• ZwartR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:33
ZwartR schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:58:
Gisteren een bestelling geplaatst (de leasemaatschappij) voor een MYRWD met zwarte lak, zwart interieur, 20 inch velgen en een trekhaak.

Zij geven als eerste indicatie aan week 39 2023. Ik neem aan dat dit nog wel een flink stuk naar voren schuift?😜
Vorige week vanuit mijn vakantieadres toch maar even gepolst bij Tesla en de leasemij. Bleek dat er onterecht een blokkade op stond vanwege mijn huidige (pool) auto.

Nu is de indicatie nov22-jan23.
Even kwijlen en geduldig afwachten! :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Hier trouwens nog een foto voor hoe ik de hoedenplank opberg. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7BbrrZwsuO_gmaLE2Kxr6sdw4uc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqUwKP2jA9FKQBRGxl34mVra.jpg?f=fotoalbum_large

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-09 07:31
JaWa schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:58:
Hier trouwens nog een foto voor hoe ik de hoedenplank opberg. [Afbeelding]
Is dat gezond voor die hoedenplank? Ik heb die al eens vastgehad en ik had de indruk dat als je die helemaal opgeplooid platdrukt dat je daarmee veel stress zet op die plooilijnen.

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Ja daar had ik niet over nagedacht. Ik hoopte eigenlijk dat ze het zo ontworpen hadden.

Hier een foto wat het resultaat is. Dus ja je kan echt nu de plooien zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrKudLMmMcnoyohBPMi41ApeAcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVNZWuTn9o6X6ypXPaGxvbaJ.jpg?f=fotoalbum_large

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Wel een beetje een sneu systeem. Of heb ik dat mis?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• this
Inspired schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:41:
Wel een beetje een sneu systeem. Of heb ik dat mis?
Ik heb het enkel nog maar in een testwagen gezien, maar ik vond het ook vrij sneu bedienen.
Ik denk dat als ik de MY RWD ooit bestel/rij, dat ik die hoedenplank gewoon op zolder ga gooien tot ik de wagen teruggeef aan de leasemaatschappij.
De ruiten zijn genoeg getint om niet zomaar inkijk te hebben.

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Ik irriteer me niet echt aan die hoedenplank. Denk dat er een reden is waarom deze zo dik en zwaar is, namelijk om geluid te blokkeren van achterbanden en geen geluid van de plank zelf...

Maar inderdaad het is wel een beetje een onding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00
this schreef op woensdag 28 september 2022 @ 17:11:
[...]

Ik heb het enkel nog maar in een testwagen gezien, maar ik vond het ook vrij sneu bedienen.
Ik denk dat als ik de MY RWD ooit bestel/rij, dat ik die hoedenplank gewoon op zolder ga gooien tot ik de wagen teruggeef aan de leasemaatschappij.
De ruiten zijn genoeg getint om niet zomaar inkijk te hebben.
Daar is het toch niet alleen voor bedoelt? Neem aan dat het ook voor gekuidsdemping is. Zelfde als rijden met achterbank plat voor meer geluid zorgt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:03
Zo, vandaag heb ik m'n MY LR opgehaald in Tilburg. Ontvangst was prima, maar het was niet echt een beleving. Gewoon handtekening onder het RDW papiertje, rondje om de auto lopen en dan weg.

Ik was alleen wel vergeten te controleren of de trekhaak in de kofferbak lag, en dat bleek dus niet zo te zijn 8)7 Ik heb nog wel even het klepje in de bumper weggehaald en daar zit wel de receiver en aansluiting achter. Ook in de instellingen staat de aanhanger modus, dus het pakket zit er zeker op.

De laadkabel is een type2 zonder knopje. Maar volgens mij ontgrendeld de laadpoort ook zodra de lader stopt (dus als je je laadpas er langs haalt). Dus dat knopje op de kabel is niet echt nodig. Verder zit ook de granny charger er bij en een veiligeids setje met driehoek, hesje en wat EHBO spulletjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5R38-vAcWbOPdqswnQbbYLfJfi0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u38XQuOawQNPSv8p2wDOFdhH.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txO-jhaD9_gta2LfCxlcT6QY4dM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P224pkbyxgSJrrMrCVPTZSZv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
ignatius schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:19:
Zo, vandaag heb ik m'n MY LR opgehaald in Tilburg. Ontvangst was prima, maar het was niet echt een beleving. Gewoon handtekening onder het RDW papiertje, rondje om de auto lopen en dan weg.

Ik was alleen wel vergeten te controleren of de trekhaak in de kofferbak lag, en dat bleek dus niet zo te zijn 8)7 Ik heb nog wel even het klepje in de bumper weggehaald en daar zit wel de receiver en aansluiting achter. Ook in de instellingen staat de aanhanger modus, dus het pakket zit er zeker op.

De laadkabel is een type2 zonder knopje. Maar volgens mij ontgrendeld de laadpoort ook zodra de lader stopt (dus als je je laadpas er langs haalt). Dus dat knopje op de kabel is niet echt nodig. Verder zit ook de granny charger er bij en een veiligeids setje met driehoek, hesje en wat EHBO spulletjes.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit. Wanneer besteld?

Oh en BTW: aan de telefoon met de Tesla dealer in Amsterdam zei de beste man dat trekhaken tijdelijk niet geleverd kunnen worden en of het een probleem zou zijn dat die dan eventueel nageleverd wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Oekol op 28-09-2022 21:23 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 08:46
ignatius schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:19:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Jouw trekhaak lag niet in de frunk? Ik heb zo’n prachtig stoffen koffertje waar die in zit..

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 14:03
Oekol schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:21:
[...]

Gefeliciteerd! Ziet er mooi uit. Wanneer besteld?

Oh en BTW: aan de telefoon met de Tesla dealer in Amsterdam zei de beste man dat trekhaken tijdelijk niet geleverd kunnen worden en of het een probleem zou zijn dat die dan eventueel nageleverd wordt.
15 juni heb ik besteld, dus dit was een schappelijke levertijd

Ik zal vandaag s bellen met Tesla voor de trekhaak
HanZwo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 21:39:
[...]

Jouw trekhaak lag niet in de frunk? Ik heb zo’n prachtig stoffen koffertje waar die in zit..
Nee, nog wel gecheckt. Ook binnen overal gekeken en achterin onder beide vloeren. Niets helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door ignatius op 29-09-2022 06:58 ]

Hmm vandaag is bij mij de levertijd weer opgerekt van 3-19 November naar November-Januari.

Ik zag vorige week berichten van anderen waar iets dergelijks gebeurde die een week eerder hadden besteld dan ik. Misschien dus 'gewoon' een stap in het leveringsproces oid.

Anyway, ik hoop toch wel op November, want dan moet ik de huidige auto inleveren... Maar eventjes afwachten nog...

• fluppe_v
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:07
bilgy_no1 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:31:
Hmm vandaag is bij mij de levertijd weer opgerekt van 3-19 November naar November-Januari.

Ik zag vorige week berichten van anderen waar iets dergelijks gebeurde die een week eerder hadden besteld dan ik. Misschien dus 'gewoon' een stap in het leveringsproces oid.

Anyway, ik hoop toch wel op November, want dan moet ik de huidige auto inleveren... Maar eventjes afwachten nog...
Hier 7 november - 23 november ipv 6 nov - 22 nov. Scheelt maar 1 dag _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• adiabat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 06:12
Nog een tip voor nieuwe eigenaars: ceramic coating. Ik heb rond 160eur betaald voor een set, DIY, en na een week regen mag resultaat wezen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CJcWQ_PqxE0NVoc9FBS4AwFsnQY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/17YjaqGwfKrWZj45TtaDf1rC.png?f=fotoalbum_large

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:09
fluppe_v schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:10:
[...]

Hier 7 november - 23 november ipv 6 nov - 22 nov. Scheelt maar 1 dag _/-\o_
voor een rwd?

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08-2024

Yes klopt, 26-8 (de eerste dag) in de ochtend besteld. Nu ook weer op nov-jan. Wit / zwart met trekhaak. Komt vast goed, met de geannuleerde 3 ook zulke rare schommelingen meegemaakt.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 11:10

Same hier vandaag..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fluppe_v
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:07
adiabat schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:18:
Nog een tip voor nieuwe eigenaars: ceramic coating. Ik heb rond 160eur betaald voor een set, DIY, en na een week regen mag resultaat wezen:
[Afbeelding]
Hoort misschien niet in het Leveringen topic thuis, maar... Nice! Ik overweeg dat ook, hoewel een PPF beter beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 06:12
bilgy_no1 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 23:42:
[...]

Hoort misschien niet in het Leveringen topic thuis, maar... Nice! Ik overweeg dat ook, hoewel een PPF beter beschermt.
Ook overwogen, maar als ik het uitrekende dan was een nieuw panel aankopen goedkoper voor mij dan een front ppf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb net een Model Y RWD besteld via de leasingmaatschappij van mijn werkgever. Vorige vrijdag kreeg ik de orderbevestiging en meteen ook een email van Tesla om een account aan te maken. Alleen staat er (nog) niets in mijn Tesla account, is het niet de bedoeling dat ik via de app de leveringsdatum wat kan volgen? Iemand hier ervaring mee? Of verschijnt deze er pas naar een paar dagen/weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucLey
  • Laatst online: 16-05 19:30
vdvaxel schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:39:
Ik heb net een Model Y RWD besteld via de leasingmaatschappij van mijn werkgever. Vorige vrijdag kreeg ik de orderbevestiging en meteen ook een email van Tesla om een account aan te maken. Alleen staat er (nog) niets in mijn Tesla account, is het niet de bedoeling dat ik via de app de leveringsdatum wat kan volgen? Iemand hier ervaring mee? Of verschijnt deze er pas naar een paar dagen/weken?
Mijn model Y LR is sinds eind augustus in bestelling en ik had ook snel de vraag account aan te vullen. Nog steeds niets te zien hier en volgens wat ik hoor zal er dit ook nooit komen daar het een rijders account ofzo is. Blijkbaar loopt dit via lease toch anders. Spijtig hé!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauravds
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 15-12-2023
Heb op 7 juli een MY LR besteld, 26 aug meteen omgezet naar MY RWD.

Leverwindow stond op 6 nov - 13 dec. 26 september leverwindow uit account verdwenen. Staat nu: nog niet bekend. Contact opgenomen met Tesla, zij kunnen verder ook niets anders zien, maar moest gewoon het eerder bekende leverwindow aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:47
@Lauravds
Hier hetzelfde helaas. Sinds vorige week geen datum in de app meer. Ga er vanuit dat ze de beloofde november/december van tijdens de bestelling wel gaan nakomen.

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16

TNJ

Frugalite

Besteld: MYP Wit/Wit, met trekhaak en EAP.

Besteldatum:
spoiler:
2021-02

Oude EDD:
2023-02 t/m 2023-04

Nu geen EDD meer zichtbaar...

Zijn ze misschien met een grote schoonmaak/herschikking van de volgorde bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 16:45
Mijn EDD voor de YP wit/wit staat sinds 2 weken op sep-2022. Daarvoor feb/apr 2023...
Dus administratief gaat er iets niet goed... heb gisteren nog een mail gestuurd naar Tesla adviseur om dit te fixen...

MY LR QuickSilver 2023 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 08:07
Heb eind september een MY RWD besteld via Leaseplan: wit/zwart/19inch

Leaseplan stelt dat levering hiervan gaat plaatsvinden vanaf Q4 2022. Ik ben benieuwd. Live tracking data krijg je niet. Werkt allemaal wat omslachtiger, informatie uit 2e hand..

Volgens mijn wagenparkbeheerder (die dan weer rechtstreeks schakelt met Leaseplan en zij weer met Tesla). gaat levering toch echt plaatsvinden tussen 1 november en einde jaar. Het was bij de bestelling dan ook een 'actie' auto. Volgens mij impliceert dit dat Leaseplan vooraf groots inkoopt en vanuit die voorraad leveren.

Zou in iedergeval mooi zijn; dit scheelt toch weer ~10 a 15 euro per maand i.v.m. de wijziging in fiscale bijtelling vanaf 2023 (16% < 30.0000 vs 35.000).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-09 14:47
JaWa schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:31:
Ja daar had ik niet over nagedacht. Ik hoopte eigenlijk dat ze het zo ontworpen hadden.

Hier een foto wat het resultaat is. Dus ja je kan echt nu de plooien zien.

[Afbeelding]
Ik heb al zitten overwegen om in het grote gedeelte een extra snede/vouwlijn aan te brengen, want zoals het nu is slaat ook nergens op. Werkt niet fijn. Enige dat de hoedenplank misschien niet bekleed zou moeten worden. Heb nog niet het lef gehad om het mes/zaag erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 11:40

Damian

Insane Obtrusion

Dix0r schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:27:

Leaseplan stelt dat levering hiervan gaat plaatsvinden vanaf Q4 2022. Ik ben benieuwd. Live tracking data krijg je niet. Werkt allemaal wat omslachtiger, informatie uit 2e hand..

Volgens mijn wagenparkbeheerder (die dan weer rechtstreeks schakelt met Leaseplan en zij weer met Tesla). gaat levering toch echt plaatsvinden tussen 1 november en einde jaar. Het was bij de bestelling dan ook een 'actie' auto. Volgens mij impliceert dit dat Leaseplan vooraf groots inkoopt en vanuit die voorraad leveren.

Zou in iedergeval mooi zijn; dit scheelt toch weer ~10 a 15 euro per maand i.v.m. de wijziging in fiscale bijtelling vanaf 2023 (16% < 30.0000 vs 35.000).
Hier hetzelfde besteld. MY RWD, Wit - Zwart met trekhaak. Zou in december geleverd moeten gaan worden. Ze (Friesland Lease) schijnen een stapel RWD's in deze config meteen besteld te hebben bij aankondiging, en ik zit als het goed is in die pool.

Nog geen VIN gekregen, maar die verwachten ze mij deze week wel te kunnen geven.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Dix0r schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 09:27:

Exact hetzelfde besteld hier, ook eind september en ook bij LeasePlan. Zij stellen dat de leverdatum begin maart 2023 zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majo03
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 21-07 17:11
Vandaag bericht gekregen van de LM dat m’n MY RWD black-black met trekhaak is besteld. Prognose die LM heeft gekregen van Tesla is levering dec’22-febr’23.

[ Voor 27% gewijzigd door Majo03 op 05-10-2022 20:23 ]

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Wat is jullie ervaring hoe ver je van te voren je VIN krijgt toegewezen voordat de levering plaats vindt? Moet ik hierbij denken aan weken of dagen?

Ik kan mijn eigen auto nu verkopen maar mijn levering staat op nov-jan. Tijdje terug stond die nog op november, maar is dus mogelijk iets verlaat. Ik kan wel een tijdje zonder m'n huidige auto, we hebben er toch twee. Maar als het maanden duurt is het wel minder praktisch.

Stel ze willen nog in november leveren dan moet het schip al bijna vertrekken aangezien de vaartijd 45 dagen bedraagt.

Ik heb direct toen het kon een witte Model Y RWD besteld met trekhaak.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stefanovic45 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 22:28:
Wat is jullie ervaring hoe ver je van te voren je VIN krijgt toegewezen voordat de levering plaats vindt? Moet ik hierbij denken aan weken of dagen?

Ik kan mijn eigen auto nu verkopen maar mijn levering staat op nov-jan. Tijdje terug stond die nog op november, maar is dus mogelijk iets verlaat. Ik kan wel een tijdje zonder m'n huidige auto, we hebben er toch twee. Maar als het maanden duurt is het wel minder praktisch.

Stel ze willen nog in november leveren dan moet het schip al bijna vertrekken aangezien de vaartijd 45 dagen bedraagt.

Ik heb direct toen het kon een witte Model Y RWD besteld met trekhaak.
Ik zit in hetzelfde schuitje... Ik heb de deal al rond voor verkoop uiterlijk eind november. Toen stond levering nog op 3-19 november. Nu weer op Nov-Jan.

Gezien de mooie verkoopprijs ga ik hem wel in november overdragen. En eventueel indien nodig een short rent doen oid.

Maar ik hoop ergens toch wel op levering in november...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majo03
Majo03 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:21:
Vandaag bericht gekregen van de LM dat m’n MY RWD black-black met trekhaak is besteld. Prognose die LM heeft gekregen van Tesla is levering dec’22-febr’23.
*O* vandaag een telefoontje vanuit Tesla, geplande levering staat toch op nov’22-jan’23 waarbij werd aangegeven dat november zeer goed mogelijk is (maar geen garantie). Vind dit erg vlot bij bestelling begin deze week, zou super zijn. *O*

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:50
Wat vinden we ervan dat vanaf nu Tesla 3 en Y niet meer worden uitgerust met de 12 ultrasoon sensors ?
Dus bij inparkeren voor en achter moet je geheel op je camera vertrouwen.
Camera dus goed schoonhouden straks :-)

Ik vind het wel jammer, want vindt die beepjes wel handig, en ik kan me niet voorstellen dat vooral aan de voorkant de camera beter kan "zien" dan een ultrasone sensor.

Grote kans dat Y/3 Tesla's dit jaar nog geleverd worden zonder deze sensors.

https://www.tesla.com/support/transitioning-tesla-vision
https://electrek.co/2022/...rs-in-favor-tesla-vision/
https://www.autoweek.com/...asonic-sensors-autopilot/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
metstijl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:13:
Wat vinden we ervan dat vanaf nu Tesla 3 en Y niet meer worden uitgerust met de 12 ultrasoon sensors ?

Ik vind het wel jammer, want vindt die beepjes wel handig, en ik kan me niet voorstellen dat vooral aan de voorkant de camera beter kan "zien" dan een ultrasone sensor.

Grote kans dat Y/3 Tesla's dit jaar nog geleverd worden zonder deze sensors.

https://www.tesla.com/support/transitioning-tesla-vision
https://electrek.co/2022/...rs-in-favor-tesla-vision/
https://www.autoweek.com/...asonic-sensors-autopilot/
Ik denk dat deze discussie beter thuishoort in het Grote Model 3 en Model Y topic: TNJ in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:16

TNJ

Frugalite

metstijl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 10:13:
De camera's moet je altijd goed schoonhouden. :)

Het kan goed werken, als ze goed gebruik kunnen maken van occupancy network. Dit werkt dan alleen voor de volumes/voxels die ze gescanned hebben in het voorbij rijden. De camera's hebben geen volledige dekking en er kunnen dus onbekende zones in het 3D geheugen van de omgeving voorkomen. Als er huisdieren of kleine kinderen de dooie hoeken inlopen, dan heb ik sterke twijfels of die waargenomen gaan worden.

Hopelijk dat de techniek van het occupancy network (en de nieuwe camera's in nieuwere auto's) nog verbeterd wordt, waardoor de nauwkeurigheid hoger wordt.

Maar ik hoop dat ze terugkomen op de beslissing en iig de sensors achter niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metstijl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 10:50
bilgy_no1 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:17:
[...]

Ik denk dat deze discussie beter thuishoort in het Grote Model 3 en Model Y topic: TNJ in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic"/
Kan :) maar ik plaatst dit hier omdat je iets anders geleverd krijgt dan dat je besteld hebt... heel typisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
metstijl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:23:
[...]

Kan :) maar ik plaatst dit hier omdat je iets anders geleverd krijgt dan dat je besteld hebt... heel typisch natuurlijk.
Mooie is dat Tesla nergens echt een overzicht heeft staan van wat je nu precies besteld. Stel de matrix koplampen zijn op. Zetten ze er de oude in zonder dat ze hoeven te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
metstijl schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:23:
[...]

Je krijgt geleverd wat je besteld op een ding na: tijdelijk zijn een paar features niet beschikbaar.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 13:03

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Ik heb al 2 weken geen levertijd meer zichtbaar. Zowel in de app als online. Het gaat om een Y rwd zwart zwart met trekhaak direct besteld bij bekendmaking. Vorige week Tesla gebeld en die zeggen dat de levertijd nog altijd nov - dec is en ik mij nergens zorgen over hoef te maken. Maar nu weer een week gewacht en nog altijd niets te zien.

Zijn er meer die hier last van hebben? Of zien jullie wel de levertijd (rwd) Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik mijn order heb omgezet van een Y LR naar een RWD? Rn117176502

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majo03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
cellkuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:52:
Ik heb al 2 weken geen levertijd meer zichtbaar. Zowel in de app als online. Het gaat om een Y rwd zwart zwart met trekhaak direct besteld bij bekendmaking. Vorige week Tesla gebeld en die zeggen dat de levertijd nog altijd nov - dec is en ik mij nergens zorgen over hoef te maken. Maar nu weer een week gewacht en nog altijd niets te zien.

Zijn er meer die hier last van hebben? Of zien jullie wel de levertijd (rwd) Misschien heeft het er iets mee te maken dat ik mijn order heb omgezet van een Y LR naar een RWD? Rn117176502
Ik heb last van hetzelfde fenomeen, geen levertijd zichtbaar. Ook ik kreeg te horen van de Tesla adviseur dat de levertijd voor mijn MYP wit/wit/trekhaak nog steeds (zeer waarschijnlijk) feb-apr 2023 is..

Ofwel ik wacht wel af en zie binnenkort de verwachte levertijd wel weer verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cellkuh schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:52:

Hier hetzelfde hoor. Besteld op 6 September. Stond eerst levering rond half november, nu weer sinds 2 weken Nov-Jan.

Wit, zwart int., trekhaak, 19" en EAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mama
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-03 12:49
Na een fijne proefrit in Arnhem heb ik in april mijn MYLR wit besteld en daarbij aangegeven dat ik er één uit Duitsland wil hebben. In mijn app staat de levering on hold. Ik lees steeds vaker dat er al veel MYLR's uit Duitsland uitgeleverd worden. Arnhem zegt dat er nog geen grote aantallen geproduceerd worden en dat ik nog moet afwachten... Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
Yes daar passen ruim 9000 auto's in. Zal niet allemaal voor NL zijn, maar ik verwacht dat een hoop mensen deze week een VIN gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-bulletje- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

Yes daar passen ruim 9000 auto's in. Zal niet allemaal voor NL zijn, maar ik verwacht dat een hoop mensen deze week een VIN gaan krijgen.
Maar in welke mix LR/RWD is dan de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saci11211
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 26-08 16:17
In Q3 is de Berlijnse productie voornamelijk aan Duitsers geleverd. Er is nu meer productie en hopelijk gaan ze meer aan NL uitgeven. Het duurt nu wel lang om een MYP geleverd te krijgen.

RN117692907
MYP zwart / zwart met trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-bulletje- schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 18:01:
[...]

9000 Model 3/Ys gaan daar niet op. Volgens de info kunnen er 8500 CEUs op. Denk dat hij met max 5000 Model 3/Ys wel vol zit. Maar goed, nog steeds een leuk aantal. Vraag me inderdaad af of het veel RWDs zijn of nog 3s en Y LRs en Ps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

YouTube: Tesla Model Ys at logistics hub near Berlin

Jammer dat je van buiten af niet kan zien of het een RWD is 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Aan de mistlampen, maar dat is hier moeilijk te zien. Voor mij makkelijk: geen rode ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex30103010
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 01-02-2024
Bij de donkere kleuren lijk je soms wel te zien dat er iets op staat achter (waarschijnlijk dual motor). Op 00:31 zie je het bij de 2 donkere vooraan. De witte is het niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Als je eentje ziet zonder emblemen achteraan, die dual motor, is het normaal gezien een RWD.
Maar de zwarte waarvan je de achterkant kan zien, lijken allemaal dat embleem te hebben.
En op de witte kan je het inderdaad precies niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

this schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Als je eentje ziet zonder emblemen achteraan, die dual motor, is het normaal gezien een RWD.
Maar de zwarte waarvan je de achterkant kan zien, lijken allemaal dat embleem te hebben.
En op de witte kan je het inderdaad precies niet zien.
De eerste grote batch RWD's zullen voornamelijk wit, zwart interieur met 19" en trekhaak zijn... Ik zie wel veel witte met 19" staan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:17
Damian schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

De eerste grote batch RWD's zullen voornamelijk wit, zwart interieur met 19" en trekhaak zijn... Ik zie wel veel witte met 19" staan :D
Hier komt er een zwart-zwart - trekhaak - 19" aan haha. Die was vooruit besteld door de LM. Wit was dan pas volgend jaar ivm nieuwe bestelling. Maakt nu qua prijs niks uit, optie voor de lak of het nieuwe bijtellings limit voor de 16%

Er staat een rode bij me om de hoek, maar vind die niet zo heel geslaagd qua kleur. Heb nu een race red kleur Ford focus en die knalt er echt uit. Het zou voor mij dus zwart of wit worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Gdzr op 11-10-2022 20:26 ]

6.8 kWp op zuid en west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackhole
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 31-10-2022
M3RWD grijs+trekhaak, besteld Feb 2022, hopelijk op 1 van de boten die momenteel richting Europa aan het kachelen zijn. Net bericht gekregen van Tesla dat levering eind Oktober begin Nov zal zijn. Hij staaat dan mss toch op die Hoegh Traveller :-) Benieuwd of er nog mensen hun M3 in ontvangst kunnen nemen de komende dagen / weken.

[ Voor 44% gewijzigd door Blackhole op 12-10-2022 13:47 . Reden: updated info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-06 22:58
Mijn M3LR Zwart/Zwart is net weer achteruit geschoven naar Jan - Maart 2023. Besteld in Mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
Gisteren VIN ontvangen voor een MR SR+ blauw. Levering voorzien in Rijsel rond 10 november. De wagen staat op de Grande California, die eind deze maand in Koper aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-08 06:07
StijnDP schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:49:
Gisteren VIN ontvangen voor een MR SR+ blauw. Levering voorzien in Rijsel rond 10 november. De wagen staat op de Grande California, die eind deze maand in Koper aankomt.
Wanneer heb je het geboekt? Waarom auto ophalen in Lille?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnDP
mrcet007 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 00:18:
[...]

Wanneer heb je het geboekt? Waarom auto ophalen in Lille?
Besteld in januari als wit zonder opties. Aanvankelijke levering mei, dan augustus. In september blauw toegevoegd. Witte M3's zonder opties worden wss eerst vanaf december geleverd.
Frankrijk is een pak goedkoper, scheelt ongeveer 5K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StijnDP schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:07:
[...]

Besteld in januari als wit zonder opties. Aanvankelijke levering mei, dan augustus. In september blauw toegevoegd. Witte M3's zonder opties worden wss eerst vanaf december geleverd.
Frankrijk is een pak goedkoper, scheelt ongeveer 5K.
Maar dan heb je een auto met Frans kenteken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StijnDP
bilgy_no1 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Maar dan heb je een auto met Frans kenteken?
Neen, Franse tijdelijke nummerplaat tot mijn inschrijving in België rond is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StijnDP schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 22:09:
[...]

Neen, Franse tijdelijke nummerplaat tot mijn inschrijving in België rond is.
Ah OK, dus je doet zelf de import. Wel interessant, afhankelijk van het model. Maar met de Model Y RWD hebben we al de laagste prijs te pakken in Nederland.... Komt anders nooit voor helaas...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -bulletje-
In Duitsland zijn voor het weekend de eerste MY RWD VIN’s uitgedeeld volgens dit Duitse forum (https://tff-forum.de/t/mo...ferung-q4-2022/215271/230). MiC zoals verwacht. De eerste batch zit er echt aan te komen nu.

Overigens lijkt de wat algemene levertijd (bijvoorbeeld nov-jan) gedaan te zijn om het aantal inkomende e-mails en telefoontjes m.b.t. levertijd wat terug te brengen. Zegt dus niet veel en de eerder toegezegde specifieke leverdatum is waarschijnlijk correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majo03
-bulletje- schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:51:
In Duitsland zijn voor het weekend de eerste MY RWD VIN’s uitgedeeld volgens dit Duitse forum (https://tff-forum.de/t/mo...ferung-q4-2022/215271/230). MiC zoals verwacht. De eerste batch zit er echt aan te komen nu.
Die hebben dan waarschijnlijk op de Hoegh Traveller gezeten die vorige week gelost heeft in Zeebrugge.
Mooie ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb een RN nummer gekregen van mijn LM, kan ik daar iets zinnigs mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majo03
Damian schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:57:
Ik heb een RN nummer gekregen van mijn LM, kan ik daar iets zinnigs mee?
Dit reserveringsnummer is te gebruiken mocht je contact opnemen met Tesla over je bestelling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bulletje-
Majo03 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:18:
[...]

Die hebben dan waarschijnlijk op de Hoegh Traveller gezeten die vorige week gelost heeft in Zeebrugge.
Mooie ontwikkeling.
De in Duitsland uitgegeven VIN’s staan op de Viking Queen. Vaart nu in de buurt van Singapore ETA Zeebrugge rond 10-11. Dit is een schip met alleen maar Tesla’s, stopt o.a. ook in Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majo03
-bulletje- schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:03:
[...]

De in Duitsland uitgegeven VIN’s staan op de Viking Queen. Vaart nu in de buurt van Singapore ETA Zeebrugge rond 10-11. Dit is een schip met alleen maar Tesla’s, stopt o.a. ook in Barcelona.
Weet je toevallig ook of daar RWD’s op staan voor de Nederlandse markt, want daar zijn nog geen VIN’s uitgegeven toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bulletje-
Majo03 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:30:
[...]

Weet je toevallig ook of daar RWD’s op staan voor de Nederlandse markt, want daar zijn nog geen VIN’s uitgegeven toch?
Nee, maar het is denk ik wel aannemelijk dat er ook wat MY RWD’s voor NL op dat schip staan. Mogelijk worden de VIN’s in NL net wat later uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majo03
Zou de Glovis Suprème ook naar Zeebrugge gaan, die is bijna bij het Suez-kanaal. Als die rechtstreeks naar Zeebrugge gaat is die er over een dag of 10 ook.

Dat zou met de eerste leveringen medio november ook wel overeenkomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Majo03 op 18-10-2022 23:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Majo03
Majo03 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:39:
Zou de Glovis Suprème ook naar Zeebrugge gaan, die is bijna bij het Suez-kanaal. Als die rechtstreeks naar Zeebrugge gaat is die er over een dag of 10 ook.

Dat zou met de eerste leveringen medio november ook wel overeenkomen.
Hier zelf wat antwoorden gevonden:
https://teslamotorsclub.c...movements.252035/page-441

Mooie beschrijving welk schip waarheen gaat Glovis Suprème gaat dus naar Barcelona, eerste schip voor Zeebrugge zou de Hoegh Copenhagen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-11-2022
Ik heb een paar dagen na de aankondiging de Model Y RWD besteld. Het zou voor mij heel goed uitkomen als die mid-November komt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand1968
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:00
.

[ Voor 106% gewijzigd door Ferdinand1968 op 21-10-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchVL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-11-2024
Mijn model Y RWD heb ik een uur na aankondiging besteld (LR omgezet naar RWD), en sinds vorige week vrijdag zie ik geen datum meer. Daarvoor was 7 - 22 november.

Is het afwezig zijn van de datum normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majo03
MitchVL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:19:
Mijn model Y RWD heb ik een uur na aankondiging besteld (LR omgezet naar RWD), en sinds vorige week vrijdag zie ik geen datum meer. Daarvoor was 7 - 22 november.

Het kan schommelen….er is niet echt een duidelijke lijn in hoe dit verloopt bij Tesla. 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:38
Inmiddels is de verwachte levering gewijzigd van november naar januari

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5bHJMZ2Bo80kspx4tJ9TW-nFeg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OKjNawiIywvCy3oRJWK2Ajwq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chonn
MitchVL schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:19:

Daar hebben heel veel bestellers last van, mijn voorspelling staat sinds eind september ook op 'onbekend' terwijl daarvoor februari - april 2023 stond... Nu nog steeds geen verwachte leverdatum in mijn overzicht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:38
osbourne1903 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:57:
Inmiddels is de verwachte levering gewijzigd van november naar januari

[Afbeelding]
Als je er een trekhaak bij klikt is 't december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
Vraagje: wat is over het algemeen de tijd tussen het transport, het krijgen van je vin, de sms en de levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Luqq schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:18:
[...]

Als je er een trekhaak bij klikt is 't december.
Maar dat was nov-jan dus het is wel degelijk een maand opgeschoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
-Jaap-io schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:26:
[...]

Maar dat was nov-jan dus het is wel degelijk een maand opgeschoven
De tijd verschuift ook he? Of is het bij jou nog september?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Basta3 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:37:
Vraagje: wat is over het algemeen de tijd tussen het transport, het krijgen van je vin, de sms en de levering?
In het verleden werden VINs assigned als de boot een week oid onderweg was. Dus dan nog een week of 4/5 zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Verkeerde topic 8)7

[ Voor 94% gewijzigd door _eLMo_ op 25-10-2022 10:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 09:34
Zojuist een vrachtwagen gespot op de a1 met duits kenteken met Een aantal zwarte Yp’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie vandaag opeens een status update in mijn account:

Estimated Delivery: TBD
Delivery timing will be available soon

Geen idee wat het in de praktijk betekent, maar ik vermoed binnenkort dus een factuur te krijgen.

Model Y RWD, wit exterieur, zwart interieur, trekhaak, EAP. Vrij kort na aankondiging besteld.

Nog meer mensen met een statuswijziging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lex30103010
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:11:

Geen idee wat het in de praktijk betekent, maar ik vermoed binnenkort dus een factuur te krijgen.

Model Y RWD, wit exterieur, zwart interieur, trekhaak, EAP. Vrij kort na aankondiging besteld.

Iedereen volgens mij. Tesla Eindhoven vanochtend gesproken. Zij gaven aan dat ze dit hebben gedaan doordat EDD’s constant wijzigden, dus om verwarring te voorkomen.
Verder gaf hij aan niks anders te kunnen zien dan wij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Nope, maar wel veranderd! Nu bij mij ook verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6g1dARBndeYhYZKmM10HLc-kaO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dXmhWD5RptwRvhztRIVDsde6.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe:

DatumVerandering
26-08-2022Besteld (~22:00) - MY SR RWD rood/wit/trekhaak
26-08-202231 oktober - 25 december
08-09-20226 november - 13 december
25-09-2022nov. 2022 - jan. 2023
27-10-2022datum verdwenen in app

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lex30103010 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Iedereen volgens mij. Tesla Eindhoven vanochtend gesproken. Zij gaven aan dat ze dit hebben gedaan doordat EDD’s constant wijzigden, dus om verwarring te voorkomen.
Verder gaf hij aan niks anders te kunnen zien dan wij.
A-ha... Wel een beetje irritant dat de zichtbaarheid zo slecht is. Ik moet nog een andere auto afleveren om het geld op de rekening te krijgen. Lastig plannen zo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lex30103010
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:33:
[...]

A-ha... Wel een beetje irritant dat de zichtbaarheid zo slecht is. Ik moet nog een andere auto afleveren om het geld op de rekening te krijgen. Lastig plannen zo...
Zit precies in hetzelfde schuitje. Hopelijk hebben we op tijd meer duidelijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
bilgy_no1 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:11:

Ja hier precies hetzelfde. Datum verdwenen uit de app sinds gisteren. Tot op heden hebben we dit een keer of 6 meegemaakt en het heeft nog nooit goed nieuws gebracht…. Ik durf bijna niet te hopen dat dat nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1tch
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11-2023
Sinds 20 oktober is de datum bij mij ook verdwenen. Vlak na aankondiging had ik ook RWD besteld, en de leverdatum was toen 7-22 november.

Ik heb telefonisch contact gehad met Tesla, waar ze me vertelde dat ze de datum bij voorzorg bij iedereen weg hebben gehaald, door de steeds veranderende datums.
Daarnaast vertelde ze me ook dat de originele schatting ongeveer nog zou moeten kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:47
Na een maand lang zonder datum, nu wel weer een verwachte levering: Nov 22 - Dec 6.

O ja, en nu zie ik net in m'n account de eindafrekening en VIN! *O*

[ Voor 34% gewijzigd door Chris_82 op 27-10-2022 19:11 ]

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1tch
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-11-2023
Daarnet zag ik de app dat ik naar mijn tesla account moest gaan. Daar zag ik een melding, waar me verteld werd dat ik een wagen zou ontvangen zonder de afstandssensoren, en alleen op vision zou kunnen vertrouwen. Deze moest ik aanvaarden om de bestelling te laten doorgaan.

Zo laat in de bestelling kan je bijna niet anders dan toestemmen. Financiering en verzekering is allemaal geregeld, en nog een jaar wachten op een andere wagen is zeker geen optie. Heel spijtig.

Nu heb ik wel weer een geschatte levertijd van 25nov-7dec

[ Voor 6% gewijzigd door M1tch op 27-10-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-11-2022
M1tch schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:08:
Daarnet zag ik de app dat ik naar mijn tesla account moest gaan. Daar zag ik een melding, waar me verteld werd dat ik een wagen zou ontvangen zonder de afstandssensoren, en alleen op vision zou kunnen vertrouwen. Deze moest ik aanvaarden om de bestelling te laten doorgaan.

Zo laat in de bestelling kan je bijna niet anders dan toestemmen. Financiering en verzekering is allemaal geregeld, en nog een jaar wachten op een andere wagen is zeker geen optie. Heel spijtig.

Nu heb ik wel weer een geschatte levertijd van 25nov-7dec
Ik ben er ook niet heel blij mee. Maar ik rij nu een Model 3 en ik kan niet wachten tot ik mijn Model Y krijg. Dat die geen ultrasoon heeft ga ik het feestje niet door laten verpesten. Tesla vision zal het vast snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
_eLMo_ schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:33:
Nope, maar wel veranderd! Nu bij mij ook verdwenen.

[Afbeelding]

Tot nu toe:

DatumVerandering
26-08-2022Besteld (~22:00) - MY SR RWD rood/wit/trekhaak
26-08-202231 oktober - 25 december
08-09-20226 november - 13 december
25-09-2022nov. 2022 - jan. 2023
27-10-2022datum verdwenen in app
Hier ook nagenoeg hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hier echt enorm snel als het allemaal gaat werken: Model Y RWD (zwart/zwart/19inch/trekhaak) besteld op zondagavond 9 oktober en zie nu dat verwachte leverdatum is aangepast naar 22 november tot 6 december. Zelfs in het 'slechtste' geval blijft de levertijd dan onder de twee maanden - ongekend snel.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrcet007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-08 06:07
Allemaal! Kijk in "view page source". Ik heb VIN. Levering 24th Nov - 6 Dec!

besteldatum - 26th August. 13:00 uur

[ Voor 20% gewijzigd door mrcet007 op 27-10-2022 22:03 ]

Pagina: 1 ... 380 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.