Nee dat kan niet vanuit de Tesla app/account.MinimeNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:39:
Is het mogelijk om je thuis laadsessies terug te kijken in je app of tesla zelf?
Nee zijn meerdere opties om dit te monitoren. Ikzelf gebruik Teslafi, kost iets van €50 per jaar maar dan heb je alle stats, laden en rijden, je kan exact zien waar de auto geweest is hoe snel verbruik etc.MinimeNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:39:
Is het mogelijk om je thuis laadsessies terug te kijken in je app of tesla zelf?
Zo ik heb mijne ook opgehaald... partner mocht niet mee naar binnen helaas, was ook behoorlijk druk.
Wat een gave wagen, de eerste lange rit zit er al weer op. Wel een paar punten helaas:
- batterij was slechts iets van 40% opgeladen, dus dat was wel jammer.
- Zaten nog stickers op de velgen (hebben ze er af gehaald na mijn opmerking gelukkig)
- Premium connectivity stond op verlopen (terwijl ik een email had gehad dat ik een jaar gratis zou hebben), kwam hier pas tijdens het rijden achter
- De usb-C poorten en wireless charging zit er wel in, echter valt deze af en toe uit tijdens het rijden. Vooral de linkerkant lijkt niet goed te werken, dus moet daar maar een service afspraak voor inschieten.
- Tussen de 80 en 110 km/u zit er vrij veel vibratie in het stuur, daarboven is het weg. Wellicht verkeerde balancering van de wielen?
- Als ik in de laadsettings kijk, dan kun je instellen tot hoeveel procent je de auto wilt laden. Als ik die op 100% zet, dan zegt hij dat ik maar 580km range zou hebben. Hebben ze mij dan toch een oude accu versie model gegeven? Want de range zou 614km moeten aangeven toch bij 100%?
Verder zo op het eerste gezicht geen panel gaps o.i.d... maar zal morgen als het droog is nog goed checken in het daglicht.
Wat een gave wagen, de eerste lange rit zit er al weer op. Wel een paar punten helaas:
- batterij was slechts iets van 40% opgeladen, dus dat was wel jammer.
- Zaten nog stickers op de velgen (hebben ze er af gehaald na mijn opmerking gelukkig)
- Premium connectivity stond op verlopen (terwijl ik een email had gehad dat ik een jaar gratis zou hebben), kwam hier pas tijdens het rijden achter
- De usb-C poorten en wireless charging zit er wel in, echter valt deze af en toe uit tijdens het rijden. Vooral de linkerkant lijkt niet goed te werken, dus moet daar maar een service afspraak voor inschieten.
- Tussen de 80 en 110 km/u zit er vrij veel vibratie in het stuur, daarboven is het weg. Wellicht verkeerde balancering van de wielen?
- Als ik in de laadsettings kijk, dan kun je instellen tot hoeveel procent je de auto wilt laden. Als ik die op 100% zet, dan zegt hij dat ik maar 580km range zou hebben. Hebben ze mij dan toch een oude accu versie model gegeven? Want de range zou 614km moeten aangeven toch bij 100%?
Verder zo op het eerste gezicht geen panel gaps o.i.d... maar zal morgen als het droog is nog goed checken in het daglicht.
Of ik hoef mij niet te bewijzen in de ‘lease bak van de baas’ 😉.Tweak_ers schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:40:
[...]
Misschien past een Leaf beter bij jou 😉
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik zag dat mijn kenteken geregistreerd is. Dus kom maar op! 2 nachtjes slapen!
Model 3
Nice! Zit je de RDW site te refreshen of kreeg je daar bericht van?ElonDusk schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:04:
Ik zag dat mijn kenteken geregistreerd is. Dus kom maar op! 2 nachtjes slapen!
PSN: Sluuz
Haha nee ik had vrijdag gekeken toen was er nog niks. En gisteren avond ff gecheckt en toen stond er 24e geregistreerdSluuz schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:44:
[...]
Nice! Zit je de RDW site te refreshen of kreeg je daar bericht van?
Model 3
Die van mij is vandaag geregistreerd 🤩 Morgen ophalen! Voel me net een kleuter op sinterklaasavond 🤣
Apple | Tesla
Nog meer mensen die vandaag hun Tesla gaan ophalen

Model 3
11.00 stipt. Can't wait!ElonDusk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 07:48:
Nog meer mensen die vandaag hun Tesla gaan ophalen
Yeahhh
:strip_exif()/f/image/mXRh1hohDDIWrD92O3SFkMOG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c4MVXxvXbIqPqsMrYqzSMYT3.jpg?f=fotoalbum_large)
En draadloos opladen werkt en er zit ook een USB stick in de dashboard

:strip_exif()/f/image/mXRh1hohDDIWrD92O3SFkMOG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c4MVXxvXbIqPqsMrYqzSMYT3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ElonDusk op 28-12-2021 14:03 ]
Model 3
Nice @ElonDusk
Anders dan de 2019 versie? Moet nog wel ff wennen aan die nieuwe center caps versie.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ja niet heeel veel anders. Had een jaar niet meer in een Model 3 gereden. Sowieso voelt het overal wat degelijker en en iets zwaarder. Me happy!!Inspired schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:00:
Nice @ElonDuskAnders dan de 2019 versie? Moet nog wel ff wennen aan die nieuwe center caps versie.
Model 3
maluku-niick schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 14:32:
Gefeliciteerd! Ik heb ‘m vanochtend ook opgehaald en wat is ie gaaf! 🤩[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Model 3
Vond het te gaaf om het niet te doen! Wel een risico met een 1-year old maar dat zien we dan wel weer 😅
Apple | Tesla
Heb zelf ook 'n witte Model 3, maar wat ziet hij er toch stoer uit als die schoon is.. Geniet er maar van vandaag, morgen is die viesElonDusk schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 13:57:
Yeahhh![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Give 2 Get
Hahah ja helaas met dit weer is ie nu al viesRunescom schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:00:
[...]
Heb zelf ook 'n witte Model 3, maar wat ziet hij er toch stoer uit als die schoon is.. Geniet er maar van vandaag, morgen is die vies![]()

Model 3
Vandaag is het mijn beurt! 14:30 gaat het gebeuren!
Schrok me gister het leplazerus bij weer een sms van Tesla. Gelukkig ging het dit keer om covid maatregelen ipv weer uitstel
Schrok me gister het leplazerus bij weer een sms van Tesla. Gelukkig ging het dit keer om covid maatregelen ipv weer uitstel
Veel plezier /succes! En we want PICSSluuz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:16:
Vandaag is het mijn beurt! 14:30 gaat het gebeuren!
Model 3
Ik heb vandaag mijn Model 3 RWD mogen ophalen, wat een prachtige auto!!
Nu zijn we ongeveer 2 uur verder maar de auto is nog niet verschenen in mijn app. Volgens Tesla zou dat zelfs instant moeten gebeuren als ik weg rij. Ik ben benieuwd of iemand LM had moeten bellen of Tesla.
Nu zijn we ongeveer 2 uur verder maar de auto is nog niet verschenen in mijn app. Volgens Tesla zou dat zelfs instant moeten gebeuren als ik weg rij. Ik ben benieuwd of iemand LM had moeten bellen of Tesla.
Bij mijn lease MY duurde het ongeveer 4 uur. Ik zou nog even geduld hebben als ik jou was.jackzonztyl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:17:
Zodra je de deur uitrijd bij Tesla sturen zij een bericht naar de LM dat de auto is opgehaald. De LM moet de auto vervolgens overdragen naar jouw account. Veelal komt de vertraging bij de LM vandaan en niet bij Tesla.jackzonztyl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 13:17:
Veel plezier met je Tesla
Yeeeheees heb m ook! Midnight Silver. Heb straal vergeten foto's te maken, en het was zeikweer dus ook geen zin om buiten te gaan staan.
Klein vraagje: hoe zorg ik ervoor dat mn vriendin de auto ook ziet in haar Tesla app (ze heeft al een account). Ik lees online dat je een mail moet sturen, is dat echt zo omslachtig?
Klein vraagje: hoe zorg ik ervoor dat mn vriendin de auto ook ziet in haar Tesla app (ze heeft al een account). Ik lees online dat je een mail moet sturen, is dat echt zo omslachtig?
Bij een eigen auto kun je het zelf doen. Bij een leaseauto is het lastiger ja.Sluuz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:33:
Yeeeheees heb m ook! Midnight Silver. Heb straal vergeten foto's te maken, en het was zeikweer dus ook geen zin om buiten te gaan staan.
Hier stoei ik momenteel ook mee. Moet je dan Tesla een email sturen of de LM?Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 16:34:
[...]
Bij een eigen auto kun je het zelf doen. Bij een leaseauto is het lastiger ja.
Apple | Tesla
Geen idee.maluku-niick schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:21:
[...]
Hier stoei ik momenteel ook mee. Moet je dan Tesla een email sturen of de LM?
Dat is ook wel weer waar.. Ik ga nog wel even op onderzoek uit en wat ik vind zal ik hier delen 😄Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:23:
[...]
Geen idee.Zou denk ik bij Tesla beginnen. Maar mijn vrouw gebruikt gewoon hetzelfde account. Zie ook eigenlijk niet in waarom ze een eigen zou moeten hebben. Ze kan met toch wel tracken.
Apple | Tesla
Voor het eigen profiel en die verbinden aan de telefoon c.q auto is het wel handig natuurlijk (hoewel dat ook gewoon kan met de kaart)Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 18:23:
[...]
Geen idee.Zou denk ik bij Tesla beginnen. Maar mijn vrouw gebruikt gewoon hetzelfde account. Zie ook eigenlijk niet in waarom ze een eigen zou moeten hebben. Ze kan met toch wel tracken.
Daar hoef je geen eigen Tesla account voor te hebben. Het profiel koppel je aan de telefoon, niet specifiek aan een Tesla account.Notna schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:50:
[...]
Voor het eigen profiel en die verbinden aan de telefoon c.q auto is het wel handig natuurlijk (hoewel dat ook gewoon kan met de kaart)
Mijn vrouw gebruikt natuurlijk wel phonekey met een eigen profiel. Vandaar ook dat ik verder niet echt moeite gedaan heb voor een eigen Tesla account voor haar.
[ Voor 17% gewijzigd door Inspired op 29-12-2021 21:31 ]
Ah, ok. Mij werd verteld dat ik via de website en dan mijn account, een gebruiker kon toevoegen (5 totaal) en dat ik daarna dan pas een sleutel kon toevoegen in de app. Maar misschien dat ik het verkeerd heb begrepen.Inspired schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:29:
[...]
Daar hoef je geen eigen Tesla account voor te hebben. Het profiel koppel je aan de telefoon, niet specifiek aan een Tesla account.
Mijn vrouw gebruikt natuurlijk wel phonekey met een eigen profiel. Vandaar ook dat ik verder niet echt moeite gedaan heb voor een eigen Tesla account voor haar.
Nee, dat is verder voor de phonekey niet nodig. Maar als het een eigen auto is dan is het inderdaad simpel te doen tegenwoordig.Notna schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:18:
[...]
Ah, ok. Mij werd verteld dat ik via de website en dan mijn account, een gebruiker kon toevoegen (5 totaal) en dat ik daarna dan pas een sleutel kon toevoegen in de app. Maar misschien dat ik het verkeerd heb begrepen.
Hmm daar zeg je me wat. Waarom zou ze niet gewoon mijn Tesla account kunnen gebruiken op haar telefoon? Het is niks meer dan een connectie met de auto en heeft idd niks te maken met de werking IN de auto.
Het gaat mij er vooral om dat ze ook met haar telefoon de auto kan openen en hem op afstand kan sluiten, preheaten etc.
Het gaat mij er vooral om dat ze ook met haar telefoon de auto kan openen en hem op afstand kan sluiten, preheaten etc.
Zo doen we het hier ook, beide ingelogd met mijn account.Sluuz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:27:
Hmm daar zeg je me wat. Waarom zou ze niet gewoon mijn Tesla account kunnen gebruiken op haar telefoon? Het is niks meer dan een connectie met de auto en heeft idd niks te maken met de werking IN de auto.
Iedere telefoon heeft verder een eigen profiel.
Werkt prima.
Dat kan allemaal prima. Wij gebruiken het al 2.5 jaar zo. Volgens mij kun je ook altijd wel zien waar de auto is dus eigenlijk weet ik sowieso niet wat een eigen account voor voordeel heeft.Sluuz schreef op donderdag 30 december 2021 @ 08:27:
Ik heb gisteren na het ophalen van mijn auto gelijk gewisseld naar winterbanden bij een bandenboer. Alleen merk ik dat de stuur een beetje trilt op bepaalde snelheiden en trekt de stuur naar links op een rechte weg.
Eerder heb ik gelezen dat dat kwam omdat de auto weken heeft stil gestaan tijdens transport. Maar na een bandenwissel zou dat denk ik wel over moeten zijn. Dus nu ben ik benieuwd of ik naar Tesla of naar de bandenboer moet bellen.
Eerder heb ik gelezen dat dat kwam omdat de auto weken heeft stil gestaan tijdens transport. Maar na een bandenwissel zou dat denk ik wel over moeten zijn. Dus nu ben ik benieuwd of ik naar Tesla of naar de bandenboer moet bellen.
Had je het op zomerbanden na ophalen ook? Of niet gemerkt? Denk dat Tesla zegt ga maar lekker naar de bandenboer. Al kan het ook een kwestie zijn van uitlijnen. Ik zou het zelf melden bij de bandenboer en even kijken wat ze zeggen.jackzonztyl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:46:
Ik heb gisteren na het ophalen van mijn auto gelijk gewisseld naar winterbanden bij een bandenboer. Alleen merk ik dat de stuur een beetje trilt op bepaalde snelheiden en trekt de stuur naar links op een rechte weg.
Het trillen van de banden kan inderdaad komen door het lange stilstaan, echter zou dit vrij snel weg moeten trekken. Het naar links trekken op een rechte weg heeft, zeker gezien de nieuwe staat van je banden, niks te maken met het stilstaan. Lijkt erop dat het een kwestie van uitlijnen is, en anders iets in de ophanging van de auto. Ik zou het probleem melden bij Tesla en vragen wat ze eraan willen doelen. Wellicht kan je de kosten voor het uitlijnen bij hen declareren. zal +-100 - 150 euro zijn.jackzonztyl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:46:
Gisteren opgehaald, jammer van de COVID maatregelen, mocht mijn vrouw niet mee voor inspectie
:strip_exif()/f/image/HpWnsC4BuW3fjhAUG18aNdkd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 67% gewijzigd door tator op 31-12-2021 09:07 ]
Mijn auto is 18-dec geleverd zonder trekhaak, de medewerker heeft een aantekening gemaakt en vertelt dat de voorbereiding aanwezig is en deze wordt nageleverd. Maar verder heb ik niets, moet ik hier nog achteraan gaan?
Ik zou het even checken bij Tesla. Mijne is 28 dec geleverd inclusief de trekhaak dus ze zouden wel beschikbaar moeten zijn denk ik.ooge schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:58:
Mijn auto is 18-dec geleverd zonder trekhaak, de medewerker heeft een aantekening gemaakt en vertelt dat de voorbereiding aanwezig is en deze wordt nageleverd. Maar verder heb ik niets, moet ik hier nog achteraan gaan?
Apple | Tesla
Ik heb hetzelfde voor mijn m3lr opgehaald op 18-dec. Ik heb van de week nog mail gestuurd en kreeg te horen dat het komt door blabla en dat het achteraf gebeurd en ik kon op website kijken wanneer trekhaak voor model Y weer beschikbaar zou komen ik heb een 3 😳)ooge schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:58:
Beetje vaag… niet echt duidelijk wanneer het gaat komen. En om bevestiging te krijgen voo je zelf
hahah We hebben hebben bijna de zelfde kenteken mijne is 973 opgehaald op 27 dectator schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:06:
Gisteren opgehaald, jammer van de COVID maatregelen, mocht mijn vrouw niet mee voor inspectie[Afbeelding]
Begin november bestelde ik een M3LR met levertijd 'december 2021'. Heel december niets gehoord, geen sms, mailtje, VIN-nummer. Aan de telefoon wisten ze mij heel vriendelijk te zeggen dat mijn specifieke configuratie waarschijnlijk niet meer beschikbaar (geproduceerd) was voor levering in december en dat de levering voor het volgende kwartaal zal zijn (levering in februari / maart 2022).
Plots zie ik gisteren dat de levertijd in mijn account uitgesteld is tot MEI 2022! Dat begrijp ik echt niet... Is er een manier om de wagen toch nog vroeger te hebben? Ik voel me wat voor de gek gehouden door Tesla en zou zelfs mijn configuratie willen veranderen om de wagen toch nog vroeger geleverd te krijgen. Wat zijn mijn mogelijkheden hier? Iemand die hier ervaring met heeft?
Plots zie ik gisteren dat de levertijd in mijn account uitgesteld is tot MEI 2022! Dat begrijp ik echt niet... Is er een manier om de wagen toch nog vroeger te hebben? Ik voel me wat voor de gek gehouden door Tesla en zou zelfs mijn configuratie willen veranderen om de wagen toch nog vroeger geleverd te krijgen. Wat zijn mijn mogelijkheden hier? Iemand die hier ervaring met heeft?
Bellen met een sales rep en vragen of ze je handmatig kunnen matchen met een model wat eventueel niet opgehaald wordt. Die hebben er zelf beter zicht op. Heb ik ook gedaan, waardoor ik op de 21ste van december mijn auto kon ophalen (hoewel ik dan wel grotere velgen moest kiezen).mrobbrec schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:35:
Begin november bestelde ik een M3LR met levertijd 'december 2021'. Heel december niets gehoord, geen sms, mailtje, VIN-nummer. Aan de telefoon wisten ze mij heel vriendelijk te zeggen dat mijn specifieke configuratie waarschijnlijk niet meer beschikbaar (geproduceerd) was voor levering in december en dat de levering voor het volgende kwartaal zal zijn (levering in februari / maart 2022).
Alternatief is de website in de gaten houden voor modellen die uit voorraad komen.
[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 03-01-2022 20:49 ]
Toevallig een witte met 18 inch velgen en zwart interieur besteld?mrobbrec schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:35:
Als je een andere kleur kiest of witte bekleding dan wordt het wel maart. Lijkt wel of ze je dwingen om minimaal 1 extra optie te nemen.
Zie net dat je een LR heb besteld, die is inderdaad pas vanaf mei leverbaar. Bovenstaand geldt voor de rwd.
[ Voor 5% gewijzigd door Van LL op 04-01-2022 21:48 ]
Net een Tesla m3 besteld en bij stap vier dien je een rijbewijs up te loaden. Ik ga er vanuit dat dit is om het kenteken te registreren en niet voor Tesla zelf? Weet iemand of je dit mag doen met je BSN nummer afgeplakt? Geen grote fan van BSN nummers rondsturen.
BSN nummer kan je afplakken. Voor het tenaamstellen van een voertuig is slechts alleen naam, geboortedatum en rijbewijsnummer nodig. Slechts alleen de voorzijde kopiëren is dus voldoende.motregen schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:48:
Net een Tesla m3 besteld en bij stap vier dien je een rijbewijs up te loaden. Ik ga er vanuit dat dit is om het kenteken te registreren en niet voor Tesla zelf? Weet iemand of je dit mag doen met je BSN nummer afgeplakt? Geen grote fan van BSN nummers rondsturen.
De verwachte levering van alle M3 RWD’s is alweer opgeschoven naar mei/juni.
Bedankt, dacht ik dus ook maar ze vragen specifiek om de voorkant en achterkant up te loaden. Ik neem aan dat ze dit vragen voor het BSN nummer.Maarten94 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 20:06:
[...]
BSN nummer kan je afplakken. Voor het tenaamstellen van een voertuig is slechts alleen naam, geboortedatum en rijbewijsnummer nodig. Slechts alleen de voorzijde kopiëren is dus voldoende.
Is er iemand die in december een model 3 in ontvangst heeft genomen die kan bevestigen of de AMD Ryzen CPU is geïnstalleerd?
Heb zelf mijn levering voor maart staan maar zou die graag een kwartaal opschuiven voor deze CPU upgrade.
(en al helemaal voor die geventileerde stoelen, maar dat is nog even koffiedik kijken)
Heb zelf mijn levering voor maart staan maar zou die graag een kwartaal opschuiven voor deze CPU upgrade.
(en al helemaal voor die geventileerde stoelen, maar dat is nog even koffiedik kijken)
Volgens mij is alles wat tot nu toe in NL is geleverd voorzien van de Atom. In Amerika heb je nu pas sporadisch eentje met een Ryzen.PixelPusher schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:28:
Is er iemand die in december een model 3 in ontvangst heeft genomen die kan bevestigen of de AMD Ryzen CPU is geïnstalleerd?
In ieder geval zeker: mijn op 29 dec geleverde M3 heeft een Atom.
Bummer... wil net werk gaan maken van mijn voornemen om dit jaar een M3 LR te gaan rijden (privé) en die voor de zomervakantie (ergens in juni) binnen te hebben, maar dat wordt wel krapjes zo. Zijn die levertijden wel enigszins betrouwbaar of loop ik het risico dat ie uiteindelijk alsnog over de zomervakantie heen gaat?Van LL schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:45:
Zie net dat je een LR heb besteld, die is inderdaad pas vanaf mei leverbaar. Bovenstaand geldt voor de rwd.
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
Tesla rapporteert de verkopen op kwartaalbasis en aan ze doen er alles aan om zoveel mogelijk per kwartaal uit te leveren. Dus eind juni heb je hem altijd wel. Hou ook de voorraad in de gaten, zeker vanaf medio/eind februari zullen daar weer auto's in komen te staan.Marc O. schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:25:
[...]
Bummer... wil net werk gaan maken van mijn voornemen om dit jaar een M3 LR te gaan rijden (privé) en die voor de zomervakantie (ergens in juni) binnen te hebben, maar dat wordt wel krapjes zo. Zijn die levertijden wel enigszins betrouwbaar of loop ik het risico dat ie uiteindelijk alsnog over de zomervakantie heen gaat?
Dank voor je reactie. Ik neem aan dat als ik nu een bestelling zou doen en ik besluit tegen die tijd om zo'n voorraadmodel te kiezen, dat ik dan de eerdere bestelling kan annuleren? Ik lees sowieso vaak over annuleringen van bestellingen; Kan een bestelling altijd geannuleerd worden (tot ? dagen voor levering), ook als deze wordt gefinancierd via een Tesla-preferred 'bank'?Van LL schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:16:
[...]
Tesla rapporteert de verkopen op kwartaalbasis en aan ze doen er alles aan om zoveel mogelijk per kwartaal uit te leveren. Dus eind juni heb je hem altijd wel. Hou ook de voorraad in de gaten, zeker vanaf medio/eind februari zullen daar weer auto's in komen te staan.
Volgens de voorwaarden kun je tot de dag van levering annuleren. Als je kiest voor een voorraadmodel dan zou je volgens mij de auto aan jouw reservering kunnen koppelen via service of sales. Voor de zekerheid zou ik met ze bellen of chatten voordat je de bestelling plaatst.
Zojuist de bestelling van een Model 3 LR, kleur zwart en met wit interieur gedaan. Ik wil er echter ook nog een trekhaak bij, maar die optie zag ik niet. Heb begrepen dat je daarvoor contact moet opnemen met Sales, correct?
Correct 😎Marc O. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:08:
Zojuist de bestelling van een Model 3 LR, kleur zwart en met wit interieur gedaan. Ik wil er echter ook nog een trekhaak bij, maar die optie zag ik niet. Heb begrepen dat je daarvoor contact moet opnemen met Sales, correct?
iemand al afspraak gehad voor de USB poorten? hier maand verder zonder maar nog geen bericht
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Je mag je Tesla, mits online besteld ook nog binnen 14 dagen retour doen. Rij je meer dan 100km dan betaal je 55 cent per km als vergoeding.Marc O. schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:25:
[...]
Dank voor je reactie. Ik neem aan dat als ik nu een bestelling zou doen en ik besluit tegen die tijd om zo'n voorraadmodel te kiezen, dat ik dan de eerdere bestelling kan annuleren? Ik lees sowieso vaak over annuleringen van bestellingen; Kan een bestelling altijd geannuleerd worden (tot ? dagen voor levering), ook als deze wordt gefinancierd via een Tesla-preferred 'bank'?
Ten tijden van aflevering zaten die van mij er alweer bij. Dat was op 22 december. Toen gaven ze ook aan dat als ze ontbraken je de ports direct geïnstalleerd kreeg op locatie in Tilburg, dan moest je alleen even wachten. Ik denk dat je zelf even contact op moeten nemen met Tesla als je ze tot op heden nog niet hebt. Zal vermoedelijk iets verkeerd zijn gegaan in het systeem.Qualixo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:00:
iemand al afspraak gehad voor de USB poorten? hier maand verder zonder maar nog geen bericht
Succes!
Zelf een ticket ingeschoten en met 2 weken opgelost. Ik zou deze idd zelf melden en een afspraak maken.Qualixo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:00:
HIer ook maar een service afspraak gemaakt.. vind wel dat tesla bagger slecht reageert op mail... gerust niet...
naja heb nu een afspraak en gaan het zien of ik nog reactie op de mail krijg lol
naja heb nu een afspraak en gaan het zien of ik nog reactie op de mail krijg lol
Nou, die trekhaak is schijnbaar toch een lastig ding want Tesla kan niet zeggen of er in de levering van mei een zwarte Model 3 LR met witte bekleding en trekhaak beschikbaar is. Dat wil zeggen, de verkoper waarmee ik contact heb weet dat niet en zegt dat ook niet te kunnen achterhalen. Ik wil voorkomen dat ik in mei achter het net vis omdat er dan geen auto mét trekhaak is, maar ook geen exemplaar meer zónder. Dus heb besloten om dan maar af te zien van die trekhaak.Marc O. schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 18:08:
ze gooien de boot gewoon vol met auto's in alle kleuren met en zonder trekhaken.Marc O. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Nou, die trekhaak is schijnbaar toch een lastig ding want Tesla kan niet zeggen of er in de levering van mei een zwarte Model 3 LR met witte bekleding en trekhaak beschikbaar is. Dat wil zeggen, de verkoper waarmee ik contact heb weet dat niet en zegt dat ook niet te kunnen achterhalen. Ik wil voorkomen dat ik in mei achter het net vis omdat er dan geen auto mét trekhaak is, maar ook geen exemplaar meer zónder. Dus heb besloten om dan maar af te zien van die trekhaak.
de kans is net zo groot als je een besteld zonder trekhaak de auto misschien niet in jouw uitvoering er is omdat ze alleen de uitvoeringen met trekhaak hebben

Kijk hier mee uit:
Als je een M3 zonder trekhaak besteld komt de registratie bij de RDW ook zonder de 1000kg trekgewicht etc
Dan kan je officieel als je dan later een trekhaak laat plaatsen alleen maar een fietsendrager officieel er op zetten, en geen aanhanger etc.
Ik zou gewoon bestellen wat je wilt hebben. Dan komt het meestal wel goed (?)
dat zeggende hebbende ben ik zelf nog steeds in afwachting van trekhaak levering voor mijn M3LR uit december die door toeleveringsproblemen geen trekhaak bij levering had. (heeft wel de juiste registratie voor trekgewicht bij RDW)
[ Voor 8% gewijzigd door refused81 op 19-01-2022 14:23 ]
We willen vrij kort daarna met die auto op vakantie, dus ik wil de kans op vertraging zo klein mogelijk houden. Ik weet dat het niet mogelijk is om achteraf nog een 'echte' trekhaak te monteren. Dat is dan maar zo. Sowieso heb ik die vrijwel nooit nodig, alleen maar om af en toe eens een aanhanger met tuinafval weg te brengen. Dus daar moeten we dan in de toekomst maar iets op verzinnen (desnoods een busje huren, dat is maar een paar tientjes duurder dan een aanhanger huren).refused81 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:22:
[...]
Ik zou gewoon bestellen wat je wilt hebben. Dan komt het meestal wel goed (?)
prima.....kunnen ze je wel aan je bevestigingen dan dat jouw uitvoering zonder trekhaak wel in mei aan jouw geleverd worden....?Marc O. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:38:
[...]
We willen vrij kort daarna met die auto op vakantie, dus ik wil de kans op vertraging zo klein mogelijk houden. Ik weet dat het niet mogelijk is om achteraf nog een 'echte' trekhaak te monteren. Dat is dan maar zo. Sowieso heb ik die vrijwel nooit nodig, alleen maar om af en toe eens een aanhanger met tuinafval weg te brengen. Dus daar moeten we dan in de toekomst maar iets op verzinnen (desnoods een busje huren, dat is maar een paar tientjes duurder dan een aanhanger huren).
ben benieuwd wat de rest er van denkt.
Twee auto's bestellen?Marc O. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:15:
[...]
Nou, die trekhaak is schijnbaar toch een lastig ding want Tesla kan niet zeggen of er in de levering van mei een zwarte Model 3 LR met witte bekleding en trekhaak beschikbaar is. Dat wil zeggen, de verkoper waarmee ik contact heb weet dat niet en zegt dat ook niet te kunnen achterhalen. Ik wil voorkomen dat ik in mei achter het net vis omdat er dan geen auto mét trekhaak is, maar ook geen exemplaar meer zónder. Dus heb besloten om dan maar af te zien van die trekhaak.
kost slechts 100 euro inderdaad. Zodra je de VIN krijgt heb je nog steeds 2 weken om de hele auto te betalen en de ander te cancellen (100 euro)....
Haha, ja dat heb ik ook serieus overwogen. Maar toch maar niet.
Nee, garantie dat ie optijd wordt geleverd krijg je niet van Tesla, dus dat blijft inderdaad een risico. Maar ben inderdaad benieuwd wat de ervaringen zijn: Als Tesla zegt dat een auto wordt geleverd in mei, kan ik er dan vanuit gaan dat dat ook echt gaat lukken?refused81 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:57:
[...]
prima.....kunnen ze je wel aan je bevestigingen dan dat jouw uitvoering zonder trekhaak wel in mei aan jouw geleverd worden....?
ben benieuwd wat de rest er van denkt.
volgens mij wel en dan is de trekhaak keuze/optie nog eens irrelevant.Marc O. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:38:
[...]
Haha, ja dat heb ik ook serieus overwogen. Maar toch maar niet.
[...]
Nee, garantie dat ie optijd wordt geleverd krijg je niet van Tesla, dus dat blijft inderdaad een risico. Maar ben inderdaad benieuwd wat de ervaringen zijn: Als Tesla zegt dat een auto wordt geleverd in mei, kan ik er dan vanuit gaan dat dat ook echt gaat lukken?
Garantie krijg je niet. Denk dat 99 van de 100 keer ze wel leveren. Maar er zijn ook mensen die net pech gehad hebben. Er staat nu nog steeds mei 2022 dus ik neem aan dat dit wel haalbaar is.Marc O. schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:38:
[...]
Nee, garantie dat ie optijd wordt geleverd krijg je niet van Tesla, dus dat blijft inderdaad een risico. Maar ben inderdaad benieuwd wat de ervaringen zijn: Als Tesla zegt dat een auto wordt geleverd in mei, kan ik er dan vanuit gaan dat dat ook echt gaat lukken?
Dus! Ik heb vandaag mijn VIN en verwachtte levertijd ontvangen van onze Model Y LR. Onderweg op de Hoegh Traveller.
Wat mij echter bevreemd is dat ik in de final invoice zie staan dat er reeds 30!km op de teller zou staan. Is dit normaal bij een nieuwe Tesla of moet ik dit al gaan weigeren?
Wat mij echter bevreemd is dat ik in de final invoice zie staan dat er reeds 30!km op de teller zou staan. Is dit normaal bij een nieuwe Tesla of moet ik dit al gaan weigeren?
Is dat niet standaard bij Tesla? Meer een max om gezeur te voorkomen. Doorgaans zal hij maar een paar km hebben. Trein op, boot op, boot af etc.Darker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:
Dus! Ik heb vandaag mijn VIN en verwachtte levertijd ontvangen van onze Model Y LR. Onderweg op de Hoegh Traveller.
Zetten ze volgens mij overal standaard op. Het zal niet de werkelijkheid zijn. Geen idee wat er bij mij op stond toen ik hem ging ophalen (wel minder dan 30).Darker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:
Geen zorgen overmaken, je krijgt echt geen gebruikte 😇
Ach, ik ontving mijn Model 3 met 8km op de teller.Darker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Het is heel normaal om dit soort km's te zien op nieuwe auto's. Dit is niet alleen bij Tesla zo maar ook bij diverse andere merken.Darker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:
Ja die km’s is puur transport, rijklaar maken (poetsen). Bij alle automerken het geval, veel dealers zullen echter de km resetten, bij VW kan dat tot 100km worden gereset naar 0 voor de aflevering, maar in feite staan er al wat km’s op. Nieuw is altijd een relatief begrip. Overigens kun je de reservering ook na ontvangst VIN volgens mij nog annuleren.
Je moet rekenen:Darker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:
Auto komt de fabriek uit en gaat naar de parking (ong 1km)
Auto gaat van parking naar terminal om aan boord te gaan (ong 1 km)
Auto gaat van parking naar schip (ong 1 km)
Auto gaat van schip naar perking (ong 1 km)
Auto gaat van parking naar magazijn ter controle (ong 1,5km)
Auto gaat van magazijn terug naar parking (ong 1,5km)
Auto wordt klaargezet voor lading op truck (ong. 1 km)
Als je pech hebt en de Tesla-parking is 6 km lang, kan dat ongeveer getal dus stijgen naar 6km per rit. Tesla's heb ik nooit van den boot gereden, maar over het algemeen staan de wagens in transportmodus met een beperking in de maximale snelheid op 30 tot 50km per uur, wordt het vermogen afgeknepen zodat je van 0 tot 100 doet in 15 seconden en kan er geen enkele functie op de display ingeschakeld worden.
Dus met andere woorden de kilometers die erop staan stellen in feite niks voor.
Heb nu ook eingelijk mn wireless charger en usb poorten. Tesla kwam langs en was in 4 min weer weg ook lol
Ben even benieuwd, heb je ook een dataverbinding met je systeem in die voorste poorten? Kun je er usb stick of controller op aansluiten? Volgens mij kun je dit ook checken door bij games te kijken of je Sonix hebt.Qualixo schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:56:
Heb nu ook eingelijk mn wireless charger en usb poorten. Tesla kwam langs en was in 4 min weer weg ook lol
Nope, alleen laden voor stroom.nikos_cs schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 08:49:
[...]
Ben even benieuwd, heb je ook een dataverbinding met je systeem in die voorste poorten? Kun je er usb stick of controller op aansluiten? Volgens mij kun je dit ook checken door bij games te kijken of je Sonix hebt.
Begin dit jaar een model 3 besteld die in mei geleverd zou worden. Nu is de verwachtte levertijd opeens verdwenen uit mijn account. Dus ik heb even bij nieuwe bestellingen gekeken en daar staat nu augustus. Heeft iemand iets gehoord over vertragingen?
De kans is groot dat je nu in de grote VIN-tombola komt. Bij mij gebeurde dit ook en een week later had ik een VIN in mijn account (via de broncode). De nieuwe verwachte levering verscheen vervolgens 2 weken later.motregen schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 22:48:
Begin dit jaar een model 3 besteld die in mei geleverd zou worden. Nu is de verwachtte levertijd opeens verdwenen uit mijn account. Dus ik heb even bij nieuwe bestellingen gekeken en daar staat nu augustus. Heeft iemand iets gehoord over vertragingen?
Ok interessant, ik kan de vin nog niet vinden trouwens via de broncode maar check het later nog wel even weer.Van LL schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:09:
[...]
De kans is groot dat je nu in de grote VIN-tombola komt. Bij mij gebeurde dit ook en een week later had ik een VIN in mijn account (via de broncode). De nieuwe verwachte levering verscheen vervolgens 2 weken later.
Wil je nou echt een nieuwe auto gaan weigeren omdat er 30km op de teller staat?Darker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:

Als dit al voor jou een reden is om te weigeren wens ik jou heel veel plezier met inspectie van de afwerking, rubbertjes, plekjes, krasjes, pluisjes, textiel... dan kun je hem voor 100% zekerheid alsnog weigeren
[ Voor 20% gewijzigd door Divak op 28-01-2022 11:21 ]
Not sure if serious?Darker schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:06:

Ik heb nog stage gelopen bij een grote autofabrikant in Vlaanderen, van Zweedse makelij. (anoniem blijven enzo
Daar worden extra kwaliteitstesten gedaan op een willekeurig aantal auto's die van de band rollen. Intern op de rollen voor vermogenmeting, remtest, CO test, ... .Dan gaan ze onder andere ook echt met de auto op een eigen testcircuit om wegligging en geluid binnenin te testen. Luisteren of er bvb kabels niet goed vastzitten, iets niet goed vastgeklikt... Deze wagens rolden altijd buiten met 10-20 km extra aan kilometers.
Kans lijkt mij reëel dat je zo een auto hebt. Eigenlijk moet je daar tevreden mee zijn want die is extra getest tov het gemiddelde.
Heb interesse in een model 3 (prive, geen lease) , echter twijfel nog, weet ook niet of ik mijn eigen auto dan verkocht heb.
Is het waar dat je de auto makkelijk kunt annuleren ??
[ Voor 6% gewijzigd door pegasuspiet op 29-01-2022 15:37 ]
Precies mijn gedachte. Maar het zal wel een grap zijn?Divak schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 11:19:
[...]
Wil je nou echt een nieuwe auto gaan weigeren omdat er 30km op de teller staat?Ik twijfel of het een grapje is?
Als dit al voor jou een reden is om te weigeren wens ik jou heel veel plezier met inspectie van de afwerking, rubbertjes, plekjes, krasjes, pluisjes, textiel... dan kun je hem voor 100% zekerheid alsnog weigeren
yes....kost je dan 100 euro. Je kan hem zelfs volgens mij binnen 7 dagen terug brengen (tot 1000-1200km) en dan kan je nog annuleren/geld terug krijgen.pegasuspiet schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:25:
Heb interesse in een model 3 (prive, geen lease) , echter twijfel nog, weet ook niet of ik mijn eigen auto dan verkocht heb.
Gezien je de auto online koopt, zou de wet koop of afstand zelfs van toepassing moeten zijn, toch? Ben benieuwd of dit ooit aan de orde is geweest bij een koper. Dan zou je de auto binnen 2 weken terug mogen geven.
Dat mag bij Tesla ook. Binnen 14 dagen en met max 100 km mag hij terug.Divak schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:34:
Gezien je de auto online koopt, zou de wet koop of afstand zelfs van toepassing moeten zijn, toch? Ben benieuwd of dit ooit aan de orde is geweest bij een koper. Dan zou je de auto binnen 2 weken terug mogen geven.
Ik zie in mijn Tesla account dat de verwachte levering nu tussen 9 en 23 maart is, waar dat voorheen nog op mei stond. Kan ik ervan uitgaan dat dit realistisch is? Lijkt me niet dat een boot er ineens 2 maanden korter over doet. Of gevalletje annulering door een andere klant van een order die daadwerkelijk in maart uitgeleverd wordt?
Kans is groot dat er dan een VIN aan de bestelling is gekoppeld en er dus een auto gereserveerd is die al onderweg is. In de broncode van de bestelling even zoeken op lrw om het vin te achterhalen.Marc O. schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 17:21:
Ik zie in mijn Tesla account dat de verwachte levering nu tussen 9 en 23 maart is, waar dat voorheen nog op mei stond. Kan ik ervan uitgaan dat dit realistisch is? Lijkt me niet dat een boot er ineens 2 maanden korter over doet. Of gevalletje annulering door een andere klant van een order die daadwerkelijk in maart uitgeleverd wordt?
Dus ja, kans is groot dat je de auto al in maart kan ophalen.
Yep, daar staat idd een VIN-nummerVan LL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 19:46:
[...]
Kans is groot dat er dan een VIN aan de bestelling is gekoppeld en er dus een auto gereserveerd is die al onderweg is. In de broncode van de bestelling even zoeken op lrw om het vin te achterhalen.
Dus ja, kans is groot dat je de auto al in maart kan ophalen.
Zie de link hieronder. In dit forum worden alle schepen gevolgd. Het is gokken op welk schip jouw auto staat. Maar obv levertijd en aankomst van het schip kom je een eind.Marc O. schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:02:
[...]
Yep, daar staat idd een VIN-nummerHoe kan ik nu achterhalen op welke boot ie staat? Volgens mij kan alleen Tesla me dat vertellen, klopt dat?
https://teslamotorsclub.c...-movements.252035/page-69
Er arriveren er meerdere medio februari, dus dat wordt idd gokken. Heb de vraag maar even gemaild naar de sales rep. met wie ik contact heb gehad.Van LL schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:18:
[...]
Zie de link hieronder. In dit forum worden alle schepen gevolgd. Het is gokken op welk schip jouw auto staat. Maar obv levertijd en aankomst van het schip kom je een eind.
https://teslamotorsclub.c...-movements.252035/page-69
Klopt. Dat kun je zelf niet zien. Je weet nu wel dat hij op een boot staat en media maart zal dus met redelijk grote zekerheid gaan lukken.Marc O. schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:02:
[...]
Yep, daar staat idd een VIN-nummerHoe kan ik nu achterhalen op welke boot ie staat? Volgens mij kan alleen Tesla me dat vertellen, klopt dat?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.