Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

pageUp schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:28:
[Afbeelding]

Toch leuk dat je die boot kunt volgen. Er is een wereld voor mij opengegaan.
Dat marinetraffic ken ik als watersporter al lange tijd, maar hoe vogel je uit op welke boot je auto staat?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 17:16
Precies dit, uitleg niet perse nodig omdat alles wel duidelijk was bij de proefrit. Wel dat mijn telefoon niet wilde koppelen, daar even hulp bij gevraagd. Moest even gereboot worden toen werkte het meteen. Dat zijn net de truukjes die je niet weet als beginner ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Governor schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Ik heb mijn MYP vandaag opgehaald (zwart/zwart).
Besteld op 30/08 maar dat zegt helemaal niets omdat 2 andere users hiervoor in respectievelijk Juni en begin aug hadden besteld, deze hebben hem ong. 2 weken en 4 weken geleden gehaald. Nu @Sanny1987 al een VIN heeft (dacht later dan Aug besteld correct?) gaat het dus snel! Ieder veel plezier van de nieuwe auto!
De model y performance wit/wit incl trekhaak hebben we begin mei besteld, maar zoals ik al zei, duurt vooral lang ivm het witte interieur. We kunnen hem bijna ophalen dus! 😁✌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 17:21
bert pit schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:09:
Dat marinetraffic ken ik als watersporter al lange tijd, maar hoe vogel je uit op welke boot je auto staat?
Mja, je kunt je VIN invoeren op zo'n site. Of gewoon irrationeel gokken en voor jezelf beslissen dat hij op deze staat. Die eerste optie werkte voor mijn VIN niet, dus ik ben voor de tweede optie gegaan. (Levering begin maart)

Kan een computer in elkaar zetten =3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zoomgrange
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 11:34
Vandaag ben ik naar Tesla Utrecht geweest voor een MY proefrit. Er stonden veel MY's te wachten op de levering.

Ik overweeg om M3 te annuleren en in plaats daarvan een MY te krijgen. Het is erg ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Governor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10-2024
jip_86 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:23:
[...]

Precies dit, uitleg niet perse nodig omdat alles wel duidelijk was bij de proefrit. Wel dat mijn telefoon niet wilde koppelen, daar even hulp bij gevraagd. Moest even gereboot worden toen werkte het meteen. Dat zijn net de truukjes die je niet weet als beginner ;)
Oja, dat had ik ook daar op locatie. Schijnbaar kan je niet koppelen als die nog in Tesla beheer modus staat. Ik had later thuis gedaan zonder issues.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Update voor mijn bestelling:

12-02 Bestelling geplaatst voor M3, LR, blauw (indicatie feb-mar)
12-02 RN nummer gekregen
15-02 Indicatie geüpdatet naar 30-31 maart
21-02 Inruil taxatie gecanceld ivm verkoop elders
22-02 VIN ontvangen en leverdatum 22-02 tot 07-03
......... VIN staat op de HÖEGH CHIBA met aankomstdatum 02-03

Tesla lijkt dus de inruiltaxatie af te wachten alvorens je een VIN toegewezen krijgt.

Grappige note: Mijn auto is op de boot geladen in Taicang, de haven waar ik vijf jaar geleden ben rondgeleid als onderdeel van een netwerkevenement: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwXoVM6JE-rV0s5-WqPfQwlztHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vZf3Cf7jVmnNimxgUHsx05oZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
  • Laatst online: 26-09 12:52
@roelst1
Hoe heb je het inruil voorstel afgewezen?
Kan daar geen optie voor vinden

Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Denyo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:10:
@roelst1
Ik had nog geen voorstel. Een kennis neemt de auto over, dus ik heb het proces bij Tesla gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:04

Glewellyn

is er ook weer.

DJT schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:02:
[...]

Heel snel! Welke leasemaatschappij?
A-Point / Pon Financial Services

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 05:28

Airpower

Feel the Power!

Denyo schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:10:
@roelst1
Gewoon ff bellen met tesla dan halen ze m eruit voor je en maken een nieuwe factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
Airpower schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:31:
[...]

Gewoon ff bellen met tesla dan halen ze m eruit voor je en maken een nieuwe factuur.
Dat gaan we dan morgen zeker doen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 27-09 17:37

DJT

Iemand in dit topic die zelf de auto heeft besteld en het RN nummer aan LeasePlan heeft doorgegeven? Ik ben benieuwd of ze dit accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

bert pit schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:09:
[...]

Als je je VIN ontvangen hebt kun je deze op de website van Hoegh invoeren. Dan krijg je te zien op welk schip hij staat. Als je de melding krijgt dat de VIN onbekend is dan weet je dat hij op een schip van een andere reder staat. In dat geval kun je niet zien op welk schip hij staat aangezien bij mijn weten alleen Hoegh deze service aanbiedt.

Google op ‘hoegh vin tracker’ o.i.d. en dan kom je op de website uit. Verder terug in deze thread staat ook ergens een link naar de pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-08 12:15
Momenteel mijn LR QS ZW 19" met trekhaak leveringsprognose tussen 2 maart en 18 maart.
Nog geen hidden VIN.
Ben toch erg sceptisch over het feit dat je moet bevestigen dat je het ok vind dat je wagen geen USS meer heeft en het momenteel heel erg onduidelijk is of er wel een oplossing voor komt.
De HW4 lijkt dit pas terug op te lossen.
Ik gebruik mijn sensoren dagelijks, moet vaak in stadscentrums parkeren en op alleen zicht is het maar behelpen volgens mij.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Peter_J_ Ik zit in hetzelfde USS schuitje, maar probeer dat buiten dit Levering topic te houden, daar is het andere topic voor.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 13:54
Peter_J_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:34:
Momenteel mijn LR QS ZW 19" met trekhaak leveringsprognose tussen 2 maart en 18 maart.
Nog geen hidden VIN.
Ben toch erg sceptisch over het feit dat je moet bevestigen dat je het ok vind dat je wagen geen USS meer heeft en het momenteel heel erg onduidelijk is of er wel een oplossing voor komt.
De HW4 lijkt dit pas terug op te lossen.
Ik gebruik mijn sensoren dagelijks, moet vaak in stadscentrums parkeren en op alleen zicht is het maar behelpen volgens mij.
Check even Het grote Tesla Model 3 & Y topic.

Knip, uiteraard goed bedoeld, maar er hier verder op inzoomen zorgt alleen maar voor nog meer offtopic reacties.

[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 23-02-2023 10:44 ]

• Freerk123
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-10-2024
Freerk123 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:57:
MY LR in QS besteld op 23.01
Zwart interieur, 20 inch.

Levering staat nog steeds gepland op “februari-maart”, volgens Tesla medewerker “eind maart”.
Vandaag gewijzigd in 20 april - 4 juli :X

• Jesper.B
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19-11-2023
Meerdere mensen een verlate leveringsdatum ontvangen in de app?
Ik had eerst een datum van 23-31 maart en nu helaas gewijzigd naar 3-19 april…

• sammy777
  • Laatst online: 06-07 09:10
Tesla heeft de levertijden van diverse configuraties aangepast op de website voor de Model 3 van Februari - Maart tot 2-4 weken. Veelbelovend voor recent geplaatste, en nieuwe aankomende orders.

Vrijwel zeker vanwege het arriveren van de meerdere schepen afgelopen tijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyRQxMjjERh1Vm6lcOQU4VOR5rM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DReHtbLVX0nPmNO7hwDIG5Qv.png?f=fotoalbum_large

Idem voor de Model Y RWD
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e9N_FM4sSEyriZ1BsAV3xbilqh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S8oxnpLjB7Sbz7B6uTxIuelz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door sammy777 op 23-02-2023 12:47 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Jesper.B schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:40:
Wel handig om even je config erbij te vermelden. Hier staat de indicatie nog steeds op 6-20 maart voor MY LR/zw/zw/20"/trekhaak.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 18:27
MY LR QS zwart, besteld op 9-2 zou eerst feb/ maart worden geleverd. Maar net bericht in de app dat het tussen 6 mei en 20 juli wordt 😢

[ Voor 6% gewijzigd door sjors123 op 23-02-2023 12:53 ]

• pageUp
Wat gebeurt er als je Nee antwoord op de sms van het ophalen van je Tesla? Hoe snel krijg je dan een nieuw voorstel?

• Jesper.B
Taro schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:46:
[...]

Wel handig om even je config erbij te vermelden. Hier staat de indicatie nog steeds op 6-20 maart voor MY LR/zw/zw/20"/trekhaak.
Excuses, helemaal vergeten. Betreft een Model 3 RWD Zwart/Zwart met 18 inch velgen

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 08:05
Archiebald schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 19:28:
[...]

De LM vandaag gebeld, het blijkt dat ze nog wachten op gegevens van de maatschap waar ik in zit. Ik heb dus op eigen risico alsnog de reservering zelf gedaan.

MY LR, Quicksilver, zwart interieur, trekhaak, 19" Gemini-velgen
Datum bestelling: 03-02-2023
Datum verwachte levering: feb. - mrt. 2023
VIN: nog niet ontvangen
Leverdatum aangepast naar 9 april - 3 juni.
Nog geen VIN.

Wel gek dat als ik dezelfde configuratie op de site bestel, de levertermijn maart - april is.

• NMA

NMA

Jesper.B schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:40:
Bij mij is tot nu toe niets aangepast, levering staat nog steeds voor de periode 6 - 20 maart.

Het betreft M3 SR zwart - zwart met 18" wielen, besteld op 3-2, VIN afgegeven op 20-2.

Had jij al een VIN ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door NMA op 23-02-2023 13:15 ]

• tkskater
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 04-11-2024
Wij hebben goede hoop op volgende week levering, maar weten het natuurlijk niet zeker. Model Y rwd wit, zwart interieur 19 inch. 31 januari besteld. Leverdatum was eerst 7 maart tot 22 maart, nu 1 maart tot 15 maart. Staat/stond als het goed is op de Hoegh trapper die net is aangemeerd.

VIN hebben we overigens al zeker een week.

[ Voor 7% gewijzigd door tkskater op 23-02-2023 13:20 ]

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:43
tkskater schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:19:
Wij hebben goede hoop op volgende week levering, maar weten het natuurlijk niet zeker. Model Y rwd wit, zwart interieur 19 inch. 31 januari besteld. Leverdatum was eerst 7 maart tot 22 maart, nu 1 maart tot 15 maart. Staat/stond als het goed is op de Hoegh trapper die net is aangemeerd.

VIN hebben we overigens al zeker een week.
Voor zover ik weet heeft iedereen in dit topic met een auto op de Hoegh Trapper al een SMS ontvangen voor aflevering. Heb je hier al het VIN ingevoerd om te kijken of hij er op staat?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

• Eduardo M
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-09 21:03
Zojuist is ook de levering van mijn op 3-2 bestelde MY, LR, 20”, wit/zwart, trekhaak aangepast: deze stond op feb-mrt en is gewijzigd naar 10 maart - 31 maart.

• Jesper.B
NMA schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:15:
[...]

Bij mij is tot nu toe niets aangepast, levering staat nog steeds voor de periode 6 - 20 maart.

Het betreft M3 SR zwart - zwart met 18" wielen, besteld op 3-2, VIN afgegeven op 20-2.

Had jij al een VIN ontvangen?
Nope ook nog geen VIN ontvangen. De verborgen VIN is er ook nog niet

• josse74
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-09 21:09
josse74 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:18:
[...]

MYLR Quicksilver, witte zetels, trekhaak
besteld 26/10
aangepast 22/11 (trekhaak)
oorspronkelijke levertijd was 2 FEB -8 MRT

sinds vandaag levertijd : 12 FEB-28 FEB
nog geen VIN, wel alles qua financiering en verzekering reeds doorgegeven.
al paar keer opgeschoven, nu staat er 6 MRT - 19 MRT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
  • Laatst online: 27-09 21:27
Cagdas schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:14:
[...]

Mooi nieuws. Heb je ook enig idee op welk schip de auto staat?
Ik heb via LM op 12 december een MY RWD/Solid Black/Black/20inch/zonder trekhaak besteld. Op 19 januari het verzoek bij LM neergelegd om de bestelling om te zetten naar een LR.
Cagdas schreef op maandag 13 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Zojuist gebeld met Tesla. Er is een auto gekoppeld aan het rn-nummer. De verwachte levertijd is 6 maart - 20 maart. Het voertuig komt uit Berlijn Shanghai. Erg fijn dat nu concreet zicht is op levering. :P

Edit: Het voertuig blijkt toch uit Shanghai te komen in tegelstelling tot wat eerder door Tesla was gecommuniceerd.
Onlangs vernomen dat er een VIN is gekoppeld en de verwachte levertijd is vooralsnog 6 maart - 20 maart. Omdat ik via LM heb besteld, kan ik de bestelstatus niet volgen via tesla.com. Auto staat volgens Tesla op Glovis Sunrise en vaart nu richting Suez kanaal. Denk dat het schip in het weekend van 4-5 maart aankomt in Zeebrugge.

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 16:44

Stefan©

Toet toet

Hier ook vandaag een update m.b.t. verwachte levering.

Betreft een MY LR Wit/Zw/20"/Trekhaak
Van: feb-maart
Naar: 10 juli - 23 september 8)7

• sammy777
Stefan© schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:53:
Hier ook vandaag een update m.b.t. verwachte levering.

Betreft een MY LR Wit/Zw/20"/Trekhaak
Van: feb-maart
Naar: 10 juli - 23 september 8)7
Wat een verschil. Apart ook, die staat gewoon op voorraad in Tilburg volgens de site. Zou toch overwegen je configuratie iets aan te passen als je niet zo lang wilt wachten.

• tkskater
pretpik schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:21:
[...]

Voor zover ik weet heeft iedereen in dit topic met een auto op de Hoegh Trapper al een SMS ontvangen voor aflevering. Heb je hier al het VIN ingevoerd om te kijken of hij er op staat?
Oei nee van die site was ik nog niet op de hoogte. Hij komt er daar niet uit, maar is geen andere boot waar hij anders op zou kunnen staan volgens mij. Misschien dat ie al gelost is? :?

• pretpik
tkskater schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Oei nee van die site was ik nog niet op de hoogte. Hij komt er daar niet uit, maar is geen andere boot waar hij anders op zou kunnen staan volgens mij. Misschien dat ie al gelost is? :?
Als je zeker weet dat hij in de aankomende 3 weken geleverd gaat worden zou hij nog op de Lake Kivu gestaan kunnen hebben. Anders is hij nog onderweg op een schip van een andere rederij of is er een kleine kans dat hij per vrachtwagen van Barcelona naar NL wordt gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

tkskater schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:12:
[...]

Je hebt kans dat hij dan op de Glovis Sunrise staat. Deze vaart nu op de Rode Zee en komt vaart over 2 dagen door het Suez Kanaal. Meestal is zo'n schip dan ongeveer 7 dagen later in Zeebrugge. Dat is dus rond 2 - 3 maart. Houdt ongeveer een week aan om van daar naar Tilburg vervoerd te worden dan kom je op een levering vanaf ongeveer 10 maart.

• pretpik
NMA schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:29:
[...]

Je hebt kans dat hij dan op de Glovis Sunrise staat. Deze vaart nu op de Rode Zee en komt vaart over 2 dagen door het Suez Kanaal. Meestal is zo'n schip dan ongeveer 7 dagen later in Zeebrugge. Dat is dus rond 2 - 3 maart. Houdt ongeveer een week aan om van daar naar Tilburg vervoerd te worden dan kom je op een levering vanaf ongeveer 10 maart.
Ik las op een ander forum dat deze waarschijnlijk RHD Tesla's aan boord heeft en naar Southampton gaat. Je weet het pas zeker zodra hij het Suez gepasseerd is.

• tkskater
NMA schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:29:
[...]

Dat klinkt dan nog het meest aannemelijk! Had een mailtje gestuurd naar de sales afdeling en die gaven mij een niet-officiële leveringsdatum van 10 maart. Bedankt voor je inzicht.

• NMA

NMA

pretpik schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:33:
[...]

Ik las op een ander forum dat deze waarschijnlijk RHD Tesla's aan boord heeft en naar Southampton gaat. Je weet het pas zeker zodra hij het Suez gepasseerd is.
Klopt. Ik zat gisteravond op een Engelse site met mensen die op hun Tesla's wachten; die waren van mening dat alle boten die onderweg waren naar Engeland varen :) We weten het pas als de boot het Suez Kanaal voorbij is.

Hij zou ook op de Glovis Summit kunnen staan. Die zit 4 dagen achter de Sunrise en zou, als hij naar Zeebrugge vaart, rond 8 a 9 maart moeten aankomen. Levering is dan vanaf half maart.

[ Voor 18% gewijzigd door NMA op 23-02-2023 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Laatst online: 27-09 22:56
NMA schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:41:
[...]

Klopt.

Hij zou ook op de Glovis Summit kunnen staan. Die zit 4 dagen achter de Sunrise en zou, als hij naar Zeebrugge vaart, rond 8 a 9 maart moeten aankomen. Levering is dan vanaf half maart.
Niet elk schip gaat naar Zeebrugge...
Van TMC:

HOEGH TRAPPER ETA Zeebrugge this evening. This is not a Tesla charter but a scheduled service however she is carrying Teslas to Zeebrugge.

RCC PASSION ETA Koper 27 Feb. A prime suspect but no firm evidence to suggest she is carrying any Teslas.

HOEGH CHIBA ETA Zeebrugge 02 Mar. Shipment of RHD for Ireland in addition to LHD cars confirmed to be onboard.

GLOVIS SUNRISE Likely to be heading to Southampton ETA ~ 07 Mar. We will only know for sure when she is through Suez.

GLOVIS SUMMIT ETA Barcelona 08 Mar. Could this ship have the Ashdod shipment onboard? She could arrive on 03 or 04 Mar and still make it to Barcelona on schedule. Still no clues on the Ashdod arrivals board yet....

GRANDE NEW JERSEY ETA Southampton 14 Mar. Good news! Note the revised ETA for Southampton - 2 days earlier than originally planned.

DREAM ORCHID Departed Shanghai South to Pyeongtaek, S Korea. Now heading to Southampton ETA 19 Mar (via refuel in Singapore) and Zeebrugge 22 Mar.

GRAND RUBY is currently refuelling off Singapore. She could make Koper on 10 Mar or less likely, Barcelona on 11 Mar. If heading to Zeebrugge ~ 16 Mar

GRAND HERO Her destination remains undetermined for the moment but I think it is more likely to be a Mediterranean port rather than one in NW Europe. My guess would be Koper ~ 12 Mar

YU HENG XIAN FENG ETA Jebel Ali (Dubai) 10 Mar.

TRANS FUTURE 2 ETA Hong Kong 24 Feb

HOEGH OSLO ETA Barcelona 28 Feb and Zeebrugge 06 Mar. ~1700 Model S/X onboard from Baltimore and 3/Y will be loaded in Barcelona for Zeebrugge.

GOLD XING ETA Taipei 04 Mar. She is heading to Taiwan with Berlin-built MYs onboard.

Not every ship departing Shanghai South will definitely be carrying Teslas and it may take some time to rule out any 'non-players.'

You can follow the ships on this map. It is quite unique in that it is updated with the latest data available including satellite data, unlike others on the internet with 'periodic' updates.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• sjors123
Archiebald schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Nog geen VIN.

Wel gek dat als ik dezelfde configuratie op de site bestel, de levertermijn maart - april is.
Dat vroeg ik me dus ook af. Morgen maar eens bellen

• NMA

NMA

Tommie12 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:42:
[...]

Niet elk schip gaat naar Zeebrugge...
Van TMC:

HOEGH TRAPPER ETA Zeebrugge this evening. This is not a Tesla charter but a scheduled service however she is carrying Teslas to Zeebrugge.

RCC PASSION ETA Koper 27 Feb. A prime suspect but no firm evidence to suggest she is carrying any Teslas.

HOEGH CHIBA ETA Zeebrugge 02 Mar. Shipment of RHD for Ireland in addition to LHD cars confirmed to be onboard.

GLOVIS SUNRISE Likely to be heading to Southampton ETA ~ 07 Mar. We will only know for sure when she is through Suez.

GLOVIS SUMMIT ETA Barcelona 08 Mar. Could this ship have the Ashdod shipment onboard? She could arrive on 03 or 04 Mar and still make it to Barcelona on schedule. Still no clues on the Ashdod arrivals board yet....

GRANDE NEW JERSEY ETA Southampton 14 Mar. Good news! Note the revised ETA for Southampton - 2 days earlier than originally planned.

DREAM ORCHID Departed Shanghai South to Pyeongtaek, S Korea. Now heading to Southampton ETA 19 Mar (via refuel in Singapore) and Zeebrugge 22 Mar.

GRAND RUBY is currently refuelling off Singapore. She could make Koper on 10 Mar or less likely, Barcelona on 11 Mar. If heading to Zeebrugge ~ 16 Mar

GRAND HERO Her destination remains undetermined for the moment but I think it is more likely to be a Mediterranean port rather than one in NW Europe. My guess would be Koper ~ 12 Mar

YU HENG XIAN FENG ETA Jebel Ali (Dubai) 10 Mar.

TRANS FUTURE 2 ETA Hong Kong 24 Feb

HOEGH OSLO ETA Barcelona 28 Feb and Zeebrugge 06 Mar. ~1700 Model S/X onboard from Baltimore and 3/Y will be loaded in Barcelona for Zeebrugge.

GOLD XING ETA Taipei 04 Mar. She is heading to Taiwan with Berlin-built MYs onboard.

Not every ship departing Shanghai South will definitely be carrying Teslas and it may take some time to rule out any 'non-players.'

You can follow the ships on this map. It is quite unique in that it is updated with the latest data available including satellite data, unlike others on the internet with 'periodic' updates.
Dank voor het lijstje. Interessant om te zien dat de Hoegh Oslo in Barcelona M3 en MY's inlaadt voor Zeebrugge. Dan kan die van mij daar wellicht bij zitten.

Mijn VIN geeft echter geen hit op de website van Hoegh. Kan dit komen omdat hij waarschijnlijk nog aan land staat in Barcelona?

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:08
Magicw00b schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:01:
[...]

Uiteindelijk heb ik hem net zelf besteld(op naam van het bedrijf) en meteen een RN nummer. Levering staat op Feb-Maart. Ben benieuwd.
En vandaag verschuift de levering naar 18 mei- augustus 1 :'(
En inderdaad als ik nu een LR/QS, 20" zou bestellen staat er Maart/April op de site.

[ Voor 11% gewijzigd door Magicw00b op 23-02-2023 15:07 ]

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Hier nog steeds ongewijzigd 6 - 20 maart (M3 RWD zwart/zwart). VIN is al ruim een week bekend.

Lijkt erop dat de mensen die een VIN hebben een ongewijzigde leverdatum hebben en de mensen zonder VIN een vertraagde levering. Of ga ik nu te kort door de bocht?

[ Voor 23% gewijzigd door tim.w op 23-02-2023 16:08 ]

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:08
In de NL facebook groep beweert iemand contact te hebben gehad met Tesla en die hebben verteld dat er een bug in het systeem zit. We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denyo
Hier nog geen wijzingen, 7-2-2023 besteld MY LR wit, zwart interieur, 19"gemini en trekhaak.
Alleen RN en levering nog steeds op februari / maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pageUp
Model Y blauw RWD verder geen opties.
- 25 jan besteld door Lm
- 17 feb mail van Tesla Arnhem met: levertijd in 2 a 3 weken.
- Ook een sms met een RN en VIN En ETA: start of march.
- vandaag 23 feb sms voor afspraak 2 maart
- gebeld naar Tesla Arnhem, verzet naar 3 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjors123
Magicw00b schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:15:
In de NL facebook groep beweert iemand contact te hebben gehad met Tesla en die hebben verteld dat er een bug in het systeem zit. We gaan het zien.
Ik heb net mailcontact gehad met Tesla en krijg daar hetzelfde antwoord. Systeem is van slag. Oorspronkelijke data blijven staan

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
pageUp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:32:
Model Y blauw RWD verder geen opties.
- 25 jan besteld door Lm
- 17 feb mail van Tesla Arnhem met: levertijd in 2 a 3 weken.
- Ook een sms met een RN en VIN En ETA: start of march.
- vandaag 23 feb sms voor afspraak 2 maart
- gebeld naar Tesla Arnhem, verzet naar 3 maart.
Sta je op de Hoegh Trapper?

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:08
Knip, offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Taro op 23-02-2023 20:36 ]

• Taro
  • Niet online

Taro

Modbreak:Dit betreft het leveringen topic, niet het HW4 topic. Edit: Aantal berichten verplaatst naar het juiste topic.

[ Voor 30% gewijzigd door Taro op 23-02-2023 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42

R2L

Op 9-nov 2022 een MY RWD zwart interieur / Midnight Silver Metallic / 19" / trekhaak besteld en i.v.m. vakantie buiten Europa tot 22-februari on-hold laten zetten, omdat ik als wensdatum eind maart / begin april had aangegeven. Lijkt aardig te gaan kloppen, want vandaag een wijziging in mijn account ontvangen:

Verwachte levering: 2-4 weken. De levertijd wordt bijgewerkt op basis van de beschikbaarheid van uw configuratie. Wij nemen contact met u op om een leverdatum af te spreken wanneer het VIN aan u is toegewezen.

• pageUp
Ik vermoed het. Maar mijn VIN wordt niet gevonden op de Hoegh site. Misschien omdat het lease is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pretpik
pageUp schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:42:
[...]

Ik vermoed het. Maar mijn VIN wordt niet gevonden op de Hoegh site. Misschien omdat het lease is?
Nee dan staat hij echt op een ander schip of is reeds geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyguy76
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-09 11:04
M3 black/black (geen opties wegens subsidie) besteld 25/01/23, heb allang VIN (datum vergeten) en leverdatum 22FEB-08MRT. Niks op VIN tracker (ship).
Ik heb overigens nog geen enkel sms ontvangen van tesla, is dit normaal? Ik las dat sommige SMS kregen bij toekenning VIN, ik wacht SMS met leverdatum. Ontvang je normaal gesproken andere SMS berichten of is leverdatum de 1e? Ik heb uiteraard nr gecontroleerd in tesla account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

flyguy76 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:16:
M3 black/black (geen opties wegens subsidie) besteld 25/01/23, heb allang VIN (datum vergeten) en leverdatum 22FEB-08MRT. Niks op VIN tracker (ship).
Ik heb overigens nog geen enkel sms ontvangen van tesla, is dit normaal? Ik las dat sommige SMS kregen bij toekenning VIN, ik wacht SMS met leverdatum. Ontvang je normaal gesproken andere SMS berichten of is leverdatum de 1e? Ik heb uiteraard nr gecontroleerd in tesla account.
Je krijgt een SMS als de van/tot datum worden omgezet in een specifieke datum & tijdstip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:08
Ik had dezelfde leverdata en ook een m3 besteld. Mailtje gestuurd, de auto zou eind deze week in Tilburg aankomen en dan volgt de SMS voor afhalen.

Edit: net even gekeken in de account. Vandaag is final invoice nummer 11 aangemaakt. Afleveradres is aangepast naar Tilburg (dat was eerst Utrecht op verzoek). Dus dan neem ik aan dat hij daar staat en er snel bericht komt.

[ Voor 14% gewijzigd door friketje1 op 24-02-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Ik heb nu een update in de app van Arval: levering in de eerste helft van Maart.
(MY LR Blauw/wit/19´/trekhaak/EAP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:15
Als ik het goed heb gevolgd is hier niemand die vanaf de prijsverlaging een M3 RWD heeft besteld en al een aflever SMS heeft gekregen.

Wel direct na bestellen een "Welkom bij de Tesla familie" SMS gehad. (16-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:15
Begin deze week is door de LM een Model Y Quicksilver besteld. Ik werd zojuist gebeld door Tesla Tilburg om de order te bevestigen. Heeft iemand een idee hoe snel ik de auto in mijn account kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tjenok schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:42:
Begin deze week is door de LM een Model Y Quicksilver besteld. Ik werd zojuist gebeld door Tesla Tilburg om de order te bevestigen. Heeft iemand een idee hoe snel ik de auto in mijn account kan vinden?
Dat gebeurt normaal pas bij aflevering begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-09 08:15
Tommie12 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:44:
[...]

Dat gebeurt normaal pas bij aflevering begrijp ik.
Oh ik dacht dat je op een gegeven moment in de gaten kan gaan houden of de VIN op de achtergrond al bekend is als de auto in je account staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardo M
Eduardo M schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:26:
Zojuist is ook de levering van mijn op 3-2 bestelde MY, LR, 20”, wit/zwart, trekhaak aangepast: deze stond op feb-mrt en is gewijzigd naar 10 maart - 31 maart.
En vandaag is de levering al weer gewijzigd naar 4 maart - 20 maart.
Volgens Tesla Tilburg komt mijn auto uit Berlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Tjenok schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:15:
[...]

Oh ik dacht dat je op een gegeven moment in de gaten kan gaan houden of de VIN op de achtergrond al bekend is als de auto in je account staat
Ja, als je particulier bestelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
friketje1 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 10:38:
[...]

Ik had dezelfde leverdata en ook een m3 besteld. Mailtje gestuurd, de auto zou eind deze week in Tilburg aankomen en dan volgt de SMS voor afhalen.

Edit: net even gekeken in de account. Vandaag is final invoice nummer 11 aangemaakt. Afleveradres is aangepast naar Tilburg (dat was eerst Utrecht op verzoek). Dus dan neem ik aan dat hij daar staat en er snel bericht komt.
Dezelfde configuratie op 16/1 besteld ,ook levertijd 23/2 - 8/3. Laatste comms zou zijn 1 Maart in Tilburg verwacht en dat deze met transport meegaat of op transport staat.

[ Voor 12% gewijzigd door sammy777 op 24-02-2023 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eduardo M
Eduardo M schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:24:
[...]

En vandaag is de levering al weer gewijzigd naar 4 maart - 20 maart.
Volgens Tesla Tilburg komt mijn auto uit Berlijn.
Het gaat opeens hard: leveringsdatum wederom gewijzigd, nu naar 24 februari - 6 maart en tevens het VIN en de eindfactuur ontvangen, de auto komt idd uit Berlijn. Nog geen SMS voor de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Laatst online: 22-09 08:05
Archiebald schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:11:
[...]

Nog geen VIN.

Ik kreeg vandaag de disclaimer van de USS te zien. Daarna staat mijn levertijd ineens op 24 februari - 6 maart.

Zou mooi zijn, alleen is de LM nog niet zover (moet ook nog het RN nummer overdragen). Dus het word vast iets later.

Edit;
Heel bijzonder dit.
De levering staat gepland voor 6 maart, en ook sms gehad en dat “uw eindbetaling ontvangen is”
Alleen de LM weet van niets…

Zouden de systemen van Tesla nog van slag zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Archiebald op 24-02-2023 16:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongone
  • Laatst online: 24-02-2023
Maurice- schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:40:
[...]

Als ik het goed heb gevolgd is hier niemand die vanaf de prijsverlaging een M3 RWD heeft besteld en al een aflever SMS heeft gekregen.

Wel direct na bestellen een "Welkom bij de Tesla familie" SMS gehad. (16-1)
Volg dit topic al een tijdje, en speciaal hiervoor ff een account aangemaakt..

Besteld op 13 januari 2023 een model 3 subsidie uitvoering, zwart op zwart met 18 inch.
Levertijd was toen 16 feb tot 2 maart, na update en vin 22 feb tot 6 maart, toen gewijzigd naar 2 maart tot 16 maart.....

Privé aangeschaft en reeds betaald, dus beetje ongeduldig.. Na gister een mail te hebben gestuurd heb ik vandaag een afspraak voor levering SMS gekregen op 13 maart 13.30 in Tilburg _/-\o_

Totaal 8 weken levertijd dus, valt mee want andere merken (zoals 208e en eMini) is bijna al een jaar levertijd. Denk dat de auto met de Lake Kivu gebracht is naar Zeebrugge en daar simpelweg staat te wachten op vervoer naar Tilburg (dit weet ik niet zeker maar hij stond niet aan boord van een Hoegh schip).

Nu wachten op een nieuw kenteken SMS en dan ophalen over ruim twee weken.. Hopen dat er geen vreemde plekken of schades aanzitten.. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Mabion schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:33:
[...]

Wellicht is die witte van mij :)
Kreeg net een SMS voor de afleverafspraak: Dinsdag 28 Februari om 13:30 in Tilburg

Aftellen kan beginnen....

Ook even tijdslijn:
09-02: MY LR, wit, zwarte bekleding, 19", trekhaak (direct bij Tesla) besteld, indicatie levertijd: feb-mrt
09-02: Direct na plaatsen bestelling een reserveringsnummer ontvangen
20-02: VIN nummer (XP7 = Berlijn) en eindfactuur ontvangen en aanpassing indicatie levertijd: 20 feb - 28 feb
21-02: SMS ontvangen met voorstel afleverafspraak: 28 feb 13:30 te Tilburg (gereageerd met "Ja")
21-02: Nu in afwachting van kenteken voor het regelen van de verzekering.
Zojuist de SMS ontvangen met het kenteken en de meldcode. Als ik naar RDW ga, zie ik dat de Datum Inschrijving op 22-02-2023 al was gedaan. Dus lijkt erop dat ik dinsdag gewoon de auto kan gaan ophalen!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• liamlinden
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
Vandaag eindelijk een VIN ontvangen. 🎉
Verwachte levering 24feb-6maart

MYP QS zwart interieur.

Besteldatum 22/8.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6ljIi9xQeVcfMwD7Z56X6UBWyY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6sNt88opA3xaxFAFto7LdX2.jpg?f=fotoalbum_large

MYP | QuickSilver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tmy
  • Laatst online: 30-03-2023

Tmy

23 januari bestelling geplaatst en Vin nr gekregen:
MY LR Zwart/zwart zonder trekhaak;19 inch.
Leverdatum: februari-maart.

15 februari kreeg ik de factuur met een kenteken.

1-2 dagen later vin nr gewijzigd en geen kenteken te zien op de laatste factuur. Auto is waarschijnlijk aan iemand anders toegewezen.

Vanaf ong 17 febr t/m 23 febr schoof de verwachte leveringsdatum elke dag 1 dag verder op rond 16 uur. Was zenuwslopend...

Op 23 februari kreeg ik de verlossende sms. Leverdatum 2 maart, gebeld naar Tesla en afspraak gewijzigd naar 6 maart.

Ik kan enkele dagen voor de 6 maart een sms verwachten met het kenteken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMA

NMA

Voor de mensen die net als ik op een levering begin tot half maart wachten: ik ben benieuwd welke haven de RCC Passion uiteindelijk heen vaart. Hij zou eerst naar Koper in Slovenie gaan, dat werd gewijzigd in een haven in Griekenland (ben de naam even kwijt) en nu staat de bestemming op Fos sur Mer. Zou hij dan toch naar Zeebrugge komen? ;)

Of staan ze al in Barcelona te wachten tot de Hoegh Oslo uit de VS aanmeert om de lading MX/MS uit te laden en dan ingeladen te worden en richting Zeebrugge te varen zoals op de TMC beweerd wordt? Wat een spanning ;)

Ik voel me als een kind net voor sinterklaasavond. Zou die goede Sint wel komen nu het weer zo lelijk is <+:) ….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik meld mij hier ook even.
Na een tip van een medetweaker kwam ik erachter dat bij LP ze de model 3 willen ruilen zonder extra kosten voor een Y. Ik heb een actie auto genomen, die in december al op kenteken is gezet en gisteren aangevraagd. Ergens aankomende week zouden de papieren in orde moeten zijn en ben ik benieuwd wanneer ik hem kan wisselen. De medewerker had het over 4 weken, maar dat lijkt mij lang als de auto al in het bezit van LP is.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-09 22:37
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en volg het op de voet. Super leuk om te zien dat er nog meer ongeduldige mensen op Tesla’s zitten te wachten. :D

Afgelopen week (21/2) de knoop gehakt voor een MYLR zwart/zwart/19”/trekhaak. (Particulier)
Gelijk een RN gekregen en levering februari-maart.

Een 2-tal dagen later omgezet naar 5 juni-19 augustus. :/

Net als meer deze mensen hier hoop ik dat het een “foutje in het systeem” is bij Tesla en dat de levering toch nog binnen afzienbare tijd plaatsvind.
De situatie nu is dat ik een goede inruilprijs heb gehad voor m’n huidige ICE auto. Maar die prijs blijft niet nog maanden geldig.

Dilemma is: doorrijden met minder inruil, of de komende maanden greenwheels oid gaan gebruiken.

Nog meer mensen in die positie gezeten? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo2602
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-04 10:30
liamlinden schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:07:

MYP QS zwart interieur.

Besteldatum 22/8.

[Afbeelding]
Heb de zelfde configuratie 6 dagen later besteld, heb jij eerst een melding gehad van USS?
In de app staat momenteel 02 maart- 16 maart (nog geen vin)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pretpik
carpebios schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:51:
Ik meld mij hier ook even.
Na een tip van een medetweaker kwam ik erachter dat bij LP ze de model 3 willen ruilen zonder extra kosten voor een Y. Ik heb een actie auto genomen, die in december al op kenteken is gezet en gisteren aangevraagd. Ergens aankomende week zouden de papieren in orde moeten zijn en ben ik benieuwd wanneer ik hem kan wisselen. De medewerker had het over 4 weken, maar dat lijkt mij lang als de auto al in het bezit van LP is.
Leuk, gefeliciteerd! Ben je er wel van op de hoogte dat de catalogusprijs hoger is van de LP voorraad dan als je een nieuwe besteld?

Ik weet zo even niet het verschil in bijtelling en 16% tot 35k vs 16% tot 30k.

[ Voor 5% gewijzigd door pretpik op 25-02-2023 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:30
liamlinden schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:07:

MYP QS zwart interieur.

Besteldatum 22/8.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Spannend!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

rutger7435 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:11:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en volg het op de voet. Super leuk om te zien dat er nog meer ongeduldige mensen op Tesla’s zitten te wachten. :D

Afgelopen week (21/2) de knoop gehakt voor een MYLR zwart/zwart/19”/trekhaak. (Particulier)
Gelijk een RN gekregen en levering februari-maart.

Een 2-tal dagen later omgezet naar 5 juni-19 augustus. :/

Net als meer deze mensen hier hoop ik dat het een “foutje in het systeem” is bij Tesla en dat de levering toch nog binnen afzienbare tijd plaatsvind.
De situatie nu is dat ik een goede inruilprijs heb gehad voor m’n huidige ICE auto. Maar die prijs blijft niet nog maanden geldig.

Dilemma is: doorrijden met minder inruil, of de komende maanden greenwheels oid gaan gebruiken.

Nog meer mensen in die positie gezeten? Tips?
Hopen dat die aanpassing in de levertijd een foutje in het systeem is natuurlijk.

Maar voor wat betreft de inruilprijs: ik denk dat de prijs van een tweedehands auto de komende maanden echt niet ineens zal gaan zakken. De kans dat je over een paar maanden dus een veel lagere prijs voor jouw oude auto krijgt lijkt mij niet heel groot.

Ik heb zelf een 14 jaar oude Toyota Yaris met 330.000km op de teller. Ik dacht dat ik daar hooguit nog een paar honderd euro voor zou kunnen krijgen. Uiteindelijk zag ik dat een Yaris (met zo’n 200-250k km op de teller) nu weggaan voor €3000 - €4000. Dat vind ik persoonlijk echt veel.

De tweedehandsmarkt is op dit moment echt overspannen en dus goed als je wat te verkopen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liamlinden
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-04-2023
mabo2602 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:25:
[...]

Heb de zelfde configuratie 6 dagen later besteld, heb jij eerst een melding gehad van USS?
In de app staat momenteel 02 maart- 16 maart (nog geen vin)
Inderdaad melding in de app gehad van USS, moest de voorwaarden accepteren.

MYP | QuickSilver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
NMA schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Hopen dat die aanpassing in de levertijd een foutje in het systeem is natuurlijk.

Maar voor wat betreft de inruilprijs: ik denk dat de prijs van een tweedehands auto de komende maanden echt niet ineens zal gaan zakken. De kans dat je over een paar maanden dus een veel lagere prijs voor jouw oude auto krijgt lijkt mij niet heel groot.

Ik heb zelf een 14 jaar oude Toyota Yaris met 330.000km op de teller. Ik dacht dat ik daar hooguit nog een paar honderd euro voor zou kunnen krijgen. Uiteindelijk zag ik dat een Yaris (met zo’n 200-250k km op de teller) nu weggaan voor €3000 - €4000. Dat vind ik persoonlijk echt veel.

De tweedehandsmarkt is op dit moment echt overspannen en dus goed als je wat te verkopen hebt.
De handelaar geeft ook aan dat de markt overspannen is en dat hij geen garanties kan geven of er over 8 weken (of later) nog dezelfde prijs aanhangt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

~4 maanden zonder een auto met 2 kleine kids is ook niet optimaal :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
NMA schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:53:
[...]

Ik begin, ondanks de geruststelling van Tesla sales, toch wat te twijfelen. Leverdatum bij mij (MY LR QS) blijft staan op 6-5/ 20-7. Wanneer het idd medio maart blijft moet ik eerdaags toch beginnen met het verkopen van onze huidige auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
sjors123 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:03:
[...]

Ik begin, ondanks de geruststelling van Tesla sales, toch wat te twijfelen. Leverdatum bij mij (MY LR QS) blijft staan op 6-5/ 20-7. Wanneer het idd medio maart blijft moet ik eerdaags toch beginnen met het verkopen van onze huidige auto.
Op TMC soortgelijke verhalen, met ook een bevestiging van de ‘bug’. Hoewel dat ook het resultaat van een annulering kan zijn waardoor je opschuift in de wachtrij. 🤷‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jr-
  • Laatst online: 31-03-2023

jr-

Ik lees al even mee en wil toch nog even meedoen aan het forum

MYLR/wit ex/zwart in/19"/trekhaak

22/02 bestelling geplaatst en direct RN, levering maart/april
23/02 leverdatum verplaatst 10 juli - 23 september (lichte paniek want duurt lang)
25/02 VIN (Berlijn), melding USS -> leverdatum verplaatst 25 februari - 6 maart (ook lichte paniek want nu moet de oude auto nog weg :) )

Die lange levertijd zal dan toch wel een fout zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 25-02-2023 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denyo
jr- schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:15:
Ik lees al even mee en wil toch nog even meedoen aan het forum

MYLR/wit ex/zwart in/19"/trekhaak

22/02 bestelling geplaatst en direct RN, levering maart/april
23/02 leverdatum verplaatst 10 juli - 23 september (lichte paniek want duurt lang)
25/02 VIN (Berlijn), melding USS -> leverdatum verplaatst 25 februari - 6 maart (ook lichte paniek want nu moet de oude auto nog weg :) )

Die lange levertijd zal dan toch wel een fout zijn geweest
Dit blijf ik toch bijzonder vinden, ik heb namelijk exact dezelfde config besteld op 07-02 maar behalve een RN verder nog geen reactie. Staat nog wel op februari / maart in het account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMA

NMA

rutger7435 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:57:
[...]

De handelaar geeft ook aan dat de markt overspannen is en dat hij geen garanties kan geven of er over 8 weken (of later) nog dezelfde prijs aanhangt.

Mijn auto is nu een VW Passat 75k gelopen, 4 jaar oud, full-option en daar kreeg ik ~€23k voor geboden. (overigens ruim 5k meer dan de VW dealer :? )

Dat is bijna de helft van een nieuwe MY dus daar maak ik graag gebruik van.
~4 maanden zonder een auto met 2 kleine kids is ook niet optimaal :*)
Het grote nadeel als je hem nu verkoopt is dat je dan tijdelijk een auto moet regelen. Ik schrik altijd van de prijzen van short-lease. Als je dat 2 maanden moet doen ben je zo €1000 verder. Ik vermoed dat jouw auto in diezelfde 2 maanden echt niet €1000 minder waard is.

In die 2 maanden heb je ook de tijd om wat meer opkopers langs te gaan en dus wellicht nog een beter bod kunt krijgen.

En je auto snel verkopen is op dit moment geen enkel probleem. Je lease contract opbreken omdat de Tesla eerder komt echter wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger7435
NMA schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:06:
[...]

Het grote nadeel als je hem nu verkoopt is dat je dan tijdelijk een auto moet regelen. Ik schrik altijd van de prijzen van short-lease. Als je dat 2 maanden moet doen ben je zo €1000 verder. Ik vermoed dat jouw auto in diezelfde 2 maanden echt niet €1000 minder waard is.

In die 2 maanden heb je ook de tijd om wat meer opkopers langs te gaan en dus wellicht nog een beter bod kunt krijgen.

En je auto snel verkopen is op dit moment geen enkel probleem. Je lease contract opbreken omdat de Tesla eerder komt echter wel denk ik.
Shortlease is zeker prijzig zeg! Gelukkig heb ik de auto niet 7 dagen in de week nodig en heb ik ook een speedpedelec voor woon-werk.

Afhankelijk van de verkoopprijs (en financiering) kunnen we altijd nog kiezen voor een voorraad model. Die blijven ook doorlopend verschijnen op de website lijkt het. Ik weet niet hoe die selectie daar in z'n werk gaat. Zijn de voorraad modellen allemaal geweigerde configuraties van andere mensen?
Kan me voorstellen dat nieuwe bestellingen als eerste uit voorraad modellen worden geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Laatst online: 24-09 23:04

Glewellyn

is er ook weer.

rutger7435 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:42:
[...]

Shortlease is zeker prijzig zeg! Gelukkig heb ik de auto niet 7 dagen in de week nodig en heb ik ook een speedpedelec voor woon-werk.

Afhankelijk van de verkoopprijs (en financiering) kunnen we altijd nog kiezen voor een voorraad model. Die blijven ook doorlopend verschijnen op de website lijkt het. Ik weet niet hoe die selectie daar in z'n werk gaat. Zijn de voorraad modellen allemaal geweigerde configuraties van andere mensen?
Kan me voorstellen dat nieuwe bestellingen als eerste uit voorraad modellen worden geleverd.
Er staat er een op voorraad, maar dan met witte bekleding. Dat kost 1200 euro meer, en je moet het mooi vinden. Maar dan heb je geen risico op prijsdalingen of kosten aan een huurauto.

https://www.tesla.com/nl_...s=new&redirect=no#payment

Uit ervaring weet ik dat het heel snel geregeld kan zijn met een model uit voorraad, tussen bestellen en afleveren zaten 8 dagen, een dat liep via de leasemaatschappij. Anders had het in 6 dagen rond geweest.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
In het 3&Y draadje wordt melding gemaakt van het vervroegen van de levering van MCR MYLR! :D

Hier staat een MCR MYLR zwart/wit interieur, 19’’ en trekhaak in de bestelling, nog steeds met een estimated delivery jun-jul 2023. Anderen die wel een verschuiving zien naar eerder? 8)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Voor de kopers die hem "cash" betalen: wanneer hebben jullie het geld overgemaakt? Voor mij wordt het de eerste keer dat ik een volledig nieuwe auto koop en ik vind het een beetje vreemd om het volledige bedrag over te schrijven als ik de auto nog niet eens heb gezien. Aan de andere kant lijkt de website te suggereren dat ik het moet overmaken voordat ze me een definitieve leverdatum voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dejury
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:36
roelst1 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:36:
Voor de kopers die hem "cash" betalen: wanneer hebben jullie het geld overgemaakt? Voor mij wordt het de eerste keer dat ik een volledig nieuwe auto koop en ik vind het een beetje vreemd om het volledige bedrag over te schrijven als ik de auto nog niet eens heb gezien. Aan de andere kant lijkt de website te suggereren dat ik het moet overmaken voordat ze me een definitieve leverdatum voorstellen.
Volgens mij staat het ook in hun leveringsproces dat je minimaal 2 dagen (?) van te voren moet betalen. Gezien het zo'n groot bedrag is heb ik het een ruime week van te voren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

roelst1 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:36:
Je krijgt tot de laatste dag om te betalen, de leverdatum is er niet van afhankelijk.

Ik moet nog een paar weken wachten maar heb het wel alvast overgemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMA

NMA

Zojuist is de Glovis Sunrise het Suez Kanaal uitgevaren en hij komt, in tegenstelling tot wat TMC dacht, toch echt naar Zeebrugge.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g2AIK9OGsbPIT6ke3wso80A4KdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WxVW5YIXfwtky7iPMWg0MTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat dat de M3 en MY’s zijn die half maart (6 - 20 maart) worden afgeleverd.

Whoepie oOo

[ Voor 47% gewijzigd door NMA op 26-02-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cagdas
NMA schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:14:
Zojuist is de Glovis Sunrise het Suez Kanaal uitgevaren en hij komt, in tegenstelling tot wat TMC dacht, toch echt naar Zeebrugge.

[Afbeelding]

Ik denk dat dat de M3 en MY’s zijn die half maart worden afgeleverd.

Whoepie oOo
Volgens Tesla staat de auto die aan mijn RN nummer is gekoppeld op Glovis Sunrise en de verwachte levertijd is 6-20 december maart. Andere die dezelfde levertijd hebben, kunnen denk ik er van uit gaan dat hun auto ook op Glovis Sunrise staat. Intussen is ook bekend dat het schip op 6 december in Zeebrugge wordt verwacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Cagdas op 26-02-2023 17:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:23

ScreamGT

joejoe

Cagdas schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:24:
[...]

Volgens Tesla staat de auto die aan mijn RN nummer is gekoppeld op Glovis Sunrise en de verwachte levertijd is 6-20 december. Andere die dezelfde levertijd hebben, kunnen denk ik er van uit gaan dat hun auto ook op Glovis Sunrise staat.
December? :| Dat moet een tikfoutje zijn.

Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Ik heb een lever indicatie tussen 1 en 15 maart. Zou kunnen dat mijn MY LR ook op de Glovis Sunrise staat.

Mocht het zo zijn, dan verwacht ik binnenkort de SMS voor de leverafspraak.

[ Voor 27% gewijzigd door Willianv op 26-02-2023 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cagdas
Willianv schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:38:
Ik heb een lever indicatie tussen 1 en 15 maart. Zou kunnen dat mijn MY LR ook op de Glovis Sunrise staat.

Mocht het zo zijn, dan verwacht ik binnenkort de SMS voor de leverafspraak.
Staat de auto dan niet op HOEGH CHIBA? Mocht je een VIN hebben, dan kun je dat check via https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Niet online
Cagdas schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:41:
[...]

Staat de auto dan niet op HOEGH CHIBA? Mocht je een VIN hebben, dan kun je dat check via https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Nee, staat niet op een Hoegh carrier. Dit had ik al gecheckt.

In principe heb ik ook geen haast, maar kijk er toch naar uit wanneer de Tesla geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Cagdas schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:41:
[...]

Die van mij staat op de HOEGH CHIBA en ik heb een leverindicatie van 28 feb tot 12 maart.
Pagina: 1 ... 403 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.