Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
tvanorsouw schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:33:
[...]

Krijg zojuist onderstaande reactie van de sales advisor bij Tesla.

[...]
Als je nou een beetje meeleest op het forum, dan had je dit al geweten 😂

De LM weet helemaal niets, die roepen maar wat! Zelf Tesla NL weet het maar beperkt. Gewoon wachten jongens, komt echt goed!

[ Voor 18% gewijzigd door apvanderwaal op 20-10-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
apvanderwaal schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Als je nou een beetje meeleest op het forum, dan had je dit al geweten 😂

De LM weet helemaal niets, die roepen maar wat! Zelf Tesla NL weet het maar beperkt. Gewoon wachten jongens, komt echt goed!
Die gasten van de LM weten echt helemaal niks idd, mijn auto moet er over 20 dagen eruit en ze gaven al aan dat ze als LM nul inzicht hebben in het proces bij Tesla. Zodra ik een SMS krijg weten zij het ook. Ook voor hun mega frustrerend. Ook voor mij want ik rij een 8% auto waar ik 22% over ga betalen over 20 dagen als mijn Tesla er dan nog niet is :'( #firstworldproblems

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Earthdrifter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Ook ik heb deze middag een mail ontvangen met “er is een wijziging met uw bestelling van 7sept ”
al snel zag ik het er is 2000euro van het totaal bedrag af maar voor de rest ziet alles er zoals vooraf uit best wel happy zeker omdat ik hem best wel wou met het chrome en de oude sportvelgen dus dit is mooi meegenomen 😄 en ook ik zie dat er nu sporen van CHINA Number one zijn op het bestelformulier” haha dus fingers crossed 🤞dat we onze leveringen allemaal snel mogen ontvangen !

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:02
Zoals ook in de comments onder de video wordt gezegd; ik ben benieuwd naar eventueel verschil in bouwkwaliteit t.o.v. die uit Fremont komen. Zelf denk ik ook dat producten vanuit China met iets meer zorg in elkaar worden gezet. Het zal niet de wereld schelen maar misschien zijn ze wel wat nauwkeuriger met panelgaps waar altijd over gesproken wordt in ieder gesprek over Tesla O-)

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomason
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-09 23:17
apvanderwaal schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:51:
[...]

Onmogelijk dat de LM dit kan toezeggen want ook zij hebben niet meer informatie dan andere LM of kopers. Pas als Tesla sms’jes gaat sturen weet je ongeveer wanneer ie komt. Voor of na 30 november kan nu niemand zeggen. Het is eerder december dan november omdat Tesla nou eenmaal graag aflevert in de laatste maand van het kwartaal.

Daarnaast is er nog niets vertrokken vanuit Amerika, de RCC Antwerp ligt nog steeds aan Pier 80.

Schitterend om te zien hoe iedereen ermee omgaat. Kleine jongetjes in de speelgoedwinkel die niet meer kunnen wachten. Ja ik ben ook zo’n klein jongetje 😂

Dat van het nieuwe model voor de LR wisten we al wel. Fijn dat jou bevriende Tesla collega dat bevestigt ;-)
Boot is vertrokken! Hopelijk met de bestelde vernieuwde LR erop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermvulkers
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-12-2020
bokkow schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:43:
[...]

Zoals ook in de comments onder de video wordt gezegd; ik ben benieuwd naar eventueel verschil in bouwkwaliteit t.o.v. die uit Fremont komen. Zelf denk ik ook dat producten vanuit China met iets meer zorg in elkaar worden gezet. Het zal niet de wereld schelen maar misschien zijn ze wel wat nauwkeuriger met panelgaps waar altijd over gesproken wordt in ieder gesprek over Tesla O-)
Ben ik ook benieuwd naar.

Hoop trouwens dat deze Chinese SR M3s betere soundproofing en HVAC hebben, zoals Tesla Sweden heeft aangegeven over de refreshed M3s die uit Amerika komen. Zie:

https://www.reddit.com/r/..._sound_proofing_and_hvac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk1983
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06-2024
The Druid schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Die gasten van de LM weten echt helemaal niks idd, mijn auto moet er over 20 dagen eruit en ze gaven al aan dat ze als LM nul inzicht hebben in het proces bij Tesla. Zodra ik een SMS krijg weten zij het ook. Ook voor hun mega frustrerend. Ook voor mij want ik rij een 8% auto waar ik 22% over ga betalen over 20 dagen als mijn Tesla er dan nog niet is :'( #firstworldproblems
Sterker nog, je gaat 25% betalen:

https://www.vzr.nl/nieuws...lling_22_of_25_bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lumix91
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Vanochtend contact gehad met Tesla NL en de LM. Ik heb op 07-10-2020 een M3 LR besteld.

LM: Geeft aan dat dat het de nieuwe versie zal zijn, maar de reactie van Tesla zelf heeft voor mij meer waarde:

Tesla NL:
- IK KAN JE GEEN BELOFTES DOEN -

Maar… Zoals het er nu voor staat zijn alle Model 3’s in de LR en P uitvoering die vanaf nu geleverd worden allemaal de nieuwe versie.

De nieuwe versie van de Standard Range zal volgend jaar beschikbaar komen.
Kortom, geen beloftes, geen zekerheid.

Voor mij maakt het niet zoveel uit, ik ben blij met beide modellen ;-) Ik wacht met smart af ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Ai idd 25%! Heb dan ook besloten dat ik helemaal niks ga betalen (c) New Kids. Werk komende maanden toch nog vanuit huis en heb een 2e auto. Dus parkeer mijn Passat op 4e november bij de LM en vraag mijn werkgever mijn leasebudget bruto uit te keren totdat mijn Tesla er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 20:29

Shiro

Serenity

Shiro schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Ik heb ook een tweede mail gekregen en daar zie ik inderdaad dat het 2000 euro goedkoper is geworden.

Wat ik ook zie in de orderagreement: Tesla China Model 3 MotorVehicle Pre-Order Agreement
Algemene voorwaarden (moet ik hieruit opmaken dat het om een in China geproduceerde versie gaat?)

Waar voorheen dit stond: Overeenkomst bestelling motorvoertuig
Algemene voorwaarden

Ik kan nu ook niet inloggen op de site nu om mijn bestelling in te zien... mmm ben benieuwd wat het wordt nu...
Wederom een update gekregen, en nu staat er niet meer China in de orderagreement, maar weer: Overeenkomst bestelling motorvoertuig
Algemene voorwaarden

Nu weet ik werkelijk niet waar ik aan toe ben en of het de SR+ uit china wordt of niet... moet wel zeggen dat de communicatie van Tesla wel wat zwakjes is, 3 order updates en geen detail wat er nou veranderd is en waarom...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Shiro schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:49:
[...]

Wederom een update gekregen, en nu staat er niet meer China in de orderagreement, maar weer: Overeenkomst bestelling motorvoertuig
Algemene voorwaarden

Nu weet ik werkelijk niet waar ik aan toe ben en of het de SR+ uit china wordt of niet... moet wel zeggen dat de communicatie van Tesla wel wat zwakjes is, 3 order updates en geen detail wat er nou veranderd is en waarom...
Hier hetzelfde en ik weet ook niet of ik er nu goed aan doe mijn eerste reservering (M3SR+ wit) vast te houden tot er een VIN nummer aan gekoppeld is of mijn tweede reservering (M3SR+ grijs) met gekoppeld VIN nummer door te geven aan de LM zodat ze hier een koopovereenkomst voor aan kunnen maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:34
Net Tesla aan de lijn gehad. Hij gaf aan dat we wel een vernieuwde versie gaan krijgen van de SR+ haha. Ik ga er niet meer naar kijken of achteraan bellen. We zullen het zien... Mocht het wel de nieuwe versie zijn, dan heb ik nog een middenconsole wrap en organizers over voor het oude model :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 16:00
ogboss schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:20:
Net Tesla aan de lijn gehad. Hij gaf aan dat we wel een vernieuwde versie gaan krijgen van de SR+ haha. Ik ga er niet meer naar kijken of achteraan bellen. We zullen het zien... Mocht het wel de nieuwe versie zijn, dan heb ik nog een middenconsole wrap en organizers over voor het oude model :p
:*)
Ik leg ook net neer met Tesla, en heb te horen gekregen dat de SR+ nog steeds de oude is.
Nieuwe model absoluut past feb 2021.

Of hij uit China, dan wel Amerika kwam was niet te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Terranca schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:40:
Nou, ik zag vandaag een SR+ in exact mijn config (met LRW VIN) in de "Snel leverbaar" lijst staan, dus even de chat geopend met Tesla, en jawel, ze konden hem matchen aan mijn RN! VIN is LRW3E7FA8LC****

2 interessante feitjes:

- De medewerker kon mij de boot naam vertellen; de Toscana
- De 7e letter van het VIN is de accu aanduiding, en dat is tot nu toe altijd een "E", maar bij deze dus een "F"; we hadden al bevestiging van de LFP batterij, maar dit maakt het nog duidelijker.

Nog wat onduidelijkheid over de route van het schip, en het gaat nog minimaal 4 weken duren, maar er komen duidelijk auto's onze kant op :)
Nu al de tweede dag op rij dat ik witte SR+ in mijn configuratie in de voorraadmodellen zie langs komen maar de medewerkers per chat of telefoon beweren bij hoog en bij laag dat dit niet gekoppeld kan worden... Mag ik vragen hoe dit jou dan wel is gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13
bokkow schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Nu al de tweede dag op rij dat ik witte SR+ in mijn configuratie in de voorraadmodellen zie langs komen maar de medewerkers per chat of telefoon beweren bij hoog en bij laag dat dit niet gekoppeld kan worden... Mag ik vragen hoe dit jou dan wel is gelukt?
Bij sommige modellen staat 'Noord Holland' ipv 'Onderweg'. Betekent dit dat deze modellen momenteel al in N-H staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Weet ik niet zeker maar volgens mij niet... Zijn met enige waarschijnlijkheid ook Chinese modellen met 440km WLTP. Denk dat die locatie er bij staat omdat dat de uiteindelijke locatie van levering gaat zijn(?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Net even gebeld, maar zijn ook modellen die onderweg zijn. Lijkt er meer en meer op dat Tesla weet wat er onze kant op komt en wat over is proberen ze te verkopen. Het is echt even wachten tot Tesla jouw order gaat koppelen aan een auto die onderweg is. Ik verwacht dat je binnen nu en 2 weken wel een berichtje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

[...]

Ik ben ook wel benieuwd, moet je dan nog eens de 100 euro betalen, of gaat het koppelen aan je bestaand bestelling en is het dan klaar? Lijkt mij niet dat je nog eens 100 moet betalen, maar ik vraag het voor de zekerheid ff :)

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Shiro schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd, moet je dan nog eens de 100 euro betalen, of gaat het koppelen aan je bestaand bestelling en is het dan klaar? Lijkt mij niet dat je nog eens 100 moet betalen, maar ik vraag het voor de zekerheid ff :)
Nou ja, dat is dus wat ik heb gedaan, zie mijn post op de vorige pagina. Dus ik heb nu een gok van 100,- genomen om zeker te zijn dit jaar nog een Model 3 te kunnen rijden. Had ik nu maar een dag gewacht dan had ik een witte kunnen reserveren. De medewerker op de chat zegt dat wat er nu bij snel leverbaar staat simpelweg besteld is door Tesla NL met het doel deze nog te kunnen verkopen. Matchen aan een reeds afgegeven RN nummer zit er niet bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Een medewerker van Tesla vertelt me zojuist dat de voorraad/hetgeen onderweg, op dit moment gekoppeld worden aan de orders die zijn gedaan. Dan kan je daarna snel een update in je account verwachten. Mocht jou configuratie nu online ook staan, mag je er vanuit gaan dat hij al gekoppeld is aan jouw order, dus hoef je niet bang te zijn dat je misgrijpt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
[...]

Misschien heel veel mazzel gehad, of toevallig iemand aan de lijn die de werkinstructies nog niet had doorgekregen :D Ik zag wel in de broncode van de pagina dat de auto oorspronkelijk bedoeld was een aflevercentrum in Frankrijk, misschien dat het daarom makkelijker was om hem "over te nemen".

De TOSCANA is nu onderweg naar Shanghai, dus binnenkort staan alle auto's er op, en ik neem aan dat het VIN-koppelfeest dan echt los gaat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:31
Ik wordt er ook moe van, zie mijn config dubbel op de website staan maar weigeren te koppelen. Heb ruim op tijd besteld dus mag er vanuit gaan dat het in orde komt. Maar verwacht dat donderdag volgende week de VINS gekoppeld gaan worden, vaak 2 dagen nadat een schip vertrekt.

EDIT: Er is echt een mega voorraad nu op de website.

[ Voor 9% gewijzigd door Runescom op 22-10-2020 17:08 ]

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Zijn er misschien meer in mijn situatie? Puur voor de zekerheid:

LM zei; zelf reservering plaatsen, RN nummer nemen wij over bij koopovereenkomst met Tesla.

Tesla zei; RN nummer wordt niet overgedragen, altijd een nieuw RN nummer bij een LM. Als er al een VIN is toegekend wordt die wél overgedragen naar het nieuwe RN nummer van de LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthdrifter
Deze middag ook nog eens een mailtje ontvangen van tesla hieruit blijkt :

Beste

De eerste wagens zullen rond eind november – begin december toekomen, pas dan zal er meer duidelijkheid zijn over de levering.
Verwacht rond de 3de week van december levering.
Vorige kwartaal zijn we begonnen met ‘thuisleveringen’. Het is nog niet zeker of we dit dit kwartaal terug gaan doen. Hiervoor hebben we het juiste adres nodig.

3de week van december 😅 zal er mij nog een mooi verjaardagscadeau te wachten staan haha nu wel jammer dat het zo laat is het wachten duurt wel lang 😛😄! Maar dat wachten loont zich uiteraard uiteindelijk 😅

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranca
Runescom schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:29:
Ik wordt er ook moe van, zie mijn config dubbel op de website staan maar weigeren te koppelen. Heb ruim op tijd besteld dus mag er vanuit gaan dat het in orde komt. Maar verwacht dat donderdag volgende week de VINS gekoppeld gaan worden, vaak 2 dagen nadat een schip vertrekt.

EDIT: Er is echt een mega voorraad nu op de website.
Als ik er even snel doorheen kijk is het merendeel van die auto's voor de Koopman Terminal bestemd, en een deel is "soft matched", wat dat ook mag betekenen. Misschien dat ze daarom niet willen koppelen; deze gaan ze denk ik gebruiken voor het normale koppel proces.

Overigens draaien ze echt een zieke productie in China (24/7 schijnt nu) dus ik zou je echt geen zorgen maken over de voorraad.

Laten we afspreken eind volgende week (als Toscana weer is vertrokken) ons weer druk te maken over VIN koppeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
Net een chat gehad met Telsa. Die konden op basis het RN nummer mij informeren dat de door mij bestelde LR in december geleverd gaat worden en dat het het nieuwe model zal zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door The Druid op 23-10-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 08:33
Zo. ik heb een Tesla Model 3 weten te reserveren via de website die onderweg is. Naar verwachting krijg ik 'm begin december volgens de dealer, net op tijd voor de nieuwe bijtellingregels :P
X-GeaR schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:05:
[...]

Bij sommige modellen staat 'Noord Holland' ipv 'Onderweg'. Betekent dit dat deze modellen momenteel al in N-H staan?
Nope, kom net van de dealer. Die gaf aan dat alle 'Snel leverbaar' modellen onderweg zijn, ook aar Noord Holland bij staat.

Security & Privacy Geek • PSN: alionfiree •

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
alionfire schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:15:
Zo. ik heb een Tesla Model 3 weten te reserveren via de website die onderweg is. Naar verwachting krijg ik 'm begin december volgens de dealer, net op tijd voor de nieuwe bijtellingregels :P

[...]

Nope, kom net van de dealer. Die gaf aan dat alle 'Snel leverbaar' modellen onderweg zijn, ook aar Noord Holland bij staat.
SR+ of andere config? Ben wel benieuwd hoe snel ze die auto's vanuit Zeebrugge naar Amsterdam krijgen dan, vorig jaar kon daar wel een week of 2 a 3 overheen gaan dacht ik te zien. Maar wellicht hebben ze dat inmiddels veel beter geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alionfire
Terranca schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 18:48:
[...]

SR+ of andere config? Ben wel benieuwd hoe snel ze die auto's vanuit Zeebrugge naar Amsterdam krijgen dan, vorig jaar kon daar wel een week of 2 a 3 overheen gaan dacht ik te zien. Maar wellicht hebben ze dat inmiddels veel beter geregeld.
Inderdaad de SR+.

Ze gaven redelijk verzekerd aan dat het eind november / begin december wordt omdat het al een tijdje onderweg zou zijn. We gaan het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
alionfire schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:13:
[...]

Inderdaad de SR+.

Ze gaven redelijk verzekerd aan dat het eind november / begin december wordt omdat het al een tijdje onderweg zou zijn. We gaan het zien!
Er is nog niks onderweg, alles staat te wachten in Shanghai. :-) wat aankomende dinsdag vertrekt en de 26ste aankomt in Zeebrugge + 1,5 week en je hebt je auto.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alionfire
Runescom schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Er is nog niks onderweg, alles staat te wachten in Shanghai. :-) wat aankomende dinsdag vertrekt en de 26ste aankomt in Zeebrugge + 1,5 week en je hebt je auto.
Hm, naja, dan was de dealer iets te enthousiast. Ach, we hebben geduld. Dank voor de correctie :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runescom
Jeej, de TOSCANA in Shanghai ligt aan de kade! Laat het laden maar beginnen.. :-)

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:16
Begrijpelijkerwijs gaat het in dit topic veel over de M3, maar ook van de S/X komen er weer leveringen aan dit kwartiel. Sinds kort zijn er MX'en verschenen op de website, allen modeljaar 2021 Long Range Plus. Zo te zien gaat Tesla alle bestelde LR uitleveren als LR+. Leuke upgrade :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ftdbnHPKguvBRmmfXB58yrnOi2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MRIgbi3wsnhMx2gvdrebqD5c.png?f=fotoalbum_large

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lhierry
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-01-2021
BeefHazard schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 17:09:
Begrijpelijkerwijs gaat het in dit topic veel over de M3, maar ook van de S/X komen er weer leveringen aan dit kwartiel. Sinds kort zijn er MX'en verschenen op de website, allen modeljaar 2021 Long Range Plus. Zo te zien gaat Tesla alle bestelde LR uitleveren als LR+. Leuke upgrade :9

[Afbeelding]
Ik had hem eind september besteld en inderdaad werd bevestigd door Tesla dat een modeljaar 2021 MX wordt geleverd, dus als Long Range Plus. De VIN op de factuur geeft ook aan dat het een 2021 modeljaar wordt. Levering begin december!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi321
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 11:48
Lhierry schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Ik had hem eind september besteld en inderdaad werd bevestigd door Tesla dat een modeljaar 2021 MX wordt geleverd, dus als Long Range Plus. De VIN op de factuur geeft ook aan dat het een 2021 modeljaar wordt. Levering begin december!!! :*)
Hoe zie je aan de vin of het een model 2021 is?

Bij mij staat als omschrijving op de factuur nog steeds de long range ipv long range plus.

[ Voor 9% gewijzigd door hoihoi321 op 25-10-2020 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Runescom schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 14:28:
Jeej, de TOSCANA in Shanghai ligt aan de kade! Laat het laden maar beginnen.. :-)
Hoe kun je dit zien? De tracker die ik al dagen bekijk laat m namelijk nog altijd zien liggen bij Zuid Korea :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
bokkow schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:24:
[...]

Hoe kun je dit zien? De tracker die ik al dagen bekijk laat m namelijk nog altijd zien liggen bij Zuid Korea :/
Zie: https://www.marinetraffic...mo:9398333/vessel:TOSCANA

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lhierry
  • Laatst online: 25-01-2021
hoihoi321 schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 08:20:
[...]

Hoe zie je aan de vin of het een model 2021 is?

Bij mij staat als omschrijving op de factuur nog steeds de long range ipv long range plus.
Je kan je VIN decoderen via deze site: https://teslatap.com/vin-decoder/
De VIN kan je vinden op je eindfactuur. Daar komt uit dat het modeljaar 2021 betreft.

Los van het bovenstaande heb ik ook contact gehad met Tesla (via chat) en daar werd ook aangegeven dat alle backorders een geupgrade versie zou krijgen. Inderdaad staat bij mij op de factuur ook nog steeds Model X Long Range en niet Model X Long Range Plus. Ik zal eens navragen of ze dat kunnen aanpassen. Is wellicht relevant als je de auto weer een keer wil verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazkaloo
  • Laatst online: 30-03-2021
Als ik mijn VIN in die decoder typ, dan krijg ik een foutmelding over positie 7. Die zou niet goed zijn.
Lhierry schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Je kan je VIN decoderen via deze site: https://teslatap.com/vin-decoder/
De VIN kan je vinden op je eindfactuur. Daar komt uit dat het modeljaar 2021 betreft.

Los van het bovenstaande heb ik ook contact gehad met Tesla (via chat) en daar werd ook aangegeven dat alle backorders een geupgrade versie zou krijgen. Inderdaad staat bij mij op de factuur ook nog steeds Model X Long Range en niet Model X Long Range Plus. Ik zal eens navragen of ze dat kunnen aanpassen. Is wellicht relevant als je de auto weer een keer wil verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Jazkaloo schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 18:57:
Als ik mijn VIN in die decoder typ, dan krijg ik een foutmelding over positie 7. Die zou niet goed zijn.

[...]
Een SR+ uit China besteld toevallig? Ik heb hetzelfde; de 7e positie is een accu aanduiding, en die is bij deze VIN een tot nu toe onbekende waarde, "F". Mijn vermoeden is dat aanduiding van de LFP accu, maar who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neandertys
  • Laatst online: 23-01-2021
Terranca schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Een SR+ uit China besteld toevallig? Ik heb hetzelfde; de 7e positie is een accu aanduiding, en die is bij deze VIN een tot nu toe onbekende waarde, "F". Mijn vermoeden is dat aanduiding van de LFP accu, maar who knows.
Wanneer heb je de sr+ besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazkaloo
Nee in mijn VIN is de zevende positie een E. En inderdaad een SR+.
Terranca schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 19:06:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
Trouwens, ik zie in de openingspost dat een VIN zou moeten beginnen met "5YJ".

Ik heb een RN, en via de chat de VIN opgevraagd, en dat begint met LRW.

Nou zie ik online dat "5YJ" de World manufacturer identifier is, en dat dit gaat om de VS. Waar staat LRW dan voor?

Ik zie het hier niet terugkomen: Wikipedia: Vehicle identification number

edit: Dat blijkt om China te gaan
LRW being Tesla's manufacturer identifier in China (in the US it is 5YJ).

[ Voor 21% gewijzigd door alionfire op 25-10-2020 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
Begin dit jaar Model Y LR besteld, net een SMSje van tesla dat levering december 2020 verwacht wordt!
Tegen de verwachting in dus. Lijkt dan model vanuit de VS, vraag is of het verstandiger is te wachten tot de fabriek vanuit Berlijn begint te leveren.
Het is een prive aanschaf, dat speelt ook nog mee natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flail
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 14:34
stat schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:05:
Begin dit jaar Model Y LR besteld, net een SMSje van tesla dat levering december 2020 verwacht wordt!
Tegen de verwachting in dus. Lijkt dan model vanuit de VS, vraag is of het verstandiger is te wachten tot de fabriek vanuit Berlijn begint te leveren.
Bij de eerste modellen uit een nieuwe fabriek kun je misschien ook weer bedenkingen hebben.
Ik zou vooral zeker proberen te stellen dat je de nieuwe versie krijgt met dubbel glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flail schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Bij de eerste modellen uit een nieuwe fabriek kun je misschien ook weer bedenkingen hebben.
Ik zou vooral zeker proberen te stellen dat je de nieuwe versie krijgt met dubbel glas.
Maar over wijzigingen bij de Y is nog niks bekend toch?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flail
  • Laatst online: 17-09 14:34
Inspired schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:21:
[...]

Maar over wijzigingen bij de Y is nog niks bekend toch?
Nee ik geloof niet officieel inderdaad. Maar ze zijn gespot met dubbel glas. Misschien rollen ze nu wel allemaal zo uit de fabriek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik heb ook vanochtend twee smsjes gehad met betrekking tot levering in december 2020
Heb twee bestellingen staan:
06-10 - M3 SR+ Wit (nog geen VIN nummer)
20-10 - M3 SR+ Grijs (met VIN nummer, lijkt een Chinees model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stat
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
stat schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 09:05:
Helaas, net SMSje dat het alleen voor model 3 eigenaren bedoeld was. Nog even geduld dus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Misschien gaat het onderhoud de komende tijd ietsje langer duren....

https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB1aotSM?ocid=msedgdhp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Hebben jullie zelf besteld bij Tesla of via een LM? Medewerker Tesla gaf aan inderdaad december, geen reden, maar die kunnen we zelf wel verzinnen. Alle gegevens staan goed, maar nog geen VIN, en ook geen SMS. Maar dat zou kunnen omdat het via de LM gaat en daar nog een soort tussen account op zit. Dus daarom de vraag hebben jullie rechtstreeks bij Tesla besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
apvanderwaal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:50:
Hebben jullie zelf besteld bij Tesla of via een LM? Medewerker tesla gaf aan inderdaad december, geen reden, maar die kunnen we zelf wel verzinnen. Alle gegevens staan goed, maar nog geen VIN, en ook geen SMS. Maar dat zou kunnen omdat het via de LM gaat en daar nog een soort tussen account op zit. Dus daarom de vraag hebben jullie rechtstreeks bij Tesla besteld?
Ik vraag me bovenstaande ook af, maar heb een aanvullende vraag.
Op welke manier kunnen jullie een Chat opstarten betreffende leveringsvragn?
Ik zie alleen een telefoonnummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Obelixxx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:54:
[...]

Ik vraag me bovenstaande ook af, maar heb een aanvullende vraag.
Op welke manier kunnen jullie een Chat opstarten betreffende leveringsvragn?
Ik zie alleen een telefoonnummer
Soms staat er bij snel leverbaar een chat icoontje, die is niet altijd online. Als hij wel online is reageren ze vrijwel direct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
apvanderwaal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:50:
Hebben jullie zelf besteld bij Tesla of via een LM? Medewerker Tesla gaf aan inderdaad december, geen reden, maar die kunnen we zelf wel verzinnen. Alle gegevens staan goed, maar nog geen VIN, en ook geen SMS. Maar dat zou kunnen omdat het via de LM gaat en daar nog een soort tussen account op zit. Dus daarom de vraag hebben jullie rechtstreeks bij Tesla besteld?
Ik heb ook nog geen SMS gehad. Rechtstreeks bij Tesla besteld begin september (en al wel via de chat te horen gekregen dat het december wordt). Ook nog geen VIN (verwacht ik eigenlijk pas eind deze week als TOSCANA weer weg vaart).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelixxx
apvanderwaal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Soms staat er bij snel leverbaar een chat icoontje, die is niet altijd online. Als hij wel online is reageren ze vrijwel direct.
Op de Tesla site dus? Niet in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Obelixxx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

Op de Tesla site dus? Niet in de app?
Klopt, via de site op je mobiel of desktop, maakt niet uit, maar dus niet in de tesla app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
X-GeaR schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Ik heb ook nog geen SMS gehad. Rechtstreeks bij Tesla besteld begin september (en al wel via de chat te horen gekregen dat het december wordt). Ook nog geen VIN (verwacht ik eigenlijk pas eind deze week als TOSCANA weer weg vaart).
Goed om te horen, dan maak ik me nog geen zorgen :-P Moet nu alleen nog ff gaan nadenken over tijdelijk vervoer tussen eind oktober en december als hij geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
apvanderwaal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Goed om te horen, dan maak ik me nog geen zorgen :-P Moet nu alleen nog ff gaan nadenken over tijdelijk vervoer tussen eind oktober en december als hij geleverd wordt.
Ik eind augustus besteld via LM, gekoppeld VIN, en ook geen smsje... typische Tesla logica dus weer ;-) pure willekeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 17:09
Terranca schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Ik eind augustus besteld via LM, gekoppeld VIN, en ook geen smsje... typische Tesla logica dus weer ;-) pure willekeur
En hoe heb je kunnen achterhalen dat je VIN gekoppeld is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
blaCkduSt schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

En hoe heb je kunnen achterhalen dat je VIN gekoppeld is?
Zie mijn post hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
En dit is volgens mij ook pure willekeur dat ze dat uit de voorraad dan hebben gedaan. Bij mij gaven ze aan dat er vorige week auto's werden gekoppeld aan alle bestellingen, maar dat is dan nog niet het geval. Toen gaven ze ook aan dat als een model wat je besteld hebt bij snel leverbaar staat, je er wel zeker van kan zijn dat die van jou er ook tussen zit. Ga daar dan ook wel van uit, maar de informatie voorziening is echt ruk. Dat is het overigens al jaren als ik andere Tesla eigenaren mag geloven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runescom
apvanderwaal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

En dit is volgens mij ook pure willekeur dat ze dat uit de voorraad dan hebben gedaan. Bij mij gaven ze aan dat er vorige week auto's werden gekoppeld aan alle bestellingen, maar dat is dan nog niet het geval. Toen gaven ze ook aan dat als een model wat je besteld hebt bij snel leverbaar staat, je er wel zeker van kan zijn dat die van jou er ook tussen zit. Ga daar dan ook wel van uit, maar de informatie voorziening is echt ruk. Dat is het overigens al jaren als ik andere Tesla eigenaren mag geloven.
Even eind deze week afwachten, de TOSCANA gaat morgen als het goed is weg uit SHANGHAI + 2 dagen en de VINS worden meestal gekoppeld. (Althans, zo gaat het vanuit Amerika).

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
apvanderwaal schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:07:
[...]

Klopt. Dit was toevallig de eerste of tweede dag dat er LRW Model 3's op de Snel leverbaar lijst kwamen, dus denk dat ik de werkinstructie net voor was. Was vanuit mij zelfs een hele open vraag: "zeg, ik zie dit, is het handig om te wachten of kan je al iets koppelen?"; ofwel kwestie van willekeur en geluk? Zag wel dat "mijn" model 3 aanvankelijk onderweg was naar Frankrijk via Zeebrugge, en alle huidige Snel leverbaar gaan gewoon naar de Koopman Terminal. Maar goed, helemaal eens, de auto's zijn top, maar de communicatie van Tesla is zeer karig. Dat er uberhaupt hele topics zijn met mensen die boten volgen om maar iets van informatie te krijgen spreekt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Moet wel eerlijk zeggen dat het bij andere auto's die ik heb gehad ook niet veel beter was hoor. Rijd nu een Megane GT die speciaal op bestelling wordt geproduceerd, ook daar was bijna geen informatie beschikbaar en opeens stond ik klaar om af te halen.

Denk dat het grote verschil nu, en ook andere jaren is, dat veel rijders zitten te wachten en zeker willen zijn om hem nog einde jaar te krijgen i.v.m. bijtelling.

Is voor mij ook niet aan de orde, maar ik lever einde deze week mijn auto in, en heb dan geen eigen auto meer tot hij geleverd is. Dus moet allemaal niet te lang duren :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:53
apvanderwaal schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Houd er rekening mee dat je in je account niets ziet, ook al is je RN nummer gekoppeld. Scheelt weer een belletje naar Tesla. Als het goed is heeft de LM jouw telefoonnummer en emailadres doorgegeven en is het onder wat gekoppeld aan elkaar. Pas als je auto is toegewezen en de dag van aflevering in zicht komt, komt je auto pas in de app en je account te staan, meestal pas echt op de dag van ophalen. Je krijgt dus niets anders te zien omdat de LM nog met een soort tussenaccount werkt. Dit is anders dan dat je er zelf eentje koopt, dan zie je je bestelling altijd terug in je account.
Dit is nuttige informatie :), net voor 7 oktober een Model 3 besteld via LM, dezelfde week wel een mail gehad om een account aan te maken, maar die is al een paar weken leeg. Geen RN nummer niks, begon me dus al flink zorgen te maken ;). Wel even bij de LM het RN nummer opgevraagd, wil het toch wel weten natuurlijk, maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat de auto tussen wal en schip is gevallen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
X-GeaR schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 10:56:
[...]

Bij mij ging het zo:
  • 22-okt: Model 3 SR+ gereserveerd via de site
  • 23-okt: Reserveringscode (RN) doorgegeven aan de leasemaatschappij voor verdere afhandeling
  • 23-okt: VIN opgevraagd via de chat (ik zie de VIN niet in de source code)
  • 26-okt: SMSje in de ochtend gekregen, levering is zoals verwacht in december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

alionfire schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:07:
[...]

Bij mij ging het zo:
  • 22-okt: Model 3 SR+ gereserveerd via de site
  • 23-okt: Reserveringscode (RN) doorgegeven aan de leasemaatschappij voor verdere afhandeling
  • 23-okt: VIN opgevraagd via de chat (ik zie de VIN niet in de source code)
  • 26-okt: SMSje in de ochtend gekregen, levering is zoals verwacht in december
Ik neem aan dat je bestelling in september bedoelt? Ik heb mijn SR+ bestelling van 24/9 ook nog staan, maar zaterdag konden ze mij nog geen VIN nummer geven. Ook konden ze niet vertellen of het een chinese SR+ met 440 wltp range zou zijn... Is dat bij jou wel bekend?

Ik kreeg trouwens ook een SMS dat levering in december zou zijn...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishan07
  • Laatst online: 16-09 00:05
Ik heb ook even bij de chat nagevraagd hoe het zit mijn mijn bestelling (SR+, besteld eind juli, maar vanwege een restrictie van de LM pas leverbaar vanaf 1-10). Er wordt aangegeven dat er nog geen VIN is gekoppeld, maar 'er is al een auto voor u' en 'er is op bestelling geproduceerd'. Best vreemd dat er nog geen VIN is dan, lijkt me.

Voor zover ik weet produceert Tesla niet op bestelling, wellicht dat ze voor dit kwartaal de werkwijze hebben aangepast om er zeker van te zijn dat ze alles kunnen uitleveren?

[ Voor 7% gewijzigd door Vishan07 op 26-10-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
Shiro schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:14:
[...]

Ik neem aan dat je bestelling in september bedoelt? Ik heb mijn SR+ bestelling van 24/9 ook nog staan, maar zaterdag konden ze mij nog geen VIN nummer geven.

Ik kreeg trouwens ook een SMS dat levering in december zou zijn...
Nee, afgelopen week heb ik de bestelling geplaatst. De VIN kreeg ik via chat.
Ook konden ze niet vertellen of het een chinese SR+ met 440 wltp range zou zijn... Is dat bij jou wel bekend?
Is dat iets wat ik zelf kan checken of moet ik daarvoor contact opnemen met hen?

In mijn geval gaat het trouwens wel om een bestelling uit de 'Snel leverbaar' sectie op hun site.

[ Voor 37% gewijzigd door alionfire op 26-10-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

alionfire schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:32:
[...]

Nee, afgelopen week heb ik de bestelling geplaatst. De VIN kreeg ik via chat.

[...]

Is dat iets wat ik zelf kan checken of moet ik daarvoor contact opnemen met hen?

In mijn geval gaat het trouwens wel om een bestelling uit de 'Snel leverbaar' sectie op hun site.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de VIN begint met LRW als ze in china geprocudeerd zijn.

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiro schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de VIN begint met LRW als ze in china geprocudeerd zijn.
En alles wat deze kant op komt heeft ook de nieuwe accu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alionfire
Shiro schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Klopt, daar had ik over gepost. Mijn VIN begint met LRW (inderdaad, China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Inspired schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

En alles wat deze kant op komt heeft ook de nieuwe accu dan?
Ik vroeg daar nog nadrukkelijk na, aangezien ze zeggen dat ze in mijn geval geen VIN hebben, maar alleen dat er al wel een softkoppeling is, wat dat ook mag zijn. Helaas kon de Tesla medewerker mij dat niet vertellen.

De op vooraad staande tesla's zouden qua levering december zijn, maar als ik mijn op 24 september bestelde SR+ pas ook in december krijg...lijkt het dus niet zo heel veel uit te maken of je nou voor 7 oktober besteld of gewoon wat van de site plukt.

In any case, ik hoop wel de 440 km range versie... al zou het maar een derde zijn dat je echt in praktijk benut, alsnog 20km extra range :)

SR+ MiC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
Als er een VIN is gekoppeld aan je RN nummer dan kun je dat zelf zien.
Open je account op de website, klik op "Beheren" onder de RN. Op deze pagina van de auto kun je rechtsonderin kun je onder het kopje "Documenten" klikken op "Weergeven" van Aanbetalingsfactuur.
Op je aanbetalingsfactuur staat het VIN nummer als deze al is toegekend aan het RN nummer.

Mijn LM zei, bestel zelf via de website, geef het RN nummer aan ons, wij nemen deze over.
In de praktijk werkt het anders want het overdragen van een RN nummer zonder gekoppeld VIN dan wordt er altijd een nieuw RN nummer voor de LM aangemaakt en staat deze achteraan de rij.

Edit:
Mij werd vandaag trouwens verteld dat er geproduceerd is op bestelling, alles wat nu in snel leverbaar/voorraad staat is overproductie. Het koppelen van VINs staat te gebeuren. Dus ik denk dat we met zn allen het beste wachten tot die boot weer vertrekt en ze een paar dagen hebben gehad hiervoor :) Zoals @Terranca de vorige week ook al afsloot gheghe. Al heeft hij natuurlijk wel makkelijk praten met zn gelukje in het koppelen van een VIN aan zn RN O-)

[ Voor 26% gewijzigd door bokkow op 26-10-2020 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
bokkow schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 13:58:
Als er een VIN is gekoppeld aan je RN nummer dan kun je dat zelf zien.
Open je account op de website, klik op "Beheren" onder de RN. Op deze pagina van de auto kun je rechtsonderin kun je onder het kopje "Documenten" klikken op "Weergeven" van Aanbetalingsfactuur.
Op je aanbetalingsfactuur staat het VIN nummer als deze al is toegekend aan het RN nummer.

Mijn LM zei, bestel zelf via de website, geef het RN nummer aan ons, wij nemen deze over.
In de praktijk werkt het anders want het overdragen van een RN nummer zonder gekoppeld VIN dan wordt er altijd een nieuw RN nummer voor de LM aangemaakt en staat deze achteraan de rij.

Edit:
Mij werd vandaag trouwens verteld dat er geproduceerd is op bestelling, alles wat nu in snel leverbaar/voorraad staat is overproductie. Het koppelen van VINs staat te gebeuren. Dus ik denk dat we met zn allen het beste wachten tot die boot weer vertrekt en ze een paar dagen hebben gehad hiervoor :) Zoals @Terranca de vorige week ook al afsloot gheghe. Al heeft hij natuurlijk wel makkelijk praten met zn gelukje in het koppelen van een VIN aan zn RN O-)
Haha zeker makkelijk praten, maar ook bij mij kriebelt het als ik bijvoorbeeld geen SMSje krijg hoor ;-) na alle verhalen is mijn vertrouwen in Tesla behoorlijk laag. Maar ik wil inderdaad pas weer contact gaan zoeken met mijn Tesla-vrienden als die boot goed onderweg is -- dan kunnen ze vast zien of hij daar echt op staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runescom
Terranca schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 14:26:
[...]

Haha zeker makkelijk praten, maar ook bij mij kriebelt het als ik bijvoorbeeld geen SMSje krijg hoor ;-) na alle verhalen is mijn vertrouwen in Tesla behoorlijk laag. Maar ik wil inderdaad pas weer contact gaan zoeken met mijn Tesla-vrienden als die boot goed onderweg is -- dan kunnen ze vast zien of hij daar echt op staat.
Haha, zullen we afspreken met z'n allen dat we Tesla pas vrijdag gaan contacten over onze VINS?
Aangezien de boot dan een aantal dagen onderweg is en we meer succes hebben met z'n allen. _/-\o_ _/-\o_

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-09 22:44
Ik was even bang dat ze stiekem wat MY's op de boot hadden gedrukt, gelet op het smsje van deze morgen, maar gelukkig kwam er vrij snel de rectificatie.
Gelet op de verbeteringen die de de rol staan voor de MY die uit Berlijn komen, wil ik er wel wat langer op wachten (privè bestelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Indien de SR+ nu inderdaad uit China gaat komen,
zou dit dan betekenen dat de SR+ komt met de nieuwe battery, WLTP 468, en wireless phone charger in midden console?

Zijn er ook nog andere verschillen met de SR+ van enkele maanden geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Obelixxx schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:13:
Indien de SR+ nu inderdaad uit China gaat komen,
zou dit dan betekenen dat de SR+ komt met de nieuwe battery, WLTP 468, en wireless phone charger in midden console?

Zijn er ook nog andere verschillen met de SR+ van enkele maanden geleden?
Volgens mij is alleen de nieuwe accu een zekerheidje (al wordt gesproken over een actieradius van 440 km). De kans is aannemelijk dat er meer vernieuwingen zijn, maar dat weten we pas bij aankomst (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Die 468km komt uit nieuwsberichten van de Chineze Tesla website, en daar gebruiken ze de NEDC norm ipv WLTP -- maar het relatieve verschil is ongeveer even groot. Daar ging het van 445 -> 468 km NEDC, en hier ging het van 415 (of 409? weet niet precies wat er pre-refresh stond) -> 440km WLTP.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BirgitGz
  • Laatst online: 17-08 19:39
Lijkt erop dat de boot reeds is vertokken (kreeg link doorgestuurd van collega Martijn) :

https://www.marinetraffic...mo:9398333/vessel:TOSCANA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelixxx
Terranca schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 15:57:
Die 468km komt uit nieuwsberichten van de Chineze Tesla website, en daar gebruiken ze de NEDC norm ipv WLTP -- maar het relatieve verschil is ongeveer even groot. Daar ging het van 445 -> 468 km NEDC, en hier ging het van 415 (of 409? weet niet precies wat er pre-refresh stond) -> 440km WLTP.
Duidelijk,
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
BirgitGz schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 16:01:
Lijkt erop dat de boot reeds is vertokken (kreeg link doorgestuurd van collega Martijn) :

https://www.marinetraffic...mo:9398333/vessel:TOSCANA
Hoe lang is het varen van Shanghai naar Zeebrugge?

[ Voor 23% gewijzigd door apvanderwaal op 26-10-2020 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Dit is de route van de Toscana.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VyIhdFEw4J72tEvylvzxM2mCWIA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHCUhmaYfktUNQXy3KBCwPek.jpg?f=fotoalbum_large
Meer (en veel) info vindt je hier: https://teslamotorsclub.c...movements.180043/page-307 :P

[Edit:] De ETA van de Toscana bij Port-Suez is 16 November. ETA in Zeebrugge is 27 November.

[ Voor 8% gewijzigd door LastBoyScout op 26-10-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plutonite
  • Laatst online: 19-09 18:01
Enig idee waar de nieuwe M3’s geleverd gaan worden? Ik woon in de buurt van Tilburg dus dat zou mooi zijn, maar hoor ook verhalen over het haventerrein in Amsterdam. Iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazkaloo
Is er al iemand, die de Chinese VIN heeft kunnen decoderen? Ik zie namelijk 2 onbekende posities. Positie 7 (bij mij een F) is de batterij, die is nog onbekend. Positie 8 is de aandrijving, bij mijn VIN een A. Die is ook onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 00:12

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

De officiële lezing van Tesla (in mijn geval) is de Koopman terminal in Amsterdam; maar we zien nog geen planning van Auto-schepen naar Amsterdam vanuit Zeebrugge voor in November staan. De eerste die ik gezien heb is de Figaro die op 8 december gepland staat; maar niemand die nog zeker weet of daar Tesla's in zitten.Kijk voor (dagelijks bijgewerkt!) op Tesla Cariers Status om beter op de hoogte te blijven :9

Het zou zo maar kunnen zijn dat ze dit jaar weer Tilburg voor de uitgifte laten opdraaien (vanuit gaande dat er niet weer 30K Tesla's deze kant op gaan komen in december).

[ Voor 16% gewijzigd door LastBoyScout op 26-10-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [MAUS]
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:53
[MAUS] schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Dit is nuttige informatie :), net voor 7 oktober een Model 3 besteld via LM, dezelfde week wel een mail gehad om een account aan te maken, maar die is al een paar weken leeg. Geen RN nummer niks, begon me dus al flink zorgen te maken ;). Wel even bij de LM het RN nummer opgevraagd, wil het toch wel weten natuurlijk, maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat de auto tussen wal en schip is gevallen? :p
Vandaag voor de zekerheid ook nog even contact opgenomen met de LM en Tesla. Ik heb dus inderdaad een RN, maar die is zoals toegelicht inderdaad nog niet te zien vanuit mijn account. Er was nog geen VIN gekoppeld aan mijn RN en achteraf blijkt de bestelling pas bij Tesla binnen te zijn geweest op 9 oktober, terwijl de LM 5 oktober heeft aangegeven de bestelling ingediend te hebben bij Tesla. Volgens Tesla was ik dus feitelijk te laat, maar ze gaven ook aan voldoende auto's te verwachten om ook die van mij nog in december te leveren. We wachten dus (ongeduldig) af :).

Het gaat overigens om een SR+ (standaard wit met zwart interieur en aero wielen), ik heb last-minute toch besloten mijn huidige contract af te kopen om nog te kunnen profiteren van de lage bijtelling (moest officieel nog tot Juli volgend jaar met mijn huidige auto). Wilde in eerst instantie kijken voor een ID.4 of Enyaq, maar die vielen mij toch tegen qua design, range (basismodel net onder de vanuit de werkgever verplichte 400km) en vermogen. Vooral qua range en vermogen op dit prijspunt is Tesla nog steeds niet te verslaan en dat heeft voor mij dus de doorslag gegeven. Toen dus ook maar snel gekeken of levering dit jaar nog mogelijk was want dat scheelt toch maandelijks al snel weer €100 netto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Jazkaloo schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:32:
Is er al iemand, die de Chinese VIN heeft kunnen decoderen? Ik zie namelijk 2 onbekende posities. Positie 7 (bij mij een F) is de batterij, die is nog onbekend. Positie 8 is de aandrijving, bij mijn VIN een A. Die is ook onbekend.
De F op 7 is inderdaad onbekend, maar de A op 8 is gewoon de single motor (je moet wel bovenin eerst de Model 3 SR+ aanklikken)

[ Voor 5% gewijzigd door Terranca op 26-10-2020 18:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
LastBoyScout schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:35:
De officiële lezing van Tesla (in mijn geval) is de Koopman terminal in Amsterdam; maar we zien nog geen planning van Auto-schepen naar Amsterdam vanuit Zeebrugge voor in November staan. De eerste die ik gezien heb is de Figaro die op 8 december gepland staat; maar niemand die nog zeker weet of daar Tesla's in zitten.Kijk voor (dagelijks bijgewerkt!) op Tesla Cariers Status om beter op de hoogte te blijven :9

Het zou zo maar kunnen zijn dat ze dit jaar weer Tilburg voor de uitgifte laten opdraaien (vanuit gaande dat er niet weer 30K Tesla's deze kant op gaan komen in december.
Kreeg net op de Belgische chat (je moet wat, voor de afwisseling) de inschatting dat de auto 10 december op de kade zou staan, met verwachte levering week van 14 december. Zou leuk kloppen met die 8 december van de Figaro. Nog nooit zoveel geleerd over internationale scheepvaart. Waar zo'n Tesla al niet goed voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazkaloo
Terranca schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 18:04:
[...]

De F op 7 is inderdaad onbekend, maar de A op 8 is gewoon de single motor (je moet wel bovenin eerst de Model 3 SR+ aanklikken)
Ah dan is dat ook weer duidelijk. Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earthdrifter
🤞 ik hoop dat we onze wagens allemaal dit jaar nog mogen ontvangen in elk geval nu de boot in aantocht is heb ik er al een iets beter gevoel bij (het ziet ernaar uit dat sinterklaas dit jaar eens iets anders mee neemt mijn schoentje staat al haha ! ) 😄 nu hopen dat België niet in lockdown gaat .... en dat ze het hier wat onder controle krijgen ..

nu bij deze iedereen blijf gezond en zorg voor jullie naasten 😁 !!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jazkaloo
Grappig hoe Chinezen altijd voor alles een ceremonie hebben.

Hier zie je een foto van de Toscana toen ze bijna klaar waren met laden.

https://www.google.nl/amp...d-to-europe-pictures/amp/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCM
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 24-06-2024

WCM

Fantastisch weer om te lezen dat er leverstress is bij de M3's. Dat was verleden jaar ook al het geval. Ik kan het weten, want mijn tweede M3 wordt rond 18 december geleverd volgens de LM. Besteld op 5 oktober, VIN nog niet beschikbaar. Specs: SR+, Midnight Silver, wit interieur, 19 inch, trekhaak. Grappig genoeg precies dezelfde datum als in 2019. En wees gerust: Tesla is er verleden jaar in geslaagd om bijna 30.000 stuks uit te leveren. Dit jaar zijn het er stukken minder, dus dat lukt hen zeker. De communicatie tussentijds is rommelig, maar op tijd uitleveren kunnen ze!

Blijft wel de vraag over welke specs de SR+ in december heeft. Verleden jaar kreeg ik ook modeljaar 2020 al uitgeleverd. Ik heb de volgende speculatie: de meeste voorraad van de SR+ is al verkocht. Enkele exemplare die nog snel komen, staan op 'Snel leverbaar'. Al de andere SR+'en worden minimaal de Chinese versie of toch al de MY 2021 versie. De Chinese M3 zou mijn voorkeur hebben, want de LFP-batterij is kwalitatief beter en chrome staat prima. Verder vermoed ik dat die versie al beschikt over de Octovalve warmtepomp. Zomaar 30km meer range uit een batterij halen met een software-upgrade is namelijk geen kinderspel. Een grotere LFP-batterij lijkt ook niet logisch, want grotere batterijen zijn veel duurder dan een nieuwe./andere warmtepomp. Het vervangen van de oude warmte-unit door de Octovalve lijkt goedkoper om meer range te krijgen. Bovendien lijkt de Chinese versie ook al te beschikken over een automatische achterklep. Enige nadeel: nog geen dubbelglas.

Kortom: een Chinese SR+ is op 18 december van harte welkom op mn oprit. En laat het verdere speculeren maar beginnen :)

9600 Wp solarpower | Tesla M3 SR+ LFP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plutonite
  • Laatst online: 19-09 18:01
https://m.youtube.com/watch?v=-o_ejCfH_jE

Als het plakken van de link gelukt is 😌, kun je hier de SR+’s zien de klaar staan om te verschepen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runescom
Plutonite schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:17:
https://m.youtube.com/watch?v=-o_ejCfH_jE

Als het plakken van de link gelukt is 😌, kun je hier de SR+’s zien de klaar staan om te verschepen
Deze is ook wel leuk: YouTube: Tesla Model 3’s leave Shanghai, board boat for Europe

Die is van de TOSCANA, doen ze toch wel weer leuk.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
@WCM ik weet het niet met die Octovalve. Als je deze tweet bekijkt zie je duidelijk de switch naar LFP en de batterij capaciteit is gewoon groter. Batterij is ook zwaarder dus geen idee of dat het weer compenseert. Leuk speculeren voorlopig in ieder geval :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Eigenlijk kan alleen Tesla hiermee wegkomen. Auto bestellen van 50/60k en het is maar afwachten wat je krijgt. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:34
Ik ga het over een andere boeg gooien. proberen connectie te maken met tesla medewerkers in Shanghai om te kijken wat daar uit de fabrieken rolt :p
Pagina: 1 ... 342 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.