Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nikos_cs
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-07 10:31
Mijn M3 RWD staat op de Grand Dahlia en ik ben vanmiddag gebeld dat ik hem de 23ste kan ophalen in Groningen!

[ Voor 6% gewijzigd door nikos_cs op 07-12-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jm3lr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 07-03-2023
Qualixo schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:05:
[...]

Die app fixen ze pas bij het ophalen.
Thanks, zat al te pielen met het invoeren van de VIN daar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TM3Perf
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-01-2022
Mooi te lezen dat steeds meer mensen de leveringsdatum definitief hebben. Mijn proces: op 12 oktober bij LM bestelling gedaan, enige tijd later vanuit Tesla te horen gekregen dat ik voor nov/dec ingepland stond. Dat werd dus december. Op 24 nov. eerste sms...
En afgelopen maandag tweede sms: 23 december levering, maar ja, dan kan ik niet :-(
Gisterochtend gelijk gebeld met Tesla: 24 dec om half 12 kan ik mijn M3Perf ophalen in Tilburg! 8)

(twee en een halve week voelt ineens erg lang... 8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten94
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-06 06:56
TM3Perf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
Mooi te lezen dat steeds meer mensen de leveringsdatum definitief hebben. Mijn proces: op 12 oktober bij LM bestelling gedaan, enige tijd later vanuit Tesla te horen gekregen dat ik voor nov/dec ingepland stond. Dat werd dus december. Op 24 nov. eerste sms...
En afgelopen maandag tweede sms: 23 december levering, maar ja, dan kan ik niet :-(
Gisterochtend gelijk gebeld met Tesla: 24 dec om half 12 kan ik mijn M3Perf ophalen in Tilburg! 8)

(twee en een halve week voelt ineens erg lang... 8)7 )
Haha, ja die wachttijd geeft mij flashbacks naar vroeger. Dat ellendig lang wachten op bijv. kerst of sinterklaas.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TM3Perf
Maarten94 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:28:
[...]

Haha, ja die wachttijd geeft mij flashbacks naar vroeger. Dat ellendig lang wachten op bijv. kerst of sinterklaas.
En nu is mijn kerstkado een nieuwe Tesla o<:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElonDusk
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-06 22:37
Ik moet nog 13 dagen 6 uur en 18 min

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ElonDusk schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:41:
Ik moet nog.... weet ik niet, want ik heb nog geen 2de SMS gehad :P Ik ben nu wel iedere dag die boot aan het volgen bij gebrek aan beter :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Notna schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:37:
[...]

Ik moet nog.... weet ik niet, want ik heb nog geen 2de SMS gehad :P Ik ben nu wel iedere dag die boot aan het volgen bij gebrek aan beter :+
Weet je toevallig op welke boot je auto staat? :P Anders is Viking Bravery vandaag voorbij Suez dus wie weet komen de smsjes dan 8)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ElonDusk schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:21:
[...]

Weet je toevallig op welke boot je auto staat? :P Anders is Viking Bravery vandaag voorbij Suez dus wie weet komen de smsjes dan 8)
Paradise Ace, maar die gaat zo te zien eerst naar de UK alvorens deze naar NL komt (en hij is net voorbij Sicillië )

[ Voor 16% gewijzigd door Notna op 08-12-2021 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jm3lr
ElonDusk schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:41:
Haha, zo herkenbaar.. 11 dagen hier.. Gaat als een slak voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-07 15:57
ElonDusk schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:21:
[...]

die gaat nu naar Slovenië.....duurt nog wel even ben ik bang :X

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten94
refused81 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:39:
[...]

die gaat nu naar Slovenië.....duurt nog wel even ben ik bang :X
Mijn auto staat ook op de Viking Bravery en ik heb een leverdatum op 22-12, dus ik denk dat na Slovenië het schip doorgaat naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Maarten94 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:44:
[...]

Mijn auto staat ook op de Viking Bravery en ik heb een leverdatum op 22-12, dus ik denk dat na Slovenië het schip doorgaat naar NL.
wordt krap hoor....dan dingt blijft daar natuurlijk wat uurtjes en met 14 knots gaat het nog wel 11-12 dagen duren voordat die in de buurt komt :)

http://ports.com/sea-rout...s/port-of-koper,slovenia/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Maarten94 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:44:
[...]

Hmm, zal mij benieuwen. De Paradise gaat eerst naar de UK en heeft een ETA daar van de 12de. Daarna zal hij naar Zeebrugge gaan (en dan gaan ze per vrachtwagen naar Tilburg.)

Ik verwacht dus, op zijn vroegst, pas een leverdatum na de 18de oid. Ik heb geen idee hoelang de boot aangemeerd zal blijven in de UK. UK--> BE zal niet meer dan een dan zijn denk ik zo en BE-->Tilburg is ook een dag.

Wel bijzonder dat je al een leverdatum hebt; ik heb nog steeds niets :( #ongeduldig

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 08-12-2021 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maluku-niick
  • Laatst online: 10-12-2022
Notna schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:03:
[...]

Hmm, zal mij benieuwen. De Paradise gaat eerst naar de UK en heeft een ETA daar van de 12de. Daarna zal hij naar Zeebrugge gaan (en dan gaan ze per vrachtwagen naar Tilburg.)

Ik verwacht dus, op zijn vroegst, pas een leverdatum na de 18de oid. Ik heb geen idee hoelang de boot aangemeerd zal blijven in de UK. UK--> BE zal niet meer dan een dan zijn denk ik zo en BE-->Tilburg is ook een dag.

Wel bijzonder dat je al een leverdatum hebt; ik heb nog steeds niets :( #ongeduldig
Dat is idd bijzonder, ik wacht ook nog steeds op een afhaalbericht. Hopelijk komt Tesla nog (zoals anderen beweren) deze week met een afhaalbericht. Mijn SR+ zou half december verwacht worden met een levering 2e helft december. Ik ben normaal best geduldig, maar nu toch even niet haha

Apple | Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-06 13:59
refused81 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:00:
[...]

wordt krap hoor....dan dingt blijft daar natuurlijk wat uurtjes en met 14 knots gaat het nog wel 11-12 dagen duren voordat die in de buurt komt :)

Vergeet niet dat die schuiten 24/7 varen met crew shifts. kan best rap gaan.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Qualixo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:39:
[...]

Vergeet niet dat die schuiten 24/7 varen met crew shifts. kan best rap gaan.
Snap ik ook wel maar een berekening via die site verteld het hele verhaal gebaseerd op 24/7 varen
Hij kan nog steeds keurig op 19/12 aankomen… maar hij doet er echt wel even over… tis geen speedboot 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangoNr5
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03-2023
Jm3lr schreef op donderdag 2 december 2021 @ 15:10:
[...]

Nice, goed om te lezen. Mijn M3LR staat ook op de Viking Bravery, hopelijk ook rond die periode in A'dam op te halen. :9
Kunnen we in de kerstvakantie lekker gaan toeren! _/-\o_
Ben benieuwd of ie echt op de Viking Bravery staat. Als we m 20e mogen ophalen.. lijkt dat die boot nog ff langs Slovenie gaat, dat wordt gasgeven met die boot!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-07 08:15
Nog 13 dagen, 14 uur en 38 minuten. Wel ondertussen een kenteken dus het gaat vast goedkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3vo1227
  • Laatst online: 04-01-2022
Bij mij nog 19 dagen wachten.
eerste mocht ik de auto ophalen op de 21ste maar zijn we zelf op vakantie.
Wel heel lief van de tesla medewerkster dat ze wel een paar dagen kon opschuiven naar de 18de maar wij vertrekken al om de 14e.
Dan heb je ineens geen zin meer in je vakantie na zoveel maanden wachten :P maar nu lekker op 27 december ophalen ben ik toevallig ook jarig dus mooi cadeau aan mezelf!

Werd vandaag ook gebeld omdat ik ergens in oktober een proefrit had gemaakt. dus dacht ik vraag het gelijk over stuur en achterbank verwarming de mijne is op 7 nov gebouwd dus zit er volgens haar standaard bij.

Zou echt top zijn scheelt weer 300 euro voor een optie wat ik echt erop zou zetten als ik het niet standaard krijg.( We zullen zien).
Iemand anders op 27 dec in Tilburg toevallig om 11 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jm3lr
refused81 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:00:
[...]

Zouden ze niet vanaf Slovenië met de vrachtauto gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MangoNr5
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-03-2023
Jm3lr schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:22:
[...]

Zouden ze niet vanaf Slovenië met de vrachtauto gaan?
Geen idee, klinkt prijzig. Een boot vol Tesla’s met vrachtwagens vervoeren over zo’n afstand.
We gaan t meemaken, kenteken en vin zijn er al. Gelijk volgende dag afspraak voor winterbandjes, dus nu moet ie wel op tijd komen 🚢

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 15:57
Vaak zijn die aankomsttijden op die carriersmap niet aangepast (en in de excel ook niet) nadat ze voorbij Suez zijn gegaan. Maar als je een schip aanklikt en dan op de naam klikt, ga je naar een Marine blabla site waar wel de juiste aankomsttijd voor de eerstvolgende haven staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuz op 09-12-2021 08:54 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Eerste sms gehad op 19-11 voor Model Y Longe Range, standaard uitvoering. Daarna angstvallig stil. Lijkt er hier op dat Model 3 nu aardig door begint te lopen. Toezegging vanuit Tesla levering 2e helft van december. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49
Worden de model 3's eigenlijk in China geproduceerd of in de USA? want de bovenstaande boten komen volgens mij allen uit China?

Ik heb ze net een mail gestuurd met de vraag op welke boot de mijne staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bones schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:04:
Worden de model 3's eigenlijk in China geproduceerd of in de USA? want de bovenstaande boten komen volgens mij allen uit China?

Ik heb ze net een mail gestuurd met de vraag op welke boot de mijne staat.
Volgens mij komen dit kwartaal alle M3's voor de Europese markt uit Shanghai. De LR en P kwamen lang altijd uit Fremont maar die bouwen ze tegenwoordig ook in Shanghai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
kazuka schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:08:
[...]

Volgens mij komen dit kwartaal alle M3's voor de Europese markt uit Shanghai. De LR en P kwamen lang altijd uit Fremont maar die bouwen ze tegenwoordig ook in Shanghai.
hmmm zou dat positief zijn of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
bones schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:10:
[...]

hmmm zou dat positief zijn of juist niet?
Juist wel. Zo goed als geen panel gaps meer 8)

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ja wat ik zo lees is men behoorlijk positief over de bouwkwaliteit van de Shanghai modellen. Ik denk dat het sowieso in zijn algemeenheid wel verbeterd is t.o.v. 2019, ook bij de Fremont modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eelceau
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-04-2024
apvanderwaal schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:59:
Eerste sms gehad op 19-11 voor Model Y Longe Range, standaard uitvoering. Daarna angstvallig stil. Lijkt er hier op dat Model 3 nu aardig door begint te lopen. Toezegging vanuit Tesla levering 2e helft van december. Ben benieuwd!
Same here. Support zegt wel dat op 20 december mijn MY in Tilburg zal staan, dus aflevering tussen 21 en 31 december? Door het weer op de atlantic zal de Grand Dahlia wel minimaal een dag vertraging oplopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Eelceau schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:44:
[...]

Same here. Support zegt wel dat op 20 december mijn MY in Tilburg zal staan, dus aflevering tussen 21 en 31 december? Door het weer op de atlantic zal de Grand Dahlia wel minimaal een dag vertraging oplopen.
Goed om te weten! Ik hoorde inderdaad 2e helft december maar veel meer informatie wilde ze niet los laten. Dat was vorig jaar bij mijn Model 3 wel anders. Toen vertelde ze alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerone.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 11:51
Hier de eerste SMS op 19-11 gehad, voor de bestelling van een Model Y LR, 19" Blauw. Vandaag even gebeld om te vragen of er echt geen velgen/winterbanden setjes leverbaar zijn. Blijkt inderdaad dat Tesla deze echt niet kan leveren. Nu bij mijn garage maar een setje velgen en banden besteld.

In dit gesprek ook maar eens gevraagd hoe het met de levering zit. Ik kon direct telefonisch een afspraak inplannen. Ik kon kiezen rondom de kerstdagen. Levering staat nu voor de 23e in Tilburg!

Aftellen is begonnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 16:28
Heeft iemand hier wellicht ervaring met het leveren van een Tesla in Duitsland? Ik heb een MY LR besteld voor levering in München. Verwachtte levermaand is nu februari 2022..

Is er bekend welke boot/boten daarvoor bestemd zijn? Komen die vanuit Shanghai?

Heb nóg geen VIN.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TM3Perf
apvanderwaal schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:51:
[...]

Goed om te weten! Ik hoorde inderdaad 2e helft december maar veel meer informatie wilde ze niet los laten. Dat was vorig jaar bij mijn Model 3 wel anders. Toen vertelde ze alles.
Herkenbaar: Support kon mij ook niet vertellen welke VIN of welke boot (veel detail info was alleen voor de LM en niet voor mij was de stellingname). Maar ze konden me wel vertellen dat mijn M3P op 13 dec verwacht werd in Zeebrugge en dat het dan tot ong. de 18de zou duren voordat alle stappen daarna gereed zouden zijn (douane, transport, oppoetsen voor afleveren e.d.) en ik dus tussen de 18de en kerst in naar Tilburg kon gaan komen. Dat is dan uiteindelijke de 24ste geworden d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElonDusk
TM3Perf schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:24:
[...]

Herkenbaar: Support kon mij ook niet vertellen welke VIN of welke boot (veel detail info was alleen voor de LM en niet voor mij was de stellingname). Maar ze konden me wel vertellen dat mijn M3P op 13 dec verwacht werd in Zeebrugge en dat het dan tot ong. de 18de zou duren voordat alle stappen daarna gereed zouden zijn (douane, transport, oppoetsen voor afleveren e.d.) en ik dus tussen de 18de en kerst in naar Tilburg kon gaan komen. Dat is dan uiteindelijke de 24ste geworden d:)b
Voor je VIN kan je bij DeliveryNL@tesla.com terecht (wel je RN meegeven in je mail). Zij reageren vaak binnen 1 dag.

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebobslee
  • Laatst online: 10-12-2021
Ze gaan hard bij tesla. Vandaag bericht gehad dat ik mn MY een week eerder kan ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Ik heb bericht dat ze niks weten over op welke boot mijn auto staat, en dat ze ook nog geen leverdatum hebben. Wel bijzonder, tijdens het verkoopproces belden ze mij 2x per week of ik al wist of ik wilde bestellen, en eenmaal besteld hoor ik er maanden niks meer over en moet ik er zelf achteraan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Gister nog gesproken met Tesla n.a.v. chat bericht. Alle auto's die al in europa zijn hebben over het algemeen al een afspraak of bericht voor aflevering. Boten die onderweg zijn hebben enkele dagen vertraging i.v.m. slecht weer! Naar verwachting komt mijn model Y aankomende maandag aan, wordt diezelfde week gekeurd en dan komt er een afspraak voor afhalen. Zal tussen 20 en 31 december zijn.

I.v.m. aangescherpte privacy delen ze niet zomaar alles meer met niet kopers. Veel van ons zitten via een lease maatschappij en dan ben je een beetje aan de goden overgeleverd. Ik had contact met een andere koper, die hem rechtstreeks bij Tesla heeft besteld, en wordt wel netjes op de hoogte gehouden.

Overigens blijft iedereen bij Tesla altijd zeer vriendelijk, ook al hebben ze de informatie niet. En geloof me, die informatie hebben ze ook echt niet. Dit is nou eenmaal hoe het werkt bij Tesla. Je koopt iets, wordt ergens een keer geproduceerd, wordt vervolgens tijdens de reis gekoppeld aan kopers en pas op het laatste moment weet je alles zeker. Ook tijdens de reis kunnen er zaken mis gaan, en een auto kan ook afgekeurd worden, dan ben je zomaar een kwartaal later aan de beurt.

Voor iedereen die al een afspraak heeft staat, ga ervan genieten! Niet van de afspraak want afhalen, of dat nou in Tilburg, bij de dealer of in de haven van Amsterdam is, is geen bijzondere ervaring bij Tesla, helaas. Maar zodra je wegrijd, weet je waarom je een Tesla hebt besteld. Niet omdat het zo'n fantastisch mooie auto is, maar omdat het vooral geweldig rijd!

Fijne feestdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
apvanderwaal schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:37:

I.v.m. aangescherpte privacy delen ze niet zomaar alles meer met niet kopers. Veel van ons zitten via een lease maatschappij en dan ben je een beetje aan de goden overgeleverd. Ik had contact met een andere koper, die hem rechtstreeks bij Tesla heeft besteld, en wordt wel netjes op de hoogte gehouden.

Overigens blijft iedereen bij Tesla altijd zeer vriendelijk, ook al hebben ze de informatie niet. En geloof me, die informatie hebben ze ook echt niet. Dit is nou eenmaal hoe het werkt bij Tesla.
Hele positieve post dus ik wil hem niet afbranden en hopelijk voel je je niet aangevallen maar bovenstaande klopt niet helemaal. Het kan zijn dat een SeC het te druk heeft en/of opdracht heeft gekregen zich niet bezig te houden met deze info. Elke medewerker kan dit wel inzien. Zelf heb ik geluk en goed contact met mijn SeC. Als ik bel krijg ik de info en als ik langskom laat hij het me zelfs zien op het scherm. Bij de eerste sms is een VIN aan je RN gekoppeld en is de boot onderweg. Het algemene nummer heb ik niet gebeld en de Tesla chat geeft mij ook geen informatie.

Wat wel klopt is dat deze informatie aan verandering onderhevig is en je inderdaad wijzigingen hierin kan verwachten.

*Edit: ik heb via LM besteld*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
nikos_cs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:45:
[...]

Hele positieve post dus ik wil hem niet afbranden en hopelijk voel je je niet aangevallen maar bovenstaande klopt niet helemaal. Het kan zijn dat een SeC het te druk heeft en/of opdracht heeft gekregen zich niet bezig te houden met deze info. Elke medewerker kan dit wel inzien. Zelf heb ik geluk en goed contact met mijn SeC. Als ik bel krijg ik de info en als ik langskom laat hij het me zelfs zien op het scherm. Bij de eerste sms is een VIN aan je RN gekoppeld en is de boot onderweg. Het algemene nummer heb ik niet gebeld en de Tesla chat geeft mij ook geen informatie.

Wat wel klopt is dat deze informatie aan verandering onderhevig is en je inderdaad wijzigingen hierin kan verwachten.
Yup en wat je zegt mensen die 1e sms hebben, hebben ook een VIN. Er zijn heel wat mensen die nog een 2e SMS gaan ontvangen (100% zeker) voor de aflevering.

@apvanderwaal Ik denk dat medewerker bedoelde als je "überhaupt" nog geen SMS hebt ontvangen dan ben je in 2021 niet meer aan de beurt

[ Voor 6% gewijzigd door ElonDusk op 10-12-2021 09:07 ]

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nikos_cs
ElonDusk schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:00:
[...]

Yup en wat je zegt mensen die 1e sms hebben, hebben ook een VIN. Er zijn heel wat mensen die nog een 2e SMS gaan ontvangen (100% zeker) voor de aflevering.
Ja wat vervelend is, is dat verschillende kopers verschillende info krijgen en dat als normaal gaan zien. Ik dacht eerst dat de info die ik kreeg normaal was totdat ik op dit forum terecht kwam. Het is gewoon warrig en dan zijn de laatste weken van het kwartaal ook nog extreem druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
nikos_cs schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:04:
[...]

Ja wat vervelend is, is dat verschillende kopers verschillende info krijgen en dat als normaal gaan zien. Ik dacht eerst dat de info die ik kreeg normaal was totdat ik op dit forum terecht kwam. Het is gewoon warrig en dan zijn de laatste weken van het kwartaal ook nog extreem druk.
Klopt, ik heb hem zelf rechtstreeks gekocht bij Tesla maar ik krijg 0 info. Raar dat sommigen dan wel te horen krijgen op welke boot de auto staat. VIN heb ik niet via sms gehad, maar zie dat staan op de factuur van Tesla. Maar of mijn auto nog in china staat, of op een boot, dat weten ze bij Tesla zogenaamd niet. Erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
bones schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:12:
[...]

Klopt, ik heb hem zelf rechtstreeks gekocht bij Tesla maar ik krijg 0 info. Raar dat sommigen dan wel te horen krijgen op welke boot de auto staat. VIN heb ik niet via sms gehad, maar zie dat staan op de factuur van Tesla. Maar of mijn auto nog in china staat, of op een boot, dat weten ze bij Tesla zogenaamd niet. Erg vreemd.
Zodra je een VIN hebt dan is die of onderweg of al in NL. Ik kan het helaas niet bewijzen maar op gebied van VIN gekoppeld krijgen is er niet veel veranderd sinds 2019. En als je het zelf hebt gekocht dan is het misschien nog vervelender om zo weinig info te hebben.
Ik zou zeggen heb geduld. Ik had in 2019 in juli besteld en ik kreeg eind november pas een VIN en 5 dagen voor de levering een aflever SMS. Tesla houdt het graag spannend :X

(+ ik heb weinig afleverdatums gezien na 23 dec. Dus de SMSjes van laatste week van december moeten nog komen)

[ Voor 6% gewijzigd door ElonDusk op 10-12-2021 09:20 ]

Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

bones schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:12:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb daarnaast DeliveryNL@tesla.com een mail gestuurd met de vraag wat de ETA is van de auto (ongeveer) en wanneer ik een 2de SMS kan ontvangen. Die werd vrij snel beantwoord met 'we verwachten de auto eind volgende week hier te hebben en dat u zeer binnenkort een 2de SMS kan verwachten met een ophaaldatum. VIN heb ik overigens uit de sourcecode van de pagina moeten vissen, kreeg ik niet op SMS (

Overigens zijn er nu 3 boten langs de kust van Spanje/Portugal, onderweg naar resp. de UK en Zeebrugge. De Viking is nu bij Griekenland in de buurt, onderweg naar Slowakije en de Platinum Ray is in Egypte/Suez kanaal aangekomen.
De grootste bups zal dus in de komende week aankomen, alleen zijn ze niet overal even snel met een leverindicatie geven. Best vervelend, aangezien je ook nog eens vrij moet zien te hebben op zulke korte termijnen e je verzekering moet regelen (overigens ga ik voor Promovendum of Centraal Beheer; die schijnen de beste voorwaarden en prijs te hebben (Indicatie van Promovendum was 90 euro per maand All-Risk met 7 schadevrije jaren))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 15:57
ElonDusk schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:18:
[...]

Zodra je een VIN hebt dan is die of onderweg of al in NL. Ik kan het helaas niet bewijzen maar op gebied van VIN gekoppeld krijgen is er niet veel veranderd sinds 2019. En als je het zelf hebt gekocht dan is het misschien nog vervelender om zo weinig info te hebben.
Ik zou zeggen heb geduld. Ik had in 2019 in juli besteld en ik kreeg eind november pas een VIN en 5 dagen voor de levering een aflever SMS. Tesla houdt het graag spannend :X
Als je hem zelf koopt heb ik het idee dat je nog meer informatie krijgt dan wanneer je hem least via een LM (zoals ik heb gedaan). De LM zegt namelijk helemaal niks te weten en geeft aan dat Tesla hen geen informatie verstrekt.
Het enige dat ik als leaser kreeg was ineens een Tesla account met daarin helemaal niks van info. Toen was het lang wachten en kreeg ik ineens de eerste sms met daarin een RN waar je helemaal niks mee kan, behalve bij Tesla opvragen wat daarachter zit. En dan moet je dus geluk hebben dat iemand je wil helpen.

Ergens heb ik het idee dat als Tesla zou willen, ze prima een mooi dashboardje kunnen maken waarop iedere koper/leaser z'n Tesla zou kunnen volgen zodra hij gemaakt is met daarbij een tijdsindicatie. Maar ik heb het vermoeden dat ze daarmee ook zichzelf in de voet kunnen schieten en ze op deze wazige manier makkelijker een order zoals die van Hertz (100.000 stuks) erdoorheen kunnen duwen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James25
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-07 11:00
ElonDusk schreef op donderdag 9 december 2021 @ 15:35:
[...]

Voor je VIN kan je bij DeliveryNL@tesla.com terecht (wel je RN meegeven in je mail). Zij reageren vaak binnen 1 dag.
Super! Kreeg meteen m’n kenteken door en dat de auto begin volgende week in Tilburg is. Een sms krijg ik dan snel daarna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darker
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-06 16:28
Darker schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:02:
Heeft iemand hier wellicht ervaring met het leveren van een Tesla in Duitsland? Ik heb een MY LR besteld voor levering in München. Verwachtte levermaand is nu februari 2022..

Iemand hier toevallig nog een idee over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bones
Ok mijn Tesla komt 16 december aan in Tilburg (na nogmaals mail gestuurd te hebben). Maar de sms met afspraak komt daarna pas. Dus verwacht laatste week december dat ik hem kan afhalen.

Ik vermoed dat hij dan op de Grand Dahlia staat?

[ Voor 12% gewijzigd door bones op 10-12-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
Darker schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:02:

Ik denk als je nog in 1e kwartaal van 2022 je auto ontvangt dat het dan nog vanuit China is (en anders gewoon uit Berlijn >:) ).
De boten in 2021 vertrokken vanuit China naar EU ergens eind januari. Dus ik denk dat het nu ook zo gaat zijn.

8)

Model 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qualixo
Net weer een sms:

Tesla update-Door wereldwijde supply chain issues in de industrie, is het mogelijk dat uw Model 3 wordt geleverd zonder de twee USB-C-poorten en de wireless telefoonlader voorin. U kunt uw telefoon wel opladen via de USB-C-poorten bij de tweede zitrij. Zodra de onderdelen weer beschikbaar zijn, nodigen wij u uit voor een serviceafspraak om de USB-C-poorten aan te passen en de wireless telefoonlader te activeren. Deze afspraak duurt ongeveer 10 minuten en kan op uw huisadres worden ingepland. Als u geen updates via SMS meer wilt ontvangen, antwoord dan STOP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk
bones schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:24:
Ok mijn Tesla komt 16 december aan in Tilburg (na nogmaals mail gestuurd te hebben). Maar de sms met afspraak komt daarna pas. Dus verwacht laatste week december dat ik hem kan afhalen.

Ik vermoed dat hij dan op de Grand Dahlia staat?
GRAND DAHLIA is just turning north off the SW coast of Portugal. She is rescheduled to arrive in Southampton at 19:30 on 12 Dec and will now probably arrive into Zeebrugge on evening of 13 Dec.
Standby for the results of the GRAND DAHLIA competition shortly after midday.....

PARADISE ACE is making the most of the calmer seas as she approaches the Straits of Gibraltar and has increased speed to 18kts.
As expected her ETA into Southampton has been revised because of the weather delays to 13 Dec. Her Zeebrugge ETA will be more likely to be late 14 Dec/early 15 Dec if she can dock without delay in Southampton.

Paradise Ace kan dus ook nog. Scheelt 1 dag ongeveer

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Billiebobslee
  • Laatst online: 10-12-2021
Net bericht gehad dat de auto die geleverd wordt mogelijk geen USB poorten heeft en de draadloze oplader het nog niet doet ivm wereldwijde problemen in de supply chain. Zodra onderdelen dan binnen zijn wordt er een service afspraak gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Om verwarring te voorkomen, ik bedoel vooral met ontbrekende info dat er in tussenliggende fases van productie naar levering, niet altijd alles bekend is. Dit werkt bij veel automerken anders. Als een VIN gekoppeld is, krijg je je eerste SMS (heb ik ook gehad), zodra hij in europa is gaan ze afspraken plannen, soms zelf pas na keuring van jouw specifieke wagen.

Daarnaast deelde ze voorheen alles transparant, en lijken ze dit jaar wat minder makkelijk gegevens te delen, zeker naar lease rijders.

Uiteindelijk komt het allemaal goed!

Missende USB poorten, ja dat is ook nog wel een dingetje, ben benieuwd of dat alleen bij de Model 3 is. Nog niet gelezen voor Y rijders, worden vooralsnog compleet geleverd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Het is emaildag bij Tesla denk ik :+
Beste Notna,

Wij contacteren u over de timing van uw Model X bestelling.

Wij zijn bezig met het opschalen van de productie, waardoor de lancering voor landen buiten Noord‑Amerika vertraagd is. Wij houden u op de hoogte in uw Tesla Account over leveringsdata zodra de productie van uw Model X van start gaat. De schatting is dat leveringen buiten Noord‑Amerika vanaf de tweede helft van 2022 gaan plaatsvinden.

Wij zullen geen nieuwe bestellingen meer aannemen voor Model S en Model X in landen buiten Noord‑Amerika. Uw Model X behoudt de aankoopprijs van de datum waarop uw besteld heeft mits u geen aanpassingen aanbrengt in uw Vehicle Configuration.

Vraag een terugbelverzoek aan met een Tesla Advisor indien u uw Order Fee voor een ander model wilt gebruiken of als u uw bestelling wilt annuleren.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijk groet,
Het Tesla Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgreen_74
  • Laatst online: 28-12-2021
apvanderwaal schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:43:
Om verwarring te voorkomen, ik bedoel vooral met ontbrekende info dat er in tussenliggende fases van productie naar levering, niet altijd alles bekend is. Dit werkt bij veel automerken anders. Als een VIN gekoppeld is, krijg je je eerste SMS (heb ik ook gehad), zodra hij in europa is gaan ze afspraken plannen, soms zelf pas na keuring van jouw specifieke wagen.

Daarnaast deelde ze voorheen alles transparant, en lijken ze dit jaar wat minder makkelijk gegevens te delen, zeker naar lease rijders.

Uiteindelijk komt het allemaal goed!

Missende USB poorten, ja dat is ook nog wel een dingetje, ben benieuwd of dat alleen bij de Model 3 is. Nog niet gelezen voor Y rijders, worden vooralsnog compleet geleverd.
Vanmorgen dezelfde SMS gehad voor mijn Y tevens is de levering van as. Maandag naar Dinsdag verplaatst. wat me op zich best verbaasd zo kort voor het levermoment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
mrgreen_74 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:02:
[...]

Vanmorgen dezelfde SMS gehad voor mijn Y tevens is de levering van as. Maandag naar Dinsdag verplaatst. wat me op zich best verbaasd zo kort voor het levermoment.
Zelfde SMS m.b.t. usb poorten of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgreen_74
  • Laatst online: 28-12-2021
apvanderwaal schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:03:
[...]

Zelfde SMS m.b.t. usb poorten of bedoel je wat anders?
idd de USB poorten SMS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maluku-niick
Inmiddels antwoord op mijn mail van Delivery NL en te horen gekregen dat mijn M3SR+ op 20-12 wordt verwacht op de afleverlocatie. Afspraak zou daarna volgen. Geen idee wat de status van de auto op dat moment is, maar hopelijk is dat "gereed voor afhalen". Zou een leuk kerstcadeautje zijn!

Apple | Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Billiebobslee schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:28:
Net bericht gehad dat de auto die geleverd wordt mogelijk geen USB poorten heeft en de draadloze oplader het nog niet doet ivm wereldwijde problemen in de supply chain. Zodra onderdelen dan binnen zijn wordt er een service afspraak gemaakt.
Zouden dan alle m3’s die nu uitgeleverd worden geen usb poorten en wireless charging hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansssr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2022
Gister mijn MY opgehaald in Tilburg. Dit maal wel volle accu itt een paar jaar terug toen ik de M3 op ging halen....:-) Keurig netjes ontvangen alles was goed geregeld. Binnen 5 minuten naar de auto kunnen lopen en wat is ie mooi...:-) Was het wachten waard. Ze zeiden wel dat vanaf vandaag het gekkenhuis zou worden en ik nog de laatste relatief rustige dag had wat afleveringen betrof.

En inderdaad ook een berichtje gekregen dat de usb poorten en de draadloze charger niet werken, wat klopte. Dus daar voor komen ze in Q1 2022 thuis nog langs. En ook geen hoedenplank waar ik stiekem op hoopte.
Rijden naar huis beviel prima, gisteravond na 7 uur kon ik harder dan 100 kmh en toen viel wel op dat tussen 100-120 kmh het stuur flink trilde. Bij 130 niet meer, dus nog even vragen of dat door verkeerde uitlijning komt?

En 1 van mijn mijn sleutelkaarten krijg ik niet aan het werk. Dus straks even naar Tesla Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Hansssr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:47:
Gister mijn MY opgehaald in Tilburg. Dit maal wel volle accu itt een paar jaar terug toen ik de M3 op ging halen....:-) Keurig netjes ontvangen alles was goed geregeld. Binnen 5 minuten naar de auto kunnen lopen en wat is ie mooi...:-) Was het wachten waard. Ze zeiden wel dat vanaf vandaag het gekkenhuis zou worden en ik nog de laatste relatief rustige dag had wat afleveringen betrof.

En inderdaad ook een berichtje gekregen dat de usb poorten en de draadloze charger niet werken, wat klopte. Dus daar voor komen ze in Q1 2022 thuis nog langs. En ook geen hoedenplank waar ik stiekem op hoopte.
Rijden naar huis beviel prima, gisteravond na 7 uur kon ik harder dan 100 kmh en toen viel wel op dat tussen 100-120 kmh het stuur flink trilde. Bij 130 niet meer, dus nog even vragen of dat door verkeerde uitlijning komt?

En 1 van mijn mijn sleutelkaarten krijg ik niet aan het werk. Dus straks even naar Tesla Amsterdam
Nice congrats! Fotos :9~

Model 3

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hansssr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElonDusk

Model 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maluku-niick
Gefeliciteerd! Lekker kleurtje hoor! :*) Nu kan ik al helemaal niet meer wachten op mijn (rode) M3

Apple | Tesla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten94
Hansssr schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:47:

Hi Hansrrr,

Bij een trilling tussen de 100-120 kmph is het vaak dat er onbalans zit in een van de velgen. Vaak komt dit doordat er te hard ergens tegenaan of tegenop is gereden. Vaak is het een kwestie van het opnieuw laten balanceren van de velgen. Veel plezier met de Tesla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:41

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Maarten94 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:54:
[...]

Hi Hansrrr,

Bij een trilling tussen de 100-120 kmph is het vaak dat er onbalans zit in een van de velgen. Vaak komt dit doordat er te hard ergens tegenaan of tegenop is gereden. Vaak is het een kwestie van het opnieuw laten balanceren van de velgen. Veel plezier met de Tesla!
Dit kan ook omdat hij lang heeft stil gestaan (op de boot) waardoor je een vlakke plek krijgt op de band. De vorm komt na een paar honderd kilometer wel weer terug.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die rode kleur is toch wel een stuk mooier met de chrome delete tegenwoordig. Geslaagde config. Nu moet Tesla nog eens auto's met luxe platen gaan uitleveren. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• refused81
Zojuist e-mail/sms voor de 18e 🥳
Had liever 2022 gehad, maar ik ga hem gewoon lekker ophalen.
Wel lekker de verkeerde boot lopen te volgen haha 😎

Btw privé aanschaf, m3lr blauw, besteld 17 October, sms 1 op 17 november… levering 18 December

[ Voor 25% gewijzigd door refused81 op 10-12-2021 17:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 11:20
Hier ook een sms voor de 17de binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
refused81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:46:

Btw privé aanschaf, m3lr blauw, besteld 17 October, sms 1 op 17 november… levering 18 December
Allemaal kort af, wanneer krijg je dan het kenteken? 😇

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
refused81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:07:
[...]

Allemaal kort af, wanneer krijg je dan het kenteken? 😇
Zat bij mij een week tussen. Heb zin in dinsdag:) hoop dat de usb er op zit maar anders is het wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Qualixo schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:09:
[...]

Zat bij mij een week tussen. Heb zin in dinsdag:) hoop dat de usb er op zit maar anders is het wat het is.
Als er bij mij een week tussen zit heb ik 4 uur om een verzekering af te sluiten.

Bij mij afspraak sms trouwens geen melding over usb leverings problemen etc

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qualixo
refused81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:12:
[...]

Als er bij mij een week tussen zit heb ik 4 uur om een verzekering af te sluiten.

Bij mij afspraak sms trouwens geen melding over usb leverings problemen etc
Die sms over de kreeg ik pas vandaag. Dat is 4 dagen voor de ophaal afspraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

ruup schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:04:
Hier ook een sms voor de 17de binnen :)
Mijn M3LR bevestiging ook ontvangen voor volgende week de 17e, we zaten ongetwijfeld op dezelfde boot :P Ik mag om 16.00u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruup
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-06 11:20
kazuka schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:28:
[...]

Mijn M3LR bevestiging ook ontvangen voor volgende week de 17e, we zaten ongetwijfeld op dezelfde boot :P Ik mag om 16.00u.
Had het ook niet zo snel verwacht. Maandag maar even contact opnemen met Athlon, want ik heb ook nog helemaal geen laadpas ontvangen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bones
Ok ik heb mijn 2e sms net gehad, 24e ophalen in tilburg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Idem, ik ging al echt uit van een levering in de laatste week van het jaar, omdat anderen hier die eerder een SMS kregen wel pas later aan de beurt zijn om hem op te halen. Geen knoop aan vast te touwen wat voor logica ze bij Tesla gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
Nou alleen nog kijken hoe ik in tilburg kom, kan moeilijk met 2 auto’s terug.

Heb ook nog geen laadpas of oplaadpaal voor thuis uitgezocht, dus op zich is de 24e prima, dan heb ik nog wat tijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06-2024
Zojuist mijn tweede SMS gehad voor de 28e in Tilburg. M3LR.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

bones schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:20:
Ok ik heb mijn 2e sms net gehad, 24e ophalen in tilburg.
Ik net ook; ophalen op de 21ste om 14.30 oOo (Model Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• avanholten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09-2023
Net ook een SMS binnen! Voor de 21e om 13:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
avanholten schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:56:
Net ook een SMS binnen! Voor de 21e om 13:30.
Iedereen met een sms vandaag voor model3 geen melding over de usb, draadloos oplaad problematiek?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
refused81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:15:
[...]

Iedereen met een sms vandaag voor model3 geen melding over de usb, draadloos oplaad problematiek?
Nee niks. Heb ook een mail gehad en in mijn tesla account staat nu ook de dag. Maar heb niks vernomen over ontbrekende usb. Misschien alleen bij een bepaald model m3? Ik heb de long range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanholten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-09-2023
refused81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:15:
[...]

Nee. Maar wat niet is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Dat is dan wellicht positief aangezien andere eerder in dit topic paar dagen geleden wel die boodschap hadden gekregen

Let’s hope for the best

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Hier nu ook binnen, 21e half 2! Nog geen bericht over usb. Betreft model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElonDusk
Haha wordt druk de 21e!

Btw in Engeland kregen ook veel mensen een bericht over een ontbrekende usb enz, maar de meeste hadden het wel op paar mensen na.

[ Voor 4% gewijzigd door ElonDusk op 10-12-2021 20:54 ]

Model 3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• maluku-niick
Yes sms voor levering binnen; 28e om 11u ophalen in Tilburg! M3SR+, voor alsnog niks over ontbrekende USB poorten

Apple | Tesla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
No.

Way.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMaHmbtfdznDTHOCDz9KlqTIx84=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p7fITWXKO3rHnlyY7CSAbuTl.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDt-sGsL_Mg_w33kU3Ext1C92PI=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqM4YHO6AYXkdKhTHZoNlxEP.jpg?f=fotoalbum_medium

Vandaag opgehaald. Was er rond 12.00. Volgens mij was jij de enige andere rode Y daar?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZiAHIgVFqbMyZbc1r8__K426WM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6eAUZ2YYW3AkI9AEnwCVA8E3.jpg?f=fotoalbum_medium

Had wel even moeite mijn oude schatje (links) los te laten. Fijn, trouw, autootje geweest. Ga 'm echt wel missen. Het enige dat ik niet ga missen is die trage interface. Dat was de laatste maanden écht beschamend traag voor een auto van dat kaliber en die prijs. Dat is echt een hele verademing in de Y. En de hoge instap van de Y t.o.v. de S, dat is ook érg fijn - ik heb een slechte rug en 't is dan echt niet charmant om mij uit die S te zien stappen rollen/kruipen :P

Ik had overigens wél een SMS over mogelijk ontbrekende USB laders, maar ze zitten er gewoon in _O_

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 10-12-2021 23:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

RobIII schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:08:
[...]

No.

Way.

[Afbeelding] [Afbeelding]

Vandaag opgehaald. Was er rond 12.00. Volgens mij was jij de enige andere rode Y daar?

[Afbeelding]

Had wel even moeite mijn oude schatje (links) los te laten. Fijn, trouw, autootje geweest. Ga 'm echt wel missen. Het enige dat ik niet ga missen is die trage interface. Dat was de laatste maanden écht beschamend traag voor een auto van dat kaliber en die prijs. Dat is echt een hele verademing in de Y. En de hoge instap van de Y t.o.v. de S, dat is ook érg fijn - ik heb een slechte rug en 't is dan echt niet charmant om mij uit die S te zien stappen rollen/kruipen :P

Ik had overigens wél een SMS over mogelijk ontbrekende USB laders, maar ze zitten er gewoon in _O_
Hoe ging het inruilproces van de oude auto toen je de nieuwe ging ophalen?

Ik ruil mijn non-Tesla namelijk in bij het ophalen op de 21ste, maar behalve 'neem de oude auto mee met toebehoren' heb ik geen idee of je de auto op een specifieke plek moet laten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox24
  • Laatst online: 20-12-2021
Gister 2e sms’je gehad, ophalen op 18/12 (M3LR) Nog niks over ontbrekende componenten, maar het zal mij niks verbazen als dat nog komt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Notna schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 07:55:
Ik ruil mijn non-Tesla namelijk in bij het ophalen op de 21ste, maar behalve 'neem de oude auto mee met toebehoren' heb ik geen idee of je de auto op een specifieke plek moet laten etc.
Ik heb even gebeld met de LM. Normaliter laat je je oude auto achter bij de dealer waar je je nieuwe ophaalt, maar... Tesla doet daar niet aan (wiedes, wat moeten zij met al die stinkende ICE's :+ ). Ik moest mijn auto inleveren bij een inleverpunt; die zitten door heel NL verspreid, talloze. Ik heb gekozen voor Breda; dat was het hoofdinleverpunt van de LM en zat maar op een klein stukkie van Tesla Tilburg vandaan. Inleveren zelf is peanuts (althans, in mijn geval). Auto leegmaken (en in mijn geval factory resetten), NIET wassen (doen ze daar toch voor de inspectie, wel de auto een beetje netjes laten/maken natuurlijk), inleveren met alle toebehoren, krabbeltje zetten, klaar. Dus ik heb de misses meegenomen naar Tesla en toen met 2 auto's naar Breda gereden. En toen weer met 1 naar huis :'(

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 11-12-2021 09:44 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdws
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:28
RobIII schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:08:
[...]

No.

Way.

[Afbeelding] [Afbeelding]

[Afbeelding]

Nice! Mooi rood is niet lelijk :-)

Woensdag ook Model Y ophalen. Ik kreeg ook een sms over -mogelijk- missende USB lader etc. Maar uit jouw verhaal begrijp dat ze er toch in kunnen zitten. Nou ja, we zullen het zien.

Weet iemand hoe het zit met premium connectivity? Auto is op 20 sept. besteld. Is het dan nog 1 jaar gratis of 30 dagen zoals het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
RobIII schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:43:
[...]

Ik heb even gebeld met de LM. Normaliter laat je je oude auto achter bij de dealer waar je je nieuwe ophaalt, maar... Tesla doet daar niet aan (wiedes, wat moeten zij met al die stinkende ICE's :+ ). Ik moest mijn auto inleveren bij een inleverpunt; die zitten door heel NL verspreid, talloze. Ik heb gekozen voor Breda; dat was het hoofdinleverpunt van de LM en zat maar op een klein stukkie van Tesla Tilburg vandaan. Inleveren zelf is peanuts (althans, in mijn geval). Auto leegmaken (en in mijn geval factory resetten), NIET wassen (doen ze daar toch voor de inspectie, wel de auto een beetje netjes laten/maken natuurlijk), inleveren met alle toebehoren, krabbeltje zetten, klaar. Dus ik heb de misses meegenomen naar Tesla en toen met 2 auto's naar Breda gereden. En toen weer met 1 naar huis :'(
Poeh wat een gedoe. Gelukkig wacht er wel een nieuwe Tesla op je! Heb ik weer geluk dat SeC Groningen een vreemde eendis, ik kan men leaseauto er wel achterlaten. Nadeel is wel dat de LM verwacht dat de auto van binnen en buiten gepoetst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

RobIII schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:43:
[...]

Thanks! Alleen heb ik geen leaseauto en lever ik dus particulier in. Lijkt mij dus dat ik gewoon naar de 'dealer' in Tilburg daarmee moet rijden. Maar ik zal wel even naar ze bellen/mailen voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gedoe? Ik heb er 0 werk mee gehad behalve even op "factory reset" drukken; dus niet poetsen of whatever. En even droppen op locatie X. Als dat al gedoe is...

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
refused81 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:46:

Ik zie nu dat mijn VIN wel is veranderd.

Het was:
LRW3E7EB0MC

En nu is het:
LRW3E7EKXMC

Enigste verschil is dus B/K.....(en volgnummer uiteraard)

Waar B staat voor: "Twin Motor" en/of "Dual Motor - Standard Model 3"
Waar K staat voor: "Dual Motor (Hairpin Winding)" en/of "Dual Motor - China"

Zit daar enig verschil tussen? 8)7

edit: ik lees dat de K versie iets krachtiger is (zie dit artikel)

[ Voor 12% gewijzigd door refused81 op 11-12-2021 13:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikos_cs
RobIII schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:43:
[...]

Gedoe? Ik heb er 0 werk mee gehad behalve even op "factory reset" drukken; dus niet poetsen of whatever. En even droppen op locatie X. Als dat al gedoe is...
Ah excuus dan heb ik het verkeerd omschreven, ik bedoel gedoe met op andere plek inleveren dan ophalen. Het inleverproces wat je beschrijft is stukken simpeler dan bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MinimeNL
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-02-2024
23 december kan ik mijn tesla model 3 ophalen wanneer krijg je het kentekennummer door voor je verzekering???
Pagina: 1 ... 368 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.