PeterinDen Haag schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:
Delivery day!!!
Vandaag is de dag die je wist dat zou komen: ik mag mijn nieuwe Tesla Model Y ophalen in Tilburg.
Het werden vandaag echter heel wisselende ervaringen en emoties.
Maar de spoiler alert: Wat een WAANZINNIGE auto!
Vanmorgen om 08:30 vanuit het Haagse met de tram vertrokken naar Centraal station.
De trein naar Tilburg en met een klein beetje vertraging net de bus naar het Tesla complex gehaald.
De bushalte ligt echt in de middle of nowhere en via een fietspad uiteindelijke de ingang van het Delivery Centre bereikt.
Via de verlopen rode loper mag je naar binnen.
Aan een kleine balie aangemeld en na wat formaliteiten word ik verzocht plaats te nemen in de “lobby” en een kop automaten koffie te nemen.
MIjn afspraak is gepland om 11:30. Ik was tien minuutjes eerder aanwezig.
Om 12:30 is er nog geen enkele voortgang in de levering van mijn nieuwe, € 50K kostende auto.
Ik ga naar de kleine balie om toch maar eens te informeren waar we nu nog op wachten.
De medewerker die mij heeft ingecheckt, herkent mij niet meer (er zit een man of 10 in de lobby) en weet ook niet precies hoelang het gaat duren.
Een toevallige collega die net even aanschuift aan diezelfde kleine balie hoort mijn vraag en checkt de laatste vier cijfers van mijn VIN in zijn laptop en komt tot de conclusie dat mijn auto in de wasstraat staat en over vijf minuten afgeleverd kan worden.
Top!
Ik ga weer braaf zitten en na 40 minuten blijken die Tilburgse vijf minuten toch echt wel heel veel langer te duren dan in de rest van NL.
Terug naar de kleine balie en toevallig tref ik daar de medewerker die mij die vijf minuten had toegezegd. Hij herkent mij niet en vraagt of ik al een tenaamstelling heb….
Pas NU blijkt dus ineens dat de tenaamstelling van mijn nieuwe Tesla nog niet was verwerkt.
Ik heb echter echt geen idee wat dat precies betekent, maar hij geeft aan dat hij dat direct in orde gaat maken en dat zou binnen vijf (Tilburgse) minuten geregeld zijn.
Het is inmiddels half twee en we zijn dus meer dan twee uur verder sinds ik op dit complex ben aangekomen.
Na een kwartier (=3x5) komt de betreffende medewerker naar mij toe en verteld mij dat de tenaamstelling toch niet is gelukt.
Het goede nieuws is dat dit geen invloed heeft op de levering. Ik krijg het definitieve kenteken gewoon via de post toegestuurd en de tenaamstelling is daarom niet van belang.......
De auto moet nog wel even worden opgehaald. Dat duurt nog een minuut of 5…..
Uiteindelijke kan ik naar mijn auto.
Er is eigenlijk niemand beschikbaar die uitleg of toelichting kan geven. Voor die hele hal met nog af te leveren Tesla’s zijn er twee medewerkers beschikbaar die zich écht uit de naad werken om alles te regelen en iedereen te woord te staan. Respect.
Je moet het dus gewoon zelf maar uitzoeken en daarom is het dus heel zinvol om je goed in te lezen en voor te bereiden voor afname van jouw nieuwe Tesla (Gratis TIP).
Ik zie direct dat mijn auto maar tot 32% is opgeladen. Dat ga ik zo dus niet halen terug naar Den Haag.
En verder zit er een hele rare plek op de raampost aan het linker voorportier net onder de ruit.
Dat wordt wel direct opgelost. De auto wordt weer teruggenomen en naar “achter” gebracht om die rare plek te herstellen.
Na vijf minuten (….) is de auto terug en hersteld.
Enigszins onzeker stel ik de navigatie in op de dichtstbijzijnde Supercharger.
Ik moet toch terug zien te komen in het Haagse…
En dan pas begint het eigenlijke genieten.
Wat een WAANZINNIGE auto.
Ik rij al enige tijd elektrisch, maar dit is echt een klasse apart!
Na bij de supercharger geladen te hebben, kan ik de enorm teleurstellende ervaring van het op kunnen halen van de nieuwe auto, achter me laten. In die hal in Tilburg is het gewoon auto's schuiven. Massa en Kassa.
Wel heel jammer, maar het is wat het is.
MIjn nieuwe Tesla Model Y RWD, MSM, 19, bl (om maar een paar afko's erin te gooien) is echt een beest!
Om 17:30 rij ik na 9 uur Den Haag weer binnen.
MIjn boodschap:
Stel je erop in dat de daadwerkelijke aflevering een totale deceptie kán zijn, maar weet dat het het allemaal meer dan waard is!!
[Afbeelding][Afbeelding]