Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheToots
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:23
TheToots schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:41:
Vandaag na radiostilte vanuit de leasemaatschappij zelf maar eens op onderzoek gegaan.
Gelukkig de juiste persoon aan de lijn gekregen en op basis van RN nummer gebeld met Tesla.
Vriendelijke medewerker wist naast de VIN te melden dat de auto reeds op de boot staat en dat de aflevering in Utrecht zal plaatsvinden.
Datum van aflevering krijg ik nog te horen, er is nog niks gekoppeld in mijn Tesla account.
Kan ik iets doen om dat proces een zetje te geven of kan ik beter rustig afwachten?

M3 RWD / black / black interior.
Besteld door leasemaatschappij: 13 april
Zojuist SMS ontvangen: ik kan de auto op 15 juni ophalen in Tilburg.
Mogelijk biedt dit wat perspectief voor de anderen die op een M3 zitten te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Mechanic schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:18:
Weet iemand wat het verschil is tussen BVB3S5T3 en BZB3S5T3 Op kentekenradar staat er "uitvoering" bij, maar het verschil is mij niet duidelijk.
Zie ook https://tff-forum.de/t/di...en-drive-units/190112/138

De "V" heeft de nieuwe motor achter. Kan op papier meer vermogen leveren. In de praktijk zal er (denk ik) geen verschil zijn.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnl
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-06-2023
Ook hier vanmiddag bericht (SMS) ontvangen dat ik op 14/06/23 m'n Model 3 RWD op mag halen in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
lvnl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:04:
Ook hier vanmiddag bericht (SMS) ontvangen dat ik op 14/06/23 m'n Model 3 RWD op mag halen in Tilburg.
Wanneer is jouw Tesla besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRKHuizen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 29-05 15:55
14 juni 14.00 uur ophalen. :):)

M3 RWD White/Black int/19 inch excl thk.

7 april besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvnl
  • Laatst online: 15-06-2023
Omslachtig012 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Wanneer is jouw Tesla besteld?
21 april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Maurice- schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 13:20:
[...]

Als je terug gaat naar het vorige kwartaal in het topic zul je zien dat dit een herhaling van zetten is. Zelf begin januari besteld; zou half februari geleverd worden. Uiteindelijk net als alle andere M3RWD orders in de laatste 2 weken van het kwartaal gepropt (8 weken later). Beloftes en toezeggingen van DeliveryNL waren verzonnen net zoals nu.

Alsnog snel natuurlijk maar ze zouden die leveringsindicatie weg moeten halen om teleurstelling te voorkomen.
Ik heb even terug zitten lezen en het lijkt erop dat de M3 steeds einde kwartaal worden afgeleverd. Nu lijkt dit ook weer het geval te zijn, gezien de berichtjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBruce
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
Vandaag sms ontvangen voor ophalen in Tilburg op 14/6 en telefonisch verzet naar 16/6. Daarmee ziet het er naar uit dat het onvermijdelijke inderdaad gaat gebeuren. oOo

Config: M3 RWD, Solid black, zwart interieur, 18”.

Privé bestelling op 14/4. Eerste maal VIN in de App ontvangen op 25/4. Die VIN verdween later spontaan om eergisteren weer op te duiken in de App.

Verscheidene leverindicaties gehad: van 15 mei naar 15-22 mei, naar 8-29 mei, naar 29 mei-5 juni, naar 5-12 juni en vandaag vastgezet op 16 juni.

Ik ga dit forum nog missen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nilles70
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-06-2023
Morgen de auto ophalen in Tilburg.
Config: Model Y RWD, Midnight Silver Metallic, zwart interieur, 19”, trekhaak
28-04-23 keuze bekend gemaakt aan wagenparkbeheerder
04-05-2023 besteld door leasemaatscahppij
22-05-2023 SMS met leverdatum, tijdstip, VIN en kenteken
06-06-2023 14.00 ophalen in Tilburg
Al met al een snelle doorlooptijd en levering, destijds 9 maanden moeten wachten op een Opel Grandland X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Zojuist een SMS van Tesla... 14-06-2023 om 13.00uur. (voorlopig)

m3 white/black helemaal standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:14
mw303 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:42:

Tof ! Hoop dat ik ook snel aan de beurt ben, ik zit ook in de "zeker deze maand nog" groep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-07 21:04
mw303 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:42:

April besteld?

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Niet online
Ja, 17 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GinoBravo
  • Laatst online: 03-09-2023
April 18 besteld, m3 wit /zwart SR vandaag sms ontvangen 15/06 ophalen 😁 in Tilburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgin dust
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-03-2024
Gezien de Posts van de afgelopen paar dagen duidelijk vorige week een boot uit China aangekomen. Ik verwacht binnen twee dagen sms nu. RWD, wit/zwart, trekhaak. (Besteld 27 april, privé)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Laatst online: 10-12-2024
TheBruce schreef op maandag 5 juni 2023 @ 15:10:
Vandaag sms ontvangen voor ophalen in Tilburg op 14/6 en telefonisch verzet naar 16/6. Daarmee ziet het er naar uit dat het onvermijdelijke inderdaad gaat gebeuren. oOo

Config: M3 RWD, Solid black, zwart interieur, 18”.

Privé bestelling op 14/4. Eerste maal VIN in de App ontvangen op 25/4. Die VIN verdween later spontaan om eergisteren weer op te duiken in de App.

Verscheidene leverindicaties gehad: van 15 mei naar 15-22 mei, naar 8-29 mei, naar 29 mei-5 juni, naar 5-12 juni en vandaag vastgezet op 16 juni.

Ik ga dit forum nog missen ;)
Exact hetzelfde hier qua voortgang.
M3 pearlwhite - zwarte bekleding. Alles standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
(voorzichtige) Yay!
Zojuist SMS ontvangen dat ik mijn model 3 kan ophalen in Tilburg op 20 juni - met de vraag of ik op de sms JA kan bevestigen (of NEE als ik dan niet kan).

Nu mijn vragen, hier ga ik morgen de dealer ook over bellen maar misschien weet iemand dit toevallig?

- In de sms staat dat de datum evt nog gewijzigd kan worden, gebeurt dit vaak? Ik zie veel berichten van mensen waarbij de leverdatum steeds later werd, was dit ook het geval wanneer ze al een sms hadden ontvangen? Of is een sms ontvangen wel vrij zeker van levering?

- Stel ik laat de levering aanpassen naar Amsterdam of Utrecht (dichter bij huis), gaat dit de leverdatum dan (veel) opschuiven? Want in dat geval ga ik wel lekker naar Tilburg.

- In de sms staat een reserveringsnummer, kan ik deze nu ergens invoeren in de Tesla app? Kan het helaas vooralsnog niet vinden

[ Voor 8% gewijzigd door mrDaantje op 05-06-2023 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mrDaantje als je een sms krijgt dan staat het in principe vast. Er kan altijd wat mis gaan maar doorgaans gaat de afspraak gewoon door.

Afleverlocatie staat volgens mij vast. Gaat Tesla niet aanpassen. Helemaal niet in deze weken zo tegen einde kwartaal.

Het is een leaseauto? Dan kun je verder niks met dat nummer. Bij ophalen zal de auto in de app zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
Inspired schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:44:
@mrDaantje als je een sms krijgt dan staat het in principe vast. Er kan altijd wat mis gaan maar doorgaans gaat de afspraak gewoon door.

Afleverlocatie staat volgens mij vast. Gaat Tesla niet aanpassen. Helemaal niet in deze weken zo tegen einde kwartaal.

Het is een leaseauto? Dan kun je verder niks met dat nummer. Bij ophalen zal de auto in de app zichtbaar worden.
Leasemaatschappij heeft dan 3 fouten gemaakt.
- afleveerlocatie zou AMS zijn
- ze hadden in eerste instantie per 2024 besteld gelukkig kwam ik hier toevallig achter toen ik bij tesla naar de status vroeg
- ze zouden een referentielink bij bestelling gebruiken voor gratis supercharger kilometers en hebben dit ondanks dat ik vroeg om bevestiging verzaakt

Leasemaatschappijen gooien vaak met hun pet naar de details, maar dat wist ik al, mag de pret niet drukken! Zin in de levering.

Wel nog even met Tesla bellen morgen om te dubbelchecken of het wel het juiste type etc betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
mrDaantje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:46:
[...]

Leasemaatschappij heeft dan 3 fouten gemaakt.
- afleveerlocatie zou AMS zijn
- ze hadden in eerste instantie per 2024 besteld gelukkig kwam ik hier toevallig achter toen ik bij tesla naar de status vroeg
- ze zouden een referentielink bij bestelling gebruiken voor gratis supercharger kilometers en hebben dit ondanks dat ik vroeg om bevestiging verzaakt

Leasemaatschappijen gooien vaak met hun pet naar de details, maar dat wist ik al, mag de pret niet drukken! Zin in de levering.

Wel nog even met Tesla bellen morgen om te dubbelchecken of het wel het juiste type etc betreft.
Ben benieuwd, ik heb 10 mei besteld, maar nog geen SMS ontvangen helaas! M3RWD zwart/zwart, alles standaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@mrDaantje vraag me af of het eerste een fout van de LM is. Tesla gaat voor lopende band werk in Tilburg. Volgens mij kun je niet een afleverlocatie specifiek aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
13 juni ophalen! 2 weken geleden besteld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:58
nzxtviper schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 23:21:
Worden er al blauwe MY/LR/AWD/ZW/19/TH uitgeleverd?
Heeft iemand daar al een SMS van gehad?
Maandje verder, zelfde vraag:
Vandaag van Tesla gehoord dat mijn (redelijk) standaard MY/LR/AWD/ZW/19/TH nog steeds gepland staat voor uitlevering in juni... Maar.. dat zeiden ze in maart ook. Voor nu: :O Iemand andere info over een blauwe MY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:58
Inspired schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:20:
@mrDaantje vraag me af of het eerste een fout van de LM is. Tesla gaat voor lopende band werk in Tilburg. Volgens mij kun je niet een afleverlocatie specifiek aanvragen.
Jawel hoor, heb ik ook gedaan. Je moet enkel een adviseur van de locatie die je wilt even aanspreken. Ik heb dat gedaan voor ik via Athlon de offerte indiende. Naam van de persoon bij Athlon aangegeven en de dealer locatie. Daarna desbetreffende persoon een seintje geven zodra Athlon hem heeft goedgekeurd bij Tesla.

Contact persoon heeft de rest geregeld en de auto komt netjes naar Groningen toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:15

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

nzxtviper schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 00:56:
[...]

Vandaag van Tesla gehoord dat mijn (redelijk) standaard MY/LR/AWD/ZW/19/TH nog steeds gepland staat voor uitlevering in juni... Maar.. dat zeiden ze in maart ook. Voor nu: :O Iemand andere info over een blauwe MY?
Gebaseerd op geregistreerde voertuigen: MY/LR blauw wordt uitgeleverd/op kenteken gezet. Allemaal hebben ze een trekgewicht, dat zegt niet zoveel.
Van de laatsten die uitgeleverd worden is de laagste catalogusprijs € 55.590 en dat is de prijs voor een LR + blauw. Met trekhaak is € 56.940 en die zijn er niet. Met trekhaak en EAP is € 60.740 en de laatste is 23-3-2023 afgeleverd. Met FSD is € 64.440 en daarvan is er op 17-5-2023 nog eentje afgeleverd.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-08-2023
[...]

Na wekenlang geen enkele update ("we wachten nog op koppeling VIN" verwachting mei-juli) kreeg ik gisteren ineens SMS voor afleverafspraak volgende week (Blauwe AWD LR met TH, ZW interieur). Bestelling begin maart door LM definitief gemaakt. Viel mij wel op dat er bij mijn weten recent geen boot is aangekomen met deze configuratie dus wellicht uit Berlijn? (https://teslamotorsclub.c...hipping-movements.289596/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
MonsieurB schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:28:
[...]

Na wekenlang geen enkele update ("we wachten nog op koppeling VIN" verwachting mei-juli) kreeg ik gisteren ineens SMS voor afleverafspraak volgende week (Blauwe AWD LR met TH, ZW interieur). Bestelling begin maart door LM definitief gemaakt. Viel mij wel op dat er bij mijn weten recent geen boot is aangekomen met deze configuratie dus wellicht uit Berlijn? (https://teslamotorsclub.c...hipping-movements.289596/)
Zoals ik een paar pagina's geleden ook al had gezegd, niet alle tesla's komen via deze schepen. Momenteel worden er ook container schepen geladen met Tesla's vanuit China. Deze is toevallig vorige week donderdag in Rotterdam aangekomen en afgelopen geleegd. De smsjes die mensen nu krijgen zitten hier waarschijnlijk tussen (stuk of 100+ Tesla's stonden op dit schip volgens inside info)

Mijne zit er ook tussen, kan ook iedere dag een smsje krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door thetakman op 06-06-2023 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
thetakman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Zoals ik een paar pagina's geleden ook al had gezegd, niet alle tesla's komen via deze schepen. Momenteel worden er ook container schepen geladen met Tesla's vanuit China. Deze is toevallig vorige week donderdag in Rotterdam aangekomen en afgelopen geleegd. De smsjes die mensen nu krijgen zitten hier waarschijnlijk tussen (stuk of 100+ Tesla's stonden op dit schip volgens inside info)

Hoe ben je erachter gekomen dat jouw Tesla hier ook tussen zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Omslachtig012 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Hoe ben je erachter gekomen dat jouw Tesla hier ook tussen zit?
Gewoon aan contact persoon bij de Tesla dealer gevraagd, staat gewoon bij Tesla in het systeem op welk schip je auto staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
thetakman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:38:
[...]

Gewoon aan contact persoon bij de Tesla dealer gevraagd, staat gewoon bij Tesla in het systeem op welk schip je auto staat :P
Dan heb jij denk ik meer geluk dan ik, mijn auto zou 26-juni (waarschijnlijk) aankomen op locatie, ik heb mijn M3RWD zwart/zwart 10-mei besteld.

Of kan het zo zijn dat het moment van aanmeren, uitruimen en vervolgens verplaatsen van auto's ruim 2 weken kan duren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetakman
Omslachtig012 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:43:
[...]

Dan heb jij denk ik meer geluk dan ik, mijn auto zou 26-juni (waarschijnlijk) aankomen op locatie, ik heb mijn M3RWD zwart/zwart 10-mei besteld.

Of kan het zo zijn dat het moment van aanmeren, en uitruimen en vervolgens verplaatsen van auto's ruim 2 weken kan duren?
Jazeker, volgens de Tesla Adviseur is dat het lastige punt.
Ze kunnen zien welk schip, dat schip is vervolgens via een willekeurige Vessel tracker te volgen.

Maar dan wordt het lastig in geval van een container schip, want de containers worden in R'dam uitgeladen. En Tesla krijgt past een bericht zodra hij op de vrachtwagen gaat.

Het is letterlijk na laden, kan vandaag komen, kan nog anderhalve week duren.
En met wat ongeluk komt meneer de Douane ook nog even langs en duurt het nog langer.

Ik heb een M3 RWDWIT met zwart interieur. LM zegt 30 Juni, Het automatische systeem bij Tesla ook. Maar dat zegt helemaal niks zoals al vaker gezegd hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
thetakman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:46:
[...]

Jazeker, volgens de Tesla Adviseur is dat het lastige punt.
Ze kunnen zien welk schip, dat schip is vervolgens via een willekeurige Vessel tracker te volgen.

Maar dan wordt het lastig in geval van een container schip, want de containers worden in R'dam uitgeladen. En Tesla krijgt past een bericht zodra hij op de vrachtwagen gaat.

Het is letterlijk na laden, kan vandaag komen, kan nog anderhalve week duren.
En met wat ongeluk komt meneer de Douane ook nog even langs en duurt het nog langer.

Ik heb een M3 RWDWIT met zwart interieur. LM zegt 30 Juni, Het automatische systeem bij Tesla ook. Maar dat zegt helemaal niks zoals al vaker gezegd hier in het topic.
Ah thanks voor je uitleg! Jij hebt dus letterlijk gevraagd welk schip jouw Tesla in zou zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
thetakman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 06:31:
[...]

Jawel hoor, heb ik ook gedaan. Je moet enkel een adviseur van de locatie die je wilt even aanspreken. Ik heb dat gedaan voor ik via Athlon de offerte indiende. Naam van de persoon bij Athlon aangegeven en de dealer locatie. Daarna desbetreffende persoon een seintje geven zodra Athlon hem heeft goedgekeurd bij Tesla.

Contact persoon heeft de rest geregeld en de auto komt netjes naar Groningen toe.
Fijn dat het bij jou wel kon! Ik mag naar Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
[...]

Dat is goed nieuws voor jou! Hier nog geen SMS.
Definitief gemaakt door LM op 26 januari. Ik wacht het af.
(Blauw, MY/LR/AWD/ZW/19/TH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgin dust
  • Laatst online: 01-03-2024
Virgin dust schreef op maandag 5 juni 2023 @ 19:26:
Gezien de Posts van de afgelopen paar dagen duidelijk vorige week een boot uit China aangekomen. Ik verwacht binnen twee dagen sms nu. RWD, wit/zwart, trekhaak. (Besteld 27 april, privé)
Update. En zo geschiede, vanmorgen een SMS van Tesla. Ik mag m ophalen op 16 juni. Blij als een kind 👦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
Virgin dust schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:12:
[...]

Update. En zo geschiede, vanmorgen een SMS van Tesla. Ik mag m ophalen op 16 juni. Blij als een kind 👦
Gefeliciteerd! Ik verwacht ook vandaag of morgen een sms :)

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Omslachtig012 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:52:
[...]

Ah thanks voor je uitleg! Jij hebt dus letterlijk gevraagd welk schip jouw Tesla in zou zitten?
Yep.. gewoon oer hollands het mondje gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vilmastah
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-06-2024
Hier ook de bekende SMS eindelijk ontvangen.
Inderdaad de 15e ophalen zoals de lease vanaf dag 1 aangaf, vraag ik me toch af hoe ze dat wisten zonder een VIN te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
thetakman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Yep.. gewoon oer hollands het mondje gebruikt :)
Ik houd me wel even gedeisd, heb 3 weken geleden ook al gevraagd om een status.. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Omslachtig012 op 06-06-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 10:28

NBe

Heb vandaag ook mijn SMS gekregen voor ophalen op 16-6. Gelijk gebeld of ophalen eerder kon i.v.m. vakantie. Gelukkig voor mij en bij hoge uitzondering mag ik nu 14-6 ophalen. Ben al gewaarschuwd dat het erg druk is. Heb besteld op 24-4. Model 3 RWD Wit, zwart/wit en 19". Of het druk is en of ik veel uitleg krijg maakt nu even niet uit, als ik maar auto heb zodat ik op vakantie kan. Was wel spannend zo vlak voor de vakantie. Vignet en milieu sticker al geregeld. Als ik mij Tesla niet zou ophalen op de 16-6, ging hij naar iemand anders omdat ik te laat terug was van vakantie. Nu even wachten op de Tesla verzekering. Zou actief moeten zijn vanaf 1-6 maar nog niks ontvangen. Misschien komt dat nog omdat de afleverdatum pas 14-6 is. Nu nog tijd reserveren voor het installeren van mijn vele vele accessoires.

Tesla Model 3 / Tesla Wall Connector / 1x Marstek 5.12kwh v151 CT003 v114 DSMR4 / Mitsubishi 5kW airco / 3 fasen net / Dynamisch contract, NL / 12 zonnepanelen /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
[...]

Heb jij ook de standaard 19” wielen of een maatje groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball3000
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-03 21:41
Hier ook aan het wachten op MY LR BL 19" met TH.. Nog geen nieuws (België), RN ontvangen op 22/2..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Drive
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-03-2024
Vandaag zag ik in de app dat de leveringstermijn van mijn blauwe Model Y LR (19 inch, zwart interieur, trekhaak) was opgeschoven van 17-30 juni naar augustus-september. Auto besteld op 16-4 - privé. Omdat ik niet zo lang meer wilde wachten vandaag de knoop doorgehakt: bestelling omgezet naar een snel beschikbaar model in Quicksilver. Even naar Tesla bellen was genoeg: nu heb ik een VIN en een leverdatum 6-13 juni! Het wachten op de SMS is dus begonnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relaxxxx1103
  • Laatst online: 07-07 15:01
[...]

Ik zie op de BE site van Tesla blauwe voorraadmodellen staan dus ik vermoed dat deze alleszins uitgeleverd worden of toch op zijn minst in de nabije toekomst.

Zelf heb ik ook een RN nummer en sinds vandaag ook van Tesla confirmatie dat er een VIN is. MYP black/black/TH + EAP via de LM Arval, dit alles in België. Ik vermoed (hoop eigenlijk :)) dus dat mijn sms ook wel ergens snel komt

13/03 Bestelbevestiging doorgegeven LM
14/04 bestelling doorgegeven aan Tesla
06/06 bevestiging VIN (na zelf meerdere keren rond te bellen want LM weet nooit iets)

Tesla Model Y Performance 2023 Berlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-07 10:14
Mijn levering van M3 wit/wit is van 5-12 juni doorgeschoven naar 12-20 juni. Wellicht logisch, maar liever had ik de veelgehoorde SMS nu ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurB
nzxtviper schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:48:
[...]

Heb jij ook de standaard 19” wielen of een maatje groter?
Standaard 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonsieurB
thetakman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:41:
[...]

Zojuist mijn VIN gekregen en op basis van deze VIN komt mijn Blauwe model Y LR AWD / ZW interieur / 19" / TH uit Berlijn! Lijkt er dus op dat ze daar ook met Blauw zijn begonnen - hoop voor iedereen dat de blauwe Y's dus nu wat sneller door gaan lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modalen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 14:29
Is de boot leeg en is daarmee de stroom van sms'jes weer gestopt?
Vorige week een voorraadmodel M3LR blauw gekocht, die bleek echter nog wel op een boot onderweg naar Nederland te staan... Wel al een VIN ontvangen, maar nog geen SMS gehad. Inschatting leverdatum 14-28 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvarKooij
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
Modalen schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:19:
Is de boot leeg en is daarmee de stroom van sms'jes weer gestopt?
Vorige week een voorraadmodel M3LR blauw gekocht, die bleek echter nog wel op een boot onderweg naar Nederland te staan... Wel al een VIN ontvangen, maar nog geen SMS gehad. Inschatting leverdatum 14-28 juni.
Dat hoop ik niet.. wacht nog steeds op mijn M3 RWD white

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06 15:48
Leuk om te lezen dat er blauwe MY's geleverd worden :D de mijne is besteld geweest begin april ergens - maar ik ga er pas iets van horen als hij bijna geleverd wordt (bedrijfswagen en zelf geen contact met de leasemaatschappij). Ie mag gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinho93
  • Laatst online: 14-07 17:18
Ik heb inmiddels een RN nummer en een VIN gekregen, alsook de indicatie dat mijn Tesla Model 3 RWD zwart onderweg is. Besteld door LM op 31 mei.

[ Voor 38% gewijzigd door rubinho93 op 28-06-2023 21:40 . Reden: Foutieve informatie verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
rubinho93 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:47:
Ik heb inmiddels een RN nummer en een VIN gekregen, alsook de indicatie dat mijn Tesla Model 3 RWD zwart onderweg is. Besteld door LM op 31 mei.

Hij zou eind juni geleverd worden en op dit moment op de Grande California naar Zeebrugge moeten staan die over 5 dagen daar aankomt (https://tesla-updates.github.io/)
Hoe heb jij deze bevestiging gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
MonsieurB schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:56:
[...]

Zojuist mijn VIN gekregen en op basis van deze VIN komt mijn Blauwe model Y LR AWD / ZW interieur / 19" / TH uit Berlijn! Lijkt er dus op dat ze daar ook met Blauw zijn begonnen - hoop voor iedereen dat de blauwe Y's dus nu wat sneller door gaan lopen!
Dat is zeer fijn nieuws! Hopelijk komen de blauwe Y's nu inderdaad wat sneller onze kant op.
Blijft wel apart dat jouw order van maart eerder geleverd wordt dan mijn order van januari.
Identieke config.Tesla's ondoorgrondelijke wegen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinho93
  • Laatst online: 14-07 17:18
Omslachtig012 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Hoe heb jij deze bevestiging gekregen?
Eigenlijk zoals de anderen hier, vandaag gemaild met deliveryNL en er specifiek naar gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvarKooij
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-10-2023
IvarKooij schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Dat hoop ik niet.. wacht nog steeds op mijn M3 RWD white
Zojuist de sms gekregen met als ophaaldata 15 juni om 16:00 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodwarswaard
  • Laatst online: 16-07-2023
Kan iemand mij antwoord geven op het volgende:

vorige week een sms gekregen met afhaal datum en tijd 9-6 om 15:00

Vandaag een nieuwe sms gekregen met afgaal datum en tijd 15-6 16:00. Echter, dit smsje bevatte een compleet ander RN.

Is dit een fout van Tesla, of krijg je wanneer een levering wordt doorgeschoven een ander RN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
wilcodwarswaard schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:04:
Kan iemand mij antwoord geven op het volgende:

vorige week een sms gekregen met afhaal datum en tijd 9-6 om 15:00

Vandaag een nieuwe sms gekregen met afgaal datum en tijd 15-6 16:00. Echter, dit smsje bevatte een compleet ander RN.

Is dit een fout van Tesla, of krijg je wanneer een levering wordt doorgeschoven een ander RN?
Lijkt mij dat dit een fout is van Tesla en dat dat sms’je naar iemand anders zou moeten zijn verzonden (verkeerde telefoonnummer) die zit te wachten op de sms. RN is gewoon je bestelnummer/ordernummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodwarswaard
Collega heeft exact hetzelfde, zal idd wel foutje zijn. Hoop dat de sms’jes uiteindelijk wel bij de juiste personen terecht komen 😂

[ Voor 199% gewijzigd door wilcodwarswaard op 07-06-2023 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijntj
wilcodwarswaard schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:31:
Collega heeft exact hetzelfde, zal idd wel foutje zijn. Hoop dat de sms’jes uiteindelijk wel bij de juiste personen terecht komen 😂
Het is natuurlijk wel zo netjes als je Tesla even op de hoogte stelt, omdat je daar ook nog eens een ander mee helpt :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rsnn
  • Laatst online: 12-08-2023
rsnn schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:42:
Hier een vlot proces!

Via LM een Model Y, wit, 19 inch, zwarte bekleding, alles standaard besteld.

- 15/05 Bestelling Y door LM, levertijd week 31 (bericht vanuit LM)
- 16/05 RN opgevraagd bij LM
- 16/05 Zelf m’n contactpersoon bij Tesla gecontact dat er een Y besteld is.
- 19/05 RN ontvangen via LM
- 19/05 In 1 klap RN + VIN + delivery window ontvangen via Tesla contactpersoon.
>> Verwachte levering: 27 mei - 10 juni
Afgelopen maandag 05/06 mijn MY opgehaald in Tilburg. Een super vlotte ervaring!

Klein aandachtspuntje / tip voor de mensen die nog nooit bij het delivery centre zijn geweest:
In de sms die ik had ontvangen van tesla stond de Atlasstraat genoemd (niet het juiste adres, want het delivery centre bevind zich aan de Asteriastraat). Dus gewoon de Asteriastraat aanhouden 👍!

Ik was maandag om 13.00 uur aanwezig (afspraak om 13.30 uur). Mijn auto stond grappig genoeg direct achter het raam van de wachtruimte.
Ik kon dan ook direct doorlopen met m’n papiertje en nadat ik de wagen even rustig rondom en van binnen gecontroleerd had en alles had ingesteld, heb ik mij gemeld bij de balie in de hal (inmiddels was het flink druk).

Na 2 klikken op de knop kreeg ik direct een melding in de tesla app en was mijn voertuig direct zichtbaar en te bedienen via de app.

Ik kon gaan 😃🚗!

Wel direct even de 150km gratis supercharge km’s gebruikt, want mijn tesla stond op 31%.

Helemaal blij, rijdt als een tierelier (had wel al ervaring met elektrisch rijden, maar niet in een tesla).
De wegligging is puur genieten!

Ook thuis direct mooie doppen erop geklikt, zie foto (sorry voor de belichting).

Wens jullie allemaal veel succes, maar bovenal veilige km’s en veel plezier!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x58diVG_iUH13e_Abtjo24CnBz4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ncWe5oRWHoYlJVsYGnhbkHyE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-07 09:32
Vanochtend op de snelweg zag ik een vrachtwagen vol met witte Tesla Model Y's en één witte M3 Performance. Spookte toch door mijn hoofd zou die van mij zijn? :P

Kom op mijn werk en zie dat er een mail staat om mijn Tesla account te voltooien.

25-5 Besteld bij Athlon en de verwachte levertijd is 18-9. Hoop stiekem toch een beetje eerder, huidige lease loopt af op 12-8 bij een andere LM.

Misschien let ik er onbewust op, maar het valt me op dat ik een paar keer week wel een vrachtwagen zie vol Tesla's, meestal Y's. Allemaal met kenteken LT (Litouwen).

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Niet online
Besteld: 17 april (door DLM)
Model 3, wit/zwart int. rwd standaard, geen opties
Vandaag ook VIN en kenteken in SMS.
Afspraak voor ophalen: 14 juni.

Denk dat het nu wel zeker is dat het doorgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zojuist de SMS gekregen om af te halen op 19 juni (originele geschatte datum 18-31 mei)

Blauwe M3 RWD met trekhaak, verder standaard, (particulier) besteld op 11 mei. Kreeg toen al meteen een vin nummer.

-EDIT-

09 juni sms met kenteken.
12 juni email dat de finale rekening toegevoegd is aan account.

[ Voor 30% gewijzigd door Fly-guy op 12-06-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-07 14:14
Vanmorgen ook de SMS ontvangen, ophalen op 21 juni. Besteld op 1 mei bij LM. Witte M3 RWD standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jip79
  • Laatst online: 18-09-2023
rsnn schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:57:
[...]

Afgelopen maandag 05/06 mijn MY opgehaald in Tilburg. Een super vlotte ervaring!

Klein aandachtspuntje / tip voor de mensen die nog nooit bij het delivery centre zijn geweest:
In de sms die ik had ontvangen van tesla stond de Atlasstraat genoemd (niet het juiste adres, want het delivery centre bevind zich aan de Asteriastraat). Dus gewoon de Asteriastraat aanhouden 👍!

Ik was maandag om 13.00 uur aanwezig (afspraak om 13.30 uur). Mijn auto stond grappig genoeg direct achter het raam van de wachtruimte.
Ik kon dan ook direct doorlopen met m’n papiertje en nadat ik de wagen even rustig rondom en van binnen gecontroleerd had en alles had ingesteld, heb ik mij gemeld bij de balie in de hal (inmiddels was het flink druk).

Na 2 klikken op de knop kreeg ik direct een melding in de tesla app en was mijn voertuig direct zichtbaar en te bedienen via de app.

Ik kon gaan 😃🚗!

Wel direct even de 150km gratis supercharge km’s gebruikt, want mijn tesla stond op 31%.

Helemaal blij, rijdt als een tierelier (had wel al ervaring met elektrisch rijden, maar niet in een tesla).
De wegligging is puur genieten!

Ook thuis direct mooie doppen erop geklikt, zie foto (sorry voor de belichting).

Wens jullie allemaal veel succes, maar bovenal veilige km’s en veel plezier!

[Afbeelding]
Waar heb je die zwarte doppen besteld?
Ik heb een MY silver RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Fly-guy schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:34:
Zojuist de SMS gekregen om af te halen op 19 juni.

Blauwe M3 RWD met trekhaak, verder standaard, (particulier) besteld op 11 mei. Kreeg toen al meteen een vin nummer.
Netjes! 10 mei besteld, M3 RWD zwart/zwart maar nog geen SMS. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:14
Omslachtig012 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:23:
[...]

Hier dezelfde auto, misschien zitten ze nog in een container, heb wel een VIN/Kenteken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 20:44
Omslachtig012 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:23:
[...]

ik ben ook nog op dezelfde auto aan het wachten, besteld op 9 mei..

nog even geduld, maar ben sowieso vanaf as woensdag voor 10 dagen weg :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Laatst online: 14-07 20:44
geraroz schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:46:
[...]

Hier dezelfde auto, misschien zitten ze nog in een container, heb wel een VIN/Kenteken :)
oh kenteken heb ik nog niet. weet ook niet of ik dat als berijder van een leaseauto krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
Hier ook de SMS!
Afhalen 19 juni in Tilburg.
Blauwe MY/LR/AWD/ZW/19/TH
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
hsb85 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 14:47:
[...]

ik ben ook nog op dezelfde auto aan het wachten, besteld op 9 mei..

nog even geduld, maar ben sowieso vanaf as woensdag voor 10 dagen weg :-(
Ik mag eind volgende week (geen SMS maar Tesla adviseur zegt dat hij dan ergens moet komen)
Echter vrees ik dat dus ook.

Schijnbaar als je de datum afzegt kan je zomaar moeten wachten op de volgende levering? Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
thetakman schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Schijnbaar als je de datum afzegt kan je zomaar moeten wachten op de volgende levering? Weet iemand hoe dit zit?
Dit zegt mijn sms:
Antwoord met JA om uw afspraak te bevestigen. Komt de voorgestelde datum en tijd u niet uit, antwoord dan graag met een door u gewenste leverdatum en tijdstip. Wij zijn voor leveringen geopend van maandag t/m vrijdag tussen 9.30 en 16.00 uur. U dient uw Tesla binnen 7 dagen in ontvangst te nemen na het eerste geplande leverafspraak.
Met andere woorden blijkbaar heb je iets van ruimte om het aan te passen, maar hoe en of dat werkt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
thetakman schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:18:
[...]

Wel eens gelezen dat de auto dan aan iemand anders wordt toegewezen (tesla wil er vanaf voor 1 juli) en mag je wachten op een nieuwe levering.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBe

NBe

ZeRoC00L schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 15:36:
[...]

Wel eens gelezen dat de auto dan aan iemand anders wordt toegewezen (tesla wil er vanaf voor 1 juli) en mag je wachten op een nieuwe levering.
Ik kan dit beamen. Als ik door onze vakantie de auto niet kon ophalen ging hij naar iemand anders. Dit omdat het ophalen dan niet in het huidige kwartaal viel. Gelukkig konden we eerder ophalen.

Tesla Model 3 / Tesla Wall Connector / 1x Marstek 5.12kwh v151 CT003 v114 DSMR4 / Mitsubishi 5kW airco / 3 fasen net / Dynamisch contract, NL / 12 zonnepanelen /

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:35
Bij mij is het lekker vlot gegaan!

30 mei besteld bij de LM (LP).
5 juni SMS gekregen met RN en afhaaldatum 19 juni 10:30.
Vandaag SMS gekregen met VIN nummer en kenteken.

M3 RWD LR Zwart/Zwart geen trekhaak standaard velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
Weet iemand wanneer je de meldcode ontvangt, omdat ik die nodig lijk te hebben voor het starten van de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBe

NBe

Martijntj schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:46:
Weet iemand wanneer je de meldcode ontvangt, omdat ik die nodig lijk te hebben voor het starten van de verzekering?
De Meldcode stond bij mij in dezelfde SMS als het kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laur3nss
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-07 08:01
Martijntj schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 16:46:
Laatste vier cijfers van je VIN == meldcode. Heb je geen VIN, dan is verzekering afsluiten nog wat voorbarig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
Laur3nss schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:04:
[...]

Laatste vier cijfers van je VIN == meldcode. Heb je geen VIN, dan is verzekering afsluiten nog wat voorbarig.
Ah, haha! VIN en kenteken heb ik, dank voor de meldcode tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnn
  • Laatst online: 12-08-2023
Jip79 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:59:
[...]

Waar heb je die zwarte doppen besteld?
Ik heb een MY silver RWD
Zie PM met linkje en configuratie 🙃👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodwarswaard
Richard28 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Lijkt mij dat dit een fout is van Tesla en dat dat sms’je naar iemand anders zou moeten zijn verzonden (verkeerde telefoonnummer) die zit te wachten op de sms. RN is gewoon je bestelnummer/ordernummer.
Bleek helaas toch geen fout te zijn. Iets met een vaag verhaal dat de LM de order geannuleerd had en weer een nieuwe order had aangemaakt. Auto was volgens systeem wel in Tilburg maar in het echt nog niet 🤡🤓 levering nu verplaatst naar vrijdag 16-6…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
wilcodwarswaard schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:59:
[...]

Bleek helaas toch geen fout te zijn. Iets met een vaag verhaal dat de LM de order geannuleerd had en weer een nieuwe order had aangemaakt. Auto was volgens systeem wel in Tilburg maar in het echt nog niet 🤡🤓 levering nu verplaatst naar vrijdag 16-6…
Vaag verhaal inderdaad 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-05 14:46
rsnn schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 17:30:
[...]

Zie PM met linkje en configuratie 🙃👍
Kun je de link ook naar mij sturen?
Bedankt alvast!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-06-2024
3, rwd, white, trekhaak.

Bestelling : 4 mei
Sms : 8 juni
Levering : 16 juni

[ Voor 11% gewijzigd door frogger9 op 08-06-2023 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Zojuist een update ontvangen van Tesla.

Mijn Tesla M3RWD zwart/zwart staat momenteel nog op de boot, en zal deze maand nog geleverd worden. Ik verwacht dat deze op de 'Grande California' staat. Deze zal 12 juni in Zeebrugge arriveren.

10-5 besteld bij Tesla via LM
10-5 Tesla account voltooien
22-5 verwachtte leverdatum 26-6

Al met al erg vlot! Alleen zo jammer dat je zelf niks hoort van Tesla of LM. Je moet dit echt zelf doen, waar ik dan ook altijd heel snel een reactie van Tesla heb ontvangen.
Dit lijkt een terugkerend 'probleem' bij Tesla te zijn. Ze geven vaak een leverdatum af die ze nooit kunnen halen, dit zorgt dan weer voor hoge verwachtingen en uiteindelijk telleurstellingen (nu is dit bij mij denk ik niet het geval).

Nu maak ik mezelf ook constant lekker door steeds op Tweakers te lezen hoe de leveringen verlopen.. Dit maakt het wachten stiekem ook wel steeds moeilijker!

[ Voor 7% gewijzigd door Omslachtig012 op 09-06-2023 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Omslachtig012 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:01:
Zojuist een update ontvangen van Tesla.

Mijn Tesla M3RWD zwart/zwart staat momenteel nog op de boot, en zal deze maand nog geleverd worden. Ik verwacht dat deze op de 'Grande California' staat. Deze zal 12 juni in Zeebrugge arriveren.

10-5 besteld bij Tesla via LM
10-5 Tesla account voltooien
22-5 verwachtte leverdatum 26-6

Al met al erg vlot! Alleen zo jammer dat je zelf niks hoort van Tesla of LM. Je moet dit echt zelf doen, waar ik dan ook altijd heel snel een reactie heb ontvangen.
Dit lijkt een terugkerend 'probleem' bij Tesla te zijn. Ze geven vaak een leverdatum af die ze nooit kunnen halen, dit zorgt dan weer voor hoge verwachtingen en uiteindelijk telleurstellingen (Nu is dit bij mij denk ik niet het geval).

Nu maak ik mezelf ook constant lekker door constant op Tweakers te lezen hoe de leveringen verlopen.. Dit maakt het wachten stiekem ook wel steeds moeilijker!
Het is met name ook lastig voor leaserijders. Vroeger kon je zelf in de app ook je bestelling wat in de gaten houden. Nu helaas niet meer. Bij een merk als Tesla zou je eigenlijk wel wat anders verwachten dan totale radiostilte tot de SMS wanneer je auto klaar staat.. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Inspired schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:05:
[...]

Het is met name ook lastig voor leaserijders. Vroeger kon je zelf in de app ook je bestelling wat in de gaten houden. Nu helaas niet meer. Bij een merk als Tesla zou je eigenlijk wel wat anders verwachten dan totale radiostilte tot de SMS wanneer je auto klaar staat.. |:(
Volgens mij is het enige verschil tussen wel of geen lease, dat de niet leaser wel in de app kan zien wanneer de auto niet komt.

Bij mij waren de geschatte tijden ook totaal verkeerd, de uiteindelijke sms geeft een dag aan buiten de laatste schatting.

Natuurlijk redelijk first world problem, maar als je dan toch een datum geeft, zorg dan dat deze een redelijke schatting is.
(Dat maakt het in ieder geval beter voor mensen zoals ik, die niet gewend zijn autos over het internet te kopen alsof het een voordeelverpakking deodorant bij de bol.com is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Laatst online: 05-04 09:24
Ook als je een (ICE) auto bij de dealer zou bestellen is het wachtproces redelijk ondoorzichtig, ze gaan je echt niet elke week bellen met een update

[ Voor 3% gewijzigd door Marcopano op 09-06-2023 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Marcopano schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:
Ook als je een (ICE) auto bij de dealer zou bestellen is het wachtproces redelijk ondoorzichtig, ze gaan je echt niet elke week bellen met een update
Misschien tegenwoordig niet meer, maar toen ik mijn Suzuki 11 jaar geleden kocht, werd ik wel degelijk op de hoogte gehouden, was de geschatte datum vrij accuraat en hoefde ik niet van te voren X keer 10k te betalen.
Daarnaast kon ik gewoon bij diegene binnenlopen waar ik 'm gekocht had.

Ik zeg niet dat dat per se beter is (je betaalt daar natuurlijk extra voor), maar nogmaals, als je een datum geeft, zorg dat deze nuttig is en niet slechts een placeholder is die gewoon elke week opschuift.

Daarnaast is het ook knullig dat ik gisteren een SMS kreeg met een afleverlocatie op mijn huisadres. Nu had ik al aangenomen dat dat niet goed was, maar vandaag alsnog een correctie sms gehad.
Op beide moest ik JA antwoorden, maar alleen op mijn antwoord van vandaag een bevestiging gekregen.

Misschien verwacht ik teveel, maar van een hitech hardware/software bedrijf als teslamotors verwacht ik ook meer dan van mijn lokale Citroën dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
Richard28 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:32:
5-mei een model 3 besteld (RWD zwart, zwart interieur, met trekhaak), direct bij Tesla (contant). Direct RN nummer ontvangen en verzoek om account aan te maken. Verwachte leverdatum in account 14 mei - 27 mei.
8-mei: inruilofferte ontvangen voor mijn huidige auto (direct akkoord gegeven) en alle gegevens ingevuld incl. rijbewijs.
12-mei: de broncode gecheckt en ik heb een VIN gevonden in de broncode van mijn account, weet niet hoelang die er al in stond.

Verder nog geen bericht gehad, verwachte leverdatum word iedere dag aangepast maar 27-mei blijft tot nu toe nog staan.

21-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 21-28 mei.
22-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 22-29 mei.
23-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 23-30 mei.
24-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 24-31 mei.
25-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 25mei -1 juni.
26-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 26mei -2 juni.
27-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 27mei - 3 juni.
28-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 28mei - 4 juni.
29-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 29mei - 5 juni.
30-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 30mei - 6 juni.

31-mei: Vanmorgen verscheen mijn VIN in de app en ook een nieuwe verwachte leverdatum 6 - 20 juni

7-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 7 - 21 juni
8-juni: verwachte leverdatum aangepast naar 8 - 21 juni

9-juni: inruilofferte huidige auto verlopen moet nu de km opnieuw invullen en wachten op een nieuwe offerte
Marcopano schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 10:08:
Bij de klassieke dealer (Volvo) geven ze een verwachte levertijd van een maand (bv september 2023) en daar kun je dan rekening mee houden. En klopt in mijn ervaring ook.

Bij Tesla (is de eerste keer dat ik online een auto koop) weet je helaas vrij zeker (nu zelf ondervonden) dat de aangeven datums niet gehaald worden. Dat had ik van een tech bedrijf als Tesla toch anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcopano
  • Laatst online: 05-04 09:24
Mijn collegae hebben andere ervaringen met zowel VAG, Volvo als Hyundai over het afgelopen jaar..
De situatie van 11 jaar geleden is niet vergelijkbaar met nu waar er nog steeds enorme achterstanden zijn in onderdelenvoorraden

Voor zakelijke lease rijders maakt dit ook vaak niet uit, die blijven gewoon langer in hun huidige of voorloopauto rijden. Ik snap dat het privé wel een stuk fijner is om te weten waar je aan toe bent, maar ook dan is de totale levertijd nog steeds enorm veel korter dan bij andere (populaire) automerken

[ Voor 13% gewijzigd door Marcopano op 09-06-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
Marcopano schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:31:
Ik snap dat het privé wel een stuk fijner is om te weten waar je aan toe bent, maar ook dan is de totale levertijd nog steeds enorm veel korter dan bij andere (populaire) automerken
De levertijd is zeker veel korter en dat is erg prettig.

Ik begrijp alleen niet dat Tesla de levertijd niet beter kan aangeven. Op 12-mei had ik al een VIN in de broncode, op dat moment weet Tesla waar de auto is en op welke boot deze wordt geladen of zelfs al staat.
Wij kunnen de boten online volgen en op deze site’s staat een ETA voor de bestemming. Deze ETA gaat geen maand afwijken.
Tesla had in mijn geval dus op 12-mei al kunnen weten dat mijn auto niet voor 27-mei geleverd zou worden, maar gaf wel aan dat deze voor 27-mei geleverd zou worden.
Als Tesla in mijn geval direct had aangegeven “het wordt eind Juni” dan had mij dat veel teleurstellingen bespaard en had ik nu niet opnieuw een taxatie van mijn huidige auto hoeven aan te vragen. Waarschijnlijk geeft dat de medewerkers bij Tesla ook meer rust omdat ze dan minder vragen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Laatst online: 11-07 22:54
M3 RWD Midnight Silver
31-05: Bestelling geplaatst bij LM (Athlon) via bedrijf
05-06: Bestelling bevestigd bij LM inclusief verwachte levering (vanaf week 31)
05-06: Tesla account ontvangen

Verder heb ik geen RN ontvangen en in de tesla app staat ook niks behalve wat persoonlijke gegevens.
Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetakman
Nibulez schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:16:
M3 RWD Midnight Silver

Verder heb ik geen RN ontvangen en in de tesla app staat ook niks behalve wat persoonlijke gegevens.
Klopt dit?
Zo ging het bij mij ook (Athlon ook)
Echter heb ik contact met de Tesla dealer en niet via tilburg, ik weet dat hij volgende week waarschijnlijk komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nibulez schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 14:16:
M3 RWD Midnight Silver

Klopt dit?
Bij een leaseauto is dit inderdaad normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:45

filthy rich

löp wa los

3 mei standaard MY RWD besteld bij Athlon
8 juni sms:19 juni ophalen in de middag in Tilburg met RN nummer.

[ Voor 17% gewijzigd door filthy rich op 09-06-2023 15:38 ]

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!
filthy rich schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 15:12:
3 mei besteld bij Athlon
8 juni sms:19 juni ophalen in de middag in Tilburg met RN nummer.
Misschien ook handig om te vermelden wat je besteld hebt. :)

Zo ben ik op zoek naar meer Model Y Performance rijders. Zitten er meer mensen te wachten op een Performance of onlangs opgehaald? Ben ff benieuwd wat de levertijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07 10:29
Richard28 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:45:
[...]

De levertijd is zeker veel korter en dat is erg prettig.

Ik begrijp alleen niet dat Tesla de levertijd niet beter kan aangeven. Op 12-mei had ik al een VIN in de broncode, op dat moment weet Tesla waar de auto is en op welke boot deze wordt geladen of zelfs al staat.
Wij kunnen de boten online volgen en op deze site’s staat een ETA voor de bestemming. Deze ETA gaat geen maand afwijken.
Tesla had in mijn geval dus op 12-mei al kunnen weten dat mijn auto niet voor 27-mei geleverd zou worden, maar gaf wel aan dat deze voor 27-mei geleverd zou worden.
Als Tesla in mijn geval direct had aangegeven “het wordt eind Juni” dan had mij dat veel teleurstellingen bespaard en had ik nu niet opnieuw een taxatie van mijn huidige auto hoeven aan te vragen. Waarschijnlijk geeft dat de medewerkers bij Tesla ook meer rust omdat ze dan minder vragen krijgen
Volgens mij is tranport over land een enorme bottleneck momenteel en is Tesla altijd optimistisch in zijn planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
Heeft iemand ervaring met nieuwe lease tesla ophalen in Tilburg en dan daar de ’oude’ lease auto laten staan voor ophalen door de lease maatschappij ?

Kan je ‘oude’ auto daar ergens parkeren en de sleutels bij de balie afgeven?

[ Voor 3% gewijzigd door mrDaantje op 09-06-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrDaantje schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 17:45:
Heeft iemand ervaring met nieuwe lease tesla ophalen in Tilburg en dan daar de ’oude’ lease auto laten staan voor ophalen door de lease maatschappij ?

Kan je ‘oude’ auto daar ergens parkeren en de sleutels bij de balie afgeven?
Nee. Niet mogelijk.

Pagina: 1 ... 424 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.