• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:58
Habib MYP schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:44:
Dames en heren,

Vandaag dan eindelijk mijn MYP opgehaald…
Even voor alle duidelijkheid ook al komt de auto uit Berlijn controleer deze goed!

Netjes ontvangen in Tilburg door medewerken van Tesla, rondje om de auto gelopen en niet goed opgelet om eerlijk te zijn. Eenmaal thuis samen met mijn vader goed gekeken en bahbah voor een auto van 70k verwacht je wel wat beters… Helaas veel panel gaps en delen die niet goed zitten. Paar voorbeelden:

Allebei de achterdeuren steken met de punt uit, achterklep zit niet goed gemonteerd waardoor de achterlamp niet goed uitlijnt met de achterlamp in de klep, panelgap in de passagier deur en paar kleine punten nog.

Direct afspraak laten maken en 25 Augustus langs bij de Service center.

Auto rijdt verder heerlijk en heb er plezier mee gehad vandaag, hoop dat jullie ervaring beter is met jullie MYP. Goedenavond
Wanneer besteld? Welke config?

• tjerkpolle
LennartNijzink schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:50:
[...]

Yep same here, Zwarte model YP besteld in Juni leverdatum staat op 21-30 September
Wanneer precies besteld in juni? Buiten zwart en binen zwart neem ik aan? Verder geen extra opties?

• tjerkpolle
adiabat schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:39:
MYP (besteld begin juni) is nu verschoven van november -december naar eind september
Wanneer precies besteld in juni?
Buiten en binnen zwart? Geen verdere opties?

Bij mij:
besteld 24 mei
levering nu volgens de app 8 sept - 23 okt

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
tjerkpolle schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Die is er wel ergens. Heb wel eens wat voorbij zien komen.
Hier staat wat in duits in ieder geval

https://www.shop4tesla.co...wZfVBKWffhv3SWuiHxlsASnxw
Ik heb er screenshots van gemaakt, ik kan geen bestand toevoegen of de brons terugvinden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WmcsjrPUkB-T0wMNaxnXvoaFTU4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enqZTCg2u09C0VERXZl73hKk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4KpvGFvSh1RH9d-fNMg4BwZx68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GndprpHve41diEUshFge9qBN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94MowkOTO-dnFEK1DHfNlPl3qTE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vC90r4FE0JGA8m7iAAPziIvX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 56% gewijzigd door Basta3 op 11-08-2022 15:35 ]

• righthand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 09:02
righthand schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 11:46:
Tijdje zitten lurken hier. Begin april heeft mijn leasemaatschappij een order geplaatst voor de standaard uitvoering (wit) Y LR. Met initiële levering in juli. Zojuist met Tesla Rotterdam gebeld en levering staat nu gepland voor november/december. Had in april juist voor de Y gekozen (en niet voor de Enyaq) omdat ze snel konden leveren. Die USP zijn ze nu ook wel kwijt.

Dat wordt nog even een half jaar extra doordieselen in mijn huidige leaseauto.
Naar aanleiding van jullie berichten ook maar eens Tesla gebeld; nu levering gepland voor januari :z . Dit is wel lachen; elke twee weken een maand levertijd erbij. Ik denk dat ik met al die prognoses maar even niets doe.

Tesla Rotterdam wist wel te vertellen dat er ook een goede kans is dat mijn Y uit Berlijn gaat komen. Volgens hem worden daar sinds kort ook standaard uitvoering witte Y LR geproduceerd.

• adiabat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 06:12
tjerkpolle schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:10:
[...]

Wanneer precies besteld in juni?
Buiten en binnen zwart? Geen verdere opties?

Bij mij:
besteld 24 mei
levering nu volgens de app 8 sept - 23 okt
3 juni, zwart en zwart, geen opties.
Levering: tweede helft van September.
Raar dat je zo'n brede window hebt.

• Feroxxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Met checklisten hierboven, verhalen van niet nette afgeleverde auto's en de eerste post die zegt "als er teveel mis is laat 'm dan staan!" , weet ik nou niet helemaal precies wat handig is als ik (ooit) mijn M3RWD ga ophalen.

De checklist is namelijk aardig lang, en veel mensen melden dat ze erna gewoon de auto alsnog naar een service punt brengen.

Zijn er kosten aan verbonden als ik het niet direct aankaart op het moment dat ik de auto ophaal? Of ben ik erg vervelend als ik daar een half uur - uur alle ins en outs test en de rij ophoud? :P Zijn er daadwerkelijk mensen in deze thread die de auto lieten staan en hoe ging dat?

Als iemand een beetje een beeld kan schetsen voor mij, dank u _/-\o_

• Basta3
Feroxxy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:50:
Met checklisten hierboven, verhalen van niet nette afgeleverde auto's en de eerste post die zegt "als er teveel mis is laat 'm dan staan!" , weet ik nou niet helemaal precies wat handig is als ik (ooit) mijn M3RWD ga ophalen.

De checklist is namelijk aardig lang, en veel mensen melden dat ze erna gewoon de auto alsnog naar een service punt brengen.

Zijn er kosten aan verbonden als ik het niet direct aankaart op het moment dat ik de auto ophaal? Of ben ik erg vervelend als ik daar een half uur - uur alle ins en outs test en de rij ophoud? :P Zijn er daadwerkelijk mensen in deze thread die de auto lieten staan en hoe ging dat?

Ik lees graag mee met de reacties op je bericht. Als je met twee personen de checklist afwikkelt scheelt dat de helft van de tijd. En daarbij; je mag best je tijd benutten. Het is niet een goedkope prul dat je bij de action aanschaft, het gaat om een flink bedrag voor een auto. Dan mag je best kritisch zijn.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Feroxxy schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:50:

Mijn ervaring eind vorig jaar, toen het ook erg druk was in Tilburg, is dat je echt alle tijd hebt om je auto uitgebreid te inspecteren en er genoeg personeel rondloopt die je kunnen helpen als er iets niet in orde is. Ik geloof ook dat je binnen de eerste X kilometers kosteloos zaken kan laten fixen indien nodig. Vond de afhaal ervaring juist erg netjes en het personeel was ook heel vriendelijk. blijkbaar een flink contrast met sommige Service Centers als ik de reacties lees in het andere Tesla topic, hoewel ik daar zelf tot nu toe nog geen ervaring mee heb gehad.

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-05 02:05
mustisen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Een auto geproduceerd in Duitsland is geen garantie op een bepaalde kwaliteit zo te lezen. Ik hoop voor je dat de onvolkomenheden snel worden verholpen!

Ik moet volgens Tesla nog zo’n twee maanden wachten op mijn YLR. Ga absoluut controleren op panel gaps ;)
In Duitsland gemaakt door hetzelfde merk met dezelfde machines en materialen, ik verwacht de eerste maanden eerder slechter afgewerkte auto's aangezien ze bij de eerste producties vast nog wel wat zaken moeten optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
adiabat schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Je zou zeggen dat ik bij dezelfde specs tenminste hetzelfde tijdframe zou hebben of zelfs iets eerder....
Gewoon particulier besteld? Geen Lease oid? Bij mij in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
tjerkpolle schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

Je zou zeggen dat ik bij dezelfde specs tenminste hetzelfde tijdframe zou hebben of zelfs iets eerder....
Gewoon particulier besteld? Geen Lease oid? Bij mij in ieder geval niet.
Geen lease, wel financiële renting. Maar ik heb het zelf online besteld, Tesla heeft het dan verder met de bank geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 11:54
adiabat schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:37:
[...]

Besteld: 2 juni. Y LR wit/zwart met trekhaak. Zelf besteld, met financiering bij Findio. Ook ik heb nog een brede leveringswindow: 16 sept - 31 okt. Zou het te maken hebben dat die van mij een LR is en hoogstwaarschijnlijk uit Shanghai zal komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwardhighveen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01 16:23
SMS-je is zojuist binnen! Ik mag 30 augustus naar Tilburg om mijn M3 rwd rood, zwart interieur, aero velgen, op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nbos96
  • Laatst online: 04-05-2023
Edwardhighveen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:43:
SMS-je is zojuist binnen! Ik mag 30 augustus naar Tilburg om mijn M3 rwd rood, zwart interieur, aero velgen, op te halen.
Nice! Wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edwardhighveen
  • Laatst online: 22-01 16:23
Nbos96 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Nice! Wanneer heb je hem besteld?
24 maart besteld, donderdag 21 juli eerste SMS dat hij onderweg is naar NL, vandaag 12 augustus SMS met afleverdatum 30 augustus 14h00.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Feroxxy
Edwardhighveen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

24 maart besteld, donderdag 21 juli eerste SMS dat hij onderweg is naar NL, vandaag 12 augustus SMS met afleverdatum 30 augustus 14h00.
Gefeliciteerd! Ik had 3 maart al besteld voor zelfde config maar dan grijs. De verf zal wel opgeweest zijn :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ESchm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Edwardhighveen schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Gisteren ook een sms gekregen, 5 september 10.30 in Tilburg ophalen M3P 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
Feroxxy schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:00:
[...]

Gefeliciteerd! Ik had 3 maart al besteld voor zelfde config maar dan grijs. De verf zal wel opgeweest zijn :P
Ik ook zelfde configuratie maar in het wit. Januari besteld, nog helemaal niets. Enkel uitstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 13:35
ignatius schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Dat zei de verkoper(?) ook. Hij had het nagevraagd en volgens hun info komt worden de LR's voor Nederland, later dit jaar pas in Berlijn geproduceerd. Aangezien mijn levering op 11 november staat, houd ik hoop. Alhoewel dat ook nog steeds een auto uit China kan zijn, die staan een maandje(?) op de boot toch?
Vandaag is mijn leverdatum naar voren geschoven van 11 november - 11 december naar 7 - 30 september.

Ook blij om te zien dat er nu veel LR's klaar staan en op transport worden gezet in Berlijn 8) :
YouTube: Giga Berlin | 2022-08-13 | Model Ys everywhere
en
YouTube: # 124 Tesla Giga Berlin • 2022-08-13 • Gigafactory 4K

EDIT:
Ik heb een witte LR, zwart interieur, 19" met trekhaak besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door ignatius op 14-08-2022 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46
Hier vandaag eindelijk een sms. Levering 19 augustus. Witte MYP, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld begin april.

tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:31

JaWa

zie hier een icon

Hier is ook een mooie checklist om uit te printen https://www.macheforum.co...list_final-copy-pdf.3256/.
Er is ook een iOS app te vinden.
Mijn afleverdatum is alweer vervroegd van Dec naar 13-30 Sep MYP wit MiG. Nu hopelijk snel een SMS en VIN nummer.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:35
bij mij staat nu leverdatum 11-30 september (MYLR)

Ik heb een mailtje gestuurd naar het Tesla filiaal met de vraag of deze da van Berlijn of Shanghai ging zijn
(met de vermelding dat MY van Duitsland betere vering zou hebben)

Dit was hun antwoord:
Bedankt voor je mailtje. De Belgische model Y’s zullen vermoedelijk allemaal komen vanuit Berlijn, tenzij er een enorm tekort zou zijn. Er is nagenoeg geen verschil meer tussen de wagens die uit Shanghai of uit Berlijn komen. Maar ik vermoed jouw reservatienummer, zal er een Duitse VIN voorzien worden. We zullen het definitief weten eens er een wagen gematched is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
thomke schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:15:
bij mij staat nu leverdatum 11-30 september (MYLR)

Ik heb een mailtje gestuurd naar het Tesla filiaal met de vraag of deze da van Berlijn of Shanghai ging zijn
(met de vermelding dat MY van Duitsland betere vering zou hebben)

Dit was hun antwoord:

[...]
Op welke dag had jij jouw model Y besteld? En is het een LR of een P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:35
mustisen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:24:
[...]

Op welke dag had jij jouw model Y besteld? En is het een LR of een P?
witte MY LR, zwart interieur, trekhaak, standaar 19" wielen. Besteld midden juni.

(en ik overweeg de velgen van de wielen te spuiten met 'plastic dip' , dit even off-topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
thomke schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:34:
[...]

witte MY LR, zwart interieur, trekhaak, standaar 19" wielen. Besteld midden juni.

(en ik overweeg de velgen van de wielen te spuiten met 'plastic dip' , dit even off-topic)
Ik heb op 2 juni exact hetzelfde besteld, maar heb nog een leveringswindow van 1.5 maand (16 sept - 31 okt). Moet nog een beetje geduld hebben dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 11:29
Mijn MYLR blauw, zwart, standard velgen met trekhaak staat nu op 23 september tot 30 september. Nadat de lever window was verschoven naar december staat ie nu al vrij lang hierop. Hij is zelfs nog iets specifieker geworden. Eerst de 21e, toen 22, nu dus 23 september.

Ik verwacht toch eigenlijk wel dat het een Shanghai model wordt gezien de blauwe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
mustisen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:45:
[...]

Ik heb op 2 juni exact hetzelfde besteld, maar heb nog een leveringswindow van 1.5 maand (16 sept - 31 okt). Moet nog een beetje geduld hebben dus :)
Ik heb 15 juni besteld, dus zo ongeveer tegelijk met @thomke exact dezelfde config. Mijn leveringswindow is nu 7 - 30 september (dat was vorige week nog 11 november - 11 december). Het bericht dat @thomke van Tesla kreeg klinkt goed, die van mij zal dan denk ik ook uit Duitsland komen.

De drone beelden van de verschillende YT-ers van afgelopen weekend, lieten erg veel Long Ranges zien in Berlijn, zo ongeveer de helft van de autos. Ik keek dan alleen naar de 19" velgen, dus misschien zijn het er meer; de 20" en 21" lijken erg veel op elkaar.

Wel vreemd dat de levering van @mustisen nog zo ruim staat terwijl je eerder hebt besteld. Misschien even een belletje aan wagen? Of jouw auto staat al klaafr in China om op de boot geladen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
Komen er ook al blauwe LR's uit Berlijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
ignatius schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Ik heb 15 juni besteld, dus zo ongeveer tegelijk met @thomke exact dezelfde config. Mijn leveringswindow is nu 7 - 30 september (dat was vorige week nog 11 november - 11 december). Het bericht dat @thomke van Tesla kreeg klinkt goed, die van mij zal dan denk ik ook uit Duitsland komen.

De drone beelden van de verschillende YT-ers van afgelopen weekend, lieten erg veel Long Ranges zien in Berlijn, zo ongeveer de helft van de autos. Ik keek dan alleen naar de 19" velgen, dus misschien zijn het er meer; de 20" en 21" lijken erg veel op elkaar.

Wel vreemd dat de levering van @mustisen nog zo ruim staat terwijl je eerder hebt besteld. Misschien even een belletje aan wagen? Of jouw auto staat al klaafr in China om op de boot geladen te worden.
Net even een mail gestuurd naar mijn contactpersoon bij Tesla. Zou mooi zijn als ik in september al de Tesla in ontvangst mag nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:46
Sander0105 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:05:
Hier vandaag eindelijk een sms. Levering 19 augustus. Witte MYP, zwart interieur, geen trekhaak. Besteld begin april.
Helaas... net gebeld dat de levering(en) worden uitgesteld. Blijkbaar is er een issue gevonden met de scharnieren van de achterklep welke mogelijk gevolgen kan hebben voor het glazen dak. Totdat dit duidelijk is en de scharnieren vervangen zijn worden de auto's niet uitgeleverd. :'(

tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ignatius
Sander0105 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Helaas... net gebeld dat de levering(en) worden uitgesteld. Blijkbaar is er een issue gevonden met de scharnieren van de achterklep welke mogelijk gevolgen kan hebben voor het glazen dak. Totdat dit duidelijk is en de scharnieren vervangen zijn worden de auto's niet uitgeleverd. :'(
Oh wauw, das balen. Hopenlijk is er snel een fix voor de autos die al klaar zijn.

• Kevin barnabas
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-02-2023
Hi All,

Order concerns MYLR white with black interiors 19inches without towbar and no extras ordered on July 27 was initially due to be delivered between Dec-Feb 23 but recently moved to Sept 8-30.

Is this something we can rely on, why suddenly a change in date and that too in the opposite direction, will this stay this way or go back to Dec?

Will I be getting the order from Berlin or Shanghai? And when can I expect a VIN?

• LennartNijzink
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 13:53
Zojuist weer gecontroleerd mijn MYP Zwart-Zwart besteld op 14 Mei is nu naar voren gehaald stond op 21-30 September en staat nu op 8-30 September. Ben benieuwd. Gisteren nog wel contact gehad dat ze een order gekoppeld hadden aan de bestelling maar de auto is nog niet gemaakt en zal waarschijnlijk volgende week gemaakt worden.

• LennartNijzink
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 13:53
Kevin barnabas schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:19:
Hi All,

Order concerns MYLR white with black interiors 19inches without towbar and no extras ordered on July 27 was initially due to be delivered between Dec-Feb 23 but recently moved to Sept 8-30.

Is this something we can rely on, why suddenly a change in date and that too in the opposite direction, will this stay this way or go back to Dec?

Will I be getting the order from Berlin or Shanghai? And when can I expect a VIN?
What happens a lot is that its a estimate at first and when the date comes closer it will be connected to an order. Thats the moment it generally speaking stabilizes. So it seems your care will be there in September. Also with the ramping up of the factory in Berlin its hard for Tesla to give a good estimate as there are minor isseus with the MY's from Berlin.

• righthand
Kevin barnabas schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 07:19:
Hi All,

Hi Kevin, that's really quick. In which country is your MYLR ordered? My MYLR has the same configuration; ordered early april, planned to be delivered januari '23.

• mustisen
mustisen schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

Net even een mail gestuurd naar mijn contactpersoon bij Tesla. Zou mooi zijn als ik in september al de Tesla in ontvangst mag nemen :)
Zojuist teruggebeld door mijn contactpersoon bij Tesla: ik moet gewoon de 16 sept - 31 okt leveringswindow aanhouden. Sta hoog op de lijst volgens haar, maar een smaller window is nog niet te geven.

• tjerkpolle
LennartNijzink schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:50:
Zojuist weer gecontroleerd mijn MYP Zwart-Zwart besteld op 14 Mei is nu naar voren gehaald stond op 21-30 September en staat nu op 8-30 September. Ben benieuwd. Gisteren nog wel contact gehad dat ze een order gekoppeld hadden aan de bestelling maar de auto is nog niet gemaakt en zal waarschijnlijk volgende week gemaakt worden.
Ik heb ook een zwarte model Y P met zwart interieur op 24 mei besteld.
Vreemd genoeg staat mijn levering al vrij lang op een relatief ruim window van 8 sept - 23 okt.
Hoop wel dat hij vlot komt ivm verkoop huidige auto..... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin barnabas
Ordered from Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curlymongoose
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Sander0105 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

Precies hetzelfde issue met mijn auto MYP zwart-zwart. Kon hem 24-08 ophalen maar is nu door hetzelfde probleem uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashbe
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 23-07-2023
Model Y Performance zwart / zwart besteld op 1 April staat momenteel op EDD 3 Sept - 30 Sept.

Wanneer zou ik de VIN mogen verwachten? Staat nog niet in de source code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
crashbe schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:15:
Model Y Performance zwart / zwart besteld op 1 April staat momenteel op EDD 3 Sept - 30 Sept.

Wanneer zou ik de VIN mogen verwachten? Staat nog niet in de source code.
Volgens mij als ie op de boot staat. Paar pagina's terug kan je de ship tracker vinden. Op het TMC forum kan je dagelijks status updates vinden door Mr. Miserable over boten, waar ze aanmeren en wat erop aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 19:53

TNJ

Frugalite

Xenir schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:39:
[...]

Volgens mij als ie op de boot staat. Paar pagina's terug kan je de ship tracker vinden. Op het TMC forum kan je dagelijks status updates vinden door Mr. Miserable over boten, waar ze aanmeren en wat erop aanwezig is.
Komen er MYP uit Shanghai naar Nederland? Als het goed is komen ze van GFBB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
TNJ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Komen er MYP uit Shanghai naar Nederland? Als het goed is komen ze van GFBB.
Klopt, die komen uit Duitsland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauravds
  • Laatst online: 15-12-2023
Vandaag is mijn delivery window weer aangepast, stond op 22 - 30 sept, nu op dec. 22 - feb. 2023. Hoop dat er snel weer een kleiner window staat.

MYLR, wit, 20” velgen, besteld op 7 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
Lauravds schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:07:
Vandaag is mijn delivery window weer aangepast, stond op 22 - 30 sept, nu op dec. 22 - feb. 2023. Hoop dat er snel weer een kleiner window staat.

MYLR, wit, 20” velgen, besteld op 7 juli
Dat is wel heftig. Precies in een andere flow (Berlin > Shanghai?) terechtgekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lauravds
adiabat schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:43:
[...]

Dat is wel heftig. Precies in een andere flow (Berlin > Shanghai?) terechtgekomen
Zoiets vermoed ik wel, hiervoor had ik een delivery window van 04 dec. 22 - 18 jan. 23. Deze veranderde naar nov. 22 - jan. 23 en na +- 5 dagen veranderde het weer naar 25 - 30 sept en paar dagen later dus naar 22 - 30 sept

[ Voor 5% gewijzigd door Lauravds op 22-08-2022 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkowz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-05 13:03

henkowz

Pew pew

tjerkpolle schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 15:03:
[...]

Ik heb ook een zwarte model Y P met zwart interieur op 24 mei besteld.
Vreemd genoeg staat mijn levering al vrij lang op een relatief ruim window van 8 sept - 23 okt.
Hoop wel dat hij vlot komt ivm verkoop huidige auto..... :X
Hier ook. Zelfde config 26 mei besteld, zelfde window :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamunda-01
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-05 13:39
henkowz schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 04:37:
[...]

Hier ook. Zelfde config 26 mei besteld, zelfde window :)
24 mei besteld, zelfde MYP config. Window staat al weken op 2 sept - 18okt.

• Lauravds
Lauravds schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Zoiets vermoed ik wel, hiervoor had ik een delivery window van 04 dec. 22 - 18 jan. 23. Deze veranderde naar nov. 22 - jan. 23 en na +- 5 dagen veranderde het weer naar 25 - 30 sept en paar dagen later dus naar 22 - 30 sept
En vandaag weer veranderd van dec 22 - feb 23 naar 19 okt - 25 nov, dat klinkt al beter

• ignatius
Lauravds schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:20:
[...]

En vandaag weer veranderd van dec 22 - feb 23 naar 19 okt - 25 nov, dat klinkt al beter
Dat klinkt zeker beter. Duimen. Dat t zo blijft(of eerder wordt) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy019
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-09-2022
De model Y RWD is nu te bestellen met als levering dec 2022 - feb 2023.
Prijs € 49.990, erg interessant dus!

Leuk model alleen de acceleratie vindt ik erg tegen vallen, 6,9 seconden.

Momenteel een Model 3 SR+ 2020 erg in twijfel om nu direct de MY RWD te bestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jordy019 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:02:
De model Y RWD is nu te bestellen met als levering dec 2022 - feb 2023.
Prijs € 49.990, erg interessant dus!

Leuk model alleen de acceleratie vindt ik erg tegen vallen, 6,9 seconden.

Momenteel een Model 3 SR+ 2020 erg in twijfel om nu direct de MY RWD te bestellen
Zeer schappelijke deal. Zie die prijs ook snel gaan stijgen. Die 6.9 zal in de praktijk nog wel een paar tienden sneller zijn. Ik zou mijn 3 LR er zo voor inruilen. :) Premium interieur ook nog eens.

De LR is nu eigenlijk zwaar overpriced. RWD heeft LFP dus die kun je altijd tot 100% laden. Als je de LR op 80% standaard laad heeft de RWD gewoon meer range.

[ Voor 12% gewijzigd door Inspired op 26-08-2022 08:12 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy019
Inspired schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:05:
[...]

Zeer schappelijke deal. Zie die prijs ook snel gaan stijgen. Die 6.9 zal in de praktijk nog wel een paar tienden sneller zijn. Ik zou mijn 3 LR er zo voor inruilen. :) Premium interieur ook nog eens.
Ik twijfel dus erg om hem nu te bestellen.

Wel dan in zwart + 20 inch velgen komt op € 54k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jordy019 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:12:
[...]

Ik twijfel dus erg om hem nu te bestellen.

Wel dan in zwart + 20 inch velgen komt op € 54k
Ja. Snap ik. Is zwart al beter? Mijn 3 in het zwart is drama qua lak. Zou persoonlijk nu wit nemen. En grote velgen is zeker mooier maar kost weer range. (En flink oppassen bij stoepranden.) Zou zelf denk ik gewoon voor base model gaan. (Met trekhaak.) Maar goed, los van de opties is het een top deal.

[ Voor 3% gewijzigd door Inspired op 26-08-2022 08:16 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy019
Inspired schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:14:
[...]

Ja. Snap ik. Is zwart al beter? Mijn 3 in het zwart is drama qua lak. Zou persoonlijk nu wit nemen. En grote velgen is zeker mooier maar kost weer range. Zou zelf denk ik gewoon voor base model gaan. (Met trekhaak.) Maar goed, los van de opties is het een top deal.
Durf ik niet te zeggen, maar zwart is toch wel mijn favo kleur!

Ik rij nu een witte M3 met 21 velgen van T-Sportslline (turbine look) via Wheelclinic.
Merk erg weinig verschil met de gewone 19inch sportswegen. Ik kies de auto voor de looks.

Woon-werk verkeer is 30km per dag, laadpaal thuis en op de zaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chris_82
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:07
Inspired schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 08:05:
[...]

De LR is nu eigenlijk zwaar overpriced. RWD heeft LFP dus die kun je altijd tot 100% laden. Als je de LR op 80% standaard laad heeft de RWD gewoon meer range.
Zojuist mijn order laten aanpassen.

Ik zie vooral voordelen: MY MiG MiC [update], minder degradatie (vergelijkbare range na enkele jaren?), lager verbruik, goede laadcurves en efficiency (BYD Blade, CATL M3P of LMFP?).

Levering eind november/begin december, we gaan het zien. :)

Update:
De eerste RWD zullen uit China komen: teslamag.de

[ Voor 14% gewijzigd door Chris_82 op 26-08-2022 17:43 ]

14.4kWp, Loria Duo 6010, VWTW, DWTW, full-electric, MY RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lauravds
Mijn order ook omgezet naar MY RWD. Wel even voor moeten bellen, optie was niet beschikbaar in mijn account.

Vind het prijsverschil te groot om nog voor de LR te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58
De zwarte MY met geblindeerde ramen en zwarte deur/sierlijsten met ook nog eens zwarte velgen maken het wel een bruut gezicht. Hier in beeld;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrcet007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-04 16:36
Heeft model y rwd dual pane glass aan de achterkant in tegenstelling tot model 3 rwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevin barnabas
Changed mine too to MY RWD...saved 16K yaaaaay... LFP batteries...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
Model Y RWD Tesla-website zegt verwacht range van 455 KM. Wat zou dat betekenen in termen van reëel range op de Nederlandse wegen in de piekzomer en de piekwinter?

[ Voor 16% gewijzigd door mrcet007 op 27-08-2022 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:02
mrcet007 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:57:
Model Y RWD Tesla-website zegt verwacht range van 455 KM. Wat zou dat betekenen in termen van reëel bereik op de Nederlandse wegen in de gemiddelde zomer- en winterpiek van de afgelopen 5 jaar?
Tja ligt aan (weer) omstandigheden en of je 100 of 130 rijdt etc

Ik zou zeggen 350km, waarbij je in theorie vaak na 300 km hem gaat (snel) laden.
Onder zware winter omstandigheden 300/250.

[ Voor 4% gewijzigd door refused81 op 27-08-2022 12:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Kijk ook naar hoeveel je enkele rit is, uiteindelijk is dat belangrijk: retour woon-werk bijv 140km dan heb je nimmer een issue. Kan je op bestemming laden dan is het nog eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardbez
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-12-2022
Kan je een bestelling gemakkelijk wijzigen?
Ook van model 3 naar my?
Heb een m3 in bestelling via de lease maatschappij. Zou dat nu wel willen wijzigen.

[ Voor 9% gewijzigd door ardbez op 28-08-2022 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
ardbez schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:30:
Kan je een bestelling gemakkelijk wijzigen?
Ook van model 3 naar my?
Heb een m3 in bestelling via de lease maatschappij. Zou dat nu wel willen wijzigen.
Je hebt even nieuwe boeken nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanZwo
Ik heb zojuist een SMS gehad van Tesla dat m'n MYLR onderweg is naar Nederland. Levering data zijn bij mij 14 sept - 28 sept aldus de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
HanZwo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:53:
Ik heb zojuist een SMS gehad van Tesla dat m'n MYLR onderweg is naar Nederland. Levering data zijn bij mij 14 sept - 28 sept aldus de app.
Gefeliciteerd! Heb je je VIN al? Wat zijn de eerste 3 karakters? als dat XP7 is, komt ie uit Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
ignatius schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:57:
[...]

Gefeliciteerd! Heb je je VIN al? Wat zijn de eerste 3 karakters? als dat XP7 is, komt ie uit Duitsland.
Thanks :9 Nog niet, maar volgens mij komt ie uit Shanghai. Ik heb namelijk een blauwe besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ignatius
HanZwo schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Thanks :9 Nog niet, maar volgens mij komt ie uit Shanghai. Ik heb namelijk een blauwe besteld.
Ah, ja, die zal uit China komen inderdaad :) Alsnog, veel plezier er mee d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 07:24
Ik mag vrijdag mijn M3LR ophalen in Tilburg! Begin april besteld, het ging sneller dan ik verwacht had. Hiervoor had ik een zwarte M3, deze keer voor blauw gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ignatius
Sikkek schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:20:
Ik mag vrijdag mijn M3LR ophalen in Tilburg! Begin april besteld, het ging sneller dan ik verwacht had. Hiervoor had ik een zwarte M3, deze keer voor blauw gekozen.
Gefeliciteerd! Veel plezier d:)b

Is er eigenlijk iets van een regel dat je pas dit topic mag verlaten als je een foto van je auto hebt gepost? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy019
** Offtopic. **

Erg in twijfel voor de SR en LR. 15k verschil is een bak geld.

Wordt zwart + 20’’ velgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 29-08-2022 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-05 07:24
ignatius schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Gefeliciteerd! Veel plezier d:)b

Is er eigenlijk iets van een regel dat je pas dit topic mag verlaten als je een foto van je auto hebt gepost? ;)
Ik zal een leuke foto maken en posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
Vraag naar ervaringen: ik voel me rondom de levering een tikkeltje aan het lijntje gehouden door het servicecentre. De levering van mijn bestelling is uitgesteld van juni dit jaar naar januari-april volgend jaar. Ik heb nu drie keer gehad dat ik twee weken moest wachten op een koppeling. Bij geen koppeling weer bellen was de afspraak, want dan ging het hoofdkantoor handmatig zoeken en een koppeling maken. Na drie keer dezelfde afspraak geen resultaat en geven ze aan mij niet te kunnen helpen. Dat ik nog drie maanden moet wachten op een eventuele koppeling, of zelfs langer. Prima, maar zeg dat dan gelijk.
Ze bieden een sprankje hoop, maar nu vier keer mondt het uit in toch wel een teleurstelling.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een model 3 rwd wit besteld begin januari.

[ Voor 3% gewijzigd door Basta3 op 29-08-2022 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pollepap1969
  • Laatst online: 25-12-2024
Basta3 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:58:
Vraag naar ervaringen: ik voel me rondom de levering een tikkeltje aan het lijntje gehouden door het servicecentre. De levering van mijn bestelling is uitgesteld van juni dit jaar naar januari-april volgend jaar. Ik heb nu drie keer gehad dat ik twee weken moest wachten op een koppeling. Bij geen koppeling weer bellen was de afspraak, want dan ging het hoofdkantoor handmatig zoeken en een koppeling maken. Na drie keer dezelfde afspraak geen resultaat en geven ze aan mij niet te kunnen helpen. Dat ik nog drie maanden moet wachten op een eventuele koppeling, of zelfs langer. Prima, maar zeg dat dan gelijk.
Ze bieden een sprankje hoop, maar nu vier keer mondt het uit in toch wel een teleurstelling.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een model 3 rwd wit besteld begin januari.
Ik heb juist dezelfde ervaring. Model 3 Long range besteld half februari 2022 en tot op heden nog altijd aan het lijntje gehouden. Als je contact opneemt met de vestiging in Gent dan krijg je op elke vraag die je stelt een vraag terug ( ze hebben dit waarschijnlijk in een cursus geleerd). Ik wou na 25 jaar BMW rijden iets anders proberen omdat de levering van de i4 meer of 1 jaar was. Maar ik heb er al spijt van, komt nogal amateuristisch over.

[ Voor 5% gewijzigd door pollepap1969 op 29-08-2022 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit betreft het leveringen topic, discussies over accu's, etc. horen in het algemene topic thuis.

Een aantal reacties zijn verplaatst naar het andere topic. In een aantal ervan stond zowel inhoud over de levering als laadsnelheden, reacties splitsen of deels verplaatsen kan niet, dus bovenstaande thread bevat nu een aantal gaten.

[ Voor 55% gewijzigd door Taro op 29-08-2022 20:32 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Feroxxy
Vandaag de keuze gemaakt om toch een nieuwe reservering te plaatsen voor de nieuwe model Y RWD. Nu de prijs nagenoeg gelijk is met een model 3 RWD voelt het als een nobrainer, al ziet die Y er zo dik uit. De ruimte die 'ie bied is geweldig, en heeft ook nog eens de premium interieur.

De leverings window van November tot Februari lijkt me enigsinds haalbaar als je er dit weekend bij was. Gigafactories in China en in Duitsland bouwen bijna alleen maar model Y's dit jaar en lijkt dat die koers zo nog wel even blijft.

Voel me wel enigzins belazerd; als je de fabrieken niet verteld om M3 RWD's te maken, maak het dan ook geen bestel optie. De backlog die ontstaan is door karige leveringen dit jaar vind ik niet netjes richting je klandizie. Mijn M3 van 5 maart is helemaal naar einde Q1 en mogelijk zelfs Q2 gepushed van 2023. De aanbetaling was "slechts" 100,-, but still.

Dus bij deze mijn nieuwe tracker: MY RWD Blue, 19inch velgen, trekhaak, bestelling 29/08. We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbos96
  • Laatst online: 04-05-2023
Basta3 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:58:

Herkenbaar. Ik heb ook mijn Model 3 wit, RWD met standaard velgen, begin januari besteld. Als ik bel krijg ik telkens te horen dat ze pas wat kunnen zeggen over de definitieve levering als er een VIN-nummer is gekoppeld. Maar voorlopig staat die van mij ook nog op Q1 volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Nbos96 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

Herkenbaar. Ik heb ook mijn Model 3 wit, RWD met standaard velgen, begin januari besteld. Als ik bel krijg ik telkens te horen dat ze pas wat kunnen zeggen over de definitieve levering als er een VIN-nummer is gekoppeld. Maar voorlopig staat die van mij ook nog op Q1 volgend jaar.
Ik heb besteld ergens in April, levering is ook Q1 volgend jaar. RWD, blauw, standaard velgen, zwart + trekhaak. Ik ben nog in dubio of ik omschakel naar Y RWD, die kan geleverd worden in december - feb qua levering.

Nadeel is dat er niets gemaakt wordt op bestelling. Er was hier iemand volgens mij die begin 2022 had besteld, en een rode RWD geleverd heeft gekregen vorige maand dus ja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basta3
Xenir schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:14:
[...]

Ik heb besteld ergens in April, levering is ook Q1 volgend jaar. RWD, blauw, standaard velgen, zwart + trekhaak. Ik ben nog in dubio of ik omschakel naar Y RWD, die kan geleverd worden in december - feb qua levering.

Nadeel is dat er niets gemaakt wordt op bestelling. Er was hier iemand volgens mij die begin 2022 had besteld, en een rode RWD geleverd heeft gekregen vorige maand dus ja...
Wij hebben inmiddels schriftelijk onze model 3 geannuleerd en een model Y RWD besteld. Levering december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
Misschien een stomme vraag. Mijn Tesla wordt ook in december afgeleverd wss maar ik ben zelf van plan om de auto ong een jaartje te gebruiken. Kan ik ervoor kiezen om de auto in januari op te halen zodat de bouwjaar 2023 gaat worden? Dat is denk ik toch wel beter bij het verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroxxy
osbourne1903 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:45:
Misschien een stomme vraag. Mijn Tesla wordt ook in december afgeleverd wss maar ik ben zelf van plan om de auto ong een jaartje te gebruiken. Kan ik ervoor kiezen om de auto in januari op te halen zodat de bouwjaar 2023 gaat worden? Dat is denk ik toch wel beter bij het verkopen..
Als ze de auto je in december al aanbieden en je haalt hem op in januari is 'ie toch alsnog in 2022 gebouwd? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osbourne1903
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:04
Dat is dus mijn vraag hoe dat zit met de bouwjaar… dacht misschien dat ze keken naar de eerste tenaamstelling. L

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Het aflevermoment van onze bestelling (MY SR, rood, wit interieur, trekhaak) is inmiddels bijgewerkt naar november of december.

Besteld op vrijdag 26 augustus 21:00 via tesla.com.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/klJu99Cf7GP0aavzMTLejR6uIsI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJCE1ETZacB25kzQBabTJixY.jpg?f=fotoalbum_large

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09-2024
Weet iemand of je de bestelling van de M3 ook kan wijzigen naar de Y? Ik wacht nu sinds januari op mijn m3 die nu op dec-jan staat maar ik kan mij voorstellen dat een Y alsnog sneller gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door motregen op 31-08-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09-2024
osbourne1903 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:43:
Dat is dus mijn vraag hoe dat zit met de bouwjaar… dacht misschien dat ze keken naar de eerste tenaamstelling. L
Dat dacht ik ook. Is het niet gewoon de datum van wanneer ze het kentekenbewijs afgeven?

• -bulletje-
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 07-08-2024
motregen schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:11:
Weet iemand of je de bestelling van de M3 ook kan wijzigen naar de Y? Ik wacht nu sinds januari op mijn m3 die nu op dec-jan staat maar ik kan mij voorstellen dat een Y alsnog sneller gaat.
Ik heb zelf toevallig geprobeerd mijn order via de Tesla contactpersoon om te zetten. Dit was volgens hem, na overleg met collega’s, niet mogelijk.

Daarna gevraagd of ze dan misschien wat gratis accessories konden toevoegen aan de Y, maar ook dat kon niet.

Ik heb wel besteld en de model 3 geannuleerd. Levering volgens de app eind oktober, maar dat zal nog wel een paar keer gaan veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:05
_eLMo_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:04:
Het aflevermoment van onze bestelling (MY SR, rood, wit interieur, trekhaak) is inmiddels bijgewerkt naar november of december.

Besteld op vrijdag 26 augustus 21:00 via tesla.com.

[Afbeelding]
Mooi configuratie, ik heb alleen het zwarte interieur 😉
Vanmorgen was hij bij ook van nov-jan naar 3nov-28dec gegaan 😀 vol verwachting klopt ons hart…

Ben ook benieuwd hoe het er deze keer aan toe gaat. In 2019 was het uitzoeken op een parkeerplaats in Tilburg 😉

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

• wowbagger42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-07-2023
M3LR Zwart/Zwart, besteld 17 mei
Denk dat al 8 keer een nieuw slot in de app gekregen te hebben, gisteren stond het nog op 20 - 30 sept. nu terug verschoven naar 29 November - 12 Februari :-(

[ Voor 4% gewijzigd door wowbagger42 op 01-09-2022 09:19 ]

• mustisen
Vandaag te horen gekregen dat mijn huidige auto (Audi A6 uit 2005) reparatiekosten heeft dat even hoog is als de dagwaarde van de auto 8)7. Die Model Y LR moet maar snel komen! Levertijd staat nog steeds op 16 sept - 31 okt.

• HanZwo
mustisen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:27:
Vandaag te horen gekregen dat mijn huidige auto (Audi A6 uit 2005) reparatiekosten heeft dat even hoog is als de dagwaarde van de auto 8)7. Die Model Y LR moet maar snel komen! Levertijd staat nog steeds op 16 sept - 31 okt.
Wanneer had je hm ook alweer besteld? Ik 11 maart en ik heb eergisteren de sms gehad dat mijnes onderweg is.

• adiabat
Zijn er mensen die hun VIN hebben gekregen? Leveringwindow 17-30sep maar nog geen vin in de app.

• bernierfierens
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-09-2022
Ben hier al even aan het volgen. Momenteel is men leveringswindow 14-26 september.
Nog geen VIN nummer gekoppeld gekregen.

Configuratie is => MYLR Wit, Wit en 19" velgen

• righthand
righthand schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Naar aanleiding van jullie berichten ook maar eens Tesla gebeld; nu levering gepland voor januari :z . Dit is wel lachen; elke twee weken een maand levertijd erbij. Ik denk dat ik met al die prognoses maar even niets doe.

Tesla Rotterdam wist wel te vertellen dat er ook een goede kans is dat mijn Y uit Berlijn gaat komen. Volgens hem worden daar sinds kort ook standaard uitvoering witte Y LR geproduceerd.
Zojuist gebeld met Tesla Rotterdam en de leveringsafdeling van Tesla NL gaat mij bellen voor een afspraak want ik mag hem volgende week komen ophalen *O* .

Volgens Tesla Rotterdam was dit hun eerste MYLR levering uit Berlijn. Ze waren zelf ook verbaast.

Besteld begin april, vorige week nog in de planning voor levering begin '23 en nu mag ik hem volgende week komen ophalen...Geen touw aan vast te knopen...

Of worden er nu heel veel MYLR orders gecanceld vanwege de MYSR?

[ Voor 6% gewijzigd door righthand op 01-09-2022 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HanZwo
adiabat schreef op donderdag 1 september 2022 @ 14:09:
Zijn er mensen die hun VIN hebben gekregen? Leveringwindow 17-30sep maar nog geen vin in de app.
Yes, mijn VIN is gekoppeld. Levering 14 sept - 28 sept.

• mustisen
HanZwo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:32:
[...]

Wanneer had je hm ook alweer besteld? Ik 11 maart en ik heb eergisteren de sms gehad dat mijnes onderweg is.
Op 2 juni besteld: Y LR - witte kleur - zwart interieur - 19" velgen - trekhaak. Leveringswindow staat nu al bijna 1.5 maand op 16 sept - 31 okt.

• Kevin barnabas
Changed my YLR (initially ordered on jul 27) to YRWD on August 26th and saved 14.5k

Order concerns
YRWD White, black interior, 19wheel, tow bar, estimated delivery oct28- dec4....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curlymongoose
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-04-2024
Curlymongoose schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:52:
[...]

Precies hetzelfde issue met mijn auto MYP zwart-zwart. Kon hem 24-08 ophalen maar is nu door hetzelfde probleem uitgesteld.
Scharnier probleem is opgelost. Ik kan hem 6 september ophalen.
Pagina: 1 ... 376 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.