Acties:
  • 0Henk 'm!

• otomoxd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-05 22:59
Bij mijn nieuwe bedrijf krijg ik een RWD MY in het blauw, zwarte zetels met FSD en trekhaak. Deze zou besteld moeten zijn begin april. Ik kreeg deze week te horen dat het normaal dan niet lang meer duurt, maar dat ze zelf wel sl gemerkt hadden dat auto’s met de trekhaak soms langer duren om te leveren. Iemand een idee wat je ongeveer zou kunnen verwachten van levertijd voor een gelijkaardige auto?

Acties:
  • 0Henk 'm!
otomoxd schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:58:
Bij mijn nieuwe bedrijf krijg ik een RWD MY in het blauw, zwarte zetels met FSD en trekhaak. Deze zou besteld moeten zijn begin april. Ik kreeg deze week te horen dat het normaal dan niet lang meer duurt, maar dat ze zelf wel sl gemerkt hadden dat auto’s met de trekhaak soms langer duren om te leveren. Iemand een idee wat je ongeveer zou kunnen verwachten van levertijd voor een gelijkaardige auto?
Blauw kan doorgaans wel eens wat langer duren. Kan snel gaan, maar kan ook een paar maand duren. Bij Tesla bouwen ze niet op bestelling dus het is afwachten wanneer met jouw config in elkaar zet.

Er zijn rijders die 4 maand moesten wachten op een blauwe, en soms kun je geluk hebben dat er net zo'n config onverkocht deze kant op komt.

Heb je al een mail gehad om een Tesla account aan te maken? Of ben je nog niet begonnen bij het bedrijf? Dan kun je namelijk in de gaten houden of er een VIN gekoppeld is.

Zie ook @Sphinkx hierboven. Die heeft ook vertraging met een blauwe.

[Voor 21% gewijzigd door Inspired op 19-05-2023 10:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sphinkx schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:48:
Bestel datum 2/03/2023 via Arval (BE)

MY AWD / Blauw met wit interieur / 20" / Trekhaak

Eerste leverdatum was 14 april --> duidelijk nog geen levering :-)
Gisteren nieuwe leverdatum gekregen --> 14/07. Vertraging productie als uitleg...

Wordt dit type nu al geleverd met het nieuwe batterij pack?
Nee, de AWDs hebben nog gewoon het LG pack.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:17
Inspired schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Heb je al een mail gehad om een Tesla account aan te maken? Of ben je nog niet begonnen bij het bedrijf? Dan kun je namelijk in de gaten houden of er een VIN gekoppeld is.

Ook wanneer je auto door een LM besteld is? Ik zie namelijk niks in mijn Tesla account, enkel mijn naam en telefoonnummer zijn toegevoegd. Ook in de broncode vind ik geen VIN.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gaat niet door
  • Registratie: Juni 2005
Omslachtig012 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Ook wanneer je auto door een LM besteld is? Ik zie namelijk niks in mijn Tesla account, enkel mijn naam en telefoonnummer zijn toegevoegd. Ook in de broncode vind ik geen VIN.
De auto komt er pas in te staan op het komen dat je deze ontvangt. Ik heb de auto via Alphabet. Tot die tijd zie je niets in de app.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Omslachtig012 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:38:
[...]

In je account (online) zul je op een gegeven moment een VIN moeten kunnen vinden in de source. In de Tesla app op de telefoon zul je pas bij het afhalen de auto zien.

Als er geen VIN te vinden is (en je ziet wel een RN) dan is er nog geen auto gekoppeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 14:52
Inspired schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Blauw kan doorgaans wel eens wat langer duren. Kan snel gaan, maar kan ook een paar maand duren. Bij Tesla bouwen ze niet op bestelling dus het is afwachten wanneer met jouw config in elkaar zet.

Er zijn rijders die 4 maand moesten wachten op een blauwe, en soms kun je geluk hebben dat er net zo'n config onverkocht deze kant op komt.

Klopt... Begin deze maand is er ook nog een QS en zwarte besteld en die gaan volgens eerste data van Arval/Tesla zelf voor die van mij geleverd worden... Het betreft hier ook Y / LR / AWD modellen.
Taro schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:06:
[...]

Hangt van het type auto af, de AWD kan zowel de standard range, LR als P betreffen, je kunt dus beter het type op die manier aanduiden.
Dat denk ik niet... AWD is volgens mij altijd LR. P kan uiteraard wel... een RWD kan je nu in SR en LR krijgen sinds kort. Maar AWD is altijd LR.

[Voor 18% gewijzigd door Sphinkx op 19-05-2023 12:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Sphinkx schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:39:
[...]
Dat denk ik niet... AWD is volgens mij altijd LR. P kan uiteraard wel... een RWD kan je nu in SR en LR krijgen sinds kort. Maar AWD is altijd LR.
Een Performance is altijd All Wheel Drive (AWD), dus AWD is niet altijd LR... Daarom is het gewoon beter om de typeaanduidingen te hanteren zoals Tesla dat in de configurator doet. Sterker nog, als je in de VS op dit moment een "Model Y AWD" bestelt, dan krijg je niet de LR AWD of P AWD, maar de Standard Range AWD.

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoe accuraat is de verwachte levertijd eigenlijk? Heb al een RN en vin nummer en er stond 18mei-01jun. Nu is dat 25mei-01jun geworden.

Na 1 juni ben ik echter vrij druk en wordt ophalen een beetje lastig,. Als historisch gezien de data redelijk overeenkomen met de werkelijke levering, zou het moeten lukken, anders moet ik wat gaan regelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:39
Fly-guy schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 16:10:
Hoe accuraat is de verwachte levertijd eigenlijk? Heb al een RN en vin nummer en er stond 18mei-01jun. Nu is dat 25mei-01jun geworden.

Na 1 juni ben ik echter vrij druk en wordt ophalen een beetje lastig,. Als historisch gezien de data redelijk overeenkomen met de werkelijke levering, zou het moeten lukken, anders moet ik wat gaan regelen.
Ik zat een hele tijd op 2 - 16 mei als leverdatum. Dat wordt nu (uit)eindelijk 24 mei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:59
PeterinDen Haag schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:49:
[...]

Ik zat een hele tijd op 2 - 16 mei als leverdatum. Dat wordt nu (uit)eindelijk 24 mei.
Wanneer ontving je de SMS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rsnn
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-05 20:16
Hier een vlot proces!

Via LM een Model Y, wit, 19 inch, zwarte bekleding, alles standaard besteld.

- 15/05 Bestelling Y door LM, levertijd week 31 (bericht vanuit LM)
- 16/05 RN opgevraagd bij LM
- 16/05 Zelf m’n contactpersoon bij Tesla gecontact dat er een Y besteld is.
- 19/05 RN ontvangen via LM
- 19/05 In 1 klap RN + VIN + delivery window ontvangen via Tesla contactpersoon.
>> Verwachte levering: 27 mei - 10 juni

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cone-e3
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
rsnn schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:42:
Hier een vlot proces!

Via LM een Model Y, wit, 19 inch, zwarte bekleding, alles standaard besteld.

- 15/05 Bestelling Y door LM, levertijd week 31 (bericht vanuit LM)
- 16/05 RN opgevraagd bij LM
- 16/05 Zelf m’n contactpersoon bij Tesla gecontact dat er een Y besteld is.
- 19/09 RN ontvangen via LM
- 19/09 In 1 klap RN + VIN + delivery window ontvangen via Tesla contactpersoon.
>> Verwachte levering: 27 mei - 10 juni
19/9?? Gok typo ? Moet denk ik 19/5 zijn 😉
Wel lekker dat het soepel ging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PeterinDen Haag
Martijntj schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:34:
[...]

Wanneer ontving je de SMS?
Op 2 mei, heel kort nadat ik had gebeld of de periode 2 mei - 16 mei nog haalbaar was.

• rsnn
cone-e3 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:00:
[...]

19/9?? Gok typo ? Moet denk ik 19/5 zijn 😉
Wel lekker dat het soepel ging.
Yes, klopt! Aangepast 👍.

Mede door berichten hier gewoon zelf actief contact gezocht met LM en Tesla.
Met tesla sowieso n.a.v. een proefrit meermalen contact gehad. In mijn geval actief vanuit Tesla. Erg netjes! Zeker gezien het feit dat ik direct aangaf een zakelijke rijder te zijn.

Bij andere merken helaas wel eens vervelende, teleurstellende reacties ontvangen nadat men hoorde dat ik zakelijk rijd. Ook wel denigrerende opmerkingen als “en, is ie nog heel?” na een proefrit (heel misschien ook wel omdat ik een jonge vrouw ben, maar wie zal t zeggen… 😉).

Bij tesla Purmerend in ieder geval super netjes, vlot en goed geholpen! Toppers daar! 👍
Kunnen andere autobedrijven nog wat van leren!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcc
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
pcc schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:22:
[...]

Vandaag bericht gekregen van LP België dat de geschatte leveringsdatum 1 juni gaat zijn...
Dinsdag 16/05 telefoon gekregen van Tesla Aartselaar om een afspraak voor ophalen te maken. Gepland voor zaterdag 20/05. De nummerplaten waren onderweg en mochten ze er niet op tijd zijn zouden ze mij iets laten weten.
Niets gehoord en zaterdag ook geen Tesla... Nummerplaten waren nog niet toegekomen volgens Tesla Aartselaar maar in de loop van volgende week maken we een nieuwe afspraak. Zeer gezellig als je vervoer hebt geregeld, leasewagen ingeleverd hebt.
Nu uit noodzaak een huurwagen die mij 119 euro per dag kost.

Toen ik thuiskwam ging ik eens opzoeken of het mogelijk is om op te zoeken waar ze blijven en wonder boven wonder kan je in Belgie dus volgen waar de nummerplaten zich bevinden: afgeleverd 19/05 om 9u08.... Gebeld maar telefoon nemen ze daar niet op...

Alweer dat Tesla Aartselaar mij onwaarheden zit te vertellen...

Samengevat:
03/02 bestelling doorgegeven aan leaseplan (RWD, midnight Silver, trekhaak, volledig zelfrijdend, 19", zwart interieur)
16/02 Bevestiging bestelling gekregen
10/03 "Momenteel heeft Tesla ons nog geen vermoedelijke leverdatum doorgegeven. Zodra we dit ontvangen wordt je hiervoor automatisch van op de hoogte gebracht."
28/03 Bericht gekregen dat levering waarschijnlijk 1 juni gaat zijn
16/05 Bericht gekregen van Tesla dat wagen er is en nummerplaten onderweg zijn, afspraak 20/05 zonder tegenbericht
20/05 Wagen staat er maar geen nummerplaten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47
Volgens de app kan ik mijn Tesla verwachten tussen 23 mei en 6 juni. Op 9 juni heb ik een afspraak staan met de detailer om de model Y te voorzien van een glas coating.
Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peertjah
  • Laatst online: 30-05 20:31
Russel88 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:46:
Volgens de app kan ik mijn Tesla verwachten tussen 23 mei en 6 juni. Op 9 juni heb ik een afspraak staan met de detailer om de model Y te voorzien van een glas coating.
Ik ben benieuwd.
Medio april mijn nieuwe Tesla Model 3 White, zwart interieur, besteld bij Tesla. Standaard opties, geen meerprijs.
Vrij snel kwam de leverdatum in de app op 8 - 22 mei. Samen met een VIN nummer.
Dit nummer verdween enkele dagen later in de app, maar staat wel op de eindfactuur en in de broncode.

Leverdatum langzaam opgeschoven. Nu 22 - 31 mei.

Betreft de Glas Coating. Wat zijn de ervaringen, redenen om het wel of niet te doen?
Lees dat zojuist voor het eerst.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Peertjah schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:00:
[...]

Samen met een VIN nummer.
Dit nummer verdween enkele dagen later in de app, maar staat wel op de eindfactuur en in de broncode.
Waar vind je de eindfactuur?

In mijn account staat dat ik volledig betaald heb, maar geen (eind) rekening. Wel een aanbetaling van 250 en een koop overeenkomst.

[Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 21-05-2023 15:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
Peertjah schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:00:
[...]

Medio april mijn nieuwe Tesla Model 3 White, zwart interieur, besteld bij Tesla. Standaard opties, geen meerprijs.
Vrij snel kwam de leverdatum in de app op 8 - 22 mei. Samen met een VIN nummer.

Leverdatum langzaam opgeschoven. Nu 22 - 31 mei.

Betreft de Glas Coating. Wat zijn de ervaringen, redenen om het wel of niet te doen?
Lees dat zojuist voor het eerst.
Mijn eind datum is al een tijdje stabiel. Deze is zelfs vervroegd toen de vin code bekend was.

Wel of geen glas coating. In mijn geval wordt de auto gewassen en gepolijst. Detailer heeft liever dat de garage de beschermings folie er niet afhaalt en de auto niet wast (garages rijden m waarschijnlijk door de wasstraat heen wat weer krasjes kan veroorzaken)
Daarna komt een coating eroverheen, dit is een beschermlaag.
De reden waarom ik het doe. Ik wil m’n auto zo lang mogelijk blinkend hebben. Ik heb ooit m’n auto door iemand laten poetsen en polijsten. Auto zag er prachtig uit. Zeker na een wasbeurt. Helaas werd m’n auto alleen maar gewassen, gepolijst en gewaxed. Dus de diepe mooie kleur werd minder en minder.
De reden om het niet te doen, de prijs :)
Ik betaal ruim 700 euro ex btw voor de behandeling.
Als je het doet, betekent dit wel dat je je auto beter met de auto kan wassen in het vervolg ipv wasstraat. Anders is het zonde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peertjah
Fly-guy schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:12:
[...]

Waar vind je de eindfactuur?
Op de website, zodra je ingelogd bent onder het kopje: Documenten.
Zowel de Aanbetalingsfactuur + Bestelovereenkomst + Eindfactuur

Wel of geen glas coating:
Verwacht hem elke maand+ lekker door de wasstraat met katoenen doeken te halen. Of is daar wat op tegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
Je moet zelf weten wat je met je auto wilt doen. Een auto met de hand wassen is een investering, niet iedereen heeft daar zin in. Ik zou gewoon de detailing topic doorlezen. Maar een wasstraat veroorzaakt krasjes. Het is aan jezelf hoe erg je dat vind.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Peertjah schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:37:
[...]

Op de website, zodra je ingelogd bent onder het kopje: Documenten.
Zowel de Aanbetalingsfactuur + Bestelovereenkomst + Eindfactuur
Niet bij mij, wel een vin nummer en een vrij snelle verwachte levertijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Wat betreft het wel/niet toepassen van glascoating -> graag vervolgen in een passend topic, niet in dit topic. Het staat immers los van de levering en van de Model 3 & Y.

Replace fear of the unknown with curiosity | Tesla Model Y LR | 6340 Wp zonnepanelen | Zappi V2 laadpaal | Dynamische energietarieven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:07
Inspired schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:34:
[...]

Nee, de AWDs hebben nog gewoon het LG pack.
Hebben de AWD Berlijn geen 2170 pack?

<edit> 2170 is van LG zie ik.

Is er een idee wanneer Tesla hun 4680 batterij in de Berlijn auto’s gaat doen eigenlijk?

[Voor 23% gewijzigd door Silversurfer1 op 22-05-2023 08:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Silversurfer1 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:36:
[...]

Hebben de AWD Berlijn geen 2170 pack?

<edit> 2170 is van LG zie ik.

Is er een idee wanneer Tesla hun 4680 batterij in de Berlijn auto’s gaat doen eigenlijk?
Nee, volgens mij nog niet bekend. Heb het idee dat 4680 eerst US only is. Overigens lijkt de 4680 nog helemaal niet zo'n top cell dus op zich zou ik hier niet op wachten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:43
^LuKKie^ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:58:
03-04 Tussenpartij heeft offerte verzoeken uit staan bij leasemaatschappijen.
04-04 Offertes zijn terug, gedeeld met mij en ik heb een keuze gemaakt diezelfde dag. Athlon was de goedkoopste dus hop.
11-04 Tussenpartij vraagt het contract op Athlon, krijgt deze direct retour en stuurt deze naar mn werkgever.
21-04 Leasecontract getekend retour naar Athlon.
01-05 Bevestiging van Athlon gekregen dat de auto besteld is en verwacht wordt op 26-06. Gelijk terug gemaild of ze toevallig een RN nummer hadden voor me, en die kreeg ik daarna direct.
SMS van Tesla ontvangen. Ophalen op 06-06 om 13.00 in Tilburg *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:29
tescione schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 13:58:
[...]

Gisteren maar eens gebeld met Tesla om te vragen of er al wat gekoppeld was. Blijkbaar was mijn restrictie er nog niet af (communicatiefoutje), maar dit gebeurt nu wel op 8 mei. Dus hopelijk krijg ik ook snel de lang verwachte SMS.
Overigens gaf de medewerker aan dat de verwachting nog steeds Q2 is.
Vorige week nog contact gehad met Tesla Utrecht. Zij gaven aan dat de levering in de 2e week van juni zou plaatsvinden, maar ik krijg zojuist DE sms voor levering op 2 juni *O* .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
^LuKKie^ schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:33:
[...]

SMS van Tesla ontvangen. Ophalen op 06-06 om 13.00 in Tilburg *O*
Nog maar een halve eeuw wachten... :o

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d3vilmastah
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-05 16:24
d3vilmastah schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:16:
Hier 14-04 bestelling bij LM geplaatst voor een MYLR Wit / zwart/ 19 inch/ zonder trekhaak.
16-04 Mail van tesla om account te maken, daarna totale radiostilte
12-05 Mail van tesla met RN nummer. (heel toevallig 1 dag nadat ik de lease eens gebeld had hoe het er voor staat).

Stand van zaken nu de 16e
Lease zegt 2 verschillende dingen, 1e persoon zegt mid Juni, andere persoon zegt tussen Juni en Augustus.
Tesla zelf gebeld met RN nummer en de vraag hoezo ze niet een van de snel leverbare pakken (staan er meerdere met de juiste config op). Schijnt lease een blokkade tot 15 Juni te hebben staan.

Lekker duidelijk verhaal 8)7
22-05 Tesla contactpersoon even een mail terug gestuurd of ze zeker zijn van de blokkade die op de lease staat, leasepartij geeft aan niks van een blokkade te weten en verwacht de auto half juni te leveren (waar ze dat op baseren is me een raadsel). Je zou toch denken dat dit allemaal niet zo moeilijk/onduidelijk kan/hoeft te zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:26
Het is zover: donderdag 25-5 kan ik mijn Tesla Model Y AWD Midnight Cherry Red ophalen .
Besteld op 14-1. Spannend!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Azzal
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:09
Mackeessie schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:57:
Het is zover: donderdag 25-5 kan ik mijn Tesla Model Y AWD Midnight Cherry Red ophalen .
Besteld op 14-1. Spannend!
Cool!
Mijn bestelling van begin maart 2022 is nog steeds onzeker.
Model Y Performance MCR + wit interieur

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thetakman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:10
Nou! Auto is vorige week besteld via de werkgever bij Athlon.

Via Tesla Groningen test rit gedaan en hun opgegeven als leverende dealer.
Gewoon een Witte M3 RWD met zwart intereur. Niet specifiek op voorraad modellen of iets gekeken.

Vorige week dinsdag heeft m'n werkgever de offerte getekend naar Athlon, Einde van de dag door Athlon verwerkt. Vrijdag 19 - 05 kreeg ik mailtjes van Vattenfall voor de Laadpaal thuis installatie (vanuit Athlon ook)
Uurtje later mailtje van Tesla, account is aangemaakt.

In de middag gebeld door Tesla Groningen, met de vraag of hem ik Groningen of in Tilburg wil ophalen.
(ik ben al vrij in de huidige auto dus levering mag op iedere dag van de LM)

Groningen aangegeven, ze verwachten hem ergens binnen 2 weken daar te hebben staan, maar hij houdt me even op de hoogte.

Tot dusver.. Ben ik erg in m'n nopjes!

Wel nog een vraagje, kan ik de status nog verder volgen of iets? Ik begrijp omdat het via Athlon gaat ik geen VIN of iets kan zien in de broncode?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:44
Dinsdag 9 mei mn Y RWD besteld, vrijdag 9 juni ophalen. Gotta love Tesla :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Russel88
Russel88 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:46:
Ik ben benieuwd.
Zojuist een sms gekregen voor 2 juni. Alleen nog geen kenteken bekend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Russel88 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:20:
[...]

Zojuist een sms gekregen voor 2 juni. Alleen nog geen kenteken bekend.
Tijd zat voor je glascoating dus...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51
whazaaaa schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:24:
[...]

Ik heb exact hetzelfde,

Huidige contract loopt 15 mei af, op dat moment gaat Tesla ook pas op zoek naar een auto.

MY - Zwart/Zwart
Redelijk standaard, dus verwacht hoop dat het niet heel lang zal duren totdat ik hem krijg na 15 mei O-)
*O* *O*

sms binnen!

2 juni is de dag *O*

Xbox live: SpaceKC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tescione
whazaaaa schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:30:
[...]

*O* *O*

sms binnen!

2 juni is de dag *O*
leuk, zie je daar!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cone-e3
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:37
cone-e3 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 01:23:
Ik ben ook in afwachting van een M3RWD zwart/zwart nothing fancy

Zo soepel als het bij sommige is gegaan zo slecht liep het hier, hieronder een korte samenvatting zonder alle contact momenten waarbij ik achter LM hun reet aan heb gezeten...

31-03 besteld bij LM
12-04 besteld door LM bij tesla
16-05 !! RN nr ontvangen van LM
Daar ik maandag 15-05 bij een tesla showroom langs kwam wist ik dit nr sinds maandag deze man wist mij gelijk te melden 4-6 weken levertijd (verwachte hij)

En wilde het cherry red wel eens in het echt zien mooie kleur, wellicht als ik nu had moeten kiezen had het een Y Cherry red geworden.
Zojuist een verwachte leverdatum gehad.
Tussen 19 en 30 juni.

Is wat het is tot die tijd benzine.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:02
njiwedu0b schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 15:15:
[...]

RN toegewezen en welkoms mail van Tesla ontvangen; ik zal wel geen eigenaarsaccount hebben want in de Tesla App staat (nog) niets gekoppeld.
Vanmorgen de beroemde SMS ontvangen, auto staat op 8 juni klaar. Heb helaas met NEE moeten antwoorden, dit was vanmorgen wat gebeurt er nu? Ik doe de aanname dat Tesla belt voor een afspraak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Omslachtig012
Kleine update m.b.t. mijn Tesla M3 RWD zwart/zwart:

10-5 Besteld bij LM (RN-nummer gevraagd/ontvangen)
12-5 Tesla account
22-5 Levering 26-30 juni

Gaat allemaal erg soepel!

[Voor 56% gewijzigd door Omslachtig012 op 23-05-2023 08:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rsnn
njiwedu0b schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Vanmorgen de beroemde SMS ontvangen, auto staat op 8 juni klaar. Heb helaas met NEE moeten antwoorden, dit was vanmorgen wat gebeurt er nu? Ik doe de aanname dat Tesla belt voor een afspraak.
Zelfde hier. Vanmorgen sms ontvangen met 7 juni ophalen in Tilburg. Ook helaas NEE moeten antwoorden.
Nu morgen maar even afwachten of er een belletje komt, anders zelf maar weer even aan de bel trekken 😇.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dedmen7
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Hallo allemaal,

Ik lees van veel aanstaande model Y eigenaren dat ze hun leverings sms hebben gekregen, Proficiat!
Mijn vraag aan jullie is staat dit ook in lijn met de weergave van leveringsperiode in de Tesla app?
Want voor mij geld bijvoorbeeld dat de leveringsperiode loopt van 22 mei tot 31 mei voor mijn Model 3 RWD. Alleen heb ik nog niets vernomen van Tesla dit baart mij zorgen dat het weer uitgesteld wordt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mittarius23
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-05 23:00
dedmen7 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:10:
Hallo allemaal,

Ik lees van veel aanstaande model Y eigenaren dat ze hun leverings sms hebben gekregen, Proficiat!
Mijn vraag aan jullie is staat dit ook in lijn met de weergave van leveringsperiode in de Tesla app?
Want voor mij geld bijvoorbeeld dat de leveringsperiode loopt van 22 mei tot 31 mei voor mijn Model 3 RWD. Alleen heb ik nog niets vernomen van Tesla dit baart mij zorgen dat het weer uitgesteld wordt.
Zoals een aantal anderen gisteren heb ik ook de levering SMS ontvangen voor 8 juni en gelukkig met JA kunnen beantwoorden. Betreft een Model Y RWD/19"/Black interior/blauw.

Bij mij liep de bestelling via de LM. Zij hebben me vanaf het eerste moment eigenlijk weinig tot geen info kunnen geven. Gelukkig wel een RN gekregen nadat ik hierom vroeg bij de LM.

Na wat bel pogingen met Tesla kreeg ik een leverperiode van mei t/m juli. En weer later via de lokale Telsa dealer begrepen dat de auto in de eerste of tweede week van juni geleverd zou worden. Wat gisteren dus ook bevestigd is met de SMS.

In de Tesla app hebben bij mij nooit gegevens gestaan, omdat dit via de LM loopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IvarKooij
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:39
dedmen7 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:10:
Hallo allemaal,

Ik heb gister begrepen dat mijn auto vandaag ter bezorging wordt verwacht in Tilburg. Verwachting was dat ik hem binnen twee weken zou kunnen ophalen, dus dat is erg vlot. Het is een witte M3 RWD, dus ik ga er van uit dat jouw auto hier ook tussen zit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard28
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17:53
IvarKooij schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Ik heb gister begrepen dat mijn auto vandaag ter bezorging wordt verwacht in Tilburg. Verwachting was dat ik hem binnen twee weken zou kunnen ophalen, dus dat is erg vlot. Het is een witte M3 RWD, dus ik ga er van uit dat jouw auto hier ook tussen zit
Dan hoop ik dat die van mij hier ook tussen zit.
M3 RWD zwart met trekhaak. Volgens de app een verwachte levertijd tussen 22 mei en 29 mei.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DRKHuizen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:56
[...]

Ik heb gisteren ook met Tesla contact gehad. Mijn auto, M3 RWD Wit/Zwart int/19 inch excl thk zou ook deze week in Tilburg aankomen. Hij verwacht dat de aflevering binnen 2 weken zou zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gwillem
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-05 22:32
Besteld 18 mei: voorraadmodel MY-LR zwart/zwart/trekhaak
Ophalen 1 juni (Tilburg)

Gaat lekker vlot! Ik kreeg overigens een SMS met een link naar een pagina waar ik zelf een dag/tijdstip kon kiezen.

[Voor 32% gewijzigd door gwillem op 23-05-2023 11:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pcc
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
pcc schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Dinsdag 16/05 telefoon gekregen van Tesla Aartselaar om een afspraak voor ophalen te maken. Gepland voor zaterdag 20/05. De nummerplaten waren onderweg en mochten ze er niet op tijd zijn zouden ze mij iets laten weten.
Niets gehoord en zaterdag ook geen Tesla... Nummerplaten waren nog niet toegekomen volgens Tesla Aartselaar maar in de loop van volgende week maken we een nieuwe afspraak. Zeer gezellig als je vervoer hebt geregeld, leasewagen ingeleverd hebt.
Nu uit noodzaak een huurwagen die mij 119 euro per dag kost.

Samengevat:
03/02 bestelling doorgegeven aan leaseplan (RWD, midnight Silver, trekhaak, volledig zelfrijdend, 19", zwart interieur)
16/02 Bevestiging bestelling gekregen
10/03 "Momenteel heeft Tesla ons nog geen vermoedelijke leverdatum doorgegeven. Zodra we dit ontvangen wordt je hiervoor automatisch van op de hoogte gebracht."
28/03 Bericht gekregen dat levering waarschijnlijk 1 juni gaat zijn
16/05 Bericht gekregen van Tesla dat wagen er is en nummerplaten onderweg zijn, afspraak 20/05 zonder tegenbericht
20/05 Wagen staat er maar geen nummerplaten, nieuwe afspraak voor woensdag 24/05 10u
23/05 Telefoon, nummerplaten zijn er nog steeds niet. Afspraak gaat niet door...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorgen83
  • Laatst online: 07:22
Effe samenvatting weer:

Besteld op 11 april (M3 RWD wit)
VIN op 5 mei
SMS aflevering op 16 mei ontvangen (volgende week woensdag 31 mei)
Vandaag kenteken gekregen via SMS

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijntj
[...]

Mag ik vragen van wie je dat begrepen hebt? Mijn witte M3 RWD zou er dan misschien ook tussen kunnen zitten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IvarKooij
Martijntj schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:39:
[...]

Mag ik vragen van wie je dat begrepen hebt? Mijn witte M3 RWD zou er dan misschien ook tussen kunnen zitten...
Tesla zelf. Ik heb daarna nog niks vernomen, dus dat zou zomaar kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04
Kunnen accessoires ook bij aflevering worden gekocht in de winkel (Utrecht)? Of kan dat alleen online?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peertjah
Martijntj schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:39:
[...]

In de app staat bij mij wederom een latere leverdatum.
Nu 29 mei - 5 juni.
(Was dus 8 - 22 mei en telkens veranderd).
Model 3 wit, zwart interieur. Standaard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijntj
Peertjah schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:05:
[...]

Nu 29 mei - 5 juni.
Same 🤯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheBruce
  • Registratie: April 2020
  • Niet online
[...]

Nu 29 mei - 5 juni.
Exact hetzelfde hier. Vandaag EDD verschoven van 22-31 mei naar 29 mei - 5 juni. M3 zwart, zwart interieur, 18”, privé aanschaf. Besteld 14 april.
Het lijkt allemaal erg wispelturig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard28
[...]

Nu 29 mei - 5 juni.
Bij mij staat nu nog 23 - 30 mei maar schuift elke dag een dag op.
M3 RWD zwart/zwart met trekhaak, privé aanschaf. 5-5 besteld

Vandaag ook met Tesla Tilburg gebeld en de man aan de telefoon gaf aan dat mijn auto elk moment bij hen binnen zou kunnen komen. Ik verwacht dus zeer snel de sms.

[Voor 24% gewijzigd door Richard28 op 23-05-2023 20:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GinoBravo
  • Laatst online: 17:44
Ik heb m3 wit / zwart besteld 16/04.
Vandaag gebeld met tesla , hij is nog onderweg , wanneer komt weten ze niet 😏

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

TukkerTweaker schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:50:
Kunnen accessoires ook bij aflevering worden gekocht in de winkel (Utrecht)? Of kan dat alleen online?
Naar mijn weten alleen online, al ben ik nog nooit op locatie Utrecht geweest, maar ik verwacht niet dat ze daar echt een winkel hebben? Waarschijnlijk alleen servicecentrum en afleverlocatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dedmen7
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Even een update:

Mijn Tesla model 3 white RWD, heeft meerdere verschillende afleveringsperiodes (begin mei, midden mei en end mei) gehad. Nu staat de leveringsperiode op 29 mei 2023 tot 5 juni 2023. Jammer dat ze hier minder concreet in zijn. Na vandaag nogmaals gebeld te hebben gaf de medewerker aan dat ik begin juni of midden juni een bericht kon verwachten voor de aflevering wegens ze een truck tekort hadden voor het vervoeren van de Tesla's.

Ik heb mijn tesla besteld op 28-04-2023, en ik was heel optimistisch over de levertijd. Wanneer de levering in juni is mag ik nog niet klagen wegens het dan binnen 1,5 maand geleverd is. Alleen zou het leuk zijn geweest als hij er eerder is.

Hopelijk hebben jullie ook wat aan deze informatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thetakman
Even een kleine inside update.

M'n contactpersoon bij Tesla vandaag wat heen en weer gemaild. Er komt een deel van de auto's (inclusief mijn M3) via een Containerschip aan in Rotterdam.

In het systeem bij Tesla kunnen ze niet zien hoe en wat, en gingen ze ervan uit dat deze al in de Haven zou staan.

Echter is deze nog onderweg naar Nederland, deze komt pas 1 Juni aan. Mocht je datum dus iedere keer verschuiven kan het zijn dat je auto hier tussen zit.

Schip en tracking:

https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9783502

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:02
njiwedu0b schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:03:
[...]

Nieuwe afspraak gemaakt; 9 juni 16.00! :-)
Tevens VIN nummer ontvangen voor mijn MY RWD blauw; komtie toch nog uit China.

• geraroz
  • Laatst online: 16:27
Bij navraag inmiddels mijn VIN en kenteken gekregen maar nog niet de befaamde SMS, iemand enig idee hoe lang dat nog kan duren ? en kan ik er op een of andere manier achter komen op welk schip bij staat ?

• thetakman
geraroz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:05:
Bij navraag inmiddels mijn VIN en kenteken gekregen maar nog niet de befaamde SMS, iemand enig idee hoe lang dat nog kan duren ? en kan ik er op een of andere manier achter komen op welk schip bij staat ?
Ja.. gewoon vragen aan Tesla. In het systeem kunnen ze precies je schip zien.
Ik verwacht dus zoals ik hier net boven al zei.

Of op https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9783502
Of op https://www.vesselfinder.com/vessels/details/9312482

Geen andere schepen in de afgelopen week of anderhalf en de komende weken die in onze buurt zijn met Tesla's voor Nederland.

Het eerste is een containerschip in Rotterdam, de andere een Vehicle Carrier in Zeebrugge (België)

Mocht je dus al weten dat hij in een Container zit (kan Tesla wel vertellen) dan is het dus de eerste met grote zekerheid.

• Martijntj
dedmen7 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:34:
Even een update:

Mijn Tesla model 3 white RWD, heeft meerdere verschillende afleveringsperiodes (begin mei, midden mei en end mei) gehad. Nu staat de leveringsperiode op 29 mei 2023 tot 5 juni 2023. Jammer dat ze hier minder concreet in zijn. Na vandaag nogmaals gebeld te hebben gaf de medewerker aan dat ik begin juni of midden juni een bericht kon verwachten voor de aflevering wegens ze een truck tekort hadden voor het vervoeren van de Tesla's.

Ik heb mijn tesla besteld op 28-04-2023, en ik was heel optimistisch over de levertijd. Wanneer de levering in juni is mag ik nog niet klagen wegens het dan binnen 1,5 maand geleverd is. Alleen zou het leuk zijn geweest als hij er eerder is.

Hopelijk hebben jullie ook wat aan deze informatie.
Vandaag ook Tesla gesproken en ze gaf aan dat de mijne (M3 white/white) nu al in Rotterdam is, en enkel nog vervoerd dient te worden. Eind deze week of begin volgende week een SMS zou moeten lukken.

• IvarKooij
Martijntj schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Vandaag ook Tesla gesproken en ze gaf aan dat de mijne (M3 white/white) nu al in Rotterdam is, en enkel nog vervoerd dient te worden. Eind deze week of begin volgende week een SMS zou moeten lukken.
Deze informatie kreeg ik ook maandag, maar begin zwaar te twijfelen of die al in Rotterdam is als ik de andere verhalen hoor en nog niks gehoord heb en geen sms heb ontvangen. Mij werd beloofd dat ze dinsdag zouden worden bezorgd in Tilburg

• GinoBravo
Morgenochtend om 05.00 uur komt er een schip aan in Zeebrugge om de wachtende van Tesla een plezier te doen. Miss mijn tesla ziet er ook in 🤞

• Richard28
GinoBravo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:48:
Morgenochtend om 05.00 uur komt er een schip aan in Zeebrugge om de wachtende van Tesla een plezier te doen. Miss mijn tesla ziet er ook in 🤞[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt hier kijken of jouw Tesla er in zit, de mijne helaas niet. https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

• GinoBravo
Helaas ik heb geen bestelling nummer gekregen van LM . 😏

• Russel88
geraroz schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:05:
Wat gek. Ik heb een vin, een sms ontvangen en een bevestiging sms op mijn bevestiging.
Maar nog geen kenteken bekend. Ik kan m op 2 juni ophalen.

• geraroz
Russel88 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:01:
[...]

Wat gek. Ik heb een vin, een sms ontvangen en een bevestiging sms op mijn bevestiging.
De wegen van Tesla zijn lastig te doorgronden :)

• Mackeessie
Russel88 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:01:
[...]

Ik mag hem morgen ophalen en heb ook nog geen kenteken. Bij mijn huidige Tesla in 2019 kreeg ik ook pas de dag zelf het kenteken door.

• Russel88
Mackeessie schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:30:
[...]

Ik mag hem morgen ophalen en heb ook nog geen kenteken. Bij mijn huidige Tesla in 2019 kreeg ik ook pas de dag zelf het kenteken door.
Mmmhhh. Ik was van plan om naar verzekeringen te kijken op het moment m’n kenteken bekend is.
Maar blijkbaar moet ik dat eerder doen.
GinoBravo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:09:
Helaas ik heb geen bestelling nummer gekregen van LM . 😏
Wel al een mail gehad van Tesla om een account aan te maken? En zie je daar een RN nummer? Je zou dan in de page source kunnen kijken of we al een VIN in staat.

• GinoBravo
Ik heb een mail gehad van tesla en ik heb meteen een account gemaakt, maar in mijn account ik zie geen bestelling nummer.

• GinoBravo
Of RN , en ook geen VIN.
Ook niet wanneer je de page source opent?

Zie bv; https://teslamotorsclub.c...s-on-your-account.154122/

Weet echter niet of dit nog werkt met lease. Ik heb een Y besteld en zie verder ook niks. Al kan dat ook komen doordat er op dat account al een bestaande Tesla zit.

• geraroz
Ik heb het RN gehad via een mail van Tesla (bij private lease via JustLease) , daarna zelf bij DeliveryNL@tesla.com nagevraagd wat de status was en VIN/Kenteken gekregen (nog geen SMS).

Wat ik begrepen heb is dat je pas een auto in je account ziet bij aflevering.

• knirefel
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:57
knirefel schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:48:
Ben ook in afwachting van een M3 RWD wit, zwart interieur (alles standaard). Hierbij mijn status tot nu toe.

01-05 Besteld bij LM
13-05 Mail van Tesla om account te activeren
...verder nog in afwachting.

Huidige status bij LM: levermoment nog niet bekend, wel is Tesla Tilburg vermeld als dealer.

Misschien ook maar eens een belletje wagen :)
Ik heb mijn RN nummer opgevraagd bij LM en vandaag Tesla gebeld, wisten te vertellen dat de auto onderweg is naar Tilburg, verwachte leverweek is 26 mei - 2 juni. Ik kan nog deze week een SMS verwachten.
Fingers crossed! oOo

• frogger9
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-05 22:49
Martijntj schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Hier ook dit bericht gehad. Volgens Tesla afgelopen maandag in Rotterdam aangekomen en een dag later kenteken en vin nummer sms gehad. Levering sms nog niet ontvangen.

Besteldatum 4 mei, model 3 rwd, trekhaak, standaard.

[Voor 13% gewijzigd door frogger9 op 24-05-2023 22:45]

Acties:
  • +13Henk 'm!

• PeterinDen Haag
Delivery day!!!

Vandaag is de dag die je wist dat zou komen: ik mag mijn nieuwe Tesla Model Y ophalen in Tilburg.
Het werden vandaag echter heel wisselende ervaringen en emoties.
Maar de spoiler alert: Wat een WAANZINNIGE auto!

Vanmorgen om 08:30 vanuit het Haagse met de tram vertrokken naar Centraal station.
De trein naar Tilburg en met een klein beetje vertraging net de bus naar het Tesla complex gehaald.
De bushalte ligt echt in de middle of nowhere en via een fietspad uiteindelijke de ingang van het Delivery Centre bereikt.
Via de verlopen rode loper mag je naar binnen.

Aan een kleine balie aangemeld en na wat formaliteiten word ik verzocht plaats te nemen in de “lobby” en een kop automaten koffie te nemen.
MIjn afspraak is gepland om 11:30. Ik was tien minuutjes eerder aanwezig.
Om 12:30 is er nog geen enkele voortgang in de levering van mijn nieuwe, € 50K kostende auto.
Ik ga naar de kleine balie om toch maar eens te informeren waar we nu nog op wachten.
De medewerker die mij heeft ingecheckt, herkent mij niet meer (er zit een man of 10 in de lobby) en weet ook niet precies hoelang het gaat duren.
Een toevallige collega die net even aanschuift aan diezelfde kleine balie hoort mijn vraag en checkt de laatste vier cijfers van mijn VIN in zijn laptop en komt tot de conclusie dat mijn auto in de wasstraat staat en over vijf minuten afgeleverd kan worden.
Top!

Ik ga weer braaf zitten en na 40 minuten blijken die Tilburgse vijf minuten toch echt wel heel veel langer te duren dan in de rest van NL.
Terug naar de kleine balie en toevallig tref ik daar de medewerker die mij die vijf minuten had toegezegd. Hij herkent mij niet en vraagt of ik al een tenaamstelling heb….
Pas NU blijkt dus ineens dat de tenaamstelling van mijn nieuwe Tesla nog niet was verwerkt.
Ik heb echter echt geen idee wat dat precies betekent, maar hij geeft aan dat hij dat direct in orde gaat maken en dat zou binnen vijf (Tilburgse) minuten geregeld zijn.

Het is inmiddels half twee en we zijn dus meer dan twee uur verder sinds ik op dit complex ben aangekomen.
Na een kwartier (=3x5) komt de betreffende medewerker naar mij toe en verteld mij dat de tenaamstelling toch niet is gelukt.
Het goede nieuws is dat dit geen invloed heeft op de levering. Ik krijg het definitieve kenteken gewoon via de post toegestuurd en de tenaamstelling is daarom niet van belang.......
De auto moet nog wel even worden opgehaald. Dat duurt nog een minuut of 5…..

Uiteindelijke kan ik naar mijn auto.
Er is eigenlijk niemand beschikbaar die uitleg of toelichting kan geven. Voor die hele hal met nog af te leveren Tesla’s zijn er twee medewerkers beschikbaar die zich écht uit de naad werken om alles te regelen en iedereen te woord te staan. Respect.
Je moet het dus gewoon zelf maar uitzoeken en daarom is het dus heel zinvol om je goed in te lezen en voor te bereiden voor afname van jouw nieuwe Tesla (Gratis TIP).
Ik zie direct dat mijn auto maar tot 32% is opgeladen. Dat ga ik zo dus niet halen terug naar Den Haag.
En verder zit er een hele rare plek op de raampost aan het linker voorportier net onder de ruit.

Dat wordt wel direct opgelost. De auto wordt weer teruggenomen en naar “achter” gebracht om die rare plek te herstellen.
Na vijf minuten (….) is de auto terug en hersteld.
Enigszins onzeker stel ik de navigatie in op de dichtstbijzijnde Supercharger.
Ik moet toch terug zien te komen in het Haagse…

En dan pas begint het eigenlijke genieten.
Wat een WAANZINNIGE auto.
Ik rij al enige tijd elektrisch, maar dit is echt een klasse apart!

Na bij de supercharger geladen te hebben, kan ik de enorm teleurstellende ervaring van het op kunnen halen van de nieuwe auto, achter me laten. In die hal in Tilburg is het gewoon auto's schuiven. Massa en Kassa.
Wel heel jammer, maar het is wat het is.

MIjn nieuwe Tesla Model Y RWD, MSM, 19, bl (om maar een paar afko's erin te gooien) is echt een beest!
Om 17:30 rij ik na 9 uur Den Haag weer binnen.

MIjn boodschap:
Stel je erop in dat de daadwerkelijke aflevering een totale deceptie kán zijn, maar weet dat het het allemaal meer dan waard is!!

[Voor 4% gewijzigd door PeterinDen Haag op 25-05-2023 17:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Omslachtig012
PeterinDen Haag schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 23:08:

MIjn boodschap:
Stel je erop in dat de daadwerkelijke aflevering een totale deceptie kán zijn, maar weet dat het het allemaal meer dan waard is!!
Leuk bericht, nu kan ik nóg slechter wachten op mijn levering...

Even een vraagje.. Had jij je creditkaart al aan je Tesla account gekoppeld om te kunnen laden, of deed je dit op de dag van levering? Thanks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterinDen Haag
Omslachtig012 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Leuk bericht, nu kan ik nóg slechter wachten op mijn levering...

Even een vraagje.. Had jij je creditkaart al aan je Tesla account gekoppeld om te kunnen laden, of deed je dit op de dag van levering? Thanks.
Ik had mijn CC al eerder gekoppeld aan mijn account. Had al wat accessoires gekocht bij Tesla voor ik de auto had.... :D

• ElwinP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:33
Net de befaamde sms gehad voor mijn M3 RWD zwart/zwart voor ophalen op 7 juni.
Helaas ben ik dan net voor 3 weken op vakantie. Direct gebeld en naar voren halen gaat lastig worden. 2 juni komt de auto op zijn vroegst aan in Tilburg. Ze gaan nu kijken wat ze met mijn auto gaan doen en komen er morgen op terug. Kans groot dat ik weer opnieuw moet wachten na mijn vakantie...

• thetakman
ElwinP schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:22:
Net de befaamde sms gehad voor mijn M3 RWD zwart/zwart voor ophalen op 7 juni.
Helaas ben ik dan net voor 3 weken op vakantie. Direct gebeld en naar voren halen gaat lastig worden. 2 juni komt de auto op zijn vroegst aan in Tilburg. Ze gaan nu kijken wat ze met mijn auto gaan doen en komen er morgen op terug. Kans groot dat ik weer opnieuw moet wachten na mijn vakantie...
Ja zal hetzelfde schip zijn waar mijn M3 RWD op staat.
Deze komt pas 1 juni om 19:00 ETA aan in Rotterdam.

Ik vindt zelfs 2 juni erg strak, Tesla Adviseur hier zei dat het zomaar een paar dagen kan duren om leeg te komen. Daarom vertrekt het schip pas na 5 dagen weer.

Ik moet wel zeggen, ze zijn ENORM behulpzaam (niet alle adviseurs denk ik). Heb letterlijk het exacte schip en alles uit het systeem gekregen en dan kan je via Vessel tracking enorm veel vinden.

• tescione
Delivery day!!!

Vandaag is de dag dat ik mijn nieuwe Tesla Model Y mag ophalen in Tilburg.

Vanmorgen om 08:30 vanuit het Haagse met de tram vertrokken naar Centraal station.
De trein naar Tilburg en met een klein beetje vertraging net de bus naar het Tesla complex gehaald.
De bushalte ligt echt in de middle of nowhere en via een fietspad uiteindelijke de ingang van het Delivery Centre bereikt.

Aan een kleine balie aangemeld en na wat formaliteiten word ik verzocht plaats te nemen in de “lobby” en een kop automaten koffie te nemen.
Om 12:30 is er nog geen enkele voortgang in de levering van mijn nieuwe, € 50K kostende auto.
Ik ga naar de kleine balie om toch maar eens te informeren waar we nu nog op wachten.
De medewerker die mij heeft ingecheckt, herkent mij niet meer (er zit een man of 10 in de lobby) en weet ook niet precies hoelang het gaat duren.
Een toevallige collega die net even aanschuift aan diezelfde kleine balie hoort mijn vraag en checkt de laatste vier cijfers van mijn VIN in zijn laptop en komt tot de conclusie dat mijn auto in de wasstraat staat en over vijf minuten afgeleverd kan worden.
Top!

Ik ga weer braaf zitten en na 40 minuten blijken die Tilburgse vijf minuten toch echt wel heel veel langer te duren dan in de rest van NL.
Terug naar de kleine balie en toevallig tref ik daar de medewerker die mij die vijf minuten had toegezegd. Hij herkent mij niet en vraagt of ik al een tenaamstelling heb….
Pas NU blijkt dus ineens dat de tenaamstelling van mijn nieuwe Tesla nog niet was verwerkt.
Ik heb echter echt geen idee wat dat precies betekent, maar hij geeft aan dat hij dat direct in orde gaat maken en dat zou binnen vijf (Tilburgse) minuten geregeld zijn.

Het is inmiddels half twee en we zijn dus meer dan twee uur verder sinds ik op dit complex ben aangekomen.
Na een kwartier (=3x5) komt de betreffende medewerker naar mij toe en verteld mij dat de tenaamstelling toch niet is gelukt.
Het goede nieuws is dat dit geen invloed heeft op de levering. Ik krijg het definitieve kenteken gewoon via de post toegestuurd en de tenaamstelling is daarom niet van belang.......

Er is eigenlijk niemand beschikbaar die uitleg of toelichting kan geven. Voor die hele hal met nog af te leveren Tesla’s zijn er twee medewerkers beschikbaar die zich écht uit de naad werken om alles te regelen en iedereen te woord te staan. Respect.
Je moet het dus gewoon zelf maar uitzoeken en daarom is het dus heel zinvol om je goed in te lezen en voor te bereiden voor afname van jouw nieuwe Tesla (Gratis TIP).
Ik zie direct dat mijn auto maar tot 32% is opgeladen. Dat ga ik zo dus niet halen terug naar Den Haag.
En verder zit er een hele rare plek op de raampost aan het linker voorportier net onder de ruit.

Dat wordt wel direct opgelost. De auto wordt weer teruggenomen en naar “achter” gebracht om die rare plek te herstellen.

Na bij de supercharger geladen te hebben, kan ik de enorm teleurstellende ervaring van het op kunnen halen van de nieuwe auto, achter me laten. In die hal in Tilburg is het gewoon auto's schuiven. Massa en Kassa.

MIjn nieuwe Tesla Model Y RWD, MSM, 19, bl (om maar een paar afko's erin te gooien) is echt een beest!

MIjn boodschap:

[Afbeelding][Afbeelding]
Ah nice, nou ben heel benieuwd hoe het mij volgende week vrijdag zal vergaan. Ik zie trouwens de "luxe" kentekenplaten op alle leveringen :). Op oudere model 3's van 2019-2020 ziten de standaard platen en dat vind ik toch net iets minder mooi. Non-discussie voor velen en ook nog eens makkelijk op te lossen, maar als je er eenmaal op let kan je er niet meer omheen :).

• EBoZ64
  • Laatst online: 14:13
thetakman schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Ja zal hetzelfde schip zijn waar mijn M3 RWD op staat.
Deze komt pas 1 juni om 19:00 ETA aan in Rotterdam.

Ik vindt zelfs 2 juni erg strak, Tesla Adviseur hier zei dat het zomaar een paar dagen kan duren om leeg te komen. Daarom vertrekt het schip pas na 5 dagen weer.

Ik moet wel zeggen, ze zijn ENORM behulpzaam (niet alle adviseurs denk ik). Heb letterlijk het exacte schip en alles uit het systeem gekregen en dan kan je via Vessel tracking enorm veel vinden.
Ik weet niet of het in Rotterdam ook zo is maar in Zeebrugge wordt in het weekend niet gelost. Dit zou betekenen op donderdag 1 Juni aanmeren, Tot en met vrijdag avond lossen. Maandag (5de dag) de rest en dan weer vertrekken.

• GinoBravo
Ik heb vandaag de Tesla-dealer gebeld en ze vertelden me dat je auto met een container komt naar Rotterdam, hij is nog onderweg.
15/04/2023 ik heb een m3 wit zwart voorraad besteld via LM.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Mackeessie
Delivery day!!!

Vandaag is de dag die je wist dat zou komen: ik mag mijn nieuwe Tesla Model Y ophalen in Tilburg.

Top!

MIjn boodschap:

[Afbeelding][Afbeelding]
Vandaag ook, na een bijzonder goed verlopen reis met het openbaar vervoer ( leve de 9292.app), om 15.30 aangekomen bij Tesla Tilburg , afspraak was om 16.00 uur, maar was geen probleem. ik kreeg snel mijn RDW formulier en kon ik mijn auto opzoeken. Hij stond vlak vooraan. Geen problemen gevonden, auto gekoppeld aan mij Tesla app mbv een vriendelijke medewerker. Enige minpuntje was dat de batterij maar 40% vol was. Dus op de terugweg een keertje de Supercharger bezocht.I( zie foto) Interessant was na 4 jaar Model 3 LR de verschillen te zoeken: de instap is een stuk makkelijker, ook het overzicht door hogere zitpositie is beter. Model Y is veel stiller. In de Model 3 had ik EAP en nu probeer ik het eerst zonder. Ik moet zeggen dat het systeem wel beter is geworden: bij inhalen richtingaanwijzer naar links en je kunt heel makkelijk naar links sturen, nauwelijks weerstand, dat was veel lastiger bij de Model 3 2019 voor de EAP, alleen de geluidjes blijven irritant. Geen parkeer sensoren meer is wel wat vervelend. De sensoren van de oude Model 3 waren erg nauwkeurig en de Vison parkeer hulp is nog niet nauwkeurig genoeg om er goed op te kunnen vertrouwen. Zal wel beter worden, maar voorlopig afstand houden.
De kleur van mijn Model Y is Midnight Cherry Red en is inderdaad donkerder dan op de website. In fel zonlicht lijkt het erop maar in de schaduw kleurt hij weer donkerder. Op zich vind ik het wel een chique kleur. De wieldoppen vind ik niet mooi en zeker niet bij de kleur passen. Ik heb een set zwarte Ali induction wieldoppen liggen, dus dat zal beter worden. Verder heel tevreden .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MFarah
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-05 13:35
Nou vandaag mag ik mijn Tesla MYLR Wit, zwarte interieur en 19" ophalen! Super veel zin in.

Moet ik ook eerlijk zeggen nadat ik de topic af ben gaan lezen, redelijk snelle levering. Auto 5 mei besteld en ik mocht de auto al gisteren ophalen, maar dat kwam niet uit. Dus van bestellen tot levering in 3 weken. Dat vind ik heel vet!!

Hebben de mensen hier wat aanraders qua accessories voor de Model Y? Denk aan mooiere wieldoppen dan de standaard 19", eventueel andere nuttige accessories zijn altijd welkom.

ik hoor graag van de mede Tesla gebruikers hier!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:56
MFarah schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:15:
Nou vandaag mag ik mijn Tesla MYLR Wit, zwarte interieur en 19" ophalen! Super veel zin in.

Moet ik ook eerlijk zeggen nadat ik de topic af ben gaan lezen, redelijk snelle levering. Auto 5 mei besteld en ik mocht de auto al gisteren ophalen, maar dat kwam niet uit. Dus van bestellen tot levering in 3 weken. Dat vind ik heel vet!!

Hebben de mensen hier wat aanraders qua accessories voor de Model Y? Denk aan mooiere wieldoppen dan de standaard 19", eventueel andere nuttige accessories zijn altijd welkom.

ik hoor graag van de mede Tesla gebruikers hier!
Proficiat met je aankoop.
Over accessoires is al heel veel gepost, lees maar eens wat terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sphinkx
Als ik het hier goed lees is het best te laat aan te komen ipv te vroeg?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thetakman
Sphinkx schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:45:
Ligt eraan hoeveel geduld je hebt >:)

Maar nee alle gekheid, ik zou eerder te vroeg zijn. Als er dan allerlei documenten nog ontbreken dan kan het nog "opgelost" worden.

Als jij daar 15 minuten voor sluitingstijd aankomt en alles ontbreekt zie ik het zo gebeuren dat je zonder auto weg gaat (nog geen ervaringen hierover gelezen maar ik zou het niet gokken)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Sphinkx schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:45:
Verschilt heel erg, ik was veel te vroeg en de auto stond al klaar en was volgeladen. Richting het eind van het kwartaal heeft Tesla door de extra drukte altijd wat meer moeite om alles te organiseren en dan zie je vaak dat veel eerder komen weinig nut heeft. Kort door de bocht: Eerste 2 maanden van een kwartaal is het denk ik prima om 30-60 minuten eerder aanwezig te zijn, de laatste maand op tijd of iets te laat op komen dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sphinkx
Taro schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:02:
[...]

Verschilt heel erg, ik was veel te vroeg en de auto stond al klaar en was volgeladen. Richting het eind van het kwartaal heeft Tesla door de extra drukte altijd wat meer moeite om alles te organiseren en dan zie je vaak dat veel eerder komen weinig nut heeft. Kort door de bocht: Eerste 2 maanden van een kwartaal is het denk ik prima om 30-60 minuten eerder aanwezig te zijn, de laatste maand op tijd of iets te laat op komen dagen.
Interessant... Mijn leverdatum staat momenteel op mid juli... Gezien mijn verlof eind juni / begin juli zal ik er toch ten vroegste mid juli om kunnen gaan ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mackeessie
Mackeessie schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 22:27:
[...]

Vandaag ook, na een bijzonder goed verlopen reis met het openbaar vervoer ( leve de 9292.app), om 15.30 aangekomen bij Tesla Tilburg , afspraak was om 16.00 uur, maar was geen probleem. ik kreeg snel mijn RDW formulier en kon ik mijn auto opzoeken. Hij stond vlak vooraan. Geen problemen gevonden, auto gekoppeld aan mij Tesla app mbv een vriendelijke medewerker. Enige minpuntje was dat de batterij maar 40% vol was. Dus op de terugweg een keertje de Supercharger bezocht.I( zie foto) Interessant was na 4 jaar Model 3 LR de verschillen te zoeken: de instap is een stuk makkelijker, ook het overzicht door hogere zitpositie is beter. Model Y is veel stiller. In de Model 3 had ik EAP en nu probeer ik het eerst zonder. Ik moet zeggen dat het systeem wel beter is geworden: bij inhalen richtingaanwijzer naar links en je kunt heel makkelijk naar links sturen, nauwelijks weerstand, dat was veel lastiger bij de Model 3 2019 voor de EAP, alleen de geluidjes blijven irritant. Geen parkeer sensoren meer is wel wat vervelend. De sensoren van de oude Model 3 waren erg nauwkeurig en de Vison parkeer hulp is nog niet nauwkeurig genoeg om er goed op te kunnen vertrouwen. Zal wel beter worden, maar voorlopig afstand houden.
De kleur van mijn Model Y is Midnight Cherry Red en is inderdaad donkerder dan op de website. In fel zonlicht lijkt het erop maar in de schaduw kleurt hij weer donkerder. Op zich vind ik het wel een chique kleur. De wieldoppen vind ik niet mooi en zeker niet bij de kleur passen. Ik heb een set zwarte Ali induction wieldoppen liggen, dus dat zal beter worden. Verder heel tevreden .
[Afbeelding]
Nu met de induction wieldoppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard28
Dat ziet er inderdaad veel mooier uit :)
Heb je ook een link waar je deze kunt kopen? Wil ze ook wel graag voor mijn (hopelijk) binnen 2 weken te leveren M3.

[Voor 12% gewijzigd door Richard28 op 26-05-2023 20:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mw303
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Zelf heb ik voor de m3, die er overigens nog niet is, deze ‘model s plaid look’ wieldoppen gehaald. Die zien er echt fantastisch uit:
Knip, referrals zijn niet toegestaan
Er zitten ook center logo’s bij in 3 kleuren: wit, rood, zwart.
Ik had ze binnen 10 dagen in huis.

[Voor 42% gewijzigd door Taro op 26-05-2023 23:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04
Taro schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:39:
[...]

Naar mijn weten alleen online, al ben ik nog nooit op locatie Utrecht geweest, maar ik verwacht niet dat ze daar echt een winkel hebben? Waarschijnlijk alleen servicecentrum en afleverlocatie.
Ze hebben wel een winkel, maar als je klant bent en net 60K hebt neergelegd ben je daar niet echt meer welkom. In plaats daarvan mag je in de 'lounge' plaatsnemen. Dit is een setje Ikea stoeltjes met een plastic tuintafel in de werkplaats. Daarbij vergeleken is Tilburg een oase. Nodigt niet uit om nog wat extra te gaan shoppen.

• MFarah
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-05 13:35
mw303 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:07:
Zelf heb ik voor de m3, die er overigens nog niet is, deze ‘model s plaid look’ wieldoppen gehaald. Die zien er echt fantastisch uit:
[mbr]Knip, referrals zijn niet toegestaan[/]
Er zitten ook center logo’s bij in 3 kleuren: wit, rood, zwart.
Ik had ze binnen 10 dagen in huis.
Ik zie helaas geen link naar de wieldoppen, kan dat kloppen?
Pagina: 1 ... 421 422 423 Laatste

Let op:
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee