We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
ThaDude schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:44:
Hier is er een mail ontvangen van Tesla dat i.v.m Corona Tesla de auto's gratis aan huis komt afleveren. Daarnaast schijnt mijn configuratie op korte termijn beschikbaar te zijn. Ze staan nu in Zeebrugge zegt men.
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
RektByMemes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:14:
Gisteren mijn Model 3 ontvangen. Flink wat plezier aan beleefd. Succes voor iedereen die zijn order nu nog heeft staan. Het is het wachten zeker waard!
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Aflevering aan huis inderdaad. Vooral gelet op de dingetjes die op de eerste pagina van dit topic staan. Zag er allemaal prima uit. Achteraf wel nog een vlekje gezien op het dak aan de binnenkant, straks even melden. Verder beetje afstand houden natuurlijk maar het verliep prima. Duurde alleen even voordat mijn account was gekoppeld dus de telefoon kon ik nog niet meteen gebruiken.amsterdammertje schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:59:
vond de aflevering aan huis plaats door Tesla? nog dingen waar je extra op hebt gelet zo ja ivm de nieuwe aflever methode?
[...]
Ze vroegen nog of ik uitleg nodig had, maar had me al goed voorbereid waardoor dat niet nodig was. Is wel aan te raden om nu even wat op youtube ofzo te kijken, staat genoeg content om bekent te worden met de auto. Zo beperk je ook weer wat contact. Dingen die je niet kan vinden kun je altijd nog vragen.
RektByMemes schreef op donderdag 16 april 2020 @ 11:08:
[...]
Aflevering aan huis inderdaad. Vooral gelet op de dingetjes die op de eerste pagina van dit topic staan. Zag er allemaal prima uit. Achteraf wel nog een vlekje gezien op het dak aan de binnenkant, straks even melden. Verder beetje afstand houden natuurlijk maar het verliep prima. Duurde alleen even voordat mijn account was gekoppeld dus de telefoon kon ik nog niet meteen gebruiken.
Ze vroegen nog of ik uitleg nodig had, maar had me al goed voorbereid waardoor dat niet nodig was. Is wel aan te raden om nu even wat op youtube ofzo te kijken, staat genoeg content om bekent te worden met de auto. Zo beperk je ook weer wat contact. Dingen die je niet kan vinden kun je altijd nog vragen.
Same here, maar dan een SR+noo schreef op donderdag 16 april 2020 @ 16:35:
Ik kreeg vandaag een SMS dat ie waarschijnlijk volgende week geleverd wordt (Model 3 Performance, lease, week geleden besteld). Zin an!
Lijkt wel heel snel te gaan zo!
[ Voor 4% gewijzigd door timwijn op 16-04-2020 21:15 ]
Ze kwamen met 2 Model 3's(betere reclame op de weg dan een auto achter op de lader). Weet even nietmeer of ze handschoenen aanhadden maarja.. Anders even zorgen voor doekjes en schoonmaakmiddel voor het stuur, scherm en stoelamsterdammertje schreef op donderdag 16 april 2020 @ 15:35:
helder. Dus idd gewoon de standaard procedure. kwam de auto op een oplegger of met een extra bestuurder kan me voorstellen dat ze ivm corona wat andere regels hanteren. Zo liet ik laatste banden wisselen en toen werd ook half mijn auto ingepakt..
[...]
Al met al een goede ervaring met Tesla tot nu toe. Ik werd gisteren gebeld om te overleggen hoe laat ze de auto konden komen brengen. Vanochtend kreeg ik nog een telefoontje om te zeggen dat het een uurtje later werd omdat de tweede auto nog niet beschikbaar was.
Hopelijk is er tegen die tijd ook weer voorraad.
Ben de optie aan het bekijken om een afkoopsom voor de laatste 2 maanden te betalen, maar de leasemaatschappij vindt dat erg moeilijk omdat dat niet te voorspellen is met Tesla (levering). Ze hebben slechte ervaringen blijkbaar. Overigens blijf ik bij dezelfde LM.
[ Voor 70% gewijzigd door -Splash- op 18-04-2020 09:59 ]
Maak me wel zorgen (gezien alle verhalen hier) hoe de auto's er aan toe zijn
We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)
Kan maar anders zorgen dat men iets op papier zet met handtekening. Als iemand niet van Tesla hem komt afleveren en er is iets; die laten bellen en zorgen dat je een mail krijgt dat het opgelost wordt. Tesla wil best veel doen maar zorg ervoor dat je bewijs hebt.ThaDude schreef op maandag 20 april 2020 @ 10:54:
Morgen middag om 14:00 komen ze 2 Tesla's afleveren op ons kantoor.. We gaan het zien/meemaken.
Maak me wel zorgen (gezien alle verhalen hier) hoe de auto's er aan toe zijnMocht ik dingen vinden hoe men dat dan nog denkt op te lossen.. Bij niet bevallen de auto maar weer mee terug laten nemen?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Controleer alles: heb je alles erbij gekregen dat erbij hoort (kabels, gevarendriehoek, dat soort spul), hoe is de lak, hoe is het met de panelgaps, beschadigingen/verkleuringen/vieze delen in het interieur, krasjes op glas/scherm/spiegels. Laat alles noteren door de medewerker van DeliveryNL, maar echt ALLES.
En dan alsnog: Als je zelf van detailing houdt: detail je auto dezelfde dag, of de dag na levering. Houd je niet van detailing, neem dan toch de tijd om de auto een keer goed met de hand te wassen: neem twee emmers (eentje sop, eentje om je washmitt -of God betere je spons- uit te spoelen) en neem je tijd. Kijk naar elk paneel of er druipers aan de onderzijde zitten, of je rare imperfecties ziet. Maak overal foto’s van en meld het. Heb je een leasewagen: de leasemij. Anders direct bij Tesla, via een service afspraak.
Als je niet binnen 7 dagen én 1000km meldt is het nu jouw probleem.
Preface: Autowassen/detailen is waar ik zen van wordt, dus ik ben nogal wat kritischer dan de gemiddelde gebruiker, bovendien heb ik een showroomauto (en dus wit interieur) gekocht en dus relatief meer problemen dan een nieuwe auto. Noteworthy:
• Twee krassen op de voorbumper, door de blauwe lak heen tot minstens de grondverf
• Krasjes op de motorkap
• Diepe, kleine kras op het rechter achterportier, tot in de basecoat (paar mm)
• Grote dust inclusions (3mm+) op twee panelen
• Druiper op een paneel
• Vlekken op alle stoelen, inclusief koffie

Logischerwijs flink wat andere imperfecties als je écht diep gaat kijken, zoals je kunt verwachten van een auto die enige tijd in een showroom heeft gestaan. Waar heel veel mensen in hebben gezeten en die je voor >95% weg kunt krijgen door de lak te polishen en er flink wat tijd in te steken.
Bericht hierboven
Wel bijzonder is dat de auto's in Zeebrugge stonden en vervolgens door Tesla Groningen worden afgeleverd

Afgezien van her en der wat plaksel en een paar kleine krasjes zien ze er verder prima uit.
Thuis even goed gekeken maar man man, erg veel krassen maar helaas ook 2 doffe plekken in de lak..

[ Voor 16% gewijzigd door ThaDude op 21-04-2020 17:17 ]
Tof! Foto's van je nieuwe aanwinst?ThaDude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:52:
Hier zijn ze beiden om 14:00 afgeleverd door het Tesla delivery team.
Wel bijzonder is dat de auto's in Zeebrugge stonden en vervolgens door Tesla Groningen worden afgeleverd![]()
Afgezien van her en der wat plaksel en een paar kleine krasjes zien ze er verder prima uit.
ThaDude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:52:
Wel bijzonder is dat de auto's in Zeebrugge stonden en vervolgens door Tesla Groningen worden afgeleverd![]()
Thuis even goed gekeken maar man man, erg veel krassen maar helaas ook 2 doffe plekken in de lak..
Mel-den!ThaDude schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:52:
Ik was vandaag bij het service center (Amsterdam), had met een witte whiteboardmarker cirkels om de problemen gezet. Eigenlijk wilden ze er niet aan omdat ik best wat had aangegeven.. De bijzonder vriendelijke mannen die me hielpen heb ik verteld dat ik op letterlijk elk paneel wel wat aan kon wijzen, waarop ze voorbeelden vroegen en tot de conclusie kwamen dat ze zo erg nog niet hadden gezien. Plekken in een koplamp is ook uniek zo blijkt

Bericht hierboven
Overal foto's van gemaakt en direct gemaild. 8 mei afspraak in Arnhem..Floor-is schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:19:
[...]
Mel-den!
Ik was vandaag bij het service center (Amsterdam), had met een witte whiteboardmarker cirkels om de problemen gezet. Eigenlijk wilden ze er niet aan omdat ik best wat had aangegeven.. De bijzonder vriendelijke mannen die me hielpen heb ik verteld dat ik op letterlijk elk paneel wel wat aan kon wijzen, waarop ze voorbeelden vroegen en tot de conclusie kwamen dat ze zo erg nog niet hadden gezien. Plekken in een koplamp is ook uniek zo blijkt
Ben het deze keer met je eens.Naafkap schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:37:
Bizar dat er zoveel Tesla’s met schade of met ernstige tekortkomingen worden afgeleverd. Dit toont wel aan dat ze er nog lang niet zijn als het aankomt op kwalitatief goede auto’s bouwen en afleveren. Op de techniek mogen ze voorop lopen, het afwerkingsniveau is bedroevend en mag echt niet bij een auto van een halve ton.
Het is net dat ze steeds weer de eerste productie batch afleveren.
Ruim €70k en op letterlijk elk paneel wel een bubbeltje, een stofje, een kras(je) of zelfs een deukje.Naafkap schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:37:
Bizar dat er zoveel Tesla’s met schade of met ernstige tekortkomingen worden afgeleverd. Dit toont wel aan dat ze er nog lang niet zijn als het aankomt op kwalitatief goede auto’s bouwen en afleveren. Op de techniek mogen ze voorop lopen, het afwerkingsniveau is bedroevend en mag echt niet bij een auto van een halve ton.
Het interieur is minimalistisch, maar (kwalitatief, afwerking) minder dan de BMW116dA (€36,5k) die ik reed. Het is dat ik vind dat ik echt geen brandstof meer mag rijden met mijn kilometers (50k/jr zakelijk)..
Bericht hierboven
Ik heb geen idee hoe de grote merken auto's afleveren bij hun dealers. Wellicht dat die ook veel werk hebben aan dit soort issues. (Vraag ik mij oprecht af, niet om dit soort afleveringen van Tesla goed te praten)
[ Voor 51% gewijzigd door -Splash- op 22-04-2020 08:24 ]
Mijn meest recente nieuw geleverde auto's zijn een Volkswagen en een BMW; ik kan je vertellen dat die niet alleen de tijd namen voor het uitleveren, maar er vooral voor zorgden dat de auto gewoon in orde was bij levering.-Splash- schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:13:
Maar dat weten we al helaas. Tesla is nog niet zo ervaren met massa productie. Maar ze leren wel snel vermoed ik.
Ik heb geen idee hoe de grote merken auto's afleveren bij hun dealers. Wellicht dat die ook veel werk hebben aan dit soort issues. (Vraag ik mij oprecht af, niet om dit soort afleveringen van Tesla goed te praten)
In het geval van de verf/lak: dat proces is bij Tesla in de fabriek nog veel te slecht. Druipers en bubbeltjes heb ik bij geen enkel van m'n andere auto's gehad in de afgelopen 25 jaar en ik heb toch best wel wat auto's gereden..
Een koffievlek zoals ik had, dat had bij een andere partij eenvoudigweg eerst schoongemaakt.
Bericht hierboven
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Wel hoorde ik dat er met de model Y dingen beter aangepakt worden en dat in Berlijn een goede Paint shop wordt bereikt.Floor-is schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:40:
[...]
Mijn meest recente nieuw geleverde auto's zijn een Volkswagen en een BMW; ik kan je vertellen dat die niet alleen de tijd namen voor het uitleveren, maar er vooral voor zorgden dat de auto gewoon in orde was bij levering.
In het geval van de verf/lak: dat proces is bij Tesla in de fabriek nog veel te slecht. Druipers en bubbeltjes heb ik bij geen enkel van m'n andere auto's gehad in de afgelopen 25 jaar en ik heb toch best wel wat auto's gereden..
Een koffievlek zoals ik had, dat had bij een andere partij eenvoudigweg eerst schoongemaakt.
Maar het is best treurig inderdaad....
Volgens mij zijn de bomen nog niet eens allemaal gekapt, dus dit is denk ik iets met 'wens vader van de gedachte'?-Splash- schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:24:
[...]
... en dat in Berlijn een goede Paint shop wordt bereikt.
Ik merk overigens dat ik (blijkbaar) niet zo precies kijk. Ik vind de auto hartstikke tof en heb er veel lol mee, maar er is me nog niets opgevallen aan de lak wat gecorrigeerd moet worden.
Daarmee bedoel ik dat de auto voor mij net zo netjes lijkt te zijn als mijn vorige VAGjes, dat zal ongetwijfeld niet echt zo zijn, maar ik zie het (gelukkig
Was op de nieuwssites terug te vinden. Is alleen wel een uitspraak van Musk. Dus geen idee wat ervan terecht komt.Smobbo schreef op donderdag 23 april 2020 @ 14:48:
[...]
Volgens mij zijn de bomen nog niet eens allemaal gekapt, dus dit is denk ik iets met 'wens vader van de gedachte'?![]()
Ik merk overigens dat ik (blijkbaar) niet zo precies kijk. Ik vind de auto hartstikke tof en heb er veel lol mee, maar er is me nog niets opgevallen aan de lak wat gecorrigeerd moet worden.
Daarmee bedoel ik dat de auto voor mij net zo netjes lijkt te zijn als mijn vorige VAGjes, dat zal ongetwijfeld niet echt zo zijn, maar ik zie het (gelukkig) niet
!
Maar ze zijn blijkbaar toch niet de eerste....
https://insideevs.com/new...most-advanced-paint-shop/
Ik ben ook absoluut niet kritisch.
Ik rij nu in een VAG auto. Een Skoda zelfs, maar nog nooit iets op aan te merken gehad. Een enorm fijne auto!!! En goede lak
Enigste wat ik tot nu toe heb gehad zijn de vloermatten die werden via Tesland.nl afgeleverd
maar verder nog niks al wel meerdere keren gemaild met Athlon maar die hadden nog, niks wel vertelden ze dat ze zowiezo niet eerder mogen leveren dan 11-05.
Ik heb een Standaard witte SR+ besteld dus hoop dat die een beetje op voorraad zijn.
PSN: FreakGIB
Vroeger stond er op de website bij de verwachte afleverdatum steeds "mei", deze is nu verschoven naar juni.zyx schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:57:
Erg benieuwd, M3 begin april besteld maar niemand lijkt de invloed van covid-19 op de leveringen te kunnen inschatten.
Via Leaseplan (België) een witte M3 SR+ besteld. Levering zou voorzien zijn in de loop van juni, althans een medewerker van Tesla.
Maar denk pas September. Ben al blij als het dit jaar is....
[ Voor 22% gewijzigd door -Splash- op 29-04-2020 15:32 ]
Heb vandaag bevestiging van mijn bestelling gehad dus hoor officieel bij de hypetrain...
Gisteren een telefoontje gehad van Tesla zelfFreakGIB schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 15:46:
16 Maart is de auto besteld via Athlon de lease auto waar ik nu in rijd loopt af op 11-05-2020
Enigste wat ik tot nu toe heb gehad zijn de vloermatten die werden via Tesland.nl afgeleverd
maar verder nog niks al wel meerdere keren gemaild met Athlon maar die hadden nog, niks wel vertelden ze dat ze zowiezo niet eerder mogen leveren dan 11-05.
Ik heb een Standaard witte SR+ besteld dus hoop dat die een beetje op voorraad zijn.
en het lijkt er op dat er rond 12-5 geleverd gaat worden Duimen.
ze mogen niet eerder leveren dan die datum omdat mijn current auto op 11-5 er uit gaat.
Maar ze had nog geen RN nummer voor mij maar dat krijg je meestal in de laatste 2 weken.
Dat is nu al het geval dus ik hoop deze week nog meer info te krijgen.
als de auto er is gaat die eerst naar Athlon en dan leveren zij hem aan mij zover ik begreep.
KevinVording schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:33:
Al een tijdje de topic aan het volgen maar zie weinig nieuws over daadwerkelijke leveringen in deze onzekere tijden! Is er iemand die recentelijk besteld/geleverd heeft? Ben toch nieuwsgierig naar de huidige situatie! Op kenteken radar is te zien dat er nog dagelijks een aantal M3's op kenteken wordt gezet!
Heb vandaag bevestiging van mijn bestelling gehad dus hoor officieel bij de hypetrain...
FreakGIB schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:19:
[...]
Gisteren een telefoontje gehad van Tesla zelf
en het lijkt er op dat er rond 12-5 geleverd gaat worden Duimen.
ze mogen niet eerder leveren dan die datum omdat mijn current auto op 11-5 er uit gaat.
Maar ze had nog geen RN nummer voor mij maar dat krijg je meestal in de laatste 2 weken.
Dat is nu al het geval dus ik hoop deze week nog meer info te krijgen.
als de auto er is gaat die eerst naar Athlon en dan leveren zij hem aan mij zover ik begreep.
Mag ik vragen wanneer de bestellingen gedaan zijn?amsterdammertje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:33:
had me niet meer officieel gemeld ( was druk met de auto ) maar mijn tesla model 3 SR+ wit is eergisteren geleverd door Tesla bij mij thuis. Aflevering op zivh netjes (al ontdekte ik gisteren nog wel plaksel op het logo, dat moet ik even wegpoetsen). De eerste tevreden kilometers gemaakt.
[...]
EDIT: Als ik een beetje zoek dan zie ik dat jullie beide te maken hebben/hadden met een contract die eerst moet aflopen. Zo te zien gaat het dan alsnog heel vlot! Mijn situatie is dat ik nu shortlease rijdt en per direct over mag. Dus ik ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren. Heb een SR+ Wit met Trekhaak bestelt. Hoop dat de berichten van 8000 auto's geleverd in Maart kloppen...
[ Voor 41% gewijzigd door KevinVording op 30-04-2020 11:52 ]
KevinVording schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:46:
[...]
[...]
Mag ik vragen wanneer de bestellingen gedaan zijn?
Ik kreeg een mailtje van Athlon op 16 maart dat hij via hun besteld was.KevinVording schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:46:
[...]
[...]
Mag ik vragen wanneer de bestellingen gedaan zijn?
EDIT: Als ik een beetje zoek dan zie ik dat jullie beide te maken hebben/hadden met een contract die eerst moet aflopen. Zo te zien gaat het dan alsnog heel vlot! Mijn situatie is dat ik nu shortlease rijdt en per direct over mag. Dus ik ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren. Heb een SR+ Wit met Trekhaak bestelt. Hoop dat de berichten van 8000 auto's geleverd in Maart kloppen...
Maar kreeg dus gisteren het eerste telefoontje van Tesla met meer info maar dat ze dus moeten wachten tot 12-5-2020.
Hoelang duurde dat bij jullie? Overigens; hij mag pas geleverd worden in juni.
Ik heb precies een week geleden een zwarte M3 SR+ in ontvangst genomen. Was een week ervoor door de leasemij besteld. Kwam kort daarna vanuit Tesla een orderbevestiging dat er in juni waarschijnlijk geleverd zou worden. 2 dagen daarna een SMS dat de auto al op 23-4 geleverd zou worden.KevinVording schreef op woensdag 29 april 2020 @ 22:33:
Al een tijdje de topic aan het volgen maar zie weinig nieuws over daadwerkelijke leveringen in deze onzekere tijden! Is er iemand die recentelijk besteld/geleverd heeft? Ben toch nieuwsgierig naar de huidige situatie! Op kenteken radar is te zien dat er nog dagelijks een aantal M3's op kenteken wordt gezet!
Was volgens mij de laatste zwarte SR+ die ik nog tussen de voorraadmodellen had zien staan.
Dus als je hebt besteld en je config staat niet in snel leverbaar, neem ik aan dat die in juni geleverd zal worden (conform eerdere leveringen, einde kwartaal).
Oh dat is wel top dan!lampie1969 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:03:
Oh toeval. Net gebeld met Tesla dat ze een auto in Frankrijk hebben gevonden en deze naar NL gaan halen. Dan gaat ie naar de LM en in Mei zorg ik voor een plekje voor de deur waar ie mag staan.
Geeft nog een klein beetje hoop, maar ik denk dat de mijne nog wel even gaat duren met een productie die stil ligt.
Zijn alle fabrieken van Tesla momenteel dicht, er zijn er nog wel een aantal open toch?KevinVording schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:10:
[...]
Oh dat is wel top dan!
Geeft nog een klein beetje hoop, maar ik denk dat de mijne nog wel even gaat duren met een productie die stil ligt.
Give 2 Get
De fabriek in Fremont is gesloten en die maatregelen zijn van de week uitgesteld, anders mochten ze Maandag weer open. Denk dat dat de enige is die relevant is voor M3's naar EU. Maar bind me er niet op vast!Runescom schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:25:
[...]
Zijn alle fabrieken van Tesla momenteel dicht, er zijn er nog wel een aantal open toch?
Aha, die van mij is namelijk vorige week besteld en moet ergens in oktober geleverd gaan worden. Ik voorzie nog niet zoveel problemen aangezien we nog een aantal maanden hebben.KevinVording schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:05:
[...]
De fabriek in Fremont is gesloten en die maatregelen zijn van de week uitgesteld, anders mochten ze Maandag weer open. Denk dat dat de enige is die relevant is voor M3's naar EU. Maar bind me er niet op vast!
#Duurtlangdatwachten..
Give 2 Get
Nu een bericht van Tesla dat hij niet op voorraad is en pas bij de volgende scheepslevering er misschien bij zit, maar ivm de crisis is dat nog niet zeker.
Vreemde gang van zaken, nog maar even wachten..
Dan vrees ik dat we ons in dezelfde situatie bevinden nu. Duimen!JohnGrey schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:09:
Twee maand geleden een standaard m3 met trekhaak besteld, vorige week bericht van lm dat hij volgens planning vandaag (1 mei) beschikbaar is.
Nu een bericht van Tesla dat hij niet op voorraad is en pas bij de volgende scheepslevering er misschien bij zit, maar ivm de crisis is dat nog niet zeker.
Zolang we nog niet op de fiets naar het werk moeten, is er nog niks aan de hand. Laadpaal was ook vertraagd dus dat komt wel mooi uitKevinVording schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:44:
[...]
Dan vrees ik dat we ons in dezelfde situatie bevinden nu. Duimen!

Gefeliciteerd!zyx schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:42:
Denk dat ik mazzel heb gehad, 10 april besteld aankomende vrijdag geleverd.
Mag ik vragen wat voor configuratie? (:
Nice. Als de LM niet zo moeilijk deed over mijn laatste maandje had ik hem ook wel gehad kunnen hebben vermoed ik.zyx schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:42:
Denk dat ik mazzel heb gehad, 10 april besteld aankomende vrijdag geleverd.
Ik neem aan dat je een sr+ genomen hebt? Die zijn nog wel leverbaar.
Foto's zijn gewaardeerd
SR+ nog wel leverbaar? Op de site zijn die ook bijna allemaal niet meer te vinden, enkel nog 1 blauwe. Blijft toch veel speculatie bij Tesla geloof ik haha-Splash- schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:27:
[...]
Nice. Als de LM niet zo moeilijk deed over mijn laatste maandje had ik hem ook wel gehad kunnen hebben vermoed ik.
Ik neem aan dat je een sr+ genomen hebt? Die zijn nog wel leverbaar.
Foto's zijn gewaardeerd
sr+ witKevinVording schreef op zondag 3 mei 2020 @ 16:56:
[...]
Gefeliciteerd!
Mag ik vragen wat voor configuratie? (:
Ook ik wacht op mijn model 3 (LR, grijs). De auto is half april besteld en Tesla heeft 30 juni als verwachte leverdatum opgegeven. Ik vraag me af of dat gaat lukken. Zover ik kan zien zijn er op dit moment geen boten meer onderweg en de fabriek is dicht. Het is dus onduidelijk wanneer er weer een boot deze kant op komt. Ik heb overigens nog geen contact opgenomen met Tesla.JohnGrey schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:09:
Twee maand geleden een standaard m3 met trekhaak besteld, vorige week bericht van lm dat hij volgens planning vandaag (1 mei) beschikbaar is.
Bron: https://www.tesmanian.com...pens-gradually-on-may-8th
Als er eind mei een boot vertrekt zou dat kunnen betekenen dat er voor juli auto's worden geleverd. Maar goed, het is giswerk.. En je configuratie moet ook maar net op de boot staan, als die boot uberhaupt al onderweg is naar Zeebrugge en ze niet eerst in de US blijven leveren
Ik kijk af en toe ook naar kenteken tenaamstelling door het RDW om te kijken of er nog beweging in het leveren zit. Dit is een linkje daarvoor: https://opendata.rdw.nl/widgets/ru3q-tg3b
Let op dat hier ook oudere Tesla's tussen staan (dus 2de hands overkopers etc.) maar je kunt aan het kenteken een beetje zien in hoeverre er nog wel nieuwe op naam worden gezet (H-... zijn vaak recent). Dit loopt wel een dagje achter.
Zegt het veel? Nee.. Maar een keer een andere pagina refreshen is ook leuk
We wachten het af!
[ Voor 3% gewijzigd door Compupad op 05-05-2020 13:55 ]
Dat ze misschien geleidelijk weer open gaan had ik nog niet gelezen, dat is wel fijn om te zien! Ergens las ik dat er in Maart nog 8000 stuks geleverd zijn, maar volgens deze google doc: https://docs.google.com/s...kLnTo6xqbdtaOI/edit#gid=0 is te zien dat er na Februari geen schip meer naar Europa is gevaren met Tesla's! Dus letterlijk "that ship has sailed".Compupad schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 13:54:
Geen idee of er nog voorraad is in de EU (er waren er 8000?). Maar ik las net dat de governor van Californië bekend heeft gemaakt dat fabrikanten (met aanpassingen) vrijdag a.s. weer langzaam open kunnen. Er is een kans dat de Tesla fabriek dan ook weer open mag. Maar het blijft speculeren..
Bron: https://www.tesmanian.com...pens-gradually-on-may-8th
Als er eind mei een boot vertrekt zou dat kunnen betekenen dat er voor juli auto's worden geleverd. Maar goed, het is giswerk.. En je configuratie moet ook maar net op de boot staan, als die boot uberhaupt al onderweg is naar Zeebrugge en ze niet eerst in de US blijven leveren![]()
Ik kijk af en toe ook naar kenteken tenaamstelling door het RDW om te kijken of er nog beweging in het leveren zit. Dit is een linkje daarvoor: https://opendata.rdw.nl/widgets/ru3q-tg3b
Let op dat hier ook oudere Tesla's tussen staan (dus 2de hands overkopers etc.) maar je kunt aan het kenteken een beetje zien in hoeverre er nog wel nieuwe op naam worden gezet (H-... zijn vaak recent). Dit loopt wel een dagje achter.
Zegt het veel? Nee.. Maar een keer een andere pagina refreshen is ook leuk
We wachten het af!
Qua kentekens refresh ik idd ook een pagina, maar dan op https://www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/#dag hahah.
We gaan het wel zien wanneer er weer geleverd wordt, het zijn sowieso hele gekke tijden.
[ Voor 54% gewijzigd door KingFox op 06-05-2020 23:24 ]
https://www.nbcbayarea.co...ounty-health-ban/2286800/
Andere bron
https://teslamotorsclub.c...movements.180043/page-166
"California has lifted restrictions on manufacturing however the Almeda County shelter-in-place order remains in force.
Whether it succeeds or not, it is clear that production levels will take time to ramp up and may not achieve previously attained figures.
With unsold inventory stock in country I can't see a big push for the UK market this quarter.
The San Francisco Port schedule has 2 placeholders for ships due to load at Pier 80 on 26 May & 29 May.
It takes 3 weeks from leaving Pier 80 to arrive at Zeebrugge and so I think the 2nd ship would be cutting it fine, even for Tesla, to unload and deliver several thousand cars by the end of June."
Zou mooi zijn, nu snel een boot volladen en deze kant op! :-)JohnGrey schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:27:
Zo te lezen gaat de fabriek weer voor 30% open...
https://www.nbcbayarea.co...ounty-health-ban/2286800/
Andere bron
https://teslamotorsclub.c...movements.180043/page-166
"California has lifted restrictions on manufacturing however the Almeda County shelter-in-place order remains in force.
Whether it succeeds or not, it is clear that production levels will take time to ramp up and may not achieve previously attained figures.
With unsold inventory stock in country I can't see a big push for the UK market this quarter.
The San Francisco Port schedule has 2 placeholders for ships due to load at Pier 80 on 26 May & 29 May.
It takes 3 weeks from leaving Pier 80 to arrive at Zeebrugge and so I think the 2nd ship would be cutting it fine, even for Tesla, to unload and deliver several thousand cars by the end of June."
Give 2 Get
daarna gebeld met Tesla maar ze hebben mijn uitvoering niet op voorraad.
SR+ Wit helemaal standaard.
hij zij wel misschien kan je iets uit de Snel leverbaar lijst kiezen.
Ik zag daar wel een blauwe staan die verder gewoon standaard is prijs is 50.825
Maar de LM vertelde mij die buiten mijn lease budget valt.
hij zij ook dat door de crisis de prijzen omhoog zijn gegaan ?
Daar zal die dan de Lease prijs mee bedoelen denk ik want de catalogus prijs is nog steeds het zelfde.
Dus ik moet helaas wachen op een volgende levering en dan hopen dat er een SR+ witte bij zit.
Blijkbaar is het meest strikte bevel geldig. De "provincie" bepaald nu dat het niet mag, terwijl de staat zegt van wel.
Voor mij ook afwachten op de volgende boot.
Op 26 en 29 mei zijn er weer twee plekken gereserveerd op pier 80C van de Port of San Francisco (hier werden voorheen altijd de Tesla's op de boot geladen, maar dat was vast al bekend), bron: https://sfport.com/sites/...0Schedules/2020-05-08.pdf
Het kan zijn dat dit wederom geannuleerd gaat worden wanneer de fabriek dicht blijft..
Ik ben de bron even kwijt, maar ik las dat een boot er circa 3 weken over doet. Dus eind juni (als de fabriek wel ergens volgende week open mag) is hopelijk haalbaar dan.
Ik las hier en daar ook dat er nog wel wat personeel in de fabriek liep om auto's te controleren voor leveringen:
https://www.theverge.com/...19-shutdown-shelter-placeThe email to factory employees, sent ahead of the production shutdown, informed some of these “end of line” workers that they’d have to keep reporting to the automotive plant to run quality checks, make fixes, and charge and prep the cars for delivery.
Ik vraag me dus af of er niet al een rits aan auto's klaar staat in de fabriek om op de boot geladen te kunnen worden op het moment dat de "go" er is. Zeker nu er twee plekken gereserveerd staan op de lijst (al is de tijd tussen aankomst en vertrek slechts een dag).
Heerlijk dat zweverig denken
We gaan het zien, blijven inderdaad gekke tijden. Maar zeker iets om naar uit te kijken nog steeds..
Catalogusprijs is niet hetzelfde tussen SR+ wit en blauw. Wit is de “gratis” kleur en voor blauw betaal je €1100.FreakGIB schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:47:
Ik heb ondertussen een RN nummer gekregen van de :LM
Daar zal die dan de Lease prijs mee bedoelen denk ik want de catalogus prijs is nog steeds het zelfde.
Dus ik moet helaas wachen op een volgende levering en dan hopen dat er een SR+ witte bij zit.
Prijs omhoog kan ik me wel voorstellen. Het transport zal wel duurder zijn. Meer bureaucratie, meer kans op langer stilligger, meer havenrechten etc. Boten die op de verkeerde plek liggen, misschien aan iemand anders toegewezen waren. Zo maar wat mogelijk effecten van de huidige crisis.FreakGIB schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 10:47:
Ik heb ondertussen een RN nummer gekregen van de :LM
[ Voor 9% gewijzigd door Inspired op 10-05-2020 13:14 ]
Dan nog zo’n bullshit post dat iedereen goed voorbereid moet worden (zelfs een online training! Nou nou, poeh poeh...) en we gaan weer aan de bak.
Ik vind m’n auto top en heel fijn, maar nieuwe auto’s als vitale infrastructuur aanduiden is natuurlijk je reinste onzin!
Ik denk dat het niet over auto's gaat wat vitaal is, maar de werkgelegenheid in de regio.Smobbo schreef op zondag 10 mei 2020 @ 14:00:
Idd, bizar hoe dit gaat. Gewoon druk uitoefenen als grote partij...
Dan nog zo’n bullshit post dat iedereen goed voorbereid moet worden (zelfs een online training! Nou nou, poeh poeh...) en we gaan weer aan de bak.
Ik vind m’n auto top en heel fijn, maar nieuwe auto’s als vitale infrastructuur aanduiden is natuurlijk je reinste onzin!
Mijn Lease bedrag is als ik het goed heb 850,-timwijn schreef op zondag 10 mei 2020 @ 07:53:
[...]
Catalogusprijs is niet hetzelfde tussen SR+ wit en blauw. Wit is de “gratis” kleur en voor blauw betaal je €1100.
Voor de cirsis kon ik nog wel een andere kleur kiezen volgens mij
Maar nu de Blauwe met niks extra's kwam op 997,- en een blauwe met wit interieur was 1007,-
Is dat incl of excl brandstof? Dat was de LR lease prijs vlak voor de crisis.... lijkt mij sterk...FreakGIB schreef op zondag 10 mei 2020 @ 16:58:
[...]
Mijn Lease bedrag is als ik het goed heb 850,-
Voor de cirsis kon ik nog wel een andere kleur kiezen volgens mij
Maar nu de Blauwe met niks extra's kwam op 997,- en een blauwe met wit interieur was 1007,-
Inc brandstof bij Athlon.-Splash- schreef op zondag 10 mei 2020 @ 18:23:
[...]
Is dat incl of excl brandstof? Dat was de LR lease prijs vlak voor de crisis.... lijkt mij sterk...
Met wat voor contract voorwaarden? Een kaal bedrag zegt me helemaal niks. 850€ voor 4 jaar 40.000km p/j daar heb je bijv. geen SR+ voor.
Ik weet alleen dat ons lease bedrag 850 isKevinVording schreef op zondag 10 mei 2020 @ 20:51:
[...]
Met wat voor contract voorwaarden? Een kaal bedrag zegt me helemaal niks. 850€ voor 4 jaar 40.000km p/j daar heb je bijv. geen SR+ voor.
eigen bijdrage is rond de 110 euro + de 8% bijtelling tot 45000 en 21% bijtelling alles daar boven
verder is het 4 jaar en ongeveer 35000km p/j
Het gaat om dat laatste zinnetje. De norm waarde verschilt per werkgever. Op basis daarvan wordt de lease prijs bepaald (korte looptijd en hoge km’s zorgt voor een hogere lease prijs). De prijs kan dus 100-en euro’s schelen tussen 3 jaar / 50k km per jaar en 6 jaar / 20k km per jaar (bijvoorbeeld).FreakGIB schreef op zondag 10 mei 2020 @ 21:57:
[...]
Ik weet alleen dat ons lease bedrag 850 is
eigen bijdrage is rond de 110 euro + de 8% bijtelling tot 45000 en 21% bijtelling alles daar boven
verder is het 4 jaar en ongeveer 35000km p/j
Is het voor jou nu 110€ eigen bijdrage + bijtelling? (Bijtelling is puur fiscale waarde door berekenhet.nl halen). Dan zou je dus een leasebedrag van 960 (850+110) hebben. Dat klinkt wel logisch.
Ik heb nog gevraagd waarom kan ik niet 5 jaar leasen zoals mijn current auto een Volvo V40 D2Smobbo schreef op maandag 11 mei 2020 @ 07:02:
[...]
Het gaat om dat laatste zinnetje. De norm waarde verschilt per werkgever. Op basis daarvan wordt de lease prijs bepaald (korte looptijd en hoge km’s zorgt voor een hogere lease prijs). De prijs kan dus 100-en euro’s schelen tussen 3 jaar / 50k km per jaar en 6 jaar / 20k km per jaar (bijvoorbeeld).
Is het voor jou nu 110€ eigen bijdrage + bijtelling? (Bijtelling is puur fiscale waarde door berekenhet.nl halen). Dan zou je dus een leasebedrag van 960 (850+110) hebben. Dat klinkt wel logisch.
Maar dat kon niet omdat ze alle contracten bij ons nu op 4 jaar hebben?
Een beetje een wellus-nietus spelletje daar

Edit: En Elon Musk weet het zelf ook, hij staat ook aan de lopende band: https://twitter.com/elonmusk/status/1259945593805221891
[ Voor 23% gewijzigd door Compupad op 12-05-2020 08:05 ]
Kan Tesla NL mocht er een boot deze kant op komen dan ook zien welke auto’s beschikbaar zijn aan boord?Runescom schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:31:
[...]
Zou mooi zijn, nu snel een boot volladen en deze kant op! :-)
Volgens mij niet, de auto's worden gekoppeld zodra de auto's op de boot staan volgens mij. Na aankomst van de boot duurt het zo'n 2 tot 3 dagen en de sms'jes worden verstuurd dat die van jou is gekoppeld.maddog03 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:07:
[...]
Kan Tesla NL mocht er een boot deze kant op komen dan ook zien welke auto’s beschikbaar zijn aan boord?
Die van mij moet begin november geleverd worden i.v.m. lease maatschappij, maar of die van mij al komt met deze batch.. Ik vraag het me af.
Give 2 Get
Ik kan begin Juli bestellen, vandaar de vraag. Zou handig zijn als je dan door de voorraad kan kijken of er een passende auto bij zitRunescom schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:09:
[...]
Volgens mij niet, de auto's worden gekoppeld zodra de auto's op de boot staan volgens mij. Na aankomst van de boot duurt het zo'n 2 tot 3 dagen en de sms'jes worden verstuurd dat die van jou is gekoppeld.
Die van mij moet begin november geleverd worden i.v.m. lease maatschappij, maar of die van mij al komt met deze batch.. Ik vraag het me af.
Voorraden kunnen ook gewoon nog in de USA staan.maddog03 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:07:
[...]
Kan Tesla NL mocht er een boot deze kant op komen dan ook zien welke auto’s beschikbaar zijn aan boord?
Ik weet natuurlijk niet hoe tesla zijn leveringen organiseert en hoe de auto's verdeeld worden onder de Europese dealers. Maar ik kan niet geloven dat tesla niet weet welke auto's er momenteel in een schip staan. Ik had ergens gelezen dat tesla een bestelling kan koppelen aan een nog niet toegewezen auto welke wel in het schip zit. Ik noem dit gemakshalve even een voorraad auto. Dan kan je twee dingen doen:BlakHawk schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:35:
[...]
Voorraden kunnen ook gewoon nog in de USA staan.
1: Wachten tot de voorraad is aangevuld en dan kiezen (vanaf de tesla website)
2: Tesla vragen wat is er nu onderweg naar NL en daar op je bestelling aanpassen, d.m.v contact met een tesla medewerker (voordat de voorraad bekend is op de website)
Maar 2 is dus niet mogelijk?
[ Voor 6% gewijzigd door maddog03 op 12-05-2020 13:55 . Reden: Added context ]
Als er wat onderweg is dan is optie 2 ook wel mogelijk ja.maddog03 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:54:
[...]
Ik weet natuurlijk niet hoe tesla zijn leveringen organiseert en hoe de auto's verdeeld worden onder de Europese dealers. Maar ik kan niet geloven dat tesla niet weet welke auto's er momenteel in een schip staan. Ik had ergens gelezen dat tesla een bestelling kan koppelen aan een nog niet toegewezen auto welke wel in het schip zit. Ik noem dit gemakshalve even een voorraad auto. Dan kan je twee dingen doen:
1: Wachten tot de voorraad is aangevuld en dan kiezen (vanaf de tesla website)
2: Tesla vragen wat is er nu onderweg naar NL en daar op je bestelling aanpassen, d.m.v contact met een tesla medewerker (voordat de voorraad bekend is op de website)
Maar 2 is dus niet mogelijk?
Shipping kosten etc zitten natuurlijk gewoon in de verkoopprijs verwerkt.jerh schreef op zondag 10 mei 2020 @ 08:31:
[...]
Prijs omhoog kan ik me wel voorstellen. Het transport zal wel duurder zijn. Meer bureaucratie, meer kans op langer stilligger, meer havenrechten etc. Boten die op de verkeerde plek liggen, misschien aan iemand anders toegewezen waren. Zo maar wat mogelijk effecten van de huidige crisis.
Ja uiteraard, daardoor kan de prijs omhoog gaan, dat is wat ik schreef. Shipping zal ongetwijfeld nu duurder zijn.maddog03 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 16:07:
[...]
Shipping kosten etc zitten natuurlijk gewoon in de verkoopprijs verwerkt.
Tjonge, als je de commentaren op twitter leest, er is daar wel veel verdeeldheid....Compupad schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:29:
De eerste tweehonderd stuks zijn blijkbaar alweer gemaakt in de fabriek: https://www.theverge.com/...ction-model-3-y-elon-musk
Een beetje een wellus-nietus spelletje daar
Edit: En Elon Musk weet het zelf ook, hij staat ook aan de lopende band: https://twitter.com/elonmusk/status/1259945593805221891
Het goede nieuws, de eerste trucks met Europese model 3s zijn gespot! https://mobile.twitter.co...tatus/1259921923510861825
Ik vermoed dat die twee placeholders bij de San Francisco port best wel is ingevuld kunnen gaan worden door boten richting Europa
Je zit uiteraard wel de zwakke kanten van het Amerikaanse systeem. Er gaan toch mensen aan de slag, omdat ze anders geen inkomen hebben. Dat is hun primaire reden. De wrevel richting Musk richt zich dan op zijn rijkdom en dat hij wel zou kunnen doorbetalen.Compupad schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:42:
Inderdaad bizar al die reacties. Het is allemaal een beetje dubbelop. Aan de ene kant willen wij natuurlijk graag onze auto's, aan de andere kant moet het ook voor de mensen daar veilig zijn.. Tesla heeft wel de ervaring omdat ze het e.e.a. qua werkwijze hebben aangepast op hun ervaringen in de fabriek van Shanghai die nog "covid-free" blijkt te zijn.
Het goede nieuws, de eerste trucks met Europese model 3s zijn gespot! https://mobile.twitter.co...tatus/1259921923510861825
Ik vermoed dat die twee placeholders bij de San Francisco port best wel is ingevuld kunnen gaan worden door boten richting Europa
Zowiezo is de verdeeldheid in Amerika stof tot nadenken. Lijkt wel wat op hier in Europa, maar dan nog veel dieper. Maar dat is allemaal off-topic.
Leveringen zullen voorlopig nog wel verstoord blijven, ook de hele leveringschain van allerlei onderdelen zal wel wat moeizamer gaan dan voorheen.
Ik dacht dat we allang zover waren gezien ik al een paar weken terug een RN nummer heb gehad van de leasemaatschappij... apart. Vind het wel super irritant dat het gewoon willekeur is en totaal niet volgen wat de status van je bestelling. Medewerker van Tesla gaf ook aan dat het koppelen een geautomatiseerd systeem is waar men geen invloed op heeft.
We zullen wel zien wanneer we iets horen, ik krijg er geen hoogte van of ik nou een stapje verder ben in het proces of niet haha.
Dat is ook een groot nadeel van een geautomatiseerd systeem. Tesla weet het zelf ook niet helaas. De auto's staan wel klaar op Pier 80We zullen wel zien wanneer we iets horen, ik krijg er geen hoogte van of ik nou een stapje verder ben in het proces of niet haha.
:strip_exif()/f/image/RTeQoHHJYoENheYRT3PKY6tz.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron https://twitter.com/mortenlund89/status/1260832487225397250
De witte in ieder geval.JohnGrey schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:17:
[...]
Dat is ook een groot nadeel van een geautomatiseerd systeem. Tesla weet het zelf ook niet helaas. De auto's staan wel klaar op Pier 80
[Afbeelding]
Bron https://twitter.com/mortenlund89/status/1260832487225397250
Wat ook een beetje onzin is, want in het verleden hebben tweakers hier een auto gekoppeld gekregen nadat ze gebeld hadden met Tesla.Tarz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:05:
Ik werd gisteren gebeld door Tesla om te bevestigen dat mijn bestelling via de leasemaatschappij helemaal goed was verlopen en dat men nu de configuratie in het systeem heeft staan om een geschikte auto te koppelen. Zodra er een match was zou ik dan geïnformeerd worden.
Ik dacht dat we allang zover waren gezien ik al een paar weken terug een RN nummer heb gehad van de leasemaatschappij... apart. Vind het wel super irritant dat het gewoon willekeur is en totaal niet volgen wat de status van je bestelling. Medewerker van Tesla gaf ook aan dat het koppelen een geautomatiseerd systeem is waar men geen invloed op heeft.
We zullen wel zien wanneer we iets horen, ik krijg er geen hoogte van of ik nou een stapje verder ben in het proces of niet haha.
Had je hiervoor ook al een mail ontvangen van Tesla? Ik wacht zelf namelijk ook al bijna 2 weken op reactie. LM heeft al aangegeven dat er een verwachte leverdatum is, maar van Tesla heb ik nog niks ontvangen.Tarz schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:05:
Ik werd gisteren gebeld door Tesla om te bevestigen dat mijn bestelling via de leasemaatschappij helemaal goed was verlopen en dat men nu de configuratie in het systeem heeft staan om een geschikte auto te koppelen. Zodra er een match was zou ik dan geïnformeerd worden.
Welke datum heeft de LM dan afgegeven? Want bij tesla zeggen ze "wachten op de volgende scheepslevering, en dan nog is het afwachten of een match is"..KevinVording schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:11:
[...]
Had je hiervoor ook al een mail ontvangen van Tesla? Ik wacht zelf namelijk ook al bijna 2 weken op reactie. LM heeft al aangegeven dat er een verwachte leverdatum is, maar van Tesla heb ik nog niks ontvangen.

Twijfel zelf of ze hem besteld hebben of dat ze wachten tot de oude auto begin juni uit de lease gaat.
[ Voor 24% gewijzigd door -Splash- op 14-05-2020 16:59 ]
Je zou eens een account kunnen aanmaken op tesla.com met het e-mailadres waarmee de auto besteld zou moeten zijn. Als je daar een Referal ziet staan onderin dan lijkt er toch iets aanwezig te zijn.-Splash- schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:55:
Mijn LM heeft gezegd dat er besteld is maar niets meer vernomen erna. Geen welkom to tesla mail of wat... Geen idee of die naar mij zou gaan of naar de LM zelf.
Twijfel zelf of ze hem besteld hebben of dat ze wachten tot de oude auto begin juni uit de lease gaat.
Give 2 Get
Wel een goed idee, maar niets. Het is besteld vanuit HR natuurlijk.Runescom schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:11:
[...]
Je zou eens een account kunnen aanmaken op tesla.com met het e-mailadres waarmee de auto besteld zou moeten zijn. Als je daar een Referal ziet staan onderin dan lijkt er toch iets aanwezig te zijn.
Kan wel vragen bij de LM. Maar ze doen best moeilijk als het om info verstrekken gaat over Tesla's en dekken zich al mega in bij kleine vragen (waardoor ik al geen zin meer heb om erover te beginnen zolang het nog geen juni is).
Werkt dat? Ik had begrepen dat na de bestelling er vanzelf een account vanuit Tesla in de vorm van een welkomstmail binnenkomt.Runescom schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 17:11:
[...]
Je zou eens een account kunnen aanmaken op tesla.com met het e-mailadres waarmee de auto besteld zou moeten zijn. Als je daar een Referal ziet staan onderin dan lijkt er toch iets aanwezig te zijn.
In de laatste week van Juli, maar bij Tesla is het zelfs zonder Corona altijd erg onduidelijk.JohnGrey schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:24:
[...]
Welke datum heeft de LM dan afgegeven? Want bij tesla zeggen ze "wachten op de volgende scheepslevering, en dan nog is het afwachten of een match is"..
Dit is het eerste teken van leven vanuit Tesla. Daarvoor niet gehoord. Ik heb ook geen mail voor een account of wat dan ook gekregen. Ik heb mijn auto via werkgever/LM besteld, dus moeten nog afwachten denk ik.KevinVording schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:11:
[...]
Had je hiervoor ook al een mail ontvangen van Tesla? Ik wacht zelf namelijk ook al bijna 2 weken op reactie. LM heeft al aangegeven dat er een verwachte leverdatum is, maar van Tesla heb ik nog niks ontvangen.
Bron: https://www.marinetraffic...83/vessel:GLOVIS_COMPOSER
Er gingen geruchten op het internet dat de hoeveelheid auto's die nu bij de SFPort staan het beeld geven dat er voor 26 mei al een schip zou komen (de foto van JohnGrey). Nog onbekend of dit schip ook naar Zeebrugge gaat.
Later vandaag update SFPort weer hun planning qua inkomende schepen, dan weten we ook wanneer we de bestemming van dit schip kunnen verwachten.
Dit topic is gesloten.
Op https://tesla-updates.github.io/ & https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/ kan je schepen volgen die Tesla's vervoeren. Staat je auto mogelijk op een Hoegh schip? Dan kan je hier je VIN invoeren om dat te controleren: https://www.hoeghautoliners.com/my-cargo.
Heb je een VIN / leverdatum ontvangen? Vermeld dan de betreffende configuratie en besteldatum ook even, dat geeft andere wachtenden ook een idee over waar ze mogelijk rekening mee kunnen houden.
Er komen regelmatig klachten over bepaalde leasemaatschappijen langs, als de oorzaak niet bij Tesla ligt, maar bij de LM, dan graag in het Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 bespreken, niet hier.
Wil je graag weten wanneer jouw Tesla geleverd wordt? Door de grote belangstelling voor de Model 3 & Y is het erg druk bij Tesla. Zowel aan de telefoon en via de chat is er vaak geen doorkomen aan. In dit topic kunnen we je daar helaas niet bij helpen. Lees de OP om te leren hoe het proces in zijn werk gaat en oefen vooral geduld. Het heeft geen zin om te vragen naar verwachte levertijden, doorlooptijden en aflevermomenten.
* Het is expliciet *niet* de bedoeling om privégegevens van Tesla-medewerkers te delen! Geen telefoonnummers, geen e-mailadressen en al helemaal géén namen. *
Bij elkaar vragen welke medewerkers het snelst het leukst of het aardigst zijn is dus absoluut uit den boze.
Het grote Tesla topic - deel 2 voor alle Tesla vragen en opmerkingen, dit topic gaat over de levering.
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic voor het zo goedkoop mogelijk laden van je Tesla na levering.