Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FreakGIB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:26
Ik krijg ook ooit een Tesla model 3.
2 weken geleden is de bestelling geplaatst via Athlon.
iemand ervaring met Athlon nu zit ik nog bij Leasplan maar ons wagenpark ging voor de Tesla kijken welk van de 2 het goedkoopste was en dat was dus waarschijnlijk Athlon.
Ik heb nog niks gehoord maar volgens Athlon zou ik een SMS krijgen als er wat meer bekend is.
Ben nu alleen ook een beetje bang dat de levering een stuk langer gaat duren door Corona.
Mijn Auto die ik nu rijd gaat er al begin mei uit dus ben benieuwd hoe lang dat het gaat duren.

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• onok
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01-06 11:01
Ik heb vandaag mijn bolide in ontvangst genomen in Groningen, dus ik ga afscheid nemen van dit topic.
Besteld: 19 december 2019, SR+ blue, 18". (prive)

Het was een aparte ervaring met alle corono maatregelen. (geen handen schudden, 2 meter afstand, etc) Maar ik had natuurlijk geen uitleg nodig :P
Om maar even cliche te eindigen: Het is het wachten echt waard ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 18:27
12/2 besteld, heel wat issues gehad met de leverdatum vanuit de LM en na heel veel bellen/overtuigen wordt de tesla vandaag geleverd! Ik vond het gisteren nog even spannend ivm de nieuwe maatregelen voor de corona crisis (en had gesnapt dat de levering van de auto dan vertraging had gehad), maar vandaag is het dan zover! Ik kan het eerlijk gezegd nog niet geloven dat ik straks in een Tesla rijd, het voelt voor mij een beetje als een klein kind dat jarig is, of een klein kind dat weet dat Sinterklaas dadelijk pakjes komt brengen. Zo zie je dat dromen altijd kunnen uitkomen! Maar nu eerst wachten of het echt doorgaat. Wie weet wat er nog kan gebeuren in die paar uur.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:58
Bint schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 07:48:
12/2 besteld, heel wat issues gehad met de leverdatum vanuit de LM en na heel veel bellen/overtuigen wordt de tesla vandaag geleverd! Ik vond het gisteren nog even spannend ivm de nieuwe maatregelen voor de corona crisis (en had gesnapt dat de levering van de auto dan vertraging had gehad), maar vandaag is het dan zover! Ik kan het eerlijk gezegd nog niet geloven dat ik straks in een Tesla rijd, het voelt voor mij een beetje als een klein kind dat jarig is, of een klein kind dat weet dat Sinterklaas dadelijk pakjes komt brengen. Zo zie je dat dromen altijd kunnen uitkomen! Maar nu eerst wachten of het echt doorgaat. Wie weet wat er nog kan gebeuren in die paar uur.
Geniet ervan! Eerste kilometers zijn zo waanzinnig. :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21:07

JamesB009

Sjimmeh!!

Inspired schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:32:
[...]

Na 20k kilometer vind ik het nog steeds waanzinnig. 8) :9~

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Bram_Ram
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 05-06 15:20
FreakGIB schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:37:
Ik krijg ook ooit een Tesla model 3.
2 weken geleden is de bestelling geplaatst via Athlon.
iemand ervaring met Athlon nu zit ik nog bij Leasplan maar ons wagenpark ging voor de Tesla kijken welk van de 2 het goedkoopste was en dat was dus waarschijnlijk Athlon.
Ik heb nog niks gehoord maar volgens Athlon zou ik een SMS krijgen als er wat meer bekend is.
Ben nu alleen ook een beetje bang dat de levering een stuk langer gaat duren door Corona.
Mijn Auto die ik nu rijd gaat er al begin mei uit dus ben benieuwd hoe lang dat het gaat duren.
Ik heb ervaring met Athlon.
Vorig jaar mijn M3 bij Athlon besteld, kreeg met 4 dagen een mail met de bevestiging en volgens mij paar dagen later een RN van Tesla.

2 Weken voor de auto geleverd zou worden kreeg ik een mail van ze, een week er voor me tank/laadpas en 2 dagen voor levering een mail dat Easyway de auto bij mij zou aanleveren op locatie.

Al met al een goede ervaring.

• FreakGIB
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 04-06 15:26
Bram_Ram schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Ik heb ervaring met Athlon.
Vorig jaar mijn M3 bij Athlon besteld, kreeg met 4 dagen een mail met de bevestiging en volgens mij paar dagen later een RN van Tesla.

2 Weken voor de auto geleverd zou worden kreeg ik een mail van ze, een week er voor me tank/laadpas en 2 dagen voor levering een mail dat Easyway de auto bij mij zou aanleveren op locatie.

Al met al een goede ervaring.
Thx Stelt me weer wat gerust
Kan je bij Athlon ook laden bij Tesla laders of moet je dat zelf voorschieten?

PSN: FreakGIB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Inspired
FreakGIB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Zelf CC koppelen en declareren. Athlon verrekend de kosten (nog?) niet zelf met Tesla.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bint
Inspired schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:42:
[...]
Zelf CC koppelen en declareren. Athlon verrekend de kosten (nog?) niet zelf met Tesla.
ah goed om te horen, die vraag had ik ook!

• Bint
Inspired schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 08:32:
[...]

inderdaad! ik heb zitten lachen als een maniak toen ik het gaspedaal flink intrapte ;) }:O

• Bram_Ram
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 05-06 15:20
FreakGIB schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Betaal zelf via automatische incasso, en declareer via MTC. meestal is het geld van MTC eerder binnen. Dan dat Tesla het geld afschrijft.

• Tesleo
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 09-04 11:49
Even mijn plezier en ervaring delen, te meer ik de afgelopen maand ook veel aan de info uit dit forum heb gehad (voornamelijk om mijn ongeduld te verzachten en onzekerheden weg te nemen).
Vandaag was het zover/in de ochtend eerst mn 4 jaar oude lease auto in laten nemen (C350e was een fijne auto en opstap naar volledig elektrisch)
M3 LR Wit/19 Inch gekozen...vrij standaard dus...maar daarom niet minder mooi of leuk vind ik (sowieso mn 1e lease auto in wit). LM heeft bestelling gedaan 25/2. SMS 13/3 ontvangen met RN en geplande leverdatum van 12:30 op 25/3 Koopman Terminal, met JA bevestigd. Email op 18/3 met bevestiging van VIN en Kenteken. 20/3 nog een extra low touch lever uitleg mailtje. Vandaag 25/3 opgehaald. Al met al soepel en netjes.
Levering is wel een aparte ervaring maar niet vervelend (vorige auto's was met onthulling onder doek, bloemen, dagdeel uitproberen met de verkoper etc), dit ging ook soepel: VIN geven, digitale krabbel, auto inspecteren en instellen (alles in 10 minuten gedaan door goede voorbereiding/huiswerk)en vervolgens .......met heeeele brede smile naar huis rijden....tussentijds accelereren waar het kan (boys will be boys), superchargen onderweg was easy peazy
Gisteren tank/laadpas al gekregen en vandaag Kenteken in de bus, dus alles compleet.
Was even fijne afwisselings dag van het thuiswerken in deze tijd onder de omstandigheden.
:-)

• amdguard
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 22:54
Tesleo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:06:
Even mijn plezier en ervaring delen, te meer ik de afgelopen maand ook veel aan de info uit dit forum heb gehad (voornamelijk om mijn ongeduld te verzachten en onzekerheden weg te nemen).
Vandaag was het zover/in de ochtend eerst mn 4 jaar oude lease auto in laten nemen (C350e was een fijne auto en opstap naar volledig elektrisch)
M3 LR Wit/19 Inch gekozen...vrij standaard dus...maar daarom niet minder mooi of leuk vind ik (sowieso mn 1e lease auto in wit). LM heeft bestelling gedaan 25/2. SMS 13/3 ontvangen met RN en geplande leverdatum van 12:30 op 25/3 Koopman Terminal, met JA bevestigd. Email op 18/3 met bevestiging van VIN en Kenteken. 20/3 nog een extra low touch lever uitleg mailtje. Vandaag 25/3 opgehaald. Al met al soepel en netjes.
Levering is wel een aparte ervaring maar niet vervelend (vorige auto's was met onthulling onder doek, bloemen, dagdeel uitproberen met de verkoper etc), dit ging ook soepel: VIN geven, digitale krabbel, auto inspecteren en instellen (alles in 10 minuten gedaan door goede voorbereiding/huiswerk)en vervolgens .......met heeeele brede smile naar huis rijden....tussentijds accelereren waar het kan (boys will be boys), superchargen onderweg was easy peazy
Gisteren tank/laadpas al gekregen en vandaag Kenteken in de bus, dus alles compleet.
Was even fijne afwisselings dag van het thuiswerken in deze tijd onder de omstandigheden.
:-)
Fijne km toegewenst!

Mijn leveringsafspraak stond ook op vandaag gepland maar gisteren kreeg ik een belletje dat zij woensdag om een of andere reden gaan niet redden :? en gevraagd om naar vrijdag te verplaatsen. Dus nog ff wachten :X

• cradi
  • Registratie: februari 2020
  • Niet online
Tesleo schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:06:
...
...
Bovenstaande mag ik morgen ondergaan.... zin in!

LR AWD | Midnight Silver | Zwart interieur | Aero wielen | Trekhaak || geleverd 26/3/2020

• Tesleo
  • Laatst online: 09-04 11:49
amdguard schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Fijne km toegewenst!

Mijn leveringsafspraak stond ook op vandaag gepland maar gisteren kreeg ik een belletje dat zij woensdag om een of andere reden gaan niet redden :? en gevraagd om naar vrijdag te verplaatsen. Dus nog ff wachten :X
Vermoed een beetje dat ze de stroom aan mensen beperkt en onder controle willen houden teneinde ook de afstand tussen personen te kunnen waarborgen bij de check in, goede zaak.......Denk maar slechts 2 nachtjes slapen ;) Ik bevestig het cliche dat het absoluut het wachten waard is :)

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:59

BramT

Rule #1

Na anderhalve week wachten eindelijk (sorry ;)) vandaag een witte LR AWD mogen ophalen.

Zoontje van 4 noemt het een achtbaanauto en vriendin begon te schreeuwen in een taal die ik niet eerder heb gehoord. Prachtig.

Van een mitsubishi uit 2006 naar dit. Het is als een overstap van HD naar SSD, maar dan "in het echt".

Alleen... snelwegen leeg, maar een max van 100.. pfff.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Flying35
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-06 08:55
Afgelopen maandag 23-03 heeft de LM mijn Model 3 LR AWD besteld. Ik kreeg daarbij een verwachte leverdatum van 30-06 door. Vandaag ben ik gebeld door Tesla dat ik mijn Model 3 aanstaande vrijdag 27-03 al kan komen afhalen. Zeer tevreden dus over de levertijd en ik kijk uit naar vrijdag.

• amdguard
Welke laadkabels worden er tegenwoordig meegeleverd? Type 2 moet er zeker bij zitten. Ik vroeg me af of ze een korte van 4m of van 7.5m mennekes type 2 meeleveren?

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:22
Flying35 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:23:
Afgelopen maandag 23-03 heeft de LM mijn Model 3 LR AWD besteld. Ik kreeg daarbij een verwachte leverdatum van 30-06 door. Vandaag ben ik gebeld door Tesla dat ik mijn Model 3 aanstaande vrijdag 27-03 al kan komen afhalen. Zeer tevreden dus over de levertijd en ik kijk uit naar vrijdag.
Welke LM is dit als ik vragen mag? Ik heb gisteren mijn besteling gedaan (nouja, mijn werkgever) voor een model 3 SR+ zonder verdere opties. Voorkeur voor een standaard voorraadmodel dus.

Hopen dat ze bij ons ook zo snel zijn, dan moet ik langer wachten op de laadpaal dan op de auto haha

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 22:51
amdguard schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 01:39:
Welke laadkabels worden er tegenwoordig meegeleverd? Type 2 moet er zeker bij zitten. Ik vroeg me af of ze een korte van 4m of van 7.5m mennekes type 2 meeleveren?
Als ik me niet vergis (ben al een paar maanden niet meer bezig met de uitleveringen ;) ) levert Tesla sinds oktober ofzo alleen nog de 4m kabel uit. Daar baalde ik ook van maar ik moet zeggen: na 3 maanden nog nooit een langere nodig gehad.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• amdguard
EvaluationCopy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:11:
[...]

Als ik me niet vergis (ben al een paar maanden niet meer bezig met de uitleveringen ;) ) levert Tesla sinds oktober ofzo alleen nog de 4m kabel uit. Daar baalde ik ook van maar ik moet zeggen: na 3 maanden nog nooit een langere nodig gehad.
Het probleem is dat de plek waar ik ben van plan om te laden zo eruit ziet.
[Afbeelding]

Dat betekent dus dat ik de kabel van de laadklepje van tesla (links achter) naar de laadpaal (rechtsvoor) zou moeten iedere keer gaan trekken en ik twijfel of ik dat met meegeleverde 4m lengte red. Of zie ik het verkeerd en 4m gaat voldoende zijn?

• Inspired
amdguard schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:47:
[...]

Het probleem is dat de plek waar ik ben van plan om te laden zo eruit ziet.
[Afbeelding]

Dat betekent dus dat ik de kabel van de laadklepje van tesla (links achter) naar de laadpaal (rechtsvoor) zou moeten iedere keer gaan trekken en ik twijfel of ik dat met meegeleverde 4m lengte red. Of zie ik het verkeerd en 4m gaat voldoende zijn?
Als je hem met de neus naar voren in het vak zet gaat dat niet lukken nee. Het is inderdaad max 4m. In het verleden kon je kiezen tussen 4m en 7.5m. Maar de keuze is wegbezuinigd. (Zoals meer zaken.)

Andersom in het vak geen optie? Of is het een hele drukke straat?

[Voor 4% gewijzigd door Inspired op 26-03-2020 10:00]

• EvaluationCopy
Éenrichtingsverkeer??

Andersom (met de stekker aan de straatkant) wil je niet ivm kutpubers die nog wel eens een schop er tegen willen geven. Ik heb ook een paar keer in zo'n vak gestaan, dan haal je het misschien nét maar dan hangt je kabel redelijk strak in de lucht, ook niet ideaal. Ik heb de mazzel bij mij in de straat, ook éénrichtingsverkeer maar wel de juiste richting op, klepje links achter valt mooit naast de paal.

What difference is it to me if a decision is forced upon me by a dictator or by half of my neighbors? Either way my right to free, peaceful action has been nullified. – Stephen H. Foerster

• amdguard
dat klopt idd, gaat om eenrichtingsverkeer, dus ik ga altijd met de neus naar voren staan (naar links in het plaatje). Zou ik in de huidgie situatie met 6m kabel lengte uit de voeten kunnen?

• EvaluationCopy
amdguard schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:10:
[...]

dat klopt idd, gaat om eenrichtingsverkeer, dus ik ga altijd met de neus naar voren staan (naar links in het plaatje). Zou ik in de huidgie situatie met 6m kabel lengte uit de voeten kunnen?
Ja joh, dat haal je makkelijk. De auto is 4,70 lang en de stekker zit niet helemaal achteraan (wel bijna). Dan hangt je kabel nog netjes grotendeels over de grond. 7,5m zou in jouw geval wel echt ideaal zijn, als het prijsverschil niet té groot is?

• amdguard
EvaluationCopy schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:10:
[...]

Ja joh, dat haal je makkelijk. De auto is 4,70 lang en de stekker zit niet helemaal achteraan (wel bijna). Dan hangt je kabel nog netjes grotendeels over de grond. 7,5m zou in jouw geval wel echt ideaal zijn, als het prijsverschil niet té groot is?
Ik zie trouwens nergens 7.5m kabels te koop staan. Het is of 6m of 8m en goedkoopste heb ik op 4ev gevonden. Het prijs verschil tusen 6m en 8m is maar paar tientjes.

• MuadD1b
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-04 09:46
Tarz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:09:
[...]
SR+ zonder verdere opties. Voorkeur voor een standaard voorraadmodel dus.
Zo dacht ik vorig jaar ook, ik bestel een zo basic mogelijke config om hem snel te kunnen hebben. Viel dat even tegen. Blijkt dat dat juist de config is die het slechtste leverbaar is. Ze hebben liever dure configs op voorraad om op die manier meer te kunnen verdienen per auto. Logisch natuurlijk. Het blijft een bedrijf 😉

SR+ White, Bestelling: 13/10/2019, Tesla: 09/11/2019, RN: 09/11/2019, VIN: 11/02/2020, Levering: 09/03/2020

• Tarz
MuadD1b schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:14:
[...]

Zo dacht ik vorig jaar ook, ik bestel een zo basic mogelijke config om hem snel te kunnen hebben. Viel dat even tegen. Blijkt dat dat juist de config is die het slechtste leverbaar is. Ze hebben liever dure configs op voorraad om op die manier meer te kunnen verdienen per auto. Logisch natuurlijk. Het blijft een bedrijf 😉
Ik snap je gedachtegang, maar via Tesla zelf hoor ik toch andere dingen. Ze proberen zo veel mogelijk bestellingen aan standaard voorraadmodellen te koppelen zodat ze die snel kunnen wegwerken.
Ze hebben geen belang bij lange levertijden van basismodellen, aldus Tesla zelf

• MuadD1b
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-04 09:46
Tarz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 12:19:
[...]

Ik snap je gedachtegang, maar via Tesla zelf hoor ik toch andere dingen. Ze proberen zo veel mogelijk bestellingen aan standaard voorraadmodellen te koppelen zodat ze die snel kunnen wegwerken.
Ze hebben geen belang bij lange levertijden van basismodellen, aldus Tesla zelf
De trend was eind vorig jaar toch heel duidelijk anders. Bijna alle leveringen waren LR AWD terwijl veel SR bestellers een half jaar op hun auto's moesten wachten. Er zijn toen zelfs honderden LR en P auto's op voorraad op de kade blijven staan terwijl de SR auto's pas in maart zijn geleverd. Misschien dat daar productiecapaciteit achter zat ofzo.

SR+ White, Bestelling: 13/10/2019, Tesla: 09/11/2019, RN: 09/11/2019, VIN: 11/02/2020, Levering: 09/03/2020

• Flying35
  • Laatst online: 05-06 08:55
Tarz schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:09:
[...]

Welke LM is dit als ik vragen mag? Ik heb gisteren mijn besteling gedaan (nouja, mijn werkgever) voor een model 3 SR+ zonder verdere opties. Voorkeur voor een standaard voorraadmodel dus.

Hopen dat ze bij ons ook zo snel zijn, dan moet ik langer wachten op de laadpaal dan op de auto haha
Alphabet is de LM.

• amokjeeh
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:27
Ik meld mij ook maar is. SR+, wit, zwart interieur en 18” besteld door LM op 16 januari met een gewenste startdatum van het contract op 1-4. Ik weet inmiddels dat dit onhandig is geweest aangezien Tesla natuurlijk pas kijkt op 1-4 of er iets beschikbaar is en het ook nog is net in het 2e kwartaal valt.

Benieuwd wat er dus na volgende week gaat gebeuren, voorlopig verwacht ik wachten tot eind Q2 als we dat al gaan redden met dichte fabrieken en andere Corona-perikelen. ☹️

• amsterdammertje
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:47
bij mij was er eentje af te halen per 18 maart. Echter loopt huidige contract nog door tot 28 april .LM heeft auto niet opgehaald dus heeft tesla de auto doorgeschoven. ze zeggen 3 a 4 weken voor levering te kijken en een auto te koppelen maar of dat waar is weet ik niet .Ik bel ze iig begin april weer. Ik had al wel een RN nummer en ze weten dat eind april afgenomen wordt dus neem aan dat ze daar mee rekening kunnen houden in de vooraad. Heb je zelf al gebeld met Tesla?
amokjeeh schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:34:
Ik meld mij ook maar is. SR+, wit, zwart interieur en 18” besteld door LM op 16 januari met een gewenste startdatum van het contract op 1-4. Ik weet inmiddels dat dit onhandig is geweest aangezien Tesla natuurlijk pas kijkt op 1-4 of er iets beschikbaar is en het ook nog is net in het 2e kwartaal valt.

Benieuwd wat er dus na volgende week gaat gebeuren, voorlopig verwacht ik wachten tot eind Q2 als we dat al gaan redden met dichte fabrieken en andere Corona-perikelen. ☹️

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• amokjeeh
amsterdammertje schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:54:
bij mij was er eentje af te halen per 18 maart. Echter loopt huidige contract nog door tot 28 april .LM heeft auto niet opgehaald dus heeft tesla de auto doorgeschoven. ze zeggen 3 a 4 weken voor levering te kijken en een auto te koppelen maar of dat waar is weet ik niet .Ik bel ze iig begin april weer. Ik had al wel een RN nummer en ze weten dat eind april afgenomen wordt dus neem aan dat ze daar mee rekening kunnen houden in de vooraad. Heb je zelf al gebeld met Tesla?

[...]
Ik heb ze een week of drie geleden gesproken, maar wat ik begrijp is dat de leasemaatschappij zegt dat de auto per 1-4 kan rijden. Tesla doet helemaal niets tot die tijd en kijkt ook echt pas op 1-4 of er een auto gekoppeld kan worden. Bij jou is er denk ik geen leveringsvoorbehoud afgegeven. Ik heb wel een RN, maar er is geen VIN aangekoppeld.

• amokjeeh
amokjeeh schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Ik heb ze een week of drie geleden gesproken, maar wat ik begrijp is dat de leasemaatschappij zegt dat de auto per 1-4 kan rijden. Tesla doet helemaal niets tot die tijd en kijkt ook echt pas op 1-4 of er een auto gekoppeld kan worden. Bij jou is er denk ik geen leveringsvoorbehoud afgegeven. Ik heb wel een RN, maar er is geen VIN aangekoppeld.
Vanochtend is gebeld en er met iemand over gesproken. Daarna een rondje HR en leasemaatschappij om de restrictie er af te krijgen en zojuist werd ik gebeld door Tesla om een afspraak te maken om de auto dinsdag af te halen. Kon maandag al zelfs. Prima service!

• Tarz
Nou, gisteren slecht nieuws voor mij. Via mijn werkgever gehoord dat Leaseplan (geen kleine maatschappij) geen nieuwe auto's meer koopt tot nader bericht. Dit vanwege corona toestand. Mijn auto is dus wel in bestelling gezet maar Leaseplan wil deze pas vanaf september leveren. Het ging nog wel om een voorraadmodel omdat ik deze zo spoedig mogelijk wilde rijden (en dat was ook akkoord door werkgever).

Meer mensen die dit bericht vernomen hebben? Het schijnt een directie besluit van Leaseplan te zijn geweest, dus geen discussie mogelijk.

• Fab1Man
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:14

Fab1Man

Live life to the fullest

Tarz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 18:13:
Nou, gisteren slecht nieuws voor mij. Via mijn werkgever gehoord dat Leaseplan (geen kleine maatschappij) geen nieuwe auto's meer koopt tot nader bericht. Dit vanwege corona toestand. Mijn auto is dus wel in bestelling gezet maar Leaseplan wil deze pas vanaf september leveren. Het ging nog wel om een voorraadmodel omdat ik deze zo spoedig mogelijk wilde rijden (en dat was ook akkoord door werkgever).

Meer mensen die dit bericht vernomen hebben? Het schijnt een directie besluit van Leaseplan te zijn geweest, dus geen discussie mogelijk.
Klinkt als een zeer korte termijn paniekbeslissing bij Leaseplan. Je werkgever is klant, daarmee worden afspraken gemaakt zodat zij ook minder risico lopen in dit soort gevallen. Klinkt dus heel raar en naar mijn idee heeft Leaseplan alleen zichzelf ermee. Wat let jouw werkgever om naar een concurrent te gaan en daar een bestelling te doen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rhem
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 06-05 17:59
Hallo allemaal!

Ondertussen ben ik na een serieuze omweg van bijna 3 weken toch eindelijk in het bezit van onze M3!

9/02 besteld en in principe moest hij op 11/03 om 14u uitgeleverd worden. Kenteken (BE) aangevraagd, verzekering in orde, vervangwagen op 11/03 voormiddag binnen gebracht, taxi naar Tesla geregeld. Tot 11u... ineens telefoon van Tesla dat de auto softwarematig vanuit US geblokkeerd zou zijn voor uitlevering wegens een "homologatie-probleem". We zullen je Tesla vandaag dus niet kunnen leveren. Ik voelde het bloed al in mijn aderen beginnen koken, maar gelukkig heb ik me heel rustig gehouden. Ik zei tegen hen: ok, hoe lossen we dit op? Want ik heb geen vervoer meer. Niet netjes dat je enkele uren ervoor dit slechts verwittigd... Na veel heen en weer gebel en mijn been stijf houdend... kreeg ik uiteindelijk te horen dat er een andere Model 3 als vervangwagen zal klaarstaan tot de onze leverbaar is...

Dus wij de taxi in richting Tesla. Ik zag op het eerste zich niet echt een model 3 staan, maar ja... afwachten. Dus wij naar binnen, wat documentjes (verhuur die ik niet moest betalen) tekenen en dan kwamen ze met de boodschap: ah ja, het is geen model 3, het is een tijdelijke Model X Performance Ludicrous+... ik denk dat ik een glimlach gewoon écht niet heb kunnen onderdrukken... dus wij naar buiten... man man man... vette bak (een beetje té)... Zwarte Model X Performance Ludicrous + met 22" zwarte velgen, 2,9sec 0-100 (getest uiteraard :-) ... zalig!!! Even op de Tesla website gekeken: bakje kost 133k als ik hem zelf zou bestellen.

1 dag later kreeg ik telefoon dat ze het probleem met mijn M3 niet onmiddellijk in orde kregen, en dat ze de leverdatum vooruit duwen richting 30/3. Maar geen probleem: ik mocht gewoon in de MX blijven rijden.

Vorige week woensdag 25/3 bericht dat het probleem met mijn M3 nog steeds niet is opgelost, en het er ook niet echt naar uitziet dat het snel zal opgelost zijn (blijkbaar zijn er 18 M3's met hetzelfde "homologatie-probleem"). Wat het probleem juist is, weet ik tot op dit moment nog steeds niet. Maar... ze hebben een identieke auto in voorraad staan, dus we zouden het kenteken gewoon kunnen terugsturen en de originele M3 dus uitschrijven, een VIN wijziging doen en de nieuwe (identieke) M3 inschrijven en dan zou dit toch nog op 30/03 kunnen geleverd worden.

Vrijdag 27/3 plots telefoon: als het voor jou past mag je straks om 17u de auto al komen ophalen. Dus toen ging het ineens zeer snel. Maar door Corona is de levering natuurlijk niet meer de waauw beleving en ervaring... alle documenten op voorhand elektronisch bezorgd en getekend. Daar aangekomen niemand van Tesla gesproken, gewoon een code doorgekregen waarmee ik een locker-kastje kon openen waarin de boorddocumenten en key-cards van de wagen lagen. Nu ja... ik reed ondertussen al 3 weken met een Tesla (X) waardoor het meeste me al wel bekend was en de verschillen tussen X en 3 had ik me via YouTube en Internet al wel eigen gemaakt.

Nu krijg ik natuurlijk van veel mensen de vraag: valt de M3 niet tegen als je zo eerst 3 weken met een X hebt mogen rondrijden? Wel... neen! Die X is een fantastische auto hé, versta me niet verkeerd, maar hij is een beetje té opzichtig, hij ziet er ook véél te duur uit voor mijn klanten (elke keer uitleggen dat het niet mijn auto is etc...) en bovendien: die Falcon Wing deuren kunnen in onze garage niet voldoende open... Dus... zéér blij met de M3 en het rijden zelf is een héél stuk leuker, sportiever, fijner. De LR doet er natuurlijk geen 2.9s naar de honderd over, maar "slechts" 4.5 sec, maar eerlijk, 4.5 blijft snel genoeg, en die enkele keren dat ik de batterij van de MX in "Ludicrous+" modus heb laten opwarmen tot 40° om die 2,9 te kunnen halen, dat is ook niet zo'n gemis. Ik ben een zeer tevreden man :-).

Ah ja, misschien nog dit: ik heb nu ook kunnen vergelijken tussen Full Self Drive (in de Model X) en de gewone autopilot (mijn M3). Op dit moment is de FSD absoluut geen 6.8k waard! Ja, in FSD kan je de auto automatisch laten parkeren... nooit gedaan want hij doet dit m.i. niet goed genoeg en veel te traag... ja, de FSD heeft summon waardoor je kan opvallen door je auto op afstandsbediening achteruit en vooruit te laten rijden. Meer kan in EU niet... dus neen, mis ik niet. Ja, de FSD kan automatisch een uitrit op de snelweg nemen (is ook gewoon even pronken maar weinig functionaliteit) en kan zelf inhalen op de snelweg als je bevestiging geeft via richtingaanwijzer... dat mis ik wél. Nu moet ik om in te halen steeds de autopilot "eruit" trekken door door de weerstand van het stuur te wringen richting een andere rijstrook, maar als de richtingaanwijzer aan staat is die weerstand een heel stuk minder. Dus dat laatste mis ik een beetje, maar is me absoluut geen 6.800 euro waard.

Soit, nu de levering dus achter de rug is ga ik deze topic ook verlaten, maar voor diegenen die nog wachten: geduld! De auto is het wachten méér dan waard!

Groeten,

Roel

LR AWD / Solid Black / Black int / 19" sportvelgen / besteld: privé 9/02 / RN: 9/02 / VIN: 20/2 / SMS: 28/2 / Levering: 11/3

• SNIPEZPUNISHER
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 03-06 10:09
Mijn bestelling voor de Model 3 SR+ staat! Ik las een paar posts terug dat sommige modellen vrij snel geleverd worden omdat er nog een kleine voorraad is? Hoe kan ik hier het snelste achter komen? Op hun site zie ik inderdaad nog snel leverbare modellen staan(inclusief mijn model). Weet niet of die ook worden gebruikt voor LM's of dat dat alleen voor particulier is. Als ik hun klantenservice bel krijg ik een standaard antwoord van het apparaat en wordt ik niet doorverbonden met een medewerker. Heeft iemand wellicht een algemeen contact nummer(niet van medewerkers zelf) waar je wel wordt doorverbonden naar een medewerker? Aangezien hun productie nu stil staat zou het wel fijn zijn als ik hier snel achter kan komen.

• BramT

BramT

Rule #1

SNIPEZPUNISHER schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:09:
Mijn bestelling voor de Model 3 SR+ staat! Ik las een paar posts terug dat sommige modellen vrij snel geleverd worden omdat er nog een kleine voorraad is? Hoe kan ik hier het snelste achter komen? Op hun site zie ik inderdaad nog snel leverbare modellen staan(inclusief mijn model). Weet niet of die ook worden gebruikt voor LM's of dat dat alleen voor particulier is. Als ik hun klantenservice bel krijg ik een standaard antwoord van het apparaat en wordt ik niet doorverbonden met een medewerker. Heeft iemand wellicht een algemeen contact nummer(niet van medewerkers zelf) waar je wel wordt doorverbonden naar een medewerker? Aangezien hun productie nu stil staat zou het wel fijn zijn als ik hier snel achter kan komen.
Bij mij zat er nog geen 2 weken tussen bestelling en levertijd, dus dat de snel leverbaar modellen gebruikt worden voor LM's is zeker mogelijk. Geen idee of de LM dat expliciet moet aangeven overigens.

Lijkt me verder dat ze dat op first-come-first-serve basis doen en daar niet in gaan zitten rommelen. Mochten ze dat wel doen dan zou iemand anders weer de dupe worden van zo'n actie. Linksom of rechtsom zou ik dus gewoon even netjes je beurt afwachten. Je kan hooguit bij de LM informeren of ze daar iets (kunnen) doen met de "snel leverbaar" modellen.

Bedenk het zo: hoe langer je nu moet wachten hoe langer je er straks in mag doorrijden. :9

• QuasaR
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 05-06 12:14

QuasaR

One ring to rule them all

BramT schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 12:48:
[...]

Bij mij zat er nog geen 2 weken tussen bestelling en levertijd, dus dat de snel leverbaar modellen gebruikt worden voor LM's is zeker mogelijk. Geen idee of de LM dat expliciet moet aangeven overigens.

Lijkt me verder dat ze dat op first-come-first-serve basis doen en daar niet in gaan zitten rommelen. Mochten ze dat wel doen dan zou iemand anders weer de dupe worden van zo'n actie. Linksom of rechtsom zou ik dus gewoon even netjes je beurt afwachten. Je kan hooguit bij de LM informeren of ze daar iets (kunnen) doen met de "snel leverbaar" modellen.

Bedenk het zo: hoe langer je nu moet wachten hoe langer je er straks in mag doorrijden. :9
Nou ik weet 100% zeker dat ze hier niet aan doen : first-come-first-serve
Buurman had een Tesla besteld (vorig jaar, zou ook 2019 geleverd worden) maar deze mocht nog niet uitgeleverd worden omdat zijn huidige contract nog liep (iets van maandje nog). Zijn auto is dus uiteindelijk aan iemand anders geleverd die dezelfde specificaties had. Uiteindelijk heeft buurman na veel stennis schoppen uiteindelijk zijn Tesla wel gekregen (iets andere configuratie/duurder) maar wel nog in 2019 i.v.m. het bijtellingstarief.

Daddy of 3 :)

• BramT

BramT

Rule #1

QuasaR schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Nou ik weet 100% zeker dat ze hier niet aan doen : first-come-first-serve
Buurman had een Tesla besteld (vorig jaar, zou ook 2019 geleverd worden) maar deze mocht nog niet uitgeleverd worden omdat zijn huidige contract nog liep (iets van maandje nog). Zijn auto is dus uiteindelijk aan iemand anders geleverd die dezelfde specificaties had. Uiteindelijk heeft buurman na veel stennis schoppen uiteindelijk zijn Tesla wel gekregen (iets andere configuratie/duurder) maar wel nog in 2019 i.v.m. het bijtellingstarief.
Mja... als ze inderdaad die volgorde aanpassen als mensen gaan zitten zeuren (dom dom dom), dan krijg je dus dit soort taferelen. Heb overigens geen idee of dat de oorzaak is hoor, ik kan ook niet in dat proces kijken... er gebeuren ook vast dingen die we niet weten.
Maar da's dus m'n andere punt. Als ze dat wel doen, dan wordt iemand anders daar dus weer de dupe van. Vandaar dus mijn opmerking om rustig de beurt af te wachten (maar ja... dan krijg je weer nice guys finish last, i know). Ach ja, doe er mee wat je wil. Ik heb ook makkelijk praten; ik ben al aan de beurt geweest. ;)

• Inspired
Is gewoon bekend toch? Levering met restrictie doet Tesla niet aan. Ze gaan pas kijken als de restrictie verstreken is.

• SNIPEZPUNISHER
Ik heb verder geen restrictie omdat dit mijn eerste lease auto is. Dus dat betekent dan dat er direct kan worden gekeken?
Net weer even gekeken bij de snel leverbare modellen, nog maar 1 auto in mijn configuratie over... De andere is eraf gehaald, wellicht mijn bestelling? Nog niks gehoord helaas, heb helaas het geduld van een vis

• Romeo1
  • Laatst online: 19:29
Rhem schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:45:
Hallo allemaal!

Ondertussen ben ik na een serieuze omweg van bijna 3 weken toch eindelijk in het bezit van onze M3!

9/02 besteld en in principe moest hij op 11/03 om 14u uitgeleverd worden. Kenteken (BE) aangevraagd, verzekering in orde, vervangwagen op 11/03 voormiddag binnen gebracht, taxi naar Tesla geregeld. Tot 11u... ineens telefoon van Tesla dat de auto softwarematig vanuit US geblokkeerd zou zijn voor uitlevering wegens een "homologatie-probleem". We zullen je Tesla vandaag dus niet kunnen leveren. Ik voelde het bloed al in mijn aderen beginnen koken, maar gelukkig heb ik me heel rustig gehouden. Ik zei tegen hen: ok, hoe lossen we dit op? Want ik heb geen vervoer meer. Niet netjes dat je enkele uren ervoor dit slechts verwittigd... Na veel heen en weer gebel en mijn been stijf houdend... kreeg ik uiteindelijk te horen dat er een andere Model 3 als vervangwagen zal klaarstaan tot de onze leverbaar is...

Dus wij de taxi in richting Tesla. Ik zag op het eerste zich niet echt een model 3 staan, maar ja... afwachten. Dus wij naar binnen, wat documentjes (verhuur die ik niet moest betalen) tekenen en dan kwamen ze met de boodschap: ah ja, het is geen model 3, het is een tijdelijke Model X Performance Ludicrous+... ik denk dat ik een glimlach gewoon écht niet heb kunnen onderdrukken... dus wij naar buiten... man man man... vette bak (een beetje té)... Zwarte Model X Performance Ludicrous + met 22" zwarte velgen, 2,9sec 0-100 (getest uiteraard :-) ... zalig!!! Even op de Tesla website gekeken: bakje kost 133k als ik hem zelf zou bestellen.

1 dag later kreeg ik telefoon dat ze het probleem met mijn M3 niet onmiddellijk in orde kregen, en dat ze de leverdatum vooruit duwen richting 30/3. Maar geen probleem: ik mocht gewoon in de MX blijven rijden.

Vorige week woensdag 25/3 bericht dat het probleem met mijn M3 nog steeds niet is opgelost, en het er ook niet echt naar uitziet dat het snel zal opgelost zijn (blijkbaar zijn er 18 M3's met hetzelfde "homologatie-probleem"). Wat het probleem juist is, weet ik tot op dit moment nog steeds niet. Maar... ze hebben een identieke auto in voorraad staan, dus we zouden het kenteken gewoon kunnen terugsturen en de originele M3 dus uitschrijven, een VIN wijziging doen en de nieuwe (identieke) M3 inschrijven en dan zou dit toch nog op 30/03 kunnen geleverd worden.

Vrijdag 27/3 plots telefoon: als het voor jou past mag je straks om 17u de auto al komen ophalen. Dus toen ging het ineens zeer snel. Maar door Corona is de levering natuurlijk niet meer de waauw beleving en ervaring... alle documenten op voorhand elektronisch bezorgd en getekend. Daar aangekomen niemand van Tesla gesproken, gewoon een code doorgekregen waarmee ik een locker-kastje kon openen waarin de boorddocumenten en key-cards van de wagen lagen. Nu ja... ik reed ondertussen al 3 weken met een Tesla (X) waardoor het meeste me al wel bekend was en de verschillen tussen X en 3 had ik me via YouTube en Internet al wel eigen gemaakt.

Nu krijg ik natuurlijk van veel mensen de vraag: valt de M3 niet tegen als je zo eerst 3 weken met een X hebt mogen rondrijden? Wel... neen! Die X is een fantastische auto hé, versta me niet verkeerd, maar hij is een beetje té opzichtig, hij ziet er ook véél te duur uit voor mijn klanten (elke keer uitleggen dat het niet mijn auto is etc...) en bovendien: die Falcon Wing deuren kunnen in onze garage niet voldoende open... Dus... zéér blij met de M3 en het rijden zelf is een héél stuk leuker, sportiever, fijner. De LR doet er natuurlijk geen 2.9s naar de honderd over, maar "slechts" 4.5 sec, maar eerlijk, 4.5 blijft snel genoeg, en die enkele keren dat ik de batterij van de MX in "Ludicrous+" modus heb laten opwarmen tot 40° om die 2,9 te kunnen halen, dat is ook niet zo'n gemis. Ik ben een zeer tevreden man :-).

Ah ja, misschien nog dit: ik heb nu ook kunnen vergelijken tussen Full Self Drive (in de Model X) en de gewone autopilot (mijn M3). Op dit moment is de FSD absoluut geen 6.8k waard! Ja, in FSD kan je de auto automatisch laten parkeren... nooit gedaan want hij doet dit m.i. niet goed genoeg en veel te traag... ja, de FSD heeft summon waardoor je kan opvallen door je auto op afstandsbediening achteruit en vooruit te laten rijden. Meer kan in EU niet... dus neen, mis ik niet. Ja, de FSD kan automatisch een uitrit op de snelweg nemen (is ook gewoon even pronken maar weinig functionaliteit) en kan zelf inhalen op de snelweg als je bevestiging geeft via richtingaanwijzer... dat mis ik wél. Nu moet ik om in te halen steeds de autopilot "eruit" trekken door door de weerstand van het stuur te wringen richting een andere rijstrook, maar als de richtingaanwijzer aan staat is die weerstand een heel stuk minder. Dus dat laatste mis ik een beetje, maar is me absoluut geen 6.800 euro waard.

Soit, nu de levering dus achter de rug is ga ik deze topic ook verlaten, maar voor diegenen die nog wachten: geduld! De auto is het wachten méér dan waard!

Groeten,

Roel
Goed te horen Roel, geniet ervan!

Bij mij nog steeds een dispuut tussen Tesla en LM, geen vooruitzicht meer op levering na de afspraak van 19 maart die niet door kan gaan. :S

• Inspired
SNIPEZPUNISHER schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:27:
Ik heb verder geen restrictie omdat dit mijn eerste lease auto is. Dus dat betekent dan dat er direct kan worden gekeken?
Net weer even gekeken bij de snel leverbare modellen, nog maar 1 auto in mijn configuratie over... De andere is eraf gehaald, wellicht mijn bestelling? Nog niks gehoord helaas, heb helaas het geduld van een vis
Welke LM? Er gaan wat geruchten dat bepaalde LMs gestopt zijn met het kopen van auto's.

• SNIPEZPUNISHER
Inspired schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:17:
[...]

Welke LM? Er gaan wat geruchten dat bepaalde LMs gestopt zijn met het kopen van auto's.
ALD Automotive, heb nog met ze gebeld en ze zeiden dat de bestelling is geplaatst en ze zeiden dat het nu wachten is op Tesla. Helaas is het laatste model in mijn configuratie nu uit de lijst met snel leverbaar en heb ik nog niks gehoord. Ook de LM heeft nog niks gehoord dus dat wordt denk ik nog even wachten..

• Tarz
Ik wacht nog altijd op bevestiging van mijn bestelling. Werkgever heeft de order al 26-3 ingestuurd, maar nog niets gehoord sindsdien. Gisteren zelf maar Leaseplan gevraagd, de order is bij hen nog niet ingevoerd. Daarna moet de order nog naar Tesla toe voor acceptatie en levertijd... en dan krijg ik een bevestiging.

Duurt allemaal wel lang zo, begrijpelijk, maar ongeduldig!!

• SNIPEZPUNISHER
Tarz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:21:
Ik wacht nog altijd op bevestiging van mijn bestelling. Werkgever heeft de order al 26-3 ingestuurd, maar nog niets gehoord sindsdien. Gisteren zelf maar Leaseplan gevraagd, de order is bij hen nog niet ingevoerd. Daarna moet de order nog naar Tesla toe voor acceptatie en levertijd... en dan krijg ik een bevestiging.

Duurt allemaal wel lang zo, begrijpelijk, maar ongeduldig!!
Ik heb op de vorige pagina iets gelezen over dat leaseplan een orderstop heeft op het moment. Niet zeker of dit waar is, maar het zou het kunnen verklaren. Mijn bestelling bij de LM is namelijk dezelfde dag nog richting Tesla gegaan.

• hibird1
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:59
Hallo medetweakers,

31-3 heb ik een bevestiging van mijn LM (Alphabet) ontvangen dat mijn Model 3 bij de dealer is besteld. Het wachten is begonnen...

Hoe lang zit er normaalgesproken tussen de bestelling van de LM en het ontvangen van een Tesla account?

• EvaluationCopy
hibird1 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:08:
Hallo medetweakers,

31-3 heb ik een bevestiging van mijn LM (Alphabet) ontvangen dat mijn Model 3 bij de dealer is besteld. Het wachten is begonnen...

Hoe lang zit er normaalgesproken tussen de bestelling van de LM en het ontvangen van een Tesla account?
Dat ligt er aan hoe snel je LM de bestelling inklopt bij Tesla, bijna direct krijg (kreeg in ieder geval) je dan je welkomstmail.

• SNIPEZPUNISHER
EvaluationCopy schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:21:
[...]

Dat ligt er aan hoe snel je LM de bestelling inklopt bij Tesla, bijna direct krijg (kreeg in ieder geval) je dan je welkomstmail.
Volgens mijn LM is de bestelling sinds maandag geplaatst. Nog niks vanuit Tesla gehoord..

• Tarz
SNIPEZPUNISHER schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:58:
[...]

Ik heb op de vorige pagina iets gelezen over dat leaseplan een orderstop heeft op het moment. Niet zeker of dit waar is, maar het zou het kunnen verklaren. Mijn bestelling bij de LM is namelijk dezelfde dag nog richting Tesla gegaan.
Klopt, dat was mijn eigen bericht. Ik heb daarna nog contact gehad met Leaseplan en met Tesla. De order zou wel ingevoerd worden door Leaseplan, ondanks bestelling voor na 1 september. Dus ik zou de order moeten kunnen zien als het goed is via mijn leaseplan account.

Dit betekent voor mij dat de order dus nog of niet is ingezet door LM of nog niet bevestigd is door Tesla.

• -Splash-
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:11
Hier ook net mijn werkgever opdracht gegeven een M3 te bestellen.
Hopelijk worden er nog autos geleverd dit jaar, maar ik heb er een hard hoofd in...

• timwijn
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:56
-Splash- schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:59:
Hier ook net mijn werkgever opdracht gegeven een M3 te bestellen.
Hopelijk worden er nog autos geleverd dit jaar, maar ik heb er een hard hoofd in...
Want? Afaik draait de fabriek in Shanghai nog steeds en staat de levertijd op TeslaNL voor juni (wat aansluit bij het eens per kwartaal uitleveren.
Of zijn die niet voor de Europese markt? 🤔

[Voor 5% gewijzigd door timwijn op 04-04-2020 20:21]

• Inspired
timwijn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:16:
[...]

Want? Afaik draait de fabriek in Shanghai nog steeds en staat de levertijd op TeslaNL voor juni (wat aansluit bij het eens per kwartaal uitleveren.
Auto’s voor Europa komen tot nu tot alleen uit de US.

• BlakHawk|IA
  • Laatst online: 30-04 08:43
[...]

Ik denk dat veel mensen de Corona crisis wat onderschatten. De US heeft echt een groot probleem.
Dit is niet iets wat in juni of juli opeens is opgelost.

Het is pas over als er groepsimmuniteit is, of een vaccin.

Wel zal op een gegeven moment de economie weer moeten gaan draaien, alleen het effect op de draagkracht van de zorg is ongekend.

Geen idee hoe dit zich gaat onwikkelen, maar de fabrieken gaan niet zomaar weer kunnen draaien.

Tevens merk ik bij een aantal grote klanten "cash in, no cash out", om liquiditeit te vergroten. Partijen als Leaseplan die geen nieuwe bestellingen meer willen doen, maar voorlopig eerst voorraden verkopen. Geen idee of dit enkel intern beleid is, of tevens extern beleid (lijkt mij sterk). Kun je op dit moemntnog gewoon bij leaseplan bestellen?

Ik kan op leaseplandirect geen nieuwe auto's meer bestellen:
https://www.leaseplandirect.nl/

Misschien een overdreven reactie en één die een recessie enkel in de hand werkt. Maar wel realiteit...

Vooralsnog ga ik er ook maar vanuit dat de zomervakantie niet door kan gaan. Het zal mij verbazen als we deze zomer weer vrolijk dewereld over kunnen vliegen en/of rijden. Dan zijn we 3 weken na de vakantie weer terug bij af. Begint het hele gedoe weer van voor afaan.

Het is allemaal begonnen met reizen door de wereld en Europa.

[Voor 11% gewijzigd door BlakHawk|IA op 06-04-2020 10:57]

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• Tarz
BlakHawk schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat veel mensen de Corona crisis wat onderschatten. De US heeft echt een groot probleem.
Dit is niet iets wat in juni of juli opeens is opgelost.

Het is pas over als er groepsimmuniteit is, of een vaccin.

Wel zal op een gegeven moment de economie weer moeten gaan draaien, alleen het effect op de draagkracht van de zorg is ongekend.

Geen idee hoe dit zich gaat onwikkelen, maar de fabrieken gaan niet zomaar weer kunnen draaien.

Tevens merk ik bij een aantal grote klanten "cash in, no cash out", om liquiditeit te vergroten. Partijen als Leaseplan die geen nieuwe bestellingen meer willen doen, maar voorlopig eerst voorraden verkopen. Geen idee of dit enkel intern beleid is, of tevens extern beleid (lijkt mij sterk). Kun je op dit moemntnog gewoon bij leaseplan bestellen?

Ik kan op leaseplandirect geen nieuwe auto's meer bestellen:
https://www.leaseplandirect.nl/

Misschien een overdreven reactie en één die een recessie enkel in de hand werkt. Maar wel realiteit...

Vooralsnog ga ik er ook maar vanuit dat de zomervakantie niet door kan gaan. Het zal mij verbazen als we deze zomer weer vrolijk dewereld over kunnen vliegen en/of rijden. Dan zijn we 3 weken na de vakantie weer terug bij af. Begint het hele gedoe weer van voor afaan.

Het is allemaal begonnen met reizen door de wereld en Europa.
Afgelopen vrijdag gesproken met een accountmanager van Leaseplan, momenteel worden er geen auto's meer gekocht en leveringen die gedaan worden gaan allemaal naar 1 september of later. Dat bekijkt men zelf. Als je nu een auto besteld bij hen, gaat deze naar de fabriek met gevraagde leverdatum in september.

Als Tesla een voorraadmodel heeft staan wat exact jouw configuratie is (zoals bij mij geval is) dan nog gaat die bestelling er niet in voor dat voorraadmodel en zal er een productie bestelling voor levering na 1 september gedaan worden.

Dit geldt overigens voor alle auto's via Leaseplan, ongeacht merk. Dit is puur risico beperken en investeringen omlaag brengen voor de komende periode. Cash in...en na september pas weer out.

[Voor 2% gewijzigd door Tarz op 06-04-2020 12:32. Reden: aangevuld]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BlakHawk|IA
  • Laatst online: 30-04 08:43
Tarz schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:30:
[...]

Afgelopen vrijdag gesproken met een accountmanager van Leaseplan, momenteel worden er geen auto's meer gekocht en leveringen die gedaan worden gaan allemaal naar 1 september of later. Dat bekijkt men zelf. Als je nu een auto besteld bij hen, gaat deze naar de fabriek met gevraagde leverdatum in september.

Als Tesla een voorraadmodel heeft staan wat exact jouw configuratie is (zoals bij mij geval is) dan nog gaat die bestelling er niet in voor dat voorraadmodel en zal er een productie bestelling voor levering na 1 september gedaan worden.

Dit geldt overigens voor alle auto's via Leaseplan, ongeacht merk. Dit is puur risico beperken en investeringen omlaag brengen voor de komende periode. Cash in...en na september pas weer out.
Een redelijk imo forse maatregel, die contraproductief werkt. Je werkt hiermee een recessie alleen maar in de hand!

Ik hoop dat dit soort bedrijven, net als John de Mol die week 1 van de crisis al over onslagen sprak, hard worden afgestraft door klanten.

Gelukkig doet Athlon nog wel aan bestellingen...

Model 3 LR AWD | Pearl White | 19" | Trekhaak

• Tarz
BlakHawk schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:39:
[...]

Een redelijk imo forse maatregel, die contraproductief werkt. Je werkt hiermee een recessie alleen maar in de hand!

Ik hoop dat dit soort bedrijven, net als John de Mol die week 1 van de crisis al over ontslagen sprak, hard worden afgestraft door klanten.

Gelukkig doet Athlon nog wel aan bestellingen...
Ze beschermen zichzelf tegen de faillissementsgolf waarvan zij denken (zeg niet dat dat wel of niet zo is) dat die gaat komen. Men verwacht denk ik veel occasions/nieuwbakken bestellingen terug, dus dood kapitaal.

Of dit zo is is geen enkele garantie, maar ja, je moet als bedrijf wat. Nu verdient men aan reeds uitgegeven kapitaal, maar groeit men niet, dus de kans is dat men voorbij gestreefd gaat worden in deze periode door andere leasemaatschappijen. De vraag is hoe erg zij dit vinden...

Lastig te beoordelen, vervelend zeer zeker wel. Nu moet ik 5 maanden langer wachten op een nieuwe auto... einde van de wereld? Nee dat niet.

• bottom line
  • Laatst online: 00:56
Tarz schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:51:
[...]

Ze beschermen zichzelf tegen de faillissementsgolf waarvan zij denken (zeg niet dat dat wel of niet zo is) dat die gaat komen. Men verwacht denk ik veel occasions/nieuwbakken bestellingen terug, dus dood kapitaal.

Of dit zo is is geen enkele garantie, maar ja, je moet als bedrijf wat. Nu verdient men aan reeds uitgegeven kapitaal, maar groeit men niet, dus de kans is dat men voorbij gestreefd gaat worden in deze periode door andere leasemaatschappijen. De vraag is hoe erg zij dit vinden...

Lastig te beoordelen, vervelend zeer zeker wel. Nu moet ik 5 maanden langer wachten op een nieuwe auto... einde van de wereld? Nee dat niet.
Vraag me af hoe ze verwachten dat ze nog geld gaan binnenkrijgen, als ze geen leveringen meer willen doen.
Je zou als bedrijf wel compleet tierewiet zijn als je nu je facturen al betaald, terwijl je geen goederen gaat zien tem september.

Lease natuurlijk. Dus ze willen de komende maanden gewoon gebruiken om een buffer op te bouwen.
Nuja.

[Voor 5% gewijzigd door bottom line op 06-04-2020 15:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SNIPEZPUNISHER
[...]

Een week geleden stond de levertijd nog op Mei, toen bekend werd dat de fabriek nog een maandje langer dicht moest stond er ineens Juni. Wellicht dat ze nog een kleine voorraad hebben die ze mogen verschepen, maar ik verwacht niet dat productie volgende maand weer door gaat. Amerika gaat hard met bijna 400k besmettingen..

Ik denk dat je in je handjes mag klappen als productie over 3 maanden weer van start gaat, en dan moet het nog voor het einde van het jaar hier zijn, anders kan je dag dag zeggen tegen die 8% bijtelling...

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 02-06 10:23

ulTimaS

Mayhaps

SNIPEZPUNISHER schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:31:
[...]

Een week geleden stond de levertijd nog op Mei, toen bekend werd dat de fabriek nog een maandje langer dicht moest stond er ineens Juni. Wellicht dat ze nog een kleine voorraad hebben die ze mogen verschepen, maar ik verwacht niet dat productie volgende maand weer door gaat. Amerika gaat hard met bijna 400k besmettingen..

Ik denk dat je in je handjes mag klappen als productie over 3 maanden weer van start gaat, en dan moet het nog voor het einde van het jaar hier zijn, anders kan je dag dag zeggen tegen die 8% bijtelling...
Toevallig precies op 1 april veranderd? Volgens mij staat de datum op de Tesla website gewoon standaard op +2 maanden.

Intel Core i5 2500K | Sapphire R9 280 3GB OC | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• SNIPEZPUNISHER
ulTimaS schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:04:
[...]

Toevallig precies op 1 april veranderd? Volgens mij staat de datum op de Tesla website gewoon standaard op +2 maanden.
Zou best kunnen inderdaad, durf het niet met zekerheid te zeggen. Vind het jammer dat ze geen updates geven hierover.. Ze hoeven niet met keiharde cijfers te komen, maar een kleine update zou al eens fijn zijn zodat ik weet wat ik kan verwachten van mijn bestelling.

• ThaDude
  • Laatst online: 14:53

ThaDude

Hang Loose

Hier ondanks wat twijfels wel of niet een voorraad auto te nemen gewoon een bestelling gedaan. Heb contact gezocht met Tesla Duiven maar eigenlijk kan niemand er een zinnig woord over zeggen. Heel bijzonder eigenlijk. Als je hier leest wordt je er ook niet vrolijk van.. daarnaast komt maar vaak genoeg voor dat een voorraad auto later bij de klant is dan een niet voorraad auto. We gaan het traject meemaken..

Op nu.nl stond onderstaande overigens:
Voorlopig rolt er geen nieuwe auto van de band
En dan is er nog een probleem; de fabrieken zijn momenteel dicht. Er rolt voorlopig geen elektrische auto meer van de band. Populaire modellen van BMW, Hyundai, Kia en Tesla zijn gewoon leverbaar omdat er voldoende voorraad is. In sommige gevallen is de levertijd zelfs korter, omdat er minder bestellingen binnen komen.
Ik hoop dat er dus ergens gewoon een blauwe Tesla Model 3 staat 8)

We're machines just like everything else in nature.

• Inspired
ThaDude schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:52:
Hier ondanks wat twijfels wel of niet een voorraad auto te nemen gewoon een bestelling gedaan. Heb contact gezocht met Tesla Duiven maar eigenlijk kan niemand er een zinnig woord over zeggen. Heel bijzonder eigenlijk. Als je hier leest wordt je er ook niet vrolijk van.. daarnaast komt maar vaak genoeg voor dat een voorraad auto later bij de klant is dan een niet voorraad auto. We gaan het traject meemaken..

[...]

Koop of lease? Persoonlijk zou ik nu voor een snel leverbare auto gaan. (Als er een config is die past.) Die auto bestaat gewoon al. Dus op dit moment heb je dan wel meer zekerheid.

• SNIPEZPUNISHER
ThaDude schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:52:

[...]

Inderdaad ook gelezen, vond ik erg vreemd omdat ik nog niks heb gehoord. Ik keek net weer even bij de snel leverbare modellen, en die pagina staat ineens weer bomvol.. mijn configuratie Midnight Grey staat er 3x in, van een basic blauwe SR+ zonder verdere opties staan er 6 op. Ik hoop binnnenkort wat te horen.

• SNIPEZPUNISHER
Inspired schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:20:
[...]

Koop of lease? Persoonlijk zou ik nu voor een snel leverbare auto gaan. (Als er een config is die past.) Die auto bestaat gewoon al. Dus op dit moment heb je dan wel meer zekerheid.
Worden snel leverbare modellen niet ook gebruikt voor de lease? Of moet de leasemaatschappij dit speciaal aangeven?

• Inspired
SNIPEZPUNISHER schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:24:
[...]

Worden snel leverbare modellen niet ook gebruikt voor de lease? Of moet de leasemaatschappij dit speciaal aangeven?
Tja, in principe wel. Maar het is volgens mij (nog steeds) veel handmatig werk bij Tesla. Als er nu een 100% match is qua config, en deze staat op snel leverbaar, en je hebt zelf nog geen VIN zou ik hem persoonlijk zelf reserveren en de LM vragen de config over te nemen. Of dit via Tesla te laten regelen. (Heb dit zelf ook gedaan vorig jaar.) Moet je wel een LM hebben die nu nog auto's wil kopen. LeasePlan doet het blijkbaar niet meer. Je kunt de auto zelf altijd cancellen eventueel en dan krijg je gewoon het geld terug van Tesla. (De 2k) Aanbetaling hoeft niet meer blijkbaar. EUR 100,- kost je het nu.

[Voor 4% gewijzigd door Inspired op 07-04-2020 10:29]

• amokjeeh
Mijn ervaring is dat je gewoon even kan bellen met je RN-nummer en kan vragen of ze een auto willen matchen (mits je toestemming hebt van je LM). Bij mij was het eind maart in een paar uur geregeld. Vrijdagochtend 27-3 gebeld, 's middags de bevestiging en de auto stond de 30e klaar in Amsterdam.

Bij mij stond er een leaserestrictie op tot 1 april en gezien de situatie was ik er niet gerust op dat er na 1 april (nieuw kwartaal tenslotte) er een auto zou worden gematched binnen afzienbare tijd.

• hibird1
SNIPEZPUNISHER schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:21:
[...]

Inderdaad ook gelezen, vond ik erg vreemd omdat ik nog niks heb gehoord. Ik keek net weer even bij de snel leverbare modellen, en die pagina staat ineens weer bomvol.. mijn configuratie Midnight Grey staat er 3x in, van een basic blauwe SR+ zonder verdere opties staan er 6 op. Ik hoop binnnenkort wat te horen.
Heb jij inmiddels wel een Tesla account met RN ontvangen?

• SNIPEZPUNISHER
hibird1 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:49:
[...]

Heb jij inmiddels wel een Tesla account met RN ontvangen?
RN wel via mijn LM, maar nog geen account.. had ergens iets gelezen dat je geen primair tesla account meer krijgt bij een LM, weet niet of het daarmee te maken heeft. Heb nog niks vanuit Tesla zelf ontvangen

[Voor 7% gewijzigd door SNIPEZPUNISHER op 07-04-2020 10:57]

• hibird1
SNIPEZPUNISHER schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:57:
[...]

RN wel via mijn LM, maar nog geen account.. had ergens iets gelezen dat je geen primair tesla account meer krijgt bij een LM, weet niet of het daarmee te maken heeft. Heb nog niks vanuit Tesla zelf ontvangen
Raar, ik heb 1 dag later bestelbevestiging gehad, maar nog steeds geen RN. Had je hierom gevraagd bij de LM?

[Voor 4% gewijzigd door hibird1 op 07-04-2020 11:00]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SNIPEZPUNISHER
Net even met Tesla gebeld. Gevraagd of ze een voorraadmodel willen koppelen aan mijn account. Zo gezegd zo gedaan aangezien mijn configuratie gewoon beschikbaar was. Levering is volgende week woensdag

• dedominee
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 15:48
Tarz schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:30:
[...]

Thanks. Wat geeft LeasePlan als opties voor wijzigen / annuleren? Ik overweeg deze bestelling te annuleren en bij Athlon onder te brengen (of een andere LM die gewoon levert).

[Voor 5% gewijzigd door dedominee op 07-04-2020 13:20]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hibird1
SNIPEZPUNISHER schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:16:
Net even met Tesla gebeld. Gevraagd of ze een voorraadmodel willen koppelen aan mijn account. Zo gezegd zo gedaan aangezien mijn configuratie gewoon beschikbaar was. Levering is volgende week woensdag
Toen ik dit las heb ik ook gelijk maar gebeld. Geen RN, account niks. Na wat telefoontjes met Tesla en de LM verder kan ik hem morgen ophalen. :)

Raar proces daar bij Tesla

• Tarz
dedominee schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:17:
[...]

Thanks. Wat geeft LeasePlan als opties voor wijzigen / annuleren?
Niets, overmacht, pech en helaas pindakaas. Hangt ook van je werkgever af misschien. Bij ons werkt het zo dat je iets aanvraagt dat je graag wilt, dat wordt goedgekeurd of niet, zo ja gaat de bestelling erin en is het definitief.

Dat Leaseplan nu niets verkoopt is blijkbaar geen struikelblok voor ons, want naar een andere leasemaatschappij doet mijn werkgever niet.

Mij bestelling staat nu in de online omgeving met "in behandeling".... wat dat precies betekent weet ik niet, want ik zie nergens een RN of VIN nummer ofzo, maar misschien komt dat zodra de levertijd bevestigd is door Tesla. Ik heb nog niet eerder via Leaseplan een auto besteld, dus dat weet ik niet.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Waar bel je precies mee? welke config had je?

• Tarz
hibird1 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:35:
[...]

Toen ik dit las heb ik ook gelijk maar gebeld. Geen RN, account niks. Na wat telefoontjes met Tesla en de LM verder kan ik hem morgen ophalen. :)

Welke Leasemaatschappij heb je en wanneer besteld als ik vragen mag?

• SNIPEZPUNISHER
ThaDude schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:36:
[...]

Waar bel je precies mee? welke config had je?
Tesla Store Tilburg

SR+ Midnight Grey, geen verdere opties

• hibird1
Tarz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:37:
[...]

Welke Leasemaatschappij heb je en wanneer besteld als ik vragen mag?
Alphabet heeft een bevestiging van bestelling gegeven op 31-3

• Tarz
hibird1 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:40:
[...]

Alphabet heeft een bevestiging van bestelling gegeven op 31-3
Ach ja, duidelijk geval van bij de verkeerde leasemaatschappij zitten..... Ik kan er best gefrustreerd door raken haha 8)7 |:( ;(

• SNIPEZPUNISHER
hibird1 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:35:
[...]

Dan heb je hem nog eerder dan mij :9 . Helaas is voor mij afgesproken dat ze m leveren waardoor het pas volgende week kan en ik m dus niet mag ophalen |:(

• aerialqueen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 04-06 10:37
Tarz schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:35:
[...] Mij bestelling staat nu in de online omgeving met "in behandeling".... wat dat precies betekent weet ik niet, want ik zie nergens een RN of VIN nummer ofzo, maar misschien komt dat zodra de levertijd bevestigd is door Tesla. Ik heb nog niet eerder via Leaseplan een auto besteld, dus dat weet ik niet.
Ik zit ook bij Leaseplan. Die online omgeving weergeeft 'in behandeling' totdat je auto is afgeleverd. Bij mij staat er nu 'geleverd', verder nooit iets anders gezien en heb het wel in de gaten gehouden.

Het is heel naar dat ze niets meer inkopen, jammer om te horen dat je werkgever niet wilt switchen van leasemaatschappij. Weet niet of je er iets aan hebt, maar Leaselinq was onze LM-bemiddelaar voor onze gekozen auto's (in mijn bedrijf moeten we elektrisch rijden, ongeacht merk). Wellicht kunnen zij nog hulp bieden voor jou/je bedrijf?

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

• Tarz
aerialqueen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 17:31:
[...]

Ik zit ook bij Leaseplan. Die online omgeving weergeeft 'in behandeling' totdat je auto is afgeleverd. Bij mij staat er nu 'geleverd', verder nooit iets anders gezien en heb het wel in de gaten gehouden.

Het is heel naar dat ze niets meer inkopen, jammer om te horen dat je werkgever niet wilt switchen van leasemaatschappij. Weet niet of je er iets aan hebt, maar Leaselinq was onze LM-bemiddelaar voor onze gekozen auto's (in mijn bedrijf moeten we elektrisch rijden, ongeacht merk). Wellicht kunnen zij nog hulp bieden voor jou/je bedrijf?
Kreeg je van Leaseplan of in de omgeving online wel een RN nummer van Leaseplan? Ik heb contact met Tesla, maar die kunnen ook niet veel zonder een RN nummer zeggen ze. Ze kunnen daar blijkbaar op zoeken.

Wat betreft bemiddelen of onderhandelen ofzo, dat wordt bij ons niet gedaan. Zijn wat dat betreft een familiebedrijf zonder al te veel pressie op onze leveranciers... Dus het is zoals het is.

• aerialqueen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 04-06 10:37
Tarz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:16:
[...]

Kreeg je van Leaseplan of in de omgeving online wel een RN nummer van Leaseplan? Ik heb contact met Tesla, maar die kunnen ook niet veel zonder een RN nummer zeggen ze. Ze kunnen daar blijkbaar op zoeken.

Wat betreft bemiddelen of onderhandelen ofzo, dat wordt bij ons niet gedaan. Zijn wat dat betreft een familiebedrijf zonder al te veel pressie op onze leveranciers... Dus het is zoals het is.
Nee, in de online omgeving ga je sowieso niets zien behalve die status en je gekozen auto.
Ik heb zelf meermaals bij Leaseplan moeten informeren om mijn RN. Pas na 3x bellen kreeg ik mijn RN te horen (elke keer was het: sorry mevrouw, we hebben geen informatie over uw bestelling, blijf maar lekker wachten). Dit was raar, omdat ik op 31 januari een Leaseplan account invite kreeg, en 3 februari een 'Welcome to Tesla' mail. Als je laatstgenoemde ontvangt, heb je sowieso een RN. Simpelweg omdat je bestelling dan in het Tesla systeem staat. En daarna kan je inderdaad gewoon je RN communiceren aan Tesla via de telefoon, waarna ze meer info kunnen geven over je bestelling.

Hoe Leaseplan in het verleden/vorig jaar opereerde, is om orders in een batch te verwerken. Sommige leasemaatschappijen doen het per bestelling, Leaseplan helaas niet. En ik ben bang dat ze dat nu al helemaal niet gaan doen... Ik heb wel gelezen dat sommige Tweakers per mail werden ingelicht over hun RN/bestelling maar velen ook niet.

Ik kwam via het reguliere telefoonnummer niet bij de juiste Leaseplan afdeling voor mijn bestelling, heb daarna maar de helpdesk gewhatsappt en via hen kreeg ik weer een nummer van afdeling inkoop. Het is misschien even omfietsen maar goed :'(

Hopelijk kom je eruit, het zijn geen leuke tijden om te moeten wachten op zo'n auto... Maar wie weet kan je een bestaande Snel leverbare config koppelen aan je account (heb het nog niet eerder gehoord of dat kon bij Leaseplan, maar geld is geld voor ze toch?).

SR+ | White | Black | Aero > Bestelling LM: 31/01, Tesla: 03/02 | RN: 18/02 | VIN: 06/03 | Levering: 13/03

• dedominee
Tarz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:16:
[...]

Gisteren ook met LeasePlan gesproken. Veel excuses en begrip van de accountmanager, maar uiteindelijk kunnen ze er niets aan doen. Mijn Model 3 SR+ komt waarschijnlijk uit de 8.000 stuks die reeds in de haven aangekomen zijn en hoeft niet meer geproduceerd te worden. Ook gaf ze aan dat LeasePlan waarschijnlijk 8% bijtelling auto's voorrang gaat geven zodra 'de sluizen open gaan'.

Annuleren kon niet meer, althans niet zonder 15% boete te betalen. Heb dat voor nu laten zitten, maar wel alvast aangegeven dat ik dat niet ga accepteren mochten ze levering in 2020 niet halen. Dan valt immers mijn hele voordeel (en meer) weg tov ICE en heb ik wel de beperkingen van EV (range in mijn geval met name).

Ben benieuwd. Ze kunnen van alles in hun overeenkomst zetten maar denk dat het juridisch geen stand gaat houden als ze een auto door hun eigen beslissing (puur bedrijfseconomisch, geen overmacht want andere LM's leveren wel) dermate laat leveren dat het een negatief financieel effect voor mij heeft.

• Tarz
dedominee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:45:
[...]

Gisteren ook met LeasePlan gesproken. Veel excuses en begrip van de accountmanager, maar uiteindelijk kunnen ze er niets aan doen. Mijn Model 3 SR+ komt waarschijnlijk uit de 8.000 stuks die reeds in de haven aangekomen zijn en hoeft niet meer geproduceerd te worden. Ook gaf ze aan dat LeasePlan waarschijnlijk 8% bijtelling auto's voorrang gaat geven zodra 'de sluizen open gaan'.

Annuleren kon niet meer, althans niet zonder 15% boete te betalen. Heb dat voor nu laten zitten, maar wel alvast aangegeven dat ik dat niet ga accepteren mochten ze levering in 2020 niet halen. Dan valt immers mijn hele voordeel (en meer) weg tov ICE en heb ik wel de beperkingen van EV (range in mijn geval met name).

Ben benieuwd. Ze kunnen van alles in hun overeenkomst zetten maar denk dat het juridisch geen stand gaat houden als ze een auto door hun eigen beslissing (puur bedrijfseconomisch, geen overmacht want andere LM's leveren wel) dermate laat leveren dat het een negatief financieel effect voor mij heeft.
Dat lijkt me ook een bijzondere situatie als die gaat ontstaan omdat levering in 2020 niet meer mogelijk gaat zijn. De accountmanager van Leaseplan gaf bij mij aan dat men geen backup plan heeft (dat was vorige week) indien er in september nog geen uitleveringen gaan plaatsvinden.

Verder inderdaad veel begrip en excuses van zijn kant, maar regelen doen ze niks en kunnen ze ook niet zeggen ze zelf. Ik blijf het zeer knullig vinden allemaal. Ik werk bij een productiebedrijf, ik denk niet dat ik tegen mijn klanten moeten zeggen dat we even geen grondstoffen meer kopen of niet hun gevraagde levertijd kunnen halen wegens een eigen beslissing.

Mijn werkgever zegt dat de leasemaatschappij altijd kan verklaren dat men een mobiliteitsoplossing biedt, of dat nou je eigen, een nieuwe, je huidige of een tussentijdse auto is.... ja zo kan ik ook wel aan de gang blijven haha.

• Compupad
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:55
Een tijdje dit topic stilletjes gevolgd, maar ik meld mij nu ook :)
Als het goed is heeft mijn werkgever een kleine twee weken geleden ook een bestelling geplaatst voor de SR+ Midnight Silver metallic. Ik heb nog niet gevraagd om een RN maar moet dat binnenkort maar is gaan doen.
Geschatte levering was destijds mei..
Interessant, er staat nu nog steeds dat er 3 modellen in diezelfde configuratie beschikbaar zijn.. Niet gekeken naar de VINs moet ik zeggen, maar lijkt net alsof ze er elke keer een paar bijzetten of de pagina zelden bijwerken.
dedominee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 11:45:
[...]

Mag ik vragen waar de informatie over de 8000 stuks vandaan komt? Zijn die net allemaal aangekomen einde Q1?

• dedominee
Dat gaf de accountmanager van Leaseplan aan inderdaad, 8.000 stuks eind Maart met de boot aangekomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Compupad
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 21:55
dedominee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:19:
Dat gaf de accountmanager van Leaseplan aan inderdaad, 8.000 stuks eind Maart met de boot aangekomen.
Dank! Ik hoop dat Leaseplan ook snel wat voor jullie kan regelen / zijn standpunt aanpast. Ik snap dat ze lange termijn orders wellicht even on hold zetten, maar modellen die direct leverbaar zijn.. Hmm..

• Tarz
Compupad schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:23:
[...]

Dank! Ik hoop dat Leaseplan ook snel wat voor jullie kan regelen / zijn standpunt aanpast. Ik snap dat ze lange termijn orders wellicht even on hold zetten, maar modellen die direct leverbaar zijn.. Hmm..
Al eerder vermeld, maar voor de duidelijkheid nog, als je auto nog niet geleverd is, heeft Leaseplan eenzijdig besloten alle leveringen op te schorten tot na 1 september. Dit in verband met het niet meer willen investeren momenteel agv de coronacrisis en mogelijke failliete bedrijven de komende tijd. Het is niet een kwestie van niet kunnen/mogen, maar niet willen.

Dus je krijgt niks, ook geen voorraadmodel. Alles dat gekocht moet worden, wordt niet gekocht.

• dedominee
Ja, precies. En dat is nou precies waardoor het juridisch niet houdbaar is wat ze doen mbt annuleringen.

Maar goed, dat is een andere discussie denk ik. Een die we hopelijk niet hoeven te voeren, maar die ik wel ga starten als ze niet in September leveren.

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

dedominee schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:19:
Dan mag ik hopen dat hier een blauwe met trekhaak tussen zit :) Vandaag officieel besteld _/-\o_

Overigens bevestigen Tesla medewerkers dit zelf niet.. elke keer de opmerking wat snel leverbaar is staat onder voorraad.

• Tarz
ThaDude schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:09:
[...]

Dan mag ik hopen dat hier een blauwe met trekhaak tussen zit :) Vandaag officieel besteld _/-\o_

Overigens bevestigen Tesla medewerkers dit zelf niet.. elke keer de opmerking wat snel leverbaar is staat onder voorraad.
Dan ben ik je nog voor als het op volgorde gaat, eergisteren besteld, exact hetzelfde :) Blauw met trekhaak.
Heb alleen niet het idee dat het op volgorde gaat. En als je niet bij Leaseplan zit heb je hem waarschijnlijk nog eerder :(

• amsterdammertje
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:47
dat verbaasde mij ook ja dat Tesla beweert geen voorraad te hanteren. Maar als ik kijk via google maps naar de koopman terminal ( en ik kan het verkeerd hebben ) is de sateliet foto van 2020 ( geen idee wanneer) en zie ik daar toch heel veel model 3 staan?

https://www.google.com/ma...!3d52.4066396!4d4.8070528

met name de witte vallen goed op. Maarja ik kan er ook helemaal naast zitten : ) mijn lease restrtictie verloopt 28 april. Ik ga ze vanaf +/- 18 april weer stalken
ThaDude schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:09:
[...]

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ThaDude

ThaDude

Hang Loose

Tarz schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:16:
[...]

Dan ben ik je nog voor als het op volgorde gaat, eergisteren besteld, exact hetzelfde :) Blauw met trekhaak.
Heb alleen niet het idee dat het op volgorde gaat. En als je niet bij Leaseplan zit heb je hem waarschijnlijk nog eerder :(
Baas/bedrijf koopt auto's zelf. Geen tussenkomst leasemaatschappij dus >:)

• SNIPEZPUNISHER
amsterdammertje schreef op woensdag 8 april 2020 @ 14:17:
dat verbaasde mij ook ja dat Tesla beweert geen voorraad te hanteren. Maar als ik kijk via google maps naar de koopman terminal ( en ik kan het verkeerd hebben ) is de sateliet foto van 2020 ( geen idee wanneer) en zie ik daar toch heel veel model 3 staan?

https://www.google.com/ma...!3d52.4066396!4d4.8070528

met name de witte vallen goed op. Maarja ik kan er ook helemaal naast zitten : ) mijn lease restrtictie verloopt 28 april. Ik ga ze vanaf +/- 18 april weer stalken

[...]
Tesla hanteert wel degelijk voorraad als ze het niet verkocht krijgen. Hieronder kun je zien wat er nog beschikbaar is:
https://www.tesla.com/nl_NL/inventory/new/m3?

Let wel dat ze deze modellen niet snel uit zichzelf gaan koppelen tenzij je hier specifiek voor vraagt! Ik heb namelijk ook een tijdje zitten wachten en ze gooien gewoon nieuwe modellen op die pagina, maar mijn bestelling afronden deden ze nog niet, hiervoor heb ik ze specifiek moeten opbellen 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PatrickvL
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:38
Half februari is mijn model 3 SR+ besteld door de leasemaatschappjj. Op 17 februari kreeg ik van Tesla een mail om een account aan te maken. Door de leasemaatschappij (Alphabet) was gevraag om de model 3 op 7 april te leveren, de datum dat het contract van mijn huidige auto afloopt.

Afgelopen maandag zag ik dat er nog 1 voorraad model was die gelijk was aan de door mij bestelde auto. Na het RN nummer opgevraagd te hebben bij de leasemaatschappij heb ik Tesla gebeld en gevraagd of ze die konden koppelen. Ze beloofde mij dat ze dat door zou geven aan de persoon die over de lease bestellingen ging. Een uurtje later was de desbetreffende auto niet meer zichtbaar bij de voorraadmodellen en had ik goede hoop dat ie voor mij zou zijn.

Vandaag nog steeds niets gehoord en dus zelf weer even contact opgenomen. Mevrouw kon niet zien in het systeem of er een auto was toegewezen maar ze ging het uitzoeken en mij terugbellen. Na een paar uur werd ik inderdaad netjes teruggebeld met de vraag of ik mijn adresgegevens wilde doorgeven zodat ze 17 april de auto kunnen komen afleveren bij mij thuis. Ik is blij :*)

Als het gaat zoals gepland dus precies twee maand tussen bestellen en leveren.

[Voor 3% gewijzigd door PatrickvL op 08-04-2020 19:29]

• Tarz
Gisteren kreeg ik ineens uit het niets een mail met een aanvraag en account voor mijn laadpaal via Allego / Leaseplan. Daar staat de levering van de auto op 1 september en ze installeren de laadpunten circa 2 weken voor levering... Vreemde tijdsplanning, zal wel met drukte/niet drukte te maken hebben bij Allego.

• dedominee
Same here, zojuist gebeld. Afspraak gemaakt voor midden Augustus...
Pagina: 1 ... 330 ... 333 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True