En je kreeg de lader er dus WEL bij?? Ik had ergens gelezen dat auto's besteld na april geen lader meer kregen?mustisen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 16:35:
[...]
Ja, klopt. De 230V lader. Ik heb mijn auto besteld op 2 juni dit jaar.
Zo te zien heb je wel de nieuwe koplamp units met LED matrix. Is te herkennen aan het ronde/balvormige lens. De oudere units hebben dat niet. En het klopt dat het niet terug te vinden is in de instellingen, hiervoor moet nog een update komen.mustisen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 13:49:
LED Matrix heb ik niet kunnen zien. Ook niet in de instellingen, dus ik verwacht dat het de gewone LED lampen zijn.
Yep. Ik zie een stekker dat in een normaal stopcontact kan en een klein kastje dat de boel omzet. De blauwe kabel is voor mijn laadpaal en die zat er uiteraard ook bij.tjerkpolle schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:09:
[...]
En je kreeg de lader er dus WEL bij?? Ik had ergens gelezen dat auto's besteld na april geen lader meer kregen?
:strip_exif()/f/image/APIgw7y59PlKgedjRAMdgfeA.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor de info! Ik kon geen TESLA letters op de muur toveren, dus was er van uit gegaan dat het normale units waren. Laat die update maar snel komen danraviculus schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:14:
[...]
Zo te zien heb je wel de nieuwe koplamp units met LED matrix. Is te herkennen aan het ronde/balvormige lens. De oudere units hebben dat niet. En het klopt dat het niet terug te vinden is in de instellingen, hiervoor moet nog een update komen.
Bij de "christmas light show" kreeg je geen Tesla op de muur te zien?mustisen schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:22:
Ik kon geen TESLA letters op de muur toveren, dus was er van uit gegaan dat het normale units waren. Laat die update maar snel komen dan
Hmz, was in de veronderstelling dat je bij verkoop na 4 jaar 20% zou terug moeten betalen maar volgens mij is de regelgeving anders. Dank voor het vermelden, ik ga even informatie inwinnen.
Nog niet geprobeerd!TNJ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:55:
[...]
Bij de "christmas light show" kreeg je geen Tesla op de muur te zien?
Kan er iemand mij vertellen hoeveel de batterij opgeladen is bij ophalen nieuwe tesla ?
Vind deze info niet terug op de tesla site
Als je een foto hebt van je koplamp vertel ik je gelijk of je Matrix hebt ja of nee ;-)
Dat verschilt volgens mij. Als je een volle lading nodig hebt zou ik even bellen van te voren.fluppe_v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:54:
Kan er iemand mij vertellen hoeveel de batterij opgeladen is bij ophalen nieuwe tesla ?
Eerste dag toch gratis superchargen? Of is dat ook al niet meer.
Signatures zijn voor boomers.
Bij mij hing het al aan de charger, 100%fluppe_v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:54:
Voorheen was de eerste dag supercharger gratis. Weet niet of dit nog zo is?fluppe_v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:54:
Gisteren was het eindelijk zover. Wij hebben onze Model Y P opgehaald. Wat een maschine!
Helaas wel wat minpuntjes.
Onze auto was verre van schoon, veel witte smurrie van het poetsen (niet goed gepoetst) en lijmresten of wat het was op de motorkap, interieur ook veel viezigheid op deurbekleding.
Beide dorpels aan de onderkant bij de achterwielen beschadigd (op/afrijden van vrachtwagen?)
Kunststof kap onder de voorruit niet goed ingeklikt.
Dus ja, niet helemaal tevreden en helaas moeten de dorpels vervangen worden. De identieke auto die ernaast stond leek er op het eerste oog beter bij te staan. Misschien hebben wij net pech
Overigens snap ik die hoedenplank echt niet. Wat een onding is dat. Misschien dat ik iets verkeerd doe maar je kunt hem dus naar achteren vouwen, maar blijft niet staan en zit dan alsnog in de weg....?
Onze auto was verre van schoon, veel witte smurrie van het poetsen (niet goed gepoetst) en lijmresten of wat het was op de motorkap, interieur ook veel viezigheid op deurbekleding.
Beide dorpels aan de onderkant bij de achterwielen beschadigd (op/afrijden van vrachtwagen?)
Dus ja, niet helemaal tevreden en helaas moeten de dorpels vervangen worden. De identieke auto die ernaast stond leek er op het eerste oog beter bij te staan. Misschien hebben wij net pech
Overigens snap ik die hoedenplank echt niet. Wat een onding is dat. Misschien dat ik iets verkeerd doe maar je kunt hem dus naar achteren vouwen, maar blijft niet staan en zit dan alsnog in de weg....?
Hij stond gisteren bij ons op rond de 80%.fluppe_v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 07:54:
helaas geen gratis superchargen. Had het extra nog gevraagd ter plekke in Tilburg.Maasluip schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:47:
Eerste dag toch gratis superchargen? Of is dat ook al niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door tjerkpolle op 23-09-2022 08:49 ]
ik zou in zo'n situatie direct terugrijden en de auto weer teruggeventjerkpolle schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:43:
Gisteren was het eindelijk zover. Wij hebben onze Model Y P opgehaald. Wat een maschine!
[...]
Hij stond gisteren bij ons op rond de 80%.
[...]
helaas geen gratis superchargen. Had het extra nog gevraagd ter plekke in Tilburg.
Verwijderd
Is nooit gratis geweest.Daros schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:57:
[...]
Voorheen was de eerste dag supercharger gratis. Weet niet of dit nog zo is?
in 2019 toen er in 3 maanden tijd zo'n 30.000 zijn uitgeleverd was de eerste dag wel gratis, waarschijnlijk omdat het gewoon nog niet verwerkt was in het systeem ofzo.
* -Jaap-io heeft iig nooit de rekening gezien van de keer superchargen op de dag van ophalen
[ Voor 13% gewijzigd door -Jaap-io op 23-09-2022 10:11 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Klopt, toen konden ze niet opladen omdat ze toen in de haven bijna rechtstreeks vanaf de boot werden uitgeleverd, oplossing van Tesla was om dit de eerste dag gratis te maken.-Jaap-io schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:10:
[...]
in 2019 toen er in 3 maanden tijd zo'n 30.000 zijn uitgeleverd was de eerste dag wel gratis, waarschijnlijk omdat het gewoon nog niet verwerkt was in het systeem ofzo.
* -Jaap-io heeft iig nooit de rekening gezien van de keer superchargen op de dag van ophalen
[ Voor 3% gewijzigd door Majo03 op 23-09-2022 14:51 ]
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Mooi! Veel plezierFreakerTweaker schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:30:
Mijn bolide opgehaald paar dagen geleden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veel plezier gewenst! Wat een beest van een auto, zeker in de garage. Mooi hoog maar niet te breed.
Zelf op 26-08 een Y RWD besteld, sindsdien iedere dag de app refreshen voor levertijd… zucht nog even wachten (06-11 / 13-12)
Zelf op 26-08 een Y RWD besteld, sindsdien iedere dag de app refreshen voor levertijd… zucht nog even wachten (06-11 / 13-12)
Yes! As. Woensdag om 11:30 mag ik mn auto ophalen.
MY LR wit, zwart interieur, 19x met trekhaak. Besteld op 15 juni.
MY LR wit, zwart interieur, 19x met trekhaak. Besteld op 15 juni.
Bij mijn RWD is de datum weer “vager” gemaakt. Van 13 november - 6 december naar “november” tot “januari 2023”.
:strip_exif()/f/image/HkwfBcTC0CGxKXxmjU8e2h6n.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe:
:strip_exif()/f/image/HkwfBcTC0CGxKXxmjU8e2h6n.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot nu toe:
Datum | Verandering |
---|---|
26-08-2022 | Besteld - MY SR RWD rood/wit/trekhaak |
26-08-2022 | 31 oktober - 25 december |
08-09-2022 | 6 november - 13 december |
25-09-2022 | nov. 2022 - jan. 2023 |
[ Voor 29% gewijzigd door _eLMo_ op 14-10-2022 12:48 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
En wanneer heb je besteld? Heb zelfde configuratie besteld op 6 september, maar ze kon mij afgelopen vrijdag nog niets vertellen. 12 november valt wel in het tijdvak in de app...
Dat was eind augustus, maar vandaag is de datum in de app verschoven naar Q1 2023.bilgy_no1 schreef op zondag 25 september 2022 @ 20:54:
[...]
En wanneer heb je besteld? Heb zelfde configuratie besteld op 6 september, maar ze kon mij afgelopen vrijdag nog niets vertellen. 12 november valt wel in het tijdvak in de app...
Sinds eind maart een MYP wit met wit interieur in bestelling, tot gisteren verwachte levertijd februari-april 2023 en vandaag september(!?). Iemand anders ook een plotselinge verbetering van de levertijd gezien? Overigens nog geen VIN toewijzing, dus wellicht een (software/administratief) foutje?
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Lees het topic even, veel cancellations ivm RWD die uit is. Meer mensen hebben dit gehad en konden opeens hun auto ophalrn.
Denk dat je het mis hebt. Veel mensen met LR bestelling hebben omgeboekt. Dit zijn vaak de mensen die gewoon goedkoop willen rijden._eLMo_ schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:42:
Lees het topic even, veel cancellations ivm RWD die uit is. Meer mensen hebben dit gehad en konden opeens hun auto ophalrn.
Mensen die voor Performance zijn gegaan, cancellen minder of niet voor zover ik weet via de dealer.
Je kunt er dus van uitgaan dat de ramp up in Berlijn goed gaat en dat ze wit interieur hebben nu.
Now there is no delivery estimate dates displayed in the app as well as account.
Delivery date will be announced soon it says.
Oder concerns MY RWD white black interior 19” wheels tow bar. Ordered on aug 26
Last dates wer Oct 28- dec 4.
Delivery date will be announced soon it says.
Oder concerns MY RWD white black interior 19” wheels tow bar. Ordered on aug 26
Last dates wer Oct 28- dec 4.
Mja. Denk ik ook wel. Maar aan de andere kant is het verschil wel heel groot. Voor de RWD zou ik met de prijs van de LR ook voor de P zijn gegaan. Nu weet ik het nog ff niet. Persoonlijk vind ik de P nu echt te duur. Als de 4680 met ~90kWh komt dan zou ik die wel weer overwegen. Nu heeft de P eigenlijk alleen 3.7s vs 6.9s voor 20k meer. Volgens mij komt de P ook meer in zijn recht in een 3.FreakerTweaker schreef op maandag 26 september 2022 @ 00:48:
[...]
Denk dat je het mis hebt. Veel mensen met LR bestelling hebben omgeboekt. Dit zijn vaak de mensen die gewoon goedkoop willen rijden.
Mensen die voor Performance zijn gegaan, cancellen minder of niet voor zover ik weet via de dealer.
Je kunt er dus van uitgaan dat de ramp up in Berlijn goed gaat en dat ze wit interieur hebben nu.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Huh... Raar hoor. Dus je hebt van de medewerker een precieze datum en nu zegt de app opeens dat het veel later wordt?Basta3 schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:07:
[...]
Dat was eind augustus, maar vandaag is de datum in de app verschoven naar Q1 2023.
Ik vind dat proces toch maar warrig. Ik verkoop een andere auto, dat staat nu op uiterlijk eind november.
Ik hoop maar dat het voor die tijd rond komt, want ik heb nu een hele goede verkoopprijs bedongen.
Heel raar dat ze dit dan weer niet zo goed kunnen aangeven.
Dit is logisch als je je bedenkt hoe Tesla werkt. De app plugt rechtstreeks in de fabriek API natuurlijk, Tesla zelf zeg maar. Als dit een dag later update, dan wist de medewerker bij de verkoop locatie natuurlijk nog niet. Eigenlijk is het misschien "te" transparant haha.bilgy_no1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:08:
[...]
Huh... Raar hoor. Dus je hebt van de medewerker een precieze datum en nu zegt de app opeens dat het veel later wordt?
Ik vind dat proces toch maar warrig. Ik verkoop een andere auto, dat staat nu op uiterlijk eind november.
Ik hoop maar dat het voor die tijd rond komt, want ik heb nu een hele goede verkoopprijs bedongen.
Heel raar dat ze dit dan weer niet zo goed kunnen aangeven.
De tijd van levering staat bij geen enkel merk vast, tenzij je voorraad koopt.
Je prijs staat vast, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Nog 1 nachtje slapenHanZwo schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:21:
Hier ook goed nieuws! 27 september mag ik hm ophalen 😁
Dat wordt stuiteren morgenochtend. Hoe laat mag je 'm ophalen? Vergeet geen foto te plaatsen
Half 12. Foto volgtignatius schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:10:
[...]
Dat wordt stuiteren morgenochtend. Hoe laat mag je 'm ophalen? Vergeet geen foto te plaatsen
Ja, de prijs bij Tesla staat vast, maar degene die mijn auto overneemt verwacht hem wel op dat moment en met een bepaalde km stand. Als dat opeens 3 maanden later en 12.000 km meer is vind ie daar wel wat van... vermoed ik._eLMo_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 09:46:
[...]
Dit is logisch als je je bedenkt hoe Tesla werkt. De app plugt rechtstreeks in de fabriek API natuurlijk, Tesla zelf zeg maar. Als dit een dag later update, dan wist de medewerker bij de verkoop locatie natuurlijk nog niet. Eigenlijk is het misschien "te" transparant haha.
De tijd van levering staat bij geen enkel merk vast, tenzij je voorraad koopt.
Je prijs staat vast, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Bij VW is het productieproces wel gekoppeld aan de bestelling. Daar zijn productieslots te bestellen en dan wordt die specifieke configuratie ook gemaakt. Geen garantie dat er geen vertraging gaat zijn, maar wel helderheid.
Bij mij is de levertijd ook weer aangepast naar november - januari. Maak me er niet druk om, ben ervan overtuigd dat ze dit voor de eerste batch zullen halen. Waarschijnlijk volgt ergens deze week weer een specifiekere levertijd.
Hier MYRWD zwart - trekhaak - standaard velgen : 6 november - 22 november
Stond vorige week nog op 23 oktober - 17 december
Bij Skoda is de helderheid alleszins héél ver zoek. En ik hoor dezelfde geluiden bij VW en Audi. En vast ook nog een boel andere merken hetzelfde (BMW zit ook met hetzelfde probleem).bilgy_no1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:45:
[...]Bij VW is het productieproces wel gekoppeld aan de bestelling. Daar zijn productieslots te bestellen en dan wordt die specifieke configuratie ook gemaakt. Geen garantie dat er geen vertraging gaat zijn, maar wel helderheid.
Die productieslots zijn wellicht wel te reserveren, maar het moment dat die productieslot van start gaat, lijkt helemaal geen zekerheid te zijn (de dealers weten even weinig en zitten daar ook serieus mee verveeld).
Dat lijkt die van mij wel ;-) Veel plezier ermee!FreakerTweaker schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:30:
Mijn bolide opgehaald paar dagen geleden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah jammer, dan zit ik niet bij de eerste lichting. Nog steeds nov - jan 2023 hier.fluppe_v schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:57:
Hier MYRWD zwart - trekhaak - standaard velgen : 6 november - 22 november
Wanneer had je besteld?
Heb hem op 26 Augustus besteld._eLMo_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:39:
[...]
Ah jammer, dan zit ik niet bij de eerste lichting. Nog steeds nov - jan 2023 hier.
Wanneer had je besteld?
Ik op 27 augustus, dus alle rood/witte/trekhaak/standaard velgen MYRWD's op de eerste boot zijn al op dan, als je niet voor de 27e bestelde
Net contact gehad met een Tesla adviseur. De MYP met wit interieur zou nog niet in productie zijn, dus de verandering van levertijd van feb-apr 2023 naar sep-2022 gisteren zou een foutje zijn... jammer dus nog even geduldFreakerTweaker schreef op maandag 26 september 2022 @ 00:48:
[...]
Denk dat je het mis hebt. Veel mensen met LR bestelling hebben omgeboekt. Dit zijn vaak de mensen die gewoon goedkoop willen rijden.
Hier via leasemaatschappij een MY RWD Wit met trekhaak besteld. Levering in December aldus de LM. Ze schijnen een stapeltje RWD's besteld te hebben toen hij net uit was, dus als het goed is zou december wel moeten lukken.
Wat moet ik nu precies hebben om de auto nu al aan mijn Tesla account te kunnen koppelen?
Wat moet ik nu precies hebben om de auto nu al aan mijn Tesla account te kunnen koppelen?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Wellicht maakt het nog verschil zwart of wit interieur. En misschien prioriteit voor EAP/FSD bestellingen. Daar verdienen ze meer aan..._eLMo_ schreef op maandag 26 september 2022 @ 13:57:
[...]
Ik op 27 augustus, dus alle rood/witte/trekhaak/standaard velgen MYRWD's op de eerste boot zijn al op dan, als je niet voor de 27e bestelde
---
Iets anders... Ik kan niet zo goed vinden of en met welke laadoplossingen de MY wordt geleverd. Zit er naast de granny charger (mobiele lader) ook een Type-2 kabel bij (voor laadpalen op straat) of moet je die nog apart bijbestellen?
[ Voor 23% gewijzigd door bilgy_no1 op 26-09-2022 15:35 ]
De type 2 kabel zit er ook bij. Maar die is zonder knopje. Ik zit hier over te twijfelen https://www.evchargeking....asige-tesla-laadkabel-32abilgy_no1 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:24:
[...]
Wellicht maakt het nog verschil zwart of wit interieur. En misschien prioriteit voor EAP/FSD bestellingen. Daar verdienen ze meer aan...
---
Iets anders... Ik kan niet zo goed vinden of en met welke laadoplossingen de MY wordt geleverd. Zit er naast de granny charger (mobiele lader) ook een Type-2 kabel bij (voor laadpalen op straat) of moet je die nog apart bijbestellen?
Daar zit dus een knop op die je laadpoort ontgrendeld zodat je de kabel eruit kunt halen. Bij de bijgeleverde kabel moet je, voor zover ik weet, eerst zelf je laadpoort ontgrendelen (via sleutel, app of scherm)
Ik laat het je woensdag weten welke kabel ik in m'n auto aantref
Da's een hoop geld voor een knopje.ignatius schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:39:
[...]
De type 2 kabel zit er ook bij. Maar die is zonder knopje. Ik zit hier over te twijfelen https://www.evchargeking....asige-tesla-laadkabel-32a
Daar zit dus een knop op die je laadpoort ontgrendeld zodat je de kabel eruit kunt halen. Bij de bijgeleverde kabel moet je, voor zover ik weet, eerst zelf je laadpoort ontgrendelen (via sleutel, app of scherm)
Tip: ik heb een Apple Watch met TeslaWatch, dan kun je het knopje "laadpoort openen" op je horloge zetten, dan heb je voor dat geld naast een knopje ook een horloge
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Ah mooi. Ik hoor het graag na woensdag (en alvast gefeliciteerd).ignatius schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:39:
[...]
De type 2 kabel zit er ook bij. Maar die is zonder knopje. Ik zit hier over te twijfelen https://www.evchargeking....asige-tesla-laadkabel-32a
Heb zelf een goede ervaring met EVChargeKing. Heb een 11 kW mobiele lader met een industriele stekker van ze.
Je kunt het proberen te rationaliseren. Maar het gaat niet alleen om de twee motoren, maar om het totaalplaatje. En die klopt echt dik bij de Performance.Inspired schreef op maandag 26 september 2022 @ 07:51:
[...]
Mja. Denk ik ook wel. Maar aan de andere kant is het verschil wel heel groot. Voor de RWD zou ik met de prijs van de LR ook voor de P zijn gegaan. Nu weet ik het nog ff niet. Persoonlijk vind ik de P nu echt te duur. Als de 4680 met ~90kWh komt dan zou ik die wel weer overwegen. Nu heeft de P eigenlijk alleen 3.7s vs 6.9s voor 20k meer. Volgens mij komt de P ook meer in zijn recht in een 3.
De RWD is de nieuwe boodschappenwagen van je moeder.
Mijn moeder draagt inderdaad zelden petjes.FreakerTweaker schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:35:
[...]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Haha. Krijg mijn moeder niet in een Tesla. Tja, je kunt het goed willen praten maar het blijft uiteindelijk inderdaad wel die extra motor en standaard fatsoenlijke velgen. Veel meer kan ik toch echt niet vinden. De plakspoiler kun je op ali bestellen en de rode remklauwen kun je zelf ook spuiten. (Al hoeft het van mij beide niet.)FreakerTweaker schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:35:
[...]
Je kunt het proberen te rationaliseren. Maar het gaat niet alleen om de twee motoren, maar om het totaalplaatje. En die klopt echt dik bij de Performance.
Betere vering, betere remmen die mooi rood zijn, grotere dikke velgen, 2cm lager, interieur beter bekleed met zacht spul en tapijt, stoelen zijn beter gevuld zitten beter, extra motor /AWD, Supercar performance, speakers schijnen beter te zijn… kijk alleen al naar prijsverschil bij vermogen verschil bij andere autofabrikanten.Inspired schreef op maandag 26 september 2022 @ 18:56:
[...]
Haha. Krijg mijn moeder niet in een Tesla. Tja, je kunt het goed willen praten maar het blijft uiteindelijk inderdaad wel die extra motor en standaard fatsoenlijke velgen. Veel meer kan ik toch echt niet vinden. De plakspoiler kun je op ali bestellen en de rode remklauwen kun je zelf ook spuiten. (Al hoeft het van mij beide niet.)
als je zoveel geld uitgeeft en je auto volplakt met Ali express meuk… wat zegt dat dan over je?
[ Voor 8% gewijzigd door FreakerTweaker op 27-09-2022 00:45 ]
Vandaag misschien mijn bestelde MYP zwart op 7-9 omzetten naar wit. Contact met Tesla gehad en denken dag het weinig zal uitmaken voor de levering dec/feb. Verwachting is wel dec.
Hoe mooi zwart ook is, blijft het een lastige kleur. Wat denken jullie qua levering?
Hoe mooi zwart ook is, blijft het een lastige kleur. Wat denken jullie qua levering?
Interieur en speakers zijn 100% identiek aan RWD afaik.Tesla wil gewoon snel auto’s in elkaar zetten. Daarom is er bij de Y sowieso geen andere interieur meer tov de LR en P.FreakerTweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 00:44:
[...]
Betere vering, betere remmen die mooi rood zijn, grotere dikke velgen, 2cm lager, interieur beter bekleed met zacht spul en tapijt, stoelen zijn beter gevuld zitten beter, extra motor /AWD, Supercar performance, speakers schijnen beter te zijn… kijk alleen al naar prijsverschil bij vermogen verschil bij andere autofabrikanten.
als je zoveel geld uitgeeft en je auto volplakt met Ali express meuk… wat zegt dat dan over je?
Als de 4680 in de P komt dan zou ik hem overigens ook bestellen. Maar nu vind ik het de meerprijs niet waard. Maar dat is persoonlijk.
Interieur en speakers zijn niet identiek. Doe je onderzoek. Verschil tussen Shanghai en Berlijn.Inspired schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:23:
[...]
Interieur en speakers zijn 100% identiek aan RWD afaik.Tesla wil gewoon snel auto’s in elkaar zetten. Daarom is er bij de Y sowieso geen andere interieur meer tov de LR en P.
Als de 4680 in de P komt dan zou ik hem overigens ook bestellen. Maar nu vind ik het de meerprijs niet waard. Maar dat is persoonlijk.
Verder snap niet wat iedereen hier zegt over 4680, is een kostenbesparing. Ga er maar eerder van uit dat ze alsnog zelfde hoeveelheid kWh erin doen tegen lagere kosten en dus hogere marges.
[ Voor 15% gewijzigd door FreakerTweaker op 27-09-2022 07:49 ]
Zie voor de verschillen bijvoorbeeld:FreakerTweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:44:
[...]
Interieur en speakers zijn niet identiek. Doe je onderzoek. Verschil tussen Shanghai en Berlijn.
Verder snap niet wat iedereen hier zegt over 4680, is een kostenbesparing. Ga er maar eerder van uit dat ze alsnog zelfde hoeveelheid kWh erin doen tegen lagere kosten en dus hogere marges.
https://k2ev.com/10-updat...ormance-from-giga-berlin/
en
YouTube: The differences: Berlin Tesla Model Y Performance v Shanghai Gigafac...
Nu is het niet uitgesloten dat een aantal verschillen inmiddels zijn vereffend (denk aan de parcel shelf) en ook binnenkort worden gelijktrokken, maar dat weet je pas als de auto voor je deur staat omdat wijzigingen niet van te voren worden gecommuniceerd.
Maar de Berlijn versie loopt in ieder geval voor met de wijzigingen. Dat is ook de reden dat ik de MYP heb besteld en niet de LR. En nu er een SR kan worden besteld is er best wel een prijsverschil t.o.v. de LR/P, en
of dit prijsverschil het waard is dat moet ieder voor zich beslissen. Maar als ik max ca. 50K euro's te besteden had wist ik het wel t.o.v. de concurrentie (o.a. EV6, ID.4, Ioniq 5), zonder twijfel de MYSR.
En er komen geen LRs en RWDs uit Berlijn? Grote kans dat als ik nu een RWD bestel dat deze uit Berlijn komt. En daar is nul verschil tussen interieur en speakers. Als jij je beter voelt als je denkt dat het in de P anders is prima, maar dat is jezelf voor de gek houden. Als de 4680 komt gaat de capaciteit zeker omhoog. Zijn ze nu al mee aan het testen. Doe zelf je onderzoek.FreakerTweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 07:44:
[...]
Interieur en speakers zijn niet identiek. Doe je onderzoek. Verschil tussen Shanghai en Berlijn.
De RWD komt voorlopig nog uit Shanghai, de LR komt ook al wel uit Berlijn zover ik zag?
Chonn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 08:19:
[...]
Zie voor de verschillen bijvoorbeeld:
https://k2ev.com/10-updat...ormance-from-giga-berlin/
en
YouTube: The differences: Berlin Tesla Model Y Performance v Shanghai Gigafac...
Nu is het niet uitgesloten dat een aantal verschillen inmiddels zijn vereffend (denk aan de parcel shelf) en ook binnenkort worden gelijktrokken, maar dat weet je pas als de auto voor je deur staat omdat wijzigingen niet van te voren worden gecommuniceerd.
Maar de Berlijn versie loopt in ieder geval voor met de wijzigingen. Dat is ook de reden dat ik de MYP heb besteld en niet de LR. En nu er een SR kan worden besteld is er best wel een prijsverschil t.o.v. de LR/P, en
of dit prijsverschil het waard is dat moet ieder voor zich beslissen. Maar als ik max ca. 50K euro's te besteden had wist ik het wel t.o.v. de concurrentie (o.a. EV6, ID.4, Ioniq 5), zonder twijfel de MYSR.
De LR wordt ook in Berlijn gebouwd, en mijn LR komt ook uit Berlijn (vin begint met XP7). Maar ze maken volgens mij alleen de LR en P in pearl white of solid black, met zwarte bekleding. Maar de andere kleuren en de RWD komen uit China. Voorlopig althans._eLMo_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:20:
De RWD komt voorlopig nog uit Shanghai, de LR komt ook al wel uit Berlijn zover ik zag?
Maar het kan snel gaan. Toen ik mijn LR bestelde, was Tesla Rotterdam er van overtuigd dat die gewoon nog uit China zou komen, omdat toen in Berlijn alleen nog de performance werd gebouwd. Wie weet bouwen ze tegen het eind van het jaar ook de andere kleuren, met de witte bekleding.
Op Youtube zijn er drie kanalen die regelmatig drone-beelden van Berlijn maken. Ga voor de grap maar s kijken, best leuk om te zien hoe snel de fabriek veranderd. Er is ook een stukje waar proef-productie autos(zo lijkt het) staan. Die zijn dan half afgemaakt of met een andere kleur gespoten. Daar stonden een tijd geleden ook een diep-rode auto en een blauwe.
[EDIT] Ik zie dat VIN's beginnen met XP7 inderdaad uit Berlijn komen (waarbij VIN positie 10+11 = NB)ignatius schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:59:
[...]
[...]
De LR wordt ook in Berlijn gebouwd, en mijn LR komt ook uit Berlijn (vin begint met XP7). Maar ze maken volgens mij alleen de LR en P in pearl white of solid black, met zwarte bekleding. Maar de andere kleuren en de RWD komen uit China. Voorlopig althans.
Maar het kan snel gaan. Toen ik mijn LR bestelde, was Tesla Rotterdam er van overtuigd dat die gewoon nog uit China zou komen, omdat toen in Berlijn alleen nog de performance werd gebouwd. Wie weet bouwen ze tegen het eind van het jaar ook de andere kleuren, met de witte bekleding.
Op Youtube zijn er drie kanalen die regelmatig drone-beelden van Berlijn maken. Ga voor de grap maar s kijken, best leuk om te zien hoe snel de fabriek veranderd. Er is ook een stukje waar proef-productie autos(zo lijkt het) staan. Die zijn dan half afgemaakt of met een andere kleur gespoten. Daar stonden een tijd geleden ook een diep-rode auto en een blauwe.
[ Voor 4% gewijzigd door Chonn op 27-09-2022 11:00 ]
Ja: de eerste 11 posities zijn: XP7YGCEKxNB. (ik heb de checksum digit(9) weggehaald, ik weet niet of dat gevoelig is)Chonn schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:35:
[...]
Je schjrijft dat je VIN begint met XP7 maar is VIN positie 10+11 dan ook NB = modeljaar 2022 en fabriek Berlijn?
XP7 is altijd Berlijn toch? Althans, XP7 is Duitsland en de B is Berlijn. Maar voor zover ik weet hebben ze niet nog een fabriek in Duitsland staan?
Ik begreep juist dat de RWD ook uit Berlijn zou gaan komen...ignatius schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:59:
[...]
[...]
De LR wordt ook in Berlijn gebouwd, en mijn LR komt ook uit Berlijn (vin begint met XP7). Maar ze maken volgens mij alleen de LR en P in pearl white of solid black, met zwarte bekleding. Maar de andere kleuren en de RWD komen uit China. Voorlopig althans.
uiteindelijk zal de volledige Europese markt door Giga Berlin voorzien gaan worden, denk ik. Maar voor nu komt de RWD nog uit China. Tot wanneer, dat weet Tesla zelf niet eens denk ikDamian schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:00:
[...]
Ik begreep juist dat de RWD ook uit Berlijn zou gaan komen...
Heb je een bron? Ik lees dat juist de lage prijs is te verklaren omdat ze uit Berlijn komen, en zo op transport kan worden bespaard.ignatius schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:03:
[...]
uiteindelijk zal de volledige Europese markt door Giga Berlin voorzien gaan worden, denk ik. Maar voor nu komt de RWD nog uit China. Tot wanneer, dat weet Tesla zelf niet eens denk ik
Nou, ik baseerde me op dit artikel: https://www.teslarati.com...e-giga-berlin-affordable/Damian schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:06:
[...]
Heb je een bron? Ik lees dat juist de lage prijs is te verklaren omdat ze uit Berlijn komen, en zo op transport kan worden bespaard.
Maar daar staat een aanname in, dus zeker weten we het niet. Het zou inderdaad kunnen dat de RWD ook uit Berlijn gaat komen.
stomme vraag misschien maar ik heb nog nooit via internet een auto gekocht en ik zie bij tesla dat je bestelling start met een aanbetaling.
Puur uit nieuwsgierigheid, het restant moet gewoon voor het ophalen bij hun op de rekening staan? Krijg je een betaalverzoek? Hoe werkt zoiets? Als je al leest dat leveringen soms 2 maanden naar achter springen en vervolgens weer 2 maanden terug naar voren..
Deze vraag ook omdat ze in de showroom geen verkopers hebben zoals de ouderwetse dealers.
[ik vraag het als particulier, het bestelproces van een leasebak ken ik ..
]
Puur uit nieuwsgierigheid, het restant moet gewoon voor het ophalen bij hun op de rekening staan? Krijg je een betaalverzoek? Hoe werkt zoiets? Als je al leest dat leveringen soms 2 maanden naar achter springen en vervolgens weer 2 maanden terug naar voren..
Deze vraag ook omdat ze in de showroom geen verkopers hebben zoals de ouderwetse dealers.
[ik vraag het als particulier, het bestelproces van een leasebak ken ik ..
[ Voor 8% gewijzigd door oNNoZeLe op 27-09-2022 17:10 . Reden: particulier koop toegevoegd ]
De rest maak je over met een bankoverschrijving. Je krijgt daarvoor een eindfactuur met alle gegevens erop (bedrag, rekening, omschrijving etc.). Op de factuur staat dat je 48 uur voor ophalen moet betalen, maar ik redde dat niet. Ik kreeg zaterdag een smsje en ook de eindfactuur. Ik heb vandaag pas kunnen betalen en ga morgen de auto ophalen. Tesla heeft al bevestigd dat de betaling akkoord is. Dus die 48 uur kun je met een korrel zout nemen.oNNoZeLe schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 16:59:
stomme vraag misschien maar ik heb nog nooit via internet een auto gekocht en ik zie bij tesla dat je bestelling start met een aanbetaling.
[ik vraag het als particulier, het bestelproces van een leasebak ken ik ..]
Als je zelf de auto betaald: sommige banken laten je niet zoveel in een keer overboeken. Ik moest het in twee overboekingen doen. Dat vind Tesla geen probleem.
Je aanbetaling wordt overigens verrekend op de eindfactuur
Ik hoop vurig dat mijn bestelde RWD uit China komt. Iedereen weet dat je de eerste 1.000-10.000 auto’s uit een nieuwe fabriek moet mijden
Ik heb niet graag een van de eerste RWD’s uit Duitsland nu ik zelf koop ipv lease.
Liever ervaren Chinezen die mijn RWD in elkaar zetten, dan maar geen zachte deurpaneeltjes.
Liever ervaren Chinezen die mijn RWD in elkaar zetten, dan maar geen zachte deurpaneeltjes.
[ Voor 15% gewijzigd door _eLMo_ op 27-09-2022 18:38 ]
Ik heb in februari 2022 een model 3 LR besteld. Wanneer deze wordt geleverd is tot op heden raadsel. Dit ging eerst augustus 2022 zijn, daarna september 2022 en vandaag kreeg ik het bericht dat het Q2 2023 ging zijn. Toen ik een nieuwe wagen kon kiezen, was mijn 1ste keuze een bmw I4, die ging geleverd worden in januari 2023. Daarom gekozen voor Tesla.
Maar een aantal collega's die ook in februari een I4 hebben besteld hebben hun wagen in ontvangst genomen of in oktober, zoöok een aantal hebben hun Q4 sportback ontvangen.
Zijn er nog andere die wachten op hun wagen die is besteld in februari 2022?
Maar een aantal collega's die ook in februari een I4 hebben besteld hebben hun wagen in ontvangst genomen of in oktober, zoöok een aantal hebben hun Q4 sportback ontvangen.
Is daar al meer duidelijkheid over? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de RWD een MIC was._eLMo_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:35:
Ik hoop vurig dat mijn bestelde RWD uit China komt. Iedereen weet dat je de eerste 1.000-10.000 auto’s uit een nieuwe fabriek moet mijdenIk heb niet graag een van de eerste RWD’s uit Duitsland nu ik zelf koop ipv lease.
Edit: op het tesla motorclub forum staat in het MY RWD draadje een paar keer dat deze sec MIC is..
[ Voor 8% gewijzigd door oNNoZeLe op 27-09-2022 20:15 ]
Nee, wel sinds 2021.pollepap1969 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:13:
black/black/black!FreakerTweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:24:
Was gister in Tilburg. Zag dat de 20 inch inductie wielen Michelin banden hebben. En de 21 inch de Pirelli P0.
Wellicht leuk detail dus dat je goede banden krijgt met de 20 inch.
[Afbeelding]
Isn't she lovely? :-) Vorige week woensdag inmiddels alweer opgehaald.. Na ±4 maandjes wachten, dik de 'moeite' waard. Komende periode opzoek naar een mooie Racing Green wrap. Maar alleen als het worthy is ;-)
Geen rare panel gaps oid, maar dat was geloof ik al de gemene deler tot zover met de Berlin MYP's.
Home charger en de (lange, wtf?) laadkabel waren present. EHBO kit was even zoeken in al die laadruimte :-)
:strip_exif()/f/image/zuE7jPGTuc7SwyPVg8LYftFu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a3AbmZiP4ASsvGcc6HNUZ6wU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I6t40ByQXQuDEy5YZ8QuShM5.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen rare panel gaps oid, maar dat was geloof ik al de gemene deler tot zover met de Berlin MYP's.
Home charger en de (lange, wtf?) laadkabel waren present. EHBO kit was even zoeken in al die laadruimte :-)
:strip_exif()/f/image/zuE7jPGTuc7SwyPVg8LYftFu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a3AbmZiP4ASsvGcc6HNUZ6wU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I6t40ByQXQuDEy5YZ8QuShM5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ozlZp3WaPlSZ9niUH4eXTYTl.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door henkowz op 27-09-2022 20:38 ]
Hoe dan? Tesla heeft nu toch zo'n mega korte levertermijn of is dat alleen voor hun model Y?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
De 3 en metname de Y zijn goed leverbaar; de S en X zijn 2023 pas aan de beurt (productiestop sinds eind 2021) De S en X Plaid staan nog wel voor einde dit jaar op de planningOekol schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:52:
[...]
Hoe dan? Tesla heeft nu toch zo'n mega korte levertermijn of is dat alleen voor hun model Y?
Dat kan je toch niet maken. Even ruim een jaar bepaalde modellen niet meer produceren, kan toch niet.. Aan de andere kant de run in beide modellen zat er wel een beetje af en als je ziet hoe ze 't nu aanpakken met de 3 en met name de Y qua levertijd ten aanzien van concurrenten fossiel en niet fossiel qua brandstof is toch wel zeer goed. Niemand levert nog een auto in 3 maanden, op de meest simpele auto's wacht je onderhand 12 maanden.Notna schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:57:
[...]
De 3 en metname de Y zijn goed leverbaar; de S en X zijn 2023 pas aan de beurt (productiestop sinds eind 2021) De S en X Plaid staan nog wel voor einde dit jaar op de planning
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Ze hebben in Berlijn toch al veel meer dan 10k in elkaar gezet? Een andere accu en een motor minder maakt het nou niet meteen een hele andere auto. Ik zou persoonlijk juist wel een versie uit Berlijn willen hebben._eLMo_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 18:35:
Ik hoop vurig dat mijn bestelde RWD uit China komt. Iedereen weet dat je de eerste 1.000-10.000 auto’s uit een nieuwe fabriek moet mijdenIk heb niet graag een van de eerste RWD’s uit Duitsland nu ik zelf koop ipv lease.
Als er een 5 in het kenteken zit dan heb ik ‘m zien staan 😉!henkowz schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:33:
Isn't she lovely? :-) Vorige week woensdag inmiddels alweer opgehaald.. Na ±4 maandjes wachten, dik de 'moeite' waard. Komende periode opzoek naar een mooie Racing Green wrap. Maar alleen als het worthy is ;-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik moet het specificeren; in begin (januari) 2021 werden de refreshes aangekondigd voor de S en X. Men had het idee eind 2020 de modellen van toen te stoppen met produceren en dan binnen een paar maanden weer de productie op te pakken na aanpassigen fabriek/productielijn. Dat ging niet helemaal zoals geplanned, waardoor ze noodgedwongen alleen mondjesmaat de Amerikaanse markt gingen voorzien van de S, X en Plaids eind 2021; de rest van de wereld werd on hold gezet, mensen die een bestelling gedaan hadden buiten de USA kregen hier een email voor. De prijs bij bestelling zou gehandhaafd worden; als je nu een S of X (non Plaid) wilt bestellen krijg je geeneens een prijs te zien voor Europa. Die wordt bepaald om het moment van produceren en leveren.Oekol schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 21:23:
[...]
Dat kan je toch niet maken. Even ruim een jaar bepaalde modellen niet meer produceren, kan toch niet.. Aan de andere kant de run in beide modellen zat er wel een beetje af en als je ziet hoe ze 't nu aanpakken met de 3 en met name de Y qua levertijd ten aanzien van concurrenten fossiel en niet fossiel qua brandstof is toch wel zeer goed. Niemand levert nog een auto in 3 maanden, op de meest simpele auto's wacht je onderhand 12 maanden.
Zo heb ik in oktober 21 een bestelling gedaan voor een Model X LR (de toen geldende naam) welke eigenlijk juni 22 geleverd zou worden. Dat is nu 'ergens in 2023'. Sommige mensen in de EU hebben een bestelling van begin 2021 die nog niet geleverd is door bovenstaande.
Alle S en X modellen worden in Fremont gemaakt en vanuit daar verscheept over de hele wereld. Dat is dus een bottleneck met de bijbehorende issues.
Ik ben zelf voor wit gegaan. Dat vind ik erg mooi staan met de zwarte trim. Het is een metallic (pearl) lak en bovendien zul je er inderdaad minder snel micro krasjes op zien.Jordy019 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 05:10:
Vandaag misschien mijn bestelde MYP zwart op 7-9 omzetten naar wit. Contact met Tesla gehad en denken dag het weinig zal uitmaken voor de levering dec/feb. Verwachting is wel dec.
Qua levertijd... Dat kan alleen Tesla je vertellen...
Qua levering zullen beide waarschijnlijk nog wel geleverd worden. Rij zelf al 2 jaar een witte M3 dus vandaar de overstap naar zwart. Maar wit blijft prachtig. Je ziet er gelukkig niet veel op.bilgy_no1 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:10:
[...]
Ik ben zelf voor wit gegaan. Dat vind ik erg mooi staan met de zwarte trim. Het is een metallic (pearl) lak en bovendien zul je er inderdaad minder snel micro krasjes op zien.
Qua levertijd... Dat kan alleen Tesla je vertellen...
Zeker. Begin januari 2022 een model 3 RWD besteld, levering nu ook Q2 2023. Was op moment van bestellen mei/juni 2022…pollepap1969 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 19:13:
Ik heb in februari 2022 een model 3 LR besteld. Wanneer deze wordt geleverd is tot op heden raadsel. Dit ging eerst augustus 2022 zijn, daarna september 2022 en vandaag kreeg ik het bericht dat het Q2 2023 ging zijn. Toen ik een nieuwe wagen kon kiezen, was mijn 1ste keuze een bmw I4, die ging geleverd worden in januari 2023. Daarom gekozen voor Tesla.
Heel erg mooi! Veel plezier er meeHanZwo schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 22:29:
[...]
Dus, vandaag opgehaald. Geweldige machine. Ook heel blij dat ik de blauwe heb besteld.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben wel benieuwd waar de auto gebouwd is, wat zijn de eerste 3 karakters van je VIN?
LRW, dus China. Zit strak in elkaar, geen rare panelgaps. Tijdens delivery is de auto nog even terug geweest naar de poetser. Er zaten 2 rare vlekken op de lak, 1 op de motorkapignatius schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:10:
[...]
Heel erg mooi! Veel plezier er mee![]()
Ik ben wel benieuwd waar de auto gebouwd is, wat zijn de eerste 3 karakters van je VIN?

Op de terugweg meteen een goede vuurdoop, wat een enorm kakweer zeg. Alleen maar regen. De ruitenwissers doen iig prima, soms een beetje overijverig
Is het een RWD van jou? Dus die komen uit China?HanZwo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:40:
[...]
LRW, dus China. Zit strak in elkaar, geen rare panelgaps. Tijdens delivery is de auto nog even terug geweest naar de poetser. Er zaten 2 rare vlekken op de lak, 1 op de motorkap, frunk bedoel ik, en op de linker deurstijl. Die zijn er netjes uitgepoetst.
Op de terugweg meteen een goede vuurdoop, wat een enorm kakweer zeg. Alleen maar regen. De ruitenwissers doen iig prima, soms een beetje overijverig
Hier in België heb ik afgelopen weekend ook een heleboel RWD's zien klaarstaan op de parking.
(Althans ik neem aan dat het RWD is als je geen 'Dual Motor' ziet staan achteraan.)
Nee, dit is een LR. LRW zijn de begin karakters van de VIN.this schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:05:
[...]
Is het een RWD van jou? Dus die komen uit China?
Hier in België heb ik afgelopen weekend ook een heleboel RWD's zien klaarstaan op de parking.
(Althans ik neem aan dat het RWD is als je geen 'Dual Motor' ziet staan achteraan.)
Het lijkt erop inderdaad dat de eerste RWDs uitgeleverd worden. Er staat al 1 op kenteken in NL.this schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:05:
[...]
Is het een RWD van jou? Dus die komen uit China?
Hopelijk komen we er snel achter of ze uit China of Duitsland komen. Ik heb niet direct tijd om eens binnen te springen bij de dealer jammer genoeg.Inspired schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:24:
[...]
Het lijkt erop inderdaad dat de eerste RWDs uitgeleverd worden. Er staat al 1 op kenteken in NL.
Mooi plaatje. Maar snap niet waarom de Y zo hoog op de poten moet staan. Bij de MYP is het al beter, maar niemand gaat dit ding toch offroad gebruiken, en met een lagere wegligging zou de range ook beter moeten zijn zou je zeggen.FreakerTweaker schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:24:
Was gister in Tilburg. Zag dat de 20 inch inductie wielen Michelin banden hebben. En de 21 inch de Pirelli P0.
Wellicht leuk detail dus dat je goede banden krijgt met de 20 inch.
[Afbeelding]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
In een Duits bestel overzicht houden ze VINs bij. Daar staat tot nu toe alleen een Chinese VIN in. Verder is het allemaal wat lastig te zien volgens mij maar tot nu toe lijkt alles uit China te komen.this schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:59:
[...]
Hopelijk komen we er snel achter of ze uit China of Duitsland komen. Ik heb niet direct tijd om eens binnen te springen bij de dealer jammer genoeg.
Met m'n M3 ben ik al een paar dozijn keer met de bodemplaat over het wegdek geschuurd, bij parkeergarages, hellingen in het buitenland, uitritten etc. Vind het zelf wel een prettige gedachte dat m'n Y een stukkie hoger staat straks.Jeroenneman schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:03:
[...]
Mooi plaatje. Maar snap niet waarom de Y zo hoog op de poten moet staan. Bij de MYP is het al beter, maar niemand gaat dit ding toch offroad gebruiken, en met een lagere wegligging zou de range ook beter moeten zijn zou je zeggen.
Zou inderdaad blij zijn met iets meer rijhoogte. De Model 3 is heel laag, een normale krik krijg je er niet onder.Majo03 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 10:06:
[...]
Met m'n M3 ben ik al een paar dozijn keer met de bodemplaat over het wegdek geschuurd, bij parkeergarages, hellingen in het buitenland, uitritten etc. Vind het zelf wel een prettige gedachte dat m'n Y een stukkie hoger staat straks.
Sorry, laat met reactie. Heb eind februari 2021 een MYP besteld; wit/wit met trekhaak (en EAP). Vermoedelijk heeft het met het witte interieur te maken, die bij GFBB nog niet/maar weinig gemaakt werden?Oekol schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 20:52:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.