel genoeg eigenlijk. De S is me dan net te gek. Anders had ik die prive gekocht. :9~

• Greatsword
  • Niet online
Er zit eindelijk wat schot in, de SMS met kenteken is binnen (handig voor de autoverzekering ;)

Helaas nog geen specifieke leverdatum vanwege "logistieke vertraging" ging ook om een voorraad model van 10-7 ;(

• Barse87
Greatsword schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:52:
[...]

Er zit eindelijk wat schot in, de SMS met kenteken is binnen (handig voor de autoverzekering ;)

Helaas nog geen specifieke leverdatum vanwege "logistieke vertraging" ging ook om een voorraad model van 10-7 ;(
Wat geeft ie nu aan in jouw account? Bij mij verwachte leverdatum 19 - 26 juli, maar tot op heden geen sms gehad of whatsoever…

• Greatsword
  • Niet online
Barse87 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 17:44:
[...]

Wat geeft ie nu aan in jouw account? Bij mij verwachte leverdatum 19 - 26 juli, maar tot op heden geen sms gehad of whatsoever…
Zelfde datum, SMS met kenteken kreeg ik pas nadat ik ze vanmiddag even mailde zoals @EvolutionX aangaf.

• Pufster
Krijgen jullie antwoord op de mails?
De Belgische tegenhanger DeliveryBE lijkt niemand thuis te zijn. 2 mails in 2 weken maar geen antwoord. Bellen naar een dealer nemen ze ook niet op.

• Barse87
Pufster schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:43:
[...]

De Belgische tegenhanger DeliveryBE lijkt niemand thuis te zijn. 2 mails in 2 weken maar geen antwoord. Bellen naar een dealer nemen ze ook niet op.
Ik heb ze 1x gemaild en kreeg binnen een half uur reactie, weliswaar wel deliveryNL...

• iRinze
Barse87 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:46:
[...]

Ik heb ze 1x gemaild en kreeg binnen een half uur reactie, weliswaar wel deliveryNL...
Hier vier keer hen en weer gemaild en altijd dezelfde dag nog een reactie :)

• Broodro0ster
[...]

Het is een ramp in België. Deze week 8x proberen bellen naar Tesla Antwerpen omdat ik nog een vraag had over mijn bestelling. Geraak er gewoon niet binnen.
Dan maar de andere garages afgegaan. Gent ook niet en in Brugge namen ze op. Die man kon me gelukkig verder helpen.
Erg klantvriendelijk is dit niet...

• Pufster
Het probleem ligt duidelijk in de capaciteit. In België heb je maar 1 service punt per provincie wat veel te weinig is als je kijkt naar de aantallen die Tesla verscheept. Klanten te woord staan via mail / telefoon doen ze dan niet.

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
[...]

Mijn auto is door LM besteld op 11-07.
Gisteren maar eens een mail gestuurd aan deliveryNL en kreeg binnen een uur antwoord.
Het kan dus wel _/-\o_

Overigens staat er een restrictie op mijn auto voor 25-08 levering.
Ze gaven in de mail aan dat het eind aug, begin sep wordt.
Dus ik houd hoop O-)

• Pufster
Ik veronderstel dat Belgen niet kunnen mailen naar DeliveryNL voor vragen? Zou veel oplossen anders gezien ze daar wel antwoorden :)
Pufster schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:39:
Ik veronderstel dat Belgen niet kunnen mailen naar DeliveryNL voor vragen? Zou veel oplossen anders gezien ze daar wel antwoorden :)
Op zich zouden ze best willen kijken denk ik. Al weet delivery eigenlijk ook maar weinig. MIsschien wat meer bij auto's die via de boot komen maar als hij uit Berlijn komt dan weet men pas wat als de SMS ook verstuurd is.

• cacofant
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-10 12:25
Even een vraagje, weet iemand hoe Findio omgaat met aanvraag huurkoop? Mijn huidige private lease laat ik doorlopen tot de Model 3 komt (wil ik binnenkort bestellen), maar dat betekent bij de beoordeling van de huurkoop wel dat de private lease van nu misschien roet in het eten gaat gooien.

Zijn ze daar soepel in?

Tesla Model 3 RWD (2023)

• Sivvis
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-11 17:14
cacofant schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:34:
Even een vraagje, weet iemand hoe Findio omgaat met aanvraag huurkoop? Mijn huidige private lease laat ik doorlopen tot de Model 3 komt (wil ik binnenkort bestellen), maar dat betekent bij de beoordeling van de huurkoop wel dat de private lease van nu misschien roet in het eten gaat gooien.

Zijn ze daar soepel in?
Geen idee hoe dat met nog lopende lease zit, maar mijn ervaring met huurkoop via Findio is wel dat je heen en weer kan argumenteren en ze daar best goed naar willen luisteren.

• Pufster
Inspired schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Op zich zouden ze best willen kijken denk ik. Al weet delivery eigenlijk ook maar weinig. MIsschien wat meer bij auto's die via de boot komen maar als hij uit Berlijn komt dan weet men pas wat als de SMS ook verstuurd is.
Ja hoor, ook als Belg kreeg ik van deliveryNL binnen het uur een antwoord. Wat een verschil met de Belgische klantenservice.
Zij zeggen nu eind juli en kreeg ook een VIN. Alles lijkt er dus op dat het de boot is onderweg naar Zeebrugge nu.

• Broodro0ster
Volgens deze sheet komt de boot uit Shangai op 23/07 aan in Zeebrugge. Daar zitten volgens mij onze model 3's op :-)
https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0

Mijn VIN had ik al vanaf de bestelling omdat het om een stock wagen gehad. De aanbetaling is maandag verwerkt zag ik mijn account, maar nog steeds geen papieren gekregen om de verzekering aan te vragen.

• Barse87
Broodro0ster schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:22:
Volgens deze sheet komt de boot uit Shangai op 23/07 aan in Zeebrugge. Daar zitten volgens mij onze model 3's op :-)
https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0

Mijn VIN had ik al vanaf de bestelling omdat het om een stock wagen gehad. De aanbetaling is maandag verwerkt zag ik mijn account, maar nog steeds geen papieren gekregen om de verzekering aan te vragen.
Krijg jij een match dan wanneer jij jouw VIN invult op onderstaande link?

https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

• Broodro0ster
Barse87 schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Krijg jij een match dan wanneer jij jouw VIN invult op onderstaande link?

https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Nope :( Jij wel?

• EvolutionX
Inmiddels is de verwachte levering van het bestelde ‘m3 rwd voorraad model’ weer opgeschoven van initieel 10-19 juli naar 19-27 juli naar nu 24juli-7aug…

Overigens geen vin resultaat op hoeghautoliners

[ Voor 13% gewijzigd door EvolutionX op 20-07-2023 14:51 ]

• Barse87
Nee ik helaas ook niet. Andere mensen kregen wel een match. Ik denk zelf dat mijn Model 3 RWD op de Crystal Ray stond welke 12 juli in Barcelona is aangekomen…

Mijn verwachte levering staat nu op 19-26 juli, maar zal over een uurtje wel weer aangepast worden naar 19-27 juli 😭

Pagina: 1 ... 430 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.