Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:41
sweebee schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:43:
Zojuist een e-mail gekregen dat het een verkeerde mail was. Maar ter compensatie krijgen we (RWD) als nog 1000km gratis laden.
Verkeerd hoe? Niet voor model 3 of niet voor puur RWD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10:39
datadevil schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Verkeerd hoe? Niet voor model 3 of niet voor puur RWD?
Ging om kopers met de RWD versie, die een mail over de 10000km hadden gekregen. Die geld dus alleen voor de LR en performance. RWD kopers krijgen dus 1000km.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ds-bux2AOnDyz5P70km4M-OIKws=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zP8qI1KdxqjeH1AJUbmNZ256.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wJwejMct4CRVAHquNAiDmo4zps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7zC0ESPVuVNznxRugysWEnn.jpg?f=fotoalbum_large

Zo staat het nu op Tesla NL als je zoekt op huidige beschikbare voorraad. Ze rekenen dus met de model Y qua verbruik, maar ze geven de free supercharging alleen op de M3 LR/performance modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneyersGreg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 16:53
thetakman schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:38:
[...]

Niks.. hier ga je niks zien en of krijgen, als je al een tijdje mee had gelezen had je kunnen weten dat een Tesla account leeg blijft tot het moment dat je bij de dealer de auto gaat ophalen je app / account geactiveerd wordt.

Je bent namelijk via de lease niet de hoofd bestuurd in het account, je bent enkel toegevoegd als extra bestuurder van het Tesla account, de LM blijft de hoofd eigenaar van "jouw" Tesla account (Een beetje alsof jij de auto koopt (LM) en een extra account voor je vrouw aanmaakt, in dit geval ben jij de vrouw en is de LM jou als autokoper))
Is het dan als “extra bestuurder” wel mogelijk om je Visa te koppelen voor de superchargers te gebruiken? Wij krijgen van de werkgever wel een Shell Card , maar zou graag de Tesla superchargers in het buitenland gebruiken (of in eigen land als de nood hoog is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Joosie200 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:15:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo staat het nu op Tesla NL als je zoekt op huidige beschikbare voorraad. Ze rekenen dus met de model Y qua verbruik, maar ze geven de free supercharging alleen op de M3 LR/performance modellen.
Dankjewel, die informatie zocht ik. Mooi dat het nu op de site staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
SneyersGreg schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Is het dan als “extra bestuurder” wel mogelijk om je Visa te koppelen voor de superchargers te gebruiken? Wij krijgen van de werkgever wel een Shell Card , maar zou graag de Tesla superchargers in het buitenland gebruiken (of in eigen land als de nood hoog is)
Ja dit is mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwiri
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-08 21:20
Na 9 maanden wachten heb ik eindelijk een SMS ontvangen dat mijn MY RWD opgehaald mag worden in Brugge op 22 juni.

Krijg ik nu nog een melding met een tijdslot of mag ik daar gewoon opdagen?

Als ze de telefoon beantwoordden zou ik het aan Tesla zelf vragen natuurlijk. En een email adres van Tesla Brugge vind ik niet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
Zwiri schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:03:
Na 9 maanden wachten heb ik eindelijk een SMS ontvangen dat mijn MY RWD opgehaald mag worden in Brugge op 22 juni.

Als ze de telefoon beantwoordden zou ik het aan Tesla zelf vragen natuurlijk. En een email adres van Tesla Brugge vind ik niet.

Alvast bedankt.
Hoe kan het dat je zo lang moest wachten? Ik heb mensen voorbij zien komen die eind Q1 soms na 1 dag of dezelfde dag hun MY op konden halen, zeker een RWD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omslachtig012
Zwiri schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:03:

Alvast bedankt.
Je zal een bevestiging krijgen, en uiteindelijk een meldcode. De meldcode bestaat uit de laatste vier karakters van je VIN. Deze berichten moeten zij handmatig goedkeuren dus het kan soms even duren wanneer ‘ja’ hebt geantwoord.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 12:30
Ik reed van Nederland naar België en heb negen opleggers met Model 3’s en Model Y’s ingehaald. Veel plezier, Belgen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69J9YkubpmV5Flc84cnPvbQRrgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ii3Cam5QRipPocEUZY7vLjOb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgin dust
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-03-2024
Afgelopen vrijdag model 3 in Tilburg opgehaald. Alles lijkt voldoende strak te zijn gebouwd en ik geniet er erg van. Nu reed ik vanmiddag in de R mijn oprit op en constateerde na parkeren dat ik op een haar na tegen m’n aanhanger ben opgereden. Was gewend aan parkeer hulp in mijn vorige auto, en rekende erop dat model 3 dit ook heeft, al is het op basis van camerabeelden (ipv sensoren). En ja hoor, het staat ook op het scherm: geen parkeerhulp beschikbaar. Ik wil alle nieuwe eigenaren hier toch even met klem op wijzen. Op YouTube staan nl veel filmpjes waarin parkeer hulp via camera registratie wordt getest, overigens met matig resultaat. Blijkbaar heeft Tesla deze optie recentelijk ‘teruggetrokken’ voor de Europese markt. Hopelijk om fouten eruit te halen en later een software update te verstrekken. Voor de meesten onder ons betekent dit terug in de tijd (goed opletten bij parkeren en krappe manoeuvres, desnoods uitstappen om te checken… 😞). Verder… all good news from this front. Veel plezier met jullie nieuwe Tesla’s!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
Virgin dust schreef op zondag 18 juni 2023 @ 14:19:
Afgelopen vrijdag model 3 in Tilburg opgehaald. Alles lijkt voldoende strak te zijn gebouwd en ik geniet er erg van. Nu reed ik vanmiddag in de R mijn oprit op en constateerde na parkeren dat ik op een haar na tegen m’n aanhanger ben opgereden. Was gewend aan parkeer hulp in mijn vorige auto, en rekende erop dat model 3 dit ook heeft, al is het op basis van camerabeelden (ipv sensoren). En ja hoor, het staat ook op het scherm: geen parkeerhulp beschikbaar. Ik wil alle nieuwe eigenaren hier toch even met klem op wijzen. Op YouTube staan nl veel filmpjes waarin parkeer hulp via camera registratie wordt getest, overigens met matig resultaat. Blijkbaar heeft Tesla deze optie recentelijk ‘teruggetrokken’ voor de Europese markt. Hopelijk om fouten eruit te halen en later een software update te verstrekken. Voor de meesten onder ons betekent dit terug in de tijd (goed opletten bij parkeren en krappe manoeuvres, desnoods uitstappen om te checken… 😞). Verder… all good news from this front. Veel plezier met jullie nieuwe Tesla’s!
volgens mij is het niet terug getrokken, maar duurt calibratie ongeveer 2 weken bij elke nieuwe auto. heb dat al meerdere keren langs zien komen in het forum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:34

TNJ

Frugalite

Blijkbaar heeft Tesla deze optie recentelijk ‘teruggetrokken’ voor de Europese markt...
Kijk of je de software update nog moet starten? Al met de wifi verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwiri
Omslachtig012 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Je zal een bevestiging krijgen, en uiteindelijk een meldcode. De meldcode bestaat uit de laatste vier karakters van je VIN. Deze berichten moeten zij handmatig goedkeuren dus het kan soms even duren wanneer ‘ja’ hebt geantwoord.
Dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwiri
maharens schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Hoe kan het dat je zo lang moest wachten? Ik heb mensen voorbij zien komen die eind Q1 soms na 1 dag of dezelfde dag hun MY op konden halen, zeker een RWD.
Ik weet niet goed wat er allemaal gescheeld heeft maar laat ons zeggen dat ALD Automotive klojo's zijn. Ik bestelde net een Tesla omdat die snel leveren en dan moet ik nog 9 maanden wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-09 19:47
Gumball3000 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:01:
Eindelijk nieuws over men MY LR Blauw met 19" en trekhaak (België).

22/2 RN gekregen, gisteren 15/6 een SMS dat de levering 30/6 kan plaatsvinden.

Hopelijk komt dat goed, zal maar voldoende tijd voorzien aangezien het de laatste dag is van Q2..
Ondertussen ook een VIN gekregen, zoals verwacht is deze in Berlijn gemaakt.
Vandaar dat een blauwe LR lang kon duren, werden tijdje niet in China en niet in Berlijn (of toch niet op volle capaciteit) gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martijntj
Ik heb de mijne donderdag opgehaald. Parkeerhulp is ook via Tesla Vision al wel beschikbaar, maar met twee maars:

- Zorg dat je meest recente updates hebt
- Geef de auto even de tijd om te kalibreren, kostte mij 50km rijden
- Herstart het systeem wanneer je geparkeerd bent door beide knoppen op het stuur een tijdje ingedrukt te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:13
Heb bericht gekregen van Arval BE dat mijn MYP afgeleverd kan worden, papierwerk en nrplaten opgestuurd etc. Oorspronkelijk besteld bij Tesla Antwerp, stond daarna op stockageplaats in Sint-Niklaas, ging vervoerd worden naar Tesla Hasselt, maar ik dien hem nu blijkbaar op te pikken in Brugge.

Bij navraag LM zeiden zij mij dat Tesla beslist heeft om enkel nog uitleveringen te doen vanuit Tesla Brugge. Kan iemand dit ontkrachten? Ik vermoed dat ze me gemakkelijkheidshalve in de wiggle houden, maar ik zou het alleszins een opmerkelijke keuze vinden gezien het een uithoek is en geen centraal punt.

Nog niets van SMS gekregen en je geraakt uiteraard ook nergens binnen om dit allemaal te verifiëren. Geduld raakt wat op :D

Tesla Model Y Performance 2023 Berlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Relaxxxx1103 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:41:

Bij navraag LM zeiden zij mij dat Tesla beslist heeft om enkel nog uitleveringen te doen vanuit Tesla Brugge. Kan iemand dit ontkrachten? Ik vermoed dat ze me gemakkelijkheidshalve in de wiggle houden, maar ik zou het alleszins een opmerkelijke keuze vinden gezien het een uithoek is en geen centraal punt.
Ik zou in deze gevallen altijd contact opnemen met Tesla en gewoon je verhaal doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
Omslachtig012 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:48:
[...]

Ik zou in deze gevallen altijd contact opnemen met Tesla en gewoon je verhaal doen!
Probeer ik zeer zeker maar ik geraak dus zowel niet binnen in Hasselt, Antwerpen of Brugge. Ik begrijp wel dat ze het zodadelijk zeer druk gaan krijgen, maar nergens binnen raken/gehoord worden wekt kleine frustraties op. Ze zijn natuurlijk niet de enigen met een agenda. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Relaxxxx1103 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:50:
[...]

Probeer ik zeer zeker maar ik geraak dus zowel niet binnen in Hasselt, Antwerpen of Brugge. Ik begrijp wel dat ze het zodadelijk zeer druk gaan krijgen, maar nergens binnen raken/gehoord worden wekt kleine frustraties op. Ze zijn natuurlijk niet de enigen met een agenda. :)
Klinkt als een bekend 'probleem' inderdaad.. Bij is het gelukt door te bellen en gewoon te wachten tot iemand opneemt. Nu praat ik over Tesla Tilburg (NL), dus ik weet niet precies wat jou mogelijkheden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Curly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 07:54
Net Tesla Hasselt gebeld (uiteindelijk binnengeraakt na vele pogingen) en mijn MY LR QS staat in St.-Niklaas te wachten op transport. LM Arval zou de platen vrijdag opgestuurd hebben maar ze zijn nog niet toegekomen in Hasselt. Voorlopige aflevering staat gepland op zaterdag 24 juni.

Auto werd op 24 maart besteld bij Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
Omslachtig012 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:52:
[...]

Klinkt als een bekend 'probleem' inderdaad.. Bij is het gelukt door te bellen en gewoon te wachten tot iemand opneemt. Nu praat ik over Tesla Tilburg (NL), dus ik weet niet precies wat jou mogelijkheden zijn.
Ja heb ondertussen 20x geprobeerd. Dit zorgt natuurlijk enkel voor overkill dus ik ga dan ook maar gewoon wachten op de SMS veronderstel ik en dan maar naar Brugge karren. Ik vermoed dat ze sowieso wel deze week of ten laatste volgende week willen leveren.

Deze week allemaal geen probleem, volgende week wel work travel op di en woe naar Frankfurt en vrijdag middag vertrek ik op vakantie voor 2weken dus het begint spannender en spannender te worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
The_Curly schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:07:
Net Tesla Hasselt gebeld (uiteindelijk binnengeraakt na vele pogingen) en mijn MY LR QS staat in St.-Niklaas te wachten op transport. LM Arval zou de platen vrijdag opgestuurd hebben maar ze zijn nog niet toegekomen in Hasselt. Voorlopige aflevering staat gepland op zaterdag 24 juni.

Auto werd op 24 maart besteld bij Tesla.
De mijne stond daar ook. Hopelijk geraakt de jouwe dan ook niet in verzeild in Brugge. Tenzij je van daar bent natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 20:27
Nog steeds niks gehoord, m'n Tesla (M3 RWD Wit) staat al een week of 3 in Nederland maar kan nog niet uitgeleverd worden omdat hij nog op transport naar Groningen moet.

Zoveel spijt dat ik niet gewoon in Tilburg heb opgehaald, dan had ik hem deze week al gehad.
Nu aanpassen heeft geen zin zegt Tesla Groningen, want dan kom ik weer helemaal achteraan.

Weet niet of dit klopt, maar echt logisch meedenkend zijn ze niet.. Zou zeggen, joh Tesla ik rij daar wel heen en pik hem op. Bespaart hun werk en mij tijd, maar dat zal wel buiten de procedure gaan en dus lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Curly
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-07 07:54
Relaxxxx1103 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:10:
[...]

De mijne stond daar ook. Hopelijk geraakt de jouwe dan ook niet in verzeild in Brugge. Tenzij je van daar bent natuurlijk.
Hasselt is vlakbij dus hopelijk niet naar Brugge maar als het moet dan moet het :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
The_Curly schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Hasselt is vlakbij dus hopelijk niet naar Brugge maar als het moet dan moet het :F
Ik heb net een mail (antwoord) van Tesla Hasselt ontvangen die zeggen dat mijn wagen bij hen in Hasselt staat. Op zich goed nieuws, maar wat een geklungel. Mijn platen zijn ook einde vorige week opgestuurd, alleen hoop ik dan naar Hasselt en niet naar Brugge. 8)7

Alleszins, vriendelijke kerels in Hasselt. Hij verwacht de platen morgen en zoekt mee iets in te plannen vanaf woensdagnamiddag. Hopelijk staat die van jou dus ook gewoon in Hasselt. Ik raad jou aan ook ff te verifiëren als je bericht krijgt van Arval, want hun info klopt niet. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thieze88
  • Laatst online: 12-08-2023
thetakman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:13:
Nog steeds niks gehoord, m'n Tesla (M3 RWD Wit) staat al een week of 3 in Nederland maar kan nog niet uitgeleverd worden omdat hij nog op transport naar Groningen moet.

Zoveel spijt dat ik niet gewoon in Tilburg heb opgehaald, dan had ik hem deze week al gehad.
Nu aanpassen heeft geen zin zegt Tesla Groningen, want dan kom ik weer helemaal achteraan.

Weet niet of dit klopt, maar echt logisch meedenkend zijn ze niet.. Zou zeggen, joh Tesla ik rij daar wel heen en pik hem op. Bespaart hun werk en mij tijd, maar dat zal wel buiten de procedure gaan en dus lastig.
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan!
Mijn auto zou 25 mei al in NL zijn aangekomen, Wacht op transport naar Groningen.
Tesla Groningen geeft inderdaad aan dat wanneer je hem nu aanpast naar Tilburg dat je achteraan komt... Maar... In Tilburg loopt het in ieder geval snel door! lastig lastig...

Wanneer heb jij hem besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thieze88
thetakman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:13:

Hah! Zojuist de sms ontvangen! 24 Juni ophalen in groningen!!! :D Tot dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
Relaxxxx1103 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 11:31:
[...]

Ik heb net een mail (antwoord) van Tesla Hasselt ontvangen die zeggen dat mijn wagen bij hen in Hasselt staat. Op zich goed nieuws, maar wat een geklungel. Mijn platen zijn ook einde vorige week opgestuurd, alleen hoop ik dan naar Hasselt en niet naar Brugge. 8)7

Alleszins, vriendelijke kerels in Hasselt. Hij verwacht de platen morgen en zoekt mee iets in te plannen vanaf woensdagnamiddag. Hopelijk staat die van jou dus ook gewoon in Hasselt. Ik raad jou aan ook ff te verifiëren als je bericht krijgt van Arval, want hun info klopt niet. |:(
Kleine update voor de geïnteresseerden.

Contact gehad met LM omtrent de nummerplaten en boorddocumenten. Zij hebben deze opgestuurd naar Brugge en verwijten Tesla afspraken niet na te komen. Contact gehad met Hasselt en zij bevestigen inderdaad dat de documenten en platen in Brugge zijn toegekomen. Heeft gevraagd aan zijn collega's van Brugge ze door te sturen en voorlopige afhaalafspraak staat nu woe 21/06 om 16u30 te Hasselt.

Wat een soep, maar er lijkt een einde aan te komen. Voor toekomstige BE drivers die via Arval gaan, neem alstublieft zelf ook actief deel en probeer zelf regelmatig mee op te volgen dus. Gaat je misschien wat frustratie opleveren, maar ook wel wat extra frustratie voorkomen denk ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Thieze88 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:30:
[...]

Hah! Zojuist de sms ontvangen! 24 Juni ophalen in groningen!!! :D Tot dan!
Ik mag 24 juni juist naar Tilburg vanuit Groningen (M3 RWD zwart/zwart standaard). Veel plezier met je M3!

[ Voor 5% gewijzigd door hsb85 op 19-06-2023 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
Thieze88 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:28:
[...]

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan!
Mijn auto zou 25 mei al in NL zijn aangekomen, Wacht op transport naar Groningen.
Tesla Groningen geeft inderdaad aan dat wanneer je hem nu aanpast naar Tilburg dat je achteraan komt... Maar... In Tilburg loopt het in ieder geval snel door! lastig lastig...

Wanneer heb jij hem besteld?
1 juni al binnen gekomen, eind April besteld.

EDIT: Zojuist sms gehad! Ik mag 24 juni ophalen om 2 uur in Groningen :)

[ Voor 7% gewijzigd door thetakman op 26-06-2023 08:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard28
  • Laatst online: 14-09 23:03
Richard28 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:32:
5-mei een model 3 besteld (RWD zwart, zwart interieur, met trekhaak), direct bij Tesla (contant). Direct RN nummer ontvangen en verzoek om account aan te maken. Verwachte leverdatum in account 14 mei - 27 mei.
8-mei: inruilofferte ontvangen voor mijn huidige auto (direct akkoord gegeven) en alle gegevens ingevuld incl. rijbewijs.
12-mei: de broncode gecheckt en ik heb een VIN gevonden in de broncode van mijn account, weet niet hoelang die er al in stond.

Verder nog geen bericht gehad, verwachte leverdatum word iedere dag aangepast maar 27-mei blijft tot nu toe nog staan.

21-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 21-28 mei.
22-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 22-29 mei.
23-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 23-30 mei.
24-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 24-31 mei.
25-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 25mei -1 juni.
26-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 26mei -2 juni.
27-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 27mei - 3 juni.
28-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 28mei - 4 juni.
29-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 29mei - 5 juni.
30-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 30mei - 6 juni.

31-mei: Vanmorgen verscheen mijn VIN in de app en ook een nieuwe verwachte leverdatum 6 - 20 juni

7-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 7 - 21 juni
8-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 8 - 21 juni

9-juni: inruilofferte huidige auto verlopen moet nu de km opnieuw invullen en wachten op een nieuwe offerte

9-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 9 - 21 juni
10-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 10 - 21 juni
11-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 11 - 21 juni

12-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 14 - 28 juni

15-juni: nieuwe inruilofferte ontvangen en direct geaccepteerd.

15-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 15 - 28 juni
16-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 16 - 28 juni
17-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 17 - 28 juni
18-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 18 - 28 juni
19-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 19 - 30 juni
Zojuist de sms ontvangen, ik mag ma 26-6 om 13:00u de auto ophalen in Tilburg! *O*

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skusku
  • Laatst online: 06-08-2023
Op 2 mei vanuit de LM bevestigd dat mijn M3 RWD black standaard is besteld.

Vandaag een SMS gekregen dat ik mijn M3 maandag 26 juni kan ophalen in tilburg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:29

Pieroman

/me

Ook hier de SMS gekregen, dinsdag 27-6 om 13:30 mag ik voor mijn M3 RWD zwart/zwart.

Snel gegaan allemaal:
31-5 Bevestiging vanuit LM, indicatie al meteen eind juni
5-6 Tesla account aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
9 juni Tesla M3 RWD wit, zwart interieur besteld bij / door LM
12 juni Tesla Account van LM doorgekregen.

Verder niets meer vernomen. In de app van de LM staat verwachtte leverdatum op 31 juli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omslachtig012
thetakman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:45:
[...]

14 mei al binnen gekomen, eind April besteld.

EDIT: Zojuist sms gehad! Ik mag 24 juni ophalen om 2 uur in Groningen :)
Eindelijk toch nog goed gekomen! Enorm vervelend die vage communicatiestijl van Tesla..

Bij mij is alles echt super vlekkeloos verlopen overigens, maar de communicatie moet je echt uit ze trekken. Wat eigenlijk ook logisch is, als je ziet hoe snel ze kunnen leveren t.o.v. concurrenten.

[ Voor 9% gewijzigd door Omslachtig012 op 19-06-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-09 19:47
Relaxxxx1103 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 10:41:
Heb bericht gekregen van Arval BE dat mijn MYP afgeleverd kan worden, papierwerk en nrplaten opgestuurd etc. Oorspronkelijk besteld bij Tesla Antwerp, stond daarna op stockageplaats in Sint-Niklaas, ging vervoerd worden naar Tesla Hasselt, maar ik dien hem nu blijkbaar op te pikken in Brugge.

Nog niets van SMS gekregen en je geraakt uiteraard ook nergens binnen om dit allemaal te verifiëren. Geduld raakt wat op :D
Bij mij stond er in de SMS dat de aflevering in Drogenbos zou zijn.
Geen idee of dat voor de definitieve afspraak nog gaat veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:48
MY RWD
12 juni besteld door LM
14 juni mail van Tesla (account)
19 juni sms ontvangen voor ophalen 23 juni

Hopelijk is deze te verzetten naar half juli aangezien ik tot die tijd in het buitenland ben (vakantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
joeri_berg schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:51:
MY RWD
12 juni besteld door LM
14 juni mail van Tesla (account)
19 juni sms ontvangen voor ophalen 23 juni

Hopelijk is deze te verzetten naar half juli aangezien ik tot die tijd in het buitenland ben (vakantie)
Dit kan wel eens lastig worden.. Tesla probeert ze voor eind Juni allemaal weg te duwen (kwartaal afsluiting) als ze iemand anders hebben klaar staan die jou zelfde specificaties wilt, zal die gewoon doorgeschoven worden. en mag je tot (waarschijnlijk september) wachten op de volgende ladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:58
nzxtviper schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:15:
Hier ook de SMS!
Afhalen 19 juni in Tilburg.
Blauwe MY/LR/AWD/ZW/19/TH
:)
Zaterdag SMS ontvangen:
vertraagd tot 22 juni.
Auto is nog niet in Tilburg. :F
We wachten dus nog even verder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneyersGreg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 16:53
M3 RWD White/Black Standaard
Besteld via LM Alphabet (België)

25-05 - bestelling doorgegeven aan LM
06-06 - Wagen besteld en bevestigd door Tesla
08-06 - Verwachte leverdatum gekregen van 22-06
15-06 - Eens geïnformeerd bij Tesla , konden mij enkel een RN nummer geven. Stond nog niets van VIN gekoppeld aan mijn account.

Ookal staat de "verwachte leverdatum" op de website van LM dus op 22-06 , verder heb ik nog geen SMS of Tesla account ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeri_berg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:48
thetakman schreef op maandag 19 juni 2023 @ 14:53:
[...]

Dit kan wel eens lastig worden.. Tesla probeert ze voor eind Juni allemaal weg te duwen (kwartaal afsluiting) als ze iemand anders hebben klaar staan die jou zelfde specificaties wilt, zal die gewoon doorgeschoven worden. en mag je tot (waarschijnlijk september) wachten op de volgende ladingen.
Hmmzz een mannetje in Tilburg vertelde me aan de telefoon dat wanneer afleveren niet kan plaatsvinden in de gestelde termijn je een window van 20 dagen krijgt om te plannen. Als dat ook niet lukt kun je bij uitzondering nog een keer 20 dagen krijgen. Daarna wordt de auto vrijgegeven voor een ander.

Sowieso allemaal beetje tegengestelde berichten. De ene Tesla store zegt dit, de ander zegt dat. We gaan het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgin dust
  • Laatst online: 01-03-2024
Martijntj schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:12:
[...]

Ik heb de mijne donderdag opgehaald. Parkeerhulp is ook via Tesla Vision al wel beschikbaar, maar met twee maars:

- Zorg dat je meest recente updates hebt
- Geef de auto even de tijd om te kalibreren, kostte mij 50km rijden
- Herstart het systeem wanneer je geparkeerd bent door beide knoppen op het stuur een tijdje ingedrukt te houden
Ik had inderdaad nog niet met WiFi verbonden. Inmiddels updates en parkeerhulp beschikbaar. Toch blijft het een aandachtspunt als je net je tesla hebt opgehaald; is zuur als je binnen een dag schade rijdt omdat je vanuit prehistorie rekent op standaard werkende functies. Weer wat 🧐 geleerd! Bedankt voor de heads-up, al was opnieuw opstarten systeem hier niet voor vereist 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
De app geeft bij mij een leverdatum van 28-30 juni. Hoeveel dagen van te voren ontvang je meestal een sms met de definitieve datum? Lijkt mij dat ik deze morgen of overmorgen wel zou moeten ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
sweebee schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:45:
De app geeft bij mij een leverdatum van 28-30 juni. Hoeveel dagen van te voren ontvang je meestal een sms met de definitieve datum? Lijkt mij dat ik deze morgen of overmorgen wel zou moeten ontvangen?
Mijn verwachte leverdatum stond op 15-28 juni en ik kreeg vandaag de sms, volgens mij is er niks te zeggen over de dagen van tevoren.

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Vandaag mijn model3 RWD opgehaald. Mijn auto stond op de rest track wat betekende dat deze dus niet opgeladen was.
Ik kreeg 'm mee met een schamele 17% lading, daar opladen was geen optie.
Ook zaten er op de voorkant wat vage vlekken/krassen die ze wel netjes hebben weggehaald.
Verder aardige lui, maar wel lopende band werk.

Dus meteen maar naar de dichtstbijzijnde charger, wat uiteraard prima ging.

Al met al is het gehele aankoop/afhaal proces even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-06-2024
Opgehaald.
Druk in Tilburg. Op 1 dag 175 exemplaren uitleveren. Bereik batterij 44 km bij levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frogger9 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:57:
Opgehaald.
Druk in Tilburg. Op 1 dag 175 exemplaren uitleveren. Bereik batterij 44 km bij levering.
Serieus? Ik had hem lekker laten staan.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omslachtig012
Inspired schreef op maandag 19 juni 2023 @ 19:58:
[...]

En dan, de auto weigeren?

[ Voor 13% gewijzigd door Omslachtig012 op 19-06-2023 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]

En dan weer 3,5 uur met de trein naar huis. Ik vind het ook een beetje schofterig dat ze ze zo ook leeg meegeven, maar laten staan komt mij toch echt heel slecht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-08 12:11
Fly-guy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:34:
[...]

En dan weer 3,5 uur met de trein naar huis. Ik vind het ook een beetje schofterig dat ze ze zo ook leeg meegeven, maar laten staan komt mij toch echt heel slecht uit.
Achter je laten en vooral genieten van je nieuwe Tesla!!
Laat je feestje niet verpesten door de kleine ergernissen bij het afleveren. oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PeterinDen Haag schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Achter je laten en vooral genieten van je nieuwe Tesla!!
Laat je feestje niet verpesten door de kleine ergernissen bij het afleveren. oOo
Daar heb ik ook voor gekozen. Die paar euro die ik dan besteed heb om verder op te laden kan ik ook nog wel betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben dan benieuwd naar jullie timeslot. Was dit meer in de middag of ook in de ochtend? Als ik in Tilburg moet ophalen ipv Groningen zou mogen kiezen mag de accu ook wel vol zitten want Zwolle ligt niet om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
Virgin dust schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:32:
[...]

Ik had inderdaad nog niet met WiFi verbonden. Inmiddels updates en parkeerhulp beschikbaar. Toch blijft het een aandachtspunt als je net je tesla hebt opgehaald; is zuur als je binnen een dag schade rijdt omdat je vanuit prehistorie rekent op standaard werkende functies. Weer wat 🧐 geleerd! Bedankt voor de heads-up, al was opnieuw opstarten systeem hier niet voor vereist 👍
Bij mij waren de updates in Tilburg al gedaan, maar was ik dus niet opnieuw opgestart. Raar dat daar een verschil in zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Martijntj schreef op maandag 19 juni 2023 @ 23:36:
[...]

Bij mij waren de updates in Tilburg al gedaan, maar was ik dus niet opnieuw opgestart. Raar dat daar een verschil in zit!
Bij mij stond een update klaar, maar er werd mij verzocht deze niet ter plekke uit te voeren.

Al met al het ik het idee dat ze gewoon te druk waren om een fatsoenlijke levering uit te voeren (wel gewassen maar daarna weer vette afdrukken, niet klaar op een positie, krassen, batterij bijna leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Krijg je als particulier koper nog het kenteken eerder te horen of moet je ter plekke een verzekering regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:48
datadevil schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 14:54:
Krijg je als particulier koper nog het kenteken eerder te horen of moet je ter plekke een verzekering regelen?
Ik heb bij mijn aflevering op woensdag de vrijdag ervoor gebeld, kenteken was klaar en doorgekregen. Een dag voor aflevering ook nog een SMS met kenteken en meldcode gekregen, maar toen had ik de verzekering al geregeld :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frogger9
Fly-guy schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:49:
[...]

Daar heb ik ook voor gekozen. Die paar euro die ik dan besteed heb om verder op te laden kan ik ook nog wel betalen.
Uiteraard ook meegenomen. Je krijgt 150km gratis supercharge kilometers en dat is een kleine compensatie voor de aflevering (had ook best 500km mogen zijn als je slechts 44km bij levering krijgt). Heb zelf nog een uur gewacht, de tesla hing aan een 16 lader.

Gisteren ook een update ontvangen en uitgevoerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frogger9
Joosie200 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 21:00:
Ik ben dan benieuwd naar jullie timeslot. Was dit meer in de middag of ook in de ochtend? Als ik in Tilburg moet ophalen ipv Groningen zou mogen kiezen mag de accu ook wel vol zitten want Zwolle ligt niet om de hoek.
12:30 uur.
Ik ben naar de snellader gereden om wat meer aan boord te hebben om thuis te komen. Mijn buurman bleef wat langer in de tesla hal (bij de trage lader) om nog naar huis te kunnen komen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Ook ik heb vandaag mijn tesla mogen ophalen.

2,5 uur met het OV maar dat mag de pret niet drukken, en lease maatschappijen logistieke dingen laten regelen daar vertrouw ik niet zo op, dus dan liever zelf.

2 uur stond de afspraak. 10 voor 2 kwam ik aan en na 10 min in de rij was ik meteen aan de beurt om, jawel, 2 uur.

Nadat de tesla medewerkers eerst niet wisten waar mijn auto stond en ik hem vervolgens zelf aanwees, ze waren er nota bene 2 keer langs gelopen, vroegen ze of ze mij nog konden helpen. Ze waren super vriendelijk maar ik denk dat ze er nog niet zo lang werkten. Ik heb ze voor hun hulp bedankt en dacht ik kom er wel uit.

Ik de auto inspecteren, die zag er goed uit! Geen gebreken kunnen vinden.

Wilde meteen de Tesla app koppelen maar dat kon pas bij het uitrijden.

Maar 33% geladen dus de eerste stop was een supercharger. Wat gaat dat makkelijk zeg. Navigeren, inpluggen, wachten, klaar.

Sommige mensen missen een specialere ervaring bij het ophalen van hun tesla zoals wel het geval bij andere merken. Een doek over de auto, een flesje bubbels, een praatje, het kan mij allemaal gestolen worden: super fijn juist dat je meteen kan instappen en met rust gelaten word!

Glunderend staat hij nu in de straat aan de laadpaal. Meteen ook maar mijn aftermarket wieldoppen erop gezet. Er zaten ook center caps bij met een tesla logo in de kleuren rood/wit/zwart; morgen maar kijken welke ik er op plak als het niet meer regent.

Het betreft de model 3 long range. Zin om hem morgen met een volle batterij naar kantoor te rijden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG_MPl2ELI360XRy10USLr4Df64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RQvN6rOAsRkCLJNWD0GWKlbd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door mrDaantje op 20-06-2023 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
verkeerde topic..

[ Voor 113% gewijzigd door datadevil op 20-06-2023 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Laatst online: 11-07 22:54
Nibulez schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:16:
M3 RWD Midnight Silver
31-05: Bestelling geplaatst bij LM (Athlon) via bedrijf
05-06: Bestelling bevestigd bij LM inclusief verwachte levering (vanaf week 31)
05-06: Tesla account ontvangen

Verder heb ik geen RN ontvangen en in de tesla app staat ook niks behalve wat persoonlijke gegevens.
Klopt dit?
Gisteren een update gehad. 26-06 mag ik de auto ophalen.
Binnen een maand na bestelling al ophalen en ruim een maand eerder dan de verwachte levering door LM. Erg positief verrast dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Ik mag dus a.s. zaterdag, zijn er hier mensen die recent in Groningen hebben opgehaald?

Indien ja, hoe ging dit in z'n werk, ben je lang aan het wachten of is het net als in Tilburg lopende band werk?
Ik twijfel nog of ik zelf ga en / of met de vrouw en de kleine die kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 16:17
Nibulez schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:31:
[...]

Gisteren een update gehad. 26-06 mag ik de auto ophalen.
Binnen een maand na bestelling al ophalen en ruim een maand eerder dan de verwachte levering door LM. Erg positief verrast dus.
Netjes, dat is erg snel.

Ik heb de M3P Pearl-White besteld.

25-05: Bestelling geplaatst bij LM (Athlon) via werkgever
07-06: Tesla account ontvangen

Nooit een bevestiging gehad vanuit de LM, maar kon al wel Tesla account aanmaken. Daarnaast nog een schouw voor de laadpaal. Dus dat zit wel goed.

Verwachte levertijd is week 38 (September).

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
Richard28 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 12:59:
[...]

Zojuist de sms ontvangen, ik mag ma 26-6 om 13:00u de auto ophalen in Tilburg! *O*
Ontvang je normaal voor de afleverdatum een factuur om de betaling te voldoen, of werkt dat anders bij Tesla? Ik heb nog geen factuur of iets dergelijks ontvangen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thieze88
Richard28 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Ontvang je normaal voor de afleverdatum een factuur om de betaling te voldoen, of werkt dat anders bij Tesla? Ik heb nog geen factuur of iets dergelijks ontvangen…
De betaalgegevens worden vanzelf zichtbaar in je teslaaccount.
Als je een definitieve afhaaldatum hebt kan je dit bedrag gewoon een aantal dagen vantevoren overboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Baiko schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Netjes, dat is erg snel.

Nooit een bevestiging gehad vanuit de LM, maar kon al wel Tesla account aanmaken. Daarnaast nog een schouw voor de laadpaal. Dus dat zit wel goed.

Ik kreeg op de dag van bestellen gelijk een Tesla account, wellicht heeft Athlon hem pas 7-6 besteld. En word je daarom doorgeschoven naar het volgende kwartaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Baiko schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Netjes, dat is erg snel.

Wie heeft die verwachting uitgesproken van september? als het de LM is zou ik het met een korrel zout nemen, als het Tesla zelf is, dan is het jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillot-013
  • Laatst online: 21-06-2023
Op 06/06 een grijze M3 uit voorraad besteld via LM
Op 08/06 email voor inlog bij Tesla
Op 17/06 sms ophalen op 27/06 in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13:54
thetakman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 08:31:
Ik mag dus a.s. zaterdag, zijn er hier mensen die recent in Groningen hebben opgehaald?

Indien ja, hoe ging dit in z'n werk, ben je lang aan het wachten of is het net als in Tilburg lopende band werk?
Ik twijfel nog of ik zelf ga en / of met de vrouw en de kleine die kant op gaat.
Eind mei hier de auto in Groningen opgehaald. Er werd netjes de tijd genomen.Hoe lang het duurt hangt af van hoeveel uitleg je wilt. Ik had zelf youtube al uitgespeeld dus niet veel uitleg nodig. Had het idee dat ze tijd zat hadden in geval van meer vragen. Uitleg laden, koppelen accounts/sleutels en instellingen was binnen 30min wel gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Schwarz schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:52:
[...]

Eind mei hier de auto in Groningen opgehaald. Er werd netjes de tijd genomen.Hoe lang het duurt hangt af van hoeveel uitleg je wilt. Ik had zelf youtube al uitgespeeld dus niet veel uitleg nodig. Had het idee dat ze tijd zat hadden in geval van meer vragen. Uitleg laden, koppelen accounts/sleutels en instellingen was binnen 30min wel gepiept.
Ah super, en hoe veel % had jouw auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13:54
thetakman schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Ah super, en hoe veel % had jouw auto?
Keurig 90%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VegittoNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik ga morgen mijn M3 LR RWD ophalen in Tilburg. Aan de telefoon hadden ze me beloofd dat deze volgeladen zou zijn dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Laatst online: 04-08 11:05
Ik zie veel M3'tjes de laatste paar pagina's, nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
VegittoNL schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:02:
Ik ga morgen mijn M3 LR RWD ophalen in Tilburg. Aan de telefoon hadden ze me beloofd dat deze volgeladen zou zijn dus ben benieuwd.
Ik vrijdag dezelfde configuratie, ben benieuwd en veel plezier alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 14:43
Ben benieuwd naar de 90% range weergave in de auto 😇

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-09 21:26
Vandaag de M3 opgehaald in Tilburg. Vlot geholpen, vriendelijk personeel. Checklist nagelopen, maar alles prima in orde. De batterij was slechts 19%, dus toen ik vroeg of hij even aan een laadpaal kon werd hij meegenomen naar achter, voor de supercharger. Na een klein half uurtje kon ik wegrijden! En rijdt heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
adjego schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 16:51:
[...]

Ben benieuwd naar de 90% range weergave in de auto 😇
De auto geeft gewoon 90% van de EPA range aan, voor zover ik weet (in ieder geval als je nog niet gereden hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsSomebody
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-01 16:42
Model 3, Wit/zwart LR RWD

02/06 besteld door lease maatschappij (Arval)
Zelfde dag e-mail voor account gekregen.

21/06 (vandaag) heeft tesla mij opgebeld om te melden dat hij beschikbaar is en ik hem 26/06 mag ophalen.

Echter staat mijn bedrijf het niet toe omdat ze een blokkade hebben tot september wanneer ik promotie maak... :( Desondanks dat ik nu een aanloopwagen heb en geen lopend lease contract.

Zal nu dus waarschijnlijk doorgegeven worden aan iemand anders. Vrees nu dat ze tegen september geen LR Rwd meer zullen aanbieden en dan hang ik er natuurlijk aan voor de moeite.

Nog aan het proberen als ik hem toch niet mag halen maar ik vrees er voor.

Zeer zuur, als het niet lukt. (Zeker als je weet dat die daar gewoon staat en er gewoon akkoord moet worden gegeven.) Betekent 2 maand langer in de aanloopwagen en hopen dat de LR RWD dan nog wordt uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fly-guy schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:49:
[...]

De auto geeft gewoon 90% van de EPA range aan, voor zover ik weet (in ieder geval als je nog niet gereden hebt).
De vraag is met name wat de EPA range is denk in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 21:40

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Gedraag je eens normaal. Dan wordt je niet alleen voor een ander een prettiger persoon, maar vooral ook voor jezelf. Ik snap dat je hier van kunt balen, maar je kunt ook beginnen met een klacht en denken in oplossingen.

/edit/ Blijkbaar liep ik wat dagen reacties achter :P

[ Voor 6% gewijzigd door DaMightyWackO op 21-06-2023 21:00 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper_h
  • Laatst online: 16-08-2023
Hallo iedereen,

Heeft er iemand in België via LM (Arval) al een stockwagen als leasewagen geleverd gekregen?
Hoe ging dit proces?

Thanks voor feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Laatst online: 14:43
Fly-guy schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:49:
[...]

Inspired schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:47:
[...]

De vraag is met name wat de EPA range is denk in. :)
Precies ;)

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De WLTP is 637 vs 602. De 602 komt neer op 570 EPA. Dus de 637 zal rond de 603 EPA uitkomen. Dus 90% rond de 542km is mijn verwachting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthH
  • Laatst online: 25-07-2023
MYP ZW/ZW
besteld 02/06
08/06 RN ontvangen
Verwachte levering momenteel nog Juni/Juli

Ik vraag mij af wat de gemiddelde tijd is voor een vin te ontvangen.
verder hou ik de stock hier en daar een beetje in de gaten en zag ik dat gisteren er 4/5 MYP ZW aangeboden werden met binnenkort bij maar deze nu van de stock website verdwenen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MatthH op 22-06-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Inspired schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 12:20:
[...]

De WLTP is 637 vs 602. De 602 komt neer op 570 EPA. Dus de 637 zal rond de 603 EPA uitkomen. Dus 90% rond de 542km is mijn verwachting. :)
Mijn model 3 LR heb ik dinsdag opgehaald (2 dagen terug).
Ik rijd zeker niet zuinig. Heb nu 297 km op de teller en heb heel veel snel opgetrokken voor de fun.
Ook heb ik ‘anarchid’ aftermarket velgdoppen erop gezet die de range mogelijk negatief beïnvloeden.

Zie hier mijn range op 90% :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVVhGHfQ3R8jnGkzzX7Iz2LFX3s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nsIS06fYtNH1AdGVRW9S2Fe4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VegittoNL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
Inmiddels in het bezit van mijn zwarte M3 RWD LR. Levering ging top enkel niet volgeladen helaas, maar hebben wel nog even "nageladen" na gevraagd te hebben tot 60%. Was ruim voldoende om tot mijn werkplek te komen waar laadpalen zijn, dus helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 21:14
Tesla MY LR zwart/zwart

12/6 offerte LM ontvangen
13/6 akkoord gegeven
14/6 contract getekend
LM geeft aan verwachte levertijd augustus/september

15/6 Tesla account geopend
22/6 SMS ontvangen
27/6 auto af te halen in Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
morgen mijn witte M3 RWD LR ophalen in Tilburg. Kreeg net deze mail:
"Due to a new industry policy, your vehicle must be shipped with a max 50% charge—meaning your Model 3 charge status may be lower than our usual standard at your delivery appointment.

We are giving you 150 km of free Supercharging for the inconvenience. You will be able to redeem your Supercharging credit a few days after delivery in the Loot Box in your Tesla app"

Nu krijg ik ook nog 10000km dus kom wel rond, maar denk dat ook die 10.000 pas later in de app staan en ik dus of in Tilburg moet regelen dat de auto alsnog opgeladen wordt of alvast in de app moet regelen dat ik kan superchargen in de omgeving Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrDaantje schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:49:
[...]

Mijn model 3 LR heb ik dinsdag opgehaald (2 dagen terug).
Ik rijd zeker niet zuinig. Heb nu 297 km op de teller en heb heel veel snel opgetrokken voor de fun.
Ook heb ik ‘anarchid’ aftermarket velgdoppen erop gezet die de range mogelijk negatief beïnvloeden.

Zie hier mijn range op 90% :
[Afbeelding]
Ja, de vraag ging even specifiek om de LR RWD. Jij hebt een AWD zo te zien. De range die de auto weergeeft is overigens obv een constante waarde. Je rijstijl beinvloed dit verder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
datadevil schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:05:
"Due to a new industry policy, your vehicle must be shipped with a max 50% charge—meaning your Model 3 charge status may be lower than our usual standard at your delivery appointment.

We are giving you 150 km of free Supercharging for the inconvenience. You will be able to redeem your Supercharging credit a few days after delivery in the Loot Box in your Tesla app"

Nu krijg ik ook nog 10000km dus kom wel rond, maar denk dat ook die 10.000 pas later in de app staan en ik dus of in Tilburg moet regelen dat de auto alsnog opgeladen wordt of alvast in de app moet regelen dat ik kan superchargen in de omgeving Tilburg?
Sommige zijn gewoon netjes op 90% geladen en anderen worden met 10% weggestuurd. Het is dus even de vraag wat erin zit. Of laten bijladen in Tilburg of zelf inderdaad naar een SuC rijden. Je kunt gewoon inpluggen en laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MatthH schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:31:
MYP ZW/ZW
besteld 02/06
08/06 RN ontvangen
Verwachte levering momenteel nog Juni/Juli

Ik vraag mij af wat de gemiddelde tijd is voor een vin te ontvangen.
verder hou ik de stock hier en daar een beetje in de gaten en zag ik dat gisteren er 4/5 MYP ZW aangeboden werden met binnenkort bij maar deze nu van de stock website verdwenen zijn.
MYPs gaan niet heel snel op dit moment. Tenminste, ik heb een stock MYP wit/zwart in bestelling staan sinds eind mei. Nog geen VIN, terwijl de Tesla site een korte levering weergeeft. Maar goed, krijg hem nu liever begin juli. Het is nu gekkenhuis in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Heeft iemand ervaring met een zaterdag levering? Is het dan anders qua drukte, of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:58
Vandaag mijn m3 zwart/zwart opgehaald, na een kleine wachttijd voor tenaamstelling de auto in ontvangst genomen met 19% en daarna mijn eerste SC bezoek :)

Al met al een wereld van verschil, het was overigens relatief rustig in Tilburg, ik begreep dat er vandaag 120 leveringen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Zojuist een e-mail met de eindfactuur ontvangen. Daar op staat leverdatum 5 juli. In de app staat nog 28-30 juni.

Ik heb nog geen sms oid met een datum en tijd ontvangen. Iemand dit eerder gehad? Of tesla wil nog even snel de facturen voor dit kwartaal eruit hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
datadevil schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:05:

He ik ook en dezelfde mail gehad. Heb al een aantal keer hier gelezen dat je even aan de Supercharger mag daar in Tilburg als je er om vraagt.

Ik ga zelf niet al te moeilijk doen en naar de dichtstbijzijnde ergens rondom Tilburg.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:50:
[...]

He ik ook en dezelfde mail gehad. Heb al een aantal keer hier gelezen dat je even aan de Supercharger mag daar in Tilburg als je er om vraagt.
Indien beschikbaar, mijn auto stond niet bij een lader (op 17%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Ik ga zelf niet al te moeilijk doen en naar de dichtstbijzijnde ergens rondom Tilburg.
zelfde model bedoel je ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:59
datadevil schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 18:55:
[...]

zelfde model bedoel je ook?
Zelfde model en variant, maar dan zwart. :)

Er staat bij jou in de mail wel keurig dat je een Model 3 hebt. Bij mij Model Y. Dus ben benieuwd wat we morgen aantreffen. :D

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1 ... 426 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.