Hierbij de update van mijn bestelling tot nu toe:
Model Y Long Range
Lakkleur Deep Blue Metallic
19" Gemini-velgen
Volledig zwart premium interieur
Trekhaak
Besteld op 8 juli 2022:
De verschillende leverdata tot nu toe:
- Sinds de besteldatum tot 5 okt: nov 2022 - jan 2023
- Op 5 oktober gewijzigd naar: okt 23 - nov 6
- Op 10 oktober gewijzigd naar: nov 2022 - jan 2023
- Op 27 oktober gewijzigd naar: nog niet bekend, de levertijd is binnenkort bekend
Tevens heb ik aangegeven (aantal weken geleden) mijn huidige elektrische auto (Renault Zoe) in te willen ruilen. Daar kreeg ik de dag daarna de onderstaande mail van:
---
Hartelijk dank voor uw interesse in het inruilen van uw huidige voertuig bij Tesla.
Om een accurate inruilwaarde voor uw voertuig af te geven nodigen we u graag uit bij de dichtstbijzijnde Tesla store om een inspectie uit te laten voeren.
De inspectie zal gezamenlijk met een Tesla Advisor worden uitgevoerd en neemt ongeveer 15 minuten in beslag.
U zal binnen 3 werkdagen na ontvangst van deze uitnodiging gecontacteerd worden om een datum en tijdstip af te stemmen.
Met vriendelijke groet,
Used Cars | EMEA
---
Inmiddels is deze periode ook verstreken en heb verder geen contact vernomen.
Wie heeft er ervaring met het inruilen van een auto bij Tesla? Binnen welke periode van levering van de bestelde Tesla zal dit doorgaans plaatsvinden?
Zijn de prijzen (zeker voor een elektrische inruil) wel ok? Of is het verstandiger de auto zelf te verkopen?
Ik merk wel dat er een aardige vraag naar tweedehands elektrische auto's is en de prijzen daarvan ook aardig hoog zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Voor de rest is het inderdaad afwachten geblazen...