Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik wacht sinds februari 2021, dus wordt het misschien net wel/net niet 2 jaar.Chonn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:18:
[...]
Ik heb een MYP wit/wit/trekhaak besteld en ook mijn EDD (stond eerst feb-apr 2023) verdween ergens begin oktober. Na contact te hebben gehad met mijn Tesla adviseur gaf hij ook aan dat de witte interieurs pas in januari / februari van start gaan. Dus nog even geduld (ik wacht al sinds begin april dit jaar, dus nog even en ik heb een jaar gewacht voor levering...)
Tesla Eindhoven kan jouw verhaal bevestigen. Dit gaat alleen op voor MiG auto’s.Chonn schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:18:
[...]
Ik heb een MYP wit/wit/trekhaak besteld en ook mijn EDD (stond eerst feb-apr 2023) verdween ergens begin oktober. Na contact te hebben gehad met mijn Tesla adviseur gaf hij ook aan dat de witte interieurs pas in januari / februari van start gaan. Dus nog even geduld (ik wacht al sinds begin april dit jaar, dus nog even en ik heb een jaar gewacht voor levering...)
MiC heeft geen last van ander interieur.
MY RWD blauw/zwart, 20” en trekhaak.
[ Voor 4% gewijzigd door Niek_ op 13-11-2022 09:29 ]
Er is al erg veel over geschreven in het "Grote Tesla Model 3 & Y Topic". Je kunt even zoeken (bovenaan de pagina) op ultrasoon, uss etc.gtp schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:03:
Hoe vinden jullie het dat Teslas nu geleverd worden zonder ultrasonic sensors en dat dingen zoals Park Assist en Autopark nu disabled zijn? Ik heb een model Y besteld en leverdatum is 30 november, maar ik twijfel nu wel, er is nog niks bekend over een software update die Autopark enzo weer mogelijk maakt. Je krijgt nu dus geen waarschuwing als je bijna ergens tegenaan rijdt, je ziet de afstanden niet (die je wel zag met de sensors), ook geen biepjes.
Dit topic gaat alleen over Leveringen.
[ Voor 99% gewijzigd door Ferdinand1968 op 13-11-2022 11:14 ]
In my case originally ordered July 27 YLR and changed on Aug 26th to YRWD, white colour/black interior 19” tyres and tow bar.
Originally dates wer lol from Nov-Dec, now nothing, no dates!!! What’s really going on?
Dit is made in China toch hé.Niek_ schreef op zondag 13 november 2022 @ 09:01:
Ik zie net in de app dat ik weer een leverdatum heb: 7-21/12. Online zie ik in de broncode een VIN die er eerst niet stond: LRWYGCFS5PC617***
MY RWD blauw/zwart, 20” en trekhaak.
Ik heb bijna dezelfde variant, maar dan 19inch velgen. Wanneer had je deze besteld? Ik heb 16 september een bevestiging van de lease maatschappij gekregen dat deze besteld is..Lauravds schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:40:
Zojuist leverdatum voor MY RWD wit/zwart 20 inch met trekhaak. Mag 24 november ophalen!

Wel gefeliciteerd aan iedereen natuurlijk. Hier een kaartje met schepen, kan je lekker kijken naar hoe ze naar de haven toe kabbellen - https://tesla-updates.github.io/
Yep, op positie 11 van VIN staat een C (=China, Shanghai)
MY LR QuickSilver 2023 :-)
Op 26 augustus mijn LR bestelling omgezet naar RWDJanse2go schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:25:
[...]
Ik heb bijna dezelfde variant, maar dan 19inch velgen. Wanneer had je deze besteld? Ik heb 16 september een bevestiging van de lease maatschappij gekregen dat deze besteld is..
MY RWD besteld in augustus, levering eind nov.
Er zou geen mobile charger meer bij zitten. Wel een type 2 laadkabel. Al zit de mobile charger er ook nog steeds bij. Die laatste kun je dus aansluiten op een WCD.gtp schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:57:
Ik las ergens dat er sinds begin dit jaar geen laadkabel meer meegeleverd wordt, ik vroeg Tesla SC ernaar en daar zeiden ze dat er wel een laadkabel bij zit? Ik wil het graag zeker weten, omdat ik geen garage/eigen oprit heb (en dus ook geen home charger), er zijn openbare laadpalen in onze straat.
MY RWD besteld in augustus, levering eind nov.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Een type 2 laadkabel voor openbare laadpalen bedoel ik dus, zit er wel of niet bij?Inspired schreef op maandag 14 november 2022 @ 23:20:
[...]
Er zou geen mobile charger meer bij zitten. Wel een type 2 laadkabel. Al zit de mobile charger er ook nog steeds bij. Die laatste kun je dus aansluiten op een WCD.
Edit: ik zie het al, wordt wel meegeleverd volgens de Nederlandse support pagina
https://www.tesla.com/nl_NL/support/charging-connectors
[ Voor 15% gewijzigd door gtp op 14-11-2022 23:56 ]
Ik ben echter benieuwd wat de volgende stap is. Ik heb al wel een mailtje gehad van Tesla dat ik een wachtwoord moet koppelen aan mijn tesla account, als ik daar mee inlog zie ik echter nog geen auto oid gekoppeld zijn. Heeft Tesla dit account gemaakt of heeft de LM dat gedaan?
Hoe gaat die auto straks gekoppeld worden aan dat account?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik heb zelf ook via LM besteld, tot je de auto hebt ga je spijtig genoeg niets kunnen zien in je account. Wanneer de auto in ontvangst wordt genomen, voegt de LM jouw account als bestuurder toe, maar zij hebben wel nog steeds het eigenaar account (vraag me alleen af of dat iets van impact heeft op bepaalde functionaliteiten die je via de app kan gebruiken).Damian schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:13:
Zojuist een VIN gekregen van de LM.
Ik ben echter benieuwd wat de volgende stap is. Ik heb al wel een mailtje gehad van Tesla dat ik een wachtwoord moet koppelen aan mijn tesla account, als ik daar mee inlog zie ik echter nog geen auto oid gekoppeld zijn. Heeft Tesla dit account gemaakt of heeft de LM dat gedaan?
Hoe gaat die auto straks gekoppeld worden aan dat account?
[ Voor 7% gewijzigd door vdvaxel op 15-11-2022 11:32 ]
Je kunt geen upgrades kopen bijvoorbeeld. Ook geen charge statictics zichtbaar. Verder boeit het niet mega veel.vdvaxel schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:31:
[...]
Ik heb zelf ook via LM besteld, tot je de auto hebt ga je spijtig genoeg niets kunnen zien in je account. Wanneer de auto in ontvangst wordt genomen, voegt de LM jouw account als bestuurder toe, maar zij hebben wel nog steeds het eigenaar account (vraag me alleen af of dat iets van impact heeft op bepaalde functionaliteiten die je via de app kan gebruiken).
Hoe zit dat met premium connectivity dan?Inspired schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:40:
[...]
Je kunt geen upgrades kopen bijvoorbeeld. Ook geen charge statictics zichtbaar. Verder boeit het niet mega veel.
Dat kan wel weer inmiddels. Eigenlijk mis je ook niks dus. Je kunt alleen geen EAP via de app kopen of de boost voor de LR bijvoorbeeld. Maar goed, dat zullen ook niet veel mensen doen bij een leaseauto denk ik.
[ Voor 32% gewijzigd door Inspired op 15-11-2022 13:26 ]
30/09 besteld MY RWD wit/zwart/19”/geen trekhaak.
Arval hier: situatie is: in the dark.vdvaxel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:46:
Voor de mensen die via een leasemaatschappij hebben besteld (ik via LeasePlan in BE): wat is jullie ervaring met veranderingen in EDD? Aangezien wij zelf niets zien in ons account en ik heb begrepen dat de EDDs vaak veranderen, laat de LM telkens weten wanneer de EDD is veranderd of niet? Of laten ze bijvoorbeeld weten wanneer er een VIN is toegewezen? Of zit je volledig in the dark en is het eerste “teken van leven” een email of sms van Tesla zelf?
Mailtje naar Tesla heb ik geen antwoord op gekregen.
Besteld op 1/09, nog nooit een teken van leven gehad tenzij dat hij besteld was. Sowieso is het blijkbaar bij ons zo dat de wagen pas uitgeleverd wordt op moment dat de vorige einde contract is. Dat weet ik natuurlijk wel.vdvaxel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:46:
Voor de mensen die via een leasemaatschappij hebben besteld (ik via LeasePlan in BE): wat is jullie ervaring met veranderingen in EDD? Aangezien wij zelf niets zien in ons account en ik heb begrepen dat de EDDs vaak veranderen, laat de LM telkens weten wanneer de EDD is veranderd of niet? Of laten ze bijvoorbeeld weten wanneer er een VIN is toegewezen? Of zit je volledig in the dark en is het eerste “teken van leven” een email of sms van Tesla zelf?
Ik krijg geen updates vanuit de leasemaatschappij (ALD).vdvaxel schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:46:
Auto (MY RDW zwart/zwart 20 trekhaak) is besteld op 13-9 en een week later op 20-9 is de afleverrestrictie eraf gehaald bij Tesla. Dus ik ga maar van 20-9 uit als werkelijke besteldatum.
Tesla gaf een paar weken geleden telefonisch de oude EDD van de site aan, nov22-jan23.
En ALD gaf zojuist telefonisch aan dat zij 31-3-2023 hebben doorgekregen van Tesla. Dat lijkt wel op de jan23-maa23 timeframe die nu op de Tesla site staat. (zonder trekhaak dan..)
We shall see! (hopelijk snel
Omdat mijn huidig contract loopt tot 13/1 is de levering geblokt.
De beste inschatting die kon gegeven worden is 15/2 tot 31/3, en mijn auto zou uit China komen omdat het een blauwe is. Daardoor ook in het tweede deel van het kwartaal.
Alleen als Berlijn ineens met blauw zou beginnen kan dat veranderen.
Nu blijkt dat er in Zeebrugge een hoop auto’s op de kade staan omdat er geen vrachtwagens zijn om ze weg te krijgen.
wat is de bron van deze informatie?Tommie12 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:02:
Nu blijkt dat er in Zeebrugge een hoop auto’s op de kade staan omdat er geen vrachtwagens zijn om ze weg te krijgen.
Er is een gebrek een vrachtwagenchauffeurs, waardoor er heel veel wagens gewoon stilstaan, en er zelfs schepen moeten wachten met lossen.
Zoek zeebrugge op de site van vrt nieuws.
Je ziet de Tesla’s staan op de beelden.
Dit dus…
Tijd om de koopman terminal in Amsterdam weer in gebruik te nemen als aflever locatie
[ Voor 37% gewijzigd door -Jaap-io op 16-11-2022 21:28 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Mocht het zover komen ben ik ook wel bereid om hem in Zeebrugge op te halen hoor….-Jaap-io schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:27:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/11/wagens-zeebrugge/
Dit dus…
Tijd om de koopman terminal in Amsterdam weer in gebruik te nemen als aflever locatie

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Die hebben ook vrachtwagens nodig om die autos daar weg te krijgen.-Jaap-io schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:27:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/11/wagens-zeebrugge/
Dit dus…
Precies. Los dit dan creatief op. Zal wel een dingetje zijn dat niet iedereen zomaar die terminal in mag, maar ik ben vaak genoeg in België om daar langs te gaan ipv Tilburg.Majo03 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:26:
[...]
Mocht het zover komen ben ik ook wel bereid om hem in Zeebrugge op te halen hoor….![]()
![]()
nope, het was eind 2019 gewoon ophalen op de terminalTommie12 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:41:
[...]
Die hebben ook vrachtwagens nodig om die autos daar weg te krijgen.
Heb ik van horen zeggen
Weliswaar was het geen vraag aan mij, maar zelf heb ik, via leaseplan, op 8 nov een Tesla Y RDW, 19" besteld en een paar dagen daarna stond bij m'n Status bestelling dat de auto besteld is bij de fabriek.Janse2go schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:25:
[...]
Ik heb bijna dezelfde variant, maar dan 19inch velgen. Wanneer had je deze besteld? Ik heb 16 september een bevestiging van de lease maatschappij gekregen dat deze besteld is..
Helaas nog geen verwachte leverweek, zou nog Q4 2022 zijn. Laten we het hopen, kan niet wachten.
Das grappig, ik heb een MY RWD, blauw 19" zwart interieur + trekhaak op 2-11 besteld. Ook hier werd de verwachting vanuit Tesla uitgesproken dat er hij nog dit jaar zou kunnen komen. Zekerheid is er echter niet. Mijne is ondergebracht bij Multilease.Tadream schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:29:
[...]
Weliswaar was het geen vraag aan mij, maar zelf heb ik, via leaseplan, op 8 nov een Tesla Y RDW, 19" besteld en een paar dagen daarna stond bij m'n Status bestelling dat de auto besteld is bij de fabriek.
Helaas nog geen verwachte leverweek, zou nog Q4 2022 zijn. Laten we het hopen, kan niet wachten.
Considering the trucks delay and December holiday season delays, I decided to change my config to the available inventory (snel leverbaar) (Keep an eye on this!), quickly ordered on 15th November and getting the delivery in Utrecht this Monday 21st. New config is MYRWD White/White/20”/tow bar.Kevin barnabas schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:10:
Is there anyone here got the VIN who changed the order from YLR to RWD?
In my case originally ordered July 27 YLR and changed on Aug 26th to YRWD, white colour/black interior 19” tyres and tow bar.
Originally dates wer lol from Nov-Dec, now nothing, no dates!!! What’s really going on?
Got the kenteken and insurance arranged with Univé.
Thrilled and excited, pics soon.
In Duiven sinds gisteren ook RWD's om mee proef te rijden.wferwerda_GW schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:51:
Ter info.... Ik heb gisteren bij Tesla Amsterdam een proefrit gemaakt in de model Y SR MIC wit (met trekhaak) 22km op de teller die was daar eergisteren binnengekomen. Kan dus mee proefgereden worden.
Mailtje van Tesla gehad vanochtend om een wachtwoord aan m'n Tesla account te koppelen.Tadream schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:29:
[...]
Weliswaar was het geen vraag aan mij, maar zelf heb ik, via leaseplan, op 8 nov een Tesla Y RDW, 19" besteld en een paar dagen daarna stond bij m'n Status bestelling dat de auto besteld is bij de fabriek.
Er zit beweging in.
model y rwd bestel datum 26 August.
[ Voor 52% gewijzigd door mrcet007 op 18-11-2022 18:14 ]
Hier ook maar in het account kan je nog niks zien helaas.Tadream schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 14:55:
[...]
Mailtje van Tesla gehad vanochtend om een wachtwoord aan m'n Tesla account te koppelen.
Er zit beweging in.
Zoals ik begrijp op Twitter probeert Tesla nog zoveel mogelijk modellen in China te leveren om de 50% YoY target te halen. Dat geldt voor zowel 3 als Y. Maar toen dat niet helemaal goed ging en de prijzen verlaagd werden en het nog steeds niet echt hielp was het te laat om boten richting Europa te sturen. Een boot moet blijkbaar 30 dagen van te voren geboekt worden en doet er 40 dagen over. De laatste VIN assignments voor Europa zouden deze week komen (2 extra boten a 3500 auto’s) en zo niet, dan hoef je dit jaar niet meer op je Tesla te rekenen.
Misschien helpt het iemand. Dit is wat ik gelezen heb maar of het allemaal klopt weet ik niet.
[ Voor 3% gewijzigd door jeffrey-nl op 18-11-2022 20:27 ]
Datum | Verandering |
---|---|
26-08-2022 | Besteld (~22:00) - MY SR RWD rood/wit/trekhaak |
26-08-2022 | 31 oktober - 25 december |
08-09-2022 | 6 november - 13 december |
25-09-2022 | nov. 2022 - jan. 2023 |
27-10-2022 | datum verdwenen in app |
27-10-2022 | 22 november - 6 december |
28-10-2022 | SMS "onderweg - binnenkort leveren" |
18-11-2022 | Telefoon voor inplannen aflevering. Aflevering 5 december 10:00 |
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
LM = Arval btw.
Net hetzelfde hier.Peunage schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:29:
Vrijdag heb ik dan eindelijk een e-mail gehad van de leasemaatschappij: ze hebben de MY RWD voor mij besteld bij Tesla. Als levertijd staat er bij 30 Maart 2023. Ik denk dat dit standaard is? Op de website van Tesla staat een levertijd van Januari - Maart 2023, dus dan gaan ze gewoon uit van de uiterste datum. Of denken jullie dat ze precieze data doorkrijgen van Tesla?
LM = Arval btw.
Tesla Y LR is besteld maar levering geblokkeerd tot 13/1 onwille van lopend contract.
Heb contact opgenomen met Tesla, en omdat mijn auto hoogstwaarschijnlijk uit China komt (Blauw ext, Wit int) komt die in de tweede helft van het kwartaal. Tesla vertelt me aan tel: tussen 15/2 en 30/3.
Maar een nauwkeurigere datum gaan ze pas geven op 13/1. Dan zou mijn order (geplaatst in Maart 2022) pas echt vrijgegeven worden.
LM = LeasePlan BE in mijn geval. De datum die ik van hen kreeg (bestelling 30/09) is 08/03. Tesla zelf gecontacteerd een paar weken later en zij zeggen Q1 2023, dus ze zeiden waarschijnlijk tussen eind februari en eind maart (waarom begin januari tot eind februari geen optie is snap ik niet).Peunage schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:29:
Vrijdag heb ik dan eindelijk een e-mail gehad van de leasemaatschappij: ze hebben de MY RWD voor mij besteld bij Tesla. Als levertijd staat er bij 30 Maart 2023. Ik denk dat dit standaard is? Op de website van Tesla staat een levertijd van Januari - Maart 2023, dus dan gaan ze gewoon uit van de uiterste datum. Of denken jullie dat ze precieze data doorkrijgen van Tesla?
LM = Arval btw.
Om zo weinig mogelijk "goods in transit" te hebben zal Tesla voor de auto's uit China telkens autos produceren en direct verschepen naar Europa in het begin van het kwartaal, en die worden hier dan uitgeleverd voor het einde van het kwartaal.vdvaxel schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:18:
[...]
LM = LeasePlan BE in mijn geval. De datum die ik van hen kreeg (bestelling 30/09) is 08/03. Tesla zelf gecontacteerd een paar weken later en zij zeggen Q1 2023, dus ze zeiden waarschijnlijk tussen eind februari en eind maart (waarom begin januari tot eind februari geen optie is snap ik niet).
Daarna produceren ze voor de Aziatische markten die dan ook zo veel mogelijk nog uitgeleverd worden in hetzelfde kwartaal.
Daarom zie je vrijwel nooit afleveringen van Chinese auto's in begin weken van een kwartaal.
Met de productie in Berlijn zal dat wel anders zijn.
En dan is er ook nog het capaciteitsprobleembij de autotransporteurs. Blijkbaar staan de auto's te lang op de kade.
(status is bij leaseplan nog niet bijgewerkt en nog geen VIN, wel reserveringsnummer - is dat toevallig ook je VIN nummer, beginnend met RN?)
Hier ook! Nu nog navragen of je de oude lease ook kan laten staan!Tadream schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:03:
Net een SMS binnen gekregen dat ik de MY RWD kan ophalen in Tilburg op 8 december.
(status is bij leaseplan nog niet bijgewerkt en nog geen VIN, wel reserveringsnummer - is dat toevallig ook je VIN nummer, beginnend met RN?)
Je RN is geen VIN-nummer, zodra je een bestelling doet krijg je een RN nummer. Je VIN pas op het moment dat er daadwerkelijk een voertuig aan je bestelling is gekoppeld.Tadream schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:03:
Net een SMS binnen gekregen dat ik de MY RWD kan ophalen in Tilburg op 8 december.
MY LR QuickSilver 2023 :-)
7 december kan ik de MY RWD ophalen in Tilburg 👍
[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 21-11-2022 20:45 ]
Wanneer heb je de auto besteld?Damian schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:44:
Vanmiddag ook de SMS gehad.
7 december kan ik de MY RWD ophalen in Tilburg 👍
rond 18-09. Wel bij leasemaatschappij (Friesland Lease). Die hadden kennelijk een stapel Model Y's besteld op de dag dat ze te bestellen waren, en ik had de mazzel 1tje uit die pool te krijgen
Zeebrugge is niet nodig, vanmiddag ook SMS ontvangen met ophaalmoment op 07/12 in Tilburg.Majo03 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 22:26:
[...]
Mocht het zover komen ben ik ook wel bereid om hem in Zeebrugge op te halen hoor….![]()
![]()

Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Meesten zijn long range versies, maar deze niet: R-649-TB , is het eerste kenteken die ik zo weet op Nederlandse bodem met RWD. 220KW staat blijkbaar als vermogen opgegeven (evdatabase is meestal accuraat, maar noemt dit o.a. verkeerd).
massa ledig: 1884
massa rijklaar: 1984
max massa 2448, ofwel, met rijbewijs B mag je tot 1000 (1052 om precies te zijn) kilo max aanhanger erachter.
[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 21-11-2022 23:11 ]
Beter! Welke config?Majo03 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:37:
[...]
Zeebrugge is niet nodig, vanmiddag ook SMS ontvangen met ophaalmoment op 07/12 in Tilburg.
Wanneer heb je besteld (en direct of via leasemaatschappij?)Majo03 schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:37:
[...]
Zeebrugge is niet nodig, vanmiddag ook SMS ontvangen met ophaalmoment op 07/12 in Tilburg.
Oh I see, mine is MY RWD R651TB. Also registered in the RDW on 17-11-22. It came in RCC Amsterdam to koper then by road to Utrecht.Nomad schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:09:
[...]
Meesten zijn long range versies, maar deze niet: R-649-TB , is het eerste kenteken die ik zo weet op Nederlandse bodem met RWD. 220KW staat blijkbaar als vermogen opgegeven (evdatabase is meestal accuraat, maar noemt dit o.a. verkeerd).
max massa 2448, ofwel, met rijbewijs B mag je tot 1000 (1052 om precies te zijn) kilo max aanhanger erachter.
No rear seat upgrade, no USS. Surprised to see the camping charger added to the car. All the panel gaps Wer good and no complaints.
Already enjoying the car. Yooohoooo
Seems like R649TB did not find a owner yet, but soon.
In de opendata van RDW zijn er meer te vinden. De RWD's zijn variant Y6LR (standard range accu) en Y7CR met de nieuwe BYD accu's (in de pers wordt dit de budget-versie genoemd.Nomad schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:09:
[...]
Van beide varianten staan er al een aantal op kenteken voor de R-649-TB.
De versies met Y6LR hebben een leeg gewicht van 1884 kg, de Y7CR heeft 1892 kg.
R-899-SJ lijkt de eerste te zijn, drie dagen eerder dan de R-649-TB.
Signatures zijn voor boomers.
06/10 via leasemaatschappij, MY RWD zw/zw 19” met trekhaakbilgy_no1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 07:56:
[...]
Wanneer heb je besteld (en direct of via leasemaatschappij?)
Dat is lekker snel joh.Majo03 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:39:
[...]
06/10 via leasemaatschappij, MY RWD zw/zw 19” met trekhaak
Lijkt erop dat de golf van 26-08 bestellingen dus begin december wordt uitgeleverd. Ik heb zelf 06-09 rechtstreeks besteld, dus hoop dat het nog december wordt, voordat we op vakantie gaan...Majo03 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:39:
[...]
06/10 via leasemaatschappij, MY RWD zw/zw 19” met trekhaak
(eerst was het september, dan november, dan februari en nu al een tijdje geen datum)
Ik ben benieuwd
Hier hetzelfde verhaal maar dan met de blauwe versie, ook in juli besteld en nog steeds geen leverdatum bekend en ook nog geen VIN nummer...coase schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:44:
Mijn levering (belgie), op 12 juli voor een longe range tesla y (midnight silver, 19 inch, zwart interieur, trekhaak) blijft voorlopig een mysterie ... Geen datum of hidden vin beschkbaar.
(eerst was het september, dan november, dan februari en nu al een tijdje geen datum)
Ik ben benieuwd
Ons geduld wordt op de proef gesteld

Hier exact hetzelfde. Model 3 LR besteld op 15/7.ASF86 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 11:17:
[...]
Hier hetzelfde verhaal maar dan met de blauwe versie, ook in juli besteld en nog steeds geen leverdatum bekend en ook nog geen VIN nummer...
Ons geduld wordt op de proef gesteld
EDD was 10 - 26 November, dan veranderde hij naar maart - april (!), en sindsdien niets meer.
Geen (hidden) VIN of niks.
[ Voor 3% gewijzigd door Miguelsantos op 22-11-2022 12:47 ]
Woohoo! Ik zie ook ineens een hidden vin, en exact dezelfde leverdatum.-Jaap-io schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:45:
Yeah, ik zie ineens een VIN in de source en een EDD window 19-31 dec.
rood/zwart/trekhaak/19"
Wit/zwart/trekhaak/19"
MY wit/zwart 19” + trekhaak
Edit Staat op de HÖEGH SHANGHAI (gecheckt met de method van patatman12)
[ Voor 32% gewijzigd door PMCS op 22-11-2022 13:23 ]
Besteld op 8 juli
Vandaag mail met factuur, VIN gevonden in account en levering gepland tussen 20 dec en 31 dec.
Kan je controleren door je VIN hier in te voeren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
EDIT: Wil je ook het schip track&tracen? Kijken dan hier: https://tesla-updates.github.io
[ Voor 22% gewijzigd door patatman12 op 22-11-2022 13:27 ]
MY RWD rood/zwart 20" en trekhaak, besteld op 23/09/2022
De Höegh Shangahi is nu onderweg van TAICANG (China) naar SINGAPORE. Daar zullen de meer? Tesla's opgeladen worden en dan door naar Zeebrugge
[ Voor 47% gewijzigd door Tead op 22-11-2022 16:33 ]
Geen vin, nog even geduld
MY RWD grijs/zwart/trekhaak/19"
MY RWD Wit/Zwart, 19", Trekhaak, EAP.
Bij mij ook hetzelfde geval m.b.t. acceptatie Tesla Vision en gelijk daarna is de verwachte levertijd gewijzigd van "Nog niet bekend" naar "Verwachte levertijd: December 19 - December 31". Ook (nog) geen (hidden) VIN.bilgy_no1 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 14:40:
Ik moest Tesla Vision accepteren en nu staat er inderdaad VIN not assigned, Delivery Date 20-31 December.
MY RWD Wit/Zwart, 19", Trekhaak, EAP.
MY RWD Wit/Zwart, 20", Trekhaak, EAP. Besteld op 27-9.
Bestel datum was 14-10
Gewoon eens bellen naar Tesla Brussels. Zijn heel vriendelijk en behulpzaam als ze iets weten.coase schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 10:44:
Mijn levering (belgie), op 12 juli voor een longe range tesla y (midnight silver, 19 inch, zwart interieur, trekhaak) blijft voorlopig een mysterie ... Geen datum of hidden vin beschkbaar.
Ik ben benieuwd
Model Y blauw/zwart RWD met trekhaak. 17-31 december.
Zou perfect uitkomen eigenlijk.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ja hier ook! Nog geen sms van levering ontvangen. Wij besteld op 30/8iAdema schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:43:
Ik heb een verwachte leverdatum van 17-31 december gekregen, geen meldingen over vision oid. MY RWD wit/zwart/19”/trekhaak
Bestel datum was 14-10
Wanneer had je besteld en heb je 19inch of 20 inch banden?Makkelijk schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:18:
Heeee, mijn leverdatum is zojuist weer teruggekomen in de app.
Model Y blauw/zwart RWD met trekhaak. 17-31 december.
Zelf hier 29-08 besteld, MY RWD blauw/zwart 19 inch met trekhaak. Leverdatum zou op z'n vroegst November worden maar 2 dagen na de bestelling veranderde de datum gelijk naar "Nog niet bekend" en in de app verdween ie. Op moment van spreken kan ik de auto geeneens "beheren" op de website, hij loopt me terug naar de account pagina.....

Maandje geleden zei Tesla contact dat Shanghai stil had gestaan ivm corona lockdown en daardoor vertragingen waren ontstaan, maar ik denk toch echt dat het ligt aan het feit dat ik bij de proefrit de auto winden liet laten terwijl klanten voorbij liepen
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ik weet niet zeker of dit al eerder is besproken, maar is het mogelijk om Tesla te verzoeken de leverdatum uit te stellen naar 2 of 3 januari?
[ Voor 3% gewijzigd door vhardono op 23-11-2022 09:17 ]
Even bellen met ze dan kun je hem laten blokkeren tot 1-1, dat hebben meerderen hier gedaan. Dat betekent overigens wel dat je dan de auto mogelijk ook pas eind van het kwartaal of zelfs nog later kunt krijgen. "Jouw" auto wordt dan gewoon aan de volgende toegekend.vhardono schreef op woensdag 23 november 2022 @ 09:16:
Ik kreeg ook de nieuwe geschatte levering tussen 20-31 december.
Ik weet niet zeker of dit al eerder is besproken, maar is het mogelijk om Tesla te verzoeken de leverdatum uit te stellen naar 2 of 3 januari?
Met name datum op kenteken zal je verder weinig invloed op hebben, want ook al neem je de auto bijv begin januari in ontvangst, Tesla zal waarschijnlijk al eerder het kenteken aanvragen etc.
[ Voor 36% gewijzigd door Sander op 23-11-2022 09:27 ]
Totaal onverwacht heb ik zojuist een SMS ontvangen.Peunage schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:29:
LM = Arval btw.
Staat hij dan toch op de (stoom)boot van december?Tesla Update - Uw Model Y met RNxxxxxxx is onderweg naar Nederland wij verwachten deze binnenkort aan u te leveren. Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen u wij op de hoogte via een SMS. U dient de auto binnen 7 dagen vanaf de eerst mogelijke leveringsdatum op te halen.
Ik heb deze besteld in april dit jaar. Maar ondertussen ook een Y rwd besteld die ik 5 december kan gaan ophalen
overigens staat ook de eindfactuur in m'n account. Helaas nog wel met 2300 voor de rode kleur...
en 300,- bespaard met 1 belletje, easy money
[ Voor 50% gewijzigd door -Jaap-io op 23-11-2022 13:47 ]
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.