Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shattering
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 18:04
Net een e-mail gekregen dat mijn Model 3 Long Range (zwart, met trekhaak) 13 augustus zal toekomen in het service center (België). Die e-mail was een reactie op een mailtje van mij waarin ik vroeg of de betaling (leasing bij eigen bank) in orde was. Onverwacht dus! Wel heel blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promusk
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 20-08-2020
Promusk schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Mijn bestelling naar de LM was 15 mei. Geen idee wanneer hun hem besteld hebben bij Tesla. Ik heb een grijze LR met zwart interieur, lichtmetaal 19” en trekhaak besteld
Krijg net de bevestiging voor 17 augustus, dus niet tussen 10 en 14 aug, ach die paar dagen kunnen er nu ook wel bij. Maar nog geen VIN te bekennen in mn account. Vraag me af of mn auto al op een boot staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoyneBE
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-09 07:08
Shattering schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:59:
Net een e-mail gekregen dat mijn Model 3 Long Range (zwart, met trekhaak) 13 augustus zal toekomen in het service center (België). Die e-mail was een reactie op een mailtje van mij waarin ik vroeg of de betaling (leasing bij eigen bank) in orde was. Onverwacht dus! Wel heel blij!
So, finally got the verdict... Na 3 keer bellen naar Tesla kreeg ik te horen dat de LM een gewenste leverdatum van 20 september had opgegeven, dat terwijl het contract voor mijn huidige wagen volgende week afloopt.
Na een boze telefoon naar de LM, kreeg ik van Tesla het verlossende nieuws dat die blokkering er nu is afgehaald en er vanaf nu een VIN kan worden toegewezen... Moet je dan na 4 maanden over en weer bellen achter komen... Man man man... Laat ons dan toch hopen dat hij op de volgende boot zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Promusk schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 19:12:
[...]

Krijg net de bevestiging voor 17 augustus, dus niet tussen 10 en 14 aug, ach die paar dagen kunnen er nu ook wel bij. Maar nog geen VIN te bekennen in mn account. Vraag me af of mn auto al op een boot staat?
Bij mij ook nog geen VIN en ook een SMS voor 17 augustus. Na een telefoontje met het SeC ben ik wel voor een levering op 14 augustus kunnen gaan.
CoyneBE schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 06:25:
[...]

So, finally got the verdict... Na 3 keer bellen naar Tesla kreeg ik te horen dat de LM een gewenste leverdatum van 20 september had opgegeven, dat terwijl het contract voor mijn huidige wagen volgende week afloopt.
Na een boze telefoon naar de LM, kreeg ik van Tesla het verlossende nieuws dat die blokkering er nu is afgehaald en er vanaf nu een VIN kan worden toegewezen... Moet je dan na 4 maanden over en weer bellen achter komen... Man man man... Laat ons dan toch hopen dat hij op de volgende boot zit
Amai.. vervelend. Wat een communicatie ook van je LM..

Bij mij stond de levering ook wel op 10 november, dat was een schatting van hun. Toen ik dacht zag heb ik uiteraard ook direct gebeld. Ze gaven aan dat dat altijd zo stond en dat ik daar niet op moest letten.. is iets anders dan een blokkering wel!

Anyway, het lijkt er op dat er nog wel wat wagens zijn op Glovis Sun die nog niet gemarched zijn met een RN, dus veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:30
Hammetje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:22:
1 juni begonnen bij nieuwe werkgever - door de proeftijd heen en mocht dus een nieuwe leaseauto bestellen. Het is een blauwe SR+ met zwart interieur geworden. Auto wordt besteld bij directlease, ik ben benieuwd of het nog Q3 zal worden. Wanneer ik een (richt)leveringsdatum heb, zal ik dat hier droppen.
Gisteren vanuit Tesla een wachtwoord reset mail voor mijn account ontvangen. Aangezien ik geen account bij tesla.com had, verwacht ik dat dit de start van het daadwerkelijke bestellen is geweest.

13-07: Bestelling geplaatst bij werkgever
21-07: WW reset vanuit tesla ontvangen voor account

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qrx2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-02-2021
Dag allemaal,

Afgelopen maandag via de website van Tesla een SR+ gereserveerd. Er waren weer voorraad modellen bijgekomen voor levering half augustus. Direct €100 aanbetaald en gebruik gemaakt van de nieuwe optie: operational lease. Ik bleek de eerste te zijn die hier gebruik van maakte, ze werken hiervoor samen met ALD Automotive.

Ik zou gebeld worden maar dat bleek niet helemaal goed te zijn gegaan, ik heb dus uiteindelijk zelf gebeld met ALD en die hebben me perfect geholpen. Ik kreeg op maandag direct al een RN nummer en had zelfs de VIN van de auto. Op dinsdag (gisteren) het leasecontract getekend en aan het einde van de dag kreeg ik al een smsje van Tesla met daarin de bevestiging dat ik op 17 augustus de auto in Amsterdam mag komen ophalen.

Geweldige service tot dusverre! Nu wil ik zojuist inloggen in de app en blijkt er geen auto meer gekoppeld te zijn, ik kijk vervolgens in mijn account en tot mijn verbazing zie ik dat mijn bestelling met hetzelfde RN, is geannuleerd. Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnGgHYdmxs6sniK-k_aPykJfrto=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrJP1a8WTIbVO0lKB7DqaYsM.jpg?f=fotoalbum_large

Hij laat nu ook een andere kleur zien en de leverdatum is eruit gehaald. Ik kan ze nu uiteraard niet bereiken dus morgen maar direct bellen. Ben bang dat iemand bij Tesla mijn bestelling per ongeluk heeft geannuleerd en dat de auto nu alweer is toegewezen aan iemand anders.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en kan mij geruststellen dat het een systeemfoutje is?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hammetje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Gisteren vanuit Tesla een wachtwoord reset mail voor mijn account ontvangen. Aangezien ik geen account bij tesla.com had, verwacht ik dat dit de start van het daadwerkelijke bestellen is geweest.

Ik hetzelfde hier, 21e ook ww reset mail gehad. Nu nog geen verdere auto of nummers in mijn account. Wel staat mijn naam fout en met een punt, die ik ook niet kan wijzigen. Dacht doe ook maar niet, want dan zul je zien dat het verkeerd gaat.

Ben wel benieuwd hoe dat dan nu verder gaat.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:40
Net toch maar even gebeld, blijkt de leverings afspraak al gepland te staan voor 14 Augustus :) Het telefoonnr was niet gekoppeld (terwijl ze me wel eerder al gebeld hebben). Kan niet wachten :). Ik moet wel de kids meenemen bij het ophalen (single en geen oppas) hoop dat dat geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Qrx2010 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:20:
[…]

Hij laat nu ook een andere kleur zien en de leverdatum is eruit gehaald. Ik kan ze nu uiteraard niet bereiken dus morgen maar direct bellen.

[…]
En?

[ Voor 31% gewijzigd door joblamie op 23-07-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar de Glovis Sun is momenteel door het Panama kanaal aan het gaan :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyyjtW1HxbB02eVsJM8MoXOnqBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QMGlz2NSProWiFKGRpxXHqgJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promusk
Shattering schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:06:
Ik weet niet of jullie het gezien hebben, maar de Glovis Sun is momenteel door het Panama kanaal aan het gaan :).

[Afbeelding]
Heel cool! Maar hoe weten we zeker dat deze richting EU komt? Ik zie dat hij destination:PAPAC heeft, lijkt me iets met Panama canal te maken te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qrx2010
Gesproken met Tesla, de LM neemt de bestelling over waardoor er een nieuw RN nummer ontstaat, deze konden ze me echter nog niet geven. Beetje onduidelijk allemaal. Uiteindelijk iemand van Tesla gesproken die me alsnog het nummer heeft kunnen geven maar het is nog onbekend of ik nu dezelfde afspraak kan aanhouden gezien het nummer is veranderd. Daar zouden ze nog op terugkomen, maar het was wel goed dat ik zelf even gebeld had anders hadden ze mij niet geïnformeerd en had ik bij het ophalen van de auto niets gekregen, gezien het originele RN nummer is geannuleerd.

Beetje vaag maar ze hebben toegegeven dat het proces nog niet helemaal vlekkeloos verloopt mbt operational lease via Tesla.

Komt vast goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoyneBE
Promusk schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:58:
[...]

Heel cool! Maar hoe weten we zeker dat deze richting EU komt? Ik zie dat hij destination:PAPAC heeft, lijkt me iets met Panama canal te maken te hebben..
Wat je op MarineTraffic ziet staan is de volgende tussenstop die het schip maakt, zoals vanmorgen aan het Panama kanaal. De San Francisco Chronicle heeft echter al bevestigd dat de Glovis Sun naar Zeebrugge komt, alsook verschillende stops in Europa maakt doorheen augustus.

De Grand Dahlia is de volgende die mogelijk naar Europa komt, maar deze zou vanavond pas in de San Francisco Chronicle gepubliceerd worden... Meer nieuws hierover later dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Hammetje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:58:
[...]

En, een bericht vanuit directlease: Verwachte leveringsdatum is 30-09-2020.

24-07: Bevestiging vanuit LM dat auto besteld is. Voorlopige leverdatum: 30-09-2020 te Tilburg

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hammetje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:44:
[...]

24-07: Bevestiging vanuit LM dat auto besteld is. Voorlopige leverdatum: 30-09-2020 te Tilburg
Lekker ik wacht nog op die bevestiging.

Heb je je gegevens gewijzigd in je Tesla-account? Want bij mij staat alleen mijn voorletter en mijn achternaam is niet helemaal correct. Ben n beetje bang dat als ik dat wijzig het in t bestelproces verkeerd gaat lopen.

RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
zwahiel schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:19:
[...]

Lekker ik wacht nog op die bevestiging.

Heb je je gegevens gewijzigd in je Tesla-account? Want bij mij staat alleen mijn voorletter en mijn achternaam is niet helemaal correct. Ben n beetje bang dat als ik dat wijzig het in t bestelproces verkeerd gaat lopen.
Ja, bij mij stond alleen "M's Tesla". Daarop van de week al mijn gegevens aangepast in het profiel.

Binnen mijn account zie ik nog niet wat ik heb besteld. Als in; ik zie alleen de optie om de Tesla S, X of Powerwall te kopen. Ik verwacht dat dit nog even verwerkingstijd nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hammetje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Ja, bij mij stond alleen "M's Tesla". Daarop van de week al mijn gegevens aangepast in het profiel.

Binnen mijn account zie ik nog niet wat ik heb besteld. Als in; ik zie alleen de optie om de Tesla S, X of Powerwall te kopen. Ik verwacht dat dit nog even verwerkingstijd nodig heeft.
Ja dat heb ik dus ook ja. Mijn gegevens zijn echter nog niet aangepast. Mijn fleetmanager zei al dat wanneer hij iets hoort ik ook iets hoor. Hij gaf aan dat met Tesla vaak radiostilte was. Anders dan met ICE merken. Vreemd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
zwahiel schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:15:
[...]

Ja dat heb ik dus ook ja. Mijn gegevens zijn echter nog niet aangepast. Mijn fleetmanager zei al dat wanneer hij iets hoort ik ook iets hoor. Hij gaf aan dat met Tesla vaak radiostilte was. Anders dan met ICE merken. Vreemd eigenlijk.
Ik bedoelde dat ik zelf mijn gegevens van de week al had geupdate. Heeft dus geen invloed gehad op het bestelproces, lijkt het.

In ieder geval stond in de mail van Directlease naar mijn wagenparkbeheer dezelfde gegevens als die initieel in het account stonden, maar daarbij de rest van de velden zonder input. Daar stond vervolgens bij: Wij gebruiken bovenstaande gegevens voor het toesturen van de kentekencard, verzekeringsbewijs en tankpas. Wanneer deze onbekend zijn, sturen wij deze naar het bedrijfsadres welke bij ons bekend is.

Lijkt dus niet zozeer van invloed te zijn voor aflevering van de Tesla, maar voor de administratieve meuk eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promusk
CoyneBE schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Wat je op MarineTraffic ziet staan is de volgende tussenstop die het schip maakt, zoals vanmorgen aan het Panama kanaal. De San Francisco Chronicle heeft echter al bevestigd dat de Glovis Sun naar Zeebrugge komt, alsook verschillende stops in Europa maakt doorheen augustus.

De Grand Dahlia is de volgende die mogelijk naar Europa komt, maar deze zou vanavond pas in de San Francisco Chronicle gepubliceerd worden... Meer nieuws hierover later dus

Ik zie idd staan👍🏻 Ik ga ervan uit dat mijn auto hierop staat ivm bevestigde levering op 17 augustus as😀👍🏻Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sO1BzhKMeyFcyCpZmKj6J7OmUjs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U8Qm3O0Lc8TfnHk5tF9YSM5L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Promusk op 24-07-2020 15:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hammetje
Hammetje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Net gebeld door iemand van Tesla. Er is een auto op de boot gematcht met mijn order. Leverdatum aangepast naar 20 augustus in Amsterdam. Leuk nieuws zo voor het weekend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hammetje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:34:
[...]

Net gebeld door iemand van Tesla. Er is een auto op de boot gematcht met mijn order. Leverdatum aangepast naar 20 augustus in Amsterdam. Leuk nieuws zo voor het weekend!
Ik ben jaloers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:24
Hammetje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Meer ga je in je account op de website ook niet zien. Als ik het goed heb gelezen betreft het een lease auto, wat betekent dat je geen eigenaar bent maar slechts berijder. Daarmee krijg je ook een berijdersaccount, waarin je niets kunt wijzigen/aanschaffen.
Althans, zo is het bij mij ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SiNisTrAD
Ben wel benieuwd of er bij deze levering de nieuwe charge mat en USB-C op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
timwijn schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 08:03:
[...]

Meer ga je in je account op de website ook niet zien. Als ik het goed heb gelezen betreft het een lease auto, wat betekent dat je geen eigenaar bent maar slechts berijder. Daarmee krijg je ook een berijdersaccount, waarin je niets kunt wijzigen/aanschaffen.
Althans, zo is het bij mij ;)
Thx voor de info, dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hammetje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Thx voor de info, dat wist ik niet.
Was voor mij ook nieuw, wat bij mij wel gewijzigd is vanmorgen is dat ik ineens in de Tesla account geen auto meer toe kan voegen. Die heel optie is weg, ook bij betalingsmethoden kan ik nu nog een cc toevoegen. Daarvoor kwam ik daar in een of ander keuzemenu terecht, dat is nu ook weg. Er gebeurt dus vanalles op de achtergrond. Van de LM komt er echter nog geen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:30
Over 2 weken mag ik dus mijn M3 ophalen in Amsterdam, maar ik heb nog geen kenteken gezien (zou ik nog een email van krijgen) en ik heb ook geen idee hoe ik vooraf moet betalen. Kan iemand mij vertellen hoe dit zit? Ik zie in mijn Tesla account wel al de afspraak staan voor levering.

[ Voor 6% gewijzigd door lauw8 op 28-07-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
zwahiel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:16:
[...]

Was voor mij ook nieuw, wat bij mij wel gewijzigd is vanmorgen is dat ik ineens in de Tesla account geen auto meer toe kan voegen. Die heel optie is weg, ook bij betalingsmethoden kan ik nu nog een cc toevoegen. Daarvoor kwam ik daar in een of ander keuzemenu terecht, dat is nu ook weg. Er gebeurt dus vanalles op de achtergrond. Van de LM komt er echter nog geen informatie.
Dat is gek; bij mij staan die opties nog wel gewoon?

Gisteren even contact opgenomen met DirectLease over de sneller dan geplande levering. Was gelukkig geen probleem. Installateur voor de laadpaal gaat deze week contact met me opnemen voor een schouwing; ik ben benieuwd :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hammetje schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:48:
[...]

Dat is gek; bij mij staan die opties nog wel gewoon?

Gisteren even contact opgenomen met DirectLease over de sneller dan geplande levering. Was gelukkig geen probleem. Installateur voor de laadpaal gaat deze week contact met me opnemen voor een schouwing; ik ben benieuwd :).
Bij mij staat die optie er sinds vanmorgen ook weer bij, vreemd! Lekker want mijn LM blijft heel erg stil. Maar ja hij is besteld dus we zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Qrx2010 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:20:
Dag allemaal,

Afgelopen maandag via de website van Tesla een SR+ gereserveerd. Er waren weer voorraad modellen bijgekomen voor levering half augustus. Direct €100 aanbetaald en gebruik gemaakt van de nieuwe optie: operational lease. Ik bleek de eerste te zijn die hier gebruik van maakte, ze werken hiervoor samen met ALD Automotive.

Ik zou gebeld worden maar dat bleek niet helemaal goed te zijn gegaan, ik heb dus uiteindelijk zelf gebeld met ALD en die hebben me perfect geholpen. Ik kreeg op maandag direct al een RN nummer en had zelfs de VIN van de auto. Op dinsdag (gisteren) het leasecontract getekend en aan het einde van de dag kreeg ik al een smsje van Tesla met daarin de bevestiging dat ik op 17 augustus de auto in Amsterdam mag komen ophalen.

Geweldige service tot dusverre! Nu wil ik zojuist inloggen in de app en blijkt er geen auto meer gekoppeld te zijn, ik kijk vervolgens in mijn account en tot mijn verbazing zie ik dat mijn bestelling met hetzelfde RN, is geannuleerd. Zie screenshot:

[Afbeelding]

Hij laat nu ook een andere kleur zien en de leverdatum is eruit gehaald. Ik kan ze nu uiteraard niet bereiken dus morgen maar direct bellen. Ben bang dat iemand bij Tesla mijn bestelling per ongeluk heeft geannuleerd en dat de auto nu alweer is toegewezen aan iemand anders.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt en kan mij geruststellen dat het een systeemfoutje is?

Bedankt!
Dus je hebt nu via Tesla site geen inzicht meer in je bestelling? Ik zit ook te kijken naar Operational Lease en had vorige week ook als een van de eerste de nieuwe Operational Lease optie gevonden. Heb nog paar vragen uitstaan bij ALD waar ze hopelijk zo op antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier75
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-07-2022
Glovis Captain staat volgens SFC Chronicle al weer op het punt om te vertrekken naar Zeebrugge, ik neem aan met een lading Tesla's oOo :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pb4Mu7i5KEn6F-JOs-uB0cLiWeg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6Pbqs5SQJXW1lqrNonwlpqiF.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoyneBE
Rogier75 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:33:
Glovis Captain staat volgens SFC Chronicle al weer op het punt om te vertrekken naar Zeebrugge, ik neem aan met een lading Tesla's oOo :

[Afbeelding]
Dat is eigenlijk slecht nieuws... De Glovis Captain is nog maar aangemeerd van gisterenochtend, dus een vertrek vandaag zou willen zeggen dat de boot niet helemaal volgeladen is, gezien dat normaal zo'n 3 dagen duurt.
Het lijkt er dus op dat als de Glovis Captain vandaag zou vertrekken, er maar een halve lading Model 3's richting Europa komt (ALS de Captain al naar Europa komt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier75
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 11-07-2022
CoyneBE schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:49:
[...]

Dat is eigenlijk slecht nieuws... De Glovis Captain is nog maar aangemeerd van gisterenochtend, dus een vertrek vandaag zou willen zeggen dat de boot niet helemaal volgeladen is, gezien dat normaal zo'n 3 dagen duurt.
Het lijkt er dus op dat als de Glovis Captain vandaag zou vertrekken, er maar een halve lading Model 3's richting Europa komt (ALS de Captain al naar Europa komt)...
Hij stond gisteren ook al op vertrek dus klopt het niet helemaal. Lijkt me ook niet dat ze een half leeg schip erop uit sturen toch? Maar even in de gaten houden wanneer die echt onderweg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Vandaag ook het bekende smsje gekregen. 21 augustus pickup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Rogier75 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 15:15:
[...]

Hij stond gisteren ook al op vertrek dus klopt het niet helemaal. Lijkt me ook niet dat ze een half leeg schip erop uit sturen toch? Maar even in de gaten houden wanneer die echt onderweg is.
Geen paniek, hij gaat als het goed is donderdag de 30ste vroeg weg.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoyneBE
zwahiel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:44:
Mag ik vragen welke configuratie je had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
zwahiel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 18:44:
Die heb ik dan weer niet gehad, haha. Lekker vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

CoyneBE schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Mag ik vragen welke configuratie je had?
Zelfs een RN nummer erin. Ik heb de SR+ met zwart interieur en standaard wielen, donker blauwe lak zonder de extra autopilot van 7,5k erbij.

Die standaard wielen vond ik prima want er zijn namelijk al doppen voor de bouten onderweg waarmee je van de velgen die erop zitten een prima uitziend geheel kunt maken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qrx2010
Hertog_Martin schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:28:
[...]

Dus je hebt nu via Tesla site geen inzicht meer in je bestelling? Ik zit ook te kijken naar Operational Lease en had vorige week ook als een van de eerste de nieuwe Operational Lease optie gevonden. Heb nog paar vragen uitstaan bij ALD waar ze hopelijk zo op antwoorden.
Klopt, ze hebben uiteindelijk mijn reservering geannuleerd, ALD heeft een nieuwe bestelling ingeschoten en de gekozen auto is daar aan gekoppeld. De afspraak om de auto op te halen is hiermee wel verplaatst met 3 dagen, maar dat is niet zo'n probleem.

ALD heb ik hier veel over gesproken en ik werd zeer goed geholpen door ze. Ik was de eerste die er gebruik van maakte en er moeten nog wat dingen worden aangepast om het beter te stroomlijnen.

De geannuleerde reservering is ondertussen uit mijn account gehaald en de aanbetaling van €100 heb ik ook al terug van Tesla. Na ophalen van de auto kan ik als het goed is de auto weer koppelen aan mijn account.

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
zwahiel schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 20:51:
[...]

Zelfs een RN nummer erin. Ik heb de SR+ met zwart interieur en standaard wielen, donker blauwe lak zonder de extra autopilot van 7,5k erbij.

Die standaard wielen vond ik prima want er zijn namelijk al doppen voor de bouten onderweg waarmee je van de velgen die erop zitten een prima uitziend geheel kunt maken. ;)
Leuk, da's ook exact de configuratie die ik besteld heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Hammetje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:07:
[...]

Leuk, da's ook exact de configuratie die ik besteld heb :).
Nice!

Zojuist per mail de bevestiging gekregen om 'm op te halen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Zojuist gebeld door Tesla dat de levering is uitgesteld met een week vanwege vertraging met de boot :'(. Ik had de levering staan op 11 augustus. Dit wordt nu 24 augustus. Eerder lukte mij weer niet, omdat ik dan een week op vakantie ben (zonder Tesla ;w )

[ Voor 42% gewijzigd door lauw8 op 30-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoyneBE
Allright, net telefoon gekregen dat ik op 28 augustus mijn wagen mag ophalen (Witte SR+/Zwart).
Hij stond nog op de kade in San Francisco volgens de verkoper, maar zou nog mee gaan op de Glovis Captain...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
  • Laatst online: 27-01-2023
Net een emailtje gehad dat mijn afspraak is bevestigd voor 19-08 in Tilburg. (Pearl White perfomance, met zwart interieur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Wordt het VIN nummer zichtbaar in je account als je eenmaal een afspraak voor levering hebt? Of is ie dan alsnog verborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Ik heb tot op heden geen vin nummer (ook niet in de source code)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
CoyneBE schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:20:
Allright, net telefoon gekregen dat ik op 28 augustus mijn wagen mag ophalen (Witte SR+/Zwart).
Hij stond nog op de kade in San Francisco volgens de verkoper, maar zou nog mee gaan op de Glovis Captain...
Fijn dat je ook eindelijk een bevestiging hebt!

Tot nu toe nog altijd geen (bidden) VIN nummer te zien bij mij. Gisteren wel telefoon gehad van een Tesla medewerker (in verband met de verzekering) die me vroeg of ik in de week van de 10de een vakantie gepland had. Het lijkt er op dat, indien alles volgens schema gaat, ik m’n auto een paar dagen vroeger kan halen (sta momenteel ingepland voor de 17de)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrrobinr
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-04 23:10
Deze week een model 3 besteld met verwachte levering september. Volgens een medewerker van Tesla was mijn configuratie niet meer beschikbaar op de eerstvolgende boot. Toen ik vanmorgen bij "Snel leverbaar" keek stond mijn configuratie er opeens 2 keer op. Vervolgens 's middags met dezelfde medewerker gebeld, deze gaf aan dat ze deze auto voor mij konden koppelen. Een uurtje later werd ik teruggebeld met het antwoord dat het koppelen niet was gelukt omdat iemand eerder was geweest.

Toen ik vervolgens vroeg of ik de pagina nu elke dag in de gaten moest houden, gaf de medewerker aan dat dit niet de bedoeling was omdat het koppelen automatisch zou gaan. De medewerker kon mij geen duidelijke uitleg geven waarom het in dit geval niet automatisch was gekoppeld.

Ik ben een beetje in de war door de tegenstrijdige informatie die ik van de Tesla medewerker krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik actief de "Snel leverbaar" pagina in de gaten houden of kan ik erop vertrouwen dat Tesla de auto's netjes in volgorde van bestellen zal koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrrobinr
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 14-04 23:10
mrrobinr schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:57:
Deze week een model 3 besteld met verwachte levering september. Volgens een medewerker van Tesla was mijn configuratie niet meer beschikbaar op de eerstvolgende boot. Toen ik vanmorgen bij "Snel leverbaar" keek stond mijn configuratie er opeens 2 keer op. Vervolgens 's middags met dezelfde medewerker gebeld, deze gaf aan dat ze deze auto voor mij konden koppelen. Een uurtje later werd ik teruggebeld met het antwoord dat het koppelen niet was gelukt omdat iemand eerder was geweest.

Toen ik vervolgens vroeg of ik de pagina nu elke dag in de gaten moest houden, gaf de medewerker aan dat dit niet de bedoeling was omdat het koppelen automatisch zou gaan. De medewerker kon mij geen duidelijke uitleg geven waarom het in dit geval niet automatisch was gekoppeld.

Ik ben een beetje in de war door de tegenstrijdige informatie die ik van de Tesla medewerker krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik actief de "Snel leverbaar" pagina in de gaten houden of kan ik erop vertrouwen dat Tesla de auto's netjes in volgorde van bestellen zal koppelen?
Vandaag nogmaals met Tesla gesproken en nu in ieder geval een consistent antwoord gekregen.
Conclusie is dat het niet duidelijk is wanneer Tesla nieuwe modellen onder "snel leverbaar" zet. Je kunt er niet vanuit gaan dat deze modellen automatisch gekoppeld worden aan bestaande orders met dezelfde configuratie. Het loont dus de site in de gaten te houden en Tesla te vragen de auto koppelen/matchen indien jouw configuratie beschikbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Ik vind het best wel opvallend dat er heel veel mensen nog niets gehoord hebben van Tesla of pas een afspraak hebben voor eind augustus, terwijl er momenteel erg veel modellen bij ‘Snel Leverbaar’ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
Shattering schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:36:
Ik vind het best wel opvallend dat er heel veel mensen nog niets gehoord hebben van Tesla of pas een afspraak hebben voor eind augustus, terwijl er momenteel erg veel modellen bij ‘Snel Leverbaar’ staan.
Komt omdat die auto's de bestemming Nederland hebben gekregen van de fabriek, maar nog geen eigenaar hebben. Die staan ofwel nog op de boot of op de kade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
bottom line schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:41:
[...]

Komt omdat die auto's de bestemming Nederland hebben gekregen van de fabriek, maar nog geen eigenaar hebben. Die staan ofwel nog op de boot of op de kade.
Hoe snel zijn de "snel leverbaar" modellen dan leverbaar? Want ik kon eenzelfde configuratie pas op zijn vroegst op 20 augustus ophalen, terwijl een week eerder niet mogelijk was.

Oftewel, zal het lonen om zelf te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lauw8 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Hoe snel zijn de "snel leverbaar" modellen dan leverbaar? Want ik kon eenzelfde configuratie pas op zijn vroegst op 20 augustus ophalen, terwijl een week eerder niet mogelijk was.

Bellen kan altijd. Een auto kan ook echt in NL staan, onderweg zijn of nog op de boot moeten. Kan dus van een paar dagen tot een paar weken zijn. Afhankelijk van waar de auto staat. Dus, ik zou gewoon ff bellen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 10:27
lauw8 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:59:
[...]

Als ze nu op de website staan, zeker nog een 3 tal weken wachten. Als er over een maand erop staan kan het goed maar 1 week duren en je hebt hem.
Ik bedoel kade in Los Angeles trouwens ;)

Bellen zal nu nog niet lonen. Er is namelijk nog geen enkele boot gearriveerd. Zou nog anderhalve week wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 01-08-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Ondertussen is de Glovis Sun bijna in Zeebrugge, nog een paar uurtjes! Vraag me af waarom de meeste mensen hun auto pas de 14de mogen halen als je weet dat er vorig jaar een moment was dat auto’s al na 2 uur geleverd werden bij de klant (https://www.tijd.be/onder...n-zeebrugge/10114369.html).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Hoeveel dagen voor de levering krijg je doorgaans je kenteken door?

Zijn er soms al mensen waarvan hun auto op GLOVIS SUN staat (die inmiddels zo goed als gearriveerd is in Zeebrugge) en die hun kenteken al hebben?

Gezien de laatste grote batch op kenteken is gezet eind juni verwacht ik nog van niet. Zie https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/#dag

[ Voor 39% gewijzigd door joblamie op 04-08-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qrx2010
Ik mag de auto 20 augustus ophalen, eerder kon niet omdat de auto er dan nog niet zou zijn. Dacht eigenlijk dat die op de Glovis Sun zou staan die gisteren is gearriveerd maar kan dan niet helemaal verklaren waarom er dan zoveel tijd tussen zit.

Denk dus eerder dat mijn auto op de Grand Dahlia zal staan. Vreemde is dan wel dat ik al een VIN nummer heb gekregen op de dag van bestellen (20 juli) terwijl die boot pas 21 juli is vertrokken.

We gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:14
Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie het eerste mailtje kregen vanuit Tesla? Mijn Tesla is rond 20/7 besteld, exacte datum weet ik helaas niet. Volgens de lease maatschappij krijg ik vanzelf een mailtje van Tesla, maar die heb ik nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokain
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 12:24
joblamie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:34:
Hoeveel dagen voor de levering krijg je doorgaans je kenteken door?

Zijn er soms al mensen waarvan hun auto op GLOVIS SUN staat (die inmiddels zo goed als gearriveerd is in Zeebrugge) en die hun kenteken al hebben?

Gezien de laatste grote batch op kenteken is gezet eind juni verwacht ik nog van niet. Zie https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/#dag
Volgens de mail die ik van Tesla ontving, krijg je je kenteken automatisch twee dagen voor de dag van levering per mail toegezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Qrx2010 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:23:
Ik mag de auto 20 augustus ophalen, eerder kon niet omdat de auto er dan nog niet zou zijn. Dacht eigenlijk dat die op de Glovis Sun zou staan die gisteren is gearriveerd maar kan dan niet helemaal verklaren waarom er dan zoveel tijd tussen zit.

Denk dus eerder dat mijn auto op de Grand Dahlia zal staan. Vreemde is dan wel dat ik al een VIN nummer heb gekregen op de dag van bestellen (20 juli) terwijl die boot pas 21 juli is vertrokken.

Zie jij je VIN in je tesla account? Mijn levering is ook al bevestigd voor de 19e, maar geen VIN tot op heden te vinden in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tatltael
  • Laatst online: 27-08 11:57
Onze SR+ configuratie staat ook weer op de snel leverbaar lijst en dit keer toch maar gebeld. We kregen van een aardige dame te horen dat Tesla NL niet ziet welke VIN nummers op de boot staan, dus ze konden vanuit hier geen koppeling voor ons maken. Ze zou proberen om alsnog wat handmatig te doen. We hebben de auto 3 april besteld via een LM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Rokain schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:05:
[...]

Volgens de mail die ik van Tesla ontving, krijg je je kenteken automatisch twee dagen voor de dag van levering per mail toegezonden.
Yes, dat staat zo ook in mijn mail, onder kopje 'Verzekering':

Verzekering
Twee dagen voor levering delen wij via een automatische e-mail het kenteken en de meldcode waarmee u uw Tesla kunt verzekeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qrx2010
Ekar80 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:11:
[...]

Zie jij je VIN in je tesla account? Mijn levering is ook al bevestigd voor de 19e, maar geen VIN tot op heden te vinden in mijn account.
Niet meer helaas, op 20 juli heb ik een "voorraad" model gekocht. De bestelling was toen direct zichtbaar in mijn account. Per mail kreeg ik een bestelbevestiging met daarin het VIN. Gezien de bestelling is overgenomen door de LM heb ik een nieuw RN nummer gekregen en nu is mijn bestelling niet meer zichtbaar in mijn account maar ik heb het VIN nog wel in mijn mail staan.

Geen idee of ik nog steeds dezelfde krijg, het is allemaal een beetje verwarrend en onduidelijk. De afspraak van 20 august staat in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Rokain schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:05:
[...]

Welke mail is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Bij mij was dit de mail met het onderwerp: Tesla | Levering Model 3 | RN************
Ik kreeg deze mail na een telefoontje met Tesla. Toevallig had ik mazzel, omdat mijn bestelling gematcht was met een auto op de boot.

@Qrx2010 ; Ff zwaaien dan? Ook ik mag hem de 20e ophalen :) (10.00 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Heeft Tesla tegen iemand van jullie verteld of het een 'normale' levering zal zijn of een 'touchless' levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qrx2010
Hammetje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Ik heb de afspraak om 14:00 uur pas :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Shattering schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:14:
Heeft Tesla tegen iemand van jullie verteld of het een 'normale' levering zal zijn of een 'touchless' levering?
Ja, inderdaad Touchless. Dit staat ook in diezelfde mail:

Site Safety
Dankzij nieuwe afstand en hygiëne regels kunnen wij u een volledige contactloze levering garanderen. Deze voorwaarden voor een veilige levering zijn ter bescherming van u en van de Tesla medewerkers. Graag vragen wij u dan ook om de regels in de bijlage in acht te nemen wanneer u bij ons op locatie bent.

• Kom alleen als u, uw auto komt halen
• Kom op de afgesproken tijd
• Neem telefonisch contact met ons op als u op de dag van levering gezondheidsklachten ervaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
Qrx2010 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 08:23:

Als je een VIN nummer hebt dan kun je contact opnemen met Tesla met de vraag op welke boot ie staat. 20 augustus duidt inderdaad op de Grand Dahlia die 13 augustus aankomt, maar neem contact met ze op als je het zeker wilt weten.
Hammetje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

Bij mij was dit de mail met het onderwerp: Tesla | Levering Model 3 | RN************
Ik kreeg deze mail na een telefoontje met Tesla. Toevallig had ik mazzel, omdat mijn bestelling gematcht was met een auto op de boot.

Grappig, ik heb deze mail ook, maar bij mij staat er geen kopje in over het kenteken.

[ Voor 24% gewijzigd door joblamie op 05-08-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Zojuist een smsje gekregen met mijn kenteken en vin nummer.. Helaas pas wel echt de 19e ophalen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokain
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-09 12:24
Dat was de mail na het bevestigen van de leverafspraak. Tussen het bevestigen van mijn kant en het ontvangen van de genoemde mail zat ruim twee weken.

Overigens heb ik zojuist het kenteken en de meldcode mogen ontvangen. Eerder dan verwacht en ook nog eens per SMS in plaats van per mail. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Rokain op 05-08-2020 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Rokain schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:56:
[...]

Dat was de mail na het bevestigen van de leverafspraak. Tussen het bevestigen van mijn kant en het ontvangen van de genoemde mail zat ruim twee weken.

Overigens heb ik zojuist het kenteken en de meldcode mogen ontvangen. Eerder dan verwacht en ook nog eens per SMS in plaats van per mail. :P
Ik heb gisteren ook een meldcode + kenteken ontvangen per sms. Dit is ook veel eerder dan verwacht, aangezien in de mail stond dat er twee dagen voor de leveringsafspraak het kenteken wordt gestuurd per email en ik mijn M3 LR pas rond 20 augustus op zijn vroegst kon ophalen.

[ Voor 10% gewijzigd door lauw8 op 06-08-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekar80
lauw8 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb gisteren ook een meldcode + kenteken ontvangen per sms. Dit is ook veel eerder dan verwacht, aangezien in de mail stond dat er twee dagen voor de leveringsafspraak het kenteken wordt gestuurd per email en ik mijn M3 LR pas rond 20 augustus op zijn vroegst kon ophalen.
Same.. heb daarna nog even gebeld juist om de reden dat ze hadden aangegeven dat je 2 dagen voor levering de kenteken zou ontvangen.

Medewerker gaf aan dat de auto in Zeebrugge was aangekomen, maar met inspectie en transport naar Tilburg het pas de 19e opgehaald kan worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Ekar80 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Same.. heb daarna nog even gebeld juist om de reden dat ze hadden aangegeven dat je 2 dagen voor levering de kenteken zou ontvangen.

Medewerker gaf aan dat de auto in Zeebrugge was aangekomen, maar met inspectie en transport naar Tilburg het pas de 19e opgehaald kan worden..
Thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qrx2010
Ekar80 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:40:
Zojuist een smsje gekregen met mijn kenteken en vin nummer.. Helaas pas wel echt de 19e ophalen :(
Hebben jullie de auto via LM besteld? Ik mag de 20e ophalen maar volgens een medewerker van Tesla zit de auto nog op de boot en komt die volgende week pas aan (dat is dan de Grand Dahlia).

Ben benieuwd of ik ook een smsje ga krijgen :)

Andere vraag wellicht: weten jullie of er wel of geen matten worden meegeleverd? Lees tegenstrijdige berichten op het internet hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Qrx2010 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Hebben jullie de auto via LM besteld? Ik mag de 20e ophalen maar volgens een medewerker van Tesla zit de auto nog op de boot en komt die volgende week pas aan (dat is dan de Grand Dahlia).

Andere vraag wellicht: weten jullie of er wel of geen matten worden meegeleverd? Lees tegenstrijdige berichten op het internet hierover.
Als ik me goed herinner worden er enkel matten meegeleverd bij de Long Range & Performance versies. Bij een SR/SR+ worden geen matten meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shattering schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Als ik me goed herinner worden er enkel matten meegeleverd bij de Long Range & Performance versies. Bij een SR/SR+ worden geen matten meegeleverd.
Klopt. Al zijn er wel de nodige LMs die matten voor de SR+ opsturen. Daarnaast zit er tegenwoordig geen mat meer in de de frunk. Ook niet bij de LRs. Dit was voorheen wel het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
[...]

Hier zelfde situatie. Ook via LM (directlease) besteld, ook 20e ophalen, nog geen SMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XN70
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21-11-2020
[...]

Krijg de 13e een SR+ afgeleverd via LM (Leaseplan). Matten heb ik 6 weken geleden al thuisgeleverd gekregen - zullen door LM apart besteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qrx2010
Bedankt allen voor de snelle reacties. Heb m'n accountmanager van de LM (ALD) maar even gemaild hoe het zit bij hun. Je mag toch voor zo'n prijs wel verwachten dat er een matje in zou liggen ;)

Zijn er verder dingen die jullie extra aanschaffen om het completer te maken? Benodigde laadkabels zullen erbij zitten verwacht ik, maar zie veel mensen de aero cap kit kopen en de wireless charger voor de telefoons.

Wat doen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekar80
Ik heb zelf mijn auto direct via Tesla besteld. Vraag me alleen wel af of de Tesla die ik ga ontvangen met de standaard wireless charger en usb-c aansluiting is (volgens mij zijn de auto’s na 4 juli als ik het goed heb hiermee uitgerust).. maar dan zou de auto dus daarna pas uit de fabriek moeten komen.. fingers crossed 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Ik wacht ook even hoe de auto geleverd wordt. Ik ga sowieso de set kopen om die aero caps eraf te halen, daarnaast wil ik ook een usb-c kabel hebben. Ff de levering afwachten :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat is de vraag inderdaad. Volgens mij zit er zo 8 weken van productie tot aflevering in NL. Obv VIN kun je ook wel inschatten wanneer hij geproduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Hoe kan ik dat zien via de vin? Die heb ik wel ontvangen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ekar80 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:54:
Hoe kan ik dat zien via de vin? Die heb ik wel ontvangen namelijk
https://tesla-info.com/factory-vin.php

Deze maakt obv data een inschatting. Niet 100% zeker maar wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Hmm jammer op basis daarvan ergens in mei.. :( als ik de fuzzy gedeete gebruik dan staat er bij country zwitserland.. vreemd 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qrx2010
Ekar80 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 13:45:
Ik heb zelf mijn auto direct via Tesla besteld. Vraag me alleen wel af of de Tesla die ik ga ontvangen met de standaard wireless charger en usb-c aansluiting is (volgens mij zijn de auto’s na 4 juli als ik het goed heb hiermee uitgerust).. maar dan zou de auto dus daarna pas uit de fabriek moeten komen.. fingers crossed 👀
Het gaat om auto's vanaf 4 juni, dus een maandje eerder: https://techcrunch.com/20...ess-charging-usb-c-ports/

Zou mooi zijn als de modellen die nu geleverd gaan worden dit ook al hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Qrx2010 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 15:35:
[...]

Het gaat om auto's vanaf 4 juni, dus een maandje eerder: https://techcrunch.com/20...ess-charging-usb-c-ports/

Zou mooi zijn als de modellen die nu geleverd gaan worden dit ook al hebben!
zou inderdaad heel fijn zijn.. scheelt een extra aankoop ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Mijn bestelling zou ook ‘uit het fabriek gerold’ zijn op 20 mei - dat zal dus geen USB-C/Wireless charger worden vermoed ik ☹️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Shattering schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 18:53:
Mijn bestelling zou ook ‘uit het fabriek gerold’ zijn op 20 mei - dat zal dus geen USB-C/Wireless charger worden vermoed ik ☹️.
Had jij een exacte match? Ik had geen exacte match namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
Ekar80 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Ik ook niet, dus daar kan ik niet echt iets mee.

Hier staat hoe je kan ontdekken aan de hand van je VIN in welke maand de auto is gemaakt: https://www.financialexpr...ed-by-car-dealers/972228/

Helaas staat er niets bij over Tesla. Toch als ik naar mijn VIN kijk, dan zou wel eens het 10e karakter het jaartal kunnen zijn en het 11e karakter de maand. En dat is toch behoorlijk positief als het gaat over die USB-C/Wireless charger.

Update: Hmm, over het 10e karakter had ik gelijk, maar waarschijnlijk niet over het 11e karakter: https://vpic.nhtsa.dot.go...ff-45de-88ae-8ea1da8dd324

[ Voor 11% gewijzigd door lauw8 op 06-08-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
In het VIN nummer zit geen maand en/of dag verwerkt, wel een (model)jaar inderdaad. Als je het echt wilt weten kun je contact opnemen met Tesla en hopen dat je iemand treft die je dat kan en wil vertellen. Ze kunnen het zien tot op de seconde dat ie is opgeleverd.

[ Voor 5% gewijzigd door joblamie op 06-08-2020 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shattering
Ekar80 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 19:37:
[...]

Geen exacte match, maar wel maar 7 matches met elk dezelfde datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lauw8 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:57:
[...]

Ik ook niet, dus daar kan ik niet echt iets mee.

Hier staat hoe je kan ontdekken aan de hand van je VIN in welke maand de auto is gemaakt: https://www.financialexpr...ed-by-car-dealers/972228/

Helaas staat er niets bij over Tesla. Toch als ik naar mijn VIN kijk, dan zou wel eens het 10e karakter het jaartal kunnen zijn en het 11e karakter de maand. En dat is toch behoorlijk positief als het gaat over die USB-C/Wireless charger.

Update: Hmm, over het 10e karakter had ik gelijk, maar waarschijnlijk niet over het 11e karakter: https://vpic.nhtsa.dot.go...ff-45de-88ae-8ea1da8dd324
Vind de site niet een paar VINs in de buurt dan? Dan geeft wel een indicatie. In het VIN zelf zit geen maand verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekar80
Inspired schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Vind de site niet een paar VINs in de buurt dan? Dan geeft wel een indicatie. In het VIN zelf zit geen maand verwerkt.
Hoe weet je dat het in de buurt is? (ik heb namelijk een "match" maar de data is verschillend.. bij 3 staat er 14 mei en de rest 20 mei)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CoyneBE
Voor zij die hun wagen op de Glovis Captain hebben, hij is net de eerste sluis van het Panama kanaal voorbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCtrHJAJI1G6xSyuCkK5Nb6V5Ko=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1DxzuoBxotZRovSeDeh3MOLa.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:20
Ben erg benieuwd, 18 september loopt mijn restrictie af. Er zijn mensen die voor het verlopen van de restrictie reeds een VIN gekoppeld hadden. Heeft het zin om Tesla rond 4 september te contacten om te vragen of ze koppelen? Af en toe kijken ze wel 2 weken van te voren volgens mij..

Iemand ervaring hiermee?

Give 2 Get

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoyneBE
CoyneBE schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:41:
Voor zij die hun wagen op de Glovis Captain hebben, hij is net de eerste sluis van het Panama kanaal voorbij:
[Afbeelding]
En de tweede sluis is ook achter de rug. op naar de laatste, richting oceaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVHfy4GdU-hHzKwF6ukYIUnM3qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KBh9x3lbZCtZgIijP4ugzFi1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CoyneBE
En op naar Zeebrugge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHZ03TuxDSKfP_tu1VEzzaJWp7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uf3jf3rHoliu0z7GXS506aes.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
De Glovis Sun is al weer op weg naar Bremen en stopt niet in Nederland. Waar komen de auto's van volgende week dan vandaan? Zeebrugge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joblamie
  • Niet online
SiNisTrAD schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:38:
De Glovis Sun is al weer op weg naar Bremen en stopt niet in Nederland. Waar komen de auto's van volgende week dan vandaan? Zeebrugge?
Yep die gaan via de weg (op trailers) vanaf Zeebrugge richting Amsterdam en Tilburg.
Pagina: 1 ... 337 ... 459 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.

Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.

Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.

Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.

* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *

Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.

Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.