• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:15
Nieuwe Model 3 RWD voor iets meer dan 35K :/

3K subsidie, 500 euro referral

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkiVTyHQVE92prj-WfJtT-CTaxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mhutSrGlIvkW7NGLqLXwXvx8.png?f=fotoalbum_large

als iemand nog een koopje zoekt :P

Zal dit te maken hebben met het aankomende nieuwe model?

[ Voor 10% gewijzigd door sweebee op 10-07-2023 19:45 ]

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:56
sweebee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:45:

[Afbeelding]

Of een nieuwe prijsverlaging op de 14e. Dit was 14 April ook in gegaan (14 dagen bedenktijd dan niet meer geldig van vorige kwartaal leveringen).

• sweebee
tomas123 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:53:
[...]

Of een nieuwe prijsverlaging op de 14e. Dit was 14 April ook in gegaan (14 dagen bedenktijd dan niet meer geldig van vorige kwartaal leveringen).
Ik kan mijn Model 3 RDW morgen ophalen, kan ik hier niets mee (nog wat van de prijs aftroggelen of annuleren)? :+
sweebee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Ik kan mijn Model 3 RDW morgen ophalen, kan ik hier niets mee (nog wat van de prijs aftroggelen of annuleren)? :+
Je kunt er voor 500EUR sowieso vanaf. Dus kan best interessant zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• sweebee
Inspired schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:05:
[...]

Je kunt er voor 500EUR sowieso vanaf. Dus kan best interessant zijn.
Ik krijg nog wel de 500 euro referral korting zie ik nu (ipv de credits die je eerst zou krijgen).

FF afwachten, binnen 14 dagen zou je moeten kunnen retourneren? Wellicht gebeurd er nog iets met de basis vanaf prijs na 14 juli.

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 14:27
sweebee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:56:
[...]

Als je privé gekocht hebt, contact met Tesla opnemen en beroep doen op wet koop op afstand. Je kunt 'm binnen twee weken weer terugbrengen. Wil Tesla natuurlijk niet. Zo heb ik op m'n model Y begin januari de 3K prijsverlaging teruggekregen.

• sweebee
RoelJewel schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:05:
[...]

Als je privé gekocht hebt, contact met Tesla opnemen en beroep doen op wet koop op afstand. Je kunt 'm binnen twee weken weer terugbrengen. Wil Tesla natuurlijk niet. Zo heb ik op m'n model Y begin januari de 3K prijsverlaging teruggekregen.
Ik heb 'm prive gekocht. Maar als ik het goed begrijp heb je gewoon 3k van tesla teruggekregen? En dus niet de auto teruggedaan en een nieuwe besteld.

• RoelJewel
sweebee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:06:
[...]

Ik heb 'm prive gekocht. Maar als ik het goed begrijp heb je gewoon 3k van tesla teruggekregen? En dus niet de auto teruggedaan en een nieuwe besteld.
Correct.
Was toen wel algemene prijsverlaging. Nu ook of alleen op paar voorraadmodellen?

[ Voor 12% gewijzigd door RoelJewel op 10-07-2023 21:09 ]

• sweebee
RoelJewel schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Correct.
Was toen wel algemene prijsverlaging. Nu ook of alleen op paar voorraadmodellen?
Ja nu alleen op wat voorraadmodellen, daar maak ik mij niet zo druk om. maar als de 14e de algemene prijs omlaag zou gaan dan trek ik wel even bij ze aan de bel.

• RoelJewel
sweebee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:16:
[...]

Ja nu alleen op wat voorraadmodellen, daar maak ik mij niet zo druk om. maar als de 14e de algemene prijs omlaag zou gaan dan trek ik wel even bij ze aan de bel.
Heel verstandig idd!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 10:14
met mijn aankoop rond 20 juni helaas te laat voor deze nog betere aanbiedingen maar je moet (Vertel ik mezelf) ook tevreden zijn met eerdere aanbiedingen

• sweebee
datadevil schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:36:
met mijn aankoop rond 20 juni helaas te laat voor deze nog betere aanbiedingen maar je moet (Vertel ik mezelf) ook tevreden zijn met eerdere aanbiedingen
je kunt 't ook zo bekijken dat een jaar terug een Model 3 RWD nog 53k was :+ Dus in dat opzicht nog niet zo slecht.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-11 10:14
sweebee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:43:
[...]

je kunt 't ook zo bekijken dat een jaar terug een Model 3 RWD nog 53k was :+ Dus in dat opzicht nog niet zo slecht.
ja, dat is het suffe, het kan altijd beter blijkbaar maar kon ook veel slechter inderdaad. Gewoon stukje verwerking ;-)

• xpsmaster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-05-2024
Kun je bij bestelling via LM eigenlijk ook gebruik maken van referral code?
Ik heb nu al besteld, dus wellicht sowieso te laat..
xpsmaster schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 08:40:
Kun je bij bestelling via LM eigenlijk ook gebruik maken van referral code?
Ik heb nu al besteld, dus wellicht sowieso te laat..
Ben je nu sowieso te laat. :) Kan wel maar dan moet je het meteen doorgeven.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
Wel bijzonder trouwens, Tesla vermeld "binnenkort leverbaar" en we zijn in sommige gevallen al 3 weken verder en nog steeds geen delivery sms.

[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 11-07-2023 08:57 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hoe snel na aanbetaling kregen jullie trouwens het contract en restbetaling mail?

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
zonet mijn SMS ontvangen voor de levering van mijn Model YP!
Hyped! Kan volgende week er om! Zaterdag is d-day geworden.

• turkeyhakan
pirader schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 11:59:
zonet mijn SMS ontvangen voor de levering van mijn Model YP!
Hyped! Kan volgende week er om! Zaterdag is d-day geworden.
Volgende week zaterdag pas?

• SneyersGreg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 22:24
Telefoontje gehad van Tesla Hasselt

Afhalen nu vrijdag om 11u30 :D:D

• pirader
turkeyhakan schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Volgende week zaterdag pas?
Kon er om vanaf maandag 17de, echter werk ik de hele week waardoor een trip zover niet direct haalbaar is.
Dus zaterdag :D

• turkeyhakan
SneyersGreg schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:22:
Telefoontje gehad van Tesla Hasselt

Afhalen nu vrijdag om 11u30 :D:D
Top! Mooi zo.

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 11-07-2023 13:29 ]

• turkeyhakan
pirader schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:25:
[...]

Kon er om vanaf maandag 17de, echter werk ik de hele week waardoor een trip zover niet direct haalbaar is.
Dus zaterdag :D
Gefeliciteerd! Je auto is dan waarschijnlijk gisteren geproduceerd!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:30
sweebee schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:45:

[Afbeelding]

Gek, bij mij staat die op 41.990

• turkeyhakan
gebruikershaes schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 13:59:
[...]

Gek, bij mij staat die op 41.990
https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=1011&range=0

In de gaten houden.

[ Voor 40% gewijzigd door turkeyhakan op 11-07-2023 14:03 ]

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
Prijzen gaan nu echt alle kanten op lijkt het.

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-11 23:28
Hoelang duurde het bij jullie tussen het krijgen van een mail voor aanmaken account en de sms?

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Yortisi schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:22:
Prijzen gaan nu echt alle kanten op lijkt het.
Lijkt zo omdat het steeds andere configuraties zijn, over het algemeen 10% korting op M3 lijkt het

• turkeyhakan
DonnieDoezoe schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:35:
Hoelang duurde het bij jullie tussen het krijgen van een mail voor aanmaken account en de sms?
Misschien dit topic even doornemen? Staan genoeg mede-tweakers die op detailniveau hun tijdlijn hebben gedeeld.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn bestelling van 27-06 blijft opschuiven en na 11 dagen radiostilte maar eens gevraagd hoe en wat. Ik had gevraagd of ik mijn model Y op een andere delivery hub kon komen ophalen. Van Caen naar Parijs Valenton nabij Disneyland Parijs. Is een stukje dichterbij voor mij. Dat verzoek is genoteerd en dus wacht mijn model Y LR MCR nog op transport.

• Sivvis
  • Laatst online: 03-11 17:14
Greatsword schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:06:
Hoe snel na aanbetaling kregen jullie trouwens het contract en restbetaling mail?
Alles bij elkaar, met de traagheid van mij even vergeten 1 a 2 werkdagen inclusief financiering.

Volgens mij heb ik niks via email gekregen (behalve van Findio) maar alles via mijn Tesla account zonder meldingen, dus gewoon zelf opletten.

• Greatsword
  • Niet online
Sivvis schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:18:
[...]

Alles bij elkaar, met de traagheid van mij even vergeten 1 a 2 werkdagen inclusief financiering.

Volgens mij heb ik niks via email gekregen (behalve van Findio) maar alles via mijn Tesla account zonder meldingen, dus gewoon zelf opletten.
Ik check het een paar keer per dag, voor nu nog niks gewijzigd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKj8wSzeyv-D8-mobeitILfldVs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vd4JyojJRbSFegljDKIzNK60.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7wWTEr4GuT2OOYhmtYbfxCg8jg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iXfQSfjMIasLSqk3N0ZJq7wK.jpg?f=fotoalbum_large

• Sivvis
Greatsword schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:31:
[...]

Ik check het een paar keer per dag, voor nu nog niks gewijzigd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar heb jij bij je profiel je rijbewijs en adres enzo al gedaan? Als het met financiering is misschien dat daar iets mee is?

Anders gewoon met ze bellen. Mijn contact tot nu toe was erg goed en behulpzaam en ik heb ook een vaste contactpersoon met een mobiel nummer.

• Greatsword
  • Niet online
Sivvis schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:04:
[...]

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar heb jij bij je profiel je rijbewijs en adres enzo al gedaan? Als het met financiering is misschien dat daar iets mee is?

Anders gewoon met ze bellen. Mijn contact tot nu toe was erg goed en behulpzaam en ik heb ook een vaste contactpersoon met een mobiel nummer.
Ja gisteren alles al gedaan, geen financiering nodig.

Ik wacht nog even af, er stond immers levering 10-19

Zit er ook nog veel tijd tussen betaling en ophalen of is dat gewoon random?

• Sivvis
Greatsword schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Ja gisteren alles al gedaan, geen financiering nodig.

Ik wacht nog even af, er stond immers levering 10-19

Zit er ook nog veel tijd tussen betaling en ophalen of is dat gewoon random?
Zo aan die screenshot te zien ook een wit/zwarte model 3?

Besteldatum voor mij 3/7
betaling voldaan 7/7,
auto wordt 18/7 I'm Tilburg verwacht met een paar dagen later de verwachte ophaal afspraak.

In de app staat nu 11-18/7, maar dat klopt dus niet. Random zal het niet zijn maar of je het kan matchen aan mijn verhaal (wit/zwart RWD)durf ik ook niet te zeggen.

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:20
Mijn wit/zwarte M3 wordt ook 18/7 geleverd in Tesla Gent. Er zal dan een lading aangekomen zijn gezien anderen ook rond die datum zitten.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Ik krijg morgen een jonge import auto. Hij heeft net een kenteken gekregen. Het gaat om een model Y LR.
Volgens de kentekencheck is het een Performance model, maar dat kan niet, anders zou de verkoper het toch wel zeggen.
Type=003
Variant =Y5LD
Uitvoering =BZB3S5T3

• xpsmaster
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-05-2024
Inspired schreef op zondag 9 juli 2023 @ 07:53:
[...]

Ik hou de data van de RDW een beetje in de gaten omdat ik zelf wacht op een witte P. :)

https://opendata.rdw.nl/V...uw-vanaf-1-juli/juew-2t8v

Dit zijn alle nieuwe Ps die vanaf 1/7 in NL bij de RDW geregistreerd zijn maar nog geen eigenaar hebben. Kan natuurlijk best zijn dat deze gewoon al toegewezen zijn aan andere klanten. Maar goed, ben in ieder geval blij dat de auto's wel blijven komen zo aan het begin van het kwartaal.

Op basis van de prijs zo te zien nog geen zwarte + trekhaak.
hoe kun je deze lijst updaten? Ik zie nu "Metadata Last Updated: July 5, 2023"
xpsmaster schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:54:
[...]

hoe kun je deze lijst updaten? Ik zie nu "Metadata Last Updated: July 5, 2023"
Als je view data doet dan pakt hij gewoon de laatste data. Loopt doorgaans een dag achter. Dus nu zie je alle auto’s die tot en met de 11de aangemeld zijn bij de RDW. Dit overzicht laat dus alleen zien welke Y Ps aangemeld zijn bij de RDW en nog niet tenaamgesteld zijn.

Bij data last updated staat ook 11/7. Die metadata last updated heeft te maken met de selectie/filters. Dat is sinds 5/7 idd niet veranderd.

[ Voor 13% gewijzigd door Inspired op 12-07-2023 10:39 ]

• Dyyon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-10 11:42
Dyyon schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 16:51:
Afgelopen vrijdag is de MY RWD in 't blauw besteld door de LM. Ook gebeld door Tesla ter bevestiging.
En nu is het wachten. 😁
Update vanuit Tesla Utrecht, de auto is onderweg naar Nederland en wordt tussen 21 juli en 4 augustus verwacht.
cgok schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:43:
Ik krijg morgen een jonge import auto. Hij heeft net een kenteken gekregen. Het gaat om een model Y LR.
Volgens de kentekencheck is het een Performance model, maar dat kan niet, anders zou de verkoper het toch wel zeggen.
Type=003
Variant =Y5LD
Uitvoering =BZB3S5T3
Die checks hebben het wel vaker fout. Welke topsnelheid heeft hij volgens de RDW?

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
Gisteren (11-07) is de auto besteld door de LM. App van LM werkt inmiddels.
Leverdatum is nog niet bekend, maar is door werkgever aangegeven als 25 aug.
Dit i.v.m. het overgaan van mijn huidige auto naar een collega omdat zijn levering (Kodiaq) enorm uitloopt en zijn huidige auto eruit moet.

MYLR
Black/black
19 inch (zwarte wieldoppen besteld)

Totaal dus 6 weken, zou moeten lukken.
O-)

• turkeyhakan
Storm300 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:11:
Dit i.v.m. het overgaan van mijn huidige auto naar een collega omdat zijn levering (Kodiaq) enorm uitloopt en zijn huidige auto eruit moet.

MYLR
Black/black

O-)
Jouw variant is op voorraad en klaar voor levering: https://www.tesla.com/nl_...a0e8df9bfe6fa6c0955b254ca

Als je snel wilt zijn....
Storm300 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:11:

MYLR
Black/black

O-)
Voor Tesla begint de teller pas te lopen op 25/8. Als het een leverrestrictie is, wat het denk ik is, dan doet Tesla tot 25/8 niks. September is einde kwartaal dus voor eind van die maand zul je hem sowieso wel hebben. Maar zou niet uitgaan van 25/8. :)

• Storm300
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-12-2023
turkeyhakan schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:45:
[...]

Jouw variant is op voorraad en klaar voor levering: https://www.tesla.com/nl_...a0e8df9bfe6fa6c0955b254ca

Als je snel wilt zijn....
Dat is dus het probleem, het kan niet eerder vanwege de auto van mijn collega.
Zijn auto moet er 25-08 uit. En wegens onze vakanties was dit ook de beste dag om over te dragen.
Ik ga al een half jaar eerder rijden, eigenlijk pas eind jan 2024
:)

• pirader
Vandaag contact gehad met Tesla Hasselt. Ze hebben mijn ophaal punt veranderd naar Brugge. Handig om toch een beetje dichter bij huis dit te kunnen doen. Verder staat de wagen op het depot in Sint-Niklaas al. Enkel zijn er problemen bij de DIV waardoor de nieuwe wagens niet of moeilijk ingeschreven worden door een IT storing. Hopelijk snel verholpen en op tijd mijn papieren!

• Pufster
pirader schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:33:
Vandaag contact gehad met Tesla Hasselt. Ze hebben mijn ophaal punt veranderd naar Brugge. Handig om toch een beetje dichter bij huis dit te kunnen doen. Verder staat de wagen op het depot in Sint-Niklaas al. Enkel zijn er problemen bij de DIV waardoor de nieuwe wagens niet of moeilijk ingeschreven worden door een IT storing. Hopelijk snel verholpen en op tijd mijn papieren!
Het is ook altijd iets bij de DIV. Vorige auto net hetzelfde meegemaakt.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Inspired schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:28:
[...]

Die checks hebben het wel vaker fout. Welke topsnelheid heeft hij volgens de RDW?
staat nergens vermeld.
Inspired schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:13:
Ik heb delivery maar eens gepolst wat een beetje de verwachting is.

15-05 | Bestelling bij Leaseplan voor een standaard Model Y Performance.
29-05 | Bevestiging van Leaseplan dat de auto daadwerkelijk besteld is en RN nummer doorgekregen.
12-06 | Contact gehad met Tesla Delivery en geven aan dat hij deze maand niet komt. Verwachting is juli/aug.

Hoop wel dat hij er voor 1/8 is want dan gaan we op vakantie. Verder zie ik op de Tesla site nog juni/juli staan dus denk dat de juli/aug ook maar een beetje random geroepen is. Anyway, we wachten af. :)

Levering in juli heeft ook wel mijn voorkeur, is het ook wat rustiger in Tilburg. Zal nu gekkenhuis worden de komende weken.

Als er meer mensen een Model Y P in de standaard trim in bestelling hebben staan dan hoor ik dat graag.
Even een update. Eind juni erachter gekomen dat LP er toch een restrictie op had gezet tot 4/7. |:( Dus, eigenlijk is mijn auto pas op 4/7 daadwerkelijk besteld. Vandaag SMS en mag volgende week ophalen. *O*

Gaat dus om een standaard Model Y P in het wit.

• turkeyhakan
Zijn er nog Model 3 LR of P bestellers die deze week een SMS hebben ontvangen?
Trouwens, is er al een oplossing voor leasers (LP in mijn geval) die een nieuwe Tesla ophalen? Als in, waar laat ik de oude auto? :)

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-09 14:35
turkeyhakan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:13:
Zijn er nog Model 3 LR of P bestellers die deze week een SMS hebben ontvangen?
Half juni een M3 LR AWD besteld via ALD, maar tot op heden nog geen bericht. Staat nog steeds in bestelling. Op moment van bestellen stond levering op juni/juli...

• turkeyhakan
Inspired schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:33:
Trouwens, is er al een oplossing voor leasers (LP in mijn geval) die een nieuwe Tesla ophalen? Als in, waar laat ik de oude auto? :)
1 maand geleden heb je zelf nog deze reactie gegeven op iemand die dezelfde vraag stelde: Inspired in "Het grote Tesla Levering topic"

Ik denk niet dat er veel is veranderd in 1 maand tijd :-)

• Ecke82
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 28-10 21:59
Denk dat LP je dat wel kan vertellen.

• Greatsword
  • Niet online
Maandag besteld, aanbetaling gedaan en kenteken registratie gegevens ingevuld, nog steeds geen contract en opdracht ontvangen voor de restbetaling.

Zal ze straks even bellen om te kijken hoe of wat.

Leverdatum was 10-19, betekent dit dat je hem dan ook daadwerkelijk op kan halen of dat hij dan pas binnen is en er vervolgens nog een afspraak moet worden gemaakt?

En is ophalen alleen door de week tijdens kantoor uren of ook in de avonden en het weekend?

[ Voor 34% gewijzigd door Greatsword op 13-07-2023 11:59 ]

turkeyhakan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:39:
[...]

1 maand geleden heb je zelf nog deze reactie gegeven op iemand die dezelfde vraag stelde: Inspired in "Het grote Tesla Levering topic"

Ik denk niet dat er veel is veranderd in 1 maand tijd :-)
Haha, nou ja. Dat inleveren niet kan weet ik. Maar had eigenlijk de hoop dat er een alternatief was maar die blijkt er idd niet te zijn.

• turkeyhakan
Inspired schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:50:
[...]

Haha, nou ja. Dat inleveren niet kan weet ik. Maar had eigenlijk de hoop dat er een alternatief was maar die blijkt er idd niet te zijn.
Ik zit in hetzelfde schuitje dus dat wordt:

1. Met twee personen de Tesla afhalen en na afhalen de oude leaseauto inleveren bij een inleverpunt
2. De oude leaseauto op voorhand laten afhalen en met het OV naar Tilburg?
3. De oude leaseauto inleveren bij het dichtstbijzijnde inleverpunt en indien dat echt dichtbij is vragen of ze je willen afzetten bij Tesla en anders vanuit daar met het OV naar Tesla?

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-10 06:33
Inspired schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:50:
[...]

Ligt natuurlijk wel aan de LM.
In mijn geval heeft de LM geregeld dat iemand de Tesla ophaalde in Tilburg en naar de LM in Friesland bracht. De volgende dag is de Tesla door iemand van de LM bij mij thuis afgeleverd en de oude wagen is door dezelfde persoon van de LM meegenomen.

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-11 23:28
turkeyhakan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje dus dat wordt:

1. Met twee personen de Tesla afhalen en na afhalen de oude leaseauto inleveren bij een inleverpunt
2. De oude leaseauto op voorhand laten afhalen en met het OV naar Tilburg?
3. De oude leaseauto inleveren bij het dichtstbijzijnde inleverpunt en indien dat echt dichtbij is vragen of ze je willen afzetten bij Tesla en anders vanuit daar met het OV naar Tesla?
Gelukkig voor mij zit de Mercedes dealer naast de Tesla :P

• turkeyhakan
Brobbel schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Ligt natuurlijk wel aan de LM.
In mijn geval heeft de LM geregeld dat iemand de Tesla ophaalde in Tilburg en naar de LM in Friesland bracht. De volgende dag is de Tesla door iemand van de LM bij mij thuis afgeleverd en de oude wagen is door dezelfde persoon van de LM meegenomen.
Ik vind het in dit soort gevallen prettig om een wagen zelf op te halen ipv dat een student deze komt brengen. Meningen verschillen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 13-07-2023 12:12 ]

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:01
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 11:50:
Maandag besteld, aanbetaling gedaan en kenteken registratie gegevens ingevuld, nog steeds geen contract en opdracht ontvangen voor de restbetaling.

Zal ze straks even bellen om te kijken hoe of wat.

Leverdatum was 10-19, betekent dit dat je hem dan ook daadwerkelijk op kan halen of dat hij dan pas binnen is en er vervolgens nog een afspraak moet worden gemaakt?

En is ophalen alleen door de week tijdens kantoor uren of ook in de avonden en het weekend?
Ik heb dinsdag een M3 RWD besteld. Online alles ingevuld en gisteren even telefonisch contact gezocht met Tesla. Op mijn verzoek vindt de aflevering nu plaats in Groningen in plaats van Tilburg (paar extra dagen wachten kan dan ook nog wel) en heb daarna direct een kenteken gekregen per SMS. De verwachting is dat de M3 de 18e in Tilburg is, waarna hij op transport gaat naar Groningen. Ik duim voor eind volgende week!

• Greatsword
  • Niet online
VeeGee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Ik heb dinsdag een M3 RWD besteld. Online alles ingevuld en gisteren even telefonisch contact gezocht met Tesla. Op mijn verzoek vindt de aflevering nu plaats in Groningen in plaats van Tilburg (paar extra dagen wachten kan dan ook nog wel) en heb daarna direct een kenteken gekregen per SMS. De verwachting is dat de M3 de 18e in Tilburg is, waarna hij op transport gaat naar Groningen. Ik duim voor eind volgende week!
Heb jij al wel je contract en eindfactuur voldaan?

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03:01
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:44:
[...]

Heb jij al wel je contract en eindfactuur voldaan?
Nee, de eindfactuur staat nog niet online. Bij jou wel?

• Greatsword
  • Niet online
VeeGee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Nee, de eindfactuur staat nog niet online. Bij jou wel?
Nee, hang nu ook al een half uur in de wacht bij Tesla, gaan die met zijn allen tegelijk lunchen of zo?

• turkeyhakan
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:05:
[...]

Nee, hang nu ook al een half uur in de wacht bij Tesla, gaan die met zijn allen tegelijk lunchen of zo?
Tesla Store in Tilburg? Die is naar mijn mening slecht tot niet bereikbaar. Zelfs nadat ik 45 minuten in de wacht had gestaan kreeg ik een onbeschofte medewerker aan de lijn die mij doorverwees naar een andere Store.

• Greatsword
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:06:
[...]

Tesla Store in Tilburg? Die is naar mijn mening slecht tot niet bereikbaar. Zelfs nadat ik 45 minuten in de wacht had gestaan kreeg ik een onbeschofte medewerker aan de lijn die mij doorverwees naar een andere Store.
Ja, is het enige nummer toch?

• turkeyhakan
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Ja, is het enige nummer toch?
Als je op zoek bent naar het leveringscentrum raad ik je aan om te mailen. Indien je auto is besteld bij de Tesla Store in Tilburg, dan kun je dat nummer bellen inderdaad.

• Greatsword
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:06:
Die gast heb ik volgens mij ook gesproken.

Uiteindelijk andere store gebeld en die wist mij te vertellen dat de persoon waar ik destijds een proefrit bij heb gehad mijn contactpersoon is en die heeft me net uitstekend geholpen.
VeeGee schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:17:
[...]

Ik heb dinsdag een M3 RWD besteld. Online alles ingevuld en gisteren even telefonisch contact gezocht met Tesla. en heb daarna direct een kenteken gekregen per SMS. De verwachting is dat de M3 de 18e in Tilburg is, waarna hij op transport gaat naar Groningen. Ik duim voor eind volgende week!
Bijzonder, zelfde model op 10-7 besteld maar mij werd net verteld dat er wat vertraging was met de specifieke container en dat die pas de 22ste in Rotterdam wordt verwacht.

Met een beetje geluk dus in week 30 ophalen, dus die snelle levertijd bij voorraad modellen (in mijn geval 10-19) klopt dus helaas niet.

Qua volgorde zij hij overigens:
  • SMS met leverdatum
  • Contract met betaling
  • Kenteken

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:26
Met mijn LM een half uur eerder afgesproken in Tilburg voor de inname en kon daarna direct door naar binnen.

LP zal wel te groot zijn om dat onderling at te spreken?

Have you tried turning it off and on again?

• turkeyhakan
@Greatsword waar staat je levertijd op dit moment op?

Die van mij komt vanavond aan als het goed is in Rotterdam.

• Greatsword
  • Niet online
turkeyhakan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:09:
@Greatsword waar staat je levertijd op dit moment op?

Die van mij komt vanavond aan als het goed is in Rotterdam.
Website geeft nog steeds 13-19 aan.

Hele kleine kans dat er bij eerdere voorraad ook 1 voor mij tussen zat zeiden ze.

• turkeyhakan
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:15:
[...]

Website geeft nog steeds 13-19 aan.

Hele kleine kans dat er bij eerdere voorraad ook 1 voor mij tussen zat zeiden ze.
Misschien staat die op HOEGH TRIDENT.

Als je je VIN nummer hebt kun je die invullen op deze website https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo en dan hopen dat die er tussen staat. Deze komt rond 22/23 juli aan in Zeebrugge.

• RsDSmileY
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-03 06:19
Inspired schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:52:
[...]

Even een update. Eind juni erachter gekomen dat LP er toch een restrictie op had gezet tot 4/7. |:( Dus, eigenlijk is mijn auto pas op 4/7 daadwerkelijk besteld. Vandaag SMS en mag volgende week ophalen. *O*

Gaat dus om een standaard Model Y P in het wit.
Restrictie vanwege de looptijd van de huidige leaseauto?
En hoe ben je hierachter gekomen dan?
RsDSmileY schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Restrictie vanwege de looptijd van de huidige leaseauto?
En hoe ben je hierachter gekomen dan?
Via iemand van Tesla. LP heeft me drie keer laten weten dat ze dit niet zouden doen, ook omdat ik zelf de eventuele boete ging betalen. Maar toch wel de restrictie op eind datum van huidige auto gezet idd.

Verveldende is dat Tesla ook niks doet totdat de restrictie eraf is. Ik wilde hem graag sowieso voor 1/8 hebben dus vandaar mijn verzoek. Uiteindelijk toch goed gekomen maar wel weer jammer van LP.

[ Voor 19% gewijzigd door Inspired op 13-07-2023 15:36 ]

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
Gisteren het contract getekend voor een Model 3 Long Range RWD in het zwart met trekhaak :)
  • 12-07 contract getekend
  • 13-07 Auto besteld door LM
  • 13-07 E-mail van Tesla voor activatie account
  • 13-09 Voorlopige leverdatum
  • 14-09 Er is inmiddels een auto gekoppeld aan uw order welke wij eind Juli verwachten te kunnen leveren

[ Voor 16% gewijzigd door iRinze op 14-07-2023 18:15 ]

• turkeyhakan
iRinze schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:45:
Gisteren het contract getekend voor een Model 3 Long Range RWD in het zwart met trekhaak :)
  • 12-07 contract getekend
  • 13-07 Auto besteld door LM
  • 13-07 E-mail van Tesla voor activatie account
  • 13-09 Voorlopige leverdatum
Ik weet niet welke kleur, maar deze kun je waarschijnlijk deze maand en anders begin volgende maand nog rijden:

[ Voor 22% gewijzigd door turkeyhakan op 13-07-2023 15:53 ]

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
turkeyhakan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:51:
[...]

Ik weet niet welke kleur, maar deze kun je waarschijnlijk deze maand en anders begin volgende maand nog rijden:

Heb een zwarte besteld. Maar een LM doet niks met deze voorraad toch, in de zin van dat ze steeds gaan kijken wat er nu weer op voorraad staat?

• Pufster
Volgens wat ik heb begrepen, maar ik kan mis zijn is dat je bij een stockmodel via een LM eerst het model zelf moet reserveren via de website van Tesla en de aanbetaling doen voor een RN nummer te krijgen. Daarna geef je dit RN nummer door aan LM en doen zij de rest. Volgens Tesla website krijg je in geval van financiering van auto door een derde partij het voorschot terug. Kan iemand dit bevestigen?
iRinze schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:05:
[...]

Heb een zwarte besteld. Maar een LM doet niks met deze voorraad toch, in de zin van dat ze steeds gaan kijken wat er nu weer op voorraad staat?
Dat doet Tesla wel. Als ze wat op voorraad hebben/krijgen doordat bijvoorbeeld iemand cancelled dan matchen ze de VIN gewoon met je order. En anders kun je ook Tesla Delivery contacten mocht dat voorkomen. Maar in principe zou dit gewoon vanzelf moeten gaan.

Pufster schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:22:
Volgens wat ik heb begrepen, maar ik kan mis zijn is dat je bij een stockmodel via een LM eerst het model zelf moet reserveren via de website van Tesla en de aanbetaling doen voor een RN nummer te krijgen. Daarna geef je dit RN nummer door aan LM en doen zij de rest. Volgens Tesla website krijg je in geval van financiering van auto door een derde partij het voorschot terug. Kan iemand dit bevestigen?
Hangt ook een beetje van de LM af volgens mij. Ik zou het eerst even opnemen met de LM. En mocht je al een bestelling hebben bij Tesla, dan kun je altijd Tesla Delivery vragen of ze het beschikbare model kunnen matchen aan je bestelling.

• Resusaap
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-10 19:35
Wat is het delivery mail adres voor België?
En wat kan je doorgeven als je via een LM moet van je werkgever? Ik heb geen bestelnummer ofzo, enkel een contract nummer van de LM.
Resusaap schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:56:
Wat is het delivery mail adres voor België?
En wat kan je doorgeven als je via een LM moet van je werkgever? Ik heb geen bestelnummer ofzo, enkel een contract nummer van de LM.
Denk DeliveryBE@tesla.com. In NL is het DeliveryNL@tesla.com. :)

Obv mail adres kunnen ze ook de order wel vinden. Zal je zakelijke mail adres zijn denk ik. Of LM even vragen naar het RN nummer van de bestelling.

• turkeyhakan
Ik verwacht vandaag eerlijk gezegd wat SMS'jes omdat gisterenavond een boot is aangekomen in NL. Ben benieuwd...

• Pufster
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:09:
Ik verwacht vandaag eerlijk gezegd wat SMS'jes omdat gisterenavond een boot is aangekomen in NL. Ben benieuwd...
Waar zie je dit? Op de excel van de boten zie ik momenteel maar 1 richting Europa en die komt rond 25 juli aan, ofwel kijk ik verkeerd.

• turkeyhakan
Pufster schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:32:
[...]

Waar zie je dit? Op de excel van de boten zie ik momenteel maar 1 richting Europa en die komt rond 25 juli aan, ofwel kijk ik verkeerd.
Ik heb van mijn TA begrepen dat auto's soms ook in containers worden afgeleverd. Dus ik hoop vandaag meer te weten.

• Greatsword
  • Niet online
turkeyhakan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:49:
[...]

Ik heb van mijn TA begrepen dat auto's soms ook in containers worden afgeleverd. Dus ik hoop vandaag meer te weten.
Ja klopt, ze zeiden dat die van mij in zo’n container zat, die zou dan eerst in Rotterdam aankomen.

• Michaellefever
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Woensdag 12/07 gehoord van de LM dat er nog geen vin was en dus nog geen exacte leverdatum (juli/augustus). Bestelling was op 5 april. (Model Y LR blauw)
Vandaag zie ik mijn exacte configuratie op tesla, "klaar voor levering". Iemand die dit kan verklaren/heeft meegemaakt?
Worden bestaande bestellingen overgeslagen om wagen "klaar voor levering" te kunnen aanbieden?
Michaellefever schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:29:
Woensdag 12/07 gehoord van de LM dat er nog geen vin was en dus nog geen exacte leverdatum (juli/augustus). Bestelling was op 5 april. (Model Y LR blauw)
Vandaag zie ik mijn exacte configuratie op tesla, "klaar voor levering". Iemand die dit kan verklaren/heeft meegemaakt?
Worden bestaande bestellingen overgeslagen om wagen "klaar voor levering" te kunnen aanbieden?
Als de config 100% dezelfde is dan zou hij deze aan je bestelling moeten matchen. Er zit geen leverrestrictie op? Je hebt nu niet een auto waar nog een contract zit?

• Michaellefever
Inspired schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Als de config 100% dezelfde is dan zou hij deze aan je bestelling moeten matchen. Er zit geen leverrestrictie op? Je hebt nu niet een auto waar nog een contract zit?
Ja exact dezelfde. Ik denk niet dat er een leverrestrictie op zit aangezien de fleetmanager woensdag zelf contact had opgenomen met de LM
Michaellefever schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:12:
[...]

Ja exact dezelfde. Ik denk niet dat er een leverrestrictie op zit aangezien de fleetmanager woensdag zelf contact had opgenomen met de LM
Je hebt nu niet al een leaseauto met een lopend contract?

Als dat niet zo is kun je ook mailen naar DeliveryNL@tesla.com met de vraag of ze die auto kunnen koppelen aan je RN nummer. Die geven dan ook wel aan dat het niet kan omdat er wel een restrictie op zit.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 14-07-2023 11:20 ]

• Michaellefever
Inspired schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Je hebt nu niet al een leaseauto met een lopend contract?

Als dat niet zo is kun je ook mailen naar DeliveryNL@tesla.com met de vraag of ze die auto kunnen koppelen aan je RN nummer. Die geven dan ook wel aan dat het niet kan omdat er wel een restrictie op zit.
Jawel, huidige auto loopt nog tot begin volgend jaar maar geloof niet dat dit het probleem is. Dit is bij een andere LM en dan gaat mijn huidige auto naar iemand anders binnen het bedrijf.
Heb jammer genoeg geen RN nummer...
Michaellefever schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:58:
[...]

Jawel, huidige auto loopt nog tot begin volgend jaar maar geloof niet dat dit het probleem is. Dit is bij een andere LM en dan gaat mijn huidige auto naar iemand anders binnen het bedrijf.
Heb jammer genoeg geen RN nummer...
Ah, ok. Dan zou er inderdaad geen restrictie op moeten zitten. Waarschijnlijk kan delivery de order ook wel opzoeken obv e-mail adres. Neem even aan dat het je zakelijke mail adres zal zijn. Al kun je ook even de fleetmanager het RN nummer op laten vragen bij de LM. Het is wel gek dat een vrije config niet aan je order komt.

• empeetrois
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-11 23:37
empeetrois schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:57:
Ik heb zaterdag voor mijn gevoel van een van die mooie aanbiedingen gebruik gemaakt.
Een model 3 LR RWD in het blauw met trekhaak! VIN meteen in de app zichtbaar, verwachte levering stond eerst op deze week. Nu is deze sinds gisteren verplaatst naar 10 t/m 24 juli.
De verwachte leverdatum blijft maar verschuiven. Zojuist even contact gehad met mijn verkoopadviseur.
Hij staat nog op de boot en is onderweg. Hij kon me niet vertellen welke boot. De VIN check gaf in ieder geval geen resultaat bij de Hoegh Trident. Ik geloof dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.

• Joosie200
  • Niet online
empeetrois schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:58:
[...]

De verwachte leverdatum blijft maar verschuiven. Zojuist even contact gehad met mijn verkoopadviseur.
Hij staat nog op de boot en is onderweg. Hij kon me niet vertellen welke boot. De VIN check gaf in ieder geval geen resultaat bij de Hoegh Trident. Ik geloof dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.
Ik ben ook nog aan het wachten. Tijdvak staat nu op 15 - 28 juli. Besteld 27 juni, betaald 28 juni. Maargoed ik heb in de tussentijd geen betere deal gevonden voor een Model Y, Long Range, zwart interieur, Midnight Cherry.

En hoewel ik een referral had toegepast voordat Tesla nieuwe orders die €500 korting begonnen te geven van model 3/model Y per juli zie ik nu dat ik die referral korting als nog krijg. Dus eigenlijk heb ik €500 teveel betaald en nog te goed. Netto 49840 euro. Was eerst 50340 euro.

• Greatsword
  • Niet online
empeetrois schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:58:
Ik geloof dat ik gewoon nog even geduld moet hebben.
Lastig hé, we zijn hier in NL veel te verwend met dat voor 00:00 besteld morgen in huis ;)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Greatsword schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:10:
[...]

Lastig hé, we zijn hier in NL veel te verwend met dat voor 00:00 besteld morgen in huis ;)
Tesla zou zo veel gedoe kunnen besparen door een realistische of, als dat niet kan, een pessimistische datum te geven.

Ik koop niet elke dag een nieuwe toch dure, auto en vond het best "spannend". Een datum die elke week een week opschoof doet daar toch teniet aan.

• turkeyhakan
En daar is de sms! Told you :-)

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21:20
Fly-guy schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Tesla zou zo veel gedoe kunnen besparen door een realistische of, als dat niet kan, een pessimistische datum te geven.

Ik koop niet elke dag een nieuwe toch dure, auto en vond het best "spannend". Een datum die elke week een week opschoof doet daar toch teniet aan.
Wij hadden voor onze Tesla een Kia Niro EV besteld. Bij Kia krijg je sowieso geen updates, alleen als je erom vraagt. En duurt het dik een jaar voordat je je nieuwe auto hebt, terwijl er een levertijd van 4 maanden met je is afgesproken.

Tesla is in staat om snel te leveren. Dat het een keer wat langer kan duren is natuurlijk heel vervelend. Maar alsnog stúkken beter dan bij de concurrentie.

• Greatsword
  • Niet online
Nice!, wanneer had je besteld/betaald?

• turkeyhakan
Greatsword schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:22:
[...]

Nice!, wanneer had je besteld/betaald?
Eind juni ergens (LM).
Pagina: 1 ... 429 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.