• Flexiilex
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20-09 22:38
Inspired schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:38:
[...]

Staat nog steeds alleen bij premium vermeld op de Tesla site. Dus ik vraag me af of het standaard is. Lijkt me dan niet. Veel LMs regelen het wel.
Zoals eerder vermeld. Tesla Rotterdam heef het mij verteld. SR+ modellen hebben ook weer standaard de vloermatten erin. LM heeft vloermatten los naar mij opgestuurd, die liggen nog in de kast. Ook bij t ophalen is dit weer bevestigd. Wellicht dat tesla weer op de besparingsstand zit omdat ze zoveel uitleveren? Geen idee, maar die van mij is geleverd met matten

• Longrun
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-09 21:01
Net het VIN nummer gevonden in mijn order, het is de oudere Lithium-Ion batterij. Weet niet of ik hier blij mee moet zijn of juist niet?

• Fidai
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20-09 09:53
Longrun schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 14:00:
Net het VIN nummer gevonden in mijn order, het is de oudere Lithium-Ion batterij. Weet niet of ik hier blij mee moet zijn of juist niet?
Die informatie valt toch helemaal niet uit het VIN nummer te halen?

• GeeMoney
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Je krijgt toch gewoon een auto die voldoet aan je bestelling?

• Longrun
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 15-09 21:01
Fidai schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:36:
[...]

Die informatie valt toch helemaal niet uit het VIN nummer te halen?
Jawel die kun je uit het VIN nummer halen, er is namelijk een lettercode voor het batterij type.
GeeMoney schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 15:58:
Je krijgt toch gewoon een auto die voldoet aan je bestelling?
De specificaties in je bestelling zijn theoretisch, en we weten allemaal dat de praktijk heel erg verschilt van de theorie die Tesla specificeert. Met meer info over met wat je Tesla wordt uitgevoerd kun je alvast wat meer voorbereiden op de praktijk (batterijdegradatie, range, laadsnelheid etc). Vandaar dat ik het vraag, als de specs niet bevallen kan ik de auto namelijk gewoon annuleren.

Iedereen bedankt iig om me op de goede weg te helpen, ik heb nu alle info _/-\o_

• dabutcha76
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 11:17
Vandaag update van de LM over mijn Model Y (LR): is vandaag definitief besteld, voorlopige(!) levering medio december. De Tesla-site geeft voor dezelfde config nog september als leveringsmoment, ga ff kijken of ik nog kan bellen om wat meer duidelijkheid te krijgen.

Iemand hier met vergelijkbare ervaringen?

6500WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

• Flexiilex
dabutcha76 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:08:
Vandaag update van de LM over mijn Model Y (LR): is vandaag definitief besteld, voorlopige(!) levering medio december. De Tesla-site geeft voor dezelfde config nog september als leveringsmoment, ga ff kijken of ik nog kan bellen om wat meer duidelijkheid te krijgen.

Iemand hier met vergelijkbare ervaringen?
De website klopt nooit echt met de werkelijkheid, loopt vaak wat achter. Tesla levert elke 3 maanden uit dus dat zal voor bijna 100% December worden. Wellicht is er nog een config onderweg die ze koppelen als je geluk hebt!

• cftbl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 16-09 10:47
Yes: gisteren SMS gekregen dat M3P 15 september opgehaald kan worden (half mei besteld). Ben eens benieuwd hoe het nu verder gaat; tot nu toe in het hele proces niemand van Tesla persoonlijk gesproken.

Ik hou angstvallig de telefoon, email en de postbus in de gaten voor een update v/d Leasemaatschappij (Athlon), aangezien ik van hen nog de papieren en een laadpas moet ontvangen. Voor de rest ben ik er klaar voor met mijn thuislaadpunt op 16A en een laadkabel van 10 meter. Nu nog de verleiding weerstaan om op Amazon allerlei gadgets bij elkaar te sprokkelen.

• Flexiilex
cftbl schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:04:
Yes: gisteren SMS gekregen dat MP3 15 september opgehaald kan worden (half mei besteld). Ben eens benieuwd hoe het nu verder gaat; tot nu toe in het hele proces niemand van Tesla persoonlijk gesproken.

Ik hou angstvallig de telefoon, email en de postbus in de gaten voor een update v/d Leasemaatschappij (Athlon), aangezien ik van hen nog de papieren en een laadpas moet ontvangen. Voor de rest ben ik er klaar voor met mijn thuislaadpunt op 16A en een laadkabel van 10 meter. Nu nog de verleiding weerstaan om op Amazon allerlei gadgets bij elkaar te sprokkelen.
De papieren en laadpas krijg je pas als je getekend hebt voor de auto (was iig bij mij zo). Dit heeft te maken met dat je dan eerst getekend hebt dat je de auto in ontvangst hebt genomen. Bij mij lag daarna na 3 dagen alles op de mat. Leasemaatschappij heb ik ook totaal niet gesproken.

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 18:59

kazuka

Building Better Worlds

Yes: gisteren SMS gekregen dat MP3 15 september opgehaald kan worden (half mei besteld). Ben eens benieuwd hoe het nu verder gaat; tot nu toe in het hele proces niemand van Tesla persoonlijk gesproken.

Ah jij hebt ook via Athlon besteld. Mijn LR op 1 juli besteld dus kan zo mooi een beetje vergelijken. Zie jij jouw auto al op je tesla.com account? Toen ik de bestelling plaatste heeft Tesla blijkbaar een account voor mij aangemaakt maar daar staat nog geen auto in.

• cftbl
kazuka schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:59:
[...]

Ah jij hebt ook via Athlon besteld. Mijn LR op 1 juli besteld dus kan zo mooi een beetje vergelijken. Zie jij jouw auto al op je tesla.com account? Toen ik de bestelling plaatste heeft Tesla blijkbaar een account voor mij aangemaakt maar daar staat nog geen auto in.
'

Tesla account is inderdaad aangemaakt door de LM meteen nadat de bestelling erdoor was, maar is nu nog erg leeg. In de app staat ook nog niets.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:25
Flexiilex schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:24:
[...]

De website klopt nooit echt met de werkelijkheid, loopt vaak wat achter. Tesla levert elke 3 maanden uit dus dat zal voor bijna 100% December worden. Wellicht is er nog een config onderweg die ze koppelen als je geluk hebt!
Euhm, de website klopt meestal wel.
En de 3de maand van het kwartaal moet nog starten, dus kans is vrij groot dat hij deze maand nog de MY krijgt

• dabutcha76
bottom line schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:59:
[...]
Euhm, de website klopt meestal wel.
En de 3de maand van het kwartaal moet nog starten, dus kans is vrij groot dat hij deze maand nog de MY krijgt
Je gaat door voor de magnetron!

Maandag een telefoontje van Tesla gehad dat er een VIN toegewezen is, en dat levering dus nog deze maand wordt. Ik had een prima gesprek met een uitstekend geïnformeerde en proactieve medewerker van Tesla Zwolle/Wezep - daar heeft Tesla sinds 2019 (toen ik mijn Model 3 kreeg) wel echt grote stappen gemaakt.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 18:25
dabutcha76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:23:
[...]

Je gaat door voor de magnetron!

Maandag een telefoontje van Tesla gehad dat er een VIN toegewezen is, en dat levering dus nog deze maand wordt. Ik had een uitstekend geïnformeerde en proactieve medewerker van Tesla Zwolle/Wezep - daar heeft Tesla sinds 2019 (toen ik mijn Model 3 kreeg) wel echt grote stappen gemaakt.
Wel pics maken dan he ;)

• dabutcha76
Sure thing - 't is van de buitenkant dezelfde trim als de Model Y in de video van Teslabjorn, YouTube: Tesla Model Y interior review, dus Deep Blue Metallic, 19" velgen, maar dan met zwart interieur. Nog even wat ping-pongen met de LM om de EAP als accessoire geleverd te krijgen, dat scheelt toch weer een slok in de bijtelling.

Ik klik wel ff wat plaatjes bij het ophalen :)

• dabutcha76
Nu nog de verleiding weerstaan om op Amazon allerlei gadgets bij elkaar te sprokkelen.
Heel veel van de aftermarket spullen die je voor de revisie 'nodig' *kuch* had, zitten nu al in de standaard trim - mijn advies zou zijn eerst ff een maandje met je M3 te rijden en dan te bepalen of je nog van je geld af moet voor meer gadgets :P

• Flexiilex
dabutcha76 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:27:
Sure thing - 't is van de buitenkant dezelfde trim als de Model Y in de video van Teslabjorn, YouTube: Tesla Model Y interior review, dus Deep Blue Metallic, 19" velgen, maar dan met zwart interieur. Nog even wat ping-pongen met de LM om de EAP als accessoire geleverd te krijgen, dat scheelt toch weer een slok in de bijtelling.

Ik klik wel ff wat plaatjes bij het ophalen :)
Wat ik zelf gekocht hebt zijn de bakjes die in in je middel console kan doen en de bekerhouder klemmen zodat je bekers/flesjes goed geklemt worden.

• TwColHD
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-09 15:11
Ik heb half juni de model 3 standaard editie besteld. Heeft een tijdje op levering augustus gestaan, maar uiteindelijk heel kort even naar november (omdat ik de betaling nog niet rond had?). Maar begin augustus is dit veranderd naar 16 september - 30 september. Ik kan uiteraard bijna niet wachten, dus ik check elke dag of dit nog hetzelfde is. Weten jullie of deze datum accuraat kan zijn? Het komt nu steeds dichterbij, wanneer kan je meestal een telefoontje verwachten? Ik moet namelijk ook nog de verzekering enzo regelen, en dit kan volgens mij pas als ik meer gegevens van de auto heb.

• cftbl
TwColHD schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:10:
Weten jullie of deze datum accuraat kan zijn? Het komt nu steeds dichterbij, wanneer kan je meestal een telefoontje verwachten? Ik moet namelijk ook nog de verzekering enzo regelen, en dit kan volgens mij pas als ik meer gegevens van de auto heb.
Ik kreeg begin augustus de melding dat de M3P begin september geleverd zou worden. Prompt had ik op 1/9 een SMS met leverdatum 15/9.

Gisteren, 2/9, een mail met het VIN nummer gekregen. Er zou de komende dagen nog een aparte mail komen met het kenteken.

• dabutcha76
Update: als het gaat, gaat het ook hard merk ik nu.
  • Maandagochtend 30 augustus mail van LM Alphabet: Model Y definitief besteld, verwachte levering medio december
  • Maandagmiddag(!) 30 augustus belletje van Tesla: "Hoi, we hebben een VIN gekoppeld! Levering deze maand!"
  • Vrijdagochtend 3 september belletje Tesla: "Hoi, de levering staat gepland voor maandag 6 september. We hebben de levering op eigen initiatief(!) even met potlood uitgesteld naar vrijdag 10 september omdat het papierwerk met de LM rondom EAP-als-accessoire nog niet rond is".
  • Dezelfde ochtend nog door LM en Tesla nog geregeld dat de EAP definitief als accessoire komt. Dat scheelt me toch 3.3K aan bijtelling over de looptijd van het contract. Vrijdag 10 september kwam mij agendatechnisch ook wat beter uit, dus meteen de aanpassing van de levering definitief gemaakt.
Lang verhaal kort: als je mazzel hebt kun je dus binnen een week rijden! _/-\o_

Een klein smetje: Tesla wil geen (short)lease-auto's innemen, wat best onhandig is. Echter, met dank aan Alphabet Rent wordt dat geen probleem: er komt een chauffeur van Alphabet Rent naar Tilburg om mijn shortlease-auto van me in te nemen, zodat ik daarna weg kan rijden met de nieuwe Tesla. Echt top geregeld, dat was bij mijn vorige LM wel anders.

Tot slot nogmaals dikke complimenten aan Tesla voor de manier waarop ze proactief aan het handelen zijn. Dat was twee jaar geleden ten tijde van mijn Model 3-levering nog een heel stuk minder goed voor elkaar :)

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Hoe gaat dat in zijn werking met “EAP-als-accessoire”? Bestel je deze in eerste instantie mee of juist niet?

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• dabutcha76
Juist in eerste instantie niet meebestellen, dan valt hij buiten de fiscale waarde. Je vermijdt dan 22% bijtelling per jaar over 3800 euro.

De LM moet dan wel meewerken, want het is voor de LM iets meer werk: zij moeten immers later nog een keertje los de EAP bestellen, betalen en correct in het leasetarief opnemen. Ik verwacht dat ik daar zelf ook nog wel iets regelwerk aan ga hebben, maar voor 3800 euro minder inkomen per jaar en navenant minder belasting kan ik wel even wat doen ;)

• Sterillium
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 13:59
Worden er momenteel nog Tesla's geleverd vanuit de Koopman Terminal eigenlijk?

• dabutcha76
Naar ik vorige week begreep in Tilburg, niet meer - alleen nog vanuit Delivery in Tilburg.

Ik had nog wat foto's beloofd, dus zie onder :)

• cftbl
Het leek wel de Sinterklaas van vroeger, toen je ook niet kon slapen de avond ervoor.

Vandaag de auto opgehaald in Tilburg. Allemaal pico bello verzorgd. Na ontvangst en tekenen van de papieren, bleek de app op de telefoon meteen werken.

Daarna tijdens de aflevering in alle rust samen met mijn partner het doek van de auto afgehaald en uitgebreid de tijd genomen om alles te verkennen. Tja, je hebt van te voren 100-den video's gezien, maar in het echt is het toch anders en leuker.

Bij deze wat foto's.

• TwColHD
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 17-09 15:11
Ik heb gisteren de SMS voor de afspraak ontvangen. Ik kan de model 3 volgende week ophalen! Hopelijk krijg ik vandaag of morgen het kenteken en krijg ik de optie om de aanbetaling te doen.

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21-09 14:45
cftbl schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:21:
Het leek wel de Sinterklaas van vroeger, toen je ook niet kon slapen de avond ervoor.

Vandaag de auto opgehaald in Tilburg. Allemaal pico bello verzorgd. Na ontvangst en tekenen van de papieren, bleek de app op de telefoon meteen werken.

Daarna tijdens de aflevering in alle rust samen met mijn partner het doek van de auto afgehaald en uitgebreid de tijd genomen om alles te verkennen. Tja, je hebt van te voren 100-den video's gezien, maar in het echt is het toch anders en leuker.

Bij deze wat foto's.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Tof om te zien! Wanneer had je 'm besteld?

• Miepz78
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21-09 23:46
Hier opnieuw in spannende afwachting.. In 2019 met jullie therapeutisch samen afgewacht tot mijn 3 op 23/12 uiteindelijk kwam. Maarr..... nu heb ik manlief zover dat ie een Y heeft besteld (3 september def doorgekomen), nu afwachten...... en weer niks horen....... zit ie op deze boot? Of de volgende? En wanneer krijg je dan een sms? En helpt het om te bellen of juist niet? En ja, ook weer een lease Tesla, dus geen mogelijkheid om vin te checken in je account. Snik.

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

• Miepz78
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21-09 23:46
cftbl schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:21:
Gaaf! Veel plezier ermee :) Hoe lang zat er tussen bestellen en ophalen voor jou?

CompensatieTesla van Leaseplan: 11/12 LR AWD White, Black, Aero RN: 110257XXX VIN: JA! 20/12 levering 23/12!!!!!. WAS: LP besteld 8/10: SR+ PW/Zwart/18Aero / RN: 18/10 109668XXX / VIN: NIET / Leverdatum: NIET

Pagina: 1 ... 360 361 362 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee