HahaInspired schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:49:
@ElonDusk weet even niet zeker of je hier wel welkom bent.Maar leuk dat je er weer bent.

Model 3
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
HahaInspired schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:49:
@ElonDusk weet even niet zeker of je hier wel welkom bent.Maar leuk dat je er weer bent.
Model 3
Notna schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 12:24:
[...]
OK, dan schuifel ik wel weer uit het topic. Denk je cool te zijn met een Tesla en mag je er alsnog niet bij horen![]()
![]()
On a more serious note; Model X leveringen zijn ook nog niet gestart natuurlijk, vandaar dat je ze ook niet nieuw op de straat ziet komen sinds de refresh is aangekondigd. Of nouja; er zijn er precies 5 geleverd in de US en dat ruikt vooral naar 'we hebben nu bewijs dat we kunnen leveren, maar verder is het een wassen neus'.
Vooralsnog mag ik wachten tot 'mid 2022' (nu is het zelfs eind 2022), hoewel Tesla heeft aangegeven begin november meer duidelijkheid te hebben
Ik ben ook benieuwd, maar aan de andere kant: de auto die ik nu heb is 15 jaar oud en aan vervanging toe. Met de eisen die wij hebben (FEV, veel (laad)ruimte en een fatsoenlijke range) zijn er niet bar veel keuzes (lees: geen behalve de X). Dus als de auto het tot volgend jaar volhoudt, dan is het prima.bottom line schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 22:33:
[...]
![]()
Nieuwe X'en en S'en in de Benelux met het vernieuwde stuur![]()
Ben benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
Alleen wel veel geduld hebben.. Kan je nog zolang wachten of is er dan een kans dat je iets anders gaat kiezen?
Ik heb 'm direct via Tesla besteld en dan zie je inderdaad je bestelde model, met de opties enzo. Verder kan je dan in de source je VIN opzoeken.DunaxNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:33:
Ik dacht ik deel mijn wachtervaring ook maar.
Begin oktober heb ik een Model Y Long Range (donkergrijs, 20” velgen, zwarte interieur) besteld via een leasebedrijf. Na een aantal dagen werd mij gevraagd om een aanbetaling te verrichten aan het leasebedrijf en daarna zouden ze hem bestellen.
Een week na mijn betaling kreeg ik een RN van het leasebedrijf (na een aantal keer vragen). Daarna bleef het even stil en afgelopen heb ik donderdag Tesla gemaild omdat ik benieuwd was naar de status van de bestelling. Zij gaven aan dat mijn Tesla waarschijnlijk 24-11 opgehaald kan worden en dat ik hiervoor nog een officiële bevestiging voor zal krijgen.
Ik heb een paar dagen na de aanbetaling ook een Tesla account gekregen, hier staat geen bestelling in (zal waarschijnlijk aan het leasebedrijf gekoppeld zijn?) en ik heb ook nog geen VIN op mijn account.
Nu vraag ik mij af of mensen die direct via Tesla bestellen, wel iets op hun account pagina zien voordat ze een VIN krijgen. Zoals je samengestelde auto en dat daar de VIN aan gekoppeld wordt uiteindelijk.
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E
[ Voor 11% gewijzigd door ElonDusk op 02-11-2021 08:54 ]
Model 3
[ Voor 4% gewijzigd door Dizzysee op 02-11-2021 09:08 ]
* Notna meldtElonDusk schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:58:
Het is een beetje rustig hier (vergeleken met 2019).
Zijn er wachtende?
Vrijdag heb ik mijn bestelling gedaan via Athlon (met bevestiging)
Nog geen RN en dus sowieso nog geen VIN
Ben benieuwd naar jullie info
[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 02-11-2021 09:07 ]
Ja ik zag toevallig gisteren veel LRs bij snel leverbaar staan. Dus wie weet heb je al iets gekoppeld aan je account.kazuka schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:44:
1 juli een M3LR besteld via Athlon, die niet voor 1 november mocht worden uitgeleverd i.v.m. huidige lease contract. Ben benieuwd of Tesla dan al daadwerkelijk in juli een M3 voor mij reserveert of dat ze dit pas later doen.
Had gehoopt er vanaf deze week in te kunnen gaan rijden maar helaas nog niks gehoord van Athlon of Tesla. Is ook jammer dat bestelde auto's via LM's blijkbaar nooit in je Tesla account verschijnen totdat je de auto mag afhalen.
Model 3
wat is precies de restrictie datum? Ik zie nu idd veel LR modellen als snel leverbaar (onderweg), waaronder mijn exacte configuratie. Dus neem aan dat ik hem dan ook op tijd ga krijgen maar kan nog geen VIN vinden.ElonDusk schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:47:
[...]
Ja ik zag toevallig gisteren veel LRs bij snel leverbaar staan. Dus wie weet heb je al iets gekoppeld aan je account.
Ik weet sowieso dat Tesla pas gaat kijken of ze een auto voor je hebben zodra je restrictie datum voorbij is. Dat was in ieder geval paar jaar geleden wel zo
Dat je de auto niet eerder dan die datum wilt ontvangen. In het verleden ging Tesla pas twee weken voor de restrictie datum op zoek naar een geschikte config. Bestellen per een bepaalde datum kan/kon dus niet. Kun je 6 maand van tevoren een auto bestellen, iemand die dat 5 maand later doet zou met "jouw" auto ervoor kunnen gaan.refused81 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:00:
[...]
wat is precies de restrictie datum? Ik zie nu idd veel LR modellen als snel leverbaar (onderweg), waaronder mijn exacte configuratie. Dus neem aan dat ik hem dan ook op tijd ga krijgen maar kan nog geen VIN vinden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Exact zelfde config besteld op 4 oktober. Ben benieuwd. Ook nog geen VIN en ik heb hem direct bij Tesla besteld.DunaxNL schreef op maandag 1 november 2021 @ 21:33:
Ik dacht ik deel mijn wachtervaring ook maar.
Begin oktober heb ik een Model Y Long Range (donkergrijs, 20” velgen, zwarte interieur) besteld via een leasebedrijf. Na een aantal dagen werd mij gevraagd om een aanbetaling te verrichten aan het leasebedrijf en daarna zouden ze hem bestellen.
Een week na mijn betaling kreeg ik een RN van het leasebedrijf (na een aantal keer vragen). Daarna bleef het even stil en afgelopen heb ik donderdag Tesla gemaild omdat ik benieuwd was naar de status van de bestelling. Zij gaven aan dat mijn Tesla waarschijnlijk 24-11 opgehaald kan worden en dat ik hiervoor nog een officiële bevestiging voor zal krijgen.
Ik heb een paar dagen na de aanbetaling ook een Tesla account gekregen, hier staat geen bestelling in (zal waarschijnlijk aan het leasebedrijf gekoppeld zijn?) en ik heb ook nog geen VIN op mijn account.
Nu vraag ik mij af of mensen die direct via Tesla bestellen, wel iets op hun account pagina zien voordat ze een VIN krijgen. Zoals je samengestelde auto en dat daar de VIN aan gekoppeld wordt uiteindelijk.
Model 3
17 October M3LR besteld privé. Geen VIN, maar ga nog steeds uit van december leveringMaarten94 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 20:11:
13 Oktober een M3LR via Alphabet besteld, maar tot op heden nog niks gehoord. Nu lees ik hier dat er al wat mensen zijn die een VIN gekoppeld hebben. Zijn er nog meer mensen die een M3LR rond halvewege oktober hebben besteld en die al wel een afleverafspraak hebben?
[ Voor 11% gewijzigd door nikos_cs op 03-11-2021 14:08 ]
DAMN dat is nice! Maar je hebt dus ook geen inlog/welkomsmail etc? Maar hij heeft al een auto aan je account/bestelling kunnen koppelen?nikos_cs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:01:
Op 27-10 een Model 3 SR+ Wit besteld bij Athlon, en binnen 2 dagen doorgezet naar Tesla (snel!). Verkoper bij Tesla vertelde dat bestellingen t/m 30-10 nog gegarandaard* dit jaar geleverd worden. Hij heeft direct op 29-10 de auto gekoppeld en nu is het wachten op een VIN/Schip info. Sinds 1-11 staat de verwachte leverdatum op de tesla website op februari.
*Mondeling en vast uitzonderingen/overmacht daargelaten.
Model 3
Welkoms en inlogmail wel, nog geen auto gekoppeld. Ik heb goed (app)contact met hem en zodra de boot bekend is hoor ik meer.ElonDusk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:28:
[...]
DAMN dat is nice! Maar je hebt dus ook geen inlog/welkomsmail etc? Maar hij heeft al een auto aan je account/bestelling kunnen koppelen?
Ah oke. Ik heb ook via Athlon besteld en ik ben gisteren door Tesla gebeld over dat mijn bestelling bij hun binnen was, maar ik heb nog geen welkomsmail/inlogmailnikos_cs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:01:
[...]
Welkoms en inlogmail wel, nog geen auto gekoppeld. Ik heb goed (app)contact met hem en zodra de boot bekend is hoor ik meer.
[ Voor 12% gewijzigd door ElonDusk op 03-11-2021 15:09 ]
Model 3
Ah jammer, hopelijk komt het nog goed.ElonDusk schreef op woensdag 3 november 2021 @ 15:07:
[...]
Ah oke. Ik heb ook via Athlon besteld en ik ben gisteren door Tesla gebeld over dat mijn bestelling bij hun binnen was, maar ik heb nog geen welkomsmail/inlogmail. Hij zei dat ik het ook niet ging krijgen. Snap er weinig van
Lekker! Gefeliciteerd! Ik ken het gevoel. In 2019 waren er dan tientallen tegelijk die zo een sms kregen. Helaas is het hier nu stukken rustigerDunaxNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:30:
Ik heb zojuist een SMS ontvangen dat ik mijn Model Y op 24-11 kan komen ophalen.
Model 3
Gefeliciteerd!DunaxNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:30:
Ik heb zojuist een SMS ontvangen dat ik mijn Model Y op 24-11 kan komen ophalen.
Dat is apart… Ik heb die van mij namelijk in oktober besteld. Welke configuratie heb jij?Hansssr schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:46:
Ik wordt jaloers! MY besteld begin september. Tot nu toe geen auto gekoppeld, geen VIN bekend. Vanmorgen ontving ik onderstaande reactie op mijn vraag of het mogelijk was een VIN te koppelen of door te geven (na de posts daarover te hebben gelezen):
"Helaas is er tot op heden nog geen Tesla gekoppeld aan jouw bestelling, dit zal gebeuren via een volledig geautomatiseerd proces. Hier hebben wij geen invloed op. Zodra er een Tesla gekoppeld is krijg je vanzelf bericht."
Afwachten dus...
Op het moment dat ik de 29e de proefrit maakte bij Tesla was de aangegeven levertijd op de website de nacht ervoor toevallig net opgeschoven naar februari, maar de verkoper van Tesla wist mij inderdaad ook te vertellen dat zij door hadden gekregen dat orders tot 30-10 nog dit jaar geleverd zouden worden.nikos_cs schreef op woensdag 3 november 2021 @ 14:01:
Op 27-10 een Model 3 SR+ Wit besteld bij Athlon, en binnen 2 dagen doorgezet naar Tesla (snel!). Verkoper bij Tesla vertelde dat bestellingen t/m 30-10 nog gegarandaard* dit jaar geleverd worden. Hij heeft direct op 29-10 de auto gekoppeld en nu is het wachten op een VIN/Schip info. Sinds 1-11 staat de verwachte leverdatum op de tesla website op februari.
*Mondeling en vast uitzonderingen/overmacht daargelaten.
Nice, have fun! Heb zelfde config, hopelijk krijg ik ook nog een SMSDunaxNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:30:
Yup de mijne is ook op de 29e naar Tesla doorgezet (met bevestiging). Athlon zei ook dat die dag de deadline was (als je de auto nog dit jaar wilde ontvangen, maar zonder garanties ofcourse).Kilian5555 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:27:
[...]
Op het moment dat ik de 29e de proefrit maakte bij Tesla was de aangegeven levertijd op de website de nacht ervoor toevallig net opgeschoven naar februari, maar de verkoper van Tesla wist mij inderdaad ook te vertellen dat zij door hadden gekregen dat orders tot 30-10 nog dit jaar geleverd zouden worden.
Zelf heb ik 29-10 een blauwe SR+ gereserveerd bij Tesla en nog dezelfde dag een bevestiging en RN-nummer ontvangen. De leasemaatschappij zal deze ergens de komende dagen overnemen. Vooralsnog zie ik op de website van Tesla nog altijd "Verwachte levering: Februari". Laten we hopen dat ze de verwachtingen toch gaan waarmaken
Model 3
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ohh Nice! Family uitbreiding!Miepz78 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:05:
Hi all! Hier ook ophalen 24/11, wordt gezellig daar in Tilburg
@ElonDusk volgens mij kennen wij elkaar nog van 2019Toen ik heimelijk wachtte op mijn SR+ die niet kwam en daarna superblij met m'n 3LR.
Nu heeft m'n vent dus een Y besteld (3 september besteld via MisterGreen) en mogen we 'm 24/11 ophalen! Yay![]()
@Hansssr wat voor config heb jij? Iets heel raars ofzo...? Of inmiddels nieuws..?!
Model 3
M3 of MY?ZGaro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:41:
Yes, hier ook VIN toegewezen gekregen! Kan niet lang meer duren :-)
MY - Grey met zwart interieur en zwarte velgen.
Alles was gereed blijkbaar, moest alleen nog een document voor de afkoop financiering insturen vanuit de financial lease voor de inruil en vervolgens kreeg ik direct een VIN toegewezen. Ook stom want in principe had ik geen leverdatum dus is het ook lastig om die afkoop financiering op te laten maken wanneer je de overdrachtsdatum niet weet :-S. Had er vandaag maar 1 aangevraagd met einddatum eind november :-) Dus onder water was die VIN al gekoppeld maar nog niet zichtbaar lijkt me. Er staat nu dat er een contract etc opgesteld wordt dus hou het ff in de gaten.Erkel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:44:
Veel beweging ineens, ik wacht nog steeds op mijn definitieve leverdatum / eindfactuur / sms. Ik ben wel benieuwd welke variant er nu uiteindelijk geleverd wordt, de Y5LD of de Y5CD.
En maakt het echt uit welke erin zit? Als de range maar in orde is en charging maar de gewenste snelheid behaald.Erkel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:44:
Veel beweging ineens, ik wacht nog steeds op mijn definitieve leverdatum / eindfactuur / sms. Ik ben wel benieuwd welke variant er nu uiteindelijk geleverd wordt, de Y5LD of de Y5CD.
Gaat nu wel heel snel. Nu een SMS gehad dat mijn auto onderweg is.Erkel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:44:
Same!ZGaro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:53:
[...]
Gaat nu wel heel snel. Nu een SMS gehad dat mijn auto onderweg is.
Rood met standaard interieur en 20 inch velgen. Kan me haast niet voorstellen dat dat een probleem is, zoveel opties zijn er niet...:-)DunaxNL schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:25:
[...]
Dat is apart… Ik heb die van mij namelijk in oktober besteld. Welke configuratie heb jij?
LFP wordt alleen voor standard range+ modellen gebruikt. Dat is wat ik begrepen heb maar correct me if I'm wrong. Als je zoekt op LFP en model 3 op google kom je genoeg info tegen.Notna schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:21:
Betekent het dan ook dat de aankomende Model 3 modellen van de Tweakers hierboven, de LFP batterijen hebben?
Misschien meer voer voor het algemene Tesla topic
Ja ik was nog bezig met aanpassen en je was mij voorZGaro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:25:
[...]
LFP wordt alleen voor standard range+ modellen gebruikt. Dat is wat ik begrepen heb maar correct me if I'm wrong. Als je zoekt op LFP en model 3 op google kom je genoeg info tegen.
Ja gek he? Toen ik begin sept een proefrit had gemaakt zeiden ze dat we nog in september zouden rijden als we direct zouden bestellen. Dat hebben we gedaan maar bleek na het bestellen toch niet te lukken. Reden volgens tesla was dat een rode met zwart interieur en 20 inch op dat moment niet leverbaar was. Dus hoop dat er ergens op een boot wel eentje staat....Miepz78 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:05:
Hi all! Hier ook ophalen 24/11, wordt gezellig daar in Tilburg
@ElonDusk volgens mij kennen wij elkaar nog van 2019Toen ik heimelijk wachtte op mijn SR+ die niet kwam en daarna superblij met m'n 3LR.
Nu heeft m'n vent dus een Y besteld (3 september besteld via MisterGreen) en mogen we 'm 24/11 ophalen! Yay![]()
@Hansssr wat voor config heb jij? Iets heel raars ofzo...? Of inmiddels nieuws..?!
Of zouden ze voorrang geven voor de lease? Ik heb m prive besteld en dus zit in niet met de bijtelling. Kan me voorstellen dat ze daar rekening mee houden.Hansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:28:
[...]
Ja gek he? Toen ik begin sept een proefrit had gemaakt zeiden ze dat we nog in september zouden rijden als we direct zouden bestellen. Dat hebben we gedaan maar bleek na het bestellen toch niet te lukken. Reden volgens tesla was dat een rode met zwart interieur en 20 inch op dat moment niet leverbaar was. Dus hoop dat er ergens op een boot wel eentje staat....
Niet om heel flauw te doen maar ik ken iemand die kwam binnenlopen bij Tilburg en had proefrit gemaakt vorige week en die kan eind november de auto ophalen en heeft al een VIN. Ook prive besteld. En die heeft een config waar mensen hier op dit forum op zitten te wachten. Dus hoe dat dan werkt is durf ik niet te zeggen. Weet je zeker dat je hele bestelling compleet is? Die van mij heb ik vanochtend afgerond en had binnen 1 seconde een VIN. 4 oktober besteld.Hansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:33:
[...]
Of zouden ze voorrang geven voor de lease? Ik heb m prive besteld en dus zit in niet met de bijtelling. Kan me voorstellen dat ze daar rekening mee houden.
Vind wachten wel moeilijk hoor haha, heb 'mijn' model 3 SR+ in het voorjaar moeten inleveren vanwege overstap naar andere baas en wil weer bij de tesla familie horen...:-)
Misschien wil Elon alleen nog maar Crimson Red maken voor je ;-) Flauw.... maar het is wel gek ja. Helpt nog eens bellen misschien ..? Goh, iedereen om mij heen krijgt SMSjes en leveringsaspraken, hoe gaat 't nu...Hansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:22:
[...]
Rood met standaard interieur en 20 inch velgen. Kan me haast niet voorstellen dat dat een probleem is, zoveel opties zijn er niet...:-)
CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET
Ja gewoon ff via die chat ff praten met ze en aangeven dat je je zorgen maakt omdat je al lang geleden besteld hebt en einde van het jaar komt in zicht en je liever hem nog wel dit jaar wil ontvangen vanwege fiscale regels etc.Hansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:33:
[...]
Of zouden ze voorrang geven voor de lease? Ik heb m prive besteld en dus zit in niet met de bijtelling. Kan me voorstellen dat ze daar rekening mee houden.
Vind wachten wel moeilijk hoor haha, heb 'mijn' model 3 SR+ in het voorjaar moeten inleveren vanwege overstap naar andere baas en wil weer bij de tesla familie horen...:-)
Mijn collega heeft deze specs ook. Weekje na mij besteld en hij kreeg gisteren ook een SMS. Misschien toch maar contact opnemen?Hansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:22:
[...]
Rood met standaard interieur en 20 inch velgen. Kan me haast niet voorstellen dat dat een probleem is, zoveel opties zijn er niet...:-)
Wij hebben het bij MisterGreen besteld en zij gaven destijds wel aan dat ze voorrang krijgen bij Tesla. Het zou wel een beetje lullig zijn als dat waar is.Hansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:28:
[...]
Ja gek he? Toen ik begin sept een proefrit had gemaakt zeiden ze dat we nog in september zouden rijden als we direct zouden bestellen. Dat hebben we gedaan maar bleek na het bestellen toch niet te lukken. Reden volgens tesla was dat een rode met zwart interieur en 20 inch op dat moment niet leverbaar was. Dus hoop dat er ergens op een boot wel eentje staat....
Model 3
We gaan gelijk op, ik krijg ook net mijn RN nummerElonDusk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:13:
Nice heb net een RN nummer gekregengeen VIN helaas maar ja daar is het nog te vroeg voor.
Nice!! Kreeg jij het via de mail of gewoon opgevraagd bij Tesla?nikos_cs schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:24:
[...]
We gaan gelijk op, ik krijg ook net mijn RN nummer
Model 3
Nice! Ik heb wel een SMS ontvangen maar zonder datum erin. Hoop wel dat ik een beetje bijtijds bericht krijg met die datum, anders wordt het weer zo klooien met vrij regelen.ZGaro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:24:
23e ophalen😍🥰
Nog erger pffff... Ja hele bestelling was al compleet begin september, centjes zijn er ook. Heb al geprobeerd te bellen maar dan krijg ik een bandje dat het momenteel te druk is. Wel drie keer contact gehad via de mail maar het antwoord blijft hetzelfde. Geen auto gekoppeld geen vin code. Dus nu gewoon in Tilburg een nieuwe bestellen zou sneller gaan...ZGaro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:37:
[...]
Niet om heel flauw te doen maar ik ken iemand die kwam binnenlopen bij Tilburg en had proefrit gemaakt vorige week en die kan eind november de auto ophalen en heeft al een VIN. Ook prive besteld. En die heeft een config waar mensen hier op dit forum op zitten te wachten. Dus hoe dat dan werkt is durf ik niet te zeggen. Weet je zeker dat je hele bestelling compleet is? Die van mij heb ik vanochtend afgerond en had binnen 1 seconde een VIN. 4 oktober besteld.
Haha ja ik dacht op een gegeven moment nou misschien is er radio stilte omdat ze stiekum al gestart zijn in Giga Duitsland en dat er een nieuwe duitse VIN komt en dat ze daarom nog niks mogen zeggen...Miepz78 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:49:
[...]
Misschien wil Elon alleen nog maar Crimson Red maken voor je ;-) Flauw.... maar het is wel gek ja. Helpt nog eens bellen misschien ..? Goh, iedereen om mij heen krijgt SMSjes en leveringsaspraken, hoe gaat 't nu...
Ik vond overigens sowieso dat het handig zou zijn als ze beter zien wat er van de band komt rollen. Als je bv twee of drie combi's prima zou vinden, dan wil je toch liefst degene kiezen die er het snelst is.. Maar goedHoe die Tesla-logistiek werkt, weet niemand echt haha.
Sterkte.. hopelijk snel een bericht!!
Heb de chat van de LM lastig gevallenElonDusk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:27:
[...]
Nice!! Kreeg jij het via de mail of gewoon opgevraagd bij Tesla?
Gewoon naar de model Y pagina gaan, naar beneden scrollen en daar kan je een chat openen. Die helpen altijd heel erg goedHansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:37:
[...]
Nog erger pffff... Ja hele bestelling was al compleet begin september, centjes zijn er ook. Heb al geprobeerd te bellen maar dan krijg ik een bandje dat het momenteel te druk is. Wel drie keer contact gehad via de mail maar het antwoord blijft hetzelfde. Geen auto gekoppeld geen vin code. Dus nu gewoon in Tilburg een nieuwe bestellen zou sneller gaan...
Ik ga morgen weer proberen te bellen:-)
Hoi, bedoel je chatten met tesla? kan dat? Domme vraag wellicht....ZGaro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:53:
[...]
Ja gewoon ff via die chat ff praten met ze en aangeven dat je je zorgen maakt omdat je al lang geleden besteld hebt en einde van het jaar komt in zicht en je liever hem nog wel dit jaar wil ontvangen vanwege fiscale regels etc.
Ja als je gewoon naar de website gaat en dan een model aanklikt en dan naar beneden scrollen. Dan komt de chat functie vanzelf tevoorschijn.Hansssr schreef op donderdag 4 november 2021 @ 17:57:
[...]
Hoi, bedoel je chatten met tesla? kan dat? Domme vraag wellicht....
Model 3
Dank je, bij mij krijg ik alleen de optie om een tesla te bestellen ik krijg geen chat optie.ZGaro schreef op donderdag 4 november 2021 @ 18:04:
[...]
Ja als je gewoon naar de website gaat en dan een model aanklikt en dan naar beneden scrollen. Dan komt de chat functie vanzelf tevoorschijn.
Gedeelde smart...:-)VeQVQUCjsxagUCH schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:12:
Heb een M3 LR besteld via LM op 03-09-2021. RN van Tesla gekregen op 07-09-2021. Bestelling zou halverwege december aankomen hoorde ik vanuit de LM. Maar verder nog niks gehoord, ook niet vanuit Tesla.
Denk dat als je een smart had besteld je nu wel had kunnen rijdenHansssr schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:26:
[...]
Gedeelde smart...:-)
Ik ben gewoon te ongeduldig
Yep. 1 juli een M3LR besteld, prognose was november. Ik geloof dat er een boel M3's op een aantal boten staan richting Zeebrugge die in de komende weken aankomen. Dit is een interessant draadje om te volgen: https://teslamotorsclub.c...movements.217602/page-236bones schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:53:
Ik wacht al sinds augustus op de levering van december (long range), en heb nog niks vernomen, heb bijna het idee dat hij er niet meer gaat komen dit jaar. Bij Tesla zelf krijg ik te horen: Weten we niet.
Nog anderen die zo lang aan het wachten zijn?
Model 3
@kazuka En ook nog geen VIN ontvangen? Hier hetzelfde namelijk.kazuka schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:10:
[...]
Yep. 1 juli een M3LR besteld, prognose was november. Ik geloof dat er een boel M3's op een aantal boten staan richting Zeebrugge die in de komende weken aankomen. Dit is een interessant draadje om te volgen: https://teslamotorsclub.c...movements.217602/page-236
Aha, heb idd ook nog geen VIN.kazuka schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:10:
[...]
Yep. 1 juli een M3LR besteld, prognose was november. Ik geloof dat er een boel M3's op een aantal boten staan richting Zeebrugge die in de komende weken aankomen. Dit is een interessant draadje om te volgen: https://teslamotorsclub.c...movements.217602/page-236
[ Voor 8% gewijzigd door bones op 08-11-2021 11:45 ]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Dit kan kloppen. In 2019 gingen ze ongeveer vanaf nov tot eind dec los met de VINS koppelen.TOYS schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:09:
Van de week heb ik met Tesla contact gehad... Heb een model y in bestelling staan. Ze gaven aan dat hij dit jaar geleverd zal worden. Binnen nu en 2 weken moet er een vin bekend zijn aangezien ze begonnen zijn met het toekennen van auto's.
Model 3
Komt goed.bones schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:04:
Ik heb vandaag contact met ze gehad, en ze geven aan dat ze pas mid december weten wanneer ik mijn auto geleverd krijg. Dus dat zou dan in de laatste 2 weken van december plaats moeten vinden. Gaat krap worden lijkt me.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Wanneer heb je besteld? Dit weekend te horen gekregen dat mijn bestelling in het systeem 'open staat' om een vin gekoppeld te krijgen. Maar dat ze geen informatie geven over wanneer. Wel zeiden ze dat het de bedoeling is dat het nog dit jaar wordt.TOYS schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:09:
Van de week heb ik met Tesla contact gehad... Heb een model y in bestelling staan. Ze gaven aan dat hij dit jaar geleverd zal worden. Binnen nu en 2 weken moet er een vin bekend zijn aangezien ze begonnen zijn met het toekennen van auto's.
1 november met (telefonisch) de belofte dat hij dit jaar geleverd wordt..Hansssr schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:21:
[...]
Wanneer heb je besteld? Dit weekend te horen gekregen dat mijn bestelling in het systeem 'open staat' om een vin gekoppeld te krijgen. Maar dat ze geen informatie geven over wanneer. Wel zeiden ze dat het de bedoeling is dat het nog dit jaar wordt.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Grappig ik heb het precies andersom, wel een aflever afspraak en SMS maar betalen kan ik nog niet.Valwicher schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:21:
Ik check iedere dag of de VIN al toegekend is en vandaag plotseling een VIN! Ik gebruik daarvoor de chrome browser met de Tesla VIN plugin. Ik kreeg plotseling de melding dat de VIN bekend is, die uit de source code wordt gevist door die plugin.
Ook zie ik dat de status is veranderd en er nu betaalinstructies in mijn account staan. Ik heb echter nog geen emails of SMS berichten ontvangen. Daarin zou dan de leverdatum moeten staan. Hopelijk ergens de komende dagen.
Bestelling gedaan op 26 sept j.l. Configuratie: Model Y zwart/zwart Long Range zonder extra's (alleen auto pilot).
Ja hier ook een aflever afspraak en kenteken maar kan nog niet betalen. Oud collega van mij heeft afleverdatum en kan betalen maar geen kenteken :-)Erkel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:27:
[...]
Grappig ik heb het precies andersom, wel een aflever afspraak en SMS maar betalen kan ik nog niet.
Misschien heeft het ook te maken met wel of geen inruil. Mijn collega heeft namelijk geen inruil dus dan is de financiële afwikkeling eenvoudiger lijkt me.ZGaro schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:51:
[...]
Ja hier ook een aflever afspraak en kenteken maar kan nog niet betalen. Oud collega van mij heeft afleverdatum en kan betalen maar geen kenteken :-)
Ik ruil niet in en heb in september een MY besteld (prive aanschaf). Nog geen vin (ook niet via de chrome extentie gevonden), geen sms of iets. Meen me te herinneren dat ik 2 dagen voor ophalen moet hebben betaald, maar geen betaalinstructies nog volgens mij. Zal wel komen als er leverdatum bekend is?ZGaro schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:52:
[...]
Misschien heeft het ook te maken met wel of geen inruil. Mijn collega heeft namelijk geen inruil dus dan is de financiële afwikkeling eenvoudiger lijkt me.
Dat zou super zijn! Ik heb begin september besteld met de mondelinge belofte dat ik nog in september zou rijden...In oktober werd het november) en laatst gaven ze aan dat het nog wel dit jaar zou worden. Op zich is een paar maanden levertijd in deze markt best bijzonder, maar voor mij is het nog een mysterie wie wat wanneer krijgt geleverd, en waarom....:-)TOYS schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:48:
[...]
1 november met (telefonisch) de belofte dat hij dit jaar geleverd wordt..
Je hebt niet toevallig de trekhaak als optie aangevinkt? Ik lees nog wel berichten dat daardoor de bestelling wordt vertraagd.Hansssr schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:27:
[...]
Dat zou super zijn! Ik heb begin september besteld met de mondelinge belofte dat ik nog in september zou rijden...In oktober werd het november) en laatst gaven ze aan dat het nog wel dit jaar zou worden. Op zich is een paar maanden levertijd in deze markt best bijzonder, maar voor mij is het nog een mysterie wie wat wanneer krijgt geleverd, en waarom....:-)
Nee, volgens mij heb ik een redelijk standaard uitvoering besteld. Enige opties die ik heb aangevinkt zijn rood als kleur en induction velgen. Kan me niet voorstellen dat het dat is?ZGaro schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:28:
[...]
Je hebt niet toevallig de trekhaak als optie aangevinkt? Ik lees nog wel berichten dat daardoor de bestelling wordt vertraagd.
Nee buiten dat het een mooie config is lijkt mij hem niet bijzonder.Hansssr schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:35:
[...]
Nee, volgens mij heb ik een redelijk standaard uitvoering besteld. Enige opties die ik heb aangevinkt zijn rood als kleur en induction velgen. Kan me niet voorstellen dat het dat is?
Dat is wel balen zeg. Ik zou haast zeggen dat die rode kleur de boosdoener is.Hansssr schreef op woensdag 10 november 2021 @ 18:20:
Gister heeft mijn dochter haar rijbewijs gehaald. Papa wanneer komt de tesla??? Denk doe nog een laatste poging via de chat, las dat daar misschien nog iets meer info te krijgen was. Maar ook niet. Geen vin gekoppeld en kan u verder niets vertellen. Dus ik stop met tesla lastig vallen en hoop op een kerstkado 🤩
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
NICE!! Maar rond de 2 weken volgens mij.Qualixo schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:21:
Hier ook SMS ontvangen dat de auto onderweg is naar nederland. Kreeg deze nadat de Lake Fuxian in Zeebrugge was aangemeerd. Nog geen exacte leverdatum helaas. Zal wel op een trailer naar NL komen nu.
Iemand ervaring met de levertijd vanaf zo een "Uw Model 3 met RN is onderweg naar nederland" SMS?
Moet ik nog rekening houden met week of 2 of nog maand? haha... zin in de auto
Model 3
Eind augustus, M3 SR+ Zwart met 19 inch velgen. aka the Knight RiderElonDusk schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:27:
[...]
NICE!! Maar rond de 2 weken volgens mij.
Wanneer had jij besteld en configuratie?
[ Voor 30% gewijzigd door Qualixo op 11-11-2021 09:31 ]
https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2
Inmiddels heeft Athlon mijn reservering overgenomen! Toen ik vanochtend in mijn Tesla account keek stond de verwachte levering nog op februari, maar toen ik Athlon zojuist sprak gaven zij aan dat de verwachte leverdatum 21 december is. De reservering is nu in mijn eigen Tesla account ook niet meer te zien.ElonDusk schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:10:
[...]
Yup de mijne is ook op de 29e naar Tesla doorgezet (met bevestiging). Athlon zei ook dat die dag de deadline was (als je de auto nog dit jaar wilde ontvangen, maar zonder garanties ofcourse).
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq