• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 10:59
Ik heb een theorie, naar aanleiding van deze e-mail maar ik hoop niet dat ik gelijk heb omdat het dan nog langer duurt voor iedereen.

De M3 voor NL blijven in Zeebrugge staan en wachten totdat TANNHAUSER daar gelost heeft, zodat al de M3 voor NL daar opgeladen worden om vervolgens naar de Koopman Terminal te gaan. (Die staat op schedule)

Give 2 Get

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07:58
Runescom schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:22:
Ik heb een theorie, naar aanleiding van deze e-mail maar ik hoop niet dat ik gelijk heb omdat het dan nog langer duurt voor iedereen.

De M3 voor NL blijven in Zeebrugge staan en wachten totdat TANNHAUSER daar gelost heeft, zodat al de M3 voor NL daar opgeladen worden om vervolgens naar de Koopman Terminal te gaan. (Die staat op schedule)
Ik denk dat je gelijk hebt.

• Rkie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 13:26
Is het op dit moment nog mogelijk een SR+ geleverd te krijgen in 2020? Onder snel leverbaar lijken nog wel keuze te zijn die "onderweg" zijn. Maar dat zegt natuurijk niets over de levertermijn.

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-11 21:24
Runescom schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:22:

Dit lijkt mij inderdaad logischer dan honderden keren heen en weer te rijden met trucks. Maar de laatste keer dat ik het aan Mr Miserable vroeg, zei hij dat het Tesla contract van Tannhauser na Zeebrugge ophoudt, dus waar zie jij het schedule naar Amsterdam?

• Runescom
Terranca schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:06:
[...]

Dit lijkt mij inderdaad logischer dan honderden keren heen en weer te rijden met trucks. Maar de laatste keer dat ik het aan Mr Miserable vroeg, zei hij dat het Tesla contract van Tannhauser na Zeebrugge ophoudt, dus waar zie jij het schedule naar Amsterdam?
Oeps, ik verspreid dan verkeerde informatie. Destijds werd gezegd dat deze doorging naar Amsterdam. Doe jij een poging bij Mr. Miserable of zal ik het navragen?

Mogelijk krijgen we hem dan toch nog eerder dan verwacht. :)

Give 2 Get

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-11 09:13
Dit is het huidige schema van boten onderweg naar Europa en hun verwachte aankomst tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fH0OkWwuocPTTQcVudmT-NWrqs8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/J26f0sthMlj4AIBDXd3tVj5g.jpg?f=user_large

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Runescom
The Druid schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 15:42:
Dit is het huidige schema van boten onderweg naar Europa en hun verwachte aankomst tijd:

[Afbeelding]
Iemand die kan checken of er iets in Amsterdam aankomt? Anders zullen ze zoals gewoonlijk weer over de weg gaan _/-\o_

Give 2 Get

• Jazkaloo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-03-2021
X-GeaR schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 21:35:
Ik heb dus het idee (maar is een aanname) dat het schip niet zoveel uitmaakt. Tesla spreekt steeds over week 3 van december voor alle SR+’s. Ik verwacht dat alle SR+’s (dus van Toscana, Tannhauser en evt vervolgschip) tegelijkertijd worden aangeboden. Zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een paar weken mondjesmaat te leveren?
Ik had ook met Tesla gesproken en ze zeggen dat mijn SR+ begin tot midden December geleverd gaat worden. Dus de conclusie is hoop ik niet helemaal juist.

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Rkie schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:45:
Is het op dit moment nog mogelijk een SR+ geleverd te krijgen in 2020? Onder snel leverbaar lijken nog wel keuze te zijn die "onderweg" zijn. Maar dat zegt natuurijk niets over de levertermijn.
De modellen die onderweg zijn worden in december geleverd, dat werd mij een paar weken geleden verteld. Je kan het beste even checken met de Tesla dealer zelf natuurlijk.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

X-GeaR schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:02:
In mijn Tesla-account staan twee facturen: de eindfactuur en Final Invoice 2. Beide facturen exact gelijk, alleen wel met twee verschillende factuurnummers. Maakt het uit welk factuurnummer ik kies?
Ik zou gewoon beide vermelden, mogen zij het uitzoeken en kan jij geen fout maken.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-10 01:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

M'n zwager, 2 collega's en ik (allemaal een M3-SR+ besteld) hebben afgelopen vrijdag 6 november tegelijk (net als velen) de Tesla mail gekregen. Donderdag had ik ook nog gebeld en ik kreeg te horen dat mijn RN gekoppeld was; er een VIN bekend was (maar mocht ik niet weten) én dat de auto rond 15 december uitgeleverd zou worden. Op de vraag of die op de Toscana stond werd bevestigend gereageerd. Dus dat lijkt allemaal te kloppen.

Met de vermelding van de Koopman terminal in die Teslamail (bij ons alle 4) lijkt het me ook stug dat ze alles vanuit Zeebrugge op de trein naar Amsterdam gaan zetten. Maar ik zie (nu) nog niet bekende namen op de aankomst-planning van Port of Amsterdam (Westhaven/Kade Koopman) op https://myport.portofamsterdam.com/arrivals/. De planning loopt volgens mij niet veel vooruit; dus daar kan nog genoeg in veranderen. :)

[ Voor 0% gewijzigd door LastBoyScout op 08-11-2020 16:21 . Reden: typo ]

• MH2020
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-09-2022
mgoeijen schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:03:
Vandaag een mail van Tesla gekregen naar aanleiding van een vraag naar de verwachte leverdatum. In deze mail geeft men aan dat we deze maand een aflever SMS gaan krijgen voor de levering in december.

Verder in wordt in de mail het onderstaande bevestigd betreffende het Standard Range model deze zal namelijk vanuit onze fabriek in China komen. Hier zitten een aantal voordelen aan die ik hieronder voor u op een rijtje heb gezet. modellen:
- De auto’s zullen worden geleverd met onze nieuwste batterij techniek waardoor u tot bijna 10% meer bereik heeft.
- Deze batterijen zijn gemaakt om tot 100% geladen te worden, hierdoor profiteert u van dagelijks maximale range.
- De auto is gebouwd in onze nieuwste fabriek, elke keer dat wij een nieuwe fabriek bouwen verbeteren wij het productie proces. Hierdoor zal de kwaliteit ook omhoog gaan.
- De auto zal geleverd worden met €2.000,- korting.
Is deze korting ook via de LM, of alleen als je deze direct ‘koopt’. Heb hier verder nog geen mail over gehad namelijk🙈

• mgoeijen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 10:29
MH2020 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:23:
[...]

Is deze korting ook via de LM, of alleen als je deze direct ‘koopt’. Heb hier verder nog geen mail over gehad namelijk🙈
Ik heb besteld via een LM.Deze mail heb ik gekregen van een sales medewerker waar ik contact mee heb gehouden na een testrit in een M3.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-11 18:59
MH2020 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:23:
[...]

Ik heb na het boorschemeren van een korting vanuit Tesla contact opgenomen met de LM om deze korting ook te verwerken in hun voorstel. Dat hebben ze daarop dan ook gedaan. Ik zou ze even opbellen of als je dat niet zelf mag van het bedrijf laten bellen door de "wagenparkbeheerder"

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

• NielsHaz
  • Laatst online: 15-02-2021
De LM moet gewoon de fiscale waarde berekenen van de op dat moment op kenteken gezette auto. Alle "oude" tesla sr+ hebben die korting gekregen namelijk. Je hoeft daar voor niks te doen.

Mocht dit niet goed gaan zou ik ook wel gaan bellen >:)

Verwijderd

Vanochtend even met mijn LM gebeld om navraag te doen over mijn bestelling. Ik had namelijk nog niets vernomen van LM over mijn bestelling. Bleek mijn mailadres (compleet) verkeerd in het systeem te staan.
Juiste gegevens doorgegeven en ik kreeg uiteindelijk vanuit LM het verzoek een Tesla Account aan te maken. Ook stuurden zij de bestelbevestiging door.

Helaas konden zij mij nog niet melden wanneer de auto geleverd zou worden. Huidige leasecontract loopt per 3 december af en bij dezelfde LM 29-8 mijn bestelling bevestigd.

Volgens de bestelbevestiging zou de "Earliest Delivery Date" op 13 november 2020 zijn. De bedoeling was de auto op 1 december om te wisselen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat dit gaat lukken. Zeker gezien de berichten hier van sommigen, die al een datum hebben doorgekregen.

Hoop in ieder geval dat ik hem voor 2021 binnen krijg.

• Jeroenstesla
  • Laatst online: 10-11-2020
Goedemiddag, ik heb misschien een gekke vraag, maar weet iemand op welke banden de SR+ wordt geleverd? Merk en type?

Ik wil de auto direct switchen naar winterbanden en wil (alvast) kijken of ik de originele banden kan verkopen aan een bekende...

• MH2020
NielsHaz schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:17:
De LM moet gewoon de fiscale waarde berekenen van de op dat moment op kenteken gezette auto. Alle "oude" tesla sr+ hebben die korting gekregen namelijk. Je hoeft daar voor niks te doen.

Mocht dit niet goed gaan zou ik ook wel gaan bellen >:)
Oh nice! Heb de kleur rood genomen, die zou dan bijna "gratis" zijn met de korting. Heel fijn, thanks!

• Jazkaloo
Interessante video van een Duitser. Enkele verschillen tussen MiC en US versies volgens de papieren van Tesla.

YouTube: Tesla Model 3 SR+ China Papiere sind da, Unterschiede

• WaSm
  • Laatst online: 29-07-2021
MH2020 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:55:
[...]

Oh nice! Heb de kleur rood genomen, die zou dan bijna "gratis" zijn met de korting. Heel fijn, thanks!
Ik heb mijn LM ook even 'geconfronteerd' met de uitspraak van de Tesla medewerker.
Hij gaf aan er werk van te gaan maken :-D

Overigens is mijn Tesla sinds vrijdag ook gepland om ergens in December in Amsterdam te worden geleverd. Spannend !!!

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 08:40
Wat betekend LM?
Geldt deze 2k euro korting ook op de long distance versie of is het puur voor de SR+?

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Farr schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:06:
Wat betekend LM?
Geldt deze 2k euro korting ook op de long distance versie of is het puur voor de SR+?
Leasemaatschappij... afkortingen verzinnen en Tweakers.....

• Terranca
Jazkaloo schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:31:
Interessante video van een Duitser. Enkele verschillen tussen MiC en US versies volgens de papieren van Tesla.

YouTube: Tesla Model 3 SR+ China Papiere sind da, Unterschiede
Vreemde cijfers dit. Tot nu toe is ons volgens mij alleen verteld dat de accu groter maar ook zwaarder is. Had dus verwacht dat het verbruik (wh/km) hoger is, maar het bereik ook.

Kan het niet helemaal rijmen dan het verbruik lager is.

• WCM
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06-2024

WCM

Grappig: Björn Nyland heeft verleden week uitgetest dat een heat pump ongeveer 5% meer efficiency oplevert. Zie: YouTube: Tesla Model 3 energy saving potential with heat pump

Pak nu eens het verbruik van de 'oude' M3 (149 Wh/km) en het nieuwe verbruik van de Made in China M3 (142 Wh/km). Hoeveel scheelt dat? Inderdaad: 5%.
En we speculeren nog even verder.

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-10 08:12
WCM schreef op maandag 9 november 2020 @ 21:24:
Grappig: Björn Nyland heeft verleden week uitgetest dat een heat pump ongeveer 5% meer efficiency oplevert. Zie: YouTube: Tesla Model 3 energy saving potential with heat pump

Pak nu eens het verbruik van de 'oude' M3 (149 Wh/km) en het nieuwe verbruik van de Made in China M3 (142 Wh/km). Hoeveel scheelt dat? Inderdaad: 5%.
En we speculeren nog even verder.
Dat hoeft niet perse verbruik te zijn toch. Kan ook een grotere batterij capaciteit zijn, we weten namelijk zeker dat we LFP krijgen.

• WCM

WCM

ogboss schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:49:
[...]

Dat hoeft niet perse verbruik te zijn toch. Kan ook een grotere batterij capaciteit zijn, we weten namelijk zeker dat we LFP krijgen.
Meer range zal inderdaad voor een aardig gedeelte veroorzaakt worden door de grotere LFP batterij. Maar een lager verbruik moet iets te maken hebben met een onderdeel van de auto dat zuiniger wordt. We zullen zien waar het door komt.

WCM schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:54:
[...]

Meer range zal inderdaad voor een aardig gedeelte veroorzaakt worden door de grotere LFP batterij. Maar een lager verbruik moet iets te maken hebben met een onderdeel van de auto dat zuiniger wordt. We zullen zien waar het door komt.
Een WP zie je niet terug in EPA/WLTP. Dus dat heeft er niks mee te maken. Ook is de test van Bjorn meer het betere gokwerk. Een echte test kan iemand pas doen als hij twee auto's heeft.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 20:36
Spuit 11 reactie van mij... gewijzigd. Kan het volgens mij niet verwijderen.

[ Voor 92% gewijzigd door Creatinus op 10-11-2020 10:51 ]

• duiker1971
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-03 14:05
Inspired schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:56:
[...]

Een WP zie je niet terug in EPA/WLTP. Dus dat heeft er niks mee te maken. Ook is de test van Bjorn meer het betere gokwerk. Een echte test kan iemand pas doen als hij twee auto's heeft.
Het verbruik wordt in het filmpje van die Duitser getoond. Hij laat daar de specifiecaties van het model uit China zien.

• Runescom
Zijn er reeds personen met een LR of P die een SMS hebben gehad met levering, gezien de RCC Antwerp nu in Zeebrugge is aangekomen?

Give 2 Get

• hdz200
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 16:19
Runescom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:00:
Zijn er reeds personen met een LR of P die een SMS hebben gehad met levering, gezien de RCC Antwerp nu in Zeebrugge is aangekomen?
Nog geen SMS ontvangen voor mijn LR. Kreeg vrijdag ook de mail dat de levering in december zou worden.

• Terranca
Zelf ook nog even verder wezen Google'n want als je verbuik * aantal WLTP km's berekent met bovenstaande getallen komen er hele rare cijfers voor de grootte van de batterij uit (US 61kWh vs MIC 62,5kWh)

Als je naar EV-database gaat onder het kopje Energieverbruik, zie je onder "Vebruik Normering" de 149Wh/km die in het filmpje aangehaald wordt, maar ook een "Verbruik Voertuig" -- blijkbaar is er in die 149Wh/km ook rekening gehouden met laadverliezen en allerlei andere externe factoren. Verbruik Voertuig wordt omschreven als "verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.". Als je dat getal (116 Wh/km) * WLTP (409km) doet, krijg je een bruikbare accu van 47,5kWh. Dat lijkt meer op wat er in de praktijk wordt ervaren.

Nu nog de MIC met LFP... ik kan daar dus (nog) geen WLTP specs van vinden behalve bovenstaand filmpje... voor NEDC lijken iig deze specs van toepassing:
  • Range (NEDC): 468 km (291 miles)
  • Battery energy density: 125 Wh/kg
  • Energy consumption: 12,6 kWh/100 km
  • Battery type: LiFePO4 (LFP)
Als je weer dezelfde vermenigvuldiging doet krijg je 59kWh bruikbare capaciteit, wat dan weer aan de hoge kant lijkt met de cijfers die we tot nu toe hebben gezien.

Maar ik denk dat hij dan, inclusief laadverliezen etc, opeens zuiniger is. Misschien is het makkelijker de LFP op te laden (minder warmte of juist koeling nodig) en is het laden dus efficiënter oid... Ah well :-)

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:45
Nee, hoewel op een Duits forum ook de LR en P leverdata en VIN's worden bevestigd, die 'stromen' daar nu binnen.

'The truth is not afraid for Questions

• Runescom
M13z1 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:24:
[...]

Nee, hoewel op een Duits forum ook de LR en P leverdata en VIN's worden bevestigd, die 'stromen' daar nu binnen.
Ik denk nog steeds dat de TANHAUSER alle M3 voor NL vanuit Zeebrugge vervoerd naar Amsterdam.

We gaan het meemaken.

Give 2 Get

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 08:40
hdz200 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:10:
[...]

Nog geen SMS ontvangen voor mijn LR. Kreeg vrijdag ook de mail dat de levering in december zou worden.
Hetzelfde, Email ontvangen over dat de levering van mijn LR in december gebeurd. Wanneer precies moet nog bekend worden.

• jd3000
  • Laatst online: 30-12-2024
Nog geen SMS (LR)

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
Volgens mij vaart hij nog in het Kanaal?

• duiker1971
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-03 14:05
Terranca schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:21:
Maar ik denk dat hij dan, inclusief laadverliezen etc, opeens zuiniger is. Misschien is het makkelijker de LFP op te laden (minder warmte of juist koeling nodig) en is het laden dus efficiënter oid... Ah well :-)
Ik denk dat je op de juiste weg bent ;-) Er zit een round-trip efficentie verschil tussen de typen accus. Zoals je in onderstaand overzicht ziet, is de round-trip bij de LFP efficienter dan bij de NCA.

https://www.researchgate....cumulative_fig4_323237781

De LFP accu maakt het hele systeem zuiniger in het verbruik. (lees de hoeveelheid energie die je per km uit je laadpaal de auto in moet transporteren). Daarnaast zijn er dus minder verliezen bij het ontladen. Dit maakt dat je met dezelfde capaciteit accu, je meer energie bij het systeem (motor, electronica, etc.) weet te krijgen.
Ze zijn dan wel weer zwaarder, wat weer nadelig is in een auto...

• Runescom
Flatline____ schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:23:
[...]

Volgens mij vaart hij nog in het Kanaal?
Klopt, maar normaal gesproken een aantal dagen voordat hij in Zeebrugge aankomt krijgt iedereen een SMS. Dus ik ben heel benieuwd, ik verwacht dat alles blijft staan in Zeebrugge totdat TANNHAUSER komt. Ik ga het navragen bij Mr. Miserable.

Give 2 Get

• Jazkaloo
Terranca schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:21:
Zelf ook nog even verder wezen Google'n want als je verbuik * aantal WLTP km's berekent met bovenstaande getallen komen er hele rare cijfers voor de grootte van de batterij uit (US 61kWh vs MIC 62,5kWh)

Als je naar EV-database gaat onder het kopje Energieverbruik, zie je onder "Vebruik Normering" de 149Wh/km die in het filmpje aangehaald wordt, maar ook een "Verbruik Voertuig" -- blijkbaar is er in die 149Wh/km ook rekening gehouden met laadverliezen en allerlei andere externe factoren. Verbruik Voertuig wordt omschreven als "verbruik voor aandrijving en boordsystemen van het voertuig zelf. De boordcomputer geeft dit verbruik weer.". Als je dat getal (116 Wh/km) * WLTP (409km) doet, krijg je een bruikbare accu van 47,5kWh. Dat lijkt meer op wat er in de praktijk wordt ervaren.

Nu nog de MIC met LFP... ik kan daar dus (nog) geen WLTP specs van vinden behalve bovenstaand filmpje... voor NEDC lijken iig deze specs van toepassing:
  • Range (NEDC): 468 km (291 miles)
  • Battery energy density: 125 Wh/kg
  • Energy consumption: 12,6 kWh/100 km
  • Battery type: LiFePO4 (LFP)
Als je weer dezelfde vermenigvuldiging doet krijg je 59kWh bruikbare capaciteit, wat dan weer aan de hoge kant lijkt met de cijfers die we tot nu toe hebben gezien.

Tesla heeft zelf in NZ een calculator om NEDC naar WLTP te berekenen. Ik kan alleen de site niet openen.

Dit staat op google als je zoekt op NEDC to WLTP Tesla Model 3:

Imagewww.tesla.com › en_NZ › support
Webresultaten
Range Calculator Reference | Tesla
Applicable to vehicles built from October 2020. Model 3, NEDC, WLTP. Standard Range Plus, 490km, 430km. Long Range Dual Motor, 657km...

Zoals ik dat lees is de WLTP 430km in NZ. Wellicht moet je daar mee rekenen?

• Dr-b
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-11 15:39
Yes, eergisteren een sms gekregen met een afspraak op 3 december voor mijn Model 3 LR! Redelijk oude reservering (juli), maar was tot eind september geblokkeerd door de LM.

Kan me inderdaad zomaar voorstellen dat ze Nederlandse Tesla’s opsparen in Zeebrugge en dan in 1 keer per boot naar Amsterdam verschepen begin december.

• ThingZhu
  • Laatst online: 30-03-2022
Vandaag een mail gehad (nadat ik zelf met Tesla gemaild heb met een vraag) dat de afspraak ook op 3 december is. Maar geen sms gehad nog.

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 00:47
Vanmiddag werd ik gebeld door een Tesla medewerker met het goede nieuws dat mijn Tesla onderweg is een in december geleverd gaat worden en momenteel onderweg is vanuit China. Hij wilde een verhaal gaan houden over dat dat betekend dat er een andere batterij in zit die zonder problemen tot 100% geladen kan worden en dat de auto meer range had maar toen ik hem vertelde dat ik eerder het VIN al had opgevraagd en gekregen en dat zelf al hard uitgevonden excuseerde hij zich dat zijn belletje dan geen toegevoegde waarde had. Desalniettemin toch leuk dat Tesla deze moeite doet om dit soort info proactief te delen!

• BeefHazard
  • Laatst online: 04-11 19:31
Hoe zit dat eigenlijk met S/X levering? Kunnen die ook een SMS verwachten zodra de auto op/van de boot is?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• NielsHaz
BeefHazard schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:19:
Hoe zit dat eigenlijk met S/X levering? Kunnen die ook een SMS verwachten zodra de auto op/van de boot is?
Is hetzelfde proces.

• BeefHazard
@NielsHaz interessant, gezien het logistieke proces zo anders is. Safmarine Mafadi heeft net 270 S/X'en afgezet in Rotterdam, allen in containers en zonder wielen. In tegenstelling tot de 3's die RCC Antwerp op elk moment kan gaan het lossen in Zeebrugge. Die kunnen zo naar de klant zonder door de fabriek te moeten

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Terranca
Runescom schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 16:29:
[...]

Klopt, maar normaal gesproken een aantal dagen voordat hij in Zeebrugge aankomt krijgt iedereen een SMS. Dus ik ben heel benieuwd, ik verwacht dat alles blijft staan in Zeebrugge totdat TANNHAUSER komt. Ik ga het navragen bij Mr. Miserable.
Heb nog iets raars gevonden aan het schema van Tannhauser. Meteen maar even aan Mr Miserable voorgelegd.

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
BeefHazard schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:22:
@NielsHaz interessant, gezien het logistieke proces zo anders is. Safmarine Mafadi heeft net 270 S/X'en afgezet in Rotterdam, allen in containers en zonder wielen. In tegenstelling tot de 3's die RCC Antwerp op elk moment kan gaan het lossen in Zeebrugge. Die kunnen zo naar de klant zonder door de fabriek te moeten
Belasting bij import van auto onderdelen is lager dan voor complete auto’s. Daarom worden de model S en X in Tilburg geassembleerd. Geen idee waarom dat voor de model 3 is losgelaten. Misschien volume?

https://www.rtlnieuws.nl/...ilburg-elkaar-wordt-gezet

• Runescom
Terranca schreef op woensdag 11 november 2020 @ 12:16:
[...]

Heb nog iets raars gevonden aan het schema van Tannhauser. Meteen maar even aan Mr Miserable voorgelegd.
Haha, ik had 'm ook al gezien en inmiddels al uitgewisseld met Mr. Miserable. Ziet er naar uit dat de wagens van TOSCANA en TANNHAUSER vanuit Zeebrugge naar AMSTERDAM gaan.

De LR + P zullen dan wel voor die tijd worden uitgeleverd, ga er maar vanuit dat je hem 2e of 3e week december hebt. Zal wel voor kerst zijn mag ik hopen |:(

Give 2 Get

• Terranca
Runescom schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:22:
[...]

Haha, ik had 'm ook al gezien en inmiddels al uitgewisseld met Mr. Miserable. Ziet er naar uit dat de wagens van TOSCANA en TANNHAUSER vanuit Zeebrugge naar AMSTERDAM gaan.

De LR + P zullen dan wel voor die tijd worden uitgeleverd, ga er maar vanuit dat je hem 2e of 3e week december hebt. Zal wel voor kerst zijn mag ik hopen |:(
Lijkt me dan inderdaad het meest waarschijnlijk. Jammer. Staan ze daar maar een beetje, wekenlang te wachten in België. Had met liefde even naar Zeebrugge gereden eind november om hem 2-3 weken eerder op te halen ;)

Zal wel lekker druk worden die laatste twee weken van December op de Koopman Terminal. In twee weken duizenden auto's uitleveren is niet niks. Corona technisch niet helemaal verantwoord, maar goed.

• Runescom
Terranca schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:31:
[...]

Lijkt me dan inderdaad het meest waarschijnlijk. Jammer. Staan ze daar maar een beetje, wekenlang te wachten in België. Had met liefde even naar Zeebrugge gereden eind november om hem 2-3 weken eerder op te halen ;)

Zal wel lekker druk worden die laatste twee weken van December op de Koopman Terminal. In twee weken duizenden auto's uitleveren is niet niks. Corona technisch niet helemaal verantwoord, maar goed.
Hier de zelfde situatie, ik had net de boot gemist letterlijk in september i.v.m. een restrictie. Ik wacht echt al meer dan een halfjaar. Maar goed, die laatste weken kunnen er dan ook wel weer bij en hebben we tenminste iets te doen met de kerst i.v.m. de maatregelen 8)7

Hopelijk kunnen ze snel uitleveren en komen er niet al te veel problemen aan het licht.

Give 2 Get

Verwijderd

ThingZhu schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 22:05:
Vandaag een mail gehad (nadat ik zelf met Tesla gemaild heb met een vraag) dat de afspraak ook op 3 december is. Maar geen sms gehad nog.
Nice! Zojuist ook maar even Tesla rechtstreeks gemaild.
Hopen dat zij mij meer kunnen vertellen. Hoop in ieder geval op levering in 2020. Zo niet, dan probeer ik de bestelling te upgraden naar LR of P, als die wel in 2020 te leveren zijn.

Huidige leasecontract loopt 3 december af, dus zou echt top zijn als mijn bestelling ook 3 december geleverd zou kunnen worden. Fingers crossed.

UPDATE:

Zojuist gebeld door Tesla.
Mijn auto staat op het schip die 28 november binnenkomt. Dit betekent waarschijnlijk dat de auto op de TOSCANA staat.

Levering dus in 2020! I'm happy! :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 14:47 ]

• BeefHazard
Flatline____ schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:11:
[...]

Belasting bij import van auto onderdelen is lager dan voor complete auto’s. Daarom worden de model S en X in Tilburg geassembleerd. Geen idee waarom dat voor de model 3 is losgelaten. Misschien volume?

https://www.rtlnieuws.nl/...ilburg-elkaar-wordt-gezet
Reden voor het verschil is mij bekend ja. Was vooral benieuwd of je daardoor op andere momenten notificaties krijgt of dat dit precies zoals met de M3 is.

• Runescom
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:52:
[...]

Nice! Zojuist ook maar even Tesla rechtstreeks gemaild.
Hopen dat zij mij meer kunnen vertellen. Hoop in ieder geval op levering in 2020. Zo niet, dan probeer ik de bestelling te upgraden naar LR of P, als die wel in 2020 te leveren zijn.

Huidige leasecontract loopt 3 december af, dus zou echt top zijn als mijn bestelling ook 3 december geleverd zou kunnen worden. Fingers crossed.

UPDATE:

Zojuist gebeld door Tesla.
Mijn auto staat op het schip die 28 november binnenkomt. Dit betekent waarschijnlijk dat de auto op de TOSCANA staat.

Levering dus in 2020! I'm happy! :D
Nog een update gehad over een eventuele leverdatum?

Give 2 Get

• MH2020
Tannhauser al 3,5 dag van de radar. Iemand een idee hoe ik ‘m toch kan volgen? Ben heel benieuwd waar deze nu is🙈

Verwijderd

Runescom schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:49:
[...]

Nog een update gehad over een eventuele leverdatum?
Levering sowieso in 2020. Auto staat op de TOSCANA. Die zou namelijk de 27ste aanmeren volgens het schema twee pages terug, maar komt volgens de medewerkster de 28ste binnen.

Leasecontract loopt 3 december af, dus ik hoop dat ik hem netjes kan omruilen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 14:53 ]

• Runescom
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:53:
[...]

Heb toevallig net mijn bericht geüpdatet.
Levering sowieso in 2020. Auto staat op de TOSCANA. Die zou namelijk de 27ste aanmeren volgens het schema twee pages terug, maar komt volgens de medewerkster de 28ste binnen.

Leasecontract loopt 3 december af, dus ik hoop dat ik hem netjes kan omruilen. :)
Wil niet te negatief zijn, maar ga er maar vanuit dat je hem pas 2 of 3e week hebt in December. De auto komt de 27ste aan in Zeebrugge en moet daarna nog naar AMSTERDAM KOOPMAN TERMINAL.

Mogelijk zou je het nog even kunnen navragen, ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt.

Give 2 Get

• Jazkaloo
MH2020 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:51:
Tannhauser al 3,5 dag van de radar. Iemand een idee hoe ik ‘m toch kan volgen? Ben heel benieuwd waar deze nu is🙈
Tanhausser lokatie: 350 nm NE bij Singapore op N6.0 E108.0.

• MH2020
Jazkaloo schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:12:
[...]

Tanhausser lokatie: 350 nm NE bij Singapore op N6.0 E108.0.
Ah super, kan ik dit ook ergens zelf volgen? Of word het dan te technisch allemaal haha?

• WCM

WCM

Mooi nieuws over de LR modellen vanuit Elektrek: ze krijgen een 82kWh accupakket. Daarmee lijkt de toename in range meteen verklaard. De toename komt dus voornamelijk door de grotere accu en niet door de warmtepomp.

https://electrek.co/2020/...h-battery-pack-new-cells/

• NielsHaz
De Toscana is ongeveer 17 uur geleden de golf van Aden ingevaren. _/-\o_

• Plutonite
  • Laatst online: 04-11 18:29
Voor wie het interessant vind; het laatst uitgegeven kenteken door de RDW is ondertussen in serie van de letter K aangeland

• jd3000
Zojuist SMS ontvangen (M3LR, restrictiedatum LM was 26 oktober):
"Tesla Update - Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn voor 4/12/2020 - 14/12/2020 bij Koopman Terminal, Amsterdam. U ontvangt binnen 2 weken onder voorbehoud een exacte leveringsdatum. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP."

• Stef87
  • Laatst online: 29-10 22:00
WCM schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:59:
Mooi nieuws over de LR modellen vanuit Elektrek: ze krijgen een 82kWh accupakket. Daarmee lijkt de toename in range meteen verklaard. De toename komt dus voornamelijk door de grotere accu en niet door de warmtepomp.

https://electrek.co/2020/...h-battery-pack-new-cells/
Is speculatief.

Kan ook de bruikbare energie in hetzelfde pakket hebben verhoogd met software. (Bottom buffer bijv) batterij zou theoretisch gewoon identiek kunnen zijn.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

• tvanorsouw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-08 10:18
jd3000 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:16:
Zojuist SMS ontvangen (M3LR, restrictiedatum LM was 26 oktober):
"Tesla Update - Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn voor 4/12/2020 - 14/12/2020 bij Koopman Terminal, Amsterdam. U ontvangt binnen 2 weken onder voorbehoud een exacte leveringsdatum. Als u geen updates via sms meer wilt ontvangen, antwoord STOP."
Mooi nieuws! Wat bedoel je precies met restrictiedatum als ik vragen mag?

• jd3000
Restrictiedatum = einddatum leasecontract.

LM wil de auto niet eerder dan einddatum leasecontract ontvangen. Dus die datum wordt meegegeven met de bestelling. In de praktijk wordt dat de effectieve besteldatum, heb ik begrepen.

• WCM

WCM

Stef87 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 20:52:
[...]

Is speculatief.

Kan ook de bruikbare energie in hetzelfde pakket hebben verhoogd met software. (Bottom buffer bijv) batterij zou theoretisch gewoon identiek kunnen zijn.
Mijn uitspraak is niet speculatief en gewoon puur feitelijk als je het artikel leest met de bevestiging van Tesla. https://electrek.co/2020/...h-battery-pack-new-cells/

In het nieuwe batterij-pack van de LR gebruiken ze nieuwe cellen van Panasonic met een hogere energiedichtheid. Het heeft dus niet zoveel te maken met software, maar puur met nieuwe hardware die zorgt voor 82 kWh.

• Jazkaloo
MH2020 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:15:
[...]

Ah super, kan ik dit ook ergens zelf volgen? Of word het dan te technisch allemaal haha?
Zie hier: https://www.marinetraffic...c874f6120950224f9765391a6

• mgoeijen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09 10:29
Zojuist een mail van Tesla ontvangen:

Your Model 3 expected delivery window is 7/12 - 15/12 in Koopman Terminal, Amsterdam. You will receive a final scheduled delivery date within two weeks — this date may be subject to change.

Het betreft een M3 SR+ Pearl White met trekhaak

[ Voor 9% gewijzigd door mgoeijen op 12-11-2020 13:54 ]

• da_mgink
  • Laatst online: 29-08 00:47
Ook hier is net dezelfde mail binnen gekomen... Nog heel ff geduld dus :)
update: Het gaat bij mij om een witte Model 3 SR+ die onderweg is uit China, zonder verdere opties.

[ Voor 42% gewijzigd door da_mgink op 12-11-2020 13:57 ]

• Earthdrifter
  • Laatst online: 24-12-2020
Ook ik heb zojuist een mailtje ontvangen :D

Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn voor 7/12 - 15/12 bij Gent. U ontvangt binnen 2 weken onder voorbehoud een exacte leveringsdatum. Mocht u dit nog niet gedaan hebben vergeet dan niet om uw Leveringsprofiel te voltooien

Dit betreft een Model 3 Sr+ Midnight Silver Metallic-Sportvelgen / Directe aankoop

[ Voor 13% gewijzigd door Earthdrifter op 12-11-2020 14:11 ]

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Wellicht handig om bij je post even te zetten om welk model het gaat van degene die een mail hebben ontvangen. Om te voorkomen dat het forum maar ook tesla wordt overladen met vragen waarom sommigen nog geen mail hebben ontvangen, omdat het blijkt om een ander model te gaan.

• alionfire
Mail ook ontvangen.

Gaat om een zwarte Model 3 SR+ (via LM).

[ Voor 7% gewijzigd door alionfire op 12-11-2020 14:01 ]

• Runescom
Hier ook ontvangen, M3 SR+ 18" en wit.

Give 2 Get

• Obelixxx
alionfire schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:59:
Mail ook ontvangen.

Gaat om een zwarte Model 3 SR+.
LM of directe aankoop?

• Earthdrifter
  • Laatst online: 24-12-2020
Bij mij is het directe aankoop dus zal niet veel verschil inzitten neem ik aan :)

• alionfire
Via LM, eind oktober besteld uit 'Snel Leverbaar' sectie.

Verwijderd

Runescom schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:54:
[...]

Wil niet te negatief zijn, maar ga er maar vanuit dat je hem pas 2 of 3e week hebt in December. De auto komt de 27ste aan in Zeebrugge en moet daarna nog naar AMSTERDAM KOOPMAN TERMINAL.

Mogelijk zou je het nog even kunnen navragen, ben benieuwd wat voor antwoord je krijgt.
Ik ben zojuist gemaild door Tesla.
Levering zal plaatsvinden tussen 7 en 15 december. Leverdatum krijg ik 2 weken van tevoren te horen per SMS.

Gaat om het model met nieuw type batterij, waar ik 10% meer uit zou moeten kunnen halen qua range. Helaas niet het refreshed model, die worden pas in februari geleverd. (Dus geen zwarte lijsten of automatic trunk)

• Sluwe_0548
  • Laatst online: 18-11-2022
Mail ook ontvangen. Model 3 SR+ WIT (via LM 28 sep besteld).

• Runescom
Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:04:
[...]

Ik ben zojuist gemaild door Tesla.
Levering zal plaatsvinden tussen 7 en 15 december. Leverdatum krijg ik 2 weken van tevoren te horen per SMS.

Gaat om het model met nieuw type batterij, waar ik 10% meer uit zou moeten kunnen halen qua range. Helaas niet het refreshed model, die worden pas in februari geleverd. (Dus geen zwarte lijsten of automatic trunk)
We gaan het meemaken als we hem ophalen, er zijn nog steeds speculaties over de automatic trunk dat deze er gewoon in zit.

Give 2 Get

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 15:02
Runescom schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:05:
[...]

We gaan het meemaken als we hem ophalen, er zijn nog steeds speculaties over de automatic trunk dat deze er gewoon in zit.
Waar heb jij over deze speculaties gelezen? Wil graag ook meespeculeren :)

Bladiebla!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ook hier dezelfde mail ontvangen; betreft een witte SR+ met trekhaak. Besteld door LM.

• WaSm
  • Laatst online: 29-07-2021
mgoeijen schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:33:
Zojuist een mail van Tesla ontvangen:

Your Model 3 expected delivery window is 7/12 - 15/12 in Koopman Terminal, Amsterdam. You will receive a final scheduled delivery date within two weeks — this date may be subject to change.

Het betreft een M3 SR+ Pearl White met trekhaak
Mooie berichten voor / van iedereen _/-\o_ :9~

Hier nog geen mail ontvangen van Tesla over mijn M3 SR+ Zwart met Trekhaak (besteld door LM op 15 okt. 2020).

Ik wacht de meldingen vanuit Tesla Delivery Nederland nog even rustig af denk ik ... al word ik wel zenuwachtig als ik alle meldingen hier lees ;)

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik heb ook een bericht gekregen van Tesla. Het betreft een wagen van de LM voor mij.

• tvanorsouw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-08 10:18
Hier helaas nog geen bericht gehad :-(.

28 september besteld via de LM. Een LR, blauw 18”

• joenatic
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-03-2023
Ook ergens in september besteld, een SR+ Wit met trekhaak. Nog geen bericht van Tesla gekregen, maar wel een RN nummer ontvangen. Net even met Tesla gebeld en hij wordt begin december geleverd kreeg ik te horen. Nog maar een paar weekjes afwachten dus

• tripleE69
  • Laatst online: 14-12-2020
Ook mail ontvangen; Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn voor 7/12 - 15/12 bij Koopman Terminal, Amsterdam. U ontvangt binnen 2 weken onder voorbehoud een exacte leveringsdatum.

Betreft M3 SR+ Deep Blue Metallic. Via LM

Verwijderd

Bij mij gaat het om een Tesla M3 SR+ in het wit met 19" eronder.
Er staan duizenden auto's op die schepen, dus mocht je nog geen mailtje ontvangen hebben, dan kun je deze vrijwel zeker verwachten de aankomende dagen/week.

Op de TOSCANA (28 november) en TANNHAUSER (6 december), staan enkel SR+ modellen.

• hdz200
  • Laatst online: 27-05 16:19
Hier ook nog niets.
M3 LR Midnight Silver Metallic 18"
Reservering begin juli. Vrijgegeven door LM op 6 oktober.

Net even gechat, zelfs nog geen VIN gekoppeld :(

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
hdz200 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:07:
Hier ook nog niets.

Hier ook nog niets. M3 Performance. begin oktober gereserveerd.(wel gelijk gewijzigd na de refresh, maar heeft de reserveringsdatum niet veranderd).

• stylezzz
  • Laatst online: 09:22
Blijft toch vreemd van tesla. Tot einde leasecontract word er nergens naar gekeken, en daarna moet je maar afwachten of je geluk hebt....

• Jazkaloo
Nog niets gehoord. M3 SR+ wit witte bekleding 19” velgen.

Maar Tesla vertelde mij dat ie op de Tannhauser staat. En op mijn eindfactuur staat 17 Dec.

• M13z1
  • Laatst online: 09:45
hdz200 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:07:
Hier ook nog niets.

Je moet even vragen of je bestelling op 'eligible to match' staat, dan kun je vrij zeker <1 week een berichtje krijgen.

'The truth is not afraid for Questions

• GroeneWandelaar
  • Laatst online: 23:24
Mail ontvangen mbt levering 7-12 / 15-12.
M3 SR+ White.
Geen idee of die op de Tannhauser staat.

• Obelixxx
GroeneWandelaar schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:33:
Mail ontvangen mbt levering 7-12 / 15-12.
M3 SR+ White.
Geen idee of die op de Tannhauser staat.
Had je die andere mail vrijdag j.l. ook gekregen?

• GroeneWandelaar
  • Laatst online: 23:24
Obelixxx schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:34:
[...]

Had je die andere mail vrijdag j.l. ook gekregen?
“Tesla levering in December” ?
Ja :)

• Proppel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:48
Ook mail ontvangen; Uw Model 3 heeft een verwachte leveringstermijn voor 7/12 - 15/12 bij Groningen.

Betreft M3 SR+ Silver 19". Via LM

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-10 08:12
Mensen die geen mail ontvangen hebben, check je spam of ongewenste inbox

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
ogboss schreef op donderdag 12 november 2020 @ 18:27:
Mensen die geen mail ontvangen hebben, check je spam of ongewenste inbox
Hier nog niets ontvangen, maar verwacht dat het in batches gaat omdat ze nu afleveringen echt gaan plannen. Een paar duizend per dag zullen ze niet redden dus verwacht inderdaad in de komende dagen een bericht over aflevering. No worries, hij komt echt in december en het is duidelijk dat de Sint hem niet meeneemt!

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 17:29
vandaag rond 16:30 ben ik gebeld door tesla voor het plannen van een leverdatum van mijn model x.

Woensdag mag ik mijn auto ophalen d:)b
Pagina: 1 ... 345 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.