Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 22:56
sammy777 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:28:
Vandaag te horen gekregen dat mijne staat op de CSCL Globe.

Dit is een boot die niet op de tracker staat. https://www.vesselfinder.com/?imo=9695121
Tracker: https://tesla-updates.github.io/

De CSCL Globe zou tot het Suez Kanaal gaan waarna de auto vervolgens weer overgeheveld word naar een andere boot.

ETA was 22/2 - 8/3. Aannemelijk word het meer vanaf 6 Maart.
Huh... ik denk niet dat je auto afgeladen wordt in Suez en dan met een andere boot verder gaat.
Voorlopig is de eindbestemming van de boot nog niet bekend gemaakt, dat gebeurt met veel schepen. Na het Suez kanaal komt de uiteindelijke bestemming dan op de sites.

Maar wat helemaal bizar is, dat is dat dit een containerschip is....

[ Voor 4% gewijzigd door Tommie12 op 17-02-2023 11:56 ]

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenabaele
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-10-2023
sammy777 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:28:
Vandaag te horen gekregen dat mijne staat op de CSCL Globe.

Dit is een boot die niet op de tracker staat. https://www.vesselfinder.com/?imo=9695121
Tracker: https://tesla-updates.github.io/

De CSCL Globe zou tot het Suez Kanaal gaan waarna de auto vervolgens weer overgeheveld word naar een andere boot.

ETA was 22/2 - 8/3. Aannemelijk word het meer vanaf 6 Maart.
De boot blijft dezelfde, krijgt enkel een nieuwe bestemming na het Suez Kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAvanBuren
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-02-2024
BigB schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:54:
[...]

Hier ook zelfde config en 3 maart ophalen in Utrecht :)
Serieus? mijn MY kan ik pas vanaf 6 maart in Tilburg halen... Zou zoveel fijner zijn om 'm ook op vrijdag te hebben!

[ Voor 10% gewijzigd door WAvanBuren op 17-02-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WAvanBuren schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Serieus? mijn MY kan ik pas vanaf 6 maart in Tilburg halen...
Ja ik heb gelijk na de sms afspraak gemaakt, tijdsloten zullen wel snel gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvandekoffie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
WAvanBuren schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:57:
[...]

Serieus? mijn MY kan ik pas vanaf 6 maart in Tilburg halen...
Bij mij werkt de link in de sms geen eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-09 11:55
josvandekoffie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:59:
[...]

Bij mij werkt de link in de sms geen eens.
Vraagteken vervangen door underscore tussen “NL” en “nl”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvandekoffie
Djerro123 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:00:
[...]

Dat werkt. 6 maart Utrecht. Wel gek want ik ben in groningen ingeplanned, service zei dat alles via Tilburg gaat en ik word in Utrecht ingeplanned.
3 maart op vakantie dan maar zonder onze auto. En tijdens vakantie ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WAvanBuren
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-02-2024
BigB schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:58:
[...]

Ja ik heb gelijk na de sms afspraak gemaakt, tijdsloten zullen wel snel gaan
Deze week de tijdsloten in de gaten houden. Wie weet valt er nog 1 vrij op 3 maart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvandekoffie
WAvanBuren schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Deze week de tijdsloten in de gaten houden. Wie weet valt er nog 1 vrij op 3 maart...
Ik heb hem gepland staan op 6 maart. Kan je zoiets nog wijzigen weet je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
josvandekoffie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:22:
[...]

Ik heb hem gepland staan op 6 maart. Kan je zoiets nog wijzigen weet je dat?
Als de Hoegh trapper zinkt voordat die aanmeert, za je datum wat naar voren schuiven denk ik ;)

Edit: sorry las over het woordje “je” heen. Als je dat nog wilt wijzigen moet je contact opnemen met delivery via het welbekende e-mailadres (DeliveryNL@tesla.com)

[ Voor 21% gewijzigd door Djerro123 op 17-02-2023 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 17:21
Via XL Lease besteld.
Zij hebben op 25 jan besteld
Vandaag mail van Tesla Arnhem met: levertijd in 2 a 3 weken.
Ook een sms met een RN en een andere code die met RLWY begint. Is dat de VIN? En ETA: start of march.
Model Y blauw RWD verder geen opties.

[ Voor 4% gewijzigd door pageUp op 17-02-2023 12:45 ]

Kan een computer in elkaar zetten =3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomgrange
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-09 11:34
Voor mijn M3RWD is de geschatte bezorgdatum 22 februari - 8 maart en 1 maart op de factuur, maar ik heb geen sms ontvangen.

Wat waren uw leveringsdata en die op de factuur?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Update!
MY LR, wit, zwarte stoelen, 19" en trekhaak. Auto komt uit Berlijn.

Besteld op 04-feb.
VIN nummer: 13-feb.
Leverdatum: 20-feb

Inruilvoorstel van Tesla was niet heel slecht; maar we hebben 'm toch afgewezen en gaan iets anders organiseren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:15
zoomgrange schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:50:
Voor mijn M3RWD is de geschatte bezorgdatum 22 februari - 8 maart en 1 maart op de factuur, maar ik heb geen sms ontvangen.

Bij mij staat 23 feb-9 maart. Leverdatum 21 februari of factuur. Aangezien de leveringen nu al naar de 2e week van maart gaan denk ik dat het eerder eind maart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 13:04
zoomgrange schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:50:

Hier ook nog geen SMS voor een MYRWD die op de Hoegh Trapper staat, dus maak je niet druk :) . Ik denk later vandaag anders maandag. Betreft overigens wel lease dus ik kan niet zien wat de datum op de factuur is.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiiSK01
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06-2023
MYP zwart/zwart met trekhaak besteld op 23 december (oude prijs) verwachte levertijd was januari - maart

Een paar dagen na de prijsverlaging (midden januari) is mijn bestelling aangepast met de nieuwe prijs
De verwachte levertijd was toen gewijzigd naar TBD

Ik heb Tesla gebeld om te vragen hoe dit zit. Ze gaven aan dat de performance variant uit Duitsland komt en dat het moment wanneer de leverdatum bekend is en de daadwerkelijke levering kort op elkaar zitten (aantal dagen).

Vandaag heb ik de bestelling gewijzigd en FSD toegevoegd. Nu is de verwachte levertijd februari - maart

Ik heb nog geen VIN toegewezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@GiiSK01 Toevoegen van FSD zou geen gevolgen voor de levertijd moeten hebben omdat het immers geen andere auto wordt, maar aangezien ze meer marge op de auto maken door FSD trekken ze de levering misschien wel naar voren.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoomgrange
pretpik schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:05:
[...]

Hier ook nog geen SMS voor een MYRWD die op de Hoegh Trapper staat, dus maak je niet druk :) . Ik denk later vandaag anders maandag. Betreft overigens wel lease dus ik kan niet zien wat de datum op de factuur is.
Vreemd genoeg zit de mijne niet op de Hoegh Trapper. Kon niet vinden via VIN-zoeker. Hoe dan ook, laten we wachten, hopelijk bereiken we het snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
zoomgrange schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:12:
[...]

Vreemd genoeg zit de mijne niet op de Hoegh Trapper. Kon niet vinden via VIN-zoeker. Hoe dan ook, laten we wachten, hopelijk bereiken we het snel.
Ik heb hetzelfde. Zit ook niet op de Hoegh Trapper, ik heb wel een VIN. Kan echt nog wel even duren ben ik bang aangezien al die boten nog voor het Suez kanaal zitten.
Ik ga even een mailtje sturen of ze meer weten. Moet ook een en ander regelen (vrij van werk of creche) om de auto op te kunnen halen omdat dat door de week moet gebeuren, ik ging eigenlijk uit van de laatste week van februari omdat de datum al vrij recent was uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Laatst online: 05-09 14:56
Lees ik hier dat er mensen zijn die hun MY in Utrecht op kunnen halen, net even gebeld met Tesla Zwolle (daar had ik testrit gemaakt en het dichtste bij Almelo), ze gaan checken of mijn Tilburg aflevering niet naar Zwolle of Utrecht verplaatst kan worden, ligt aan transport mogelijkheden blijkbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Is het niet een idee om die boot info/tips in de topic start te zetten?
Zoals de trackers en de VIN nummer zoekers? Ik zag in search dat hier best vaak naar gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
The_MAN schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:31:
Lees ik hier dat er mensen zijn die hun MY in Utrecht op kunnen halen, net even gebeld met Tesla Zwolle (daar had ik testrit gemaakt en het dichtste bij Almelo), ze gaan checken of mijn Tilburg aflevering niet naar Zwolle of Utrecht verplaatst kan worden, ligt aan transport mogelijkheden blijkbaar!
Ik heb daar vorig jaar ook de testrit gedaan, en toen was mij verteld dat ik kon kiezen tussen Groningen of Tilburg, ik heb dat naar Groningen omgezet, Utrecht was er nog niet toen ik proefreed.

Ik maakte niet op dat het een optie was die soms wel, soms niet kan, maar echt een keuze. Hier dezelfde keuze, Zwolle het dichtstbij Hengelo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-07 09:10
Tommie12 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:55:
[...]

Huh... ik denk niet dat je auto afgeladen wordt in Suez en dan met een andere boot verder gaat.
Voorlopig is de eindbestemming van de boot nog niet bekend gemaakt, dat gebeurt met veel schepen. Na het Suez kanaal komt de uiteindelijke bestemming dan op de sites.

Maar wat helemaal bizar is, dat is dat dit een containerschip is....
Tja, zou je denken inderdaad. Toch is die informatie mij gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenir
sammy777 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:42:
[...]

Tja, zou je denken inderdaad. Toch is die informatie mij gegeven.
Wellicht een schaalmodel besteld bij Aliexpress? Dat verklaart dat containerschip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Xenir schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:44:
[...]

Wellicht een schaalmodel besteld bij Aliexpress? Dat verklaart dat containerschip ;)
Hahah, dat ja of een DIY bouwpakket ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Ik moet eerlijk gezegd toch wel een beetje grinniken om dit forum.

Toen ik mijn vorige auto 15 jaar geleden kocht was het gewoon wachten tot je een telefoontje van de dealer kreeg dat je je auto kon komen ophalen. Nu word je van het begin af aan op de hoogte gehouden, zijn er ship trackers, apps en plugins waarmee je je VIN nummer kan vinden nog voordat dit aan je gemaild wordt, etc.

En kijk wat een stress die vooruitgang iedereen geeft! :)

Ik maak me er zelf natuurlijk ook schuldig aan; elke dag even kijken waar het schip is en of ik al een VIN heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:18
Hier een update voor de geïnteresseerde.
9-1 bestelling gedaan bij de LM voor een MYRWD zwart/zwart 19 inch

Zojuist sms gehad voor ophalen 27-02 in Tilburg.

Een bizar snelle lever tijd in vergelijking met de concurrentie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
Xenir schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:41:
[...]

Ik heb daar vorig jaar ook de testrit gedaan, en toen was mij verteld dat ik kon kiezen tussen Groningen of Tilburg, ik heb dat naar Groningen omgezet, Utrecht was er nog niet toen ik proefreed.

Ik maakte niet op dat het een optie was die soms wel, soms niet kan, maar echt een keuze. Hier dezelfde keuze, Zwolle het dichtstbij Hengelo :)
Of nog beter: de nieuwe locatie in Hengelo/Enschede (ze wouden nog niet precies zeggen welke stad) als die open gaat binnenkort. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:43
Ik heb net even met Tesla gebeld en wat betreft de ophaal locatie Utrecht, deze wordt door Tesla zelf toegewezen op basis van de postcode van de klant.
Echter is Utrecht nog relatief klein vergeleken met Tilburg, In Tilburg kunnen er 300 auto's per dag worden afgeleverd en Utrecht (maar) 100, daardoor is het niet altijd mogelijk om op de voor jou dichtstbijzijnde locatie af te leveren.
Je kan hier dus zelf ook geen invloed op uitoefenen, je moet gewoon geluk hebben hierin.

Daarnaast vroeg ik mij nog af of er standaard spatlappen voor en beschermfolie op de achterportieren zit en beide is niet het geval werd mij aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 08:14
Luckeh schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:00:
Update!
MY LR, wit, zwarte stoelen, 19" en trekhaak. Auto komt uit Berlijn.

Besteld op 04-feb.
VIN nummer: 13-feb.
Leverdatum: 20-feb

Inruilvoorstel van Tesla was niet heel slecht; maar we hebben 'm toch afgewezen en gaan iets anders organiseren.
Goed om te lezen, ik heb exact dezelfde in bestelling staan. Echter heb ik op 09-feb de bestelling gesplaats en nog geen VIN nummer. Als de tijdlijn een beetje gelijk loopt, hoop ik vandaag of maandag een VIN te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• friketje1
NMA schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:51:
Ik moet eerlijk gezegd toch wel een beetje grinniken om dit forum.

Toen ik mijn vorige auto 15 jaar geleden kocht was het gewoon wachten tot je een telefoontje van de dealer kreeg dat je je auto kon komen ophalen. Nu word je van het begin af aan op de hoogte gehouden, zijn er ship trackers, apps en plugins waarmee je je VIN nummer kan vinden nog voordat dit aan je gemaild wordt, etc.

En kijk wat een stress die vooruitgang iedereen geeft! :)

Ik maak me er zelf natuurlijk ook schuldig aan; elke dag even kijken waar het schip is en of ik al een VIN heb.
Geen stress, voorpret ;)

En voor mij zit er een praktische kant aan. "vroeger" kon je namelijk ook gewoon op zaterdag bij de dealer in de buurt je auto ophalen, vind dit bij Tesla allemaal erg onhandig, ik moet het gewoon op tijd weten wanneer ik het ongeveer op kan halen.

[ Voor 3% gewijzigd door friketje1 op 17-02-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
hiervandaan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:52:

Welke leasemaatschappij als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksback
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 15:02
Mijn situatie:

Zwarte MYRDW, zwarte bekleding, 19" velgen en trekhaak. Besteld via Athlon op 11 oktober 2022.
Het enige dat ik heb is een RN nummer.

Heb nu twee sms ontvangen van Tesla,
- één op 31 jan dat eind feb de levering kan plaatsvinden. Geen afspraak mogelijkheid overigens.
- een op 3 feb dat de auto naar verwachting in de week van 20 feb kan worden opgehaald.

Echter, sindsdien niets meer. En maandag is het de 20e.
Er wordt ook niet gereageerd op antwoorden terug en de LM weet niets...

[ Voor 4% gewijzigd door linksback op 17-02-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomgrange
Ik belde Tesla en hoorde dat mijn M3 in België wacht en mogelijk wacht op transport. Ik hoop dat het snel wordt overgedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08-2023
MYLR Zwart/Zwart 20in velgen + trekhaak: 14 januari besteld, vandaag SMS ontvangen, 24 februari af te halen in Tilburg.

11e digit in VIN is een B, dus een van de eerste Long Range uit Berlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

maartenmg schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:32:
MYLR Zwart/Zwart 20in velgen + trekhaak: 14 januari besteld, vandaag SMS ontvangen, 24 februari af te halen in Tilburg.

Gebruik daarvoor even een Tesla VIN decoder, ik heb afgelopen week nog een linkje gedeeld.

Verder wel vreemd, ik heb dezelfde config op 13-1 besteld en kan hem tussen 6-20 maart ophalen en komt uit China. Ik heb dus voor tussen 1-3 en +-13-3 een andere auto moeten regelen en extra kosten, balen om te zien... Maar goed, zo werkt het nu eenmaal bij Tesla, deal with it.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiervandaan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 07:18
pretpik schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:12:
[...]

Welke leasemaatschappij als ik vragen mag?
Terberg business mobility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linksback
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-04 15:02
hiervandaan schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:52:

Wel bijzonder snel ja. Ik heb zelfde config als jij, alleen met trekhaak. Ook via LM besteld (Athlon) maar al begin oktober. Ik heb nog steeds geen definitieve ophaaldatum..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaduga
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05 21:36
Op 7-2 een MYRWD wit/zwart/19" besteld via LM ALD, bestelling bij Tesla was op 16-2 binnen.
Na contact met de Tesla store in Eindhoven de VIN binnen, maar verder nog geen info binnengekregen.

Had al de hoop dat hij snel geleverd zou kunnen worden ivm redelijk standaard trim, en dat blijkt vooralsnog wel waar te zijn. Contact met Tesla tot nu toe als erg prettig ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08-2023
Taro schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:48:
[...]

Gebruik daarvoor even een Tesla VIN decoder, ik heb afgelopen week nog een linkje gedeeld.

Verder wel vreemd, ik heb dezelfde config op 13-1 besteld en kan hem tussen 6-20 maart ophalen en komt uit China. Ik heb dus voor tussen 1-3 en +-13-3 een andere auto moeten regelen en extra kosten, balen om te zien... Maar goed, zo werkt het nu eenmaal bij Tesla, deal with it.
Had ik gedaan, en zegt Berlijn. VIN begint met XP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
maartenmg schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:32:

maartenmg schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:04:
[...]

Had ik gedaan, en zegt Berlijn. VIN begint met XP7.
Ja :) , dat is een VIN uit Berlijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Nog geen gezien met een trekhaak in mijn kleur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 11:41
Er staan wel heel weinig rode Model 3’s, hoop dat die van mij er tussen staat 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
Vandaag nog gemaild met DeliveryNL en EnterpriseDelivery over de levering, helaas geen antwoord op mijn e-mails. Daarna Tesla Utrecht gebeld (waar ik de proefrit gemaakt heb), die konden ook geen levertijd aangeven. Balen, want vanaf de 25e mag ik niet meer in de Lynk & Co rijden en moet ik een alternatief zoeken. Wel vervelend als je niet weet over welke termijn je praat. :-( , ik had gehoopt in ieder geval deze week een leverdatum te hebben.

Nog even gevraagd waarom sommigen wel en sommigen niet in Utrecht geleverd krijgen, toewijzing gaat op basis van postcode en beschikbaarheid. Utrecht kan er ongeveer 100 per dag uitleveren, Tilburg 300 per dag. Lease gaat vrijwel altijd via het enterprise kanaal en die gaat vanwege logistieke redenen altijd via Tilburg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-09 17:16
Tilburg is ff kut, maar ook weer niet zo kut de bus stopt er nl bijna voor de deur. De reis ben je ook snel vergeten als je eenmaal je sleutelkaart hebt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Klopt, maar het is wel zuur als een andere locatie praktisch om de hoek zit, en je alsnog ver moet reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvandekoffie
Djerro123 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:00:
[...]

Begrijpt iemand waarom een klant dit überhaupt moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
josvandekoffie schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 21:07:
[...]

Begrijpt iemand waarom een klant dit überhaupt moet doen?
Ja, crappy communicatie systemen. Als je met mass communication programma’s hebt gewerkt dan vergeef je dit, maar als klant is het vrij stom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Lake Kivu komt vannacht aan, en de Hoegh Trapper binnen 3 dagen.

Ben benieuwd af dat een toevloed gaat geven aan berichten over op te halen auto’s, of zijn al die mensen al verwittigd?

Ik hoop in elk geval dat er een pak blauwe auto’s op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Tommie12 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:08:
Lake Kivu komt vannacht aan, en de Hoegh Trapper binnen 3 dagen.

Ben benieuwd af dat een toevloed gaat geven aan berichten over op te halen auto’s, of zijn al die mensen al verwittigd?

Ik hoop in elk geval dat er een pak blauwe auto’s op staan.
Letterlijk drie pagina’s aan berichten dat mensen een sms’je hebben voor hun levering van de auto’s die op de Hoegh Trapper staan, en je vraagt je af of het druk gaat worden hier? }:O of voel ik je sarcasme gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Vraagje: wanneer krijg je een kenteken? En waar krijg je dat te zien, app of website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Djerro123 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:40:
[...]

Letterlijk drie pagina’s aan berichten dat mensen een sms’je hebben voor hun levering van de auto’s die op de Hoegh Trapper staan, en je vraagt je af of het druk gaat worden hier? }:O of voel ik je sarcasme gewoon niet?
Ik vond het nog meevallen. Lees niet alles wat hier staat.

Ik verwacht midden Maart echt een waterval te zien. De laatste dagenis er elke dag een schip vertrokken uit Shanghai, dus het doet me aannemen dat wat er nu geproduceerd wordt echt allemaal de boot op gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Djerro123 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:36:
Vraagje: wanneer krijg je een kenteken? En waar krijg je dat te zien, app of website?
Een paar dagen van tevoren zie je die in de eindafrekening op de website. Soms ontvang je er ook een mailtje over. En de meldcode die je nodig hebt voor de verzekering bestaat uit de laatste 4 chars. van de VIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Tommie12 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:55:
[...]

Ik vond het nog meevallen. Lees niet alles wat hier staat.

Ik verwacht midden Maart echt een waterval te zien. De laatste dagenis er elke dag een schip vertrokken uit Shanghai, dus het doet me aannemen dat wat er nu geproduceerd wordt echt allemaal de boot op gaat.
Als deze 9 allemaal naar Zeebrugge komt dan worden er hier aardig wat mensen blij gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/618Bb7g2VxJJkRqotkXPEuZie7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohIpralBn2ariUI17bbry8Nz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pageUp
Welke verwachte levertijden zijn er nu gekoppeld aan de Hoegh Trapper? Gisteren dus mail van Tesla met: 2 tot 3 weken. Zou dat de Hoegh zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dejury
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:36
pageUp schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:53:
Welke verwachte levertijden zijn er nu gekoppeld aan de Hoegh Trapper? Gisteren dus mail van Tesla met: 2 tot 3 weken. Zou dat de Hoegh zijn?
Levering van de Trapper is begin maart. Tenminste die van mij, 3 maart ophalen in Utrecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMA

NMA

pageUp schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:53:
Je kan het gemakkelijk uitrekenen. Als je in de Tesla Ship Tracker linksboven het schuifje op 'detailed' zet zie je wanneer het schip op de eerst volgende bestemming aankomt.

De Trapper komt op 21-2 aan. Dan hebben ze gemiddeld nog een week nodig voordat ze in Tilburg staan schat ik zo in. Leveringen van de Trapper beginnen dus eind februari - begin maart.

De volgende is de Hoegh Chiba, die komt over 1 dag aan in het Suez kanaal. Als deze naar Zeebrugge doorgaat duurt dat nog 7 dagen dus die komt rond 26-3 aan. Leveringen dus ongeveer vanaf 5 maart.

RCC Passion komt over 4 dagen in het Suez Kanaal aan. Als deze doorvaart naar Zeebrugge is hij er rond 1 maart. Leveringen vanaf circa 8 maart.

Etc. etc.

De levertijd voor mijn M3 staat nu tussen 6 en 20 maart. Hij zal dus waarschijnlijk op de RCC Passion of de Glovis Sunrise staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-09 22:43
NMA schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:18:
[...]

Je kan het gemakkelijk uitrekenen. Als je in de Tesla Ship Tracker linksboven het schuifje op 'detailed' zet zie je wanneer het schip op de eerst volgende bestemming aankomt.

De Trapper komt op 21-2 aan. Dan hebben ze gemiddeld nog een week nodig voordat ze in Tilburg staan schat ik zo in. Leveringen van de Trapper beginnen dus eind februari - begin maart.

De volgende is de Hoegh Chiba, die komt over 1 dag aan in het Suez kanaal. Als deze naar Zeebrugge doorgaat duurt dat nog 7 dagen dus die komt rond 26-3 aan. Leveringen dus ongeveer vanaf 5 maart.

RCC Passion komt over 4 dagen in het Suez Kanaal aan. Als deze doorvaart naar Zeebrugge is hij er rond 1 maart. Leveringen vanaf circa 8 maart.

Etc. etc.

De levertijd voor mijn M3 staat nu tussen 6 en 20 maart. Hij zal dus waarschijnlijk op de RCC Passion of de Glovis Sunrise staan.
De Lake Kivu is vannacht aangekomen in Zeebrugge. In een streep door dus ik neem aan dat de volledige lading wordt gelost. Maar niemand hoor ik hier over een SMS met levering binnen nu en 2 weken welke niet op de Hoegh staan. Ik hoop dat het een bootje vol M3's is met vertraagde SMS. O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LS-j8RaAgccRfz2J1aBVYS12ehc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cz3TfExobjzdtGZDkT5s3N63.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door Maurice- op 18-02-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA

NMA

Maurice- schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:30:
[...]

De Lake Kivu is vannacht aangekomen in Zeebrugge. In een streep door dus ik neem aan dat de volledige lading wordt gelost. Maar niemand hoor ik hier over een SMS met levering binnen nu en 2 weken welke niet op de Hoegh staan. Ik hoop dat het een bootje vol M3's is met vertraagde SMS. O-)

[Afbeelding]
In het voorgaande heb ik volgens mij wel gelezen dar er wat mensen met auto's op de Lake Kivu waren. Als ik me niet vergis hebben die eind verleden week / begin deze week een sms ontvangen.

Ik lees hier vaak dat als het schip voorbij het Suez Kanaal is Tesla de sms verstuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 09:42
zeeg schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:09:

En de levertijd is vervroegd naar:
"Estimated Delivery: February 13 - February 27
We will reach out to schedule your delivery soon."

Eindfactuur is inmiddels zichtbaar:

Factuurdatum: 10-feb.-2023
Leveringsdatum: 27-feb.-2023
Kilometerstand: 30 KM

Leveradres:

300 Eendrachtlaan
Utrecht, UT 3526 LB NL

Utrecht is een stukkie dichterbij dan Tilburg (en zeker dan Groningen) Nog geen (tweede) SMS gehad.
Auto staat op de Hoegh Trapper. Zie ook geen kenteken.
Inmiddels afleverdatum afgesproken: vrijdag 3 maart in Utrecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
NMA schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:51:
[...]

Als deze 9 allemaal naar Zeebrugge komt dan worden er hier aardig wat mensen blij gemaakt.

[Afbeelding]
Dat zijn boten voor zowel Zeebrugge, Barcelona, Koper als Southampton…

Ik heb met 1 auto genoeg hoor, als het de juiste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Maurice- schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:30:
[...]

[Afbeelding]
We hebben dezelfde order vermoed ik, in ieder geval de leverindictie is indentiek. Vin uiteraard wel bekend maar verder geen info. Heeft tesla jou iets gedeeld over de boot?
Zie mijn vorig bericht; ik kreeg laatst door dat mijne/onze op een CSCL Globe cargoschip stond die niet getraceerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Mijn leverdatum is ook 23 feb-8 maart nadat deze al een week vertraagd was. De auto staat niet op een Hoegh schip. Dacht daarom eerst dat ie op de lake kivu stond. Geen sms gehad, niet dus.
Dat betekend dat de auto nog voor het suez kanaal ligt. En aangezien de afleverdata nu al richting 2e week van maart gaan kan dat dus nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiggywiggy
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
Ben net weer bij tesla tilburg binnen gelopen, woon om de hoek en stalk ze wekelijks.
Eindelijk heb ik ze een vin en levertijd kunnen ontfutselen.
Levering tussen 25-02 en 11-03, kan aankomende week een sms verwachten om leverdatum te prikken👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sammy777
Wiggywiggy schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:21:
Ben net weer bij tesla tilburg binnen gelopen, woon om de hoek en stalk ze wekelijks.
Levering tussen 25-02 en 11-03, kan aankomende week een sms verwachten om leverdatum te prikken👍🏻
Netjes, wat voor configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiggywiggy
Model Y RWD grijs met 20-inch zwart interieur en een trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pahlawan
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 26-09 22:48
Vorige week woensdag besteld bij leaseplan, model Y RWD zwart/zwart met 20inch induction wheels.

Zie dat er bij de Tesla dealer 3 nieuwe op voorraad staan met exact mijn configuratie. 1 in Ghent, 1 in Tilburg en 1 in Antwerpen. Zou het zo kunnen zijn dat ik 1 van die krijg?

Leaseplan zou afgelopen week de bestelling doorzetten naar de dealer, hebben ze woensdag gezegd, in mijn.leaseplan is de bestelling nog ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Pahlawan schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:10:
Zie dat er bij de Tesla dealer 3 nieuwe op voorraad staan met exact mijn configuratie. 1 in Ghent, 1 in Tilburg en 1 in Antwerpen. Zou het zo kunnen zijn dat ik 1 van die krijg?
Nee, als ze niet gematched worden met een RN, dan komen ze daar te staan. Je kunt natuurlijk wel afstemmen of ze die aan jouw RN kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Vorige week woensdag besteld bij leaseplan, model Y RWD zwart/zwart met 20inch induction wheels.

Leaseplan zou afgelopen week de bestelling doorzetten naar de dealer, hebben ze woensdag gezegd, in mijn.leaseplan is de bestelling nog ongewijzigd.
Er zijn geen Tesla dealers O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pahlawan
Het staat toch echt in mijn.leaseplan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OEmkc0LvlHzPuBdrGkT55qUYeHo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcBzRRIysA1L0ijgjH1uouRR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

13 febr is de bestelling van mijn Model Y RWD 19”, wit, zwart interieur en trekhaak bevestigd door de LM.

Helaas hebben zij van Tesla nog geen bevestiging ontvangen van de order en heb ik dus nog geen RN.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 18-02-2023 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:09:
13 febr is de bestelling van mijn Model Y RWD 19”, wit, zwart interieur en trekhaak bevestigd door de LM.

Helaas hebben zij van Tesla nog geen bevestiging ontvangen van de order en heb ik dus nog geen RN.
Het duurde bij Alphabet een dikke week voordat ze een bevestiging hadden van Tesla en moest specifiek om RN nummer vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN

Zodra je een RN nummer hebt van de LM, kan je Tesla bellen en kunnen ze een voorraad auto toewijzen. Wat mijn LM ook zei als optie is zelf de auto te bestellen en het RN nummer aan de LM doorgeven. Die bestellen dan specifiek die auto (of zetten om) en geven je aanbetaling terug. Ik durfde dit niet aan, aangezien ik bij elke keer dat ik belde andere verhalen hoorde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pahlawan
The_MAN schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:16:
[...]

Zodra je een RN nummer hebt van de LM, kan je Tesla bellen en kunnen ze een voorraad auto toewijzen. Wat mijn LM ook zei als optie is zelf de auto te bestellen en het RN nummer aan de LM doorgeven. Die bestellen dan specifiek die auto (of zetten om) en geven je aanbetaling terug. Ik durfde dit niet aan, aangezien ik bij elke keer dat ik belde andere verhalen hoorde...
Nice dat wist ik niet, zodra ik een RN nummer ontvang zal ik ff een poging wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Pahlawan schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
Dat is nog een stukje legacy benaming, Leaseplan mag dat uiteraard zo noemen, maar Tesla heeft geen dealers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djerro123
Pahlawan schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:08:
[...]

[Afbeelding]
Dat iemand anders het verkeerd noemt maakt het nog niet waarheid natuurlijk ;) LMs zijn gewend met dealers te werken, snappen het b2c concept niet van Tesla. “Old auto” zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

The_MAN schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:13:
[...]

Het duurde bij Alphabet een dikke week voordat ze een bevestiging hadden van Tesla en moest specifiek om RN nummer vragen...
Ik heb zowel Tesla als de LM gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:51
Wiggywiggy schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:21:
Nou dan kan ik ook wel zo’n leverperiode verwachten. Heb exact zelfde besteld via ALD. Maar nu komt het. Ivm overstap naar EV zijn er tientallen Tesla’s besteld door collega’s, dit moest voor 31-1 en vervolgens hebben ze alles doorgegeven aan ALD. Enkele LR maar vooral RWD, soms ook met 20 inch. Echt iedereen kreeg 3-2 zo’n blij mailtje van de lease dat de auto besteld is. Inmiddels hebben diverse mensen de auto’s al gehaald of komende dagen een afspraak.

Ik dus ook hyper in de hoop dat komende dagen kan gaan ophalen, maar bleef verdacht stil. Dus gebeld met ALD, kreeg ik een RN nummer, meer was niet bekend. Jammer, ik Tesla Tilburg gebeld en hoor ik: de auto is echt zojuist net besteld. WTF?! 8)7 Ik denk dat er wat was blijven liggen en dat iemand heel snel op bestellen heeft gedrukt toen ik maar eens ging bellen waarom ik nog geen SMS en kenteken had en collega’s met zelfde bestellingen wel. Bizar

Veel meer dan “we willen nog graag dit kwartaal leveren” kwam er bij Tesla ook niet uit. Relatief lang dus als je allemaal 31-1 besteld hebt, 3-2 bestelbevestiging krijgt en de meeste hem letterlijk 2 weken later al hebben. Maar ja altijd nog sneller dan welk ander merk ook

[ Voor 9% gewijzigd door dimi_v op 19-02-2023 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiggywiggy
dimi_v schreef op zondag 19 februari 2023 @ 00:24:
[...]

Nou dan kan ik ook wel zo’n leverperiode verwachten. Heb exact zelfde besteld via ALD. Maar nu komt het. Ivm overstap naar EV zijn er tientallen Tesla’s besteld door collega’s, dit moest voor 31-1 en vervolgens hebben ze alles doorgegeven aan ALD. Enkele LR maar vooral RWD, soms ook met 20 inch. Echt iedereen kreeg 3-2 zo’n blij mailtje van de lease dat de auto besteld is. Inmiddels hebben diverse mensen de auto’s al gehaald of komende dagen een afspraak.

Ik dus ook hyper in de hoop dat komende dagen kan gaan ophalen, maar bleef verdacht stil. Dus gebeld met ALD, kreeg ik een RN nummer, meer was niet bekend. Jammer, ik Tesla Tilburg gebeld en hoor ik: de auto is echt zojuist net besteld. WTF?! 8)7 Ik denk dat er wat was blijven liggen en dat iemand heel snel op bestellen heeft gedrukt toen ik maar eens ging bellen waarom ik nog geen SMS en kenteken had en collega’s met zelfde bestellingen wel. Bizar

Veel meer dan “we willen nog graag dit kwartaal leveren” kwam er bij Tesla ook niet uit. Relatief lang dus als je allemaal 31-1 besteld hebt, 3-2 bestelbevestiging krijgt en de meeste hem letterlijk 2 weken later al hebben. Maar ja altijd nog sneller dan welk ander merk ook
Volgens de LM hebben ze 31-01 de bestelling gedaan, bij tesla was dit 15-02 pas bekend/verwerkt.
Heb diverse keren gebeld en gemaild maar waar nu die twee weken in zitten is me nog steeds niet duidelijk.
Snap niet dat dit allemaal zo moeilijk moet en je het proces niet kan volgen.
Nu hopen dat de voorspellingen uitkomen en er snel een tesla op de stoep staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel 3
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-10-2023
Hier hetzelfde.. 31 besteld, ik werd vrijdag gebeld door Tesla dat ze bezig zijn de order te verwerken, maar email ontbrak.. deze doorgegeven echter nog geen RN of mail/sms.. (helaas) ..mijn vorige auto (model3) ging heel soepel en snel.. nu lijkt het toch wat omslachtig allemaal. Tevens frustrerend omdat de uitgekozen configuratie in Tilburg op voorraad staat en ik zonder RN daar niets in kan sturen.. 🤪

[ Voor 6% gewijzigd door Michiel 3 op 19-02-2023 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiej556
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 11:41
Wiggywiggy schreef op zondag 19 februari 2023 @ 02:54:
[...]

Volgens de LM hebben ze 31-01 de bestelling gedaan, bij tesla was dit 15-02 pas bekend/verwerkt.
Heb diverse keren gebeld en gemaild maar waar nu die twee weken in zitten is me nog steeds niet duidelijk.
Snap niet dat dit allemaal zo moeilijk moet en je het proces niet kan volgen.
Nu hopen dat de voorspellingen uitkomen en er snel een tesla op de stoep staat ;)
Als je privé (of zakelijk) besteld, bestel je direct bij Tesla en krijg je “direct” je RN nummer. Bij LM’s zit Tesla Enterprise Operations er nog tussen die de orders aannemen en verwerken. Ik hoorde van mijn LM dat ze daar achter liepen, bij mij duurde het ook 2 weken tot RN nummer er was.
Dit was niet verzonnen oid, ik heb de mail thread gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:04

Glewellyn

is er ook weer.

rickiej556 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:30:
[...]

Als je privé (of zakelijk) besteld, bestel je direct bij Tesla en krijg je “direct” je RN nummer. Bij LM’s zit Tesla Enterprise Operations er nog tussen die de orders aannemen en verwerken. Ik hoorde van mijn LM dat ze daar achter liepen, bij mij duurde het ook 2 weken tot RN nummer er was.
Dit was niet verzonnen oid, ik heb de mail thread gezien.
De achterstand bij Enterprise Operations kan ik bevestigen, dinsdag heb ik een MY uit voorraad gereserveerd, direct een RN nummer gekregen en doorgegeven aan de leasemaatschappij. De LM heeft het verzoek om het RN nummer over te zetten woensdag verstuurd, maar toen ik vrijdagmiddag de LM belde was het nog niet omgezet.

Ik zou mijn auto woensdag moeten halen, ben benieuwd of ze dat nog gaan redden.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 12:32
Nu de Lake Kivu is aangekomen in Zeebrugge heb ik geen pagina's meer om 247x per dag te F5'en... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Alamo schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:31:
Nu de Lake Kivu is aangekomen in Zeebrugge heb ik geen pagina's meer om 247x per dag te F5'en... :+
Die ligt daar al sinds vannacht hoor.
Beetje lui geweest met dat F5 duwen hé. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-09 12:32
Tommie12 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:38:
[...]

Die ligt daar al sinds vannacht hoor.
Beetje lui geweest met dat F5 duwen hé. >:)
Ik schrijf toch nergens dat ik daar nu pas achter kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik vindt dit een leuke topic om te volgen, maar dat sommige mensen vinden dat ze wat lang moeten wachten (paar weekjes hooguit) op hun nieuwe Tesla, is best erg.
Ik heb een ander merk elektrische auto besteld, maar moet minstens 6 maanden gaan wachten. Dat is pas lang. (Al kan het nog langer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiggywiggy
038Robijno schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:57:
Ik vindt dit een leuke topic om te volgen, maar dat sommige mensen vinden dat ze wat lang moeten wachten (paar weekjes hooguit) op hun nieuwe Tesla, is best erg.
Ik heb een ander merk elektrische auto besteld, maar moet minstens 6 maanden gaan wachten. Dat is pas lang. (Al kan het nog langer).
Vind het niet erg om te wachten, als ik het maar weet😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Laatst online: 17-09 20:54
Hoe ver voor de daadwerkelijke levering is het gangbaar om een VIN te ontvangen van Tesla? Mijn M3LR bestelling gaf eerst aan geleverd te worden in feb-mar, maar dat werd na twee dagen aangepast naar 30-31 maart. Ik ben benieuwd wanneer ik dan een VIN kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
roelst1 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:23:
Hoe ver voor de daadwerkelijke levering is het gangbaar om een VIN te ontvangen van Tesla? Mijn M3LR bestelling gaf eerst aan geleverd te worden in feb-mar, maar dat werd na twee dagen aangepast naar 30-31 maart. Ik ben benieuwd wanneer ik dan een VIN kan verwachten.
Daar is geen pijl op te trekken. Wat ik zo her en der vernomen heb is dat de VIN bekend is als het schip waar je kar op staat door 't Suezkanaal heen is. Zie de tracker voor de locaties van bekende schepen.

Daarnaast kan je ook de VIN zoeken met de hidden VIN Finder mits het geen leaseauto is (want dan is je Tesla account 'leeg' en heb je geen updates totdat er werkelijk geleverd is. Een andere optie zonder Chrome plugin vind je hier.

Niets is exact science, maar gestaafd op ervaringen uit het verleden, en zoals een bekend gezegde: resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friketje1
Xenir schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:34:
[...]

Daar is geen pijl op te trekken. Wat ik zo her en der vernomen heb is dat de VIN bekend is als het schip waar je kar op staat door 't Suezkanaal heen is. Zie de tracker voor de locaties van bekende schepen.
Dat is niet zo, ik had 28 januari auto besteld. 1 februari VIN gekregen, levering 21 februari op factuur. De leveringsdatum is wel een weekje uitgesteld in de app naar 23-feb-8 maart maar verder geen bericht van Tesla gehad. Als de auto op de lake kivu had zou ik al een sms hebben moeten hebben en hij zit niet op een Hoegh.
Dus volgens mij dobbert de auto echt nog ergens voor het Suez kanaal.
Rustig afwachten maar, ik verwacht de auto eind maart, dan kan het (hoop ik) alleen maar meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 18:27
friketje1 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 20:00:
[...]

Dat is niet zo, ik had 28 januari auto besteld. 1 februari VIN gekregen, levering 21 februari op factuur. De leveringsdatum is wel een weekje uitgesteld in de app naar 23-feb-8 maart maar verder geen bericht van Tesla gehad. Als de auto op de lake kivu had zou ik al een sms hebben moeten hebben en hij zit niet op een Hoegh.
Dus volgens mij dobbert de auto echt nog ergens voor het Suez kanaal.
Rustig afwachten maar, ik verwacht de auto eind maart, dan kan het (hoop ik) alleen maar meevallen.
Ik ben wel benieuwd. Valt er dan wel iets zinnigs te zeggen over krijgen vin-nummer en leverdatum voor de MY LR uit Berlijn? Weet dat hij, vanwege de kleur, daar vandaan gaat komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Laatst online: 17-09 20:54
Xenir schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:34:
[...]

Daarnaast kan je ook de VIN zoeken met de hidden VIN Finder mits het geen leaseauto is (want dan is je Tesla account 'leeg' en heb je geen updates totdat er werkelijk geleverd is. Een andere optie zonder Chrome plugin vind je hier.
Thx voor die Chrome plugin! Die kende ik nog niet en is precies wat ik nodig had om mijn nieuwsgierigheid voor een paar uur te bevredigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
tim.w schreef op zondag 12 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Kleine aanpassing vandaag. Voorlopige levertijd: 6 - 20 maart.

Gaat om een Tesla Model 3 zwart/zwart RWD uitvoering.

Edit: heb inmiddels ook een VIN nummer volgens de Tesla VIN Finder :)
VIN staat nu ook vermeld in de app. Levertijd nog altijd op 6 - 20 maart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

tim.w schreef op zondag 19 februari 2023 @ 22:27:
[...]

VIN staat nu ook vermeld in de app. Levertijd nog altijd op 6 - 20 maart :)
Hier sinds vandaag de VIN ook in de app zichtbaar, nog niet op de website (al wel een tijdje met de VIN finder ). Ook nog 6-20 maart als indicatie.

Y LR/zw/zw/20"/trekhaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Vandaag ook de VIN zichtbaar op website incl. betaalverzoek van het openstaande bedrag. Ik heb inmiddels een andere auto kunnen regelen voor tussen 1-3 en 6-/20-3, maar dat is natuurlijk zonde van het geld. Hopelijk hoef ik niet helemaal tot 20-3 te wachten, dat is nog een hele maand -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maagnus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-03-2023
maagnus schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:12:
MY LR, Quicksilver, zwart interieur, trekhaak, 19" Gemini-velgen

Datum bestelling: 31.12.2022

Datum verwachte levering: 16.02.2023 - 25.03.2023

VIN: nog niet ontvangen
Update 3.

De datum van verwachte levering is terug vager geworden: feb. - mrt. 2023.

VIN: nog niet ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04
Net kenteken en meldcode ontvangen via SMS. Woensdag ophalen maar ik wacht nog steeds op de controle van Findio. Hopelijk krijg ik vandaag daar een update van. Tesla is lekker actief moet ik zeggen, heb al 3 keer contact gehad (vanuit hun kant) met tesla arnhem (hier in de buurt) ook over dat zij actief achter Findio aan zitten. Dat is echt wel anders dan in eind 2019 toen Tesla niet bereikbaar was.

Ander vraagje, die hopelijk oke is hier: Wat doen jullie met verzekering? Ik heb in principe nu alles om die aan te vragen, maar nog niet actief rondgekeken, zijn er dingen waar ik op moet letten? Of bekende verzekeringsmaatschappijen die een dikke aanrader zijn?

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Cyw00d schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:15:
Ander vraagje, die hopelijk oke is hier: Wat doen jullie met verzekering? Ik heb in principe nu alles om die aan te vragen, maar nog niet actief rondgekeken, zijn er dingen waar ik op moet letten? Of bekende verzekeringsmaatschappijen die een dikke aanrader zijn?
Zie het 3/Y topic, hint voor de zoekterm: Univé ;)

Pagina: 1 ... 401 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.