Ik weet wel dat LeasePlan 100 Model Y’s had ingekocht in verband met hun 60 jaar bestaan (bulk inkoop die ze dan snel kunnen uitleveren vanuit eigen LeasePlan depot). Echter zijn een week na die 60 jaar deal de prijzen aanzienlijk verlaagd door Tesla. Benieuwd wie nu de ‘duurdere Model Y’ bij LeasePlan bestelt..
Idd dat was met 2 weken levertijd met de bijtelling van 2022. Dag erna kwam de prijs verlaging 🤣
Van het kastje naar de muur lopen...
Dank voor de tip, ik heb geen match o.b.v. VIN.Djerro123 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:41:
[...]
Je zou bij Hoegh je vin kunnen invullen, als die met een boot van hen is gekomen kan je zien wanneer dat is gebeurd.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Anders heb ik verder geen idee, maar hou er rekening mee dat het niet erg is dat die er al is; het zijn exact dezelfde auto’s die zo aankomen! Wees blij dat je hem al zo snel kan rijden, ik wou dat ik zo’n berichtje kreeg (en die van mij wordt al eind deze maand geleverd haha)
Is er toevallig iemand die hier via LeasePlan de acceleration boost erop gekregen heeft? Het is geen standaard optie bij ze en je kunt dit niet meer zelf als bestuurder regelen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Rwd dus waarschijnlijk gewoon china. Ik had ook wel zo iets kunnen hebben afgelopen december als de auto mensen van ons bedrijf niet op vakantie waren.sammy777 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:29:
[...]
Komt waarschijnlijk uit Giga Berlin. Veel beter als die Chinese troep waar maanden op gewacht moet worden.
Weet je dat zeker? De nieuwe kleuren zijn niet beschikbaar op de RWD.
Dat is geen indicatie voor het feit dat een auto mogelijk niet in Berlijn geproduceerd zou kunnen worden. En ja, er komen ook RWD's uit Berlijn maar in veel mindere mate.Inspired schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:18:
[...]
Weet je dat zeker? De nieuwe kleuren zijn niet beschikbaar op de RWD.
Nee, zeker niet. RWD komt enkel uit Shanghai.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Heb je een bron dan? Als ik hier kijk is het alleen maar China.turkeyhakan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:20:
[...]
Dat is geen indicatie voor het feit dat een auto mogelijk niet in Berlijn geproduceerd zou kunnen worden. En ja, er komen ook RWD's uit Berlijn maar in veel mindere mate.
https://docs.google.com/s...=728248383&fvid=767907823
De Lake Kivu is eindelijk weer in beweging, en wurmt zich nu door het Suezkanaal!
https://tesla-updates.github.io/
https://tesla-updates.github.io/
Hier hetzelfde:victorverg schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:19:
Ik ben een silent lurker van dit topic, maar misschien dat iemand wat aan mijn leveringsindicatie heeft; ik heb een MY RWD in wit besteld op 3 februari en ik heb een voorlopige leverdatum gekregen van 31 maart.
3-2 de Tesla Model 3 RWD in de zwarte 'Subsidie Edition' gekocht
De voorlopige levertijd stond voor eind februari - begin maart maar is inmiddels opgeschoven naar ergens tussen 8-3 en 24-3. Ik heb nog geen VIN ontvangen.
Vandaag een RN nummer ontvangen, leverdatum is eind maartDancePlaza schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 20:46:
[...]
Dit is wat ik meekrijg vanuit Leaseplan.Laatste update is van 3 feb, MY LR Wit / zwart / 19 inch, trekhaak achteraf laten monteren ivm bijtelling besteld op 16 jan.
***members only***
Van het kastje naar de muur lopen...
Grappig. Ik heb nog een 3 via LP die over een paar maand afloopt. Had alvvast een offerte aangevraagd voor de Y LR en kreeg de optie om zonder afkoop nu over te stappen in zo'n Y RWD die ze hebben staan. Ze zitten er wat mee in de maag denk ik.DakotaLee schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 22:51:
Ik weet wel dat LeasePlan 100 Model Y’s had ingekocht in verband met hun 60 jaar bestaan (bulk inkoop die ze dan snel kunnen uitleveren vanuit eigen LeasePlan depot). Echter zijn een week na die 60 jaar deal de prijzen aanzienlijk verlaagd door Tesla. Benieuwd wie nu de ‘duurdere Model Y’ bij LeasePlan bestelt..
Overigens zal LP best wat korting gekregen hebben denk ik. Een LM gaat niet zomaar even 100 auto's inkopen en op vooraad zetten. Dat zie ik ze niet doen zonder leuke incentive.
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 08-02-2023 14:56 ]
Update 2.maagnus schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 08:12:
MY LR, Quicksilver, zwart interieur, trekhaak, 19" Gemini-velgen
Datum bestelling: 31.12.2022
Datum verwachte levering: 16.02.2023 - 25.03.2023
VIN: nog niet ontvangen
De datum van verwachte levering is terug gewijzigd: 16.02.2023 - 04.03.2023.
VIN: nog niet ontvangen.
Berlijn dus!maagnus schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:32:
[...]
Update 2.
De datum van verwachte levering is terug gewijzigd: 16.02.2023 - 04.03.2023.
VIN: nog niet ontvangen.
Ben gezond jaloers, enjoy it!
Heb je hier een bron van? Want afaik komen alle RWD toch echt uit China en niet Berlijn. Zo is dit ook bevestigd door Tesla sales maar dat is natuurlijk geen garantie (die weten ook niet alles precies).turkeyhakan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 08:20:
[...]
Dat is geen indicatie voor het feit dat een auto mogelijk niet in Berlijn geproduceerd zou kunnen worden. En ja, er komen ook RWD's uit Berlijn maar in veel mindere mate.
Het is beter DAN die Chinese troep... Maar je bent dus niet tevreden over je eigen model Y RWD? Ik wel!sammy777 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:29:
[...]
Komt waarschijnlijk uit Giga Berlin. Veel beter als die Chinese troep waar maanden op gewacht moet worden.
Ik hoor weinig klachten over model Y’s die uit China komen. Jammer dat zulke figuren het woord China horen en gelijk dit soort dingen roepen.sammy777 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:29:
[...]
Idd, en als op dit moment al die chinese rommel het ineens zou begeven... valt alles stil.wht schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:49:
[...]
Ik hoor weinig klachten over model Y’s die uit China komen. Jammer dat zulke figuren het woord China horen en gelijk dit soort dingen roepen.
Zojuist via leaseplan Model Y RWD besteld, zwart met 20inch induction velgen.
Iemand soortgelijke tesla besteld? En wat was de levertijd toen?
Het is ook alleen assemblage wat ze doen, een goed lopende fabriek in Shanghai gaat dat waarschijnlijk over het algemeen echt wel beter doen dan een net opstartende fabriek in Berlijn.Tommie12 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:02:
[...]
Idd, en als op dit moment al die chinese rommel het ineens zou begeven... valt alles stil.
Kan snel gaan. Tesla heeft zo te zien je config op voorraad staan.Pahlawan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 18:56:
Zojuist via leaseplan Model Y RWD besteld, zwart met 20inch induction velgen.
https://www.tesla.com/nl_...ACK&arrangeby=plh&range=0
Site zelf geen feb-maart aan.
Thanks nice, kan niet wachten hoop dat leaseplan alles snel regelt!Inspired schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:21:
[...]
Kan snel gaan. Tesla heeft zo te zien je config op voorraad staan.
https://www.tesla.com/nl_...ACK&arrangeby=plh&range=0
Site zelf geen feb-maart aan.
Ze hebben ook nog genoeg 2022 modellen staan mocht je heeel veel haast hebben. Die kun je binnen een week of twee rijden. Heb je allleen wel wat meer bijtelling.Pahlawan schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:24:
[...]
Thanks nice, kan niet wachten hoop dat leaseplan alles snel regelt!
Idem maar dan geordend op 29-1.NMA schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:58:
[...]
Hier hetzelfde:
3-2 de Tesla Model 3 RWD in de zwarte 'Subsidie Edition' gekocht![]()
De voorlopige levertijd stond voor eind februari - begin maart maar is inmiddels opgeschoven naar ergens tussen 8-3 en 24-3. Ik heb nog geen VIN ontvangen.
Voorlopige levertijd: 6 - 22 maart.
Hoi allen,
Ik volg dit topic inmiddels een tijdje, ook wij zijn afwachtende op de levering van een Model Y.
Betreft een RWD, solid black, 19” velgen. Op 29 januari besteld, indicatie levering staat op 09 t/m 25 maart.
Hopelijk snel meer duidelijkheid.
Ik volg dit topic inmiddels een tijdje, ook wij zijn afwachtende op de levering van een Model Y.
Betreft een RWD, solid black, 19” velgen. Op 29 januari besteld, indicatie levering staat op 09 t/m 25 maart.
Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Zojuist sms gehad om het ophaalmoment in Tilburg in te plannen. Eerste mogelijkheid was 27 feb, dus dat dan ook maar gedaan.
Er waren in die week nog heel veel momenten open om te prikken.
Leverdatum stond vanochtend in het account nog op 9-23 feb. Auto staat op de Lake Kivu, die nu bijna bij Kreta vaart.
Met of zonder trekhaak? Ik heb exact dezelfde besteld 19 januari, en nog steeds geen VIN.Alamo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:11:
[...]
![]()
Zojuist sms gehad om het ophaalmoment in Tilburg in te plannen. Eerste mogelijkheid was 27 feb, dus dat dan ook maar gedaan.
Er waren in die week nog heel veel momenten open om te prikken.
Leverdatum stond vanochtend in het account nog op 9-23 feb. Auto staat op de Lake Kivu, die nu bijna bij Kreta vaart.
Ik heb wel zonder trekhaak, en op de website van Tesla is wel deze configuratie MET trekhaak "snel leverbaar" dus weet niet of dit de boosdoener is
Ik heb ook zonder trekhaak besteld. Je hebt rechtstreeks bij Tesla besteld? (Ik wel.) Nederland? (Ik wel.)Hekvandam schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:09:
[...]
Met of zonder trekhaak? Ik heb exact dezelfde besteld 19 januari, en nog steeds geen VIN.
Ik heb wel zonder trekhaak, en op de website van Tesla is wel deze configuratie MET trekhaak "snel leverbaar" dus weet niet of dit de boosdoener is
Mijn werkgever heeft rechtstreeks via Tesla Belgie besteld. Vorige week had hij nog geen VIN. (En wil mijn werkgever ook niet gaan stalken)Alamo schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:13:
[...]
Ik heb ook zonder trekhaak besteld. Je hebt rechtstreeks bij Tesla besteld? (Ik wel.) Nederland? (Ik wel.)
Tesla zelf kon mij zaterdag geen info geven uit privacy redenen. Dus hoop dat mijn auto toch op die boot zit of de volgende, meeste mensen krijgen hun VIN pas rond het Suez kanaal dus er is nog een beetje hoop denk ik
Ik heb een telefoontje gehad met Tesla en volgens mijn vertegenwoordiger bevindt de mij toegewezen auto zich in de EU en is de leverdatum 1 maart op de factuur. Duurt het zo lang? Ik denk dat het in het Kivumeer is.
Ik kijk uit naar een bericht voor levering.
Besteldatum: 17.01.23
Model: M3 RWD Wit/Zwart
Geschatte levering: 22 februari - 8 maart
VIN: toegewezen
[ Voor 5% gewijzigd door zoomgrange op 09-02-2023 14:27 ]
Niets persoonlijks hoor maar de reacties hier over het lange wachten op een auto... Bij Audi wachten mensen 14 maanden op een nieuwe auto (zelf geluk gehad met 7 maanden met m'n Q4), bij BMW 8 maanden. Gaat hier om wekenzoomgrange schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 14:26:
Ik heb een telefoontje gehad met Tesla en volgens mijn vertegenwoordiger bevindt de mij toegewezen auto zich in de EU en is de leverdatum 1 maart op de factuur. Duurt het zo lang? Ik denk dat het in het Kivumeer is.
Eens, maar wanneer ze je min of meer beloven binnen de twee maanden te leveren, dan zet je daar natuurlijk wel je hoop op. Ik wacht ondertussen al meer dan een half jaar op een wagen die binnen de twee maanden zou geleverd wordenMaurice- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:20:
[...]
Niets persoonlijks hoor maar de reacties hier over het lange wachten op een auto... Bij Audi wachten mensen 14 maanden op een nieuwe auto (zelf geluk gehad met 7 maanden met m'n Q4), bij BMW 8 maanden. Gaat hier om weken
Heeft er iemand met een auto op de Höegh Trapper intussen al een aanpassing van de leverdatum in zijn account? Het schip nadert het Suez kanaal dus ik verwacht maandag of dinsdag wel een SMS met een afleverdatum te plannen.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
12-26 feb hier op de Hoegh Trapper, 28 Jan besteld. Ongelooflijk dat het zo snel kan, maar wil hem eigenlijk pas na 6 maart ophalen ivm inleveren andere auto. Hoop dat ze hem dan niet aan iemand anders meegeven 😅pretpik schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:50:
Heeft er iemand met een auto op de Höegh Trapper intussen al een aanpassing van de leverdatum in zijn account? Het schip nadert het Suez kanaal dus ik verwacht maandag of dinsdag wel een SMS met een afleverdatum te plannen.
De RWD die ik in bestelling had staan stond ook op de Hoegh Trapper. SMS voor levering heb ik 31 januari reeds ontvangen met aangekondigde leverdatum eind februari.pretpik schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 19:50:
Daarna heb ik mijn bestelling omgezet naar een LR. Weet niet op welk schip deze staat, maar leverdatum staat tussen 1 - 15 maart.
Hier precies andersom, ik moet m’n huidige auto per 25-2 inleveren. Ik had stille hoop hem rond die tijd te kunnen ontvangen.Mikey NL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:03:
[...]
12-26 feb hier op de Hoegh Trapper, 28 Jan besteld. Ongelooflijk dat het zo snel kan, maar wil hem eigenlijk pas na 6 maart ophalen ivm inleveren andere auto. Hoop dat ze hem dan niet aan iemand anders meegeven 😅
Waarschijnlijk een paar dagen zonder auto.
Wachten is een keuzeMaurice- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:20:
[...]
Niets persoonlijks hoor maar de reacties hier over het lange wachten op een auto... Bij Audi wachten mensen 14 maanden op een nieuwe auto (zelf geluk gehad met 7 maanden met m'n Q4), bij BMW 8 maanden. Gaat hier om weken
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Mikey NL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:03:
[...]
maar wil hem eigenlijk pas na 6 maart ophalen ivm inleveren andere auto.
Volgens mij kunnen jullie elkaars probleem oplossenpretpik schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:31:
[...]
Waarschijnlijk een paar dagen zonder auto.
Ik heb geen idee hoe snel de levering is na het aanmeren van zo’n schip, maar als de 22e het schip er is dan zou ik hem zo rond de 25e kunnen afhalen? Is dat een reële schatting bij Tesla?Luckeh schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:06:
[...]
[...]
Volgens mij kunnen jullie elkaars probleem oplossen
[ Voor 31% gewijzigd door pretpik op 09-02-2023 22:55 ]
Het kan nog erger: ik wacht 27-28 maanden op een auto (Mercedes).Maurice- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:20:
[...]

I don't have dreams, I have goals!!
Redondo1982 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 23:09:
[...]
Het kan nog erger: ik wacht 27-28 maanden op een auto (Mercedes).

De velgen aangepast naar 19' deze week en sinds gisteren een eindfactuur en VIN met verwachte leverdatum tussen 1 en 15 maart. Op de eindfactuur staat 8 maart.LCHero schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:46:
Zaterdag 28-1 een MY LR in het zwart besteld met zwart interieur, 20' velgen en een trekhaak. Benieuwd of ze de levertijd waar kunnen maken in maart of eerder.
Volgens mijn VIN nummer staat de mijne ook op de Hoegh Trapper die de 22ste aanmeert in Zeebrugge maar op de eindfactuur staat: Leveringsdatum 20 februari
Dus die datum op de factuur gaan ze sowieso niet redden...
Bijzonder, zou hem vandaag ophalen (13.30u, Tilburg), kreeg ik gisteren om 14.30u een smsje dat het feest niet doorgaat en verzet is naar maandag. Iets met een ruitje/veiligheid? Zou misschien om het fluitende geluid gaan dat ik bij sommige geleverde auto's hoor? Wel erg onhandig zo kort voor levering..
He ik heb exact hetzelfde! Eindelijk dus een eindfactuur, die had ik nog niet gisteren. Zal hem straks maar eens betalen, blijf dat toch wel spannend vinden hahaWAvanBuren schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:14:
Volgens mijn VIN nummer staat de mijne ook op de Hoegh Trapper die de 22ste aanmeert in Zeebrugge maar op de eindfactuur staat: Leveringsdatum 20 februari
Geen kenteken nog, dus kan nog geen verzekering aanvragen.
Zie trouwens dat de Hoegh Trapper eerst naar Griekenland gaat.
Oh dat is wel heel onhandig zeg! Had je een LR? Aan de andere kant wel fijn dat ze niet zomaar een faulty auto uitleveren natuurlijk, maar kan me voorstellen dat dit planningsmatig erg irritant is; ik rij bijvoorbeeld direct het eerste weekend naar mijn ouders gok ikJeroenGans schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:36:
Bijzonder, zou hem vandaag ophalen (13.30u, Tilburg), kreeg ik gisteren om 14.30u een smsje dat het feest niet doorgaat en verzet is naar maandag. Iets met een ruitje/veiligheid? Zou misschien om het fluitende geluid gaan dat ik bij sommige geleverde auto's hoor? Wel erg onhandig zo kort voor levering..
Klopt, de 12e zal hij aanmeren en ook weer afmeren in Piraeus.Djerro123 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:48:
[...]
Zie trouwens dat de Hoegh Trapper eerst naar Griekenland gaat.
Ik zit nu in de trein naar Tilburg... Ik hoop niet dat ik iets gemist heb 😅 maar vervoer is drama dus dat is dan nog een klein voordeeltje als je maandag gaat. Veel plezier maandag iig!JeroenGans schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 08:36:
Trouwens, sindsdien heb ik geen sms meer ontvangen. Wanneer krijgen we er een? Alleen de bezorging plannen?
Hier gisteren (09-02-2023) de bestelling geplaatst voor: Model Y, LR, Wit, Zwarte bekleding, 19", trekhaak
Benieuwd wanneer mijn VIN en leverdatum bekend wordt...
Benieuwd wanneer mijn VIN en leverdatum bekend wordt...
[ Voor 5% gewijzigd door Mabion op 10-02-2023 09:52 ]
Ik ben benieuwd of er ook andere personen hier zijn die wachten op een gedeeltelijke terugbetaling door Tesla vanwege de prijsaanpassing in januari?
Bij mij betreft het een verrekening (geen compensatie) van de aankoop. Het volledige aankoopbedrag had ik al overgemaakt maar de auto was toen nog niet geleverd. Daarna vond de prijsaanpassing plaats, nog voordat de auto daadwerkelijk werd geleverd. Ik heb daar contact over gehad met Tesla en er is ruim drie weken geleden een aanpassing in de factuur gedaan met het aangepaste bedrag en een negatief bedrag wat overblijft (ofwel terugstorten door Tesla). Daarna moest ik per mail mijn bankgegevens doorgeven en zou het te verrekenen bedrag binnen 14 dagen over worden gemaakt. Tot op heden is het bedrag nog niet overgemaakt (inmiddels meer dan 3 weken verder). Deze week een herinneringsmail verstuurd en volgende week maar eens bellen...
Ik ben benieuwd wie nog meer op het terugstorten van een deel van het aankoopbedrag wacht en hoe het daarmee staat?
Bij mij betreft het een verrekening (geen compensatie) van de aankoop. Het volledige aankoopbedrag had ik al overgemaakt maar de auto was toen nog niet geleverd. Daarna vond de prijsaanpassing plaats, nog voordat de auto daadwerkelijk werd geleverd. Ik heb daar contact over gehad met Tesla en er is ruim drie weken geleden een aanpassing in de factuur gedaan met het aangepaste bedrag en een negatief bedrag wat overblijft (ofwel terugstorten door Tesla). Daarna moest ik per mail mijn bankgegevens doorgeven en zou het te verrekenen bedrag binnen 14 dagen over worden gemaakt. Tot op heden is het bedrag nog niet overgemaakt (inmiddels meer dan 3 weken verder). Deze week een herinneringsmail verstuurd en volgende week maar eens bellen...
Ik ben benieuwd wie nog meer op het terugstorten van een deel van het aankoopbedrag wacht en hoe het daarmee staat?
Hier exact hetzelfde.LCHero schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 07:15:
[...]
De velgen aangepast naar 19' deze week en sinds gisteren een eindfactuur en VIN met verwachte leverdatum tussen 1 en 15 maart. Op de eindfactuur staat 8 maart.
Wel een eindfactuur, eindfactuur 2 en eindfactuur 3 ontvangen die allemaal gelijk zijn.
Ik betaal trouwens pas, op advies van Tesla Tilburg, zodra de SMS binnen is.
[ Voor 8% gewijzigd door dirkmuis op 10-02-2023 12:20 ]
Meer mensen die bij hun Tesla account na het doorklikken op "Doorgaan" bij betalingen in een wit scherm terecht komen?
14-01 MY RWD Wit besteld, staat op de Hoegh Trapper.
Ik stond 's ochtends voor hetzelfde probleem. Uitgelogd van mijn account en daarna ingelogd en dan is het opgelost.dejury schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:04:
Meer mensen die bij hun Tesla account na het doorklikken op "Doorgaan" bij betalingen in een wit scherm terecht komen?
Inmiddels 2 weken geleden de auto model Y rwd blauw, 20 inch, trekhaak en enhanched. via LM besteld, zij geven aan nog geen RN te hebben gehad, wel een email dat vanwege enorme verkopen de afgelopen weken achter te lopen en er alles aan doen zsm te bevestigen.
Iemand anders dezelfde ervaring?
Ja voor de RWD's klopt het helemaal, voor de LR en P is de levertijd nog wat langer.Maurice- schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 18:20:
[...]
Ik wacht nu 5,5 maand op een MYP, staat nu op feb-maart. dus zal 6 maanden zijn.
Initiële leverperiode bij aankoop was dec-feb. Niet iedereen heeft hem binnen een paar weekjes.
Even terug in dit topic heb je HekkeySE, Hij had besteld in Juni en heeft hem net geleverd gekregen.
Ik vermoed als Berlijn meer kan produceren straks het wel allemaal sneller zal gaan
Maar nog steeds sneller dan menig ander automerk inderdaad!
Helaas helpt dat bij mij ook nietzoomgrange schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:20:
[...]
Ik stond 's ochtends voor hetzelfde probleem. Uitgelogd van mijn account en daarna ingelogd en dan is het opgelost.
Dat is allemaal zeer raar. Want ikzelf had hem binnen de drie weken, Y LR. Anderen moeten max 1 maand wachten. Zowel voor P als LR. Is dat via Leasemaatschappij dan ofzo ? Alles waar ik over spreek is rechtstreeks via Tesla.Governor schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:34:
[...]
Ja voor de RWD's klopt het helemaal, voor de LR en P is de levertijd nog wat langer.
Ik wacht nu 5,5 maand op een MYP, staat nu op feb-maart. dus zal 6 maanden zijn.
Initiële leverperiode bij aankoop was dec-feb. Niet iedereen heeft hem binnen een paar weekjes.
Even terug in dit topic heb je HekkeySE, Hij had besteld in Juni en heeft hem net geleverd gekregen.
Ik vermoed als Berlijn meer kan produceren straks het wel allemaal sneller zal gaan![]()
Maar nog steeds sneller dan menig ander automerk inderdaad!
Waarschijnlijk een kleur gekozen die past bij levering vanuit Shanghai ipv Berlijn?Domotek schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:00:
[...]
Dat is allemaal zeer raar. Want ikzelf had hem binnen de drie weken, Y LR. Anderen moeten max 1 maand wachten. Zowel voor P als LR. Is dat via Leasemaatschappij dan ofzo ? Alles waar ik over spreek is rechtstreeks via Tesla.
Ik wacht al enige tijd op een privé aangeschafte zwarte Y LR met zwart interieur en 20", levertermijn staat nog steeds op feb/mrt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Net sms ontvangen dat ik kan inplannen voor levering! MY RWD, wit, verder geen opties. Besteld 25-1.
Ophalen in Utrecht, erg fijn voor mij!
[ Voor 17% gewijzigd door Morpheus2003 op 10-02-2023 17:26 ]
Morpheus2003 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:22:

Nah, is je gegund, geniet ervan en veel veilige km's toegewenst!
Wil je nu al betalen dan?dejury schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:04:
Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320
Lekker!! Hopelijk krijg ik ook snel bericht ik kan niet meer wachten haha!Morpheus2003 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:22:
Net sms ontvangen dat ik kan inplannen voor levering! MY RWD, wit, verder geen opties. Besteld 25-1.
15-1 besteld MY Blauw 20inch
Ja hier ook, elke 30 min ff kijken hoe het met onze Trapper gaatwht schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:50:
[...]
Lekker!! Hopelijk krijg ik ook snel bericht ik kan niet meer wachten haha!
15-1 besteld MY Blauw 20inch
Edit: De Trapper is net het Suez kanaal uit, laat de SMS regen maar komen!
[ Voor 11% gewijzigd door pretpik op 10-02-2023 19:15 ]
Staat die op de hoegh trapper?Morpheus2003 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:22:
Y LR QSTaro schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:14:
[...]
Waarschijnlijk een kleur gekozen die past bij levering vanuit Shanghai ipv Berlijn?
Ik wacht al enige tijd op een privé aangeschafte zwarte Y LR met zwart interieur en 20", levertermijn staat nog steeds op feb/mrt.
Ik spreek wel over een Tesla die op 10km van Zeebrugge ligt. Misschien doordat ze daar worden afgeladen dat het in het delivery algoritme een soort van prioriteit krijgt.
Wat niks zou mogen te maken hebben met de wagens van Berlijn komen. Of zouden die toch eerst naar Bremen gaan.
QS komt uit Berlijn, die zijn versneld geleverd tov eerdere planning. Waarschijnlijk ten koste van de andere kleuren.Domotek schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:41:
[...]
Y LR QS
Ik spreek wel over een Tesla die op 10km van Zeebrugge ligt. Misschien doordat ze daar worden afgeladen dat het in het delivery algoritme een soort van prioriteit krijgt.
Wat niks zou mogen te maken hebben met de wagens van Berlijn komen. Of zouden die toch eerst naar Bremen gaan.
21 januari besteld, vandaag een leverdatum gekregen: 17 - 31 maart. Een blauwe MY LR 19” trekhaak zwart interieur.
Nog geen vin gevonden.
Nog geen vin gevonden.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Vin nummer is nu bekend via eindfactuur (staat nog niet in mijn account). Als ik vin nummer bij Hoegh autoliners invul, dan krijg ik de melding dat ze mijn zending niet kunnen vinden. Even als check, vin bestaat uit 17 tekens? Verder staat op de factuur 8 maart afleverdatum.
Hier zelfde config alleen 13-01 al besteld.Morpheus2003 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 17:22:
Staat nu op eind feb, op de hoegh trapper.
Hoe wordt eigenlijk bepaald waar je hem moet ophalen? Staat nu op Tilburg maar Utrecht of Amsterdam is vele malen dichterbij.
Geen idee. Misschien kijken ze naar de dichtstbijzijnde locatie van je woonadres.BigB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:53:
[...]
Hier zelfde config alleen 13-01 al besteld.
Hoe wordt eigenlijk bepaald waar je hem moet ophalen? Staat nu op Tilburg maar Utrecht of Amsterdam is vele malen dichterbij.
Tilburg of Groningen zijn de enige locaties waar je keuze uit hebt. Tijdens de kerst was het ook Utrecht ivm de drukte. Aldus de salespersoon in Purmerend is er gevraagd wanneer Utrecht bijv. als locatie gebruikt kan worden maar het antwoord is 'voorlopig niet'.BigB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:53:
[...]
Standaard is Tilburg, tenzij je dichterbij Groningen woont toevallig.
[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 10-02-2023 20:12 ]
Hier exact hetzelfde en dezelfde data...yassiro schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:52:
Vin nummer is nu bekend via eindfactuur (staat nog niet in mijn account). Als ik vin nummer bij Hoegh autoliners invul, dan krijg ik de melding dat ze mijn zending niet kunnen vinden. Even als check, vin bestaat uit 17 tekens? Verder staat op de factuur 8 maart afleverdatum.
Ik kon dat bij bestelling gewoon selecteren.BigB schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:53:
[...]
Wij hebben de onze eind januari in Utrecht opgehaald. Via de dealer in Purmerend. Het kan dus wel.
Tesla heeft geen dealers, enkel SeC (Service Centers). Laten we Tesla niet verwarren met legacy merken/aanpak, straks denken nieuwe potentiële kopers nog dat ze een gewone auto kopen
Idem hier, maar dan de P zwart/zwartTaro schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:14:
[...]
Waarschijnlijk een kleur gekozen die past bij levering vanuit Shanghai ipv Berlijn?
Het kan echter niet altijd. Mijn voorkeur was eerst Utrecht, dan Groningen, dan Tilburg, dus vroeg ik of ik de mijne in Utrecht kon halen begin februari, en dat kon toen niet. Toen mocht ik kiezen tussen Groningen en Tilburg. Ik moest wel een 'goede' reden geven voor levering Groningen boven Tilburg. Dus ik denk dat ze de bulk gewoon in Tilburg willen laten ophalen, en Utrecht soms een optie is 🤔monica66 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 05:48:
Wij hebben de onze eind januari in Utrecht opgehaald. Via de dealer in Purmerend. Het kan dus wel.
[ Voor 19% gewijzigd door Sanny1987 op 11-02-2023 19:21 ]
Ze komen via Zeebrugge immers wat makkelijker in Tilburg dan Groningen. Het is weer een extra rit met bijbehorende tijd en kosten voor een vrachtwagen voor +-4-6 auto's.Sanny1987 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:18:
[...]
Het kan echter niet altijd. Mijn voorkeur was eerst Utrecht, dan Groningen, dan Tilburg, dus vroeg ik of ik de mijne in Utrecht kon halen begin februari, en dat kon toen niet. Toen mocht ik kiezen tussen Groningen en Tilburg. Ik moest wel een 'goede' reden geven voor levering Groningen boven Tilburg. Dus ik denk dat ze de bulk gewoon in Tilburg willen laten ophalen, en Utrecht soms een optie is 🤔
27 december heb ik in Utrecht een proefrit gemaakt, destijds zeiden ze dat ze het zouden regelen dat de auto in Utrecht geleverd wordt.Sanny1987 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:18:
[...]
Het kan echter niet altijd. Mijn voorkeur was eerst Utrecht, dan Groningen, dan Tilburg, dus vroeg ik of ik de mijne in Utrecht kon halen begin februari, en dat kon toen niet. Toen mocht ik kiezen tussen Groningen en Tilburg. Ik moest wel een 'goede' reden geven voor levering Groningen boven Tilburg. Dus ik denk dat ze de bulk gewoon in Tilburg willen laten ophalen, en Utrecht soms een optie is 🤔
Hierna is de auto besteld door Directlease, en nu zegt Utrecht ineens dat het toch niet mogelijk is. Wellicht doordat de auto via het enterprise kanaal besteld is?
Een LM kan de auto nog evt. ergens anders afleveren, maar Tesla zal dat zelf niet doen.pretpik schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:47:
[...]
27 december heb ik in Utrecht een proefrit gemaakt, destijds zeiden ze dat ze het zouden regelen dat de auto in Utrecht geleverd wordt.
Hierna is de auto besteld door Directlease, en nu zegt Utrecht ineens dat het toch niet mogelijk is. Wellicht doordat de auto via het enterprise kanaal besteld is?
Ja ik bedoelde met Utrecht het Service Center Utrecht. LM gaat hem zelf niet op een plek naar keuze afleveren helaas.Taro schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:57:
[...]
Een LM kan de auto nog evt. ergens anders afleveren, maar Tesla zal dat zelf niet doen.
Wat ik begreep van mijn LM is dat zij hem op laten halen en thuis afleveren inclusief uitleg. Of het is een goeie LM (Arval) of ik heb het verkeerd begrepen. Eind Maart weet ik het, als ik hem op moet halen ook primapretpik schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:26:
[...]
Ja ik bedoelde met Utrecht het Service Center Utrecht. LM gaat hem zelf niet op een plek naar keuze afleveren helaas.
:strip_exif()/f/image/7YbgkYOfgQ8vpTARwtY6AnF6.jpg?f=fotoalbum_large)
Gisteren opgehaald dus ik ben hier klaar. Maar echt, wat een top auto. Aflevering was soepel. Echt paar minuten maar. Je moet alles zelf uitzoeken maar dat vond ik wel chill. Er waren wel wat mensen in eventueel te helpen. Hij was tot 90% opgeladen dus naar huis komen geen probleem. Kwaliteit was heel goed. Geen gaps en ook geen geluiden/suizen/rammels tijdens het rijden. Hoop dat het bij jullie ook soepel gaat.
Zelfde schuitje hier. LM besteld op 25-01. Nog geen info van Tesla.Michiel 3 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:31:
Inmiddels 2 weken geleden de auto model Y rwd blauw, 20 inch, trekhaak en enhanched. via LM besteld, zij geven aan nog geen RN te hebben gehad, wel een email dat vanwege enorme verkopen de afgelopen weken achter te lopen en er alles aan doen zsm te bevestigen.
Kan een computer in elkaar zetten =3
Veel rijplezier gewenst en veilige kilometers. Kan niet wachten op de MY RWD. Rond de 24e levering in GroningenQuinto_nl schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:42:
[Afbeelding]
Gisteren opgehaald dus ik ben hier klaar. Maar echt, wat een top auto. Aflevering was soepel. Echt paar minuten maar. Je moet alles zelf uitzoeken maar dat vond ik wel chill. Er waren wel wat mensen in eventueel te helpen. Hij was tot 90% opgeladen dus naar huis komen geen probleem. Kwaliteit was heel goed. Geen gaps en ook geen geluiden/suizen/rammels tijdens het rijden. Hoop dat het bij jullie ook soepel gaat.
Toch best wel bizar eigenlijk dat Tesla het snelst een nieuwe auto kan leveren.. andere elektrische auto’s kampen met behoorlijke levertijden, omdat de onderdelen vrij schaars zijn.
Tja als je een groeiambitie hebt van 50% per jaar, dan moet je natuurlijk ook wel executiekracht hebben op de delivery.038Robijno schreef op zondag 12 februari 2023 @ 00:01:
Toch best wel bizar eigenlijk dat Tesla het snelst een nieuwe auto kan leveren.. andere elektrische auto’s kampen met behoorlijke levertijden, omdat de onderdelen vrij schaars zijn.
Yes, een VIN! Levering 6-20 maart. 1 maart begin ik met mijn nieuwe job, dus moet wel tijdelijk even iets anders regelen.
Config: Y LR zwart/zwart/20"/trekhaak, RWD besteld midden december, maar na de prijswijziging gewisseld naar LR.
Edit: Op basis van de VIN komt hij uit China.
De VIN is overigens nog niet zichtbaar, maar de Chrome plugin Tesla VIN Finder vindt hem wel in de broncode.
Config: Y LR zwart/zwart/20"/trekhaak, RWD besteld midden december, maar na de prijswijziging gewisseld naar LR.
De VIN is overigens nog niet zichtbaar, maar de Chrome plugin Tesla VIN Finder vindt hem wel in de broncode.
[ Voor 25% gewijzigd door Taro op 12-02-2023 09:03 ]
Mooi nieuws. Heb je ook enig idee op welk schip de auto staat?Taro schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:59:
Yes, een VIN! Levering 6-20 maart. 1 maart begin ik met mijn nieuwe job, dus moet wel tijdelijk even iets anders regelen.
Ik heb via LM op 12 december een MY RWD/Solid Black/Black/20inch/zonder trekhaak besteld. Op 19 januari het verzoek bij LM neergelegd om de bestelling om te zetten naar een LR. Met andere woorden; dezelfde configuratie, m.u.v. trekhaak. Ik sta op het punt om voor de laatste week van maart vakantie te boeken. Ik denk dat ik toch maar even wacht of iemand ga machtigen om de auto op te halen.
Ben ik nu aan het uitzoeken, geen Hoegh als ik hun VIN tool mag geloven. De Lake Kivu zou kunnen, maar mogelijk één schip later (Goliath Leader?). Zie bij veel wel bestemming Suez kanaal staan, maar niet waar ze daarna heen gaan.Cagdas schreef op zondag 12 februari 2023 @ 09:14:
[...]
Mooi nieuws. Heb je ook enig idee op welk schip de auto staat?
Veel plezier er mee! wanneer had je hem besteld?Quinto_nl schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:42:
[Afbeelding]
Vind het wel opvallend dat ze dan blijkbaar nog steeds niet genoeg capaciteit in Berlijn hebben. Alle RWDs komen uit China en sowieso P/LRs met "oude" (blauw & rood) kleuren. Ik zou toch eigenlijk verwachten dat ze nu voldoende capaciteit zouden moeten hebben om de resterende LRs en Ps te maken voor Europa? Op zich zit er verder volgens mij weinig verschil tussen MiC en MiG maar toch.Taro schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:59:
Op YouTube komen regelmatig video's langs die met drones zijn gemaakt in o.a. Shanghai en Berlijn. Het valt daarbij op dat in Shanghai de parkeerplaatsen enorm vol staan en in Berlijn niet. Nou is het natuurlijk zo dat ze in Shanghai in enorme aantallen per keer op een boot gaan en in Berlijn op regelmatige basis met opleggers worden opgehaald. Daardoor staat er waarschijnlijk een kleiner aantal, maar meer dan enkele tientallen tegelijkertijd zie ik er niet staan en daarnaast wordt er nog steeds heel veel gebouwd in Berlijn.Inspired schreef op zondag 12 februari 2023 @ 10:56:
[...]
Vind het wel opvallend dat ze dan blijkbaar nog steeds niet genoeg capaciteit in Berlijn hebben. Alle RWDs komen uit China en sowieso P/LRs met "oude" kleuren. Ik zou toch eigenlijk verwachten dat ze nu toch voldoende capaciteit zouden moeten hebben om de resterende LRs en Ps te maken voor Europa? Op zich zit er verder volgens mij weinig verschil tussen MiC en MiG maar toch.
Vermoedelijk kunnen ze in de loop van 2023 nog veel verder opschalen en dat is ook wel nodig als ik om mij heen hoor hoeveel mensen voor Tesla kiezen, omdat de andere merken een veel langere levertijd hebben. Je gaat immers niet 14-18 maanden wachten op een auto. Meer kunnen produceren = meer en sneller leveren = meer verkopen = nog verder opschalen. Wat dat betreft heeft Tesla wel het momentum, hopelijk kunnen ze dit voortzetten
Op welk schip staat 'ie?josvandekoffie schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 23:43:
[...]
Veel rijplezier gewenst en veilige kilometers. Kan niet wachten op de MY RWD. Rond de 24e levering in Groningen
Ja, de ramp-up blijft ook flink achter op de "planning". In Shanghai doen ze 3k per dag. In Berlijn 3k per week. Al is het in Shanghai 3 & Y maar alsnog een flink verschil.Taro schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:06:
[...]
Op YouTube komen regelmatig video's langs die met drones zijn gemaakt in o.a. Shanghai en Berlijn. Het valt daarbij op dat in Shanghai de parkeerplaatsen enorm vol staan en in Berlijn niet. Nou is het natuurlijk zo dat ze in Shanghai in enorme aantallen per keer op een boot gaan en in Berlijn op regelmatige basis met opleggers worden opgehaald. Daardoor staat er waarschijnlijk een kleiner aantal, maar meer dan enkele tientallen tegelijkertijd zie ik er niet staan en daarnaast wordt er nog steeds heel veel gebouwd in Berlijn.
Vermoedelijk kunnen ze in de loop van 2023 nog veel verder opschalen en dat is ook wel nodig als ik om mij heen hoor hoeveel mensen voor Tesla kiezen, omdat de andere merken een veel langere levertijd hebben. Je gaat immers niet 14-18 maanden wachten op een auto. Meer kunnen produceren = meer en sneller leveren = meer verkopen = nog verder opschalen. Wat dat betreft heeft Tesla wel het momentum, hopelijk kunnen ze dit voortzetten
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.