• ElonDusk
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 08:39
Kilian5555 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:21:
[...]

Inmiddels heeft Athlon mijn reservering overgenomen! Toen ik vanochtend in mijn Tesla account keek stond de verwachte levering nog op februari, maar toen ik Athlon zojuist sprak gaven zij aan dat de verwachte leverdatum 21 december is. De reservering is nu in mijn eigen Tesla account ook niet meer te zien.

Ik vraag me wel af hoe Athlon aan die datum komt, aangezien ik een paar uur geleden door Tesla werd gebeld om aan te geven dat de reservering nog deze week zou worden overgezet naar de leasemaatschappij en er op dat moment nog geen auto was gekoppeld aan mijn reservering... Nouja, zo lang de auto in december geleverd gaat worden ben ik blij :)

Heb jij al meer nieuws?
Nice! Ja dan denk ik dat wij beide hetzelfde zien (niet veel als je inlogt haha). Ik heb verder nog geen nieuws. Ik verwacht binnen nu en 10-15 dagen veel VINS O-) Dus hopelijk voor december een VIN!

Standard Range+

• Dizzysee
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 08:36
Las op het tesla forum het volgende :
Afgelopen week maar even contact gehad met mijn contact hier bij Tesla in Groningen. Hij gaf aan dat ze voornamelijk 20 inch Y's verwachten voor de November leveringen en december pas waar grotere aantallen verwachten met 19 inch.
https://teslamotorsclub.c...y-levering.235711/page-11

Zelf heb ik ook een witte 19 inch besteld en Alphabet zelf gaf ook medio december aan.

• Lompsie83
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:39
Qualixo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:21:
Hier ook SMS ontvangen dat de auto onderweg is naar nederland. Kreeg deze nadat de Lake Fuxian in Zeebrugge was aangemeerd. Nog geen exacte leverdatum helaas. Zal wel op een trailer naar NL komen nu.
Iemand ervaring met de levertijd vanaf zo een "Uw Model 3 met RN is onderweg naar nederland" SMS?
Moet ik nog rekening houden met week of 2 of nog maand? haha... zin in de auto :)
De SMS wordt meestal verstuurd als de boot net het Suez-kanaal door is.
Is mij verteld, maar bij mijn model 3 in dec 2019 was dit zo en nu bij de model Y exact hetzelfde (lake Fuxian)

• Qualixo
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22:21
Lompsie83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:00:
[...]

De SMS wordt meestal verstuurd als de boot net het Suez-kanaal door is.
Is mij verteld, maar bij mijn model 3 in dec 2019 was dit zo en nu bij de model Y exact hetzelfde (lake Fuxian)
Aha.. zijn wel 2 boten door het kanaal heen nu maar een gaat naar slovenie en andere nog niet updated. Wachten het af.. viel iig op dat ik hem kreeg op dag dat fuxian was aangemeerd en toen waren er geen andere schepen in het kanaal nog.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

• Lompsie83
Qualixo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:10:
[...]

Aha.. zijn wel 2 boten door het kanaal heen nu maar een gaat naar slovenie en andere nog niet updated. Wachten het af.. viel iig op dat ik hem kreeg op dag dat fuxian was aangemeerd en toen waren er geen andere schepen in het kanaal nog.
Gaat goed komen!
De Hoegh Kobe stoomt lekker door en is al stukje uit het S-kanaal.
Mij gok is dat die daar op staat.

• Qualixo
Lompsie83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:20:
[...]

Gaat goed komen!
Komt zeker goed:) das nog dag of 4 naar zeebrugge:)

• Valwicher
  • Registratie: september 2021
  • Niet online
Erkel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:27:
[...]

Grappig ik heb het precies andersom, wel een aflever afspraak en SMS maar betalen kan ik nog niet.
Ik heb gisteren de eindfactuur betaald en vandaag zie ik in mijn account op de Tesla portal dat de betaling is verwerkt en afgerond is. Alleen de levering staat nog open :)

Ook zie ik op de eindfactuur een verwachte leverdatum staan van 5 december. Dat is een zondag. Leveren ze ook uit op zondag? Of is het inderdaad voorlopig en zal dat aangepast worden naar een normale werkdag? Ik las ergens dat iemand anders ook 5 dec als leverdatum had.

• Erkel
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 02-12 00:37
Valwicher schreef op donderdag 11 november 2021 @ 20:43:
[...]

Ik heb gisteren de eindfactuur betaald en vandaag zie ik in mijn account op de Tesla portal dat de betaling is verwerkt en afgerond is. Alleen de levering staat nog open :)

Ook zie ik op de eindfactuur een verwachte leverdatum staan van 5 december. Dat is een zondag. Leveren ze ook uit op zondag? Of is het inderdaad voorlopig en zal dat aangepast worden naar een normale werkdag? Ik las ergens dat iemand anders ook 5 dec als leverdatum had.
Ik heb een SMSje gehad met een afleverdatum en tijd. Daar kan je daar dan ja of nee op antwoorden. (Overigens heb ik het SMSje 5 november gehad, gelijk ja geantwoord, en kreeg vandaag pas een automatische reactie)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• ElonDusk
Voorraad modellen zijn weer aangevuld. Veel LRs en zelfs 2 SR+ (Of tegenwoordig model 3). Benieuwd hoe lang ze blijven. Maar dit kan een teken zijn van nieuwe VINs I hope _/-\o_

BTW de 2 SR+ zijn wel de nieuwe Model 3s (WLTP = 491 en 0-100 in 6.1). Dus grote kans dat in ieder geval een deel van de mensen die SR+ hebben besteld, de upgrade versie krijgen. 8)

[Voor 34% gewijzigd door ElonDusk op 12-11-2021 08:53]

Standard Range+

• Qualixo
Lompsie83 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:20:
[...]

Gaat goed komen!
Hij vaart naar griekenland als bestemming dus en de andere ook niet naar zeebrugge. Dus ben benieuwd welke het dan is.
ElonDusk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:07:
Voorraad modellen zijn weer aangevuld. Veel LRs en zelfs 2 SR+ (Of tegenwoordig model 3). Benieuwd hoe lang ze blijven. Maar dit kan een teken zijn van nieuwe VINs I hope _/-\o_

BTW de 2 SR+ zijn wel de nieuwe Model 3s (WLTP = 491 en 0-100 in 6.1). Dus grote kans dat in ieder geval een deel van de mensen die SR+ hebben besteld, de upgrade versie krijgen. 8)
Ben benieuwd, ruil graag de 0-100 in voor de range.

[Voor 42% gewijzigd door Qualixo op 12-11-2021 10:33]

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 01:42
ElonDusk schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 07:07:

Zojuist even gebeld met tesla, kans is zeer groot dat de volledige volgende batch i.i.g. de nieuwe WLPT krijgt van 491.. en er sommige autos bij kunnen zitten die nog de 5,6 0-100 hebben.

• ElonDusk
James25 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:37:
[...]

Zojuist even gebeld met tesla, kans is zeer groot dat de volledige volgende batch i.i.g. de nieuwe WLPT krijgt van 491.. en er sommige autos bij kunnen zitten die nog de 5,6 0-100 hebben.
Nice! Ben benieuwd! En nu wil ik die mails/smsjes ontvangen! Op zijn minst een VIN :9

Standard Range+

• bblok11
  • Registratie: oktober 2021
  • Laatst online: 09:07
Vandaag SMS gehad van tesla dat mijn LR onderweg is naar Nederland. Ik neem aan dat er dan dus ook een VIN is gekoppeld, maar kan het niet in mijn account checken omdat het via lease is. Nu vol spanning wachten op afleverdatum…

• ElonDusk
bblok11 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:37:
Vandaag SMS gehad van tesla dat mijn LR onderweg is naar Nederland. Ik neem aan dat er dan dus ook een VIN is gekoppeld, maar kan het niet in mijn account checken omdat het via lease is. Nu vol spanning wachten op afleverdatum…
Nice! Ja precies, VIN is in principe voor de sms.

Standard Range+

• Qualixo
bblok11 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 17:37:
Ook van de week gehad. Vind het ook lomp dat je bij lease blind bent in je account...

• refused81
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:38
Qualixo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:59:
[...]

Ook van de week gehad. Vind het ook lomp dat je bij lease blind bent in je account...
Allemaal model Y toch?

iRacing Profiel

• Qualixo
Nee hier een 3.

• refused81
Hmmmz. Ik verwacht ook de 3lr in december…. Geen bericht alsnog, ik wacht rustig af 😇

iRacing Profiel

• Lompsie83
[quote]Qualixo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:27:
[...]

Hij vaart naar griekenland als bestemming dus en de andere ook niet naar zeebrugge. Dus ben benieuwd welke het dan is.

Als tussen bestemming inderdaad. Hij is vrolijk onderweg naar Zeebrugge hoor! Alles komt goed.

• Qualixo
Zou wel top zijn als ik 2022 model krijg. Die heeft standaard stuurwiel en achterbank verwarming. Zelfs ook vloermatten.. had die al los besteld dus die gaan terug als het de 2022 model 3 is🤣

• refused81
Qualixo schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:45:
Zou wel top zijn als ik 2022 model krijg. Die heeft standaard stuurwiel en achterbank verwarming. Zelfs ook vloermatten.. had die al los besteld dus die gaan terug als het de 2022 model 3 is🤣
Is de 2021 model niet zelfde als 2022?

iRacing Profiel

• Maarten94
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 03-12 11:14
Qualixo schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 07:59:
[...]

Ja de Leasemaatschappij die heeft de auto tot de betaling in haar eigen portaal staan. Daarna zetten ze het voertuig over naar je eigen account. Wel vervelend inderdaad, want je kan niks qua info vinden. Had jij ook een M3LR besteld? En wanneer had je deze besteld? Ik heb mijn M3LR op 10 oktober besteld, maar tot op heden nog niks gehoord van de LM.

• Qualixo
Maarten94 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:02:
[...]

Ja de Leasemaatschappij die heeft de auto tot de betaling in haar eigen portaal staan. Daarna zetten ze het voertuig over naar je eigen account. Wel vervelend inderdaad, want je kan niks qua info vinden. Had jij ook een M3LR besteld? En wanneer had je deze besteld? Ik heb mijn M3LR op 10 oktober besteld, maar tot op heden nog niks gehoord van de LM.
Hier een SR+ eind augustus besteld en kreeg vorige week sms van tesla dat hij onderweg is. Verder tussen bestelling en deze sms radio stilte geweest. Weet onderhand welke boot hij staat en die komt 22-11 aan in zeebrugge. Gok zon 2 weken erna de levering. Dus voor mij ergens in december.

• DunaxNL
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-12 13:58
Ik heb zojuist nog een SMS ontvangen met mijn kenteken en meldcode.

Dus mijn posts samengevat:

4-10: bestelling geplaatst voor een grijze Tesla Model Y LR (20 inch)
3-11: afspraak voor levering ingepland op 24-11 (via SMS)
4-11: VIN ontvangen (mail)
15-11: kenteken en meldcode ontvangen (ook via SMS)

[Voor 6% gewijzigd door DunaxNL op 15-11-2021 20:10]

• We Are Borg
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:16
refused81 schreef op zondag 14 november 2021 @ 16:36:
[...]

Is de 2021 model niet zelfde als 2022?
Nee want het 2021 model SR+ (tenminste degene die ik in de zomer heb opgehaald) heeft geen verwarmd stuurwiel en stoelverwarming achter

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:04

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

We Are Borg schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:15:
[...]

Nee want het 2021 model SR+ (tenminste degene die ik in de zomer heb opgehaald) heeft geen verwarmd stuurwiel en stoelverwarming achter
Dat is toch sowieso voorbehouden aan de LR/P met full-premium interieur?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• ElonDusk
De 2022 Model 3 (SR+) heeft stuurverwarming en stoelverwarming achter standaard

Standard Range+

• refused81
We Are Borg schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:15:
[...]

Ah ok… voor sr+ snap ik hem 👍
Voor lr is het geen verschil dacht ik

iRacing Profiel

• Miepz78
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 20-11 07:21
@Hansssr al nieuws?? Leef met je mee!!

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

• ElonDusk
en inventory is weer aangevuld met LR en Performance modellen

Standard Range+

• Erkel
Gisteren maar is gevraagd om de eindfactuur en kenteken. Eindfactuur wel gekregen, meldcode en kenteken krijg je 2 dagen vantevoren zeggen ze?

Kan je het kenteken wel in je account zien op het moment dat deze is toegewezen.

[Voor 22% gewijzigd door Erkel op 16-11-2021 08:39]

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:14

kazuka

Building Better Worlds

ElonDusk schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:30:
en inventory is weer aangevuld met LR en Performance modellen
Ik snap die inventory nooit zo goed. Zijn dat auto's die binnenkort bij Tesla vestigingen in Nederland worden afgeleverd? Ik zie regelmatig de uitvoering voorbij komen die ik in juli heb besteld (M3LR, wit/wit) maar die worden dan blijkbaar als voorraad model gehouden ofzo?

Gisteren postte er iemand op TMC uit Noorwegen dat hij van zijn Tesla contact te horen kreeg dat zijn in juni bestelde M3LR pas in de laatste 2 weken van December verwacht wordt. Ik vermoed dat dit ook geldt voor veel M3 bestellingen in deze thread.

• ElonDusk
kazuka schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:57:
[...]

Ik snap die inventory nooit zo goed. Zijn dat auto's die binnenkort bij Tesla vestigingen in Nederland worden afgeleverd? Ik zie regelmatig de uitvoering voorbij komen die ik in juli heb besteld (M3LR, wit/wit) maar die worden dan blijkbaar als voorraad model gehouden ofzo?

Gisteren postte er iemand op TMC uit Noorwegen dat hij van zijn Tesla contact te horen kreeg dat zijn in juni bestelde M3LR pas in de laatste 2 weken van December verwacht wordt. Ik vermoed dat dit ook geldt voor veel M3 bestellingen in deze thread.
hahah ja dit is dus nog steeds niet echt duidelijk. Dit was 2 jaar terug ook zo. Ik had toen in juli besteld en kreeg mijn auto pas rond 16 dec ofzo. Terwijl ik mijn configuratie paar keer voorbij zag komen bij de voorraad autos.
In principe moet je er van uit gaan dat als je auto bij de voorraad modellen ziet, dat jij het ook gewoon dit jaar krijgt :P (maar zonder garanties :+ )

Wit + Wit is gewoon een gevaarlijke combinatie qua levering

[Voor 9% gewijzigd door ElonDusk op 16-11-2021 09:21]

Standard Range+

• ZGaro
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02-12 16:25
Erkel schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:32:
Gisteren maar is gevraagd om de eindfactuur en kenteken. Eindfactuur wel gekregen, meldcode en kenteken krijg je 2 dagen vantevoren zeggen ze?

Kan je het kenteken wel in je account zien op het moment dat deze is toegewezen.
Ik heb ze al via SMS gehad. Meldcode is laatste 4 cijfers van je VIN.

• Hansssr
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 01-12 10:39
Dank dank! Nee nog niets gehoord. Vorige week nog even contact gezocht met Tesla, zo van mijn dochter heeft net haar rijbewijs gehaald en vraagt wanneer de tesla komt:-). Is er al iets bekend?
Eerste medewerker was vriendelijk en zei dat hij het voor me ging uitzoeken. Ff in de wacht en kreeg daarna een andere medewerker aan de lijn die zei dat ik die vraag aan mijn contact persoon bij Amsterdam moest stellen. Die is tot eind november met vakantie zei ik nog 8)7 , maar antwoord bleef hetzelfde. Heb geduld, we kunnen niets voor je doen.

Dus afwachten maar!

• DunaxNL
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-12 13:58
Erkel schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:32:

Ik heb gisteren mijn kenteken ontvangen, dat is 9 dagen voor het ophalen in mijn geval.

• Erkel
DunaxNL schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:55:
[...]

Ik heb gisteren mijn kenteken ontvangen, dat is 9 dagen voor het ophalen in mijn geval.
Haha zit echt totaal geen structuur in, en ze zeggen allemaal wat anders.

• nikos_cs
  • Registratie: januari 2014
30-10 besteld en net gebeld of er al nieuws was, ik moest uit gaan van de laatste week van december. Hij was wel zeker dat het dit jaar gaat lukken. Ik heb alleen nog een RN nummer en via LM besteld.

[Voor 14% gewijzigd door nikos_cs op 16-11-2021 15:38]

• refused81
Exciting, tesla app geeft nu levering 14-28 december i.p.v. December , voor mijn LR besteld op 17okt (privé aankoop)

Any tips om registratie eerste toelating op 2022 te krijgen, of is dat hopeloze zaak ?

[Voor 27% gewijzigd door refused81 op 16-11-2021 19:56]

iRacing Profiel

• ElonDusk
VIN is gekoppeld (volgens Tesla medewerker.) En dat ik komende weken een voorstel voor een levermoment krijg _/-\o_ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Standard Range+

• refused81
ElonDusk schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:12:
VIN is gekoppeld (volgens Tesla medewerker.) En dat ik komende weken een voorstel voor een levermoment krijg _/-\o_ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Ik nu ook 🎉

iRacing Profiel

• ElonDusk
oOo hmm je had toch al in je app indicatie leverdatum zichtbaar, maar nog geen VIN? Heb je ook via Tesla medewerker je VIN ontvangen?

[Voor 29% gewijzigd door ElonDusk op 17-11-2021 11:32]

Standard Range+

• refused81
ElonDusk schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:29:
[...]

oOo hmm je had toch al in je app indicatie leverdatum zichtbaar, maar nog geen VIN? Heb je ook via Tesla medewerker je VIN ontvangen?
Dat was gister in de app, vanochtend even de vin check gedaan, en die was er ook. Dus ik neem aan dat die gister er ook al was.
Ook net 5 min geleden sms’je gehad dat de auto onderweg is 👍

iRacing Profiel

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

Jetzt geht loss, hier ook een SMS gehad voor mijn in juli bestelde M3LR:
Tesla Update - Uw Model 3 met RNxxxxxxx is onderweg naar Nederland en wij verwachten deze binnenkort aan u te leveren. Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen u wij op de hoogte via een SMS. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP.
Kan ik nu aan de hand van dat RN nummer ook mijn VIN achterhalen? Want in mijn account staat nog steeds geen auto (lease).

• ElonDusk
kazuka schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:46:

[...]

Kan ik nu aan de hand van dat RN nummer ook mijn VIN achterhalen? Want in mijn account staat nog steeds geen auto (lease).
Yes hier ook een SMSje net binnen! Precies hetzelfde. Je VIN kan je via een Tesla medewerker achterhalen (btw ik heb de VIN niet gekregen alleen de bevestiging dat ik er 1 hebt.). Maar als dit SMSje hebt ontvangen dan ga maar vanuit dat je een VIN hebt (100%) O-)

[Voor 7% gewijzigd door ElonDusk op 17-11-2021 11:51]

Standard Range+

• nikos_cs
Ik heb de sms ook net gekregen! Nu Tesla lastig vallen voor een vin.

• ElonDusk
Waar ik nu benieuwd naar ben. Op welke boot staat m’n auto O-)

Standard Range+

• Qualixo
Als het je eerste sms is dan is de boot net door het suez kanaal. Echter gaat de Nabucco eerst naar de GB.
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/

Mijn auto staat als goed is op de Hoegh Kobe. Die vaart nu onder spanje. aankomst tijd 22-11 in zeebrugge

[Voor 26% gewijzigd door Qualixo op 17-11-2021 13:02]

• ElonDusk
Qualixo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:00:
Als het je eerste sms is dan is de boot net door het suez kanaal. Echter gaat de Nabucco eerst naar de GB.
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
Ohh dat is wel jammer dan :X

Standard Range+

• Qualixo
Zitten nog 2 boten voor dat kanaal. De locatie waar ze heen gaan wordt pas aangepast als ze door suez heen zijn. Zie wel dat de Altair Leader ook naar zeebrugge vaart nu. Dus dat zijn 2 boten die nu richting ons komen.

[Voor 32% gewijzigd door Qualixo op 17-11-2021 13:04]

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

Qualixo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:04:
Zitten nog 2 boten voor dat kanaal. De locatie waar ze heen gaan wordt pas aangepast als ze door suez heen zijn. Zie wel dat de Altair Leader ook naar zeebrugge vaart nu. Dus dat zijn 2 boten die nu richting ons komen.
En die komen 21 en 22 november aan zie ik, dus met een beetje geluk uitlevering eerste week december? Dat zou wel mooi zijn.

• Qualixo
kazuka schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:17:
[...]

En die komen 21 en 22 november aan zie ik, dus met een beetje geluk uitlevering eerste week december? Dat zou wel mooi zijn.
Dat hoop ik zelf ook...
overigens staat hier alle schepen welke onderweg zijn:
https://docs.google.com/s...jZxLwg7G99quieJtiXo#gid=0

• techaddict827
  • Laatst online: 01-12 21:30
Wat een leuk topic om te volgen dit. Hierbij mijn update:

Firmawagen (MY Long Range, Deep Blue Metallic, 20’’ Induction Wheels) besteld via MisterGreen hier.
Na opvraging via Tesla een RN nummer ontvangen en een geschatte levering op 29/11 (via e-mail).
Vandaag eens gevraagd naar een VIN nummer en ook gekregen (België).

Echter nog geen smsjes / concrete afspraak voor afhaling mogen ontvangen.
Bovendien zie ik ook nog geen VIN in de broncode / geen wagen in mijn account.

Iemand een idee of ik nog iets meer kan uitzoeken nu ik mijn VIN heb?
Of wat de volgende update zou kunnen zijn?

• Qualixo
techaddict827 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:47:

Firmawagen (MY Long Range, Deep Blue Metallic, 20’’ Induction Wheels) besteld via MisterGreen hier.
Na opvraging via Tesla een RN nummer ontvangen en een geschatte levering op 29/11 (via e-mail).

VIN decoder is dan je vriend denk. maar dat laat alleen zien wat je exact krijgt kwa model.
https://teslatap.com/vin-decoder/

Ik heb net ook mijn VIN bemachtigd en als ik die decode is het nog een Model 3 2021. Geen 2022. Dus helaas geen stuurwiel/achterbank verwarming dan. We gaan het zien!
Mijn levering is dus eerste helft dec.

Character 10 in je VIN een M dan 2021, een N dan is het een 2022 volgens meeste sites.

Hartelijk dank voor uw e-mail. Er is inderdaad een vin gekoppeld aan uw order (********************).
Deze verwachten wij in de eerste helft van december. Zodra een gerichte leverdatum inzichtelijk is, nemen wij z.s.m. contact op!
Dat is inderdaad jammer, maar u kunt vanaf de levering natuurlijk wel gebruik maken van de mobiele app met alle bijbehorende functies.
.

[Voor 32% gewijzigd door Qualixo op 17-11-2021 15:06]

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:15
kazuka schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:46:

[...]

Heb net in de chat bij Tesla m'n VIN opgevraagd (en gekregen). Net als jij vandaag m'n eerste SMS (met RN) gehad.

PSN: Sluuz

• ZGaro
Eindelijk de eindfactuur gehad! Net betaald dus dinsdag de MY ophalen :-D

• jevdr1990
  • Registratie: november 2021
  • Laatst online: 00:41
Ik heb eind september een Model 3 Performance besteld en kreeg (zoals vele anderen) vandaag een SMS met het bericht dat deze waarschijnlijk 14-28 dec geleverd gaat worden. Ik lees nu allemaal berichten over stuurwiel/achterbank verwarming. Heeft een model 3 P stuurwielverwarming of ligt het eraan of het een 2021 of 2022 model wordt?

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

jevdr1990 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:30:
Ik heb eind september een Model 3 Performance besteld en kreeg (zoals vele anderen) vandaag een SMS met het bericht dat deze waarschijnlijk 14-28 dec geleverd gaat worden. Ik lees nu allemaal berichten over stuurwiel/achterbank verwarming. Heeft een model 3 P stuurwielverwarming of ligt het eraan of het een 2021 of 2022 model wordt?
De Performance and Long Range hadden dat sowieso al in de 2021 modellen geloof ik. De nieuwe 2022 standaard Model 3 (het ding heet nu ook geen SR+ meer schijnbaar) zou nu ook stuurwiel en achterbankverwarming krijgen, een betere range en een iets tragere 0-100.

• jevdr1990
Ik heb mijn VIN op de eindfactuur gevonden en het viel mij op dat mijn model 3 Performance in China is gemaakt. Ik dacht dat die vooral uit Fremont kwamen. Geen idee wat het betekend qua kwaliteit ed. Ik ben een Tesla rookie.

• kazuka

kazuka

Building Better Worlds

jevdr1990 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:09:
Ik heb mijn VIN op de eindfactuur gevonden en het viel mij op dat mijn model 3 Performance in China is gemaakt. Ik dacht dat die vooral uit Fremont kwamen. Geen idee wat het betekend qua kwaliteit ed. Ik ben een Tesla rookie.
Plaatje dat eerder in het Model 3/Y topic geplaatst was:

Daar hebben ze het dus over een nieuwe LG Chem batterypack voor de Long Range die uit China komt. Wellicht dat deze dan ook wordt gebruikt voor de Performance?

• ElonDusk
Wow verwachte levering Model 3 (als je nu bestelt) is naar mei verschoven :X

Standard Range+

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08:53
ElonDusk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:34:
Februari 2022 zie ik op de website staan.

Hyundai Ioniq Electric Premium 28kWh | PVOutput

• Inspired
  • Laatst online: 08:07
Marc O. schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:46:
[...]

Februari 2022 zie ik op de website staan.
Afhankelijk van de kleur zo te zien. De witte spingt naar mei.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:50

Notna

Where are you?®

ElonDusk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:34:
Er waren in de US al berichten dat nieuwe orders voor S en X naar April 2023 zijn verschoven :') (hoewel dit alleen tijdelijk te zien was). Voor alsnog is het hier 'eind 2022'

Het kan dus erger :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Marc O.
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 08:53
Inspired schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:48:
[...]

Afhankelijk van de kleur zo te zien. De witte spingt naar mei.
Ah, bij de SR+ inderdaad. Ik had alleen gekeken naar de LR.

Hyundai Ioniq Electric Premium 28kWh | PVOutput

• Inspired
@jevdr1990 je vin start met LRW? Dat is wel opvallend. Dan zou dat weer een nieuw type zijn..

• Notna

Notna

Where are you?®

Inspired schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:51:
@jevdr1990 je vin start met LRW? Dat is wel opvallend. Dan zou dat weer een nieuw type zijn..
Er is wel iets aan de hand zo te zien

https://driveteslacanada....turer-code-7sa-model-x-y/ (dit is voor X en Y, ik neem aan dat S en 3 ook veranderen)

Edit, hmm er staat in het artikel dat S en Y al recentelijk zijn aangepast.

[Voor 17% gewijzigd door Notna op 18-11-2021 08:00]

• jevdr1990
Inspired schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:51:
ja LRW VIN. Chinese Performance dus

• Qualixo
Mijn vin start ook met lrw.
LRW = Tesla, China

Is 10e VIN karakter een M dan is het een 2021 model. Is het een N dan is het een 2022 model.

[Voor 61% gewijzigd door Qualixo op 18-11-2021 08:56]

• techaddict827
  • Laatst online: 01-12 21:30
Qualixo schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:54:
Mijn vin start ook met lrw.
LRW = Tesla, China

Is 10e VIN karakter een M dan is het een 2021 model. Is het een N dan is het een 2022 model.
Idem, nu vraag ik me wel af wat het verschil is tussen 2021 & 2022 model Y?

• Inspired
techaddict827 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:39:
[...]

Volgens mij niks.

• ZGaro
techaddict827 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:47:

Nu is het gewoon afwachten. Volgens mij kan je wel, wanneer je auto op een HOEGH boot staat, je VIN op die site invoeren en dan zie je op welk schip die staat maar dat is alleen op de HOEGH schepen.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
techaddict827 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:39:
[...]

Front casting en Structural pack dacht ik, al betekent dat niet direct de 4680.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 02-12 16:00
Wat is de reden dat een 2019LR een gebruik geeft van 153 Wh/km en een 2021LR 136 Wh/km? Wat is daar nog meer technisch aan verandert dat dit zo'n verschil geeft?

Het verschil tussen SR's en mijn LR is wel groot. Onder de 150 Wh/km kan ik normaal nooit onder komen. Zelfs bij 100 km/u op de snelweg tokkelen heb ik soms een mazzeltje, maar normaal ook rond de 160 Wh/km.

• Inspired
Divak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:36:
Wat is de reden dat een 2019LR een gebruik geeft van 153 Wh/km en een 2021LR 136 Wh/km? Wat is daar nog meer technisch aan verandert dat dit zo'n verschil geeft?

Het verschil tussen SR's en mijn LR is wel groot. Onder de 150 Wh/km kan ik normaal nooit onder komen. Zelfs bij 100 km/u op de snelweg tokkelen heb ik soms een mazzeltje, maar normaal ook rond de 160 Wh/km.
In de praktijk is het verschil (vaak) niet zo groot.

- Paar procent winst door testen met zuinigere Michelin MXM4 band.
- Paar procent winst door nieuwe 18 inch Aero covers.
- Paar procent winst door een factor die ze mogen toepassen op de EPA range ivm heat pump.

Kijk maar naar de WLTP range. (Geen factor voor WP zoals bij EPA.) Die is bij een LR van 560 naar 614 gegaan. Increase van 9%. Accu is ook toegenomen met 4% toegenomen. Dus eigenlijk een ~5% increase in efficiency. Grootste gedeelte door andere banden en velgen. Als je dus met 19" rijdt, of 18" met winterbanden en zonder kappen is het verschil te verwaarlozen in wh/km. Bij koude temps wel groter door WP.

• Qualixo
ZGaro schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:12:
[...]

Nu is het gewoon afwachten. Volgens mij kan je wel, wanneer je auto op een HOEGH boot staat, je VIN op die site invoeren en dan zie je op welk schip die staat maar dat is alleen op de HOEGH schepen.
https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo
Mijn vin werkt iig niet op die site.. dan gok ik dat mijn auto op de ALTAIR LEADER staat gezien die nu achter de Hoegh kobe vaart.

• ElonDusk
Volgens de VIN decoder heb ik een 2021 Model 3. Dus iets minder range maar wel 5.6 sec :P naar 100.
Verder begreep ik (van Tesla) dat de boot waarop mijn Model 3 staat rond half dec aankomt (waarschijnlijk dus eind dec levering).

Standard Range+

• Lompsie83
ElonDusk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:10:
Volgens de VIN decoder heb ik een 2021 Model 3. Dus iets minder range maar wel 5.6 sec :P naar 100.
Verder begreep ik (van Tesla) dat de boot waarop mijn Model 3 staat rond half dec aankomt (waarschijnlijk dus eind dec levering).
Puur uit nieuwsgierigheid hoor, jij was er tijdens de 2019 gekte er toch ook al blij?
Ga je dan nu weer voor een nieuwe m3?

• ElonDusk
Lompsie83 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:35:
[...]

Puur uit nieuwsgierigheid hoor, jij was er tijdens de 2019 gekte er toch ook al blij?
Ga je dan nu weer voor een nieuwe m3?
Yes indeed! Haha ja this happend:
- in juli 2019 mijn droom (betaalbare) auto besteld via Athlon
- mid dec 2019 eindelijk ontvangen
- 2020 Corona jaar = alleen thuis werken
- 2020 vriendin zwanger. Zonde van een stilstaande auto met kid op komst. Dus eind 2020 auto aan een collega overgedragen. En tot nu toe mobiliteitsbudget uitbetaald gekregen.
- begin 2021 georiënteerd voor een nieuwe EV. Die wel goedkoper zou zijn dan een model 3.
- mei 2021 een Enyaq van rond 43k besteld. Levering zou week 45 zijn
- eind oktober krijg ik te horen dat het pas volgend jaar geleverd wordt (dus bijna net zo duur als een Model 3 dit jaar rijden)
- Enyaq gecanceld en net voor de officiële deadline alsnog een Model 3 besteld.
- Enyaq dit jaar was het misschien waard, maar volgend jaar niet. En thats my story _/-\o_

Standard Range+

• Kilian5555
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 01:50
ElonDusk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:59:
[...]

- 2020 vriendin zwanger. Zonde van een stilstaande auto met kid op komst. Dus eind 2020 auto aan een collega overgedragen. En tot nu toe mobiliteitsbudget uitbetaald gekregen.
- begin 2021 georiënteerd voor een nieuwe EV. Die wel goedkoper zou zijn dan een model 3.
- eind oktober krijg ik te horen dat het pas volgend jaar geleverd wordt (dus bijna net zo duur als een Model 3 dit jaar rijden)
- Enyaq dit jaar was het misschien waard, maar volgend jaar niet. En thats my story _/-\o_
Grappig om te lezen dit, ik had eerst een Mercedes EQA besteld. Zou in november geleverd worden maar schoof eind oktober ineens op naar maart. Daardoor ook op de model 3 uitgekomen.

Ik heb trouwens tegelijk met jou en de anderen dezelfde sms gekregen dat de auto onderweg is. Ik heb Tesla niet concreet naar de VIN gevraagd, maar wel of de auto stuurverwarming zal hebben om op die manier te peilen of een 2021 of 2022 model is gekoppeld aan mijn order. Ik kreeg nadat hij het had uitgezocht als antwoord dat hij geen 100% zekerheid kon geven, maar vermoedde van wel. Ik ben benieuwd! Vraag me ook af wanneer we een concrete leverdatum krijgen.

• ElonDusk
Kilian5555 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:43:
[...]

Grappig om te lezen dit, ik had eerst een Mercedes EQA besteld. Zou in november geleverd worden maar schoof eind oktober ineens op naar maart. Daardoor ook op de model 3 uitgekomen.

Ik heb trouwens tegelijk met jou en de anderen dezelfde sms gekregen dat de auto onderweg is. Ik heb Tesla niet concreet naar de VIN gevraagd, maar wel of de auto stuurverwarming zal hebben om op die manier te peilen of een 2021 of 2022 model is gekoppeld aan mijn order. Ik kreeg nadat hij het had uitgezocht als antwoord dat hij geen 100% zekerheid kon geven, maar vermoedde van wel. Ik ben benieuwd! Vraag me ook af wanneer we een concrete leverdatum krijgen.
Haha nice! En ik denk dat je met de Tesla blijer gaat zijn >:) .
Stuurverwarming is standaard sinds kort. Volgens mij worden ze al vanaf september ingebouwd in de SR+. Dus wij krijgen dat bijna wel zeker
https://driveteslacanada....ear-seats-in-sr-model-3s/ 8)

Standard Range+

• Qualixo
ElonDusk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:20:
[...]

Haha nice! En ik denk dat je met de Tesla blijer gaat zijn >:) .
Stuurverwarming is standaard sinds kort. Volgens mij worden ze al vanaf september ingebouwd in de SR+. Dus wij krijgen dat bijna wel zeker
https://driveteslacanada....ear-seats-in-sr-model-3s/ 8)
Ben benieuwd! Die achterbank upgrade valt kwa kosten ook nog wel mee

• Lompsie83
ElonDusk schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:59:
[...]

:) :) Thnx voor je story!!
Ik heb mijn model 3 pas verkocht alvast in afwachting van de MY.
In de tussentijd rijdt ik de meest luxe Enyaq van een collega van mij.
Buiten het feit dat die groot is en heerlijk rijdt, vind ik dat je met de nieuwe M3 de juiste keuze hebt gemaakt.
Echt teveel toeters en bellen op dat ding.
En heel traag met opladen.

• ElonDusk
Lompsie83 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 08:56:
[...]

:) :) Thnx voor je story!!
Ik heb mijn model 3 pas verkocht alvast in afwachting van de MY.
In de tussentijd rijdt ik de meest luxe Enyaq van een collega van mij.
Buiten het feit dat die groot is en heerlijk rijdt, vind ik dat je met de nieuwe M3 de juiste keuze hebt gemaakt.
Echt teveel toeters en bellen op dat ding.
En heel traag met opladen.
Oh lekker zeg! Ja de MY :9~ . Had ik ook liever gehad :9 Al een datum of sms?

Btw ik had ook met de Enyaq een proefrit gemaakt en precies wat je zegt het rijdt heerlijk en zoveel ruimte, maar als ik hoor hoeveel issues mensen met de app/software uberhaupt hebben dan ben ik toch blij dat ik weer een Model 3 ga rijden.

Standard Range+

• Eelceau
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 02-12 18:34
Vanochtend mailtje gehad dat mijn MY (deep blue, zwart interieur en induction velgen) onderweg is naar Nederland. Besteld op 13 okt en door de leasemij overgenomen op 26 okt.
Leverdatum vooralsnog eind december, maar hier verder nog geen sms over gehad.

• svdgraaf
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 02-12 22:51
Zit al een tijdje te lurken. Nu een M3P uit 2019, MYLR besteld eind september, 6 december ophalen. Ik koop hem zakelijk (zzp).

Ben nog (zakelijke) autoverzekeringen aan het uitzoeken, iemand nog tips? Zit nu by insuremytesla, maar die doen geen nieuwe aanvragen meer :(

Sowieso zijn de prijzen behoorlijk omhoog gegaan in die 2 jaar. Zit nu op 103 p/m en nieuwe offertes zijn allemaal rond de 140 :D

P AWD Midnight Gray, Black interior, 20” FSD

• X-GeaR
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 02-12 21:31
svdgraaf schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:32:
Zit al een tijdje te lurken. Nu een M3P uit 2019, MYLR besteld eind september, 6 december ophalen. Ik koop hem zakelijk (zzp).

Ben nog (zakelijke) autoverzekeringen aan het uitzoeken, iemand nog tips? Zit nu by insuremytesla, maar die doen geen nieuwe aanvragen meer :(

Sowieso zijn de prijzen behoorlijk omhoog gegaan in die 2 jaar. Zit nu op 103 p/m en nieuwe offertes zijn allemaal rond de 140 :D
Promovendum al geprobeerd? Was vorig jaar laagst.

www.scientias.nl

• Erkel

Centraal beheer is wel aardig goedkoop.

• Maarten94
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 03-12 11:14
Zojuist Alphabet gesproken omtrent de levering van de M3LR. Zij hadden nog geen informatie rondom mijn specifieke bestelling, wel gaven ze aan dat ik er vanuit kon gaan dat de auto's bij de haven opgehaald kunnen worden. Zal waarschijnlijk dus hetzelfde gaan als in 2019. Aldus Alphabet komt de boot met de M3LR's eind november aan.

• nikos_cs
Zojuist bevestiging gekregen dan mijn M3 RWD op de Grand Dahlia staat. Tesla verwacht hem 22-12-21 hier en tussen kerst en o&n rijden.

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=355222000

• ElonDusk
nikos_cs schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:15:
Zojuist bevestiging gekregen dan mijn M3 RWD op de Grand Dahlia staat. Tesla verwacht hem 22-12-21 hier en tussen kerst en o&n rijden.

https://www.myshiptracking.com/?mmsi=355222000
Hmm waarschijnlijk staat de mijne ook daarop. Heb je zelf ernaar geïnformeerd?

Standard Range+

• nikos_cs
ElonDusk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:17:
[...]

Hmm waarschijnlijk staat de mijne ook daarop. Heb je zelf ernaar geïnformeerd?
Ja, de chat mocht mij geen info geven omdat LM de eigenaar is. De verkoper op de vestiging mag dit wel en heb hem een appje gestuurd.

• Notna

Notna

Where are you?®

In mijn zoektocht voor een verzekering voor de Model X, kwam Allianz er het voordeligste uit. Wellicht daar even kijken?

https://www.allianzdirect...ekering/premie-berekenen/

(ik was voor een Model X daar ± 116 euro per maand kwijt met 8 schadevrije jaren)

• jevdr1990
Ik ben nog niet zo thuis in al het uitzoeken, maar ben ook wel benieuwd op welk schip mijn Tesla staat. Ik heb eind sept. besteld en afgelopen week een SMS ontvangen waarin staat dat de levering tussen 14-28dec gaat plaatsvinden (waarschijnlijk). Kan ik bijv. aan de hand van mijn VIN nummer eea vinden?

• svdgraaf
Notna schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 12:20:
[...]

In mijn zoektocht voor een verzekering voor de Model X, kwam Allianz er het voordeligste uit. Wellicht daar even kijken?

(ik was voor een Model X daar ± 116 euro per maand kwijt met 8 schadevrije jaren)
Oh wauw, thanks! Die zijn inderdaad een stuk goedkoper, zelfs zakelijk en inclusief allerlei verschillende opties. Heb 11 schadevrije jaren, dat helpt ook :D

• Lompsie83
[quote]ElonDusk schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:07:
[...]

Oh lekker zeg! Ja de MY :9~ . Had ik ook liever gehad :9 Al een datum of sms?

Yes, 30-11 ophalen in Tilburg. *O*

• Hertog_Martin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-12 19:46
[...]

Bedankt voor de tip, deze kwam via independer niet naar voren.

• svdgraaf
[...]

Ik snap nu waarom ze zo goedkoop zijn, verplicht eigen risico van 1500 euro, yikes. Ik snap de afweging wel hoor, maar moet ff rekenen wat dan voordeliger is.

• svdgraaf
X-GeaR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:49:
[...]

Promovendum al geprobeerd? Was vorig jaar laagst.
Het is promovendum geworden, thanks! Laag eigen risico en kan ook als zzp'er daar gewoon afsluiten (wel op mn bedrijf, maar gewoon de normale tarieven). Met 11 schadevrije jaren 100 euro p/m 👍🏻

• Erkel
Vanmiddag een verzekering bij unive afgesloten, 75 euro PM, op basis van 9 svj, 250 euro eigen risico en 3 Jaar nieuw waarde vergoeding.

Pagina: 1 ... 364 ... 367 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee