Dinsdag: pics or it didn't happenCurlymongoose schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:36:
[...]
Scharnier probleem is opgelost. Ik kan hem 6 september ophalen.
Veel plezier!
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dinsdag: pics or it didn't happenCurlymongoose schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:36:
[...]
Scharnier probleem is opgelost. Ik kan hem 6 september ophalen.
nice!mustisen schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:00:
2 juni een Y LR - wit - zwart interieur - 19” velgen - trekhaak besteld. 1.5 maand lang stond de verwachte levertijd op 16 sept - 31 okt, zojuist is deze naar 10 sept - 26 sept verzet
PPF.... Ik twijfelde er ook over, maar het is echt MEGA duur, voor die prijs kun je praktisch opnieuw spuiten. "Ja, maar met PPF geniet je ook in de tussentijd van mooie lak".adiabat schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:34:
[...]
Wat zijn jullie must-do's na de levering? Ik zal waarschijnlijk voor deze coating gaan, nog aan het twijfelen over paint protection film aan de voorkant.
[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 02-09-2022 16:46 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Welke uitvoering? LR? Er zijn redelijk wat mensen die downgraden naar RWD dus als je een LR besteld hebt zou het best kunnen.claeysy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:16:
We hebben een model Y besteld, die normaal in q1 2023 wordt geleverd. Maar ik kreeg gisteren een sms bericht met de vraag of we vrij zijn tussen 15/25 sept voor levering. Zou dit kunnen kloppen?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zou best kunnen dat je config beschikbaar gekomen is door de overstappers naar RWD. Zal dus geen error zijn denk ik.claeysy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:29:
LR zwart/zwart, zeer benieuwd naar tweede bericht. 😊
[ Voor 17% gewijzigd door tjerkpolle op 02-09-2022 20:10 ]
Nu? Ik denk een paar uur terug neem ik aan?tjerkpolle schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:10:
bij mij is de levering nu veranderd van 8 sept - 23 okt naar 9-25 sept. Nog geen VIN
MYP zwart / zwart besteld 24 mei
Tja. Dat zijn de voorwaarden. Bij elk ander merk ben je 10% kwijt als af wilt zien van de koop.Basta3 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:54:
We hebben onze model 3 order omgezet naar een model Y rwd. Onze model 3 zou acht maanden uitgesteld zijn voor levering omdat er dit kalenderjaar geen nieuwe model 3’s meer komen. Met het omzetten zijn we nu onze aanbetaling kwijt en we hebben voor de Y een nieuwe aanbetaling moeten doen van 250 euro. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden…
Ik heb afgezien van koop van mijn ID.4 (voor de MY SR) en dat kostte helemaal niksInspired schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:56:
[...]
Tja. Dat zijn de voorwaarden. Bij elk ander merk ben je 10% kwijt als af wilt zien van de koop.
Zelf had ik net een VIN, leverweek en eindfactuur voor de 3 RWD. Als de Y een week later beschikbaar was gekomen had ik de 3 al betaald en opgehaald. Ook een prachtige auto natuurlijk, maar duurder en kleiner.Basta3 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:54:
We hebben onze model 3 order omgezet naar een model Y rwd. Onze model 3 zou acht maanden uitgesteld zijn voor levering omdat er dit kalenderjaar geen nieuwe model 3’s meer komen. Met het omzetten zijn we nu onze aanbetaling kwijt en we hebben voor de Y een nieuwe aanbetaling moeten doen van 250 euro. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden…
Mooie kleur! Veel plezier en veel veilige kilometers 😉😎
[ Voor 13% gewijzigd door ignatius op 03-09-2022 23:40 ]
Ik werd prima geholpen, het was erg rustig, ze hadden alle tijd voor me.ignatius schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:39:
Hoe was het ophalen? Werd je goed geholpen of aan je lot overgelaten? Als het goed is, sta ik daar ook binnen nu en 3 weken🥹
In de garage van Tesla zelf, zeiden ze dat ze die sms naar heel veel mensen sturen, dat het dus hopen is dat er iemand nee antwoord , en dan is er mss kans dat ik uitgekozen word.Inspired schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:45:
[...]
Zou best kunnen dat je config beschikbaar gekomen is door de overstappers naar RWD. Zal dus geen error zijn denk ik.
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Spannend! Die van mij heb ik op 2 juni besteld en levertijd was afgelopen vrijdag verkleind van 16 sept - 31 okt naar 10 sept - 26 sept.JaWa schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:54:
Vandaag is mijn leverdatum verkleind van 15-30 naar 20-30 SEP. Deze MYP is besteld in Juni.
[ Voor 27% gewijzigd door turkeyhakan op 06-09-2022 08:25 ]
België zeker?bernierfierens schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:44:
Je bent zeker niet alleen, de app en dit forum 😇.
Ik heb ongeveer eind juni besteld. Heel even een levertermijn gezien van Jan-Mar.
Nu al even 14-26 sep en dit weekend telefoon gehad of ik de wagen in een ander filiaal zou willen ophalen.
Hij komt dichterbij, ik kan hem bijna ruiken 😁.
Dat had ik vorige week ook en een dag later weer naar half - eind sept. Spannend!CrazyIvan32 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:47:
Tesla model y performance zwart met zwarte bekleding en trekhaak besteld begin juni.
Mijn leveringswindow stond al een ruime tijd op 10 sept / 30 sept.
Gisteravond is hij naar voren geschoven naar 5 sept/14 sept. Heb nog geen Vin gekregen.
Wordt wel spannend nu.
Ben je gebeld door een anoniem nummer of was het nummer gewoon te zien? Ik heb vrijdag (dag dat de leveringswindow werd aangepast) een anoniem call gemistbernierfierens schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:44:
Je bent zeker niet alleen, de app en dit forum 😇.
Ik heb ongeveer eind juni besteld. Heel even een levertermijn gezien van Jan-Mar.
Nu al even 14-26 sep en dit weekend telefoon gehad of ik de wagen in een ander filiaal zou willen ophalen.
Hij komt dichterbij, ik kan hem bijna ruiken 😁.
Wat is levertijd nu?turkeyhakan schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:39:
Mijn datum is weer aangepast…. kan het bijna niet geloven en heb ook nog steeds geen VIN.
Je krijgt nog een eind-factuur en daar is dan je 250,- van de reservering van afgehaald, maak ik op uit mijn reserveringsbevesting en de support pagina.turkeyhakan schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:10:
Weet iemand hoe het met de eindfactuur zit? Krijg je een nieuwe factuur met VIN? En krijg je hier een melding van?
Levertijd binnen een week volgens de app..ignatius schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:57:
[...]
Wat is levertijd nu?
[...]
Je krijgt nog een eind-factuur en daar is dan je 250,- van de reservering van afgehaald, maak ik op uit mijn reserveringsbevesting en de support pagina.
Je VIN staat op een bepaald moment in je account-pagina bij je reservering. Je kunt ook in de app kijken. Daar waar nu je RN nummer staat, komt je VIN er bij te staan. Ze zeggen dat die daar komt te staat "een paar dagen voor levering". Maar 2 dagen of 12? Geen idee.
Check even de bron van je reservering-pagina in je account. Je kunt he VIN daarin ook vinden:turkeyhakan schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:30:
[...]
Levertijd binnen een week volgens de app..
Is dit de LR of de P? In ieder geval in Duitsland geproduceerd dus
Wat is jouw verwachte leverdatum conform de factuur?
[ Voor 19% gewijzigd door turkeyhakan op 06-09-2022 18:03 ]
Aaaaahhh nog een week wachten
Hij stond er echt 😊 Wat een fantastische auto! Nog een paar foto's toegevoegd voor mensen die morgen aan de beurt zijn. Veel plezier.ignatius schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:18:
[...]
Dinsdag: pics or it didn't happen![]()
Veel plezier!
Huidige auto: Tesla Model 3 LR AWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak. In bestelling: Tesla Model Y RWD Solid Black - zwart interieur met trekhaak
Proficiat! Heel mooi!Curlymongoose schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:11:
[...]
Hij stond er echt 😊 Wat een fantastische auto! Nog een paar foto's toegevoegd voor mensen die morgen aan de beurt zijn. Veel plezier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel mooi de bordjes “geen foto’s” mee fotograferenCurlymongoose schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:11:
[...]
Hij stond er echt 😊 Wat een fantastische auto! Nog een paar foto's toegevoegd voor mensen die morgen aan de beurt zijn. Veel plezier.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door -Jaap-io op 07-09-2022 07:59 ]
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Ik denk parkeerplaats, poetsen / klaarmaken, naar binnen. Geen onderscheid tussen auto's uit China of Berlijn. Beide via de vrachtwagen naar Tilburg.turkeyhakan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 02:25:
[...]
Proficiat! Heel mooi!
Weet je toevallig of de Teslas die uit de fabriek (Berlijn) zijn aangekomen en nog niet zijn afgeleverd binnen of buiten staan?
Ik mag morgen!Curlymongoose schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 23:11:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
tja...
Foto's anders is het niet gebeurd😎 veel plezier!
Hier ook 6 november - 13 december nu! Noice.-Jaap-io schreef op donderdag 8 september 2022 @ 16:39:
Mijn window voor de YRWD is weer kleiner geworden!
was nov 2 - dec 28 en is nu nov 6 - dec 13 dus wel iest later, maar dus wel in december (mits er geen gekke dingen gebeuren)
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Klopt met trekhaak komt eerderMakkelijk schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:42:
Zijn er bepaalde dingen bekend die de levering van YRWD bespoedigen? Mijn witte staat voor jan - april. Kan me voorstellen dat het per kleur of optie kan schelen. Hoorde iets over trekhaak ook..
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Op de Tesla site kun je dit gewoon checken toch? Al is het geen exaxte wetenschap. Doorgaans komen de duurdere eerder volgens mij. Al kun je ook geluk hebben als de gekozen config “over” is. Tesla maakt obv eigen planning diverse configs, niet meteen 1 op 1 gelinked aan bestelling. Het is geen BTO zoals bij de meeste andere merken.Makkelijk schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:42:
Zijn er bepaalde dingen bekend die de levering van YRWD bespoedigen? Mijn witte staat voor jan - april. Kan me voorstellen dat het per kleur of optie kan schelen. Hoorde iets over trekhaak ook..
Als je opties aanpast verspringt het levertijd window. Maar goed, dat blijft een bandbreedte van drie maand ofzo. Ze kunnen niet precies een datum afgeven omdat ze dus niet op bestelling produceren.Makkelijk schreef op donderdag 8 september 2022 @ 19:51:
Ik zie geen verschillen op de site, maar levering en site komen ook niet overeen.
Hier ook_eLMo_ schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:02:
[...]
Hier ook 6 november - 13 december nu! Noice.
hahaha, fair point. Van het weekend maar eens een foto maken.
tja...
Goed te horen dat de auto zelf in orde is. Veel plezier en veel veilige kilometersSander0105 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:48:
[...]
hahaha, fair point. Van het weekend maar eens een foto maken.
Het ophalen zelf was uitermate soepel. Je gaat gewoon zelf je gang en als je vragen hebt kan je ze stellen. Wij waren met 30mins klaar. Auto ziet er top uit, geen alignment issues of andere gekkigheden. Aan de hal en buiten te zien wordt er flink wat uitgeleverd de komende tijd. Ik had het drukker verwacht, er waren nog 2-3 anderen die hun model Y kwamen ophalen (en 1 model 3).
Model Y SR? Je bedoelt de RWD neem ik aan? Is hij ergens al beschikbaar voor een proefrit dan? Asking for a friend.. ik kon alleen de performance proefrijden.Veridis_quo schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:55:
Vandaag de MY SR besteld direct na de proefrit. Wat een briljante auto. Hier ook aan het hopen op een levering dit jaar al geeft de Tesla app (nog) jan-april aan.
Ik hoop op versnelling;-). Maar wat een voorpret. Het is echt een smak geld, maar het is tegelijk echt value for money.
[ Voor 9% gewijzigd door _eLMo_ op 10-09-2022 09:48 ]
Jij hebt tenminste een richtdatum; mijn X LR (5 zits) is 'ergens 2023'hoihoi321 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 16:04:
Plaid S, hier nog steeds een geschatte levering dec/feb 2023. Hopelijk komt er binnenkort wel wat beweging in.
Snap je helemaal. Die RWD is een financieel gezonde keuze.Veridis_quo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:59:
Haha ja. SR moet zijn RWD. In praktijk zie je dat op het interwebs SR en RWD wel door elkaar gebruikt worden.
Ik heb enkel de LR gereden maar los van aandrijving en mistlampen is de auto grotendeels identiek. En heel eerlijk, die acceleratie van 7 sec naar 100 in de RWD lijkt mij prima. Enige wat ik heb is een range anxiety (vorige auto was een Kia ev6, wltp 520 oid) en dat was naar de wintersport puzzelen). Tegelijk ga ik prive niet 15k extra neerleggen voor 'ongemak' 1 keer per jaar.
Maar goed dat was even off topic. Tesla den haag gaf aan 'dit jaar bestellen ws nog dit jaar leveren'. Al loop t het wel storm, vooral met mensen die de LR inruilen voor een RWD. ik hoop dat ze die boot in Shanghai snel volgooien. Verder lees je dat die.chinezen kennelijk de productie aan het versnellen en opvoeren zijn, dus ik hou hoop op naar wintersport met de auto
[ Voor 16% gewijzigd door FreakerTweaker op 10-09-2022 21:41 ]
Oei, dat is inderdaad een tegenvallertjemustisen schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:07:
Mijn leveringswindow is vandaag verplaatst van 10 sept - 26 sept naar 24 nov- 18 jan![]()
Hoop dat dit een hickup is en ik de auto alsnog in september krijg. Ik heb op 2 juni een Y LR wit, 19” velgen en met trekhaak besteld.
Via Tesla de trekhaak erbij besteld en window is van januari - april naar 3-9 november gesprongen! Die bijtelling is dan al terugverdiendInspired schreef op donderdag 8 september 2022 @ 20:04:
[...]
Als je opties aanpast verspringt het levertijd window. Maar goed, dat blijft een bandbreedte van drie maand ofzo. Ze kunnen niet precies een datum afgeven omdat ze dus niet op bestelling produceren.
Omboeken naar Performance man.. dan heb je hem volgende week binnen.. voor die 4k verschil ga je hem toch niet laten liggen... trekhaak zou ik wegdoen als je niet nodig hebt of achteraf bestellen. Kan best zijn dat levering met trekhaak langer duurt (ook al geeft hij eerder aan) heb ik begrepen van mijn verkoper.mustisen schreef op zondag 11 september 2022 @ 16:07:
Mijn leveringswindow is vandaag verplaatst van 10 sept - 26 sept naar 24 nov- 18 jan![]()
Hoop dat dit een hickup is en ik de auto alsnog in september krijg. Ik heb op 2 juni een Y LR wit, 19” velgen en met trekhaak besteld.
Mja, dat kan, maar nu ik zo lang gewacht heb (sinds juni) mag dat maandje er wel bij hoor. Ik houd dit topic nu al 4 maanden bij en zag al bij meerderen de leveringswindow verplaatst worden naar later om vervolgens weer naar voren gehaald te worden. Zo lang ik 'm dit jaar nog in mijn bezit krijg vind ik het goedFreakerTweaker schreef op maandag 12 september 2022 @ 01:22:
[...]
Omboeken naar Performance man.. dan heb je hem volgende week binnen.. voor die 4k verschil ga je hem toch niet laten liggen... trekhaak zou ik wegdoen als je niet nodig hebt of achteraf bestellen. Kan best zijn dat levering met trekhaak langer duurt (ook al geeft hij eerder aan) heb ik begrepen van mijn verkoper.
Ik herken wel wat je zegt. Mijn YLR met witte bekleding is ook nog niet naar voren gehaald. Vooral dat laatste heeft volgens mij wel uitgemaakt in de levertijd. Best vreemd om te lezen dat er een RWD op de markt komt en binnen 2 maanden wordt geleverd en een bestelling die al langer staat naar achteren wordt gezet. Maar goed, een maandje langer is ook geen drama, als het maar dit jaar nog is.mustisen schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:07:
[...]
Mja, dat kan, maar nu ik zo lang gewacht heb (sinds juni) mag dat maandje er wel bij hoor. Ik houd dit topic nu al 4 maanden bij en zag al bij meerderen de leveringswindow verplaatst worden naar later om vervolgens weer naar voren gehaald te worden. Zo lang ik 'm dit jaar nog in mijn bezit krijg vind ik het goed
[ Voor 42% gewijzigd door henkowz op 13-09-2022 12:48 ]
Ik vermoed dat ze de leveringen per geografische zone aanpakken. Mijn MYP black/black van 3 juni heeft dezelfde window.henkowz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:46:
Zondag een update gehad van het lever window voor de MYP black/black naar 15-30 september 🤞.
Voertuig is op 25 mei in bestelling gegaan.
Gaaf. Die van mij is 6 augustus besteld. MYP wit. Ook 15-30 september levering. Wellicht dat we hem samen kunnen halen? :-)henkowz schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:46:
Zondag een update gehad van het lever window voor de MYP black/black naar 15-30 september 🤞.
Voertuig is op 25 mei in bestelling gegaan.
Ons werd gemeld dat dit kalenderjaar geen M3 rwd meer komen. We hebben ongeboekt naar een YNbos96 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:59:
Zijn er nog mensen die een M3 RWD hebben besteld die inmiddels meer weten over hun leverdatum?
Wanneer had je 'm besteld?bernierfierens schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:05:
Hier goed nieuws, op 23 September mag ik men MYLR Wit gaan afhalen in Gent.
[ Voor 37% gewijzigd door mustisen op 13-09-2022 15:22 ]
Lol, ik was net een mail aan het typen maar mijn contactpersoon bij Tesla om te vragen of het wijzigen van de filiaal waar ik de Tesla op ga halen kan helpen dat mijn auto sneller geleverd wordt. Nét voor het drukken op de Verzend knop, checkte ik nog een laatste keer de leveringswindow: is ie teruggezet van 24 nov - 18 jan naar 17 sept - 30 septbernierfierens schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:28:
Bestelling geplaatst op 25 juni
Oh, da's goed om te horen. Ik heb mijn contact persoon wel net een mail gestuurd.mustisen schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:16:
[...]
Lol, ik was net een mail aan het typen maar mijn contactpersoon bij Tesla om te vragen of het wijzigen van de filiaal waar ik de Tesla op ga halen kan helpen dat mijn auto sneller geleverd wordt. Nét voor het drukken op de Verzend knop, checkte ik nog een laatste keer de leveringswindow: is ie teruggezet van 24 nov - 18 jan naar 17 sept - 30 sept. Mail niet verstuurd uiteraard. Ik ga het gewoon afwachten.
Voor de rest: ik heb op 2 juni een Y LR - witte lak - zwart interieur - 19"velgen - trekhaak besteld.
ignatius schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:28:
[...]
Oh, da's goed om te horen. Ik heb mijn contact persoon wel net een mail gestuurd.
Wij hebben exact dezelfde bestelling, zou dat voor verwarring zorgen en kunnen zij niet kiezen aan wie van ons ze 'm moeten geven?
Neen, Blauwe RWD, zwart, besteld rond 28/4-2022. Verwachte levering Jan-Mrt 2023.Nbos96 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:59:
Zijn er nog mensen die een M3 RWD hebben besteld die inmiddels meer weten over hun leverdatum?
Je hoeft geen M3 RWD's dit jaar meer te verwachten. Ze komen Q1 en mogelijk begin Q2 pas.Nbos96 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:59:
Er wordt toch in Q4 nog wel geleverd? Kan mij niet voorstellen dat er geen enkele M3 RWD richting EU zal komen in Q4?Feroxxy schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:29:
[...]
Je hoeft geen M3 RWD's dit jaar meer te verwachten. Ze komen Q1 en mogelijk begin Q2 pas.
Dat is wel wat onze tesla-contactpersoon heeft gemeld. Omdat er volledig wordt ingezet op de model Y in de fabrieken…Xenir schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:32:
[...]
Er wordt toch in Q4 nog wel geleverd? Kan mij niet voorstellen dat er geen enkele M3 RWD richting EU zal komen in Q4?
Ik snap dat wel, dat ding gaat tegen die prijs echt ontploffen in NL. Ik snap wel als je nog een Model 3 wil hoor (sportief, zuiniger, uiterlijk), maar ik denk toch dat de meerderheid liever een grote auto heeft, dan een sportieve auto met een onhandige kofferbak opening. En al helemaal als hij goedkoper is.Basta3 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:56:
[...]
Dat is wel wat onze tesla-contactpersoon heeft gemeld. Omdat er volledig wordt ingezet op de model Y in de fabrieken…
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq