Amazon!
Deze usb stick werd door bedrijf aanbevolen die ook andere onderdelen levert zoals wrapping. Deze prijs is echter stukken beterTerranca schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:56:
Dat is een prima prijs, maar ik heb altijd begrepen dat een usb flash drive niet geschikt (= snel stuk gaan) is voor het constante wegschrijven van data zoals gedaan wordt door een dashcam. Een SSD of "endurance" microSD zou dat beter doen.
Maar goed, wellicht werkt het in het merendeel van de gevallen in de praktijk prima. Voor 27 euro kan je moeilijk een miskoop doen iig.
Het blijft flash storage, en dat kan niet zo goed tegen veel write cycles (zeker niet als je de auto van de LM hebt, en dat ding 4 jaar lang wil gebruiken).RRRay schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:54:
[...]
Deze usb stick werd door bedrijf aanbevolen die ook andere onderdelen levert zoals wrapping. Deze prijs is echter stukken beter
In dat geval ben je goedkoper uit met een SSD, niet initieel maar wel op de langere termijn. Maar goed, storage is tegenwoordig sowieso niet duur meer dus je kan ook kijken hoelang je stick meegaat
[ Voor 9% gewijzigd door alionfire op 27-11-2020 10:58 ]
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Bij de SR+ zit al een stick in toch? Waarom nog één bestellen? Zou dan eerder op SSD overstappen idd. Meeste sticks zijn binnen een jaar wel stuk bij gemiddeld gebruik. Of is dat alleen bij de MY21? Anyway, zou ff afwachten of er een stick in zit.Obelixxx schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:31:
[...]
Goed advies, ik heb hem besteld.
Levering vandaag al. Is sneller dan m'n SR+
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 27-11-2020 11:07 ]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik zie dat de Tannhauser een dag eerder aankomt in Zeebrugge.. Niet dat het interessant is voor de levering verder maar wel leuk!
hmmmInspired schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:00:
[...]
Bij de SR+ zit al een stick in toch? Waarom nog één bestellen? Zou dan eerder op SSD overstappen idd. Meeste sticks zijn binnen een jaar wel stuk bij gemiddeld gebruik. Of is dat alleen bij de MY21? Anyway, zou ff afwachten of er een stick in zit.
Dat wist ik niet.
Jammer.
Heb ik nu over:
1 USB Stick
1 QI lader
Moet toch wat beter gaan lezen voordat ik aankopen ga doen.

Misschien heb je "geluk" en zit het er niet in bij de Chinese SR+? Ik kan niet echt vinden wat er nu wel/niet op zit. Even afwachten denk ik.Obelixxx schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:33:
[...]
hmmm
Dat wist ik niet.
Jammer.
Heb ik nu over:
1 USB Stick
1 QI lader
Hier hebben we wat context bij nodig denk ik ;-) aan de kentekens gezien is dit een foto van (eind) 2019?
21-dec-2019 volgens RDWTerranca schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:05:
[...]
Hier hebben we wat context bij nodig denk ik ;-) aan de kentekens gezien is dit een foto van (eind) 2019?
https://www.bol.com/nl/p/...XXwR3QSUvtMBoCymgQAvD_BwE
Dit lijkt wel verdacht veel op de usb stick uit het Hongkong filmpje met de 2021 refresh.
Dus die zou dan goed moeten kunnen werken mijns inziens.
Dit lijkt wel verdacht veel op de usb stick uit het Hongkong filmpje met de 2021 refresh.
Dus die zou dan goed moeten kunnen werken mijns inziens.
Je wilt waarschijnlijk wel meer capaciteit dan de evt meegeleverde 64gb. De Qi lader... tjaObelixxx schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:33:
[...]
hmmm
Dat wist ik niet.
Jammer.
Heb ik nu over:
1 USB Stick
1 QI lader
Ik verneem net vanuit de Tesla chat dat er inderdaad geen Shuttles zullen rijdenRRRay schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:04:
Deze shuttle zal met COVID niet gebruikt worden lijkt me
Heeft iemand enig idee met hoeveel range de M3 LR worden afgeleverd? Ben woonachtig in Eindhoven en zou het wel fijn vinden om direct lekker naar huis te rijden ipv net als ws. veel andere rijders bij een supercharger nabij Amsterdam al direct te moeten gaan laden.
het gaat een gezellige boel worden bij badhoevedorp bij de fastchargers bij de dag van de leveringminimal_sjoerdt schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:05:
Heeft iemand enig idee met hoeveel range de M3 LR worden afgeleverd? Ben woonachtig in Eindhoven en zou het wel fijn vinden om direct lekker naar huis te rijden ipv net als ws. veel andere rijders bij een supercharger nabij Amsterdam al direct te moeten gaan laden.
Vandaag weer eens even in de virtuele pen klimmen om te kijken of Tesla al een datum voor mijn M3SR+ kan afgeven als leverdatum ...MH2020 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 11:27:
Ik zie dat de Tannhauser een dag eerder aankomt in Zeebrugge.. Niet dat het interessant is voor de levering verder maar wel leuk!
Is totaal verschillend per auto. Die van mij had 350km range over, maar ik heb ook verhalen gehoord van 100 of minder. Er liggen tussen Koopman en Eindhoven 3 superchargers (Breukelen, Zaltbommel en Den Bosch), dus genoeg keuze! Opzich niet verkeerd om meteen even te testen hoe zoiets werkt (en het is de eerste dag gratis).minimal_sjoerdt schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:05:
Wanneer heb je deze besteld? Heb zelf 29-09 besteld en leverdatum 15 decemberWaSm schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:45:
[...]
Vandaag weer eens even in de virtuele pen klimmen om te kijken of Tesla al een datum voor mijn M3SR+ kan afgeven als leverdatum ...
De LM (leasemaatschappij) heeft mij 15 okt. 2020 de bevestiging gestuurd, met de verzekering dat zowel zij als Tesla er alles aan doen om in 2020 te leveren ;-)MH2020 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:09:
[...]
Wanneer heb je deze besteld? Heb zelf 29-09 besteld en leverdatum 15 december
Ondertussen weet ik dat de bestelde Tesla M3 SR+ Black on Black Trek op de Tannhauser staat en dus onderweg is ... maar de definitieve afspraak heb ik nog niet mogen ontvangen in de SMS.
Virtuele pen is zojuist gebruikt en ik hoop dat Delivery Team NL snel een verlossend bericht gaat sturen. Heb wat dat betreft nog weinig negatieve ervaring met Tesla. Chat medewerkers waren vriendelijk. Delivery Team was 'gul' met informatie tot nu toe.
Voel me een beetje onwetend maar: staan er op die boten ook nog M3LR? Weet iemand dat?
Kreeg net eindelijk een belletje voor M3LR!
Afspraak laatste week december. De auto's zouden ergens in de week van 21 december in Amsterdam moeten aankomen. Op welke boot zouden deze LR's dan zitten? Glovis Sun die pas op 15 december in Zeebrugge is?
Afspraak laatste week december. De auto's zouden ergens in de week van 21 december in Amsterdam moeten aankomen. Op welke boot zouden deze LR's dan zitten? Glovis Sun die pas op 15 december in Zeebrugge is?
Alle boten uit Shanghai bevatten enkel SR+. De boten uit San Francisco kunnen alle types bevatten. Gezien de levering eind december kan het de RCC Amsterdam of de Glovis Sun zijn.hdz200 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:23:
Kreeg net eindelijk een belletje voor M3LR!
Sowieso staan de Performance modellen op de Glovis Sun. Dat is me al bevestigd door Tesla.
Dat is mij ook verteld, aankomst in Zeebrugge 14/12.Castus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:17:
Sowieso staan de Performance modellen op de Glovis Sun. Dat is me al bevestigd door Tesla.
'The truth is not afraid for Questions
Zag de eerste 2021 model 3 hier in tilburg al rondrijden. Gaat lekker met uitleveren denk ik
YouTube: NEW 2021 Tesla Model 3 v 2020 side by side comparison. What's changed?
Als ik het zo zie zijn er voordelen en nadelen voor model 2020/2021.
Ongeacht welk model het is en blijft een mooi ding om naar te kijken!
Als ik het zo zie zijn er voordelen en nadelen voor model 2020/2021.
Ongeacht welk model het is en blijft een mooi ding om naar te kijken!
Is er überhaupt al ergens een goed overzicht / video te vinden van hoe de M3 SR+ die nu uit China komt eruit ziet van binnen en buiten?
Dank je, en hoe werkt dat eerste dag gratis? Ik heb een laadpas van “Van de Bron”, of heb je daar iets anders voor nodig of ontvang je dat bij aflevering?Tjenok schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:11:
[...]
Is totaal verschillend per auto. Die van mij had 350km range over, maar ik heb ook verhalen gehoord van 100 of minder. Er liggen tussen Koopman en Eindhoven 3 superchargers (Breukelen, Zaltbommel en Den Bosch), dus genoeg keuze! Opzich niet verkeerd om meteen even te testen hoe zoiets werkt (en het is de eerste dag gratis).
De supercharger weet dat je de auto die dag hebt opgehaald, dus je hoeft alleen maar de lader in de auto te stoppen. Superchargers werken sowieso niet met een laadpas maar de kosten worden verrekend via de CC die je aan je Tesla account hebt gekoppeld.minimal_sjoerdt schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:20:
[...]
Dank je, en hoe werkt dat eerste dag gratis? Ik heb een laadpas van “Van de Bron”, of heb je daar iets anders voor nodig of ontvang je dat bij aflevering?
Of je gekoppelde bankrekening. Creditcard is niet langer de enige betaal/incasso mogelijkheid.Tjenok schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:31:
[...]
....Superchargers werken sowieso niet met een laadpas maar de kosten worden verrekend via de CC die je aan je Tesla account hebt gekoppeld.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Volgens mij ben ik net als velen hier wat nerveus aan het wachten op mijn Tesla.
Ik heb de bestelbevestiging van de LM voor mijn LR gekregen op 7-10. Op 6-11 bevestiging van Tesla gekregen dat 'ie in december wordt geleverd. Maar daarna niks meer gehoord.
Hebben meer mensen daar last van en moet ik gewoon geduld hebben? Of moet ik me al zorgen maken?
Ik heb de bestelbevestiging van de LM voor mijn LR gekregen op 7-10. Op 6-11 bevestiging van Tesla gekregen dat 'ie in december wordt geleverd. Maar daarna niks meer gehoord.
Hebben meer mensen daar last van en moet ik gewoon geduld hebben? Of moet ik me al zorgen maken?
Je kunt altijd even contact opnemen met Tesla. Nog geen welkom e-mail gehad van Tesla? Je kunt een password reset doen op het e-mail adres dat je LM gebruikt heeft van je.baas81 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:12:
Volgens mij ben ik net als velen hier wat nerveus aan het wachten op mijn Tesla.
Ik heb ook alleen die mail gehad, maar wel contact gehad met Tesla en ik heb wel een VIN toegewezen gekregen. SMS'je zou binnenkort wel moeten komen, misschien in de komende week ofzo. De laatste schepen zijn onderweg.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ontvang je het kenteken kort voor de levering? Zo ja, hoeveel dagen ongeveer?
En hoe vol is de accu van de auto als deze wordt opgehaald? Bij een halfvolle accu zou ik nog naar huis kunnen rijden, maar anders moet ik eerst laden en daar moet ik dan even rekening mee houden (laadpas)..
En hoe vol is de accu van de auto als deze wordt opgehaald? Bij een halfvolle accu zou ik nog naar huis kunnen rijden, maar anders moet ik eerst laden en daar moet ik dan even rekening mee houden (laadpas)..
Paar weken van tevoren zou jij of je LM het kenteken wel moeten weten. Anders even Tesla bellen.X-GeaR schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:44:
Ontvang je het kenteken kort voor de levering? Zo ja, hoeveel dagen ongeveer?
Daarnaast; de acculading verschilt maar je mag de eerste dag sowieso gratis Superchargen bij Tesla. De superchargers werken sowieso niet op je laadpas, trouwens. Zoals hierboven ook al vermeld.
Ben ik ook erg benieuwd naar, zou nu toch wel moeten ‘uitlekken’ aangezien ze al hier zijn... Spannend!GroeneWandelaar schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:54:
Is er überhaupt al ergens een goed overzicht / video te vinden van hoe de M3 SR+ die nu uit China komt eruit ziet van binnen en buiten?
Nou ja, "er al zijn" is misschien een beetje teveel gezegd. Ze zijn 50 meter de Toscana uitgereden, om vervolgens weer de Grand Aurora binnen te rijden. Tenzij we hier een verborgen Zeebrugge medewerker in de gelederen hebben, denk niet niet dat het lekt ;-)Vishan07 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:35:
[...]
Ben ik ook erg benieuwd naar, zou nu toch wel moeten ‘uitlekken’ aangezien ze al hier zijn... Spannend!
Maar donderdag of vrijdag de eerste leveringen? Dan zal het nieuws wel snel gaan! Zin in!
Nee klopt inderdaad, maar hier zijn ze in ieder geval van de buitenkant wel al op de gevoelige plaat gelegd, had toch graag een foto van de binnenkant gezien.Terranca schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 21:54:
[...]
Nou ja, "er al zijn" is misschien een beetje teveel gezegd. Ze zijn 50 meter de Toscana uitgereden, om vervolgens weer de Grand Aurora binnen te rijden. Tenzij we hier een verborgen Zeebrugge medewerker in de gelederen hebben, denk niet niet dat het lekt ;-)
Maar donderdag of vrijdag de eerste leveringen? Dan zal het nieuws wel snel gaan! Zin in!
[ Voor 8% gewijzigd door Vishan07 op 28-11-2020 23:12 ]
Worden er trouwens standaard slotbouten geïnstalleerd bij M3 levering? Ze staan wel te koop op de Tesla website, maar kan nergens vinden of dat een ‘niet-optionele optie’ is.
Ben benieuwd of wij dit ook gaan ervaren in de winter:
hi Elon, in China, LFP SR Model 3 suddenly lose range in winter frequently, from 200-180km to 75km. 3-4 friends in our Wechat group have report that. Pls, fix that thx. @elonmusk @vincent13031925 @Teslarati pic.twitter.com/WEUBz5lArE
— maosen (@web3hobbyist) 29 november 2020
Vrijdag 4 December om 15:00 mag ik mijn SR+ zwart gaan ophalen in Sint Martens Latem (Gent -België).
Bij mijn aflevering geen slotbouten. Gewoon standaard nutsFlatline____ schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:22:
Worden er trouwens standaard slotbouten geïnstalleerd bij M3 levering? Ze staan wel te koop op de Tesla website, maar kan nergens vinden of dat een ‘niet-optionele optie’ is.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Op 7-10 heeft mijn LM een M3LR besteld. Op 6-11 kreeg ik de mail van Tesla dat de auto in December zal komen.
Helaas kan Tesla mij niet vertellen wanneer precies, maar ze kunnen me ook niet vertellen of het een refresh model zal zijn, of toch de oude.
Ik zag een aantal refresh modellen met dezelfde configuratie (midnight silver, 19” velgen, zwart interieur) bij snel leverbaar staan, maar Tesla wil mn bestelling niet koppelen aan zo’n auto want “daar raakt het systeem van in de war”...
Loop ik nu het risico alsnog het vorige model te krijgen? Of staan er alleen refresh LR modellen op de boot? Tesla weet het in elk geval niet...
Hopelijk weet iemand hier meer! ☺️
Helaas kan Tesla mij niet vertellen wanneer precies, maar ze kunnen me ook niet vertellen of het een refresh model zal zijn, of toch de oude.
Ik zag een aantal refresh modellen met dezelfde configuratie (midnight silver, 19” velgen, zwart interieur) bij snel leverbaar staan, maar Tesla wil mn bestelling niet koppelen aan zo’n auto want “daar raakt het systeem van in de war”...
Loop ik nu het risico alsnog het vorige model te krijgen? Of staan er alleen refresh LR modellen op de boot? Tesla weet het in elk geval niet...
Volgens mij kun je er echt 99% vanuit gaan dat het de refresh LR. Volgens mij staan er alleen nog 2021 LR modellen op alle boten uit de USGomaarten018 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:31:
Op 7-10 heeft mijn LM een M3LR besteld. Op 6-11 kreeg ik de mail van Tesla dat de auto in December zal komen.
Ik had hetzelfde. Werd afgelopen vrijdag gebeld voor een afspraak. Gaat om een M3LR 18" Midnight Silver Metallic.Gomaarten018 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:31:
Die van mij is een Refresh model en komt uit US. Denk dat je mag uitgaan van Refresh model.
Verder is het alleen afwachten, meer kun je niet doen...
Volgens mij zitten wij in exact hetzelfde schuitje vol met hopelijk refreshed M3LR's. Hopelijk komt dat schuitje snel aan.Gomaarten018 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:31:
Als je je VIN nummer hebt gekregen weet je het zeker. Het VIN nummer geeft aan of het de oude of het 2021 model is.baas81 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:54:
[...]
Volgens mij zitten wij in exact hetzelfde schuitje vol met hopelijk refreshed M3LR's. Hopelijk komt dat schuitje snel aan.
23-09 de MR SR+ besteldGroeneWandelaar schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:54:
6-11 eerste update dat verwachtte levertijd ergens december zal zijn.
12-11 prognose levering: 7-12 - 15-12.
17-11 een SMS dat hij 7-11 is op te halen in Amsterdam
Door afgelopen donderdag (26-11) via de chat op de verkoop pagina netjes en direct het VIM nummer gekregen.
Ik heb dit nu opgezocht en het lijkt er op dat dit het 2020 model zal zijn, echter wel met de "nieuwe" accu's: Lithium Iron Phosphate Battery (LFP)
Dus verwacht geen refresh.
Zoals ik hier ook vaker lees. Het laden via de Supercharger gaat niet met een tankpas, maar je kunt dit wel koppelen aan je eigen bankrekening of creditcard.
In mijn geval betreft het een lease en kunnen wij dit vervolgens declareren.
Dat de eerste tankbeurt gratis is, is wel een leuke extra.
- Creating more joy for people who interact with our digital world
Via @mortenlund89:
Grand Aurora has left Zeebrugge and is now closing on Amsterdam with a mixed shipment of 2021 US Model 3 Auto & #MIC #LFP #Model3 SR+ Auto for the Netherlands.
ETA @ Kade Koopman, Amsterdam: 10:15 CET (AMS website)
Grand Aurora has left Zeebrugge and is now closing on Amsterdam with a mixed shipment of 2021 US Model 3 Auto & #MIC #LFP #Model3 SR+ Auto for the Netherlands.
Voor de geïnteresseerden, de VIN nummers zullen er als volgt uit zien:RoelZ schreef op maandag 30 november 2020 @ 06:18:
[...]
23-09 de MR SR+ besteld
6-11 eerste update dat verwachtte levertijd ergens december zal zijn.
12-11 prognose levering: 7-12 - 15-12.
17-11 een SMS dat hij 7-11 is op te halen in Amsterdam
Door afgelopen donderdag (26-11) via de chat op de verkoop pagina netjes en direct het VIM nummer gekregen.
Ik heb dit nu opgezocht en het lijkt er op dat dit het 2020 model zal zijn, echter wel met de "nieuwe" accu's: Lithium Iron Phosphate Battery (LFP)
Dus verwacht geen refresh.
Zoals ik hier ook vaker lees. Het laden via de Supercharger gaat niet met een tankpas, maar je kunt dit wel koppelen aan je eigen bankrekening of creditcard.
In mijn geval betreft het een lease en kunnen wij dit vervolgens declareren.
Dat de eerste tankbeurt gratis is, is wel een leuke extra.
Fremont: 5YJ3ExExxMFxxxxxx
Shanghai: LRW3ExFxxLCxxxxxx
Positie 7 is batterijtype (F=LFP batterij, andere letters is Li-ion) en positie 10 is modeljaar (L=2020, M=2021); x = placeholder.
Nu maar wachten wat het wordt.
Ik heb dezelfde kentekenreeks zojuist doorgekregen. Ophalen 15-12Obelixxx schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:48:
Net ook mn kenteken doorgekregen:
K-xxx-FF
Ophalen 16-12 16:30
Hoe komen jullie aan het kenteken via de LM of via Tesla SMS?Jazkaloo schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:20:
[...]
Ik heb dezelfde kentekenreeks zojuist doorgekregen. Ophalen 15-12
Give 2 Get
Via Tesla in de ChatRunescom schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:46:
[...]
Hoe komen jullie aan het kenteken via de LM of via Tesla SMS?
Door te bellen met het delivery team.Runescom schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:46:
[...]
Hoe komen jullie aan het kenteken via de LM of via Tesla SMS?
Heb mijn kenteken nog niet gehad maar omdat ik wel al wat nieuwsgierig was gebruikte ik ronde honderdtallen voor K-xxx-FF, er van uit gaande dat ze met honderden tegelijk worden uitgegeven. Ik kwam daarmee op een witte SR+ en zag iets wat me opviel via Autoweek kentekencheck:
Motorcode 3D1
Continue vermogen 100 kW
Netto max. vermogen (elektrisch) 239 kW
Geluidsniveau rijdend 70 dB
Actieradius elektrisch gemiddeld 440 km
Actieradius elektrisch stad 563 km
En verderop:
Topsnelheid 225 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 5,6 s
Maximum vermogen 211 kW / 286 pk
Maximum koppel 430 Nm
Getalletjes maken natuurlijk ook niet zoveel uit maar het vermogen is dus iets tussen 286PK en ~320PK
voorheen meldde Autoweek altijd 238PK en 375NM wat natuurlijk erg conservatief was.
Motorcode 3D1
Continue vermogen 100 kW
Netto max. vermogen (elektrisch) 239 kW
Geluidsniveau rijdend 70 dB
Actieradius elektrisch gemiddeld 440 km
Actieradius elektrisch stad 563 km
En verderop:
Topsnelheid 225 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 5,6 s
Maximum vermogen 211 kW / 286 pk
Maximum koppel 430 Nm
Getalletjes maken natuurlijk ook niet zoveel uit maar het vermogen is dus iets tussen 286PK en ~320PK
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn tesla m3 LR op 23-12 in NL aankomt, de uitlevering zal tussen kerst en nieuwjaar liggen. Wordt nog spannend 🤨
Er zit nu niet echt heel veel gang in...Terranca schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:02:
[Afbeelding]
Na een ochtend ronddobberen op de Noordzee is de Grand Aurora nu weer onderweg naar de Koopman Kade. Volgens mij was het plan dat ze er vanmorgen al zou aanmeren, maar hopelijk leid het niet tot veel vertraging in de afleveringen.
Give 2 Get
Volgens de port of Amsterdam staat hij nu op 17:46, terwijl die eerst rond 10:00 stond en daarna op 13:17.Runescom schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:14:
[...]
Er zit nu niet echt heel veel gang in...
We moeten nog even geduld hebben.
EDIT: gaat nu weer 10 knopen, dus zit weer vaart in.
[ Voor 8% gewijzigd door Runescom op 30-11-2020 15:31 ]
Give 2 Get
Vandaag ook eindelijk mijn VIN gehad van mijn M3LR, en is me hetzelfde verteld. Lijkt er op dat we in hetzelfde schuitje zittenDave acc schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:09:
Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn tesla m3 LR op 23-12 in NL aankomt, de uitlevering zal tussen kerst en nieuwjaar liggen. Wordt nog spannend 🤨
Ja bij mij met de M3P is ook gezegd 'af te halen in Groningen 24 december'. Mijne zit in de Glovis Sun. Denk die van jullie dan ook, aangezien die boot de 15e in Zeebrugge aankomt. Dus zal allemaal wel 8-9 dagen duren voordat het in NL klaarstaat.Warstomper schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:38:
[...]
Vandaag ook eindelijk mijn VIN gehad van mijn M3LR, en is me hetzelfde verteld. Lijkt er op dat we in hetzelfde schuitje zitten
Zo, die was behoorlijk van slag. Hoop dat alles nog heel is!Terranca schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:02:
[Afbeelding]
Na een ochtend ronddobberen op de Noordzee is de Grand Aurora nu weer onderweg naar de Koopman Kade. Volgens mij was het plan dat ze er vanmorgen al zou aanmeren, maar hopelijk leid het niet tot veel vertraging in de afleveringen.

Moeten wel geduld hebben hoor vandaag, maar nog 2 afslagen dan is die er...MH2020 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:26:
[...]
Zo, die was behoorlijk van slag. Hoop dat alles nog heel is!
Give 2 Get
Nevermind, de Grand Europa heeft brand gehad en wordt gesleept naar Southampton.MH2020 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:26:
[...]
Zo, die was behoorlijk van slag. Hoop dat alles nog heel is!
[ Voor 29% gewijzigd door The Druid op 30-11-2020 19:22 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Dat is toch knap, als hij zonder tugs zo'n 10knopen vaartThe Druid schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:14:
[...]
Boot heeft een brand in de engine room gehad en wordt nu gesleept.
Give 2 Get
En het schip ligt aan de kade! Iemand nog in de buurt met een camera morgen?Runescom schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:15:
[...]
Dat is toch knap, als hij zonder tugs zo'n 10knopen vaart
Give 2 Get
Weet iemand of het zo kan zijn dat als je Tesla op de Grand Aurora staat je al een bericht over het ophalen gehad zou moeten hebben? Of kan het ook zo zijn dat dat bericht nog komt?
Het betreft een M3LR.
Het betreft een M3LR.
Dan had je het bericht al gehad idd, op de Grand Aurora staan alleen SR+ modellen. Volgens mij wacht jij op de Glovis Sun zoals ik hierboven leestvanorsouw schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:44:
Weet iemand of het zo kan zijn dat als je Tesla op de Grand Aurora staat je al een bericht over het ophalen gehad zou moeten hebben? Of kan het ook zo zijn dat dat bericht nog komt?
Het betreft een M3LR.
Op de Grand Aurora staan de "Chinese" SR+ (die vanuit de Toscana zijn overgezet in Zeebrugge), maar ook de "Amerikaanse" LR en P (die stonden er al op):Uittesla schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:07:
[...]
Dan had je het bericht al gehad idd, op de Grand Aurora staan alleen SR+ modellen. Volgens mij wacht jij op de Glovis Sun zoals ik hierboven lees
freakish123 schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:30:
Via @mortenlund89:
[ Voor 11% gewijzigd door jd3000 op 01-12-2020 09:10 ]
Er zijn meerdere boten nog onderweg dus de auto’s kunnen van meerdere schepen komen, i.e. Tannhauser (met SR+ uit China), Glovis Crystal, RCC Amsterdam, Glovis Sun en waarschijnlijk ook nog de Lydden (allemaal uit US met alle mogelijke modellen). Kan wederom record kwartaal worden voor Teslajd3000 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:15:
[...]
Dat is niet waar. Alle modellen staan er op:
[...]
Ik ga even mezelf quoten -- zie best wel wat berichten uit China dat Tesla de calibratie van de LFP accu nog niet helemaal onder controle heeft en hoop dat iedereen die hem deze week+volgende week ophaalt mee kan kijken of wij hetzelfde zien.Terranca schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:51:
Ben benieuwd of wij dit ook gaan ervaren in de winter:
[Twitter]
Er zijn twee symptomen:
- Bij laden/superchargen stopt hij voordat er 100% geladen is (en/of geeft een laag maximum aan)
- Bij stilstaan "valt" de accu lading opeens omlaag, van bvb 250km naar 90km in de batterij
:fill(white):strip_exif()/f/image/eZdC67Mti79ML84202OMCWXm.png?f=user_large)
Tussen de 10% en de 80% is de curve heel vlak, vergeleken met NMC. Als je dan een 'dipje' ziet in het voltage van 1 cel, zit je met je schatting meteen tientallen procentpunten lager. Bij NMC zou zo'n zelfde dipje enkele procenten schelen. Zelfde aan het andere spektrum; als je opeens een cel ziet met 3,5V lading dan moet je vrij snel stoppen omdat je bijjjjna vol zit en niet wil overladen.
Nooit over nagedacht, maar zo'n BMS moet best slim zijn...
Ik mag 'm 9-12 ophalen.
Hoop toch dat alles in orde is met de accu hoor
Hoop toch dat alles in orde is met de accu hoor
Klinkt 'gelukkig' als iets wat met een software update op te lossen is. Hopelijk hebben we er niet of nauwelijks last van.Terranca schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:51:
[...]
Ik ga even mezelf quoten -- zie best wel wat berichten uit China dat Tesla de calibratie van de LFP accu nog niet helemaal onder controle heeft en hoop dat iedereen die hem deze week+volgende week ophaalt mee kan kijken of wij hetzelfde zien.
Er zijn twee symptomen:Ik kan me niet voorstellen dat dit aan de batterij zelf ligt, maar als je naar de charge curve van LFP vs NMC kijkt zie je opeens waarom het voor Tesla zo moeilijk zal zijn om (op basis van voltage) te bepalen hoeveel lading er in een accu zit:
- Bij laden/superchargen stopt hij voordat er 100% geladen is (en/of geeft een laag maximum aan)
- Bij stilstaan "valt" de accu lading opeens omlaag, van bvb 250km naar 90km in de batterij
[Afbeelding]
Tussen de 10% en de 80% is de curve heel vlak, vergeleken met NMC. Als je dan een 'dipje' ziet in het voltage van 1 cel, zit je met je schatting meteen tientallen procentpunten lager. Bij NMC zou zo'n zelfde dipje enkele procenten schelen. Zelfde aan het andere spektrum; als je opeens een cel ziet met 3,5V lading dan moet je vrij snel stoppen omdat je bijjjjna vol zit en niet wil overladen.
Nooit over nagedacht, maar zo'n BMS moet best slim zijn...
Mijn auto staat op de Tannhauser die op 5 december verwacht aan te komen in Zeebrugge. Volgens Tesla is verwachting echter dat de auto’s van de Tannhauser pas op 14 december aan komen in Amsterdam. Iemand die weet hoe dat zit?
Meestal staat een schip ~2 dagen uit te laden in Zeebrugge. Volgens mijn laatste informatie gaat de Tannhauser daarna zelf door naar de Koopman Kade, dus zeg 5 december + 2 (uitladen) + 1 (zeebrugge -> amsterdam) = ongeveer 8 a 9 december in Amsterdam. Dan moeten ze daar nog uitladen, alle auto's controleren, en dan zit je net in het weekend, en is maandag 14 dus inderdaad de eerste dag dat er autos echt "klaar" staan.imhumannature schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:17:
Mijn auto staat op de Tannhauser die op 5 december verwacht aan te komen in Zeebrugge. Volgens Tesla is verwachting echter dat de auto’s van de Tannhauser pas op 14 december aan komen in Amsterdam. Iemand die weet hoe dat zit?
De uitlevering van de Tannhauser is tussen de 14e en de 23e.
Die van mij staat daar op en ik kan hem de 14e halen.imhumannature schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:17:
Wanneer heb je dit mooie nieuws mogen ontvangen ????emnich schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:33:
[...]
Die van mij staat daar op en ik kan hem de 14e halen.
MijnTesla staat OOK op de Tannhauser ... maar zowel de LM als Tesla laten niets los over de leverdatum / -tijd.
Hoe weet men op welke boot hun tesla zich bevindt dan?
20-11 heb ik een email ontvangen met de datum/tijd en vorige week een SMS.WaSm schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:46:
[...]
Wanneer heb je dit mooie nieuws mogen ontvangen ????
MijnTesla staat OOK op de Tannhauser ... maar zowel de LM als Tesla laten niets los over de leverdatum / -tijd.
@Frankie1979 De verkoper bij Tesla vertelde me dat.
[ Voor 7% gewijzigd door emnich op 01-12-2020 15:55 ]
ah thanks @emnich Ik heb nog helemaal geen ontvangstdatum / tijd gekregen nog. Laat staan een sms. Enige dat ze zeiden, december uitlevering. Waarschijnlijk week 52, 53emnich schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:54:
[...]
20-11 heb ik een email ontvangen met de datum/tijd en vorige week een SMS.
@Frankie1979 De verkoper bij Tesla vertelde me dat.
Ik heb contact gehad met Tesla Chat over VIN en boot.Frankie1979 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:53:
Hoe weet men op welke boot hun tesla zich bevindt dan?
Verder heb ik inderdaad de standaard email van levering in December 2020 gekregen.
Mijn Tesla staat op de Tannhauser blijkt, maar ik heb verder geen informatie meer gekregen.
Tesla schijnt een redelijke RANDOM werkwijze bij de SMS te hanteren
Vorige week een berciht naar Tesla Delivery gestuurd maar m.i. in een zwart gat terecht gekomen.
(Overigens kan ik de CHAT nu niet meer zosnel vinden
Ik kon de chat sowieso nergens vinden...
heb uiteindelijk maar even een belletje gedaan, daardoor ben ik achter mijn kenteken gekomen
heb uiteindelijk maar even een belletje gedaan, daardoor ben ik achter mijn kenteken gekomen
Mijn afspraak stond op 21 december, is vervroegd naar 18 december en vandaag weer teruggezet door Tesla naar 21 december.Van LL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:29:
De uitlevering van de Tannhauser is tussen de 14e en de 23e.
Snap er niks van, maar goed.. ik ben in ieder geval blij dat mijn afspraak al wel bevestigd is. Dat kan nog niet bij iedereen op dit forum gezegd worden..
Mijn levering staat ook voor 14 december gepland en aan het VIN te zien staat mijn auto op de Tannhauser (en Marinetraffic / Vesselfinder op F5..)
Ik zie net dat de Tannhauser door de straat van Gibraltar heen is.
Het duurt te lang
We wachten hier al een tijdje
En we willen Tesla rijden dus voor de laatste keer het spijt me
Het duurt te lang
Wow, oh
Het duurt te lang
We staan stil
Wat jij wil, wat ik wil
Het duurt te lang
😉
Het duurt te lang
We wachten hier al een tijdje
En we willen Tesla rijden dus voor de laatste keer het spijt me
Het duurt te lang
Wow, oh
Het duurt te lang
We staan stil
Wat jij wil, wat ik wil
Het duurt te lang
😉
Als dit idd waar is dat zal de Tannhauser mogelijk de auto’s uit de Glovis Crystal en de RCC Amsterdam willen overladen echter die lijken nu beide 3 dagen later aan te komen volgens gedeelde ETA. Ze zullen zeker proberen alles in een keer door te varen. Dan is de Tannhauser op zijn vroegst 10 december in A’damTerranca schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:23:
[...]
Meestal staat een schip ~2 dagen uit te laden in Zeebrugge. Volgens mijn laatste informatie gaat de Tannhauser daarna zelf door naar de Koopman Kade, dus zeg 5 december + 2 (uitladen) + 1 (zeebrugge -> amsterdam) = ongeveer 8 a 9 december in Amsterdam. Dan moeten ze daar nog uitladen, alle auto's controleren, en dan zit je net in het weekend, en is maandag 14 dus inderdaad de eerste dag dat er autos echt "klaar" staan.
Het is zover. mijn M3 LR mag worden opgehaald in Amsterdam op 18 December om 10:30! Gisteren door Tesla gebeld, echter geen SMS of mail ervan gekregen.
Lekker met de trein denk ik maar!
Lekker met de trein denk ik maar!
Hopelijk krijg ik mijn M3 nog geleverd op 11-12.
Mijn levering staat gepland op 15-12, info heb ik op 20-11 per sms gekregen. Vandaag contact met Tesla gehad, willen weinig kwijt over een kenteken of VIN...
Bijzonder, ik kreeg zonder problemen m’n VIN.
Aanstaande vrijdag 17:00 mag ik mijn sr+ ophalen 🙋♂️☺️
Lm gaf aan voorloop auto inleveren in Amsterdam en dan zal ik naar de maltaweg worden gebracht door ze!
Mattenset gekregen van lm en alle goodies die ik bestelt heb gelijk maar meenemen.
Lm gaf aan voorloop auto inleveren in Amsterdam en dan zal ik naar de maltaweg worden gebracht door ze!
Mattenset gekregen van lm en alle goodies die ik bestelt heb gelijk maar meenemen.
Mocht iemand nog een leuke mattenset voor de Tesla M3 willen overnemen ...NielsHaz schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:50:
Aanstaande vrijdag 17:00 mag ik mijn sr+ ophalen 🙋♂️☺️
Mijn LM weigerde de geleverde set om te wisselen voor een all weather variant,
heb dus een setje "over"
Dit topic is gesloten.
Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.