Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
LR en P op RCC Antwerp
SR+ op Toscana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:04
Net door Tesla opgebeld (voor het eerst sinds de bestelling begin september). Was wel een geinig gesprek. Hij probeerde eerst heel voorzichtig aan te kaarten dat ik een Chinees model zou krijgen, dus mijn eerste vervolgvraag: Staat hij op de TOSCANA? Toen was ook direct het ijs gebroken :-p

Mijn SR+ staat niet op de TOSCANA (helaas), maar de man van Tesla gaf aan dat er de komende weken meerdere boten vertrekken vanuit Shanghai en dat mijn Tesla nog geproduceerd wordt. Op zich vind ik dit ook hoopvol, want het vergroot de kans op updates (elektrische kofferbak / warmtepomp).

Het schijnt te maken hebben met configuraties die geproduceerd worden en dat vrijwel alle auto's op de TOSCANA al gesoftmatcht zijn (en dat mijn configuratie dus niet daaronder valt). Het is wel een zekerheid dat mijn SR+ in december geleverd wordt, dus dat is fijn.

[ Voor 14% gewijzigd door X-GeaR op 30-10-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
X-GeaR schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:12:
Net door Tesla opgebeld (voor het eerst sinds de bestelling begin september). Was wel een geinig gesprek. Hij probeerde eerst heel voorzichtig aan te kaarten dat ik een Chinees model zou krijgen, dus mijn eerste vervolgvraag: Staat hij op de TOSCANA? Toen was ook direct het ijs gebroken :-p

Mijn SR+ staat niet op de TOSCANA (helaas), maar de man van Tesla gaf aan dat er de komende weken meerdere boten vertrekken vanuit Shanghai en dat mijn Tesla nog geproduceerd wordt. Op zich vind ik dit ook hoopvol, want het vergroot de kans op updates (elektrische kofferbak / warmtepomp).

Het schijnt te maken hebben met configuraties die geproduceerd worden en dat vrijwel alle auto's op de TOSCANA al gesoftmatcht zijn (en dat mijn configuratie dus niet daaronder valt). Het is wel een zekerheid dat mijn SR+ in december geleverd wordt, dus dat is fijn.
Was je configuratie dan zó afwijkent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Obelixxx schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Was je configuratie dan zó afwijkent?
Nee, ik heb volgens mij de meest standaard uitvoering (goedkoopste, wit, aero, zonder trekhaak, zwart interieur). Maar het zou best kunnen dat er weinig daarvan op de eerste boot staan? Ik heb geen idee. Of er zijn oudere RNs die voorrang hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluwe_0548
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-11-2022
Heb je wel een VIN? Ik heb dezelfde configuratie besteld eind september en gisteren de VIN ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
X-GeaR schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Nee, ik heb volgens mij de meest standaard uitvoering (goedkoopste, wit, aero, zonder trekhaak, zwart interieur). Maar het zou best kunnen dat er weinig daarvan op de eerste boot staan? Ik heb geen idee. Of er zijn oudere RNs die voorrang hebben gehad?
Die heb ik ook, wel een VIN dus dat betekent dat hij geproduceerd is en al op de boot staat volgens mij. Begin oktober pas besteld dus dat is wel bijzonder.

Wordt volgens mij niets anders toegevoegd in China dan wat nu gemaakt is/wordt, kost namelijk teveel om die productie lijn aan te passen. Daarnaast gaan er op de boot geen 7000 auto’s, dus die van jou staat waarschijnlijk te wachten op de volgende boot. Waarschijnlijk komen de nieuwe versie sr+ straks gewoon weer uit Amerika en worden dan op zijn vroegst februari/maart geleverd.

Of er een warmtepomp en/of elektrische klep op zit is nog onduidelijk. Ik zou nergens op rekenen, kan het alleen maar mee vallen. Maar gezien de range verwacht ik niet dat dat alleen batterij is, maar wie weet. Elektrische klep zou tof zijn op een auto met deze prijs, maar echt missen zal je het ook niet denk ik.

Zolang die lelijke middenconsole er maar niet op zit 😜 hoe vaker ik daar naar kijk, hoe goedkoper ik het vind.

Spannend jongens en meisjes!

[ Voor 16% gewijzigd door apvanderwaal op 30-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Sluwe_0548 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:22:
Heb je wel een VIN? Ik heb dezelfde configuratie besteld eind september en gisteren de VIN ontvangen.
Nee, geen VIN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25
Ben ook wel benieuwd wat voor impact de nieuwe Belgische lockdown heeft op dit verhaal. Ga er toch vanuit dat de haven een niet essentieel beroep is. Maar je kan het ook weer niet volledig stil leggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:31
Terranca schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:55:
Ben ook wel benieuwd wat voor impact de nieuwe Belgische lockdown heeft op dit verhaal. Ga er toch vanuit dat de haven een niet essentieel beroep is. Maar je kan het ook weer niet volledig stil leggen?
Het thuiswerken wordt verplicht tenzij het niet anders kan, dus verwacht dat het geen probleem is.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Terranca schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 19:55:
Ik las in een artikel dat het gewoon doorgaat maar ze soms tekort hebben aan personeel omdat sommige in quarantaine zitten. Was nog maar heel beperkt. Hoe meer het land in lockdown gaat, hoe meer mensen in de haven kunnen blijven werken en niet besmet raken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:04
Just wondering; als de auto’s in België op de kade staan en er is een VIN bekend kan er toch een NL kenteken aan gekoppeld worden zodat de auto formeel een 2020 kenteken heeft ?

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
M13z1 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 23:32:
Just wondering; als de auto’s in België op de kade staan en er is een VIN bekend kan er toch een NL kenteken aan gekoppeld worden zodat de auto formeel een 2020 kenteken heeft ?
Dat zou kunnen inderdaad. Probleem is dat ze nog gekeurd moeten worden, weet niet of ze dat in België al doen of pas in Nederland. Na keuring krijgt de auto een kenteken, en voor de bijtelling is dat belangrijk, maar zal vast wel goed komen hoor. Vorig jaar geen COVID maar wel veeeeel meeeeer auto’s, dag ging ook goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:34
X-GeaR schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

Vreemd. Ik heb wel een vin. Zelfde configuratie en begin oktober besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Mijn M3:
SR+ zilver met trekhaak,
1 okt besteld, nog geen vin helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 13:07
Hier begin september besteld. SR+, Blauw, 19" deze week een vin gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:41
Puur uit interesse he, iedereen die hier een VIN heeft gehad, allemaal via de chat? Moet je er echt om vragen? Zou ze toch ook sieren als ze proactief gewoon een auto mail sturen naar het gekoppelde email adres?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazkaloo
  • Laatst online: 30-03-2021
bokkow schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 14:01:
Puur uit interesse he, iedereen die hier een VIN heeft gehad, allemaal via de chat? Moet je er echt om vragen? Zou ze toch ook sieren als ze proactief gewoon een auto mail sturen naar het gekoppelde email adres?
Nee niet via de chat. Staat op de aanbetalingsfactuur hier. Ik zeg er dan wel bij dat mijn SR+ besteld is uit de snel leverbaar sectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 13:07
Yep ik heb het via de chat gevraagd. Maar mijn auto word via een LM besteld, dus die hadden ook het RN nummer voor mij. Tot zover ben ik geen klant voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Yup, via de chat gekregen.

Auto besteld uit "snel leverbaar", LM gebeld en RN gekoppeld aan hun bestelling.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Morgen ga ik maar even contact zoeken met Tesla. Als ik hier zie dat anderen met dezelfde configuratie eerder een VIN hebben gekregen dan ik (terwijl ik al heb besteld op 7 september), begin ik me toch zorgen te maken. Daarnaast is dezelfde configuratie gewoon snel leverbaar (als in ‘Onderweg’), dus ik snap niet waarom mijn RN-nummer niet al gewoon gekoppeld is aan een VIN.

Wat zou kunnen: ze hebben alle auto’s op de kade in Shanghai al ‘ge-soft-matcht’ en daar staat mijn exemplaar al tussen. Dan verklein ik liever het risico en ga ik voor een exemplaar op boot 1, want je weet niet wat er nog komt (stormen, vertragingen, corona-beperkingen, etc).

[ Voor 13% gewijzigd door X-GeaR op 01-11-2020 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@X-GeaR geen aflopend contract zodat er een restrictie op zit qua afleverdatum?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Inspired schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:33:
@X-GeaR geen aflopend contract zodat er een restrictie op zit qua afleverdatum?
Nope, niks geen bijzonderheden. Betaal de auto contant in een keer. Geen inleverauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthdrifter
  • Laatst online: 24-12-2020
@X-GeaR hier toevallig ook op 7sept besteld :) maar ook nog geen vin gekregen config : model 3 sr+ midnight grey sport velgen wel konden ze me al vertellen dat ik het huidig model nog ontvang en dat er zeker nog levering dit jaar is. Normaal denk ik dat ze binnen 2 weken wel iets laten horen van hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
X-GeaR schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:26:
Morgen ga ik maar even contact zoeken met Tesla. Als ik hier zie dat anderen met dezelfde configuratie eerder een VIN hebben gekregen dan ik (terwijl ik al heb besteld op 7 september), begin ik me toch zorgen te maken. Daarnaast is dezelfde configuratie gewoon snel leverbaar (als in ‘Onderweg’), dus ik snap niet waarom mijn RN-nummer niet al gewoon gekoppeld is aan een VIN.

Wat zou kunnen: ze hebben alle auto’s op de kade in Shanghai al ‘ge-soft-matcht’ en daar staat mijn exemplaar al tussen. Dan verklein ik liever het risico en ga ik voor een exemplaar op boot 1, want je weet niet wat er nog komt (stormen, vertragingen, corona-beperkingen, etc).
Het kan goed dat die van jou nog op de kade staat aangezien de volgende boot "TANNHAUSER" volgende week daar aanmeert en ergens begin december aankomt in Zeebrugge.

Zodra dat schip vertrokken is uit Shanghai duurt het zo'n 2 a 3 dagen voordat er een VIN is gematcht.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 14:34
Voor wie op een SR+ uit China aan het wachten is... de modellen met LFP batterij schijnen beduidend meer bruikbare capaciteit te hebben (55-56 kWh) én sneller te kunnen laden:

https://cleantechnica.com...supercharges-even-faster/

Nog even afwachten hoe betrouwbaar deze informatie blijkt te zijn, maar het klinkt veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Flail schreef op zondag 1 november 2020 @ 16:47:
Voor wie op een SR+ uit China aan het wachten is... de modellen met LFP batterij schijnen beduidend meer bruikbare capaciteit te hebben (55-56 kWh) én sneller te kunnen laden:

Nog even afwachten hoe betrouwbaar deze informatie blijkt te zijn, maar het klinkt veelbelovend!
Nice! Naast (pak 'm beet) 10% extra bruikbare capaciteit kan je hem ook gewoon tot 100% opladen, dus bij elkaar al 20% extra bruikbare energie op dagelijkse basis. Had erg graag de heat pump gehad maar dit compenseert de pijn wel een beetje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR

De Tesla-medewerker die ik deze week telefonisch sprak, gaf aan dat het werkelijke bereik van de nieuwe SR+ ongeveer 20% hoger is doordat er tot 100% opgeladen kan worden en door het grotere accupakket (440 vs 409 km). Dat 100% laden is dus wel iets dat vanuit Tesla proactief wordt gecommuniceerd (ik begon daar namelijk niet zelf over).

Ik vroeg naar de kansen op een elektrische achterklep. De Tesla-medewerker gaf aan dat de elektrische kofferbak 100% zeker niet in de Chinese modellen aanwezig is. Ook de warmtepomp zit er nog niet in. Hij leek zeer zeker van zijn zaak, dus ben benieuwd of we die wel/niet gaan aantreffen in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
X-GeaR schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:00:
[...]

De Tesla-medewerker die ik deze week telefonisch sprak, gaf aan dat het werkelijke bereik van de nieuwe SR+ ongeveer 20% hoger is doordat er tot 100% opgeladen kan worden en door het grotere accupakket (440 vs 409 km). Dat 100% laden is dus wel iets dat vanuit Tesla proactief wordt gecommuniceerd (ik begon daar namelijk niet zelf over).

Ik vroeg naar de kansen op een elektrische achterklep. De Tesla-medewerker gaf aan dat de elektrische kofferbak 100% zeker niet in de Chinese modellen aanwezig is. Ook de warmtepomp zit er nog niet in. Hij leek zeer zeker van zijn zaak, dus ben benieuwd of we die wel/niet gaan aantreffen in december.
Dat is wel echt een leuke bonus en een groot verschil! Ik heb liever die 10-20% extra range dan de nieuwe upgrades :) blij dat het min of meer perongeluk zo loopt! Worden de upgrade modellen eigenlijk ook met LFP batterijen uitgerust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
bokkow schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:04:
[...]

Dat is wel echt een leuke bonus en een groot verschil! Ik heb liever die 10-20% extra range dan de nieuwe upgrades :) blij dat het min of meer perongeluk zo loopt! Worden de upgrade modellen eigenlijk ook met LFP batterijen uitgerust?
Dat wordt even februari afwachten, maar er zijn volgens mij al wel teasers dat de Chinese modellen binnenkort de upgrades ook meenemen. Dus zou niet raar opkijken als er hier begin 2021 SR+ met LFP én upgrades worden uitgeleverd. Verschil met midden 2020 is dan wel enorm! 25 a 30% extra range en nieuwe features, voor dezelfde prijs.

Als de bijtelling 1 januari niet zou veranderen had ik denk ik mijn levering wel een paar maandjes uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
Bron van deze teasers? Heb mijzelf suf gezocht naar aanwijzingen over de MIC SR+ specs voor wat betreft elektrische kofferbak maar kan echt niks vinden hierover. Kan me niet voorstellen dat niemand hier echt zekerheid over kan geven?

[ Voor 19% gewijzigd door TuLPMaN op 01-11-2020 20:54 ]

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:53
Terranca schreef op zondag 1 november 2020 @ 19:28:
[...]

Dat wordt even februari afwachten, maar er zijn volgens mij al wel teasers dat de Chinese modellen binnenkort de upgrades ook meenemen. Dus zou niet raar opkijken als er hier begin 2021 SR+ met LFP én upgrades worden uitgeleverd. Verschil met midden 2020 is dan wel enorm! 25 a 30% extra range en nieuwe features, voor dezelfde prijs.

Als de bijtelling 1 januari niet zou veranderen had ik denk ik mijn levering wel een paar maandjes uitgesteld.
Wat ik begreep van de medewerker van Tesla deze week is simpelweg dat vanaf februari 2021 (nu ook de ingeschatte leverdatum van nieuwe Tesla Model 3's op de site) het nieuwe modeljaar zal worden uitgeleverd incl. alle nieuwe features. Dus dat lijkt te kloppen.

Reken zelf niet op 'half-spec' Model 3's, de enige reden waarom de versie's die dit najaar nog uitgeleverd worden al wel de nieuwe batterij hebben is denk ik vanwege het feit dat de fabriek net is opgestart en in China de oude batterijen gewoon nooit gemaakt zijn. Ze geven ook niet voor niks korting op de modellen die dit jaar nog komen. Ik reken zelf niet op extra optie's zoals de elektrische kofferbak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 14:34
[MAUS] schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:01:
[...]

Wat ik begreep van de medewerker van Tesla deze week is simpelweg dat vanaf februari 2021 (nu ook de ingeschatte leverdatum van nieuwe Tesla Model 3's op de site) het nieuwe modeljaar zal worden uitgeleverd incl. alle nieuwe features. Dus dat lijkt te kloppen.
Wat dan wel interessant is: de range van de 2021 refresh SR+ die in februari geleverd wordt is 430 km, wat suggereert dat deze toch weer uit de VS gaat komen met de NCA batterij.
De MIC SR+ heeft nu al 440 km namelijk (en dat wordt dan mogelijk meer zodra deze ook een refresh krijgt met warmtepomp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelCorleone
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 01-02-2022

Tesla Support (via) chat gaf bij mijn SR+ bestelling aan dat ik de 2020 model heb, maar wel met verbeterde range ("10% extra range").

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazkaloo
  • Laatst online: 30-03-2021
Heeft iemand de Toscana nog in het oog? De laatste update die ik heb is dat ze net voorbij Taiwan is en dat is op 26 oktober geweest. Daarna zie ik op https://www.marinetraffic...c874f6120950224f9765391a6 geen updates meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Ja, houd hem continue in de gaten; maar hij is al een tijdje buiten beeld (ook via Satelliet heb ik me laten vertellen). Meer info vind je van onze Tesla-tracker Mr Miserable op 2020 Shipping Movements :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
De Toscana is weer zichtbaar, nu bij Signapore, volgens schema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHaz
  • Laatst online: 15-02-2021
@bokkow Wanneer zou die in zeebrugge aan moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
NielsHaz schreef op maandag 2 november 2020 @ 08:20:
@bokkow Wanneer zou die in zeebrugge aan moeten komen?
27 november.. :=) (En hopelijk 1,5 week later onze auto's in Amsterdam!) _/-\o_ _/-\o_

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie79
  • Laatst online: 08-01-2021
Weet iemand met welke boot de LR varianten komen en wanneer deze aanmeert in Europa voor levering NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdz200
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 16:19
Rikkie79 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:54:
Weet iemand met welke boot de LR varianten komen en wanneer deze aanmeert in Europa voor levering NL?
Als ik me niet vergis komt de LR met RCC Antwerp uit Amerika.
ETA Zeebrugge 10 Nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd3000
  • Laatst online: 30-12-2024
Daarna nog LR's (en Performance) op o.a.:
TRITON ACE - Zeebrugge op 20 november
GRAND AURORA - Zeebrugge op 25 november
GLOVIS CRYSTAL - Zeebrugge op 7 december

Zie: https://teslamotorsclub.c...movements.180043/page-315
hdz200 schreef op maandag 2 november 2020 @ 10:59:
[...]

Als ik me niet vergis komt de LR met RCC Antwerp uit Amerika.
ETA Zeebrugge 10 Nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 14:56
Sorry hoor jongens, misschien is dit al genoemd, maar ik kan het niet zo 1,2,3 vinden.

Ik heb begin oktober een Model 3 performance besteld en gelijk na de refresh m'n bestelling gewijzigd om zeker te zijn van een refresh. Ik heb al een appje gehad (2 weken geleden) dat December waarschijnlijk de levermaand is.

Op welke boot zou m'n auto moeten staan en wanneer komt ie aan in de haven? hoeveel tijd kost het om een auto vanuit de haven in Groningen te hebben staan. Ik weet niet hoe lang Tesla daarover doet.

bedankt alvast! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_mgink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-08 00:47
Inmiddels na een tijdje meegelezen te hebben in dit topic en een paar keer contact te hebben gehad met Tesla via meerdere kanalen nu eindelijk iets meer duidelijkheid;
Er is een VIN gekoppeld aan mijn bestelling met een verwachte levering van mid december. Ook mijn witte SR+ komt uit China.

Bestelling via LM geplaatst op 27 juli met in eerste instantie een restrictie op 21 oktober (datum aflopen huidig leasecontract). Deze restrictie was al vrij snel naar voren gehaald toen de Tesla sales rep had aangegeven dat ze dan pas vanaf die datum actief zouden gaan matchen en een levering in 2020 dan niet meer gegarandeerd zou kunnen worden. Beetje jammer dat er zoveel tijd overheen moet gaan, in mijn ogen omdat het bestelproces vanuit de LM niet overeenkomt met het productieproces bij Tesla.. .al heb ik nu als het goed is wel meer range en minder bijtelling omdat het een iets goedkopere auto is. Heft elkaar weer een beetje op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bokkow
Inmiddels heb ik ook een VIN nummer los kunnen peuteren bij Tesla na een telefoontje. Misschien een gelukje geweest want ik wilde meer vragen of de LM alvast een bestelling kan plaatsen zodat ik daar later het VIN nummer aan door zou kunnen geven. In plaats daarvan koppelde de persoon gelijk een "beschikbare" auto aan mijn RN nummer :)

Voor de volledigheid:
  • Zelf een bestelling geplaatst voor een witte SR+ op 6 oktober
  • De LM wachtte met overnemen van het RN nummer tot er een VIN nummer aan gekoppeld is.
  • De LM gaat nu een bestelling plaatsen en krijgt een nieuw RN nummer waarbij dit VIN nummer wordt overgenomen.
  • In mijn Tesla account kan ik het gegeven VIN nummer nog niet terugzien op de "aanbetalingsfactuur"
Edit:
Vers van de pers (Tesla medewerker); mijn toegewezen auto gaat mee met de Tannhauser, niet de Toscana
TANNHAUSER is presently waiting off Shanghai. She should come alongside later today to commence loading the 2nd batch of MIC Model 3s for Europe. She is not due to depart until Friday.
Tannhauser vertrekt op 6 november en zou op 6 december in Zeebrugge aankomen

[ Voor 19% gewijzigd door bokkow op 02-11-2020 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthdrifter
Ik zag zojuist mijn configuratie staan in de snel leverbaar sectie 😅 dus ik dacht stuur ik even in de chat of mijn RN nummer al gelinkt is (bestelling geplaatst 7sept) en als dat niet het geval was of ze die van de snel leverbaar even wouden linken nu kreeg ik het antwoord :
•uw voertuig is onderweg op de boot van shanghai.
•de wagen zal leverbaar zijn vanaf 18december

En nog steeds willen ze geen vin geven hahaahah 😂😂😂 hoe krijgen jullie dat er allemaal uitgepeuterd ?! 😂😂

#ching chong you tesla gone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Zojuist heb ik de eindfactuur gekregen van Tesla en daar staat de VIN :-)

LRW3E7FA7LC106XXX
Leveringsdatum 16 december (bij de Koopman Terminal)

Gisteren stuurde ik nog een 'boze' mail naar Tesla, omdat ik nog steeds geen VIN had en ik de auto al op 7 september had besteld. Kreeg onderstaande mail terug:

"Er is nog geen match. Maar dit is niet raar. Er komen genoeg auto’s en deze worden ook nog gebouwd. We kiezen ervoor de voorraad ook al beschikbaar te maken zodoende iedereen kan kiezen. Ik verwacht dat de match in de komende weken zal plaatsvinden."

[ Voor 73% gewijzigd door X-GeaR op 03-11-2020 13:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Laatst online: 23-08 19:30
www.teslarati.com/tesla-model-3-new-headlights-pre-refresh-china-cars/

Wellicht toch kans op "wat" updates voor de aankomende MIC Model 3 SR+'s die einde jaar geleverd gaan worden?

[ Voor 19% gewijzigd door TuLPMaN op 03-11-2020 14:51 ]

Bladiebla!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [MAUS]
TuLPMaN schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:51:
www.teslarati.com/tesla-model-3-new-headlights-pre-refresh-china-cars/

Wellicht toch kans op "wat" updates voor de aankomende MIC Model 3 SR+'s die einde jaar geleverd gaan worden?
Wel bijzonder om dit te lezen, vooral ook omdat de mensen van Tesla hier voor zo ver ik weet allemaal aangeven dat de echte 'refresh' pas in 2021 komt. Wellicht ook wel omdat ze zelf niet exact inzicht hebben in de exacte onderdelen die worden gebruikt.

Vanuit productieperspectief kan ik wel goed begrijpen dat je al deels begint met de refresh, gewoon als de oude koplampen 'op' zijn door met de nieuwe :P . Gezien Tesla's historie met de 'model' updates waar ze weinig ruchtbaarheid aan geven klinkt dit niet zo heel gek.

Moraal van het verhaal is dus denk ik gewoon afwachten en bij levering kijken wat er wel niet op zit. Ben stiekem zelf wel blij dat ik nog de oude middenconsole krijg, ondanks pianolak vind ik die toch wat mooier.

Heb er nog wel een draadloze lader bij besteld waarvan ik achteraf zag dat die er blijkbaar toch al wel in zat :P . Ik heb overigens ook de mattenset bijbesteld, want volgens mij is die voor de SR+ nog steeds niet standaard toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OriginalFlyingdutchman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:00
Een kleine update over mijn Tesla bestelling, zojuist een verkoopster aan de telefoon gesproken. Mijn bestelling die, door een fout van de leasemaatschappij vandaag pas besteld is(zeer teleurstellend), wordt alsnog 100% zeker half december geleverd.

Ze gaf aan dat Tesla Nederland voorrang geeft met leveringen i.v.m. de bijtelling regels en ze daarom enorm veel auto's deze kant op sturen om dit jaar nog te kunnen leveren. Of dit echt de reden is weet ik niet, maar het lijkt er dus in ieder geval wel op dat er voldoende komen. (LR)

Niet geheel vreemd, dit heeft Jaguar ooit eens gedaan met de release van de I-pace, daar waren de Britten nogal verbolgen over. Die was namelijk eerder hier beschikbaar dan in Engeland.

[ Voor 8% gewijzigd door OriginalFlyingdutchman op 03-11-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogboss
[MAUS] schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:55:
[...]

Wel bijzonder om dit te lezen, vooral ook omdat de mensen van Tesla hier voor zo ver ik weet allemaal aangeven dat de echte 'refresh' pas in 2021 komt. Wellicht ook wel omdat ze zelf niet exact inzicht hebben in de exacte onderdelen die worden gebruikt.

Vanuit productieperspectief kan ik wel goed begrijpen dat je al deels begint met de refresh, gewoon als de oude koplampen 'op' zijn door met de nieuwe :P . Gezien Tesla's historie met de 'model' updates waar ze weinig ruchtbaarheid aan geven klinkt dit niet zo heel gek.

Moraal van het verhaal is dus denk ik gewoon afwachten en bij levering kijken wat er wel niet op zit. Ben stiekem zelf wel blij dat ik nog de oude middenconsole krijg, ondanks pianolak vind ik die toch wat mooier.

Heb er nog wel een draadloze lader bij besteld waarvan ik achteraf zag dat die er blijkbaar toch al wel in zat :P . Ik heb overigens ook de mattenset bijbesteld, want volgens mij is die voor de SR+ nog steeds niet standaard toch?
Mattenset is idd nog niet standaard, kreeg deze maanden geleden al van LM door de post haha. Zit je dan met je matjes.

Zit er dan nu al wel een draadloze lader standaard in of niet? Welke heb jij besteld, mijn vrienden raden die van Nomad aan. Wel een beetje prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
ogboss schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:07:
[...]

Mattenset is idd nog niet standaard, kreeg deze maanden geleden al van LM door de post haha. Zit je dan met je matjes.

Zit er dan nu al wel een draadloze lader standaard in of niet? Welke heb jij besteld, mijn vrienden raden die van Nomad aan. Wel een beetje prijzig
Ja, ik had ergens gevonden dat die vanaf juli 2020 dus blijkbaar standaard er in zit, samen met 2 usb-c poorten, maar durf er met alle berichten niet helemaal zeker van te zijn. Ik heb in principe alles origineel Tesla besteld als accesoire via de LM, dus gewoon die uit de Tesla shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 20:29

Shiro

Serenity

X-GeaR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:34:

LRW3E7FA7LC106XXX

Gisteren stuurde ik nog een 'boze' mail naar Tesla, omdat ik nog steeds geen VIN had en ik de auto al op 7 september had besteld. Kreeg onderstaande mail terug:

"Er is nog geen match. Maar dit is niet raar. Er komen genoeg auto’s en deze worden ook nog gebouwd. We kiezen ervoor de voorraad ook al beschikbaar te maken zodoende iedereen kan kiezen. Ik verwacht dat de match in de komende weken zal plaatsvinden."
Gefeliciteerd :) mail kwam toevallig of nadat Tesla medewerkers iets gedaan hebben? Weet je trouwens of je Tesla op de Toscana staat of de Tannhauser ?

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 08:39

De Dona

Wie anders?

[...]

Ik kreeg ze vorige week ook per post. Toevallig ook als LM Mobility Service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killiandl
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik lees hier vaak dat jullie reeds een VIN nummer gekregen hebben. In de configurator stond bij het plaatsen van de bestelling levering in November. Ze hebben mij ook bevestigd dat de eerste leveringen beginnen vanaf de 2de helft van November, nu begin ik mij toch zorgen te maken dat mijn model 3 performance niet op de RCC Antwerp staat. Omdat ik nog steeds geen VIN nummer heb en de RCC Antwerp al enkele dagen het Panamakanaal voorbij is.. Weet er iemand tot wanneer ze tijdens het transport VIN nummers toekennen aan de wagens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthdrifter
X-GeaR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:34:

LRW3E7FA7LC106XXX

Heb jij even geluk :O .Dan kan ik mijn vin en eindfactuur ook snel verwachten ik heb mijn M3 namelijk ook 7sept besteld :) Vandaag wel even contact opgenomen en de medewerker vertelde mij dat de wagen op de boot staat en leverbaar zal zijn vanaf 18 december als ik achter een VIN vroeg bleef het even stil dus dat moeten ze nog uitzoeken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogboss
De Dona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 17:55:
[...]

Ik kreeg ze vorige week ook per post. Toevallig ook als LM Mobility Service?
Leaseplan! Verdoezelen als cadeau. Maar zo slijt het interieur natuurlijk minder snel 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 20:29

Shiro

Serenity

Earthdrifter schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:01:
[...]

Heb jij even geluk :O .Dan kan ik mijn vin en eindfactuur ook snel verwachten ik heb mijn M3 namelijk ook 7sept besteld :) Vandaag wel even contact opgenomen en de medewerker vertelde mij dat de wagen op de boot staat en leverbaar zal zijn vanaf 18 december als ik achter een VIN vroeg bleef het even stil dus dat moeten ze nog uitzoeken haha
Ook ik kreeg mijn VIN in de eindfactuur gisteren! Ofwel, Geen leverdatum nog, tijd om wat rond te gaan neuzen voor een goeie mattenset i guess :)

Tesla medewerker belde mij zelfs met het goede nieuws en kon bevestigen dat mijn met de Tannhauser gaat. Dus niet de Toscana.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiro op 04-11-2020 10:33 ]

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]
Draadloze lader zit er al maanden standaard in :-) Die van mij is gebouwd op 24 juli en geleverd op 28 augustus en had ook al de draadloze lader. Deze draadloze lader gebruikt de (enige) USB-C poort in je middenconsole. Daarnaast zit 1 traditionele USB-A poort, die is nog vrij. Achterin zitten aan de achterkant van de middenconsole nog vrije 2 USB-C poorten en geen USB-A poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanorsouw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-08 10:18
Weet iemand of je a.h.v. je besteldatum kunt zeggen op welk van de onderstaande schepen je Tesla staat? Ik heb 29 september een M3LR besteld.

RCC Antwerp - Zeebrugge op 10 november

En als ik het verder goed heb moet je hier ~1,5 week bij optellen om de datum te hebben waarop je je nieuwe bolide kunt ophalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Welke schepen komen er vanuit China?

Toscana
..
.
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Obelixxx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:21:
Welke schepen komen er vanuit China?

Toscana
..
.
..
http://bit.ly/TeslaCarriers

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tvanorsouw schreef op woensdag 4 november 2020 @ 10:20:
Weet iemand of je a.h.v. je besteldatum kunt zeggen op welk van de onderstaande schepen je Tesla staat? Ik heb 29 september een M3LR besteld.

RCC Antwerp - Zeebrugge op 10 november

En als ik het verder goed heb moet je hier ~1,5 week bij optellen om de datum te hebben waarop je je nieuwe bolide kunt ophalen?
Nee. Kun je niet adh van je besteldatum zien. Je kunt iets afleiden op het moment dat je een VIN krijgt. Dan is het schip doorgaans een week of twee onderweg.

Glovis Crystal zie ik verder niet in het overzicht staan trouwens.

[ Voor 197% gewijzigd door Inspired op 04-11-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Heb net mijn VIN gekregen, Chinese auto,
betekend dit dat de auto op de Toscana staat.

Of deelt Tesla ook al VINS uit voor auto's op het volgende schip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Obelixxx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:48:

bokkow schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:43:
Inmiddels heb ik ook een VIN nummer los kunnen peuteren bij Tesla na een telefoontje. Misschien een gelukje geweest want ik wilde meer vragen of de LM alvast een bestelling kan plaatsen zodat ik daar later het VIN nummer aan door zou kunnen geven. In plaats daarvan koppelde de persoon gelijk een "beschikbare" auto aan mijn RN nummer :)

Voor de volledigheid:
  • Zelf een bestelling geplaatst voor een witte SR+ op 6 oktober
  • De LM wachtte met overnemen van het RN nummer tot er een VIN nummer aan gekoppeld is.
  • De LM gaat nu een bestelling plaatsen en krijgt een nieuw RN nummer waarbij dit VIN nummer wordt overgenomen.
  • In mijn Tesla account kan ik het gegeven VIN nummer nog niet terugzien op de "aanbetalingsfactuur"
Edit:
Vers van de pers (Tesla medewerker); mijn toegewezen auto gaat mee met de Tannhauser, niet de Toscana

[...]

Tannhauser vertrekt op 6 november en zou op 6 december in Zeebrugge aankomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
In mijn Tesla-account staan twee facturen: de eindfactuur en Final Invoice 2. Beide facturen exact gelijk, alleen wel met twee verschillende factuurnummers. Maakt het uit welk factuurnummer ik kies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Obelixxx schreef op woensdag 4 november 2020 @ 11:48:

Nee, doorgaans niet. Kans is heel groot dat hij op de Toscana staat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Inspired schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:03:
[...]

Nee, doorgaans niet. Kans is heel groot dat hij op de Toscana staat dus.
Mijn toegekende VIN is van een SR+ wit die geladen wordt op de Tannhauser. Deze is overigens sinds vandaag aangemeerd in Shanghai en wordt as we speak geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
bokkow schreef op woensdag 4 november 2020 @ 12:58:
[...]

Mijn toegekende VIN is van een SR+ wit die geladen wordt op de Tannhauser. Deze is overigens sinds vandaag aangemeerd in Shanghai en wordt as we speak geladen.
Tegen mij werd net gezegd dat ze niet wisten op welk schip hij stond of komt.

Als er een VIN is toegekend, kan men dan ook het account aanmaken?
De auto is besteld via een lease maatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNxV1q4sgvKoXoAHAKRPDYzenxg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9DTWP0beOvAzg37mdk6qk9u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srodRir5Y1LOeNk5NKxfkZqMT6A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7SlgdbeovmOlmV3bM5HAcpI8.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook ik heb een Tesla besteld. Na contact met Tesla NL bleek dat ook ik een model zal krijgen met de betere accu en de oude trim.

Wat echter wel interessant is, is dat er reeds modellen gespot zijn welke nog steeds de oude trim hebben, maar wel de nieuwe koplampen die bestemd zijn voor de refresh.

Ik vraag mij daarom af welke exemplaren wij op de M3's kunnen verwachten die nog dit jaar geleverd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHaz
Na alle speculaties wacht ik het maar allemaal af. Hopelijk staat hij op de toscana. RN en VIN nummer al week bekend. besteld op 16 september via LM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Pr0minence schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:44:
[Afbeelding][Afbeelding]

Ook ik heb een Tesla besteld. Na contact met Tesla NL bleek dat ook ik een model zal krijgen met de betere accu en de oude trim.

Wat echter wel interessant is, is dat er reeds modellen gespot zijn welke nog steeds de oude trim hebben, maar wel de nieuwe koplampen die bestemd zijn voor de refresh.

Ik vraag mij daarom af welke exemplaren wij op de M3's kunnen verwachten die nog dit jaar geleverd gaan worden.
Wat in diezelfde bron ook wordt toegelicht; het kan zijn dat bepaalde oude delen welke één op één uitwisselbaar zijn met nieuwe parts, simpelweg niet beschikbaar zijn in de Chinese productie (opperdepop of nooit bedoelt daar gebruikt te worden want eerste batch aan Chinese Model 3's). Klinkt aannemelijk.

Kan dus zo zijn dat we een bijzondere hybrid krijgen tussen 2020MY en 2021MY omdat Tesla ook niet doet aan conventionele model years zoals bij andere autofabrikanten.

Koplampen zou mooi zijn maar ik hoop nog meer op dubbellaags glas waar ook over gesproken wordt. Als de eerste MiC exemplaren die nu in Europa zijn een voorbode zijn op wat wij eind van het jaar gaan krijgen dan ben ik er redelijk hoopvol op. Maar inderdaad; niet vanuit gaan, dan is het een leuke bonus mocht het wel zo zijn. Sowieso mogen we niet klagen met 2K korting in fiscale waarde en LFP batterij met meer potentie en capaciteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
En even geleend van de 'buren' van TMC: Safmarine Mafadi komt eind deze, begin volgende week aan te Rotterdam met zo'n 280 S/X Tesla's. Stuk meer dan de eerder deze week aangekomen Maersk Ohio (30).

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhtesla
  • Laatst online: 27-11-2020
Dhtesla schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:15:
29-8 testrit gemaakt, tesla m3
04-9 bestelling gedaan via Leaseplan
Het wordt een LongRange midnight silver, zwart interieur, 19 inch lm velgen.

Ben erg benieuwd naar het vervolg! oOo
Vervolg: gisteren werd ik gebeld door Tesla gebeld: we mogen ‘m 24 november ophalen in Amsterdam. Yes!!!

Al met al dus een ruime 2 maanden levertijd, maar dat is prima denk ik.
Ik ben wel benieuwd of de 2021 update er al door is, waarschijnlijk nog niet op onze auto.

Helaas mag er maar 1 persoon afhalen vanwege Corona.Dat is wel een domper maar ook begrijpelijk.

Aftellen maar

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranca
Video uit Hong Kong met review van de refresh features. Ziet er toch wel uit als een mooie update. Zeker die kofferbak straalt zo veel meer luxe uit! Velgen vallen me eigenlijk ook heel erg mee..

YouTube: 【搶先Up】Model 3真係好快……連轉款都破紀錄咁快!(附設中文字幕/EN Sub)| Tesla Model 3 | 駕輛UpCar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCM
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06-2024

WCM

Terranca schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:54:
Video uit Hong Kong met review van de refresh features. Ziet er toch wel uit als een mooie update. Zeker die kofferbak straalt zo veel meer luxe uit! Velgen vallen me eigenlijk ook heel erg mee..

YouTube: 【搶先Up】Model 3真係好快……連轉款都破紀錄咁快!(附設中文字幕/EN Sub)| Tesla Model 3 | 駕輛UpCar
Het is een LR dual motor die in die video wordt besproken. Beschikt dus al over alle upgrades. Zelfs de scrollwieltjes zijn nu vervangen en van metaal _/-\o_ .

YouTube: Tesla Model 3 抵貨櫃碼頭

Ook nog een filmpje van een terrein vol M3's in Hong Kong. Aan de 19" velgen te zien allemaal refreshed modellen. Er lijken ook SR+ modellen tussen te zitten, omdat dat het enige model is zonder typeaanduiding op de achterklep. Zou het dan toch zo zijn dat de SR+ ook al volledig gerefreshed is? #speculatie

[ Voor 4% gewijzigd door WCM op 05-11-2020 12:06 ]

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
WCM schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:02:
[...]

Het is een LR dual motor die in die video wordt besproken. Beschikt dus al over alle upgrades. Zelfs de scrollwieltjes zijn nu vervangen en van metaal _/-\o_ .

YouTube: Tesla Model 3 抵貨櫃碼頭

Ook nog een filmpje van een terrein vol M3's in Hong Kong. Aan de 19" velgen te zien allemaal refreshed modellen. Er lijken ook SR+ modellen tussen te zitten, omdat dat het enige model is zonder typeaanduiding op de achterklep. Zou het dan toch zo zijn dat de SR+ ook al volledig gerefreshed is? #speculatie
Alle modellen in de haven van Hong Kong komen uit Amerika :) ook de SR+ met het stuur aan de rechterkant (ivm links rijden). In UK krijgen ze ook de SR+ uit Amerika namelijk, met refresh.

Dus LRW VIN = geen refresh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik volg al een aantal dagen de berichten hier en dankzij jullie heb ook ik mijn VIN weten los te peuteren bij een medewerker. Daarnaast weet ik nu dat de Tesla staat op de Tannhauser. Deze is momenteel nog in Shanghai als ik het goed heb, maar ik zie online dat de boot op 25 november word verwacht in Egypte. Volgens mij doe ik iets verkeerds.. Als ik het goed heb gelezen moet hij namelijk aankomen in Zeebrugge? Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCM
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06-2024

WCM

@Terranca : goeie info!
Die linksrijders boffen nu dus echt even dat ze al de modellen uit Amerika krijgen. En wij Europeanen blijven maar speculeren wanneer we nou wat precies geleverd krijgen. Hoera!

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranca
MH2020 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:44:
Ik volg al een aantal dagen de berichten hier en dankzij jullie heb ook ik mijn VIN weten los te peuteren bij een medewerker. Daarnaast weet ik nu dat de Tesla staat op de Tannhauser. Deze is momenteel nog in Shanghai als ik het goed heb, maar ik zie online dat de boot op 25 november word verwacht in Egypte. Volgens mij doe ik iets verkeerds.. Als ik het goed heb gelezen moet hij namelijk aankomen in Zeebrugge? Help!
Heb jij je vliegticket naar Egypte nog niet ontvangen dan? Wij gaan allemaal die kant op en dan terugrijden...

Nee geintje; hij komt ook naar Zeebrugge maar moet in Egypte aanmeren voor passage door het Suez kanaal. Daarom staat die als voorlopige bestemming. Aankomst Zeebrugge staat voorlopig op 6 december geloof ik. Kan hij mooi naar de Sint zwaaien die retour Spanje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MH2020
  • Laatst online: 12-09-2022
Terranca schreef op donderdag 5 november 2020 @ 12:55:
[...]

Heb jij je vliegticket naar Egypte nog niet ontvangen dan? Wij gaan allemaal die kant op en dan terugrijden...

Nee geintje; hij komt ook naar Zeebrugge maar moet in Egypte aanmeren voor passage door het Suez kanaal. Daarom staat die als voorlopige bestemming. Aankomst Zeebrugge staat voorlopig op 6 december geloof ik. Kan hij mooi naar de Sint zwaaien die retour Spanje gaat.
Een ticket Egypte zou ik geen nee tegen zeggen haha!

Ah, super. Tijdens het bestellen (29-09) was de leverperiode rond eind oktober/begin november. Te mooi om waar te zijn helaas.
Nu maar constant een boot volgen, thanks! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
Ben benieuwd wanneer de eerste SMS'jes verstuurd gaan worden van de Toscana, ik verwacht op 24 november oid een aantal dagen voordat deze aankomt in Zeebrugge. Hopelijk hebben we hem in de week van 10 december :-)

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 09-09 19:45
Referrals zijn niet toegestaan. Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 73% gewijzigd door deepbass909 op 05-11-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSm
  • Laatst online: 29-07-2021
Ik lees al een tijdje mee op Tweakers en sinds kort ook op dit topic.

De leasemaatschappij heeft de M3 SR+ trekhaak besteld rond 15 okt. 2020 en
ik probeer op allerlei manieren er achter te komen of mijn RN ook ergens op een
boot staat.

Ik hoor mensen die chatten met Tesla (helaas uitgezet). Ik lees mensen die emailen
met Tesla om informatie over de boot te krijgen ... nog geen bevredigende reactie gekregen.
Bellen heeft me tot nu toe ook nog geen medewerker opgeleverd die behulpzaam was,
dus ...

wat is jullie geheim ;-) Hoe komen jullie van RN naar BOOT ???

*** Lijkt wel een beetje Sinterklaas Spanning ... hij komt hij komt ... maar met welke boot - dit jaar ??? ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
WaSm schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:35:
Ik lees al een tijdje mee op Tweakers en sinds kort ook op dit topic.

De leasemaatschappij heeft de M3 SR+ trekhaak besteld rond 15 okt. 2020 en
ik probeer op allerlei manieren er achter te komen of mijn RN ook ergens op een
boot staat.

Ik hoor mensen die chatten met Tesla (helaas uitgezet). Ik lees mensen die emailen
met Tesla om informatie over de boot te krijgen ... nog geen bevredigende reactie gekregen.
Bellen heeft me tot nu toe ook nog geen medewerker opgeleverd die behulpzaam was,
dus ...

wat is jullie geheim ;-) Hoe komen jullie van RN naar BOOT ???

*** Lijkt wel een beetje Sinterklaas Spanning ... hij komt hij komt ... maar met welke boot - dit jaar ??? ***
Haha, de Lease maatschappij bellen met je RN nummer en vervolgens vragen of er al een auto gekoppeld is.. :-) Ik krijg zelf ook niet uit Tesla op welke boot hij staat, maar op basis van koppeling VIN nummer vlak nadat de TOSCANA vertrokken is verwacht ik dat hij hierop staat. Zodra ik eind november een SMS Krijg met ergens tussen 10 en 16 december ophalen stond hij op de TOSCANA :-)

Give 2 Get

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• X-GeaR
De Tannhauser is onderweg naar het Suez-kanaal: https://www.vesselfinder.com/nl/?imo=9731640

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mgoeijen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 22:16
Vandaag een mail van Tesla gekregen naar aanleiding van een vraag naar de verwachte leverdatum. In deze mail geeft men aan dat we deze maand een aflever SMS gaan krijgen voor de levering in december.

Verder in wordt in de mail het onderstaande bevestigd betreffende het Standard Range model deze zal namelijk vanuit onze fabriek in China komen. Hier zitten een aantal voordelen aan die ik hieronder voor u op een rijtje heb gezet. modellen:
- De auto’s zullen worden geleverd met onze nieuwste batterij techniek waardoor u tot bijna 10% meer bereik heeft.
- Deze batterijen zijn gemaakt om tot 100% geladen te worden, hierdoor profiteert u van dagelijks maximale range.
- De auto is gebouwd in onze nieuwste fabriek, elke keer dat wij een nieuwe fabriek bouwen verbeteren wij het productie proces. Hierdoor zal de kwaliteit ook omhoog gaan.
- De auto zal geleverd worden met €2.000,- korting.

[ Voor 5% gewijzigd door mgoeijen op 06-11-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik had mijn SR+ graag met die LFP's gehad, lekker naar 100% laden en dan ook nog een hogere range. Maar goed, ik rij er dan ook al 8 maanden in. Enjoy :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Eerste officiële bericht van Tesla sinds mijn bestelling zojuist is mijn mailbox:

De levering van uw Tesla met reserveringsnummer RN******** zal in december plaatsvinden bij de Koopman Car Terminal.

Alle Model 3 bestellingen staan op dit moment gepland voor levering in december. Zodra de exacte datum en tijd bekend is, brengen wij u hiervan op de hoogte middels een email of een sms. Ook uw kenteken en meldcode zal via SMS met u worden gecommuniceerd.

Mocht u de tijd nog niet hebben gehad om uw Tesla Account te voltooien, vragen wij u graag om dit zo spoedig mogelijk te doen.

Op alle Tesla locaties hanteren wij momenteel de richtlijnen van het RIVM, waaronder de 1,5 meter afstand regel, om de veiligheid van onze klanten en personeel te waarborgen.

Met vriendelijke groet,
Uw Tesla Delivery Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
apvanderwaal schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:34:
Eerste officiële bericht van Tesla sinds mijn bestelling zojuist is mijn mailbox:

De levering van uw Tesla met reserveringsnummer RN******** zal in december plaatsvinden bij de Koopman Car Terminal.

Alle Model 3 bestellingen staan op dit moment gepland voor levering in december. Zodra de exacte datum en tijd bekend is, brengen wij u hiervan op de hoogte middels een email of een sms. Ook uw kenteken en meldcode zal via SMS met u worden gecommuniceerd.

Mocht u de tijd nog niet hebben gehad om uw Tesla Account te voltooien, vragen wij u graag om dit zo spoedig mogelijk te doen.

Op alle Tesla locaties hanteren wij momenteel de richtlijnen van het RIVM, waaronder de 1,5 meter afstand regel, om de veiligheid van onze klanten en personeel te waarborgen.

Met vriendelijke groet,
Uw Tesla Delivery Team
Yup, hier ook! (weekje ervoor ook een SMSje gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37

Met vriendelijke groet,
Uw Tesla Delivery Team
Yes, hier dezelfde mail. Wilde hem net posten, maar je bent me voor :)

Nog geen sms ontvangen overigens....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M13z1
  • Laatst online: 09:04
En ook ik heb de mail ontvangen (M3P).

'The truth is not afraid for Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 17:03
Hier ook de mail gehad. Nog heen sms tho!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca

Met vriendelijke groet,
Uw Tesla Delivery Team
Zelfde email. Misschien leuk als we onze VIN erbij zetten; ben wel benieuwd of dit specifiek over de Tannhauser auto's gaat. Tijdje geleden heeft een deel ook deze mail gehad, ik dacht vlak nadat Toscana vertrokken was?

Anyway; VIN LRW3E7FA8LC098***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
Terranca schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:23:
[...]

Zelfde email. Misschien leuk als we onze VIN erbij zetten; ben wel benieuwd of dit specifiek over de Tannhauser auto's gaat. Tijdje geleden heeft een deel ook deze mail gehad, ik dacht vlak nadat Toscana vertrokken was?

Anyway; VIN LRW3E7FA8LC098***
Mijn VIN: LRW3E7FA4LC105***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Laatst online: 23-05 22:51
Ik heb zojuist ook bovenstaande mail met RN nummer ontvangen.
Maar hoe kom ik dan nu aan mijn VIN (het is een auto via een LM)..
ik lees al een tijdje mee hier maar ik kom er geen wijs uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd3000
  • Laatst online: 30-12-2024
Zelfde mail gehad (M3LR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimal_sjoerdt
  • Laatst online: 20-08-2024
Hier ook mail gehad maar geen sms. Besteld via LM M3 LR. Wat ik opmerkelijk vind is dat de RCC Antwerp op 10 november wordt verwacht in Zeebrugge. Hebben ze dan nog zo lang nodig om naar de Koopman Terminal te komen. Je zou zeggen medio november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHaz
Ik heb gisteren gesproken met tesla, en ze gaf aan dat mijn tesla model 3 op de toscana staat. Ook net de mail ontvangen van tesla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Ik heb dus het idee (maar is een aanname) dat het schip niet zoveel uitmaakt. Tesla spreekt steeds over week 3 van december voor alle SR+’s. Ik verwacht dat alle SR+’s (dus van Toscana, Tannhauser en evt vervolgschip) tegelijkertijd worden aangeboden. Zal waarschijnlijk goedkoper zijn dan een paar weken mondjesmaat te leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThingZhu
  • Laatst online: 30-03-2022
Ook de mail van Tesla gehad vanavond.
De LM heeft eerder 27/11 gecommuniceerd en kon zelf ook contact opnemen met Tesla voor een afspraak. Ga wel even bellen 😄
Pagina: 1 ... 344 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.