Huh? Daar heb ik óf overheen gelezen óf was niet van toepassing bij mij. Bijzonder...svdgraaf schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:26:
[...]
Ik snap nu waarom ze zo goedkoop zijn, verplicht eigen risico van 1500 euro, yikes. Ik snap de afweging wel hoor, maar moet ff rekenen wat dan voordeliger is.
Ik gok dat het een recente toevoeging is, stond ook als apart kopje vermeld. Sowieso is Tesla verzekeren in Nederland maar een lastig verhaal. Zeker als het zzp zakelijk is. Ik snap wel dat Tesla in de US hun eigen verzekering doet.Notna schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:11:
[...]
Huh? Daar heb ik óf overheen gelezen óf was niet van toepassing bij mij. Bijzonder...
MY LR 2022 Midnight Gray, Black interior, 20” FSD
Ik heb dat niet als ik een premie berekening doe. Misschien leeftijd of schadevrije jaren?svdgraaf schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:26:
[...]
Ik snap nu waarom ze zo goedkoop zijn, verplicht eigen risico van 1500 euro, yikes. Ik snap de afweging wel hoor, maar moet ff rekenen wat dan voordeliger is.
Edit: Volgens je profiel ben je een jaar ouder dan ik dus dat zal het niet zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Erkel op 19-11-2021 16:51 ]
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
Klopt, maar staat wel in de kleine lettertjes als je uiteindelijk de offerte opvraagt. Of zoals de meneer mij antwoordde toen ik er naar vroeg (dit was dus voor all-risk):Erkel schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 16:51:
[...]
Ik heb dat niet als ik een premie berekening doe. Misschien leeftijd of schadevrije jaren?
Edit: Volgens je profiel ben je een jaar ouder dan ik dus dat zal het niet zijn.
“ Bedankt voor je mail. Het standaard eigen risico is EUR 135,- voor casco schade. In verband met het type auto geldt een extra casco eigen risico van EUR 1.365,-. In totaal dus EUR 1.500,- eigen risico voor (eigen) casco schade welke niet op een derde is te verhalen. Het eigen risico geldt derhalve alléén voor de schade aan jouw voertuig. Als de schade te verhalen is op een derde, dan zal de verzekeraar van de tegenpartij uiteraard de totale schade inclusief eigen risico moeten vergoeden. Voor de volledigheid: er geldt géén eigen risico voor WA schade (schade die jij toebrengt aan andere voertuigen).”
Nou dat vind ik wel kwalijk, want ik kan gewoon een verzekering afsluiten en een eigen risico kiezen van 250. In de voorwaarden voor de autoverzekering wordt nergens gesproken over een verhoogd eigen risico voor bepaalde auto's. Ook tijdens de aanvraag wordt het niet gemeld.svdgraaf schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 00:24:
[...]
Klopt, maar staat wel in de kleine lettertjes als je uiteindelijk de offerte opvraagt. Of zoals de meneer mij antwoordde toen ik er naar vroeg (dit was dus voor all-risk):
“ Bedankt voor je mail. Het standaard eigen risico is EUR 135,- voor casco schade. In verband met het type auto geldt een extra casco eigen risico van EUR 1.365,-. In totaal dus EUR 1.500,- eigen risico voor (eigen) casco schade welke niet op een derde is te verhalen. Het eigen risico geldt derhalve alléén voor de schade aan jouw voertuig. Als de schade te verhalen is op een derde, dan zal de verzekeraar van de tegenpartij uiteraard de totale schade inclusief eigen risico moeten vergoeden. Voor de volledigheid: er geldt géén eigen risico voor WA schade (schade die jij toebrengt aan andere voertuigen).”
Daarom ook gewoon verder gekeken. Super irritant dit soort dingen.Erkel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 05:21:
[...]
Nou dat vind ik wel kwalijk, want ik kan gewoon een verzekering afsluiten en een eigen risico kiezen van 250. In de voorwaarden voor de autoverzekering wordt nergens gesproken over een verhoogd eigen risico voor bepaalde auto's. Ook tijdens de aanvraag wordt het niet gemeld.
Moest je daarvoor bellen? Ik krijg namelijk 0 op het rekest met de online toolsvdgraaf schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:41:
[...]
Het is promovendum geworden, thanks! Laag eigen risico en kan ook als zzp'er daar gewoon afsluiten (wel op mn bedrijf, maar gewoon de normale tarieven). Met 11 schadevrije jaren 100 euro p/m 👍🏻

3 schepen nu onderweg die binnen 4 dagen ook in zeebrugge aankomen. Verwacht een sms regen:) volgens Tesla enterpise krijg ik mn model 3 begin december.
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Ja bellen inderdaad, bizar anno 2021 😅Notna schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:29:
[...]
Moest je daarvoor bellen? Ik krijg namelijk 0 op het rekest met de online tool('we hebben meer informatie nodig')
geen sms maar email of ik de factuur wil gaan betalen
op de factuur staan dan leverdatum van Dec-22 vermeld.
Oeh, wil ook een sms als de leverdatum al richting eind december loopt....refused81 schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:08:
[...]
geen sms maar email of ik de factuur wil gaan betalen![]()
op de factuur staan dan leverdatum van Dec-22 vermeld.
In 2019 had ik 3-4 dagen voor levering een SMS. (ergens 12 dec een SMS en 16-17 ofzo levering) Maar verwacht dit jaar wel eerst een levering indicatie sms en daarna echte datum
Model 3
Ik las hier eerder dat zodra de LM de betaling heeft voltooid Tesla de auto zichtbaar maakt in je account? Hopelijk zie ik hem dan een dezer dagen verschijnen en kan ik de VIN ook meteen zien.
Dit is veelal niet in het geval. Pas op het moment dat de auto wordt afgeleverd zal hij zichtbaar worden in de Tesla account. Tot het moment van aflevering houdt de LM de auto over het algemeen in haar eigen portaal. In principe zou je de VIN wel kunnen opvragen aan de hand van je bestelnummer. Voor de aflevering krijg je vanuit Tesla via SMS bericht.kazuka schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:37:
Ik las hier eerder dat zodra de LM de betaling heeft voltooid Tesla de auto zichtbaar maakt in je account? Hopelijk zie ik hem dan een dezer dagen verschijnen en kan ik de VIN ook meteen zien.
Volgende week dinsdag model Y ophalen, vandaag sms gehad met meldcode en kenteken.
2 van de 3 schepen zijn nu aangemeerd in zeebrugge. 3e vanavond. Ben benieuwd wanneer is mn ophaal dag krijg!
Ik ben ook aan het wachten op een SMS met VIN en kenteken voor mijn M3SR+ of RWD zoals ze hem nu noemen. RN heb ik vorige week woensdag gekregen.
Ik kreeg vanochtend de SMS 'U model Y is onderweg...' (dus VIN is gekoppeld) en daarin is verder aangegeven dat ze op een later moment de exacte leverdatum nog communiceren.
Ik heb vanmiddag even telefonisch contact opgenomen met Tesla Tilburg om te vragen of ze al iets van een indicatie hebben. Ze gaven aan 1e helft december en met een beetje geluk in de eerste week van december al (maar wel met nog wat slagen om de arm).
Ik heb vanmiddag even telefonisch contact opgenomen met Tesla Tilburg om te vragen of ze al iets van een indicatie hebben. Ze gaven aan 1e helft december en met een beetje geluk in de eerste week van december al (maar wel met nog wat slagen om de arm).
Even een vraagje. Morgen ga ik de MY ophalen en ik heb nu een M3 en draai Spotify onder het account van Tesla. Weet iemand of dit Spotify zit gekoppeld aan je Tesla account? Anders ben ik morgen al mijn nummers kwijt 😱
Maar uh als het aan je Tesla account zit gekoppeld heb je die nummers toch gewoon in je andere Tesla ook?ZGaro schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:25:
Even een vraagje. Morgen ga ik de MY ophalen en ik heb nu een M3 en draai Spotify onder het account van Tesla. Weet iemand of dit Spotify zit gekoppeld aan je Tesla account? Anders ben ik morgen al mijn nummers kwijt 😱
En anders is het je eigen account en dan heb je de nummers ook nog?
Ja klopt. Maar vraag me dus af of anderen daar ervaring mee hebben. Ik weet niet of ik straks hetzelfde spotify account ook in de MY heb.
Nee is niet mijn eigen account maar account van Tesla. Weet niet of het een random account is of een account wat gekoppeld is aan mijn Tesla account wat natuurlijk logisch zou zijn.Erkel schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:31:
[...]
Maar uh als het aan je Tesla account zit gekoppeld heb je die nummers toch gewoon in je andere Tesla ook?
En anders is het je eigen account en dan heb je de nummers ook nog?
Vanmorgen smsje gehad. Jippie!
Zag ook meteen dat ik een eindfactuur heb met VIN code en geplande leverdatum. Vooralsnog levering op 9 december in Tilburg.
happy happy joy joy
Zag ook meteen dat ik een eindfactuur heb met VIN code en geplande leverdatum. Vooralsnog levering op 9 december in Tilburg.
happy happy joy joy
Top man! Have fun!Hansssr schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:40:
Vanmorgen smsje gehad. Jippie!
happy happy joy joy
Zo te zien zijn het vooral MYs die SMS met leverdatum hebben ontvangen.
Stillll waaaitinggggg
Stillll waaaitinggggg

Model 3
Yep, er zijn 2 schepen inmiddels in Zeebrugge en de Nabucco is er eind van de week. Blijkbaar is de Grand Dahlia ook een schip op weg naar Zeebrugge met veel M3's dus in het slechtste geval staan onze auto's daarop en moeten we nog een week of 4 wachten.ElonDusk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:09:
Zo te zien zijn het vooral MYs die SMS met leverdatum hebben ontvangen.
Stillll waaaitinggggg
/f/image/sRskIGVUxMXCJ9WbQ3N99ClL.png?f=fotoalbum_large)
Ja haha ik volg ze ook. Het is vooral ongeduld, ik weet in ieder geval dat het komt (maar sneller is beter)kazuka schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:16:
[...]
Yep, er zijn 2 schepen inmiddels in Zeebrugge en de Nabucco is er eind van de week. Blijkbaar is de Grand Dahlia ook een schip op weg naar Zeebrugge met veel M3's dus in het slechtste geval staan onze auto's daarop en moeten we nog een week of 4 wachten.
[Afbeelding]
Helaas gaan de Nabucco en Grand Dahlia eerst naar Engeland en dan pas naar Zeebrugge.
[ Voor 5% gewijzigd door ElonDusk op 23-11-2021 11:19 ]
Model 3
Zojuist ook mijn sms’je voor de M3 ontvangen. Kan je verder nu nog iets met een RN nummer? Indicatie qua tijd oid?
Als je een sms hebt gekregen is hoogstwaarschijnlijk een VIN gekoppeld aan je RN nummer. Je kan Tesla vragen welke VIN dit is en op welke boot je auto staat.James25 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:26:
Zojuist ook mijn sms’je voor de M3 ontvangen. Kan je verder nu nog iets met een RN nummer? Indicatie qua tijd oid?
Ja, ik heb vorige week een SMS gehad en bevestiging van de dealer dat mijn witte M3 RWD op de Grand Dahlia staat. Dealer zegt dat de M3 er 22-12-21 is en ik de laatste week van het jaar rij.kazuka schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:16:
[...]
Yep, er zijn 2 schepen inmiddels in Zeebrugge en de Nabucco is er eind van de week. Blijkbaar is de Grand Dahlia ook een schip op weg naar Zeebrugge met veel M3's dus in het slechtste geval staan onze auto's daarop en moeten we nog een week of 4 wachten.
[Afbeelding]
[ Voor 20% gewijzigd door nikos_cs op 23-11-2021 11:36 ]
waar vinden jullie die radar voor de schepen?kazuka schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:16:
[...]
[Afbeelding]
Linkjes staan op pagina 1.LucKoekkoek schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 12:04:
[...]
waar vinden jullie die radar voor de schepen?
https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
Model 3
Nice! Had je de m3 SR+ besteld?James25 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:26:
ZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:31:
[Afbeelding]
🙏🏻🙏🏻 En nee, je Tesla spotify account kan niet mee verhuisd worden naar je nieuwe Tesla😭

Model 3
Idem hier. Auto wordt verwacht op de leverings locatie rondom 9 december. Rond die tijd ook mijn levering.
Mooi! Was er ook geen manier om Tesla spotify te koppelen aan een Facebook account oidZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:31:
[Afbeelding]
🙏🏻🙏🏻 En nee, je Tesla spotify account kan niet mee verhuisd worden naar je nieuwe Tesla😭
Is het niet zo dat er een aparte (betaalde) Spotify account nodig is naast de premium connectie? of is er nog een onderscheid tussen SR+ (RWD) en Long range / Performance?
Nice!ZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:31:
[Afbeelding]
dat was mijn veronderstelling ook: Premium Connectivity is voor de 'connectie', en als je daar dan Netflix, spotify over wil gebruiken heb je daar zelf abbo voor nodig.jackzonztyl schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:45:
Is het niet zo dat er een aparte (betaalde) Spotify account nodig is naast de premium connectie? of is er nog een onderscheid tussen SR+ (RWD) en Long range / Performance?
Nee volgens mij kan je met je eigen account inloggen (had ik bij mijn vorige m3 gedaan) of die van Tesla gebruiken (als je premium hebt)
Model 3
Spotify is onderdeel van premium connectivity maar dan krijg je een account welke wordt toegewezen aan de auto. Je hebt dan geen Spotify account nodig.
Klopt, kan beide!ElonDusk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:48:
Nee volgens mij kan je met je eigen account inloggen (had ik bij mijn vorige m3 gedaan) of die van Tesla gebruiken (als je premium hebt)
dus als ik premium connectivity van een tientje neem, dan heb ik geen spotify account van een tientje meer nodig?ZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:48:
Spotify is onderdeel van premium connectivity maar dan krijg je een account welke wordt toegewezen aan de auto. Je hebt dan geen Spotify account nodig.
Precies! Maar kan je hem wel alleen in de auto gebruiken. En bij de model Y kreeg ik een jaar gratis premium connectivity en ook bij mijn M3 LR met premium interieur.refused81 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:05:
[...]
dus als ik premium connectivity van een tientje neem, dan heb ik geen spotify account van een tientje meer nodig?
het halve internet beweert het toch andersZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:07:
[...]
Precies! Maar kan je hem wel alleen in de auto gebruiken. En bij de model Y kreeg ik een jaar gratis premium connectivity en ook bij mijn M3 LR met premium interieur.

gaan we gewoon proberen als ik de auto volgende maand krijg
Levering is uitgesteld
van vrijdag naar 1 december

Kan jij op de Tesla site in jouw account bij auto beheren, op 'Upgrades beheren' klikken? Of zie je dat nog niet? Daar zie ik mijn premium connectivity geldig tot november 2022.refused81 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:10:
[...]
het halve internet beweert het toch anders![]()
gaan we gewoon proberen als ik de auto volgende maand krijg
dat is nog niet zichtbaar. Even wachten nog tot ik de auto krijgZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:14:
[...]
Kan jij op de Tesla site in jouw account bij auto beheren, op 'Upgrades beheren' klikken? Of zie je dat nog niet? Daar zie ik mijn premium connectivity geldig tot november 2022.
Ja bijzonder want als ik kijk op de kenmerken in het bestelproces zie ik dat premium connectivity voor 30 dagen aangeboden wordt en ik heb zojuist een e-mail ontvangen met daarin het bericht dat ik voor een jaar gratis premium connectivity heb. Vreemd! Maar volgens mij is het onderdeel van het premium interieur en destijds had bijvoorbeeld de model 3 standard range geen premium interieur en dus ook geen premium connectivity inbegrepen. De long range daarentegen wel premium interieur en dus premium connectivity.refused81 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:16:
[...]
dat is nog niet zichtbaar. Even wachten nog tot ik de auto krijg
Ik had wel premium (op mijn M3 SR+ lease auto) en had begrepen dat sommige/meeste/alle leasemaatschappijen premium connectivity op hun autos hadden.ZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:26:
[...]
Ja bijzonder want als ik kijk op de kenmerken in het bestelproces zie ik dat premium connectivity voor 30 dagen aangeboden wordt en ik heb zojuist een e-mail ontvangen met daarin het bericht dat ik voor een jaar gratis premium connectivity heb. Vreemd! Maar volgens mij is het onderdeel van het premium interieur en destijds had bijvoorbeeld de model 3 standard range geen premium interieur en dus ook geen premium connectivity inbegrepen. De long range daarentegen wel premium interieur en dus premium connectivity.

Model 3
Ik heb voor mijn Pearle White een achterspoiler besteld (zoals die op de performance uitvoering zit) en spatlappen en PPF-folie is ook onderweg (die laatste 2 heb ik wel nodig omdat ik in Noorwegen woon en vrij veel op wegen rij met los gesteente)ElonDusk schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:45:
[Afbeelding]
Heb van de week deze wheelcaps besteld.![]()
Hebben andere nog leuke gadgets voor hun M3 alvast besteld?
[ Voor 35% gewijzigd door Jimmer op 23-11-2021 15:57 ]
WOW jij bent helemaal ready om te knallen! Die Rimetrix zijn dikk!!kazuka schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 16:19:
[Afbeelding]
Rimetrix Orbitals Black
Tesla middenconsole bakjes
Tesla all weather matten
Tesla frunk mat
Bosch Aerotwins ruitenwissers (standaard wissers schijnen niet geweldig te zijn)
Sportpedalen zijn nog onderweg van Tesland.
Hoezo zit ik in de starthouding?
Model 3
Ja klopt, nog even gebeld met Tesla Forepark (Den Haag) auto is nog onderweg naar NL, zou hier 2 december moeten zijn. Daarna de levering tussen 6 en 17 december.
Nice, gefeliciteerd! Ik ben morgen aan de beurtZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:31:
[Afbeelding]

Mooi, gefeliciteerd! ik mag volgende week. Zitten alls USB poorten erin en doet draadloos laden telefoon het?ZGaro schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:31:
[Afbeelding]
Have fun!DunaxNL schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 19:14:
[...]
Nice, gefeliciteerd! Ik ben morgen aan de beurt
Yes, alles erop en eraan!nicadago schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:15:
[...]
Mooi, gefeliciteerd! ik mag volgende week. Zitten alls USB poorten erin en doet draadloos laden telefoon het?
Ik heb afgelopen donderdag een SMS gehad met: Uw model 3 (LR, Midnight Silver) is onderweg naar Nederland... Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen we u op de hoogte. We zijn nu bijna een week verder, wat duurt dat wachten toch lang
pff ja he! Als ze nu een SMS sturen met indicatie levering/boot of ietsBamisaus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:45:
Ik heb afgelopen donderdag een SMS gehad met: Uw model 3 (LR, Midnight Silver) is onderweg naar Nederland... Zodra wij een exacte leveringsdatum hebben brengen we u op de hoogte. We zijn nu bijna een week verder, wat duurt dat wachten toch lang

Model 3
Zodra je deze SMS hebt kun je Tesla contacten, zij weten op welke boot je auto staat.ElonDusk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:47:
[...]
pff ja he! Als ze nu een SMS sturen met indicatie levering/boot of ietsZodat we wat meer houvast hebben
![]()
![]()
Ik begin het nu toch wel spannend te vinden. Ik hoor overal om mij heen dat mensen een sms krijgen, maar helaas zelf tot op heden nog niks gehoord. Wanneer had jij de M3LR besteld?Bamisaus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:45:
Misschien toch Tesla maar even bellen..
Ja heb het al 2x gevraagdnikos_cs schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:48:
[...]
Zodra je deze SMS hebt kun je Tesla contacten, zij weten op welke boot je auto staat.

Model 3
Ik had hetzelfde, via de telefoon tussen 6 en 17 december geleverd en via de mail dat het tussen 13 december en kerst geleverd gaat worden.ElonDusk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:50:
[...]
Ja heb het al 2x gevraagd. Via mail zeiden ze half dec in Zeebrugge en iemand anders zei via chat half dec levering.
Ja via chat kreeg ik ook geen antwoord. Omdat LM eigenaar is mochten ze het niet delen. Toen belde ik de verkoper die mij heeft geholpen en hij kon de VIN en boot in het systeem zien.ElonDusk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:50:
[...]
Ja heb het al 2x gevraagd. Via mail zeiden ze half dec in Zeebrugge en iemand anders zei via chat half dec levering.
Ik heb eind september besteld via de leasemaatschappijMaarten94 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:49:
[...]
Ik begin het nu toch wel spannend te vinden. Ik hoor overal om mij heen dat mensen een sms krijgen, maar helaas zelf tot op heden nog niks gehoord. Wanneer had jij de M3LR besteld?
Misschien toch Tesla maar even bellen..
Thanks voor de reactie. Ik heb 10 oktober besteld, misschien kom ik dan toch nog later aan bod.Bamisaus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:31:
[...]
Ik heb eind september besteld via de leasemaatschappij
/fingerscrossed
Vanaf die SMS kan het nog wel week of 4 duren voor je weer wat hoort. die van mij kreeg ik 10-11 en aankomst in tilburg is rond 9-12. daarna kan ik hem ophalen..Bamisaus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 09:45:
Ik heb persoonlijk geen sms'jes ontvangen.
Dinsdagmorgen wel de nodige communicatie ontvangen:
Dinsdagmorgen wel de nodige communicatie ontvangen:
- van Tesla naar MisterGreen (LM) met de factuur en verzekering (ik in cc)
- van Tesla naar mezelf met een afspraak op maandag 29/11 voor afhaling in Sint-Martens-Latem (BE)
Vanaf nu kan het stukken sneller gaan natuurlijk. Er komen veel boten kort achter elkaar aan.Qualixo schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:49:
[...]
Vanaf die SMS kan het nog wel week of 4 duren voor je weer wat hoort. die van mij kreeg ik 10-11 en aankomst in tilburg is rond 9-12. daarna kan ik hem ophalen..

Model 3
Als iemand wilt: Een grijze SR+ (denk 2020 model gezien de range) voor 47k (bij voorraad modellen)
[ Voor 13% gewijzigd door ElonDusk op 24-11-2021 13:02 ]
Model 3
Heb zojuist ook nog gebeld naar Tesla Amsterdam. Ze hebben aangegeven dat ze verwachten medio/eind december te kunnen leveren. Op welke boot mijn Tesla stond konden ze niet vertellen.ElonDusk schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:04:
[...]
Vanaf nu kan het stukken sneller gaan natuurlijk. Er komen veel boten kort achter elkaar aan.(hopelijk)
Verder konden ze mij de laatste 6 cijfers van het VIN geven. Daar kan ik helaas zelfnog niet zo heel veel mee. In ieder geval heb ik nog ongeveer een maand de tijd om afscheid te nemen van mijn huidige auto
Ben benieuwd, hoop dat die van mij ook z.s.m. komt. Ik neem namelijk graag afscheid van mijn Skoda haha. Ik heb ondertussen wel het chassisnummer gevonden. Kan je daarmee nog de check doen of je het 2022 model krijgt oid? 510km WLPT op basis van de 18" velgen? Het chassis nummer begint met LRW3E7FA9MCxxxxxxBamisaus schreef op woensdag 24 november 2021 @ 16:09:
[...]
Heb zojuist ook nog gebeld naar Tesla Amsterdam. Ze hebben aangegeven dat ze verwachten medio/eind december te kunnen leveren. Op welke boot mijn Tesla stond konden ze niet vertellen.
Verder konden ze mij de laatste 6 cijfers van het VIN geven. Daar kan ik helaas zelfnog niet zo heel veel mee. In ieder geval heb ik nog ongeveer een maand de tijd om afscheid te nemen van mijn huidige auto
Character 10 in je VIN een M dan 2021, een N dan is het een 2022.James25 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 17:56:
[...]
Ben benieuwd, hoop dat die van mij ook z.s.m. komt. Ik neem namelijk graag afscheid van mijn Skoda haha. Ik heb ondertussen wel het chassisnummer gevonden. Kan je daarmee nog de check doen of je het 2022 model krijgt oid? 510km WLPT op basis van de 18" velgen? Het chassis nummer begint met LRW3E7FA9MCxxxxxx
Hier zit ook alles erop. De medewerker gaf ook aan dat er tot nu toe geen ontbrekende poorten binnen zijn gekomen.nicadago schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:15:
[...]
Mooi, gefeliciteerd! ik mag volgende week. Zitten alls USB poorten erin en doet draadloos laden telefoon het?
Zag gisteren een trailer vol Model Ys in de buurt van Meerkerk. Waarschijnlijk richting Amsterdam?
Model 3
Hoi, een rode MY met 20", verder standaard. Op 4 september prive besteld.
Er komt een boot over 2-3 dagen aan in Zeebrugge. Ben benieuwd of er dan SMSjes met datums eruit gaan
Model 3
Ik hoop het wel! Het begint nu toch wel spannend te worden voor een levering in 2021.ElonDusk schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:25:
Er komt een boot over 2-3 dagen aan in Zeebrugge. Ben benieuwd of er dan SMSjes met datums eruit gaan
Edit: 2021
Had jij al een SMS of iets meer info?Maarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:09:
[...]
Ik hoop het wel! Het begint nu toch wel spannend te worden voor een levering in 2021.
Edit: 2021
Model 3
Vooralsnog niet. Begin oktober een M3LR in Solid Black besteld, maar nog geen SMS/VIN of iets dergelijks vanuit Tesla.
Heb je al iemand van Tesla gesproken en of alles goed in het systeem staat? Als dat het geval is dan moet je het sowieso (hoop ik voor je) dit jaar ontvangen. Ik heb zoveel LR voorbij zien komen tussen de voorraadmodellen. Wel vervelend dat je nog niks hebt ontvangen of gehoordMaarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:59:
[...]
Vooralsnog niet. Begin oktober een M3LR in Solid Black besteld, maar nog geen SMS/VIN of iets dergelijks vanuit Tesla.
Model 3
zelf (privé) besteld?Maarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:59:
[...]
zo ja, dan raar, ik heb ook M3LR besteld op 17-10, en heb sms/vin al binnen.........
Zelfs op dit moment zijn er weer heel wat LR beschikbaar. Ook meerdere zwarten. (weet niet welke opties je wel en niet hebt) https://www.tesla.com/nl_nl/inventory/new/m3
Model 3
Heel vreemd inderdaad. Mijn bestelling heb ik eerder geplaatst dan 17-10. Toevallig ook een zwarte m3LR besteld? Zojuist Tesla gesproken en die hebben intern een notitie gehad dat de order mogelijk geannuleerd zou zijn (niet door mij, en ook niet door mijn LM). Ze gaan er nu direct achteraan. Nu hoop ik maar dat ik de auto alsnog dit jaar kan verwachten..refused81 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:22:
[...]
zelf (privé) besteld?
zo ja, dan raar, ik heb ook M3LR besteld op 17-10, en heb sms/vin al binnen.........
dat is niet leukMaarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:11:
[...]
Heel vreemd inderdaad. Mijn bestelling heb ik eerder geplaatst dan 17-10. Toevallig ook een zwarte m3LR besteld? Zojuist Tesla gesproken en die hebben intern een notitie gehad dat de order mogelijk geannuleerd zou zijn (niet door mij, en ook niet door mijn LM). Ze gaan er nu direct achteraan. Nu hoop ik maar dat ik de auto alsnog dit jaar kan verwachten..
ik zelf heb een blauwe met trekhaak.
Er staan nog genoeg zwarte M3LR als snel leverbaar op de website. Die zijn volgens mij allemaal december qua levertijd (denk ik)......
Dat verklaart een hoop denk (geen VIN, geen SMS en geen RN), maar ik zou echt achteraan blijven gaan. Pushen en ook LM vragen om misschien meer te doen.Maarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:11:
[...]
Heel vreemd inderdaad. Mijn bestelling heb ik eerder geplaatst dan 17-10. Toevallig ook een zwarte m3LR besteld? Zojuist Tesla gesproken en die hebben intern een notitie gehad dat de order mogelijk geannuleerd zou zijn (niet door mij, en ook niet door mijn LM). Ze gaan er nu direct achteraan. Nu hoop ik maar dat ik de auto alsnog dit jaar kan verwachten..
De voorraadmodellen worden dit jaar nog geleverd. Tesla kan een auto direct dan aan jouw (nieuw) RN koppelen. Succes
Model 3
Ah dat is zuur! Hopelijk komt het nog goed.Maarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:11:
[...]
Zojuist een medewerker uit Zwolle gesproken. Auto was ooit gekoppeld, maar een Tesla medewerker uit IT heeft (per ongeluk?) de auto ontkoppeld. Ze hebben nu weer een nieuwe gekoppeld aan mijn account en ik krijg dit schriftelijk bevestigd (phew). Tweede helft december kan ik de Tesla naar alle verwachting ophalen.refused81 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:16:
[...]
dat is niet leuk![]()
ik zelf heb een blauwe met trekhaak.
Er staan nog genoeg zwarte M3LR als snel leverbaar op de website. Die zijn volgens mij allemaal december qua levertijd (denk ik)......
Blauw is trouwens wel een mooie kleur! Ik heb daar erg lang over getwijfeld.
Wanneer verwacht jij de levering van je Tesla?
De app geeft 14-28 dec aan, op de eindfactuur staat nu 22-dec. Dus zal wel ongeveer rond die tijd wordenMaarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:20:
[...]
Zojuist een medewerker uit Zwolle gesproken. Auto was ooit gekoppeld, maar een Tesla medewerker uit IT heeft (per ongeluk?) de auto ontkoppeld. Ze hebben nu weer een nieuwe gekoppeld aan mijn account en ik krijg dit schriftelijk bevestigd (phew). Tweede helft december kan ik de Tesla naar alle verwachting ophalen.
Blauw is trouwens wel een mooie kleur! Ik heb daar erg lang over getwijfeld.
Wanneer verwacht jij de levering van je Tesla?
zit alleen te twijfelen om het misschien naar 2022 te pushen....geen idee of tesla daar aan meewerkt....
[ Voor 7% gewijzigd door refused81 op 26-11-2021 14:23 ]
Tesla zet de auto op het moment dat je de auto komt afhalen op kenteken. Dus als je nou 1 januari de auto komt ophalen, dan heb je een 2022 auto op kenteken.refused81 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:22:
[...]
De app geeft 14-28 dec aan, op de eindfactuur staat nu 22-dec. Dus zal wel ongeveer rond die tijd worden
zit alleen te twijfelen om het misschien naar 2022 te pushen....geen idee of tesla daar aan meewerkt....
wat een lelijke bak (die boot dan), eindbestemming Suez kanaal op 07/12?Maarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:09:
Zojuist informatie gehad van Tesla dat mijn auto op de Viking Bravery staat, en dat de auto's op deze boot de tweede helft van december afgeleverd worden.
De vraag is of Tesla dat wil. Deliveries zijn belangrijk bij Tesla binnen een kwartaal. Dus langer dan een paar dagen gaan ze niet wachten. Helemaal niet als er wel een andere koper te vinden is.Maarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:48:
[...]
Tesla zet de auto op het moment dat je de auto komt afhalen op kenteken. Dus als je nou 1 januari de auto komt ophalen, dan heb je een 2022 auto op kenteken.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Maar qua bijtelling dan ook?Maarten94 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:48:
[...]
Tesla zet de auto op het moment dat je de auto komt afhalen op kenteken. Dus als je nou 1 januari de auto komt ophalen, dan heb je een 2022 auto op kenteken.
Ik zou graag begin januari een nieuwe 2021 auto willen kopen. Dus dan datum eerste toelating in 2021 voor 12% bijtelling en officieel gekocht in 2022 voor 27% MIA.
Dus ik hoop dat er een hele hoop Model 3's van de boot komen eind dec die begin Jan nog als snel leverbaar beschikbaar zijn.
Weet ff niet of Tesla ze al op kenteken zet als er auto's over zijn? Denk het wel maar weet ff niet hoe ze dat doen en voorheen deden.Hertog_Martin schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:35:
[...]
Maar qua bijtelling dan ook?
Ik zou graag begin januari een nieuwe 2021 auto willen kopen. Dus dan datum eerste toelating in 2021 voor 12% bijtelling en officieel gekocht in 2022 voor 27% MIA.
Dus ik hoop dat er een hele hoop Model 3's van de boot komen eind dec die begin Jan nog als snel leverbaar beschikbaar zijn.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.