Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:54
Habib MYP schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Zoals ik al aangaf eerder in de post heeft dit waarschijnlijk te maken met het stoppen met produceren van auto’s.

Ik zit nu op 3 aug - 17 Sep…
Witte MYP
Netjes! Wanneer heb jij je order geplaatst?

Ikzelf zit op aug-okt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-03 06:12
Habib MYP schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Zoals ik al aangaf eerder in de post heeft dit waarschijnlijk te maken met het stoppen met produceren van auto’s.

Ik zit nu op 3 aug - 17 Sep…
Witte MYP
Nou ja, een maand vertraging tot daar aan toe, maar dit is meteen 3 maanden erop. En ik kreeg nog een week geleden een sms dat het sneller (dan augustus) geleverd zou kunnen worden.
Soit, nog altijd beter dan +1j wachten bij andere merken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habib MYP
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05-12-2022
turkeyhakan schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 07:15:
[...]

Netjes! Wanneer heb jij je order geplaatst?

Ikzelf zit op aug-okt.
Heb 3 Maart mijn bestelling geplaatst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habib MYP
adiabat schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 08:16:
[...]

Nou ja, een maand vertraging tot daar aan toe, maar dit is meteen 3 maanden erop. En ik kreeg nog een week geleden een sms dat het sneller (dan augustus) geleverd zou kunnen worden.
Soit, nog altijd beter dan +1j wachten bij andere merken
Ik ben maar gestopt met kijken naar de leverdatum, is bij mij al 5 keer verschoven dus wat ik zei, mijn vertrouwen is weg. Ik zie vanzelf een sms wanneer ik de auto kan ophalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habib MYP
Mijn levering is weer naar voren geplaatst.

9 Juli - 8 Augustus

Nog meer mensen hier die wat gelukkiger zijn geworden en hopelijk snel hun MYP, kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09-2024
mrcet007 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 14:32:
[...]

witte rwd zonder extra's? wanneer heb je besteld?
Yesss. Januari.

Overigens nu weer een paar dagen naar voren: Verwachte levertijd: November 15 - December 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
motregen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Yesss. Januari.

Overigens nu weer een paar dagen naar voren: Verwachte levertijd: November 15 - December 30
Ik heb exact hetzelfde. Wel vier hele dagen vervroegd….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quinto_nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-04 13:28
Vandaag een MY besteld *O* (wit, 20" velgen, witte bekleding en trekhaak) . Op de site wordt nu december/januari aangegeven, dus ik ben benieuwd wat de daadwerkelijke levertijd gaat zijn. Iemand recente ervaring met een soortgelijke configuratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-04 16:36
motregen schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:37:
[...]

Yesss. Januari.

Ik heb exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoalaBear
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-05 11:16
MYP wit besteld in februari
Huidige ETA 18 augustus - 30 september.
Toch wat anders dan de beloofde maart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-05 19:53

TNJ

Frugalite

KoalaBear schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:23:
Februari 2022? Mijn bestelling uit februari 2021 staat 2 maanden later. Wit, trekhaak, EAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habib MYP
TNJ schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 17:41:
[...]

Februari 2022? Mijn bestelling uit februari 2021 staat 2 maanden later. Wit, trekhaak, EAP.
Mijn witte MYP besteld in Maart 2022 staat nu weer op 9 Juli - 8 Augustus. Dus ben benieuwd of dat gaat lukken ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habib MYP
KoalaBear schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 15:23:
Heb je witte interieur of iets? Ik heb mijn witte MYP besteld in Maart, ETA was zelfde als die van jou. Vorige week weer teruggehaald naar 9 Juli - 8 Augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Habib MYP schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 17:32:
[...]

Mijn witte MYP besteld in Maart 2022 staat nu weer op 9 Juli - 8 Augustus. Dus ben benieuwd of dat gaat lukken ;P
Die van mij is weer van aug - okt naar dec - jan gegaan…

Heb jij jouw P al gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 13:35
ignatius schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:09:
[...]

Vandaag verschoven naar 23 september - 7 november.
En nu weer verschoven naar 7 dec - 21 jan. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habib MYP
turkeyhakan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Je zal eens moeten raden.. verschoven naar 17 Aug - 30 Sept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustisen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-05 12:55
Mijn Model YLR dat ik op 2 juni heb besteld staat al een tijdje op 16 sept - 31 okt. Was telkens naar voren geschoven. Hoop dat deze leveringswindow dan ook aangehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-05 11:29
Jemig, die van mij is verschoven van 30 juli naar 9 november - 24 december.

Overigens: besteld 11 maart.

[ Voor 17% gewijzigd door HanZwo op 12-07-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinto_nl
De levering van mijn MY LR staat op 14 november - 29 december. Besteld op 4 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
Gisteren maar eens gebeld met Tesla. Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden. Zoals hierboven gezegd, Model YLR (blauw, 19", FSD) besteld op 11 maart.

Initiële levering zou zijn juni, daarna specifiek tussen 18 juni en 30 juni.
Lockdown Shanghai zorgde voor de nodige vertraging, datum werd tussen 30 juli en 13 september.
Eergisteren ineens veranderd naar jawel: tussen 9 november en 24 december.

Uiteraard maar eens gebeld, want een uitgestelde window van een half jaar is wel vrij extreem lijkt mij. Ik kreeg een ietwat raar verhaal dat Tesla druk bezig is met de optimalisatie van de IT systemen omdat alle Tesla's die in Europa worden besteld op den duur uit Berlijn moeten komen rollen. Echter, die fabriek poept alleen maar YP (zwart of wit) uit, dus alle andere configuraties komen nog steeds uit Shanghai.

Dus hoe kan het dat mijn YLR ineens zo vertraagd is? Ja nee, dit komt omdat het systeem denkt dat alles uit Berlijn moet komen dus daarom is je leveringsindicatie aangepast. En je bent ook niet de enige hoor, we krijgen meer telefoontjes van klanten die hetzelfde probleem hebben.

Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalshot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 09:43
Wij hebben een Model YLR (blauw, 19") eind februari besteld. We kregen initieel exact dezelfde leveringsdata. Alleen is de laatste update bij ons tussen 6 augustus en 5 september. Wij hebben ook al meerdere keren bij Tesla aan de lijn gehangen, omdat er opeens gekke dingen met onze bestelling gebeurde (we werden in mei opeens gebeld dat ze zojuist onze order binnen hadden gekregen). Daar kregen wij iedere keer te horen juist wel in de app te kijken omdat die tijden nauwkeurig zijn, maar dat we ze wel mochten bellen, want soms zien zij meer in het systeem staan dan wij kunnen zien in de app.
Dus ik weet niet wat ik dan moet denken van jouw informatie in je app, maar ik zou het wel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 15:37
Wij hadden een Model Y LR (wit, zwart interieur, FSD met 20" velgen) besteld begin april. Oorspronkelijke leverdatum stond op juli, enkele weken geleden veranderde deze naar september-oktober, en toen ik eergisteren de app bekeek stond er plots november-januari.

Toch maar weer even Tesla gebeld en deze verzekerden mij dat als ik mijn LR naar de Performance zou veranderen dat de leveringstermijn opnieuw augustus-september zou worden. Mooie upsell dus, maar omdat we dringend nood hebben aan een nieuwe wagen zijn we er maar voor gegaan. Momenteel nog geen nieuwe leveringstermijn in de app, maar ik ben eens benieuwd of ze deze keer wel hun woord gaan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn mening is dat dit bij de Tesla 'experience' hoort. Het is wat dat betreft een beetje een cowboy concern en ze doen dingen duidelijk anders dan traditionele autobouwers. Ik denk dat als je kiest voor een Tesla je er bewust van moet zijn dat je ook met dit soort fratsen te maken krijgt. Ik praat het niet goed maar het is wel zoals Tesla momenteel zijn zaken regelt, want elke auto die ze produceren verkopen ze toch wel.

Als straks de concurrentie echt op gang komt en Tesla niet meer elke elke auto die ze bouwen zonder meer verkopen dat ze zich wel moeten richten op het verbeteren van het service niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanZwo
Navi98 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 10:48:
Toch maar weer even Tesla gebeld en deze verzekerden mij dat als ik mijn LR naar de Performance zou veranderen dat de leveringstermijn opnieuw augustus-september zou worden.
Ik hoop het voor je. Als je nu een nieuwe YP besteld is de termijn oktober - december 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
HanZwo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 09:54:
Gisteren maar eens gebeld met Tesla. Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden. Zoals hierboven gezegd, Model YLR (blauw, 19", FSD) besteld op 11 maart.

Initiële levering zou zijn juni, daarna specifiek tussen 18 juni en 30 juni.
Lockdown Shanghai zorgde voor de nodige vertraging, datum werd tussen 30 juli en 13 september.
Eergisteren ineens veranderd naar jawel: tussen 9 november en 24 december.

Uiteraard maar eens gebeld, want een uitgestelde window van een half jaar is wel vrij extreem lijkt mij. Ik kreeg een ietwat raar verhaal dat Tesla druk bezig is met de optimalisatie van de IT systemen omdat alle Tesla's die in Europa worden besteld op den duur uit Berlijn moeten komen rollen. Echter, die fabriek poept alleen maar YP (zwart of wit) uit, dus alle andere configuraties komen nog steeds uit Shanghai.

Dus hoe kan het dat mijn YLR ineens zo vertraagd is? Ja nee, dit komt omdat het systeem denkt dat alles uit Berlijn moet komen dus daarom is je leveringsindicatie aangepast. En je bent ook niet de enige hoor, we krijgen meer telefoontjes van klanten die hetzelfde probleem hebben.

Wat is jullie mening?
Met de model 3 is het niet anders. Januari besteld, eerste verwachte levering in juni. Inmiddels is dat half november tot eind december geworden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
Basta3 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 17:14:
[...]
Met de model 3 is het niet anders. Januari besteld, eerste verwachte levering in juni. Inmiddels is dat half november tot eind december geworden…
Welke, een RWD? Ik heb in april besteld, zou nov/jan worden hoorde ik. Het schijnt dat een P of LR sneller geleverd wordt, en dat vooral de RWD het moet ontgelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-05 12:52
Edit: verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Sjoop1985 op 14-07-2022 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Sjoop1985 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 22:27:
Hier word je toch zo moe van...

Onbestuurbare Tesla crasht op A73, bestuurder gewond - https://nos.nl/r/286750

[...]

Een conclusie uit de tweede hand weer... Makkelijk, bij een ICE kun je de auto niet de schuld geven hè...

Hoe dan? Er is nog altijd gewoon een mechanische koppeling van het stuur met de voorwielen. De remmen idem, en in nood kun je ook de parkeerrem activeren.
Ik word moe'er van mensen die bij voorbaat de schuld bij de chauffeur neerleggen bij dit soort berichten. Ik zie bij Kia en VW niet meteen een hoop "fans" in de bres springen voor "hun" automerk.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
Xenir schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 20:41:
[...]

Welke, een RWD? Ik heb in april besteld, zou nov/jan worden hoorde ik. Het schijnt dat een P of LR sneller geleverd wordt, en dat vooral de RWD het moet ontgelden.
Klopt. Ik heb wat jij benoemd ook uitgesproken richting onze contactpersoon, maar die reageerde er niet op. Wel dat we een erg oud RN-nummer hadden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi98
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 15:37
HanZwo schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:12:
[...]

Ik hoop het voor je. Als je nu een nieuwe YP besteld is de termijn oktober - december 2022.
Levering verwacht 14-30 september volgens de app nu, hopelijk kunnen daar nog een paar weken van af. Nu nog hopen dat ze hun woord deze keer wel houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:05:
[...]

Vandaag weer 1 dag vervroegd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Laatst online: 20:24
Zijn er hier Tweakers die al informatie hebben over de refresh Model S? Iemand een idee wat de prognose nu is voor NL/Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• docterm
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-10-2024
Frituurpanda schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:45:
Zijn er hier Tweakers die al informatie hebben over de refresh Model S? Iemand een idee wat de prognose nu is voor NL/Europa?
Volgens ev-database.nl zou je in december meer van kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-05 15:00
ignatius schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:08:
[...]

En nu weer verschoven naar 7 dec - 21 jan. :|
Ik zit met hetzelfde scenario.. (besteld op 16 juni)
Tijdens bestellen ging de levering rond nieuwjaar zijn, dan plots een paar maanden naar voren geschoven geweest. En da is de datum weer naar eind december/januari opgeschoven geweest.

Ik las dat iemand zei dat het aan het 'IT' systeem zou liggen va tesla die verkeerde datums uitstuurt. (ivm productie van Duitsland vs China..)

Ik ben benieuwd wat mijn uiteindelijke leverdatum zal zijn alsook of deze nu van China of Duitsland zal komen.. (Witte MY LR, zwart interieur en standaard 19" wielen, wel met trekhaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
thomke schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Tijdens bestellen ging de levering rond nieuwjaar zijn, dan plots een paar maanden naar voren geschoven geweest. En da is de datum weer naar eind december/januari opgeschoven geweest.

Ik las dat iemand zei dat het aan het 'IT' systeem zou liggen va tesla die verkeerde datums uitstuurt. (ivm productie van Duitsland vs China..)

Ik ben benieuwd wat mijn uiteindelijke leverdatum zal zijn alsook of deze nu van China of Duitsland zal komen.. (Witte MY LR, zwart interieur en standaard 19" wielen, wel met trekhaak)
Ik heb precies dezelfde configuratie, dus ook mét trekhaak. Besteld op 2 juni en mijn levertijd is verschoven van 26 Dec '22 - 4 Feb '23 naar 16 Sept '22 - 31 Okt '22 en sinds enkele weken stabiel nu. Op moment van schrijven nog steeds dezelfde levertijd. Hoop dat dit zo blijft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 14:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Frituurpanda schreef op maandag 18 juli 2022 @ 08:45:
Net als de refresh Model X: iig niet voor de 2de helft van 2022. Daar zitten we nu in, maar het is nog steeds enorm stil. De geruchtenmolen op TMC geeft aan mid of zelfs eind 2023.

Zolang je geen VIN hebt is het hoe dan ook koffiedikkijken, zoals de mensen hierboven ook wel laten zien. Die levertijden gaan alle kanten op, helaas.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
thomke schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 13:16:
[...]

Ik hoop dat de laatste verschuiving komt omdat ze nu uit Duitsland gaan komen. Daar produceren ze nu alleen witte en zwarte Y's, maar wel Performance en Long Ranges. Fingers crossed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space_lion
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22-05 08:16
Weet iemand of het mogelijk is om te tracken waar mijn Tesla zich nu bevindt? Gaat om een model 3 en heb inmiddels een RN nummer ontvangen via een sms van Tesla, met het bericht dat de auto onderweg is naar Nederland en ze deze binnenkort verwachten te leveren. VIN nummer nog niet opgezocht. De linkjes in de OP werken niet allemaal meer namelijk. Alvast bedankt en excuus als ik er gewoon overheen heb gekeken!

[ Voor 19% gewijzigd door space_lion op 21-07-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardhighveen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-01 16:23
Model 3 RWD rood besteld via LM, op 24 maart RN gekregen. 2 weken terug gevraagd aan zowel Tesla Rotterdam als aan LM wanneer hij nu gepland staat voor levering. Antwoord via beide kanalen December 2022. Vanmiddag krijg ik ineens SMS:

Tesla update - Uw Model 3 met RN.... Is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort aan u te leveren. Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen wij u op de hoogte via een SMS. U dient de auto binnen 7 dagen vanaf de eerst mogelijke leveringsdatum op te halen. Als u geen updates via SMS meer wilt ontvangen antwoord Stop.

Dat klinkt hoopvol. Aangezien de laatste boot in Zeebrugge reeds 4 weken terug aankwam, denk ik dat deze wellicht een geannuleerde bestelling zal zijn. In mijn Tesla account zie ik niets, maar dat komt natuurlijk omdat de LM het hoofd account heeft. Ben benieuwd wanneer de volgende SMS komt. In ieder geval veel eerder dan december 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvo
  • Laatst online: 14-08-2022
Op donderdag ik heb dit gekregen:

Tesla Update - Uw Model 3 met RN11xxxx is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort aan u te leveren. Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen u wij op de hoogte via een SMS. U dient de auto binnen 7 dagen vanaf de eerst mogelijke leveringsdatum op te halen.

Model 3 LR silver in Feb besteld. estimated delivery date tussen Aug 6 en Aug 20

Weet iemand ongeveer hoelang "binnenkort" is? XD
En waar kan ik mijn VIN lezen? Ik zie het alleen in die eindfactuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
Salvo schreef op maandag 25 juli 2022 @ 20:02:
VIN kan je uit de sourcecode halen. Zou in de topicstart moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basta3

Tesla Update - Uw Model 3 met RN11xxxx is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort aan u te leveren. Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen u wij op de hoogte via een SMS. U dient de auto binnen 7 dagen vanaf de eerst mogelijke leveringsdatum op te halen.

Model 3 LR silver in Feb besteld. estimated delivery date tussen Aug 6 en Aug 20

https://tesla-updates.github.io/ Via deze link kan je wel een schatting maken denk ik. Ik ben nog niet aan de beurt helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
Edwardhighveen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:58:
Model 3 RWD rood besteld via LM, op 24 maart RN gekregen. 2 weken terug gevraagd aan zowel Tesla Rotterdam als aan LM wanneer hij nu gepland staat voor levering. Antwoord via beide kanalen December 2022. Vanmiddag krijg ik ineens SMS:

Tesla update - Uw Model 3 met RN.... Is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort aan u te leveren. Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen wij u op de hoogte via een SMS. U dient de auto binnen 7 dagen vanaf de eerst mogelijke leveringsdatum op te halen. Als u geen updates via SMS meer wilt ontvangen antwoord Stop.

Dat klinkt hoopvol. Aangezien de laatste boot in Zeebrugge reeds 4 weken terug aankwam, denk ik dat deze wellicht een geannuleerde bestelling zal zijn. In mijn Tesla account zie ik niets, maar dat komt natuurlijk omdat de LM het hoofd account heeft. Ben benieuwd wanneer de volgende SMS komt. In ieder geval veel eerder dan december 😂
Wat is LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-05 14:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Leasemaatschappij ;)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHJPeters
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-08-2022
Model Y besteld eind maart. Levering was Mei 2022. Daarna september, november, weer september en donderdag verandert in januarie. Wordt er een beetje droevig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mustisen
MHJPeters schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:28:
Model Y besteld eind maart. Levering was Mei 2022. Daarna september, november, weer september en donderdag verandert in januarie. Wordt er een beetje droevig van.
Dat is vervelend! Is de levering verzet toen je dicht bij de verwachte levering zat of al heel snel na het plaatsen van de order?

Ik heb de Model Y LR besteld op 2 juni en de levertijd is al kort na het plaatsen van de order van dec-feb naar sept-okt verzet en is nu een aantal weken niet meer gewijzigd. De contactpersoon bij Tesla vroeg vorige week nog wel of ik de gegevens in mijn account helemaal in kon vullen zodat de levering goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
mustisen schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Dat is vervelend! Is de levering verzet toen je dicht bij de verwachte levering zat of al heel snel na het plaatsen van de order?

Ik heb de Model Y LR besteld op 2 juni en de levertijd is al kort na het plaatsen van de order van dec-feb naar sept-okt verzet en is nu een aantal weken niet meer gewijzigd. De contactpersoon bij Tesla vroeg vorige week nog wel of ik de gegevens in mijn account helemaal in kon vullen zodat de levering goed loopt.
Ik heb 15 juni besteld, al snel ging de levering ook naar september - november maar sinds 2 weken staat ie bij mij weer op december - januari 😒. Geen groot probleem, dat is de financiering wat makkelijker😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinto_nl
ignatius schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 11:55:
[...]

Ik heb 15 juni besteld, al snel ging de levering ook naar september - november maar sinds 2 weken staat ie bij mij weer op december - januari 😒. Geen groot probleem, dat is de financiering wat makkelijker😁
Heb je een andere kleur besteld dan zwart of wit? Best gek anders dat de voorspelling zo willekeurig lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ignatius
Quinto_nl schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 15:26:
[...]

Heb je een andere kleur besteld dan zwart of wit? Best gek anders dat de voorspelling zo willekeurig lijkt.
Ik heb wit besteld. Misschien dat ze de productie planning hebben omgegooid en nu alle Europese bestellingen in Berlijn laten produceren?

Het lijkt inderdaad willekeur, maar het is nog steeds veel sneller dan andere merken. Bij Hyundai(Ioniq 5) of Kia(EV6) zou je al tot zeker maart moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• righthand
  • Laatst online: 22-05 09:02
Tijdje zitten lurken hier. Begin april heeft mijn leasemaatschappij een order geplaatst voor de standaard uitvoering (wit) Y LR. Met initiële levering in juli. Zojuist met Tesla Rotterdam gebeld en levering staat nu gepland voor november/december. Had in april juist voor de Y gekozen (en niet voor de Enyaq) omdat ze snel konden leveren. Die USP zijn ze nu ook wel kwijt.

Dat wordt nog even een half jaar extra doordieselen in mijn huidige leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESchm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-04-2023

Vorige week eenzelfde sms ontvangen April bestelde M3P , de leverdatum is al vele malen veranderd in de app maar ga er vanuit dat de sms niet zomaar verstuurd word, in de app staat nu tussen 4 en 18 Augustus verwachte levering. Ben benieuwd 😅, als dit klopt kan ik meteen ermee op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
ESchm schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:19:
[...]

Vorige week eenzelfde sms ontvangen April bestelde M3P , de leverdatum is al vele malen veranderd in de app maar ga er vanuit dat de sms niet zomaar verstuurd word, in de app staat nu tussen 4 en 18 Augustus verwachte levering. Ben benieuwd 😅, als dit klopt kan ik meteen ermee op vakantie.
Tof! Als het klopt wens ik je heel veel plezierige kilometers!

Echter blijf ik het vreemd vinden dat ik mijn M3 al begin januari hebt besteld en dat momenteel mensen een leveringsbericht ontvangen terwijl ze veel later een bestelling hebben geplaatst. Dat is toch krom? Is dat standaard bij Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwardhighveen
  • Laatst online: 22-01 16:23
Edwardhighveen schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:58:

Woensdag 3 augustus om 03h00 smorgens, komt de Leo Spirit vehicle carrier aan in Zeebrugge. Weekje later allemaal de Tesla's ophalen gok ik. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESchm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-04-2023
Edwardhighveen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Woensdag 3 augustus om 03h00 smorgens, komt de Leo Spirit vehicle carrier aan in Zeebrugge. Weekje later allemaal de Tesla's ophalen gok ik. 👍
Klinkt hoopvol 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbos96
  • Laatst online: 04-05-2023
Basta3 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:29:
[...]

Tof! Als het klopt wens ik je heel veel plezierige kilometers!

Echter blijf ik het vreemd vinden dat ik mijn M3 al begin januari hebt besteld en dat momenteel mensen een leveringsbericht ontvangen terwijl ze veel later een bestelling hebben geplaatst. Dat is toch krom? Is dat standaard bij Tesla?
Dit heeft waarschijnlijk met de gekozen configuratie te maken. Ik heb ook een Model 3 RWD besteld in januari. Wit, met de standaard velgen en voorlopig ook nog niks gehoord.. Laatste keer dat ik belde gaf Tesla aan dat hij nu op Q2 volgend jaar staat... Maar wanneer ie echt komt blijft natuurlijk gissen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
Nbos96 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:35:
[...]

Dit heeft waarschijnlijk met de gekozen configuratie te maken. Ik heb ook een Model 3 RWD besteld in januari. Wit, met de standaard velgen en voorlopig ook nog niks gehoord.. Laatste keer dat ik belde gaf Tesla aan dat hij nu op Q2 volgend jaar staat... Maar wanneer ie echt komt blijft natuurlijk gissen...
Ik hoop het toch niet! Ik heb dezelfde configuratie als jij omschrijft…. Levering stond in de planning voor afgelopen Juni, maar werd op het laatste moment verschoven naar november/december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nbos96
  • Laatst online: 04-05-2023
Basta3 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:59:
[...]

Ik hoop het toch niet! Ik heb dezelfde configuratie als jij omschrijft…. Levering stond in de planning voor afgelopen Juni, maar werd op het laatste moment verschoven naar november/december.
Ja laten we het hopen dat ie dit jaar nog gewoon komt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnDP
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-05-2023
Ook M3 SR+, wit besteld bij Tesla Frankrijk. Bestelling januari, eerste leverdatum mei, dan augustus, nu december-januari. Wordt Tesla FR ook vanuit Zeebrugge beleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MHJPeters
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-08-2022
MHJPeters schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 10:28:
Hij is dus weer veranderd naar 24 tot 30 september. Bestelling betreft model Y LR Black binnen en buiten met velgen. Dus niets bezonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
[...]

Eind april besteld, RWD blauw, zwart. Levering gepland op jan '23 vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvo
  • Laatst online: 14-08-2022
Edwardhighveen schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Helaas LS gaat nu naar Bristol UK, dus geen Tesla ship 😢
Misschien Traviata met EtA 06-08 in Zeebrugge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habib MYP
Komt de MYP MIG met de nieuwe 4680 batterij of nog steeds de 2170?

Is het het waard om te wachten tot de 4680 komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustisen
Habib MYP schreef op zondag 31 juli 2022 @ 02:04:
Komt de MYP MIG met de nieuwe 4680 batterij of nog steeds de 2170?

Is het het waard om te wachten tot de 4680 komt?
Op deze pagina staat het volgende over de Tesla's die in MiG worden geproduceerd:
Model Y met de 4680 batterij? De productiefaciliteit hiervoor wordt nog gebouwd. Het duurt nog wel even voordat de productie van voldoende omvang is om over te schakelen naar een structural-batterypack met de 4680. Waarschijnlijk ook eerst alleen voor de performance versie. Misschien eind dit jaar, maar eerder begin 2023 is mijn verwachting.
Mijn mening? Wacht niet als je behoefte hebt aan een nieuwe auto en een Tesla overweegt. Technologie ontwikkelt zich voortdurend, dus stel dat je wacht en die 4680 batterij hebt (who knows when), dan zal ongetwijfeld later wel een nóg beter versie komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docterm
Mensen die een Model S Plaid hebben besteld kunnen binnen nu en binnenkort een update verwachten.

Bron: https://www.teslarati.com...d-delivery-updates-europe
Bron 2: https://twitter.com/theteslalife/status/1554082635181445120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basta3
[...]

Ik heb gisteren Tesla gebeld over levering van M3’s. De komende twee weken worden de modellen die onderweg zijn gekoppeld aan de RN-nummers. Er zijn twee schepen onderweg naar Zeebrugge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrcet007
Witte basismodel 3 geboekt zonder extra kosten op 15 januari 2022. Nu toont de Tesla-app april 2023 - juni 2023 als leveringsdatum. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
De mijne is van 7 dec - 21 januari nu naar dec 2022 - februari 2023 gegaan.

Witte MYLR, zwarte bekleding, 19", met trekhaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
MYP (besteld begin juni) is nu verschoven van november -december naar eind september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartNijzink
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 13:53
adiabat schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:39:
MYP (besteld begin juni) is nu verschoven van november -december naar eind september
Yep same here, Zwarte model YP besteld in Juni leverdatum staat op 21-30 September

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
LennartNijzink schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 12:50:
[...]

Yep same here, Zwarte model YP besteld in Juni leverdatum staat op 21-30 September
@adiabat Heb jij toevallig ook een zwarte besteld? misschien is dat de reden dat die van jullie naar voren worden geschoven en anderen naar achteren. Bij mij staat nog steeds dec '22 - feb '23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurpanda
  • Laatst online: 20:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adiabat
ignatius schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:47:
[...]

@adiabat Heb jij toevallig ook een zwarte besteld? misschien is dat de reden dat die van jullie naar voren worden geschoven en anderen naar achteren. Bij mij staat nog steeds dec '22 - feb '23.
inderdaad, zwarte met zwarte interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
adiabat schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:20:
[...]

inderdaad, zwarte met zwarte interieur
De witte lak zal wel op zijn in Berlijn:D

Mijn levering is vandaag weer aangepast, nu 11 november - 11 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartNijzink
ignatius schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 14:47:
[...]

Yes klopt, als je de videobeelden bekijkt van Berlijn zie je ook alleen maar Zwarte staan. Welke kleur heb jij besteld? ik hoorde namelijk dat na zwart wit geproduceerd gaat worden en daarna pas alle ander kleuren maar dat zal niet voor 2023 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartNijzink
ignatius schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 22:56:
[...]

De witte lak zal wel op zijn in Berlijn:D

Mijn levering is vandaag weer aangepast, nu 11 november - 11 december.
ahh ik zie nu dat je een Long Range hebt besteld, die komen nog uit China en de MYP komen uit Berlijn. Zal voorlopig ook nog wel even zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
LennartNijzink schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:05:
[...]

ahh ik zie nu dat je een Long Range hebt besteld, die komen nog uit China en de MYP komen uit Berlijn. Zal voorlopig ook nog wel even zo blijven.
Ik heb twee weken geleden begrepen dat ze nu ook de LR in Berlijn maken, maar alleen in de kleuren zwart en wit? Maakt weinig uit natuurlijk, of de auto uit China of Berlijn komt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartNijzink
ignatius schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Ik heb twee weken geleden begrepen dat ze nu ook de LR in Berlijn maken, maar alleen in de kleuren zwart en wit? Maakt weinig uit natuurlijk, of de auto uit China of Berlijn komt, toch?
ahh dat is voor mij nieuw, op de video's die van berlijn gemaakt worden youtube kanaal "the_wolfpack_berlin" zie ik alleen nog maar Long Range. Er zit wel verschil tussen de Model Y uit en China en Berlijn. Al zijn het minimale verschillen. Wat ik zo weet:
- Andere vering
- Ander spuitwerk
- met hoedeplank
- intereurafwerking in de deuren is anders vilt i.p.v. plastic
- Stoelen zijn dubbel gestikt i.p.v enkel

hier staat een blog waar het e.e.a. ook in beschreven is: https://insideevs.com/new...lin-vs-shanghai-compared/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
LennartNijzink schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 09:36:
[...]

ahh dat is voor mij nieuw, op de video's die van berlijn gemaakt worden youtube kanaal "the_wolfpack_berlin" zie ik alleen nog maar Long Range. Er zit wel verschil tussen de Model Y uit en China en Berlijn. Al zijn het minimale verschillen. Wat ik zo weet:
- Andere vering
- Ander spuitwerk
- met hoedeplank
- intereurafwerking in de deuren is anders vilt i.p.v. plastic
- Stoelen zijn dubbel gestikt i.p.v enkel

hier staat een blog waar het e.e.a. ook in beschreven is: https://insideevs.com/new...lin-vs-shanghai-compared/
Ja, in die videos had ik inderdaad ook Long Range versies gezien. De eerste waren kennelijk voor een verhuurder of leasemaatschappij in Duitsland, maar nu wordt de Long Range ook in Berlijn voor 'gewone' klanten geproduceerd.

Dat er verschil in zat wist ik, maar niet allemaal. Nu hoop ik toch wel dat de mijne uit Berlijn gaat komen. Zeker de andere vering is toch wel fijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• docterm
De Long Range van de S en X is beschikbaar in 2023. Bedoelt Tesla dat je pas volgend jaar een bestelling kan plaatsen of dat je dit jaar kan bestellen en je ontvangt het pas in 2023? In Amerika kan je de Long Range nu bestellen, maar je krijgt het tussen maart en juni 2023 als er niks verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:31

JaWa

zie hier een icon

Ik heb in Mei een order geplaatst voor een MY LR wit maar een order block erop gezet todat er een 7zits geleverd kon worden.

In Juni heb ik de block eraf laten halen en order omgezet naar een MYP 5 zits levertijd was toen Okt -Nov. Inmiddels al 2x van en naar Dec-Jan'23 Sep 28-30.

Fingers crossed.

Eerst was het idee ook om te wachten voor de nieuwe battery pack en 7zits en dacht dat ze dit wel in 2023 gefixt zouden hebben. Maar nu de wegligging van de Brandenburg MYP verbeterd is en hopelijk in 2023 geleverd kan worden toch maar de knoop doorgehakt.

[ Voor 30% gewijzigd door JaWa op 05-08-2022 18:00 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ignatius
JaWa schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:57:
Ik heb in Mei een order geplaatst voor een MY LR wit maar een order block erop gezet todat er een 7zits geleverd kon worden.

In Juni heb ik de block eraf laten halen en order omgezet naar een MYP 5 zits levertijd was toen Okt -Nov. Inmiddels al 2x van en naar Dec-Jan'23 Sep 28-30.

Fingers crossed.

Eerst was het idee ook om te wachten voor de nieuwe battery pack en 7zits en dacht dat ze dit wel in 2023 gefixt zouden hebben. Maar nu de wegligging van de Brandenburg MYP verbeterd is en hopelijk in 2023 geleverd kan worden toch maar de knoop doorgehakt.
Ik heb vandaag in een MYP uit Brandenburg gereden (VIN start met XP7) en ik moet zeggen, die rijdt beter dan de MYLR die ik in juni heb gereden. Daarmee bedoel ik specifiek de demping van de vering. Ik rijd nu een Leon ST FR uit 2018 en qua demping is het erg vergelijkbaar. Ik hoop dat mijn Long Range op z'n minst met dezelfde demping komt. Ik heb zelfs een paar uur getwijfeld of ik toch ook niet moest wijzigen naar de MYP.

Ook nog heel even de acceleratie op sport gezet en het pedaal naar beneden getrapt. Die Performance gaat het als een haas vandoor 8) Maar toch blijf ik maar bij de LR O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basta3
Is bij meer mensen de verwachte leveringsdatum uit de tesla app verdwenen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mustisen
Basta3 schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 13:44:
Bij mij staat ie nog netjes vermeld: op 2 juni een YLR wit, 19” velgen en een trekhaak besteld, verwachte levertijd staat al een tijd op 16 sep - 31 okt. Ik kijk gewoon op de Tesla app, dus log niet in op mijn tesla account op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
In zowel de app als op de site staat bij mij gewoon een datum. Nog wel dezelfde datum helaas:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Nee, wel met ca. 4 maanden vertraagd. Nu 24 a 26 maanden na bestelling. Feb-April 2023, na in Feb. 2021 besteld te hebben.

[ Voor 0% gewijzigd door TNJ op 10-08-2022 17:16 . Reden: Correctie 2 naar 4 maanden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
TNJ schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 22:42:
[...]

Nee, wel met ca. 2 maanden vertraagd. Nu 24 a 26 maanden na bestelling. Feb-April 2023, na in Feb. 2021 besteld te hebben.
Niet normaal! Welke variant heb je besteld dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartNijzink
ignatius schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:14:
[...]

Ik heb vandaag in een MYP uit Brandenburg gereden (VIN start met XP7) en ik moet zeggen, die rijdt beter dan de MYLR die ik in juni heb gereden. Daarmee bedoel ik specifiek de demping van de vering. Ik rijd nu een Leon ST FR uit 2018 en qua demping is het erg vergelijkbaar. Ik hoop dat mijn Long Range op z'n minst met dezelfde demping komt. Ik heb zelfs een paar uur getwijfeld of ik toch ook niet moest wijzigen naar de MYP.

Ook nog heel even de acceleratie op sport gezet en het pedaal naar beneden getrapt. Die Performance gaat het als een haas vandoor 8) Maar toch blijf ik maar bij de LR O-)
Wat ik begreep is dat de Long Range nog steeds voor het grootste gedeelte uit China komt en de Performance uit Berlijn. Dat is voor mij destijds een van de redenen geweest om voor de Performance te kiezen boven de Long Range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 14:31

JaWa

zie hier een icon

In Juni heb ik de block eraf laten halen en order omgezet naar een MYP 5 zits levertijd was toen Okt -Nov. Inmiddels al 2x 3x van en naar Dec-Jan'23 <-->Sep 28-30.

Het is inmiddels voor de 3e keer veranderd nu weer naar December 15 - Januari 14. Nu even kijken wat te doen met mn lease offertes icm rente ontwikkelingen.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-05 11:58
Model X in bestelling sinds 2021. Dat was nog voor dat ze geen bestellingen meer aannamen. Nu kreeg ik bericht deze week via email dat ik kon configureren...

echter heb ik heb ik hem al geconfigureerd en zijn de prijzen nu flink hoger. Ik heb Tesla gebeld en inderdaad heb ik nog recht op de oude prijzen als ik dezelfde configuratie neem als toen ik reserveerde.

Het is probleem is echter dat ik een 5-zits heb besteld en nu zijn alleen de 6 beschikbaar.... ze gaan kijken of ik kan upgraden naar de 6 voor de oude prijzen..

Zijn er nog andere mensen die hetzelfde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignatius
LennartNijzink schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 09:17:
[...]

Wat ik begreep is dat de Long Range nog steeds voor het grootste gedeelte uit China komt en de Performance uit Berlijn. Dat is voor mij destijds een van de redenen geweest om voor de Performance te kiezen boven de Long Range.
Dat zei de verkoper(?) ook. Hij had het nagevraagd en volgens hun info komt worden de LR's voor Nederland, later dit jaar pas in Berlijn geproduceerd. Aangezien mijn levering op 11 november staat, houd ik hoop. Alhoewel dat ook nog steeds een auto uit China kan zijn, die staan een maandje(?) op de boot toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feroxxy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Naar verluid is dat een bug, al had ik dat ook nu al een week lang. Op de website stond enkel "TBD". Toevallig kijk ik nu net en is er weer een datum - September 16 - September 30. _/-\o_

Begin maart een grijze M3 RWD met de "normale" (gratis) velgen besteld. Schatting oktober - november (destijds als ik wel met de duurdere velgen was gegaan was de schatting augustus).

Vrijwel na de bestelling verschoof dat al naar 15 augustus - 16 september (oid). Mn arme Renault Scenic kwam 23 juli niet door de APK en het werk was beduidend te duur dat ik dacht "ik kan wel een paar weken zonder auto"... De volgende dag verschoof de datum opeens naar november - december, 2 dagen daarna naar december - januari , en toen ik me al op de kop zat te slaan dat ik de APK gecancelled had, verdween de datum geheel..... |:(

Wat ik van dit topic leer, soms moeten we gewoon iets minder de datum iedere dag checken, we maken alleen maar onszelf gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Basta3 schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 07:44:
[...]

Niet normaal! Welke variant heb je besteld dan?
MYP wit-wit, trekhaak en EAP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerbennn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10-2024
Een hele tijd stond onze levering op "4 dec 2022 - 18 jan 2023". Vorige week sprong dat opeens terug naar "nov 2022 - jan 2023" en sinds gisteren hebben we "25 sept - 30 sept".
Dat is de meest concrete datum die we tot nu toe gehad hebben, dus ik heb een klein beetje hoop dat dit hem dan ook blijft.

Begin juli besteld, MYLR, Wit, 20''

</signature>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinto_nl
gerbennn schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 09:30:
Een hele tijd stond onze levering op "4 dec 2022 - 18 jan 2023". Vorige week sprong dat opeens terug naar "nov 2022 - jan 2023" en sinds gisteren hebben we "25 sept - 30 sept".
Dat is de meest concrete datum die we tot nu toe gehad hebben, dus ik heb een klein beetje hoop dat dit hem dan ook blijft.

Begin juni besteld, MYLR, Wit, 20''
Mijne (besteld begin juli) staat nu op November 27 - December 27. Zelfde model wel met witte bekleding. Dus dat lijkt redelijk consistent met jouw verhaal. Hopen dat dat idd zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Habib MYP
Dames en heren,

Vandaag dan eindelijk mijn MYP opgehaald…
Even voor alle duidelijkheid ook al komt de auto uit Berlijn controleer deze goed!

Netjes ontvangen in Tilburg door medewerken van Tesla, rondje om de auto gelopen en niet goed opgelet om eerlijk te zijn. Eenmaal thuis samen met mijn vader goed gekeken en bahbah voor een auto van 70k verwacht je wel wat beters… Helaas veel panel gaps en delen die niet goed zitten. Paar voorbeelden:

Allebei de achterdeuren steken met de punt uit, achterklep zit niet goed gemonteerd waardoor de achterlamp niet goed uitlijnt met de achterlamp in de klep, panelgap in de passagier deur en paar kleine punten nog.

Direct afspraak laten maken en 25 Augustus langs bij de Service center.

Auto rijdt verder heerlijk en heb er plezier mee gehad vandaag, hoop dat jullie ervaring beter is met jullie MYP. Goedenavond

• mustisen
Habib MYP schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 00:44:
Dames en heren,

Vandaag dan eindelijk mijn MYP opgehaald…
Even voor alle duidelijkheid ook al komt de auto uit Berlijn controleer deze goed!

Netjes ontvangen in Tilburg door medewerken van Tesla, rondje om de auto gelopen en niet goed opgelet om eerlijk te zijn. Eenmaal thuis samen met mijn vader goed gekeken en bahbah voor een auto van 70k verwacht je wel wat beters… Helaas veel panel gaps en delen die niet goed zitten. Paar voorbeelden:

Allebei de achterdeuren steken met de punt uit, achterklep zit niet goed gemonteerd waardoor de achterlamp niet goed uitlijnt met de achterlamp in de klep, panelgap in de passagier deur en paar kleine punten nog.

Direct afspraak laten maken en 25 Augustus langs bij de Service center.

Auto rijdt verder heerlijk en heb er plezier mee gehad vandaag, hoop dat jullie ervaring beter is met jullie MYP. Goedenavond
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Een auto geproduceerd in Duitsland is geen garantie op een bepaalde kwaliteit zo te lezen. Ik hoop voor je dat de onvolkomenheden snel worden verholpen!

Ik moet volgens Tesla nog zo’n twee maanden wachten op mijn YLR. Ga absoluut controleren op panel gaps ;)

• Basta3
mustisen schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:02:
[...]

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Een auto geproduceerd in Duitsland is geen garantie op een bepaalde kwaliteit zo te lezen. Ik hoop voor je dat de onvolkomenheden snel worden verholpen!

Ik moet volgens Tesla nog zo’n twee maanden wachten op mijn YLR. Ga absoluut controleren op panel gaps ;)
Er is een checklist beschikbaar waarop een hele lijst staat die je kan gebruiken bij het afhalen van je auto. Op deze manier is de kans kleiner dat je iets over het hoofd ziet kwa mankementen

• Dhene
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 03-03 09:18
Hallo iedereen, op 13 mei heb ik een bedrijfswagen besteld (MYLR zwart/zwart) en sinds gisteren staat de datum op 26-30 september. Heeft al veel meer uiteenlopende datums gehad dan deze. Wil dit iets zeggen als het op die week staat? Dat het redelijke zeker is of de auto al gemaakt is ofzo?

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-05 13:58
Basta3 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:28:
[...]

Er is een checklist beschikbaar waarop een hele lijst staat die je kan gebruiken bij het afhalen van je auto. Op deze manier is de kans kleiner dat je iets over het hoofd ziet kwa mankementen
Die is er wel ergens. Heb wel eens wat voorbij zien komen.
Hier staat wat in duits in ieder geval

https://www.shop4tesla.co...wZfVBKWffhv3SWuiHxlsASnxw
Pagina: 1 ... 375 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.