Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddit
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-03-2022
Inspired schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 21:36:
[...]

Klopt. Dat kun je zelf niet zien. Je weet nu wel dat hij op een boot staat en media maart zal dus met redelijk grote zekerheid gaan lukken.
Als je bij de rederij Hoegh kijkt kan je zien of hij op een van die schepen staat, bij andere rederijen lukt dat volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reddit
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-03-2022
Reddit schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Als je bij de rederij Hoegh kijkt kan je zien of hij op een van die schepen staat, bij andere rederijen lukt dat volgens mij niet.
Ook via vesselfinder.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:05
Marc O. schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Yep, daar staat idd een VIN-nummer :) Hoe kan ik nu achterhalen op welke boot ie staat? Volgens mij kan alleen Tesla me dat vertellen, klopt dat?
Klopt, mijn sales rep heeft het me destijds verteld. Of je moet het geduld hebben om je vin op websites van rederijen in te voeren en net geluk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baco-
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-11-2024
De Hoegh Traveller wordt op dit moment gesleept in de haven van Zeebrugge... hier staan als het goed is een hele lading Tesla's op.

https://www.marinetraffic...me/shipid:4265856/zoom:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
nikos_cs schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:39:
[...]

Klopt, mijn sales rep heeft het me destijds verteld. Of je moet het geduld hebben om je vin op websites van rederijen in te voeren en net geluk hebben.
Dan denk ik dat mijn sales rep geen zin had om daar moeite voor te doen (of niet weet waar hij die info vandaan moet halen). Hij gaf aan geen logistieke gegevens te hebben.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
  • Laatst online: 09-01 12:26
In de eerste week Januari heb ik een nieuwe Model 3 Long range besteld, heb nog geen idee wanneer de auto zal worden geleverd, bestaat de kans dat deze nog in Maart geleverd gaat worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Jeroen87NL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:12:
In de eerste week Januari heb ik een nieuwe Model 3 Long range besteld, heb nog geen idee wanneer de auto zal worden geleverd, bestaat de kans dat deze nog in Maart geleverd gaat worden ?
Die van mij heb ik medio januari besteld en levering is in maart. Staat in je account nog steeds mei genoemd als verwachte aflevermaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Marc O. schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:18:
[...]

Die van mij heb ik medio januari besteld en levering is in maart. Staat in je account nog steeds mei genoemd als verwachte aflevermaand?
Ik heb de auto 2 januari besteld , staat nog op mei 2022. Maar ik lees dat er een pluk Tesla’s onderweg zijn. Heb jij ook een long range? Want die levertijd was al een flink stuk langer namelijk…

Ik hoop wel op maart want zit nu zonder auto :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen87NL op 13-02-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Jeroen87NL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:29:
[...]

Ik heb de auto 2 januari besteld , staat nog op mei 2022. Maar ik lees dat er een pluk Tesla’s onderweg zijn. Heb jij ook een long range? Want die levertijd was al een flink stuk langer namelijk…

Ik hoop wel op maart want zit nu zonder auto :)
Yep, zwarte Long Range met wit interieur en 18".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Marc O. schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:48:
[...]

Yep, zwarte Long Range met wit interieur en 18".
Dan hebben wij de zelfde configuratie! Heb jij in de app nog mei staan nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Jeroen87NL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:49:
[...]

Dan hebben wij de zelfde configuratie! Heb jij in de app nog mei staan nu?
Nee daar staat 9 - 23 maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Marc O. schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:50:
[...]

Nee daar staat 9 - 23 maart.
Dan hoop ik stiekem dat die van mij ook aangepast zal worden 8)

Pas goede configuratie keuze btw!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Jeroen87NL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 20:57:
[...]
Pas goede configuratie keuze btw!
Echt wel hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Absoluut en even voor mijn beeldvorming.. de datum heeft wel eerst op Mei gestaan.? En is later aangepast naar maart toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
Jeroen87NL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:07:
[...]

Absoluut en even voor mijn beeldvorming.. de datum heeft wel eerst op Mei gestaan.? En is later aangepast naar maart toch?
Klopt inderdaad, vanaf het bestellen stond die op mei. Afgelopen vrijdag werd dat aangepast naar maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Marc O. schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:16:
[...]

Klopt inderdaad, vanaf het bestellen stond die op mei. Afgelopen vrijdag werd dat aangepast naar maart.
Toeval of niet maar die van mij staat sinds vandaag ook op maart ✌️ Dat is positief hoe eerder hoe beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
Jeroen87NL schreef op zondag 13 februari 2022 @ 21:26:
[...]

Toeval of niet maar die van mij staat sinds vandaag ook op maart ✌️ Dat is positief hoe eerder hoe beter ;)
Mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelPusher
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
Mijn levering staat ook voor begin Maart, ik kreeg wel netjes al de factuur met de vraag die vóór de levering te betalen.

Echter ik wil eigenlijk eerst nog wel een uitgebreid rondje om de auto kunnen doen voordat ik 100% zeker ben of ik hem in ontvangst neem, ja ik ben een muggenzifter maar dat is mijn goed recht toch :)

Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:44
PixelPusher schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 10:55:
Mijn levering staat ook voor begin Maart, ik kreeg wel netjes al de factuur met de vraag die vóór de levering te betalen.

Echter ik wil eigenlijk eerst nog wel een uitgebreid rondje om de auto kunnen doen voordat ik 100% zeker ben of ik hem in ontvangst neem, ja ik ben een muggenzifter maar dat is mijn goed recht toch :)

Dus jij betaalt nooit voor iets, zonder je dat in ontvangst hebt mogen inspecteren? Wordt wel moeilijk met online bestelllen.

Als er met dat rondje rond de wagen je dingen opvallen, dan vraag je gewoon toch om die zaken op te lossen? Auto is en blijft van jou na betaling, behalve als er fundamenteel iets mis is, maar dat ga je met een rondje rond de wagen echt niet weten.

Kleine foutjes kunnen wel of niet direct gemaakt worden. Afhankelijk van de beschikbare onderdelen in het magazijn.
Maar wat veranderd dat aan de situatie? Dat jij te voet terug naar huis moet, omdat jij niet wilt betalen omdat de usb poorten of trekhaak niet geïnstalleerd zijn, aangezien ze dat pas over 2 weken kunnen doen? Of omdat je perse de nieuwste chip in de wagen wilt?

En waarom zou Tesla de auto gaan aanpassen zonder dat jij eigenaar bent / een betaling ervan hebt uitgevoerd, maar wel erover zit te klagen? Voor hetzelfde geld betaal je erna nog niet.
Zal hun een zorg wezen, want een week later krijgen ze die wagen wel aan iemand anders verkocht, en moet jij opnieuw een paar maanden wachten, met kans op een nieuwe situatie dat je met lege handen naar huis moet (en je de prepayment kwijt bent)

Een betaalbewijs op je smartphone zal ook wel volstaan, maar het is maar de vraag hoelaat je dat wilt riskeren uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelPusher
bottom line schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:25:
[...]

Dus jij betaalt nooit voor iets, zonder je dat in ontvangst hebt mogen inspecteren? Wordt wel moeilijk met online bestelllen.

Als er met dat rondje rond de wagen je dingen opvallen, dan vraag je gewoon toch om die zaken op te lossen? Auto is en blijft van jou na betaling, behalve als er fundamenteel iets mis is, maar dat ga je met een rondje rond de wagen echt niet weten.

Kleine foutjes kunnen wel of niet direct gemaakt worden. Afhankelijk van de beschikbare onderdelen in het magazijn.
Maar wat veranderd dat aan de situatie? Dat jij te voet terug naar huis moet, omdat jij niet wilt betalen omdat de usb poorten of trekhaak niet geïnstalleerd zijn, aangezien ze dat pas over 2 weken kunnen doen? Of omdat je perse de nieuwste chip in de wagen wilt?

En waarom zou Tesla de auto gaan aanpassen zonder dat jij eigenaar bent / een betaling ervan hebt uitgevoerd, maar wel erover zit te klagen? Voor hetzelfde geld betaal je erna nog niet.
Zal hun een zorg wezen, want een week later krijgen ze die wagen wel aan iemand anders verkocht, en moet jij opnieuw een paar maanden wachten, met kans op een nieuwe situatie dat je met lege handen naar huis moet (en je de prepayment kwijt bent)

Een betaalbewijs op je smartphone zal ook wel volstaan, maar het is maar de vraag hoelaat je dat wilt riskeren uit te voeren.
Bedankt maar een beetje nuance is wel op zijn plaats.
Natuurlijk betaal ik mijn aankopen normaal wel voordat ik ze in ontvangst neem, maar ik weet niet hoe vaak jij een auto van 50k+ euro koopt maar ik doe dat maar één keer in m'n leven.

Ik snap dat er heel veel mensen zijn die het wat minder boeit, prijs je er gelukkig mee zou ik zeggen. Maar op de grootste aankoop op je huis na mag je toch wel kritisch zijn, het is niet of ik een tosti-ijzer heb besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL

Geen ervaring mee, het is voor mij ook voor het eerst dat ik online een auto koop. Echter lijkt het mij wel logisch vooraf te betalen, uitgaan van een goed product die je geleverd krijgt. Is er wat mis, dan gaan ze dit zeker herstellen direct of zsm.

Over de levertijd, jij ontvangt de auto dus begin Maart, wanneer heb je de auto besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
PixelPusher schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Bedankt maar een beetje nuance is wel op zijn plaats.
Natuurlijk betaal ik mijn aankopen normaal wel voordat ik ze in ontvangst neem, maar ik weet niet hoe vaak jij een auto van 50k+ euro koopt maar ik doe dat maar één keer in m'n leven.

Ik snap dat er heel veel mensen zijn die het wat minder boeit, prijs je er gelukkig mee zou ik zeggen. Maar op de grootste aankoop op je huis na mag je toch wel kritisch zijn, het is niet of ik een tosti-ijzer heb besteld :P
Eens het is behoorlijk veel geld, en je mag daar zeker kritisch op zijn. Ik begrijp je wel, echter is bij de aankoop van een Tesla het toch iets anders. Betalen en er vanuit gaan dat het product 100% in orde is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PixelPusher
Jeroen87NL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 11:59:
[...]

Over de levertijd, jij ontvangt de auto dus begin Maart, wanneer heb je de auto besteld?
Besteld op 23/12, mijn eerste levering zou zijn op 2 maart, die heb ik moeten afzeggen omdat ik met een tijdje niet kan autorijden ivm operatie. Tesla ging kijken of ze er één in de shipment van Mei konden matchen maar nu hadden ze er ineens weer een gematcht voor 3 maart, heel apart. Anyway dan moet m'n vrouw hem maar inrijden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
PixelPusher schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 12:03:
[...]

Besteld op 23/12, mijn eerste levering zou zijn op 2 maart, die heb ik moeten afzeggen omdat ik met een tijdje niet kan autorijden ivm operatie. Tesla ging kijken of ze er één in de shipment van Mei konden matchen maar nu hadden ze er ineens weer een gematcht voor 3 maart, heel apart. Anyway dan moet m'n vrouw hem maar inrijden ;(
Toch bijzonder, ik heb een LR zwart/wit interieur met 18inch besteld op 6 januari, zou tot voor kort levering Mei 2022 zijn.. Nu lees ik hier en daar dat leveringen naar Maart verplaatst worden... (stiekem hoop ik dit want zit tot die tijd zonder auto)... Ah die vrouw zal er vast voorzicht mee zijn :? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.

Wellicht kun je een afspraak maken om inderdaad eerst een rondje om de auto te maken, daarna de betaling te doen en de auto een dag later ofzo alsnog op te halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manu
  • Laatst online: 14-04-2022
Ik heb 10 januari de model 3 LR wit met 18inch en het witte interieur besteld. Levering ging eerst voor Mei zijn, maar is nu vervroegd naar 2-14 maart.
Is het normaal dat er nog niemand contact heeft opgenomen met mij? Ben enkel nog maar door het menutje op de website gegaan :?

Heb wel al eens online in de broncode gekeken en heb wel een VIN nummer daarin staan, betekent dit dan toch dat de leveringstermijn niet meer aangepast zou worden? Durf bijna niet hopen dat ik hem zo vroeg al ga krijgen :)

[ Voor 38% gewijzigd door manu op 16-02-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
manu schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:04:
Ik heb 10 januari de model 3 LR wit met 18inch en het witte interieur besteld. Levering ging eerst voor Mei zijn, maar is nu vervroegd naar 2-14 maart.
Is het normaal dat er nog niemand contact heeft opgenomen met mij? Ben enkel nog maar door het menutje op de website gegaan :?

Heb wel al eens online in de broncode gekeken en heb wel een VIN nummer daarin staan, betekent dit dan toch dat de leveringstermijn niet meer aangepast zou worden? Durf bijna niet hopen dat ik hem zo vroeg al ga krijgen :)
VIN in de bron code == auto op de boot onderweg naar NL. Dus die maart ga je wel halen. Doorgaans krijg je dacht ik een week (of twee) van tevoren een SMS met ophaalmoment. Verder is er weinig communicatie. Ook qua voortgang kunnen ze nog wel iets verbeteren eigenlijk. Zou je bij Tesla wel verwachten.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manu
Nog mensen die akkoord zijn moeten gaan met een range wijziging? Geafficheerde range lijkt ook gewijzigd op de website, dus vermoedelijk gaan we de nieuwe AMD Ryzen processor dan krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
manu schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:04:

Ik ben wel benieuwd want ik heb het zelfde, alleen dan een zwarte met wit interieur (18inch)

Besteld 6 januari jl levering tot op vandaag nog Mei, nu lees ik hier en daar dat veel autos nu in Maart al afgeleverd gaan worden.. Kreeg jij een aangepaste leverdatum per sms of email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
manu schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:22:
Nog mensen die akkoord zijn moeten gaan met een range wijziging? Geafficheerde range lijkt ook gewijzigd op de website, dus vermoedelijk gaan we de nieuwe AMD Ryzen processor dan krijgen..
Yep, hier het zelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 20:00
Ik heb alvast confirmatie gekregen van Tesla dat de Levering (25/02) met AMD komt en Y5LD. Succes ;-)

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manu
Jeroen87NL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:25:
[...]

Ik ben wel benieuwd want ik heb het zelfde, alleen dan een zwarte met wit interieur (18inch)

Besteld 6 januari jl levering tot op vandaag nog Mei, nu lees ik hier en daar dat veel autos nu in Maart al afgeleverd gaan worden.. Kreeg jij een aangepaste leverdatum per sms of email?
Bij mij was de leverdatum verdwenen uit het account scherm. Vorige week dan mijn financiering in orde gebracht. Toen ik daar klaar mee was verscheen er opeens de datum 2-14 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
manu schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Bij mij was de leverdatum verdwenen uit het account scherm. Vorige week dan mijn financiering in orde gebracht. Toen ik daar klaar mee was verscheen er opeens de datum 2-14 maart.
Mijn auto gaat via ALD, daardoor zie ik nu niks meer in de app. Enkel een sms met welkom bij de Tesla familie en daarna geen berichten meer. Nog geen Vin en tot op heden blijft de datum (mondeling) op Mei.

Ik hoop dat ze mijn RN nummer snel kunnen koppelen aan een auto die is gebouwd en wellicht al onderweg is.. Lees hier en daar dat het zomaar kan zijn dat je een sms krijgt, uw auto is met 2 weken ready...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Heb een VIN in de source code, midden December een LR in wit 18 inch, zwart interieur + trekhaak besteld en nu een verwachte datum van 28 feb - 14 maart. Al komt de mijne wel naar Denemarken (via NL geloof ik), verwachting was mei dus dit valt me niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Venzio schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:20:
Heb een VIN in de source code, midden December een LR in wit 18 inch, zwart interieur + trekhaak besteld en nu een verwachte datum van 28 feb - 14 maart. Al komt de mijne wel naar Denemarken (via NL geloof ik), verwachting was mei dus dit valt me niet tegen!
Dat is niet verkeerd, ik zag gister op de site dat er 1tje over was bij de vestiging in Tilburg. Exact die configuratie. Mijn zwarte met wit interieur is wellicht een die je iets minder vaak ziet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manu
Venzio schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:20:
Hoe zijn jullie eigenlijk op de hoogte van via waar die geleverd gaat worden? In het hele process heb ik nog geen enkele persoon gehoord :) Moet uiteindelijk naar België, Gent gaan bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Jeroen87NL schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:28:
[...]

Dat is niet verkeerd, ik zag gister op de site dat er 1tje over was bij de vestiging in Tilburg. Exact die configuratie. Mijn zwarte met wit interieur is wellicht een die je iets minder vaak ziet..
Als ik 1 dag eerder mijn bestelling had geplaatst had de verwachte leveringsdatum in eerste instantie februari gezegd, dus had wel een kleine hoop dat het iets eerder zou zijn maar de trekhaak maakte het misschien wat lastiger (blijkbaar op de Model 3 moet het tijdens productie gedaan worden en kan het niet achteraf).

Zwart met wit is ook erg mooi! Had zelf de voorkeur voor wit, grijs of zwart. Ik heb een hond en ben met het witte interieur net wat te bang voor echte vlekken, dus maar voor de safe optie gegaan.
manu schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 16:33:
[...]

Hoe zijn jullie eigenlijk op de hoogte van via waar die geleverd gaat worden? In het hele process heb ik nog geen enkele persoon gehoord :) Moet uiteindelijk naar België, Gent gaan bij mij.
Toevallig werkt een vriend als SA bij Tesla in Aarhus (waar ik woon) die ik regelmatig spreek, hij gaf aan dat het via Nederland ging.

Ik geloof dat er ook een boot direct naar België gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
Venzio schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 17:02:
[...]

Als ik 1 dag eerder mijn bestelling had geplaatst had de verwachte leveringsdatum in eerste instantie februari gezegd, dus had wel een kleine hoop dat het iets eerder zou zijn maar de trekhaak maakte het misschien wat lastiger (blijkbaar op de Model 3 moet het tijdens productie gedaan worden en kan het niet achteraf).

Zwart met wit is ook erg mooi! Had zelf de voorkeur voor wit, grijs of zwart. Ik heb een hond en ben met het witte interieur net wat te bang voor echte vlekken, dus maar voor de safe optie gegaan.

[...]

Ja begrijp het, heb zelf ook een hond maar die gaat hooguit 5x per jaar mee in de auto. Ik bestel een hoes voor op de achterbank. 99% van de tijd rijdt ik zelf in de auto, en de kans dat het vuil gaat worden in klein. Ben heel zuinig op mijn spullen/auto ga er van uit dat het netjes blijft O-)

Maar heel eerlijk die witte kleur (buitenkant) is ook erg mooi, alleen zie ik die hier op elke hoek van de straat en ik zocht een die je " minder" ziet

Toevallig werkt een vriend als SA bij Tesla in Aarhus (waar ik woon) die ik regelmatig spreek, hij gaf aan dat het via Nederland ging.

Ik geloof dat er ook een boot direct naar België gaat?
Ja, dat begreep ik ook zag op de lijst dat er richting BE verschillende boten gaan, de komende 3 weken meerdere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manu
Net gebeld met Tesla Gent, levering staat gepland 10 maart. Dus exact 2 maanden tussen bestelling en ontvangst. Toch wel vlot vind ik.

• Jeroen87NL
manu schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 15:04:
Net gebeld met Tesla Gent, levering staat gepland 10 maart. Dus exact 2 maanden tussen bestelling en ontvangst. Toch wel vlot vind ik.
Dat is onwijs snel, Tesla rep geeft aan medio Mei. De leasemaatschappij zegt nu zelfs Juni 8)7
Ik hoop maar dat er een in de zelfde configuratie vrij komt, en ik eerder de auto geleverd ga krijgen.. Succes met de Tesla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N-Freak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 09:17
Zijn er al mensen die een Model 3 met Ryzen chip aan boord hebben? Mijn LR staat voor levering gepland op eind maart, het is een lease, dus ik heb geen idee of er een melding is uit gegaan voor de range aanpassingen mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
N-Freak schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 17:43:
Zijn er al mensen die een Model 3 met Ryzen chip aan boord hebben? Mijn LR staat voor levering gepland op eind maart, het is een lease, dus ik heb geen idee of er een melding is uit gegaan voor de range aanpassingen mail.
Mijn LR wordt ook in maart geleverd en daarvoor heb ik idd die range-melding gekregen. Ik denk dat je ervan kunt uitgaan dat alle mj'22's die Ryzen chip hebben.

• Jeroen87NL
Marc O. schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:26:
[...]

Mijn LR wordt ook in maart geleverd en daarvoor heb ik idd die range-melding gekregen. Ik denk dat je ervan kunt uitgaan dat alle mj'22's die Ryzen chip hebben.
Wat mij wel interesseert ik lees voor over dei Ryzen chip, maar wat is nu het voordeel?
Als nadeel lees ik dat je iets van range in zal leveren, maar dit (verwacht ik) zal wel na een update recht getrokken worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
Jeroen87NL schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 07:53:
[...]

Wat mij wel interesseert ik lees voor over dei Ryzen chip, maar wat is nu het voordeel?
Als nadeel lees ik dat je iets van range in zal leveren, maar dit (verwacht ik) zal wel na een update recht getrokken worden...
Dat zal wel meevallen, deze chip verbruikt gewoon veel meer stroom….
Leuke er van is dat het supersnel is en dat je er de nieuwste spellen mee kan spelen 💪

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N-Freak
[...]

Het spelletjes aspect vind ik zelf nog het minst belangrijk. De algehele performance van de meeste zaken die zich op het scherm afspelen is hoger (apps laden sneller, animaties zijn vloeiender). Daarnaast is het ook handig om te hebben voor de toekomst. Het zal mij niets verbazen dat er over een paar jaar software updates uitkomen die alleen voor de Ryzen (MCU3) modellen gelden.

Ik heb de vraag gesteld over de range 'melding' bij de LM, maar de beste man was duidelijk niet op de hoogte en leek ook niet erg geïnteresseerd hier in te duiken:
Nee, zo’n vraag hebben wij bij mijn weten niet gehad. Lijkt me ook niet voor de hand liggend.

Tesla levert de auto zoals wij hem besteld hebben, en als ze daar van af willen wijken, dan moeten ze ons dat formeel melden. Ze kunnen niet zo maar iets anders leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

Je kunt even wat filmpjes zoeken op Youtube van de Model S Plaid, die al een Ryzen chip hebben. Die UX is echt heel soepel, je kunt er grafisch zoveel meer mee doen dan met de Atom chip in de huidige M3's. Het ding schijnt bijna net zo krachtig te zijn als een PS5.

Musk had het er al over om de Steam library beschikbaar te maken, dan kun je ook echt AAA games spelen als Cyberpunk, Call of Duty, etc. Niet interessant natuurlijk als je daar niks om geeft maar ik denk dat ze ook meer kunnen doen qua navigatie weergave, FSD/Autopilot weergave, native apps voor de streaming diensten etc.

• Jeroen87NL
kazuka schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:55:
[...]

Je kunt even wat filmpjes zoeken op Youtube van de Model S Plaid, die al een Ryzen chip hebben. Die UX is echt heel soepel, je kunt er grafisch zoveel meer mee doen dan met de Atom chip in de huidige M3's. Het ding schijnt bijna net zo krachtig te zijn als een PS5.

Musk had het er al over om de Steam library beschikbaar te maken, dan kun je ook echt AAA games spelen als Cyberpunk, Call of Duty, etc. Niet interessant natuurlijk als je daar niks om geeft maar ik denk dat ze ook meer kunnen doen qua navigatie weergave, FSD/Autopilot weergave, native apps voor de streaming diensten etc.
Leuk dat je er wat meer spelletjes mee kan spelen, en dat ook die kwaliteit verbeterd is. Maar het gaat mij er dan om dat het algehele systeem sneller is, en soepeler functioneerd. Al met al een mooie ontwikkeling!

En voor wat betreft de range, dit lees je hier en daar 11-22 km minder met deze chip (of dat echt zo is kan ik niet bevestigen)..

• Jeroen87NL
kazuka schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:55:
[...]

The AMD Ryzen processor (MCU3) in the new Model 3/Model Y, which accelerates the entire infotainment/navigation (just like in the Model S/Model X), affects the range of the cars.

Let's recall that the AMD Ryzen is now used instead of the Intel Atom (there will be no retrofits for already produced cars). It uses more power to increase computing power, which directly translates to higher energy consumption and slightly less range.

It's probably a very small decrease in range, but big enough that it requires updated range ratings and even customer confirmations (at least in some markets) that they agree on the reduced range.

Most recently, Teslascope shared info provided by a Model 3 buyer in Australia, who was asked whether he accepted less range - 22 km (14 miles) or 3.5% less:

"We have updated Model 3 vehicles to optimize the touch screen experience with our new car computer. This hardware change requires more power, resulting in a minor drop in range. Your Model 3 range is now 602 kilometers (WLTP), 22 kilometers less than originally communicated."

This should explain why recently we saw adjustments to the WLTP range rating in Europe, where the new Model 3 got a lower range.

Interestingly, the new Model Y received a higher range - which might be associated with a bigger battery (82 kWh instead of 77 kWh, according to reports) or other changes (more usable battery capacity or other changes that resulted in overall higher efficiency).

Here are the Tesla Model 3/Tesla Model Y WLTP range adjustments:

Model 3 RWD (no changes)
18" wheels: 510 km (317 miles)
19" wheels: 491 km (305 miles)
Model 3 LR AWD
18" wheels: 626 km (389 miles), down by 11 km or 1.7% from 637 km
19" wheels: 602 km (374 miles), down by 12 km or 2.0% from 614 km
Model 3 Performance
20" wheels: 547 km (340 miles), down by 20 km or 3.5% from 567 km
Model Y LR AWD
19" wheels: 565 km (351 miles), up by 28 km or 5.2% from 537 km
20" wheels: 533 km (331 miles), up by 26 km or 5.1% from 507 km
Model Y Performance
21" wheels: 514 km (319 miles), up by 34 km or 7.1% from 480 km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEPPI
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:11

PEPPI

Informatiemanager

Let's recall that the AMD Ryzen is now used instead of the Intel Atom (there will be no retrofits for already produced cars). It uses more power to increase computing power, which directly translates to higher energy consumption and slightly less range.
Erg jammer. Ik had de upgrade waarschijnlijk wel gedaan.

[ Voor 1% gewijzigd door PEPPI op 25-02-2022 10:35 . Reden: typo ]

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N-Freak
Ik heb zojuist contact gehad met Tesla, blijkbaar staat mijn order bevroren tot 20 maart. Nu staat dit aan het begin van het topic:
Als je contract bij jouw LM pas op 20 september 2021 afloopt zal Tesla niks doen tot en met die datum. Dit is door de LM aangegeven en Tesla gaat daar niet aan tornen. Het is dan net alsof je de bestelling doet op 20 september 2021. Sommige mensen hebben aangegeven dat er wel degelijk een auto was gekoppeld maar je zal hem niet krijgen voor 20 september 2021. Of er voor jou ook een auto is gekoppeld kan je zien in je account (zie verderop)
Is dit nog actueel? Moet ik me zorgen gaan maken dat ik mn auto niet eens meer dit jaar ga krijgen? (Tesla website zegt op dit moment februari 2023). Ben een beetje perplex als dit zou kloppen gezien de order al december afgelopen jaar is geplaatst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87NL
N-Freak schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:26:
Ik heb zojuist contact gehad met Tesla, blijkbaar staat mijn order bevroren tot 20 maart. Nu staat dit aan het begin van het topic:

[...]

Is dit nog actueel? Moet ik me zorgen gaan maken dat ik mn auto niet eens meer dit jaar ga krijgen? (Tesla website zegt op dit moment februari 2023). Ben een beetje perplex als dit zou kloppen gezien de order al december afgelopen jaar is geplaatst..
in de afgelopen periode (Januari t/m heden) heb ik dit proces een uitgeplozen, bij mij zou het ook zo zijn dat wanneer ik zelf geen bestelling doe (RN nummer) de leasemaatschappij pas besteld op het moment dat het hun uit komt. Ik heb zelf een auto geconfigureerd en besteld, en die bestelleng heeft de LM overgenomen win/win...

Ik ben bang dat wanneer de LM nog niet op de bestelknop heeft geklikt je inderdaad richting eind 2022 of zelf 2023 gaat.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Dit is volgens mij nog steeds het process. Tesla heeft geen problemen met vraag, dus als er een restrictie op een levering zit, in jouw geval 20 maart, dan zal Tesla tot twee weken voor die datum niks doen. Cash is king dus ze gaan niet een auto hier 3 maand stallen. Dan verkopen ze hem liever aan iemand anders. De LM besteld hem overigens wel gewoon maar Tesla doet er gewoon nog niks mee. Je zou Tesla kunnen vragen of er al een update is. Maar als ze nu nog een auto moeten matchen kan het nog wel even gaan duren. Al lijkt 2023 me wel heel laat.

De versie met 19 inch zou nog wel dit jaar komen zo te zien. Eventueel is dat te overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Inspired op 09-03-2022 09:06 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:05

[...]

Jeroen87NL schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 07:47:
[...]

in de afgelopen periode (Januari t/m heden) heb ik dit proces een uitgeplozen, bij mij zou het ook zo zijn dat wanneer ik zelf geen bestelling doe (RN nummer) de leasemaatschappij pas besteld op het moment dat het hun uit komt. Ik heb zelf een auto geconfigureerd en besteld, en die bestelleng heeft de LM overgenomen win/win...

Ik ben bang dat wanneer de LM nog niet op de bestelknop heeft geklikt je inderdaad richting eind 2022 of zelf 2023 gaat.. 8)7
Inspired schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:04:
[...]

Dit is volgens mij nog steeds het process. Tesla heeft geen problemen met vraag, dus als er een restrictie op een levering zit, in jouw geval 20 maart, dan zal Tesla tot twee weken voor die datum niks doen. Cash is king dus ze gaan niet een auto hier 3 maand stallen. Dan verkopen ze hem liever aan iemand anders. De LM besteld hem overigens wel gewoon maar Tesla doet er gewoon nog niks mee. Je zou Tesla kunnen vragen of er al een update is. Maar als ze nu nog een auto moeten matchen kan het nog wel even gaan duren. Al lijkt 2023 me wel heel laat.

De versie met 19 inch zou nog wel dit jaar komen zo te zien. Eventueel is dat te overwegen.
Wat ik op advies van LM en Sales rep gedaan heb is de auto privé besteld met aanbetaling en dat de LM bij einde van contract de bestelling heeft overgenomen. De aanbetaling kon ik bij LM declareren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venzio
Kan mijn op 14-12 bestelde M3 LR vrijdag (en mogelijk morgen al) ophalen in Aarhus, duurde dus helemaal niet zo lang. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manu
Weet er iemand welke banden er standaard op liggen? Ik mag er nu uiteindelijk pas maandag 14/03 omgaan omdat er geen levermoment meer beschikbaar was. Maar we vertrekken vrijdag reeds op wintersport:D Zou graag weten of het all-seasons zijn of zomerbanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc O.
Voor zover ik weet liggen er gewoon zomerbanden onder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• N-Freak
Kan mijn LR dinsdag ophalen in Tilburg! Dat is een stuk vlotter dan ik dacht. En volgens de sales rep zit een een Ryzen chip aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:51
Stil hier.
Iemand die al de model Y recent nog opgehaald heeft? Wellicht zelfs al eentje uit Berlijn?
Moet hier nog een maandje geduld hebben op de Model Y LR, tenminste, levering in mei is toch op 1 mei? O-)
Benieuwd of 'ie nog uit China komt of dat ze dan in Duitsland de LR ook al aan het produceren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Laatst online: 20-09 16:07
Niek_ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 12:38:
Stil hier.
Iemand die al de model Y recent nog opgehaald heeft? Wellicht zelfs al eentje uit Berlijn?
Moet hier nog een maandje geduld hebben op de Model Y LR, tenminste, levering in mei is toch op 1 mei? O-)
Benieuwd of 'ie nog uit China komt of dat ze dan in Duitsland de LR ook al aan het produceren zijn.
Shanghai is toch dicht op het moment, leveringen als je speelt met configuratie lopen van mei tot augustus paar dagen geleden iig. Uit Berlijn rollen momenteel alleen performance modellen wat ik heb langs zien komen, kan elk moment veranderen natuurlijk. Met voor en achter dubbel glas en de amd chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-07-2024
In de broncode van je Tesla account-pagina kan je zoeken naar je VIN, het voertuig-identificatienummer. Klik op "Bron weergeven" in je browser en zoek naar "5Y". Dit zijn de eerste twee karakters van je voertuig. Als je die kan vinden weet je dat er in de fabriek van Tesla een Model 3 speciaal voor jou in elkaar is geflanst.
Ik kom de zoekterm "5Y" wel meer dan 200 keer tegen in de broncode van mijn account. Is er een specifieke plek waarin dit tegen zou moeten komen? Verwachte levering van mijn tesla is in Juni 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 01:07
Basta3 schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:36:
[...]

Ik kom de zoekterm "5Y" wel meer dan 200 keer tegen in de broncode van mijn account. Is er een specifieke plek waarin dit tegen zou moeten komen? Verwachte levering van mijn tesla is in Juni 2022.
Ik denk dat de topicstart niet meer actueel is op dat punt.

5YJ is de start van VINs uit de Fremont fabriek. M3 en MY voor de Europese markt komen uit Shanghai (VIN begint met LRW) of Berlijn (VIN begint met XP7) en je zult dus op de corresponderende VIN codes moeten zoeken. Overigens heeft Tesla recent deze statuspagina iets veranderd (iig uiterlijk, backend weet ik niet), dus is het niet zeker of deze truuk nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-09-2024
Die van mij zou in Mei moeten komen maar kan ook nog niks vinden. Vraag mij af of dit wel doorgaat gezien de situatie in China..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
motregen schreef op zondag 1 mei 2022 @ 13:54:
Die van mij zou in Mei moeten komen maar kan ook nog niks vinden. Vraag mij af of dit wel doorgaat gezien de situatie in China..
Goede vraag, hier ook levering in mei 2022. Maar of 'ie nu uit China of uit Duitsland komt zal mij weinig uitmaken. Als het goed is 2 weken van te voren een bericht, dus uiterlijk 17-5 zouden we wat moeten horen voor levering op 31-5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Basta3 schreef op maandag 18 april 2022 @ 15:36:
[...]

zoeken op #VIN (of alleen VIN) en dan moet je het tegenkomen. Zoeken op 5Y is te specifiek :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
Niek_ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Goede vraag, hier ook levering in mei 2022. Maar of 'ie nu uit China of uit Duitsland komt zal mij weinig uitmaken. Als het goed is 2 weken van te voren een bericht, dus uiterlijk 17-5 zouden we wat moeten horen voor levering op 31-5.
Het is naar mijn idee erg stil rondom productie en shipping. Half april is de productie in Shanghai weer opgestart volgens de nieuwskanalen, maar tegelijkertijd was de lockdown nog altijd gaande. Ook tesla zelf biedt me geen informatie helaas. Tesla maar eens per kwartaal geleverd toch?

Ik ga er maar van uit dat het goed komt en de levering in de afgesproken maand gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
Niek_ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 17:13:
[...]

Waar het vandaan komt maakt mij ook niet uit, levering op tijd wel maar die kans acht ik klein nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vanmiddag in Purmerend de MYP besteld. 🥳Levering in november. Gaat mijn huidige MX vervangen.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-09 23:03
Gefeliciteerd!

Ik heb een week of wat geleden een Model 3 RWD besteld. Of deze dit jaar nog komt is de vraag. Men had het over november of januari. Wel reuze benieuwd, de proefit was in ieder geval zeer goed bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Levertijd heeft een wijziging gehad in m’n account. Van mei 2022 naar…. tussen 30 juli en 8 september 😬
edit:
Model Y grijs/zwart

[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 06-05-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dazydude
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-05-2024
Hmm apart. Onze MY besteld in Februari stond op verwacht Juli 2022 maar nu verandert naar Juni 09 - Juni 30. Kleur wit met standaard velgen en interieur.

Tesla Model Y | 5300Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 18:00

TNJ

Frugalite

Voor diegenen die op hun witte MYP uit GFBB zitten te wachten, er zijn 13 te zien in de drone-footage van 'The Wolfpack Berlin'.

YouTube: # 111 Tesla Giga Berlin • 2022-05-07 • Gigafactory 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habib MYP
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik hoop dat de mijne er tussen staat 😜.

MYP besteld op 03-03 levertijd stond op April maar helaas… geen nieuwe leverdatum ontvangen en Tesla weet ook niks zeker “hopelijk dit kwartaal nog”

Ps: ben nieuw hier weet nog niet helemaal hoe het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-08 06:07
anyone who placed order model 3 rwd after December 2021 got the car? I ordered model 3 rwd white paint without any upgrades in mid Jan 2021. app says August 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamosterd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 14:14
mrcet007 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:38:
anyone who placed order model 3 rwd after December 2021 got the car? I ordered model 3 rwd white paint without any upgrades in mid Jan 2021. app says August 2022
I ordered the Long Range in black in February. My app also still says August. I fear it might get delayed though, with the Covid running rampant in Shanghai and the material shortage I've seen reports about.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basta3
mrcet007 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 00:38:
I ordered model 3 rwd white paint without any upgrades in the beginning of Jan 2022. The app says june 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
Basta3 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:34:
[...]

I ordered model 3 rwd white paint without any upgrades in the beginning of Jan 2022. The app says june 2022
Nice. Please post here once you get a VIN assigned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
Basta3 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 10:34:
[...]

did you get any indication on delivery date from Tesla SA?
To me they said shipments arrive end of quarter. So might get it in June 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basta3
mrcet007 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 01:11:
[...]

did you get any indication on delivery date from Tesla SA?
To me they said shipments arrive end of quarter. So might get it in June 2022.
No he didn’t. The retailer said that a shipment from Shanghai had left at the end of last week. And I’ve read that nearly 4000 cars were waiting for shipment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

Basta3 schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 21:41:
[...]

No he didn’t. The retailer said that a shipment from Shanghai had left at the end of last week. And I’ve read that nearly 4000 cars were waiting for shipment.
2 batches of >4000 on their way to Zeebrugge, according to https://cleantechnica.com...ver-4000-evs-in-one-week/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Graag weer verder in het Nederlands.

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamosterd
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 14:14
Mijn in februari bestelde M3 LR is van leveringstijd augustus naar 11 tot 25 juni gegaan. Ze lijken dus niet zo erg achter te lopen als ik dacht in Shanghai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNJ

TNJ

Frugalite

eamosterd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:55:
Mijn in februari bestelde M3 LR is van leveringstijd augustus naar 11 tot 25 juni gegaan. Ze lijken dus niet zo erg achter te lopen als ik dacht in Shanghai!
https://www.teslarati.com...ational-shipment-q2-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
eamosterd schreef op maandag 30 mei 2022 @ 14:55:
M3LR blauw besteld in Maart, zelfde delivery window, finale factuur en verzoek om 48 uur voor levering te betalen, nog geen VIN. Maar gelet op de hierboven genoemde shipment, zou je toch denken dat het moet gaan lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
Bovenaan dit topic, op pagina 1, is een excel-sheet te vinden met alle tesla verschepingen. Op 2 juni komt het eerste schip aan bij het Suez kanaal en een week later de tweede.
De route vanaf China naar Suez is ruim 17.000 km en daar hebben ze 20 dagen over gedaan. De verdere route naar Zeebrugge is ongeveer 3700 km. Grote kans dus dat deze maand toch de levering start

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niek_
:) VIN in de broncode en levering gepland tusen 14-6 en 28-6. Ik ga bijna met confetti rondrennen hier. Nu sms met exacte leverdatum afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basta3
Niek_ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:33:
:) VIN in de broncode en levering gepland tusen 14-6 en 28-6. Ik ga bijna met confetti rondrennen hier. Nu sms met exacte leverdatum afwachten.
Mag ik vragen hoe je de data kan vinden? Staat dat ook in de broncode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Basta3 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:06:
[...]

Mag ik vragen hoe je de data kan vinden? Staat dat ook in de broncode?
Data staat bij mij in de app en online in het account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
Dutch please.

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 31-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrcet007
Dutch please.

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 31-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Knip.

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 31-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Knip.

[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 31-05-2022 21:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenir
Basta3 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 07:32:
[...]

Bovenaan dit topic, op pagina 1, is een excel-sheet te vinden met alle tesla verschepingen. Op 2 juni komt het eerste schip aan bij het Suez kanaal en een week later de tweede.
..
Wat ook handig is: https://tesla-updates.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
Deze vind ik geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basta3
Ik ben hevig bedroeft na het openen van m’n tesla app vanavond. Vanmorgen stond er: verwachte levering juni 2022. Nu 12 november tot 27 december.

We wachten al een half jaar. Nu nog 5 maanden extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:30
Basta3 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:35:
Ik ben hevig bedroeft na het openen van m’n tesla app vanavond. Vanmorgen stond er: verwachte levering juni 2022. Nu 12 november tot 27 december.

Een specifiek model, velgen, kleur waarschijnlijk? Via de Tesla’s website zie ik inderdaad voor bepaalde combinaties telkens een verdere leveringsdatum .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basta3
coase schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:47:
[...]

Een specifiek model, velgen, kleur waarschijnlijk? Via de Tesla’s website zie ik inderdaad voor bepaalde combinaties telkens een verdere leveringsdatum .
Het standaard model, zonder extra poespas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterwolfs
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-09-2022
Mijn in januari bestelde M3 LR stond tijdens bestelling op website voor mei.. leasing zei redelijk snel dat het waarschijnlijk augustus zal zijn. Deze week bericht gehad dat auto onderweg is en de huidige ETA voor levering 17/06 zou zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenir
Ik ook, alleen wel trekhaak erbij genomen. Komt ook door de lockdown in Shanghai. Ze zijn wel hard bezig.

Een Y en LR waren begin dit jaar sneller leverbaar, nu zo te zien enkel nog de Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motregen
Basta3 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 19:35:

Same (12 november tot 27 december) here, begin januari besteld, zou in mei geleverd worden. Idd om droevig van te worden.

[ Voor 3% gewijzigd door motregen op 01-06-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoop1985
Gezien bovenstaande posts, lijkt het alsof die schepen een hoop LRs vervoeren en de SR+ mensen pech hebben...
De witte RWD met Aero's is altijd wel de ergste qua levertijd, toen ik in maart mijn LR bestelde stond daar al Jan 2023 voor in de configuratie.

Hier voor mijn blauwe LR ook een VIN in broncode en op finale factuur, vanmiddag een belletje van Tesla om te checken of ik de auto ging afnemen en de verwachting dat het waarschijnlijk eind Juni ging worden. Inmiddels staat in de app 21-30 Juni. Afwachten maar weer.
Pagina: 1 ... 373 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.