En dan bij aflevering van de Tesla nog even een blaascontrole, zou wat zijn HA!

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor het bevestigen van uw aanwezigheid bij de levering van uw Tesla. Hieronder volgt informatie ter voorbereiding op de levering van uw Tesla.
Betaling
Indien u geen gebruik maakt van operationele lease zal na het bevestigen van uw afspraak de definitieve factuur beschikbaar zijn in uw Tesla-Account.
Adresgegevens
Koopman Car Terminal
Maltaweg 3
1044AH Amsterdam
Kenteken
Enkele dagen voor levering delen wij via een automatisch bericht het kenteken en de meldcode van uw Tesla.
Site Safety
Op onze locaties hebben wij een volledige contactloze levering geïmplementeerd om uw en onze gezondheid te beschermen in navolging van de huidige RIVM richtlijnen:
Kom zoveel mogelijk alleen naar de afleverlocatie;
Bij voorkeur laat u zich afzetten op de afleverlocatie;
Draag een mondkapje;
Kom op de afgesproken tijd;
Neem contact met ons op als u op de dag van levering gezondheidsklachten of symptomen ervaart.
Voorbereiding op uw levering
Neem voorafgaand aan de levering onderstaande instructies goed door.
Instructievideo's
Model S, Model X en Model 3
Tesla App
Veelgestelde vragen
Na levering
Op de dag van levering dient u een geldig Identiteitsbewijs mee te nemen. Het is daarnaast niet mogelijk om uw huidige leaseauto bij ons achter te laten.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wensen u veel plezier bij de levering van uw Tesla!
[ Voor 42% gewijzigd door alionfire op 20-11-2020 16:59 ]
Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •
Ik maak me meer zorgen om de flitspolitie.MH2020 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 16:56:
[...]
[ Voor 31% gewijzigd door De Dona op 20-11-2020 17:56 ]
Vanavond een SMS ontvangen voor levering 17/12 om 16:30.TuLPMaN schreef op maandag 16 november 2020 @ 13:57:
Same here: mail + 2x SMS voor bestelling van een blauwe SR+ met trekhaak:
"Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn voor 14/12 - 22/12 bij Koopman Terminal, Amsterdam. U ontvangt binnen 2 weken onder voorbehoud een exacte leveringsdatum."
Bladiebla!
Precies dat! Dus hoe moeilijk kan het zijn om alles al in te plannen of in ieder geval iedereen te voorzien van meer informatie.SXZ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:53:
Begreep van de Tesla medewerker dat er honderden TM3 per dag in Amsterdam wordt gepland in december, alsof die 7000 uit China alleen voor NL is bestemd.
Ik zou even bellen met tesla. Wellicht is er wat mis gegaan met het koppelen van de vin.apvanderwaal schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:57: blijf het raar vinden dat mijn sr+ op de Toscana staat maar nog steeds geen mail heb ontvangen behalve de mail levering in december.
Zijn er mensen die al meer informatie hebben met een sr+ op die andere boot?
Mijn M3 SR+ silver/black staat op de Tannhauser, 16/12 ophalenapvanderwaal schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:57:
Dat at random van tesla begrijp ik nog steeds helemaal niets van. Hoe is het nou mogelijk als je later besteld, je eerder kan rijden? Ik weet niet hoe groot de groep tweakers is vs tesla’s die er geleverd worden, maar blijf het raar vinden dat mijn sr+ op de Toscana staat maar nog steeds geen mail heb ontvangen behalve de mail levering in december.
Zijn er mensen die al meer informatie hebben met een sr+ op die andere boot?
Of volgen er volgende week opeens berichten van een nieuwe groep met sr+ die ook weer ergens tussen 5 en 20 december geleverd worden. Want gezien de mensen die hier plaatsen, lijkt het me niet vol te zitten. Tenzij 1 tweaker voor 100 model 3’s staat maar dat geloof ik niet.
Er worden heel wat m3’s aan NL toegekend vanwege de bijtelling die omhoog gaat. Volgens mijn fleetmanager worden er ook aardig wat auto’s geclaimd door de LM’s, zodat die begin volgend jaar nog verkocht kunnen worden met 8% bijtelling.SXZ schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 18:53:
Begreep van de Tesla medewerker dat er honderden TM3 per dag in Amsterdam wordt gepland in december, alsof die 7000 uit China alleen voor NL is bestemd.
Heeft geen nut, ze melden steeds weer, u heeft een auto, u heeft een VIN, staat op de Toscana en in hey uiterste geval rijd u op 31 december.Van LL schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 19:07:
[...]
Ik zou even bellen met tesla. Wellicht is er wat mis gegaan met het koppelen van de vin.
[ Voor 99% gewijzigd door apvanderwaal op 20-11-2020 20:50 ]
[ Voor 125% gewijzigd door imhumannature op 20-11-2020 23:57 ]
Kan prima, aangezien de auto al gemaakt en onderweg is ('snel leverbaar').apvanderwaal schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:07:
[...]
Haha mooi, gefeliciteerd, al denk ik sterk dat dit bullshit is. Aan de andere kant, het zou prima kunnen. Tijd zal het leren, ik ben een ongeduldige jongen!
[ Voor 99% gewijzigd door apvanderwaal op 20-11-2020 20:47 ]
[ Voor 99% gewijzigd door apvanderwaal op 20-11-2020 20:50 ]
9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP
Vloermatten zitten er bij de SR+ in elk geval niet standaard bij. De draadloze lader en het dubbel glas zouden erop kunnen zitten (er zijn al enkele modellen uit China gespot), maar dat wordt pas echt duidelijk als er binnen de komende weken modellen van de boot komen.Bento1991 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 20:53:
3 SR+ Blue Begin september besteld. 17-12 afhalen in Groningen.
Weten jullie meer over de accessoires? Bij Tesla roepen ze ook maar wat je wilt horen vermoed ik.
Verbeterde batterij ✅
Draadloos telefoon oplader ✅ /❓
Vloermatten ✅ /❓
Dubbel glas ✅ /❓
Iemand ook ervaring met remklauwen spuiten? Lees online dat je dit makkelijk zelf kunt doen. Ik vind €500 euro bij een garage neerleggen wel redelijk prijzig.
9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP
Same here, M3P. 23-9 besteld, op 6 november mail gehad dat de auto in December komt. Als ik alle reacties lees zal dat ergens tussen 4 december en 28 december zijn.Coolwood schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 12:10:
Iemand al iets gehoord over de levering van zijn/haar M3P? Ik zie hier alleen maar reacties van mensen met een SR+ of LR. Ik heb 22-9 besteld en ongeveer 1 maand geleden een mail gekregen van Tesla dat ie in dec geleverd wordt. Daarna niks meer gehoord
Yes sir, 29/6 besteld voor december via LM. 1x een mail ontvangen voor daadwerkelijk levering in december bij Koopman, verder radiostilte. For the record; op de website staat mijn config. Als ‘snel leverbaar’ en in Duitsland komt de levering van M3P’s al op gang.zijn er nog meer M3Pers hier?
'The truth is not afraid for Questions
Gelukkig dat het nog iemand was opgevallen. Waarschijnlijk heeft de MIC ook vernieuwde koplampen.Van LL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:00:
Deze foto is uit een YouTube video van een maand geleden. Het is een nieuwe Chinese model 3. Ziet dit eruit als double pane glas?
[Afbeelding]
Dat is helaas geen double pane.Van LL schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:00:
Deze foto is uit een YouTube video van een maand geleden. Het is een nieuwe Chinese model 3. Ziet dit eruit als double pane glas?
[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-11-2020 21:45 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Nee. Dat kan niet. Als je een VIN hebt zou die in ieder geval op een boot staan.GroeneWandelaar schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:45:
Kun je op basis van een VIN ook achterhalen op welke boot de auto staat of moet ik daar Tesla voor bellen?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Even Tesla bellen of chatten idd😃GroeneWandelaar schreef op zondag 22 november 2020 @ 09:45:
Kun je op basis van een VIN ook achterhalen op welke boot de auto staat of moet ik daar Tesla voor bellen?
Wanneer heb je deze bevestiging ontvangen?PaulJM3p schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:38:
Model 3 Performance.
Is besteld op 5-9.
Levering 7-12, Koopman Terminal.
Dan ga ik maar eens een poging wagen ze te bellen en/of the chatten. Net nieuw op dit topic helaas nog nooit een chat gezien op tesla.com.PaulJM3p schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:38:
Model 3 Performance.
Is besteld op 5-9.
Levering 7-12, Koopman Terminal.
Als je doet alsof je een auto besteld, zie je de chatfunctie opeens ontstaan🤣hanzipanzi schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:40:
[...]
Dan ga ik maar eens een poging wagen ze te bellen en/of the chatten. Net nieuw op dit topic helaas nog nooit een chat gezien op tesla.com.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero
Op 17 november per SMS!
[ Voor 28% gewijzigd door PaulJM3p op 22-11-2020 15:59 ]
SR+?PaulJM3p schreef op zondag 22 november 2020 @ 15:57:
[...]
Op 17 november per SMS!
Heb de dag daarvoor een belletje gedaan dat het wel erg lang duurde. 10 minuten later ben ik terug gebeld dat er een auto is toegewezen, 2021 trim.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
En nog een leuke(re): Kenteken RadarBeefHazard schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:51:
Leuk tijdverdrijf voor mensen die verwachten dat hun Tesla al een kenteken heeft: https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data
Hier ook een Model 3 LR besteld in de eerste week van oktober (voor de deadline levering 2020). Ook hier geen nieuws. Ik heb 2 weken geleden bij Tesla geïnformeerd maar ze konden mij nog niets vertellen. Afwachten denk ik maar.tvanorsouw schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:45:
Zijn er hier nog meer tweakers die een M3 LR hebben besteld maar tot op heden nog geen bericht hebben gehad over de levering? De LM heeft de Tesla 28 september besteld.
De sales advisor waarmee ik destijds contact heb gehad om een proefrit te maken heb ik recentelijk nog gecontacteerd en gevraagd of hij aan de hand van mijn RN kon vertellen op welke boot die staat. Helaas wist hij dat niet zei hij.
Iemand nog een idee waardoor je wat meer over de levering te weten zou kunnen komen?
Hier ook M3LR besteld via LM. Bestelling is gedaan op maandag 5 oktober.tvanorsouw schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:45:
Zijn er hier nog meer tweakers die een M3 LR hebben besteld maar tot op heden nog geen bericht hebben gehad over de levering? De LM heeft de Tesla 28 september besteld.
De sales advisor waarmee ik destijds contact heb gehad om een proefrit te maken heb ik recentelijk nog gecontacteerd en gevraagd of hij aan de hand van mijn RN kon vertellen op welke boot die staat. Helaas wist hij dat niet zei hij.
Iemand nog een idee waardoor je wat meer over de levering te weten zou kunnen komen?
Zelfde hier... M3LR Silver Metallic, begin juli besteld voor eind oktober.tvanorsouw schreef op maandag 23 november 2020 @ 07:45:
Zelfde situatie hier. op 25-10 vrijgegeven. Los van dezelfde e-mail niks vernomen. Mijn LM houdt vol dat alles voor 20-11 besteld is dit jaar geleverd.ReneVeld schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:42:
Idem hier. M3LR. Bestelling 13-11 vrijgegeven door LM. Alleen mail gehad over levering in december. Krijg er een beetje de zenuwen van.
Kan dit zomaar? Dan weet ik namelijk wel wat te doen🙈. Voor nu staat mijn datum namelijk gepland op 15 december.Jurres schreef op maandag 23 november 2020 @ 09:57:
Zijn er mensen op het forum die van plan zijn hun M3 (SR+) zelf in Zeebrugge ophalen? Zouden zij misschien daarna via deze weg een update willen geven over de openstaande speculaties?![]()
-> Dubbel glas
-> Nieuwe koplampen
-> Draadloze lader
Thanks alvast!
Wees blij dat je een datum hebtMH2020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 10:55:
[...]
Kan dit zomaar? Dan weet ik namelijk wel wat te doen🙈. Voor nu staat mijn datum namelijk gepland op 15 december.
Knap dat jij dat destilleert uit dat bericht, zelf met google translate begrijp ik er niets vanTerranca schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:43:
Geduld :-)
De draadloze lader is vrijwel zeker want die zit er al sinds juli 2020 in, en aan de rest kan je toch niks doen, ook al zou het er niet in/op zitten. Ga er gewoon niet van uit, en dan is alles leuk meegenomen.
Ik ben wel heel benieuwd naar die LFP batterij; kwam toevallig op een topic op een chinees forum waar vrij veel mensen klagen dat de auto stopt met laden op ~90-95% en niet naar de 100% wil. Gebruik de google translate functie van chrome als je mee wil lezen ;-) https://club.autohome.com...5-1.html#pvareaid=6830286
Haha dat is waar! Ik heb trouwens op de sms geantwoord met ‘JA’ en daarna niets meer gehoord. Ga er maar vanuit dat het in orde isapvanderwaal schreef op maandag 23 november 2020 @ 11:42:
[...]
Wees blij dat je een datum hebtZou wel leuk zijn als er allemaal mensen naar Zeebrugge gaan, maar ben bang dat dat niet tot de mogelijkheden behoort.
Vervolgens zou je een delivery bevestiging moeten krijgen via de mail met wat huisregels, en informatie, ging bij mij ook niet in een keer goed. Sprak toevallig iemand van tesla die hem nogmaals gestuurd heeft.MH2020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:01:
[...]
Haha dat is waar! Ik heb trouwens op de sms geantwoord met ‘JA’ en daarna niets meer gehoord. Ga er maar vanuit dat het in orde is
Het kan zijn dat deze orders batches verwerkt worden. Ik kreeg na mijn 'JA' reactie een paar dagen geleden een geautomatiseerde email met een generieke conformatie en locatie zonder specifieke datum.MH2020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:01:
[...]
Haha dat is waar! Ik heb trouwens op de sms geantwoord met ‘JA’ en daarna niets meer gehoord. Ga er maar vanuit dat het in orde is
Klopt! Afgelopen vrijdagmiddag om 17:00 uur kreeg ik die mail:Uittesla schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:36:
[...]
Vervolgens zou je een delivery bevestiging moeten krijgen via de mail met wat huisregels, en informatie, ging bij mij ook niet in een keer goed. Sprak toevallig iemand van tesla die hem nogmaals gestuurd heeft.
Kan aan mij liggen, maar dit ziet er niet uit als refreshed modellen. Volgens mij zie ik nog steeds chrome handgrepen.T1992imm schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:22:
Vandaag was ik toevallig in de buurt en kon het niet laten een kijkje te nemen. De eerste refreshed modellen staan al bij de koopman terminal...[Afbeelding]
Op de handgrepen zit nog beschermfolie, de velgen en zwarte raamomlijsting 'verraden' de refresh.Kan aan mij liggen, maar dit ziet er niet uit als refreshed modellen. Volgens mij zie ik nog steeds chrome handgrepen.
Ik wacht dan nog even af, heb de sms vrijdagmiddag ontvangen. Ze zien me alweer aankomen aan de telefoon/chat. Anders probeer ik het donderdag evenUittesla schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:36:
[...]
Vervolgens zou je een delivery bevestiging moeten krijgen via de mail met wat huisregels, en informatie, ging bij mij ook niet in een keer goed. Sprak toevallig iemand van tesla die hem nogmaals gestuurd heeft.
Ik heb ook nog geen bevestiging gekregen op mijn 'JA' als antwoord op de sms die ik vrijdag heb ontvangen. Ik wacht nog wel even af.MH2020 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:03:
[...]
Ik wacht dan nog even af, heb de sms vrijdagmiddag ontvangen. Ze zien me alweer aankomen aan de telefoon/chat. Anders probeer ik het donderdag even
https://www.tesla.com/nl_.../store/tilburgatlasstraatFrankie1979 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:27:
1 oktober een M3P besteld en op 6 november een mail dat levering ergens in december plaats zal vinden. Geen sms nog gehad, of kenteken of VIN nummer :-/ Blijkt dat mijn mobiele nummer niet goed in contact gegevens stond... nu maar als een 0031-6-...... nummer genoteerd. Kan ook geen telefoonnummer vinden om heen te bellen... jullie wel?
Same here voor de M3P. 6 Nov,.mail gehad, vandaag gebeld,geen kenteken, geen VIN. Meer wist de sales adviseur niet.Frankie1979 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:27:
1 oktober een M3P besteld en op 6 november een mail dat levering ergens in december plaats zal vinden. Geen sms nog gehad, of kenteken of VIN nummer :-/ Blijkt dat mijn mobiele nummer niet goed in contact gegevens stond... nu maar als een 0031-6-...... nummer genoteerd. Kan ook geen telefoonnummer vinden om heen te bellen... jullie wel?
Het is daarnaast niet mogelijk om uw huidige leaseauto bij ons achter te laten.
Da's vervelend.Flail schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:22:
Oude leaseauto achterlaten is op de Koopmanterminal niet mogelijk helaas.
Uit bevestigingsmail:
[...]
ik zit ook bij van Mossel. contact gehad met hun lease afdeling hierover en zij boden aan om mijn auto in (de buurt van ) Amsterdam in te leveren, waarna een van Mossel werknemer mij naar de Koopman Terminal kan brengen.Obelixxx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:31:
[...]
Da's vervelend.
Misschien dan inleveren bij van Mossel Zaandam.
Moet ik alleen nog naar de terminal zien te komen daarna.
Zit je direct bij van Mossel of J&T?ronjon schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:14:
[...]
ik zit ook bij van Mossel. contact gehad met hun lease afdeling hierover en zij boden aan om mijn auto in (de buurt van ) Amsterdam in te leveren, waarna een van Mossel werknemer mij naar de Koopman Terminal kan brengen.
nog even kijken of ik daar gebruik van maak of toch even iemand meeneem
bij van Mossel. gewoon even bellenObelixxx schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:17:
[...]
Zit je direct bij van Mossel of J&T?
Ik zag dat van Mossel Zaandam 'hemelsbreed' niet ver van de terminal is, maar met de auto toch wel 20 minuten.
Ik weet niet of ze me willen wegbrengen na inleveren, de Tesla gaat nml weer via een andere LM.
gewoon even via de chat doen via het chat venstertje rechts onderin via deze link:DiscoNootje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:47:
Nou gebeld met Tesla i.v.m. levering M3LR. Die konden mij helemaal niets vertellen op basis van mijn RN nummer. Nee meneer, er staat geen auto gekoppeld dus helaas kan ik u niet helpen. Schiet lekker op dit.
Standaard antwoord inmiddels. Geduld is de enige oplossing. Het lijkt erop dat een selecte groep nu afspraken heeft als wijze van test. De toscana komt deze week aan in Belgie, verwachting is dan, voor de SR+ dat veel mensen binnen 1 a 1,5 week bericht hebben. Levering begin december is nog steeds mogelijk, eind december helaas ook.DiscoNootje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:47:
Nou gebeld met Tesla i.v.m. levering M3LR. Die konden mij helemaal niets vertellen op basis van mijn RN nummer. Nee meneer, er staat geen auto gekoppeld dus helaas kan ik u niet helpen. Schiet lekker op dit.
[ Voor 9% gewijzigd door apvanderwaal op 24-11-2020 11:55 ]
Zojuist gedaan. Helaas hetzelfde verhaal. De medewerker vertelde mij dat hij geen leverdatum kon geven. Wel dat het December zal zijn....NielsHaz schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:50:
[...]
gewoon even via de chat doen via het chat venstertje rechts onderin via deze link:
https://www.tesla.com/nl_nl/inventory/new/m3
[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 24-11-2020 14:17 . Reden: Op tweakers noemen we medewerkers van een bedrijf niet bij naam, ook niet alleen voornaam. ]
[ Voor 74% gewijzigd door MH2020 op 24-11-2020 17:08 ]
Same here!MH2020 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:41:
Inmiddels reactie op mijn ‘JA’ van afgelopen vrijdag🥳
Haal je RN nummer even weg, dat kunnen mensen gebruiken.MH2020 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:41:
[Afbeelding]
Inmiddels reactie op mijn ‘JA’ van afgelopen vrijdag🥳
Give 2 Get
Grote kans dat je auto op de GLOVIS SUN staat. Volgens Mr. Miserable (de bekende 'spotter' van de Tesla Motors Club) is dat het (vermoedelijk laatste) schip wat naar Europa komt. Zij staat op het punt om te vertrekken, dus dan zou met een paar dagen een VIN gekoppeld moeten worden. Het kan wat langer duren voordat je SMS krijgt, reken op een paar weken. Ik heb geen idee wanneer ze die SMS'jes nu exact sturen.DiscoNootje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:08:
[...]
Zojuist gedaan. Helaas hetzelfde verhaal. *weg* vertelde mij dat hij geen leverdatum kon geven. Wel dat het December zal zijn....
[ Voor 1% gewijzigd door deepbass909 op 24-11-2020 16:55 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq