Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-06 09:24
MFarah schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:15:

Hebben de mensen hier wat aanraders qua accessories voor de Model Y? Denk aan mooiere wieldoppen dan de standaard 19", eventueel andere nuttige accessories zijn altijd welkom.

ik hoor graag van de mede Tesla gebruikers hier!
Gefeliciteerd!! d:)b

Ik heb o.a. de onderstaande accessoires:
Matten:
https://www.amazon.nl/dp/..._pop_dt_b_product_details
Handige bakjes voor in de middelconsole:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
Screenprotector:
https://www.amazon.nl/gp/...tle_o02_s00?ie=UTF8&psc=1
Gemini wieldoppenset:
https://shop.tesla.com/nl...ini-wieldoppenset-model-y
Opbergbakken kofferbak:
https://shop.tesla.com/nl...gbakken-kofferbak-model-y

Ik wens je super veel plezier met je nieuwe aanwinst, maar dat gaat zeker lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Komt de M3RWD ook met de dopjes die over de wielbouten heen gaan? Ik weet dat deze vroeger meegeleverd werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omslachtig012 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 07:44:
Komt de M3RWD ook met de dopjes die over de wielbouten heen gaan? Ik weet dat deze vroeger meegeleverd werden.
Er zitten kappen op. Je krijgt geen kit met dopjes en center cap. Kun je wel los bestellen. Dit is ook nooit anders geweest.

@MFarah

Ik heb deze nog besteld voor de Y. Met name met kids wel handig. Standaard zit daar geen plastic meer op bij de Y blijkbaar.

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005004772049062.html

[ Voor 22% gewijzigd door Inspired op 27-05-2023 07:55 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Inspired schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 07:48:
[...]

Er zitten kappen op. Je krijgt geen kit met dopjes en center cap. Kun je wel los bestellen. Dit is ook nooit anders geweest.
Ah die bedoelde ik inderdaad, de dopjes en center cap! Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
MFarah schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 00:30:
[...]

Ik zie helaas geen link naar de wieldoppen, kan dat kloppen?
Dat kan kloppen, die heb ik verwijderd. Het betrof immers een referral link icm een erg positieve post, met als gevolg inkomsten voor de poster voor iedere doorklikker. Dat is uiteraard niet toegestaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 27-05-2023 12:49 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:46:
[...]

Dat kan kloppen, het betrof immers een referral link icm een erg positieve post, met als gevolg inkomsten voor de poster voor iedere doorklikker en dat is uiteraard niet toegestaan. Daarom heb ik de link verwijderd.
Ik vind het prima hoor, ben oprecht heel enthousiast over die wieldoppen en ik wist niet dat het een verkeerde link was. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

mw303 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:50:
[...]

Ik vind het prima hoor, ben oprecht heel enthousiast over die wieldoppen en ik wist niet dat het een verkeerde link was. _/-\o_
Post hem dan even opnieuw als link naar het product ipv de referral link waarmee geld wordt verdiend. Of deel plaatjes. Dit past echter ook helemaal niet in dit leveringstopic, maar hoort in het normale Model 3 & Y topic.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 00:09
PeterinDen Haag schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:
Delivery day!!!

Vandaag is de dag die je wist dat zou komen: ik mag mijn nieuwe Tesla Model Y ophalen in Tilburg.
Het werden vandaag echter heel wisselende ervaringen en emoties.
Maar de spoiler alert: Wat een WAANZINNIGE auto!

Vanmorgen om 08:30 vanuit het Haagse met de tram vertrokken naar Centraal station.
De trein naar Tilburg en met een klein beetje vertraging net de bus naar het Tesla complex gehaald.
De bushalte ligt echt in de middle of nowhere en via een fietspad uiteindelijke de ingang van het Delivery Centre bereikt.
Via de verlopen rode loper mag je naar binnen.

Aan een kleine balie aangemeld en na wat formaliteiten word ik verzocht plaats te nemen in de “lobby” en een kop automaten koffie te nemen.
MIjn afspraak is gepland om 11:30. Ik was tien minuutjes eerder aanwezig.
Om 12:30 is er nog geen enkele voortgang in de levering van mijn nieuwe, € 50K kostende auto.
Ik ga naar de kleine balie om toch maar eens te informeren waar we nu nog op wachten.
De medewerker die mij heeft ingecheckt, herkent mij niet meer (er zit een man of 10 in de lobby) en weet ook niet precies hoelang het gaat duren.
Een toevallige collega die net even aanschuift aan diezelfde kleine balie hoort mijn vraag en checkt de laatste vier cijfers van mijn VIN in zijn laptop en komt tot de conclusie dat mijn auto in de wasstraat staat en over vijf minuten afgeleverd kan worden.
Top!

Ik ga weer braaf zitten en na 40 minuten blijken die Tilburgse vijf minuten toch echt wel heel veel langer te duren dan in de rest van NL.
Terug naar de kleine balie en toevallig tref ik daar de medewerker die mij die vijf minuten had toegezegd. Hij herkent mij niet en vraagt of ik al een tenaamstelling heb….
Pas NU blijkt dus ineens dat de tenaamstelling van mijn nieuwe Tesla nog niet was verwerkt.
Ik heb echter echt geen idee wat dat precies betekent, maar hij geeft aan dat hij dat direct in orde gaat maken en dat zou binnen vijf (Tilburgse) minuten geregeld zijn.

Het is inmiddels half twee en we zijn dus meer dan twee uur verder sinds ik op dit complex ben aangekomen.
Na een kwartier (=3x5) komt de betreffende medewerker naar mij toe en verteld mij dat de tenaamstelling toch niet is gelukt.
Het goede nieuws is dat dit geen invloed heeft op de levering. Ik krijg het definitieve kenteken gewoon via de post toegestuurd en de tenaamstelling is daarom niet van belang.......
De auto moet nog wel even worden opgehaald. Dat duurt nog een minuut of 5…..

Uiteindelijke kan ik naar mijn auto.
Er is eigenlijk niemand beschikbaar die uitleg of toelichting kan geven. Voor die hele hal met nog af te leveren Tesla’s zijn er twee medewerkers beschikbaar die zich écht uit de naad werken om alles te regelen en iedereen te woord te staan. Respect.
Je moet het dus gewoon zelf maar uitzoeken en daarom is het dus heel zinvol om je goed in te lezen en voor te bereiden voor afname van jouw nieuwe Tesla (Gratis TIP).
Ik zie direct dat mijn auto maar tot 32% is opgeladen. Dat ga ik zo dus niet halen terug naar Den Haag.
En verder zit er een hele rare plek op de raampost aan het linker voorportier net onder de ruit.

Dat wordt wel direct opgelost. De auto wordt weer teruggenomen en naar “achter” gebracht om die rare plek te herstellen.
Na vijf minuten (….) is de auto terug en hersteld.
Enigszins onzeker stel ik de navigatie in op de dichtstbijzijnde Supercharger.
Ik moet toch terug zien te komen in het Haagse…

En dan pas begint het eigenlijke genieten.
Wat een WAANZINNIGE auto.
Ik rij al enige tijd elektrisch, maar dit is echt een klasse apart!

Na bij de supercharger geladen te hebben, kan ik de enorm teleurstellende ervaring van het op kunnen halen van de nieuwe auto, achter me laten. In die hal in Tilburg is het gewoon auto's schuiven. Massa en Kassa.
Wel heel jammer, maar het is wat het is.

MIjn nieuwe Tesla Model Y RWD, MSM, 19, bl (om maar een paar afko's erin te gooien) is echt een beest!
Om 17:30 rij ik na 9 uur Den Haag weer binnen.

MIjn boodschap:
Stel je erop in dat de daadwerkelijke aflevering een totale deceptie kán zijn, maar weet dat het het allemaal meer dan waard is!!

[Afbeelding][Afbeelding]
Richard28 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Dat ziet er inderdaad veel mooier uit :)
Heb je ook een link waar je deze kunt kopen? Wil ze ook wel graag voor mijn (hopelijk) binnen 2 weken te leveren M3.
https://nl.aliexpress.com...ZZ1e&gatewayAdapt=glo2nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtviper
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 20:58
Iemand hier wachtend op een blauwe MY/LR/AWD/ZW/19/TH?
Hier besteld op 26-01-2023 via LM Arval NL. Alleen een RN nummer. Nog géén VIN.
Tesla Tilburg denkt na telefonisch contact vrijdag: mei-juni... dus....

Ben benieuwd of er een 'probleem' is met de kleur blauw. Mogelijk i.c.m. LR/AWD en/of trekhaak.
Actuele NL voorraad blauwe MY's is sinds donderdag 0.
Woensdag waren er nog 5 blauwe RWD's in Tilburg. Is dat raar?
Ben verder niet ongeduldig... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nzxtviper schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:06:
Iemand hier wachtend op een blauwe MY/LR/AWD/ZW/19/TH?
Hier besteld op 26-01-2023 via LM Arval NL. Alleen een RN nummer. Nog géén VIN.
Tesla Tilburg denkt na telefonisch contact vrijdag: mei-juni... dus....

Ben benieuwd of er een 'probleem' is met de kleur blauw. Mogelijk i.c.m. LR/AWD en/of trekhaak.
Actuele NL voorraad blauwe MY's is sinds donderdag 0.
Woensdag waren er nog 5 blauwe RWD's in Tilburg. Is dat raar?
Ben verder niet ongeduldig... ;)
Berlijn maakt nu ook blauwe auto’s, dus ik denk dat ze iets te snel gestopt zijn in China met het versturen van blauwe eitjes.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-07 21:04
Richard28 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:32:
5-mei een model 3 besteld (RWD zwart, zwart interieur, met trekhaak), direct bij Tesla (contant). Direct RN nummer ontvangen en verzoek om account aan te maken. Verwachte leverdatum in account 14 mei - 27 mei.
8-mei: inruilofferte ontvangen voor mijn huidige auto (direct akkoord gegeven) en alle gegevens ingevuld incl. rijbewijs.
12-mei: de broncode gecheckt en ik heb een VIN gevonden in de broncode van mijn account, weet niet hoelang die er al in stond.

Verder nog geen bericht gehad, verwachte leverdatum word iedere dag aangepast maar 27-mei blijft tot nu toe nog staan.

21-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 21-28 mei.
22-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 22-29 mei.
23-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 23-30 mei.
24-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 24-31 mei.
25-mei: verwachte aankomst leverdatum in de app is aangepast naar 25-1 juni.
26-mei: verwachte aankomst leverdatum in de app is aangepast naar 26-2 juni.
27-mei: verwachte aankomst leverdatum in de app is aangepast naar 27-3 juni.
Als het klopt wat Tesla aangeeft komt mijn M3 snel, maar de verwachte leverdatum klopt echt totaal niet. Ik begrijp ook niet waarom Tesla dat niet beter kan inschatten. Vanuit Tesla heb ik mn kenteken inmiddels wel ontvangen maar hij is nog niet in Nederland. Er wordt niet of nauwelijks op mijn mail gereageerd.

Door dit forum weet ik dat mijn M3 zeer waarschijnlijk op de boot staat die 1 juni in Rotterdam aankomt. De verwachte leverdatum stond op 14-27 mei daar ging ik dus ook vanuit. Inmiddels is de verwachte leverdatum 27mei - 3 juni, maar ik kan zelf inmiddels wel inschatten dat dat het niet gaat worden.

Tesla kan die verwachte leverdatum mijns inziens beter niet op deze manier weergeven want ik moest elke keer mijn verwachting bijstellen ( inmiddels weet ik dat er toch niks van klopt). Het wachten wordt er zo niet leuker op omdat je er na bestelling vanuit gaat dat het klopt wat Tesla aangeeft.

Wat zijn jullie ervaringen met de verwachte leverdatum?

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-06-2024
Richard28 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:26:
[...]

Als het klopt wat Tesla aangeeft komt mijn M3 snel, maar de verwachte leverdatum klopt echt totaal niet. Ik begrijp ook niet waarom Tesla dat niet beter kan inschatten. Vanuit Tesla heb ik mn kenteken inmiddels wel ontvangen maar hij is nog niet in Nederland. Er wordt niet of nauwelijks op mijn mail gereageerd.

Door dit forum weet ik dat mijn M3 zeer waarschijnlijk op de boot staat die 1 juni in Rotterdam aankomt. De verwachte leverdatum stond op 14-27 mei daar ging ik dus ook vanuit. Inmiddels is de verwachte leverdatum 27mei - 3 juni, maar ik kan zelf inmiddels wel inschatten dat dat het niet gaat worden.

Tesla kan die verwachte leverdatum mijns inziens beter niet op deze manier weergeven want ik moest elke keer mijn verwachting bijstellen ( inmiddels weet ik dat er toch niks van klopt). Het wachten wordt er zo niet leuker op omdat je er na bestelling vanuit gaat dat het klopt wat Tesla aangeeft.

Wat zijn jullie ervaringen met de verwachte leverdatum?
Hier ook kenteken gehad. Van horen zeggen dat de auto al wel in Rotterdam staat.
Ik twijfel daar nu ook aan, gezien je bericht.
Welk schip is het wat in Rotterdam komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard28
frogger9 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Hier ook kenteken gehad. Van horen zeggen dat de auto al wel in Rotterdam staat.
Ik twijfel daar nu ook aan, gezien je bericht.
Welk schip is het wat in Rotterdam komt?
Dat zou deze, in onderstaande quote moeten zijn:
thetakman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:45:
Even een kleine inside update.

M'n contactpersoon bij Tesla vandaag wat heen en weer gemaild. Er komt een deel van de auto's (inclusief mijn M3) via een Containerschip aan in Rotterdam.

In het systeem bij Tesla kunnen ze niet zien hoe en wat, en gingen ze ervan uit dat deze al in de Haven zou staan.

Echter is deze nog onderweg naar Nederland, deze komt pas 1 Juni aan. Mocht je datum dus iedere keer verschuiven kan het zijn dat je auto hier tussen zit.

Schip en tracking:

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9783502

12kWp SolarEdge | T Model 3 LFP | Home Assistant | Victron 3MP5000 15kWh LFP | Rijssen | Twente | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo2007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 12:47
Twee weken geleden via de leasemaatschappij bericht gekregen dat mijn Model 3 Long Range RWD is besteld. Zij geven levering van 7-8-2023 aan. Anderen die dezelfde bestelling gedaan hebben en inzicht hebben in een leverdatum?

Ben benieuwd of het over het algemeen langer of korter duurt dan de leasemaatschappij aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omslachtig012
Carlo2007 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:14:
Twee weken geleden via de leasemaatschappij bericht gekregen dat mijn Model 3 Long Range RWD is besteld. Zij geven levering van 7-8-2023 aan. Anderen die dezelfde bestelling gedaan hebben en inzicht hebben in een leverdatum?

Ben benieuwd of het over het algemeen langer of korter duurt dan de leasemaatschappij aangeeft.
Leverdatum die de LM opgeeft is in mijn geval compleet inaccuraat, namelijk zo’n 3 maanden verschil.
Ik kreeg 30-9 van de LM te horen, terwijl Tesla 26-6 aangeeft.

Ik zou zeggen, probeer via je LM het RN-nummer te achterhalen en via Tesla je verwacht leverdatum te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xmflsct
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-07 00:10
xmflsct schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Likely one of my last updates :)

With the recent discounts on new models of MY AWD, the difference between RWD and AWD becomes much less. So I emailed DevlieryNL@tesla.com on 16th May to switch my order from RWD to AWD of the discounted inventory model (same as new ones). Indeed they replied the same day and updated my order.

Today (17th) the delivery date is shown in the app (not yet with SMS) on 30th May, almost there!
Now I am posting from the delovery center at Tilburg. Since I changed my order from a “new” one to a “stock” one, there is no wait at the lounge. The paperwork is ready, and my car is parked alongside a wall, different from the “new” ones which are parked up and charging.

The battery percentage is a bit low at 25%, just enough to get home to 3%. But there are empty spots where staff said I can charge a bit. So I set it up for charging and upgrading to the latest software before heading out.

I would say it is a great experience. Good luck to all and bye!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlo2007
Carlo2007 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 15:14:

@Omslachtig012 dank voor de tip!
Zojuist RN nummer ontvangen van de LM en daarna Tesla gebeld. Door nummerherkenning was het RN nummer niet eens nodig.

Levering in hun systeem staat voor 21 juni in Tilburg. Nog heel even wachten dus, maar veel sneller dan eerder vermeldde Augustus.
Wel moet ik hem dit kwartaal nog ophalen anders wordt het wel augustus/september werd aangegeven. Tijd voor een strakke planning dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Carlo2007 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:34:
[...]

@Omslachtig012 dank voor de tip!
Zojuist RN nummer ontvangen van de LM en daarna Tesla gebeld. Door nummerherkenning was het RN nummer niet eens nodig.

Levering in hun systeem staat voor 21 juni in Tilburg. Nog heel even wachten dus, maar veel sneller dan eerder vermeldde Augustus.
Wel moet ik hem dit kwartaal nog ophalen anders wordt het wel augustus/september werd aangegeven. Tijd voor een strakke planning dus :)
Goed om te horen, wanneer is jouw Tesla besteld door de LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedmen7
  • Laatst online: 24-03 13:53
Update:

Zoals verwacht is mijn levertijd van 29 mei tot 5 juni verplaatst naar 5 juni tot 12 juni. Jammer dat ze dit echt niet duidelijk kunnen inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-07 14:57
dedmen7 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:26:
Update:

Zoals verwacht is mijn levertijd van 29 mei tot 5 juni verplaatst naar 5 juni tot 12 juni. Jammer dat ze dit echt niet duidelijk kunnen inschatten.
Ook de mijne is verplaatst. Ik ontving ook nog geen SMS, maar wel onderstaande e-mail. Als je op de link klikt wordt vooral gevraagd of je nog voornemens bent om de auto in ontvangst te nemen. Heeft iemand deze al eens ontvangen en betekent het iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPEVI8yAVBkPRFRycf0my4XWBq0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOcrvix7MvPLj5wwb8cZymvW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Martijntj op 30-05-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBruce
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
dedmen7 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:26:
Update:

Idem. Van 15 mei naar 15-22 mei, naar 8-29 mei, naar 29 mei - 5 juni, naar 5-12 juni. Tja … je moet het niet eens proberen te willen begrijpen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
TheBruce schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:52:
[...]

Idem. Van 15 mei naar 15-22 mei, naar 8-29 mei, naar 29 mei - 5 juni, naar 5-12 juni. Tja … je moet het niet eens proberen te willen begrijpen 8)7
Hier precies hetzelfde. Handig dat geautomatiseerde. Naja inmiddels scheelt het weer een maand bijtelling.
_/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
TheBruce schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:52:
[...]

Bij jullie gaat het wel in grote stappen, bij mij wijzigt de datum rustig per dag mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlo2007
Omslachtig012 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:19:
[...]

Goed om te horen, wanneer is jouw Tesla besteld door de LM?
23 mei heeft de LM de bestelling gedaan. Hopen dat het dus inderdaad ongeveer binnen 4 a 5 weken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Richard28 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:28:
[...]

Bij jullie gaat het wel in grote stappen, bij mij wijzigt de datum rustig per dag mee :P
Bij mij schuift het elke week een week op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epestov
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-11-2023
Hello everyone,

Sorry for my English.

I ordered a M3 RDW white, no options, from the inventory on 08.05 and immediately got a VIN with the downpayment invoice. The initial expected delivery interval was May 10-27 if my memory does not trick me.

A week ago I had a chat with my Tesla advisor and he said that the car would arrive in a couple days. Two days later he said that they'd been having some logistics issues causing delays for many of their orders and the short answer he got from the delivery team was: "we will for sure deliver all cars in the month of June" :/

So like others in the forum I get my expected delivery date incremented daily.

Will try to call him tomorrow again and ask which ship my car is on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Niet online
17 april een witte M3, zwarte bekleding verder standaard besteld bij DLM.

De LM weet nog steeds niets. Alleen een RN en een VIN. Heb wel het RN-nummer gekregen zodat ik eventueel zelf bij Tesla na kan vragen. Welk nummer gebruiken jullie daarvoor?

[ Voor 3% gewijzigd door mw303 op 31-05-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
mw303 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:09:

De LM weet nog steeds niets. Alleen een RN en een VIN. Heb wel het RN-nummer gekregen zodat ik eventueel zelf bij Tesla na kan vragen. Welk nummer gebruiken jullie daarvoor?
Je RN-nummer is eigenlijk het order/bestelnummer van Tesla. Je VIN (Vehicle Identification Number) is de daadwerkelijke auto die aan je toegewezen is. Elke auto en Tesla heeft zo'n uniek nummer.
Je kan Tesla contacteren via 'deliverynl@tesla.com', vermeld dan even het RN-nummer. Vaak krijg je dezelfde dag nog reactie met een verwachtte leverdatum. Succes!

Edit: Je zou zelfs met je VIN kunnen kijken op welke boot je auto staat, maar hier heb ik zelf geen ervaring mee. Tesla kan dit overigens ook aangeven.

[ Voor 10% gewijzigd door Omslachtig012 op 31-05-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Niet online
Dank je, gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoeZa
  • Laatst online: 05-04-2024
Hoeveel tijd zit er doorgaans tussen het ontvangen van de VIN en het ontvangen van een sms om de aflevering in te plannen?

Heb mijn VIN nummer 22-05 ontvangen.
EDD is voorlopig nog steeds 07-06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
Richard28 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:32:
5-mei een model 3 besteld (RWD zwart, zwart interieur, met trekhaak), direct bij Tesla (contant). Direct RN nummer ontvangen en verzoek om account aan te maken. Verwachte leverdatum in account 14 mei - 27 mei.
8-mei: inruilofferte ontvangen voor mijn huidige auto (direct akkoord gegeven) en alle gegevens ingevuld incl. rijbewijs.
12-mei: de broncode gecheckt en ik heb een VIN gevonden in de broncode van mijn account, weet niet hoelang die er al in stond.

Verder nog geen bericht gehad, verwachte leverdatum word iedere dag aangepast maar 27-mei blijft tot nu toe nog staan.

21-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 21-28 mei.
22-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 22-29 mei.
23-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 23-30 mei.
24-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 24-31 mei.
25-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 25mei -1 juni.
26-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 26mei -2 juni.
27-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 27mei - 3 juni.
28-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 28mei - 4 juni.
29-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 29mei - 5 juni.
30-mei: verwachte leverdatum in de app is aangepast naar 30mei - 6 juni.
Vanmorgen verscheen mijn VIN in de app en ook een nieuwe verwachte leverdatum 6 - 20 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 18:47
^LuKKie^ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:58:
03-04 Tussenpartij heeft offerte verzoeken uit staan bij leasemaatschappijen.
04-04 Offertes zijn terug, gedeeld met mij en ik heb een keuze gemaakt diezelfde dag. Athlon was de goedkoopste dus hop.
11-04 Tussenpartij vraagt het contract op Athlon, krijgt deze direct retour en stuurt deze naar mn werkgever.
21-04 Leasecontract getekend retour naar Athlon.
01-05 Bevestiging van Athlon gekregen dat de auto besteld is en verwacht wordt op 26-06. Gelijk terug gemaild of ze toevallig een RN nummer hadden voor me, en die kreeg ik daarna direct.
^LuKKie^ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:33:
22-05 SMS gekregen met gepland levering op 06-06 13:00 in Tilburg. Geantwoord met JA
30-05 SMS met kenteken en VIN nummer (meldcode). Neem aan dat Athlon deze informatie ook krijgt :-)
31-05 SMS met een bevestiging dat het inderdaad 06-06 om 13:00 wordt.

Nog maar een paar nachtjes slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElwinP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-07 10:32
ElwinP schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:22:
Net de befaamde sms gehad voor mijn M3 RWD zwart/zwart voor ophalen op 7 juni.
Helaas ben ik dan net voor 3 weken op vakantie. Direct gebeld en naar voren halen gaat lastig worden. 2 juni komt de auto op zijn vroegst aan in Tilburg. Ze gaan nu kijken wat ze met mijn auto gaan doen en komen er morgen op terug. Kans groot dat ik weer opnieuw moet wachten na mijn vakantie...
Gisteren nogmaals contact gehad met Tesla. Zij gaven aan dat het echt niet eerder gaat lukken en dat ze zelfs twijfels hebben bij de leverafspraak van 07-06. Gelukkig ben ik dan toch op vakantie en maakt dat niet zoveel uit. Ik heb direct een afspraak kunnen maken voor na mijn vakantie. De 28ste kan ik de auto ophalen. (dan is hij al een tijdje binnen).

Gisteren ook de sms gekregen met het kenteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElwinP schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:56:
[...]

Gisteren nogmaals contact gehad met Tesla. Zij gaven aan dat het echt niet eerder gaat lukken en dat ze zelfs twijfels hebben bij de leverafspraak van 07-06. Gelukkig ben ik dan toch op vakantie en maakt dat niet zoveel uit. Ik heb direct een afspraak kunnen maken voor na mijn vakantie. De 28ste kan ik de auto ophalen. (dan is hij al een tijdje binnen).

Gisteren ook de sms gekregen met het kenteken.
Succes!
28/6 is natuurlijk midden in de rush aan het eind van de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Richard28 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:07:
[...]

Vanmorgen verscheen mijn VIN in de app en ook een nieuwe verwachte leverdatum 6 - 20 juni
Hou niet teveel vast aan de combo vin en datum, ik heb meteen na het bestellen al een vin gekregen en mijn datum schuift nog steeds op (met dezelfde vin).

First World problem, maar ik had beter verwacht van Tesla. Als je een datum geeft, zorg dan dat deze ook een beetje betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBe
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-07 10:28

NBe

Heb het advies van hierboven gevolgd en mail gestuurd naar 'deliverynl@tesla.com'. Paar uur later kreeg ik een SMS met de meldcode en het kenteken. Helaas nog geen datum voor het ophalen. Geen idee of ik deze SMS kreeg naar aanleiding van mijn mailtje. Kan nu gelukkig wel zaken gaan regelen voordat ik op vakantie ga (verzekering, milieu sticker, vignet). Subsidie aanvraag afronden kan nog niet want mijn kenteken is nog niet aan mijn BSN gekoppeld.

Tesla Model 3 / Tesla Wall Connector / 1x Marstek 5.12kwh v151 CT003 v114 DSMR4 / Mitsubishi 5kW airco / 3 fasen net / Dynamisch contract, NL / 12 zonnepanelen /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Niet online
mw303 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:09:

De LM weet nog steeds niets. Alleen een RN en een VIN. Heb wel het RN-nummer gekregen zodat ik eventueel zelf bij Tesla na kan vragen.
Zojuist een reactie gehad. 'Waarschijnlijk gaan ze in juni nog leveren'. Daar kan ik veel mee ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NuEffeNiet
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:01
Vanochtend mijn nieuwe Tesla model Y Long Range Midnight Cherry Red (19 inch, zwart interieur, trekhaak) mogen ophalen in Tilburg.

Voor mij ging het hele proces super soepel, ik had 10 uur gekozen, maar was 20 minuten eerder. Ik werd direct geholpen, mijn sleutels etc. van mijn inruil auto aan de balie overhandigd en ik kreeg gelijk het nummer van de locatie waar mijn auto precies stond en mocht daar direct naar doorlopen. Zo'n nummer is geen overbodige luxe, want er stond een hele loods vol met Tesla's die allemaal aan de oplader stonden te wachten op een nieuwe eigenaar.

Ik kon rustig de tijd nemen om alles te bekijken en een en ander in te stellen. De auto werd even later aan mijn telefoon toegevoegd en na nog wat formaliteiten kon ik met mijn nieuwe aanwinst de weg op. De auto was voor ongeveer 50% opgeladen toen ik aankwam, en een paar procent meer toen ik wegreed.

Het is mijn eerste EV en dus ook mijn eerste Tesla, dus dat was wel even spannend, maar het rijdt al heel snel vertrouwd (ik was gelukkig al wel een automaat gewend).

Thuis de standaard wieldoppen vervangen door deze van AliExpress in gunmetal grey: https://nl.aliexpress.com/item/1005005043464925.html

Daarna een toerritje gemaakt en de v4 Supercharger stalls in Harderwijk bezocht, hier de foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CY97ggupQ_xlDghJ8-8P-npIFGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lQWAcEPyNzeXxuExiqKkf2SZ.jpg?f=fotoalbum_large

Het voelt allemaal nog erg nieuw en ik moet zeker nog wennen en veel uitzoeken, maar het rijden met autopilot gaat super eenvoudig door de in de tesla forums gegeven tips (bijv. een beetje druk op 1 kant van het stuur uitoefenen).

Niet per ongeluk even hard gaan rijden (>140) met de autopilot om snel iemand in te halen, aan want dan schakelt ie uit en pas weer aan als je de auto gestopt hebt kwam ik achter :)

Al met al super blij mee, zeker ook met de kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
NuEffeNiet schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:25:
Zo'n nummer is geen overbodige luxe, want er stond een hele loods vol met Tesla's die allemaal aan de oplader stonden te wachten op een nieuwe eigenaar.
Toevallig een blauwe m3 met trekhaak zien staan? O-)
Al met al super blij mee, zeker ook met de kleur.
Zag deze kleur staan bij Tesla in Wezep, moet zeggen dat deze me erg beviel, beter dan op de pagina.
Geniet ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vilmastah
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 07-06-2024
d3vilmastah schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:51:
[...]

22-05 Tesla contactpersoon even een mail terug gestuurd of ze zeker zijn van de blokkade die op de lease staat, leasepartij geeft aan niks van een blokkade te weten en verwacht de auto half juni te leveren (waar ze dat op baseren is me een raadsel). Je zou toch denken dat dit allemaal niet zo moeilijk/onduidelijk kan/hoeft te zijn.
Van contactpersoon nooit meer ergens een antwoord ontvangen, toch wel een beetje jammer.
Vandaag maar eens besloten om tesladelivery adres te mailen en te kijken of daar wel wat terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
d3vilmastah schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:45:
[...]

Van contactpersoon nooit meer ergens een antwoord ontvangen, toch wel een beetje jammer.
Vandaag maar eens besloten om tesladelivery adres te mailen en te kijken of daar wel wat terug komt.
Bij mij hetzelfde verhaal, van tesladelivery 1x antwoord gehad, daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MonsieurB schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:26:
[...]

Via LM begin maart bestelling geplaatst voor Deep Blue LR (process in februari gestart) - maar ook tot op heden nog niet geleverd. Meermaals met Tesla contact gehad, wel een RN nummer maar nog steeds geen VIN toegewezen gekregen. Indiciatie levering is altijd al mei - juli geweest (vraag elke 3 weken op sinds begin april, deze week voor het laatst nog). Lijkt dus inderdaad iets te zijn met de kleur...
Op Tesla.com geeft hij nu sep - okt aan als indicatie. Volgens mij wilde ze de blauwe ook in Berlijn gaan maken. Maar weten even niet of de delay daardoor komt. Je zou kunnen overwegen een andere kleur te kiezen. Of gewoon wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Laatst online: 12-07 16:03
Richard28 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:04:
[...]

Bij mij hetzelfde verhaal, van tesladelivery 1x antwoord gehad, daarna niet meer.
100% zelfde ervaring hier, maar toen ik Tesla belde (in mijn geval de vestiging in Den Haag) had ik binnen 2 minuten een update van mijn bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vilmastah
d3vilmastah schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:45:
[...]

Mail terug gekregen dat ze nog in afwachting zijn van een VIN, heb in de mail ook aangegeven dat de spec die ik wil onder snel leerbaar staat. Dus misschien dat dit wel ergens iemand wakker gemaakt heeft.
Wel 0 antwoord over mijn vraag wat nu de status eigenlijk is, ik heb dus nu 4 verschillende statussen.

Tesla lokaal zegt er is een lease blokkade tot 15 juni
Lease persoon 1 zegt, er is geen blokkade bij ons, we verwachten de auto 15 juni
Lease persoon 2 zegt, er is geen blokkade, we verwachten de auto tussen juni en augustus
Tesladelivery zegt niks over blokkades en zit te wachten op een VIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgin dust
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 01-03-2024
Nieuw hier. Model 3 besteld op 27 april. Verwachte levering begon in tijdsloten van twee weken, die wekelijks opschoven. Tijdslot werd een week, en schuift sinds een aantal dagen elke dag een dag op. Duidelijk gebaseerd op een geautomatiseerde relatie tussen locatie auto (met direct bij aanvang bekendgemaakt VIN) en logistieke data. Maar wel steeds nauwkeuriger, al blijft het ongewis. Beleving nu: elke dag een kleine teleurstelling, en inmiddels onmogelijk bevonden om in mijn planning rekening mee te houden. Als ik dit topic zo even volg bevangt mij de volgende gedachte: het door Tesla mensen welwillend en klantgerichte beantwoorden van mails waarin geïnformeerd wordt naar details omtrent levering lijkt mij een serieuze dagtaak voor meerdere medewerkers van Tesla Nederland. Terwijl toch duidelijk mag zijn dat een medewerker dezelfde informatie heeft als in je Tesla’s app is weergegeven. Als we nou eens die neiging om te informeren onderdrukken, maakt dat tijd vrij en kan ik hopelijk eerder mijn Tesla ophalen in Tilburg. Het is maar een gedachte… verder verheug ik mij ontzettend op mijn toekomstige transportmiddel. Had mijn Saab 9-5NG met de kennis van nu wat later moeten overdragen aan de nieuwe eigenaar; moet het al weken doen met OV of de baby blauwe Twingo van mijn lief 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Virgin dust schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:29:
Nieuw hier. Model 3 besteld op 27 april. Verwachte levering begon in tijdsloten van twee weken, die wekelijks opschoven. Tijdslot werd een week, en schuift sinds een aantal dagen elke dag een dag op. Duidelijk gebaseerd op een geautomatiseerde relatie tussen locatie auto (met direct bij aanvang bekendgemaakt VIN) en logistieke data. Maar wel steeds nauwkeuriger, al blijft het ongewis. Beleving nu: elke dag een kleine teleurstelling, en inmiddels onmogelijk bevonden om in mijn planning rekening mee te houden. Als ik dit topic zo even volg bevangt mij de volgende gedachte: het door Tesla mensen welwillend en klantgerichte beantwoorden van mails waarin geïnformeerd wordt naar details omtrent levering lijkt mij een serieuze dagtaak voor meerdere medewerkers van Tesla Nederland. Terwijl toch duidelijk mag zijn dat een medewerker dezelfde informatie heeft als in je Tesla’s app is weergegeven. Als we nou eens die neiging om te informeren onderdrukken, maakt dat tijd vrij en kan ik hopelijk eerder mijn Tesla ophalen in Tilburg. Het is maar een gedachte… verder verheug ik mij ontzettend op mijn toekomstige transportmiddel. Had mijn Saab 9-5NG met de kennis van nu wat later moeten overdragen aan de nieuwe eigenaar; moet het al weken doen met OV of de baby blauwe Twingo van mijn lief 😐
Welk model heb je exact besteld, en wat is nu de verwachting qua levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vilmastah schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:02:
[...]

Mail terug gekregen dat ze nog in afwachting zijn van een VIN, heb in de mail ook aangegeven dat de spec die ik wil onder snel leerbaar staat. Dus misschien dat dit wel ergens iemand wakker gemaakt heeft.
Wel 0 antwoord over mijn vraag wat nu de status eigenlijk is, ik heb dus nu 4 verschillende statussen.

Tesla lokaal zegt er is een lease blokkade tot 15 juni
Lease persoon 1 zegt, er is geen blokkade bij ons, we verwachten de auto 15 juni
Lease persoon 2 zegt, er is geen blokkade, we verwachten de auto tussen juni en augustus
Tesladelivery zegt niks over blokkades en zit te wachten op een VIN
Heb je nu al een leaseauto waarvan het contract op 15/6 afloopt? Dan is een leverrestrictie wel logisch.

@Virgin dust voor veel leaserijders is het een groot zwart gat. Ik kan bij Tesla niks zien. Dus dan “moet” ik de mensen van delivery wel benaderen.

[ Voor 8% gewijzigd door Inspired op 01-06-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger9
thetakman schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:45:
Even een kleine inside update.

M'n contactpersoon bij Tesla vandaag wat heen en weer gemaild. Er komt een deel van de auto's (inclusief mijn M3) via een Containerschip aan in Rotterdam.

In het systeem bij Tesla kunnen ze niet zien hoe en wat, en gingen ze ervan uit dat deze al in de Haven zou staan.

Echter is deze nog onderweg naar Nederland, deze komt pas 1 Juni aan. Mocht je datum dus iedere keer verschuiven kan het zijn dat je auto hier tussen zit.

Schip en tracking:

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9783502
Deze is bijna in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vilmastah
Inspired schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:44:
[...]

Heb je nu al een leaseauto waarvan het contract op 15/6 afloopt? Dan is een leverrestrictie wel logisch.
Ja ik heb momenteel een leasewagen bij de zelfde leasepartij, ik weet niet helemaal hoe ze dit gepland hebben maar het lijkt er een beetje op dat tesla dan pas een auto gaat toewijzen wanneer ik mijn auto al ingeleverd heb, bij een collega is dit anders gelopen en heeft zijn oude auto een overlap gehad (dit is via werk). Rare is dat de lease dus zegt dat er geen blokkade is en van de 15e uitgaat. Hoe ze dit dan regelen is mij een absoluut raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d3vilmastah schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:48:
[...]

Ja ik heb momenteel een leasewagen bij de zelfde leasepartij, ik weet niet helemaal hoe ze dit gepland hebben maar het lijkt er een beetje op dat tesla dan pas een auto gaat toewijzen wanneer ik mijn auto al ingeleverd heb, bij een collega is dit anders gelopen en heeft zijn oude auto een overlap gehad (dit is via werk). Rare is dat de lease dus zegt dat er geen blokkade is en van de 15e uitgaat. Hoe ze dit dan regelen is mij een absoluut raadsel.
LM heeft dan toch een leverrestrictie op de order gezet. Kan best zijn dat je contact bij de LM het ook niet weet/snapt. Je hebt een redelijk gangbare config dus anders had je hem al gehad. Kans is nog wel groot dat je hem deze maand krijgt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgin dust
VIN LRW3E7FSXPC818888
Model 3 RWD, pearl white, zwart interieur, trekhaak. Verwachte levering op dit moment is 1juni - 8 juni.

Voor het pinksterweekend bleef de einddatum van 5 juni een aantal dagen gehandhaafd, terwijl de begin datum dagelijks rond 17 uur werd geactualiseerd (naar die dag zelf). Dat was hoopgevend. Maar sinds afgelopen maandag schuift de einddatum steeds een dag mee. Theoretisch zou dit eeuwig kunnen doorgaan, maar ik blijf 🤞 🍀 hopen. Voorpret is ook leuk tenslotte. Maar het neigt nu naar obsessief de app checken 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
Virgin dust schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:29:
Ik begrijp je gedachte maar als het ons hier zelfs lukt om de schepen die deze kant op komen (waar de Tesla’s op staan) te achterhalen dan heeft Tesla de informatie waar de auto
‘s zijn nog beter in beeld. Zo zou het voor de klanten en Tesla zelf beter zijn om een minder optimistische verwachte leverdatum op te geven dan nu, want nu is het voor (bijna) elke koper een teleurstelling als de verwachte leverdatum voor de zoveelste keer wordt uitgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virgin dust
Richard28 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:54:
[...]

Ik begrijp je gedachte maar als het ons hier zelfs lukt om de schepen die deze kant op komen (waar de Tesla’s op staan) te achterhalen dan heeft Tesla de informatie waar de auto
‘s zijn nog beter in beeld. Zo zou het voor de klanten en Tesla zelf beter zijn om een minder optimistische verwachte leverdatum op te geven dan nu, want nu is het voor (bijna) elke koper een teleurstelling als de verwachte leverdatum voor de zoveelste keer wordt uitgesteld.
Snap ik ook. Maar door te mailen of bellen komt je Tesla geen minuut eerder beschikbaar (vermoed ik), generiek beschouwd eerder later

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gwillem
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Vandaag mocht ik een MYLR komen shoppen in Tilburg. Dat ging supersnel, ik had 11:30 afgesproken, was half uur te vroeg maar kon meteen doorlopen. Afgezien van erg vieze ramen voor (werden ter plekke gepoetst) geen bijzonderheden en met 60% batterij en 19km op de teller reed ik een half uur later vrolijk naar buiten.

Tijdslijn:
  • 18 mei online bestelling (prive) van voorraadmodel (3200e korting) en direct RN en VIN gekregen
  • 20 mei factuur ontvangen en betaald
  • 23 mei ophaaldatum bekend
  • 25 mei kenteken ontvangen
  • 1 juni levering
Wellicht staat er hier nog eentje voor jullie tussen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6PTPt4wjsKbg61FXq5b6T6CbqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7g36f3WjkHW5iGZBgFITxA6H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-07 18:48
Vandaag kan ik m’n auto ophalen. Sinds m’n bestelling (1 mei) is de datum alleen naar voren aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
Russel88 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 06:17:
Vandaag kan ik m’n auto ophalen. Sinds m’n bestelling (1 mei) is de datum alleen naar voren aangepast.
Welk type of model? Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Martijntj schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:55:
[...]

Welk type of model? Veel plezier!
Model y rwd, was geen voorraad model. Ik denk dat de type die ik bestelde al wel op de boot zat. Vrij snel na de bestelling werd de datum aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 11:58
Russel88 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 06:17:
Dan zie ik je misschien wel daar! ik mag me einde van de dag melden in Tilburg :9~

Trouwens even een check, het is een auto via een LM, is alleen een rijbewijs meenemen voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
tescione schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Dan zie ik je misschien wel daar! ik mag me einde van de dag melden in Tilburg :9~

Trouwens even een check, het is een auto via een LM, is alleen een rijbewijs meenemen voldoende?
Via m’n account stond bij mij rijbewijs en verzekerings papieren. In jouw geval zou rijbewijs idd voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
tescione schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:33:
[...]

Wanneer is jouw auto besteld, en om welk model gaat het?

Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Russel88 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Via m’n account stond bij mij rijbewijs en verzekerings papieren. In jouw geval zou rijbewijs idd voldoende moeten zijn.
ah top, mijn account is nog helemaal leeg, vandaar.
tx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
Omslachtig012 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:58:
[...]

Wanneer is jouw auto besteld, en om welk model gaat het?

Veel plezier ermee!
Model 3, zwart ext, wit interieur, trekhaak. Na een restrictie ivm oude auto is ie uiteindelijk besteld op 8 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
tescione schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:58:
[...]

Model 3, zwart ext, wit interieur, trekhaak. Na een restrictie ivm oude auto is ie uiteindelijk besteld op 8 mei.
Oh wow, dat is snel! De mijne is 10 mei besteld, en nog niks gehoord.. enkel dat de verwachting 26 juni is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Schwarz
  • Laatst online: 07-07 23:22
Schwarz schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Time line update bestellen (Y/LR/Zwart/Zwart):

10.05.2023 - Voorraad model besteld (Y/LR/Zwart/Zwart) en RN nummer bij leasemaatschappij doorgegeven.
11.05.2023 - Met Tesla Groningen afgestemd levering te laten plaatsvinden in Groningen ipv Tilburg
12.05.2023 - Bevestiging ontvangen van opleverdatum 25.05.2023

Gaat tot nu toe erg soepel. :)
Nog even een update.
Auto op afgesproken datum op kunnen halen. Aflevering ging vlot.
Geen panel gaps/beschadigingen te vinden. (Model Y LR Berlin) Auto stond klaar met netjes 90% lading.
Vooralsnog geen gebreken kunnen vinden.

Wat meegeleverd werd:
- Granny charger
- Blauwe Menekes laadkabel

Wat er niet op zat:
Achterdeur steenslagfolie. (ga ik zelf aanbrengen)
Spatlappen (zelf gemonteerd

En gisteren de wieldoppen ontvangen en geplaatst. Stukken beter zo :)
(alleen nog even wachten op naafstickers)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_suAeVRC4xqm4idETK1VcwPZmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BVkIUlJDnzO07JEmoyNAo79C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
Via zakelijke LM ALD besteld begin mei, maar was iets mis gegaan in de bestelling, gelukkig kwam ik hier achter toen ik met Tesla belde over de status.

Uiteindelijk vorige week alsnog goed besteld.

M3 LR AWD

Dealer mailt gisteren:
‘Verwachte leverdatum 21 juni, en ik verwacht dat je hem eind juni kan ophalen’

Lijkt mij wel heeeeeeel snel? Zou leuk zijn maar ik stel mij er op in dat het later wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Bij mij zojuist weer een week bij de leverdatum erbij... Hoop dat eventuele toekomstige service afspraken beter gepland zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
mrDaantje schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:42:
Via zakelijke LM ALD besteld begin mei, maar was iets mis gegaan in de bestelling, gelukkig kwam ik hier achter toen ik met Tesla belde over de status.

Uiteindelijk vorige week alsnog goed besteld.

M3 LR AWD

Dealer mailt gisteren:
‘Verwachte leverdatum 21 juni, en ik verwacht dat je hem eind juni kan ophalen’

Lijkt mij wel heeeeeeel snel? Zou leuk zijn maar ik stel mij er op in dat het later wordt.
Tesla kan heel snel gaan leveren.. meestal klopt het ook wel wat ze zeggen qua leveringen.

Ik wacht echter op een Smart #1 Brabus, januari besteld en nog geen zicht op wanneer ze gaan uitleveren in Nederland.

Vind het zelf leuk om dit topic te volgen, vindt met name de model Y black/black een gave auto.
Had nu liever zelf ook een Tesla gehad, als ik wist dat de levertijd nog steeds onbekend is voor mijn auto die ik heb besteld via private lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinho93
  • Laatst online: 02-07 20:25
Afgelopen dinsdag is het leasecontract bij VWPFS voor mijn Tesla Model 3 RWD zwart/zwart zonder extra opties getekend, woensdag is de auto ook besteld, en vandaag kreeg ik een e-mail om het wachtwoord voor mijn Tesla-account in te stellen. Al mijn gegevens waren vooringevuld, echter was er geen auto gekoppeld en geen RN te zien, oftewel verder een leeg account zonder bestellingen.

Is dat bij anderen ook op die manier gebeurd?

Ik zal hier ook een update geven over het verdere verloop.

Tesla Model 3 RWD zwart/zwart (zonder extra’s).
Levertijd volgens de website op moment van bestellen mei/juni.
30 mei 2023: Leasecontract getekend
31 mei 2023: Auto besteld (volgens de mobiliteitsdesk op kantoor)
2 juni 2023: Mail ontvangen voor instellen Tesla-account, zonder zichtbare bestellingen of auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

@rubinho93 Er wordt pas een auto gekoppeld (VIN) als er daadwerkelijk een specifieke auto is gematched en aan jou is toegewezen. Je bedoelt waarschijnlijk dat de door jouw geconfigureerde auto grafisch zichtbaar is? In het geval van lease wordt die volgens mij pas op de dag van ophalen zichtbaar en de RN moet je even bij je LM opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinho93
Taro schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 22:54:
@rubinho93 Er wordt pas een auto gekoppeld (VIN) als er daadwerkelijk een specifieke auto is gematched en aan jou is toegewezen. Je bedoelt waarschijnlijk dat de door jouw geconfigureerde auto grafisch zichtbaar is? In het geval van lease wordt die volgens mij pas op de dag van ophalen zichtbaar en de RN moet je even bij je LM opvragen.
Ik kreeg vandaag een uitnodiging om mijn Tesla-account in te stellen, wat ik gedaan had, maar in mijn account is verder niets te zien, geen auto en geen bestellingen (alleen mijn adresgegevens en (een foutief) telefoonnummer waren reeds door iemand vooringevuld).

Het betreft inderdaad lease, dus als het dan verder klopt dat er geen auto of bestelling in de Tesla-account zichtbaar is, dan verklaart dat mijn lege account. Ik zal navraag doen naar het RN nummer, dat heb ik niet ontvangen.

Ondanks dat er geen bestelling of auto te zien is, zou ik dus wel SMSjes moeten ontvangen t.a.v. de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rubinho93 volgens mij kun je als leaser niks meer zien. RN kun je inderdaad even opvragen bij de LM en dan zou je half juni eens Tesla kunnen vragen naar een status. Ik heb nu een Y in bestelling staan, ook lease. Kan verder ook niks zien online. Mijne staat vanaf eind mei in bestelling bij Tesla. Tesla gaat uit van levering deze maand. Maar goed, mijn Y komt waarschijnlijk uit Berlijn dus geen bootreis nodig. Beetje onhandig dat leasers niks kunnen volgen maar het is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

rubinho93 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 23:04:
[...]

Ik kreeg vandaag een uitnodiging om mijn Tesla-account in te stellen, wat ik gedaan had, maar in mijn account is verder niets te zien, geen auto en geen bestellingen (alleen mijn adresgegevens en (een foutief) telefoonnummer waren reeds door iemand vooringevuld).

Het betreft inderdaad lease, dus als het dan verder klopt dat er geen auto of bestelling in de Tesla-account zichtbaar is, dan verklaart dat mijn lege account. Ik zal navraag doen naar het RN nummer, dat heb ik niet ontvangen.

Ondanks dat er geen bestelling of auto te zien is, zou ik dus wel SMSjes moeten ontvangen t.a.v. de levering?
Geef ze even je juiste telefoonnummer door, vraag bij de LM naar het RN en mail na enkele dagen (geef ze even wat tijd!) deliverynl@tesla.com het RN nummer met het verzoek of ze kunnen aangeven of er al een leverindicatie is. Voor de zekerheid zou je ook de configuratie kunnen opvragen om die te controleren. Maar er kan soms wel enkele weken of maanden overheen gaan voordat je een auto krijgt toegewezen, dus niet té ongeduldig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubinho93
Helder, ga ik doen, dank voor de toelichting beiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2023
Heb al even niet meegelezen dus wellicht gemist maar als ik het goed zie hebben de nu geleverde modellen Y HW4?
Ook leuk detail is dat kenteken serie T is begonnen, wellicht leuke combinaties mogelijk…
Al 2 gevonden die beginnen met T-357- (zou je kunnen lezen als T-ESL-)

[ Voor 15% gewijzigd door flyguy76 op 03-06-2023 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry_k
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16-06-2024
Mijn Tesla MY wit(ext)/zwart(int) met trekhaak is 12 Mei besteld door de lease maatschappij en op 13 Mei ontvang ik een e-mail van Tesla dat de bestelling is doorgevoerd en dat ik alvast een wachtwoord kon aanmaken voor mijn Tesla account.
Echter kon ik daar nog geen auto in zien staan.

Op 22 Mei ontving ik een SMS vanuit Tesla over een leveringsdatum afspraak voor 06-06-2023

Op 30 Mei ontving ik een SMS vanuit Tesla over het kenteken en de VIN

In de Tesla app zie ik nog steeds geen auto staan en dat blijkt volgens Tesla ook te kloppen omdat de lease maatschappij de eigenaar is van de auto.
Ik krijg de auto pas in de app te zien op het moment dat ik de auto in mijn bezit heb en mijn mobiel koppel.

Nu heb ik nog wel even een vraag.
Ik heb mijn afspraak dus staan voor Dinsdag 06-06-2023 en dan om 16.00uur in Tilburg.
Nu wil ik eigenlijk zorgen om er tussen 14.00-15.00 uur al te zijn i.v.m. de afstand en drukte.
Maar weet iemand uit ervaring of dat zin heeft en dat ik de auto iets eerder kan ophalen of staat die tijd redelijk vast en is de kans dan groot dat ik daar dan ruim een uur sta te wachten en dan alsnog laat weg rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
flyguy76 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 01:14:
Heb al even niet meegelezen dus wellicht gemist maar als ik het goed zie hebben de nu geleverde modellen Y HW4?
Ook leuk detail is dat kenteken serie T is begonnen, wellicht leuke combinaties mogelijk…
Al 2 gevonden die beginnen met T-357- (zou je kunnen lezen als T-ESL-)
Van wat ik begreep is HW4 op MY alleen nog opgedoken in VS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

flyguy76 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 01:14:
In de VS zijn er een aantal gespot, maar volgens mij rollen ze nog niet massaal uit de fabrieken en ook nog niet uit Berlijn en Shanghai waar wij hier afhankelijk van zijn. Maar dat kan ieder moment gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ferry_k schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 06:33:
Mijn Tesla MY wit(ext)/zwart(int) met trekhaak is 12 Mei besteld door de lease maatschappij en op 13 Mei ontvang ik een e-mail van Tesla dat de bestelling is doorgevoerd en dat ik alvast een wachtwoord kon aanmaken voor mijn Tesla account.

Op 22 Mei ontving ik een SMS vanuit Tesla over een leveringsdatum afspraak voor 06-06-2023

In de Tesla app zie ik nog steeds geen auto staan en dat blijkt volgens Tesla ook te kloppen omdat de lease maatschappij de eigenaar is van de auto.
Ik krijg de auto pas in de app te zien op het moment dat ik de auto in mijn bezit heb en mijn mobiel koppel.

Ik heb mijn afspraak dus staan voor Dinsdag 06-06-2023 en dan om 16.00uur in Tilburg.
Nu wil ik eigenlijk zorgen om er tussen 14.00-15.00 uur al te zijn i.v.m. de afstand en drukte.
Maar weet iemand uit ervaring of dat zin heeft en dat ik de auto iets eerder kan ophalen of staat die tijd redelijk vast en is de kans dan groot dat ik daar dan ruim een uur sta te wachten en dan alsnog laat weg rij.
Je krijgt de autoinderdaad pas ter plaatse in je app.
En je kan zeker proberen om wat vroeger te komen. Overgave duurt amper 5-10 min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 20:25

Ik was gister een half uur te vroeg, auto stond al klaar aan de lader

Hele ophaal process stelt echt niks voor. Alsof je een pakket ophaal bij een pakketpunt.

Mijn MY stond klaar met 36% lading, dus onderweg meteen maar aan de supercharger gehangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFt9BjvbHdNjTTHzjiWkgYObXU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WMBUAJF1JF6TLNOGi9I4ljkw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frogger9

Gefeliciteerd.
Heb zelfde configuratie besteld op 4 mei, maar dan een 3. Vin en kenteken ontvangen, nog geen aflever bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
Ik heb het idee dat de Model Y een stuk sneller leverbaar is t.ov. de Model 3. Hebben meer mensen dat idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-07 21:58
Ik mag donderdag 08-06 mn Y RWD ophalen en heb alvast de mudflaps binnen. Is het gek om bij de levering te vragen voor wat ondersteuning rondom de montage van die mudflaps wanneer ik ze meeneem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Niet online
Ik vind het hoe dan ook vreemd dat de standaard configuraties m3 (wit met zwarte bekleding en zwart met zwarte bekleding) de afgelopen weken (tot gisteren) op de site stonden als 'Klaar voor levering' vanuit Tilburg en Rotterdam en dat mensen die wachten op hun bestelling dus kennelijk later aan de beurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mw303
  • Niet online
r0bb schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:19:
Ik mag donderdag 08-06 mn Y RWD ophalen en heb alvast de mudflaps binnen. Is het gek om bij de levering te vragen voor wat ondersteuning rondom de montage van die mudflaps wanneer ik ze meeneem?
Ja lijkt me wel, zeker als je die ergens anders gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08-2023
Martijntj schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 07:22:
[...]

Van wat ik begreep is HW4 op MY alleen nog opgedoken in VS.
Lastig te zien, maar ik dacht op de “cherry red” die voorbij kwam de nieuwe HW4 richtingaanwijzers te herkennen ?🤷‍♂️ -edit- eigenaar bevestigd is toch gewoon HW3-

[ Voor 7% gewijzigd door flyguy76 op 03-06-2023 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Laatst online: 12-07 16:03
mw303 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 10:19:
Ik vind het hoe dan ook vreemd dat de standaard configuraties m3 (wit met zwarte bekleding en zwart met zwarte bekleding) de afgelopen weken (tot gisteren) op de site stonden als 'Klaar voor levering' vanuit Tilburg en Rotterdam en dat mensen die wachten op hun bestelling dus kennelijk later aan de beurt komen.
Daar keek ik ook naar (omdat ik zelf ook op een M3 wacht), maar als je daar dan op klikte was hij ook niet direct af te halen, dus waarschijnlijk in dezelfde batch als onze autos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Gewoon naar buiten rijden, parkeren en erop zetten. Is 2 minuten werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omslachtig012
Dat zou ik niet doen, het is overigens extreem makkelijk te doen. YouTube staat er vol mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:05
Als je terug gaat naar het vorige kwartaal in het topic zul je zien dat dit een herhaling van zetten is. Zelf begin januari besteld; zou half februari geleverd worden. Uiteindelijk net als alle andere M3RWD orders in de laatste 2 weken van het kwartaal gepropt (8 weken later). Beloftes en toezeggingen van DeliveryNL waren verzonnen net zoals nu.

Alsnog snel natuurlijk maar ze zouden die leveringsindicatie weg moeten halen om teleurstelling te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Laatst online: 11-06 09:24
Ik had precies hetzelfde gevoel vorige week toen ik de mijne mocht ophalen. Had de mudflaps, de nieuwe pluggen en twee verschillende maten schroevendraaiers meegenomen in mijn rugzak.
Wilde ze eigenlijk direct al in de hal plaatsen maar koos er toch voor naar buiten te rijden (ik moest naar een supercharger want had maar 32% capaciteit) en het daar te proberen.
En wat blijkt: het is echt ZO eenvoudig om ze te plaatsen. In minder dan 5 minuten is het gedaan. Met een plat schroevendraaier(tje) de oude pluggen (het zijn er twee per kant) eruit wippen, mudflap op de juiste plek vasthouden en de nieuwe pluggen erin duwen. Easy-peasy.
Als ik jou was zou ik het gewoon lekker in de afhaal hal doen. Je hebt recht om alle tijd te nemen om jouw nieuwe Tesla af te nemen.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tes12
  • Laatst online: 11-02-2024
Vandaag heb ik van Tesla begrepen dat er al een auto is toegewezen (M3 AWD zwart/zwart) aan mij en dat ik komende week een sms kan verwachten.
Ik heb het 30 mei via de LM besteld, 31 mei RN nummer ontvangen vind het aardig snel gaan met alle verhalen die ik hier lees. Kan ik met de toewijziging ervan uitgaan, dat het binnenkort geleverd zal worden? Of hebben jullie dit ook gehad en wordt de datum dan alsnog verschoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntj
Tes12 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:53:
Vandaag heb ik van Tesla begrepen dat er al een auto is toegewezen (M3 AWD zwart/zwart) aan mij en dat ik komende week een sms kan verwachten.
Ik heb het 30 mei via de LM besteld, 31 mei RN nummer ontvangen vind het aardig snel gaan met alle verhalen die ik hier lees. Kan ik met de toewijziging ervan uitgaan, dat het binnenkort geleverd zal worden? Of hebben jullie dit ook gehad en wordt de datum dan alsnog verschoven?
Ik hen sinds april eind april mijn VIN met een EDD rond 7-12 mei, en nu nog geen auto. EDD schuift iedere week een week op. 😂 beantwoordt dit je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
Tes12 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 18:53:
Ik heb 5 mei mijn m3 awd zwart/zwart met trekhaak besteld. Tussen 14 en 27 mei zou deze geleverd worden. Elke dag schoof de datum weer naar achteren. Volgens Tesla zou ik vorige week dinsdag een sms kunnen verwachten, tot nu toe nog geen sms ontvangen. De leverdatum staat nu op 6-20 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tes12
  • Laatst online: 11-02-2024
Heel helder allemaal, bedankt! Geen verwachtingen hebben dus 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Richard28 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 19:18:
[...]

Ik heb 5 mei mijn m3 awd zwart/zwart met trekhaak besteld. Tussen 14 en 27 mei zou deze geleverd worden. Elke dag schoof de datum weer naar achteren. Volgens Tesla zou ik vorige week dinsdag een sms kunnen verwachten, tot nu toe nog geen sms ontvangen. De leverdatum staat nu op 6-20 juni.
Ga er net als de anderen maar van uit dat het laatste 1-2 weken van juni wordt.

Ps. De AWD is geen type. In het geval van de M3 kan dat zowel een LR of P zijn en bij de MY zelfs een standard range, LR of P, dus gebruik aub gewoon de naam van het type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard28
Taro schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Ga er net als de anderen maar van uit dat het laatste 1-2 weken van juni wordt.

Ps. De AWD is geen type. In het geval van de M3 kan dat zowel een LR of P zijn en bij de MY zelfs een standard range, LR of P, dus gebruik aub gewoon de naam van het type.
Je hebt gelijk, ik bedoel eigenlijk de RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Laatst online: 10-12-2024
Een kleine maand gewacht met contact opnemen. Afgelopen woensdag gemaild met de vraag of er meer bekend was. Waar de auto is, en of er al een kenteken bekend is. Vrijdag eind v.d. dag reactie.

Antwoord:

Het is momenteel erg druk bij de logistieke afdeling waardoor leveringen wat zijn uitgesteld. Ik heb ook geen zicht op de locatie van de auto, enkel dat deze onderweg is naar onze afleverlocatie.
Wij willen zelf ook graag zo snel mogelijk uitleveren echter kan ik dit proces niet versnellen.

Zodra we de afleverdatum kunnen inplannen ontvangt u direct een bericht van ons per SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mechanic
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-07 17:38
Weet iemand wat het verschil is tussen BVB3S5T3 en BZB3S5T3 Op kentekenradar staat er "uitvoering" bij, maar het verschil is mij niet duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The Mechanic schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:18:
Weet iemand wat het verschil is tussen BVB3S5T3 en BZB3S5T3 Op kentekenradar staat er "uitvoering" bij, maar het verschil is mij niet duidelijk.
BVB3S5T3 is de nieuwe drive unit.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dedmen7
  • Laatst online: 24-03 13:53
Update:

Net een bericht gekregen, ik mag mijn Model 3 RWD white op 15 juni 2023 ophalen. Besteld op 28 april 2023.
Pagina: 1 ... 423 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.