Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 18:25
Vishan07 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:53:
Op de website is de SR+ echter pas te leveren vanaf februari (LR en P in november al). Dus ik ben bang dat degene die een SR+ hebben (zoals ik) pech hebben...
Dat zegt eerder iets over de populariteit van de SR+ in Nederland. Logisch ook in zo'n klein land en met bijtellingregels zoals ze zijn.

In januari (1e maand van het kwartaal) zijn er nooit leveringen in NL, dus het betekent alleen maar dat alles wat ze in de komende maanden op de boot zetten al verkocht is. Nog steeds vrij zeker dat het wel 2021 modellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
SR+ modellen die dit jaar worden geleverd zijn nog het oude model. LR en P die dit jaar worden geleverd zijn nieuwe modellen. Zojuist bevestigd door LM en Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishan07
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 00:05
Runescom schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:01:
[...]

Denk 't niet, alles wat voor 7 oktober besteld is wordt dit jaar nog geleverd. Daar ben ik niet heel erg bang voor eerlijk gezegd. Gezien ik een terugkoppeling heb gehad via Enterprise Delivery dat mijn Model 3 in November geleverd gaat worden. Ik hoop een Refresh model, dan hoef ik mijn Chrome delete niet meer te laten uitvoeren.. :=)
Ik bedoel ook niet dat hij niet geleverd zal worden, maar dat waarschijnlijk de 'refreshed' modellen pas in 2021 komen van de SR+. Waarschijnlijk gebruiken ze alle resterende voorraad van onderdelen (chrome, middenconsole etc.) voor de SR+. :'(
apvanderwaal schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:19:
SR+ modellen die dit jaar worden geleverd zijn nog het oude model. LR en P die dit jaar worden geleverd zijn nieuwe modellen. Zojuist bevestigd door LM en Tesla.
Ja dit dus, heb hetzelfde gehoord van een Tesla sales advisor zojuist.

[ Voor 20% gewijzigd door Vishan07 op 16-10-2020 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 16:31
Vishan07 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Ik bedoel ook niet dat hij niet geleverd zal worden, maar dat waarschijnlijk de 'refreshed' modellen pas in 2021 komen van de SR+. Waarschijnlijk gebruiken ze alle resterende voorraad van onderdelen (chrome, middenconsole etc.) voor de SR+. :'(
Ah zo, dat zou goed kunnen. Naja, dan maar wel een Chrome delete bestellen. Dat zou wel erg jammer zijn van de heatpump maar goed. We gaan 't mee maken. Eerst maar eens de RCC Antwerp deze kant op.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe versie? Chrome vs. Chrome Delete en nieuwe midden console? Ik vind persoonlijk het chroom wel mooier denk ik, tenzij je naar een Performance kijkt, met zwarte velgen erbij maken al die zwarte details hem wel af. En ook die midden console ben ik nog niet helemaal uit. Pianolak is besmettelijk maar heeft ook wel iets. Die 20km range zal het verschil in ieder geval niet maken in je keuze. Warmtepomp is volgens mij nog geen zekerheidje, al verwacht ik dat daar die paar km extra vandaan komen. De elektrische klep daarentegen... Dat had er vanaf het eerste moment al op moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
apvanderwaal schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:50:
Wat vinden jullie eigenlijk van de nieuwe versie? Chrome vs. Chrome Delete en nieuwe midden console? Ik vind persoonlijk het chroom wel mooier denk ik, tenzij je naar een Performance kijkt, met zwarte velgen erbij maken al die zwarte details hem wel af. En ook die midden console ben ik nog niet helemaal uit. Pianolak is besmettelijk maar heeft ook wel iets. Die 20km range zal het verschil in ieder geval niet maken in je keuze. Warmtepomp is volgens mij nog geen zekerheidje, al verwacht ik dat daar die paar km extra vandaan komen. De elektrische klep daarentegen... Dat had er vanaf het eerste moment al op moeten zitten.
Ik vind 'm echt mooi! Maar ik heb dan ook een witte SR+ besteld, ik was al van plan om mijn ramen te tinten en een Chrome delete te nemen. In dit geval komt mijn witte Model 3 SR+ alleen maar meer tot zijn recht. Ik heb bijvoorbeeld bewust de 19" niet genomen omdat ik zwarte wielen wilde heben. (Zonder de Aero kappen)

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Dat voelt wel een beetje klote eigenlijk, krijg je in november/december een auto die eigenlijk vrijwel direct gedateerd is (minder range en die kofferbak dan als grootste nadelen). Maar goed, vond het chroom zelf wel mooi, en de oude sportvelgen ook, dus ach, we mogen ook niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BirgitGz
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-08 19:39
-

[ Voor 100% gewijzigd door BirgitGz op 16-10-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Earthdrifter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Ik ben eigenlijk ook wel van het principe dat het chrome net iets mooier is en de oude sportvelgen al helemaal ,uiteraard is het jammer van die warmtepomp en de elektrische koffer maarja ... in het leven kunnen we niet alles hebben he 😅 nu nog enkele weekjes wachten !! Hyped !! Haha sinds 7sept besteld SR + midnight grey sportvelgen ....... ik heb hier ook even een kleine update te melden zonet telefoon gekregen van tesla (om mijn adress te bevestigen voor de levering ) en de verkoper bevestigde dat de sr+ nog in de configuratie van dit jaar is dus met chrome en huidige sportvelgen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
Earthdrifter schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 13:25:
Ik ben eigenlijk ook wel van het principe dat het chrome net iets mooier is en de oude sportvelgen al helemaal ,uiteraard is het jammer van die warmtepomp en de elektrische koffer maarja ... in het leven kunnen we niet alles hebben he 😅 nu nog enkele weekjes wachten !! Hyped !! Haha sinds 7sept besteld SR + midnight grey sportvelgen ....... ik heb hier ook even een kleine update te melden zonet telefoon gekregen van tesla (om mijn adress te bevestigen voor de levering ) en de verkoper bevestigde dat de sr+ nog in de configuratie van dit jaar is dus met chrome en huidige sportvelgen !
Misschien zeggen ze dat bewust, je kunt even je VIN opvragen (dan weten we ook gelijk of er al auto's zijn gekoppeld) wat ik niet verwacht aangezien dat pas gebeurd na het Panama Kanaal. Mogelijk heb je nog mogelijkheid om terug te bellen? =D (En de stoute schoenen even aan te trekken om te vragen of er al een auto gekoppeld is)

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earthdrifter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 24-12-2020
Haha nu goed er komt in elk geval schot in de zaak zoals ze dat zeggen 😊, Met een VIN en exacte levering kon de vriendelijke verkoper mij nog niet helpen maar die kwam normaal wel binnen enkele dagen vanaf dat zij iets meer wisten ging ik een mailtje ontvangen en uiteraard vanaf dat ik iets meer weet laat ik het zeker en vast weten !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
In UK melden ze dat ook de SR+ het nieuwe model zijn; die hebben 't stuur aan de verkeerde kant dus misschien net mazzel in productie datum. Daar zeggen ze dat de left hand drive SR+ dit kwartaal een mengelmoesje zijn. He bah, jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 17:03
Hmm we gaan het allemaal wel zien. Ik vind dat zwarte ook wel gaaf op m’n witte tesla. Ben heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neandertys
  • Laatst online: 23-01-2021
6 oktober model 3 sr+ midnight silver besteld. Net optijd voor de 8% regeling. Tesla gebeld of ik in aanmerking kom voor de refreshed model 3. Helaas was het antwoord nope, wij krijgen het oude model 😤. Nog geen vin ontvangen, vraag mij wel af of ze daadwerkelijk de scheiding maken besteld op 15 of 16 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-06 08:40
Ik had gebeld met Tesla NL vandaag over mijn bestelling. Geplaatst op 4 okt, long range uitvoering. Er werd mij verteld dat alleen de long range en performance versie dit jaar nog (vierde kwartaal 2020) de refreshed versie krijgen en SR refreshed model 3 komt in februari 2021.
Daarnaast gaf de medewerker aan dat aan de VIN nummer af te lezen valt of het om een refreshed model 3 gaat. Ik heb jammergenoeg geen VIN nummer toegewezen gekregen maar moet gebeuren binnen een week of 2.

[ Voor 27% gewijzigd door Farr op 16-10-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:02
We vergeten met zn allen misschien hierin wel een dingetje. Ja het zou heel mooi zijn als we alsnog die update zouden krijgen binnen dit jaar, maar, als dat niet zo is, en je kunt dit jaar nog een Model 3 rijden tegen 8%, dan ben je toch nog steeds erg blij?

Ik persoonlijk wel blijer dan wanneer ie in februari pas geleverd wordt (met update welliswaar) en 4 jaar lang minimaal 70,- netto per maand extra af moet tikken voor dezelfde fiscale waarde.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:59
Het schijnt dat de velgen onder de aero caps niet zijn veranderd. Mocht iemand de nieuwe krijgen en de oude mooier vinden dan de nieuwe, dan zou ik graag willen ruilen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neandertys
bokkow schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:30:
We vergeten met zn allen misschien hierin wel een dingetje. Ja het zou heel mooi zijn als we alsnog die update zouden krijgen binnen dit jaar, maar, als dat niet zo is, en je kunt dit jaar nog een Model 3 rijden tegen 8%, dan ben je toch nog steeds erg blij?

Ik persoonlijk wel blijer dan wanneer ie in februari pas geleverd wordt (met update welliswaar) en 4 jaar lang minimaal 70,- netto per maand extra af moet tikken voor dezelfde fiscale waarde.
Ben ook zeker blij dat hij dit jaar geleverd wordt. Wat ik wel zuur vindt, is dat ze bv in Engeland wel de sr dit jaar een update geven. Voelt een beetje alsof wij de restjes krijgen, waarom niet netjes verdelen over de EU. Omdat wij in NL er zoveel afnemen mag dat best wel beloond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:59
Neandertys schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:41:
[...]

Ben ook zeker blij dat hij dit jaar geleverd wordt. Wat ik wel zuur vindt, is dat ze bv in Engeland wel de sr dit jaar een update geven. Voelt een beetje alsof wij de restjes krijgen, waarom niet netjes verdelen over de EU. Omdat wij in NL er zoveel afnemen mag dat best wel beloond worden.
Ik zou even afwachten. De nieuwe versie wordt hoogstwaarschijnlijk al een paar weken geproduceerd en nog lang niet alle auto's die in 2020 geleverd gaan worden zijn vertrokken vanuit San Francisco. Best wel een redelijke kans dus dat je gewoon geluk hebt en de nieuwe versie krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Tjenok schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Ik zou even afwachten. De nieuwe versie wordt hoogstwaarschijnlijk al een paar weken geproduceerd en nog lang niet alle auto's die in 2020 geleverd gaan worden zijn vertrokken vanuit San Francisco. Best wel een redelijke kans dus dat je gewoon geluk hebt en de nieuwe versie krijgt.
Dit inderdaad. Zo lang er geen VIN gekoppeld is kan je er niets met zekerheid over zeggen. Ik snap dat de werkinstructie bij Tesla gisteren was dat SR oude model blijft; dan kan het alleen maar meevallen, en bovendien pushen ze nieuwe kopers dan richting de LR en P die ze nog wel in Q4 kunnen leveren (goed voor de kwartaalcijfers)

Maar ik weet niet waar ze zoveel oude modellen vandaan halen, want begin oktober stond de haven in Amerika leeg en de eerste nieuwe modellen zijn begin oktober van de band gerold. Misschien komen de SR+ dan toch uit China? Hoe dan ook, nog even geduld, over een paar weken zullen de meesten van ons wel een VIN hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishan07
Terranca schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:33:
[...]

Dit inderdaad. Zo lang er geen VIN gekoppeld is kan je er niets met zekerheid over zeggen. Ik snap dat de werkinstructie bij Tesla gisteren was dat SR oude model blijft; dan kan het alleen maar meevallen, en bovendien pushen ze nieuwe kopers dan richting de LR en P die ze nog wel in Q4 kunnen leveren (goed voor de kwartaalcijfers)

Maar ik weet niet waar ze zoveel oude modellen vandaan halen, want begin oktober stond de haven in Amerika leeg en de eerste nieuwe modellen zijn begin oktober van de band gerold. Misschien komen de SR+ dan toch uit China? Hoe dan ook, nog even geduld, over een paar weken zullen de meesten van ons wel een VIN hebben.
Gaan inderdaad sterke geruchten dat EU nu SR+ uit China krijgt met de (goedkopere) LFP batterijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Vishan07 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:18:
[...]

Gaan inderdaad sterke geruchten dat EU nu SR+ uit China krijgt met de (goedkopere) LFP batterijen...
Interesting! Heb je daar ook een bron van? Schijnt dat de LFP batterijen ook weer net wat anders omgaan met hun lading en dat ze het fijner vinden om tot 100% te laden? En hoorde ook iets dat ze klein beetje meer capaciteit hebben, maar daar kan ik me in vergissen. Even een bron zoeken.

Zo kan je die mindere range tav de nieuwe modellen natuurlijk zo weer gelijk trekken :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishan07
Terranca schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:22:
[...]

Interesting! Heb je daar ook een bron van? Schijnt dat de LFP batterijen ook weer net wat anders omgaan met hun lading en dat ze het fijner vinden om tot 100% te laden? En hoorde ook iets dat ze klein beetje meer capaciteit hebben, maar daar kan ik me in vergissen. Even een bron zoeken.

Zo kan je die mindere range tav de nieuwe modellen natuurlijk zo weer gelijk trekken :*)
Dit was het draadje, maar ik weet niet of dat betrouwbaar is. Het zou wel een hoop verklaren.

En dit las ik ook, lijken M3’s te zijn die klaarstaan (overduidelijk met chrome!) voor een lange reis.

[ Voor 12% gewijzigd door Vishan07 op 17-10-2020 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Vishan07 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Dit was het draadje, maar ik weet niet of dat betrouwbaar is. Het zou wel een hoop verklaren.

En dit las ik ook, lijken M3’s te zijn die klaarstaan (overduidelijk met chrome!) voor een lange reis.
Er is nu inventory in Nederland, mogelijk dat iemand de bron code kan bekijken wanneer het schip aankomt? Begreep ook dat iemand aangaf dat er nog een ander ship onderweg is mogelijk uit Shanghai? Zojuist heb ik Tesla nog even gecontact er was nog geen VIN gekoppeld bij mij, ik moest tot begin "November" even wachten.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neandertys
Vishan07 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
[...]

Misschien is het wel de witte tape die ze gebruiken...🤞🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neandertys
Tjenok schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:45:
[...]

Tjenok, je geeft mij hoop! Thanks. Nu fingers crossed 🤞🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Hier geen leaserijder, dus ik ga wachten tot februari. Chroom is wellicht mooier maar nieuwe aero wheels, middenconsole, warmtepomp en elektrische achterklep vind echt het wachten waard. Ook de paar km extra range (waarschijnlijk door de warmtepomp) beloofd wat voor toekomstige software updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:58
Spannend! Ik heb op 7 september besteld en nog geen VIN (SR+). Benieuwd of we geluk hebben straks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
X-GeaR schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:17:
Spannend! Ik heb op 7 september besteld en nog geen VIN (SR+). Benieuwd of we geluk hebben straks.
Het lijkt er op dat de SR+ uit China onderweg zijn. De links op de inventory lijst starten allemaal met VIN code LRW. Terwijl de LR voorraad modellen starten met 5YJ, dwz Fremont.

B.v deze:
https://www.tesla.com/nl_....7908&redirect=no#payment

Overigens heb ik vandaag bevestiging gekregen dan mijn bestelling op 5 oktober voor een LR begin november (of misschien zelfs eind oktober) gekoppeld zal worden aan een VIN. En dan het geleverde model de update betreft. Nice.

[ Voor 36% gewijzigd door Flatline____ op 17-10-2020 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Dat is inderdaad leuk nieuws voor de LR en P wachtenden :-) ben jaloers.

En inderdaad, vanmorgen nieuwe inventory Standard Range Plussen uit China die naar de Koopman Terminal komen. Wel echt balen hoor, had erg uitgekeken naar de hittepomp (zal vooral in NL tussen de 5-15 graden veel helpen) en die achterklep. Maar goed, 1e wereld problemen natuurlijk.

Als er in die Chinese modellen de LFP batterij zit (wat me wel waarschijnlijk lijkt), is die wel ~100 kilo zwaarder dan de huidige batterij, maar heeft die volgens de laatste geruchten wel vrij veel capaciteit (60kwh waarvan 59kwh bruikbaar) en kan je hem zonder probleem tot 100% opladen. Plus de bouwkwaliteit die vanuit China veel beter schijnt te zijn. Dat maakt natuurlijk wel weer wat goed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
De range van die voorraad modellen staat ook op 440 km wltp, dus lijkt inderdaad een andere/grotere accu te zijn. Of software matig meer capaciteit toegekend. Zijn natuurlijk wel cijfertjes, in de praktijk maakt het allemaal niets uit...

Blijft bijzonder hoe Tesla dit doet. Lijkt me in ieder geval belangrijk voor de leaserijders dat ze dit jaar hun auto nog krijgen. Nieuw of oud zou mij dan niet uitmaken, zijn toch een hoop centjes als je er 4 of 5 jaar in moet rijden.

Het wachten wordt hoe dan ook beloond want het is en blijft een fantastisch auto om in te rijden. En dat is niet omdat ie zo mooi is...want voor dat geld zijn er echte mooiere auto’s 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terranca schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 07:47:
Dat is inderdaad leuk nieuws voor de LR en P wachtenden :-) ben jaloers.

En inderdaad, vanmorgen nieuwe inventory Standard Range Plussen uit China die naar de Koopman Terminal komen. Wel echt balen hoor, had erg uitgekeken naar de hittepomp (zal vooral in NL tussen de 5-15 graden veel helpen) en die achterklep. Maar goed, 1e wereld problemen natuurlijk.

Als er in die Chinese modellen de LFP batterij zit (wat me wel waarschijnlijk lijkt), is die wel ~100 kilo zwaarder dan de huidige batterij, maar heeft die volgens de laatste geruchten wel vrij veel capaciteit (60kwh waarvan 59kwh bruikbaar) en kan je hem zonder probleem tot 100% opladen. Plus de bouwkwaliteit die vanuit China veel beter schijnt te zijn. Dat maakt natuurlijk wel weer wat goed :-)
60kWh bruto en netto 59kWh is toch niet ruim bemeten? Dan is tot 100% laden nog steeds niet “slim”. Huidige packs hebben dezelfde verhouding vziw. Of zijn LFP cellen minder onderhevig aan degradatie op hogere SoCs?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Inspired schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 08:08:
[...]

60kWh bruto en netto 59kWh is toch niet ruim bemeten? Dan is tot 100% laden nog steeds niet “slim”. Huidige packs hebben dezelfde verhouding vziw. Of zijn LPF cellen minder onderhevig aan degradatie op hogere SoCs?
Ze hebben inderdaad andere DoD (depth of discharge) karakteristieken, en hebben niet zo'n moeite met 0 tot 100 procent cycli schijnt. Zie ook dit berichtje over de Chinese tech support om iig elke week tot 100% te laden

https://www.teslarati.com/tesla-lfp-battery-full-charge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:06
apvanderwaal schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:50:
Ik vind het echt een mooie update. Hoop dan ook dat ik de nieuwe LR versie krijg. Heb mijn LR in september besteld via de lease toko en mijn huidige contract loopt af op 5 november. Dus Levering zal wel rond die datum zijn. Tot op heden nog geen bericht van de lease maatschappij of een SMS van Tesla. Fingers crossed.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermvulkers
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-12-2020
Hier nog iemand die met het missen van die fijne refresh moet dealen. Eind september een SR besteld.

Anyway, voor de eerste keer met de trein vanuit China dus. Wat doet m'n leasemaatschappij als de trein in Kazachstan een kudde kamelen aanrijdt en levering in 2020 in het geding komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hermvulkers schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:32:
Hier nog iemand die met het missen van die fijne refresh moet dealen. Eind september een SR besteld.

Anyway, voor de eerste keer met de trein vanuit China dus. Wat doet m'n leasemaatschappij als de trein in Kazachstan een kudde kamelen aanrijdt en levering in 2020 in het geding komt?
Als er niks op papier (geen clausule) staat dan niks. Dan krijg je hem in 2021. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermvulkers
Inspired schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 11:39:
[...]

Als er niks op papier (geen clausule) staat dan niks. Dan krijg je hem in 2021. :)
Precies. Was ook bijna een retorische vraag van me. Zal wel goed komen maar moet niet misgaan, wil die 8% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Vandaag weer mooie nieuwe geruchten erbij. Inmiddels lijkt het er sterk op dat de sr+ dit keer uit Shanghai komt. Volgers zijn er bijna zeker van dat die boot met SR+ nu in Griekenland is met eindbestemming Zeebrugge, dus niet met de trein zoals eerder gedacht. Schijnt dat deze route ook vorig jaar Q4 zo gelopen is. Grote kans dus dat eind oktober de SR+ in Zeebrugge is en half november o.i.d wordt uitgeleverd.

Daarnaast zouden die accu’s dus inderdaad minder gevoelig zijn voor volladen en meer range geven in Europese situaties.

Ik hink wel op 2 gedachten. Wachten op upgrade of gewoon zsm gaan rijden. Zoals eerder aangegeven voor de bijtelling hoef ik het niet te doen.

Wat vinden jullie? Wachten of lekker pakken. Chroom blijft hoe dan ook echt wel mooier/luxere uitstraling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermvulkers
apvanderwaal schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:05:
Vandaag weer mooie nieuwe geruchten erbij. Inmiddels lijkt het er sterk op dat de sr+ dit keer uit Shanghai komt. Volgers zijn er bijna zeker van dat die boot met SR+ nu in Griekenland is met eindbestemming Zeebrugge, dus niet met de trein zoals eerder gedacht.
Interessant en thanks voor de update. Waar heb je dit gelezen?

Ik vind chroom juist niet mooi en neigen naar tacky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
apvanderwaal schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:05:
Vandaag weer mooie nieuwe geruchten erbij. Inmiddels lijkt het er sterk op dat de sr+ dit keer uit Shanghai komt. Volgers zijn er bijna zeker van dat die boot met SR+ nu in Griekenland is met eindbestemming Zeebrugge, dus niet met de trein zoals eerder gedacht. Schijnt dat deze route ook vorig jaar Q4 zo gelopen is. Grote kans dus dat eind oktober de SR+ in Zeebrugge is en half november o.i.d wordt uitgeleverd.

Daarnaast zouden die accu’s dus inderdaad minder gevoelig zijn voor volladen en meer range geven in Europese situaties.

Ik hink wel op 2 gedachten. Wachten op upgrade of gewoon zsm gaan rijden. Zoals eerder aangegeven voor de bijtelling hoef ik het niet te doen.

Wat vinden jullie? Wachten of lekker pakken. Chroom blijft hoe dan ook echt wel mooier/luxere uitstraling!
Zonder lease zou ik lekker op de refresh wachten, heb meer vertrouwen in die heat pomp dan LFP. Bovendien vermoed ik persoonlijk dat de februari SR+ met refresh ook uit China zullen komen, maar ze daar dus 1 januari de productie aanpassen met de upgrades. Dan zou je dus LFP én de upgrades hebben. Maar goed het blijft allemaal giswerk.

Snap de timing van die boot in Griekenland alleen niet. Die zou 28 september uit China vetrokken zijn, maar dan zouden ons SR's dus al in midden september geproduceerd moeten zijn. Ik lees dat ze 1 oktober de switch hebben gemaakt naar LFP (iig toen de Chinese website hebben aangepast), dus dan is er opeens de kans dat we een Chinees model met oude batterij krijgen, dat lijkt me helemaal niet fijn :/

/edit: Wat me dan wel weer hoop geeft is dat de WLTP range van de inventory modellen gequote wordt op "440km", dat is volgens mij meer dan de huidige modellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Terranca op 18-10-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
hermvulkers schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

https://twitter.com/FMoss.../1317737085336457216?s=19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
hermvulkers schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:41:
[...]

Ieder mens een andere wens. ;-)
Persoonlijk vind ik de Chrome delete versies juist goedkoper ogen. Zelf heb ik al een 2020 versie, dus ik hoef niet te peinzen (en ben erg tevreden). Maar wel erg mooie upgrades zeg! Betere geluidsisolatie (al vind ik die van mij al erg goed), andere (is die echt beter?) accu en warmtepomp. Die drie zijn wel de moeite waard. :)

Al moet ik erg zeggen dat ik persoonlijk niet ervoor zou ruilen als dat zou betekenen dat ik wellicht 130 euro per maand kwijt ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vishan07
Terranca schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:43:
[...]

Zonder lease zou ik lekker op de refresh wachten, heb meer vertrouwen in die heat pomp dan LFP. Bovendien vermoed ik persoonlijk dat de februari SR+ met refresh ook uit China zullen komen, maar ze daar dus 1 januari de productie aanpassen met de upgrades. Dan zou je dus LFP én de upgrades hebben. Maar goed het blijft allemaal giswerk.

Snap de timing van die boot in Griekenland alleen niet. Die zou 28 september uit China vetrokken zijn, maar dan zouden ons SR's dus al in midden september geproduceerd moeten zijn. Ik lees dat ze 1 oktober de switch hebben gemaakt naar LFP (iig toen de Chinese website hebben aangepast), dus dan is er opeens de kans dat we een Chinees model met oude batterij krijgen, dat lijkt me helemaal niet fijn :/
De geschatte range op de voorraadmodellen is 440km, dat lijkt dus toch op de LFP batterij... zijn er voor de rest nog andere verschillen tussen de US en China versie? Ik las dat het omgevingsgeluid ook veel minder aanwezig was in de CN versie door betere isolatie. We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Toch zou ik mij niet blindstaren op een WLTP rating. Ik ben vooral benieuwd naar de realworld tests.
Bovendien is range (ik rij nu veel korte stukken en dan gaat het echt een stuk sneller :P) een relatief begrip in de EV wereld.

[ Voor 39% gewijzigd door -Splash- op 18-10-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
-Splash- schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:57:
Toch zou ik mij niet blindstaren op een WLTP rating. Ik ben vooral benieuwd naar de realworld tests.
Bovendien is range (ik rij nu veel korte stukken en dan gaat het echt een stuk sneller :P) een relatief begrip in de EV wereld.
Klopt, maar hij is inderdaad relatief hoger dan de huidige SR+, die ergens rond de 409 of 415km zat? Dat betekent inderdaad wellicht LFP.

Bizar veel nieuwe wendingen de afgelopen dagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
Terranca schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Klopt, maar hij is inderdaad relatief hoger dan de huidige SR+, die ergens rond de 409 of 415km zat? Dat betekent inderdaad wellicht LFP.

Bizar veel nieuwe wendingen de afgelopen dagen :D
409 inderdaad (bron: Ev-database): https://ev-database.nl/au...del-3-Standard-Range-Plus
Zou wel welkom zijn die 8%. :) Zeker bij de SR+ is alle range meegenomen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
De berichten veranderen per minuut. We gaan het allemaal zien. Je kan je helemaal gek maken als je alle berichten op internet gaat volgen, we weten het pas als ze er zijn. Linksom of rechtsom, oud of nieuw model, meer of minder range, het zijn allemaal kleine marges. De meeste hier hebben besteld op basis van wat er toen bekend was, als dat er komt is dat toch prima?

In die tweet staat ook het gerucht dat de Shanghai modellen dus ook een warmtepomp hebben (verklaard de range) en ook een elektrische klep, heb daar ook foto’s van voorbij zien komen, weet niet meer waar.

Veel succes met wachten! Over een paar weken rijden we allemaal! Veel plezier!

[ Voor 19% gewijzigd door apvanderwaal op 18-10-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BirgitGz
  • Laatst online: 17-08 19:39
Toevallig zat ik net op de nederlandse Tesla site om te kijken of er nog snel geleverde short ranges aanwezig zijn. Er stond er eentje op met een range van 440km (welke onderweg is) en wel de 'oude' chrome look, dus waarschijnlijk hebben ze idd de vernieuwde batterij.
Medewerker van Tesla gaf aan dat de nieuwe versies idd pas 2021 geleverd worden.

Ik had de reactie erboven niet gezien van iemand anders die dit ook al schreef.

[ Voor 13% gewijzigd door BirgitGz op 19-10-2020 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rovox
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-09 17:03
Ik kreeg helaas het volgende te horen van tesla.

De standard range plus modellen worden geleverd zoals besteld
upgrades worden pas volgens jaar geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 17:09
Hier inderdaad dezelfde reactie; wel met de volgende 3 opties:

- wachten op een nieuw model (levering waarschijnlijk februari 2021, voor mij niet interessant ivm bijtelling)
- upgraden naar LR, waarvan het nieuwe model wél nog dit jaar geleverd kan worden
- bestelling huidige model laten staan, met een korting van €2000,-.

Voor mij is het de laatste optie geworden. Heb bij de LM aangegeven dat zij die korting met Tesla mogen regelen. Scheelt toch weer iets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluwe_0548
  • Laatst online: 18-11-2022
@blaCkduSt Die 2000EU korting is voor ons nieuw denk ik! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Als je goed kijkt naar de prijzen in de configurator (refreshed 2021 model) vs de "beschikbare modellen" (zijn nieuwe, maar Chinese M3's) klopt het inderdaad dat die laatste 2000 euro goedkoper zijn.

Dat scheelt in ieder geval weer in de bijtelling, eens kijken of de LM het maandbedrag dan ook nog kan compenseren (je rijdt immers een minder dure auto)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lhierry
  • Laatst online: 25-01-2021
Voor wat het waard is in deze discussie:

ik heb eind september een Model X long range besteld. Ik heb reeds een RN nummer maar nog verder geen VIN of leverdatum ontvangen.

Nu zag ik op de Tesla website dat je momenteel alleen nog maar Model X Long Range Plus kunt bestellen (naast de Perfomance versie uiteraard). Ook de nieuwe range stond genoteerd.

In een chat sessie die ik daarop startte met Tesla werd mij verteld dat mijn te leveren Model X een Long Range Plus gaat worden. Alles wat nu in back-order staat, wordt dus het nieuwste Plus model volgens de support medewerker. Happy days!

Verwachte levertijd was trouwens nog steeds november/december. Nog even geduld hebben dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Lhierry op 19-10-2020 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Zojuist ook de bevestiging gekregen van die korting. Wordt automatisch verrekent als je bestelling is toegekend aan een auto/VIN. Toch een mooi voordeel als je nog voor de ‘oude’ kiest.

Ook tesla bevestigd aan mij dat dit de Shanghai modellen betreft en dus ook de extra range hebben. Nog meer voordeel! Toch maar niet wachten tot Feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Dat is toch niet gek. Meer range voor minder geld. En even checken; maar hebben jullie dan ook al een VIN toegewezen? Ik zojuist even gechecked bij Tesla en heb nog geen VIN :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Nee hoor, nog geen VIN, die boot is net onderweg vanuit Griekenland naar Zeebrugge. Verwachte aankomst eind deze maand, dus ik verwacht dat er komende 2 weken wel auto’s gekoppeld gaan worden. Mits jouw configuratie natuurlijk beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanorsouw
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-08 10:18
Grappig, meerdere tweakers hebben aangegeven dat de refresh voor de LR en P nog wel worden geleverd dit jaar maar van de LM krijg ik zojuist onderstaand antwoord op de vraag of ik het refresh model krijg of niet. (Ik heb een LR besteld eind september).
Alle Tesla’s die voor levering 2020 gepland staan zijn de ‘oude’ modellen. De modellen met nieuwe lay out zijn enkel te bestellen door de huidige order te annuleren en de order opnieuw te plaatsen, met levering 2021 tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatline____
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 22:37
tvanorsouw schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:11:
Grappig, meerdere tweakers hebben aangegeven dat de refresh voor de LR en P nog wel worden geleverd dit jaar maar van de LM krijg ik zojuist onderstaand antwoord op de vraag of ik het refresh model krijg of niet. (Ik heb een LR besteld eind september).

[...]
Heb je een RN nummer ontvangen van de LM? In dat geval gaat Tesla gewoon een auto matchen met de bestelling zodra het schip door het Panama kanaal is, zoals ik het begrijp. Je kunt Tesla volgens mij benaderen met jouw gebruikersnaam / email. Mocht er geen RN nummer zijn, dan weet je dat de LM niet transparant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online

[...]
Niemand weet het helemaal zeker, ook tesla NL niet. Dat hangt namelijk helemaal af wat er geleverd wordt en wanneer. Voor een LR en P mag je er wel bijna zeker van zijn dat dat het nieuwe model is, want er is geen voorraad meer, boot wordt nu geladen en volgens de insiders in Amerika zijn dat de modellen met een update. Maar het kan ook zijn dat er ook LR en P vanuit China komen, maar daar niets van over is, en we dus niets weten omdat die niet als inventory is aangeboden op de website.

Zoals ik eerder schreef, we weten het pas echt, als je op de terminal naar je tesla loopt en hem ziet staan. Ook je VIN zegt nog niet veel, behalve land van herkomst en wanneer hij geproduceerd is. Nogmaals, we gaan het zien. Ik vind het allemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Sluwe_0548 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:19:
@blaCkduSt Die 2000EU korting is voor ons nieuw denk ik! Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Eigenlijk simpelweg door te vragen of ze verwachten mijn SR+-bestelling dit jaar geleverd krijgen en of dat dan de nieuwe versie is. Ze kwamen zelf direct terug met deze 3 opties.. Zou er gewoon even een mailtje of belletje aan wagen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranca
Er is nu ook een video van de nieuwe center console, ironisch genoeg uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Dona
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 08:39

De Dona

Wie anders?

apvanderwaal schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:46:
Zojuist ook de bevestiging gekregen van die korting. Wordt automatisch verrekent als je bestelling is toegekend aan een auto/VIN. Toch een mooi voordeel als je nog voor de ‘oude’ kiest.
Automatisch in de zin van 'iedereen krijgt deze korting', of is even bellen met Tesla nodig om deze korting te krijgen? Het is toch best een leuk bedrag. Ben benieuwd of je fiscale waarde dan ook 2k lager uitvalt aangezien het om een korting gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Ook maar een mailtje aan gewaagd om die 2.000 euro korting op te strijken. Ik kan me voorstellen dat het nu gewoon beleid is, want anders gaan ze niet zomaar korting geven (terwijl er ook niet om wordt gevraagd). We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Thanks voor het filmpje, nu weet ik zeker dat ik toch liever het oude pianolak wil, in mijn ogen veel mooier dan dit goedkope schuifklepje en matte materiaal. Zeker de telefoonlader doet erg goedkoop aan op deze manier. Voordeel bij de oude is dat er nog een klep is om het telefoon vak af te sluiten.

Volgens mijn LM en Tesla is ‘de korting’ voor iedereen. De auto is gewoon 2000 euro goedkoper. Er zullen wel LM zijn die die korting niet aan jouw doorrekenen in je leasebedrag. Voor de bijtelling scheelt het sowieso want op kenteken zal die gewoon 2000 euro goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parelhoen
  • Laatst online: 09:21
Flatline____ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Heb je een RN nummer ontvangen van de LM? In dat geval gaat Tesla gewoon een auto matchen met de bestelling zodra het schip door het Panama kanaal is, zoals ik het begrijp. Je kunt Tesla volgens mij benaderen met jouw gebruikersnaam / email. Mocht er geen RN nummer zijn, dan weet je dat de LM niet transparant is.
Ik heb 22 september besteld bij Arval, inmiddels 1 maand verder. Nog steeds geen RN. Meerdere malen gebeld/gechat en kreeg te horen dat als er wat nieuws is dan hoor je het wel. Elders lees ik dat de meeste mensen binnen een paar dagen na bestelling een RN ontvangen...kortom vind ik Arval tot nu toe niet heel transparant.
Ik ga ook maar eens een mailtje sturen met de vraag of die 2000 euro korting ook op mijn bestelling van toepassing is.

[ Voor 19% gewijzigd door Parelhoen op 20-10-2020 01:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Parelhoen schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 01:15:
[...]

Ik heb 22 september besteld bij Arval, inmiddels 1 maand verder. Nog steeds geen RN. Meerdere malen gebeld/gechat en kreeg te horen dat als er wat nieuws is dan hoor je het wel. Elders lees ik dat de meeste mensen binnen een paar dagen na bestelling een RN ontvangen...kortom vind ik Arval tot nu toe niet heel transparant.
Ik ga ook maar eens een mailtje sturen met de vraag of die 2000 euro korting ook op mijn bestelling van toepassing is.
Sterkte met Arval! Jaren daar auto’s geleased, een maatschappij die niet mee denkt. Ze zijn er namelijk niet bij gebaad om die auto dit jaar te leveren. Zij willen het liefst niets meer leveren in november en december omdat op 1 januari die auto dan fiscaal 1 jaar oud is, en ze dan denken dat ie minder oplevert aan het einde van de looptijd.

Als de LM besteld bij Tesla, krijgen ze direct een RN nummer, net als dat je zelf online zou bestellen. Die van mij is op 5 oktober besteld en had een paar minuten later een RN nummer. Je VIN daarentegen komt pas kort voordat hij geleverd wordt tenzij hij direct vanuit voorraad wordt gematched.

Tesla gaf gister aan dat ze verwachten begin november updates te gaan sturen en eind november maar waarschijnlijk begin december gaan leveren. Ook dat past bij het normale proces, zoveel mogelijk auto’s leveren in de laatste maand van het kwartaal. Allemaal om de cijfertjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanorsouw
Flatline____ schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 16:17:
[...]

Ik heb zojuist het RN nummer ontvangen en gevraagd aan de sales advisor van Tesla of hij die kan koppelen aan mijn account. Ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
tvanorsouw schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:25:
[...]

Ik heb zojuist het RN nummer ontvangen en gevraagd aan de sales advisor van Tesla of hij die kan koppelen aan mijn account. Ben benieuwd!
Houd er rekening mee dat je in je account niets ziet, ook al is je RN nummer gekoppeld. Scheelt weer een belletje naar Tesla. Als het goed is heeft de LM jouw telefoonnummer en emailadres doorgegeven en is het onder wat gekoppeld aan elkaar. Pas als je auto is toegewezen en de dag van aflevering in zicht komt, komt je auto pas in de app en je account te staan, meestal pas echt op de dag van ophalen. Je krijgt dus niets anders te zien omdat de LM nog met een soort tussenaccount werkt. Dit is anders dan dat je er zelf eentje koopt, dan zie je je bestelling altijd terug in je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanorsouw
apvanderwaal schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Houd er rekening mee dat je in je account niets ziet, ook al is je RN nummer gekoppeld. Scheelt weer een belletje naar Tesla. Als het goed is heeft de LM jouw telefoonnummer en emailadres doorgegeven en is het onder wat gekoppeld aan elkaar. Pas als je auto is toegewezen en de dag van aflevering in zicht komt, komt je auto pas in de app en je account te staan, meestal pas echt op de dag van ophalen. Je krijgt dus niets anders te zien omdat de LM nog met een soort tussenaccount werkt. Dit is anders dan dat je er zelf eentje koopt, dan zie je je bestelling altijd terug in je account.
Ah oke, dus ik zou in mijn account ook geen VIN nummer terug kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
apvanderwaal schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 09:31:
[...]

Betekent dat ook dat je in de broncode het VIN niet gaat vinden in die constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Voorlopig zijn er nog geen VIN’s gekoppeld dus ga je die ook niet terug vinden. Zodra je een sms hebt gehad van Tesla over levering, in de trend van je auto wordt geleverd tussen 15 en 25 november, dan heb je kans dat er wellicht iets meer te zien is via de broncode, maar als je gewoon inlogt veranderd er niets.

Ik heb geen ervaringen van mensen die via de broncode hun VIN hebben achterhaald. Je hebt er ook niet zoveel aan, behalve dat je dan misschien weet waar hij vandaan komt.

Qua modellen nieuws vs. oud is het volgens mij helder. Heb je een SR+ besteld en krijg je hem dit jaar, dan is het het model met betere accu (bereik 440km) en minder gevoelig voor 100% laden, met chrome, zonder elektrische klep en de lelijke nieuwe midden console ;-)

Heb je een LR en P besteld, dan komt deze hoogst waarschijnlijk wel uit Amerika en heeft Tesla bevestigd dat dit het nieuwe model betreft met Chrome delete, 430 km range, elektrische achterklep en nieuwe midden console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
apvanderwaal schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:08:
Voorlopig zijn er nog geen VIN’s gekoppeld dus ga je die ook niet terug vinden. Zodra je een sms hebt gehad van Tesla over levering, in de trend van je auto wordt geleverd tussen 15 en 25 november, dan heb je kans dat er wellicht iets meer te zien is via de broncode, maar als je gewoon inlogt veranderd er niets.

Ik heb geen ervaringen van mensen die via de broncode hun VIN hebben achterhaald. Je hebt er ook niet zoveel aan, behalve dat je dan misschien weet waar hij vandaan komt.

Qua modellen nieuws vs. oud is het volgens mij helder. Heb je een SR+ besteld en krijg je hem dit jaar, dan is het het model met betere accu (bereik 440km) en minder gevoelig voor 100% laden, met chrome, zonder elektrische klep en de lelijke nieuwe midden console ;-)

Heb je een LR en P besteld, dan komt deze hoogst waarschijnlijk wel uit Amerika en heeft Tesla bevestigd dat dit het nieuwe model betreft met Chrome delete, 430 km range, elektrische achterklep en nieuwe midden console.
Tesla heeft volgens mij nog niet veel bevestigd. Als je eerder besteld hebt zou het zomaar eens een MY20 kunnen zijn. Dat kun je mooi zien in de VIN dus snap wel dat mensen dit willen checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Inspired schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Tesla heeft volgens mij nog niet veel bevestigd. Als je eerder besteld hebt zou het zomaar eens een MY20 kunnen zijn. Dat kun je mooi zien in de VIN dus snap wel dat mensen dit willen checken.
Klopt, maar het is toch onlogisch dat in november het nieuwe model P/LR aankomt in Nederland (dat is bevestigd door medewerkers van Tesla en ook staat levermaand november op de site) en dat er dan oude modellen tussen zitten? Het is dan logisch dat de laatste oude modellen (voor 5 oktober geproduceerd) gewoon lokaal zijn afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-GeaR schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Klopt, maar het is toch onlogisch dat in november het nieuwe model P/LR aankomt in Nederland (dat is bevestigd door medewerkers van Tesla en ook staat levermaand november op de site) en dat er dan oude modellen tussen zitten? Het is dan logisch dat de laatste oude modellen (voor 5 oktober geproduceerd) gewoon lokaal zijn afgezet.
Tja, geen idee. Er zijn wel meer dingen niet logisch bij Tesla. :) Als er nog wat oude configs over zijn, en die kunnen ze bij ons slijten gaan ze gewoon op de boot. (Denk ik.) Ik zou er niet raar van opkijken als er nog "oude" LRs & Ps onze kant opkomen. Maar het is wachten tot de eerste VINs bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Tesla houd niets over! Alles wat geproduceerd wordt voor het buitenland wordt direct verscheept en nog verdeeld voordat ze aankomen. Wat er overblijft wordt dan vervolgens in de verschillende landen via de inventory op de site verkocht, ook daar kunnen de LM op inkopen. Dat heb je afgelopen week gezien met de SR+ die beschikbaar kwam. Maar ook die zijn dus al verdeeld voordat ze hier zijn. Als op de site ook niets meer staat, is er niets meer. Dus wees gerust, je krijgt geen modelletje toegewezen wat er toevallig nog stond.

Als tesla bevestigd dat Lr en P nieuw is wat nu nog geleverd moet worden, dan mag je daarvan uit gaan. Als het niet zo is, dan weiger je hem en wacht je op een nieuwe, maar wel kans dat je het dan dit jaar niet meer hebt en je bijtelling omhoog gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 20:29

Shiro

Serenity

Ik kreeg zonet een mail voor mijn bestelling(geplaatst eind september) van mijn SR+ met de titel: Bevestiging van uw Model 3 update

Er staat niet wat er gewijzigd is, maar aan de hand van de foto zie ik dat het nu de refresh versie is, waar ik voorheen nog met de chrome zag. Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Iemand anders met ook een mail?

[ Voor 10% gewijzigd door Shiro op 20-10-2020 11:33 ]

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
Ik krijg net een mail dat mijn Model 3 bestelling is gewijzigd naar het nieuwe model. Geen idee wat hier de gevolgen van zijn. Een mail gestuurd naar Tesla hoe dit kan en wat dit betekent voor de levering. Als de auto dit jaar geleverd kan worden, dan prima, maar anders hoeft het van mij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fdlh673unF17Ws2OVtKTY4xv_0g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JCUvT0pKSyF9f5V9YToPq8Vt.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Shiro schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:32:
Ik kreeg zonet een mail voor mijn bestelling(geplaatst eind september) van mijn SR+ met de titel: Bevestiging van uw Model 3 update

Er staat niet wat er gewijzigd is, maar aan de hand van de foto zie ik dat het nu de refresh versie is, waar ik voorheen nog met de chrome zag. Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet denken. Iemand anders met ook een mail?
Oké, gelukkig niet bij mij alleen. Ik was bang dat mijn mailtje naar Tesla voor die 2000 euro korting hiertoe had geleid, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

X-GeaR schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:34:
[...]

Oké, gelukkig niet bij mij alleen. Ik was bang dat mijn mailtje naar Tesla voor die 2000 euro korting hiertoe had geleid, haha.
Nee want ik heb ze niet gebeld erover :)

Ik heb wel ook de LR vorige week besteld die ze voor november nog zouden leveren als refresh, nadat ik overal las dat de SR+ nog de oude versie zou zijn. Versie dat als refresh wordt geleverd hou ik en de ander cancel ik. Dan ben ik wel de 100€ kwijt, maar so be it.

Maar als ze nu toch de SR+ als refresh leveren, hoeft de LR niet meer...

SR+ MiC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Shiro schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:37:
[...]

Nee want ik heb ze niet gebeld erover :)

Ik heb wel ook de LR vorige week besteld die ze voor november nog zouden leveren als refresh, nadat ik overal las dat de SR+ nog de oude versie zou zijn. Versie dat als refresh wordt geleverd hou ik en de ander cancel ik. Dan ben ik wel de 100€ kwijt, maar so be it.

Maar als ze nu toch de SR+ als refresh leveren, hoeft de LR niet meer...
Wanneer heb jij de SR+ besteld? Mijn besteldatum is 7 september, dus dat lijkt mij al vooraan in de rij. Kortom, er zullen ongetwijfeld veel meer mensen zijn met een gewijzigde bestelling.

Overigens als ik mag kiezen tussen 2.000 korting of de nieuwe versie dit jaar geleverd, dan kies ik voor de laatste optie :-).

[ Voor 8% gewijzigd door X-GeaR op 20-10-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 19:30
Interessant. Ik heb ook een SR+ besteld bij Athlon (besteldaum 2 september, bevestiging 23 september). Heb uberhaupt nog niks gehoord behalve een indicatie leverdatum vanaf week 51.

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Wat opvalt is dat alle inventory-modellen een 'kleur' hebben:
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?redirect=no

Zouden er wel witte Chinese SR+'s onze kant op komen? Stel, dit jaar komen de 'refresh'-versies al, dan verklaart het wel de strategie om 2.000 euro korting te geven. Deze korting zou niet nodig zijn als de refresh pas volgend jaar zou komen, want genoeg mensen die vanwege de bijtelling gewoon de volledige prijs betalen.

[ Voor 43% gewijzigd door X-GeaR op 20-10-2020 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Ik heb een medewerker van Tesla gesproken. Hem het probleem voorgelegd (dat ik wel wil dat er dit jaar een levering is, volgend jaar is voor mij niet interessant ivmde bijtelling) en dat ik me 'zorgen' maak over het feit dat de refresh volgend jaar pas schijnt te komen. Hij gaat het nu intern navragen of de refresh dit jaar geleverd gaat worden. Later vandaag hoor ik meer, dan deel ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Zojuist is de bestelling weer gewijzigd en terug naar de 'oude' versie. De factuur zit erbij met inderdaad 2.000 euro korting.

Voor wie de gewijzigde bestelling ziet en toch heel graag de Chinese versie wil: neem contact op met Tesla. Zij kunnen blijkbaar de modellen wisselen. Snelste is via de chat op de website.

[ Voor 7% gewijzigd door X-GeaR op 20-10-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
X-GeaR schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:43:
Zojuist is de bestelling weer gewijzigd en terug naar de 'oude' versie. De factuur zit erbij met inderdaad 2.000 euro korting.

Voor wie de gewijzigde bestelling ziet en toch heel graag de Chinese versie wil: neem contact op met Tesla. Zij kunnen blijkbaar de modellen wisselen. Snelste is via de chat op de website.
Zojuist heb ik ook een tweede email vandaag gekregen met aanpassing. Ik durf niet te zeggen of dit om de Chinese variant gaat of niet maar begrijp ik het nu goed dat je zegt; Tesla kan het wijzigen naar het Chinese model welke dit jaar nog geleverd wordt en ook nog met 2000,- korting?

Verder lijkt het in de bevestiging ook dat deze korting ook geldt op de fiscale nieuwwaarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

bokkow schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Zojuist heb ik ook een tweede email vandaag gekregen met aanpassing. Ik durf niet te zeggen of dit om de Chinese variant gaat of niet maar begrijp ik het nu goed dat je zegt; Tesla kan het wijzigen naar het Chinese model welke dit jaar nog geleverd wordt en ook nog met 2000,- korting?

Verder lijkt het in de bevestiging ook dat deze korting ook geldt op de fiscale nieuwwaarde?
Ik heb ook een tweede mail gekregen en daar zie ik inderdaad dat het 2000 euro goedkoper is geworden.

Wat ik ook zie in de orderagreement: Tesla China Model 3 MotorVehicle Pre-Order Agreement
Algemene voorwaarden (moet ik hieruit opmaken dat het om een in China geproduceerde versie gaat?)

Waar voorheen dit stond: Overeenkomst bestelling motorvoertuig
Algemene voorwaarden

Ik kan nu ook niet inloggen op de site nu om mijn bestelling in te zien... mmm ben benieuwd wat het wordt nu...

[ Voor 3% gewijzigd door Shiro op 20-10-2020 13:07 ]

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Shiro schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:06:
[...]

Ik heb ook een tweede mail gekregen en daar zie ik inderdaad dat het 2000 euro goedkoper is geworden.

Wat ik ook zie in de orderagreement: Tesla China Model 3 MotorVehicle Pre-Order Agreement
Algemene voorwaarden

Waar voorheen dit stond: Overeenkomst bestelling motorvoertuig
Algemene voorwaarden

Ik kan nu ook niet inloggen op de site nu om mijn bestelling in te zien... mmm ben benieuwd wat het wordt nu...
Precies nu jij deze reactie plaatste zag ik ook in die PDF "Tesla China Model 3 Motor Vehicle Pre-Order Agreement - Tesla, Inc." niks meer aan doen dan denk ik :) iets meer range en 2K korting (y)
Kunnen we nu een bepaalde boot in de gaten houden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:34
X-GeaR schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:43:

Waar kan je op de site chatten met Teska ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
ogboss schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:10:
[...]

Waar kan je op de site chatten met Teska ?
De chat is niet altijd live. Nu ook niet. Als er een chatmedewerker beschikbaar is, dan zou je vanuit je account moeten kunnen chatten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranca
Nou, ik zag vandaag een SR+ in exact mijn config (met LRW VIN) in de "Snel leverbaar" lijst staan, dus even de chat geopend met Tesla, en jawel, ze konden hem matchen aan mijn RN! VIN is LRW3E7FA8LC****

2 interessante feitjes:

- De medewerker kon mij de boot naam vertellen; de Toscana
- De 7e letter van het VIN is de accu aanduiding, en dat is tot nu toe altijd een "E", maar bij deze dus een "F"; we hadden al bevestiging van de LFP batterij, maar dit maakt het nog duidelijker.

Nog wat onduidelijkheid over de route van het schip, en het gaat nog minimaal 4 weken duren, maar er komen duidelijk auto's onze kant op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro

Shiro

Serenity

Terranca schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:40:
Nou, ik zag vandaag een SR+ in exact mijn config (met LRW VIN) in de "Snel leverbaar" lijst staan, dus even de chat geopend met Tesla, en jawel, ze konden hem matchen aan mijn RN! VIN is LRW3E7FA8LC****

2 interessante feitjes:

- De 7e letter van het VIN is de accu aanduiding, en dat is tot nu toe altijd een "E", maar bij deze dus een "F"; we hadden al bevestiging van de LFP batterij, maar dit maakt het nog duidelijker.

Nog wat onduidelijkheid over de route van het schip, en het gaat nog minimaal 4 weken duren, maar er komen duidelijk auto's onze kant op :)
Ik ben wel een beetje kwijt wat nou de verschillen zijn, klopt het dat de SR+ uit china alleen een ander soort accu heeft waardoor het iets meer range heeft? Dus de verbeteringen van de refresh zitten er niet in?

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranca
Shiro schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Ik ben wel een beetje kwijt wat nou de verschillen zijn, klopt het dat de SR+ uit china alleen een ander soort accu heeft waardoor het iets meer range heeft? Dus de verbeteringen van de refresh zitten er niet in?
De accu (en de 2k euro korting) is het enige wat we met enige zekerheid weten. We weten ook zeker dat hij nog steeds de oude velgen, en de oude chrome omlijsting heeft. Of hij andere nieuwigheid zoals de elektrische kofferbak of nieuwe center console heeft, zal moeten blijken, maar lijkt onwaarschijnlijk. Dat gaan we eind november/begin december merken met z'n allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
Terranca schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:40:

Ondanks dat Tesla zei dat de Toscana 2 dagen geleden vertrokken was, lijkt het erop dat ze volgende week dinsdag vertrekt uit Shanghai en dan 26-28 november in Zeebrugge aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-GeaR
Volgens mij zijn het ook de eerste kobaltvrije Model 3's in Nederland (las ik hier https://tesla360.nl/zijn-de-accus-van-tesla-kobaltvrij/). Dus ook van uit milieuoverwegingen is het feit dat we een Chinese Model 3 krijgen natuurlijk goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ik had zojuist wel een beetje een nare ervaring gehad met Tesla.

6 oktober heb ik onder mijn prive gegevens een M3 SR+ Wit besteld, de LM gaf aan dit RN nummer over te nemen bij aankoop van de auto.

Nu geeft Tesla aan; ja leuk maar zodra de order vanuit de LM komt met jouw RN nummer dan wordt deze geannuleerd en wordt er een RN nummer aangemaakt waardoor je achteraan de rij staat. Ik geloof hier uitgebreid over gesproken te hebben met twee mensen binnen Tesla maar zij blijven aangeven dat een prive RN nummer niet kan worden overgenomen door de LM. Enkel wanneer er een VIN nummer bekend is kan deze worden overgenomen, in de praktijk komt er dan wel een nieuw RN nummer bij de order van de LM maar wordt het VIN nummer wel overgedragen.

Uit haast en omdat het me de gok van 100,- waard is heb ik daarom een tweede bestelling geplaatst op een "voorraad" M3 SR+ Grijs waar dus een VIN nummer aan vast zit.

Maar dan het volgende; wat als ik nu wacht met dat eerste RN nummer tot er een VIN nummer aan hangt en deze alsnog doorgeef aan de LM om de order op te baseren dan lijkt het mij in theorie dat deze auto gereserveerd op mijn prive gegevens alsnog door de LM overgenomen kan worden(?). Ik wacht dus met annuleren hiervan tot het laatste moment tenzij ik alsnog een VIN nummer hierop krijg.

Dit was echt een gevalletje "paarse krokodil" tot en met...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie79
  • Laatst online: 08-01-2021
Vandaag bericht gehad van de LM. De leveringen van Tesla zijn voor 30 november. In mijn geval is het een LR, vanuit een bevriende Tesla medewerker begreep ik dat dit in ieder geval de modellen zijn die de facelift hebben. (en elektrische kofferbak)

Hope so!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apvanderwaal
  • Niet online
Rikkie79 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:48:
Vandaag bericht gehad van de LM. De leveringen van Tesla zijn voor 30 november. In mijn geval is het een LR, vanuit een bevriende Tesla medewerker begreep ik dat dit in ieder geval de modellen zijn die de facelift hebben. (en elektrische kofferbak)

Hope so!
Onmogelijk dat de LM dit kan toezeggen want ook zij hebben niet meer informatie dan andere LM of kopers. Pas als Tesla sms’jes gaat sturen weet je ongeveer wanneer ie komt. Voor of na 30 november kan nu niemand zeggen. Het is eerder december dan november omdat Tesla nou eenmaal graag aflevert in de laatste maand van het kwartaal.

Daarnaast is er nog niets vertrokken vanuit Amerika, de RCC Antwerp ligt nog steeds aan Pier 80.

Schitterend om te zien hoe iedereen ermee omgaat. Kleine jongetjes in de speelgoedwinkel die niet meer kunnen wachten. Ja ik ben ook zo’n klein jongetje 😂

Dat van het nieuwe model voor de LR wisten we al wel. Fijn dat jou bevriende Tesla collega dat bevestigt ;-)

[ Voor 16% gewijzigd door apvanderwaal op 20-10-2020 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ogboss
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-09 09:34
Hmm.. net terug gebeld door Tesla. Ze geven aan dat de auto's niet uit Shanghai komen, maar gewoon uit Amerika...

Al vermoed ik dat ze niet precies wist waar ik het over had..

[ Voor 22% gewijzigd door ogboss op 20-10-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanorsouw
[...]
Krijg zojuist onderstaande reactie van de sales advisor bij Tesla.
Ik zag de bestelling voorbij komen inderdaad.

En goed nieuws, want je krijgt alle updates ook meteen mee in jouw bestelling!

Alle Long Range en Performance modellen krijgen de refresh nog dit jaar.
Pagina: 1 ... 341 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.