Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
De volgende dag had ik al een bod, het merk i.c.m. VIN en km stand was voldoende om bod uit te brengen.Luckeh schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:19:
[...]
Hoe lang heb je moeten wachten voor een aanbod van Tesla? Ik heb op 5-feb de foto's opgestuurd en hij staat op "Trade in in progress". Ik heb echter nog geen aanbod gehad.
Wat fijn dat je kan ophalen in Utrecht… ik mag mijn MY eindelijk ophalen op 23-2 in Tilburg. Baal er wel van eerlijk gezegd dat ik helemaal daarheen moet. Kom zelf namelijk uit Utrecht.ajong75 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:15:
Ik mag 24-02 mijn witte MY RWD ophalen in Utrecht, bestelling gedaan op 28 januari.
Had al vrij snel de VIN ontvangen en op de eindfactuur ook al het kenteken.
Al met al gaat dit best soepel en vlot
Besteld 15-1
MY RWD Blauw 20inch
Ik ook helaas.dejury schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:33:
Leverdatum is zojuist van 13 februari-27 februari gewijzigd naar 20 februari-6 maart.
Hij komt met de Trapper. Meer mensen?
Mij is gevraagd waar ik hem wilde ophalen voordat er besteld was. Standaard was Tilburg, maar omzetten naar Groningen was geen probleem. Heeft mijn SA geregeld.wht schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 06:46:
[...]
Wat fijn dat je kan ophalen in Utrecht… ik mag mijn MY eindelijk ophalen op 23-2 in Tilburg. Baal er wel van eerlijk gezegd dat ik helemaal daarheen moet. Kom zelf namelijk uit Utrecht.
Besteld 15-1
MY RWD Blauw 20inch
Vergelijkbaar verhaal hierBigB schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:30:
Tesla Amsterdam is 38 minuten rijden, Tesla Utrecht 32 minuten en Tesla Tilburg is 72 minuten rijden, 3x raden waar ik hem mag halen... Tilburg
Tilburg: 1u45min
Utrecht: 0u50min
Met het OV is Tesla Tilburg helemaal een drama vanaf waar ik woon, je mag er rustig een extra uur bovenop rekenen, maarja de auto die heenrijd moet ook weer mee terug. Qua aflevering is het toch wel bijzonder slecht geregeld, imo, zo heb ik het nog nooit meegemaakt.

Dus dit is een rit van 15 minuten versus bijna 3 uur.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Ik denk dat het al veel zou schelen als je gewoon standaard in het weekend kan ophalen, dan is het allemaal niet zo erg en veel mensen hebben wel een partner die even kan rijden. Doordeweeks de reis maken naar een of ander afgelegen industrie terrein, vaak met openbaar vervoer omdat er geen auto in te ruilen is, dat is geen pretje.
Mijn barrel is gelukkig praktisch een sloop auto dus die mag tesla hebben, scheelt weer met afhalen.
Volgens mij las is ergens dat Tesla het bod rond een week of 4 voor levering doet.Luckeh schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:19:
[...]
Hoe lang heb je moeten wachten voor een aanbod van Tesla? Ik heb op 5-feb de foto's opgestuurd en hij staat op "Trade in in progress". Ik heb echter nog geen aanbod gehad.
Ik heb zelf 3-2 alles opgestuurd en wacht ook nog op een bod. Ik verwacht dat mijn M3 ergens half maart geleverd zal worden.
België of Nederland?Cagdas schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:12:
Ik heb mijn MY besteld via Arval. Blijkt dat Arval de auto zelf thuis brengt. Iemand enige ervaring hiermee?
Ik rij nu met een auto van Arval (Volvo), en die moest ik toch wel zelf gaan ophalen, en ik kon de vorige auto mooi daar achter laten. Ik hoop dat ik dat nu ook kan doen bij Tesla. (België)
Sony A7 iv en wat recycled glas
Daarnaast krijg ik ook een betaalmogelijkheid in beeld, naast de factuur.
Wat wel een aparte toevoeging is, is deze:
De hierboven vermelde transactiegegevens vertegenwoordigen de beste schatting van Tesla voor uw eindbetalingsvoorwaarden. Over een deel van de kosten, waaronder belastingen en registratievergoedingen, heeft Tesla geen controle. Deze kosten moeten op de dag van levering worden berekend, omdat ze onderhevig kunnen zijn aan wijzigingen.
In Nederland. Ik vind het ook prima om de auto zelf op te halen, mits ik dan echt kan.Tommie12 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:18:
[...]
België of Nederland?
Ik rij nu met een auto van Arval (Volvo), en die moest ik toch wel zelf gaan ophalen, en ik kon de vorige auto mooi daar achter laten. Ik hoop dat ik dat nu ook kan doen bij Tesla. (België)
Even zoeken op "checklist" in dit topic, er is ergens een handige gepost voor onderweg op de telefoon.PSP123 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:47:
Waar kan ik een actuele lijst vinden om te hanteren bij het ophalen van de Tesla?
Het wordt nog gekker. Inmiddels zelfs een SMS van Tesla met een afspraak voor maandag. Ik ben nog steeds aan het wachten op hun inruilvoorstel en de beoordeling van Findio.Luckeh schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:33:
Vandaag onze VIN nummer gekregen.
MY LR, wit, zwarte stoelen, 19" en trekhaak. Auto komt volgens de Tesla Vin decoder uit Berlijn.
Besteld op 04-feb.
VIN nummer: 13-feb.
Indicatie levertijd: 13-feb tot 20-feb.
Het wachten is op hun inruilvoorstel (foto's ingeleverd op 5-feb) en Findio.
* Luckeh snapt niets van de levertijden...
Ik neem aan dat ik wanneer ik de afspraak accepteer ik deze altijd nog kan wijzigen mocht Findio niet snel genoeg zijn?
[ Voor 8% gewijzigd door Luckeh op 15-02-2023 11:52 ]
Huidige model 3 stealth performance kan ik tussen vandaag en 13 maart inleveren bij de leasemaatschappij, dus dat komt wel goed.
[ Tesla MIG MYP ]
Xenir schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:55:
[...]
Die config is volgens de website nog leverbaar in feb/maart.
Wat betreft je RN, gewoon even 'doorzeuren', je betaalt er immers voor dat stukje service mogen ze best leveren lijkt mij.
Heb vanmorgen eindelijk het RN nummer ontvangen van de LM en meteen maar even contact opgenomen met Tesla via de e-mail.Tommie12 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 15:13:
[...]
Ik heb dat RN nummer van Tesla gekregen... Als je de melding gekregen hebt om een account aan te maken op de Tesla app, dan kennen ze je telefoonnummer en weten ze direct welk order van jou is.
Maar... met een RN nummber op zich ben je toch niks.
Pas als je een VIN hebt begint het spannend te worden.
Maar de reactie vanuit Tesla was helaas iets minder; er is nog geen VIN nummer beschikbaar en de verwachte levering is pas in mei
Weet alvast dat de doorlooptijd van Findio minimaal 7 werkdagen is voor je eerste beoordeling. Ik heb gisteren met ze gebeld. Ze hebben het heel erg druk momenteel.Cyw00d schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:38:
Vanochtend een bestelling geplaatst van een witte performance model y die als voorraadmodel in tilburg stond. Met minder dan 50km. Findio aanvraag is inmiddels ook gedaan, in de app staat levering ergens tussen vandaag en de 24e van feb.. maar neem aan dat findio eerst goedkeuring moet geven voordat ik hem meekrijg, zal het wel zien.
Huidige model 3 stealth performance kan ik tussen vandaag en 13 maart inleveren bij de leasemaatschappij, dus dat komt wel goed.
Dat zou mooi zijn, 2 users in dit topic hebben de afgelopen 3 weken hebben ook de MYP wit geleverd gekregen dus kan dus snel gaan. Nu hopen dat de zwarte MYP's gaan makenCyw00d schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:38:
Vanochtend een bestelling geplaatst van een witte performance model y die als voorraadmodel in tilburg stond. Met minder dan 50km. Findio aanvraag is inmiddels ook gedaan, in de app staat levering ergens tussen vandaag en de 24e van feb.. maar neem aan dat findio eerst goedkeuring moet geven voordat ik hem meekrijg, zal het wel zien.
Dat is mij ook verteld, hopelijk klopt het!Cagdas schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 09:12:
Ik heb mijn MY besteld via Arval. Blijkt dat Arval de auto zelf thuis brengt. Iemand enige ervaring hiermee?
Enige vraag dat ik nog heb is over de duur van de inruiltaxatie. Vrij snel nadat ik de eerste gegevens heb ingevuld kreeg ik een initiële indicatie, waarna ik direct de foto's e.d. heb opgestuurd. Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voor je de definitieve taxatie krijgt? En kan deze nog veranderen op het moment dat je de auto daadwerkelijk inlevert?
Ik heb de foto's van mijn auto op vrijdagavond geüpload en maandagmiddag een bod ontvangen. Maar het bevredigde me niet.roelst1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:19:
12 Feb een bestelling geplaatst voor een M3 LR, 18-inch, Blauw, geen trekhaak. Vrijwel direct na bestelling een RN nummer gekregen en inmiddels een verwachte leverdatum van 30-31 maart (was voorheen feb-mar).
Enige vraag dat ik nog heb is over de duur van de inruiltaxatie. Vrij snel nadat ik de eerste gegevens heb ingevuld kreeg ik een initiële indicatie, waarna ik direct de foto's e.d. heb opgestuurd. Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voor je de definitieve taxatie krijgt? En kan deze nog veranderen op het moment dat je de auto daadwerkelijk inlevert?
Een medewerker van Tesla Purmerend raadde ons af om de auto bij Tesla in te ruilen omdat ze vaak een laag bod geven.zoomgrange schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:21:
[...]
Ik heb de foto's van mijn auto op vrijdagavond geüpload en maandagmiddag een bod ontvangen. Maar het bevredigde me niet.
Afwachten wat ze bieden kan nooit kwaad natuurlijk, en het is ook gewoon een stukje gemak waar ik prima een paar honderd euro voor over heb (ik ruil een goedkope auto in).Timka100 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:22:
[...]
Een medewerker van Tesla Purmerend raadde ons af om de auto bij Tesla in te ruilen omdat ze vaak een laag bod geven.
Hoewel het bij een (hele) goedkope auto wellicht wat minder scheeltroelst1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:37:
[...]
Afwachten wat ze bieden kan nooit kwaad natuurlijk, en het is ook gewoon een stukje gemak waar ik prima een paar honderd euro voor over heb (ik ruil een goedkope auto in).
(het scheelde bij mij een jaar geleen voor een C4 GP uit 2007 ongeveer 1500 euro), geeft Tesla echt bijzonder weinig voor je inruil. Met een beetje gangbare auto's scheelt het echt duizenden euros tov inlevern via de ANWB of Bovag bijv.
Mee eens. Gewoon in je oude auto er heen en in de nieuwe terug. Scheelt met 2 auto's of het OV naar Tilburg moeten rijden, geen gezeur met particulier verkopen of langs diverse garages rijden om hem te slijten.roelst1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:37:
[...]
Afwachten wat ze bieden kan nooit kwaad natuurlijk, en het is ook gewoon een stukje gemak waar ik prima een paar honderd euro voor over heb (ik ruil een goedkope auto in).
Maar goed, ik ruil een 14 jaar oude auto in die inmiddels meerdere keren 'het klokje rond' is. Als Tesla hem niet wil dan geef ik hem waarschijnlijk aan mijn nichtje

Mijn persoonlijke tip: ga niet met Findio in zee om een auto te kopen. Je wordt pas eigenaar van de auto nadat je de laatste termijn hebt betaald.Cyw00d schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:38:
Is dat niet gebruikelijk dat men onderpand wilt? Degene die dat niet willen zullen vermoedelijk het risico via de rente hebben afgedekt.turkeyhakan schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:23:
[...]
Mijn persoonlijke tip: ga niet met Findio in zee om een auto te kopen. Je wordt pas eigenaar van de auto nadat je de laatste termijn hebt betaald.
Niet als je via je bank een (elektrische)auto lening afsluit. Dan is de auto direct eigendom van jezelf.dirkmuis schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:26:
[...]
Is dat niet gebruikelijk dat men onderpand wilt? Degene die dat niet willen zullen vermoedelijk het risico via de rente hebben afgedekt.
Mijn eigen bank had een rente van 0,1% of 0,2% hoger dan Findio + gratis overlijdensrisicoverzekering.
[ Voor 12% gewijzigd door turkeyhakan op 15-02-2023 17:30 ]
De 22e komt de Hoegh Trapper aan in Zeebrugge. “Omstreeks” moet je dus vooral interpreteren als “vanaf”, lijkt me sterk dat ze binnen 1 dag gaan uitleveren namelijkNL_Scratch schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:28:
Net gebeld met Tesla, verwachting is dat mijn MY RWD zwart-zwart 20inch omstreeks de 22e geleverd wordt. Staat op de trapper.
👽

heb je een update gekregen over de levering. ik heb dezelfde configuratie maar zegt nog steeds februari maart als levering.LCHero schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:46:
Zaterdag 28-1 een MY LR in het zwart besteld met zwart interieur, 20' velgen en een trekhaak. Benieuwd of ze de levertijd waar kunnen maken in maart of eerder.
Via lease besteld op 31/1 vandaag pas account moeten aanmaken / vervolledigen, nog geen RN nr of leverindicatie. MY LR Zwart / Zwart /19" / trekhaak.Connect schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:45:
[...]
heb je een update gekregen over de levering. ik heb dezelfde configuratie maar zegt nog steeds februari maart als levering.
Mijn configuratie heb ik aangepast naar 19’ ivm fietsendrager en volle auto. Volgens mij zijn er wel anderen in dit topic met 20’.Connect schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:45:
[...]
heb je een update gekregen over de levering. ik heb dezelfde configuratie maar zegt nog steeds februari maart als levering.
Heb een vin in account en verwachte leverdatum tussen 1-15 maart. Sta niet op een Hoegh dus denk dat het wachten is op de Glovis Sunrise. Die komt rond 8 maart aan in Zeebrugge.
Thanks voor de tip, ik heb dezelfde vraag uitstaan bij Hiltermann, dan kan ik ze vergelijken. Het is een zakelijke aanvraag bij beide, is het een groot probleem als de auto niet direct op mijn naam komt te staan? Heb altijd lease auto gereden dus heel erg vind ik dat niet..turkeyhakan schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:23:
[...]
Mijn persoonlijke tip: ga niet met Findio in zee om een auto te kopen. Je wordt pas eigenaar van de auto nadat je de laatste termijn hebt betaald.
[ Tesla MIG MYP ]
Welke leasemaatschappij? Bij mij staat er vanaf 2/2 besteld in de app van Leaseplan met leverdatum nogsteeds onbekend. Deze week gebeld en LP gaf aan dat ze nog geen RN-nummer hadden en ik het rechtstreeks bij Tesla kon proberen.damocles85 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:59:
[...]
Via lease besteld op 31/1 vandaag pas account moeten aanmaken / vervolledigen, nog geen RN nr of leverindicatie. MY LR Zwart / Zwart /19" / trekhaak.
M3 RWD zwart/zwart 18" zonder trekhaak
Hij maakt eerst de gratis kilometers op.Goemie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:29:
Hé daar, weet niet of deze vraag reeds gesteld is. Zoja, alvast mijn excuses! Ik heb 10.000 km gratis superchargen, als ik bijgevolg laad aan een tesla supercharger kan ik dan zelf kiezen of ik de gratis km’s zal gebruiken of bvb mijn credit / mobility card? Alvast bedankt voor de hulp!
Waarom zou je die niet eerst op willen gebruiken dan als je bij Tesla laad?Goemie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:50:
Je hebt dus geen keuze? Tenzij je non-supercharger gaat laden om eerst je mobility card te belasten?
Gokje: de baas betaalt SuC in NL maar niet erbuiten, dus sparen voor vakantiejip_86 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 23:53:
[...]
Waarom zou je die niet eerst op willen gebruiken dan als je bij Tesla laad?
Let er ook op dat je kilometers maar beperkt geldig zijn (twee jaar ofzo?)Goemie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:50:
Je hebt dus geen keuze? Tenzij je non-supercharger gaat laden om eerst je mobility card te belasten?
de maatschappij is KBC autolease (belgie). Ondertussen een indicatieve leverdatum gekregen van 1/3. Maar nog geen VIN, dus waarschijnlijk met een korreltje zout te nemen die datum.Grimm1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:24:
[...]
Welke leasemaatschappij? Bij mij staat er vanaf 2/2 besteld in de app van Leaseplan met leverdatum nogsteeds onbekend. Deze week gebeld en LP gaf aan dat ze nog geen RN-nummer hadden en ik het rechtstreeks bij Tesla kon proberen.
M3 RWD zwart/zwart 19" zonder trekhaak
Heb je wel een RN nummer van Tesla weten te krijgen? of komt de indicatieve leverdatum bij de LM vandaan?damocles85 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 08:42:
[...]
de maatschappij is KBC autolease (belgie). Ondertussen een indicatieve leverdatum gekregen van 1/3. Maar nog geen VIN, dus waarschijnlijk met een korreltje zout te nemen die datum.
Ik heb ook een M3 via Leaseplan besteld. 2/2 order datum zeggen ze maar ik heb nogsteeds geen Mijn Leaseplan account gekregen en niks verder gehoord van ze. Tesla kan een RN-nummer niet vinden dus voorlopig zit ik in limbo ergens tussen LM en Tesla. Wachen maar...Grimm1 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:24:
[...]
Welke leasemaatschappij? Bij mij staat er vanaf 2/2 besteld in de app van Leaseplan met leverdatum nogsteeds onbekend. Deze week gebeld en LP gaf aan dat ze nog geen RN-nummer hadden en ik het rechtstreeks bij Tesla kon proberen.
M3 RWD zwart/zwart 19" zonder trekhaak
RWD wit/zwart 19" zonder trekhaak
16/1 besteld, maar zit al weken hier tegenaan te staren. VIN ookal al ~2 weken bekend.
:fill(white):strip_exif()/f/image/O1SBbJuN0ZbKwePdE4IS7azq.png?f=user_large)
Update: Net een SMS gehad dat ik hem woensdag 22e kan ophalen in Tilburg. De financiering is nog niet rond en dat gaat blijkbaar nog wel even duren bij Findio als ik jullie verhaal mag geloven. Dus dat ga ik niet redden verwacht ik.Cyw00d schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:38:
[ Tesla MIG MYP ]
Inmiddels 4,5 week om precies te zijn. Prima als dat in jouw wereldje geen weken zijndirkmuis schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:26:
"weken", je bestelling is nog geen 4 weken oud.

Gaat er meer om dat de status onveranderd blijft, mijn contact bij Tesla kon ondanks het VIN ook niet zien waar deze zich bevond.
Lake Kivu gezien de verwachte leverdatum.sammy777 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:34:
[...]
Inmiddels 4,5 week om precies te zijn. Prima als dat in jouw wereldje geen weken zijn.
Gaat er meer om dat de status onveranderd blijft, mijn contact bij Tesla kon ondanks het VIN ook niet zien waar deze zich bevond.
Geduld geduld. Je zal ws binnenkort een sms ontvangen om de levering te plannen.sammy777 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:34:
[...]
Inmiddels 4,5 week om precies te zijn. Prima als dat in jouw wereldje geen weken zijn.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik heb zelf 18-1 besteld, wel een VIN, geen SMS, niet vindbaar bij Hoegh dus op een andere boot (wel een LRW VIN).sammy777 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:34:
[...]
Al die boten zijn onderweg naar europa... en die komen normaal allemaal aan voor het einde van het kwartaal...
Aan 3-5000 auto's per boot is dat een heleboel, zeker als je er nog 3000 per week vanuit Berlijn bij telt.
Hele proces bij Findio duurde bij minder dan een week. Verbaasde me wel, schaf hem zakelijk aan, dat ik geen enkel bewijsstuk zoals een jaarrekening hoefde te overleggen.Cyw00d schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:33:
[...]
Update: Net een SMS gehad dat ik hem woensdag 22e kan ophalen in Tilburg. De financiering is nog niet rond en dat gaat blijkbaar nog wel even duren bij Findio als ik jullie verhaal mag geloven. Dus dat ga ik niet redden verwacht ik.
Is toch logisch? De auto is niet van jou, tot je de laatste termijn hebt betaald.sjors123 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:04:
[...]
Hele proces bij Findio duurde bij minder dan een week. Verbaasde me wel, schaf hem zakelijk aan, dat ik geen enkel bewijsstuk zoals een jaarrekening hoefde te overleggen.
Zo logische is dat niet. Als je bedrijf een lege doos is, en niks betaalt zijn ze wel snel een hoop geld kwijt eer ze de auto terug hebben.turkeyhakan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:08:
[...]
Is toch logisch? De auto is niet van jou, tot je de laatste termijn hebt betaald.
Dat dacht ik dus ook. Auto kan dan wel van hen zijn. Zij hebben meer belang dat klanten maandelijks netjes betalen dan dat ze een parkeerterrein vol met Tesla’s hebben staanTommie12 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:29:
[...]
Zo logische is dat niet. Als je bedrijf een lege doos is, en niks betaalt zijn ze wel snel een hoop geld kwijt eer ze de auto terug hebben.
Hoe verandert dat als de bestuurder direct eigenaar wordt van de auto? Dit geeft ze een manier om toch nog wat geld te vangen op het moment dat iemand het niet meer kan betalen door bijvoorbeeld een (persoonlijk) faillissement.sjors123 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:33:
[...]
Dat dacht ik dus ook. Auto kan dan wel van hen zijn. Zij hebben meer belang dat klanten maandelijks netjes betalen dan dat ze een parkeerterrein vol met Tesla’s hebben staan
Die halen ze op bij KVK en vanuit je andere credit reports zoals Graydon etc.sjors123 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:04:
[...]
Hele proces bij Findio duurde bij minder dan een week. Verbaasde me wel, schaf hem zakelijk aan, dat ik geen enkel bewijsstuk zoals een jaarrekening hoefde te overleggen.
Aangezien het een auto van de zaak is moet ik helaas wachten tot het lease contract van de huidige auto afgelopen is.
Voorlopige leverdatum volgens ALD: 20 mei...
Intussen wel het RN nummer via Tesla gekregen.
Nu maar eens zeuren intern om de huidige auto eerder in te mogen leveren

Bij 10% inflatie en 10% salaris erbij in een jaar? Opportunity costs? Ik heb het geld liggen in VWCE ETF beleggingen maar neem alsnog een lening bij 4%.Morpheus2003 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:58:
Überhaupt dat Findio… je gaat toch niet (privé) voor een luxeproduct als een Tesla lenen en zo ipv 50k, uiteindelijk 60k betalen…
[ Voor 12% gewijzigd door Radiodurans op 16-02-2023 13:57 ]
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Cash = kingMorpheus2003 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:58:
Überhaupt dat Findio… je gaat toch niet (privé) voor een luxeproduct als een Tesla lenen en zo ipv 50k, uiteindelijk 60k betalen…
Het is niet alleen een luxeproduct maar voornamelijk gewoon een vervoersmiddel & statussymbool.Morpheus2003 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:58:
Ik heb iets van 25K geleend voor 2-jaar en het geld in Tesla stock gestoken wat inmiddels +30% staat dusja.. Geen spijt van. Je kan vervroegd en volledig boetevrij aflossen dus als je wilt hoef je niet lang, veel rente te betalen.
Het gaat om de kredietwaardigheidscheck.roelst1 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:42:
[...]
Hoe verandert dat als de bestuurder direct eigenaar wordt van de auto? Dit geeft ze een manier om toch nog wat geld te vangen op het moment dat iemand het niet meer kan betalen door bijvoorbeeld een (persoonlijk) faillissement.
Bij bedrijven van enige formaat kan je die gegevens we vinden, maar bij een ZZPer is dat niet zo evident denk ik.
Thanks, dat geeft wat meer hoop. Ik werd vandaag ook gebeld door tesla zelf, die vroegen of ik de auto ook daadwerkelijk woensdag kan ophalen als de financiering rond is, "uiteraard" gaf ik aan :-). Zij gaat nu findio bellen om te kijken of ze iets naar voren kunnen halen aangezien de auto al klaar staat, ben benieuwd.sjors123 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:04:
[...]
Ook bij Knab bank een lening aangevraagd en net gebeld door ze, voordeel daar is dat de auto dan direct eigendom is, dus geen financial lease overeenkomst maar echt een lening. Hun rentepercentage was echter een stuk hoger waardoor het waarschijnlijk niet interessant is, maar ik ga wel door met de aanvraag om straks alles naast elkaar te kunnen leggen.
[ Tesla MIG MYP ]
Goed gegokt, ik heb een mobility card (vast bedrag per jaar) en nu ook de 10k superchargen. Die ik uiteraard liever gebruik privé voor road trips/vakantie. Vandaar dat ik pas aan die 10k sc'en wil komen eens mijn vast bedrag opgebruikt is of als ik op reis ben.Xenir schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:48:
[...]
Gokje: de baas betaalt SuC in NL maar niet erbuiten, dus sparen voor vakantie*sigh*
Ik heb de datum van de LM. Kwam wel nadat ik het tesla account moest vervolledigen. En ik kreeg van de LM een bevestiging van de bestelling.rickiej556 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:02:
[...]
Heb je wel een RN nummer van Tesla weten te krijgen? of komt de indicatieve leverdatum bij de LM vandaan?
The car is on HOEGH TRAPPER due to arrive on 22nd in Zeebrugge.
It looks like it takes about 6/7 days after arrival, before the car is ready to pick-up?
Do you know if the car registration & license-plate are arranged after the car has reached Tilburg or while still on the ship?
[ Voor 17% gewijzigd door tzolov op 16-02-2023 14:35 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Nummerbord lijkt mij sterk, dat zou betekenen dat hij al bij het servicepunt staat. Als je dat nummerbord opzoekt bij de RDW, wat krijg je dan?The_MAN schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:43:
Ik snap er weinig van, heb maandag een SMS gehad dat ik mijn model Y kan ophalen 2 maart (verzet naar 3 maart), kreeg aantal dagen daarvoor een email dat ik ww voor account moest instellen (werk email, via LM besteld). In het account zie ik verder nog niets terug, bij de LM staat een nummer bord, maar ik heb geen VIN? Zie hem ook nog niet in mijn account. LM heeft nog originele datum van 1 april staan. Vaag gedoe allemaal. Waarom niet alles netjes gesynched? Nou ja, hoe dan ook, 3 maar ophalen, helaas in Limburg (woon in Almelo...). Ben benieuwd!
Je auto ga je pas in je Tesla account zien nadat je de auto hebt opgehaald. Wordt dan ter plekke ingesteld (zover ik heb begrepen). Gaat idd anders dan een privé aankoop.
Kentekencheck is een witte model Y, dat klopt, maar eerste toelating en tenaamstelling is nog niet geregistreerdWasp schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:48:
[...]
Nummerbord lijkt mij sterk, dat zou betekenen dat hij al bij het servicepunt staat. Als je dat nummerbord opzoekt bij de RDW, wat krijg je dan?
Je auto ga je pas in je Tesla account zien nadat je de auto hebt opgehaald. Wordt dan ter plekke ingesteld (zover ik heb begrepen). Gaat idd anders dan een privé aankoop.
[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 16-02-2023 15:46 ]
Hmmm, nou dat zou dan wellicht toch wel eens kunnen kloppen danThe_MAN schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:55:
[...]
Kentekencheck is een witte model Y, dat klopt, maar eerste toelating en tenaamstelling is nog niet geregistreerd
Overigens is de VIN wat minder interessant als de auto blijkbaar al in Nederland is en op kenteken staat.
inmiddels weer een week verder maar nog geen VIN nummer gekoppeld aan mijn auto.DancePlaza schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 14:36:
[...]
Vandaag een RN nummer ontvangen, leverdatum is eind maart
16-2 - nog geen VIN gekoppeld
8-2 - tesla RN nummer ontvangen
3-2 - leaseplan plan ordernummer
16-1 besteld bij leaseplan
Bestelling: MY LR Wit / zwart / 19 inch, trekhaak achteraf laten monteren ivm bijtelling
Van het kastje naar de muur lopen...
Maak je geen zorgen, hier hetzelfde hoor.DancePlaza schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:01:
[...]
inmiddels weer een week verder maar nog geen VIN nummer gekoppeld aan mijn auto.
16-2 - nog geen VIN gekoppeld
8-2 - tesla RN nummer ontvangen
3-2 - leaseplan plan ordernummer
16-1 besteld bij leaseplan
Bestelling: MY LR Wit / zwart / 19 inch, trekhaak achteraf laten monteren ivm bijtelling
3/2 direct bij Tesla bestelt (M3 SR zwart/zwart) + inruil offerte opgevraagd
3/2 RN ontvangen
16/2 inruil offerte ontvangen
Levering staat nog steeds tussen 8-3 en 20-3. Aangezien de inruilaanbieding 1 maand geldig is en ik deze dus vandaag ontvangen heb schat ik in dat ik rond half maart mijn M3 kan ophalen.
Ik vermoed dat jouw LM jouw bestelling ook pas begin februari aan Tesla doorgegeven heeft
Het VIN wordt meestal pas een week of 2 van te voren (als de boot uit het Suezkanaal komt) gegeven begreep ik. Die van mij dobbert waarschijnlijk nu nog ergens op de Indische Oceaan.
Las dat anderen kort daarna een SMS kregen voor een aflevermoment. Dat is helaas (nog) niet zo. Gewoon geduldig wachten op de SMS en een concrete datum.
De VIN is er nog maar verborgen. Voeg deze Chrome plug-in toe en zie de magie!LCHero schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:04:
Mijn Vin is ineens verdwenen uit de app. Even gebeld met Tesla en bij hun is er nog wel een Vin gekoppeld aan de order. Op welke boot de auto staat konden ze niet zien, alleen dat ie onderweg is vanuit China. Niks aan de hand dus als dit gebeurd.
Las dat anderen kort daarna een SMS kregen voor een aflevermoment. Dat is helaas (nog) niet zo. Gewoon geduldig wachten op de SMS en een concrete datum.
https://chrome.google.com...ohmlomkjgbgkcbknncblpfanf
September 2022 besteld: M3P Black
Verwachte leverdatum: 8 maart
Nice! Ik ga ook maar eens bellen, wacht al bijna een jaar. Beetje frustrerend om alle bestellingen nu zo binnen 3 maanden gevuld te zien worden.vandenabaele schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:27:
Na heel veel telefoons met Tesla en Leaseplan, hebben ze eindelijk de boel op orde gekregen, anders had ik nog moeten wachten tot augstus maar nu dus eindelijk een leverdatum gekregen via LeasePlan.
Hoe heb je dat opgelost? Arval en Tesla wijzen naar elkaar. Arval zegt, het is op 25-1 besteld en het is wachten op de bevestiging en Tesla zegt je moet bij Arval zijn, wij kunnen je gegevens nog niet zien….vandenabaele schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:27:
Na heel veel telefoons met Tesla en Leaseplan, hebben ze eindelijk de boel op orde gekregen, anders had ik nog moeten wachten tot augstus maar nu dus eindelijk een leverdatum gekregen via LeasePlan.
Typisch Arval…. Je kan best eens bellen, en ze onder druk zetten.BektLekker schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:51:
[...]
Hoe heb je dat opgelost? Arval en Tesla wijzen naar elkaar. Arval zegt, het is op 25-1 besteld en het is wachten op de bevestiging en Tesla zegt je moet bij Arval zijn, wij kunnen je gegevens nog niet zien….
Idem bij Leaseplan, zal aan de LM liggen want rechtstreeks bij Tesla zijn de bestellingen zo verwerkt als ik het hier zo lees. Heel frustrerend...BektLekker schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:51:
[...]
Hoe heb je dat opgelost? Arval en Tesla wijzen naar elkaar. Arval zegt, het is op 25-1 besteld en het is wachten op de bevestiging en Tesla zegt je moet bij Arval zijn, wij kunnen je gegevens nog niet zien….
https://tesla-updates.github.io/
Order gaat vandaag richting LeasePlan
Ryzen 7800X3D - nVidia 4070 Ti Super - MSI B650 Gaming + - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North
Ben zeer benieuwd wanneer je een RN zal ontvangen. Mijn order was 26 januari doorgezet naar Tesla en heb nog altijd niets. Tesla en LP verwijzen allebei naar elkaar..ScreamGT schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:45:
Hier akkoord gekregen voor een Model Y RWD black/black/20” induction. Verder geen FSD oid.
Order gaat vandaag richting LeasePlan
[ Voor 5% gewijzigd door Ashy op 17-02-2023 08:52 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Taro op 17-02-2023 09:55 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 17-02-2023 09:55 ]
Bij mij net hetzelfde, Leaseplan wees naar Tesla, Tesla naar LeasePlan.BektLekker schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:51:
[...]
Concreet mocht er volgens Tesla voor juni, geen officieel order geplaatst worden van Leaseplan.
Leaseplan was dan weer van mening dat er zo snel mogelijk geleverd moest worden.
Na heel veel telefoons naar beide partijen, heb ik op een gegeven moment de samenvatting van beide visies op mail gezet en deze naar zowat elk mail adres van zowel Tesla als Leaseplan gestuurd waar ik ooit contact mee had.
Nog geen 5 dagen later, kreeg ik de mail met leverdatum.
Wat ik vaak doe in dit soort gevallen is beide partijen opbellen en er een driegesprek van maken. Meestal komen ze er onderling dan wel uit, maar soms trekt één partij nadat ik zeg "ik zet ... er even bij in het gesprek' z'n keutel al in en komt het goed.BektLekker schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:51:
[...]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik heb medio januari (na de prijswijziging) een wijziging gedaan in de configuratie van een bestaande bestelling. Ik kreeg al gauw - na het doorvoeren van de wijziging via het portaal van Arval - een orderbevestiging vanuit Arval. Daarop volgend heb ik meerdere keren contact gehad met de lokale Tesla Store omdat Arval geen leveringsstatus kan inzien. De lokale Tesla Store heeft de wijziging - aan de hand van het RN-nummer - zo'n tien dagen na de ontvangstbevestiging van Arval pas kunnen zien. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de leasemaatschappij de auto's besteld via de afdeling Fleedsales van Tesla. Als vanuit de afdeling de order niet wordt doorgevoerd, kan de lokale Tesla Store niets achterhalen.BektLekker schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:51:
[...]
Dit is een boot die niet op de tracker staat. https://www.vesselfinder.com/?imo=9695121
Tracker: https://tesla-updates.github.io/
De CSCL Globe zou tot het Suez Kanaal gaan waarna de auto vervolgens weer overgeheveld word naar een andere boot.
ETA was 22/2 - 8/3. Aannemelijk word het meer vanaf 6 Maart.
Ik overweeg om mijn auto bij Tesla in te ruilen. Gisteren heb ik een bod van Tesla ontvangen. Nu kreeg ik gisteren een mail met de vraag om het kentekenbewijs te uploaden (ook gedaan) en vandaag een SMS met de vraag om mijn inruilgegevens zo spoedig mogelijk te voltooien en zo de levering van mijn Tesla te versnellen.
Ik wacht nog op een aantal biedingen van andere partijen en wil dus graag nog even wachten met het accepteren (bod is tot acceptatie 7 dagen geldig, na acceptatie 30 dagen, geplande levering tussen 6 en 20-3).
Het lijkt mij dat dit geen invloed heeft op de levering. Heeft iemand hier ervaring mee?
MY RWD Wit
Hier ook zelfde config en 3 maart ophalen in Utrechtdejury schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:51:
De auto's die op de Trapper staan krijgen nu een SMS, ik heb er zojuist 1 gehad. Ingepland voor ophalen op 3 maart in Utrecht!
MY RWD Wit
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.