Volgens mij zie ik een Quicksilver staan, dus moet wel dan?
Lijkt me een lading uit Berlijn vanwege de Quicksilver LR bovenop. Zouden ze niet op weg zijn naar Tilburg, daar worden alle Y's geleverd aan klanten?
Heb vanmorgen rond Turnhout ook nog een vrachtwagen uit Berlijn richting Antwerpen zien rijden. Er stonden een paar witte en quicksilvers op!
Tilburg is vanaf daar, letterlijk precies de andere kant opmkrmr schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:51:
[...]
Lijkt me een lading uit Berlijn vanwege de Quicksilver LR bovenop. Zouden ze niet op weg zijn naar Tilburg, daar worden alle Y's geleverd aan klanten?
Als ik het zo zie dan ben ik toch wel blij dat ik de quicksilver heb gewisseld naar wit.
Maar inderdaad, de zending moet komen vanaf Berlijn. De quicksilver wordt nu nog nergens anders geproduceerd.
Maar inderdaad, de zending moet komen vanaf Berlijn. De quicksilver wordt nu nog nergens anders geproduceerd.
Zaterdag 28-1 een MY LR in het zwart besteld met zwart interieur, 20' velgen en een trekhaak. Benieuwd of ze de levertijd waar kunnen maken in maart of eerder.
Ik vermoed dat het vuil komt van de rit alleen. Als die wagen door een regenbui rijdt wordt al het vuil tegen de auto's opgespat.pretpik schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:37:
[...]
Wat zijn die auto's smerig als ze alleen op een schip gestaan hebben binnen. Zullen ze ergens op een grasveldje gestaan hebben?
Ben daar ook benieuwd naar. Heb die van mij, ook zwart, zonder trekhaak op 19 januari besteld. Volgens Tesla Rotterdam komt er in de komende twee weken een hele lading aan autos.LCHero schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:46:
Zaterdag 28-1 een MY LR in het zwart besteld met zwart interieur, 20' velgen en een trekhaak. Benieuwd of ze de levertijd waar kunnen maken in maart of eerder.
Volgens Tesla Tilburg ook, waaronder (vermoedelijk) de witte LR met trekhaak.
Afgelopen vrijdag een MY RWD blauw met zwart interieur en 20" velgen besteld, nu is de levertijd al over een aantal weken en heb ik ook al een VIN gekregen.
Het lijkt erop alsof ik een "snel te leveren voorraad model" toegewezen heb gekregen, terwijl ik juist het normale bestelpad heb doorlopen omdat ik en geen haast heb en hoopte dat er dan mogelijk nog wat laatste verbeteringen op zouden zitten (achterbank 30mm verlengd en safety-release verbetering bij achterdeuren b.v.).
De VIN-check geeft aan dat deze ergens rond november 2022 geproduceerd zou moeten zijn.
Op zich allemaal niet heel erg, maar het lijkt erop alsof ze eerst de snel te leveren modellen opmaken als iemand een bestelling doet wanneer er een match is met configuratie en locatie en dat wist ik niet.
Het lijkt erop alsof ik een "snel te leveren voorraad model" toegewezen heb gekregen, terwijl ik juist het normale bestelpad heb doorlopen omdat ik en geen haast heb en hoopte dat er dan mogelijk nog wat laatste verbeteringen op zouden zitten (achterbank 30mm verlengd en safety-release verbetering bij achterdeuren b.v.).
De VIN-check geeft aan dat deze ergens rond november 2022 geproduceerd zou moeten zijn.
Op zich allemaal niet heel erg, maar het lijkt erop alsof ze eerst de snel te leveren modellen opmaken als iemand een bestelling doet wanneer er een match is met configuratie en locatie en dat wist ik niet.
Je kan de VIN checken op https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo (als die met Hoegh is vervoert) en dan kan je zien of die al in NL is of niet. Als je een voorraad model krijgt, dan zou je hem in een week kunnen ophalen, niet weken. Anders staat die gewoon nog op een boot (duurt weken om hier te komen). Tesla maakt niet order to build maar gewoon batches die ze daarna pas matchen. Veel auto’s op de boot worden pas verkocht als ze al gemaakt zijn.JJFS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:32:
Afgelopen vrijdag een MY RWD blauw met zwart interieur en 20" velgen besteld, nu is de levertijd al over een aantal weken en heb ik ook al een VIN gekregen.
Die verbeteringen waren al in oktober in productie, dus dat zal er dan in moeten zitten?JJFS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:32:
Zie hier
Aha, thnx voor de info dat geeft mij meer hoop dat het geen voorraad model is.Djerro123 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:52:
[...]
Je kan de VIN checken op https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo (als die met Hoegh is vervoert) en dan kan je zien of die al in NL is of niet. Als je een voorraad model krijgt, dan zou je hem in een week kunnen ophalen, niet weken. Anders staat die gewoon nog op een boot (duurt weken om hier te komen). Tesla maakt niet order to build maar gewoon batches die ze daarna pas matchen. Veel auto’s op de boot worden pas verkocht als ze al gemaakt zijn.
A.h.v. je link heb ik de volgende gegevens op kunnen halen van het transport, dan zou hij nog onderweg moeten zijn:
HÖEGH TRAPPER (TRPR) M
Voyage 38
Load Port TAICANG
Planned Load 18.01.2023
Departure Date 18.01.2023
Discharge Port ZEEBRUGGE
Arrival Date 22.02.2023
Het toevallige was namelijk dat exact mijn configuratie ook op de snel te leveren pagina stond (in Tilburg) en dat hij kort na mijn bestelling daarvan verdwenen was.
Hoe heb jij de bouwdatum bepaald aan de hand van het VIN? Daar staat toch enkel het modeljaar in verwerkt?JJFS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:32:
Dat had ik met de volgende website gedaan: https://tesla-info.com/tesla-build-date.phpCaayn schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:06:
[...]
Hoe heb jij de bouwdatum bepaald aan de hand van het VIN? Daar staat toch enkel het modeljaar in verwerkt?
Ik heb nog geen bevestiging of bericht gezien van iemand in Nederland of überhaupt op heel YouTube die deze wijzigingen (achterbank/deur release hendel) al op zijn auto heeft.Hidde schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:55:
[...]
Die verbeteringen waren al in oktober in productie, dus dat zal er dan in moeten zitten?
Zie hier
Ik heb hetzelfde wat betreft bestellen/levertijd/VIN.JJFS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:32:
Via de site van het schip vind ik niks, helaas.
Als ik op mijn VIN zoek op die site, vind ik niks. Dichtstbijzijnde nummer is van 29-11 maar scheelt duizenden..JJFS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:08:
[...]
Dat had ik met de volgende website gedaan: https://tesla-info.com/tesla-build-date.php
[ Voor 17% gewijzigd door Morpheus2003 op 30-01-2023 16:28 ]
Nou top, dan staan we samen op die bootJJFS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:05:
[...]
Aha, thnx voor de info dat geeft mij meer hoop dat het geen voorraad model is.
A.h.v. je link heb ik de volgende gegevens op kunnen halen van het transport, dan zou hij nog onderweg moeten zijn:
HÖEGH TRAPPER (TRPR) M
Voyage 38
Load Port TAICANG
Planned Load 18.01.2023
Departure Date 18.01.2023
Discharge Port ZEEBRUGGE
Arrival Date 22.02.2023
Het toevallige was namelijk dat exact mijn configuratie ook op de snel te leveren pagina stond (in Tilburg) en dat hij kort na mijn bestelling daarvan verdwenen was.
Die achterbank schijnt een urban myth te zijn, dus gewoon lekker deze gaan rijden.JJFS schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:32:
Levering is ingepland. Tijd voor een overzichtje. Betreft hier een particuliere aankoop.
4-10-2023: Model Y LR, Wit, 19inch velgen, trekhaak besteld, leverdatum januari-maart 2023, kort daarna TBD.
23-01-2023: Order aangepast naar: Model Y LR, Quicksilver, 19inch velgen, trekhaak, leverdatum TBD.
26-01-2023: Leverdatum van TBD naar februari-maart 2023.
27-01-2023: Leverdatum 11 februari - 20 maart 2023.
30-01-2023: Levering ingepland 3 februari, VIN bekend, kenteken zichtbaar op eindfactuur.
4-10-2023: Model Y LR, Wit, 19inch velgen, trekhaak besteld, leverdatum januari-maart 2023, kort daarna TBD.
23-01-2023: Order aangepast naar: Model Y LR, Quicksilver, 19inch velgen, trekhaak, leverdatum TBD.
26-01-2023: Leverdatum van TBD naar februari-maart 2023.
27-01-2023: Leverdatum 11 februari - 20 maart 2023.
30-01-2023: Levering ingepland 3 februari, VIN bekend, kenteken zichtbaar op eindfactuur.
Het lijken weer allemaal Y's.
Iemand toevallig al een M3P Zwart?
Zoals je kunt lezen komen die Y’s uit Berlijn. De enige trigger daarvoor is de Quick Silver.vandenabaele schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:49:
Jouw M3 komt uit China.
Geen antwoord op je vraag maar qua specs iets dichterbij 😅 M3 RWD zwart, 16 januari besteld, sinds vrijdag een verwachte leverdatum 16-2/3-3. Geen VIN in de broncode.vandenabaele schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:49:
Het was dan ook een algemene vraag, gezien de Gold Xing aangemeerd is in Zee Brugge.turkeyhakan schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:04:
[...]
Zoals je kunt lezen komen die Y’s uit Berlijn. De enige trigger daarvoor is de Quick Silver.
Jouw M3 komt uit China.
Via LM op 12 december een MY RWD/Solid Black/Black/20inch/zonder trekhaak besteld. Op 19 januari het verzoek bij LM neergelegd om de bestelling om te zetten naar een LR. Wacht ook nog op een levertijd. Lijkt erop dat de MY LR solid black op zich laat wachten. Of misschien ben ik wat ongeduldigyassiro schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:07:
[...]
Ben daar ook benieuwd naar. Heb die van mij, ook zwart, zonder trekhaak op 19 januari besteld. Volgens Tesla Rotterdam komt er in de komende twee weken een hele lading aan autos.
[ Voor 3% gewijzigd door Cagdas op 30-01-2023 19:18 ]
Even een praktische vraag: zou ik het kenteken in mijn Tesla account moeten zien? Ik heb een afspraak voor afhalen op 2 februari maar zie geen kentekengegevens. In mijn eindfactuur staat nog een verkeerde configuratie met een verkeerd bedrag (en daar staat ook geen kenteken) en daar heb ik dus niets aan...
Met kentekengegevens is het wel makkelijker om een verzekering af te sluiten, anders zal ik zo maar Tesla Tilburg gaan bellen...
Met kentekengegevens is het wel makkelijker om een verzekering af te sluiten, anders zal ik zo maar Tesla Tilburg gaan bellen...
[ Voor 4% gewijzigd door Chonn op 31-01-2023 08:15 ]
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Ja, bel ze maar even. Nu te kort dag om af te wachten naar mijn idee.Chonn schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:14:
Even een praktische vraag: zou ik het kenteken in mijn Tesla account moeten zien? Ik heb een afspraak voor afhalen op 2 februari maar zie geen kentekengegevens. In mijn eindfactuur staat nog een verkeerde configuratie met een verkeerd bedrag (en daar staat ook geen kenteken) en daar heb ik dus niets aan...
Ik weet niet hoe @Governor erbij komt, maar je ziet je kenteken absoluut niet in je Tesla account of app. Je wordt hier per SMS over geïnformeerd. Om te bepalen wat je Tesla in premie doet bij je verzekeraar, zoek je even een vergelijkbare auto op en voer je het kenteken in + je eventuele schade vrije jaren.Chonn schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:14:
Verzekering kun je gewoon één dag van te voren afsluiten en mocht dat niet lukken, sluit je deze af op de dag van afhalen (voordat je de auto hebt afgehaald natuurlijk). Zo moeilijk is het niet...
[ Voor 19% gewijzigd door turkeyhakan op 31-01-2023 08:38 ]
Ik zeg helemaal niets over het kenteken en hoe/waar je die krijgt. Ik geef alleen aan dat als je 2 dagen voor levering zit en je nog vragen hebt het beste even met Tesla kan bellen.turkeyhakan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:34:
[...]
Ik weet niet hoe @Governor erbij komt, maar je ziet je kenteken absoluut niet in je Tesla account of app. Je wordt hier per SMS over geïnformeerd.
Ik heb één dag voor levering mijn kenteken doorgekregen. Dus als je reeds een afhaalafspraak hebt, hoef je je wat mij betreft geen zorgen te maken. Er wordt echt wel gecommuniceerd.Governor schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:36:
[...]
Ik zeg helemaal niets over het kenteken en hoe/waar je die krijgt. Ik geef alleen aan dat als je 2 dagen voor levering zit en je nog vragen hebt het beste even met Tesla kan bellen.
OK, helemaal goed, thanks!turkeyhakan schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:37:
[...]
Ik heb één dag voor levering mijn kenteken doorgekregen. Dus als je reeds een afhaalafspraak hebt, hoef je je wat mij betreft geen zorgen te maken. Er wordt echt wel gecommuniceerd.
ah ik sta ook op die bootDjerro123 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:52:
[...]
Je kan de VIN checken op https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo (als die met Hoegh is vervoert) en dan kan je zien of die al in NL is of niet. Als je een voorraad model krijgt, dan zou je hem in een week kunnen ophalen, niet weken. Anders staat die gewoon nog op een boot (duurt weken om hier te komen). Tesla maakt niet order to build maar gewoon batches die ze daarna pas matchen. Veel auto’s op de boot worden pas verkocht als ze al gemaakt zijn.
MY RWD Zwart / zwart / trekhaak / 20inch
Nog geen sms o.i.d. gehad.
Dat wachten hé...
En als je via een LM bestelt, dan kan je echt moeilijk volgen hoe ver het met je order staat.
En vergis ik me als ik opmerk dat er blijkbaar weinig leveringen zijn rond deze tijd?
Er zijn recent toch 2 boten aangekomen in Zeebrugge, dus moeten er toch een pak auto's uitgeleverd worden. (Hoegh Asia en Gold Xing)
En als je via een LM bestelt, dan kan je echt moeilijk volgen hoe ver het met je order staat.
En vergis ik me als ik opmerk dat er blijkbaar weinig leveringen zijn rond deze tijd?
Er zijn recent toch 2 boten aangekomen in Zeebrugge, dus moeten er toch een pak auto's uitgeleverd worden. (Hoegh Asia en Gold Xing)
[ Voor 49% gewijzigd door Tommie12 op 31-01-2023 09:38 ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Hallo allemaal,
Ik heb M3 SR, wit/zwart besteld op 17.01.2023 en de levering lijkt tussen 7 maart - 23 maart. Nog geen VIN.
Gisteren sprak ik met een vertegenwoordiger en hij zei dat de levering ook eerder kon zijn. Is het echt een optie?
Ik heb M3 SR, wit/zwart besteld op 17.01.2023 en de levering lijkt tussen 7 maart - 23 maart. Nog geen VIN.
Gisteren sprak ik met een vertegenwoordiger en hij zei dat de levering ook eerder kon zijn. Is het echt een optie?
[verwijderd]
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:12 ]
Ja hoor, maar je kan er toch geen pijl op trekken dus doe dat ook vooral niet. Het kan namelijk ook later zijn.zoomgrange schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:49:
Hallo allemaal,
Staat mij bij dat ik ergens iets gelezen heb over een telefoonnummer van Tesla die je kunt bellen voor een update van je bestelling.
De LM heeft voor mij een model Y RWD besteld op 25-1 (witte/19inch/zwarte bekleding) maar ze zeggen 31-3 en verder doen ze geen uitspraken
(heb de zoekfunctie overigens gebruikt)
Wellicht een optie om dit ook in de topicstart te zetten
De LM heeft voor mij een model Y RWD besteld op 25-1 (witte/19inch/zwarte bekleding) maar ze zeggen 31-3 en verder doen ze geen uitspraken
(heb de zoekfunctie overigens gebruikt)
Wellicht een optie om dit ook in de topicstart te zetten
[ Voor 12% gewijzigd door BektLekker op 31-01-2023 10:08 ]
Hier ook nog niet ontvangen.Daviddek schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:24:
Hier een happy Tesla Y rijder, sinds een kleine 2 weken.
2 vraagjes:
- De korting, ik heb het hogere bedrag al overgemaakt, daarna netjes een nieuwe 'final' order form/factuur gekregen, is er bij iemand al iets teruggestort? Of moet ik er verder achteraan?
Heb ze gebeld, en zowaar het kenteken was reeds bekendGovernor schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:20:
[...]
Ja, bel ze maar even. Nu te kort dag om af te wachten naar mijn idee.
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Vaag. VIN is weg uit mijn Tesla account maar ontvang net wel sms of ik de auto eind februari kan ophalen. Uiteraard JA op geantwoord.
Betreft een MY RWD wit zonder extra opties.
Betreft een MY RWD wit zonder extra opties.
Hier ook zojuist "de" SMS binnengekregen. Tesla kan eind februari leveren. 9 januari besteld bij Athlon Carlease. Niet verkeerd 
Gaat om een Model Y RWD, wit, standaard velgen/standaard interieur, geen verdere opties)
Staat op de Hoegh Trapper die rond 22 februari aankomt in Zeebrugge.
VIN: LRWYGCFS1PC7*****
Gaat om een Model Y RWD, wit, standaard velgen/standaard interieur, geen verdere opties)
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Hier ook zojuist de SMS binnen gekregen. RWD Wit/Zwart trekhaak. Beetje vreemd, staat dat de auto eind februari geleverd kan worden. Vragen tevens vanaf welke datum we de auto kunnen komen ophalen. Euuuh... morgen?
Volgens mij willen ze een datum van je weten bij een NEE antwoord.WAvanBuren schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:46:
Vragen tevens vanaf welke datum we de auto kunnen komen ophalen. Euuuh... morgen?
Zelfde bovenstaande, VIN weg, wel hidden nog en op eind factuur, net sms gehad voor eind feb en MY RWD wit default
Dat klinkt inderdaad logischer...Wasp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:48:
[...]
Volgens mij willen ze een datum van je weten bij een NEE antwoord.

Staat bij jou de auto wel in je Tesla account? Hier ook lease via Directlease maar (nog) geen SMS ontvangen, maar ook geen auto in m'n Tesla account. Wel vorige week een bevestiging gehad van DeliveryNL met een VIN die op de Höegh Trapper staat.Wasp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:44:
Hier ook zojuist "de" SMS binnengekregen. Tesla kan eind februari leveren. 9 januari besteld bij Athlon Carlease. Niet verkeerd
[ Voor 7% gewijzigd door pretpik op 31-01-2023 15:14 ]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Hier ook een SMS gehad 
ga alleen de 24e op wintersport naar Oostenrijk..
Toch maar nog een keer met de Megane Station (ook geen laadstress) of hopen dat de tesla optijd is en dan met de Tesla die kant op...
ga alleen de 24e op wintersport naar Oostenrijk..
Toch maar nog een keer met de Megane Station (ook geen laadstress) of hopen dat de tesla optijd is en dan met de Tesla die kant op...
Ik denk dat de mensen die een auto hebben toegewezen gekregen welke op de Hoegh Trapper staat inmiddels een SMS hebben gekregen, hier ook het geval.
Voor mijn bestelling (MY RWD W/Z/20 besteld 26-10) een hidden VIN vindbaar op de Hoegh Trapper, met als aankomst 22-2 Zeebrugge idd. In de SMS geeft men aan eind februari te verwachten aan mij te kunnen leveren.
In zowel de Tesla app als account pagina via het web nog steeds enkel een RN nummer.
Voor mijn bestelling (MY RWD W/Z/20 besteld 26-10) een hidden VIN vindbaar op de Hoegh Trapper, met als aankomst 22-2 Zeebrugge idd. In de SMS geeft men aan eind februari te verwachten aan mij te kunnen leveren.
In zowel de Tesla app als account pagina via het web nog steeds enkel een RN nummer.
[verwijderd]
[ Voor 94% gewijzigd door Mar.tin op 07-02-2023 15:34 ]
Ik had een VIN maar die is nu weg uit mijn Tesla account. Kon met die VIN niks vinden op de Hoegh Trapper. Als ik nu in de bron zoek op 5Y vind ik ook geen VIN. Of zijn er nog andere manieren?t!n0 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:03:
Ik denk dat de mensen die een auto hebben toegewezen gekregen welke op de Hoegh Trapper staat inmiddels een SMS hebben gekregen, hier ook het geval.
Ik had tot voor de SMS ook een VIN nummer in mijn account, maar die is visueel weer verdwenen in de APP en de site. Via de VIN plugin zie ik hem nog wel.Morpheus2003 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:10:
[...]
Ik had een VIN maar die is nu weg uit mijn Tesla account. Kon met die VIN niks vinden op de Hoegh Trapper. Als ik nu in de bron zoek op 5Y vind ik ook geen VIN. Of zijn er nog andere manieren?
Nee, de de auto kan ik nog niet terugvinden onder mijn account. Wel zie ik een knop dat ik een ownership kan claimen met behulp van een VIN nummer. Ik weet niet of dat verstandig is.... wil ook geen proces in de weg zitten zeg maar.pretpik schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 14:59:
[...]
Staat bij jou de auto wel in je Tesla account? Hier ook lease via Directlease maar (nog) geen SMS ontvangen, maar ook geen auto in m'n Tesla account. Wel vorige week een bevestiging gehad van DeliveryNL met een VIN die op de Höegh Trapper staat.
Ah via de plugin wel de VIN gevonden. Echter niet op de Hoegh.dejury schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:15:
[...]
Ik had tot voor de SMS ook een VIN nummer in mijn account, maar die is visueel weer verdwenen in de APP en de site. Via de VIN plugin zie ik hem nog wel.
Als je verwacht dat de auto uit China komt, dan begint het met LRW volgens mij. Of heb je een Long Range?Morpheus2003 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:10:
[...]
Ik had een VIN maar die is nu weg uit mijn Tesla account. Kon met die VIN niks vinden op de Hoegh Trapper. Als ik nu in de bron zoek op 5Y vind ik ook geen VIN. Of zijn er nog andere manieren?
LRW gebruiken om te zoekenMorpheus2003 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:10:
[...]
Klopt die heb ik ook omdat er nog geen auto aan je account is gekoppeld. De LM zal wel verzuimd hebben mijn nummer te koppelen aan de bestelling. Ik wacht nog wel even af, niks aan te doen.Wasp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:21:
[...]
Nee, de de auto kan ik nog niet terugvinden onder mijn account. Wel zie ik een knop dat ik een ownership kan claimen met behulp van een VIN nummer. Ik weet niet of dat verstandig is.... wil ook geen proces in de weg zitten zeg maar.
Edit: Toch maar een e-mail er aan gewijd en wat ik dacht bleek te kloppen

Beste,
Helaas stond uw telefoon nummer niet juist in ons systeem.
We zullen deze toevoegen aan uw account.
Ook uw auto verwachten we eind februari te leveren.
[ Voor 20% gewijzigd door pretpik op 31-01-2023 16:26 ]
Voor mijn gevoel duurt het een eeuwigheidCagdas schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:16:
[...]
Via LM op 12 december een MY RWD/Solid Black/Black/20inch/zonder trekhaak besteld. Op 19 januari het verzoek bij LM neergelegd om de bestelling om te zetten naar een LR. Wacht ook nog op een levertijd. Lijkt erop dat de MY LR solid black op zich laat wachten. Of misschien ben ik wat ongeduldig.
Ik heb de sms ook gekregen voor levering eind Februari MY rwd wit.
Weet iemand of er ook op zaterdagen wagens opgehaald kunnen worden in Tilburg of alleen door de week?
Weet iemand of er ook op zaterdagen wagens opgehaald kunnen worden in Tilburg of alleen door de week?
ik heb vandaag ook een SMS gehad of de aflevering eind februari plaats kan vinden. Natuurlijk zsm met JA beantwoordt haha! Wel snel pas ergens mid januari besteld en eind februari al rijden als het meezit.
Ik ben hier ook erg benieuwd naar. Welke dagen van de week zijn 'open'? Moet je een tijdvak kiezen o.i.d.?Rohaatje schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:31:
Iemand nog een update gekregen voor een QuickSilver?
Ik heb mijn RWD op zaterdag (31 december) opgehaald maar weer niet of ze altijd op zaterdagen leveren.Rohaatje schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:31:
Ik heb half januari een M3LR besteld, nu heb ik nog geen VIN, maar als ik nu de Tesla site van belgie open, staan er plots meerdere nieuwe Teslas in exact dezelfde uitvoering aangeboden.
Hoe kan het dat officiele garages er nieuwe in stock hebben maar die van mij niet geleverd is?
Hoe kan het dat officiele garages er nieuwe in stock hebben maar die van mij niet geleverd is?
Die vraag had ik ook gesteld aan Tilburg. Daar beweren ze dat die auto's helemaal niet in stock zijn, maar net zo goed onderweg zijn.
Klopt, snel leverbaar betekend niet daadwerkelijk op voorraad. Kan goed zijn dat ze nog op de boot staan.dirkmuis schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:42:
Die vraag had ik ook gesteld aan Tilburg. Daar beweren ze dat die auto's helemaal niet in stock zijn, maar net zo goed onderweg zijn.
Deze kwam ik vanochtend ook tegen op de a67 vlak bij Venlo. Grote kans dus dat hij vanuit Berlijn komt.Slurpgeit schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:04:
Net gespot op de A15 richting Tesla Rotterdam
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat is de gemiddelde levertermijn voor een Tesla Model Y? Heeft Tesla ook al een korting doorgevoerd voor de Model Y?
1. Hangt af van model, kleur en opties. Gaat van dagen tot een paar maand.VegTo91 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:11:
Wat is de gemiddelde levertermijn voor een Tesla Model Y? Heeft Tesla ook al een korting doorgevoerd voor de Model Y?
2. Ja
Welke modellen zijn dan meestal het kortste qua levertijd?Tommie12 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 09:13:
[...]
1. Hangt af van model, kleur en opties. Gaat van dagen tot een paar maand.
2. Ja
Heb je gezocht in het topic? De RWD in het wit is vaak het snelst leverbaar.VegTo91 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:46:
[...]
Welke modellen zijn dan meestal het kortste qua levertijd?
Weet iemand hoeveel tijd tussen de "je kan je Tesla komen halen" SMS zit en het daadwerkelijke ophaalmoment?
Ik zit even met een timingsissue dat ik mijn huidige leaseauto moet inleveren bij Athlon, en dat ik de Tesla moet ophalen in Tilburg. Ik begreep dat Tesla Tilburg niet zo happig is om leaseauto's in te nemen...
Ik zit even met een timingsissue dat ik mijn huidige leaseauto moet inleveren bij Athlon, en dat ik de Tesla moet ophalen in Tilburg. Ik begreep dat Tesla Tilburg niet zo happig is om leaseauto's in te nemen...
Oh niet? Ik heb in 2019 gewoon mijn auto daar achtergelaten, sleutel in een grote graai bak met sleutels en weg was ikWasp schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:25:
Weet iemand hoeveel tijd tussen de "je kan je Tesla komen halen" SMS zit en het daadwerkelijke ophaalmoment?
Oh interessant! Ik ga toch Tesla Tilburg nog even vragen dan. Maakt het wel een stukje makkelijkerDjerro123 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:31:
[...]
Oh niet? Ik heb in 2019 gewoon mijn auto daar achtergelaten, sleutel in een grote graai bak met sleutels en weg was ik
EDIT
Reactie van Tesla terug.. helaas!
Helaas is het niet mogelijk uw huidige lease bij ons achter te laten.
Hierover kunt u het beste contact opnemen met uw lease, zij hebben locaties in de buurt waar dit mogelijk is.
[ Voor 25% gewijzigd door Wasp op 01-02-2023 13:45 ]
Leverdatum staat op 9-23 feb dus hoopte nu toch wel wat te gaan horen... Zojuist toch even Tesla gebeld (want geen geduld).
De man aan de telefoon gaf aan dat ze de boot op 14-16 feb in Zeebrugge verwachten. Als ik op een ander forum kijk zou dat dan de "Lake Kivu" zijn. Die vaart nu nog ergens in piratengebied.
Duurtlang
Ook nog even gevraagd over mijn meebestelde winterbanden. Die monteren ze er direct op als ze ze op voorraad hebben, en hij verwachtte dat dat wel het geval zou zijn.
Ook gaf hij aan dat ophalen over het algemeen alleen doordeweeks (tussen 9 en 16) is, en alleen weekend als ze de lading auto's niet snel genoeg kunnen wegwerken.
M3LR wit/zwart, 18". Besteld 16 januari.
De man aan de telefoon gaf aan dat ze de boot op 14-16 feb in Zeebrugge verwachten. Als ik op een ander forum kijk zou dat dan de "Lake Kivu" zijn. Die vaart nu nog ergens in piratengebied.
Duurtlang

Ook nog even gevraagd over mijn meebestelde winterbanden. Die monteren ze er direct op als ze ze op voorraad hebben, en hij verwachtte dat dat wel het geval zou zijn.
Ook gaf hij aan dat ophalen over het algemeen alleen doordeweeks (tussen 9 en 16) is, en alleen weekend als ze de lading auto's niet snel genoeg kunnen wegwerken.
Ik begrijp dit niet, die van mij is al sinds september vorig jaar besteld, en heb nog niets gehoord. Wel de M3P.Alamo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:57:
Leverdatum staat op 9-23 feb dus hoopte nu toch wel wat te gaan horen... Zojuist toch even Tesla gebeld (want geen geduld).
Duurtlang![]()
Ik begrijp dit ook niet. Je bestelt een auto op 16 januari en gaat na 2 weken al bellen?Alamo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:57:
Duurtlang![]()
Mijn excuses dat ik lezers in het levering-topic een update wil geven, mochten zij iets gelijkwaardigs hebben besteld.turkeyhakan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:45:
[...]
Ik begrijp dit ook niet. Je bestelt een auto op 16 januari en gaat na 2 weken al bellen?

Maar om nog even serieus op je vraag in te gaan: met als opgegeven mogelijke leverdatum 9 feb was ik benieuwd ja. Moet de verzekering nog regelen en heb een paar drukke weken met werk dus extra info over het mogelijke ophaalmoment zou wel helpen.
Gelukkig werd ik alleraardigst geholpen met mijn vragen aan de telefoon. Geen wachttijd ook. Bovendien heeft het me meer info opgeleverd dan wat in de app staat.
Je krijgt je kenteken geen weken van te voren door. Vaak een paar werkdagen van te voren en in de meeste gevallen 1 a 2 dagen van te voren. Ik begrijp ook niet waarom men zich altijd zorgen maakt over het regelen van een verzekering. Is binnen een kwartier geregeld. Als je benieuwd bent wat je premie zal zijn: pak een kenteken van een vergelijkbaar model en ga daar mee rekenen.Alamo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:58:
[...]
Mijn excuses dat ik lezers in het levering-topic een update wil geven, mochten zij iets gelijkwaardigs hebben besteld.![]()
Maar om nog even serieus op je vraag in te gaan: met als opgegeven mogelijke leverdatum 9 feb was ik benieuwd ja. Moet de verzekering nog regelen en heb een paar drukke weken met werk dus extra info over het mogelijke ophaalmoment zou wel helpen.
Gelukkig werd ik alleraardigst geholpen met mijn vragen aan de telefoon. Geen wachttijd ook. Bovendien heeft het me meer info opgeleverd dan wat in de app staat.
Groot gelijk dat je belt wanneer je een uitgave van bijna 50k doet. Ga ik ook doen. Maar met wie heb je gebeld. Bij Tesla zelf stond ik erg lang in de wachtAlamo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:58:
[...]
Mijn excuses dat ik lezers in het levering-topic een update wil geven, mochten zij iets gelijkwaardigs hebben besteld.![]()
Ik heb het service-nummer van Tesla Amsterdam gebeld: 020-365 0008. Is geen persoonlijk nummer. Telefoonmenu optie 1 is voor bestellingen.BektLekker schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 17:04:
[...]
Groot gelijk dat je belt wanneer je een uitgave van bijna 50k doet. Ga ik ook doen. Maar met wie heb je gebeld. Bij Tesla zelf stond ik erg lang in de wacht
Hier gevonden en dat nummer stond ook in e-mails die ik van Tesla heb gehad.
MYLR Quicksilver, witte zetels, trekhaakPeter_J_ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 18:36:
Iemand nog een update gekregen voor een QuickSilver?
besteld 26/10
aangepast 22/11 (trekhaak)
oorspronkelijke levertijd was 2 FEB -8 MRT
sinds vandaag levertijd : 12 FEB-28 FEB
nog geen VIN, wel alles qua financiering en verzekering reeds doorgegeven.
Goedenavond,
Na een lang en moeizaam traject bij Findio wacht ik verheugd op mijn levering. Besteld op 16/1.
Levering staat volgens de app nu gepland op 15/2 - 3/3.
M3 RWD zwart.
Hoop nog in Februari te kunnen rijden
Na een lang en moeizaam traject bij Findio wacht ik verheugd op mijn levering. Besteld op 16/1.
M3 RWD zwart.
Besef je dat je bij Findio een huurkoop contract afsluit. De auto is dus pas van jou na betaling slottermijn. Bij tussentijdse verkoop moet je tevens toestemming vragen, aangezien zij de volledige tnt krijgen.sammy777 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:22:
Goedenavond,
M3 RWD zwart.
Ben je niet veeeel duurder uit bij Findio? Lijkt me dan beter om of door te sparen of misschien private lease? Een financiering aangaan voor zo'n bedrag vind ik wel echt tricky..turkeyhakan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:27:
[...]
Besef je dat je bij Findio een huurkoop contract afsluit. De auto is dus pas van jou na betaling slottermijn. Bij tussentijdse verkoop moet je tevens toestemming vragen, aangezien zij de volledige tnt krijgen.
Nee hoor. Tesla heeft voordelige afspraken met hen en door het instellen van een slottermijn kun je je maandlasten drukken.Morpheus2003 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:30:
[...]
Ben je niet veeeel duurder uit bij Findio? Lijkt me dan beter om of door te sparen of misschien private lease? Een financiering aangaan voor zo'n bedrag vind ik wel echt tricky..
Private lease is zeker een no-go in dit geval.
[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 01-02-2023 22:33 ]
Je hebt wel doorgerekend dat je over de slottermijn de hele looptijd volle mep rente betaald en daarmee dus een relatief dure financiering afsluit hoewel de 'headline rate' goedkoop lijkt?turkeyhakan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:32:
[...]
Nee hoor. Tesla heeft voordelige afspraken met hen en door het instellen van een slottermijn kun je je maandlasten drukken.
Private lease is zeker een no-go in dit geval.
Voor mij was uiteindelijk de eigen bank flexibeler en voordeliger. Auto is gelijk eigendom, bedragen zijn flexibel te kiezen en inderdaad eigenaar van de auto. Daarnaast was het bij de huisbank in 3 dagen geregeld en had Findio 2 weken nodig om vervolgens met onzin vragen terug te komen...
Antwoord op je eerste vraag: ja en dat klopt helemaal. Maar je kan er wel je maandlasten mee drukken indien daar behoefte aan is.Sander schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:29:
[...]
Je hebt wel doorgerekend dat je over de slottermijn de hele looptijd volle mep rente betaald en daarmee dus een relatief dure financiering afsluit hoewel de 'headline rate' goedkoop lijkt?
Voor mij was uiteindelijk de eigen bank flexibeler en voordeliger. Auto is gelijk eigendom, bedragen zijn flexibel te kiezen en inderdaad eigenaar van de auto. Daarnaast was het bij de huisbank in 3 dagen geregeld en had Findio 2 weken nodig om vervolgens met onzin vragen terug te komen...
Antwoord op je tweede vraag: exact en vandaar ook mijn reactie?
Zeker en je hebt gelijk, voor veel mensen is dit helemaal geen goede beslissing als je er lang over doet. Maar ik kan boetevrij aflossen en heb al 50% aanbetaald. Kwestie van een half jaartje sparen en aflossen en dan ben ik er vanaf. Die 5% rente over dat bedrag is verwaarloosbaar, ik heb dat gister al terugverdiend in 1 dag met het Tesla aandeel zelf.turkeyhakan schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:27:
[...]
Besef je dat je bij Findio een huurkoop contract afsluit. De auto is dus pas van jou na betaling slottermijn. Bij tussentijdse verkoop moet je tevens toestemming vragen, aangezien zij de volledige tnt krijgen.
Hier helemaal blij, 3 maart Model Y LR midnight silver ophalen (19 zwart int geen trekhaak) .
Had eerst een RWD midnight silver in bestelling staan, deze zat niet in de eind december batch maar eind januari. Door pricedrop geswitch naar LR alleen geen midnight silver te bestellen. Echter zijn er waarschijnlijk een paar vrijgekomen die ook geswitcht zijn van een midnight silver en hierdoor een voorraadmodel kunnen kiezen. Deze is echter nog onderweg en komt standaard in Tilburg. Salesrep heeft transport ingepland waardoor alsnog ophalen in Groningen mogelijk is(vanuit Friesland wel stuk prettiger)
Had eerst een RWD midnight silver in bestelling staan, deze zat niet in de eind december batch maar eind januari. Door pricedrop geswitch naar LR alleen geen midnight silver te bestellen. Echter zijn er waarschijnlijk een paar vrijgekomen die ook geswitcht zijn van een midnight silver en hierdoor een voorraadmodel kunnen kiezen. Deze is echter nog onderweg en komt standaard in Tilburg. Salesrep heeft transport ingepland waardoor alsnog ophalen in Groningen mogelijk is(vanuit Friesland wel stuk prettiger)
Model Y RWD Blauw door XL Lease laten bestellen, op 25-01. Nog geen nieuws gekregen behalve een contractnummer. Kan ik wat met dat contractnummer? Of is het gewoon wachten op meer info?
Kan een computer in elkaar zetten =3
Je kan een RN nummer bij hun opvragen. Met dat RN nummer kun je bij Tesla je leverstatus opvragen. Omdat het lease is zal de auto niet in je Tesla account verschijnen tot de levering.pageUp schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:53:
Model Y RWD Blauw door XL Lease laten bestellen, op 25-01. Nog geen nieuws gekregen behalve een contractnummer. Kan ik wat met dat contractnummer? Of is het gewoon wachten op meer info?
Gistermiddag de Tesla Model Y RWD (in Belgie) besteld. Tot op heden nog geen VIN nummer. Weet iemand wanneer de volgende levering aankomt van de wagens vanaf de boot?
[ Voor 3% gewijzigd door BliXem op 02-02-2023 14:38 ]
Er zijn wel een paar bootjes onderweg...BliXem schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:35:
Gistermiddag de Tesla Model Y RWD besteld. Tot op heden nog geen VIN nummer. Weet iemand wanneer de volgende levering aankomt van de wagens vanaf de boot?
https://tesla-updates.github.io/
De Lake Kivu zou 17 feb in Zeebrugge aanmeren en de Trapper op 22 FebTommie12 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:37:
[...]
Er zijn wel een paar bootjes onderweg...
https://tesla-updates.github.io/
Ik heb een RN nummer, waar bij Tesla moet ik zijn voor de leveringsstatus op te vragen?pretpik schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:14:
[...]
Je kan een RN nummer bij hun opvragen. Met dat RN nummer kun je bij Tesla je leverstatus opvragen. Omdat het lease is zal de auto niet in je Tesla account verschijnen tot de levering.
Deze is door het bedrijf zelf aangekocht, en ik kan moeilijk continu vragen of ze reeds een VIN zichtbaar hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door Hekvandam op 02-02-2023 15:54 ]
Heb je de zoekfunctie al gebruikt of je überhaupt op enige manier ingelezen?Hekvandam schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:28:
[...]
Ik heb een RN nummer, waar bij Tesla moet ik zijn voor de leveringsstatus op te vragen?
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn, maar deze is door mijn werkgever aangekocht.Taro schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:33:
[...]
Heb je de zoekfunctie al gebruikt of je überhaupt op enige manier ingelezen?
Ik heb reeds enkele malen gevraagd of ze een VIN nummer zichtbaar hebben.
Iedereen op kantoor kan moeilijk dagelijks vragen naar hun VIN nummer.
Ik zie er misschien over maar op alle trackingssites waar je de boot van je Tesla etc kan volgen heb je een VIN nodig, en die heb ik niet en ik heb ook geen Tesla account of dergelijke.
Dus wil graag via ergens anders een VIN of leveringsdatum teweten komen dat via mijn werkgeven/officemanager
Maar heb je al gezocht in dit topic? Er zijn veel meer leaserijders met dezelfde vraag.Hekvandam schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:58:
[...]
Ik had misschien iets duidelijker moeten zijn, maar deze is door mijn werkgever aangekocht.
Ik heb reeds enkele malen gevraagd of ze een VIN nummer zichtbaar hebben.
Iedereen op kantoor kan moeilijk dagelijks vragen naar hun VIN nummer.
Ik zie er misschien over maar op alle trackingssites waar je de boot van je Tesla etc kan volgen heb je een VIN nodig, en die heb ik niet en ik heb ook geen Tesla account of dergelijke.
Dus wil graag via ergens anders een VIN of leveringsdatum teweten komen dat via mijn werkgeven/officemanager
Als je een RN hebt, dan hangt het van de configuratie af hoe lang het duurt voordat je een auto krijgt toegewezen (=VIN). Soms 1 dag, soms richting een jaar. De LM kan dat zien en je kan het ook bij Tesla navragen, maar dat heeft binnen enkele dagen nog niet zoveel zin. Dus bevraag eerst de LM, daarna pas Tesla. Zonde als Tesla op deze manier overvraagd wordt omdat iedereen zo ongeduldig is....
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 02-02-2023 16:02 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Inmiddels mag ik 'm zaterdag ophalen, ze hadden er nog één staan op voorraad, 2023 versie met alles erop en eraan.
Is wel een wagen welke in november op de boot is gezet en 2 weken geleden is geleverd. Hopelijk zijn er niet te veel wijzigingen dan in die 3 maanden gebeurt.
Is wel een wagen welke in november op de boot is gezet en 2 weken geleden is geleverd. Hopelijk zijn er niet te veel wijzigingen dan in die 3 maanden gebeurt.
[ Voor 40% gewijzigd door BliXem op 02-02-2023 17:12 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.