Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

MinimeNL schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:59:
23 december kan ik mijn tesla model 3 ophalen wanneer krijg je het kentekennummer door voor je verzekering???
Technisch gezien pas als de auto in NL aangekomen is. Dat kan dus letterlijk 2 dagen oid voor je het gaat ophalen zijn :P .Maar volgens mij is het iets van 5 dagen van te voren als ik de ervaringen her en der zo lees.

Dat is opzich geen probleem natuurlijk; dat kan je zelfs terplekke doen als je de auto ophaalt. En als je al vooraf wilt kijken waar je naartoe wilt zal je dat globaal moeten doen zonder kenteken.

Ik weet dat ik voor mijn Model Y iig naar Promovendum of Centraal Beheer ga. Toevallig vandaag (zie ik net pas)mijn kenteken gekregen in de SMS om de afspraak te bevestigen (was overigens niet super duidelijk. Stond met een komma achter mijn RN nummer vermeld)

Ik ga de auto de 21ste ophalen, dus ruim 8 dagen vantevoren gekregen

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 12-12-2021 19:31 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

RobIII schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:43:
[...]

Ik heb even gebeld met de LM. Normaliter laat je je oude auto achter bij de dealer waar je je nieuwe ophaalt, maar... Tesla doet daar niet aan (wiedes, wat moeten zij met al die stinkende ICE's :+ ). Ik moest mijn auto inleveren bij een inleverpunt; die zitten door heel NL verspreid, talloze. Ik heb gekozen voor Breda; dat was het hoofdinleverpunt van de LM en zat maar op een klein stukkie van Tesla Tilburg vandaan. Inleveren zelf is peanuts (althans, in mijn geval). Auto leegmaken (en in mijn geval factory resetten), NIET wassen (doen ze daar toch voor de inspectie, wel de auto een beetje netjes laten/maken natuurlijk), inleveren met alle toebehoren, krabbeltje zetten, klaar. Dus ik heb de misses meegenomen naar Tesla en toen met 2 auto's naar Breda gereden. En toen weer met 1 naar huis :'(
Voor de goede orde; bericht terug van Tesla dat ik die vieze oude ICE van mij gewoon kan droppen bij de ophaallocatie in Tilburg. Scheelt dus weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 16:08

TOYS

Zeg ik nie!!

Weet iemand of de MY met een usb stick komt om de beelden op te slaan? Is de grootte voldoende voor een paar dagen beeld?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kronkol
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-11-2022
Mag m'n M3P op 20/12 ophalen. Tesla had aangegeven dat m'n auto op de Paradise Ace stond, die zou pas de 22e aankomen maar zo te zien heeft 'ie windje mee gehad en komen ze veel eerder aan dan geforecast was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

TOYS schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:13:
Weet iemand of de MY met een usb stick komt om de beelden op te slaan? Is de grootte voldoende voor een paar dagen beeld?
Neem aan dat dit identiek is aan de M3, dus je krijgt er een 128GB stick bij. Lijkt me ruim voldoende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Kronkol schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:57:
Mag m'n M3P op 20/12 ophalen. Tesla had aangegeven dat m'n auto op de Paradise Ace stond, die zou pas de 22e aankomen maar zo te zien heeft 'ie windje mee gehad en komen ze veel eerder aan dan geforecast was!
De Paradise ligt nog voor de kust bij Southampton, waar deze eerst een levering moet maken (als het goed is vandaag) en zal doorstomen naar Zeebrugge. Dus of het is super straks geplanned, of de auto zat toch op een andere boot.

Mag de pret overigens verder niet drukken ;)

Net de betaling gedaan; blijft eng. IBAN 6 keer controleren en zeker weten dat het naar het goede rekeningnummer gaat etc :X MAar als het goed is, dan is alles nu in orde. Tijd om vandaag de verzekering op orde te maken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jm3lr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-03-2023
Viking Bravery is nog steeds in de haven van Koper. Vraag me dan toch af of de auto's die daar op stonden met de vrachtwagen naar NL zijn gegaan. Staat inmiddels al ruim 29 uur in de haven daar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 15:57
Notna schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:07:
[...]

Net de betaling gedaan; blijft eng. IBAN 6 keer controleren en zeker weten dat het naar het goede rekeningnummer gaat etc :X MAar als het goed is, dan is alles nu in orde. Tijd om vandaag de verzekering op orde te maken :Y
6 keer maar? Ik heb gister het 60k keer gecontroleerd voordat ik op submit heb geklikt 8)7 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 22:37
Jm3lr schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:22:
Viking Bravery is nog steeds in de haven van Koper. Vraag me dan toch af of de auto's die daar op stonden met de vrachtwagen naar NL zijn gegaan. Staat inmiddels al ruim 29 uur in de haven daar.
VIKING BRAVERY has arrived in Koper. Cars from her will be distributed throughout Europe. (UK Forum)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-03-2022
Vertrekt die Viking Bravery nog uit Slovenie? Hij ligt al 24 uur stil in de haven daar en volgens Tesla staat mijn auto op die boot. Ik heb wel al een uitnodiging gehad om de auto in Tilburg op te halen op de 22e om 13:00 en het kenteken is ook al bekend. Maar als dat schip nog van Slovenie naar Zeebrugge moet, dan vraag ik me af of die boot dat wel red qua tijd (of hij moet met supersonic speed gaan hahaha). Best spannend zo net voor het einde van het jaar :)

Vraagje aan de mensen die hun tesla (model 3 LR) net hebben opgehaald, hebben jullie wel de usb aansluitingen en telefooncharging? want het lijkt wel een loterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:23:
[...]

6 keer maar? Ik heb gister het 60k keer gecontroleerd voordat ik op submit heb geklikt 8)7 8)
Heb je steeds 1 euro overgemaakt naar Tesla? Gewoon, voor de zekerheid dat als er iets mis gaat, je nog kan corrigeren? :+
Mistymo schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:25:
Vertrekt die Viking Bravery nog uit Slovenie? Hij ligt al 24 uur stil in de haven daar en volgens Tesla staat mijn auto op die boot. Ik heb wel al een uitnodiging gehad om de auto in Tilburg op te halen op de 22e om 13:00 en het kenteken is ook al bekend. Maar als dat schip nog van Slovenie naar Zeebrugge moet, dan vraag ik me af of die boot dat wel red qua tijd (of hij moet met supersonic speed gaan hahaha). Best spannend zo net voor het einde van het jaar :)

Vraagje aan de mensen die hun tesla (model 3 LR) net hebben opgehaald, hebben jullie wel de usb aansluitingen en telefooncharging? want het lijkt wel een loterij.
Op de vrachtwagen naar NL, dus die boot gaat nergens meer naar toe (nouja; terug naar Shanghai waarschijnlijk zodra het uitladen gedaan is)

[ Voor 55% gewijzigd door Notna op 13-12-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jm3lr
  • Laatst online: 07-03-2023
ElonDusk schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:23:
[...]

VIKING BRAVERY has arrived in Koper. Cars from her will be distributed throughout Europe. (UK Forum)
Dat is is een snelle reactie, thanks _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
ElonDusk schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:23:
[...]

Stelt me alweer wat geruster. 22 december klinkt dan opeens weer realistisch:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mistymo schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:25:

Zonet de bevesting SMS gekregen voor mijn M3LR ophaal afspraak vrijdag a.s. maar geen bericht tot dusver over missende usb poorten.

Nog altijd geen idee op welke boot mijn auto nu heeft gestaan, dacht altijd de Grand Dahlia maar die is nu nog in de UK :P Het zou me niet verbazen als het de Hoegh Tracer is die nu in Zeebrugge ligt, daar stonden schijnbaar ook LR en P modellen op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maluku-niick
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-12-2022
Na de SMS van afgelopen vrijdag, vanochtend nog een SMS gekregen met afspraakbevestiging en een kenteken. Nu kan het grote aftellen beginnen!

Apple | Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
maluku-niick schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:08:
Na de SMS van afgelopen vrijdag, vanochtend nog een SMS gekregen met afspraakbevestiging en een kenteken. Nu kan het grote aftellen beginnen!
hmm gek dat je de 28e levering hebt en dit smsje hebt ontvangen en ik 21e en nog niks over een kenteken :P

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansssr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2022
Dank voor alle leuke reacties. Voor wie nog aan het wachten is, het is de moeite waard ! Wat een fijne bak. Om de eventuele voorpret te verhogen kort mijn ervaring tot nu toe en de vragen die ik kreeg

Ik heb nog geen usb poorten voorin nog en ook geen usb stick aangetroffen.

Ik kreeg mijn tweede sleutelkaart niet werkend, vrijdag keurig geholpen door Tesla Amsterdam. Kreeg een nieuwe kaart mee die wel werkte en hebben ze een reset uitgevoerd zodat de sleutels weer naar behoren werken (en ik ook mijn mobiel als sleutel kan gebruiken)

Ook even met de service medewerker over het trillen van het stuur gesproken, en inderdaad ze gaven aan dat dit kan voorkomen door de lange tijd stilstaan en vervormen van de banden. Zou vanzelf over moeten gaan, maar zo niet kon ik gewoon terug komen voor uitlijnen.

Gister voor het eerst snel laden bij Tesla Supercharger Eindhoven (vd Valk) met vrij lege accu (7%). Kwam niet verder dan 75KW per uur, viel een beetje tegen. Had wat sneller verwacht, de accu was half uur van te voren aan het opwarmen voor snelladen en de oplaadplek was bijna leeg dus geen gedeelde aansluiting oid.

De bouwkwaliteit. Ik heb een model 3 gereden en daar had ik zeker wat op aan te merken. De Y voelt echt een stuk beter aan en interieur voelt nu echt volwassen aan. Enige wat ik op te merken heb is dat alhoewel de voordeuren echt fijn dichtgaan, de achterportieren veel minder solide voelen en klinken. Ben benieuwd af dat aan mij ligt of jullie dat ook zo ervaren.

Kleur. Dit weekend dus op pad geweest. Kreeg een paar keer compliment over de kleur. Op parkeerplek valt ie nog op en lopen mensen naar je toe om een praatje te maken. Onderweg opvallend veel mensen die je opduwen en dan om je heen blijven rijden. Maar dat kan ook verbeelding zijn:-)

Kenteken. Ik kreeg mijn kenteken paar dagen voor ophalen.

[ Voor 19% gewijzigd door Hansssr op 13-12-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansssr
RobIII schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:08:
[...]

No.

Way.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Vandaag opgehaald. Was er rond 12.00. Volgens mij was jij de enige andere rode Y daar?

[Afbeelding]

Had wel even moeite mijn oude schatje (links) los te laten. Fijn, trouw, autootje geweest. Ga 'm echt wel missen. Het enige dat ik niet ga missen is die trage interface. Dat was de laatste maanden écht beschamend traag voor een auto van dat kaliber en die prijs. Dat is echt een hele verademing in de Y. En de hoge instap van de Y t.o.v. de S, dat is ook érg fijn - ik heb een slechte rug en 't is dan echt niet charmant om mij uit die S te zien stappen rollen/kruipen :P

Ik had overigens wél een SMS over mogelijk ontbrekende USB laders, maar ze zitten er gewoon in _O_
Ha ja ik zag iid nog een rode staan, was er om 11u. Maar jij hebt wit interieur toch? Met een hond durfde we dat niet aan...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ElonDusk schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:13:
[...]

hmm gek dat je de 28e levering hebt en dit smsje hebt ontvangen en ik 21e en nog niks over een kenteken :P
Heb je wel een bevestiging gehad mbt de leverdatum via SMS (dus nadat je 'JA' beantwoord hebt)? Want daar staat het kenteken in (net na de VIN), maar heel duidelijk is het niet dus het kan zijn dat je er overheen leest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Notna schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:53:
[...]

Heb je wel een bevestiging gehad mbt de leverdatum via SMS (dus nadat je 'JA' beantwoord hebt)? Want daar staat het kenteken in (net na de VIN), maar heel duidelijk is het niet dus het kan zijn dat je er overheen leest.
Ja heb bevestiging gehad, maar zonder een VIN (ik weet dat ik die heb). In de SMS staat: Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak voor de levering van uw Model 3 met Reserveringsnummer RN11111etc. Leer thuis al meer............enz

(BTW er kan weer verschil zitten tussen lease en direct via Tesla)

[ Voor 6% gewijzigd door ElonDusk op 13-12-2021 11:58 ]

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ElonDusk schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:57:
[...]

Ja heb bevestiging gehad, maar zonder een VIN (ik weet dat ik die heb). In de SMS staat: Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak voor de levering van uw Model 3 met Reserveringsnummer RN11111etc. Leer thuis al meer............enz

(BTW er kan weer verschil zitten tussen lease en direct via Tesla)
Dat zal dan haast wel omdat de LM je verzekering regelt :) Ik had in die SMS, een , na de VIN met het kenteken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hansssr schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:34:
[...]

Ha ja ik zag iid nog een rode staan, was er om 11u. Maar jij hebt wit interieur toch? Met een hond durfde we dat niet aan...:-)
Inderdaad wit interieur. Wou ik eigenlijk al bij mijn vorige (S), maar toen waren de kinderen nog klein en durfde ik dat (ook) niet aan :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maluku-niick
Notna schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:59:
[...]

Dat zal dan haast wel omdat de LM je verzekering regelt :) Ik had in die SMS, een , na de VIN met het kenteken :)
Gek dat het zo verschilt. Mijn M3 komt via de LM, maar een VIN heb ik niet. Kenteken dus wel, al moest ik 3x lezen voordat ik doorhad dat het om een kenteken ging. Verder stond er in de SMS inderdaad "Bedankt voor het bevestigen ..... Leer thuis al meer ......

Het belangrijkste is, er is een leverdatum!

Apple | Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
ElonDusk schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:13:
[...]

Ik heb ook nog niets ontvangen. Ik heb "JA" terug ge-sms-ed maar geen reactie/sms terug gehad daarop.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik zag hier overigens een aparte sectie over Tesla's die via lease maatschappijen lopen. Wellicht handig om een keer door te nemen: https://www.tesla.com/nl_NL/support/company-car-drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:09:
[...]

Ik heb ook nog niets ontvangen. Ik heb "JA" terug ge-sms-ed maar geen reactie/sms terug gehad daarop.
Hmm dat is ook apart. Ik heb dus wel een reactie, maar zonder kenteken of vin erin. |:(

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:09:
[...]

OMG.....
Wil ik net aanloggen via 2FA met PayPal...krijg ik maar niet mijn SMS code.....toen ging er een lampje branden. Toen ik wou bellen deed die het ook niet 8)7
Sinds Vrijdagmiddag (toen ik Tesla SMS kreeg) deed mijn mobiele netwerk dus het gewoon niet meer.
Dus mijn "JA" sms was nooit aangekomen.

Iphone rebooten en hij doet het weer. weer "JA" ge-sms-ed en nu wel bevestiging gekregen.
Leuk, COVID, altijd thuis zitten, je merkt dan gewoon niet dat je voice/4g niet werkt |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:17:
[...]

OMG.....
Wil ik net aanloggen via 2FA met PayPal...krijg ik maar niet mijn SMS code.....toen ging er een lampje branden. Toen ik wou bellen deed die het ook niet 8)7
Sinds Vrijdagmiddag (toen ik Tesla SMS kreeg) deed mijn mobiele netwerk dus het gewoon niet meer.
Dus mijn "JA" sms was nooit aangekomen.

Iphone rebooten en hij doet het weer. weer "JA" ge-sms-ed en nu wel bevestiging gekregen.
Leuk, COVID, altijd thuis zitten, je merkt dan gewoon niet dat je voice/4g niet werkt |:(
En met kenteken of zonder >:)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
zonder nog :'(

"Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak voor de levering..........met reserveringnummer RN11x. Leer thuis al meer....blabla"

maar ik heb in ieder geval weer werkend communicatiekanaal tussen tesla en mij 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:24:
[...]

"Bedankt voor het bevestigen van uw afspraak voor de levering..........met reserveringnummer RN11x. Leer thuis al meer....blabla"

maar ik heb in ieder geval weer werkend communicatiekanaal tussen tesla en mij 8)
Ja zelfde als die van mij :)

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 11:20
Ik kan hem vrijdag definitief ophalen. Gek genoeg wist de LM nog van niks, maar die verwachten het vandaag of morgen door te krijgen zodat ik nog op tijd laadpas en dergelijke krijg thuis gestuurd.

Even een andere vraag, zit er nu standaard een usb opslag stick bij de M3 of is dat alleen bij andere modellen. Heb nu verschillende mensen gesproken die hem dit jaar hebben gekregen en zeker niet iedereen heeft hem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maluku-niick
ruup schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:43:
Ik kan hem vrijdag definitief ophalen. Gek genoeg wist de LM nog van niks, maar die verwachten het vandaag of morgen door te krijgen zodat ik nog op tijd laadpas en dergelijke krijg thuis gestuurd.

Even een andere vraag, zit er nu standaard een usb opslag stick bij de M3 of is dat alleen bij andere modellen. Heb nu verschillende mensen gesproken die hem dit jaar hebben gekregen en zeker niet iedereen heeft hem gehad.
Hij zou er standaard in moeten zitten (af te lezen aan de kenmerken van het interieur in de configurator).

Waar ik zelf nog benieuwd naar ben (en dat zal nog wel blijken), de SR+ kwam ten tijde van de order zonder vloermatten, maar wanneer je nu een bestelling plaatst, zitten de vloermatten er wel in. Hopelijk doen ze dat ook voor de recent bestelde wagens.

Apple | Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
maluku-niick schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:46:
[...]

Hij zou er standaard in moeten zitten (af te lezen aan de kenmerken van het interieur in de configurator).

Waar ik zelf nog benieuwd naar ben (en dat zal nog wel blijken), de SR+ kwam ten tijde van de order zonder vloermatten, maar wanneer je nu een bestelling plaatst, zitten de vloermatten er wel in. Hopelijk doen ze dat ook voor de recent bestelde wagens.
Volgens mij zitten deze nu wel standaard in. Weet niet bij welke LM je zit, maar sommige LMs die doen dat zelf dan nabestellen (mits deze niet aanwezig is)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Notna schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:25:
[...]

Heb je steeds 1 euro overgemaakt naar Tesla? Gewoon, voor de zekerheid dat als er iets mis gaat, je nog kan corrigeren? :+

[...]
Gelukkig verwerkt Tesla de betalingen snel, staat als betaald in mijn account _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:49:
[...]

Gelukkig verwerkt Tesla de betalingen snel, staat als betaald in mijn account _/-\o_
Yup, zelfde hier dat ik net keek *O*

Scheelt weer zweten :P

Verzekering bij Centraal Beheer is ook afgesloten; kreeg nog korting omdat mijn zorgverzekering bij ZieZo (Zilveren Kruis) is; dan krijg je collectiviteitskorting van ze :)

Meteen de groene kaart uitgeprint zodat ik die kan meenemen; ik ben klaar voor volgende week oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweak-alex
  • Laatst online: 27-06 14:56
Ik word toch wel jaloers, van al die nieuwe leveringen. Helaas zit het er voor mij na 2 jaar rijden in een '19 Model 3 er weer op.. Ga switchen van werkgever en kan de auto helaas niet meenemen. :(

Wel betekent dat als er nog een Tweaker een leuk scherp geprijst operational lease contract zoekt er één beschikbaar komt, ze hebben nog geen vervangende medewerker voor mijn auto. Voordeel is ook dat je nog de 4% bijtelling hebt voor de komende 3 jaar.

LR december dec'19 blauw 19 inch - MisterGreen (45k KM's per jaar)
of
LR blauw dec'19 blauw 18 inch - Mobility Service NL (60k km per jaar.. voor de echte km-vreters)

Stuur maar een PM dan breng ik je in contact..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49
refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:24:
[...]

Ik heb hetzelfde bericht, en ook nog geen kenteken. Ik koop hem zelf dus gaat niet via LM. Ik neem aan dat ze het kenteken pas sturen als de auto in NL is (na de 16e dus).

Weet bijna zeker dat de auto op de Grand Dahlia staat. Die komt exact aan volgens planning.

[ Voor 8% gewijzigd door bones op 13-12-2021 15:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 10:31
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 25% gewijzigd door nikos_cs op 13-12-2021 16:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElonDusk
Kenteken en vin net binnen

Model 3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Krijg zojuist de 3e SMS met kenteken, VIN en meldcode voor mijn M3LR a.s. vrijdag.
Aan mijn VIN te zien heb ik een 2021 model (10e karakter is de letter M) als dat nog iets inhoudt bij Tesla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
hier nu ook net kenteken binnen :)

E5LD volgens RDW....dus met de nieuwe (iets grotere) LG accu

[ Voor 48% gewijzigd door refused81 op 13-12-2021 17:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fox24
  • Laatst online: 20-12-2021
Ondertussen het 3e en 4e smsje binnen. 3e sms is bedankt voor de afsraak..leer meer over uw auto.....(incl kenteken). 4e sms is kenteken en VIN nummer. Beide vandaag ontvangen om +- 0900 & 1600.

Zaterdag a.s. de M3LR ophalen in Tilburg, volgens de medewerkers duurt het 5/10 minuten, ben benieuwd of alles erop en eraan zit. Nog niks ontvangen over missende USB poorten of niet werkende laders >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Hier E6LR wel 2021 model. Dus unicorn variant :?

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
De Grand Dahlia komt vannacht aan in Zeebrugge, ik denk dat ik het volgen wel ga missen.

@ElonDusk ik heb ook de E6LR 2021, ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ha! Zojuist dus zelf kunnen achterhalen met mijn VIN dat mijn M3LR inderdaad niet op de GD stond maar op de Hoegh Tracer via hun site:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVbHOyoU9uWXefJM1P9nYT8XucM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7vMZLhdQbSVYvUBcmuxVdr2z.png?f=fotoalbum_large

Dat betekend dus ook dat ik mijn auto zelfs nog eerder had kunnen krijgen dan vrijdag a.s. want de Hoegh Tracer heeft een hele tijd ergens stil gelegen en ging op een gegeven moment zelfs een stukje terug vanwege erg slecht weer.

Nooit gedacht dat ik zoveel tijd zou spenderen aan het volgen van boten but here we are :D

Voor wie het ook wilt checken, hier kun je je VIN invoeren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

[ Voor 6% gewijzigd door kazuka op 13-12-2021 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 13:59
Ben benieuwd morgen bij het ophalen van mijn M3. Krijg net weer een sms.

Tesla Update - Op onze locaties hebben wij een volledige contactloze levering geïmplementeerd volgens de RIVM richtlijnen. Graag vragen wij u om de de volgende regels in acht te nemen: Kom alleen als u uw auto komt halen; laat uzelf afzetten op onze locatie; Kom op de afgesproken tijd; Neem telefonisch contact met ons op als u op de dag van levering gezondheidsklachten ervaart. Om u af te melden voor SMS, antwoord STOP.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
verzekering afgesloten via Unive (zat ik al bij) voor M3LR, allrisk etc voor 79 euro pm met 9 schadevrije jaren. (NN is net zo duur)
Wel goede deal volgens mij.
Mocht men betere deals weten hoor ik het graag :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:52
ElonDusk schreef op maandag 13 december 2021 @ 18:24:
Hier E6LR wel 2021 model. Dus unicorn variant :?
Precies hetzelfde. Gister ook sms gekregen met kenteken en ook de E6LR batterij. Dus 60kWh!
Nog een weekje wachten...

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 14-12-2021 11:22 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Sluuz schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:22:
[...]

Precies hetzelfde. Gister ook sms gekregen met kenteken en ook de E6LR batterij. Dus 60kWh!
Nog een weekje wachten...
Is er een duidelijk overzicht van welke versie welke batterij dan heeft? Aldus de RDW krijg ik voor mijn MYLR de Y5CD variant. Geen idee wat dat echter inhoud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
Notna schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:32:
[...]

Is er een duidelijk overzicht van welke versie welke batterij dan heeft? Aldus de RDW krijg ik voor mijn MYLR de Y5CD variant. Geen idee wat dat echter inhoud
Ja, zie hieronder. Plaatje is al eens gedeeld in de Tesla topics. Een soortgelijk plaatje van de MY heb ik niet gezien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DND-fKSFQvDm_Apv9hkgVJW5GAY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YFNktCqo13JajnERcWTl17Vc.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xy2YfxBgLOg9J4fVeWGp_NK8ioc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/spovZST9Tn59hz8gYhYlvofP.png?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door nikos_cs op 14-12-2021 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
De Y heeft gewoon toch standaard batterij overal?

Model 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06-2024
refused81 schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:03:
hier nu ook net kenteken binnen :)

E5LD volgens RDW....dus met de nieuwe (iets grotere) LG accu
Ook ik heb m'n kenteken binnen, en de bevestiging voor ophalen op de 28e. Ook de E5LD variant. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnerbreda
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik zie dat er nu M3-s met achterwielaandrijving geleverd gaan worden met letter M in de VIN (dus 2021) met de E6LR batterij. Dus 60kWh. Betekent dit nu dat dit toch een 2022 model wordt (en dus een "tragere" motor 0-100 in 6.1 sec of reguliere motor 0-100 in 5.x sec?)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maluku-niick
runnerbreda schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:18:
Ik zie dat er nu M3-s met achterwielaandrijving geleverd gaan worden met letter M in de VIN (dus 2021) met de E6LR batterij. Dus 60kWh. Betekent dit nu dat dit toch een 2022 model wordt (en dus een "tragere" motor 0-100 in 6.1 sec of reguliere motor 0-100 in 5.x sec?)
Ja klopt, ik heb zelf nog geen VIN, maar afgaand op de info van de RDW over mijn kenteken krijg ik een 2021 model met de reguliere 5,6 sec. 0-100 tijd, maar wel de grotere E6LR (60kWh batterij) en daarmee ook 491km WLTP range. Deze hebben ze blijkbaar de "unicorn model 3" genoemd.

Lijkt mij een uitstekende combi op deze manier _/-\o_

Apple | Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:40
maluku-niick schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:26:
[...]

Ja klopt, ik heb zelf nog geen VIN, maar afgaand op de info van de RDW over mijn kenteken krijg ik een 2021 model met de reguliere 5,6 sec. 0-100 tijd, maar wel de grotere E6LR (60kWh batterij) en daarmee ook 491km WLTP range. Deze hebben ze blijkbaar de "unicorn model 3" genoemd.

Klopt het dat ik hetzelfde model krijg als jij? Wanneer ik mijn kenteken invul bij het RDW, krijg ik het volgende te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZQQp5-tpc9QaU-kswyY_ZuiiVM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/y33FrJFrW0BfoRHDhM889DFi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runnerbreda
  • Laatst online: 12-04-2022
[...]

rupsje nooit genoeg.... heeft dit model dan ook we verwarmde achterbank en stuurverwarming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maluku-niick
Lijkt er wel erg op, alleen jouw uitvoering is net anders (geen idee wat dat dan weer betekent in de praktijk..)

Ik hoop idd ook op de verwarmde achterbank, maar eigenlijk vooral op het verwarmde stuurwiel. Maar volgensmij activeren ze die sowieso op alle leveringen na 1 november, getuige dit artikel: https://driveteslacanada....ear-seats-in-sr-model-3s/

Meer krijgen dan je hebt besteld is nooit erg toch >:)

Hier de RDW info van mijn kenteken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCYufziotij_l_LNHsUClwvGgFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xYQXvWQkiaJ3VXlRaxVfTXAx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door maluku-niick op 14-12-2021 16:59 ]

Apple | Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
[...]

Waar zie je dat? Mijn kenteken is
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
nikos_cs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:06:
[...]

Waar zie je dat? Mijn kenteken is
***members only***
https://ovi.rdw.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
Dat weet ik, ik bedoel of het de "unicorn" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James25
nikos_cs schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:12:
[...]

Dat weet ik, ik bedoel of het de "unicorn" is.
Lijkt me wel? Aangezien jij dezelfde E6LR aanduiding hebt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maluku-niick
Ja is natuurlijk nooit zeker, maar als je de E6LR accu hebt dan kun je daar momenteel wel een beetje vanuit gaan. De “unicorn” is volgensmij alleen in 2021 Q4 in productie.

Als je je kenteken invult op bijv. autoweek.nl, dan staat daar ergens de 0-100 tijd. Als die 5,6 sec. is, gecombineerd met de E6LR accu dan weet je genoeg 😄

Apple | Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
maluku-niick schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:47:
Ja is natuurlijk nooit zeker, maar als je de E6LR accu hebt dan kun je daar momenteel wel een beetje vanuit gaan. De “unicorn” is volgensmij alleen in 2021 Q4 in productie.

Als je je kenteken invult op bijv. autoweek.nl, dan staat daar ergens de 0-100 tijd. Als die 5,6 sec. is, gecombineerd met de E6LR accu dan weet je genoeg 😄
Thanks!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Qualixo
Alles in orde! Mis alleen de usb en wireless chargepad tijdelijk maar wordt aan huis gefixed.
Verder stuurwiel en achterbank verwarming en 60kw accu. Aka the black unicorn:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVb7c3G3XBcjRvocjQAtfTi13BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERaHYyzxeHIgzZWHzn4vUZhL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTlpvkILrcwoRj5c6RCSazTpgl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KimibirbN2xX1p5e9zXDzrRx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Qualixo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:06:
Alles in orde! Mis alleen de usb en wireless chargepad tijdelijk maar wordt aan huis gefixed.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice 👍

Hoe krijg je de auto mee qua accu lading?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Congrats! Was het druk? Zijn alle leveringen binnen? Lijkt redelijk druk binnen

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qualixo
Had 98%. Kon in 10 min weg zijn maar de LM had nog niet betaald.. naja alles op gemak ingesteld en zo lekker naar huis gereden. Hangt nu aan de paal en de firmware aan het updaten.
Geen rare panel gaps of schades op de missende usb poorten na.
Het was niet druk en werd netjes geholpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Qualixo op 14-12-2021 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jevdr1990
  • Laatst online: 09-02 01:05
Mijn M3P die ik eind deze maand kan ophalen is volgens het rdw een E3LD versie. Hij komt uit China. Wat ik begrijp zijn dit dus Panasonic batterijen in een Chinees model. Is dit iets goeds of juist niet. Ik dacht dat de LG een betere actieradius had ofzo. Ik weet vrij weinig van Tesla, dus kan iemand mij dit uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
jevdr1990 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:36:
Mijn M3P die ik eind deze maand kan ophalen is volgens het rdw een E3LD versie. Hij komt uit China. Wat ik begrijp zijn dit dus Panasonic batterijen in een Chinees model. Is dit iets goeds of juist niet. Ik dacht dat de LG een betere actieradius had ofzo. Ik weet vrij weinig van Tesla, dus kan iemand mij dit uitleggen?
Volgens mij moet je daar blij mee zijn, beste van 2 werelden qua bouw en accu 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49
Voor degenen die hem zelf zakelijk gekocht hebben, er staat in de app dat je voor levering betaald moet hebben vanaf je persoonlijke account. Bedoelen ze dat ik het bedrag eerst van mijn ondermeming naar mijn prive rekening moet overmaken en daarmee het bedrag voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevdr1990
  • Laatst online: 09-02 01:05
bones schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:12:
Voor degenen die hem zelf zakelijk gekocht hebben, er staat in de app dat je voor levering betaald moet hebben vanaf je persoonlijke account. Bedoelen ze dat ik het bedrag eerst van mijn ondermeming naar mijn prive rekening moet overmaken en daarmee het bedrag voldoen?
Nee, gewoon van je zakelijke rekening. Het gaat erom dat de rekening op de naam van de onderneming staat die de auto aanschaft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MinimeNL
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
Tesla model 3 die nu geleverd worden zijn die voorzien van LFP accu die je gewoon tot 100% kan opladen???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
MinimeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:35:
Tesla model 3 die nu geleverd worden zijn die voorzien van LFP accu die je gewoon tot 100% kan opladen???
Alleen de standard [range +], niet de long range en/of performance.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MinimeNL
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
refused81 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:40:
[...]

Alleen de standard [range +], niet de long range en/of performance.
Hoe kan je zien welke accu je hebt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
MinimeNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 21:48:
[...]

Hoe kan je zien welke accu je hebt???
Kenteken checken op type zoals recent gedaan ik bovenstaande posts

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
nog 6 nachten slapen! CANT WAIT o<:) !

(btw als er mensen zijn die nog op zoek zijn.. er zijn weer wat voorraad modellen beschikbaar)

[ Voor 56% gewijzigd door ElonDusk op 15-12-2021 08:24 ]

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zoveel beter he die chrome delete die nu standaard is!
Enjoy!

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 15-12-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronkol
jevdr1990 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:36:
Ik heb exact dezelfde configuratie en heb al vaker gelezen dat dit een goede combinatie is. Ik mag 'm de 20e ophalen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maluku-niick
Inmiddels 2 boten in Zeebrugge!

Apple | Tesla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
Laatste 2 alweer. Het waren 2 mooie maanden weer met boten volgen :P Stressen over VIN/SMS en noem maar op :X

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kronkol
ElonDusk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:20:
nog 6 nachten slapen! CANT WAIT o<:) !

(btw als er mensen zijn die nog op zoek zijn.. er zijn weer wat voorraad modellen beschikbaar)
Hier nog een, nog 5 nachtjes en voel me weer kind alsof ik een gameconsole mag gaan uitpakken! :9~

Ga het tracken van de vessels wel missen overigens, dat had toch wel iets moois (ondanks dat 't je nooit snel genoeg ging).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• refused81
Kronkol schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:01:
[...]

Hier nog een, nog 5 nachtjes en voel me weer kind alsof ik een gameconsole mag gaan uitpakken! :9~

Ga het tracken van de vessels wel missen overigens, dat had toch wel iets moois (ondanks dat 't je nooit snel genoeg ging).
Nog 3 nachtjes hier :)
Vooral excited omdat het überhaupt mijn eerste (zelf gekochte) nieuwe auto is. En ten tweede, erg happy dat ik dat kan doen als eerste stap in een soort van 'energie transitie', voor mezelf maar ook voor 'the planet'.
Het gaat er ook voor zorgen dat er over paar jaar een tweedehands markt beschikbaar komt.

En ook vooral, dat ik benzine meer hoef te tanken (en af te rekenen) bij de tankstations :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maluku-niick
refused81 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:09:
[...]

Nog 3 nachtjes hier :)
Vooral excited omdat het überhaupt mijn eerste (zelf gekochte) nieuwe auto is. En ten tweede, erg happy dat ik dat kan doen als eerste stap in een soort van 'energie transitie', voor mezelf maar ook voor 'the planet'.
Het gaat er ook voor zorgen dat er over paar jaar een tweedehands markt beschikbaar komt.

En ook vooral, dat ik benzine meer hoef te tanken (en af te rekenen) bij de tankstations :D
Superleuk dat jullie al bijna mogen collecten! Ik ga het tracken etc. ook wel missen, is zeker leuk met gelijkgestemden. Al is het natuurlijk nog leuker om straks van je auto te genieten. Ik mag nog 13 nachtjes slapen, kan me niet snel genoeg voorbij gaan! Tot die tijd, lekker nieuwtjes en collection day ervaringen uit blijven wisselen!

Apple | Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistymo
Nog 7 nachtjes hier :). Maar begrijp ik het nu goed dat alle uitgeleverde model 3's geen werkende usb voorin hebben en niet kunnen draadloos laden? Is de usb poort in het handschoenenkastje wel aanwezig ivm daar een ssd aan te koppelen. Kunnen de tweakers die hun auto binnenkort ophalen dat voor mij checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mistymo schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:22:
Nog 7 nachtjes hier :). Maar begrijp ik het nu goed dat alle uitgeleverde model 3's geen werkende usb voorin hebben en niet kunnen draadloos laden? Is de usb poort in het handschoenenkastje wel aanwezig ivm daar een ssd aan te koppelen. Kunnen de tweakers die hun auto binnenkort ophalen dat voor mij checken?
Overmorgen kan ik je het vertellen. Ik heb geen SMS of e-mail gehad over mogelijk ontbrekende usb/draadloos laden maar dat is volgens mij geen garantie dat ze er wel in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
De sms is ook geen garantie dat ze er NIET inzitten trouwens, dus het is een beetje een loterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansssr
kazuka schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:33:
[...]

Overmorgen kan ik je het vertellen. Ik heb geen SMS of e-mail gehad over mogelijk ontbrekende usb/draadloos laden maar dat is volgens mij geen garantie dat ze er wel in zitten.
Ik kreeg een smsje dat er geen usb aansluiting inzat en ook nog geen draadloze oplader. Dat klopte bij mij inderdaad. Wordt later alsnog thuis aangepast zeiden ze.

Er zit overigens wel een usb aansluiting in het dashboardkastje, inclusief USB stick. Althans in mijn MY die ik vorige week heb opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistymo
kazuka schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:33:
[...]

Veel plezier morgen met het ophalen :). Wel jammer als het er niet in zit, maar wat mensen al zeggen het is een loterij blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ben wel benieuwd wat er dan precies mist. Is het de fysieke connector? Of ook de kabel? Of juist alleen de kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Sluuz schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:35:
Ben wel benieuwd wat er dan precies mist. Is het de fysieke connector? Of ook de kabel? Of juist alleen de kabel?
Van wat ik gezien heb op een foto op het TMC forum, is het een hele unit die zowel de wireless pads, als de poorten bevat. Ik zal even de foto zoeken.

Edit; kan het niet meer vinden. Maar er was een US Model X levering waarbij de USB poorten er niet waren, welke later met een 'aan huis service afspraak' erin werd gezet. Het was niet een kwestie van een missende kabel, maar gewoon de fysieke connectoren en bijbehorende hardware was er niet (incl wat er naar de chargepads gaat.)

[ Voor 30% gewijzigd door Notna op 15-12-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansssr
Notna schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:58:
[...]

Van wat ik gezien heb op een foto op het TMC forum, is het een hele unit die zowel de wireless pads, als de poorten bevat. Ik zal even de foto zoeken.

Edit; kan het niet meer vinden. Maar er was een US Model X levering waarbij de USB poorten er niet waren, welke later met een 'aan huis service afspraak' erin werd gezet. Het was niet een kwestie van een missende kabel, maar gewoon de fysieke connectoren en bijbehorende hardware was er niet (incl wat er naar de chargepads gaat.)
Ja, klopt wat je schrijft hoor. Althans bij mij dan...:-) In mijn oude model 3 zaten er twee usb poorten in het vak onder het scherm. In mijn model Y nu zitten die er niet. De draadloze lader waar je je mobieltje oplegt zit er wel in maar werkt niet. Geen idee hoe ze dit gaan aanpassen, is tien minuten werk zeiden ze bij Tesla. Maar er moet dus nog wel wel een fysieke usb poort (2 natuurlijk) aangebracht worden en ik begreep dat die ook de stroom levert voor de draadloze oplader. Ik zie verder geen onafgewerkte plaat oid in het kastje waar dat op geklikt kan worden, maar ben ook geen technicus hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansssr
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WC9i_kslV8AbsWZAcxIrPBw12U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wOr8NRSSGVOJRy3TVXHwCCoj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJ8KuDpZQIioxgtVcaPrQ5uTNkY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PWuqIDQvWTkQuXQO37KL3b0L.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

RobIII schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:08:
[...]

No.

Way.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Vandaag opgehaald. Was er rond 12.00. Volgens mij was jij de enige andere rode Y daar?

[Afbeelding]

Had wel even moeite mijn oude schatje (links) los te laten. Fijn, trouw, autootje geweest. Ga 'm echt wel missen. Het enige dat ik niet ga missen is die trage interface. Dat was de laatste maanden écht beschamend traag voor een auto van dat kaliber en die prijs. Dat is echt een hele verademing in de Y. En de hoge instap van de Y t.o.v. de S, dat is ook érg fijn - ik heb een slechte rug en 't is dan echt niet charmant om mij uit die S te zien stappen rollen/kruipen :P

Ik had overigens wél een SMS over mogelijk ontbrekende USB laders, maar ze zitten er gewoon in _O_
Dikke kuddo's voor de kleur, want wat is het model saai in grijs en zwart..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Brilsmurfffje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:26:
[...]

Dikke kuddo's voor de kleur, want wat is het model saai in grijs en zwart..
Het is te hopen dat de verfafdeling in Berlijn daar eindelijk verandering in gaat brengen. Of zoals je in China kunt kiezen: factory wrapped. Er moet toch meer zijn in het leven dan 5 kleurtjes!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Jeroenneman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:30:
[...]

Het is te hopen dat de verfafdeling in Berlijn daar eindelijk verandering in gaat brengen. Of zoals je in China kunt kiezen: factory wrapped. Er moet toch meer zijn in het leven dan 5 kleurtjes!
Reken er maar niet op.. Tesla verkoop model geen 10000 verschillende configuraties door kleuren en opties. Zodat een model makkelijk van annulerende klant naar nieuwe kan 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maluku-niick
Review van een tweaker als ik me niet vergis:
https://www.autoweek.nl/r...-y-long-range-awd-2021-3/

Apple | Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ooge
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-10-2022
Op 20 november een proefrit gemaakt in een M3LR (wist eerst niet dat dit kon bij Tesla), meteen overtuigd en op 23e een voorraad auto gereserveerd via de TESLA website. VIN stond direct op de factuur van de reservering. I.v.m. een onzekerheid tevens reservering gedaan voor RWD uitvoering, deze later geannuleerd, kosten 100 Euro.
Vrijdag 10 december einde dag een SMS ontvangen voor de levering op zaterdag 18 december. Overigens eerder ook een SMS gehad voor de geannuleerde reservering, deze niet bevestigd. Op de 13e een SMS met het kenteken, op rdw-ovi opgezocht en er zijn zeker 300 andere tesla's geregistreerd in dezelfde letter serie :) aanduiding vermogen overigens merkwaardig laag (65/158kW vs 476pk in app van LM). Contact met de Tesla vestiging in Rotterdam echt uitstekend, goede communicatie en duidelijk informatie ontvangen. _/-\o_

Het was spannend of het allemaal ging lukken dit jaar, nog net profiteren van een lagere bijtelling dan in 2022. Helaas nog even wachten op de installatie van de laadpaal thuis, voorlopig relatief ver van huis parkeren.
Gekozen voor de kleur wit met wit interieur. Eigenlijk wou ik het zwarte interieur maar deze was niet meer beschikbaar in combinatie met de aero velgen en trekhaak. Naderhand gezien is wit ook wel erg gaaf, vooral in de zomer en het zicht van buiten de auto. Gevoelsmatig vindt ik een wit interieur wat kil, maar ach. Ik vraag me af of de trekhaak demontabel is bij Tesla?
Verheug me erg op zaterdag en ben benieuwd hoe druk het zal zijn op de locatie in Tilburg.

• maluku-niick
ooge schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:25:
Op 20 november een proefrit gemaakt in een M3LR (wist eerst niet dat dit kon bij Tesla), meteen overtuigd en op 23e een voorraad auto gereserveerd via de TESLA website. VIN stond direct op de factuur van de reservering. I.v.m. een onzekerheid tevens reservering gedaan voor RWD uitvoering, deze later geannuleerd, kosten 100 Euro.
Vrijdag 10 december einde dag een SMS ontvangen voor de levering op zaterdag 18 december. Overigens eerder ook een SMS gehad voor de geannuleerde reservering, deze niet bevestigd. Op de 13e een SMS met het kenteken, op rdw-ovi opgezocht en er zijn zeker 300 andere tesla's geregistreerd in dezelfde letter serie :) aanduiding vermogen overigens merkwaardig laag (65/158kW vs 476pk in app van LM). Contact met de Tesla vestiging in Rotterdam echt uitstekend, goede communicatie en duidelijk informatie ontvangen. _/-\o_

Het was spannend of het allemaal ging lukken dit jaar, nog net profiteren van een lagere bijtelling dan in 2022. Helaas nog even wachten op de installatie van de laadpaal thuis, voorlopig relatief ver van huis parkeren.
Gekozen voor de kleur wit met wit interieur. Eigenlijk wou ik het zwarte interieur maar deze was niet meer beschikbaar in combinatie met de aero velgen en trekhaak. Naderhand gezien is wit ook wel erg gaaf, vooral in de zomer en het zicht van buiten de auto. Gevoelsmatig vindt ik een wit interieur wat kil, maar ach. Ik vraag me af of de trekhaak demontabel is bij Tesla?
Verheug me erg op zaterdag en ben benieuwd hoe druk het zal zijn op de locatie in Tilburg.
Gefeliciteerd! RDW geeft 2 vermogens af, het maximale vermogen zal meer in de buurt komen van wat het moet zijn, het andere is het continue vermogen. Weet overigens niet wat praktisch het verschil is, behalve heel veel kW’s. Over mijn SR+ zegt de RDW ook 100kW continue en 239kW maximaal.

Trekhaak is volgensmij vast op de M3. Ik heb er ook een besteld maar er staat nergens dat die demontabel is.

Apple | Tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
ooge schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:25:

Trekhaak is handmatig eraf te halen.
Als het goed is allemaal keurig weggewerkt qua bumper etc. Dus niks zichtbaar als je hem er niet op hebt.

Tot de 18e :w want dan haal ik mijn LR ook op 🎉

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 369 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.